Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:46:
[...]

Banden worden bij mij niet echt oud ;) Ik rijd er misschien 2 max 3 dagen op. En op een 1 voorband verslijt ik 2 achterbanden. Als je "op" raken dan begint de motor een beetje meer te glijden in hogere snelheidsbochten (Duikersloot op Assen bv).

Het liefst rijd ik Pirelli SuperCorsa (Dragon of Diablo) SC2. (Medium compound dus). Achterband op 1.9bar voorband op 2.1bar (Warm gemeten). Is het heel heet buiten dan alles 0.1 zachter.
Dat is niet echt oud idd, dan is net het toplaagje eraf bij wijze van spreken. :P Maar dat je dat zo erg merkt dan. :) Snap je wel heel goed, zeker als je echt wedstrijden rijdt.
Gisae schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:59:
Afgelopen week hier in de buurt:
[afbeelding]
Motorrijder om het leven gekomen bij ernstig ongeluk N349 Denekamp
Bleek een collega van mijn maat te zijn. Hij is ook niet de eerste die op dit stuk weg omgekomen is, en hij zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn. Het is een leuke weg met lange snelle doordraaiers, maar daar zit het gevaar ook in. De motorrijder is gok ik op de verkeerde weghelft gekomen met flink hoge snelheid.
Poeh damn dat is een rotzooi daar. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

-tom-562

Oliesjeik

Reloader schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:19:
aangezien het lessen binnenkort toch echt gaat beginnen ben ik nu eigenlij k alvast opzoek naar een eigen motorpak, nu vind ik die site's in de TS mega handig... maar dan kan je niet passen... hoe deden jullie dat bi jaanschaf van je eerste motorspullen (ik wil sowieso een helm, en handschoenen kopen, motorpak voor t lessen kan ik lenen van vriend van me) en opzich zouden motorlaarzen ook wel heel prettig zijn...

ik durf het opzich wel te bestellen maar dan weet je nog niet of het goed beter of best zit...
Motorkleding moet je gewoon 'offline' gaan passen. Je koopt niet zomaar 'even' een pak, als je naar een goede zaak gaat (ik kan Termaat in Nijmegen aanraden) ben je zo een middagje bezig met het passen van je outfit (zeker als je ook nog een helm wilt). Je krijgt er goed advies, en uiteindelijk scheelt het niet veel met een webshop o.i.d. (hooguit tientjeswerk, maar als dat al een probleem is kan je beter niet aan motorrijden beginnen ;))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Reloader schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:19:
aangezien het lessen binnenkort toch echt gaat beginnen ben ik nu eigenlij k alvast opzoek naar een eigen motorpak, nu vind ik die site's in de TS mega handig...

ik durf het opzich wel te bestellen maar dan weet je nog niet of het goed beter of best zit...
Ik zou toch echt lekker naar de winkel gaan, dan maar iets duurder, maar dan weet je zeker dat het lekker zit, niet knelt, niet te los etc etc. Mijn laatste helm daar heb ik een half uur mee rond gelopen door de winkel voordat ik overstag ging. Mijn pak ook gewoon aangetrokken met laarzen en handschoenen erbij en lekker op mijn motor gaan zitten met de voetjes van de vloer een tijdje lang. Weet je gelijk of het bevalt of niet en anders kun je alles weer terugsturen etcetc. Of je moet eerst alles passen in de winkel en dan via het internet kopen, maar ja, dan kijken ze je meestal ook aan met een blik van....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:46
-tom-562 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:00:
[...]

Motorkleding moet je gewoon 'offline' gaan passen. Je koopt niet zomaar 'even' een pak, als je naar een goede zaak gaat (ik kan Termaat in Nijmegen aanraden) ben je zo een middagje bezig met het passen van je outfit (zeker als je ook nog een helm wilt). Je krijgt er goed advies, en uiteindelijk scheelt het niet veel met een webshop o.i.d. (hooguit tientjeswerk, maar als dat al een probleem is kan je beter niet aan motorrijden beginnen ;))
Helemaal mee eens met die laatste woorden.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, je kan eventueel over de grens naar Aken gaan maar puur vanwege mijn beperkte woordenschat in het Duits en toch een moeilijk maat ben ik in Nederland gaan kijken voor een pak. :) Je bent iets meer kwijt maar hun waren toch ook een 1,5 uur met mij bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vond het assortiment bij die motorzaken in Aken niet echt groot ofzo, Termaat heeft wat dat betreft meer (qua kleding dan)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel waar, maar waar ik naar zocht was imho wel genoeg keuze. :) Bij motorport vond ik zelfs een beetje teveel, ook teveel van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
Als je dichtbij de grens met Duitsland woont, kan je bij Louis kijken in Oberhausen. Daar zit een mega-shop, met een groot assortiment en de prijzen vallen ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Harley zaak hier in de buurt heeft mijn Sportster in onderhoud. Hij heeft 8 maanden stil gestaan en de accu was leeg. De accu kost 180 Euro, en ik vroeg of ze hem gebruiksklaar wilden maken. Een kleine beurt zou tof zijn.

Kosten ophalen motor: 25 Euro (binnen Amsterdam);
Kosten accu: 180 Euro (best duur voor een accu);
Kosten beurt: 270 Euro;
Kosten totaal: 475 Euro.

Die beurt behoeft toelichting: "We kennen geen kleine beurt." Dat was hun uitleg. Ik had gevraagd of ze mij wilden bellen als het boven de 400 uit zou gaan komen.

Vandaag belden ze: "Hij is klaar, je kan hem ophalen." Dus ik vroeg naar de gemaakte kosten. Die vielen dus behoorlijk hoger uit. Het vervelende is dat ze mijn collega die ook een H-D heeft ook hebben genaaid, op een iets heftigere manier.

Zit er sterk aan te denken het kutapparaat weg te doen. Mijn VFR rijdt toch duizend keer leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...je had het heel ruig kunnen doen een een dure Odysee accu online bestellen (€112) en 'm zelf plaatsen. Dan heb je een hele goede accu die ook na lange tijd stilstaan niet meteen kapot is en ook erg lang lading vasthoudt. Anders heb je voor nog geen €100 een gewone accu.

Ik hou ook niet van dat soort praktijken, maar misschien moet je ook iets concreter zeggen wat je van hen verwacht. Dan maak je achteraf meer kans als je verhaal wilt halen. Als je alleen zegt dat 'een beurt' wel leuk zou zijn, kunnen zij zelf kiezen wat ze doen. Als je specifiek zegt een kleine beurt, wordt het al anders. Maar ja...dan sta je daar en is het jouw woord tegen het hunne.
Leergeld zeg maar...ik zou ze in ieder geval overal met name noemen. Dit zijn geen klantvriendelijke praktijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Ik zou die dealer wegdoen ipv de motor, wat een prijzen zeg... En 'we doen niet aan een kleine beurt'? :W

Heb je op z'n minst een specificatie gekregen van wat ze gedaan hebben bij die beurt?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Een specificatie ga ik absoluut opvragen.

