Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.681 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dacuuu schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:21:
Ondertussen de FP1 kijkende van de motoGP op Assen. _/-\o_
Staat hier ook aan _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45

Wootlock

Evilution

Dacuuu schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:24:
[...]

Welke vinger, de 3e van het midden?
gewoon netjes zijn wijsvinger ;) en nee het was niet om mij een prent te geven (onlangs ik +- 10km per uur te hard reed :) )

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:18

bakvis

Tweakers.Nerd

Wootlock schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:51:
[...]

gewoon netjes zijn wijsvinger ;) en nee het was niet om mij een prent te geven (onlangs ik +- 10km per uur te hard reed :) )
Ik ben ook wel eens ingehaald door een motor agent op een 100 stuk (ik reed 125 O-)). Hij stak toen ook z'n wijsvingertje op, maar maakte daarbij wel een zwaaiende beweging. Ik zwaaide terug en remde af. Problem avioded.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:41:
[...]

Mooi he daar? Wales is ook een aanrader :)
Zeker! Lekker rustig, en mensen houden ook daadwerkelijk rekening met elkaar op de weg (moet ook wel op al die singletracks). Wales moet ik ook nog eens echt heen gaan, ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan Cardiff.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Wootlock schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:23:
(heb de winterlaag er afgelopen week uitgehaald)
Nu pas?! Wat voor super dunne kleding heb jij dan wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Winterlaag? Had je die er nog in zitten van begin 2013 ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:32

KingCrash

Angry Rabbit

GewoonDennis schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:40:
[...]

Hij klinkt ge-wel-dig!
Voller als de ouwe (erg schel :X ) dus bij gewone belasting lekkere sound en netjes nog (zit ekeur op *D ) en bij gas open BROAP!
Zonder killer.. Sja.. _O-
Staat goed onder je Mille!
Zelf heb ik een Tuono en ben ook aan het kijken naar een soortgelijke pijp (+Eprom )

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

XBL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:59:
[...]

Nu pas?! Wat voor super dunne kleding heb jij dan wel niet?
Revit jas + broek.
ben een koukleun dus daarom nu pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:56:
[...]

Zeker! Lekker rustig, en mensen houden ook daadwerkelijk rekening met elkaar op de weg (moet ook wel op al die singletracks). Wales moet ik ook nog eens echt heen gaan, ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan Cardiff.
Laat maar weten als je deze kant op komt :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Wootlock schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:51:
[...]

Wauw 10 te hard.. Dan had t ook wel echt een klootzak moeten wezen moest ie je daarvoor aangehouden hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Je kunt beter een motoragent hebben dan zo'n gefrustreerde in een golfje :P

Mijn zwager heeft trouwens de opleiding gedaan en gehaald bij de marechaussee voor de motor, als je hoort wat die moeten doen met de motor :D die leren tenminste echt de fiets kennen en bijzondere verrichtingen uit te voeren!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Lijkt me geweldig zo'n training te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GewoonDennis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:53:
Lijkt me geweldig zo'n training te doen :P
Duurt meer dan een week ;) hij was dan ook compleet naar de klote :D
Maar wel jaloers op wat hij allemaal geleerd heeft, daar zouden best nog wel wat oefeningen van in het basis examen mogen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:31

steveman

Comfortabel ten onder

Als alle verzekeraars die nou eens gratis aan gingen bieden aan ons :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30
martinusz schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:58:
[...]

Duurt meer dan een week ;) hij was dan ook compleet naar de klote :D
Maar wel jaloers op wat hij allemaal geleerd heeft, daar zouden best nog wel wat oefeningen van in het basis examen mogen komen!
Auto/Motor rijbewijs is puur om van A naar B te kunnen komen. En met de auto heb je daar vrijwel geen rijervaring voor nodig. Maar bij de motor moet je voertuigbeheersing hebben om de bocht door te komen.
Om iets te verplichten vind ik ook weer zo wat, er is al zoveel verplicht in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Het zou in ieder geval mensenlevens en veel schade kunnen besparen ;)
Verplichten is ook weer zowat ja, maar uit een parkeervak lopen zie ik als een nutteloze eindexamen onderdeel, daar zou ik liever iets voor terugzien wat meer met voertuigbeheersing te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
martinusz schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:18:
Het zou in ieder geval mensenlevens en veel schade kunnen besparen ;)
Verplichten is ook weer zowat ja, maar uit een parkeervak lopen zie ik als een nutteloze eindexamen onderdeel, daar zou ik liever iets voor terugzien wat meer met voertuigbeheersing te maken heeft.
Met de motor lopen valt bij jou niet onder beheersing? Ik kan moeilijk met een Wheelie mijn motor uit de schuur en poort krijgen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je hoort hoeveel mensen het ding om laten pleuren terwijl ze er de schuur/garage/wc mee uit komen lopen... dan lijkt me dat nog lang niet zo'n gek onderdeel :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
steveman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:04:
Als je hoort hoeveel mensen het ding om laten pleuren terwijl ze er de schuur/garage/wc mee uit komen lopen... dan lijkt me dat nog lang niet zo'n gek onderdeel :X
Precies. Ik verplaats al sinds mijn tienerjaren motoren (voor de rijschool) en het is echt wel een techniek om dat lekker vloeiend te doen, alsof het niks is. Zeker door smalle poortjes, deurtjes of stoepen op.

Lekker erin houden, dat lopen met de motor :)

Overigens vind ik elk examen oefening belangrijk en het mag van mij nog wel uitgebreider :Y)

Het enige wat je leert is inderdaad van A naar B (zoals hierboven aangegeven) en je word klaargestoomd voor het examen, meer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ricepuppet op 26-06-2014 15:43 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik loop nooit met de motor. Als ik de garage in of uit moet doe ik zittend op de motor. Ik vind die manier een stuk veiliger dan met lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
PilatuS schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:48:
Ik loop nooit met de motor. Als ik de garage in of uit moet doe ik zittend op de motor. Ik vind die manier een stuk veiliger dan met lopen.
En je neemt minder ruimte in beslag als je op de motor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RuudvandeBeeten schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:24:
[...]

Met de motor lopen valt bij jou niet onder beheersing? Ik kan moeilijk met een Wheelie mijn motor uit de schuur en poort krijgen 8) .
Maar dat leer je nog steeds niet door 5x zogenaamd een parkeervak uit te lopen tijdens je lessen, dat heeft weer niks te maken met je motor in je achtertuin over drempels of smalle padjes zien te krijgen.

