Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Ik denk dat je binnenkort bezoek van wat Tweakers krijgt, Aardschok :)

Mooi filmpje, lekker blèren op 12-13k toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

Om een idee te geven van het beoogde eindresultaat van mn VFR (maar dan beter afgewerkt, met minder tyrips enzo ;))
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/RC36-2/Beunen/Kuiploos2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/RC36-2/Beunen/Kuiploos3.jpg

Kleur zal wel gewoon wit worden zoals de tank.
Misschien dat ik de koplamp nog wel wat laat zakken, een paar cm, heb al een ruitje van een Z1000 besteld, vooral om de teller (die er nu niet op zit) te beschermen.

[ Voor 20% gewijzigd door 4x2 op 05-07-2014 16:14 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Chakotay schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:35:
4 uur tracktime voor 75 euro? Wow... Op Zandvoort en Assen ben je meestal minimaal het dubbele kwijt voor 5x 20 minuten :X
Niet gek ook dat er zoveel talent uit Spanje komt. Racen kost daar weinig vergeleken met hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jellabie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:10:
[...]

Vanaf stilstand heel even :+
Hoezo? 6000rpm en koppeling op laten komen toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En toch is dat ook van de redenen dat ik niet voor een R ben gegaan, een rotonde over of als je rustig woon-werk verkeer doet rijdt dat echt voor geen ene kudt. :P De mijne heeft dan iets meer inhoud als een R en tammere nokken dus onderin een flinke bak koppel meer en bovenin wat minder pk's, maar dat rijdt zoveel fijner. :X
Chakotay schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:33:
[...]

Minder turbulentie waarschijnlijk, dat kan heel veel schelen in lawaai :)
Dat klopt wel idd, maar ik denk ik mijn geval dat ik geen ruit kan krijgen die zo hoog komt met de wind dat ik er geen last van heb. :+

Wat wel mooi is, ik heb een zadel van een GSX1250F te pakken kunnen krijgen, die is wat luxer en bestaat uit 2 delen waardoor ik ook wat hoger kom. Misschien is dat ook niet genoeg om uit de wind te komen onder de helm...

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 05-07-2014 17:12 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, ook vanaf een rotonde kom je echt niks te kort met een R hoor, of je nu in de 1, 2, 3, 4 zit, snel ben je toch wel :P Een GSX-R rijdt wel een stuk leuker :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja bovenin maar met rustig rijden en onderin tokkelen loopt de mijne veel soepeler. :)
Maar met de mijne heb ik ook niks te klagen hoor. :D

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 05-07-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:09:
En toch is dat ook van de redenen dat ik niet voor een R ben gegaan, een rotonde over of als je rustig woon-werk verkeer doet rijdt dat echt voor geen ene kudt. :P De mijne heeft dan iets meer inhoud als een R en tammere nokken dus onderin een flinke bak koppel meer en bovenin wat minder pk's, maar dat rijdt zoveel fijner. :X
Klopt, mijn Bandit heeft hetzelfde blok als jouw motor, en die blokken hebben echt een prachtig koppelverkoop. Ik vind een nerveus blok voor woon/werk verkeer echt een ramp omdat hoog in de toeren rijden onder woon/werk omstandigheden nauwelijks een optie is. Mijn volgende woon/werk motor als de Bandit op is wordt dan ook zeker een allroad gezien de koppelrijke blokken die die dingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:13:
Om een idee te geven van het beoogde eindresultaat van mn VFR (maar dan beter afgewerkt, met minder tyrips enzo ;))
[afbeelding]
[afbeelding]

Misschien dat ik de koplamp nog wel wat laat zakken, een paar cm, heb al een ruitje van een Z1000 besteld, vooral om de teller (die er nu niet op zit) te beschermen.
kun je een foto van de zijkant geven die wat lager genomen is (dus niet zo van boven naar beneden)
Ik denk dat als je je koplamp ietsjes laat zakken, het wat agressiever staat, en dat de "lijn" (of hoe je dat wil noemen) dan van de bovenkant koplamp beetje op gelijke hoogte doorloopt met de tank.
staat mischien iets strakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:04:
[...]

Klopt, mijn Bandit heeft hetzelfde blok als jouw motor, en die blokken hebben echt een prachtig koppelverkoop. Ik vind een nerveus blok voor woon/werk verkeer echt een ramp omdat hoog in de toeren rijden onder woon/werk omstandigheden nauwelijks een optie is. Mijn volgende woon/werk motor als de Bandit op is wordt dan ook zeker een allroad gezien de koppelrijke blokken die die dingen hebben.
Opzich valt dat nerveuze mee, het is geen oude 2-takt racer ofzo ;) Alleen als je er écht voor wilt gaan, dan moet je hoog in toeren, maar daar krijg je ook wel wat terug ;)
Mijn oude GSX400X, die was pas hoogtoerig :D 60 pk bij 13.000 rpm ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 uur tracktime voor 75 euro? Wow... Op Zandvoort en Assen ben je meestal minimaal het dubbele kwijt voor 5x 20 minuten :X
Moet ik wel bijzeggen, het is echt vrij rijden.
Dus geen sessies, en iedereen door elkaar (ervaring en type motor)
Maar er werd best netjes gereden (geen rare inhaal acties, snellere machines bleven gewoon achter de langzamere z800, street triple en 1200 bandit hangen en dan op het rechte stuk ervoorbij blazen)

en die 75 euro is soort van "anti-crisis" trackday, normale prijs ligt dus ook hoger, maar x keer per jaar is het dus budget racen.

