Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Zeer zeker niet voor de dagelijkse ritjes, nu hooguit 1-2x per maand en alleen als het mooi weer is. Verder alleen binnendoor via kleine dorpjes en niet sneller dan 70 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dag lieve vriendjes *O*

Zoals een aantal hier al weten ;)
Gaan we dus karten, op dit moment hebben we al een ploeg mensen die komen.
De meet is een mix van BSMFH'ers(Systeembeheerders of die zich daar solidair bij voelen :P) en Got-Motor vriendjes. :9

Er is een datum geprikt!: 19 Juli 2014

De meeting zal plaatsvinden bij de kartbaan Silverstone in Zwanenburg. Na het karten willen we graag gaan eten bij 'Ken Ichi' :9~ in Amsterdam West(Osdorp).
Verzamelen bij de kartbaan om 5 uur en dan rond 7 uur richting het restaurant gaan.

- Het idee is om minimaal 2 heats te gaan rijden (€13,50 per heat) O+
- Eten bij 'Ken Ichi' is c.a €30,- p.p.

Meld je aan op de meeting manager hier:
http://www.meeting-manager.nl/1443/

Eten:
http://www.ken-ichi.nl/

Ik zou zeggen aanmelden! *O*

offtopic:
Bijna schaamteloze kopie van de post in het Priyantha Bleeker in "Systeembeheerders en hun problemen - deel 33" topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:05:
Dag lieve vriendjes *O*

Zoals een aantal hier al weten ;)
Gaan we dus karten, op dit moment hebben we al een ploeg mensen die komen.
De meet is een mix van BSMFH'ers(Systeembeheerders of die zich daar solidair bij voelen :P) en Got-Motor vriendjes. :9

Er is een datum geprikt!: 19 Juli 2014

De meeting zal plaatsvinden bij de kartbaan Silverstone in Zwanenburg. Na het karten willen we graag gaan eten bij 'Ken Ichi' :9~ in Amsterdam West(Osdorp).
Verzamelen bij de kartbaan om 5 uur en dan rond 7 uur richting het restaurant gaan.

- Het idee is om minimaal 2 heats te gaan rijden (€13,50 per heat) O+
- Eten bij 'Ken Ichi' is c.a €30,- p.p.

Meld je aan op de meeting manager hier:
http://www.meeting-manager.nl/1443/

Eten:
http://www.ken-ichi.nl/

Ik zou zeggen aanmelden! *O*

offtopic:
Bijna schaamteloze kopie van de post in het Priyantha Bleeker in "Systeembeheerders en hun problemen - deel 33" topic >:)
leuk idee en ik zit er ook aan te denken om binnenkort een lang weekend naar NL te komen (vader van een vriend van me heeft te horen gekregen dat hij nog maar maanden te leven heeft, dus wil hem op komen vrolijken..en mijn eigen vader is ook al ernstig ziek (zelfde soort kanker bij toeval)) maar helaas heb ik de 19e al een werk uitje...
Volgende keer beter :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:44:
Ow ja... ik zou nog even een fotootje posten - Luxemburg doet mij eea vergeten ;)

Hier zoonlief en myself.

[afbeelding]

U ziet: rugsteuntje aan de motor met touwen vastgemaakt en zijn voeten zitten in een soort beugels die ik om mijn middel heb vastgebonden. Helm size XXS 8) en verder zijn dikke winterkleding als 'motor'kleding gebruikt.
Meestal laat ik de discussies waarin ik voor moraalridder kan worden uitgemaakt achterwege, maar dit zit imho op de rand wat verantwoordelijk is.

Dat het kind het prachtig vindt, geloof ik direct. Maar dat wil niet zeggen dat het ook verstandig is. Bij een schuivertje spring ik als het kan zo ver mogelijk van mijn motor af. Als jij dat zou doen, lanceer je dan je zoontje? En hij heeft winterkleding als "bescherming". Dat is géén bescherming. Hier worden hele discussies gevoerd of bergschoenen wel genoeg tegen schuivertjes bestand zijn. Winterkleding lijkt dik, maar biedt helemaal geen bescherming. Vaak is dit textiel van smeltende kunststoffen gemaakt. Een schuivertje geeft dan al snel schaafwonden en brandwonden, waar dan ook nog eens plastic in plakt.
Je hebt het ook nog eens over "niet sneller dan 70 km/h". Ik heb een motor afgeschreven met 20 km/h. Ongelooflijk welke krachten daarbij vrij komen.
En wat doe je eigenlijk als gehoorbescherming?

Ik zou me nog eens bedenken of dit een goed idee is.

Ik ga verder ook geen discussie voeren hierover, maar ik wil je wel het bovenstaande meegeven zodat je zelf een bewuste keuze kunt maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fijn dat je meedenkt, en je hebt op veel punten ook zeker gelijk. Dezelfde gedachten spelen meermaals per dag door mijn hoofd. Er kan altijd iets gebeuren ja, klopt. Is dat niet altijd zo in het leven?
Je punten die je aanhaalt kloppen, zeker ook de winterkleding. Maar ik heb ook zoiets als je moet ook een beetje lol in het leven hebben - daarvoor heb ik al genoeg meegemaakt. Kleine vindt het prachtig, een paar keer maand in de zomermaanden, een kwartiertje in de ochtenduren op een motor.

O ja, gehoorbescherming, hij heeft oordopjes in, net als ik. En gelukkig rijden Duitsers defensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Tsja je moet het zelf weten :)
Er is ook motorkleding voor kids te krijgen...
Ik zelf zou als ik kinderen zou hebben iig nooit mijn zoon of dochter op die manier willen vervoeren.

