Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Hooglander1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:07:
[...]

Ik ben inderdaad bang voor je vakantiegeld.

Verzekeren kan ook prima zonder rijbewijs. Mijn motor is ook een paar weken verzekerd geweest op mijn naam terwijl ik geen rijbewijs had... Het lastige is dat er voor hun geen manier is om te controleren of jij wel of niet rijd. Technisch gezien mag je rijden, dus onverzekerd.

Zuur blijft het natuurlijk wel.
Heb ik ook gedaan bij mij eerste motor, er was een clausule in dat ze niets uit zouden keren bij een ongeval totdat ik een kopie van mijn rijbewijs opstuurde :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Daar is een rechtsbijstandverzekering dan natuurlijk wel weer handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Kijk, als ze me daadwerkelijk pakken op het rijden zonder verzekering. vind ik die 400 euro boete terecht,
Echter vind ik dit nu niet. aangezien in helemaal niet gereden heb of MAG rijden.
Wat heeft het voor nut om WA te verzekeren als ik voor niks Wettelijk Aansprakelijk kan zijn?
En ik heb 3-4 verzekeringen gebeld, geen een die mij verzekeren wou hoor.

Als ik hem krijg, ga ik sowieso de boel aanschrijven in de hoop dat ik onder het bureautje van de officier mag kruipen ;(

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:25
Jochem, welke action cam gebruik jij ook alweer? Ben aan t rondkijken nml :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Frontysco schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:45:
Jochem, welke action cam gebruik jij ook alweer? Ben aan t rondkijken nml :-)
Contour Roam2.

Niet de beste cam, maar heeft een mooie prijs. Voor mijn gebruik is het wel fijn dat-ie niet de beste is... lage bitrate betekent dat ik meer op een SD kwijt kan en dat ik langer met een accu kan doen, dan bijvoorbeeld een GoPro. Nadeel is wel dat-ie zuigt in het donker.

Dus kijk goed wat je ermee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:06

-tom-562

Oliesjeik

tellavist schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:04:
Kijk, als ze me daadwerkelijk pakken op het rijden zonder verzekering. vind ik die 400 euro boete terecht,
Echter vind ik dit nu niet. aangezien in helemaal niet gereden heb of MAG rijden.
Wat heeft het voor nut om WA te verzekeren als ik voor niks Wettelijk Aansprakelijk kan zijn?

Als ik hem krijg, ga ik sowieso de boel aanschrijven in de hoop dat ik onder het bureautje van de officier mag kruipen ;(
Áls ze je pakken dus.. M.a.w. als ze je niet pakken vind je het rijden zonder verzekering wel ok? ;) het is zuur, maar zo werkt het nou eenmaal. Als je een beetje onderzoek had gedaan of had lopen googlen dan was je er binnen 3 tellen achter gekomen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het weten dat je een voertuig altijd verzekerd moet hebben geen onderdeel van het theorie-examen? :+

Je zult er ongetwijfeld een hele goede reden voor gehad hebben, maar persoonlijk verbaas ik me altijd erover hoeveel haast sommige mensen ineens krijgen als ze 18 worden. 17 jaar lang niet motor gereden, en dan komt dat moment in zicht en dan kan er geen moment meer gewacht worden om een motor te kopen, rijbewijs met spoedprocedure aanvragen...even een momentje geduld kan toch geen kwaad? Ik kan me overigens nog wat verhalen herinneren van mensen die ook alvast een auto of motor hadden gekocht en vervolgens 3x moesten afrijden en steeds zakten. Stond dat ding maar voor de deur geld te kosten... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Het is helemaal niet relevant of jij op het ding mag rijden ja of nee. Je hebt een motor. Daar kan iemand anders wel op gaan rijden (en dat mag ook gewoon als jij dat toestaat) dus het ding moet verzekerd (of geschorst) zijn. Dat jij iemand anders er niet op laat rijden is een tweede.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dit vind ik opzich nog wel interessant... hoezo wilde niemand je motor verzekeren? Ik heb m'n motor ook gekocht voordat ik m'n rijbewijs had, maar dat was helemaal geen probleem. Volgens mij hoefde ik niet eens op te geven dat ik geen rijbewijs had (regelde de verzekering telefonisch, direct na aanschaf). Heb het ding door m'n zwager naar huis laten rijden en toen ik een week later m'n rijbewijs had, kon ik meteen gaan rijden.

Maar helaas, dat is nog steeds geen excuus om je motor niet te schorsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XBL schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:15:
[...]

Dit vind ik opzich nog wel interessant... hoezo wilde niemand je motor verzekeren? Ik heb m'n motor ook gekocht voordat ik m'n rijbewijs had, maar dat was helemaal geen probleem. Volgens mij hoefde ik niet eens op te geven dat ik geen rijbewijs had (regelde de verzekering telefonisch, direct na aanschaf). Heb het ding door m'n zwager naar huis laten rijden en toen ik een week later m'n rijbewijs had, kon ik meteen gaan rijden.

Maar helaas, dat is nog steeds geen excuus om je motor niet te schorsen...
Zelfde verhaal hier.