En die Odysee accu is interessant. Ik had online ook accu's gevonden van rond de 100 Euro. Waarom het 180 moet kosten is mij nog altijd een raadsel; misschien specifieke H-D accu's?

En ik had de carburateur volgens mij verzopen. Ik kreeg hem niet meer gestart en de accu was leeg. Dus mijn opdracht was specifiek: Accu + kleine beurt zodat hij weer netjes kan starten.

Daar maken zij dus van: Dure accu + grote beurt.

Ik ga morgen in ieder geval zeuren daar. Als ze niks met de prijs doen kost ze dit 2 klanten: mij en die collega van me. Toch twee grootverdieners die H-D-fans zijn. Ik vermoed dat ze daar niet veel om geven, maar dit is de laatste keer dat ik daar ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

WTF, een accu van 180 euro :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
55 euro had ik een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik had voor 65 online een nieuwe.... noem de zaak waar je em gekocht hebt hier even. Daar moeten we dus niet langs.

Wat nou kleine beurt kennen we niet. Suf zeg... flink genaaid zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09

Rick-Jan

always connected

15 euro, een echte nog wel, maar dan wel 6 volt :P

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://img.f.ridersdiscount.com/forum/shark/shark_speed_r_redding_helmet-5.jpg

Net een half uur gereden met de gloednieuwe Speed R helm, voor het eerst.

Plus en minpunten..

+
> Comfort
> Ergnomisch (wind gaat er mooi langs en overheen)
> Licht, ondanks zijn 1550gr

-
> Ontzettend veel geluidslekkage
> Dankzij het niet hebben van een chin curtain
> Te duur voor de reguliere prijs van 300+ euro

Nee, dan vind ik mijn trouwe AGV K3 vele malen beter.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:58

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, zo'n kinflappie heb ik wel...

Tevens: sowieso oordoppen indoen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n kinflap heb ik ook. Maar als brildrager heb ik er geen zak aan, m'n bril beslaat daardoor :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En ook nog een breath guard. (Tevens motivatie altijd goed te poetsen...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:41:
Zo'n kinflap heb ik ook. Maar als brildrager heb ik er geen zak aan, m'n bril beslaat daardoor :')
Hm, hier dezelfde combinatie, maar nooit last van een beslagen bril... Terwijl de kinstukken van Schuberth goed dik zijn. Heb je geen ventilatie onderin die open kan? (Al beslaat het bij mij met de ventilatie dicht alsnog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:20
Ricepuppet schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:15:
[afbeelding]

Net een half uur gereden met de gloednieuwe Speed R helm, voor het eerst.

Plus en minpunten..

+
> Comfort
> Ergnomisch (wind gaat er mooi langs en overheen)
> Licht, ondanks zijn 1550gr

-
> Ontzettend veel geluidslekkage
> Dankzij het niet hebben van een chin curtain
> Te duur voor de reguliere prijs van 300+ euro

Nee, dan vind ik mijn trouwe AGV K3 vele malen beter.
Heb dezelfde helm (de grijs-witte versie).

Destijds gekocht omdat hij gewoon perfect zat. Een Shark is gemaakt voor mijn hoofd :9
Geluid valt best mee IMO (in de doos zit toch zo een chin flap?).
Mijn pa draagt hem nu elke dag (heb even geen motor meer). Hij draagt al jaren een Arai RX7 maar vindt de Shark beter zitten + stiller (ook op circuit).

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:28:
[...]

Hm, hier dezelfde combinatie, maar nooit last van een beslagen bril... Terwijl de kinstukken van Schuberth goed dik zijn. Heb je geen ventilatie onderin die open kan? (Al beslaat het bij mij met de ventilatie dicht alsnog niet)
Ik heb de HJC R-PHA 10

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/006930/files/007386817/hjc-rpha-10-lorenzo-carbon-helm.jpg
Ventilatie zit net onder de sluiting van het vizier, en is vrij minimaal. Ik denk dat het neuskapje ook niet veel helpt in deze situatie (mss alleen maar erger maakt). Ik heb het eigenlijk vooral als ik stilsta bij een stoplicht, het is echt superirritant, ik heb er dus ook maar 2x mee gereden (met kinflap)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:06:
[...]

Ik heb de HJC R-PHA 10

[afbeelding]
Ventilatie zit net onder de sluiting van het vizier, en is vrij minimaal. Ik denk dat het neuskapje ook niet veel helpt in deze situatie (mss alleen maar erger maakt). Ik heb het eigenlijk vooral als ik stilsta bij een stoplicht, het is echt superirritant, ik heb er dus ook maar 2x mee gereden (met kinflap)
Ah, stilstaand (en rijdend onder de 50-70) doe ik mijn vizier eigenlijk altijd open, misschien scheelt dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies _O- Ik had bij de dealer met montage een nieuwe accu voor 75 euro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Voor een accu zou ik sowieso nooit naar een garage/dealer gaan. Makkelijkste manier om te besparen om dat even zelf te doen. Bestellen, zuurpakket erop prikken en erin zetten. Op internet kun je tegenwoordig de onderdelen nog voor inkoopprijs van die dealer krijgen ook nog.

Na mijn vorige bandenwissel ben ik ook wel een beetje geschrokken, en mijn kapotte stekkertje voor 95 euro is ook niet niks (zitten natuurlijk onderzoekskosten bij) Dus ik ga er ook iets meer werk in stoppen om wat zaken goedkoper te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat is -in het geval van Blue-Eagle- dan precies een 'kleine beurt'? Of een 'grote beurt'? Volgens mij is dat niet alleen afhankelijk van het bedrag dat er gerekend wordt nietwaar? Dus wat hebben ze precies gedaan voor die 475? En 180 voor een (merk?)accu is bij een dealer helaas echt geen gekke prijs. Kan me voorstellen ook dat een HD met die dikke V Twin een flinke accu nodig heeft. Maar een goede, niet merkeigen accu voor een R6 bijvoorbeeld kost ook al 100-110 euro (online!) dus zo gek is het niet. Die accu's van 50 euro zijn Chinese troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Icephase schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:24:
Wat is -in het geval van Blue-Eagle- dan precies een 'kleine beurt'? Of een 'grote beurt'? Volgens mij is dat niet alleen afhankelijk van het bedrag dat er gerekend wordt nietwaar? Dus wat hebben ze precies gedaan voor die 475? En 180 voor een (merk?)accu is bij een dealer helaas echt geen gekke prijs. Kan me voorstellen ook dat een HD met die dikke V Twin een flinke accu nodig heeft. Maar een goede, niet merkeigen accu voor een R6 bijvoorbeeld kost ook al 100-110 euro (online!) dus zo gek is het niet. Die accu's van 50 euro zijn Chinese troep.
Chinese troep? Ik heb in mijn dikke V-Twin deze Yuasa zitten voor €57.50. Tikje zwaarder dan factoryspec, en kwaliteit uit Japan :) Waar betaal jij >100 euro voor een aftermarket accu voor een R6?