Gelukkig hebben jullie wel lol *O* hopen dat er niets gebeurd dan is het allemaal goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Qua motorkleding, daar wilde ik eerst even mee wachten totdat ik weet of hij het leuk vindt of niet. Zo lullig als je net een motorpak gekocht en hij vindt het niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:30:
Qua motorkleding, daar wilde ik eerst even mee wachten totdat ik weet of hij het leuk vindt of niet. Zo lullig als je net een motorpak gekocht en hij vindt het niets. :)
Daar heb je marktplaats/ebay voor (zowel kopen als verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn post is inderdaad bedoeld om mee te denken, begrijp me niet verkeerd. :) Ik hoop ook van ganser harte dat alles goed gaat. :) Met name de motorkleding is een moeilijke; daar groeit ie zo uit. Dat snap ik ook best.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 13:21

Reley

Zoom Zoom

ff mijn motor nog een keer spammen :p

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2e5nknm.jpg

Bling bling
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/x4pzj4.jpg

Binnenkort een TomTom standaard erop waar ik ook een camera op kan zetten en dan istie redelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:47:
Mijn post is inderdaad bedoeld om mee te denken, begrijp me niet verkeerd. :) Ik hoop ook van ganser harte dat alles goed gaat. :) Met name de motorkleding is een moeilijke; daar groeit ie zo uit. Dat snap ik ook best.
Nee hoor, ik begrijp je niet verkeerd :) Ik hoor graag ideeën, kritiek en verhalen van anderen.
Ik hoop dat ook dat het goed gaat, klein ventje maar onbetaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:30:
Hoor ik daar Luxemburg :)
<verhaal>
Verder nog tips nodig, PM me ;)

Edit:
@Gwystyl: hoe lang gaan jullie? Kan wel ff langskomen, is maar 250 kilometer van ons vandaan :)
We gaan ongeveer een week, zal verdere info wel per DM doen

De rest ook vast bedankt voor de tips, blijkbaar is Luxemburg erg geliefd bij motorrijders (daarom wilde ik er ook heen, maar leuk om dat hier ook te zien).

Over kamperen met de motor: wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden? Het plan is nu voornamelijk heen en terug met motor, tijdens de vakantie af en toe een ritje (iig geen hele dagen rijden). We zullen ook aardig wat tijd op de camping en in de omgeving daarvan rondbrengen. Ik zit er nu aan te denken deze stoeltjes te halen:
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/290673253396/T/340x340/C/FFFFFF/url/abbey-inklapbare-stoel.jpg
Zit niet fantastisch, maar beter dan een driepoot of op de grond. Iemand verder nog tips? We zijn gewend om te kamperen, maar niet met de motor O-)
Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:44:
Ow ja... ik zou nog even een fotootje posten - Luxemburg doet mij eea vergeten ;)

Hier zoonlief en myself.

[afbeelding]

U ziet: rugsteuntje aan de motor met touwen vastgemaakt en zijn voeten zitten in een soort beugels die ik om mijn middel heb vastgebonden. Helm size XXS 8) en verder zijn dikke winterkleding als 'motor'kleding gebruikt.
Hij lijkt er aardig instabiel op te hangen, maar dat kan je zelf waarschijnlijk beter voelen dan op de foto te zien is. Het is in ieder geval goed om hem vroeg te besmetten met het motor-virus :*)

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 02-07-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:05:

De meeting zal plaatsvinden bij de kartbaan Silverstone in Zwanenburg.
Lekker centraal :P *not*

Helaas, dan ben ik jarig xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52
gwystyl schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:16:
[...]
Ik zit er nu aan te denken deze stoeltjes te halen:
Ik kan je de Helinox stoeltjes aanraden, zitten echt heel goed en pakken super klein in. Nu zijn deze vrij duur, I know. Maar natuurlijk is er een Chinese rip off. Heb deze net binnen en je ziet echt geen verschil met het origineel, behalve dat er geen merkje op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Kijk ook ff de eerste paar pagina's van deze AliExpress categorie door. Scheelt allicht weer een paar Chinese Yuan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BlackLabel01 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:19:
[...]

Ik kan je de Helinox stoeltjes aanraden, zitten echt heel goed en pakken super klein in. Nu zijn deze vrij duur, I know. Maar natuurlijk is er een Chinese rip off. Heb deze net binnen en je ziet echt geen verschil met het origineel, behalve dat er geen merkje op staat :)
Zoiets kwam ik net ook tegen bij mijn zoektocht naar vouwstoeltjes. De tijd beperkt me echter om fanatiek te gaan rondzoeken op eBay of AliExpress.... we willen volgende week zondag weg :). Dat stoeltje ziet er inderdaad wel een stuk comfortabeler uit dan mijn uitvoering. Vooral het ontbreken van schuine stokken die in je benen snijden lijkt me een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je hebt van dit soort stoelen:

Afbeeldingslocatie: https://static.asadventure.com/productimages/285x285/1331A90002_2770_01.jpg

Die je tegen je voorwiel van je motor kunt zetten, heb je net wat meer steun. Destijds had ik het zadel van de CBR eraf gehaald en die tegen een rotsblokgezet, zat ook best lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat ziet er uit als een houder voor een self-inflatable matje. Ik ben echt superslecht in het zitten op de grond of 10cm daar vanaf of op stoeltjes zonder leuning, dus ik wil wel iets waar je een beetje fatsoenlijk in kan zitten. Morgen maar eens de plaatselijke Perrysport en Bever induiken....
Die Helistoeltjes zien er wel ok uit, maar inderdaad vrij prijzig. Eens kijken of daar wat betaalbaardere alternatieven voor zijn

Dit zit volgens mij ook kut (zag ik jaren geleden bij andere motorrijders)
Afbeeldingslocatie: https://static.bever.nl/productimages/big/1521XX0001_4474_01.jpg

Dit lijkt al beter
Afbeeldingslocatie: https://static.bever.nl/productimages/big/1521A70003_7071_01.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 02-07-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Tijdens mijn motorvakantie 2 jaar geleden had ik geen stoeltje bij. En daar had ik toch best wel spijt van. Op de grond zitten wordt je na een tijdje ook wel beu :/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je gaat toch ook niet op motorvakantie om op de grond te zitten... je gaat om te rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:52:
Je gaat toch ook niet op motorvakantie om op de grond te zitten... je gaat om te rijden >:)
Idd, dat zadel heb je niet voor niets mee :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21
[...]

