Ach ik ben ook allang blij dat mijn brandstofpomp of ECU niet kapot is. Dan kijk je meteen naar honderden euro's.
Tja uurloon is idd de grootste kostenpost hier.
* Jolke herinnert zich aan een reis door Zuid-Afrika waar hij bij een garage zijn autoband liet wisselen. Half uur prutsen... doe maar 20 ZAR (2 euro).
* Jolke herinnert zich aan een reis door Zuid-Afrika waar hij bij een garage zijn autoband liet wisselen. Half uur prutsen... doe maar 20 ZAR (2 euro).
Dit is nou dus een motorrijnerd:
http://www.motormeuk.nl/b...ken-blijft-een-kunst.html
Wat een ontzettende aap
Wat een ontzettende aap

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
In de dode hoek gaan hangen en als het fout gaat gas bij geven. Ik probeer altijd op de motor juist de bestuurder in minimaal 1 spiegel te zien en er zo snel mogelijk voorbij te gaan indien mogelijk.
Ja, ze zitten fout, maar hij maakt het ze wel bijzonder lastig. Geef gas of maak kenbaar dat je er rijdt.
Ja, ze zitten fout, maar hij maakt het ze wel bijzonder lastig. Geef gas of maak kenbaar dat je er rijdt.
Verwijderd
in dit geval, loud pipes saves lives
maar er is geen "dode hoek" daarom moet je juist over je schouder kijken, en dit is nu net het truckje dat zo veel mensen niet doen
maar er is geen "dode hoek" daarom moet je juist over je schouder kijken, en dit is nu net het truckje dat zo veel mensen niet doen
Dan nog heb je in sommige auto's (mijn DS3 bijvoorbeeld met een dikke B stijl) nog een dode hoek. In mijn B-stijl kan onderhand een complete motor verdwijnen die ik in sommige situaties ook niet in de spiegel kan zien. Daarom altijd maar 2x over de schouder kijken...Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:34:
Het is eerder een houding van die mensen... ze willen je niet zien. Als zij van baan willen wisselen, houdt iedereen rekening met hen...

Dat staat nergens in het wetboek hoorMaegrim schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:10:
Volgens mij is een passagier, die met de voeten niet bij de voetsteunen kan, niet toegestaan
Al hoewel ze het natuurlijk wel op artikel 5 kunnen gooien.
[ Voor 11% gewijzigd door tellavist op 18-06-2014 12:58 ]
Een handtekening?!
Verwijderd
Inderdaad keer op keer in de dode hoek blijven hangensteveman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:26:
Dit is nou dus een motorrijnerd:
Wat een ontzettende aap

Die "loud pipe" blaast z'n geluid naar achter, bovendien rijdt de motorrijder op constante snelheid, vermoedelijk in hoogste versnelling, wat dus niet zoveel lawaai oplevert. Bovendien zijn veel auto's zeer goed geïsoleerd tegenwoordig (iets waar bvb hulpdiensten ook over klagen) Met een aso pijp had 'ie niet beter zichtbaar geweest. Zorgen dat je opvalt is een kunst en dat zie ik helaas af en toe misgaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:34:
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Als iemand in zijn auto zit met de raampjes dicht en een muziekje aan, dan moet je wel erg luid pijpen om op te vallen. Verstandiger is om met een beetje gas naast het raam te gaan rijden, ik krijg het altijd benauwd als ik lang in een dode hoek blijf zitten (wat ik dus ook zelden doe).Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:34:
Precies dit dusppFreddy schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:57:
[...]
Die "loud pipe" blaast z'n geluid naar achter, bovendien rijdt de motorrijder op constante snelheid, vermoedelijk in hoogste versnelling, wat dus niet zoveel lawaai oplevert. Bovendien zijn veel auto's zeer goed geïsoleerd tegenwoordig (iets waar bvb hulpdiensten ook over klagen) Met een aso pijp had 'ie niet beter zichtbaar geweest. Zorgen dat je opvalt is een kunst en dat zie ik helaas af en toe misgaan.

