Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.681 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Van de week mijn zomerjack aan mijn vrouw gegeven om wat patches op te laten naaien. Ze vond hem stinken.

Had dat ding ook in een jaar tijd geen een keer gewassen (textiel jas) dus besloot hem in de wasmachine te gooien. Ik dus alle protectiestukken eruit halen, zie ik dat het rug 'protectie-stuk' gewoon een stuk slap foam is.

Serieus? Heb ik daar al die tijd mee gereden? Als ik op m'n rug was gevallen had ik dus misschien in een rolstoel gezeten (dramatiserend misschien) maar dit voldeed voor geen meter. Snap niet dat jassen fabrikanten hun klanten hiermee opzadelen.

Dus maar gelijk op internet naar rug beschermers gaan kijken en kwam uit op deze twee voor 57 euro inclusief verzendkosten vanuit Engeland;

Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2189/I/635/22/Knox-Advance-X-Back-Protector-Insert-Part-64-New-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2189/I/540/19/Forcefield-Super-Lite-Back-Protector-Insert-0.jpg

Moeten van de week binnen komen, maar alles beter dan dat stukje triest foam wat erin zat, brrr..

- overigens, Ghostbikes.com heeft geen verzendkosten van bijna 12 euro, dus bestellen is nog interessanter dan ooit :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ricepuppet schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:57:
Van de week mijn zomerjack aan mijn vrouw gegeven om wat patches op te laten naaien. Ze vond hem stinken.

<knip>
ik heb deze erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.revzilla.com/product_images/0045/7439/revit_seesoft_back_protector_insert_detail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:43

bakvis

Tweakers.Nerd

Ook idd meteen deze aangeschaft bij de aankoop van m'n jas.
Afbeeldingslocatie: http://images1.revzilla.com/product_images/0025/3205/BIONIC_AIR_BACK_PROTECTOR_INSERT_detail.jpg

Standaard zat dit d'r in:
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-cafe.com/images/1362005137242-1341916925.jpeg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik heb ze alletwee tijdens mijn speurtocht voorbij zien komen. Helaas heb ik geen Alpinestars of Revitt jas. Ook zijn ze een beetje lastig verkrijgbaar, of kloppen de formaten niet helemaal voor mijn jas.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DECOY88 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:21:
[...]

gewoon even in de tuin _/-\o_ vandaag weer een probleem divje de weg op geholpen.
Als ik de tuin regel, kun jij dan m'n motor fixen? :+ Wil hem ook best naar jouw tuin toerijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Het is eindelijk zo ver! Ik word over een aantal maanden 20 en dan is het tijd om mijn A2 motorrijbewijs te gaan halen. Momenteel heb ik alleen mijn autorijbewijs. Ik zit echter met een vraagstuk: op het moment heb ik een Honda CBR500(R) (35kW) op het hoog. Hoe snel is zo'n motor nou effectief?

Hier bedoel ik mee de acceleratie en topsnelheid bijvoorbeeld. Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik kan verwachten met 35kW! Kan iemand hier wat meer helderheid over geven? Ben voornamelijk gewoon nieuwsgierig wat ik kan verwachten :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hoteldebotel op 23-06-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Hoteldebotel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:04:
Het is eindelijk zo ver! Ik word over een aantal maanden 20 en dan is het tijd om mijn A2 motorrijbewijs te gaan halen. Momenteel heb ik alleen mijn autorijbewijs. Ik zit echter met een vraagstuk: op het moment heb ik een Honda CBR500(R) (35kW) op het hoog. Hoe snel is zo'n motor nou effectief?

Hier bedoel ik mee de acceleratie en topsnelheid bijvoorbeeld. Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik kan verwachten met 35kW! Kan iemand hier wat meer helderheid over geven? Ben voornamelijk gewoon nieuwsgierig wat ik kan verwachten :)
Ik haal met mijn suzukigs500e gewoon de 180 en trek de meeste auto's bij het stoplicht weg (90%)
En deze motor is 25kw.

25/35kw is dikke lol hoor! :)

Daarnaast is het imho helemaal niet nodig om harder te kunnen dan 180km/h als je beginnend motorrijder bent. En het is ook fijn dat je je gashendel in de bocht best te ver open kan zetten zonder gelijk afgestraft te worden met een glijder. het is allemaal wat vergevingsgezinder ;)

[ Voor 15% gewijzigd door tellavist op 23-06-2014 15:13 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
In en om de stad rij je iedereen zoek.

Snel genoeg voor op de snelweg, maar je "reserve" is dan wat minder. Tenminste, hij is ruim genoeg om je rijbewijs kwijt te raken :)

Enneh, YouTube: Schaaf

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 23-06-2014 15:14 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een probleem met mijn Suzuki GS500E en wellicht weten jullie hier het probleem.
Eerst wilde mijn Suzuki niet goed starten en rijden. Dit is opgelost door de bougie te vervangen. Daarna reed die weer als een zonnetje, maar nu het volgende.
Op de snelweg komt het alleen voor. Zodra ik 130 rijd en dat een tijdje, dan na 1 à 3 km houd de motor er zowat mee op, verliest die zijn power en dan sta ik stil aan de rand van de snelweg. Dit kan ik voorkomen door de choke volop open te gooien heel even 70 rijden en daarna kan ik weer vollop.
Wat is het probleem?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 23:43

bakvis

Tweakers.Nerd

Ricepuppet schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:05:
Ik heb ze alletwee tijdens mijn speurtocht voorbij zien komen. Helaas heb ik geen Alpinestars of Revitt jas. Ook zijn ze een beetje lastig verkrijgbaar, of kloppen de formaten niet helemaal voor mijn jas.
Dit kan ook nog altijd:
Afbeeldingslocatie: http://stores.sportbiketrackgear.com/images/InitialSet/alpinestars_youth_bionic_back_protector_detail_1_600.jpg

Vaak wel duurder (gaat snel richting/over de 100 euro) maar eigenlijk ook veiliger. Mijn back protector kan een beetje schuiven over mijn rug. Bovenstaande zal altijd op de zelfde plaats zitten, en je hebt meteen een nier gordel!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Zag ik ook inderdaad vaak genoeg voorbij komen. Dacht dat ik het daar te warm mee zou krijgen, vandaar overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoteldebotel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:04:

Ongeveer dit:

Snel genoeg voor een beginner ;)

En dit doet ongeveer die van mij ter vergelijk (650 nakend zonder restricties):

[YouTube: http://youtu.be/HqDyrO4eLcU]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

