Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou dan ook voor een naked / half gekuipte gaan.
Heb 4 jaar op een racer woon-werk gereden, maar dat is toch best zwaar voor je rug.

Nu een naked, en ben er super tevreden mee, lekker relaxed zitten. Alleen nu met die regen zou een kuipje wel prettig zijn.

Inderdaad, fazer, bandit, CB(R)600F, dat soort dingen. Zit je lekker rechtop.
gsx600f is ook lekker cheap te krijgen (ik vind ze alleen lelijk)

Ik zou zeker niet voor zo'n 250cc gaan. Niet omdat je te weinig vermogen hebt ofzo, maar omdat je constant hoogtoerig moet rijden. Lijkt me niet bepaald relaxed. Gewoon op koppel rijden is prima voor woon-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, GSX650F is een heel stuk beter en ziet er al meer uit als een racer. 8) Moet je alleen die achtelijke standaard pijp vervangen.

Maar ik ben zelf ook begonnen op wat 'zwaarders', beter dat je een goeie machine hebt waar je goed mee kan meekomen als dat je al snel naar de max van zo een machientje zit te rijden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:55
Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:44:
Aangezier er hier redelijk wat RSV-rijders zijn: wat is het temperatuurverloop (zoals op het display aangegeven) bij jullie? Ik heb het idee dat de mijne de laatste tijd erg snel warm word.

Op snelweg-snelheden is er niets aan de hand, redelijk stabiel rond de 84°C, en soms na wat langere tijd 77-78°C. Zodra ik onder de 100kph kom begint het echter langzaam op te lopen, en onder de 50kph gaat het helemaal hard tot uiteindelijk bij 104°C de fan aanslaat waarna het weer ietsje terugloopt. Gisteren heb ik zelfs even 110°C gezien toen ik na een stukje 30km-wegen bij mijn ouders aankwam.

Hij lijkt ook wat koelvloeistof op te drinken ergens, maar ik ben er nog niet uit waar het precies verdwijnt.
Het is nu warmer buiten dus logisch dat e.e.a. warmer wordt, zeker als het een sportmotor met veel kuipwerk betreft.
104-110 bij lage snelheid is redelijk normaal voor een RSV, zolang je display niet begint te knipperen dat je temp te hoog is is het OK.
Heb je je weep-hole van je waterpomp al gecheckt of je thermostaathuis? RSV staan erom bekend daaruit te lekken. Kuip er ff af en op zoek naar wit/groene druppels/sporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56

Metro2002

Memento mori

Duidelijk verhaal, een kuip(je) is wel een must vind ik bij slechter weer, bij racers heb je inderdaad weer het punt met de zithouding natuurlijk, een fazer of CBR600F zal ik ook eens naar kijken.

@defusion, hoogtoerig rijden is natuurlijk ook wel weer leuk, je kan het motortje volop benutten zonder dat je direct je rijbewijs kan inleveren terwijl je je op een snelle machine toch zal moeten inhouden.. en dat terwijl dat apparaat steeds smeekt om harder te mogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

-tom-562

Oliesjeik

Metro2002 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:54:
[...]

En bv een ZX6r of R6 ? Of zijn die minder geschikt voor woon-werk? Vind ik namelijk schitterende machines om te zien en horen 8)
Kan opzich wel. Maar om dat nou elke dag te doen, ik weet 't niet :P Dan zou ik er al gauw een superbike kit (breed stuur) op zetten.
Als je wat sportievers wilt als een Fazer/Bandit zou je ook voor een Kawasaki Z750 of Z1000 kunnen kijken, alleen die zijn er niet voor 2500 euro :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:44:
Aangezier er hier redelijk wat RSV-rijders zijn: wat is het temperatuurverloop (zoals op het display aangegeven) bij jullie? Ik heb het idee dat de mijne de laatste tijd erg snel warm word.

Op snelweg-snelheden is er niets aan de hand, redelijk stabiel rond de 84°C, en soms na wat langere tijd 77-78°C. Zodra ik onder de 100kph kom begint het echter langzaam op te lopen, en onder de 50kph gaat het helemaal hard tot uiteindelijk bij 104°C de fan aanslaat waarna het weer ietsje terugloopt. Gisteren heb ik zelfs even 110°C gezien toen ik na een stukje 30km-wegen bij mijn ouders aankwam.