Ik denk dat ik maar weer eens een leren pak ga scoren en in oktober ook eens mee doe :)

(effe wat spelling gecorrigeerd)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:34:
[...]

kun je een foto van de zijkant geven die wat lager genomen is (dus niet zo van boven naar beneden)
Ik denk dat als je je koplamp ietsjes laat zakken, het wat agressiever staat, en dat de "lijn" (of hoe je dat wil noemen) dan van de bovenkant koplamp beetje op gelijke hoogte doorloopt met de tank.
staat mischien iets strakker
Ik zit daar half in mn tig apparaatje en een doos puin gevouwen, dit was de beste foto die ik kon maken, had misschien van tevoren even op moeten ruimen :P
Maar de kans dat ie nog een 2-3cm zakt is aanzienlijk, eerder zaten er nog spacers tussen de stuurklemmen, maar doordat de CBR vork die er in zit iets korter is (en dus verder omlaag gestoken kon worden) dan de VFR vork kon ik ze weg laten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaats je nog kuipwerk terug? (die om het blok gaan) of laat je dat naakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdje terug kwamen foam rugprotectors in zomerjassen ter sprake. Heb nu als absolute warm weer jas deze in gebruik van richa en daar zit gewoon een deftige rug protector in af fabriek (D3O).

http://www.richa.eu/nl/pr...ile-rainwear/cool-summer/

Afbeeldingslocatie: http://www.richa.eu/slir/h400/files/shop_product_image/1386929164/2CSH_1700_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ricepuppet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:42:
En toen ineens zomaar deze helm gloednieuw van mijn vader gekregen. Morgen ofzo maar eens uit testen :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf! Fix ook ff die stickers bovenop 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Maak daar het 3dubbele van _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:32:
plaats je nog kuipwerk terug? (die om het blok gaan) of laat je dat naakt?
Misschien dat ik de originele onderkuip wat verknutsel en terug duw, ik heb er wel 1 van een VF1000 liggen, maar die past voor geen kanten doordat de VFR de uitlaatbochten heel anders heeft zitten.
Zit nu ff te kijken, misschien dat die van de VF750 wel past, die heeft daar een extra radiateur zitten en heeft daardoor een wat gunstigere vorm.

Voor de radiateur kijk ik wel of er nog iets overheen komt, misschien dat ik iets verzin in de richting van een X11, maar die zijn meteen zo lomp en zo erg in het zicht zit ie ook niet (expansietankje gaat natuurlijk wel ergens anders heen)

Bobines ga ik proberen op te lossen met 4 penbobines van een CBR1000RR en anders verstop ik de originele wel ergens (de achterste 2 zijn niet zo lastig, de voorste 2 wel)

Maar goed, dat zijn details over de afwerking, de onderdelen om m rijdend te maken heb ik eigenlijk allemaal al (buiten de juiste voorwielas)
Ik heb eerst zooi verzameld en heb m daarna pas uit elkaar gesloopt, dat grapje kende ik onderhand wel.

Het ding helemaal uit elkaar halen en frame/achterbrug/blokdelen laten coaten komt wel een keer als het sneeuwt ofzo.

Kleurencombo kan ook wel eens zwart met een brede rode streep met 2 dunne witte dr langs worden, heb tenslotte nog wat N7 stickers liggen :+

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 05-07-2014 22:56 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
4x2 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:13:
[afbeelding]
[afbeelding]

Origineel een VFR in de R6 uitvoering. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
GewoonDennis schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:18:
[...]

Gaaf! Fix ook ff die stickers bovenop 8-)
Ik denk dat ik deze maar gewoon zo laat zoals hij is. Vind hem wel mooi zo :)

Overigens wilde ik deze helm 1,5 jaar geleden ook hebben, maar vond ik de prijs te hoog en nu lag hij voor €180 in de winkel (blijkbaar)
Hoe rijd hij? Heb er nog steeds niet mee gereden ~kutweer ...

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:04:
[...]

