Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:20
BioHazard schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:06:
[...]

Ja, ik snap je punt. Maar budget speelt ook een grote rol helaas. :+ Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee hoe het is met rijden, of je het "lage vermogen" al snel moe bent.

In ieder geval, bedankt voor de tip. Ik zal als het eenmaal zover is ook eens proefrijden hier en daar, met verschillende motoren.
Weet je waar de rijschool mee rijdt? Ik oefende op een CB500 en dat was echt dikke prima. Naked, dus de snelheidsbeleving is al wat groter dan met kuip. En een CB500 is nog steeds net zo snel als menig porsche. Daar kun je je dus prima mee vermaken.

Rondkijken naar andere motoren is altijd een goed idee, maar ik denk niet dat een motor met 25pk of meer snel zal gaan vervelen (tenzij je echt rossi-aspiraties hebt / heel jong bent / je testosteron niveau nog niet gezakt is). Suzuki GS500 wordt ook vaak genoemd, goedkoop, makkelijk in onderhoud, prima fiets om op te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Blue-eagle schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:13:
Kleine update op voorgaande posts betreffende mijn Eigen Verklaring bij het CBR.

Eind deze maand mag ik een rijtest gaan doen. Een autorijtest. Ik rij al ruim 6 jaar geen auto meer, maar schijnbaar willen ze kijken of ik dat veilig kan.

Nu rij ik al 2 maanden wel weer gewoon motor :+ Dus ik ben van plan om naar het examen te gaan mèt mijn motor. Eens kijken hoe een ambtenaar daarop reageert.
Dat geeft vast leuke reactie idd :P Maar mag je nu wel rijden dan?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Piekartz87 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:58:
[...]
Ik ging heel beheerst over een heel klein landweggetje. Hij zat op het paaltje langs de weg, verderop zat er nog 1. Toen ik ernaast reed besloot hij ineens op te vliegen :p Handige beesten....
Daar heb je meteen een leerpuntje te pakken, hoewel ik niet wist dat vogels die neiging ook hebben. Honden, geiten, al dat kruipend ongedierte dat 'rustig' naast de weg staat: ga er in een wijde boog omheen en wees voorbereid dat ze plots oversteken als jij ernaast rijdt.
Om een of andere duistere reden doen die k*tbeesten dat gewoon. Als je voorbereid bent, is de kans kleiner dat je jezelf onderuit remt. Op een grindpad zou ik dus al helemaal niet remmen voor zo'n beest. Gevalletje jammer dan...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 19:23
[...]

Ja, ik snap je punt. Maar budget speelt ook een grote rol helaas. :+ Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee hoe het is met rijden, of je het "lage vermogen" al snel moe bent.

In ieder geval, bedankt voor de tip. Ik zal als het eenmaal zover is ook eens proefrijden hier en daar, met verschillende motoren.
Heb zelf een CB500, en kan hem aanraden. Die van mij is nog beperkt tot 27kw, maar dat is lekker vlot. Je krijgt alleen geen 'wauw' gevoel van de acceleratie. Op onbeperkt vermogen is hij lekker snel (zeker vergeleken met auto's). Betrouwbaarheid is goed, net als een prima combinatie tussen comfort en sportiviteit zolang je het niet te gek maakt. Je kunt zoeken naar een cb500 met aftermarketuitlaat, dan heb je knallen uit de uitlaat bij gas los (weet niet of dat met stock uitlaat ook zo is).
Verder is de gs500 volgens mij ook een prima fiets. Dus idd, ga eens lekker proefrijden.

Over proefrijden gesproken kan ik iedereen aanraden om eens op een zero (elektrische motor) een testritje te maken. Erg leuk en bijzonder! Kan bijv bij motoport Schiedam/A'dam. Ik weet gelijk waar ik voor wil sparen (Zero SR kost 17300 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tip/schaamteloze plug (nee, geen aandelen of extra korting)
Net een Nolan N104 Evo besteld bij voordeelhelmen en gelukkig had ik die helm al eerder ergens gepast (maar ze hebben ook een maattabel) en ik zie dat ze nu een WK korting geven. Scheelde nog een keer 20%. Hij was al goedkoper dan in de winkel (scheelde toch weer €50) en nu nóg meer. €319 op een adviesprijs van €399 (die Molenaar gewoon aanhoudt blijkbaar).

Er is ook nog een Nolan actie waarbij je die speciale N-com set met veel korting erbij kan kopen (€50 eraf). Ik zou zeggen: perfecte tijd om een Nolan te kopen... :+

[edit]
Ik vergeet erbij te zeggen dat ik een N104-Evo N-Tech heb besteld. Die zijn iets duurder dan de normale. Wil je gewoon een zwarte, zijn ze zelfs €279.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 30-06-2014 16:04 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
mphilipp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:23:
[...]

Daar heb je meteen een leerpuntje te pakken, hoewel ik niet wist dat vogels die neiging ook hebben. Honden, geiten, al dat kruipend ongedierte dat 'rustig' naast de weg staat: ga er in een wijde boog omheen en wees voorbereid dat ze plots oversteken als jij ernaast rijdt.
Om een of andere duistere reden doen die k*tbeesten dat gewoon. Als je voorbereid bent, is de kans kleiner dat je jezelf onderuit remt. Op een grindpad zou ik dus al helemaal niet remmen voor zo'n beest. Gevalletje jammer dan...
Ivm modder op de weg ging ik ook maar 40. maar het weggetje was zo smal dat je daar niet kan uitwijken. Gewoon duiken voor dat beest dus :P Had hem met zijn schutkleuren in de schemer helemaal niet zien zitten. Sowieso oppassen in het buitengebied voor beesten. Een hert heb je er ook zo voor liggen, die geven niet heel veel mee xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:00:
Tip/schaamteloze plug (nee, geen aandelen of extra korting)
Net een Nolan N104 Evo besteld bij voordeelhelmen en gelukkig had ik die helm al eerder ergens gepast (maar ze hebben ook een maattabel) en ik zie dat ze nu een WK korting geven. Scheelde nog een keer 20%. Hij was al goedkoper dan in de winkel (scheelde toch weer €50) en nu nóg meer. €319 op een adviesprijs van €399 (die Molenaar gewoon aanhoudt blijkbaar).