Hij lijkt ook wat koelvloeistof op te drinken ergens, maar ik ben er nog niet uit waar het precies verdwijnt.
Ik heb dit ook vaker de laatste tijd. Of het valt me meer op, bij mij VTR Firestorm.
Zelfs al is het 20-25 graden de temperatuur krijg ik nauwelijks onder de 90 graden. Belangrijk is dat de fan goed werkt en of je koelribben niet vol zitten met meuk.
Verder valt me op dat als ik lekker bochtjes neem hier in de buurt, met een snelheid van 50-80 km/u en goed op toeren blijf (5-7000) dat de motor dan nog een tikkie warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Ik zou sowieso voor een sport-tour model gaan. Bij een sport model ga je echt last krijgen van je rug en polsen als je daar elke dag op stapt.

Ik heb toen de keuze gemaakt voor een Fazer uit 2000 en deze is echt voor iedereen goed te bereiden. Laat zich makkelijk in bochten gooien, het vermogen is voorspelbaar, goedkoop en gemakkelijk in onderhoud, zien er ook nog is leuk uit :-) Tis trouwens ruim binnen je budget.

Mijn Fazer kostte 1500 euro, toegegeven wel met versleten ketting en tandwielen en geen onderhouds historie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

@zzr-verhaal, hoogtoerig rijden is leuk idd, maar niet met constante snelheid op de snelweg. Dan is het voornamelijk irritant :P
SniperGuy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:03:
[...]

Het is nu warmer buiten dus logisch dat e.e.a. warmer wordt, zeker als het een sportmotor met veel kuipwerk betreft.
104-110 bij lage snelheid is redelijk normaal voor een RSV, zolang je display niet begint te knipperen dat je temp te hoog is is het OK.
Heb je je weep-hole van je waterpomp al gecheckt of je thermostaathuis? RSV staan erom bekend daaruit te lekken. Kuip er ff af en op zoek naar wit/groene druppels/sporen
Logisch dat het warmer word met warm weer inderdaad, maar gisteren en vandaag is het juist onder de 20° met regen :P

Weep-hole nakijken is een goeie, eens opzoeken waar dat ding zit.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 17:11

Youk

Volvo For Life

4x2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:39:
[...]

Ligt dat nou aan mij of is bij iedere dyno meting bij de 2e run (na de afstelling) de luchttemperatuur opeens een graad of 5-6 gestegen ?
Je voelde het in dat hokje echt wel warmer worden naar mate de testruns werden uitgevoerd, dus lijkt me perfect normaal.
wimmel_1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Die's gemeen .... Maar ik geloof dat die bank daar sowieso al redelijk "ruim" afgesteld staat qua interpretatie van de KW's/Nm's. Ben er persoonlijk nog nooit geweest maar hoor er wel eens verhalen over (o.a. van andere bedrijven welke ook een bank hebben staan en van "klanten" het commentaar krijgen dat er te weinig vermogenswinst behaald wordt).

Op zich maakt het natuurlijk niks/weinig uit als je altijd dezelfde bank gebruikt met de zelfde parameters. De "Fun-Run" sessies zeggen meestal niets/niet veel.
De bank daar meet vrij nauwkeurig, zit bijna geen slip op. En op zich zijn het maar cijfertjes, het belangrijkste is dat de Viffer nu rijdt als een zonnetje. Alhoewel ik dat gisteren wel moest missen, vandaag is het al niet beter met het weer.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 17:58
Leuk dingetje (Ariel Ace) voor 25.000 euro zonder extras maar wel met een VFR1200F blok erin.

Afbeeldingslocatie: http://a.mcdn.es/mnet/contents/media/own/2014/7/1012340.jpg

http://www.topspeed.com/m...5-ariel-ace-ar164144.html

[ Voor 23% gewijzigd door aveenhuysen op 09-07-2014 12:07 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:57

steveman

Comfortabel ten onder

:')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nbjllNb.jpg

Wat een compensatieapparaat.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rode ding: erg tof

Zwarte ding: mmh. Lelijke achterkant, achterspatbord aan de verkeerde kant, en die voorvork kan ik ook niet mooi vinden. Vraag me ook af wat dat met de wegligging doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Waar laten ze de benzine? Die tank ziet er wel heel dun uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 07:11
Jolke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:13:
Waar laten ze de benzine? Die tank ziet er wel heel dun uit.
Dat ding ga je gebruiken om op het terras te parkeren. Daar heb je niet veel benzine voor nodig. :Y

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

XBL

-tom-562 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:50:
Zet er maar een 600cc naast ofzo, dan lijkt het wel degelijk een brommer :P
Voor 2500 euro zou ik voor een Fazer of een Bandit kijken, volgens mij is er dan keuze genoeg
Bandit is alleen niet echt een lichtgewicht motor (de MK1 dan, geen idee van latere versies, vooral niet van de - god verhoede - watergekoelde versie). Daarnaast is voor woon-werk het verbruik ook niet echt lollig.