Gel-accu's zijn wel wat duurder, maar dan nog blijft €180 overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hij heeft misschien zo'n nieuwe elektrische HD :+
Dan is 180 nog best cheap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15
Dat heb ik weer.
Dacht een mooie Speed Triple gekocht te hebben met een zeer lage kilometerstand (7000 km). Het gaat om een import motor uit Engeland. Hij werd verkocht met "complete onderhoudshistorie". Nu het weer een beetje tegenzit heb ik maar eens de onderhoudshistorie en bijbehorende documentatie doorgelezen.
De beurtjes zijn allemaal netje uitgevoerd door de Triumph dealer, alleen waren dit de beurtjes die 2,5 jaar geleden voor het laatst zijn uitgevoerd (november 2011). De laatste gedocumenteerde beurt is de 6.000 mijlen -beurt (10k km's) in november 2011. Dat is mooi zou je denken, ze hebben alvast vooruit gewerkt. Oh nee, wacht. De kilometerstand op de teller klopt gewoon niet, want de werkelijk stand was toen al 5936 mijlen ! Dus dat is al meer dan de stand die nu op de teller staat.

Ook zit er een MOT report bij uit Oktober 2013 waar een tellerstand van 11669 staat genoteerd. Dat is bijna 20.000 kilometers. Dat is toch wel balen, vooral omdat ik niet weet welk onderhoud er tussen de 6k en bijna 12k is uitgevoerd. Met als klap op de vuurpijl dat 12k een beurt incl klepspeling controleren betekent.

De handelaar heb ik op de hoogte gesteld van de constateringen, met het verzoek om samen tot een oplossing te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit ook welwillend zal oppakken. Hij heeft een mailtje teruggestuurd dat hij het erg vervelend vindt en ook graag samen tot een gepaste oplossing komt. Alleen is hij nu met vakantie, dus of ik de eerste week van augustus even een belletje wil geven. Ik weet nog niet precies wat ik zal verlangen. Afgezien van de foutieve tellerstand ben ik tevreden met de motor. Hij ziet er netjes uit, hij rijdt goed en er is nergens schade te bekennen.

De volgende punten zijn voor mij een issue:
  • De motorfiets is minder waard door de extra gereden afstand.
  • Nauwelijks meer te verkopen, omdat de getoonde stand op de teller niet klopt met de werkelijk gereden afstand.
  • De beurt die nu moet worden uitgevoerd is zeer prijzig.
Gevraagde tegemoetkomingen van handelaar:
  • Deel van de aankoopprijs restitueren.
  • 20k beurt vergoeden.
Nu weet ik niet precies wat de marge is geweest op de motorfiets, maar ik verwacht dat hij ter goede trouw heeft gehandeld. In dat geval gaat hij nooit uitkomen met zijn marge. Ik gok bij de beurt op +/- € 800 en een waardedaling van ongeveer € 1.000 door de kmstand.

Een andere mogelijkheid is vragen of hij een gelijkwaardige motorfiets kan leveren. Een motor van het zelfde type, (liefst zelfde kleur), ongeveer gelijke kilometerstand als geadverteerd op de vorige. Mochten de accessoires de waarde verhogen, dan zou ik eventueel bij kunnen betalen.

Ik weet nog niet zo goed waar ik op uit wil komen.
De cognitieve dissonantie speelt parten en ik probeer de aankoop voor mezelfd te verantwoorden. Aangezien jullie geen enkele emotionele binding hebben kunnen jullie er wat objectiever tegenaan kijken. Dus mijn vraag is, heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke situatie en wat deed jij? / Na het lezen van bovenstaand relaas, wat zou jij doen?

TLDR:
Motor gekocht.
Werkelijke kilometerstand is 3x zo veel als overeengekomen op factuur en geadverteerd.
Korting + Beurt, of Andere Motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 09:20
newbreed schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:12:

TLDR:
Motor gekocht.
Werkelijke kilometerstand is 3x zo veel als overeengekomen op factuur en geadverteerd.
+ ferme mep op dealer zijn neus 8)7 8)7 8)7

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Aries.Mu schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:17:
[...]

+ ferme mep op dealer zijn neus 8)7 8)7 8)7
Het zou oneerlijk zijn om de dealer te slaan, die heeft er namelijk niets mee te maken. Het gaat om een handelaar en vooralsnog heb ik geen reden om aan te nemen dat hij op de hoogte was van de foutieve stand.

Mogelijk dat ik een milkshake banaan zou eisen, om eventuele verhitte discussies te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeker een mijlenteller vervangen door een kmteller...

Ik zou zeggen: kleppen laten stellen, 20k beurt uit laten voeren en op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Er wordt héél veel gesjoemeld met KM-standen van motoren, en schademotoren. Je hebt hem toch niet bij een bepaalde handelaar in Eemnes gekocht O-) Motoren van een paar jaar oud met een extreem lage km-stand, daar zou ik zelf wel huiverig voor zijn.
Ik denk dat je moet rekenen op coulance van de handelaar.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Persoonlijk zou ik geen vertrouwen meer in de motor hebben, omdat je een gat in het onderhoud hebt en vele malen meer km's op de teller hebt. Later goed kunnen verkopen wordt hierdoor ook moeilijk - en dat moet hij als dealer kunnen begrijpen.

Of je em zomaar terug kunt brengen ligt eraan hoe lang je de motor al hebt. Meestal zit er een paar weekjes 'niet goed inruilen mogelijk' garantie bij. Zit je daar nog in?

Geld teruggeven zullen ze niet snel doen, dus als je em wilt houden, moet je het in de diensten zoeken die ze voor je gaan uitvoeren. Ik zou voor een uitgebreide beurt gaan en bijvoorbeeld een nieuwe ketting en/of banden erbij vragen ter compensatie van de waardedaling omdat er significant meer kilometers opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, idd als ie bij HP vandaan komt, uithuilen en opnieuw beginnen...