Voordat ik het rijbewijs had heb ik een motor gekocht en verzekerd. Vriend van mij heeft de motor naar mijn huis gereden. Dit is bij Unive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 23:43

400? Doe daar nog maar 150 bij hoor. :(
Ja, ervaring met een geleende motor. Gozer had een maand betaling gemist waardoor hij dus al 6 maanden (ofzo) 1 maand betaling achter liep, en dus feitelijk niet verzekerd was.. en hij wist het niet.. en ik werd ermee gepakt :+ Bezwaarschrift gestuurd (in december) en nog helemaal niks gehoord.

edit:
Oh ik zie nu pas dat je al een 400-euro boete had.. dan zal mijn 550 wel het heterdaad-bedrag zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door AlterMann op 27-06-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Al een tijdje had ik een xenon set klaarliggen voor de motor, dit omdat ik het fijn vind om te zien maar vooral om gezien te worden. :+ Dus vandaag na het werk even tijd gemaakt om het in te bouwen.

Ik had van een andere Suzuki motor een kapje kunnen krijgen met een soortgelijke stekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-07.39.41-Medium.jpg
Eerst netjes de complete stekker eraf gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-08.00.06-Medium.jpg
Toen bleek uiteindelijk dat ik een nokje moest wegsnijden van de stekker, en de H7 aansluiting niet ging met de xenon set. Dus die H7 stekker eraf geknipt en de xenon set direct op de stekker gezet met 3M Scotchlok's:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-18.39.13-Medium.jpg
Ballast aan de ene kant, en bedrading naar links weggebundeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-19.05.12-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-19.05.31-Medium.jpg
Lichtbeeld was erg netjes!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-18.39.37-1-Medium.jpg
En ziet er een stuk beter uit zo. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-19.18.22-Custom.jpg
Om wat extra op te vallen toch gegaan voor 6000k xenon, wit met een tintje blauw (in de auto heb ik 5000k spierwit) samen met 6000k ledjes als stadslicht.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
115 op een 80 weg ? Wat mag je vandaag de dag daarvoor neer leggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal een schikkingsvoorstel worden denk ik. Da's 35 km/h overschrijding, dus reken maar op zo rond de €400,-.

/me ervaringsdeskundige is geworden met dezelfde situatie 2 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb er 1tje gehad van 51 te hard op een 80 weg. Na correctie was dat 48. Vond de bankrekening wat minder prettig maar ik had nog wel een rijbewijs :P

Gaat er niet nog correctie af van die 115 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil volgende week beginnen met mijn motorrijlessen. Weet iemand wat goede merken zijn voor kevlarbroeken of iets anders wat op normale spijkerbroeken lijkt? Voor handschoenen heb ik AlpineStars MSX-2 besteld. Zijn die goed voor dit weer wat we nu hebben of kan ik beter iets warmers kopen? Als laatste zoek ik ook nog een degelijke balaclava/helmmuts die niet te warm is. Die wil ik gebruiken voor onder de leshelm vanwege de hygiëne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vast niet zoveel als dit, van dit sprookje wacht ik nogsteeds op de datum dat ik mag voorkomen ;(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SZanU1H.jpg

Jammergenoeg willen de andere gelaserden niet hun gegevens opvragen :/ Over een meet afstand van ruim 400 meter in een groepje zo meten. Volgens mij was het gewoon de een reed 134, dus de ander reed 139 ;w

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kijk even naar het percentage kevlar, Persoonlijk zou ik gewoon een strakke textiel halen en die over je broek doen. Is altijd zo lekker hitsig als je je broek losdoet voor je collega's. Tot het moment dat blijkt dat je een broek eronder aan hebt :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word dat niet warm dan 2 broeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Textiel is vaak met 3 lagen, je ritst sowieso de termo eruit want dat is altijd te warm. Swinters rijdt je met de regenlaag erin das prima. Zomers gebruik je enkel de buitenlaag en de regenlaag gooi je in je buddy.

Tegenwoordig rol ik zo: Daar me meuk in, schoenen, regenjasje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAPKl5z.jpg

Op kantoor 4x klik en mee :)

Rijdt nu niet fulltime op me motor naar me werk dus dit is prima. Eerder liet ik daar gewoon me schoenen en een jasje. Rugzak is gewoon waardeloos imho, een keer met een 17inch laptop gereden :X Ultrabook kan nog net maar is ook niet confortabel.

[ Voor 50% gewijzigd door Ghostrider op 27-06-2014 22:56 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ghostrider schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:46:
Vast niet zoveel als dit, van dit sprookje wacht ik nogsteeds op de datum dat ik mag voorkomen ;(

[afbeelding]

Jammergenoeg willen de andere gelaserden niet hun gegevens opvragen :/ Over een meet afstand van ruim 400 meter in een groepje zo meten. Volgens mij was het gewoon de een reed 134, dus de ander reed 139 ;w
Je had ook harder moeten rijden. Bij 322 km/h is die meeting niet meer geldig :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:58:
[...]

Je had ook harder moeten rijden. Bij 322 km/h is die meeting niet meer geldig :+
Tijd voor een turbo dus :)

Wel balen van die 134 en 139. Dat is net het verschil tussen een hele dikke boete en veel meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ghostrider schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:51:
Textiel is vaak met 3 lagen, je ritst sowieso de termo eruit want dat is altijd te warm. Swinters rijdt je met de regenlaag erin das prima. Zomers gebruik je enkel de buitenlaag en de regenlaag gooi je in je buddy.

[afbeelding]

Rijdt nu niet fulltime op me motor naar me werk dus dit is prima. Eerder liet ik daar gewoon me schoenen en een jasje. Rugzak is gewoon waardeloos imho, een keer met een 17inch laptop gereden :X Ultrabook kan nog net maar is ook niet confortabel.
probeer het nog eens met een knappe rugzak met goed afgestelde heupband _/-\o_

en gelukkig had ik laatst de blufsnor naast de motor. zeggen dat ik 40 te hard reed maar ik maak er 30 van. gekloot in gegevens. niet rechtsgeldig. om daarna er niks meer van te horen. daarnaast heb ik zelf een geijkte traject meting van 123 km/u ipv 140> km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja, ik heb een Kriega R25, Alphinestars rugzak en nog wat meuk. Is gewoon niet handig, rijdt niet lekker.