Exigence

dnkroz

ShittyNL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:23:
Ik heb een probleem met mijn Suzuki GS500E en wellicht weten jullie hier het probleem.
Eerst wilde mijn Suzuki niet goed starten en rijden. Dit is opgelost door de bougie te vervangen. Daarna reed die weer als een zonnetje, maar nu het volgende.
Op de snelweg komt het alleen voor. Zodra ik 130 rijd en dat een tijdje, dan na 1 à 3 km houd de motor er zowat mee op, verliest die zijn power en dan sta ik stil aan de rand van de snelweg. Dit kan ik voorkomen door de choke volop open te gooien heel even 70 rijden en daarna kan ik weer vollop.
Wat is het probleem?
Doe het zelfde ritje eens met je tankdop open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Serieus? Heb ik daar al die tijd mee gereden? Als ik op m'n rug was gevallen had ik dus misschien in een rolstoel gezeten (dramatiserend misschien) maar dit voldeed voor geen meter. Snap niet dat jassen fabrikanten hun klanten hiermee opzadelen.
Ik heb de stats zo snel niet meer bij de hand, maar rugbeschermers zijn niet zo heel relevant. In een heel groot deel van de ongelukken (ruim in de 90%, meen ik) is er geen sprake van letsel. In die paar ongevallen waar dat wel is, is het maar de vraag of een rugbeschermer ook zal helpen.

Als je echt een optimale rugbeschermer wil, dan moet je een losse nemen. Dan zit-ie op de goede plek (en blijft-ie daar ook zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:30
Exigence schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:44:
[...]

Doe het zelfde ritje eens met je tankdop open.
Mm, ga ik morgen eens proberen. Ik denk dat je nog gelijk hebt ook ;)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XBL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:50:
[...]

Ik heb de stats zo snel niet meer bij de hand, maar rugbeschermers zijn niet zo heel relevant. In een heel groot deel van de ongelukken (ruim in de 90%, meen ik) is er geen sprake van letsel. In die paar ongevallen waar dat wel is, is het maar de vraag of een rugbeschermer ook zal helpen.

Als je echt een optimale rugbeschermer wil, dan moet je een losse nemen. Dan zit-ie op de goede plek (en blijft-ie daar ook zitten).
Rugbeschermers zijn denk ik op het circuit een stuk belangrijker dan op straat. Daarom is het meestal op een circuit ook verplicht. Verder hangt er natuurlijk totaal af van hoe je valt en vooral wat je daarna tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 00:22

Bob

XBL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:50:
[...]

Een man waar ik 2de hands spullen bij heb gekocht (geen rugbeschermer :)) is na het onderuit gaan eens tegen een paal geschoven, volgens hem had zijn rugbeschermer zijn rug gered. Kan ik goed geloven. Als je er tegen 100 km/u tegen schuift zal het wel niet meer helpen, maar aan lage snelheid wslk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik ben vaak genoeg gevallen, op verschillende manieren. Ik dacht ook nooit dat ik mijn enkel zou beschadigen, tot twee jaar geleden toen mijn motorfiets met zijn volle gewicht op mijn enkel klapte. Sindsdien zweer ik bij schoenen met enkel bescherming.

Als het je nooit overkomt, denk je er ook niet aan (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een interessant filmpje over beschermde motorkleding met een aantal opvallende uitspraken (bron: british standard institute):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ricepuppet schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:58:
Ik ben vaak genoeg gevallen, op verschillende manieren. Ik dacht ook nooit dat ik mijn enkel zou beschadigen, tot twee jaar geleden toen mijn motorfiets met zijn volle gewicht op mijn enkel klapte. Sindsdien zweer ik bij schoenen met enkel bescherming.

Als het je nooit overkomt, denk je er ook niet aan (mijn mening)
zelfs zonder motor kan jeje enkel slopen }:| motor neergegooid en zelf het luchtruim gekozen. verkeerd terecht gekomen en enkel gekneusd. ~10km/u nat gras en mijn achterwiel schoot weg na iets teveel gas O-)

@XBL 2050km in 21:35 zonder gesloopt aan te komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:08:
Dit is wel een interessant filmpje over beschermde motorkleding met een aantal opvallende uitspraken (bron: british standard institute):

[video]
Interessant filmpje. Conclusie; je moet gewoon alles hebben, want je weet maar nooit waar je jezelf beschadigd als je valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33

mphilipp

Romanes eunt domus

Een rugprotector beschermd je niet tegen een dwarsleasie. Die krijg je door draaiing/compressie. Een protector beschermt je wervels tegen breken/beschadigen. Maar als je met 100 onderuit gaat en tegen een paal aan rost met je rug, ligt ie alsnog in 2 stukken. Het is dus meer om de initiële impact op te vangen.

Ik zeg niet dat ze waardeloos zijn, maar ik wil uit de wereld helpen dat ie je voor een rolstoel behoedt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:58:
Dat is inderdaad een beetje het probleem: mensen denken dat iets geen probleem is. Maar waarop is dat gebasseerd? Nergens op, want totdat het je overkomt heb je geen idee van de krachten die gepaard gaan met een crash. Net wat die man in het filmpje zegt: je handschoenen kunnen gewoon van je handen gerukt worden. Net als je jack. Als dat niet aan je broek vastzit met een goede rits/verbinding, schraap je alsnog met je blote rug over de grond.
Bergschoenen of legerkistjes als motorschoenen...ook al zoiets. Is hier pas nog een hele discussie over geweest. Men heeft geen flauw idee wat er gebeurt als je over het wegdek schuift met een motor van dik 200kg op je poot...denk je dat een bergschoentje dat tegenhoudt? Veel succes!

Meestal komen die ideeën uit een verkeerde bezuiniging, want (goede) motorspullen zijn meestal wat duurder. Maar tenzij je motorrijden als een modeshow ziet en elke 2-3 jaar een nieuw pakje wilt hebben, kun je beter investeren in iets goeds. Ik heb denk ik 15 jaar geleden een vrij duur Dainese jack gekocht. En dat jack hangt nog steeds in de kast. Krijg het niet verkocht. Maar het is een Goretex jack dat eigenlijk nog helemaal goed is. Alleen, en dat gebeurde al vrij snel, is één (rood) pand verbleekt. Op de rug. De andere zijn nog goed van kleur, maar die ene is vaal geworden.
Maar dat jack koste een lieve duit, en je ziet dat ie het nog steeds goed doet. Dus dan is het uiteindelijk helemaal niet zo'n duur ding geweest. Ik heb 'm nog een tijd gebruikt, maar kon toen voor €400 een leren BMW pak kopen (nieuw €2000).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:55:

@XBL 2050km in 21:35 zonder gesloopt aan te komen >:)
Laatste stukje van mijn vakantie was 1050km in iets van 11u (+ een onbedoeld lange pauze, omdat m'n motor niet wilde starten). Volgende dag gewoon weer fit aan het werk gegaan. Volgende vakantie maar eens kijken of ik jouw record kan verbeteren (doe je meteen de Iron Butt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een paar keer 1100km op een dag gedaan
(3 vakanties zuid frankrijk)

zo lang je bezig blijft niets aan de hand... maar als je eenmaal stop en gaat zitten met een pilsje.... BOEM
ben je meteen bekaf

hoever is die Ironbutt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mphilipp schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:35:
[...]