Maar even voor mijn begrip, die historie zat er al bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
newbreed schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:12:
Motor gekocht.
Dan denk ik, waar zit het gezwel die aan de KM stand geprutst heeft? Lijkt me dat het hier in NL gebeurt is. Is jou Tellerunit gewoon om te zetten tussen KM en Miles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • [quote] Ja, idd als ie bij HP vandaan komt, uithuilen en opnieuw beginnen... [/quote]
  • Hij komt niet van HP motoren.
    Maar even voor mijn begrip, die historie zat er al bij?
  • De onderhoudshistorie zat bij de motor en hier werd ook mee geadverteerd. Als de handelaar bewust zou hebben gehandeld, dan had hij nooit de onderhoudshistorie meegeleverd waaruit op te maken was dat de tellerstand niet klopt.
    Dan denk ik, waar zit het gezwel die aan de KM stand geprutst heeft? Lijkt me dat het hier in NL gebeurt is. Is jou Tellerunit gewoon om te zetten tussen KM en Miles?
  • Het gaat om een digitale teller die zeer eenvoudig van mijlen naar kilometers is te switchen, dus dat is de oorzaak niet.
Juridisch heb ik recht op het ontbinden van de overeenkomst. Alles wat beter zou kunnen uitpakken (gelet op marge) voor de handelaar is mooi meegenomen voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
newbreed schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:31:
Het gaat om een digitale teller die zeer eenvoudig van mijlen naar kilometers is te switchen, dus dat is de oorzaak niet.
Oke, dus ze hebben er geen andere teller ingezet. Er zijn geen cijfers bekend. Maar ik geloof wel dat er van 70% van alle motoren met lage KM stand de teller is terug gezet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat je juist geen recht hebt op ontbinding. Als de historie beschikbaar was, had je hier vanuit je onderzoeksplicht moeten acteren.

Maar, laten we niet op de zaken vooruit lopen, en dereactie van de handelaar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
MikeyMan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:38:
Ik denk dat je juist geen recht hebt op ontbinding. Als de historie beschikbaar was, had je hier vanuit je onderzoeksplicht moeten acteren.

Maar, laten we niet op de zaken vooruit lopen, en dereactie van de handelaar afwachten.
Onderzoeksplicht is alleen van toepassing bij een koopovereenkomst tussen twee particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Weet je zeker dat je nergens een KM/mileage rekenfout hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Aries.Mu schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:45:
[...]

Heb dezelfde helm (de grijs-witte versie).

Destijds gekocht omdat hij gewoon perfect zat. Een Shark is gemaakt voor mijn hoofd :9
Geluid valt best mee IMO (in de doos zit toch zo een chin flap?).
Mijn pa draagt hem nu elke dag (heb even geen motor meer). Hij draagt al jaren een Arai RX7 maar vindt de Shark beter zitten + stiller (ook op circuit).
Zat geen chin flap bij :(

Alleen de helm met een helmtas. Zo uit de winkel. Van de week maar weer eens langs gaan om die chin flap af te dwingen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:17:
Weet je zeker dat je nergens een KM/mileage rekenfout hebt?
Ja.

Aankoop: 01/10/2010
Triumph dealer onderhoud: 28/11/2011 bij 5.939 mijlen = 9.558 kms
HPi check (zoiets als NAP): 04/03/2013 bij 9.000 mijlen = 14.484 kms
MOT Test certificate: 01-10-2013 bij 11691 mijlen = 18.815

Op alle documenten staat het zelfde chasisnummer genoteerd. Dat nummer komt uiteraard overeen met het chasisnummer dat ook op de motor staat.

Op het factuur staat een tellerstand van 7024 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Ricepuppet schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:18:
[...]

Zat geen chin flap bij :(

Alleen de helm met een helmtas. Zo uit de winkel. Van de week maar weer eens langs gaan om die chin flap af te dwingen.
Chin Flap hoort er bij te zitten. Heb je wel de vulstukjes voor de opening voor brildragers er in zitten? Anders ook even naar vragen, bij mij werd de helm stiller nadat ik die in de voering had geplaatst. In de doos zat bij mij trouwens ook een pinlock binnenvizier, alhoewel ik die waarschijnlijk niet nodig ga hebben vanwege het standaard 4 mm dikke vizier. Bij mijn vorige Shark, een RSR2 Duhamel nooit last gehad van beslaan, ook niet in de winter en die had ook zo'n dik vizier.
Moet wel zeggen dat de Speed-R minder stil is dan de RSR2, maar de Speed-R heeft tenminste wel een ingebouwde zonnebril. Draagcomfort is verder gelijk.

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

newbreed schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Ja.

Aankoop: 01/10/2010
Triumph dealer onderhoud: 28/11/2011 bij 5.939 mijlen = 9.558 kms
HPi check (zoiets als NAP): 04/03/2013 bij 9.000 mijlen = 14.484 kms
MOT Test certificate: 01-10-2013 bij 11691 mijlen = 18.815

Op alle documenten staat het zelfde chasisnummer genoteerd. Dat nummer komt uiteraard overeen met het chasisnummer dat ook op de motor staat.

Op het factuur staat een tellerstand van 7024 kilometer.
En je teller zegt ook 7K km?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bedenk net, het zou wel een bak zijn als het de tripteller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Piekartz87 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:23:
Voor een accu zou ik sowieso nooit naar een garage/dealer gaan. Makkelijkste manier om te besparen om dat even zelf te doen. Bestellen, zuurpakket erop prikken en erin zetten. Op internet kun je tegenwoordig de onderdelen nog voor inkoopprijs van die dealer krijgen ook nog.

Na mijn vorige bandenwissel ben ik ook wel een beetje geschrokken, en mijn kapotte stekkertje voor 95 euro is ook niet niks (zitten natuurlijk onderzoekskosten bij) Dus ik ga er ook iets meer werk in stoppen om wat zaken goedkoper te doen.
Ik had letterlijk nul verstand van die dingen, pas nu ik onderzoek doe (na het geldbedrag te hebben gezien) heb ik dat gedaan en weet ik het nu. :) Nooit eerder met een accu in de weer geweest. Een motor in onderhoud doen leek me logischerwijs bij de dealer te gebeuren: die kennen het apparaat en de historie, en ze weten wat ze doen.