Over kamperen met de motor: wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden? Het plan is nu voornamelijk heen en terug met motor, tijdens de vakantie af en toe een ritje (iig geen hele dagen rijden). We zullen ook aardig wat tijd op de camping en in de omgeving daarvan rondbrengen. Ik zit er nu aan te denken deze stoeltjes te halen:
[afbeelding]
Zit niet fantastisch, maar beter dan een driepoot of op de grond. Iemand verder nog tips? We zijn gewend om te kamperen, maar niet met de motor O-)
Ik zou die stoeltjes bijna in mijn woonkamer neerzetten. Die dingen zitten heerlijk. :p Lekker koud flesje drinken erbij en ik kom niet meer overeind hoor. 8)

Wij hebben er altijd een stuk of vier in de auto liggen. Ze zijn lekker compact en wegen niks. (Gaan dit jaar ook weer mee naar Zwitserland) Weet alleen niet of ze praktisch zijn om mee te nemen op de motor aangezien ik pas net mijn motorrijbewijs heb en nog nooit met spullen heb getoured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik moet er eigenlijk niet aan denken om met de motor op vakantie te gaan..... ik heb ook al niks met kamperen. Ik was al helemaal gesloopt na de elfstedentocht.

Enige manier wat me leuk lijkt is motors meenemen met een aanhanger ofzo. Maar daar heb ik weer niet de middelen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:21

Exigence

dnkroz

Die klapstoeltjes/vissersstoeltjes zijn echt way te groot om mee te nemen op de motor vind ik zelf. Heb zelf een fake Helinox aangeschaft, erg compact ingepakt en best comfortabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n Helinox zoek ik ook nog, waar kan je die neppers kopen?
Edit:
Toch nog gefünden via wat handig googlewerk :P Helinox stoeltje op ebay
Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:52:
Ik vind het anders toch maar wat lekker om 's avonds na een dag rijden lekker te kunnen zitten voor m'n net opgebouwde tentje, met een biertje erbij :P

[ Voor 97% gewijzigd door -tom-562 op 02-07-2014 16:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kunt altijd nog een hotel boeken. Hoef je niet zoveel mee te slepen.
Anders echt alles zo lichtgewicht mogelijk. (en dan zien die helinox dingen er best goed uit. Ik kende ze nog niet)

[ Voor 24% gewijzigd door defusion op 02-07-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

defusion schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:11:
Anders echt alles zo lichtgewicht mogelijk. (en dan zien die helinox dingen er best goed uit. Ik kende ze nog niet)
zo heb ik het gedaan in mijn trip door wales, eerste nacht ene guesthouse geboekt en daarna gewoon een goedkoop hotelletje gezocht..
Ik hou van kamperen maar als ik zie hoe vol ons campertje altijd is, ga ik dat op de motor nooit meekrijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

-tom-562 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:11:
Linkjes staan hierboven (eentje naar ebay en eentje van mij naar AliExpress).

Overigens denk ik dat er weinig alternatieven zijn voor die Helinox. Ik heb ze iig nog niet gezien. Je komt dan ofwel uit bij die gare krukjes (klein) ofwel bij "normale" klapstoeltjes (maar die zijn eigenlijk net te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:11:

[...]

Ik vind het anders toch maar wat lekker om 's avonds na een dag rijden lekker te kunnen zitten voor m'n net opgebouwde tentje, met een biertje erbij :P
http://www.ebay.com/itm/P...ain_0&hash=item27e19c7400

Ik heb de originele al, heb deze er bij gekocht voor 35 euro, zodra die binnen is laat ik wel weten hoe die eruit ziet in vergelijking met het origineel

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:13:
[...]

Ik hou van kamperen maar als ik zie hoe vol ons campertje altijd is, ga ik dat op de motor nooit meekrijgen ;)
Mijn ouders (en ook ik, toen ik jonger was) ging vaak op vakantie en dan met een rugzak wandelen. De meuk die je dan meeneemt is exact wat je ook op de motor wil. Paar weken terug was ik een dikke week weg en al m'n spullen konden in een 50L (geloof ik) roltas (incl tent, dus) + een tanktas voor wat losse rommel voor onderweg (eten, trui) + een kleine rugzak (op de roltas gebonden) voor de boodschappen e.d.

Maar als je een camper hebt, dan weet je helemaal niet wat kamperen is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Dingen die veel ruimte innemen: tent, slaapzak, luchtbed/matje, stoeltje, kookgerei. Maar dat past wel in een 50 liter tas.

Veel meer dan dat, wat kleine spulletjes en kleding heb je niet nodig :) Vaak neem je toch veel te veel shit mee :P En of je nou 2 dagen of 4 weken weggaat scheelt niks qua benodigde ruimte.

[ Voor 22% gewijzigd door Exigence op 02-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Daar denkt mijn vriendin toch echt anders over xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Beter opvoeden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Er blijven toch altijd een paar dingen die je er niet uit slaat

(geintje natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Meer dan genoeg bagage voor 5 dagen kamperen in de Vogezen, Zwitserse Alpen en het Zwarte Woud (juni 2013):

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img689/6740/1vce.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 02-07-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Exigence schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:21:
Dingen die veel ruimte innemen: tent, slaapzak, luchtbed/matje, stoeltje, kookgerei. Maar dat past wel in een 50 liter tas.