Verwijderd
geluid is een golf die ALLE kanten opgaat, dat het mischien iets sterker 1 richting op gaat wil niet zeggen dat het niet te horen is voor de ander richting.
daarom moet je ook gewoon de buitenspiegels er af schoppen als ze zoiets doen.
Dat vergeten ze tenminste niet zo gauw
Gewoon niet op zulke domme plekken rijden, luide pijpen of niet. In dat eerste fragment snap ik echt niet hoe die gast het in z'n hoofd haalt om daar te gaan rijden, terwijl alles er op wijst dat die rode auto elk moment van baan wil wisselen.
Verwijderd
Paar dagen terug passeerde mij iemand met de motor die elke keer hij onheil zag aankopen zijn uitlaat deed ploppen (backfire noemen ze dat zeker?). Echt wel luid. Of het verder interessant is voor de motor zelf zou ik niet weten (technisch dan).
precies, ik had het laatst zelfs op de motor dat een andere motor me voorbij kwam zijlen.. hij had best een luide pijp maar ik hoorde hem pas toen hij me bijna voorbij was..DriveSand schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:59:
[...]
Als iemand in zijn auto zit met de raampjes dicht en een muziekje aan, dan moet je wel erg luid pijpen om op te vallen. Verstandiger is om met een beetje gas naast het raam te gaan rijden, ik krijg het altijd benauwd als ik lang in een dode hoek blijf zitten (wat ik dus ook zelden doe).
Zoals al gezegt niet in de blinde hoek gaan zitten en goed anticiperen is het enige wat werkt.. en dan nog kan het gebeuren dat ze je te pakken nemen weet ik uit ervaring..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hier het filmpje zonder muziek, dus zichtbaar bij onze oosterburen.Jolke schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:51:
Hm, jammer kan het filmpje nu niet bekijken - op het werk en Duitsland is zo streng met YT....
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6MuiFAw3gms]
Bedoel je de overrun? De plopjes etc. bij gas los?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:09:
Paar dagen terug passeerde mij iemand met de motor die elke keer hij onheil zag aankopen zijn uitlaat deed ploppen (backfire noemen ze dat zeker?). Echt wel luid. Of het verder interessant is voor de motor zelf zou ik niet weten (technisch dan).
Sorry voor auto, maar wat een heerlijk geluid!
Als je goed defensief rijdt dan heb je echt geen luide uitlaat nodig. Desnoods heb je een claxon.
Loud pipes kunnen wel een extra tool zijn. Ik maak altijd een klein beetje extra herrie als ik door de file heen rij. Als iemand zijn auto voor mij gooit op een rotonde o.i.d. dan laat ik ze ook even schrikken met wat kabaal.
Je moet gewoon niet in die dooie hoeken willen rijden als motorrijder. Als het echt niet anders kan dan moet je ook klaar zijn om die auto dan te ontwijken. Maar door fatsoenlijk te anticiperen hoef je echt niet te rijden zoals in het filmpje.
Loud pipes kunnen wel een extra tool zijn. Ik maak altijd een klein beetje extra herrie als ik door de file heen rij. Als iemand zijn auto voor mij gooit op een rotonde o.i.d. dan laat ik ze ook even schrikken met wat kabaal.
Je moet gewoon niet in die dooie hoeken willen rijden als motorrijder. Als het echt niet anders kan dan moet je ook klaar zijn om die auto dan te ontwijken. Maar door fatsoenlijk te anticiperen hoef je echt niet te rijden zoals in het filmpje.
Verwijderd
Jep dat was het.DriveSand schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:30:
[...]
Bedoel je de overrun? De plopjes etc. bij gas los?
Precies, je moet rijden alsof iedereen je bewust dood wil rijden.
Ben er tot nu toe ook nog niet één keer in de situatie gekomen dat ik bijna voor mijn flikker werd gereden. Wel even afkloppen natuurlijk!
Dat gezegd hebbende; ben niet vies van een beetje geluid, en heb het geluid van mijn VFR dan ook enigszins opgekrikt:
Niet onaardig, al zeg ik het zelf
Ben er tot nu toe ook nog niet één keer in de situatie gekomen dat ik bijna voor mijn flikker werd gereden. Wel even afkloppen natuurlijk!
Dat gezegd hebbende; ben niet vies van een beetje geluid, en heb het geluid van mijn VFR dan ook enigszins opgekrikt:
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2014 14:06 ]
Verwijderd
Ik pas hetzelfde principe toe en dat werkt heel wat jaren uitstekend, ik kan deze manier van denken dan ook elke motorrijder aaradenMikeyMan schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:04:
wat is dat voor antenne?MikeyMan schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:04:
[video]
Idd, doe net of je meedoet aan CarmageddonVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:14:
[...]
Ik pas hetzelfde principe toe en dat werkt heel wat jaren uitstekend, ik kan deze manier van denken dan ook elke motorrijder aaraden
Verwijderd
Nou deze extreem luide Ford Mustang kan er ook wat van, zelfs autoalarmen gaan door de geluidsdruk af