Er is ook nog een Nolan actie waarbij je die speciale N-com set met veel korting erbij kan kopen (€50 eraf). Ik zou zeggen: perfecte tijd om een Nolan te kopen... :+
bedankt voor de tip, ik vraag me af of ze ook naar de UK leveren..
Nu maar hopen dat verzekering de boel voor de finale rond heeft zodat ik die korting mee kan pikken... scheelt toch een hoop op ene Schuberth Cx..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

t0mmiiiii schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:41:
[...]

Heb zelf een CB500, en kan hem aanraden. Die van mij is nog beperkt tot 27kw, maar dat is lekker vlot. Je krijgt alleen geen 'wauw' gevoel van de acceleratie. Op onbeperkt vermogen is hij lekker snel (zeker vergeleken met auto's). Betrouwbaarheid is goed, net als een prima combinatie tussen comfort en sportiviteit zolang je het niet te gek maakt. Je kunt zoeken naar een cb500 met aftermarketuitlaat, dan heb je knallen uit de uitlaat bij gas los (weet niet of dat met stock uitlaat ook zo is).
Verder is de gs500 volgens mij ook een prima fiets. Dus idd, ga eens lekker proefrijden.

Over proefrijden gesproken kan ik iedereen aanraden om eens op een zero (elektrische motor) een testritje te maken. Erg leuk en bijzonder! Kan bijv bij motoport Schiedam/A'dam. Ik weet gelijk waar ik voor wil sparen (Zero SR kost 17300 euro).
Bedankt voor de tips, mocht het een CB500 worden in de toekomst, zal het wel een onbegrensd model worden.

Vanavond mn eerste meters maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Weet iemand toevallig nog een nuttige bandentoko in het midden van het land, die niet heel veel duurder is dan de prijzen van motorbandenmarkt.nl + een paar tientjes voor montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:20
Chakotay schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:53:
Weet iemand toevallig nog een nuttige bandentoko in het midden van het land, die niet heel veel duurder is dan de prijzen van motorbandenmarkt.nl + een paar tientjes voor montage?
http://www.motormike.nl/MotorMike/Home.html

Zit in bleijswijk. Vind de prijzen wel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Chakotay schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:53:
http://www.sabra.nl/ in Culemborg misschien iets voor je?

oeps..verhuisd.nevermind, zie hieronder..

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2001962 op 30-06-2014 15:02 ]

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En anders Sabra in Geldermalsen :+ (Zitten niet in Culemborg :P ).

http://www.motorbanden.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 30-06-2014 15:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Beide nuttig, dank voor de tips :)

Bizar trouwens wat voor prijzen sommige toko's durven te vragen voor het uitbouwen van je achterwiel als je met de complete motor ipv een los wiel komt, ik heb tot €40 zien staan. Ik doe dat zelf binnen 5 minuten bij mij motor :X

(Waarom doe je het dan niet zelf? Omdat ik doordeweeks de auto niet beschikbaar heb, en als het achterwiel eruit ligt is het wat lastig om dat op dezelfde motor mee te nemen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Mijn net voor de vakantie aangeschafte Yamaha FJ1200 kocht ik voor 800 euro in perfecte staat.
Met 130 pk niet echt te vergelijken met een CB500 maar ik bedoel eigenlijk: staar je niet blind op 1 model. Houd MP en vooral ook speurders in de gaten (de laatste is gratis adverteren wat bij dergelijke budgetten meespeelt).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:30
Chakotay schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:07:

Bizar trouwens wat voor prijzen sommige toko's durven te vragen voor het uitbouwen van je achterwiel als je met de complete motor ipv een los wiel komt, ik heb tot €40 zien staan. Ik doe dat zelf binnen 5 minuten bij mij motor :X

(Waarom doe je het dan niet zelf? Omdat ik doordeweeks de auto niet beschikbaar heb, en als het achterwiel eruit ligt is het wat lastig om dat op dezelfde motor mee te nemen :+ )
Mijn yamaha dealer.

Setje banden (T30's) 300 euro. Montage kosten 50...
Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem, geen sleutel ruimte (behalve tijdens stalling) en ga m daarvoor niet speciaal naar beneden rijden...

Edit: net een offerte aangevraag bij http://www.oostbanden.nl (Regio Arnhem) k ken m via via dus wellicht word t wat goedkoper. Ik zie dat de banden zelf samen 245 moeten kosten (online prijs) dus Yamaha dealer gooit er sowieso al 50 euro boven op..

[ Voor 13% gewijzigd door Frontysco op 30-06-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Piekartz87 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:04:
[...]
Een hert heb je er ook zo voor liggen, die geven niet heel veel mee xD
Nee, daar doe je weinig tegen. Maar honden enzo willen nog wel eens zomaar oversteken. Dan hebben ze pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sabra heb ik ook goede ervaringen mee.
€40 is voor complete montage op de motor mag ik hopen, niet alleen het demonteren van het wiel?
Bij de ene is het meer werk denk ik. Hij heeft bij mij wel eens wat staan klooien met het achterwiel omdat de uitlaat een beetje in de weg zat.

Maar alles bij elkaar vind ik in ieder geval bij Sabra de prijzen in orde. Als ik bij de Duitse toko banden los laat komen en ik zoek goed naar een tent die de montage goedkoop doet, kan ik welgeteld €25-30 besparen. Dat vind ik nogal thuishoren in de categorie 'pennywise, poundfoolish'. De moeite die je dan moet doen is mij echt teveel voor die paar rotcenten. Als je het nou elke maand moest uitgeven, maar ik kan ruim 20k op die banden afleggen. Dus als je dat uitsmeert over de tijd/kms merk je het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:12:
[...]

Sabra heb ik ook goede ervaringen mee.
€40 is voor complete montage op de motor mag ik hopen, niet alleen het demonteren van het wiel?
Bij de ene is het meer werk denk ik. Hij heeft bij mij wel eens wat staan klooien met het achterwiel omdat de uitlaat een beetje in de weg zat.