Een rugprotector beschermd je niet tegen een dwarsleasie. Die krijg je door draaiing/compressie. Een protector beschermt je wervels tegen breken/beschadigen. Maar als je met 100 onderuit gaat en tegen een paal aan rost met je rug, ligt ie alsnog in 2 stukken. Het is dus meer om de initiële impact op te vangen.

Ik zeg niet dat ze waardeloos zijn, maar ik wil uit de wereld helpen dat ie je voor een rolstoel behoedt.
Niks beschermt je volledig. Als je volledige bescherming wilt tegen ander verkeer of verkeersomstandigheden, moet je in een tank rijden.

Als motorrijder moet je er het beste van maken, waarbij elk beetje helpt. Zoals ook in het filmpje word gezegd; een integraal helm word aangeraden. Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen met open helmen o.i.d. rijden - of erger, zonder helm -

Tijdens motor tochtjes heb ik ook altijd m'n full gear aan. Dat houd in

1. Integraal helm
2. Motorjack met alle protectie
3. Kevlar jeans / motorbroek met (interne) protectie
4. Externe knie+scheen beschermers
5. Harde schoenen met enkelbescherming
6. Handschoenen met protectie

Zelfs als het warm weer is. Like i said; alle beetjes helpen. Met 200km/h de lucht in geslingerd worden en dan neerkomen met je rug op de vangrail houd je nooit tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Telkens als ik bij een motorzaak kom hetzelfde geouwehoer. Ja alle motorkleden die ze verkopen bevat E gekeurde protectie en is veilig. Koop eens een textiel pak en verbaas je over de ronduit simpele protectie :F Onlangs de protectie eens bekeken in me raceoveral en voornamelijk bij de schouders (sleutelbeen!), kneeen en ellebogen is de protectie vele malen beter dan bij menig merk lederen pak.

En ja, van mij mag er wel eens meer gewaarschuwt worden over de zo goed als niet bestaande protectie voor de rug bij de meeste motorkleding. Als ik niet die bovenstaande alphinestars back protector had had ik een alphine stars track vest gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.motostorm.it/images/protezioni/A65084812.jpg

@Hierboven, kijk eens naar het percentage kevlar in die motorjeans van je. Bij de meeste kevlar motorjeans is er namelijk nauwelijks kevlar aanwezig :X

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 23-06-2014 21:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ATGATT - All The Gear All The Time.

Als het 30 graden is rij ik wel even niet omdat je dan toch meer aan het zwemmen bent dan aan het rijden. Verder gewoon altijd iedere rit alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48

_Apache_

For life.

Mijn ritjes zijn meestal niet korter dan een km of 15, met bijna altijd snelweg (woon paar minuten van de A12/A4/A44). Dus hier ook ATGATT

Zelfs in de hitte, een reflecterend pak met waairitsen doet wonderen, zelfs in de heetste Pinksteren in DLD geen druppeltje zweet gevoeld. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 23-06-2014 21:07 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Naast me overall nu ook de losse jas gescoort. Gebruikt voor weinig. Oude losse jas paste niet meer zo goed door al het sporten.

Met Pro-Life :+ Armor. Heeft 3 lagen harde stukken :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik ben zo'n gast die met spijkerbroek en gympies op de motor zit ;). Ja, risico, brrr, maar ik vind het te veel gedoe voor <20min woon-werk bibeko. Langere stukken en dingen buiten de bebouwde kom doe ik wel in volledig pak.

Voor mij geldt: eerst een helm, dan handschoenen en daarna de rest.
1000 mijl in 24 uur, met allemaal regeltjes en gedoe en dan ben je lid van de Iron Butt Association.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:08
XBL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:18:
Ik ben zo'n gast die met spijkerbroek en gympies op de motor zit ;). Ja, risico, brrr, maar ik vind het te veel gedoe voor <20min woon-werk bibeko. Langere stukken en dingen buiten de bebouwde kom doe ik wel in volledig pak..
Je hele leven in een rolstoel, dat is pas een gedoe!

of ernstige schaafwonden is ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Die rolstoel ga je niet voorkomen met een pak. Die schaafwonden natuurlijk wel (en die zijn idd heel nasty).

Maar doe jij ook een helmpje op als je op de trapfiets zit? Vast niet. Je zou de statistieken daar eens van moeten bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:02:
ATGATT - All The Gear All The Time.

Als het 30 graden is rij ik wel even niet omdat je dan toch meer aan het zwemmen bent dan aan het rijden. Verder gewoon altijd iedere rit alles aan.
Vorige week 2x 2km tussen werk en de dealer gereden voor een beurt... damn wat voelt dat raar naakt in spijkerbroek zeg :/ Maar goed ,dat was allemaal bebouwde kom, dus rij je effectief amper 50.
XBL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:35:
Die rolstoel ga je niet voorkomen met een pak. Die schaafwonden natuurlijk wel (en die zijn idd heel nasty).

Maar doe jij ook een helmpje op als je op de trapfiets zit? Vast niet. Je zou de statistieken daar eens van moeten bekijken...
Expres niet, dan waan ik me te veilig. Nu heb ik nog dat blote gevoel wanneer ik naar m'n werk rag met een kruissnelheid van 30km/h+.