Turbulentie op snelheid, achterover trekken door gewicht...irritatie met spullen uit je binennzak pakken, zweet door het drukken etc... En als je crasht veel last.

Afbeeldingslocatie: http://www.onemanandhisbike.co.uk/wp-content/uploads/2014/04/ASTARSTECHAERO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2013/10/kriega-r25.jpg
PilatuS schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:06:
[...]

Tijd voor een turbo dus :)

Wel balen van die 134 en 139. Dat is net het verschil tussen een hele dikke boete en veel meer problemen.
Ja daarbij is de meting van achteren gedaan over meer dan 400 meter. De gehele achterkant van mijn motor is alles behalve blauw :X

Maar een turbo wil ik wel eens proberen, kom nu al regelmatig volgas in de 2 de door/uit tijd voor meer power :9~ Alleen de kosten en het onderhoud :X

[ Voor 62% gewijzigd door Ghostrider op 27-06-2014 23:18 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
Hoezo een geijkte trajectmeting? Ook al heb je zelf een geijkte trajectmeting 'gedaan', ben jij gecertificeerd om een 'geijkte' trajectmeting te doen? Denk niet dat het stand houdt hoor.Mocht het ver oplopen bedoel ik dan (Alhoewel; kantonrechters zijn vaak ook niet echt mensen die alles volgens de regels beoordelen).

Ik ben vooralsnog meestal normale, redelijke agenten tegengekomen. Heb alleen één keer meegemaakt toen ik op de A1 op een 100 stuk een politieauto inhaalde met 110km/h op de autoteller dat ik gelijk aan de kant gezet werd. De politieagent was niet erg beleefd (Letterlijke woorden: Ben je godverredomme wel goed bij je hoofd om een opvallende politieauto in te halen op de snelweg. 8)7 ).

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 27-06-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon inhalen die zuurstok wagens, meestal zit er een giga filevorming achter. Meestal word je na zo'n actie minimaal gevolgt voor de komende 30 minuten :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
RedHat schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:17:
Hoezo een geijkte trajectmeting? Ook al heb je zelf een geijkte trajectmeting 'gedaan', ben jij gecertificeerd om een 'geijkte' trajectmeting te doen? Denk niet dat het stand houdt hoor.Mocht het ver oplopen bedoel ik dan (Alhoewel; kantonrechters zijn vaak ook niet echt mensen die alles volgens de regels beoordelen).

Ik ben vooralsnog meestal normale, redelijke agenten tegengekomen. Heb alleen één keer meegemaakt toen ik op de A1 op een 100 stuk een politieauto inhaalde met 110km/h op de autoteller dat ik gelijk aan de kant gezet werd. De politieagent was niet erg beleefd (Letterlijke woorden: Ben je godverredomme wel goed bij je hoofd om een opvallende politieauto in te halen op de snelweg. 8)7 ).
omdat het toen een onopvallende auto was met iets meer snelheidsverschil O-) .

en die laatste was inderdaad zon zuurstok auto. en verderop reed er nog eentje en ook traject controlle en mijn afrit. en dat vonden zij maar vreemd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:26
Kleurrijke foto, ik krijg ze altijd saai in z/w. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die van mij van onlangs op 111kmh was ook in kleur, waar is deze gemaakt? Toevallig ook uit een kliko ? :r

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Is die Veenma zo precies in het opstellen van zijn verbaal, maakt ie nog een typefout..

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tiepvaut? Ik heb em nog niet ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ghostrider schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:30:
Die van mij van onlangs op 111kmh was ook in kleur, waar is deze gemaakt? Toevallig ook uit een kliko ? :r
Geen idee ik heb het niet eens gemerkt. Bedrag is nog niet bekend, maar reken er maar op dat je er ook voor een korte last minute naar Turkije had kunnen boeken. Bezwaarschrift ligt al klaar om de deur uit te gaan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bezwaarschrift? Want?

En het maar gek vinden dat die boetes en administratiekosten elk jaar omhoog gaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
tellavist schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:52:
Even een vraagje tussendoor.
Ik kreeg vandaag een brief op de deurmat van het RDW, ik krijg een boete van 400 euro door het CJIB opgestuurd omdat mijn motor onverzekerd is. (klopt, ik heb geen rijbewijs en mijn motor staat in de schuur, lastig om te verzekeren.) Gister het RDW gebeld en gelijk laten schorsen. (2 dagen te laat eigenlijk).

Nou heb ik nooit een waarschuwings brief gehad/gezien (ik zat midden in een verhuizing).
Ik wist helemaal niet dat je je motor moest verzekeren of schorsen, ik dacht met mijn domme kop. eh ik heb geen rijbewijs dus ik mag nog helemaal niet rijden?

Kan ik op coulance rekenen van de officier, omdat ik hem gelijk na de brief geschorst heb?
Of gaat mijn vakantie geld dit jaar naar een wat minder goed doel?

Ik vind 400 euro een beetje een dure les op deze manier :-(
Je kan fluiten naar je geld, ik heb vergelijkbaar iets gehad regeling getroffen met Unive over verzekering van circuitfiets (WA eraf -> diefstal verz behouden) en na 3 jaar ineens zo'n cjib brief op de mat....
En nog 1.. En na het schorsen nog 1.
Nooit brief van rdw gehad (krijg je altijd met een "u heeft 2 weken de tijd blabla) die kreeg ik na bekeuring 2..