Haha ja precies. :P En een allroad vind ik zelf ook enorm fijn, alleen al vanwege de hoogte. Ik ben zelf 1.97m dus dan is een beetje grote motor wel fijn. Enige waar ik dan wel mee zit, en dat is vooral nog vanuit de periode met crossers edg, de mijne weegt al een gezonde 250kg en dat is als die rolt wel goed te sturen maar ermee kunnen 'gooien' zoals met de crossers dat kan echt niet, en dat is heel erg jammer.

En als je dan een goeie allroad pakt dan heb je ook het gewicht. :X

Edit: de V Strom deelt hetzelfde blok. :P Niet echt mijn favo qua model maar zal wel dezelfde fijne eigenschappen hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 06-07-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja, zoals de sterotype BMW GS rijders....die kan ook wel af met de normale.

Koop dan gewoon iets goed kan en niet een motor die alles net niet kan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Zo.. net een doorwaai-jas en een motor-jeans gekocht :) Beide van Magna :) Laat nu het mooie weer maar weer komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Ricepuppet schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat ik deze maar gewoon zo laat zoals hij is. Vind hem wel mooi zo :)

Overigens wilde ik deze helm 1,5 jaar geleden ook hebben, maar vond ik de prijs te hoog en nu lag hij voor €180 in de winkel (blijkbaar)

[...]

Hoe rijd hij? Heb er nog steeds niet mee gereden ~kutweer ...
Mja, is even wennen dat het vizier niet op een kiertje open kan blijven staan, en het vergt in het begin enige oefening om met 1 hand het vizier uberhaupt open te krijgen :D

Maar bevalt me nu prima :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

AlterMann schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:33:
Zo.. net een doorwaai-jas en een motor-jeans gekocht :) Beide van Magna :) Laat nu het mooie weer maar weer komen :+
Pics?

Ik ga denk ik voor de Rev It Tarmac Air, dit is dan wel een ouder model maar wel stukken mooier dan de moderne. Daarbij is die ook fors goedkoper te vinden.

past goed bij de collectie aangezien ik ook de Tarmac Overall en losse jas heb :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 06-07-2014 16:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, not my cup of tea :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Getver, lijtk wel zo'n GSX-F uit de jaren 90.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Dit is meer van 'Hoe maak ik van een Pagani Zonda een Opel Astra' :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:30:
Ja, zoals de sterotype BMW GS rijders....die kan ook wel af met de normale.

Koop dan gewoon iets goed kan en niet een motor die alles net niet kan.
Hoe bedoel je de opmerking van BMW rijders? Maar idd die V Strom is een net niet ding wat in het terrein niks kan. Beetje zoals al die SUV's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:43:
[...]

Hoe bedoel je de opmerking van BMW rijders? Maar idd die V Strom is een net niet ding wat in het terrein niks kan. Beetje zoals al die SUV's...
Juist, 90% van de GS rijders durft niet eens door de berm :F Die hadden dus beter een normale kunnen aanschaffen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ow haha op die manier. :P Ja zelfde als die pc hoofdstraat tractors dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Ghostrider schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:58:
[...]

Juist, 90% van de GS rijders durft niet eens door de berm :F Die hadden dus beter een normale kunnen aanschaffen.
Je mag een motor niet gewoon graag zien ?
Of de koffers handig vinden (zoals de meeste van de GS-rijders die ik hier zie die het voor woon-werk gebruiken) ?

Laat mensen een motor rijden die ze graag rijden.

Waarom rijden mensen op een R1 op de openbare weg ? Kan ik net zo goed vragen. Een R6 komen ze net zo goed mee toe. Hetzelfde met banden. Waarom supercorsa's met schaamranden als een gewone pilot sport ofzo al meer dan voldoende is voor weggebruik.

Daar zegt toch ook niemand wat over, nee, het is een racer, dat is cool, zelfs al wordt 50% van het vermogen nooit gebruikt op de openbare weg (want dan ben je in z'n 2 al je rijbewijs kwijt).

Ik rij ook een "GS-type" motor. Ik hou van z'n weggedrag, ik hou van de zithouding, ik hou van hoe hoog ik boven het verkeer uit steek, ik hou van de grote koffers. Maar ik rij er 99% van de tijd mee op asfalt, lekker boeie.

[ Voor 49% gewijzigd door DinX op 06-07-2014 20:05 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar begrijp het niet verkeerd,
de Q7, X5, Cayenne enzo zijn ook populaire autos...

het is alleen het type motor (allroad) dat het er nooit voor gebruikt word (mischien ooit eens een gravel paadje)

trouwens, ik wil ook keihard beweren dat het gros van de GS rijders, veel beter een R of RT had kunnen kopen.

maar goed, dat is BMW, het ging over allroad rijders in algemeen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Dan heb je nog altijd het verschil in koffers, zithouding, overzicht op de weg,...
Ik rij veel liever op m'n XT1200Z dan op m'n FJR1300A (om binnen hetzelfde merk te blijven).