Maar het geluid van een Amerikaanse V8 blijft mooi
Wat is dat nou weer voor hardnekkige fabel?ppFreddy schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:57:
[...]
Die "loud pipe" blaast z'n geluid naar achter, bovendien rijdt de motorrijder op constante snelheid, vermoedelijk in hoogste versnelling, wat dus niet zoveel lawaai oplevert. Bovendien zijn veel auto's zeer goed geïsoleerd tegenwoordig (iets waar bvb hulpdiensten ook over klagen) Met een aso pijp had 'ie niet beter zichtbaar geweest. Zorgen dat je opvalt is een kunst en dat zie ik helaas af en toe misgaan.
Ik reed gisteren nog in blik met een Duc' achter me op de snelweg die ik anders héél goed hoorde.
Zelfde geldt voor die Hells Angels overigens.
Daarbij werd ik ook half doof van mijn oude open demper (Bos GP ding) op mijn R6. Dat ding was net een trompet en hoorde je echt wel van alle kanten.
Mijn motor heeft daar erg last van. De motor heeft standaard een pair systeem wat verse lucht bij de uitlaatgassen laat komen om aan de milieueisen te voldoen. Dit zorg er voor dat bij gas los laten heel erg vaak zo'n backfire te horen is. Af en toe vind ik wel leuk maar het zorgt er wel voor dat de dempingswol uit de dempers gesloopt word.
Het pair systeem heb ik een paar jaar terug afgekoppeld waardoor er nog maar af en toe van die knallen waren. Helaas is het nu zo dat er ergens valse lucht aangezogen word waardoor het probleem weer terug is.
Als je hoofden van mensen wil laten draaien is het wel ideaal
Wat die gast bij jou deed was waarschijnlijk de killswitch er voor gebruiken. Op die manier kan je het doen wanneer je wil.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2014 15:49 ]
Kennis van mij rijd op een Buel XB12R met een (bijna) open Remus uitlaat zonder DB killers. Dat ding gaat ook lomp hard! Wanneer ik met mijn SV 650 achter 'm rij hoor ik mijn uitlaat bijna niet boven zijn herrie uit komen. DIng laat trouwens ook auto alarmen afgaan bij tussengasKen. schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:43:
[...]
Wat is dat nou weer voor hardnekkige fabel?
Ik reed gisteren nog in blik met een Duc' achter me op de snelweg die ik anders héél goed hoorde.
Zelfde geldt voor die Hells Angels overigens.
Daarbij werd ik ook half doof van mijn oude open demper (Bos GP ding) op mijn R6. Dat ding was net een trompet en hoorde je echt wel van alle kanten.
http://www.groupon.co.uk/...ing-products-4-4-40257506
mrsT gaat daar niet blij mee zijn als ik er zoeen koop.. de meiden daarintegen
mrsT gaat daar niet blij mee zijn als ik er zoeen koop.. de meiden daarintegen
Verwijderd
Dus die Buell is ook een gezegende motor met helende werking
(iedereen in een straal van 10 meter word genezen van nierstenen)
(iedereen in een straal van 10 meter word genezen van nierstenen)
Verwijderd
Mijn eerste motor, een 2002 hornet
Daar had ik een shotgun stijl uitlaat van Devil gemonteerd.(2 kleine pijpjes boven elkaar)
dan ging je van 4-2-1 naar een 4-2-1-2
dank zijn dat verdeelstukje van 1->2 dat als klank kast werkte kwam er werkelijkwaar een heerlijk geluid uit het blok...
echter als je boven de 7000 kwam (dan zit je trouwens op een hornet ergens iets boven het midden van je toeren tal) werd het echt een bruut hoge gil.
Mijn moeder kon koffie klaar zetten 15 minuten voordat ik thuis kwam,
moet zeggen, die machine was mischien wel een tikkeletje luidruchtig, zelfs voor mijn doen

Zoiets maar dan kortere pijpen (en dit is een R6 natuurlijk)
Daar had ik een shotgun stijl uitlaat van Devil gemonteerd.(2 kleine pijpjes boven elkaar)
dan ging je van 4-2-1 naar een 4-2-1-2
dank zijn dat verdeelstukje van 1->2 dat als klank kast werkte kwam er werkelijkwaar een heerlijk geluid uit het blok...
echter als je boven de 7000 kwam (dan zit je trouwens op een hornet ergens iets boven het midden van je toeren tal) werd het echt een bruut hoge gil.
Mijn moeder kon koffie klaar zetten 15 minuten voordat ik thuis kwam,
moet zeggen, die machine was mischien wel een tikkeletje luidruchtig, zelfs voor mijn doen