Nakeds in het algemeen hebben wel het voordeel dat je niet zo snel op snelheden rijdt waar je je rijbewijs kan kwijtraken (op de snelweg dan). Die snelheden zijn gewoon niet leuk voor langere tijd, dus je blijft automatisch wel rond de 130~140 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nero22 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Dat ding ga je gebruiken om op het terras te parkeren. Daar heb je niet veel benzine voor nodig. :Y
Wellicht kan er nog bezine in het frame. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 2500, een ouwere hornet cb600S (tophalfje) of Fazer 600 s (ook met tophalfje)

zijn er zeker te vinden in budget (of nog met ruimte over om de veren in de voorpoten te vervangen voor progresieve)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Fazer met tophalfje ziet er echt niet uit. :X Pak dan een naked met een klein spoiler ruitje voorop, dat scheelt al echt heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
[...]

En bv een ZX6r of R6 ? Of zijn die minder geschikt voor woon-werk? Vind ik namelijk schitterende machines om te zien en horen 8)
Nee een gsx-r is veel mooier :D koop de mijne bijvoorbeeld hèhè :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
Joopieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:05:
Fazer met tophalfje ziet er echt niet uit. :X Pak dan een naked met een klein spoiler ruitje voorop, dat scheelt al echt heel veel...
He, niet zo kwetsend hé!? :P Zo lelijk is een Fazer nou ook weer niet.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht dat juist iets van windbescherming nodig was...

anders altijd naakt rijden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:39:
dacht dat juist iets van windbescherming nodig was...

anders altijd naakt rijden:)
Lijkt me best koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

BlackLabel01 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Dat model Fazer van rond 2000 met half kuipje vind ik er juist wel bruut uit zien, mooier als de nieuwere.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
-tom-562 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Dat model Fazer van rond 2000 met half kuipje vind ik er juist wel bruut uit zien, mooier als de nieuwere.
Neem dan de XJ6 :+
Dat ziet er tenminste nog een beetje capabel uit :X

Ach ja, over smaak valt niet te twisten hè :*)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

BlackLabel01 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:27:
[...]

*;
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
[...]

voor woon-werk zou ik geen SS nemen. verbruik is niet leuk en het onderhoud is niet leuk (kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15
Ik zou een Harley voor woon-werk kopen. Meer specifiek zou ik de Harley van Blue-Eagle voor woon-werk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
joshje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:18:
[...]

voor woon-werk zou ik geen SS nemen. verbruik is niet leuk en het onderhoud is niet leuk (kosten)
Wat is het verschil dan met een 600 sport en bijvoorbeeld een 600 naked of toer ? Blokken zijn meestal het zelfde alleen wat minder sterk dan bij de sport uitvoering. Verbruik scheelt vrijwel niets, als je er maar normaal mee rijd. Onderhoud is nou ook niet bepaald anders.

Ik zie vrijwel geen verschil in een R6 of Fazer wat betreft verbruik en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rijden allebij 1 op 16

(en je moet gewoon maar denken, als je net zo traag als een auto optrekt, kun je wel zuinig rijden... maar dat is fucking saai en kun net zo goed geen motorrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ook al is het verbruik in theorie hetzelfde voor een R6 een Fazer; toch zul je de R6 sportiever rijden, omdat het blok daarvoor getuned is. Resultaat: je verbruikt weer meer.
Bovendien lijkt me je de zithouding op den duur opbreken als je met een ss woon-werk verkeer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je woon werk doet met lange rechte stukken en snelweg zal je voornamelijk met een constante snelheid rijden. Het verbruik maakt dan niets uit. Ga je iedere dag via een stuk dijk dan is het een ander verhaal. Ik denk dat verbruik niet heel veel zal uitmaken.

Zithouding is een ander verhaal. Ik vind mijn motor heerlijk maar iedere dag woon werk van tig km's zou ik er niet mee doen.

Een sportmotor afschrijven op basis van verbruik en onderhoud vind ik niet redelijk. Zithouding ben ik het zeker mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Woon-werk kun je bv ook prima zonder zadel doen, het hangt nogal van de afstand af!

Klein stukkie? Het soort motor maakt dan echt niet uit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mijn woon-werk verkeer is 15 minuten, over 8 km. Tegen de tijd dat ik op het werk ben, is de motor net warm.