Maar goed :P het examen wordt wel heel uitgebreid als iedereen alle VRO achtige zaken gelijk bij het examen moet krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, het over een balkje rijden lijkt me een hele simpele toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Balkjes, pfft... Ik moest een trap van 4 treden af en op tijdens mijn rijlessen. :D

Net als een bermvluchtje, kleine moeite om zoiets ff toe te voegen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik moest over de paaltjes heenrijden ipv er tussendoor zodat ik merkte dat dat geen kwaad kon :P

Lopend ernaast vind ik trouwens een stuk handiger bij krap manouvreren dan zittend erop. Over de standaard heen draaien is ook een stuk lastiger als je erop zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

martinusz schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:50:
[...]

Maar dat leer je nog steeds niet door 5x zogenaamd een parkeervak uit te lopen tijdens je lessen, dat heeft weer niks te maken met je motor in je achtertuin over drempels of smalle padjes zien te krijgen.

Maar goed :P het examen wordt wel heel uitgebreid als iedereen alle VRO achtige zaken gelijk bij het examen moet krijgen ;)
hier heb je geen appart voertuigbeheersings examen, maar in gewone examen moets je wel met motor aan de hand straatje kunnen keren (en uiteraard ook op de motor rijdend).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:42:
[...]
Precies. Ik verplaats al sinds mijn tienerjaren motoren (voor de rijschool) en het is echt wel een techniek om dat lekker vloeiend te doen, alsof het niks is. Zeker door smalle poortjes, deurtjes of stoepen op.

Lekker erin houden, dat lopen met de motor :)
Het is handig, maar met verkeersveiligheid heeft het verder vrij weinig te maken. Boeien als de hele stoep bezaaid ligt met omgevallen motoren... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

*BAM* vliegt er een buizerd tegen m'n hand/voorrem aan, gelukkig gewoon m'n bocht afgemaakt... maar wat een grote beesten zijn dat eigelijk zeg!

Eerder al eens een meeuw op de knie gehad, nu een buizerd... vliegend gespuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol gaat goed. :D

Zo ben ik gisteren een wesp tegengekomen met een km of 80/u, die stak ook nog in mijn nek. :X
Heb er nu nog last van. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41

-tom-562

Oliesjeik

Daarom heb ik altijd een colletje aan om m'n nek, zelfs al is het 25 graden of warmer :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik ga eindelijk sinds een week of twee op mijn eigen motor rijden. Man, man, man, wat een trieste figuren bestaan er toch in de Randstad. Ik zeg expres 'Randstad'; buiten de Randstad kom je veel minder dit soort hersenloos volk tegen.

Situatie 1:

Er stond een sportwagen stil op de rijbaan. Staat te praten met een ander simpel figuur. Prima, moet je zelf weten om met je auto in een drukke straat het verkeer lam te leggen. Ik rijd er met de motor omheen. Nog geen 10 seconden later rijd die sportwagen naast mij. Op een 1 baans-weg, zo dicht mogelijk tegen mij aan (hij zat half op de baan voor tegenliggend verkeer)

Volgens mij probeerde hij mij bang te maken ofzo, ik was er in elk geval niet onder de indruk van. Zolang ze mij niet aanraken of mij in gevaar brengen, doe je maar wat je wilt. Afijn, hij haalt na zijn 'indrukwekkende' schouwspel mij in en komt een tegenligger tegen die langzamer rijd. Bumperkleven, proberen in te halen met tegenliggend verkeer. Daarna vol door rood rijden met piepende banden.

Dan denk ik; word je thuis mishandeld? Krijg je niet genoeg aandacht? Of moet je op tijd zijn voor je volgende drugsdeal? Zit je zelf stoned achter het stuur? Of ben je gewoon diep van binnen zeer ongelukkig, dat je andere mensen ook ongelukkig moet maken; voel je jezelf dan beter als je andere mensen irriteert.

Situatie 2;

Afrit van de snelweg. Allemaal auto's op elkaar gepropt, moeilijk om op de lange afrit nog een gaatje te vinden om die te pakken. Meneertje in een nieuwe witte Seat Leon voegt al remmend naar rechts, de uitvoeg strook op. En ik rijd ergens in de buurt van hem. Dus ik met een kilometerje of 160 hem inhalen, want dat soort gevaarlijke manouvres doe je maar lekker in je eentje en niet met 8 auto's die allemaal op de rem moeten trappen voor je.

Dus beneden bij de afrit vond meneer het nog stoer om dan zich voor mij in te voegen bij het stoplicht. En toen was ik er klaar mee; ten eerste breng je een hoop mensen in gevaar en dan ga je ook nog eens laten zien 'hoe stoer je wel niet bent, want IK WIL LATEN ZIEN DAT IK SNELLER DAN JOU KAN ZIJN!', dus heb hem even flink voor lul gezet, door bij elk stoplicht te laten zien, dat ik sneller dan hem ben.

Nou klinkt dat kinderachtig vanaf mijn kant, echter; ik deed geeneens moeite en trok niet hard op. Staaltje 'ik weet hoe ik moet schakelen en jij met een dure auto weet nog net het stuur te vinden'. Bij het laatste stoplicht ging meneertje helemaal stoer doen door te gassen. Helaas had hij niet door dat we in een rij auto's stonden en ik met een motorfiets mezelf naar voren kan manouvreren.

En weg was ik. Sta je dan met je trieste lease bak die je niet eens goed kan rijden.

**EINDE FRUSTRATIE**

- Ricepuppet wilt gewoon lekker rustig rijden maar word altijd gestoord in zijn zen-passie van motorrijden -

- en helaas, ik had mijn andere helm meegenomen, zonder de action cam, anders was het helemaal leuk geweest -_- -

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
Niets mis met een mooie Seat Leon leasebak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:17:
*BAM* vliegt er een buizerd tegen m'n hand/voorrem aan, gelukkig gewoon m'n bocht afgemaakt... maar wat een grote beesten zijn dat eigelijk zeg!

Eerder al eens een meeuw op de knie gehad, nu een buizerd... vliegend gespuis!
zo heb ik op mijn Hornetje ooit eens iets wits vliegends door het wiel gehad.... (vast een duif geweest)

ik kan je zeggen... vogel restanten uit je remklauw vissen is niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip voor motorliefhebbers: ga niet naar Motorplaza. Wàt een nare boel daar zeg.

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:21:
Even een tip voor motorliefhebbers: ga niet naar Motorplaza. Wàt een nare boel daar zeg.

:{
Omdat?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ricepuppet schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:41:
Ik ga eindelijk sinds een week of twee op mijn eigen motor rijden. Man, man, man, wat een trieste figuren bestaan er toch in de Randstad. Ik zeg expres 'Randstad'; buiten de Randstad kom je veel minder dit soort hersenloos volk tegen.