Zoiets maar dan kortere pijpen (en dit is een R6 natuurlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 19:44 ]
Leuk en aardig dat soort uitlaten, maar als ik een beetje fatsoenlijk aan het knallen ben zit ik constant tussen de 6 en 13k RPM. Tsja dan hoeft het van mij niet extreem luid te zijn.
Asus Zenbook i7 256gb
Het slaat ook helemaal nergens op dat 'gezegde' maar blijkbaar hebben mensen het nodig om voor zichzelf te verantwoorden dat ze een pleurisherrie maken. Zeg dan gewoon: "ik vind het tof om een pleurisherrie te maken", maar ga niet zo kletsen dat het 'levens redt'. Als je ooit auto rijdt weet je na 1 motorrijder dat het echt niets uitmaakt of zo'n herriemaker voorbijkomt.ToolkiT schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:11:
[...]
precies, ik had het laatst zelfs op de motor dat een andere motor me voorbij kwam zijlen.. hij had best een luide pijp maar ik hoorde hem pas toen hij me bijna voorbij was..
UNOX: The worst operating system
Ik vindt het tof om pleurisherrie te maken
Zolang je de consequenties dan ook maar lachend aanvaard...Piekartz87 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:46:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
MooizoPiekartz87 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:46:
UNOX: The worst operating system
:^^mphilipp schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:51:
[...]
Zolang je de consequenties dan ook maar lachend aanvaard...
En uit eigen ervaring: Ze zijn daar in Dld. al niet flauw mee qua boetes (= een milieudelict en dus duur aan te rekenen), hier in NL wordt er, terecht, ook steeds strenger op gecontroleerd.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gewoon een K&N luchtfilter eringooien, met de Ram-Air hoor je hem dan al van ver aankomen
Asus Zenbook i7 256gb
Ik ben al een tijdje opzoek naar een veel stillere uitlaat, voor tijdens het illegaal offroaden maak ik nog steeds te veel herrie, al een paar keer gepakt en met waarschuwing weggestuurd.
Dacht dat het wel zou mee vallen met mijn tractor maar helaas toch niet.
Ghostrider schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:58:
Gewoon een K&N luchtfilter eringooien, met de Ram-Air hoor je hem dan al van ver aankomen
Die luide pijp is inderdaad vrij overbodig
@Dacuu, cool filmpje. Thanks voor de versie zonder geluid. Veel, heel veel herkenbare wegen. Je hebt mooie stukken gereden!
Zeau! Vandaag nieuwe banden laten monteren, daaammmnnnn wat rijdt dat dan toch lekker zeg 
Een uitgestorven Lekdijk vanwege het balschoppen helpt ook wel een beetje
Een uitgestorven Lekdijk vanwege het balschoppen helpt ook wel een beetje
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Die boetes interesseren mij niet zo. Het irriteert me alleen mateloos dat die aso's niet snappen dat zij verantwoordelijk zijn voor het afsluiten van wegen en de onsympatieke houding tov motorrijders.wimmel_1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:54:
[...]
En uit eigen ervaring: Ze zijn daar in Dld. al niet flauw mee qua boetes (= een milieudelict en dus duur aan te rekenen), hier in NL wordt er, terecht, ook steeds strenger op gecontroleerd.
Het gaat er niet om wat ik van die herrie vind, maar wat de mensen die aan die dijkjes wonen ervan vinden. Die gaan nl stemmen. En dan zijn er al lieden die dan ijskoud zeggen dat ze daar lak aan hebben. Maar wel piepen als er eea wordt afgesloten of mensen grind strooien op de weg. Rara hoe komt dat? Waarom doen ze dat? Zomaar? Of omdat ze helemaal gestoord worden van dat stelletje imbecielen met een klein pikkie?
Maakt verder ook niet uit wat je zegt, want het helpt toch niet. Een aso denkt nl alleen aan zichzelf, dat zit in het woord opgesloten. Het eigen plezier is het belangrijkste.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat ik dan weer niet snap: We zaten afgelopen pinksterdagen op een terrasje in Dld.terwijl er een groepje 'HD" rijders voorbij kwam waardoor wij onszelf niet eens verstaanbaar konden maken aan het personeel van de uitbater en/of aan elkaar.mphilipp schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:40:
[...]
Die boetes interesseren mij niet zo. Het irriteert me alleen mateloos dat die aso's niet snappen dat zij verantwoordelijk zijn voor het afsluiten van wegen en de onsympatieke houding tov motorrijders.
Het gaat er niet om wat ik van die herrie vind, maar wat de mensen die aan die dijkjes wonen ervan vinden. Die gaan nl stemmen. En dan zijn er al lieden die dan ijskoud zeggen dat ze daar lak aan hebben. Maar wel piepen als er eea wordt afgesloten of mensen grind strooien op de weg. Rara hoe komt dat? Waarom doen ze dat? Zomaar? Of omdat ze helemaal gestoord worden van dat stelletje imbecielen met een klein pikkie?
Maakt verder ook niet uit wat je zegt, want het helpt toch niet. Een aso denkt nl alleen aan zichzelf, dat zit in het woord opgesloten. Het eigen plezier is het belangrijkste.
Ik spreek vloeiend Duits dus daar lag 't écht niet aan.... Die klapijzers uit de US mogen schijnbaar wel?
Moet je nagaan hoe hard je moet brullen voordat het niet meer mag en de meter uitwijst dat het té hard is.
Die HD dingen zijn gewoon gemaakt om te ploffen bij lage rpm, ik gok dat het DB-niveau relatief vlak blijft.
Die HD dingen zijn gewoon gemaakt om te ploffen bij lage rpm, ik gok dat het DB-niveau relatief vlak blijft.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Een momentopname is dus superlatief aan een ervaring terwijl juist de/een ervaring zorgt voor de metingen?Hooglander1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:53:
Moet je nagaan hoe hard je moet brullen voordat het niet meer mag en de meter uitwijst dat het té hard is.
Het wordt toch gecontroleerd bij staande houding? Db is een relatief iets. Dat het hard klinkt maakt het nog niet schadelijk of over de grens.wimmel_1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:06:
[...]
Een momentopname is dus superlatief aan een ervaring terwijl juist de/een ervaring zorgt voor de metingen?
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Ik woon samen met mijn vriendin in een buitengebied vlakbij een zandweg. Echt prachtig je kan reeen en fazanten vanuit de tuin zien en heerlijk chillen met een biertje of een lekkere sangria.GBTW schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:59:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een veel stillere uitlaat, voor tijdens het illegaal offroaden maak ik nog steeds te veel herrie, al een paar keer gepakt en met waarschuwing weggestuurd.Dacht dat het wel zou mee vallen met mijn tractor maar helaas toch niet.
Het is dat mijn vriendin mij tegenhield, maar ik zat er vorig jaar niet ver van af om een paar offroad rijders met open uitlaten met een stuk hout van hun motor af te slaan
Je hebt er helaas waarschijnlijk geen idee van hoe irritant die lawaaimakers zijn
Klopt, maar voldoen de eisen qua meetmethodes op zo'n moment aan de eisen welke wettelijk bepaald zijn aangaande die meetmethode?ROFLASTC schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:36:
[...]
Het wordt toch gecontroleerd bij staande houding? Db is een relatief iets. Dat het hard klinkt maakt het nog niet schadelijk of over de grens.
Heerlijk die dB/uitlaat herrie discussies hier altijd