Wijze en dure les dus: Een accu vervangen kan ik prima zelf :+
Icephase schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:24:
Wat is -in het geval van Blue-Eagle- dan precies een 'kleine beurt'? Of een 'grote beurt'? Volgens mij is dat niet alleen afhankelijk van het bedrag dat er gerekend wordt nietwaar?
Dit was een beurt voor de 6000 kilometer van de motor. De koppakking was niet goed meer en die is vervangen, ze hebben olie vervangen en het oliefilter ook. En nog een stuk of 5 kleine dingetjes waar volgens het papiertje ook 3 manuren werk aan zat.
Dus wat hebben ze precies gedaan voor die 475? En 180 voor een (merk?)accu is bij een dealer helaas echt geen gekke prijs. Kan me voorstellen ook dat een HD met die dikke V Twin een flinke accu nodig heeft. Maar een goede, niet merkeigen accu voor een R6 bijvoorbeeld kost ook al 100-110 euro (online!) dus zo gek is het niet. Die accu's van 50 euro zijn Chinese troep.
Het is wel een moderne gel accu of iets dergelijks. Online kan ik hem terugvinden in varianten tussen de 140 en 220 Euro. Dus misschien is die prijs nog niet zo gek echt. H-D heeft inderdaad wel een zwaardere accu nodig om dat blok aan de gang te krijgen.

Al met al ben ik achteraf wel tevreden genoeg, ik heb er een mooie druppellader voor inkoopprijs bij gekregen. Die kost in de winkel 80 Euro en kreeg ik mee voor 50 Euro. Online op Revzilla staat hij normaal voor 74 USD (54 Euro) te koop. In de omgeving Amsterdam kon ik hem niet goedkoper dan 79 Euro vinden.

Deze: http://www.revzilla.com/m...l-program-battery-charger

Dure shit wel.

Ga nu wel m'n Harley verkopen. Eens kijken wat de slimste manier is om dat te doen. Via de dealer bieden ze me maar 4000 Euro. Via motorinkopen.nl bieden ze zonder bezichtiging 4500 Euro. Vanavond ga ik het eens invullen op https://verkopen.anwbmotor.nl/ - kijken wat die gasten kunnen bieden.

De banden die erop zitten gaan nog een half jaar mee als je er goed op doorrijdt. Dus ik ga niet nog een jaar wachten. Particulier garantie tot de deur wil ik hem het liefst verkopen, maar dat is ook veel werk :+ Misschien ANWB toch maar aan het werk zetten.

Dure hobby dit. Paar weken terug nieuwe set banden voor mijn Honda (plus een ruitje erbij): bijna 500 Euro. En vandaag 500 Euro voor de Harley.

Geld moet rollen zou ik maar zeggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
ToolkiT schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:11:
[...]

En je teller zegt ook 7K km?
Ja
MikeyMan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:29:
Bedenk net, het zou wel een bak zijn als het de tripteller is :)
Dat zou inderdaad lachen zijn, maar nee. Het is de totaal gemeten afstand zoals geregistreed op de kilometerteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
tweaker2001962 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:49:
[...]

Chin Flap hoort er bij te zitten.
Even telefonisch contact opgenomen met de zaak waar hij gekocht is (Hans van Wijk, Zoetermeer) en uitgelegd dat de chin flap er niet bij zat.

Mag van de week eentje gratis ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ga je hem verkopen, een Harley Sportster blijft toch altijd een van de leukere Harley's. En anders zijn ze wel zeer leuk te pimpen.

:9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/08/harley-davidson-sportster-c.jpg

http://www.bikeexif.com/harley-sportster-custom-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het rijdt alleen voor geen meter, en elke keer weer stoppen om onderdelen op te rapen word je ook snel beu :P
* -tom-562 rent weg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Waarom ga je hem verkopen, een Harley Sportster blijft toch altijd een van de leukere Harley's. En anders zijn ze wel zeer leuk te pimpen.

:9~ O+

[afbeelding]

http://www.bikeexif.com/harley-sportster-custom-6
Dit is die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ErgkQb.jpg

Best een leuk ding hoor, maar het kost allemaal zoveel geld. En ik heb nu twee motoren. 2011 Honda VFR1200 DCT en een 2006 H-D Sportster 883. Kan er maar 1 rijden ;)
-tom-562 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:13:
Het rijdt alleen voor geen meter, en elke keer weer stoppen om onderdelen op te rapen word je ook snel beu :P
* -tom-562 rent weg
:+

Het rijdt best lekker. Hij heeft 55 PK denk ik, en mijn Honda heeft 185. Dat is een wereld van verschil. En met een gelijke tankinhoud rijden ze allebei even ver. En de Honda zuipt ook als een malle. Waarom de Harley dat doet is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Kan er maar 1 rijden, dat klopt ja, maar hoe je wilt rijden wisselt vaak. Kan me dus voorstellen dat je meerdere motoren hebt - alleen dat je een HD dan weer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:40:
Kan er maar 1 rijden, dat klopt ja, maar hoe je wilt rijden wisselt vaak. Kan me dus voorstellen dat je meerdere motoren hebt - alleen dat je een HD dan weer niet. :)
Familie dingetje denk ik. Mijn opa reed in de oorlog op een Harley. Thuis zijn ze er altijd gek van geweest (maar nooit 1 gehad), en ik kwam er 1 tegen die ik erg mooi vond, betaalbaar genoeg was, en ik had weinig ervaring met andere motoren.

Momenteel ben ik een heel stuk verder. Ik zou nooit meer een Renault auto kopen, ook nooit meer een Harley, maar meer letten op wat ik wil als ik erop zit. Ik zit serieus te overwegen over een paar jaar over te gaan op een elektrische motorscooter, om het andere uiterste weer op te zoeken ;) Comfortabel en zuinig zonder nodeloos snel te zijn. Want waar in Nederland heb je op een openbare weg nou 185pk nodig die mijn VFR biedt? Ik heb aan de 1e versnelling genoeg in 90% van het land :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Blue-eagle schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:47:

[...]

Want waar in Nederland heb je op een openbare weg nou 185pk nodig die mijn VFR biedt? Ik heb aan de 1e versnelling genoeg in 90% van het land :+
Kom hier naar Duitsland verhuizen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een VFR heeft tegenwoordig 185pk? :|
Damn, waar is de tijd dat een R1 het met 150pk moest doen...

Ik kende de 1200 blijkbaar nog niet ;)

[ Voor 19% gewijzigd door defusion op 08-07-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Blue-eagle schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:38:
[...]
Het rijdt best lekker. Hij heeft 55 PK denk ik, en mijn Honda heeft 185. Dat is een wereld van verschil. En met een gelijke tankinhoud rijden ze allebei even ver. En de Honda zuipt ook als een malle. Waarom de Harley dat doet is mij een raadsel.
"A Harley-Davidson is the most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower."

Al zou ik zelf ook wel een HD sportster of XR1200X voor erbij willen hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ze best mooi, ben geen cruiser mens (meer het hooligan type) dus verveel me vrij snel op een cruiser...

maar die sportsters zijn niet onaardig, liever dat dan een guzzi met hangtieten (vind die boxer echt een treurig geluidje maken bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

newbreed schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:51:
[...]