Situatie 1:

Er stond een sportwagen stil op de rijbaan. Staat te praten met een ander simpel figuur. Prima, moet je zelf weten om met je auto in een drukke straat het verkeer lam te leggen. Ik rijd er met de motor omheen. Nog geen 10 seconden later rijd die sportwagen naast mij. Op een 1 baans-weg, zo dicht mogelijk tegen mij aan (hij zat half op de baan voor tegenliggend verkeer)
Huh, hoe doe je (of hij) dat? Dan heb je de verkeerde positie op de weg :P Als een auto naast mij wilt rijden dan moeten ze op de verkeerde rijbaan rijden :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Situatie 1:

Volgens mij probeerde hij mij bang te maken ofzo, ik was er in elk geval niet onder de indruk van. Zolang ze mij niet aanraken of mij in gevaar brengen, doe je maar wat je wilt. Afijn, hij haalt na zijn 'indrukwekkende' schouwspel mij in en komt een tegenligger tegen die langzamer rijd. Bumperkleven, proberen in te halen met tegenliggend verkeer. Daarna vol door rood rijden met piepende banden.

Dan denk ik; word je thuis mishandeld? Krijg je niet genoeg aandacht? Of moet je op tijd zijn voor je volgende drugsdeal? Zit je zelf stoned achter het stuur? Of ben je gewoon diep van binnen zeer ongelukkig, dat je andere mensen ook ongelukkig moet maken; voel je jezelf dan beter als je andere mensen irriteert.

Situatie 2;

Afrit van de snelweg. Allemaal auto's op elkaar gepropt, moeilijk om op de lange afrit nog een gaatje te vinden om die te pakken. Meneertje in een nieuwe witte Seat Leon voegt al remmend naar rechts, de uitvoeg strook op. En ik rijd ergens in de buurt van hem. Dus ik met een kilometerje of 160 hem inhalen, want dat soort gevaarlijke manouvres doe je maar lekker in je eentje en niet met 8 auto's die allemaal op de rem moeten trappen voor je.

Dus beneden bij de afrit vond meneer het nog stoer om dan zich voor mij in te voegen bij het stoplicht. En toen was ik er klaar mee; ten eerste breng je een hoop mensen in gevaar en dan ga je ook nog eens laten zien 'hoe stoer je wel niet bent, want IK WIL LATEN ZIEN DAT IK SNELLER DAN JOU KAN ZIJN!', dus heb hem even flink voor lul gezet, door bij elk stoplicht te laten zien, dat ik sneller dan hem ben.

Nou klinkt dat kinderachtig vanaf mijn kant, echter; ik deed geeneens moeite en trok niet hard op. Staaltje 'ik weet hoe ik moet schakelen en jij met een dure auto weet nog net het stuur te vinden'. Bij het laatste stoplicht ging meneertje helemaal stoer doen door te gassen. Helaas had hij niet door dat we in een rij auto's stonden en ik met een motorfiets mezelf naar voren kan manouvreren.

En weg was ik. Sta je dan met je trieste lease bak die je niet eens goed kan rijden.

**EINDE FRUSTRATIE**

- Ricepuppet wilt gewoon lekker rustig rijden maar word altijd gestoord in zijn zen-passie van motorrijden -

- en helaas, ik had mijn andere helm meegenomen, zonder de action cam, anders was het helemaal leuk geweest -_- -
SItuatie 1 volkomen gelijk, situatie 2 ga je zelf mee in het trieste gedrag van een ander. Waarom druk om hem maken, lekker laten gaan.
Heb altijd het idee dat er allemaal rechters op de weg zitten, niemand mag foutjes maken, zo wel dan gaan we zelf een "straf" uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:21
martinusz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:26:
[...]

SItuatie 1 volkomen gelijk, situatie 2 ga je zelf mee in het trieste gedrag van een ander. Waarom druk om hem maken, lekker laten gaan.
Heb altijd het idee dat er allemaal rechters op de weg zitten, niemand mag foutjes maken, zo wel dan gaan we zelf een "straf" uitvoeren.
Typishe kleine pikkie-gevalletjes. Ik haalde ooit eens een Porsche Cayenne in, op een 2 baans-weg om in te voegen op de A2, die 1baans wordt. Hij ging vrij laat en langzaam naar rechts en ik had nog plek zat om voor het verdrijvingsvlak vol gas erlangs te gaan. Vond hij niet leuk. Dus kwam hij tijdens de trajectcontrole te hard rijdend naar mij toe gereden, ging voor me rijden, en remde eventjes. Toch even zijn gelijk halen.

Overigens schrikken sommige mensen ook van motoren, en die schrik uit zich dan in agressiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie weken geleden heb ik mijn vorige motor (BMW K75RT, dealeronderhouden, technisch perfect) ingeruild voor een andere (BMW K1100RS) + €1500,- bijbetaling. Uiteraard proefrit gemaakt op de K1100 en gevraagd naar het onderhoud van de motor, waarop ik een duidelijke "Ja, volgens mij is de motor gewoon keurig onderhouden, en onze monteur controleert ook altijd de motor". Reed prima verder en zag er puntgaaf uit allemaal.

Gisteren sta ik echter bij de dealer met kapotte tapeinden (€250,- reparatie) en blijkt dat er buiten dat punt nog een aantal andere zaken niet in orde zijn aan de motor. Totale kosten: €2500,-. Volgens de monteur is er gewoon geen 60.000km beurt geweest; er staat nu ruim 80.000km op de teller.

Met een beetje googlen zie ik wel meer mensen met dergelijke ervaringen overigens. Het voelt iig alsof ik een enorme kat in de zak gekocht heb, want tegen de tijd dat de motor dus weer on par is voor wat betreft onderhoud, ben ik ruim het aankoopbedrag verder. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:37:
[...]

Drie weken geleden heb ik mijn vorige motor (BMW K75RT, dealeronderhouden, technisch perfect) ingeruild voor een andere (BMW K1100RS) + €1500,- bijbetaling. Uiteraard proefrit gemaakt op de K1100 en gevraagd naar het onderhoud van de motor, waarop ik een duidelijke "Ja, volgens mij is de motor gewoon keurig onderhouden". Reed prima verder en zag er puntgaaf uit allemaal.

Gisteren sta ik echter bij de dealer met kapotte tapeinden (€250,- reparatie) en blijkt dat er buiten dat punt nog een aantal andere zaken niet in orde zijn aan de motor. Totale kosten: €2500,-. Volgens de monteur is er gewoon geen 60.000km beurt geweest; er staat nu ruim 80.000km op de teller.

Met een beetje googlen zie ik wel meer mensen met dergelijke ervaringen overigens. Het voelt iig alsof ik een enorme kat in de zak gekocht heb, want tegen de tijd dat de motor dus weer on par is voor wat betreft onderhoud, ben ik ruim het aankoopbedrag verder. |:(
Erg zuur voor je. Je hebt er nu niks aan, maar veel mensen laten hun motor daarom nakijken door iemand die er verstand van heeft. Ik ben met die van mij bij de garage langs geweest. Die hebben er een half uur naar gekeken, en dan weet je in ieder geval of het frame rechts is bijvoorbeeld, hoe de algemene staat is.