Veel meer dan dat, wat kleine spulletjes en kleding heb je niet nodig :) Vaak neem je toch veel te veel shit mee :P En of je nou 2 dagen of 4 weken weggaat scheelt niks qua benodigde ruimte.
Klopt, al had ik te veel kleding mee. Volgende keer geen korte broek én zwembroek, ook maar een stuk of 3 shirts, en daarbij dan wel wat wasmiddel (in een klein flesje, natuurlijk). Eén shirt om te rijden, eentje om 's avonds te dragen, halverwege de week die wisselen en dan het derde shirt voor 's avonds. Na een week ofzo alles wassen en je kan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:18:
[...]

Mijn ouders (en ook ik, toen ik jonger was) ging vaak op vakantie en dan met een rugzak wandelen. De meuk

Maar als je een camper hebt, dan weet je helemaal niet wat kamperen is ;).
campertJE:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/1098202_10153116551395088_1791024213_n.jpg

In een tent heb ik vaak genoeg gekampeert (tot aan wild kamperen in National parks op plekken waar je allen met ene 4WD kan komen toe) en weet dus ook hoe fijn het is om niet op de grond te liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Blijft nep-kamperen :P (en al die meuk... mijn god, dat moet je dan ook weer allemaal inpakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

defusion schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:11:
3 weken hotel met 2 jongens die nog studeren, dat gaat 'm niet worden (zeker niet in Zwitserland ;)).

Bedankt trouwens voor de links naar de stoelen, ik ga er denk ik 1 bestellen van de week.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/558184_10151146388218968_1079003611_n.jpg
Goed voor 3 weken rond toeren in (midden) Europa. Samen met 2 andere gasten. Ik had de tent bij me

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 02-07-2014 16:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:31:
Blijft nep-kamperen :P (en al die meuk... mijn god, dat moet je dan ook weer allemaal inpakken).
laten we het er houden dat bij kamperen met kids alles wat langer duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:37:
[...]

3 weken hotel met 2 jongens die nog studeren, dat gaat 'm niet worden (zeker niet in Zwitserland ;)).
Begrijp me niet verkeerd, ik kan het ook niet betalen ;)
Maar dan moet je of minder lang gaan of niet zeuren en 'echt' kamperen (of een aanhangwagen, maar goed, dat doe je maar als je 60+ bent en een goldwing 'mag' kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brr... Kamperen... Ammenooitniet :P

Vond het al schipperen met de ruimte om één overnachting te doen in een hotel met drie koffers op de VFR :)

moet daarbij wel opmerken dat ik de topkoffer vrijwel leeg had om tijdens de tussenstops m'n helm in te doen, en teveel 'noodvoorzieningen' als gereedschap en olie bij me had :)

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 02-07-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Heerlijk toch, kamperen. Niet binnen in een muffe onpersoonlijke kamer, maar lekker buiten tussen je eigen spullen, ergens op een mooi plekje. En net als XBL ben ik het rugzakkamperen gewend, dus veel meuk heb ik niet nodig, en veel compacte en lichtgewicht spullen (tent, slaapzak, matje) heb ik al.

* Coffeemonster is ook nog aan het bedenken hoe hij de spullen het makkelijkst meekrijgt op de motor.

Het zou overigens mooi zijn als je je buddyseat op de een of andere manier om zou kunnen bouwen tot stoeltje. Scheelt weer een stoeltje meeslepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Coffeemonster op 02-07-2014 17:28 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

defusion schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:55:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik kan het ook niet betalen ;)
Maar dan moet je of minder lang gaan of niet zeuren en 'echt' kamperen (of een aanhangwagen, maar goed, dat doe je maar als je 60+ bent en een goldwing 'mag' kopen)
Ik zeur er ook niet over :P ik vind t juist heerlijk. Ik baalde er alleen van dat ik toen geen stoel had meegenomen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M is ook niet zo van 't kamperen. Thuis alle luxe die je je maar kunt wensen en dan gedurende je vrije dagen gaan beperken tot iets minder "comfort" is gewoon niet zo mijn ding.

Maar: Voor diegene die een beetje uitrusting en spullen zoeken: Kijk eens een keer bij De Wit in schijndel. Voor een beetje kampeerder is dát de toko, meestal :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10505452_672560289500248_6068720510650293234_n.jpg

Van het weekend stonden de vier grote Japanse merk motoren bij mij in de garage (Yamaha, Kawasaki, Suzuki en Honda) dus daarvan een fotoshoot in elkaar laten zetten.

En ik kijk altijd boos :(

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Hoe kom je aan N7-motorkleding? Tof!

---

Ik ga morgen bij Sabra een nieuw bandje halen (bedankt voor de tip een stukje terug :) ), en omdat ik lief ben voor de bandenboer heb ik het achterwiel eens schoongemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NbteF0Dl.jpg

Voor degenen die mij niet kennen, voor mijn doen is dit echt brandschoon :+ Ik heb een halve bus remmenreiniger op het kettingwiel & omgeving leeggespoten, om de boel vervolgens bij de lokale motorwasbox met de 'lage'drukspuit af te spuiten en er daarna met de schuimborstel op losgegaan. Werkt nog best aardig :)

[ Voor 89% gewijzigd door Chakotay op 02-07-2014 19:21 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/Motortrip%202013/P1060264_zps9e9c4693.jpg

weekje hotels en mocht ik niks vinden of stranden kamperen. (stranden in oekraine is 90km tot het volgende dorp. of 95 tot het vorige :X