GewoonDennis schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:18:
Heerlijk die dB/uitlaat herrie discussies hier altijd![]()
Of zoek een oefenterrein op, kan je helemaal los gaan en je stoort er niemand mee, zelfs de natuur niet. Er is een reden waarom bepaalde gebieden niet legaal zijn om te crossen.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:05:
voor offroad begrijp ik het wel, dan wil je juist geen aandacht.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ach we hebben geen natuur in nederlandcbr600f4i schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:31:
[...]
Of zoek een oefenterrein op, kan je helemaal los gaan en je stoort er niemand mee, zelfs de natuur niet. Er is een reden waarom bepaalde gebieden niet legaal zijn om te crossen.
Probeer maar eens legaal te crossen tegenwoordig in nederland

Iedereen doet zich online altijd voor alsof ze met een E-Keur rijden.....GewoonDennis schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:18:
Heerlijk die dB/uitlaat herrie discussies hier altijd![]()
[ Voor 38% gewijzigd door Ghostrider op 19-06-2014 07:37 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nog los van het feit dat ze irritant zijn is het ook nog eens gevaarlijk. Ben zowel wandelend als mountainbikend al eens bijna van de sokken gereden door offroaders.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:40:
[...]
Ik woon samen met mijn vriendin in een buitengebied vlakbij een zandweg. Echt prachtig je kan reeen en fazanten vanuit de tuin zien en heerlijk chillen met een biertje of een lekkere sangria.
Het is dat mijn vriendin mij tegenhield, maar ik zat er vorig jaar niet ver van af om een paar offroad rijders met open uitlaten met een stuk hout van hun motor af te slaanUiteindelijk hebben we de politie gebeld en dat heeft wel geholpen.
Je hebt er helaas waarschijnlijk geen idee van hoe irritant die lawaaimakers zijn
En mountainbikepaden trekken ze helemaal kapot, waardoor er als mountainbiker amper meer door te komen is.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de onrust aan de natuur... En dan laten ze ze dus blijkbaar ook nog wegkomen met waarschuwingen

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Waar google maps niet handig voor is, al hebben ze helaas geen streetview in Luxemburg. Verder kan je daar eindeloos mooi rijden. Wel veel "kleinere" bochten. In de eifel licht de gemiddelde rijsnelheid wel een stukje hoger.Jolke schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:01:
@Dacuu, cool filmpje. Thanks voor de versie zonder geluid. Veel, heel veel herkenbare wegen. Je hebt mooie stukken gereden!
Ik wil nog even de betweter uithangen: het hangt van de frequentie van het geluid af of het alle kanten of slechts een enkele richting op gaat. Daarom mag je een subwoofer overal neerzetten, want hele lage frequenties gaan alle kanten op. Hogere frequenties hebben wel degelijk een richting waarin ze zich begeven. En dat had je natuurlijk kunnen weten, als je je speakers omdraait, hoor je simpelweg minder geluid.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:03:
geluid is een golf die ALLE kanten opgaat, dat het mischien iets sterker 1 richting op gaat wil niet zeggen dat het niet te horen is voor de ander richting.
En toch ben ik benieuwd wat ze in Duitsland gaan zeggen als ze mij daar zouden tegen houden. Heb op mijn Viffer een Mivv uitlaat zitten met E-keur EN db-killer gemonteerd. Maar naar mijn mening (let op, mening, dus geen meting!) klinkt deze even luid als mijn vorige Laser duo-tech met sports-insert.wimmel_1 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:50:
[...]
Maar wat ik al eerder zei: Zorg dat je dB killer(s) gemonteerd is/zijn. E-Keur is leuk maar zegt verder niets doordat er geen specifieke eis per land is welke gecontroleerd kan worden, die dB-Killers zijn zichtbaar (of niet als ze ontbreken) maar bepalen wél je verdere reis.