Blijkbaar kun je iemand niet meer recht in de ogen kijken en naar het onderhoud vragen. 20.000km lang geen beurt gehad is gewoon verwaarlozing van je motor. Ook geen nieuwe olie, filters? Kleppen hadden wss gesteld moeten worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Marc Rademaker op 27-06-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
[...]

Heel zuur voor je, maar ik ben toch wel benieuwd wat er allemaal gedaan is/moest worden voor 2500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ben ik nou blind of kan je op MotoGP.com geen one-event streaming passes meer kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dat is raar. Moet toch wel kunnen? Ik heb jaar abbo. Is 99 euro. Dit is het tweede jaar dat ik hem heb. En nog geen moment spijt van gehad. Wat heerlijk is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:03:
Dat is raar. Moet toch wel kunnen? Ik heb jaar abbo. Is 99 euro. Dit is het tweede jaar dat ik hem heb. En nog geen moment spijt van gehad. Wat heerlijk is dat.
Ik ga het volgend jaar ook maar doen denk ik. Vind het nu alleen wat overdreven om alsnog de volle prijs te betalen terwijl het seizoen al half voorbij is... Maar als iemand ergens toch een event-pass ziet, gimme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
jup, kan zo te zien, gewoon subscribe, en dan assen multiscreen of standaard.
25 of 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
[...]

Drie weken geleden heb ik mijn vorige motor (BMW K75RT, dealeronderhouden, technisch perfect) ingeruild voor een andere (BMW K1100RS) + €1500,- bijbetaling. Uiteraard proefrit gemaakt op de K1100 en gevraagd naar het onderhoud van de motor, waarop ik een duidelijke "Ja, volgens mij is de motor gewoon keurig onderhouden, en onze monteur controleert ook altijd de motor". Reed prima verder en zag er puntgaaf uit allemaal.

Je kan toch wel wat van die reparaties verhalen op die dealer? Als ze je glashard beweren dat hij onderhoud heeft gehad en je kan aantonen dat dat niet zo is?

Op z'n minst even laten weten en hun een kans geven om het recht te zetten voor je het op internet zet.
De frustratie is echter wel heel erg begrijpelijk, balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

defusion schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:04:
jup, kan zo te zien, gewoon subscribe, en dan assen multiscreen of standaard.
25 of 15 euro.
Dan ben ik echt blind volgens mij... Ik zie alleen deze opties:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m7pHj8N.png

Kan je missschien een linkje geven? (https://secure.motogp.com/en/user/register/videopass/564066 maar dan met het ID voor de eventpass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:19
https://secure.motogp.com/en/user/register/videopass/571731 voor Multiscreen Assen
https://secure.motogp.com/en/user/register/videopass/571732 voor Assen Standaard

Dubbelpost, poster hierboven had het net aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door Deshmir op 27-06-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
-tom-562 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:25:
[...]

Huh, hoe doe je (of hij) dat? Dan heb je de verkeerde positie op de weg :P Als een auto naast mij wilt rijden dan moeten ze op de verkeerde rijbaan rijden :+
Hij stond grotendeels op de andere weghelft; er zat geen berm tussen, maar meneertje wilde even laten zien hoe stoer hij was door dezelfde snelheid naast mij te rijden en dan zo dicht op mogelijk. Als hij mij had aangetikt had ik een trap tegen zn auto aan gegeven.
martinusz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:26:
[...]

Je hebt gelijk. Ik laat het 8 van 10 keer gaan. Maar hey; we zijn ook allemaal mens. Als je iedere keer over je heen laat lopen, mis je volgens mij een emotionele eigenschap als mens zijnde. Soms wil ik een autorijder gewoon voor lul zetten om zijn achterlijke rijgedrag. En als dat dan lukt, lach ik van binnen.

Ik kan trouwens mijn handeling tegenover hem niet als een straf vergelijken; ik breng hem niet in gevaar (of anderen) en daagde hem niet uit. Ik was gewoon slimmer (naar voren rijden) en beter in het beheersen van mijn voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Sinds begin deze week zijn we weer in Italië en gisteren voor het eerst weer een ritje gereden met de Vespa.
Na 5 minuten zoals het hoort natuurlijk de eerste stop voor een espressotje.. :+
Terwijl we die aan het opdrinken zijn hoor ik 2takt geknetter en iemand roepen:"hè wat een mooie vespa"
Wat/wie er stopte waren 5 gasten uit Nederland die mee aan het rijden waren met www.motogiroitalia.it
1 op een echt stok oude bmw, een vespa uit de begin jaren en een iets nieuwere vespa pk200 (jaren 80 denk ik).

Na ff wat kletsen rijden hun weer verder en wij gaan een andere kant op.
Onze route bleek erg saai dus wij besloten hun weer op te zoeken en hun route te volgen (was met pijlen aangegeven langs de weg).
Na 5 minuten vinden we die gasten weer die ons wenken te volgen...
Dat hebben we dus gedaan en tot aan hun lunch hebben we een uurtje of 2 met hun mee opgereden.

Die moto giro italia blijkt dus al 100 jaar georganiseerd te worden. En is elk jaar ergens anders in Italië. Begonnen als race nu al jaren een semi klassieke tour/rally ding.
Altijd 1000 mijl over binnendoor weggetjes in 6 dagen rijden. Alles geregeld, hotels, eten en drinken, de routes alles.
Wat een vette trip lijkt mij dat zeg, mijn vrouw en ik wilde volgend jaar toch al een week op motor vakantie samen. .. nou dit is een serieuze kanshebber. :)

Helaas geen foto's op mijn telefoon kan dus niets toevoegen :|
Oh filmpje gevonden...ook leuk voor de kleding discussie, teenslippers ftw

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 27-06-2014 09:58 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Chakotay schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:58:
Ben ik nou blind of kan je op MotoGP.com geen one-event streaming passes meer kopen?
Ik download de BT sports uitzending altijd dezelfde avond via de meest bekende torrent zoeksite. Goede uitgebreide coverage van de voorbereiding, kwalificatie en alle races. En in twee resoluties beschikbaar.

Wel even de uitslagen mijden natuurlijk, anders is de spanning wel weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hoevaak ga jij wel niet op vakantie per jaar? :P

Maar klinkt goed die tour!
klaaz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:59:
[...]

Ik download de BT sports uitzending altijd dezelfde avond via de meest bekende torrent zoeksite. Goede uitgebreide coverage van de voorbereiding, kwalificatie en alle races. En in twee resoluties beschikbaar.