Zonder zadel? Staande bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Staan... zitten op de tank, maakt voor zo'n klein eindje niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn woon werk is ~6km en dit doe ik met een scooter. Met de motor doe ik er alleen maar langer over. Alleen puur de rit kost al een stuk meer tijd door om moeten rijden met extra stoplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
PilatuS schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:18:
Als je woon werk doet met lange rechte stukken en snelweg zal je voornamelijk met een constante snelheid rijden. Het verbruik maakt dan niets uit. Ga je iedere dag via een stuk dijk dan is het een ander verhaal. Ik denk dat verbruik niet heel veel zal uitmaken.

Zithouding is een ander verhaal. Ik vind mijn motor heerlijk maar iedere dag woon werk van tig km's zou ik er niet mee doen.

Een sportmotor afschrijven op basis van verbruik en onderhoud vind ik niet redelijk. Zithouding ben ik het zeker mee eens.
het verbruik ten opzichte van een naked zijn niet schokkend meer zijn. maar zoals Jolke ook al zegt op een SS rij je gewoon veel sportiever op dan een Naked. over het algemeen heeft een ss meer onderhoud nodig dan naked (er zijn uitzonderingen) denk aan banden maar ook motorisch. voor woon werk verkeer zou ik toch meer gaan kijken na een allroad of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat het verschil qua onderhoud en verbruik te verwaarlozen is. Qua banden helemaal want op een Fazer of R6 kan je gewoon dezelfde banden leggen. Ook motorisch liggen de onderhoudsbeurten aardig gelijk.

Afgezien van dit verhaal. Als je een SS prachtig vind en een naked of toer een stuk minder, is dat al reden genoeg om voor een SS te gaan. Die paar euro is het genot van op een motor rijden die je geweldig vind sowieso waard. Als het qua kosten al echt wat uit zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk ook niet dat het onderhoud van, laten we zeggen een R6 vs. Fazer of CBR600RR vs. Hornet zoveel duurder is. De blokken van de meeste sporttoer motoren zijn tammere versie's van hun SS broers, alleen vaak met wat tammere nokkenassen en andere mapping. Zolang je woon-werk mee rijdt zal het onderhoud naar mijn idee hetzelfde zijn.

Edit:
With stupid boven me dus :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:49

_Apache_

For life.

Je krijgt ook ander onderhoud. Een tamme toerfiets zal voornamelijk de gebruikelijke slijtage dingen zijn, waarbij het bij een ss allemaal wat sneller gaat. Vorig jaar was mijn uitlaat compleet doorgeroest, precies het gedeelte waar het water tegenaan spat (collector). Zit nu een volledig RVS uitlaat onder.. Ik moet de ss nog tegenkomen waar het eea doorgeroest is.

Verder zijn de tamme fietsen (fazer al genoemd, hornet 600, bandit etc) veel rustiger op het materiaal, wat uiteindelijk de kosten kan drukken, want ook met een Fazer kan je als hooligan rijden, waardoor je qua onderhoud feitelijk weer bij af bent.

Which reminds me, ik mag inderdaad weer voor een beurt.. In februari al geweest, een 65k km beurt maar reed hem vanmiddag over de 76k km heen.

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 09-07-2014 19:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hoezo woonwerk op een SS kan niet? Ik doe het al jaren, nergens last van :P Sinds 2009 heb ik op een GSX-R 600 en een RSV Mille samen in totaal zo'n 100.000km gereden, waarvan minimaal 2/3e woonwerk. Daarvoor reed ik een GSX650F, ik mis de comfortabelere zithouding nog niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_Apache_ schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:51:
[...]

Which reminds me, ik mag inderdaad weer voor een beurt.. In februari al geweest, een 65k km beurt maar reed hem vanmiddag over de 76k km heen.
_/-\o_

.
Maareh... Metro2002... kan je nog wat met het commentaar hier? Het schommelt nogal :)
Metro2002 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:05:
Nog volop bezig met rijlessen maar eindexamen is redelijk in zicht (AVB en theorie gehaald) en ben me alvast aan het orienteren op een motorfiets, als eerste motor wil ik niet iets heftigs en duurs en iets dat een beetje een laag gewicht heeft ivm manouvreren in de tuin én het moet nog een beetje zuinig zijn ook :+

Heb natuurlijk al gekeken naar de leuke snelle jongens zoals een yamaha R6 en kawasaki zx6r maar dat zijn volgens mij wel echte racers , ook qua zithouding en verbruik, ik sluit ze niet direct uit maar aangezien ik de motor vooral voor woon-werk en als auto vervanger wil gaan gebruiken en wat minder voor fun liggen de eisen gewoon wat anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op bv een kawasaki zzr250, mensen hier ervaring met dit apparaat? Qua specs is het mijns insziens best redelijk, topsnelheid van 170 is voor mij meer dan voldoende en 0-100 in een ruime 5 seconde lijkt me prima. Maar hoe zit het met tussenacceleratie, zithouding, comfort, betrouwbaarheid en brandstofverbruik bv ? andere kandidaten zijn de cbr250 en ninja 250r maar die zijn weer wat nieuwer en een duurder.