Hmm, waar zou toch die zachte compound beginnen...
Vertel mij even waar er een is. Alles is zo'n beetje verboden toegang geworden. Zelfs als ze hier bezig zijn met een stuk braak liggend terrein, hangen er borden met verboden te crossencbr600f4i schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:31:
[...]
Of zoek een oefenterrein op, kan je helemaal los gaan en je stoort er niemand mee, zelfs de natuur niet. Er is een reden waarom bepaalde gebieden niet legaal zijn om te crossen.
Als je beetje off-road wil knallen, heb ik nog wel een stukje waar het nu nog gedoogd wordt.GBTW schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Vertel mij even waar er een is. Alles is zo'n beetje verboden toegang geworden. Zelfs als ze hier bezig zijn met een stuk braak liggend terrein, hangen er borden met verboden te crossen
In het weekend stuk of 5 off-roaders te vinden, waaronder een aantal die ook wedstrijden rijden en gewoon even oefenen.
Locatie hier: 52.013845, 5.114510
In streetview even naar het zuiden draaien; dat brakke terein achter de betonnen blokkering. (in de zomer ziet het er leuk uit, en de meeste parkeren aan de weg of aan de overkant van het kruispunt.
[ Voor 3% gewijzigd door Deshmir op 19-06-2014 10:44 ]
Ohja, die gasten die steeds allerlei steentjes in die bocht deponeren

Ik rijd er geregeld langs wanneer ik de Lekdijk volg.
Ik rijd er geregeld langs wanneer ik de Lekdijk volg.
Die kende ik al ja, nadeel daar is dus net als bij de kuil in ijmuiden je met een grote adventure fiets een stuk langzamer gaat als met een cross motor. Krijg je echt gevaarlijke situaties van. Ik heb liever zoiets als de zandweg waar ik gewoon met 80-100 km per uur overheen kan of een mountainbike pad door het bos.Deshmir schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:42:
[...]
Als je beetje off-road wil knallen, heb ik nog wel een stukje waar het nu nog gedoogd wordt.
In het weekend stuk of 5 off-roaders te vinden, waaronder een aantal die ook wedstrijden rijden en gewoon even oefenen.
Locatie hier: 52.013845, 5.114510
In streetview even naar het zuiden draaien; dat brakke terein achter de betonnen blokkering. (in de zomer ziet het er leuk uit, en de meeste parkeren aan de weg of aan de overkant van het kruispunt.
Verwijderd
Hier in Brabant zijn er nog zat onverharde wegen voor off-road, maar er worden er elk jaar meer afgesloten voor offroad motoren omdat bewoners en andere recreanten (ruiters, mountainbikers hondenliefhebbers, wandelaars, etc etc) de lawaai overlast en de asociaal hoge snelheden op die wegen meer dan zat zijnGBTW schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Vertel mij even waar er een is. Alles is zo'n beetje verboden toegang geworden. Zelfs als ze hier bezig zijn met een stuk braak liggend terrein, hangen er borden met verboden te crossen
Het grootste deel van de off-road rijders hebben het wat dat betreft jarenlang professioneel verziekt, terwijl dat niet had gehoeven
Iig niet pas bij dat randje lijkt me...?steveman schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:19:
[afbeelding]
Ook mooi, vandaag even geprobeert of een voorpoot mount werkt als ik het met een tyrip vast zet.
zo gezegd zo gedaan. Met camera in casing stoppen kwam de stoffen strap in de behuizing te zitten, en ik dacht nog: 'laat maar zitten zo, is een extra zekering voor cam'. en dat was een goed besluit want bij de eerste hobbels viel hij er al af omdat het stuk plastic waar de strap doorheen gaat doorbrak
geluk bij een ongeluk dus..
zal eens kijken of ik wat beelden online kan zetten als mensen geintereseerd zijn..
zo gezegd zo gedaan. Met camera in casing stoppen kwam de stoffen strap in de behuizing te zitten, en ik dacht nog: 'laat maar zitten zo, is een extra zekering voor cam'. en dat was een goed besluit want bij de eerste hobbels viel hij er al af omdat het stuk plastic waar de strap doorheen gaat doorbrak
geluk bij een ongeluk dus..
zal eens kijken of ik wat beelden online kan zetten als mensen geintereseerd zijn..
Kennen jullie dat trouwens, zo'n automobilist die langzaam van rechts jouw baan op komt, wegens appen op de telefoon
Dame schrok zich te pletter toen ik tuuterde en een ogen-op-de-weg-gebaar maakte. En misschien hielp mn gele helm, gele jas en rechtop-houding ook mee met het schrikeffect 
@Steveman, mooi brede schaamrand heb je
Nu alleen nog een witte BMW gaan rijdenunderrated schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:41:
Kennen jullie dat trouwens, zo'n automobilist die langzaam van rechts jouw baan op komt, wegens appen op de telefoonDame schrok zich te pletter toen ik tuuterde en een ogen-op-de-weg-gebaar maakte. En misschien hielp mn gele helm, gele jas en rechtop-houding ook mee met het schrikeffect
Moah, vanaf daar extra grip (met bijkomende slijtage) lijkt me eigenlijk geen gek plan, het wordt dan pas ECHT interessant natuurlijk.
(Zat- en zondag in Lelystad zal ik nog wel even feauteaux schieten
Verwijderd
Ach, die van mij ziet er denk ik net zo uit
Zegt ook helemaal niets, op mijn Z750 waren mijn schaamranden iets van een 0,5 cm bij woonwerkverkeer met mijn Bandit krijg ik ze nauwelijks weg terwijl ik daar pittiger mee rij dan met de Z.
Het een en ander heeft duidelijk ook iets te maken met de soort en type band naast het rijgedrag van de motorrijder