Ja

[...]

Dat zou inderdaad lachen zijn, maar nee. Het is de totaal gemeten afstand zoals geregistreed op de kilometerteller.
Dan lijkt het me een gevalletje dat hij je goed gaat kompenseren of je maakt de koop ongedaan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:19:
[...]
Die dingen rijden echt leuk, heel anders dan andere motoren (gewoon cruisen en op koppel rijden) maar je kunt er een hoop lol op hebben.

Een mooi filmpje qua rijbeleving op zo'n sportster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

"A Harley-Davidson is the most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower."

Goed samengevat :)
Een HD zou ik er ook wel naast willen hebben, ik zou er alleen geen geld voor uit geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:40

Bommes

Capo del formaggio

QFT maar kunnen kiezen is ook leuk... ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-L-hAALQblfs/U5XEgeoAJzI/AAAAAAAAB-Y/Vrlo5lFEzCw/s576/IMAG1135-1-1.jpg

Of

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rVFJHFg4TUQ/U0rJpDQ8OjI/AAAAAAAAByo/Xyqf-O4XT14/s576/069.JPG

*O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
HD Sportster, de enige HD's die ik ooit zou overwegen.

De claim dat deze serie "het minst HD" is, spreekt natuurlijk ook boekdelen. Ondanks dat ze het beste sturen uit het hele gamma, moet je zo'n ding nog steeds met een stok de bocht om slaan. (beetje gechargeerd uitgedrukt natuurlijk)

Als ik een performance bobber zou willen, dan wordt het eerder een Yamaha XV950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Bommes; leuk, een miniparasol op de buddy-seat van je FJR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newbreed schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:29:
Ondanks dat ze het beste sturen uit het hele gamma, moet je zo'n ding nog steeds met een stok de bocht om slaan. (beetje gechargeerd uitgedrukt natuurlijk)
Echt heel erg overdreven, ik heb al op veel verschillende customs gereden. Het zijn geen sportmotoren en zo moet je ze ook niet vergeleken. je kunt ze beter vergelijken met Amerikaanse auto's, bakken met koppel onderin een mooi roffel geluid, geen super weggedrag maar je kunt er heerlijk in cruisen.

Je kunt het ook anders stellen, ik wordt na een dag hard werken hyper nerveus op een sportmotor echt helemaal niets voor mij geef maar een Naked, Allroad of een dikke Custom. Maar dat wil niet zeggen dat sportmotoren ruk zijn.

Ik denk dat veel mensen hun oordeel over Harley's al klaar hebben terwijl ze er nooit 1000 kilometer of meer hebben op gereden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een keer een avondje op een Honda Shadow gereden, dat vond ik meer dan genoeg wat betreft chopper rijden
:P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:09:
Ik heb een keer een avondje op een Honda Shadow gereden, dat vond ik meer dan genoeg wat betreft chopper rijden
:P
Misschien moet je deze eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Youk

Volvo For Life

Vandaag even bij Ruud Fredriks langs geweest. Was wel pokke weer, 100 km in de regen naar daar en 100 km in de regen terug naar huis. In ieder geval hier is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/VFR800.jpg

Is dus mijn Honda VFR 800 model 2001 met ondertussen 71k km op de teller. Aanpassingen zijn een K&N luchtfilter, een motad collector zonder cat en een Mivv einddemper, afstelling is gedaan met een Power Commander II. De gemeten waarden zijn op het achterwiel. Niet slecht denk ik dan. :)

/me Youk is happy :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Ik denk dat veel mensen hun oordeel over Harley's al klaar hebben terwijl ze er nooit 1000 kilometer of meer hebben op gereden :')
* Jolke meldt zich :)
Heb ooit wel op een HD gezeten, maar nooit 1 km mee gereden. Wel heb ik 2 jaar op een Suzuki Savage gereden, m'n eerste motor. Dat reed prima.
Ook een enkel stukje op een Intruder 1400. Dat vind ik ook prettig rijden. Echter het is niet mijn type motor voor langere tijd/ritten.
Voornaamste reden tegen HD is dat ze duur zijn, net zoals een Duc bijvoorbeeld. Prijs/kwaliteit verhouding ligt voor mij (nu nog) te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Mooi gesproken... :)
Amerikanen hebben ook vaak de neiging om een motor/auto te ontdoen van alle goede rij-eigenschappen zodat je er het beste mee rechtuit kunt. Hayabusa's met achtebruggen van 2 meter enzo, turbine's, banden van 50cm breed. Staat allemaal erg ruig, maakt vreselijk veel herrie, maar rijden... :X

Image is everything zullen we maar zeggen.

In 2000 een paar dagen op een grote HD gereden op de Route 66 tussen Chicago en St.Louis. Leuke bak, rijdt lekker (als je niet harder ging dan 60mph), maar ik was toch weer blij om thuis op mijn BMW te stappen (toen een K1100RS).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:40

Bommes

Capo del formaggio

Niet om een Vespa met een HD te vergelijken maar ik snap de keuze wel om voor een duurder merk te kiezen enkel vanwege de feel, de naam, het merk of de sfeer.
Het model Vespa dat ik rijd kost in een goede nette staat met wat leuke opties al snel het dubbele van en Chinese of Japanse concurrent.
Die laatste hebben vaak ook nog en gewone voorvork en meestal grotere wielen en dus meestal en beter rijgedrag.
Toch maken mensen (en ik dus ook) de keuze voor een Vespa zonder dat daar iets rationeel aan te pas komt.

Ik zou dus ook best en Harley kunnen kopen ooit, of een Ducati, of zelfs een Guzzi :Y ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijne eerste motor was ook een chopper, een echta Magna v4 met 700cc. Destijds voor 150euro aangeschaft. Zelfs met mijn ontbrekende rij capaciteiten van destijds reed ik dat ding gemakkelijk aan de grond in de bocht. Toen maar een GSX-R1100w gekocht :+

Vergeleken met een Shadow is een magna veel leuker, shadow heeft zeer weinig vermogen. De magna had toen geloof ik 85pk. De omschakeling was enigsinds groot naar de 156pk van de 1100 8)

Tegenwoordig kijk ik verbazend naar de ontbrekende rij capaciteiten van de meeste chopperrijders. Een bocht komen ze niet door :X

Toevallig heb ik laatst nog naar een japanse chopper gekeken, teveel chroom en te duur. Dan eerst een TL1000 voor erbij :)

[ Voor 49% gewijzigd door Ghostrider op 08-07-2014 19:15 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja choppers idd, ik heb daar ook niks mee. Collega had idd zo een Yamaha licht model chopper, die moest er alles uithalen om ons met gewoon rijden bij te houden. :P En die reed ook al het chroom aan de grond. :D