[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 02-07-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:16:
Je punten die je aanhaalt kloppen, zeker ook de winterkleding.
Doe dan een leren jack. Altijd 10x beter dan een gewatteerde jas. Risico hoort bij het leven, maar het kindje neemt geen bewuste beslissing. Als ik beslissingen voor een ander neem, ben ik extra voorzichtig.
Maar ieder zijn eigen keuze...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:15:
[afbeelding]

weekje hotels en mocht ik niks vinden of stranden kamperen. (stranden in oekraine is 90km tot het volgende dorp. of 95 tot het vorige :X
Is het niet fijner om die roltas verder naar voren te verplaatsen, ivm gewichtsverdeling en rugsteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb ook een hekel aan kramperen. Na een lange tocht op de motor wil ik lekker (schoon) kunnen douchen (niet in de rij staan) en vooral op een goed bed slapen. Kamperen is voor mij alleen als het niet anders kan. En dan is het ook weer niet zo dat ik ga zitten balen. Ik heb het dan ook wel naar mijn zin, maar het is idd ook zo'n gesleep. Met alleen wat potten pannen ben je er niet. Wat moet je koken? Elke dag alleen maar iets voor één dag kopen? In de zomer blijft bijna niets goed en ik ga niet 3 weken op pindakaas en zweetkaas leven.
Nee, een hotelletje, hoe shabby dan ook is meer iets voor mij. Maar dat past niet in ieders budget. Ik kan het me nu redelijk veroorloven, dus ik gun mezelf die luxe. Tent gaat soms wel mee just in case, maar geen kookrommel enzo. En ik deed dan ook vaak gewoon ontbijten in een hotel ofzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JER00N schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:01:
[afbeelding]

Het is een Honda Nighthawk 450 uit '85 :) Het is niet moeders mooiste, maar hij ziet er in ieder geval al een stuk beter uit dan toen ik hem (toen nog als bobber) voor 180 euro kocht :*)
Mooi! Al zou ik inderdaad op zoek gaan naar een opvallende retro kleur. En ook een kapje voor de duozit of meteen een ander (enkel) zadel.

Hoe stuurt dat stuur? Zit dat een beetje gemakkelijk? Hoort natuurlijk bij de looks maar ik zou het er toch snel afhalen moest het niet ergonomisch verantwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:43:
[...]

Is het niet fijner om die roltas verder naar voren te verplaatsen, ivm gewichtsverdeling en rugsteun?
dat is mijn rugsteun :+ en die 10kg maakt het verschil niet :N

en de motor is veels te klein. kinderfietsie _O-

bij mij waren de campings duurder dan de hostels als ik al wat zag. en voor 12 euro een 4p kamer voor mijzelf en in de 15p kamer lag 2 man _O-

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 02-07-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:45:
Ik heb ook een hekel aan kramperen. Na een lange tocht op de motor wil ik lekker (schoon) kunnen douchen (niet in de rij staan) en vooral op een goed bed slapen. Kamperen is voor mij alleen als het niet anders kan. En dan is het ook weer niet zo dat ik ga zitten balen. Ik heb het dan ook wel naar mijn zin, maar het is idd ook zo'n gesleep. Met alleen wat potten pannen ben je er niet. Wat moet je koken? Elke dag alleen maar iets voor één dag kopen? In de zomer blijft bijna niets goed en ik ga niet 3 weken op pindakaas en zweetkaas leven.
Nee, een hotelletje, hoe shabby dan ook is meer iets voor mij. Maar dat past niet in ieders budget. Ik kan het me nu redelijk veroorloven, dus ik gun mezelf die luxe. Tent gaat soms wel mee just in case, maar geen kookrommel enzo. En ik deed dan ook vaak gewoon ontbijten in een hotel ofzo.
Nou, zo erg is het ook weer niet... In de rij staan voor de douche? Om 17u 's middags? Iig, dat is het eerste wat ik doe op zo'n camping, na het opzetten van m'n tentje. Zelfs 's morgens is het vaak echt niet zo dramatisch. Voor sommigen is een goed bed wel belangrijk, maar ik slaap eigenlijk overal (ik heb op hotelbedden gelegen die kutter lagen dan mijn matje). Eigenlijk ligt alles prima na een vermoeiende dag en wat bier...

Boodschappen koop je idd dagelijks of om de dag, maar d'r is doorgaans wel een winkel op de route, dus zo erg is dat ook weer niet. Laatste vakantie reed ik rond met wat van die pakjes 0,5L soep... combineer dat met brood wat je 's morgens had gekocht en je hebt een prima maaltijd. Eventueel nog een salade achtig iets erbij fixen en je zit helemaal gebakken. Pasta is ook makkelijk te fixen met enkel houdbare ingrediënten, dus een goede 'staple' om bij je te hebben. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als een restaurant. In het hoogseizoen op de wat grotere campings hoef je dan niet eens van de camping af.

Ontbijt, mja, dat blijft wel karig. Gewoon meuk kopen wat in een dag opgaat. Vleeswaren zijn echt nog wel te eten aan het eind van de dag, dus die verwerk je gewoon in je avondeten. Kaas idem (lekker bij een pils). En dan nog wat standaard crap zoals jam, wat niet in de koelkast hoeft.

Hotel is voor mij juist de noodoplossing, als het echt klote weer is of als ik niets geschikt kan vinden om m'n tentje op te zetten. Ik vind een hotel enorm ongezellig, op een camping ontmoet je tenminste nog mensen. Maar belangrijker nog: met een tentje enzo heb ik het gevoel echt weg te zijn en shit zelf te fixen. Dat is gewoon een heerlijk gevoel van vrijheid.
DECOY88 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:57:
[...]

dat is mijn rugsteun :+ en die 10kg maakt het verschil niet :N

en de motor is veels te klein. kinderfietsie _O-
Je stuurt met je tenen ;)?
bij mij waren de campings duurder dan de hostels als ik al wat zag. en voor 12 euro een 4p kamer voor mijzelf en in de 15p kamer lag 2 man _O-
Als je naar gekke Oost-Europese landen gaat, ja, dan wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Bommes

Capo del formaggio

Campertje + motor:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Iw5Ah_CnzBY/UdFJbpFBRiI/AAAAAAAAAws/RZ_wcz7GD2M/s512/IMG_6686_576x768.JPG

Helaas is die kapot gegaan net voor de vakantie dus nu de Vespa op een aanhangertje
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Volgende keer camper + aanhanger en dan een echte motor? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-zMpyOjifkbE/U7RaR5fpK4I/AAAAAAAACDA/GLdcBg7bS9o/s800/20140620_120932.jpg

Ook met niet echte motor kom ik overal, denk op meer bijzondere plekken dan menig echte motor motorrijder. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik doe je dat (nog) niet na. :P

Wanneer gaan wij eens rijden trouwens? 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/07/2014-07-01-19.41.51-Custom1.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Been nu nog in Frankrijk joopie, morgen laatste stukje naar huis.
16 Juli hebben we en avond ritje gewoon na het werk op en woensdag avond met wat vrienden, en de 27ste een zondag rit, misschien kun je 1 van die 2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aja dat is ook zo idd, succes morgen iig. :) En komende 2 weken ben ik vrij dus zou kunnen alleen weet ik dan niet of ik thuis ben, maar een rit op zondag is ook prima. Dat moet wel lukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:07:
[...]