Van de week flink wat uren op een Honda CBR600f uit 2000 gereden. Man, wat een machine. Heel wat anders dan mijn Versys of andere regelrechte toermotoren die ik gewend ben
en de motor lijkt heel klein op deze foto (?)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
En nog een lekkere McKroket ook nog gegetenRicepuppet schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:14:
[afbeelding]
Van de week flink wat uren op een Honda CBR600f uit 2000 gereden. Man, wat een machine. Heel wat anders dan mijn Versys of andere regelrechte toermotoren die ik gewend ben
Leuk ding.
Wauw, da's echte de laatste van wie ik zo'n innovatie verwachtte 
Ziet er nog goed uit ook !
Ziet er nog goed uit ook !
Ceasars Salad, je moet wat om dat strakke lijf te houdenShittyNL schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:35:
[...]
En nog een lekkere McKroket ook nog gegeten
Leuk ding.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Havelte? Zie ik ze regelmatig en geen verbodsborden (op defensieterrein) voor zover ik weetGBTW schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Tsja...Amerikanen zijn er nu eenmaal goed in om iedereen ervan te overtuigen dat ze iets hebben uitgevonden. Ik kan die al lang geen innovatie meer noemen. Er rijden inmiddels al zo lang electrische voertuigen rond. Motoren zijn wat minder populair (ruimtegebrek) maar ook daar zijn al jaren modellen op de baan.steveman schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:14:
Wauw, da's echte de laatste van wie ik zo'n innovatie verwachtte
En dat zeg ik niet omdat het HD is, maar gewoon in het algemeen. Apple heeft er ook al zo'n handje van om net te doen alsof ze alles zelf hebben uitgevonden.
Overigens reden er 100 jaar geleden meer electrische auto's rond dan nu...
Verwijderd
maar de amerikanen zijn wel de enige op dit moment die een beetje OK electro motorfiets op de markt hebben
Hou op schei uit.. Ik heb me een winter laten gaan en kan nu amper m'n leren pak meer aanRicepuppet schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:55:
[...]
Ceasars Salad, je moet wat om dat strakke lijf te houden![]()
btw. nice bike! ik heb zo'n 10 jaar op een 600 gereden en geen dag verveeld of spijt van gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door cbr600f4i op 19-06-2014 19:25 ]
Ik ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een CBR600F, alleen dan 3 jaartjes ouder. Het is mijn eerste motor dus heb nog weinig vergelijkingsmateriaal, maar ben er nog erg blij mee. Vind het zelf wel lekker dat de motor redelijk rustig bij lagere toerentallen is, maar bij flink doortrekken erg rap. En ook nog vrij zuinig ookRicepuppet schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:14:
[afbeelding]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Innovation is niet invention (even op z'n Engels, want dan klinken de termen beter).mphilipp schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:07:
[...]
Tsja...Amerikanen zijn er nu eenmaal goed in om iedereen ervan te overtuigen dat ze iets hebben uitgevonden. Ik kan die al lang geen innovatie meer noemen. Er rijden inmiddels al zo lang electrische voertuigen rond. Motoren zijn wat minder populair (ruimtegebrek) maar ook daar zijn al jaren modellen op de baan.
En dat zeg ik niet omdat het HD is, maar gewoon in het algemeen. Apple heeft er ook al zo'n handje van om net te doen alsof ze alles zelf hebben uitgevonden.
Overigens reden er 100 jaar geleden meer electrische auto's rond dan nu...
Als je het verschil tussen die twee snapt, dan snap je ook waarom Apple wel een innovator is (maar niet echt een inventor) en waarom het in het geval van HD nog moet blijken.
kan ik wat van je lenencbr600f4i schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:24:
[...]
Hou op schei uit.. Ik heb me een winter laten gaan en kan nu amper m'n leren pak meer aan
Ik zal eens kijken wat ik nog in de kast heb liggen
Als we dan toch onze motoren showen, dan maar even die van mij tonen.