Je zou verbaasd zijn hoe onpraktisch de koffers zijn van de gemiddelde (sport)tour motor.

Waarom zie je veel huisvrouwen in van die SUV's rijden ?
Veel ruimte, hoge zitpositie,...

[ Voor 35% gewijzigd door DinX op 06-07-2014 20:30 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht dat het was omdat hun mannen iets te compenseren hadden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:01:
[...]

Of de koffers handig vinden (zoals de meeste van de GS-rijders die ik hier zie die het voor woon-werk gebruiken) ?

Waarom rijden mensen op een R1 op de openbare weg ? Kan ik net zo goed vragen. Een R6 komen ze net zo goed mee toe. Hetzelfde met banden. Waarom supercorsa's met schaamranden als een gewone pilot sport ofzo al meer dan voldoende is voor weggebruik.

Daar zegt toch ook niemand wat over, nee, het is een racer, dat is cool, zelfs al wordt 50% van het vermogen nooit gebruikt op de openbare weg (want dan ben je in z'n 2 al je rijbewijs kwijt).

Ik rij ook een "GS-type" motor. Ik hou van z'n weggedrag, ik hou van de zithouding, ik hou van hoe hoog ik boven het verkeer uit steek, ik hou van de grote koffers. Maar ik rij er 99% van de tijd mee op asfalt, lekker boeie.
Een dikke +1 inderdaad DinX _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Joopieboy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:43:
[...]

Of je met een motor in het terrein wat kan hangt meer van de bestuurder af dan van de motor zelf. Check het fimpje hieronder, een R1 die offroad gaat :) uiteraard zit je met wat technische zaken zoals noppenbanden, genoeg ruimte rondom de banden (niet dat modder zich volvreet aan de binnenkant van het spatbord zodat het wiel aanloopt) en extra grondspeling. Maar om daarom een V-strom af te schrijven als motor die niets in het terrein kan gaat een beetje ver :P Ja, het is moeilijk. Maar de eerste keer op een 250cc crossmotor op de crossbaan is ook moeilijk :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, zo kan ik het ook, die is volledig verbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maar dan nog met zoveel power offroad, nog knap dat hij em recht houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd... Een offroad of een allroad heeft toch wat andere eigenschappen dan zoiets. :X Bij een V Strom is heel de ophanging er ook niet voor geschikt dus dan zou je ook een hoop moeten aanpassen...
DinX schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:01:
[...]

HA!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-18-18.41.08-Custom.jpg
Bridgestone BT-023 tour/sport banden, heerlijk stabiel. 8)

Maar over schaamranden, zo zag ik laatst een prachtige Ducati staan met idd de Corsa's eronder die bekant vierkant waren. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

?? Ik zie gewoon een dikke schaamrand hoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Krijg jij die laatste cm nog eraf dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Achter met een BT023? Makkelijk.

Voor lukt het me met de Dunlop Sportsmart² waar ik nu meer rij overigens niet, die zijn zo verticaal aan die rand dat ik er niet genoeg grondspeling voor heb zonder gigantisch te gaan sliden. Dat lukt me niet echt met mijn RSV :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
Afgelopen vrijdag na het rijden wou ik de motor op de paddockstand zetten, schiet me de paddockstand langs de bobbins heen :/ Motor schoot daardoor van de stand af en viel om tegen mijn quad aan. Ik kon hem gelukkig tegenhouden zodat ie niet verder zou vallen, maar ik kreeg hem niet in m'n eentje weer rechtop, daarbij heeft m'n vriendin moeten meehelpen.

Er -lijkt- geen schade te zijn, maar het was wel een hartslag 150 momentje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ai dat zijn idd wel *kak momentjes ja. :X
Chakotay schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:47:
Achter met een BT023? Makkelijk.

Voor lukt het me met de Dunlop Sportsmart² waar ik nu meer rij overigens niet, die zijn zo verticaal aan die rand dat ik er niet genoeg grondspeling voor heb zonder gigantisch te gaan sliden. Dat lukt me niet echt met mijn RSV :+
Lol dat is wel heel goed dan. :P Maar ik vind voor mijn eigen dit al een behoorlijke overwinning na mijn ongeluk van vorig jaar, vertrouwen en rust in het rijden is weer terug. :) Ik rijd iig nog niks aan de grond qua stepjes ofzo, dat deed ik met de lesmotor wel. :X Belachelijke beugels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:43:
Krijg jij die laatste cm nog eraf dan? :P
Geen probleem. Breng maar hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:50:
Ai dat zijn idd wel *kak momentjes ja. :X

[...]

Lol dat is wel heel goed dan. :P Maar ik vind voor mijn eigen dit al een behoorlijke overwinning na mijn ongeluk van vorig jaar, vertrouwen en rust in het rijden is weer terug. :) Ik rijd iig nog niks aan de grond qua stepjes ofzo, dat deed ik met de lesmotor wel. :X Belachelijke beugels...
Prima dan toch, vertrouwen is alles!