[ Voor 32% gewijzigd door steveman op 23-06-2014 21:54 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:02
Dat heb ik ook als ik mijn motor uit het schuurtje haal en via de brandgang terug rijd naar voren (zonder helm, jas etc.) schakel niet, ga net zo hard als op de fiets bij wijze van, maar het rijd toch niet lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eddos schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:24:
Dat heb ik ook als ik mijn motor uit het schuurtje haal en via de brandgang terug rijd naar voren (zonder helm, jas etc.) schakel niet, ga net zo hard als op de fiets bij wijze van, maar het rijd toch niet lekker..
Ritjes binnendoor doe ik nog wel regelmatig met een normale spijkerbroek maar motorjas, helm, handschoenen en fatsoenlijke hoge schoenen (tegenwoordig met enkelprotectie) heb ik altijd wel aan. Het voelt pas echt heel erg naakt als je eens een stukje zonder helm of handschoenen rijdt inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4z9azrKl.jpg

Jeej

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, vroeger ook verschillende keren 150+ km/h op de ring van Amsterdam (toen kon dat nog) met alleen een bomberjack aan en een spijkerbroek motorgereden. Nu zou ik dat never nooit meer doen.

Iets met ouder en wijzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:11:
Naast me overall nu ook de losse jas gescoort. Gebruikt voor weinig. Oude losse jas paste niet meer zo goed door al het sporten.

[video]

Met Pro-Life :+ Armor. Heeft 3 lagen harde stukken :P
verkapte 'zie mij eens breed geworden' post ;)

leuke jas btw

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:42:
[...]

Ongeveer dit:

[video]

Snel genoeg voor een beginner ;)

En dit doet ongeveer die van mij ter vergelijk (650 nakend zonder restricties):

[video]
Wat lief, moeten schakelen voor je bij de 100 zit O+ :>

Niet dat ruim over de 100 in de 1 en 170 in de 2 erg nuttig is. Maar goed :P
De top van je motor valt me nieteens tegen. Mijn fazer 1000 houd het voor gezien bij ~250 op de teller (240 echt) terwijl mijn 45pk mindere VFR750 dat ook haalde.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb ook al het plastic uit mijn jas en broek gehaald en draag en Alpine armor onder. Losse kniestukken incl scheen en bovenbeen bescherming, shorts met bescherming op heup en zelfs stuitje, niergordel, vest met rugprotector, arm bescherming over de hele lengte en wellicht binnenkort een Leatt brace.

Flinke verkleedpartij en het helpt niet tegen frontale smakkers maar voor hard tegen asfalt smakken en glijden is het beter dan broeken met kniestukken die uit zichzelf gaan reizen als jouw maat niet exact past bij de maat van de broek...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Gisae schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Wat lief, moeten schakelen voor je bij de 100 zit O+ :>

Niet dat ruim over de 100 in de 1 en 170 in de 2 erg nuttig is. Maar goed :P
De top van je motor valt me nieteens tegen. Mijn fazer 1000 houd het voor gezien bij ~250 op de teller (240 echt) terwijl mijn 45pk mindere VFR750 dat ook haalde.
Mijn oude GSX400X liep iets van 60/65 km/h in z'n 1. Wel vet hoor, binnen de bebouwde kom in de toerenbegrenzer jagen met open pijp :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
-tom-562 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:05:
[...]

Mijn oude GSX400X liep iets van 60/65 km/h in z'n 1. Wel vet hoor, binnen de bebouwde kom in de toerenbegrenzer jagen met open pijp :D
Bij mijn SV650s moet ik ook allang schakelen naar de 2 voordat ik op de 100 zit. Vind ik ook mhelemaal niet erg, kan ik hem tenminste op 'legale' snelheden in de toerenbegrenzer krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tankiej schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:09:
[...]

Bij mijn SV650s moet ik ook allang schakelen naar de 2 voordat ik op de 100 zit. Vind ik ook mhelemaal niet erg, kan ik hem tenminste op 'legale' snelheden in de toerenbegrenzer krijgen O-)
dat kan ik zelfs als ik stilsta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

XBL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:35:

Inderdaad, de statistieken liegen er niet om. Als je de goede statistieken bekijkt.
Geen helm dragen dus, op de trapfiets!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

talin

ES-MA

Ricepuppet schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:37:
Zag ik ook inderdaad vaak genoeg voorbij komen. Dacht dat ik het daar te warm mee zou krijgen, vandaar overgeslagen.
ik heb die altijd voor het racen gebruikt, had juist meer verkoeling doordat er een luchtlaag tussen je pak en je rug kwam.

die losse protectoren werken voor geen meter!

wat mij door ervaren coureurs in het begin werd verteld:
- zoek een goed pak en neem em dan 1 maat kleiner, want wat er ALTIJD gebeurd tijdens een val of crash is dat je kleding of pak verschuift en helemaal bij losse protectoren, dus ook losse rugprotectors als je een ruim zittende jas hebt en je maakt een buiteling is het eerste wat gebeurd is dat die dingen verschuiven en juist op de plek komen te zitten waar je er niks aan hebt en dus niet meer beschermen wat ze moeten beschermen en je er juist letsel door oploopt omdat ze op plekken komen te zitten waar je ze niet wil hebben.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:46:
[...]
Meestal komen die ideeën uit een verkeerde bezuiniging, want (goede) motorspullen zijn meestal wat duurder. Maar tenzij je motorrijden als een modeshow ziet en elke 2-3 jaar een nieuw pakje wilt hebben, kun je beter investeren in iets goeds. Ik heb denk ik 15 jaar geleden een vrij duur Dainese jack gekocht. En dat jack hangt nog steeds in de kast. Krijg het niet verkocht. Maar het is een Goretex jack dat eigenlijk nog helemaal goed is. Alleen, en dat gebeurde al vrij snel, is één (rood) pand verbleekt. Op de rug. De andere zijn nog goed van kleur, maar die ene is vaal geworden.
Maar dat jack koste een lieve duit, en je ziet dat ie het nog steeds goed doet. Dus dan is het uiteindelijk helemaal niet zo'n duur ding geweest. Ik heb 'm nog een tijd gebruikt, maar kon toen voor €400 een leren BMW pak kopen (nieuw €2000).
Goed hoeft absoluut niet duur te zijn, ik kan wel aardig een kompleet nieuwe motoruitrusting samenstellen die veilig en goed van kwaliteit is. Een leuk voorbeeldje zijn helmen van LS2 die regelmatig beter scoren dan merken zoals Shoei en Arai en toch zoveel goedkoper zijn:

http://sharp.direct.gov.u...p-rating=1&discontinued=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ik ben zo'n gast die met spijkerbroek en gympies op de motor zit ;). Ja, risico, brrr, maar ik vind het te veel gedoe voor <20min woon-werk bibeko. Langere stukken en dingen buiten de bebouwde kom doe ik wel in volledig pak.

Voor mij geldt: eerst een helm, dan handschoenen en daarna de rest.

[...]

