A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Oh, euh, nee, ik hapte op je Apple-vergelijkingmphilipp schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:38:
Wat is er dan zo uniek aan die HD? Want je probeert zoveel moeite te doen om HD als innovator door te laten gaan dat ik wel benieuwd ben eigenlijk...
Geen idee wat HD met die motor doet wat het mogelijk speciaal maakt. Ik heb alleen die filmpjes gekeken.

Vandaag de col de l'iseran op herhaling..
Dit keer met mijn vrouw achterop dus iets minder hooligan door de haarspeldbochtjes
Pics volgen later.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Waar het contrast zit tussen donker en licht.
Asus Zenbook i7 256gb
cbr600f4i schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:05:
[...]
Havelte? Zie ik ze regelmatig en geen verbodsborden (op defensieterrein) voor zover ik weet
in ieder geval weer naar Wintelre 16 augustus voor hun zandtoertocht (http://www.mv-wintelre.nl/)
Top! Je doet er veel rij ervaring op. Hou hem heel, je legt hem zo plat.joshje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:23:
[...]
ja 1x circuit was erg gaaf. ga ik zeker vaker doen!
Welke groep reed je, tijden, etc?
Verwijderd
YepVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:21:
maar de amerikanen zijn wel de enige op dit moment die een beetje OK electro motorfiets op de markt hebben
/me vind die nieuwe Electric Harley wel heel gaaf.
Mat zwart helmpje, leren jack, kistjes en een camo broek aan en gaan met dat ding
Ze zijn toch gewoon de eerste op de markt met een volwaardig elektrische motorfiets --> da's de innovatie in mijn blauwe kijkers.
Ah check, dat was vantevoren al zoGhostrider schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:48:
[...]
Waar het contrast zit tussen donker en licht.
Daar begint dus de zachtere compound die een wat ander kleurtje heeft. Het is niet m'n MEEEGAAA-schaamrand die anders gekleurd is hoor
[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 20-06-2014 13:00 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
En dit dan: http://www.zeromotorcycles.com/steveman schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:46:
On the subject of innovation...
Ze zijn toch gewoon de eerste op de markt met een volwaardig elektrische motorfiets --> da's de innovatie in mijn blauwe kijkers.
of http://www.brammo.com/empulse/
of https://www.mission-motorcycles.com/
Als ik het zo lees is harley nog aan het testen, dus is het nog niet eens op de markt.
[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 20-06-2014 13:14 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
dit was tijdens LMD dus geen groep. ook zat ik in een rampen sessie waardoor er uiteindelijk maar 4 rondjes zijn gereden en elk rondje lag er iemand op zijn plaat. tijdens die paar rondjes was snelste tijd 2,22 en ook in dit rondje werd ik opgehouden. dus voor mij gevoel heb ik niet kunnen rijden wat ik zou willen. of ook wel in het loop van het jaar ga ik weer een circuitdagje doen op assen en dan is kijken wat eruit roltDacuuu schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:00:
[...]
Top! Je doet er veel rij ervaring op. Hou hem heel, je legt hem zo plat.
Welke groep reed je, tijden, etc?
Het was maar een grapjesteveman schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:46:
Daar begint dus de zachtere compound die een wat ander kleurtje heeft. Het is niet m'n MEEEGAAA-schaamrand die anders gekleurd is hoor
[ Voor 5% gewijzigd door underrated op 20-06-2014 16:34 ]
Verwijderd
En als je de "kenners" mag gelovenAcid_Burn schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:13:
[...]
En dit dan: http://www.zeromotorcycles.com/
of http://www.brammo.com/empulse/
of https://www.mission-motorcycles.com/
Als ik het zo lees is harley nog aan het testen, dus is het nog niet eens op de markt.
Zero is meer voor de stad.
de Mission R is eigenlijk de "enige" electrische motorfiets die je wil hebben, maar heeft een debiel prijskaartje dat klanten netjes weghoud
Zo'n Zero RS voelt zich anders prima thuis op de snelweg imho.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:52:
[...]
En als je de "kenners" mag geloven
Zero is meer voor de stad.
de Mission R is eigenlijk de "enige" electrische motorfiets die je wil hebben, maar heeft een debiel prijskaartje dat klanten netjes weghoud
Volgens mij zijn er inmiddels meer te koop/aangekondigd. Of je moet een offroad e-bike geen volwaardige motorfiets vinden... En volgens mij is er al wat meer te koop. Amerika heeft zichzelf door de lobby van de olie-industrie volledig uit de markt geprijsd door helemaal niets te doen, ondanks subsidies. Projecten werden welliswaar gestart, maar daarna in de ijskast gestopt. Japan was bang en dacht dat er heel wat aan zat te komen en heeft zelf ook eea opgestart. Toen kwam dus dat Toyota Prius gebakkie en de VS had niets. Inmiddels waren er lui als Elon Musk voor nodig om een voorsprong te krijgen.steveman schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:46:
On the subject of innovation...
Maar als je even googled op 'electric motorcycle' gevolgd door je favo merk, zie je dat er volgend jaar een shitload aan e-bikes aankomt. HD is écht niet zo uniek als je denkt
Ik heb er geen studie naar gedaan en heb er ook helemaal geen zin in, maar net zoals Honda al zeker 5 jaar bezig is met dit onderwerp, zijn de anderen ook al bezig. Voor motoren is het ook nog eens veel moeilijker dan voor auto's. Ik zie zelf momenteel nog geen haalbare motor uit de electrieke koker komen. Van niemand niet. Tenzij je de motor target op mensen die ermee in de stad rijden en/of woon-werkverkeer. Maar voor lange toertochten en vakanties zijn die dingen voorlopig niet geschikt, tenzij ze vannacht ineens een wonderaccu van 100kg hebben uitgevonden die je een actieradius van 450km geeft en een oplaadtijd van een uurtje...
Heeft HD al iets geroepen over de actieradius (bij welke snelheid?) en topsnelheid? Oplaadtijd?
De scooter van BMW laad je op in 3 uur, je kunt er 100km mee rijden en hij kan 120kmh. Leuk voor in de stad dus. En zo marketen ze 'm ook. Misschien dat die HD iets nieuwere technologie kan gebruiken (BMW is er al even mee bezig en heeft het ding al op de weg; remmende voorsprong) maar hij is misschien ook weer zwaarder en/of sneller.
Die meneer Musk van Tesla heeft zopas al zijn patenten vrijgegeven; hopelijk komt daar iets moois uit. HD zou ervan kunnen profiteren. Ze zullen denk ik al met andere bedrijven voor de technologie samenwerken. HD is niet groot genoeg (denk ik) om dit allemaal zelf te ontwikkelen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
wacht gewoon nog een jaar of 2 tot de eerste water stof machines er zijn.
dan heb je tenminste wel een actie radius en niet zon suffe oplaad tijd

Klein stukje verder richting Val D'Isere na en 5 minuten off-road rijden door het smelt water:

Zelfde plas water maar nu zonder mijn blije kop er op

Parkeerplaats voor een terrasje in Bonneval sur Arc:

Ik heb me weer kostelijk vermaakt, OK 23pk is wat krap aan met zijn tweeën op en dikke 2500 meter hoogte.
Sommige stukjes wilde de trouwe Vespa niet veel harder meer dan 40km/u

Maar het ding pruttelt gewoon door en brengt ons toch maar weer boven.
Oh en nieuwe rage: "show je motor bij en ski lift"

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Op de LMD moet je niet het circuit op gaan, dan gaat elke kamikaze de baan op en dat is chaosjoshje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:48:
[...]
dit was tijdens LMD dus geen groep. ook zat ik in een rampen sessie waardoor er uiteindelijk maar 4 rondjes zijn gereden en elk rondje lag er iemand op zijn plaat. tijdens die paar rondjes was snelste tijd 2,22 en ook in dit rondje werd ik opgehouden. dus voor mij gevoel heb ik niet kunnen rijden wat ik zou willen. of ook wel in het loop van het jaar ga ik weer een circuitdagje doen op assen en dan is kijken wat eruit rolt
Reken er maar niet op dat er nog voertuigen op waterstof komen. Inmiddels wordt de infra voor elektrische voertuigen aangelegd en zie ik al heel lang geen waterstof voertuigen meer (zijn er uberhaupt consumentenauto's op waterstof gemaakt?). Waterstof is afaik erg inefficient om te maken, dus een elegante oplossing is het niet. En waterstof in je motorfiets moet wel onder erg hoge druk, want een grote tank past natuurlijk niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:31:
maar het blijft een bagger concept (electrische auto/motor)
wacht gewoon nog een jaar of 2 tot de eerste water stof machines er zijn.
dan heb je tenminste wel een actie radius en niet zon suffe oplaad tijd
Lithium-ion is eigenlijk niet geschikt voor auto's, maar dan niet omdat het laden relatief lang duurt. Dat lange laden is te omzeilen via accu's wisselen ipv zelf opladen (heb je als consument ook niet meer het risico dat je batterijen slecht worden na verloop van tijd) en/of gebruik te maken van supercharge stations, zoals Tesla heeft voor hun Model S klanten. Ik zie meer een probleem met lithium-ion dat er volgens mij niet genoeg (goedkope) metalen zijn om alle auto's van voldoende accu's te kunnen voorzien - zeker vanwege de relatief korte levensduur van die accu's. Daarbij komt iets van 97% van de benodigde metalen uit China en die hebben recent hun export nog terug geschroefd, zodat ze het voor hun interne markt kunnen blijven gebruiken.
Wat betreft auto's zie ik volledige elektrisch rijden binnenkort heel realistisch worden. Zo is een kennis van mij van de winter nog met z'n Model S op wintersport geweest en was daarbij niet langer onderweg dan met een normale auto. Dat is wel volledig dankzij de Supercharge stations van Tesla, waar je na zo'n 20 minuten weer onderweg bent. Binnen Nederland rijdt hij en een collega van hem ook enkel elektrisch (beide een Model S) en dat gaat echt prima.
Maar wat betreft motoren volledig elektrisch... volgens mij zitten ze daar toch echt met een probleem om genoeg accu's op zo'n motor te kunnen te hangen, daarbij de performance eruit te halen die je verwacht van een motorfiets en dan ook nog met een range van een kilometer of 200. Al haalt afaik die Mission RS dat wel, dus blijkbaar kan het wel.
Nu pas is men in rap tempo de boel aan het ontwikkelen. Als men dat de afgelopen 100 jaar serieus had gedaan, hadden we nu een prima infra gehad met e-voertuigen.
Ik meende toch dat waterstof ook weer voordelen had. Het kost idd veel energie om te maken, maar als je dat met wind of zon doet, is het in feite gratis en het is in feite opgeslagen energie die je later weer kunt gebruiken. Een accu verliest zijn lading langzamerhand, en waterstof kun je blijven bewaren. Het kan natuurlijk zijn dat die positieve verhalen door optimisten zijn bedacht, maar men riep een hele tijd dat waterstof de toekomst was. En er zijn een aantal prototypes geweest. Volgens mij was Mercedes er groots mee bezig.
Maar we moeten op dit moment nog geen onrealistische eisen stellen aan de techniek. En dat valt niet mee. Een auto of motor van nu is flexibel en kan overal komen zonder problemen. Maar electrisch gaat dat nog niet. In een land met infra kan het nu redelijk goed, maar je rijdt niet even naar Minsk met je Tesla. Maar zoals ik al zei: Musk heeft de patenten vrijgegegeven omdat ie (ook) een standaard wil afdwingen. En aangezien hij met de Tesla op zich al een voorsprong heeft, helpt het op korte termijn vooral zijn eigen merk vooruit. Het is win-win: de concurrent hoeft zich niet meer druk te maken om oplaadtechnologie. Hoewel het voor sommige merken misschien even slikken is om open en bloot andermans technologie te gebruiken. Audi heeft ook nooit aan de grote klok gehangen dat de 5klepstechnologie van Yamaha kwam of dat BMW kleppen bij Mercedes kocht. Of de bankpasjes van ING bij de Rabo vandaan komen...
De eerste Honda vierwieler rijdt al een paar jaar rond : http://www.topgear.nl/aut...-fcx-clarity-test-drives/
Ook andere autofabrikanten zijn er volop mee bezig : http://www.autoblog.nl/archive/tag/waterstof en Suzuki is met een scooter aan het testen: http://www.motor.nl/nieuws/motor-op-water/.
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
Er was toen totaal geen aanleiding om elektrisch te rijden, want olie was veel praktischer (en afaik goedkoper). Zelfde geldt bijvoorbeeld voor zonne-energie, waar eind 19e eeuw al een machine mee gebouwd werd en begin 20e eeuw ook al mooie oplossingen mee gemaakt werden.mphilipp schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:51:
Nu pas is men in rap tempo de boel aan het ontwikkelen. Als men dat de afgelopen 100 jaar serieus had gedaan, hadden we nu een prima infra gehad met e-voertuigen.
Maar dat moet je wel, wil een product echt de grote massa bereiken. Zie bijv de Diffusion of Innovations theorie van Rogers, waar o.a. de factoren genoemd worden die belangrijk zijn voor het al dan niet accepteren van een innovatie. Belangrijkste daarbij zijn relative advantage (ten opzichte van de huidige techniek) en compatibility (met wat je nu al doet). Als elektrisch rijden niet een substantieel voordeel biedt ten opzichte van de verbrandingsmotor en niet zo makkelijk te gebruiken is (ff snel tanken en weer gaan), dan gaat het gewoon niet op grote schaal werken.Maar we moeten op dit moment nog geen onrealistische eisen stellen aan de techniek.
Voordeel is dat er nu naast volledige elektrische auto's, ook veel plug-in hybride spul is. Die zorgen er tenminste voor dat het ontwikkelen van de techniek interessant blijft.
Ik zeg trouwens niet dat ik niet denk dat motoren niet elektrisch worden, ik zeg alleen dat het langer zal duren ten opzichte van auto's. Maar dat zijn we eigenlijk wel gewent, want veel techniek die al jaren standaard is in auto's (ABS bijvoorbeeld), komt nu langzamerhand als standaard op motoren. Uiteindelijk gaat alles gewoon elektrisch rijden.
Verwijderd
En eenvoudig te produceren ook nog, enige dat mist is de massa productie
100% zeker dat waterstof de toekomst is,.. maar goed ga je eerst maar eens inlezen
Probleem met waterstof (H2) is alleen de manier waarop 't als meest voorkomend element op aarde te vinden is (H20). Een verbrandingsmotor welke waterstof als brandstof gebruikt stoot dat zelfde element óók weer uit als "afval" in de vorm van water (H20)..... Waar vervolgens weer waterstof (H2) uit gewonnen kan worden.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:06:
waterstof is slechts het meest voorkomende element in het universum....
100% zeker dat waterstof de toekomst is,.. maar goed ga je eerst maar eens inlezen
De perpetuum mobile is helaas nog steeds niet ontdekt/uitgevonden dus op de één of andere manier moet er ergens energie toegevoegd worden om het waterstof element van het zuurstof element te kunnen scheiden waarbij het zuurstof element standaard ook nog als O2 moet uitkomen
Het proces om die twee elementen te scheiden heet overigens electrolyse en daar is, je raad het nooit; elektriciteit voor nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 21-06-2014 02:12 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ga jij ff lekker een emmertje waterstof halen bij de zon of jupiterVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:06:
waterstof is slechts het meest voorkomende element in het universum....
Waterstof is misschien eenvoudig te produceren, maar nog altijd erg arbeidsintensief. Zolang je dat niet kunt met hernieuwbare energie, heb je er geen FUCK aan.
Sowieso snap ik de hele hype rondom elektrische auto's niet helemaal. Die energie wordt gewoon opgewerkt in kolen-, gas of oliecentrales. Enige plusunt is dat je geen uitstoot hebt in de dichtbevolkte gebieden, maar je moet het gebied in China eens zien waar lithium wordt gewonnen. Daar moet je praktisch een hazmat-pak aan.
jep dat heb ik gemerkt. was ook laatste keer LMD voor mij was niet echt goed geregeld ofzoDacuuu schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:42:
[...]
Op de LMD moet je niet het circuit op gaan, dan gaat elke kamikaze de baan op en dat is chaos