Wel even de uitslagen mijden natuurlijk, anders is de spanning wel weg ;-)
Maar dat mag heul niet! :+

Dat doe ik normaal ook idd, wou Assen alleen graag live/eerder kunnen zien met fatsoenlijk commentaar. Vorig jaar heb ik de race op Nederland 3 oid gezien bij gebrek aan BBC waar ik toen zat, wat was dat een ramp zeg :X

[ Voor 106% gewijzigd door Chakotay op 27-06-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik rij veel in de randstad (woon er...) en ik heb zelden op zo'n manier last van anderen. Er komt me nu zo snel maar één situatie voor de geest waar een auto bewust me zat te irriteren en dat was toen ik bij de stoplichten naar voren reed terwijl het al groen was (de auto liet me er niet tussen). Maar misschien laat ik ze allemaal dusdanig achter me, dat ze geen tijd hebben om me terug te pakken. Of ik ben er gewoon blind voor (geworden). Of jij doet iets om het uit te lokken ofzo...
Chakotay schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:59:
Dat doe ik normaal ook idd, wou Assen alleen graag live/eerder kunnen zien met fatsoenlijk commentaar. Vorig jaar heb ik de race op Nederland 3 oid gezien bij gebrek aan BBC waar ik toen zat, wat was dat een ramp zeg :X
*kuch* http://livetv.sx/en/eventinfo/232684_grand_prix_assen/ *kuch*

[ Voor 24% gewijzigd door XBL op 27-06-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:26
* Jolke is ook weer terug van vakantie... :w

Was in NL voor een weekje, zonder motor weliswaar.
Weer een hoop bij te lezen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat je die situaties teveel op jezelf betrekt en dat die personen gewoon idioot rijden. Dat moet je jezelf niet aantrekken, je moet ze gewoon uit de weg gaan. Dan kan je lekker in je zen blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Randstad == hel, en niet alleen op de motor.

't Komt jaarlijk terug dat de CITO-toetsen in de randstad minder dan landelijk scoren. Sinds ik er woon weet ik waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat heeft CITO nu met intelligentie of het wel of niet kunnen deelnemen in het verkeer te maken? :?
Ik zie de link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 21:16
Chakotay schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:59:
[...]Dat doe ik normaal ook idd, wou Assen alleen graag live/eerder kunnen zien met fatsoenlijk commentaar. Vorig jaar heb ik de race op Nederland 3 oid gezien bij gebrek aan BBC waar ik toen zat, wat was dat een ramp zeg :X
TV Drenthe zend de race ook live uit, trainingen en kwalificaties volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Jolke schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:46:
Wat heeft CITO nu met intelligentie of het wel of niet kunnen deelnemen in het verkeer te maken? :?
Ik zie de link niet.
Niet? Ik wel hoor. Beetje kort door de bocht, maar goed. Er zullen gemiddeld meer mensen rondrijden in de randstad die de consequenties van hun rijgedrag niet goed in kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hooglander1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat je die situaties teveel op jezelf betrekt en dat die personen gewoon idioot rijden. Dat moet je jezelf niet aantrekken, je moet ze gewoon uit de weg gaan. Dan kan je lekker in je zen blijven :P
Precies dit...
Ik zie staan "twee weken", klinkt als wat weinig ervaring op de motor, wellicht nog wat naief zelfs.

Zeg het vaker, maar wat mij betreft moet je echt op de motor zitten met de instelling dat het overige verkeer je bewust dood wil rijden. De kunst is dan om ervoor te zorgen dat dat niet lukt, al zouden ze het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
In het wegmisbruikers-topic kom ik genoeg verhalen tegen die zich afspelen ver buiten de Randstad. Ik krijg soms de indruk dat het in bijvoorbeeld Groningen een stuk ernstiger gesteld is.

En inderdaad, 'er boven staan' werkt vaak een stuk prettiger en is ook beter voor je bloeddruk.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb mijn spiegels op de Hornet ietwat verbreed en verhoogd, om meer te kunnen zien dan mijn eigen armen. De laatste tijd rij ik ook meer woon-werk verkeer op de motor. Daarbij heb ik gemerkt dat ik door die verhoging+verbreding soms in de clinch kom met de spiegels van busjes. Met name bouwvakkersbusjes die bewust geen ruimte laten en zo.

Nu had ik het idee om er bar-end spiegels op te zetten om zo onder die spiegels door te kunnen. Ik dacht hierbij aan de url=http://www.rizoma.com/universal/mirrors/reverse-retro/en]Rizoma reverse retro[/url] (99 euro per spiegel, oef!)

Maar, ik wil ook nog wel eens Duitsland in. Dus, hoe zit het nou met de toelating van accessoires? Bij mijn hugger en duoseatcover, allebei van Ermax, kreeg ik er een certificaatje bij, en een sticker die ik goed in het zicht moest plakken. (ja dag :+ )
Moeten spiegels ook zo'n certificaat hebben? Zo ja, zijn er spiegels die zo'n toelating hebben?

En de belangrijkste vraag: hoe lastig zijn de duitsers nu eigenlijk op dit gebied? Het is niet dat ik het braafste jongetje van de klas wil zijn, maar ik vind het zo zonde als zo'n lullig dingetje veel gedoe oplevert.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:34:
Ik heb mijn spiegels op de Hornet ietwat verbreed en verhoogd, om meer te kunnen zien dan mijn eigen armen. De laatste tijd rij ik ook meer woon-werk verkeer op de motor. Daarbij heb ik gemerkt dat ik door die verhoging+verbreding soms in de clinch kom met de spiegels van busjes. Met name bouwvakkersbusjes die bewust geen ruimte laten en zo.

Nu had ik het idee om er bar-end spiegels op te zetten om zo onder die spiegels door te kunnen. Ik dacht hierbij aan de url=http://www.rizoma.com/universal/mirrors/reverse-retro/en]Rizoma reverse retro[/url] (99 euro per spiegel, oef!)

Maar, ik wil ook nog wel eens Duitsland in. Dus, hoe zit het nou met de toelating van accessoires? Bij mijn hugger en duoseatcover, allebei van Ermax, kreeg ik er een certificaatje bij, en een sticker die ik goed in het zicht moest plakken. (ja dag :+ )
Moeten spiegels ook zo'n certificaat hebben? Zo ja, zijn er spiegels die zo'n toelating hebben?

En de belangrijkste vraag: hoe lastig zijn de duitsers nu eigenlijk op dit gebied? Het is niet dat ik het braafste jongetje van de klas wil zijn, maar ik vind het zo zonde als zo'n lullig dingetje veel gedoe oplevert.
Als Hollander zou ik daar niet zo moeilijk over doen, je moet sowieso wel raar bezig zijn als ze je aanhouden - en dan zal het niet om je spiegels zijn. Bij de TüV controle hebben ze niet naar mijn spiegels gekeken, dus ik betwijfel dan ook dat dit een issue zou zijn.