Maar alles bij elkaar vind ik in ieder geval bij Sabra de prijzen in orde. Als ik bij de Duitse toko banden los laat komen en ik zoek goed naar een tent die de montage goedkoop doet, kan ik welgeteld €25-30 besparen. Dat vind ik nogal thuishoren in de categorie 'pennywise, poundfoolish'. De moeite die je dan moet doen is mij echt teveel voor die paar rotcenten. Als je het nou elke maand moest uitgeven, maar ik kan ruim 20k op die banden afleggen. Dus als je dat uitsmeert over de tijd/kms merk je het niet eens.
Bij de prijsinfo van motorbandenmarkt staat het er als extra voor demonteren, maar ik hoop idd ook dat het de totaalprijs is...

En ik ben er mee eens dat echt de allergoedkoopste manier vinden wat overdreven is. Daarom zoek ik ook het liefst een toko die zelf levert en monteert voor een nette prijs, dat is wat minder gedoe dan zelf met banden te gaan slepen of bij toko a bestellen en bij b monteren :) Sabra ga ik zeker eens kijken, prijzen zien er goed uit en het is soortvan in de buurt.

Zelf was ik altijd fan van motorbanden.eu/afs motorparts, maar ik ben tegenwoordig bijna nooit meer in de buurt van Purmerend waardoor het me een tank benzine kost om ernaar heen en weer te rijden, dat is ook wat overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien een beetje dom hoor, maar als het 5 minuten werk is. Dan ga je toch gewoon op de motor naar die dealer en haal je daar ter plekke je band er zelf uit ;)

(Ik doe achterband eruit en erin op de R6 binnen 1 minuut ;), iets met oefening baart kunst :P lol)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Misschien een beetje dom hoor, maar als het 5 minuten werk is. Dan ga je toch gewoon op de motor naar die dealer en haal je daar ter plekke je band er zelf uit ;)

(Ik doe achterband eruit en erin op de R6 binnen 1 minuut ;), iets met oefening baart kunst :P lol)
Heb ik ook al eens gedaan idd, dat moet de garage dan alleen wel toestaan. (Zef een paddockstand en gereedschap meenemen en voor de deur doen kan ook, maar dat is wel heel schraperig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Twee weken terug twee banden gewisseld vanaf de motor + banden afvoeren: €47,50. Dat was bij KMS te Poeldijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
|:( die heeft vorig jaar een uur staan kloten om een Anakee 3 op mijn voorvelg te krijgen, 90 90 21 met binnenband is toch niet zo exotisch :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Jemig, ik ben nu behoorlijk pissed. Keihard van de motorgeflikkerd net bij het wegrijden. Mijn achterwiel glee uit bij de bocht. Doorslippen en nadat hij weer grip had is hij keihard gekanteld. Hele rechterkant is kapot. Foto's zal ik nog plaatsen, maar ik zal even mijn dingen oproepen. Ik ging denk ik 20 25 30. Motordop zijkant. Stuur rechts + handvat + koppeling + remvloeistof kapot. Koplamp, tank zit los. Recht een dikke deuk in de tank van de voorvork. Voorspatbord los. Achterspatbord beschadiging. Meters zitten helemaal los. Dat was het wel zo ongeveer. Ik denk dat het stuurtje krom is maar de voorvork nog rechts. Het rechterhandvat heeft de hele klap opgevangen.
Foto's zal ik nog plaatsen.

Wel balen van een motor die ik net 2 weken heb en hij is uit 1975 :(

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ShittyNL schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:25:
Jemig, ik ben nu behoorlijk pissed. Keihard van de motorgeflikkerd net bij het wegrijden. Mijn achterwiel glee uit bij de bocht. Doorslippen en nadat hij weer grip had is hij keihard gekanteld. Hele rechterkant is kapot. Foto's zal ik nog plaatsen, maar ik zal even mijn dingen oproepen. Ik ging denk ik 20 25 30. Motordop zijkant. Stuur rechts + handvat + koppeling + remvloeistof kapot. Koplamp, tank zit los. Recht een dikke deuk in de tank van de voorvork. Voorspatbord los. Achterspatbord beschadiging. Meters zitten helemaal los. Dat was het wel zo ongeveer. Ik denk dat het stuurtje krom is maar de voorvork nog rechts. Het rechterhandvat heeft de hele klap opgevangen.

da's best shitty...

Enig idee waarom je grip verloor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Oei oei dat is rottig. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GBTW schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:25:
[...]

|:( die heeft vorig jaar een uur staan kloten om een Anakee 3 op mijn voorvelg te krijgen, 90 90 21 met binnenband is toch niet zo exotisch :O
maar schijnt toch dat je daar voor heb moeten studeren wat de meeste niet gedaan hebben

zelf ook eens 400 euro voor een setje banden mogen lappen :') 90/90/21 en ?80/130/17?(exacte maat vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

BioHazard schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:08:
Motortweakers,

Ik ga binnenkort lessen, maar ben al wel aan het uitkijken naar een fiets. Ik zit vast aan een krap budget. Ik ben 25, en zal dus ook zware motoren mogen rijden. Nou ben ik geïnteresseerd in een Honda CB500. Simpele dingen, maar ook goedkoop en degelijk.

Hoe denken jullie hierover? Leuk om te starten en ervaring op te doen?
Prima eerste fiets, kan vrij weinig mee fout gaan en je kan ook het onderhoud vrij gemakkelijk onder de knie krijgen. Eventueel kun je ook nog naar een Ninja of een Bandit kijken.
mphilipp schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:28:
Just take it like a man...
Als je zo'n grote jongen bent om te hard te rijden, moet je ook de consequenties dragen. Don't roll the dice if you can't pay the price, zei Sammy Davis Jr. al :+
Vaste palen heb ik minder moeite mee maar mobiele flitsers worden vaak zo slordig neergezet dat het de meting kan beïnvloeden. En dan nog, als je met 3-4 brieven een boete kan ontwijken dan gooi ik mijn principes zonder enige schroom het raam uit :D