Laten repareren en eens mooi opgepoetst, met het volgende resultaat:

Nu gaat ie toch helaas de deur uit, vind het jammer als ie altijd binnen staat bij mijn ouders, ik rij er veel liever mee maar aangezien ik zelf geen garage heb, doe ik het maar met een Honda NTV 650 Revere uit '89 met 70k en cardanaandrijving voor luie mensen..
[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 21-06-2014 00:47 ]
_@/'
Ja, die theorie kan ik ook zonder academische graad wel bedenken. Punt is alleen dat in de praktijk het natuurlijk erg lastig is om meteen iets te ontwikkelen dat aan alle eisen voldoet. De techniek moet vervolmaakt worden en dat kost tijd. Daarom richt men zich eerst op het stadsverkeer. Op zich is dat ook uitermate geschikt om electrisch te rijden. Wat ik bedoel met onrealistische eisen is dat iedereen lijkt te verwachten dat je meteen met zo'n ding de wereld rond kan rijden. Je kunt er naar streven, maar je verwachtingen mogen best realistisch zijn.XBL schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:28:
[...]
Maar dat moet je wel, wil een product echt de grote massa bereiken. Zie bijv de Diffusion of Innovations theorie van Rogers, waar o.a. de factoren genoemd worden die belangrijk zijn voor het al dan niet accepteren van een innovatie. Belangrijkste daarbij zijn relative advantage (ten opzichte van de huidige techniek) en compatibility (met wat je nu al doet). Als elektrisch rijden niet een substantieel voordeel biedt ten opzichte van de verbrandingsmotor en niet zo makkelijk te gebruiken is (ff snel tanken en weer gaan), dan gaat het gewoon niet op grote schaal werken.
Veel mensen kunnen ook daadwerkelijk 80% van hun mobiliteitsbehoefte met een electrisch voertuig vervullen, maar die 20% staart men zich blind op. Mensen kopen ook een station omdat dat zo handig is met vakantie. Dus is die extra ruimte ruim 45 weken van het jaar ongebruikt.
Maar ik snap het ook wel, en ik doe het zelf ook. Ik moet voorlopig geen electrieke motor. Ik rij alleen maar langere tochten en vakanties met die motor. Alleen zie ik wel in dat het op den duur de electrische kant op gaat.
Volgens mij merkte ik dat al eerder op, met de toevoeging dat je dat door wind-of zonneenergie kunt opwekken. Volgens mij is dat gratis. Er waren allerlei types in een docu die riepen dat je 'wijkcentrales' zou kunnen maken die waterstof produceerden mbv zon en wind. In plaats van die energie in een accu op te slaan (minder efficiën) kun je het beter gebruiken om waterstof mee te maken (zeggen hunnie). Waterstof blijft waterstof; accu's verliezen hun capaciteit, vooral in de winter.wimmel_1 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:18:
[...]
Het proces om die twee elementen te scheiden heet overigens electrolyse en daar is, je raad het nooit; elektriciteit voor nodig.
[YouTube: http://youtu.be/2bluUNxVLhE]
Iedereen vergeet zo makkelijk dat wind en uv-licht niet magisch in energie verandert! Zonne-energie is niet gratis. Een dak vol met panelen verdien je pas na een jaar of acht terug, ervan uit gaande dat de energieprijzen gelijk blijven (en je investering op de beurs niet veel meer waard was geworden). Daarnaast kost een windmolen bakken met geld om te maken (en bakken met energie).mphilipp schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 02:28:
[...]
Volgens mij merkte ik dat al eerder op, met de toevoeging dat je dat door wind-of zonneenergie kunt opwekken. Volgens mij is dat gratis. Er waren allerlei types in een docu die riepen dat je 'wijkcentrales' zou kunnen maken die waterstof produceerden mbv zon en wind. In plaats van die energie in een accu op te slaan (minder efficiën) kun je het beter gebruiken om waterstof mee te maken (zeggen hunnie). Waterstof blijft waterstof; accu's verliezen hun capaciteit, vooral in de winter.
[video]
[video]
Beetje hetzelfde als plastic bekers versus een aarden mok. Plastic bekers zijn energie-efficienter want je kunt er 10.000 van maken met de energie die het kost om een mok te maken (bakken). En die mok elke keer afwassen kost ook klauwen vol met energie / water.
Nogmaals, die energie in je li-ion accu komt voor 98% procent voor uit fossiele brandstof en voorlopig komt daar amper verandering in.
De energie an sich is gratis en redelijk onuitputtelijk.Marc Rademaker schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 08:54:
[...]
Iedereen vergeet zo makkelijk dat wind en uv-licht niet magisch in energie verandert! Zonne-energie is niet gratis. Een dak vol met panelen verdien je pas na een jaar of acht terug, ervan uit gaande dat de energieprijzen gelijk blijven (en je investering op de beurs niet veel meer waard was geworden). Daarnaast kost een windmolen bakken met geld om te maken (en bakken met energie).
Elke beweging die we hier op aarde maken kost geld. En dat bijna alles uit fossiele brandstoffen voortkomt is gewoon een gevolg van het feit dat we nog niet 'om' zijn. Het is in feite een onzinredenatie, want de een liter olie kost ook geld (maar is gratis door de fossielen gemaakt), én kost ook nog ons millieu. Du moment dat we 'om' zijn naar meer duurzame energiebronnen, zijn hopelijk die fossiele rommel niet meer nodig.
Ik snap nooit goed wat iemand nou precies wil zeggen met zo'n opmerking. Het lijkt op een manier om het allemaal af te doen als onzin en het liefst gewoon door te gaan zoals we dat nu doen. En geloof me, ik ben écht niet van de groene partij, maar zelf ik heb in de gaten dat het anders kán en dat het best verstandig is om het ook anders te gaan doen. We hoeven niet elk kevertje van de ondergang te redden en die klimaatverandering komt zonder ons ook wel, maar dat wil niet zeggen dat we ons nest moeten blijven vervuilen.
Door de klimaathysterie is er een industrie ontstaan en er zitten inderdaad tal van lieden tussen die er alleen maar aan meedoen voor de subsidie. Dat is enerzijds jammer, maar aan de andere kant helpt het ook de ontwikkeling vooruit. Ik ben ervan overtuigd dat er binnnen enkele jaren betere en goedkopere manieren worden gevonden om energie uit zon en wind te halen.
Maarehh....hadden we het hier niet eigenlijk over brommers?