.
Marc Rademaker schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:54:
[...]

Niet? Ik wel hoor. Beetje kort door de bocht, maar goed. Er zullen gemiddeld meer mensen rondrijden in de randstad die de consequenties van hun rijgedrag niet goed in kunnen schatten.
Idd, kort door de bocht. Een CITO toets is een moment opname: je kan een keer je dag niet hebben, of juist wel. Daardoor hecht ik zo weinig aan dit soort testen. Bovendien is die test minstens 6 jaar geleden bij kinderen afgenomen, tussen 12 en 18 verandert er meestal wel wat aan intelligentie...
Maar goed, mensen die in zulke testen geloven, dat zegt vaak al genoeg over die mensen 8) Van mij mag het afgeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap die behoefte aan verbrede spiegels niet zo eigenlijk.
Wat er achter je rijdt zie je sowieso niet, dus kun je ze net zo goed iets verder naar buiten draaien.

Moet wel zeggen dat ik op mijn VFR erg goed zicht heb, dus wellicht heb ik makkelijk praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Wat er achter je rijdt zie je sowieso niet, dus kun je ze net zo goed iets verder naar buiten draaien.

Moet wel zeggen dat ik op mijn VFR erg goed zicht heb, dus wellicht heb ik makkelijk praten :)
Mwa, op mijn les motor (Yamaha XJ6) had ik altijd prima zicht. Deels wat achter me gebeurde op de zelfde rijbaan en daar langs. Op mijn SV 650 moet ik zeggen dat het of d'r achter is (met een groot deel van m'n armen) of na heel veel bijstellen de rijbaan langs me. De spiegels op een SV 650 zuigen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De spiegels op een SV 650 zuigen!
Mijn SV1000S is volledig gelijk qua voorkant aan de SV650S, en inderdaad de spiegels zijn standaard echt ruk. Bij een normale zitpositie zie je alleen je eigen armen, verder niets. Heb er nu spiegelverbreders opzitten en dat scheelt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Gisteren geslaagd voor mijn AVB, nadat ik 2 weken geleden gezakt was. Was helemaal gestresst (en dat op mijn ouwe dag;)). Gisteren begonnen met langzame slalom. 1e keer verkl**t. Dacht, daar gaan we toch niet weer he. Maar daarna alles in 1x keer goed. Op naar AVD.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

PilatuS schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Mijn SV1000S is volledig gelijk qua voorkant aan de SV650S, en inderdaad de spiegels zijn standaard echt ruk. Bij een normale zitpositie zie je alleen je eigen armen, verder niets. Heb er nu spiegelverbreders opzitten en dat scheelt behoorlijk.
Hoe is 't trillen? Wordt dat niet erger? Heb je gewoon een ebay setje?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:43:
[...]

Als Hollander zou ik daar niet zo moeilijk over doen, je moet sowieso wel raar bezig zijn als ze je aanhouden - en dan zal het niet om je spiegels zijn. Bij de TüV controle hebben ze niet naar mijn spiegels gekeken, dus ik betwijfel dan ook dat dit een issue zou zijn.
Ik verwacht ook niet dat het direct een probleem zou opleveren, maar de paar keren dat ik aan de kant werd gezet ging het vooral om "Totalkontrolle", waarbij iedereen aan de kant werd gezet en alles werd gecontroleerd.
MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Ik zou zeggen, ga eens op een standaard Hornet zitten. Je ziet in de spiegels alleen je borstkas of bovenarmen. Ik zal wel zo buitengewoon gespierd zijn. :+
Naar buiten draaien is om 2 redenen geen optie: dan zou ik alleen maar naast me gaan kijken, waar ik echt geen spiegel voor nodig heb, en daarnaast: ik kán ze niet eens verder naar buiten draaien; dat laat het scharnier niet toe. Toch zie ik wel graag wat er achter me gebeurt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Op mijn Firestorm heb ik redelijk kleine spiegels, en ik stel ze zo in dat ik nog een klein randje van mijn arm zie. Prima verder en als ik invoeg of inhaal, kijk ik toch even over mijn schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Op m'n Bandit met topkuip heb ik ook spiegelverbreders gezet. Veel relaxter rijden zo.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Op mijn magna kan ik gewoon achter mij kijken met de standaard spiegels :+

Wel retepraktisch overigens. Het is net alsof je een achteruitkijkspiegel hebt :D

Wel een beetje oppassen met filteren en filerijden, maar tot nu toe kom ik vrijwel overal wel door.

MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:04:
[...]
Precies dit...
Ik zie staan "twee weken", klinkt als wat weinig ervaring op de motor, wellicht nog wat naief zelfs.

Zeg het vaker, maar wat mij betreft moet je echt op de motor zitten met de instelling dat het overige verkeer je bewust dood wil rijden. De kunst is dan om ervoor te zorgen dat dat niet lukt, al zouden ze het willen.
Het is ook even wennen dat er geen instructeur op een dikke BMW het verkeer een beetje afhoud. Maar goed als je al dat soort acties als aanvallen gaat zien dan rijd je niet lang motor ben ik bang :X

Gewoon lekker zen door het verkeer gaan en als iemand harder wilt, dan doen ze dat maar. Uiteindelijk winnen ze het van mij toch wel aangezien het bij mij qua snelheid wel ophoud bij 140 ongeveer. Lekker belangrijk...

[ Voor 86% gewijzigd door Hooglander1 op 27-06-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bakvis schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:01:
[...]

Hoe is 't trillen? Wordt dat niet erger? Heb je gewoon een ebay setje?
Heb er geen enkel probleem mee. Het is inderdaad een setje van Ebay. Er komt een stuk van iets van 5cm op de voorkap onder de spiegel te zitten. Is eventueel te zien bij foto's van mijn motor.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 27-06-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:02:
Ik zou zeggen, ga eens op een standaard Hornet zitten. Je ziet in de spiegels alleen je borstkas of bovenarmen.
so true...
Heb net een hornet uit 2007 gekocht, en dat is inderdaad iets waar ik me licht aan stoor. En zo breed ben ik niet ;)
Zal wel op japanners zijn gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:04:
[...]

Precies dit...

Wauw.

Ik rijd al bijna 6+ jaar motor en vrijwel dagelijks - alle seizoenen -

Ik zeg; op mijn eigen motor. Die heeft twee weken stil gestaan. Er staan meerderen in mijn kelderbox.
Hooglander1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Ik woon al mijn hele leven in de Randstad en het ligt eraan waar je rijd. Toevallig reed ik gisteren in Schiedam/Blijdorp/Rotterdam Centrum - en ja, dat is gewoon een hele slechte buurt. Ik ga niet discrimineren (ik ben zelf Indonesisch, dus het zou nergens op slaan) maar het ligt toch echt daar aan.