Je stuurt met je tenen ;)?

[...]

Als je naar gekke Oost-Europese landen gaat, ja, dan wel :P.
lange arm der wet >:) gewoon een beetje voorover in de wind liggen. vaak mijn pootjes op de duo steppies. en het lekkerste is tegen de wind in liggen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:18:
[afbeelding]

Van het weekend stonden de vier grote Japanse merk motoren bij mij in de garage (Yamaha, Kawasaki, Suzuki en Honda) dus daarvan een fotoshoot in elkaar laten zetten.

En ik kijk altijd boos :(
Doe dat nog eens maar dan met CBRMeisje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:47:
[...]

Mooi! Al zou ik inderdaad op zoek gaan naar een opvallende retro kleur. En ook een kapje voor de duozit of meteen een ander (enkel) zadel.

Hoe stuurt dat stuur? Zit dat een beetje gemakkelijk? Hoort natuurlijk bij de looks maar ik zou het er toch snel afhalen moest het niet ergonomisch verantwoord zijn.
Thanks. Het is wel een beetje een low-budget project. Eigenlijk leent het ding zich niet zo goed om er een 'echte' caferacer van te maken. Ik zou er graag nog rearsets op zetten zodat je voeten wat meer naar achteren zitten, maar dat gaat helaas niet ivm de uitlaten en (trommel)achterrem. In combinatie met het clipon-stuur zit je nu eigenlijk wat te 'opgevouwen' dus erg comfortabel is het niet, maar ik gebruik hem toch alleen maar voor de lol, beetje door de polder rijden en zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:13:
Volgende keer camper + aanhanger en dan een echte motor? >:)
Vorige maand in Schotland kwam ik een veel betere oplossing tegen voor Bommes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p5uzry5LxDetmAfdZPqZnxpM/full.jpg

Buurman op de camping haalde deze zo uit de laadbak achterin z'n camper. Dit ding past daar blijkbaar in de breedte in. Ik moest meteen aan Bommes en z'n camper denken. Dus als je ooit uitgekeken bent op je Vespa... ;)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:07:
[...]
Nou, zo erg is het ook weer niet...
Wacht even...jij gaat nu jouw visie op kramperen geven... ;) Prima, maar ik ga het alsnog niet doen voor mijn lol. Ik vind het 3x nics. Geef mij maar en hotelletje met een goed bed, schone douches/toiletten en stoelen waar je op kunt zitten.
Kramperen is voor mij een noodvoorziening. Ik heb het vaak genoeg gedaan, en met de auto vind ik het nog wel te doen. Maar met de motor vind ik het gewoon niet fijn. Ik rij ook een bankstel (BMW RT) en geen naked. Ik ben een watje, een luxe beest, verwend kreng, of hoe je het ook noemen wil :+

BTW: ik slaap ook overal. In een stoel aan de grens met Senegal of in de Sahara, maakt me niet uit. Ik kan er ook best tegen om het een paar dagen zonder luxe te doen. Ik ga elk jaar naar Le Mans (24H) en dan zit ik ook van do-zo op een behoorlijk geïmproviseerde camping. Maar dat is alleen omdat het niet echt anders kan daar. Ik overleef het wel, hoor. Maar als ik kan kiezen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Vanavond weer naar Lelystad geweest... heb nu m'n knie en de slijtbout tegelijk aan de grond gehad... want m'n slijtbout rechts is opeens MIA :X

Ook gelijk wat meer van de band gebruikt, tja geen wonder natuurlijk als er meer grondspeling is ontstaan...

Maar nu moet ik toch echt gauw even flink wat línkerbochten pakken, want rechts begint de band al op te raken :D En de kd links moet nog geschieden...

moet wel zeggen dat de dagen in het weekend relaxter waren, scheelt ontzettend veel als je relaxed uit kunt slapen en dan eens naar Lelystad kachelt, dan dat je vanuit werk door moet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:37:
[...]

Wacht even...jij gaat nu jouw visie op kramperen geven... ;) Prima, maar ik ga het alsnog niet doen voor mijn lol. Ik vind het 3x nics. Geef mij maar en hotelletje met een goed bed, schone douches/toiletten en stoelen waar je op kunt zitten.
Kramperen is voor mij een noodvoorziening. Ik heb het vaak genoeg gedaan, en met de auto vind ik het nog wel te doen. Maar met de motor vind ik het gewoon niet fijn. Ik rij ook een bankstel (BMW RT) en geen naked. Ik ben een watje, een luxe beest, verwend kreng, of hoe je het ook noemen wil :+
Nouja, ik geef mijn visie over jouw (imo) onterechte klachten. Zelfde wat betreft schoon sanitair... dan ga je gewoon naar verkeerde campings. Geen stoelen is wel irritant, maar vandaar de Helinox (begon het daar niet mee?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorexamen AVD vanochtend gedaan en uiteraard geslaagd! :D
HELEMAAL HAPPY. Rijbewijs z.s.m. aanvragen en lekker proefritjes maken.