1000 mijl in 24 uur, met allemaal regeltjes en gedoe en dan ben je lid van de Iron Butt Association.
2500k gold in 24 uur lijkt mij nog weleens leuk >:) en dan niet de grens over en een uur 250 knallen en een uur bijkomen. maar voornamelijk 80-90 wegen pakken zodat je met een beetje overschrijding en hele korte tankstops het netaan haalt >:)

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 24-06-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:54:
[...]

2500k gold in 24 uur lijkt mij nog weleens leuk >:) en dan niet de grens over en een uur 250 knallen en een uur bijkomen. maar voornamelijk 80-90 wegen pakken zodat je met een beetje overschrijding en hele korte tankstops het netaan haalt >:)
tankstops kosten meer tijd dan je denk en eet/drink stops heb je ook wel nodig, Ik vermoed dat je wel 160 moet cruisen om dat soort afstanden te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben zo'n gast die met spijkerbroek en gympies op de motor zit ;). Ja, risico, brrr, maar ik vind het te veel gedoe voor <20min woon-werk bibeko.
Afstand is geen graadmeter. Ik heb iemand een keer (zonder helm) tegen een boom aan zien rijden na 30m met ongeveer 20kmh. Resultaat: schedelbasisfractuur. Die auto kan je ook te grazen nemen op de hoek van je huis. Het hoeft niet persé na 40km te zijn. Je doet in de auto toch ook altijd je gordel om, en niet alleen als je de snelweg op gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:49:
[...]
Goed hoeft absoluut niet duur te zijn, ik kan wel aardig een kompleet nieuwe motoruitrusting samenstellen die veilig en goed van kwaliteit is. Een leuk voorbeeldje zijn helmen van LS2 die regelmatig beter scoren dan merken zoals Shoei en Arai en toch zoveel goedkoper zijn:
Weet ik. Hier heb ik dan toevallig geen disclaimer bij gezet, maar het hoeft niet persé duur. Maar toch valt me op dat veel mensen (misschien wel een meerderheid) in eerste instantie op prijs selecteert.
En dat vind ik fout. Ongeacht je budget, denk ik dat het goed is om eerst een goed globaal beeld te krijgen. Niet alles wat goedkoop is is rommel, en niet alles wat duur is, is goed. Maar als ik bv een Rukka (buitencategorie) pas en bekijk, zie je waarom die dingen zo verrekte duur zijn. Je ziet dan dat er over zo'n jack heel goed is nagedacht en krijg je wat ideeën waar je op moet letten bij andere jacks. En een Rukka is heel erg duur, maar als je hoort dat mensen er 10 jaar mee rijden en dat je na 7 jaar nog gewoon een nieuwe rits krijgt als ie lekt, wordt het plaatje anders. Pasvorm, mogelijkheden en kwaliteit zijn net zo belangrijk als de prijs. En je moet natuurlijk ook kijken hoe je motorrijdt. Als je alleen in de zomer een paar keer rond de kerk rijdt met zonnig weer en zo wel 3000km/jaar aflegt, snap ik dat je geen pak van €3000 gaat kopen.
Maar als je heel veel rijdt, is het best het overwegen waard om iets meer geld uit te geven. Een jack dat na 6 uur in de regen nog niet lekt en lekker zit, niet schuurt of knelt en makkelijk in gebruik is, vind ik persoonlijk wel wat waard.

En dan kreeg ik van medereizigers te horen dat ze mijn BMW regenoverall duur vonden, maar zelf stonden ze steeds met een nat kruis en natte nek. Leuk, zo'n fietspak, toch weer mooi €50 uitgespaard... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:04:
[...]

Afstand is geen graadmeter. Ik heb iemand een keer (zonder helm) tegen een boom aan zien rijden na 30m met ongeveer 20kmh. Resultaat: schedelbasisfractuur. Die auto kan je ook te grazen nemen op de hoek van je huis. Het hoeft niet persé na 40km te zijn. Je doet in de auto toch ook altijd je gordel om, en niet alleen als je de snelweg op gaat?
Ik bedoel dat het stukje me te kort is om helemaal de moeite te nemen om een motorbroek aan te trekken (en dan op kantoor weer uit te trekken). Dan gaat het ook nog eens om stukken binnen de bebouwde kom, waar de kans op een ongeval wel veel groter is, maar de impact ook een stuk kleiner (iig, van het schuiven, waar ik die broek voor draag).

En ja, als het omdoen van een gordel zoveel gedoe zou zijn, zou ik die misschien ook wel achterwege laten. Al is de vergelijking niet helemaal fair, want een gordel voorkomt dat je met je blote kop dwars door je voorruit heen vliegt, terwijl een motorbroek je beschermt tegen minder ernstige verwondingen.

Maar wat een gemiep allemaal. Het zijn gewoon risicoafwegingen die we allemaal individueel maken. Elke motorrijder moet toch snappen dat je dat doet, want we zijn allemaal zo gek in onze kop om op deze belachelijke voertuigen te stappen: het aantal doden per KM is voor motorrijders zo'n 20x hoger dan voor automobilisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ToolkiT schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:03:
[...]

tankstops kosten meer tijd dan je denk en eet/drink stops heb je ook wel nodig, Ik vermoed dat je wel 160 moet cruisen om dat soort afstanden te halen..
eet en drinken kan gewoon onderweg. ook als je 140 rijd :Y niet je slappe boterham met hagelslag maar zo gauw het iets steviger is kan dat gewoon met opengeklapte systeemhelm. en voor het drinken heb ik een 3L camelbak. en voor het tanken zou er een ietsjes grotere tank opgaan. maar ik denk zelfs een blokwissel _O-

en als je het echt gek wilt doen. en je een support team meeneemt kan dat ook onder het rijden als ik een openklap tankdop heb. mijn huidige zou ik strooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

talin

ES-MA

XBL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:21:
[...]

Ik bedoel dat het stukje me te kort is om helemaal de moeite te nemen om een motorbroek aan te trekken (en dan op kantoor weer uit te trekken). Dan gaat het ook nog eens om stukken binnen de bebouwde kom, waar de kans op een ongeval wel veel groter is, maar de impact ook een stuk kleiner (iig, van het schuiven, waar ik die broek voor draag).

En ja, als het omdoen van een gordel zoveel gedoe zou zijn, zou ik die misschien ook wel achterwege laten. Al is de vergelijking niet helemaal fair, want een gordel voorkomt dat je met je blote kop dwars door je voorruit heen vliegt, terwijl een motorbroek je beschermt tegen minder ernstige verwondingen.