Om te beginnen zou ik die vering maar eens afstellen, volgens mij staat die te zacht. De donkere lijn lijkt op en neer te gaan wat een indicatie is van vering die dijnt als je door de bocht gaat.steveman schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:19:
[afbeelding]
Asus Zenbook i7 256gb
Gas erop, zuinig rijden doe je maar met een blueslow-motion. Leuk ding, die rijden erg makkelijk door de rechte zit. Maatje van me had zo een in die kleurenstelling nadat zijn vorige was gestolen. Hij heeft hem helaas op de snelweg stuk gereden op een stel hertenantonboonstra schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:31:
[...]
Ik ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een CBR600F, alleen dan 3 jaartjes ouder. Het is mijn eerste motor dus heb nog weinig vergelijkingsmateriaal, maar ben er nog erg blij mee. Vind het zelf wel lekker dat de motor redelijk rustig bij lagere toerentallen is, maar bij flink doortrekken erg rap. En ook nog vrij zuinig ook [afbeelding]
[afbeelding]

Oke, dan ook ik maar even een foto. Met me vriendin achterop, als je goed kijkt

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 19-06-2014 20:56 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ook dan is HD niet echt een innovator. En Apple...er waren al smartphones, muziekspelers en tablets voordat zij ermee kwamen. Zij hebben alleen een aantal zaken nét iets slimmer gedaan (had ook te maken met bepaalde technologieën die pas later beschikbaar kwamen) vwb touchscreens en het OS.XBL schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:31:
[...]
Innovation is niet invention (even op z'n Engels, want dan klinken de termen beter).
Als je het verschil tussen die twee snapt, dan snap je ook waarom Apple wel een innovator is (maar niet echt een inventor) en waarom het in het geval van HD nog moet blijken.
Maar laten we het bij motoren houden: er zijn er al een aantal en het zijn - net als die HD - bijna allemaal prototypes. In Nederland rijden volgens mij boswachters op e-bikes en ook BMW is hip met die scooter. Dus ook volgens de enge definitie van innovator, is HD het niet. Maar door hun marketingmachine lijken ze wel de eerste.
Yamaha, Suzuki, BMW waren ze al voor. En Honda had het er in 2009 al over. Piaggio komt straks met een MP3 Hybrid (horror!).
Goed te zien dat de marketing van HD werkt, zoals ik al opmerkte
Motoren showen? Don't mind if I do!

Welke lijn bedoel je precies?Ghostrider schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:49:
[...]
Om te beginnen zou ik die vering maar eens afstellen, volgens mij staat die te zacht. De donkere lijn lijkt op en neer te gaan wat een indicatie is van vering die dijnt als je door de bocht gaat.

Mijn brommer.
Mods: Die sticker voorop heb ik er al vakkundig vanaf getrokken.
[ Voor 42% gewijzigd door Nero22 op 19-06-2014 23:44 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
ja 1x circuit was erg gaaf. ga ik zeker vaker doen!Dacuuu schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:39:
[...]
Lekker dagje Assen zo te zien. 1e x circuit?
Maar als dit eerste elektrische motor is die echt bruikbaar is, dan is dat zeker wel wel een innovatie.mphilipp schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:11:
[...]
Maar laten we het bij motoren houden: er zijn er al een aantal en het zijn - net als die HD - bijna allemaal prototypes. In Nederland rijden volgens mij boswachters op e-bikes en ook BMW is hip met die scooter. Dus ook volgens de enge definitie van innovator, is HD het niet. Maar door hun marketingmachine lijken ze wel de eerste.
Eerste zijn betekend niet automatisch dat je dé innovator bent.Yamaha, Suzuki, BMW waren ze al voor. En Honda had het er in 2009 al over. Piaggio komt straks met een MP3 Hybrid (horror!).
Marketing is ook onderdeel van innovatie. Het is o.a. het in de markt zetten van een nieuw iets (hoe nieuw is eigenlijk niet eens relevant, maar ik snap dat we het over radical innovation hebben). Afhankelijk van je definitie kan je ook nog een kwalificatie hangen aan hoe succesvol iets in de markt gezet wordt.Goed te zien dat de marketing van HD werkt, zoals ik al opmerkte
Dit topic is gesloten.