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:27:
[...]
maar schijnt toch dat je daar voor heb moeten studeren wat de meeste niet gedaan hebben
Dat lees je ook over Michelin Desert banden. Die zijn dan ook giga stug (21 koordlagen geloof ik) maar tijdens ons Afrika avontuur haalden onze eigen mekaniekers die banden er gewoon langs de kant van de weg eraf en gingen ze er weer op. We hadden alleen maar een set extra lange lepels meegenomen. Geen fancy stuff, geen machine. Just elbow grease. Het ging steeds sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Dan heb jij vást een quick-release systeem op je achterrem slede zitten. Wiel er uit halen zónder dat spul is niet lastig, het terugzetten wél (in je eentje) doordat je een handje te kort komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De truuk is een rol ductape onder het wiel te leggen. Kan je hem er zo uit en weer in rollen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
:^ of een blokje hout :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of een vfr kopen, simpeler kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:57:
Of een vfr kopen, simpeler kan niet :)
SELECT * FROM * WHERE MAKE IS YAMAHA AND MODEL IS LIKE R6 OR VFR :)

Grrr..... Géén resultaat voor VFR :+

Óf moet ik een VFR ónder m'n wiel leggen en 't er dan inrollen?? })

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 30-06-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

M'n Deauville is helemaal simpel met de cardanas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:34

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:09:
[...]

getverpielekes wat gaaf (en ik heb alleen het eerste filmpje nog maar gezien..

:)

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 30-06-2014 22:17 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, wat een landschap daar zeg :D Super man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:36:
Damn, wat een landschap daar zeg :D Super man!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cool, zo'n doorwaadbare plaats :+
Nou ben ik wel eens door een soort van half opgedroogd riviertje gereden met een paar cm water, maar dit is andere koek. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je een dot gas moet geven om er makkelijk doorheen te gaan, maar ik zie dat jullie het juist rustig aan deden. En dat werkte goed zo te zien. Met die rotsbodem is harder rijden ook niet handig denk ik. Was het allemaal te doen? Niemand (hard) eraf gegaan tijdens de reis?

Bij welke organisatie had je deze ook alweer geboekt?

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 30-06-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

1 wat hardere val tijdens de eerste dagen. M'n Vlaamse collega ging wat plat door de bocht en raakte met de (erg brede) valbeugels de grond. Voor de rest de nodige lichte vallen, maar altijd zonder veel ergs. Je kan eigenlijk niet echt onder de motor vast komen te zitten. De valbeugels komen tot voorbij je knieën.

Onder het water liggen inderdaad allemaal losse keien. Er hoeft maar 1 dikke bij te zijn en dan kan hard gaan wat minder lekker zijn. Als het allemaal gewoon grind is dan kan het beter sneller. Zoals in die foto een stukje hierboven.

www.travel2explore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hard door doorwaadbaar water rijden moet je sowieso niet aan beginnen. De boeggolf welke je daar mee creëert slaat terug in je eigen gezichtsveld waardoor je zelf niks meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:40:
Hard door doorwaadbaar water rijden moet je sowieso niet aan beginnen. De boeggolf welke je daar mee creëert slaat terug in je eigen gezichtsveld waardoor je niks meer ziet.
Ook ja. Heb er een paar tegen hogere snelheid gedaan (gewoon asfalt onder water) en dan spettert het gewoon tot over je helm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:49:
[...]

da's best shitty...

Enig idee waarom je grip verloor?
Combinatie van zand op de achterband en teveel gas geven. De motor geeft geen seintje van Dag die harder gaat. Hij pakt hem direct. Overmorgen de schade laten bekijken door de experts maar ik verwacht dat het ongeveer 1500 helaas zal zijn. Ik verbaas ME nog steeds dat de voor velg kapot is. Die zijn nu van aluminium waar carlos checca mee heeft gereden maar dat zullen waarschijnlijk nu wat simpelere velgen gaan worden.
Morgen foto's/vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShittyNL schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:28:
[...]

Combinatie van zand op de achterband en teveel gas geven. De motor geeft geen seintje van Dag die harder gaat. Hij pakt hem direct. Overmorgen de schade laten bekijken door de experts maar ik verwacht dat het ongeveer 1500 helaas zal zijn. Ik verbaas ME nog steeds dat de voor velg kapot is. Die zijn nu van aluminium waar carlos checca mee heeft gereden maar dat zullen waarschijnlijk nu wat simpelere velgen gaan worden.
Morgen foto's/vandaag.
Ik ben benieuwd. Carlos Checa is geboren in '72 en reed in '75 vást nog niet op een motorfiets dus wat hij er mee van doen heeft, ne pas :o

€1500,- schade met je voorgaande post.... Ik denk dat je nog niet echt weet wat een klein schuivertje je gaat kosten.
ShittyNL schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:25:

Ik/we zien de foto's graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hard door doorwaadbaar water rijden moet je sowieso niet aan beginnen. De boeggolf welke je daar mee creëert slaat terug in je eigen gezichtsveld waardoor je zelf niks meer ziet.
klopt dat heb ik hier met een diepe plas al eens mogen merken..
Met een auto kan je trouwens het beste wel met een beetje een vaartje door de rivier rijden zodat je in de luwte van de boeggolf rijd zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:41

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:51:
[...]

Ik ben benieuwd. Carlos Checa is geboren in '72 en reed in '75 vást nog niet op een motorfiets dus wat hij er mee van doen heeft, ne pas :o

€1500,- schade met je voorgaande post.... Ik denk dat je nog niet echt weet wat een klein schuivertje je gaat kosten.
[...]

Ik/we zien de foto's graag tegemoet.
De nachtmerrie van iedere bekuipte motor rijder :P Je motor (bijna) afschrijven tijdens een (op het oog) lullige schuiver.

Ik had trouwens vanochtend iets raars met mijn GSX-R (ben er mee naar m'n werk). Ik wilde ff stevig optrekken bij het stoplicht, maar het leek wel alsof de motor oversloeg. Niet de motor zelf, maar ergens in de transmissie. Hij hakkelde ff, ging raar vooruit, en toen ik het gas losliet en weer op liet komen ging de motor pas echt goed vooruit :?

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 01-07-2014 08:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:30
-tom-562 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:30:
[...]