Dus - of andere maloot rijdt met dat kenteken of was een random check.
Na 1,2 jaa bezwaar tekenen en aanvechten ben ik het geld alsnog kwijt en ze weigeren terug te betalen :X

Maar btw, waarom zou verzekeren zonder rbw niet kunnen? Da's bullshit namelijk. Ik had auto en motor op naam zonder rbw, je mag er gewoon alleen niet mee rijden :P

[ Voor 3% gewijzigd door GewoonDennis op 28-06-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MikeyMan schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:53:
Bezwaarschrift? Want?

En het maar gek vinden dat die boetes en administratiekosten elk jaar omhoog gaan :|
Want het werkt. Er worden zo vaak fouten gemaakt bij het opstellen van die dingen of in de achterliggende administratie dat het loont, onder de streep betaal ik maar de helft van de boetes die op de deurmat ploffen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Just take it like a man...
Als je zo'n grote jongen bent om te hard te rijden, moet je ook de consequenties dragen. Don't roll the dice if you can't pay the price, zei Sammy Davis Jr. al :+

Als ze me staande houden, probeer ik uiteraard wel zo schuldbewust mogelijk te doen, en soms kom je er dan af met een waarschuwing. Maar als ze daar ongevoelig voor zijn, pak ik zonder morren die bon aan. Het is niet hun schuld dat ik daar sta. Had ik me maar aan die snelheid moeten houden, hoe achterlijk traag dat op sommige stukken ook is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
mphilipp schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:28:
Just take it like a man...
Als je zo'n grote jongen bent om te hard te rijden, moet je ook de consequenties dragen.
Je hebt je recht, dusdaar mag je gewoon gebruik van maken. Het is een kat en muis spelletje. Soms heb je geluk soms heb je pech. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Het is niets meer dan een hardrij tax, en blijkbaar reed je niet in een taxfree zone ;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 30-09 22:42
Piekartz87 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:56:
Dat soort boetes zijn vrij zwart wit.

Wij hadden eens een geschorste auto waarmee we de carbagerun wouden rijden een half jaar later. Die auto hadden we mooi volgehangen met sponsor stickers. Deze sponsor wou graag de auto op een beurs hebben staan. Hij zou zoals wij afgesproken hadden de auto op een trailer daarheen brengen zodat hij gewoon in de schorsing kon blijven.
Heeft 1 of andere eikel van dat bedrijf die auto daar gewoon zonder overleg heengereden. Dikke boete dus. De eigenaar (wij dus) van de auto krijgt gewoon die dikke bekeuring. Wie er dan in zit maakt verder niks uit.

Ipv dat sponsorgeld hadden we dus een dikke boete, die knakker wou niks betalen. We waren toen ook nog allemaal student dus dan is zo'n bedrag al helemaal pittig.
Niets vastgelegd op papier?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Jolke schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:38:
Tiepvaut? Ik heb em nog niet ontdekt...
Veenma ook niet :-p
Heeft ergens onder de kop overschrijding maximumsnelheid "Besturuder reed" geschreven..

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Ghostrider schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:51:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-XEDdVnEOONs/U6CXQd5M3kI/AAAAAAAABsA/pt9JH7PUoDE/w1640-h1230-no/IMG_20140617_190529.jpg

Ik ben ook van mijn alpinestars rugzak over, dit is echt een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ik weet het toch niet hoor. Ik heb dan nu een topkoffer maar dat ding vervloek ik echt. :P Merk je enorm dat gewicht zo hoog. Ik heb echt liever een rugtas, beperkt wel een beetje je vrijheid maar goed.

Textiel zit ik ook over te denken hoor, dat leren pak nu schiet niet zo op... Hoe doen jullie dat met schoenen, gewoon werkschoenen aan of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon je motorlaarzen aan :P of zeg ik iets raars nu

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee eigenlijk niet, werkschoenen staan op het werk dusja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:21
Toen ik nog elke dag met de motor naar werk ging, had ik daar altijd een paar schoenen liggen, en ook vaak een t-shirt en/of broek. Overigens heb ik helemaal geen last van mijn Vanucci-rugzak. Hij is een beetje gestroomlijnd en er past net genoeg in (laptop, schoenen en wat klein spul).

Heb de Hornet overigens weer in bezit, de koppeling is nu helemaal perfect en het tweedehands blok loopt uitstekend. Ik hoorde een klein tikje, maar Ruud was een klein boutje vergeten waardoor er nog lucht aan werd gezogen. En toen ik vandaag thuiskwam schrok ik me kapot, omdat er vloeistof op de achterbrug zat. Gelukkig bleek de dop van de koelvloeistof niet goed op het reservoir te zitten en is er een klein beetje uitgelekt.

Tijd om weer lekker te gaan rijden dus! Eindelijk genieten van mijn nieuwe hyperpro-vering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb op het werk sowieso een setje veiligheidsschoenen staan, dus dat is al lekker makkelijk. Daarnaast ligt er een (oude) spijkerbroek en een shirtje. Mocht er eens iets zijn kan ik me tenminste omkleden. Maar meestal is dat niet nodig.