Het is niet dat ik het niet wil, maar iedereen ziet elektrisch rijden etc als de heilige graal, maar zover zijn we nog niet. Energie opwekken is niet gratis en of je die energie nou verpakt als fossiele brandstof of als geladen ionen, dat doet er niet toe. En windmolens verneuken je milieu trouwens ook...
Een moderne gascentrale haalt iets van 60% rendement. Een dieselmotor iets van 40% en een benzinemotor maar 25%.Marc Rademaker schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:21:
[...]
Sowieso snap ik de hele hype rondom elektrische auto's niet helemaal. Die energie wordt gewoon opgewerkt in kolen-, gas of oliecentrales. Enige plusunt is dat je geen uitstoot hebt in de dichtbevolkte gebieden, maar je moet het gebied in China eens zien waar lithium wordt gewonnen. Daar moet je praktisch een hazmat-pak aan.
Daarnaast verplaats je dus de vervuiling naar (hopelijk) plekken waar mensen niet wonen én kan je die vervuiling nog eens veel beter aanpakken. Dat geldt ook voor die lithiummijnen.
Maar hoe kom je erbij dat die elektrische auto's allemaal op grijze stroom rijden? Voor zover ik weet gebruiken alle publieke laadpalen in Amsterdam groene stroom en is dit ook een eis als je subsidie wilt voor een laadpaal. Mensen die volledig elektrisch rijden kiezen volgens mij daar ook expliciet voor (anders dan bij hybride) en dat zullen dus mensen zijn die hoogstwaarschijnlijk ook groene stroom thuis afnemen.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Heb tijdens mijn trip naar Normandië heel veel gezeik gehad met m'n intercomset. Had een IMC Mit-100, en dat is geen succes gebleken. Denk dat het vochtproblemen waren (vier reisdagen door de regen geknald), maar echt betrouwbaar komt het niet over zo natuurlijk. Ding is onder de buddy ingebouwd, en daar wordt het echt niet nat verder.
Nu heb ik -heel netjes!- van Waypoint GPS het aanbod gekregen om hem (zelfs na een half jaar ingebouwd te zijn) in te ruilen op een andere. Echter; Dat kost natuurlijk een lieve duit.
Een Autocom met vergelijkbare functionaliteit komt zomaar op 500 euro, dus 350 euro bijbetalen...
Hoop geld!
Je hebt gelijk, op dit moment rijden ze vaak op groene stroom, maar met een 100% elektrisch wagenpark kan dat helemaal niet.XBL schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:53:
[...]
Een moderne gascentrale haalt iets van 60% rendement. Een dieselmotor iets van 40% en een benzinemotor maar 25%.
Daarnaast verplaats je dus de vervuiling naar (hopelijk) plekken waar mensen niet wonen én kan je die vervuiling nog eens veel beter aanpakken. Dat geldt ook voor die lithiummijnen.
Maar hoe kom je erbij dat die elektrische auto's allemaal op grijze stroom rijden? Voor zover ik weet gebruiken alle publieke laadpalen in Amsterdam groene stroom en is dit ook een eis als je subsidie wilt voor een laadpaal. Mensen die volledig elektrisch rijden kiezen volgens mij daar ook expliciet voor (anders dan bij hybride) en dat zullen dus mensen zijn die hoogstwaarschijnlijk ook groene stroom thuis afnemen.
Anyhow, back on topic! Ik heb een hele brute leenmotor, wat reed dat grappig zeg. Ik heb mijn motor weer naar Ruud gebracht, want de koppeling bleef kut. Hij gaat mijn oude koppeling terugzetten. Ik hoop heel erg dat het dan goed is.