Als ik in mijn eigen stad rijd, rijd iedereen gewoon normaal; motorrijders en automobilisten respecteren elkaar op normaal niveau. Hetzelfde stuk waar ik over praat is vorig jaar ook een motorrijder overleden omdat hij geen rijbewijs had (motor geleend o.i.d.) en met hoge snelheid tegen de achterkant van een auto knalde.

Verder; iemand zegt hier een stuk terug dat er richting Groningen etc. de meeste ongelukken gebeuren.

Niet waar.

Heel veel (motor)ongelukken worden niet geregistreerd door de media of er komt helemaal geen media aan te pas. De Randstad is druk bevolkt en zit net zo vol, zo niet meer met mensen die niet kunnen rijden.
XBL schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:13:
[...]
Of jij doet iets om het uit te lokken ofzo...
Really? Door gewoon op normaal tempo te rijden? Dat is hetzelfde zeggen dat het eigen schuld is van een vrouw dat er mannen aan haar gaan zitten omdat ze een strakke broek draagt. Blijkbaar zien automobilisten het vaker als een uitdaging in de Randstad/Rotterdam om motoren op te fokken.

Ik kan natuurlijk niet met statistieken gooien, maar ik kom vaak genoeg in het Noorden van het land. En ik kan met zekerheid zeggen dat er daar wat meer respect is. Wellicht komt het ook omdat er meer ruimte is, maar ik kan over van alles gaan gissen wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ricepuppet schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:38:
[...]

Wauw.

Ik rijd al bijna 6+ jaar motor en vrijwel dagelijks - alle seizoenen -

Ik zeg; op mijn eigen motor. Die heeft twee weken stil gestaan. Er staan meerderen in mijn kelderbox.
In dat geval heb ik nieks gezegd over ervaring :+

Snap je frustratie wel hoor, maar laat je er vooral niet door kisten!

edit: Je schrijft nog iets over "normaal tempo", neem aan dat je dan niet bedoelt "met het verkeer mee"?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 27-06-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:54:
[...]

In dat geval heb ik nieks gezegd over ervaring :+

Snap je frustratie wel hoor, maar laat je er vooral niet door kisten!

edit: Je schrijft nog iets over "normaal tempo", neem aan dat je dan niet bedoelt "met het verkeer mee"?
No harm done :)

Is ook lastig via internet :D

Overigens laat ik mij zeker niet kisten. Is niet de eerste keer dat ik dit soort dingen meemaak, sterker nog; deze vielen harstikke mee. Ben zelfs een keer door een dronken automobilist van de weg af gedrukt, dat ik voor mijn eigen leven heb moeten vechten om een rammende auto te moeten ontwijken met de motorfiets (helaas, ook in de Randstad..)

Gelukkig is die vent later aangehouden dankzij mijn belletje naar 112.

Inderdaad, gewoon met verkeer mee. Rustig rijden van A naar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Er is genoeg informatie te vinden over dat het slagingspercentage (autorijbewijs) in de randstad vaak wel wat lager ligt dan landelijk. Lijkt me wat relevanter dan een Cito toets uitslag.

Daarnaast heb je in heel de wereld wel genoeg rotte appels, dus daar dien je altijd rekening mee te houden.
In de randstad is het dan ook gewoon wat drukker, dus het aantal rotte appels is dan gelijk al wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Piekartz87 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:05:
Er is genoeg informatie te vinden over dat het slagingspercentage (autorijbewijs) in de randstad vaak wel wat lager ligt dan landelijk. Lijkt me wat relevanter dan een Cito toets uitslag.

Daarnaast heb je in heel de wereld wel genoeg rotte appels, dus daar dien je altijd rekening mee te houden.
In de randstad is het dan ook gewoon wat drukker, dus het aantal rotte appels is dan gelijk al wat hoger.
In verhouding zou het aantal rotte appels op percentage basis het zelfde moeten blijven als in de rest van het land als het eerlijk verdeeld zou zijn...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Euh.. klopt wat je zegt, maar wat bedoel je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Piekartz87 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:15:
Euh.. klopt wat je zegt, maar wat bedoel je er mee?
Dat d'r in de randstad gewoon meer rotte appels wonen :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Moet zeggen de spiegels op mijn Z800 zijn ook verre van ideaal, zie veel arm en schouder :)
Maar tijdens het inhalen / van baan wisselen arm stukje naar binnen draaien en iets verder over de tank buigen en ik zie alles wat ik moet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zijn er hier nog mensen die misschien hier interesse in hebben? http://www.motor-forum.nl...DL1-en-dashboard-Das.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Officieel moet alles wat in Nederland (of zelfs Europa) verkocht wordt voldoen aan bepaalde eisen (het bekende e-keur), tenzij er expliciet bij staat dat het niet op de openbare weg gebruikt mag worden. Dit zie je vaak bij dempers, maar moet dus ook spiegels. Alles wat in NL mag, mag dan ook in Duitsland, ook al zou het tegen hun regels zijn.

Als je niet zo'n certificaat hebt, zal het in Nederland wel loslopen. Zelf heb ik iig nooit gezeik gehad om m'n bar end spiegels. Hoe dat dan in .de gaat, kan ik niet zeggen.
Ricepuppet schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:38:
Really? Door gewoon op normaal tempo te rijden? Dat is hetzelfde zeggen dat het eigen schuld is van een vrouw dat er mannen aan haar gaan zitten omdat ze een strakke broek draagt. Blijkbaar zien automobilisten het vaker als een uitdaging in de Randstad/Rotterdam om motoren op te fokken.
Ik opper het maar, omdat ik zelf niet die ervaring heb. Misschien komt het juist doordat je een normaal tempo rijdt ;). Het is niet jouw schuld, maar wellicht wel een verklaring waarom ik zelden last heb van opgefokte automobilisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Even een vraagje tussendoor.
Ik kreeg vandaag een brief op de deurmat van het RDW, ik krijg een boete van 400 euro door het CJIB opgestuurd omdat mijn motor onverzekerd is. (klopt, ik heb geen rijbewijs en mijn motor staat in de schuur, lastig om te verzekeren.) Gister het RDW gebeld en gelijk laten schorsen. (2 dagen te laat eigenlijk).

Nou heb ik nooit een waarschuwings brief gehad/gezien (ik zat midden in een verhuizing).
Ik wist helemaal niet dat je je motor moest verzekeren of schorsen, ik dacht met mijn domme kop. eh ik heb geen rijbewijs dus ik mag nog helemaal niet rijden?

Kan ik op coulance rekenen van de officier, omdat ik hem gelijk na de brief geschorst heb?
Of gaat mijn vakantie geld dit jaar naar een wat minder goed doel?