Maar wat een gemiep allemaal. Het zijn gewoon risicoafwegingen die we allemaal individueel maken. Elke motorrijder moet toch snappen dat je dat doet, want we zijn allemaal zo gek in onze kop om op deze belachelijke voertuigen te stappen: het aantal doden per KM is voor motorrijders zo'n 20x hoger dan voor automobilisten.
wat een bullshit verhaal!

wat denk je dat er met die mensen gebeurd die jou aanrijden?
die zijn wellicht ten eerste fout ( of niet ) maar die mogen wel met het beeld op hun netvlies blijven zitten van al dat blote vlees wat over het asfalt heeft geschraapt van jou de rest van hun leven, en wat er gebeurd zou kunnen zijn als je wel een fatsoenlijk pak had aangedaan en waaraan je wellicht minder had overgehouden.

en de meeste crashes waar ik wat aan overgehouden heb waren zeker onder de 50 km/h.

en wat denk je dat die motor verzekering zo duur maakt? omdat niemand iets claimt? denk dat 90% letselschade is wat uitgekeerd moet worden, en dan ook nog eens aan mensen die er hetzelfde over denken als dat jij dat doet.

maar soit! veel plezier en veilige kilometers!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:49:
[...]

http://sharp.direct.gov.u...p-rating=1&discontinued=1
Ben zelf erg tevreden met mijn offroad LS2 MX456 helm. Als ik wat anders zou zoeken voor op de weg zou ik hun carbon helm proberen

Afbeeldingslocatie: http://www.whateverwheels.co.uk/smsimg/103/7852-0-full-ff396-cr1-cr1-single-mono-carbon-side_d-103.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

talin schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:00:
wat denk je dat er met die mensen gebeurd die jou aanrijden?
die zijn wellicht ten eerste fout ( of niet ) maar die mogen wel met het beeld op hun netvlies blijven zitten van al dat blote vlees wat over het asfalt heeft geschraapt van jou de rest van hun leven, en wat er gebeurd zou kunnen zijn als je wel een fatsoenlijk pak had aangedaan en waaraan je wellicht minder had overgehouden.
Wat is dit nou weer voor kul redenering. Met die redenering moeten we in z'n geheel motorrijden maar afschaffen, want het levert enorm veel doden op (20x meer dan met de auto). Dat is een trauma wat je anderen ook niet aan wilt doen.

Dus wat geeft jou het idee dat wat ik doe wel o zo enorm slecht is, maar dat het simpele feit dat je op de motor zit wel OK is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:21:
[...]
Joh, al ga je naakt op die motor zitten...whatever flies your kite :) Mij maakt het niets uit. Ik probeer alleen aan te geven dat de afstand een verkeerde graadmeter is. Da's alles.

Ik sta zelf op het punt om een motorjeans en een los leren jack te kopen voor de kortere ritjes. Soms rij ik wel eens naar vrienden ofzo en is het niet handig om in dat pak te blijven lopen. Soms kan ik er wel een short onderaan doen, maar toch...

Ik denk aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrabmwonline.com/images/bmw_club_leather_jacket_2011.jpg
Zit wel lekker en heeft niet van die gebogen armen. Protectoren kunnen eruit en dat kan je 'm ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:04:
[...]

Afstand is absoluut wel een graadmeter. De meeste ongevallen vinden plaats binnen de 1e paar km van je huis omdat je dat gewend bent en daarom niet meer goed kijkt. Feitelijk zou je kunnen zeggen: op korte afstanden van je huis moet je JUIST beschermende kleding aan.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is debiel overpriced dankzij een vaag blauw wit propeller logotje op de schouder.

Overigens als je van die jeans wil kopen, Esquad zijn aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zit er eigenlijk in die motorjeans ook een rits om je jas aan te ritsen? Mijn Berik jas (van een combi-overall) is vrij kort, als ik die zonder motorbroek draag heb ik al vrij gauw een bouwvakkers decolleté :P (of een koude onderrug)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meestal krijg je bij de jas een stuk rits wat je aan je broek kunt naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zijn er eigenlijk ook helmen met een bescheiden zonneklep voor wegmotoren? Een volledige crosshelm gaat me net wat te ver :P

Ik heb namelijk nogal last van een laagstaande zon wanneer ik na m'n werk nog even over de Lekdijk rijd bijvoorbeeld, en dan weer naar het westen moet.

M'n ingebouwde zonnevizier helpt, maar even met de hand de zon afdekken werkt nog veel beter. Nu rijd ik toch het liefst met beide handen aan het stuur als er wat te sturen valt natuurlijk, en zou ik het afdekken willen outsourcen naar een klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hoofd verder omlaag buigen zodat de bovenrand van je helm dat al voor je doet? :P

Zo doe ik het tenminste meestal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:00:
Zijn er eigenlijk ook helmen met een bescheiden zonneklep voor wegmotoren? Een volledige crosshelm gaat me net wat te ver :P

Ik heb namelijk nogal last van een laagstaande zon wanneer ik na m'n werk nog even over de Lekdijk rijd bijvoorbeeld, en dan weer naar het westen moet.

M'n ingebouwde zonnevizier helpt, maar even met de hand de zon afdekken werkt nog veel beter. Nu rijd ik toch het liefst met beide handen aan het stuur als er wat te sturen valt natuurlijk, en zou ik het afdekken willen outsourcen naar een klep.
ik heb bij zonnige dagen vaak gewoon een zonnebril op en doe mijn interne vizier iets omlaag als soort van zonnewering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

SHoei heeft van die half donker half normale vizieren misschien dat dat wat is?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zoiets? http://www.rideicon.com/products/?categoryId=2224#variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

die hebben toch juist een spoiler achterop of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
ToolkiT schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:12:
[...]

Eerste keer laadde het linkje niet goed bij mij (bovenaan de pagina). Maar de Variant-helmen (ff contrl f op variant) hebben wel een spoilertje aan de voorkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Steephh schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:45:
Yamaha FZS-600 uit '99 met 35k op de teller. Vorige zomer is er een vrachtauto tegen aan gereden, met redelijk wat schade eraan overgehouden:

[afbeelding]

Laten repareren en eens mooi opgepoetst, met het volgende resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu gaat ie toch helaas de deur uit, vind het jammer als ie altijd binnen staat bij mijn ouders, ik rij er veel liever mee maar aangezien ik zelf geen garage heb, doe ik het maar met een Honda NTV 650 Revere uit '89 met 70k en cardanaandrijving voor luie mensen.. :P Deze kan lekker dag- en nacht in elk weertype buiten staan, dat boeit toch niet.. :P
ik dacht al dat ik deja vu had.. maar had hem op het fazer topic op MF al gezien :)
Net gepoetst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:12:
[...]