Correct me if I'm wrong maar was het grootste probleem van waterstof niet dat de moleculen extreem klein zijn en je dus haast niet vast kunt houden? De enige manier om waterstof mee te nemen is door je container te coaten met platina. Dat is toevallig een zeer dure en zeldzame stof en, ook nog eens extreem slecht voor het milieu zoals het momenteel ontgonnen wordt. Dan heb ik het nog niet eens over het risico van het hebben van een paar miljoen waterstof 'bommen' die door je steden rijden. Nou zul je dat risico waarschijnlijk wel met elke vorm van energieopslag hebben waar heel veel energie in een klein pakketje zit. (Wel eens een lithium accu zien gaan?)mphilipp schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 02:28:
[...]
Volgens mij merkte ik dat al eerder op, met de toevoeging dat je dat door wind-of zonneenergie kunt opwekken. Volgens mij is dat gratis. Er waren allerlei types in een docu die riepen dat je 'wijkcentrales' zou kunnen maken die waterstof produceerden mbv zon en wind. In plaats van die energie in een accu op te slaan (minder efficiën) kun je het beter gebruiken om waterstof mee te maken (zeggen hunnie). Waterstof blijft waterstof; accu's verliezen hun capaciteit, vooral in de winter.
Dus we moeten wachten tot het wel zover is? Is dat het?Marc Rademaker schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:49:
Het is niet dat ik het niet wil, maar iedereen ziet elektrisch rijden etc als de heilige graal, maar zover zijn we nog niet.
Volgens mij moet je gewoon ergens beginnen. Je kunt wel eeuwig blijven wachten, maar zo is er geen ontwikkeling. Nu worden er e-voertuigen verkocht en dat stimuleert de ontwikkeling. Dat is het hele punt van de subsidies. Als je dat niet doet, duurt het nog 50 jaar voordat iemand zo'n ding koopt. Leuk voor Shell, dat dan weer wel.
Geen idee...echt niet. Als dat zo is, hebben we er weinig aan lijkt me.Joolee schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:19:
[...]
Correct me if I'm wrong maar was het grootste probleem van waterstof niet dat de moleculen extreem klein zijn en je dus haast niet vast kunt houden? De enige manier om waterstof mee te nemen is door je container te coaten met platina.
Sow.... Da's een mooie kleurstelling voor deze periode (WK Voetbal)Marc Rademaker schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42:
[...]
Je hebt gelijk, op dit moment rijden ze vaak op groene stroom, maar met een 100% elektrisch wagenpark kan dat helemaal niet.
Anyhow, back on topic! Ik heb een hele brute leenmotor, wat reed dat grappig zeg. Ik heb mijn motor weer naar Ruud gebracht, want de koppeling bleef kut. Hij gaat mijn oude koppeling terugzetten. Ik hoop heel erg dat het dan goed is.
[afbeelding]
Waarom zou dat niet kunnen? Elektrische voertuigen zijn juist hartstikke geschikt om de pieken in duurzame productie op te vangen.Marc Rademaker schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42:
[...]
Je hebt gelijk, op dit moment rijden ze vaak op groene stroom, maar met een 100% elektrisch wagenpark kan dat helemaal niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-06-2014 18:44 ]
Het is inderdaad een behoorlijk verschil. Ik zou niet meer anders willen.Bob schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:31:
Vandaag voor het eerst met oordoppen gereden. Met dat rustig gezoem ipv gebrul begin je nog sneller te rijden ...
Verwijderd
Volgens mij heb je helemaal geen platina nodig voor een container (maar dat ga ik nu eens door lezen)... het is overigens wel handig als je eenmaal waterstof gaat maken, platina geleid goed wat helpt bij electrolyseJoolee schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:19:
[...]
Correct me if I'm wrong maar was het grootste probleem van waterstof niet dat de moleculen extreem klein zijn en je dus haast niet vast kunt houden? De enige manier om waterstof mee te nemen is door je container te coaten met platina. Dat is toevallig een zeer dure en zeldzame stof en, ook nog eens extreem slecht voor het milieu zoals het momenteel ontgonnen wordt. Dan heb ik het nog niet eens over het risico van het hebben van een paar miljoen waterstof 'bommen' die door je steden rijden. Nou zul je dat risico waarschijnlijk wel met elke vorm van energieopslag hebben waar heel veel energie in een klein pakketje zit. (Wel eens een lithium accu zien gaan?)
en serieus, waterstof bommen?
Ja want we zien ook zo veel LPG autos de lucht in gaan ( en wel eens een LPG container omhoog zien gaan?, absurd hoe hard dat gaat)
en over li-ion gesproken, juist dat Lithium ook niet vollop te verkrijgen is ( en de productie/verfijning van de rauwe erts is ook niet helemaal lekker) en de vraag naar lithium word niet verwacht te zakken gezien de vraag
http://www.han.nl/gebied/...fiat-doblo-waterstoftank/
Een benzineauto is inderdaad gevaarlijker wat ontploffingsgevaar aangaat. Een LPG tank kan haast niet ontploffen (ik geef iig geen garanties), maar de boel is zo gemaakt dat het er op enig moment uit komt in een steekvlam van een meter ofzo. Bron: de brandweer bij een autobrand.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:15:
[...]
en serieus, waterstof bommen?
Ja want we zien ook zo veel LPG autos de lucht in gaan ( en wel eens een LPG container omhoog zien gaan?, absurd hoe hard dat gaat)
Mensen worden altijd bang bij gas. Tsja....hadden ze maar moeten opletten bij scheikunde...
Verwijderd
maar goed, wanneer de eerste waterstof motor komt moeten we nog maar eens zien (ik heb er nog geen geluiden over gehoord)
Mooie Fazer zo, ziet er veel beter uit dan die van mij, heb ook een zwarteSteephh schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:45:
Nu gaat ie toch helaas de deur uit, vind het jammer als ie altijd binnen staat bij mijn ouders, ik rij er veel liever mee maar aangezien ik zelf geen garage heb, doe ik het maar met een Honda NTV 650 Revere uit '89 met 70k en cardanaandrijving voor luie mensen..Deze kan lekker dag- en nacht in elk weertype buiten staan, dat boeit toch niet..

Hoezo zou die Fazer niet buiten kunnen staan? Doet ie van mij ook altijd, gaat prima!
Is er allangVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:23:
en hetzelfde zal wel met waterstoff cellen gebeuren,
maar goed, wanneer de eerste waterstof motor komt moeten we nog maar eens zien (ik heb er nog geen geluiden over gehoord)
http://www.waterstofnet.eu/toepassingen/logistiek.html
http://www.hytechnics.com/pagina/technology.htm
Een motorfiets met zo´n motor zal nog wel even duren....
[ Voor 13% gewijzigd door aveenhuysen op 21-06-2014 22:06 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Denk ik ook...aveenhuysen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:56:
[...]
Een motorfiets met zo´n motor zal nog wel even duren....
Hebben jullie geen Google?
Verwijderd