Cbr is alleen beetje traag. Vanochtend geslaagd en toen ik hem vanavond 6 uur wilde aanvragen, konden ze nog niks vinden. -_-
Morgen belt mijn instructeur cbr even om te kijken waarom het zolang duurt. Geduld is een schone zaak, haha ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Gefeliciteerd koudekoffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Gefeliciteerd! Nog iets spannends meegemaakt in je rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van harte gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Ben al een beetje aan het monteren van de trip.
Heb jammer genoeg alleen het eerste deel van de reis echt video gefilmd, het 2de deel voornamelijk time-lapse. Kijken hoe we dat gaan oplossen.

Waarschijnlijk pan&zoom afwisselen met time-lapse. Eerste deel (zeker 1 dag) is volop actie, tweede deel genieten van het landschap :)

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 02-07-2014 23:19 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Exigence schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:30:
Meer dan genoeg bagage voor 5 dagen kamperen in de Vogezen, Zwitserse Alpen en het Zwarte Woud (juni 2013):

[afbeelding]
Respect voor het leren pak met die temperaturen :X

.
ToolkiT schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:30:
[...]

campertJE:

[afbeelding]

In een tent heb ik vaak genoeg gekampeert (tot aan wild kamperen in National parks op plekken waar je allen met ene 4WD kan komen toe) en weet dus ook hoe fijn het is om niet op de grond te liggen ;)
Knap, hoe heb je die houten bank in de camper gekregen? ;)

.
XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Klopt, al had ik te veel kleding mee. Volgende keer geen korte broek én zwembroek, ook maar een stuk of 3 shirts, en daarbij dan wel wat wasmiddel (in een klein flesje, natuurlijk). Eén shirt om te rijden, eentje om 's avonds te dragen, halverwege de week die wisselen en dan het derde shirt voor 's avonds. Na een week ofzo alles wassen en je kan weer verder.
Dat is ook nog veel. Afritsbroek is lange broek, korte broek en zwembroek in 1. Of gewoon een boxeshort. Of doen jullie aan zwemmen in een openbaar zwembad? In natuurlijke wateren hoef je niet moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Afritsbroek mag ik niet dragen, want dan hef ik alle coolheid op die ik van m'n motor krijg en kan ik geen mooie vrouwen naar m'n tentje lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankuuu! :D
Dankjewel! :)
XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:16:
Gefeliciteerd! Nog iets spannends meegemaakt in je rit?
Geen spannende dingen. Paar kleine dingetjes. Rijden zelf was van een erg hoog niveau vond de examinator, dus dat was een leuk compliment 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:33:
Afritsbroek mag ik niet dragen, want dan hef ik alle coolheid op die ik van m'n motor krijg en kan ik geen mooie vrouwen naar m'n tentje lokken.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:49:
[...]
Nouja, ik geef mijn visie over jouw (imo) onterechte klachten. Zelfde wat betreft schoon sanitair... dan ga je gewoon naar verkeerde campings. Geen stoelen is wel irritant, maar vandaar de Helinox (begon het daar niet mee?).
Je weet niet altijd hoe een camping is vanaf de buitenkant. Een van de goedkoopste was de schoonste (camping municipal Nancy) en de duurste was de goorste (ergens bij de ballon d'alsace oid).
Ik heb echt wel wat ervaring met kamperen, ik lul niet zomaar wat uit mijn nek na 2x een weekendje kamperen. Maar ik vind het gewoon niets.

Your mileage may vary. De een vind dit, de ander dat. Als iedereen het als jij ervaart, zitten de campings nóg voller en gaat niemand naar een hotel en vice versa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt echt af van wat voor camping/hotel je bezoekt....

belangrijkste is, dat je veel motorrijd terwijl je daar bent

Ik hoor bij de categorie, chalet huren of B&B. ik vind hotels vaak extreem duur en bar slecht vergeleken met B&B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:37:
[...]

[...]
Verwend of niet, maar als jij gaat kamperen met een RT dan heb je iig je bank bij je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nog even over kinderen meenemen op de motor... deze kwam ik tegen op een motorforum:

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/2345/42823647882476551074388.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Daar zit je dan, met je gezicht in de uitlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

XBL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:33:
Man, zonder afritsbroek en een paar sokken onder mijn crocs is het niet eens meer een uitdaging ! :+

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Denko schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:30:
[...]

Man, zonder afritsbroek en een paar sokken onder mijn crocs is het niet eens meer een uitdaging ! :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Je vergeet het overhemd met korte mouwen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Chakotay schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:19:
Hoe kom je aan N7-motorkleding? Tof!
Geheim..

...

Nope. Een vriendin van me werkte voor EA en kreeg altijd EA promo materiaal mee. Ze had deze N7 badge aan mij gegeven een tijdje geleden; gewoon erop genaaid op mijn immens saai motorjack.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:44:
[...]

Doe dat nog eens maar dan met CBRMeisje :9
Dat zit er ook aan te komen, maar zal pas ergens in Augustus zijn :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Man, zonder afritsbroek en een paar witte sokken onder mijn crocs is het niet eens meer een uitdaging ! :+
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:54:
[...]

*knip

...

*knip

[...]

Dat zit er ook aan te komen, maar zal pas ergens in Augustus zijn :)
held _/-\o_ hahhaha, graag in 1080 formaat posten ivm toekomstige wallpaper haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
[...]

We gaan ongeveer een week, zal verdere info wel per DM doen

De rest ook vast bedankt voor de tips, blijkbaar is Luxemburg erg geliefd bij motorrijders (daarom wilde ik er ook heen, maar leuk om dat hier ook te zien).

Over kamperen met de motor: wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden?
* teacher loves motorkamperen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MNNntzw3v2qYwVmwjv0Bfcvj/full.jpg

Waar moet je rekening mee houden:
Je wil ook gewicht op de voorkant. Dus tanktas met evt zijtassen (die haal je goedkoop in een paardensportwinkel) waar je zwaar spul in doet. Andere zware spullen zo laag mogelijk beladen.