@Tylen, ik zal eens een foto maken van die voorband van mij, ben benieuwd wat je daarvan vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom, nu alleen vooral bezig met zitpositie en die grote voeten van mij naar achteren zetten op de stepjes voor een bocht, anders heb ik de laarzen aan de grond. :P

@Tylen: was even vergeten dat jij circuit reed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lukt op een rotonde ook wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat is ook waar, ene M3rcury schijnt daar ook nogal goed in te zijn. :+

Nog even oefenen dus. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JuxS2G3l.jpg

Verder dan dit krijg ik em tot nu toe niet, ben alleen nog niet op het circuit geweest met deze band.

Achter: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b3fdQw0l.jpg

Die zit er net 100km op, dat komt wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

O die voorband is wel apart ja. Ik red de zijkant ook niet helemaal van mijn voorband (Pirelli diablo Supercorsa SC2) en houd daar zo'n 5mm over. Maar dit is wel veel. Wat voor bandenspanning heb je die voorband dan? En wat is de maat?

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 07-07-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:04:
O die voorband is wel apart ja. Ik red de zijkant ook niet helemaal van mijn voorband (Pirelli diablo Supercorsa SC2) en houd daar zo'n 5mm over. Maar dit is wel veel. Wat voor bandenspanning heb je die voorband dan? En wat is de maat?
120/70 ZR17. Op straat rij ik met 2.4-2.5 voor, en 2.8-2.9 achter.

Op de promofoto van Dunlop heeft die voorband trouwens net zo verticale zijkanten:

Afbeeldingslocatie: http://www.dunlop.eu/dunlop_nlnl/Images/ss2-packshot-large_tcm425-146561.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 07-07-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Hier nog zo'n toerfiets met hypersportbanden O-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YnMHhiUl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/erF2CcQ.jpg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:D Held

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo zien banden er bij mij uit na een circuitdagje idd, op straat krijg ik ze niet zo opgeruld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb achter ook geen schaamranden meer, maar zo opgeruld krijg ik ze niet op straat :P
Ik begin wel te merken dat het 'puntige' van de achterband langzaam weg gaat (Bridgestone S20), de motor is wat minder snel om te gooien. Opzich wel jammer, want ik krijg steeds meer vertrouwen in de motor (lees: het gaat steeds harder en platter :P). Moet ook wel zeggen dat ik de motor de laatste tijd ook wat vaker voor woon/werk verkeer pak. Dat helpt natuurlijk ook niet echt (heenweg zo'n 25 km snelweg, terug pak ik altijd de dijk). Denk dat m'n volgende achterband een T30 wordt i.p.v. een S20.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dragon achterbandje:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400597326.jpg

Dragon voorbandje:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400597307.jpg

O ik zie nu dat ik bij de dragon voorband wel de zijkant helemaal haal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb achter gewoon een stel nette schaamrandjes tijdens straatgebruik. In de praktijk zit de leeftijdscategorie van 20 t/m 35 zonder schaamrandjes tijdens straatgebruik binnen een paar jaar of in een rolstoel of rond een boom gevouwen.

/me ziet al geruime tijd de enorme hoeveelheid motorongevallen hier in brabant met lede ogen aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:51:
Ik heb achter gewoon een stel nette schaamrandjes tijdens straatgebruik. In de praktijk zit de leeftijdscategorie van 20 t/m 35 zonder schaamrandjes tijdens straatgebruik binnen een paar jaar of in een rolstoel of rond een boom gevouwen.

/me ziet al geruime tijd de enorme hoeveelheid motorongevallen hier in brabant met lede ogen aan :(
Veel ongelukken komen toch echt door auto/motor combinatie wat niet lekker gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dacuuu schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Veel ongelukken komen toch echt door auto/motor combinatie wat niet lekker gaat :X
Tuurlijk, dat risico behoud je altijd.. maar Stacheldraht heeft wel een punt..

Mijn banden zijn ook best vierkant van alle snelweg die ik rij..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:51:

Shit, dan moet ik nog 5 jaar zien te overleven... Ben al over de helft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15
Afgelopen zaterdag de motor pas opgehaald, dus sowieso wil ik eerst de motor nog een beetje verkennen voordat ik helemaal plat de bocht door ga. Al vermoed ik dat ik met de 55 bandjes nog wel iets ga overhouden aan schaamrandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Exact :P Dat viel me ook op. :D

Bandjes zien er goed uit trouwens, zat profiel nog, alleen jammer dat het erop ligt in rullen. :+
[...]