Misschien werkt het linkje niet goed, ofzo. Maar gaat dus om de Icon Variant.

Afbeeldingslocatie: http://www.revzilla.com/product_images/0031/7290/VariantHelmetBlackGlosssFront_detail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
M3rcury schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:00:
[...]

SHoei heeft van die half donker half normale vizieren misschien dat dat wat is?
Of een polaroid (meekleurend) pinlock insert! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-0/10431450_644553922288858_5864806994304662599_n.jpg

Neues herriepiep *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24

Phreak

KTM SuperDuke

wessel99 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:37:
[...]
Of een polaroid (meekleurend) pinlock insert! _/-\o_
Heb ik ook, werkt prima.
Wil denk ik voor de zomer nog wel een keer een echt donker visier voor lange tochten in de volle zon.
Soms bij echt felle zon is het net niet donker genoeg.

@hierboven.
Mooi piepke :9

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Ik sta zelf op het punt om een motorjeans en een los leren jack te kopen voor de kortere ritjes. Soms rij ik wel eens naar vrienden ofzo en is het niet handig om in dat pak te blijven lopen. Soms kan ik er wel een short onderaan doen, maar toch...
Ik heb zelf kevlar jeans gekocht, deze en zou niet anders willen. Stuk aangenamer in de zomer en niemand heeft door dat het motorjeans zijn.

Heb er al drie besteld voor mensen in mijn omgeving. Dit, in combinatie met een zomerjas die ik in de sale heb gehaald (toen het winter was) was ik iets van €110 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is dat zo'n Storm pijp? Zal wel een flinke bak herrie maken, dempertje is erg klein voor een 1000cc 2-pitter :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Korvaag schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:53:
[...]

Afstand is absoluut wel een graadmeter. De meeste ongevallen vinden plaats binnen de 1e paar km van je huis omdat je dat gewend bent en daarom niet meer goed kijkt. Feitelijk zou je kunnen zeggen: op korte afstanden van je huis moet je JUIST beschermende kleding aan.
Lol, grappig hoe dit hele beschermende-kledij verhaal stipt om de 6 maand weer opgeharkt wordt en er telkens weer een relletje ontstaat tussen de veiligheidsextremisten en de pragmatici.
Laat het liggen jongens, elk zijn keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:54:
Je hoofd verder omlaag buigen zodat de bovenrand van je helm dat al voor je doet? :P

Zo doe ik het tenminste meestal.
Da's voor een kort stukkie geen probleem, maar van Rhenen terug naar Den Haag nein danke! (En dan onderwer steeds verder je hoofd moeten buigen)
XBL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:16:
[...]

Misschien werkt het linkje niet goed, ofzo. Maar gaat dus om de Icon Variant.

[afbeelding]
Ah, ja zoiets inderdaad, ik zal in het overzicht al wat interesants erbij staan, een getint vizier ga ik sowieso nodig hebben. (Ik loop figuurlijk als een half blinde mol over straat zonder zonnebril op zonnige zomerdagen).
ToolkiT schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:59:
[...]

ik heb bij zonnige dagen vaak gewoon een zonnebril op en doe mijn interne vizier iets omlaag als soort van zonnewering..
Laatst even geprobeerd, zonnevizier naar beneden + zonnebril.

Dat gaf een heeeuull raar effect, want het was een polaroid zonnebril, zo stel ik me een LSD-trip ook voor :D

Maar na een wat langere rit zit er gewoon een hoop stof op je vizier + wat vliegjes, zodra daar de zon op valt belemmert dat het zicht nog meer. Daar helpt een zonnebril helaes niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

En toen waren de laatste kilometers op de Enfield gereden :{

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
steveman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:55:
[...]

Maar van Rhenen terug naar Den Haag nein danke!
Rij dan van Denhaag naar Rhenen. Problem fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DinX schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:49:
En toen waren de laatste kilometers op de Enfield gereden :{
En, ga je em meenemen naar Nederland ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

XBL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:18:
[...]

En, ga je em meenemen naar Nederland ;)?
Mag niet :(. En het is België :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dacuuu schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Rij dan van Denhaag naar Rhenen. Problem fixed!
Dat heb ik dan daarvoor gedaan he ;)

Of meestal Delft - Rhenen en dan weer naar huis (werk-woon route :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DinX schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:33:
[...]

Euh, België, ja. Maar wel verliefd geworden op je Enfield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
steveman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:09:
[...]

Dat heb ik dan daarvoor gedaan he ;)

Of meestal Delft - Rhenen en dan weer naar huis (werk-woon route :P )
Maar als je het omdraait heb je 2x de zon in je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dacuuu schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:07:
[...]

Maar als je het omdraait heb je 2x de zon in je rug.
A) Daar wil ik dus ECHT niet wonen :D Nee dan is zelfs den haag nog fijner.
2) Ik heb liever zelf de zon in m'n snuit dan dat de vierwielers die me toch al niet willen zien de extra handicap krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:34:
Zit er eigenlijk in die motorjeans ook een rits om je jas aan te ritsen? Mijn Berik jas (van een combi-overall) is vrij kort, als ik die zonder motorbroek draag heb ik al vrij gauw een bouwvakkers decolleté :P (of een koude onderrug)
Die Esquad die ik heb, heeft een "hoge rug" om het dan zo maar te zeggen.
dus geen bouwvakers decolete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:53:
maar is debiel overpriced dankzij een vaag blauw wit propeller logotje op de schouder.
Who cares? Mijn doekoe's toch?
Ik heb een zelfde soort Revit jack aan gehad en die was exact dezelfde prijs. En zo heb ik er meer gezien die in die prijsklasse zitten. Ik vind het een leuk jack, dus koop ik 'm.

Er zit idd een rits aan het jack en een extra stuk rits is meegeleverd om als je een niet-BMW broek koopt een rits te bevestigen. BMW jeans (de Fivepocket leek me wel wat) heeft vanzelf zo'n rits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Korvaag schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:53:
[...]
Klopt. En de meeste ongelukken gebeuren ook in huis (val van keukentrapje).
Punt is dat je niet kunt zeggen op welke afstand je een ongeluk kunt krijgen.