De nachtmerrie van iedere bekuipte motor rijder :P Je motor (bijna) afschrijven tijdens een (op het oog) lullige schuiver
Ik heb m'n motor economisch kunnen afschrijven nadat hij gewoon was omgevallen (er was iemand achteruit tegen aangereden met de auto) :')

Was dan wel een motor met een dagwaarde van +/- 1100 euro, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36

bakvis

Tweakers.Nerd

[...]

De nachtmerrie van iedere bekuipte motor rijder :P Je motor (bijna) afschrijven tijdens een (op het oog) lullige schuiver.

Ik had trouwens vanochtend iets raars met mijn GSX-R (ben er mee naar m'n werk). Ik wilde ff stevig optrekken bij het stoplicht, maar het leek wel alsof de motor oversloeg. Niet de motor zelf, maar ergens in de transmissie. Hij hakkelde ff, ging raar vooruit, en toen ik het gas losliet en weer op liet komen ging de motor pas echt goed vooruit :?
Ketting niet aan het einde van zijn leven? Dat mag ik hopen, anders zit t misschien in je bak...!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bak lijkt me sterk, als ik wat lees over een gare bak in een K4/K5 is het eigenlijk nooit de 1e versnelling. Ketting, tja, ATW ziet er nog goed uit en ik kan hem ook niet 'ver' van het tandwiel af trekken. Voor, zou ik ff moeten checken..
Edit:
Kak, linkerkuip gedeelte moet er af :(

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 01-07-2014 09:32 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
Brr horrorverhalen. Moet er niet aan denken dat mijn Mille omvalt, er zit geen krasje op nu. (klopt af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 07:11
Heb voor vandaag een ER5 onder mijn kont. Mijn baby Ninja is voor onderhoud. Wereld van verschil... Het lijkt wel of je bovenop je voorwiel zit met die rechte houding. Niet mijn ding. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Allereerst, het was geen schuiver maar een harde klap op rechts. Foto's volgen nu. De velg is van magnesium die is afgeschreven.

Zo was die.
https://onedrive.live.com...d-MFxh3Q&ithint=folder%2c

Nu is die zo.
Selectie foto's zijn te zien via deze OneDrive link.
https://onedrive.live.com...veaNxmjQ&ithint=folder%2c

[ Voor 77% gewijzigd door Daniel. op 01-07-2014 10:04 . Reden: Img's werkten niet direct. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:41:
Brr horrorverhalen. Moet er niet aan denken dat mijn Mille omvalt, er zit geen krasje op nu. (klopt af)
Wat dat betreft ben ik altijd blij met mijn matzwart overgespoten kuipwerk... Krasje? Even schuren, spuitbusje en je ziet er niets meer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

wat zei je toerenteller (oftwel sliptje je achterband niet gewoon ff door?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Niet op gelet. Denk niet dat dat het was, een (warme) Bridgestone S20 met het gigantische koppel van een 600cc supersport :P Of ik moet net op een stuk gestaan hebben met wat KVS of olie ofzo...
Naja, vanavond (of morgenavond) maar eens het VTW checken. Anders ook meteen een goed excuus om 1 tandje kleiner voor te monteren!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Valse vrijstand?

Morgen weer rondjes rijden in Lelystad. Het zou MOOI zijn als we nu tegen de klok in zouden gaan... dan slijten m'n banden weer terug naar symmetrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:21
Zo, vanochtend de grote kleine man weer naar de crash crèche gebracht op de motor. Vrouwlief een paar foto's laten maken, die volgen dus nog. Even een goede online plek vinden waar ik de foto's plaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 01-07-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Crèche hoop ik dan toch :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShittyNL schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:00:
Allereerst, het was geen schuiver maar een harde klap op rechts. Foto's volgen nu. De velg is van magnesium die is afgeschreven.

Zo was die.
https://onedrive.live.com...d-MFxh3Q&ithint=folder%2c

Nu is die zo.
Selectie foto's zijn te zien via deze OneDrive link.
https://onedrive.live.com...veaNxmjQ&ithint=folder%2c
Hmmm.... Da's een klote schade :( Succes met (laten) herstellen, echt zonde van zo'n mooie fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik HOOP dat je crèche bedoelt :P

XBL :w :/

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 01-07-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Yep, wat een tiepvaut... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:21:
Zo, vanochtend de grote kleine man weer naar de crash crèche gebracht op de motor. Vrouwlief een paar foto's laten maken, die volgen dus nog. Even een goede online plek vinden waar ik de foto's plaats.
Ben benieuwd, klinkt een stuk sneller en leuker dan met OV. Bereid je vast voor op de herfst, dan wil hij nog met de motor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:35
-tom-562 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:36:
met het gigantische koppel van een 600cc supersport :P
Ik hoop dat dit een grapje is? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
-tom-562 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:36:
met het gigantische koppel van een 600cc supersport :P
Ik hoop dat dit een grapje is? :9

Dubbel.

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 01-07-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sar·cas·me (het; o)
1
bittere, bijtende spot

:P

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 01-07-2014 13:06 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Daarvoor is immers dit icoontje in het leven geroepen: :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi om te lezen :)
10/10 would read again

overigens... het caste systeem bestaat officieel niet meer

maar officeus is het nog steeds volledig in effect en waar de lagere castes gewoon aardige lui zijn.
Hogere castes lijken allemaal last te hebben van dunning-kruger en kunnen absoluut niet omgaan met feedback/kritiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:53:
[...]

mooi om te lezen :)
10/10 would read again

overigens... het caste systeem bestaat officieel niet meer

maar officeus is het nog steeds volledig in effect en waar de lagere castes gewoon aardige lui zijn.
Hogere castes lijken allemaal last te hebben van dunning-kruger en kunnen absoluut niet omgaan met feedback/kritiek
Helemaal mee eens. Ik zie het ook nog enkele generaties duren eer het eruit is daar. Die kinderen zien hun ouders nu eenmaal zo doen. Als mensen het normaal vinden dat papa afval richting iemand gooit dan zal het wel zo horen toch ? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
-tom-562 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:06:
sar·cas·me (het; o)
1
bittere, bijtende spot

:P
Toch goed dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuk! Ik ga dat bookmarken. Heel misschien ga ik ook een keer zoiets doen. Maar ik moet eerst naar Amerika, en dat gaat al genoeg doekoes kosten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik bedoel ook niet hard, maar een beetje meer vaart. Ik zie nl in veel filmpjes waar mensen (vaak voor het eerst) door ruw terrein rijden (diep zand/modder/rotsachtige bodem en/of hindernissen) dat ze de neiging hebben het heel langzaam te doen. En soms is het juist weer handiger om even wat meer vaart te hebben.