Ik bedoel maar. :X Maar een bekend stukje weg 's avonds kan weinig aan mis... Ik rijd meestal ook eerst een verkenningsrondje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat klopt, maar daarnaast is er een heel groot percentage dat op de openbare weg idioot grote risico's neemt en dat met de dood of blijvende invaliditeit moet bekopen. Gewoon heel erg stom en jammer :(

Een hele kleine selectie:

http://www.omroepbrabant....chwerf+in+Roosendaal.aspx

http://www.omroepbrabant....wond+naar+ziekenhuis.aspx

http://www.omroepbrabant....+op+A59+bij+Rosmalen.aspx

http://www.omroepbrabant....ight+Forum+Eindhoven.aspx

http://www.omroepbrabant....ig+ten+val+in+Heerle.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar zitten geen misselijke klappers tussen. :X

Die van het flight forum daar heb ik nog zat over gehoord trouwens...

Wel zat mooi beeldmateriaal te vinden:
YouTube: GoPro hero wide HD (720p) Flight forum

[ Voor 81% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gellukig niet, die hoef ik ook niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is niet van die crash he. ;) Foto's zijn nog wel te vinden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:16:
Daar zitten geen misselijke klappers tussen. :X

Die van het flight forum daar heb ik nog zat over gehoord trouwens...
Dit is nog maar een hele kleine selectie hoor ;) In 9 v/d 10 gevallen allemaal motoren in de categorie: zxr, gsxr, yzr, cbr en motorrijders tussen de 20 en de 35 jaar.

Ga eens met de Duitse politie of hulpverleners praten dan wordt je helemaal niet vrolijk qua ongelukken shit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pff gelukkig heb ik een GSX-F. :P Nee maar idd er rijden ook wat wannabe rossi's rond of van die teenslipper figuren... Die lopen echt te knallen op stukken wat gewoon niet gaat of te druk is...

En Duitsland ken ik ja, wat denk je hier net over de grens (Ruhrsee), locals worden ook kei gek, zijn zelf plekken waar regelmatig met olie wordt gestrooid omdat mensen het helemaal zat zijn. :X

[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:23:
[...]
zijn zelf plekken waar regelmatig met olie wordt gestrooid omdat mensen het helemaal zat zijn. :X
!? :o ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd ;)
onderste krat was een Duitse witbier, ook erg lekker.
Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:14:
[...]

Exact :P Dat viel me ook op. :D

Bandjes zien er goed uit trouwens, zat profiel nog, alleen jammer dat het erop ligt in rullen. :+
Bandjes stonden te koop ;) Als ik weer eens een setje heb zal ik ze hier wel neerzetten ;)
newbreed schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:10:
Afgelopen zaterdag de motor pas opgehaald, dus sowieso wil ik eerst de motor nog een beetje verkennen voordat ik helemaal plat de bocht door ga. Al vermoed ik dat ik met de 55 bandjes nog wel iets ga overhouden aan schaamrandjes.
55 achterbandjes is een standaard hoogte. Dus zodra je de feeling hebt gevonden op de motor ga je die rand er wel afrijden ;)

Alhoewel je de laatste tijd een verschuiving ziet naar de 60% hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar vroeger ze bij mij ook naar, maar ik heb toch bewust gekozen voor de 55 hoog. :P
Maar je rijdt alleen op nieuwe banden of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Op mijn oude fiets (fz6) zat een 180/50 17", daar reed ik op 2mm de schaamranden er niet af. Op de nieuwe fiets (Speed Triple 2011) zit een 180/55 17" en dat verschil lijkt echt enorm. De banden zijn overigens over niet al te lange tijd aan vernieuwing toe. Ze lijken een beetje hoekig. Wanneer je de bocht in gaat, rol je het eerste stuk redelijk soepel en wanneer je wat verder doorleunt lijkt hij nog iets verder (beetje abrupt) te vallen.

Een setje nieuwe banden moet dat wel oplossen. Maar ik begin sowieso lekker rustig op een nieuwe fiets.

(edit: verschrikkelijke tikfout)

[ Voor 3% gewijzigd door newbreed op 07-07-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:45:
Daar vroeger ze bij mij ook naar, maar ik heb toch bewust gekozen voor de 55 hoog. :P
Maar je rijdt alleen op nieuwe banden of hoe?
Yes altijd op nieuw vers rubber.
newbreed schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:50:
Op mijn oude fiets (fz6) zat een 180/50 17", daar reet ik op 2mm de schaamranden er niet af. Op de nieuwe fiets (Speed Triple 2011) zit een 180/55 17" en dat verschil lijkt echt enorm. De banden zijn overigens over niet al te lange tijd aan vernieuwing toe. Ze lijken een beetje hoekig. Wanneer je de bocht in gaat, rol je het eerste stuk redelijk soepel en wanneer je wat verder doorleunt lijkt hij nog iets verder (beetje abrupt) te vallen.