Laptop laat ik op het werk liggen, en mijn gereedschapskoffer blijft daar ook. Alleen als ik per direct word weggeroepen om een storing op te gaan lossen zit ik met een probleem. (is niet mijn eerste taak, maar het komt wel eens voor dat niemand anders beschikbaar is. Juist als er niemand beschikbaar is zijn gegarandeerd ook alle bedrijfsauto's weg. :+)
Tot nu toe is dat toch altijd opgelost.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

In het voorjaar/de zomer (dus de periode dat ik motor rij :P) draag ik voornamelijk sneakers. Als ik de motor naar het werk pak gooi ik gewoon een setje All Stars in m'n rugzak, die zijn lekker plat. Spijkerbroek past er ook gewoon in.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
tweaker2001962 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:53:
[...]

Veenma ook niet :-p
Heeft ergens onder de kop overschrijding maximumsnelheid "Besturuder reed" geschreven..
Grappig, overheen gelezen :)
Als de eerste en laatste letter van een woord goed staan en de rest van de letters ertussen zijn gehusseld, dan nog haal je het goede word eruit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Goodwood racing is nu bezig, zo komen ook wat motoren in actie.

Livestream!

En hier nog een klein Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=UGLyPU12l4A

[ Voor 31% gewijzigd door Dacuuu op 28-06-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
XBL schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:14:
[...]

Contour Roam2.

Niet de beste cam, maar heeft een mooie prijs. Voor mijn gebruik is het wel fijn dat-ie niet de beste is... lage bitrate betekent dat ik meer op een SD kwijt kan en dat ik langer met een accu kan doen, dan bijvoorbeeld een GoPro. Nadeel is wel dat-ie zuigt in het donker.

Dus kijk goed wat je ermee wilt doen.
Vloggen :-), dacht al de roam, heeft idd n mooie prijs. Had jij nog wat getweaked eraan? Nightvision 1.0? haha! en n dooie kat zag ik, waar vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Die "nightvision" doe ik in post ;). Zoals gezegd, het ding zuigt in het donker, dus ik rommel wat met de kleurtjes achteraf... ziet er niet optimaal uit, maar het is beter dan niets.

Deadcat heb ik van DeadCatDot. Qua geluid is elke action cam eigenlijk ruk, want de microfoontjes zijn miniscuul en zitten vaak vol in de wind (zeker bij de Contour Roam). Je wilt dus een externe recorder (heb ik nu meestal in m'n binnenzak zitten) of een externe microfoon direct op de camera. Dat kan niet bij de Contour Roam2, tenzij je em mod. Losse microfoon wil je sowieso als je gaat lullen in je filmpjes, want dan moet je natuurlijk het geluid in je helm opnemen.

DeadCatDot verkoopt ook goede mounts, al is de 360 mount van de Contour ook prima. Zeker icm de draaibare lens, waardoor je je horizon heel makkelijk recht kan zetten (dat door je met behulp van de ingebouwde laser, die schijnt een horizontaal streepje en draait mee met de lens). Je hoeft dus eigenlijk alleen de mount dusdanig te plaatsen dat de camera niet te ver naar links of rechts staat.

Overigens nog wel een nadeel van Contour: tijdje geleden waren ze (bijna) failliet. Volgens mij hebben ze een doorstart gemaakt, maar hoe het er nu voor staat weet ik niet. Dat is wel lastig als je een keer problemen met de camera krijgt.

Groot voordeel van de camera: hij gaat aan en uit met een slider die je prima tijdens het rijden met je handschoenen aan kan bedienen. Echt heel prettig als je hier en daar korte stukjes wilt filmen of pas na het opstappen bedenkt dat de camera nog aan moet (heb ik altijd).

Mijn volgende camera wordt trouwens wss een Drift. Vergelijkbare form factor (bullet), wat ideaal is op je helm. Het beeld van de Drifts is veel beter (zeker in het donker) en ze hebben ook nog die handige remote waarmee je beelden kan taggen (wat voor mijn filmpjes reuze handig is).

Zo, ff wat random information :), doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Super informatie! Welke Drift zou jij nemen dan, de HD of de Ghost? Nogal wat prijs verschil. Op 't werk check ik altijd verschillende vloggers, leuk als tijd verdrijf vandaar mijn interesse erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ghost-s ivm 1080p op 60fps. Dat is leuk voor slowmotions (op 50% snelheid kan je dan nog steeds 30 frames laten zien, en zelfs met redelijk acceptabel beeld naar 25% gaan) + YT gaat 60fps ondersteunen.

Het is wel een duur ding. Ik overwoog de camera eerder ook (naja, de Ghost), maar ben toen voor de veel goedkopere Contour gegaan. Dat was vooral omdat ik niet zeker wist of ik wel echt filmpjes wilde blijven maken. Inmiddels heb ik er flink wat lol in (en leuk veel subscribers), dus vind ik een duurdere camera het ook wel waard. Allicht maak jij zo'n zelfde afweging. Dat je dan ooit twee camera's hebt is helemaal niet erg, want dan kan je nog toffere filmpjes maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
haha idd! kun je ze samen knopen voor 3d muaha! Ik weet genoeg ;-) thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Erasmo schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:34:
[...]

Geen idee ik heb het niet eens gemerkt. Bedrag is nog niet bekend, maar reken er maar op dat je er ook voor een korte last minute naar Turkije had kunnen boeken. Bezwaarschrift ligt al klaar om de deur uit te gaan.
Je weet dat waar je die foto hebt opgevraagd, je ook de gegevens over de camera kunt opvragen. Eikingsrapport enzo
Joopieboy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:20:

Textiel zit ik ook over te denken hoor, dat leren pak nu schiet niet zo op... Hoe doen jullie dat met schoenen, gewoon werkschoenen aan of hoe?
Ja, ik zit op kantoor, dus mijn nette patto's gaan niet aan op de motor. Heb wel eens gezien dat mensen een sok over het beginstuk zetten voor het schakelen :F

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 28-06-2014 19:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Me KTM doet het weer, nadat na 17.000km het big-end eruit was gelopen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/876DGAW.jpg
Gelijk vandaag maar even 200km er op gereden.