Nog ff banden laten wisselen en komende week afspraak vastleggen voor levering.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 10:04 . Reden: fix pic ]
Kan opzich wel prima, maar vind het zo zonde..BlackLabel01 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:30:
[...]
Mooie Fazer zo, ziet er veel beter uit dan die van mij, heb ook een zwarteMaar goed, die van mij heeft vandaag al z'n 112 duizendste kilometer onder zich vandaan zien rollen.
![]()
Hoezo zou die Fazer niet buiten kunnen staan? Doet ie van mij ook altijd, gaat prima!
_@/'
Ek zie nie die plaatje nie...Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:15:
Ik heb vandaag dan toch een gebruikte R1200RT gekocht. Stond ook een 1100 maar nieuwer is over het algemeen niet slechter. En was niet zo zot veel duurder.
[afbeelding]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Nee, in een accu stoppen is geen verspilling zullen we maar zeggen.PilatuS schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:13:
En dan ga je dus van elektriciteit naar waterstof naar elektriciteit. Hoezo energie verspilling.
Je snapt het idee achter waterstof nog niet helemaal denk ik. Het idee is dat je daarmee de energie kunt opslaan. In een accu heb je ook verlies bij het opladen en de accu verliest zijn energie langzaam maar zeker. Als je dus een heleboel energie opwekt met een paar windmolens en zonnepanelen is het niet zo efficiënt om dat in accu's te bewaren. Het kost dan wel moeite om waterstof te maken, maar als je het eenmaal hebt, neemt het niet meer af (in energie).
Verwijderd
had nog niet google op waterstof motor los gelaten, maar moet zeggen,... geef me dan maar die Mission R dat ding in het filmpje ziet er niet uit haha.PilatuS schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:13:
En dan ga je dus van elektriciteit naar waterstof naar elektriciteit. Hoezo energie verspilling.
en Pilatus, het punt van waterstof is dat een kilo of 4 van dat spul je een radius van ongeveer 500km kan geven. (neem aan dat het een nutteloos nummer is gezien ik geen specs weet hoe die dingen in motoren gaan preseteren, minder gewicht en 2 banden geven mischien meer radius)
Er zijn cellen die goed zijn voor 9.3kg.
Maar, vol tanken gaat in minuten, niet uren zoals met accus´s en daarom ben ik er van overtuigd dat waterstof motoren het wel gaan worden, maar die accu dingen niet....
ik heb geen tijd (of zin) om uren te moeten wachten voor 80% lading op die accu motoren
Heb je met die 4kg waterstof niet het probleem dat het op 100bar oid moet staan? Ik dacht dat dat het grote probleem van waterstof was.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:50:
[...]
had nog niet google op waterstof motor los gelaten, maar moet zeggen,... geef me dan maar die Mission R dat ding in het filmpje ziet er niet uit haha.
en Pilatus, het punt van waterstof is dat een kilo of 4 van dat spul je een radius van ongeveer 500km kan geven. (neem aan dat het een nutteloos nummer is gezien ik geen specs weet hoe die dingen in motoren gaan preseteren, minder gewicht en 2 banden geven mischien meer radius)
Maar, vol tanken gaat in minuten, niet uren zoals met accus´s en daarom ben ik er van overtuigd dat waterstof motoren het wel gaan worden, maar die accu dingen niet....
ik heb geen tijd (of zin) om uren te moeten wachten voor 80% lading op die accu motoren
No signature required.
Ik denk niet dat waterstof het nog gaat worden. Alles lijkt ingezet te worden op volledig elektrisch rijden (dus met accu) en hebben we straks dus een infrastructuur voor dat type voertuig en niet voor waterstof. Al is waterstof natuurlijk wel relatief makkelijk uit te rollen: je knalt gewoon een pompje naast de LPG pomp en maakt de waterstof terplekke (dankzij de dikke stroomkabels die al gelegd zijn voor de snellaadpalen).
Accu's laden is iets wat leuk is als je op kantoor bent of 's avonds weer thuis komt. Dit past ook perfect in een smart-grid, waardoor we veel efficienter kunnen omgaan met onze energieproductie. Dit komt dan weer energie uit duurzamebronnen ten goede, want daar zit je vaak met een stuk onvoorspelbaarheid dat je wilt opvangen.
Als je onderweg bent zou het mogelijk moeten zijn om je accu's te kunnen wisselen. Dit is iets wat Tesla al heeft laten zien. Nu iedereen "in good faith" de patenten van Tesla mag gebruiken hoop ik dat er snel een dominant design ontstaat en dat zo'n battery swap ook echt werkelijkheid wordt voor alle mensen met een elektrische auto.
Yep, mooie RT, heb gisteren bij Ten Kate ook nog even staan kijken bij een RT maar ik wacht toch maar even tot ik 50 of de Fireblade zat benVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:39:
[...]
nu wel? was verkeerde dropbox link denk ik.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Die opmerking kreeg ik eerder ook, maar ik zie mezelf geen 200km per dag doen op een superbike. Dan haal ik de 50 waarschijnlijk niet :-).cbr600f4i schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:54:
[...]
Yep, mooie RT, heb gisteren bij Ten Kate ook nog even staan kijken bij een RT maar ik wacht toch maar even tot ik 50 of de Fireblade zat ben
Als ik niet naar comfort op zoek was had ik eerder een R1200R of een Guzzi V7 gekocht. Maar goed die komen er mss ooit wel nog bij voor in het weekend. In de Vlaamse Ardennen is zo weinig mogelijk windbescherming ideaal.
edit: ook niet verkeerd, ik kan mijn voeten plat op de grond zetten! Dat geeft veel vertrouwen. Dat het gewicht van die 2 massieve koppen zo laag zit helpt ook wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 12:01 ]
Pff, 400km na het werk op een naked!Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:59:
[...]
Die opmerking kreeg ik eerder ook, maar ik zie mezelf geen 200km per dag doen op een superbike. Dan haal ik de 50 waarschijnlijk niet :-).
In dat geval zou ik ook versneld kiezen voor een RT, als ik een rit van 200 km doe ben ik tijdelijk gesloopt. Al ligt dat gedeeltelijk aan mezelf want ik sport te weinig en zit te weinig op de motor.. Maar voor de lange ritten is een RT superVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:59:
[...]
Die opmerking kreeg ik eerder ook, maar ik zie mezelf geen 200km per dag doen op een superbike. Dan haal ik de 50 waarschijnlijk niet :-).
Voel me d'r niet te goed voor, maar heb er niet altijd zoveel zin in. Zodra het weer minder wordt zal ik weer consitent gaan zwaaien.cbr600f4i schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:57:
Is zwaaien tegenwoordig uit of voelen sommigen zich daar te goed voor? Gisteren nog een rondje gedaan maar de helft lijkt wel te lui om nog even te wuiven :W
Verwijderd
(bedoel dus slinger wegen rijden)
heb zelf niet echt veel ervaring maar poosje terug een week een K1 600 gehad...
prima comfortabel moet ik zeggen
Damn, wat een gave bike! Dat zie ik wel als een mooie opvolger! Ik ben geen motorrijder die veel kilometers per dag aflegt en als de range in komende jaren wordt verbeterd, wil ik er wel eenVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:50:
[...]
had nog niet google op waterstof motor los gelaten, maar moet zeggen,... geef me dan maar die Mission R dat ding in het filmpje ziet er niet uit haha.
Mijn grootste pluspunt: continue zelfde torque.
Mijn grootste minpunt: ik vind het brullende geluid van een motor zo mooi.
edit: even filmpje erbij plaatsen:
Maak er voor mij maar 300 bar vanVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:53:
100 bar is toch niet zo veel?
als je gaat perslucht duiken zit er 200 bar op je rug
[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 22-06-2014 12:30 ]
Speaker er in plaatsen en je kan dit:iMars schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:29:
Mijn grootste minpunt: ik vind het brullende geluid van een motor zo mooi.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UdaEX5jh5Lk]
Of een ander geluid
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Je vergeet dat een persluchttank niet gevuld is met zeer ontvlambaar gas en zich met 200km/h voortbeweegt.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:53:
100 bar is toch niet zo veel?
als je gaat perslucht duiken zit er 200 bar op je rug
Dat hoeft ook niet meer, Fastned is overal aan het uitrollen:Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:50:
[...]
k heb geen tijd (of zin) om uren te moeten wachten voor 80% lading op die accu motoren

Met 50KW heb je die accu zo vol
Maar of de stroom nu uit een accu of een waterstofcel komt, de elektromotor heeft de toekomst.
Conversieverliezen zijn niet zo erg meer als je toch elektriciteit in overvloed hebt. Zet een pot koffie of thee en laat je een uurtje verrassen:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1335130
Verwijderd
tijd zal wel leren welke de "betere" of "efficientere" versie zal zijn.
Maar de goedkoopste zal de grootste worden....
en voor de mensen die die electro motor zo saai vinden klinken...
als ze op snelheid zijn is het fucking sci-fi, ik vind dat geluidje briliant (moet je natuurlijk wel een beetje gas geven)
Vaak bu'j te bang!
Op dinsdag 8 juli naar Goes bij Ruud om de power commander in te stellen.