En wat zijn evt andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:17:
Handig om je motorkoffers in te pakken als het regent... maar dat kan je ook in de tent. Vervolgens je motorpak met helm op doen en de tent inpakken in de regen, ik zie het nut niet heel erg, om eerlijk te zijn.
Ok, sleutelen dat hoef je niet meer in de regen te doen.
Tsja...zoals ik al zei: je hoeft het niet persé als motorstalling te gebruiken. Maar als je bv in de regen hebt gereden, is het wel handy als je al je motorspullen even kunt uitleggen op een (semi) droge plek. In mijn minitentje kan ik net liggen met een tasje naast me. En als het waait heb je ook een soort keukentje.
Als je op een plek staat die dermate gevaarlijk is, dat je een veilige motorstalling nodig hebt, zou ik er niet meer willen staan. Je kunt dan waarschijnlijk ook niet je tent uit. En al mijn motorspullen meenemen als ik mijn tanden ga poetsen...
Die ruimte heeft dus ook wel andere nuttige punten. En als je grote/lange reizen onderneemt, ga je dat denk ik vanzelf wel waarderen. Voor een weekendje weg lijkt het me idd overkill. Maar zo heeft iedereen zijn eigen overwegingen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:32:
en die voorvork kan ik ook niet mooi vinden. Vraag me ook af wat dat met de wegligging doet :)
Lijkt me een variant van wat BMW op de K-serie heeft zitten. Daar zie je het haast niet, maar dat is ook zo'n soort constructie. BMW heeft het ook weer gejat van iemand anders, ik weet alleen even niet wie ook weer. Het concept is iig door iemand anders bedacht.

Het is dus niet persé minder voor de wegligging, afhankelijk van hoe zij het geïmplementeerd hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:34:
[...]

Lijkt me een variant van wat BMW op de K-serie heeft zitten. Daar zie je het haast niet, maar dat is ook zo'n soort constructie. BMW heeft het ook weer gejat van iemand anders, ik weet alleen even niet wie ook weer. Het concept is iig door iemand anders bedacht.

Het is dus niet persé minder voor de wegligging, afhankelijk van hoe zij het geïmplementeerd hebben.
Telelever noemt BMW het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:58:
Hoezo woonwerk op een SS kan niet? Ik doe het al jaren, nergens last van :P Sinds 2009 heb ik op een GSX-R 600 en een RSV Mille samen in totaal zo'n 100.000km gereden, waarvan minimaal 2/3e woonwerk. Daarvoor reed ik een GSX650F, ik mis de comfortabelere zithouding nog niet in ieder geval.
Geen last van polsen of rug? :P Daar had ik na een uur of 2 al last van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
PilatuS schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:43:
[...]

Wat is het verschil dan met een 600 sport en bijvoorbeeld een 600 naked of toer ? Blokken zijn meestal het zelfde alleen wat minder sterk dan bij de sport uitvoering. Verbruik scheelt vrijwel niets, als je er maar normaal mee rijd. Onderhoud is nou ook niet bepaald anders.

Ik zie vrijwel geen verschil in een R6 of Fazer wat betreft verbruik en onderhoud.
Uhhh, succes met je R6. Met de fazer rijd ik WW 1op20/21 ;-)
Blokken zijn vaak tzelfde maar getemd idd.
Ninja editie: Nee ik rijd niet als n lamme tak :D

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 09-07-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Joopieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:49:
[...]

Nope, niet eens. Gewoon niet onder de 50 komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Precies, dat denk ik ook steeds als ik last van mijn polsen krijg: duidelijk weer te langzaam gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kan ook natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:49

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

En het is geprint :)

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/tandwiel/1_zps4251c185.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/tandwiel/2_zps94fda698.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/tandwiel/3_zps8ab0bd11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/tandwiel/5_zpsf1b07ea6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/tandwiel/4_zps5cdf4b29.jpg

Het geheel zelf heb ik terug dicht geschroefd, als ik aan het wiel draai hoor ik het electromotortje mee draaien, dus het werkt zoals het moet!!!

Al heb ik gezien dat het grote tandwiel [wat niet bij op foto staat] ook een tandje of 2 miste, maar het nieuwe tandwiel draait gewoon netjes rond. Dus even zien wat het zegt en in het slechtste geval dat grote tandwiel ook namaken :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Telelever noemt BMW het toch?
Duolever. Wat ik heb op de R850RT is een telelever, dus met die grote triangel als ophanging. Ik heb het maar even gekoekeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.carbibles.com/images/bike_bmw_duolever.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carbibles.com/images/bike_bmw_duolever2.jpg

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Over Beemers gesproken, is dit mooi of is dit cool?