En wat de discussie betreft (die over een half jaar vanzelf weer voorbij komt):
Kijk, mij maakt het geen reet uit wat iemand aantrekt op de motor. Ik schud altijd wel mij hoofd (soms inwendig) als ik iemand op slippers of een tshirt op de motor zie zitten. Het is alleen de eigen veiligheid. Ik doe het niet en heb het nooit gedaan. Zelfs niet op de brommer.
De discussie ontstaat (wat mij betreft dan) meestal als iemand een gerichte vraag stelt of iets roept over beschermende kleding. En op zich is het ook helemaal niet zo raar dat die discussie ontstaat. Het feit dat die discussie ontstaat geeft aan dat er een aanleiding is.

Overigens moet je niet in een forum kijken als je bang bent voor herhalende discussies... :+ Er zijn een aantal onderwerpen die met vrij grote regelmaat voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja ook voor een paar km naar het werk met de motor trek ik mijn leren pak aan, je bent wel een kwartier bezig maar ik wil echt niet opgeraapt worden in een gewone spijkerbroek. :P heb nog zat littekens van met de crosser en jeans. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:53:
[...]
Ik heb zelf kevlar jeans gekocht, deze en zou niet anders willen. Stuk aangenamer in de zomer en niemand heeft door dat het motorjeans zijn.
Kun je dat spul ook ergens in Hollanda kopen? Ik wil zoiets graag passen...

Kijk, eigenlijk vind ik deze mooier qua kleur (wil graag een zwarte) en hij lijkt een rechter model te hebben. Vooral vanwege de pasvorm wil ik 'm eerst even proberen. Zelfs voor iets simpels als een jeans zijn er veel verschillende pasvormen. Ik heb trouwens bij andere jeans 34" als lengtemaat. Echt passen dus.

[ Voor 33% gewijzigd door mphilipp op 25-06-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:33:
[...]

In Engeland zijn ze wel te krijgen als je er echt verkikkerd op bent geworden...
Maar ik denk dat het vooral ene motor is die je daar moet rijden.

Balen trouwens: vandaag moest ik in London zijn dus ik denk, kan ik cam ff testen...
Ik was wat vroeg bij klant klaar dus ik ben even een sightseeing tochtje langs alle bekende sites gaan doen.. check ik net de SD, heeft hij wel de hele heenrit opgenomen maar van sightseeen aleen het stuk waar ik de parkeerplaats uitwurm :(
Jammer had anders best potentie voor een leuk filmpje ala JOGM-style maar dan London ipv Mokum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mphilipp schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:24:
[...]

Kun je dat spul ook ergens in Hollanda kopen? Ik wil zoiets graag passen...

Kijk, eigenlijk vind ik deze mooier qua kleur (wil graag een zwarte) en hij lijkt een rechter model te hebben. Vooral vanwege de pasvorm wil ik 'm eerst even proberen. Zelfs voor iets simpels als een jeans zijn er veel verschillende pasvormen. Ik heb trouwens bij andere jeans 34" als lengtemaat. Echt passen dus.
Ik heb het ooit eerder geroepen in het topic; ik heb blijkbaar de ideale maten, want alles wat ik bestel via internet qua (motor)kleding zit mij gegoten. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn maten tot op de centimeter ken (confectie en privé kleding) dus ik ben altijd snel klaar.

De broek die ik link is echter niet zo raar bol gebogen als op de foto. Is gewoon, een rare foto. Een zwarte broek is natuurlijk mooier, maar de prijs is er ook naar.

Een vriendin van mij heeft een tijd geleden geïnvesteerd in een kevlar broek bij Motoport en zij moest €170 neerleggen. Ok, zeker voor vrouwen is het lastig en daarbij ook nog een kledingstuk vinden dat goed op een vrouw past is lastig.

Motorrijden is een mannending en gelukkig valt er voor vrouwen steeds meer te halen. Maar het blijft een karige zooi.

Blijkbaar moet vrouwenkleding 'roze' met 'vlinders' of 'sierlijke tribals' zijn. Ik heb die vriendin van mij gelukkig aan het merk Icon verslaafd gemaakt, een van de weinige motormerken die vrouwen niet bagataliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:00:
[...]
Blijkbaar moet vrouwenkleding 'roze' met 'vlinders' of 'sierlijke tribals' zijn. Ik heb die vriendin van mij gelukkig aan het merk Icon verslaafd gemaakt, een van de weinige motormerken die vrouwen niet bagataliseerd.
Moet je eens nar cross spullen kijken. Blijkbaar hoor je op een crossmotor als Pipo de Clown op zo'n ding te zitten. Alles heeft de wildste kleuren en patronen erop. Ik heb een crosshelm die in de zomer echt ideaal is voor op de motor als het erg warm is. Crosshelmen zijn ook een stuk goedkoper, maar het zijn altijd hele wilde motieven. Ik heb er een gekozen met de meest neutrale kleur, maar er staan nog steeds een groot Monster logo op... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
-tom-562 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Is dat zo'n Storm pijp? Zal wel een flinke bak herrie maken, dempertje is erg klein voor een 1000cc 2-pitter :D
Hij klinkt ge-wel-dig!
Voller als de ouwe (erg schel :X ) dus bij gewone belasting lekkere sound en netjes nog (zit ekeur op *D ) en bij gas open BROAP!
Zonder killer.. Sja.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay is ook weer terug van vakantie :W

Het was helaas met de MX-5 ipv op de motor, maar noord-Schotland heeft nog steeds erg leuke weggetjes *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ondertussen de FP1 kijkende van de motoGP op Assen. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 26-06-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45

Wootlock

Evilution

zo het was wat frisjes vannochtend op de motor :x (heb de winterlaag er afgelopen week uitgehaald) maar wel lekker.
Ook een motoragent die ik tegen kwam stak ook even netjes zijn vingertje op :D het zijn af en toe toch net echte mensen die motoragenten.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wootlock schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:23:
zo het was wat frisjes vannochtend op de motor :x (heb de winterlaag er afgelopen week uitgehaald) maar wel lekker.
Ook een motoragent die ik tegen kwam stak ook even netjes zijn vingertje op :D het zijn af en toe toch net echte mensen die motoragenten.
Welke vinger, de 3e van het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dacuuu schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:24:
[...]

Welke vinger, de 3e van het midden?
3e van het midden naar links of naar rechts :? En die eindigen allebei niet op "vinger"... dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:51:
* Chakotay is ook weer terug van vakantie :W

Het was helaas met de MX-5 ipv op de motor, maar noord-Schotland heeft nog steeds erg leuke weggetjes *O*
Mooi he daar? Wales is ook een aanrader :)

Pagina: 1 ... 81 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.