Een setje nieuwe banden moet dat wel oplossen. Maar ik begin sowieso lekker rustig op een nieuwe fiets.
Apart he dat je dat zo goed merkt? Ik heb ook een keer een 60 band gereden en ik kon niet de normale rondetijden halen ;) Man man man wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En wat voor type banden heb jij dan het liefst? :) Maar merk je dat dan zo erg als de banden wat ouder worden?

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:07:
[...]

Shit, dan moet ik nog 5 jaar zien te overleven... Ben al over de helft!
Ik zit precies op de helft :P nog 7,5 jaar te gaan!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Dat klopt, maar daarnaast is er een heel groot percentage dat op de openbare weg idioot grote risico's neemt en dat met de dood of blijvende invaliditeit moet bekopen. Gewoon heel erg stom en jammer :(

Een hele kleine selectie:

http://www.omroepbrabant....chwerf+in+Roosendaal.aspx

http://www.omroepbrabant....wond+naar+ziekenhuis.aspx

http://www.omroepbrabant....+op+A59+bij+Rosmalen.aspx

http://www.omroepbrabant....ight+Forum+Eindhoven.aspx

http://www.omroepbrabant....ig+ten+val+in+Heerle.aspx
Dit geval heb je inderdaad gelijk. Tijdje geleden heb ik zelf nog op de 1e rang gezeten (en jammer genoeg stond de contour camera net ffe uit :'( ). Gozer met zijn SM haalt mij met een wheely in, zet hem voor een haaks bochtje weer neer. Na de haaks bocht trekt die hem weer op zijn achterwiel en zet hem scheef neer, hij klapt van de motor af en raakt net wat beton blokjes die naast de weg liggen, en vliegt tussen verkeersborden/lantaarnpalen door. Hij had zijn poot gebroken en verder niets. Die gozer heeft 100% geluk gehad. Heb 1e hulp verleend en 112 gebeld. Gelukkig moest ik 112 bellen ipv de lijkwagen.

Motor was trouwens instant TL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Tylen schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Yes altijd op nieuw vers rubber.

[...]

Apart he dat je dat zo goed merkt? Ik heb ook een keer een 60 band gereden en ik kon niet de normale rondetijden halen ;) Man man man wat een verschil.
Oh... correctie. Ik heb net even gekeken en het is een 190/55/17 band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
newbreed schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Oh... correctie. Ik heb net even gekeken en het is een 190/55/17 band.
190/55 is gewoon goede combo. 'vroeger' waren de standaard banden 190/50. Nu kan je die nog gewoon kopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik heb ook nergens beweerd dat het geen goede maat is. Ik constateer alleen dat ik mijn banden niet over de gehele breedte gebruik, omdat deze breder zijn dan ik gewend ben. Daarnaast rijd ik ook nog niet goed/zeker genoeg.

Het was gewoon een verkapte "kijk mij eens een nieuwe motor hebben / ik ben blij met een nieuwe motor" -post. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dacuuu schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:40:
[...]

Dit geval heb je inderdaad gelijk. Tijdje geleden heb ik zelf nog op de 1e rang gezeten (en jammer genoeg stond de contour camera net ffe uit :'( ). Gozer met zijn SM haalt mij met een wheely in, zet hem voor een haaks bochtje weer neer. Na de haaks bocht trekt die hem weer op zijn achterwiel en zet hem scheef neer, hij klapt van de motor af en raakt net wat beton blokjes die naast de weg liggen, en vliegt tussen verkeersborden/lantaarnpalen door. Hij had zijn poot gebroken en verder niets. Die gozer heeft 100% geluk gehad. Heb 1e hulp verleend en 112 gebeld. Gelukkig moest ik 112 bellen ipv de lijkwagen.

Motor was trouwens instant TL..
Lullig dat je dat moest zien. Ik vraag me wel eens af of die gasten een beschaamd gevoel hebben, omdat ze je net heel triomfantelijk zijn ingehaald. En jij helpt ze dan als ze in de kreukels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Beschaamd wel, maar dan puur omdat hun ego gekrenkt is. De meesten zetten geen vraagtekens bij hun actie/rijgedrag maar geven dan olie/zand/nieuwe banden/die struisvogel de schuld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:06:
En wat voor type banden heb jij dan het liefst? :) Maar merk je dat dan zo erg als de banden wat ouder worden?
Banden worden bij mij niet echt oud ;) Ik rijd er misschien 2 max 3 dagen op. En op een 1 voorband verslijt ik 2 achterbanden. Als je "op" raken dan begint de motor een beetje meer te glijden in hogere snelheidsbochten (Duikersloot op Assen bv).