Afbeeldingslocatie: http://bmw-moto.it/photo/1404896105PH453.jpg
Met verwarmd zadel zo te zien...

[ Voor 29% gewijzigd door mphilipp op 09-07-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:41:

[afbeelding]
Mooi en cool zou hem zo wel willen hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:41:

[afbeelding]
Awesome!

@Jellabie: ziet er netjes uit, ben benieuwd!

@mphilipp: ohja, dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Nope, niet eens. Gewoon niet onder de 150 komen :P
There, I fixed it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
mphilipp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:34:
[...]

Meneer hossack was de pionier van de bmw duolever.
Afbeeldingslocatie: http://i13.servimg.com/u/f13/13/13/47/46/hossac10.jpg
even nieuw plaatje...

http://www.hossack-design.co.uk/php/page.php?p=1

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 10-07-2014 17:52 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Diep linkje naar plaatje werkt niet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 10-07-2014 01:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:31:
[...]
Meneer hossack was de pionier van de bmw duolever.
Afbeeldingslocatie: http://www.hossack-design.co.uk/images/BMWA.jpg
Duolever is an evolution of Norman Hossack's double wishbone / parallelogram suspension, which is why its sometimes referred to as Hossack Suspension
Inderdaad dus. Hossack. Die naam zocht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 10-07-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36

En soms is langzamer rijden ook nog eens onzuiniger..
Mn Mille doet 1:16 bij lekker doorrijden, ritje rustig/binnenwegen/stoplichten 1:14 dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

GewoonDennis schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:19:
[...]

En soms is langzamer rijden ook nog eens onzuiniger..
Mn Mille doet 1:16 bij lekker doorrijden, ritje rustig/binnenwegen/stoplichten 1:14 dus :+
Ik had laatst meegereden met een ritje van het werk van mijn moeder, waarbij we nooit boven en regelmatig ruim onder de 60 zaten. Het ding liep 1:11 :X

Normaal ook maar 1:14-15 trouwens, moet de boel nog eens laten afstellen.

Klikkie voor verbruiksgrafiek: Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/610414_35.png

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 10-07-2014 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jellabie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:20:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het geheel zelf heb ik terug dicht geschroefd, als ik aan het wiel draai hoor ik het electromotortje mee draaien, dus het werkt zoals het moet!!!

Al heb ik gezien dat het grote tandwiel [wat niet bij op foto staat] ook een tandje of 2 miste, maar het nieuwe tandwiel draait gewoon netjes rond. Dus even zien wat het zegt en in het slechtste geval dat grote tandwiel ook namaken :)
_/-\o_ _/-\o_ Als een baas.

Wat gaaf als je zo'n apparaat hebt :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Er zijn wat mensen met problemen met hun plaatsen in de laatste posts!

@Jellabie: mooi geprint! En zie hier de toekomst van 3D printen, zo makkelijk om even een reserveonderdeel zelf te printen, ipv drie weken wacht op de fabrikant en 50 euro te moeten betalen voor 1 onderdeel.

@mphilipp: cool 8)
Verwarmd zadel, verwarmde handvatten... ik vind het allebei luxe :)

Mijn VTR verbruik schommelt zo tussen 1:12 en 1:18 met een groot gemiddelde - je raadt het al :) - van 1:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jellabie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:20:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice dat je zoiets tegenwoordig gewoon zelf kunt printer. Maar ik vraag me nu af; hoe sterk is nu dat onderdeel? Verslijt het niet sneller, is het niet breekbaar?

Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met 3D printen, dus ik kan er niets van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mocht het nog een keer verslijten, dan print je er gewoon nog 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

fredkroket schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:58:
[...]

Nice dat je zoiets tegenwoordig gewoon zelf kunt printer. Maar ik vraag me nu af; hoe sterk is nu dat onderdeel? Verslijt het niet sneller, is het niet breekbaar?

Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met 3D printen, dus ik kan er niets van zeggen.
Ik zou durven zeggen dat het steviger is dan het origineel.

Jolke, het origineel koste +300€.

Dit heeft mij een paar biertjes voor het tekenen en 18.5€ voor het printen gekost.

Ik heb aan mijn maatje gevraagd wat het normaal zou kosten dat hij het zou tekenen voor een een wildvreemde. En dat is toch 70€ (hij is er bijna 2u aan bezig geweest. En hij is zelfstandige tekenaar als beroep)

[ Voor 27% gewijzigd door Jellabie op 10-07-2014 09:12 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jellabie schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:09:
[...]