Verwijderd
Dit alles incl rijklaar maken en allerlei overige arbeidsuren voor maar 6600 euro.
2 Juli afrijden en dan mag ik hem oppikken ^_^
NinjaVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:54:
Kawasaki Ninja 300 Special Edition, met daarop een performance pakket: (akrapovic uitlaat/donker bubble windscreen/duozit cover).
It's funny. But not ha-ha funny.

En het was echt super vetttttt
Ik ga komende Woensdag mijn tweede les hebben iig
Wat heb ik als eerste gedaan ?
- Het spel van gashendel en koppeling onder de knie krijgen
- Naast de instructeur rijden, langzaam rijden dus
- Met trekkende motor bochtjes maken
- Langzame slalom rijden, op een gegeven moment lukte dat 3x achter elkaar foutloos

- Keren zowel linksom als rechtsom
Komende les gaan we iig de langzame slalom nog eens doen, uiteraard alle bovenstaande punten ook, maar we gaan dan ook oefenen met remmen. Zodat ik vervolgens vanaf de rijschool kan rijden naar het oefenterrein.
Al met al was het super gaaf !

Asus Zenbook i7 256gb
heb hem zelfs geskipt tijdens het examenPilatuS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:21:
Langzame slalom heb ik enorm mee lopen worstelen. Als je die je eerste les al kan doen ben je erg goed bezig
Lekker hoor. Hopen dat de snelle oefeningen je ook lukken (vinden de meesten een stuk makkelijker) en dan kan je al examen doenPriyantha Bleeker schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:10:
Gisteren mijn eerste motorrijles gehad
En het was echt super vetttttt
Ik ga komende Woensdag mijn tweede les hebben iig
Wat heb ik als eerste gedaan ?
- Het spel van gashendel en koppeling onder de knie krijgen
- Naast de instructeur rijden, langzaam rijden dus
- Met trekkende motor bochtjes maken
- Langzame slalom rijden, op een gegeven moment lukte dat 3x achter elkaar foutloos
- Keren zowel linksom als rechtsom
Komende les gaan we iig de langzame slalom nog eens doen, uiteraard alle bovenstaande punten ook, maar we gaan dan ook oefenen met remmen. Zodat ik vervolgens vanaf de rijschool kan rijden naar het oefenterrein.
Al met al was het super gaaf !
Moet je natuurlijk wel het geluk hebben dat de examinator alleen snelle oefeningen kiestXBL schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:04:
[...]
Lekker hoor. Hopen dat de snelle oefeningen je ook lukken (vinden de meesten een stuk makkelijker) en dan kan je al examen doen.
Ik zit zelf nog steeds te twijfelen of ik nou gewoon mijn motortje ga laten fixen door een andere garage of dat ik een garagebox ga huren en er op zeer korte termijn een extra motor bij ga kopen. Nu kan ik helemaal niet rijden en met het lekkere weer op komst (en de zomervakantie) is dat toch wel heel erg zonde.
Keuzes XD
[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 22-06-2014 19:20 ]
Jups klopt ja, enthousiast ben ik sowieso wel ja, ik wilde al een tijdje gaan lessen. En nu het begonnen is valt het niet tegen in ieder geval.Ghostrider schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:19:
Leuk lekker enthousiast! Dan heb je al behoorlijk wat oefeningen onder de knie. Wat mij goed geholpen heeft destijds is filmpjes bekijken van de oefeningen op youtube.
Het begin was wel lastig natuurlijk, vooral omdat ik toch eigenlijk geen enkele ervaring heb qua motorrijden of überhaupt op twee wielen gemotoriseerd rijden.
Maar ik de oefeningen die we deden in ieder geval wel redelijk onder de knie ja
Ja filmpjes bekijken op youtube doe ik al
Uhu, de eerste twee of drie keer ging het ook best kut hoorPilatuS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:21:
Langzame slalom heb ik enorm mee lopen worstelen. Als je die je eerste les al kan doen ben je erg goed bezig

De derde keer eigenlijk ook

Maar daarna ging het eigenlijk helemaal goed, na de tweede keer even achterop bij de instructeur gezeten bij deze oefening en toen ging het daarna eigenlijk best goed al.
HahaDECOY88 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:34:
[...]
heb hem zelfs geskipt tijdens het examenhad al 6 van de 7 goed en je mag er 2 verknallen. en het was 30 graden en in dat pak nog wel even meer dan dat. dus 2x voorbij de eerste pion geslingerd en klaar
Jups ik hoop dat het voortvarend gaat ja, zou super fijn zijnXBL schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:04:
[...]
Lekker hoor. Hopen dat de snelle oefeningen je ook lukken (vinden de meesten een stuk makkelijker) en dan kan je al examen doen.
Uhu, lijkt me niet toch ? Je moet toch sowieso van alle onderdelen een aantal doen ?Joolee schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:20:
[...]
Moet je natuurlijk wel het geluk hebben dat de examinator alleen snelle oefeningen kiest
-knip-
De langzame gingen al goed...Joolee schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:20:
[...]
Moet je natuurlijk wel het geluk hebben dat de examinator alleen snelle oefeningen kiest
gewoon even in de tuinJoolee schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:20:
[...]
Ik zit zelf nog steeds te twijfelen of ik nou gewoon mijn motortje ga laten fixen door een andere garage of dat ik een garagebox ga huren en er op zeer korte termijn een extra motor bij ga kopen. Nu kan ik helemaal niet rijden en met het lekkere weer op komst (en de zomervakantie) is dat toch wel heel erg zonde.
Keuzes XD
tank verroest. > roest in de carbs > vlotter bleef hangen> blok vol benzine > trapt het eruit via de blok ontluchting> luchtfilter in> en daarna via de cilinders weer naar buiten. dus die deed het niet zo heel best meer

benzine filter hadden ze in mei er al tussen geknoopt om het op te lossen

Cool. Jaloers.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:15:
Ik heb vandaag dan toch een gebruikte R1200RT gekocht. Stond ook een 1100 maar nieuwer is over het algemeen niet slechter. En was niet zo zot veel duurder.
[afbeelding]
Dat je er maar mooie km's op mag maken!
Kneedown rechtsom is al in wat meer bochten gelukt, links... niet. Ben erg benieuwd of de fotograaf me nou echt op de korrel had met m'n knie aan de grond Heb eigenlijk geen idee welke club er foto's aan het maken was vandaag...
Wel werd ik me nog even een partij BOOS toen de voorrijder in het nabespreken een verhaal begon over "sturen met je heupen" heb maar gezegd dat ik klaar met hem was.
Schandalig eigenlijk dat zo iemand circuitbeginners les geeft. Volgende keer schrijf ik me maar in voor de snellere groep, daar zag ik ook veel maagdelijke kneesliders, en die voorrijders zagen er beduidend meer profi uit.
De lijnen voorrijden deed die dan wel weer erg netjes, maar ja achter een Africa Twin aankachelen is ook niet waar je voor komt.
Wel jammer dat er twee de chinane niet haalden en in het gras onderuit gingen. In de snelle groep ging er kennelijk een voorrijder op z'n plaat