Het liefst rijd ik Pirelli SuperCorsa (Dragon of Diablo) SC2. (Medium compound dus). Achterband op 1.9bar voorband op 2.1bar (Warm gemeten). Is het heel heet buiten dan alles 0.1 zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Lullig dat je dat moest zien. Ik vraag me wel eens af of die gasten een beschaamd gevoel hebben, omdat ze je net heel triomfantelijk zijn ingehaald. En jij helpt ze dan als ze in de kreukels liggen.
Als ik in de file een andere motor inhaal hoop ik altijd wel extra hard om niet omver gereden te worden ivm schaamgevoel naar die andere motorrijder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afgelopen week hier in de buurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.112oldenzaal.nl/wp-content/uploads/2014/07/IMG_2933.jpg
Motorrijder om het leven gekomen bij ernstig ongeluk N349 Denekamp
Bleek een collega van mijn maat te zijn. Hij is ook niet de eerste die op dit stuk weg omgekomen is, en hij zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn. Het is een leuke weg met lange snelle doordraaiers, maar daar zit het gevaar ook in. De motorrijder is gok ik op de verkeerde weghelft gekomen met flink hoge snelheid.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Triest, eergisteren er ook een oud klasgenootje overleden bij motorcross...

Zie, http://www.rtvutrecht.nl/...overleden-na-ongeluk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen remspoor of niets te zien.. zal hard gegaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Versteegrob schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:24:
Triest, eergisteren er ook een oud klasgenootje overleden bij motorcross...

Zie, http://www.rtvutrecht.nl/...overleden-na-ongeluk.html
Dat was toch niet bij de motorcross maar bij supermoto evenement???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Ja, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet leuk iig :( Gun je niemand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bizar, dat zijn wel heel veel kleine stukjes geworden.

Kunnen we weer over de leuke kant van motorrijden hebben, please? Bijvroorbeeld, ik ga - mits het weer het toelaat - voor een weekendje naar Luxemburg. Zinin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jolke schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Hij zal naast motor en letsel ook wel ego schade zijn opgelopen ja. Hij reed gewoon veelste ruw, toen die mij inhaalde op zijn achterwiel zag ik aan zijn rij-style dat het niet soepel ging en met veel risico. Het haaks bochtje kan je niet snel nemen. Er ligt daar altijd veel steentjes in de bocht. En aangezien die jongen uit de buurt kwam moet hij dat ook wel weten. Maar toch ging die vol door het knikje heen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
aangezien het lessen binnenkort toch echt gaat beginnen ben ik nu eigenlij k alvast opzoek naar een eigen motorpak, nu vind ik die site's in de TS mega handig... maar dan kan je niet passen... hoe deden jullie dat bi jaanschaf van je eerste motorspullen (ik wil sowieso een helm, en handschoenen kopen, motorpak voor t lessen kan ik lenen van vriend van me) en opzich zouden motorlaarzen ook wel heel prettig zijn...

ik durf het opzich wel te bestellen maar dan weet je nog niet of het goed beter of best zit...

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 07-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dan moet je naar een winkel ;)
En dan kun je ofwel daar aanschaffen, of later in een webshop.

Webshops kun je natuurlijk wel nog de spullen terugsturen als het niet past, maar als je echt wilt vergelijken heb je weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Reloader schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:19:
aangezien het lessen binnenkort toch echt gaat beginnen ben ik nu eigenlij k alvast opzoek naar een eigen motorpak, nu vind ik die site's in de TS mega handig... maar dan kan je niet passen... hoe deden jullie dat bi jaanschaf van je eerste motorspullen (ik wil sowieso een helm, en handschoenen kopen, motorpak voor t lessen kan ik lenen van vriend van me) en opzich zouden motorlaarzen ook wel heel prettig zijn...

ik durf het opzich wel te bestellen maar dan weet je nog niet of het goed beter of best zit...
Mijn ervaring met motorkleding is (jas en broek), dat in een winkel passen de enige (beste) mogelijkheid is. Ieder model, van ieder merk valt compleet anders. Van dingen die mij optisch ok leken heb ik van de volgende merken wat modellen gepast, waarbij: Revit (voor mij te breed en kort) MQP (smaller dan Revit, maar te kort) Alpinestars (precies goed). Dit was allemaal de zelfde maat, maar zal per model ook wel weer verschillen.

Qua laarzen, merkte ik dat een aantal merken klein vallen, voornamelijk het Italiaanse spul. Helmen is ook geen pijl op te trekken en daar is het al helemaal essentieel dat het goed past.

Je kan natuurlijk gebruik maken van het aanbod en de service van een winkel om vervolgens voor 1 of 2 tientjes minder in een webshop te kopen, maar ik zou lekker naar de winkel gaan en het spul meteen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je kunt hier langsgaan, een webshop die ook een grote fysieke winkel heeft om het assortiment te kunnen passen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Chakotay schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:36:
Je kunt hier langsgaan, een webshop die ook een grote fysieke winkel heeft om het assortiment te kunnen passen e.d.
Daar heb ik ook mijn kleding gekocht. Goedhart zit daar ook dichtbij.

[ Voor 10% gewijzigd door newbreed op 07-07-2014 16:37 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.