Ik zou durven zeggen dat het steviger is dan het origineel.
Ben je niet bang dat hij de andere tandwielen gaat opeten door het verschil in hardheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Chakotay schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:10:
[...]

Ben je niet bang dat hij de andere tandwielen gaat opeten door het verschil in hardheid?
In het slechtste geval koop ik uiteindelijk heel de unit nieuw. Maar vond dit zeker het proberen waard :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je kunt ook nog die andere tandwieltjes natekenen en printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Jolke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:16:
[...]

_/-\o_

.
Maareh... Metro2002... kan je nog wat met het commentaar hier? Het schommelt nogal :)

[...]
Ik heb het met aandacht zitten lezen :P en nu weet ik het helemaal niet meer :+ :D supersports trekken me vanwege de looks en kuipwerk , 250cc klasse trekt me vanwege laag verbruik en rijbewijs-is-redelijk-veilig-gevoel en 600cc is denk ik weer beter voor de snelweg.

De zithouding is inderdaad nog wel een dingetje, ik moet denk ik eens gaan proefzitten op een aantal motorfietsen. Ik rij nu les op een XJ6 en dat vind ik qua zithouding wel prima maar iets verder naar voren of iets meer echtop maakt me niet zóveel uit al heeft iets meer rechtop de voorkeur. Op een SS zit je volgens mij wel erg agressief naar voren maar dat is misschien bij snelweg rijden weer een voordeel?

Nee ben er nog niet uit , een honda hornet -> leuk maar wel een naked, een Ninja 250r -> volgens velen te traag maar dat is denk ik vooral afhankelijk waar je hem voor gebruikt, er rijden ook hele volksstammen op 125cc motorscooters rond. Schijnt wel zuinig te zijn en ze zijn voor het geld van een recenter bouwjaar.
Een Kawa zx6r -> bruut apparaat , net als de R6 maar hoe lang hou ik mijn rijbewijs daarop :X en ja je kan er rustig mee rijden maar waarom zou je dan zo'n ding nemen? Alleen voor de looks?

Kortom: Ben er nog niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je kunt ook naar de wat oudere sporttourders als de Kawa ZZR600, Yamaha RF600 en Suzuki GSX600F kijken. Die ZZR was mijn eerste motor. Doet ook 1:20, zithouding zit mooi tussen tour en sportief in, en zolang je niet vol tot boven de 10k RPM doortrekt is het prima rustig te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan zit er maar één ding op: veel proefritten maken, het liefst wat langere. Daardoor kan je beter een idee krijgen wat je fijn vindt of wat juist niet.
Naast looks en voorkeur moet je ook bedenken waar je hem voor gaat gebruiken. Zoals al genoemd is een SS leuk om te zien en goed te berijden als je vrij hard rijdt of actief bochtjes aan het maken bent, maar niet zo comfortabel (understatement) als je veel lange rechte stukken 100km/h woon/werk verkeer moet doen.
Ik vind mijn VFR750F al te sportief zitten om de 75 km naar mijn werk (waarvan 65 km snelweg, meestal redelijk druk) elke dag te rijden. Ik pak de motor dus alleen mee naar het werk als het mooi weer is en ik daarna een ritje wil maken of als mijn vrouw de auto nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
Je maakt je te druk om je rijbewijs haha. Die verlies je ook met een 250cc als je je rechterhand niet onder controle hebt (op de motor :P) Je rijd namelijk in 5s 100, waar je bijvoorbeeld maar 50 mag. Je rijdt ook zo 130 waar je maar 80 mag. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Enige voordeel van een naked is dat de snelheidsbeleving hoger is, met name in het begin. Maar ook dat went. Ik trek nu ook zonder blikken of blozen door naar de 180. Alleen langere tijd 180 rijden is minder prettig op een naked, maar goed, als ik al zo hard rijd, dan doe ik dat heel even, zodat ze geen trajectmeting kunnen doen :p