Ik vind 400 euro een beetje een dure les op deze manier :-(

[ Voor 16% gewijzigd door tellavist op 27-06-2014 14:53 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, zoek maar eens op motor-forum.nl, zat vergelijkbare zaken voorbij gekomen ;)
Overigens kan je een motor prima verzekeren zonder rijbewijs hoor. Mijn oude gsx400x heeft ook een paar weken op m'n pa's naam gestaan, die heeft geen rijbewijs (ik zat toen in het buitenland).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tellavist schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:52:
Even een vraagje tussendoor.
Ik kreeg vandaag een brief op de deurmat van het RDW, ik krijg een boete van 400 euro door het CJIB opgestuurd omdat mijn motor onverzekerd is. (klopt, ik heb geen rijbewijs en mijn motor staat in de schuur, lastig om te verzekeren.) Gister het RDW gebeld en gelijk laten schorsen. (2 dagen te laat eigenlijk).

Nou heb ik nooit een waarschuwings brief gehad/gezien (ik zat midden in een verhuizing).
Ik wist helemaal niet dat je je motor moest verzekeren of schorsen, ik dacht met mijn domme kop. eh ik heb geen rijbewijs dus ik mag nog helemaal niet rijden?

Kan ik op coulance rekenen van de officier, omdat ik hem gelijk na de brief geschorst heb?

Het is erg zuur, maar je bent echt het haasje. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijd om de rechtsbijstand verzekering maar eens tevoorschijn te halen dan.
(komt die ook nog eens van pas.)
Ongelofelijk, word dit nou echt mijn eerste boete ooit, door zo iets doms?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tellavist schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:55:
Tijd om de rechtsbijstand verzekering maar eens tevoorschijn te halen dan.
(komt die ook nog eens van pas.)
Ongelofelijk, word dit nou echt mijn eerste boete ooit, door zo iets doms?
Je wil niet weten hoeveel mensen er zon boete gehad hebben bij de invoering van de brommer kentekenplaat.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Ik snap dat je niet onverzekerd rond mag rijden. Erg logisch.
Wat ik niet snap is dat ik gewoon netjes mijn belasting betaal elke maand. En dan ook mijn motor nog moet gaan verzekeren, terwijl deze in de schuur staat en ik er niet eens op mag rijden.
Wat mij betreft is dit gewoon 1+1. Ik had natuurlijk moeten weten dat 1+1 bij het RDW gewoon (400/2)x76%w=56 word natuurlijk...
Naast dat, hebben ze deze boete gestuurd op basis van hun administratie? ik dacht dat je pas strafbaar was op het moment dat ze je onverzekerd, rijdend op de motor pakken. (heterdaadje)

Daar gaat mijn motor trip naar Toscane |:(

[ Voor 17% gewijzigd door tellavist op 27-06-2014 15:10 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ricepuppet schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:24:
[...]

Inderdaad, gewoon met verkeer mee. Rustig rijden van A naar B.
Als ik dat doe word ik ook constant voor m'n flikker gereden.

Daarom standaard een stuk sneller rijden dan de koekblikkers. Zit je wat minder in de gevarenzone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

tellavist schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:08:
Wat ik niet snap is dat ik gewoon netjes mijn belasting betaal elke maand. En dan ook mijn motor nog moet gaan verzekeren, terwijl deze in de schuur staat en ik er niet eens op mag rijden.
Wat mij betreft is dit gewoon 1+1. Ik had natuurlijk moeten weten dat 1+1 bij het RDW gewoon (400/2)x76%w=56 word natuurlijk...
Naast dat, hebben ze deze boete gestuurd op basis van hun administratie? ik dacht dat je pas strafbaar was op het moment dat ze je onverzekerd, rijdend op de motor pakken. (heterdaadje)

Ja, dat jij je motor onverzekerd in de schuur hebt staan, dat weet de overheid niet. Er zijn zat gasten die er wel zo mee rond rijden ;)
Je rechtsbijstand kan weinig doen. In de wet staat gewoon dat je voertuig verzekerd of geschorst moet zijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zijn honderden mensen die dit gebeurt per jaar, je kan het altijd proberen overigens. En een waarschuwing vooraf ; een schorsing is voor een bepaalde tijd, dus vergeet die niet te verlengen eventueel. Anders wordt het 800 nog wat uiteindelijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Denko op 27-06-2014 15:31 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MikeyMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:15:
[...]

Als ik dat doe word ik ook constant voor m'n flikker gereden.

Daarom standaard een stuk sneller rijden dan de koekblikkers. Zit je wat minder in de gevarenzone :)
XBL schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Ik opper het maar, omdat ik zelf niet die ervaring heb. Misschien komt het juist doordat je een normaal tempo rijdt ;). Het is niet jouw schuld, maar wellicht wel een verklaring waarom ik zelden last heb van opgefokte automobilisten.
Ik zeg; kom zelf maar eens samen in een groepje rijden door bepaalde wijken in Rotterdam. Geheid dat je terug wilt aan het eind van de dag naar je eigen woonplaats ;)

Zeer jammer dat ik mijn action cam gisteren niet bij me had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jaaaaaaa, Rotterdam, daar zég je me ook iets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:47

Het is erg zuur die boete, een waarschuwing vooraf zal wat vriendelijker zijn. Echter had je het kunnen weten. Waarom betaal je wegen belasting terwijl hij in de schuur staat. 1+1 = 2.

Rechtsbijstand zal waarschijnlijk niets uithalen, zoals eerder vermeld gebeurd dit bij honderden mensen per jaar. Makkelijk cashen op een legale manier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat soort boetes zijn vrij zwart wit.

Wij hadden eens een geschorste auto waarmee we de carbagerun wouden rijden een half jaar later. Die auto hadden we mooi volgehangen met sponsor stickers. Deze sponsor wou graag de auto op een beurs hebben staan. Hij zou zoals wij afgesproken hadden de auto op een trailer daarheen brengen zodat hij gewoon in de schorsing kon blijven.
Heeft 1 of andere eikel van dat bedrijf die auto daar gewoon zonder overleg heengereden. Dikke boete dus. De eigenaar (wij dus) van de auto krijgt gewoon die dikke bekeuring. Wie er dan in zit maakt verder niks uit.

Ipv dat sponsorgeld hadden we dus een dikke boete, die knakker wou niks betalen. We waren toen ook nog allemaal student dus dan is zo'n bedrag al helemaal pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tellavist schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:52:

Ik ben inderdaad bang voor je vakantiegeld.

Verzekeren kan ook prima zonder rijbewijs. Mijn motor is ook een paar weken verzekerd geweest op mijn naam terwijl ik geen rijbewijs had... Het lastige is dat er voor hun geen manier is om te controleren of jij wel of niet rijd. Technisch gezien mag je rijden, dus onverzekerd.

Zuur blijft het natuurlijk wel.

Pagina: 1 ... 82 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.