Nieuwe zuiger
Cilinder opmaat laten repareren
Nieuw big-end lager
Standaard gefixt
Nieuwe olie/filters
Div Pakkingen

Moest ik wel even wat geld voor neerleggen, maar hij is weer als nieuw :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is zo'n ding onbetrouwbaar? Of heb jij gewoon net pech :P
De KTM 690 SMC staat namelijk heel erg hoog op mijn lijstje als opvolger van mijn GSX-R volgend jaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon doen, maar aangezien ik op een gegeven moment geen rooie cent te makken had heb ik de olie wissel uitgesteld tot eens per jaar of maximaal 5000km volgens het boekje. Dat was geen goed idee met mijn on/offroad rijstijl en heeft uiteindelijk het big-end genekt naar mijn analyse.

Had natuurlijk beter gewoon ffe 2 flessen olie kunnen halen, want er gaat maar 1.8 liter in. Maar dat is achteraf.

Verder rijdt het super gemakkelijk en is de uitdaging wat lager dan bij een GSXR1000

Kijk wel uit, de accesoires die je eigelijk wel nodig hebt is duur, Akra uitlaat bijvoorbeeld. Het Akra spruitstuk alleen is al onbetaalbaar ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 28-06-2014 20:39 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GBTW schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:57:
[...]
Ik ben ook van mijn alpinestars rugzak over, dit is echt een stuk fijner.
Met zo'n kriega tailbag doe ik dagelijks woon/werkverkeer en ik zou niet meer zonder kunnen. Echt super praktisch en degelijk zo'n ding en minder irritant dan zo'n windgevoelige een rugzak.

Kriega O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:41:
Me KTM doet het weer, nadat na 17.000km het big-end eruit was gelopen.

[afbeelding]
Gelijk vandaag maar even 200km er op gereden.

Nieuwe zuiger
Cilinder opmaat laten repareren
Nieuw big-end lager
Standaard gefixt
Nieuwe olie/filters
Div Pakkingen

Moest ik wel even wat geld voor neerleggen, maar hij is weer als nieuw :9
Lekker genieten nu! :) Wel bagger dat ie verrot wat gelopen maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:28:
[...]

Ja, ik zit op kantoor, dus mijn nette patto's gaan niet aan op de motor. Heb wel eens gezien dat mensen een sok over het beginstuk zetten voor het schakelen :F
Ik zit ook op kantoor en heb daar gewoon een paar nette schoenen staan simpel.
Ga ik naar een klant dan gooi ik mijn nette schoenen en jasje gewoon bij laptop in topbox no problem.
Voordeel is wel dat een aantal van mijn klanten ook zelf motor rijd dus dan krijg je net wat meer medewerking en minder gekke blikken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34

Bommes

Capo del formaggio

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Moge 8)7 Wel diep respect hoor... Als je de baan een beetje kent daar weet je ook wel dat er veel hobbels, bultjes, sporen en andere ongein in en op de baan liggen daar en om da _zo_ erover heen te gaan. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die pion @ 3:40 en die tailwag @ 4:40 :o :X

Man ik word al bang als ik naar die video kijk....

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Af en toe met richting de 300 een wieltje omhoog en af en toe dat de motor even opzij stapt, gaat lekker, ik zou een schone broek aan kunnen trekken als mij zoiets gebeurd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Deze meneer doet BTG in 7:10, met veel verkeer wat hem erg veel tijd kost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en met een ouwe R1.

die volgens mij is het een brit die er ergens in de buurt woont... rijd er iets van wekelijks de afgelopen 5 jaar (of zoiets herinner ik me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:44:
en met een ouwe R1.

die volgens mij is het een brit die er ergens in de buurt woont... rijd er iets van wekelijks de afgelopen 5 jaar (of zoiets herinner ik me)
Hier zijn verhaal ;)

http://bridgetogantry.com/2/index.php/home/nurburgring-laptimes/427-fastest-motorcycle-lap-of-the-ring-really

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ben benieuwd hoe die mannen van de Isle of Man TT zo'n track doen. Misschien een paar van die types daar een dag of 3 laten spelevaren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Guy Martin is er wel eens geweest :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wimmel_1 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:08:
Guy Martin is er wel eens geweest :P

[video]
Wel even het beeld op HD zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gelukkig zie je precies niet wat ze doen. En wat was zijn tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Filmpje is gewoon te bekijken als je 't NIET naar HD zet (eventueel wel de commentaren weg halen). Bij 1:10 vertrekken ze en bij 9:19 zijn ze rond, dus.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie geen HD optie, dus die kan ik niet activeren ook. 480p is de max. Verder lijkt het of ze een kwak vaseline op de lens hebben gesmeerd. Misschien heb jij laservision, maar zulke filmpjes kan ik niet langer dat 10s aanzien... ;) Het ziet er gewoon niet uit. Vaag at best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn motortje is weer gerepareerd. Monteur kon een gaatje vrijmaken tussendoor *O*

Helaas was het probleem uiteindelijk wat grover dan gedacht. Er is een kortsluiting in de dynamo ontstaan waardoor het een en ander gefrituurd en gesmolten is. Duur grapje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:57:
Gewoon doen, maar aangezien ik op een gegeven moment geen rooie cent te makken had heb ik de olie wissel uitgesteld tot eens per jaar of maximaal 5000km volgens het boekje. Dat was geen goed idee met mijn on/offroad rijstijl en heeft uiteindelijk het big-end genekt naar mijn analyse.