Je wil misschien een stukje elektrasnoer met zweefzekering mee, en een kabelsetje voor een noodreparatie. Denk ook aan een ehbo setje.

Koken op gas terwijl je 20 liter benzine bij je hebt is onzin. Een goede benzinebrander dus.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat vinden jullie overigens van kevlar spijkerbroeken ?

Ik pak nog wel eens de motor naar me werk maar heb dan meestal een volledig stoffen pak aan. Uiteraard is dit het veiligste maar ik was benieuwd of iemand wel eens met een kevlar spijkerbroek heeft gereden en dan het liefst nog op z'n plaat is gegaan met ongeveer 80 km/h :D
om te kijken hoe dat voelt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Broek op je werk in de la gooien, en altijd je koe aantrekken voor de rest.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

teacher schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:04:
[...]

[afbeelding]

Je wil ook gewicht op de voorkant. Dus tanktas met evt zijtassen (die haal je goedkoop in een paardensportwinkel) waar je zwaar spul in doet. Andere zware spullen zo laag mogelijk beladen.

Je wil misschien een stukje elektrasnoer met zweefzekering mee, en een kabelsetje voor een noodreparatie. Denk ook aan een ehbo setje.

Koken op gas terwijl je 20 liter benzine bij je hebt is onzin. Een goede benzinebrander dus.
Grappig die tassen aan de voorkant bij de tank, heb ik nog niet eerder zo gezien :). Ik verwacht dat dat met mijn motor wat minder gaat werken ivm kuipwerk (Honda VFR 750F). Ik heb wel een tanktas, dus daar ga ik in ieder geval wel wat gewicht in gooien.
Zo te zien heb je ook 'gewone' campingstoeltjes bij je. Werkt dat een beetje met vastmaken?

Ik heb ooit al eens een 1-pits gasstelletje gehaald, dus een extra benzinebrander halen doe ik nu nog niet. Misschien als dit goed bevalt en we vaker gaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Viper® schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:10:
Wat vinden jullie overigens van kevlar spijkerbroeken ?

Ik pak nog wel eens de motor naar me werk maar heb dan meestal een volledig stoffen pak aan. Uiteraard is dit het veiligste maar ik was benieuwd of iemand wel eens met een kevlar spijkerbroek heeft gereden en dan het liefst nog op z'n plaat is gegaan met ongeveer 80 km/h :D
om te kijken hoe dat voelt natuurlijk
Ik zou een kevlar spijkerbroek puur alleen dragen tijdens het rijden, niet als vervanger van een paar jeans (vaak zijn het wat meer baggy broeken, wat ik persoonlijk lelijk vind :P).
Er zit wel veel verschil tussen die kevlar spijkerbroeken. Je hebt ze met alleen wat kevlar op bepaalde plekken (je reet en je dij b.v.), maar ook broeken die compleet gevoerd zijn met kevlar. Ik zou altijd voor dat laatste gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat gaat een beetje in tegen het nut van een kevlar jeans.
Het idee erachter is dus dat je die draagt als een spijkerbroek maar ook nog redelijke bescherming hebt.

Ik zou dan wel de volledige kevlar nemen. Er is in 2010 een test geweest in motozine volgens mij. Esquad blijkt vrij goed, wel vrij aan de prijs. Berik was relatief aardig voor de prijs.
Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
teacher schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:04:
[...]

[afbeelding]

Handig die tassen om de tank, dat zie ik voor het eerst. :)
Een spin is ook handig om eea vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Jolke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:21:
[...]

Respect voor het leren pak met die temperaturen :X
(40 graden in het dal :X )

ATGATT :Y Voel me veiliger in leer :)

In de zelfde categorie (lekker heet), Costa Brava 2012:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img841/6232/nu0f.jpg

Grimselpas 2010:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img94/3259/ywqi.jpg

Parijs 2012 (met mascotte ;)):
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img31/4816/8yna.jpg

Col de l'Iseran 2012:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img203/8379/x0c4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik haaaat kamperen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:46
+1

Toen ik klein was mijn vader een mooie bungalowtent gekocht en dan lekker 2 weekjes Ardennen ergens bij de Grotten van Han (Han-sur-Lesse). 2 Weken lang regen gehad. Bij thuiskomst de tent meteen verkocht en het jaar erop naar Formentera in een hotel met zwembad.

Heb sindsdien nog een keer gekampeerd (met de brommer naar de Ardennen) gelukkig geen regen en op zich wel relaxed. Maar toch liever een camper, caravan of dan maar hotel.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Exigence schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:57:
[...]

(40 graden in het dal :X )

ATGATT :Y Voel me veiliger in leer :)

In de zelfde categorie (lekker heet), Costa Brava 2012:
[afbeelding]

Grimselpas 2010:
[afbeelding]

Parijs 2012 (met mascotte ;)):
[afbeelding]

Col de l'Iseran 2012:
[afbeelding]
Tof. Ben je in je eentje gegaan?
Ik wil ook graag weer, maar ga liever niet alleen en helaas is er niemand in mijn omgeving die ook wilt :-(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

-tom-562 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Tof. Ben je in je eentje gegaan?
Ik wil ook graag weer, maar ga liever niet alleen en helaas is er niemand in mijn omgeving die ook wilt :-(
Twee keer in m'n eentje (rondje Zwitserse Alpen, Dolomieten en Oostenrijk in 2010 en rondje Vogezen, Route de Grand Alpes en Pyreneeën in 2012). Alleen is best wel ok :) Je komt toch wel mensen tegen op campings etc. Je moet er wel tegen kunnen.
Verder nog een rondje Zwitserland in 2013 met een maat van mij en nog een paar keer naar de Eifel met maten en m'n vriendin.

Dit jaar Zwitserland, Italië, Griekenland en de Balkan :9
Pagina: 1 ... 85 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.