Zelf zou ik nog eens heel graag een cafe racer willen bouwen in mijn schuurtje... Alleen ik kan niet lassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Eerste 400 solokilometers gemaakt op een Virago 535... de zithouding, niks voor mij. Zoveel beterleukergaver was de MT-03 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:12:
Mijne eerste motor was ook een chopper, een echta Magna v4 met 700cc. Destijds voor 150euro aangeschaft. Zelfs met mijn ontbrekende rij capaciteiten van destijds reed ik dat ding gemakkelijk aan de grond in de bocht. Toen maar een GSX-R1100w gekocht :+

Vergeleken met een Shadow is een magna veel leuker, shadow heeft zeer weinig vermogen. De magna had toen geloof ik 85pk. De omschakeling was enigsinds groot naar de 156pk van de 1100 8)

Tegenwoordig kijk ik verbazend naar de ontbrekende rij capaciteiten van de meeste chopperrijders. Een bocht komen ze niet door :X

Toevallig heb ik laatst nog naar een japanse chopper gekeken, teveel chroom en te duur. Dan eerst een TL1000 voor erbij :)
Zo'n Magna kon ik vorig jaar nog gratis krijgen. Maar aangezien ik toen al ruimte gebrek had (2 motoren en een bamidax) werd dat een beetje veel :P
Die SHadow had idd niet veel fut. Enige leuke was het geluid, hoop herrie maar geen snelheid :D Ohja, en het overdrive lampje in de cockpit als je naar de 6 schakelde (echt belachelijk weinig toeren).
De wegligging vond ik minder leuk :( Man man man wat rijdt dat kut als je een SS gewend bent, ik zou het ook nooit wat kunnen vinden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die overdrive was zelfs op de magna belachelijk, de topsnelheid daalde ermee van 175 naar 145 ongeveer. Ding uiteindelijk verkocht voor export naar polen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 08-07-2014 20:50 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een jaartje geleden een Honda Nighthawk 650 mee gehad als leen motor voor een weekendje (en eigenlijk lieg ik dat, vriendin van me kreeg die fiets mee toen ze ná 17:00 uur op zaterdag bij de dealer kwam met een lekke band welke niet meer te repareren was op d'r Daytona 675R).

Ze kon er niet echt vriendjes mee worden (wilde dat geloof ik ook niet echt) dus heeft ze dat weekend maar m'n R6 gebruikt waardoor ik met die Honda kon gaan spelen....

Eerlijk = Eerlijk: Het zít voor geen meter, en in full gear op zo'n fiets ziet 't er ook helemaal niet uit, maar ik heb serieus de grootste lol gehad met die fiets en de bandjes van dat apparaat weer zo goed als rond kunnen rijden :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

Youk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:36:
Vandaag even bij Ruud Fredriks langs geweest. Was wel pokke weer, 100 km in de regen naar daar en 100 km in de regen terug naar huis. In ieder geval hier is het resultaat:

[afbeelding]

Is dus mijn Honda VFR 800 model 2001 met ondertussen 71k km op de teller. Aanpassingen zijn een K&N luchtfilter, een motad collector zonder cat en een Mivv einddemper, afstelling is gedaan met een Power Commander II. De gemeten waarden zijn op het achterwiel. Niet slecht denk ik dan. :)

/me Youk is happy :*)
Ligt dat nou aan mij of is bij iedere dyno meting bij de 2e run (na de afstelling) de luchttemperatuur opeens een graad of 5-6 gestegen ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:39:
[...]

Ligt dat nou aan mij of is bij iedere dyno meting bij de 2e run (na de afstelling) de luchttemperatuur opeens een graad of 5-6 gestegen ?
Die's gemeen .... Maar ik geloof dat die bank daar sowieso al redelijk "ruim" afgesteld staat qua interpretatie van de KW's/Nm's. Ben er persoonlijk nog nooit geweest maar hoor er wel eens verhalen over (o.a. van andere bedrijven welke ook een bank hebben staan en van "klanten" het commentaar krijgen dat er te weinig vermogenswinst behaald wordt).

Op zich maakt het natuurlijk niks/weinig uit als je altijd dezelfde bank gebruikt met de zelfde parameters. De "Fun-Run" sessies zeggen meestal niets/niet veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-07-2014 22:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
4x2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:39:
[...]

Is meestal zo, het word warm in zon dyno hokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als ik de motor warm in de (geïsoleerde) garage zet stijgt de temperatuur daar al een paar graden. En dat is alleen al restwarmte van na een rit. Bij een dyno run geloof ik dan ook wel dat het wat warmer wordt. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Afgelopen weekend bij de BMW Motorrad Days in GAP een mooie copycat van de RedVerz tent gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.lonerider-motorcycle.fr/img/big/crbst_2_20MOTOTENT_20WITH_20BMW_201200_20GS_20INSIDE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wunderlich.de/shop/media/catalog/product/4/2/42220-000_dimensions_tente.jpg.jpg

Niet dat je heel hard een overdekte motorstalling op een camping nodig hebt, maar die grote 'vestibule' biedt ook andere mogelijkheden: koken uit de wind/regen, motiorspullen uistallen om te drogen oid, noem maar op. En natuurlijk een makkelijk plekkie om te sleutelen als het regent.
Deze Line Rider is wat goedkoper dan de RedVerz en zou ook wat kleiner inpakken. Het is een redelijk handzaam pakketje, maar uiteraard nog veel te groot voor iemand die 3 weken met een naked op pad gaat...het is duidelijk afgestemd op de luxe toerder die met een flinke motor op pad gaat.

Ik ben geen campeerfan, maar ik ben toch wel aan het kijken naar iets beters dan dat kleine puptentje dat ik nu heb. Dit met het oog op mijn voorgenomen roadtrip naar de VS. Elke dag in een hotel is ook weer zo duâh. Eens kijken wat het wordt.