Ik ben helemaal geen specialist, maar ik heb bv wel eens een grote modderpoel iets te laat waargenomen en toen maar gas gegeven. Niet dat ik er dan met 80 doorheen cross, maar als je met 5 gaat, kom je na 2m vast te zitten. In water heb je ook meer weerstand, dus een beetje gas erop en erop houden is doorgaans het devies. Je ziet het juist vaak mis gaan als men weer gas terug neemt uit angst om te vallen.
Maar die motor is best stabiel en kan heel wat hebben. Maar daarvoor heeft ie snelheid nodig. Hoe langzamer je gaat, hoe 'vatbaarder' hij is voor invloeden van buitenaf. Maar ik snap inderdaad ook dat bij een doorwaadbare plaats met grote ongelijke rotsen het niet slim is om meer snelheid te hebben.
Hier was het gelukkig niet zo diep, maar soms kan het zelfs slimmer zijn om het te voet te doen en iemand aan de andere kant met een touw aan de motor mee te laten trekken. Als het dieper is en stroomt zeer zeker; stroming is verraderlijk.

Aan de andere kant van het spectrum ben ik met het bankstel een keer door een grote oppervlakkige modderpoel gereden. Dat deed ik wel weer stapvoets. Geen noppen, en geen zin om voor publiek languit in de modder te gaan. Ik moest nl daarna 800km naar huis rijden :)
Ik ben overeind gebleven. Gelukkig gingen de GS mannen wél onderuit, dus die 'strijd' had ik al gewonnen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister de (onbedoeld) off-road capaciteiten van de Fazer getest (onbewust inspiratie gekregen denk ik ;) )
Eerst kwam ik op dit stuk een hele lading grint tegen net terwijl ik eigenlijk iets te hard ging omdat afremmen op de motor minder goed ging als gepland aangezien het bergaf is (hoewel dat op streetview niet zo opvalt)
https://www.google.co.uk/...e2472f:0xf1bd9322c75819c0

Later zocht ik een shortcut om saaie snelweg te vermijden.
Eerst begon het met een grintweg die vrij breed was:
https://www.google.co.uk/...e2472f:0xf1bd9322c75819c0
Ik weet nu dat:
-een haas 30MPH kan rennen (en ze te dom zijn om een andere kant op te rennen dan de richting waar jij heen rijd 8)7
-het achterwiel van een fazer op grint ERG nerveus is (veel meer dan de Versys)
-op de pegs staan op een sportourer niet echt ergonosch is en een off-road/adventure bike duidelijk wel voordelen heeft op dit soort wegen

later werd het smaller en nog slechter wegdek..
https://www.google.co.uk/...37Rg8HzQuojZnJyGvwp1A!2e0
zeker bergaf met veel grote keien op sportbanden is minder prettig..

Maar het is allemaal goed gegaan :) maar volgende keer blijf ik maar op verhard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:30:
[...]

Maar het is allemaal goed gegaan :) maar volgende keer blijf ik maar op verhard :+
Heh, dat soort weggetjes ben ik tijdens mijn vakantie ook veel tegengekomen, best leuk :) Grappig trouwens dat in .uk echt het meest kleine zandpad nog Streetview heeft, dat moet aardig wat werk gekost hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xenon is een verademing, veel eerder moeten doen. 8) En vandaag eens tijd gemaakt op het vakantierek te vervangen voor een spoiler, ook een heel stuk beter. 8)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10450159_558919147550272_8306004984376757276_n.jpg?oh=9c878151552c1ff931c71c5091c2a8bf&oe=54311461
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10461945_558919150883605_1137022112763165778_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10409316_558919140883606_7644619177395781240_n.jpg
Was dit lelijke ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/07/2014-07-01-19.05.16-Medium.jpg
Net even snel een rondje gedaan want dat rek was best zwaar toch nog. Maar ik merkte een topkoffer al heel erg, maar dit scheelt ook enorm. Veel minder 'hoog dood gewicht'. Morgen maar eens een groter rondje maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Xenon is echt zo lekker op onverlichte wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Scheelt enorm en ik merk heel erg (zelfde met de auto overigens) dat automobilisten eerder wachten om wat meer ruimte voor je maken...

En grootlicht biedt niks extra's meer nu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