Had natuurlijk beter gewoon ffe 2 flessen olie kunnen halen, want er gaat maar 1.8 liter in. Maar dat is achteraf.

Verder rijdt het super gemakkelijk en is de uitdaging wat lager dan bij een GSXR1000

Kijk wel uit, de accesoires die je eigelijk wel nodig hebt is duur, Akra uitlaat bijvoorbeeld. Het Akra spruitstuk alleen is al onbetaalbaar ;(
Ok. Eentje zoeken dus die al een fatsoenlijke knalpijp erop heeft liggen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja, koop enkel een met Akra. Geloof mij de rest is niet capabel genoeg om de bijna 700cc's fatsoenlijk te temmen. Daarbij is voor Akra meteen al een mapping beschikbaar vanaf KTM zelf.

En los zijn ze duuuurr:

http://www.ktm-shop.nl/kt...-smc-only-for-racing.html

Spruitstuk is bijna 2x zo duur

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tering :P Bijna 2000 euro voor een uitlaatje :P
Zit er trouwens veel verschil tussen de iets oudere SM's?
Deze dus, want degene die ik tegen kom zijn vaak (behoorlijk) goedkoper als de 690 SMC. Het uiterlijk zal niet iedereen kunnen bekoren :P (vooral de uitlaatdempers)

[ Voor 80% gewijzigd door -tom-562 op 29-06-2014 16:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Had 'm a vaker gezien maar pffff 7:50.. En ik vond m'n 9:57 al hard gaan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 minuten minuten eerste keer is prima....

je moet echt wel al 5x rond zijn geweest wil je de gevaarlijke punten een beetje kennen...
daarna kun je pas versnellen

(ken iemand die ieder jaar een weekend daar is met zijn R33,.. die heeft 440pk en durft niet sneller dan een lage 8/hoge 7 minuten te zetten)

Over circuit rijden gesproken, 3 vrienden van me hebben zich gisteren goed vermaakt op circuit parc motor in castelloli, 75 euro voor vrij rijden tussen 10 en 14:00

denk dat ik de volgende keer maar mee ga doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Joolee schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:15:
Mijn motortje is weer gerepareerd. Monteur kon een gaatje vrijmaken tussendoor *O*

Helaas was het probleem uiteindelijk wat grover dan gedacht. Er is een kortsluiting in de dynamo ontstaan waardoor het een en ander gefrituurd en gesmolten is. Duur grapje :'(
even vervangings onderdelen van een donormotor of sloop halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dacuuu schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:38:
Deze meneer doet BTG in 7:10, met veel verkeer wat hem erg veel tijd kost _/-\o_

[video]
Pfff, niet normaal... en dan ook dat golfje dat onderweg op de baan is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
Gisteren bijna een behoorlijk forse roofvogel tegen het hoofd gekregen. Ik denk dat als ik niet wegdook dat ik dan was gevallen.

Gelukkig ging ik maar 40 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat was handig net... Ik rij de snelweg op (vizier nog open) en *plok*, schiet het rechterglas opeens uit mijn bril :X Meteen vizier dichtgedaan zodat het losse glas niet uit mijn helm valt en naar de vluchtstrook gegaan om het ding er weer in te prutsen.

Vanmiddag maar even langs de opticien om de boel wat beter vast te zetten, deze keer met een druppeltje loctite op de schroefjes, toch wat onhandig dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Piekartz87 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:59:
Gisteren bijna een behoorlijk forse roofvogel tegen het hoofd gekregen. Ik denk dat als ik niet wegdook dat ik dan was gevallen.
Haha...vanuit de lucht zag je er als een sappig konijntje uit waarschijnlijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:21
mphilipp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Haha...vanuit de lucht zag je er als een sappig konijntje uit waarschijnlijk... :+
Laatst had er iemand toch ook al een roofvogel te pakken? Zelf reed ik op de kardinaal de jongweg in Utrecht, en kwam er ook een buizerd denk ik op mij af. Maar die bedacht zich, dus was er niks aan de hand. Op dat moment moest ik denken aan iemand op GoT die volgens mij een roofvogel met zijn spiegel raakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:54:
Dat was handig net... Ik rij de snelweg op (vizier nog open) en *plok*, schiet het rechterglas opeens uit mijn bril :X Meteen vizier dichtgedaan zodat het losse glas niet uit mijn helm valt en naar de vluchtstrook gegaan om het ding er weer in te prutsen.

Vanmiddag maar even langs de opticien om de boel wat beter vast te zetten, deze keer met een druppeltje loctite op de schroefjes, toch wat onhandig dit :P
WTF :P lijkt me gigantisch kut als dat bij mij gebeurd, ik heb iets van -6 aan beide ogen, dus ik zie echt geen reet zonder bril 8)7

Ohja, over het KTM SMC gebeuren, ze zijn blijkbaar ook erg populair bij het dievengilde, in een week tijd zijn er al weer 2 gestolen op MF

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Was er hier toevallig nog iemand met een Loobman ketting-oiler? Ik heb er net eentje gekregen van een collega die hem niet meer nodig heeft, maar de handleiding zat er helaas niet bij. Het grootste deel kom ik wel uit, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe de 2 stukjes slang lekvrij aan elkaar gemaakt moeten worden :)
-tom-562 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:48:
[...]