In die filmpjes van mij reed ik ook achter bertus aan. Over die chicane, als je daar verkeerde lijnen rijdt eindig je inderdaad in het gras. Goed insturen, vervolgens vroeg op het gas. Als je te laat op het gas gaat en teveel gas geeft ga je er daar met een highsider vanaf.
Hier staan ze nogmaals YouTube: Track afternoon Lelystad Session 3 and 4
Verder hoef je meestal niet veel van circuitfotografie te verwachten, er zijn maar enkelen die dat enigsinds kunnen

[ Voor 41% gewijzigd door Ghostrider op 22-06-2014 21:48 ]
Asus Zenbook i7 256gb
:Wsteveman schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:42:
En dat was de tweede dag te Lelystad
Kneedown rechtsom is al in wat meer bochten gelukt, links... niet. Ben erg benieuwd of de fotograaf me nou echt op de korrel had met m'n knie aan de grond Heb eigenlijk geen idee welke club er foto's aan het maken was vandaag...
Wel werd ik me nog even een partij BOOS toen de voorrijder in het nabespreken een verhaal begon over "sturen met je heupen" heb maar gezegd dat ik klaar met hem was.
Schandalig eigenlijk dat zo iemand circuitbeginners les geeft. Volgende keer schrijf ik me maar in voor de snellere groep, daar zag ik ook veel maagdelijke kneesliders, en die voorrijders zagen er beduidend meer profi uit.
De lijnen voorrijden deed die dan wel weer erg netjes, maar ja achter een Africa Twin aankachelen is ook niet waar je voor komt.
Wel jammer dat er twee de chinane niet haalden en in het gras onderuit gingen. In de snelle groep ging er kennelijk een voorrijder op z'n plaatErg zonde allemaal.
Ik was degene bij de start/finish met de vlag
De fotograaf is van PRB Fotografie (Lunteren).
Welke groep reed jij in?
Die voorrijder in de snelle groep die viel was in het krappe bochtje bij start/finish, hij kwam te wijd uit en viel gewoon om in het gras. Viel opzich mee, maar wel zonde inderdaad. Die andere twee bij de chicane waren vader en zoon, eerst ging de ene en het volgende rondje de andere

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 23-06-2014 07:58 ]
GPz heeft 't gehad. In de afgelopen paar maanden weer voor teveel geld laten sleutelen en allemaal voor niks, donderdag wassie gewoon weer stuk.
Volgens mij haddie gewoon door dat ik al zocht naar een nieuwe.
Afijn, sinds zaterdag middag ben ik de trotse eigenaar;

Ik zat bij de tourrijders, op een zwarte Hornet. De vader en zoon heb ik vantevoren nog gesproken bij het openingspraatje.Tankiej schreef op maandag 23 juni 2014 @ 07:42:
[...]
:W
Ik was degene bij de start/finish met de vlag
De fotograaf is van PRB Fotografie (Lunteren).
Welke groep reed jij in?
Die voorrijder in de snelle groep die viel was in het krappe bochtje bij start/finish, hij kwam te wijd uit en viel gewoon om in het gras. Viel opzich mee, maar wel zonde inderdaad. Die andere twee bij de chicane waren vader en zoon, eerst ging de ene en het volgende rondje de andere
Dan moet het dus een SV650 (het laatste model met topkuip) zijn geweest en een... wat oudere grijze Honda.
Maar PRB dus, die heb ik volgens mij wel eens eerder meegemaakt, thanks!
https://www.facebook.com/PRBFotografie
Mooie vifferGenjiBlade schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:36:
Ik meld me weer na een een tijdje weg te zijn geweest.
GPz heeft 't gehad. In de afgelopen paar maanden weer voor teveel geld laten sleutelen en allemaal voor niks, donderdag wassie gewoon weer stuk.
Volgens mij haddie gewoon door dat ik al zocht naar een nieuwe.
Afijn, sinds zaterdag middag ben ik de trotse eigenaar;
[afbeelding]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Aye, mag ook wel.
Heb maar een jaar of anderhalf geleden besloten en vermeld dat ik er één moest en zou kopen. Mooi tijd om mn research te doen en een behoorlijk lijstje eisen samen te stellen.
Deze was de enige die ik in de afgelopen 2 á 3 weken op internet tegenkwam die eraan voldeed.
Ik ben 3e eigenaar
Bouwjaar/maand; April 2000
< 40.000km
0,0 schade (Alleen gebruikssporen van een rugzak op buddyseat cover en tanktas op tank)
Zeer goed onderhouden.
Nieuwe bandjes
SpyBall alarm systeem en Laser Hotcam uitlaat is een bonus. Alarm/uitlaat stonden niet op mn lijstje maar deze heeft ze wel.
Heb orginele kuipruit en buddy handgrepen erbij gekregen. Tevens ook een DBkiller voor de uitlaat maar ik kon er niet aan merken dattie uberhaupt iets deed dus ik ga er zelf wat voor fabriceren.
Handgrepen hebben er een uur of 2 op gezeten voor vrienden/familie die achterop wilden, daarna eraf en cover erop. Veel mooier zo.

Minder dan 3k betaald ervoor, dat was een harde eis van mijn kant. Heb anderhalf jaar naar die dingen gekeken op internet en voor minder dan 3k zijn ze prima te vinden. (Eat your hearts out, dealerships)
Heb gister wel beide koplamp H4tjes vervangen, had alleen groot licht en was niet handig.
Verdere plannen; Voor nu niks. KMs maken!
Portomonee/bankrekening is leeg. Heb eerlijk gezegd ook niet de neiging om er meteen iets aan te veranderen.
Ik wil een RAM Mount voor mn telefoon, 12V aansluiting voor oplaad mogelijkheid en misschien dat ik later, volgend jaar, ooit als ik zin heb er LED in gooi en een gevarenlicht ding in maak, maar zelfs dat, al is het stoer en beter zichtbaar, acht ik niet nodig. Vind em goed zoals ie is.
Dit topic is gesloten.