En zo zet je 'm op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Handig om je motorkoffers in te pakken als het regent... maar dat kan je ook in de tent. Vervolgens je motorpak met helm op doen en de tent inpakken in de regen, ik zie het nut niet heel erg, om eerlijk te zijn.
Ok, sleutelen dat hoef je niet meer in de regen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Het belangrijkste zou ik vinden, hij staat voor jou in het zicht, maar voor de boefjes buiten het zicht. Geeft (voor mij) toch een wat prettiger gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zou wel de motor de andere kant op laten leunen... Wordt je niet per ongeluk geplet in je slaap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is nog een praktisch inzicht, of uit eigen ervaring? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

He, dat geintje kan ik ook met mijn Coleman tent :) Past alleen geen BMW GS in :P maar mijn GSX400X kon ik prima binnen 'stallen' :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:43:
Dat is nog een praktisch inzicht, of uit eigen ervaring? :P
Een keer meegemaakt, heb het niet overleefd helaes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah nee ok, dat is wel minder dan. Je zit nu zeker op je wolkje deze waarschuwing te typen? :P
Ik dacht al dat je wat uit de hoogte klonk. :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 14:56

Metro2002

Memento mori

Nog volop bezig met rijlessen maar eindexamen is redelijk in zicht (AVB en theorie gehaald) en ben me alvast aan het orienteren op een motorfiets, als eerste motor wil ik niet iets heftigs en duurs en iets dat een beetje een laag gewicht heeft ivm manouvreren in de tuin én het moet nog een beetje zuinig zijn ook :+

Heb natuurlijk al gekeken naar de leuke snelle jongens zoals een yamaha R6 en kawasaki zx6r maar dat zijn volgens mij wel echte racers , ook qua zithouding en verbruik, ik sluit ze niet direct uit maar aangezien ik de motor vooral voor woon-werk en als auto vervanger wil gaan gebruiken en wat minder voor fun liggen de eisen gewoon wat anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op bv een kawasaki zzr250, mensen hier ervaring met dit apparaat? Qua specs is het mijns insziens best redelijk, topsnelheid van 170 is voor mij meer dan voldoende en 0-100 in een ruime 5 seconde lijkt me prima. Maar hoe zit het met tussenacceleratie, zithouding, comfort, betrouwbaarheid en brandstofverbruik bv ? andere kandidaten zijn de cbr250 en ninja 250r maar die zijn weer wat nieuwer en een duurder.

En wat zijn evt andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie dat je uit 1981 bent, dan zou ik lekker voor een grote motor gaan. Zeker als je het ding voor woon-werk verkeer wilt gebruiken, dan lijkt me zo'n 250cc apparaat vrij onderbemeten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
met hierboven! K rijd vanaf mn RBW tot nu op een FZS600. Erg leuke en vooral voorspelbare fiets. Moet er niet aandenken om met minder vermogen te rijden. Hier ben ik nog niet op uitgekeken maar met minder vermogen was dat wel geweest. Note: Gebruik hem elke dag voor ww en weekende voor sportieve ritjes met vrienden.

Als je ook met je vrienden wilt gaan sporten die 600cc+ hebben, succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Frontysco schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:24:
met hierboven! K rijd vanaf mn RBW tot nu op een FZS600. Erg leuke en vooral voorspelbare fiets. Moet er niet aandenken om met minder vermogen te rijden. Hier ben ik nog niet op uitgekeken maar met minder vermogen was dat wel geweest. Note: Gebruik hem elke dag voor ww en weekende voor sportieve ritjes met vrienden.

Als je ook met je vrienden wilt gaan sporten die 600cc+ hebben, succes :+
Ik ga er niet mee sporten ;)
-tom-562 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:17:
Ik zie dat je uit 1981 bent, dan zou ik lekker voor een grote motor gaan. Zeker als je het ding voor woon-werk verkeer wilt gebruiken, dan lijkt me zo'n 250cc apparaat vrij onderbemeten
De snelweg richting werk is max 100km/u , ik les nu op een 600cc motorfiets met ong 75pk maar die heeft al zoveel vermogen over dat je rijbewijs vrij vlot in gevaar komt :+ Maar jij denkt dat een 250cc onderbemeten is? Verbruik , lage onderhoudskosten en laag gewicht vind ik zwaarder wegen dan de fun factor en tonnen vermogen overhebben, als ik het zo stel is het dan nog steeds een slechte keus? :)

Heb ook een paar lessen op een CB500 gereden, die heeft ook minder vermogen maar vond ik persoonlijk al meer dan vlot genoeg en een les op een 125cc dingetje maar dat was wél echt te traag dus ik dacht iets ertussenin is prima :P maar ik neem alle adviezen mee natuurlijk.

Als iedereen hier zoiets heeft van: Neem een 600cc dan overweeg ik een kawasaki zx6r of yamaha R6, zijn deze ook nog een beetje geschikt voor langere afstanden of kan ik dan beter voor een wat meer 'tourmodel' kijken zoals bv een fazer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als jij dat ding voor woon/werk gaat gebruiken, ben je er denk ik binnen 3 weken op uitgekeken en ga je je er aan ergeren :P
Ik zou dan voor idd iets van een Fazer gaan, of een Bandit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Precies, ga voor een naked/Bandit-achtige fiets. Dat rijdt wel zo lekker voor woon-werk op de lange termijn.
Een 250CC ziet er zo... euhm, brommerachtig uit. Wil je dat?
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Aangezier er hier redelijk wat RSV-rijders zijn: wat is het temperatuurverloop (zoals op het display aangegeven) bij jullie? Ik heb het idee dat de mijne de laatste tijd erg snel warm word.

Op snelweg-snelheden is er niets aan de hand, redelijk stabiel rond de 84°C, en soms na wat langere tijd 77-78°C. Zodra ik onder de 100kph kom begint het echter langzaam op te lopen, en onder de 50kph gaat het helemaal hard tot uiteindelijk bij 104°C de fan aanslaat waarna het weer ietsje terugloopt. Gisteren heb ik zelfs even 110°C gezien toen ik na een stukje 30km-wegen bij mijn ouders aankwam.

Hij lijkt ook wat koelvloeistof op te drinken ergens, maar ik ben er nog niet uit waar het precies verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Jolke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:43:
Precies, ga voor een naked/Bandit-achtige fiets. Dat rijdt wel zo lekker voor woon-werk op de lange termijn.
Een 250CC ziet er zo... euhm, brommerachtig uit. Wil je dat?
Ligt er een beetje aan welke 250 je pakt vind ik, een ninja 250r of zzr250 vind ik niet echt op brommers lijken persoonlijk :P maar het moet er wel een beetje substantieel uitzien natuurlijk.
Wat is je budget?
Voor een 250cc tot 1500 euro, mocht ik voor iets zwaarders kiezen dan tot ongeveer 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zet er maar een 600cc naast ofzo, dan lijkt het wel degelijk een brommer :P
Voor 2500 euro zou ik voor een Fazer of een Bandit kijken, volgens mij is er dan keuze genoeg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

-tom-562 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:50:
Zet er maar een 600cc naast ofzo, dan lijkt het wel degelijk een brommer :P
Voor 2500 euro zou ik voor een Fazer of een Bandit kijken, volgens mij is er dan keuze genoeg
En bv een ZX6r of R6 ? Of zijn die minder geschikt voor woon-werk? Vind ik namelijk schitterende machines om te zien en horen 8)
Pagina: 1 ... 88 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.