-een haas 30MPH kan rennen (en ze te dom zijn om een andere kant op te rennen dan de richting waar jij heen rijd 8)7
Ik had laatst een konijn die de weg overstak vlak voor m'n voorwiel en toen ook nog omdraaide, waardoor-ie bijna onder m'n achterwiel zat. Z'n broertje stak 20 meter verder ook de weg over, maar die draaide niet om. Achterlijke beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:14:
[...]
Ik had laatst een konijn die de weg overstak vlak voor m'n voorwiel en toen ook nog omdraaide, waardoor-ie bijna onder m'n achterwiel zat. Z'n broertje stak 20 meter verder ook de weg over, maar die draaide niet om. Achterlijke beesten.
Zeg ik. Dieren die langs de weg zitten (of weg hollen) kunnen zomaar ineens onder je wiel gaan zitten. Onze voertuigen zitten blijkbaar niet in hun systeem als zijnde hard en niet zo makkelijk weg te koppen. Misschien gaan ze ervan uit dat wij net zo makkelijk van richting veranderen als zij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gister de (onbedoeld) off-road capaciteiten van de Fazer getest (onbewust inspiratie gekregen denk ik ;) )
Eerst kwam ik op dit stuk een hele lading grint tegen net terwijl ik eigenlijk iets te hard ging omdat afremmen op de motor minder goed ging als gepland aangezien het bergaf is (hoewel dat op streetview niet zo opvalt)
Ooit een keer op mijn Diversion een afdaling gemaakt waar ze ineens besloten hadden een paar kuub van dat slijtspul op hun nieuwe asfalt te strooien. Leuk hoor...net een paar maanden je rijbewijs, rij je trots in de bergen rond met al je bepakking op zo'n arm Divje... Het liep me dun mijn broek uit...
-op de pegs staan op een sportourer niet echt ergonosch is en een off-road/adventure bike duidelijk wel voordelen heeft op dit soort wegen
Dat is inderdaad een bitch. Bij mij gaat het nog net, maar heel comfortabel sta ik niet. Evengoed, als je een afdaling over ruw terrein maakt, rijdt het beter als in het zadel. Je wordt dan een soort pendel die de hele motor instabiel maakt. Staand kan de motor onder me lekker bewegen.
Maar op een R1 lijkt het me helemaal niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Ooit een keer op mijn Diversion een afdaling gemaakt waar ze ineens besloten hadden een paar kuub van dat slijtspul op hun nieuwe asfalt te strooien. Leuk hoor...net een paar maanden je rijbewijs, rij je trots in de bergen rond met al je bepakking op zo'n arm Divje... Het liep me dun mijn broek uit...
Dat heb ik 2 jaar geleden gehad in Frankrijk, ook vol bepakt met mn 400'tje. Maatje van me was met z'n cb400 bij a zo de berg af gereden, die heeft zich toen maar onderuit geremd :X stond nergens aangegeven en 5 meter voor de bocht lag al dat losse grit over een traject van 2 km ofzo, met alleen haarspeldbochten :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nog meer water :)

En een mooie waterval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kon je trouwens een beetje staan op zo'n Enfield? Of is het stuur veel te laag?

Lijkt me wel een epische tocht. Mijn broer is eind vorig jaar wezen wandelen ginds. Van een andere orde, maar qua prijs zit er niet heel veel tussen en hij moest tippelen... Die prijs die op de site genoemd word is inclusief tickets zie ik. Dat kostte bij hem alleen al €1800. Dan is €2600 'all-in' (komt nog eea bij zag ik) niet superveel.
Maar na Dakar moet ik deze ook wel kunnen afvinken van het lijstje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er hier nog meer mensen met een caferacer?

Hier de mijne (of een poging daartoe):

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7dfwS0k4YQc/U7G0X6InsRI/AAAAAAAAAzg/EY7qGesHXiI/w737-h553-no/IMG_20140630_202711.jpg

(ik hoop dat de foto werkt)

Het is een Honda Nighthawk 450 uit '85 :) Het is niet moeders mooiste, maar hij ziet er in ieder geval al een stuk beter uit dan toen ik hem (toen nog als bobber) voor 180 euro kocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Woei! Volgende week woensdag 9 juli vertrek ik op motorvakantie!
Dit jaar naar Bouillon, Vogezen (Remiremont) en Trier! Nog nooit geweest in al die plekken, dus ben zeer benieuwd. Zal ook eerste vakantie worden met de intercom (Scala Rider G9) en navigatie (Garmin Zumo 350LM), dus ben zeer benieuwd hoe het dit jaar gaat, heb hoge verwachtingen.

Hier nog mensen toevallig met routes en/of tips, aanraders of anderzinds voor een van de bovenstaande regios/plekken? :D

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:08:
Kon je trouwens een beetje staan op zo'n Enfield? Of is het stuur veel te laag?

Lijkt me wel een epische tocht. Mijn broer is eind vorig jaar wezen wandelen ginds. Van een andere orde, maar qua prijs zit er niet heel veel tussen en hij moest tippelen... Die prijs die op de site genoemd word is inclusief tickets zie ik. Dat kostte bij hem alleen al €1800. Dan is €2600 'all-in' (komt nog eea bij zag ik) niet superveel.
Maar na Dakar moet ik deze ook wel kunnen afvinken van het lijstje... :)
Bij mij zat voornamelijk de tanktas in de weg om te gaan staan. Ik denk dat met 1.81 het net te doen is. De langere mensen lukte het niet, de korte stonden er lekker op.
De prijzen van travel2explore zijn inderdaad erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Yellowneck schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:47:
Dit jaar naar Bouillon, Vogezen (Remiremont) en Trier! Nog nooit geweest in al die plekken, dus ben zeer benieuwd. Zal ook eerste vakantie worden met de intercom (Scala Rider G9) en navigatie (Garmin Zumo 350LM), dus ben zeer benieuwd hoe het dit jaar gaat, heb hoge verwachtingen.

Hier nog mensen toevallig met routes en/of tips, aanraders of anderzinds voor een van de bovenstaande regios/plekken? :D
Je kan bovenin luxemburg erg leuk rijden.
Bouillon / sedan / florenville, de "echte" ardennen is ook niet verkeerd.
Rondom monschau kan je leuk sturen, dan zit je meer in de hoge venen / eiffel.

Als je in de vogezen zit, zak dan iets naar beneden af naar ballons des vosges. Daar stuur je jezelf helemaal suf! En je kan naar mulhouse, naar het musee national "collection schlumpf". Aanrader. http://citedelautomobile.com

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Speciaal voor de cheapskates! :+ Goeiekope oordoppies
iBood aanbieding:Duopak Thunderplugs voor wènig. Alleen vandaag natuurlijk...2 juli.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 02-07-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:13:
Speciaal voor de cheapskates! :+ Goeiekope oordoppies
iBood aanbieding:Duopak Thunderplugs voor wènig. Alleen vandaag natuurlijk...2 juli.
Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yellowneck schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:47:

Ik zit momenteel in Luxemburg, alleen niet op de motor, want ik ben hier met mijn andere grote hobby bezig namelijk geocaching. Maar het is hier wel het motor wahalla, goede wegen en erg veel motorrijders en een hoop motor vriendelijke hotels.

Wel een beetje opletten want het is hier 1 groot circuit waarop regelmatig motorrijders omkomen doordat ze boven hun kunnen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JER00N schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:01:
Zijn er hier nog meer mensen met een caferacer?