WTF :P lijkt me gigantisch kut als dat bij mij gebeurd, ik heb iets van -6 aan beide ogen, dus ik zie echt geen reet zonder bril 8)7

Ohja, over het KTM SMC gebeuren, ze zijn blijkbaar ook erg populair bij het dievengilde, in een week tijd zijn er al weer 2 gestolen op MF
-6/-8 hier, ik ken het idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
mphilipp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Ik ging heel beheerst over een heel klein landweggetje. Hij zat op het paaltje langs de weg, verderop zat er nog 1. Toen ik ernaast reed besloot hij ineens op te vliegen :p Handige beesten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002

DinX

Motormuis

Zo, sinds gisteren terug in België na een fantastische motortrip :)

Ik zal alvast wat filmpjes en time lapse filmpjes posten zodra ze online staan :)

Een net herstelde weg :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xUNb6S7G4PCVgo9eiu43G3Kb/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 30-06-2014 11:04 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Motortweakers,

Ik ga binnenkort lessen, maar ben al wel aan het uitkijken naar een fiets. Ik zit vast aan een krap budget. Ik ben 25, en zal dus ook zware motoren mogen rijden. Nou ben ik geïnteresseerd in een Honda CB500. Simpele dingen, maar ook goedkoop en degelijk.

Hoe denken jullie hierover? Leuk om te starten en ervaring op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:03:

Ik zal alvast wat filmpjes en time lapse filmpjes posten zodra ze online staan :)

[video]

[video]

[video]

[video]

[afbeelding]
getverpielekes wat gaaf (en ik heb alleen het eerste filmpje nog maar gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:03:

[afbeelding]
Leuk dat je er ook een belgische foto bij zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:09:
[...]

getverpielekes wat gaaf (en ik heb alleen het eerste filmpje nog maar gezien..
Time Lapse van 21/06

:)
ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Leuk dat je er ook een belgische foto bij zet :+
Wie nu nog durft zeggen dat ze in België slecht zijn 8)7
Johan vatte het mooi samen tijdens de rit hoe de weg waren "alsof je tussen 2 treinsporen rijdt, met de keien/grind en dwarsliggers erbij" :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LJtvopA3m12jdy1AC1GCJF2b/medium.jpg

Khardung La ! :)

[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 30-06-2014 11:40 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:27
Jeej. Na 18 uur mijn a2 rijbewijs binnen. :) Nu eens een leuke motor gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:08:
Motortweakers,

Ik ga binnenkort lessen, maar ben al wel aan het uitkijken naar een fiets. Ik zit vast aan een krap budget. Ik ben 25, en zal dus ook zware motoren mogen rijden. Nou ben ik geïnteresseerd in een Honda CB500. Simpele dingen, maar ook goedkoop en degelijk.

Hoe denken jullie hierover? Leuk om te starten en ervaring op te doen?
Ik heb hetzelfde als jij gedaan toen ik begon met lessen, maar kwam er gauw achter dat je niet naar één specifieke motor moet kijken.
Ik mag overmorgen afrijden en heb heel lang lopen kwijlen op een Ninja 300, maar je moet echt goed nadenken hoe praktisch zo'n fiets is.

Zit de motor goed, rijdt het lekker, wordt het niet gauw te saai (te weinig vermogen), waarvoor gebruik je hem.
Ik heb nu een hele lijst met motoren opgezocht (marktplaats en dealers) en ga lekker proefrijden, zodra ik mijn rijbewijs heb. :)

Tuurlijk zou een CB500 een goede eerste fiets zijn, maar wellicht wil je al heel snel iets zwaarders, aangezien je een A-bewijs hebt en geen A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:50:
[...]

Ik heb hetzelfde als jij gedaan toen ik begon met lessen, maar kwam er gauw achter dat je niet naar één specifieke motor moet kijken.
Ik mag overmorgen afrijden en heb heel lang lopen kwijlen op een Ninja 300, maar je moet echt goed nadenken hoe praktisch zo'n fiets is.

Zit de motor goed, rijdt het lekker, wordt het niet gauw te saai (te weinig vermogen), waarvoor gebruik je hem.
Ik heb nu een hele lijst met motoren opgezocht (marktplaats en dealers) en ga lekker proefrijden, zodra ik mijn rijbewijs heb. :)

Tuurlijk zou een CB500 een goede eerste fiets zijn, maar wellicht wil je al heel snel iets zwaarders, aangezien je een A-bewijs hebt en geen A2.
Ja, ik snap je punt. Maar budget speelt ook een grote rol helaas. :+ Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee hoe het is met rijden, of je het "lage vermogen" al snel moe bent.

In ieder geval, bedankt voor de tip. Ik zal als het eenmaal zover is ook eens proefrijden hier en daar, met verschillende motoren.

[ Voor 6% gewijzigd door BioHazard op 30-06-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kleine update op voorgaande posts betreffende mijn Eigen Verklaring bij het CBR.

Eind deze maand mag ik een rijtest gaan doen. Een autorijtest. Ik rij al ruim 6 jaar geen auto meer, maar schijnbaar willen ze kijken of ik dat veilig kan.

Nu rij ik al 2 maanden wel weer gewoon motor :+ Dus ik ben van plan om naar het examen te gaan mèt mijn motor. Eens kijken hoe een ambtenaar daarop reageert.
Pagina: 1 ... 83 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.