Hier de mijne (of een poging daartoe):

[afbeelding]

(ik hoop dat de foto werkt)

Het is een Honda Nighthawk 450 uit '85 :) Het is niet moeders mooiste, maar hij ziet er in ieder geval al een stuk beter uit dan toen ik hem (toen nog als bobber) voor 180 euro kocht :*)
Caferacer liefhebber hier :) Leuke motor maar ik zou hem wel een andere kleur geven zwart is altijd zo standaard kleur voor veel motoren. Maak hem leuk retro two-tone oranje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:32:
[...]

Ik zit momenteel in Luxemburg, alleen niet op de motor, want ik ben hier met mijn andere grote hobby bezig namelijk geocaching. Maar het is hier wel het motor wahalla, goede wegen en erg veel motorrijders en een hoop motor vriendelijke hotels.

Wel een beetje opletten want het is hier 1 groot circuit waarop regelmatig motorrijders omkomen doordat ze boven hun kunnen gaan rijden.
Waar zit je precies? Ik ben van plan om volgende week naar Luxemburg te gaan met vrouwlief. Voor beide de eerste motorvakantie (als het weer meezit). Zij heeft nog niet superveel ervaring dus wil geen hele dagen rijden op slingerweggetjes, maar ik wil natuurlijk wel een paar leuke ritjes maken. We zitten nu rondom de stad te kijken naar campings, maar als ik de kaart zo bekijk zitten de leuke weggetjes vooral in het noorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berdorff, Muellerthal (klein Zwitserland),Beaufort.

Ettelbruck, Esch-sur-sure, kaundorf, wiltz.

Kan ik iedereen aanraden, verder lijkt het erop dat je hier heel veel ook offroad mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DinX schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:58:
[...]

Bij mij zat voornamelijk de tanktas in de weg om te gaan staan. Ik denk dat met 1.81 het net te doen is. De langere mensen lukte het niet, de korte stonden er lekker op.
De prijzen van travel2explore zijn inderdaad erg goed.
Opgeslagen in m'n favorieten :) Dit jaar ga ik (zoals het er nu uit ziet) niet echt op een 'grote' vakantie. GOed excuus om volgend jaar zoiets te gaan doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
gwystyl schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:21:
[...]

Waar zit je precies? Ik ben van plan om volgende week naar Luxemburg te gaan met vrouwlief. Voor beide de eerste motorvakantie (als het weer meezit). Zij heeft nog niet superveel ervaring dus wil geen hele dagen rijden op slingerweggetjes, maar ik wil natuurlijk wel een paar leuke ritjes maken. We zitten nu rondom de stad te kijken naar campings, maar als ik de kaart zo bekijk zitten de leuke weggetjes vooral in het noorden?
Luxemburg is overal leuk, maar het noorden is leuker. Overigens, het verschil tussen centraal en noord luxemburg is 30 minuten rijden ofzo :)

Een camping die lekker centraal ligt is auf kengert, tussen larochette en medernach in.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Luxemburg is _/-\o_
Ga er meestal 1/2 keer per jaar heen om een dagje te sturen. Over 2 weken ga ik weer.

Vorig jaar voor de 1e keer met GPS gereden, en dat ging erg goed. In Luxemburg zijn de wegen vrij kort, en moet je best vaak even op een 3sprong een afslagje kiezen. Dit gaat met GPS natuurlijk perfect :)

Dit is de route die ik vorig jaar heb gemaakt en gereden. 174 KM puur genot! Let er op dat ik alleen in Ettelbruck langs een bezinepomp kwam, verder op de route zit niks meer :P Klikkerdeklik naar het .itn bestand.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eNxtXPw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoor ik daar Luxemburg :)
Hier meld een expert en groot fan zich! Drie zomervakanties in Luxemburg gewerkt, 17 jaar elke zomer gekampeerd en vele malen op de motor voor een weekend rondgetourd.

Ik kan aanraden boven Luxemburg stad te blijven, daaronder is het niet heel interessant meer. Alleen de route langs de Mosel (de oostgrens met Duitsland) is nog leuk als je van wijnroutes houdt.
Wij waren vooral boven de lijn Esch-sur-Sûre - Ettelbruck - Echternach. Daar kan ik bijna elke camping aan de Sûre aanraden, met nog een paar persoonlijke tips Camping Um Gritt of Du Moulin (Bourscheid) en Du Nord (Goebelsmühle). Vooral de laatste is een goede camping voor motorrijders - destijds mocht je er ook je eigen vuurtje stoken voor bbq of gewoon voor de warmte :)

Dacuu heeft al een mooi stuk route uitgestippeld. Mijn persoonlijke highlights:

• De rivier de Sûre van Ettelbruck omhoog naar Esch-sur-Sûre volgen
• De weg van Wiltz naar Kautenbach via Merkholtz langs de Wolz rivier en dan in Kautenbach een paar keer de berg op en af richting Alscheid (mooie bochtjes). Daarna de Clerve volgen richting Clevraux of verder naar Troisvierges.
• Het Müllerthal (tussen Junglinster, Echternach) is erg mooi rijden en wandelen.
• Als je even gas wilt geven met ruime bochten: de weg van Esch-sur-Sûre omhoog naar Heiderscheid en verder via Feulen naar Ettelbruck. Hier kom je ook langs camping Fuusekaul (ook wel Fotsekaul genoemd :P niet zeggen daar trouwens) en die kan ik ook aanraden.

Verder nog tips nodig, PM me ;)

Edit:
@Gwystyl: hoe lang gaan jullie? Kan wel ff langskomen, is maar 250 kilometer van ons vandaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 02-07-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ow ja... ik zou nog even een fotootje posten - Luxemburg doet mij eea vergeten ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

U ziet: rugsteuntje aan de motor met touwen vastgemaakt en zijn voeten zitten in een soort beugels die ik om mijn middel heb vastgebonden. Helm size XXS 8) en verder zijn dikke winterkleding als 'motor'kleding gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jolke op 18-07-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja mij niet gezien... maar ach, het zal dan ook niet voor dagelijkse ritjes zijn.

Opgeslagen :9

Pagina: 1 ... 84 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.