Gewoon proefrijden en kopen wat a) lekker zit en b) wat je mooi vind. Dat verbruik gaat je jaarlijks geen 100'en euro's schelen en dat rijbewijs raak je toch wel kwijt als je als een halftamme idioot rondrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marc Rademaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:45:
Je maakt je te druk om je rijbewijs haha. Die verlies je ook met een 250cc als je je rechterhand niet onder controle hebt (op de motor :P) Je rijd namelijk in 5s 100, waar je bijvoorbeeld maar 50 mag. Je rijdt ook zo 130 waar je maar 80 mag. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Gewoon proefrijden en kopen wat a) lekker zit en b) wat je mooi vind. Dat verbruik gaat je jaarlijks geen 100'en euro's schelen en dat rijbewijs raak je toch wel kwijt als je als een halftamme idioot rondrijd.
Je kan met alles je rijbewijs kwijtraken natuurlijk alleen gebeurd dat met snelle motorfietsen en auto 's nu eenmaal eerder dan met langzamere :P
Chakotay schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:38:
Je kunt ook naar de wat oudere sporttourders als de Kawa ZZR600, Yamaha RF600 en Suzuki GSX600F kijken. Die ZZR was mijn eerste motor. Doet ook 1:20, zithouding zit mooi tussen tour en sportief in, en zolang je niet vol tot boven de 10k RPM doortrekt is het prima rustig te rijden :)
Genoteerd! Zien er ook goed uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
Maar dat is het dus Metro, tenzij je over choppers / oldtimers praat, zijn er nauwelijks langzame motorfietsen. Ik reed laatst op een gsx 750 uit het jaar nul (1985 ofzo?) en daarmee zit je ook in 5s op de 100.

Als je echt hard gaat rijden in het begin, zou ik me eerder druk maken over m'n leven, dan m'n rijbewijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marc Rademaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:13:
Maar dat is het dus Metro, tenzij je over choppers / oldtimers praat, zijn er nauwelijks langzame motorfietsen. Ik reed laatst op een gsx 750 uit het jaar nul (1985 ofzo?) en daarmee zit je ook in 5s op de 100.

Als je echt hard gaat rijden in het begin, zou ik me eerder druk maken over m'n leven, dan m'n rijbewijs :p
:P Dat is ook weer waar ja. Zo'n ZZR600 lijkt me wel wat, net even gekeken en de prijzen zijn ook goed te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is een Yamaha Thundercat niet iets voor je? De voorloper van de R6 (en een tijdje parallel geleverd). Die zijn wat meer toer gericht dan die-hard SS. Beetje hetzelfde als de Honda CBR600F
Joopieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:49:
[...]

Kwestie van vaker rijden. Elke keer als ik na de winter weer op m'n GSX-R stap heb ik na een half uur al last. Nu kan ik makkelijk 3 uur achter elkaar zonder te stoppen rijden (daarna moet ik meestal ook wel tanken :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

-tom-562 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:23:
Is een Yamaha Thundercat niet iets voor je? De voorloper van de R6 (en een tijdje parallel geleverd). Die zijn wat meer toer gericht dan die-hard SS. Beetje hetzelfde als de Honda CBR600F
[...]
Yes, staan beide ook op de lijst. Denk dat het inderdaad meer de (sportieve) toerkant op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eisen aan woon/werk verkeer motoren voor 80% van de motorrijders:

Wel:

- Allroad
- Scooter
- Naked
- Tour-Sport
- Tour

Niet:

- Super-Sport
- Custom

Motorisch:

- Laag brandstofverbruik
- Lange onderhoudsintervallen (of korte maar wel goedkope onderhoudsintervallen)
- Mooie koppelkromme

Andere zaken:

- ABS is een pre
- Kleding textiel, goretex is een pre
- Indien geen koffers zijn Kriega tailpacks aan te raden

Eigen motoren:

Mijn dagelijkse woon/werkmotor is nu een Suzuki Bandit 650 naked met ABS uit 2014 hiervoor een Kawasaki Z750 naked zonder ABS uit 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ABS zou ik van "pre" naar "wel" verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Marc Rademaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:13:

Oldtimer chopper rijdende Tweaker meld.

Kun je ook prima je rijbewijs op kwijt raken, ook al kan je niet veel harder dan 150 :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

steveman schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:36:
ABS zou ik van "pre" naar "wel" verplaatsen.
Ligt aan je budget... Het is pas sinds kort grotendeels standaard, voor €2500 ga je niet veel nuttigs vinden met ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik hoop dat die 80% meer uitgeeft aan een woon-werkpaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:05:
-tom-562 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Kuch, I am in the room you know ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10300303_10154184964580088_164738100575727095_n.jpg
ik vind hem best mooi (in de juiste kleur)

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 10-07-2014 10:49 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond fazers echt niet mooi tussen de rechthoekige koplampjes en het huidige
(frame is namelijk heel chique op de nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:33:
[...]
Kortom: Ben er nog niet uit :P
Wellicht iets om over na te denken ;) Honda CB500 (goedkoop, zuinig, degelijk en betrouwbaar) en wat je waarschijnlijk niet zou verwachten een enorme funfactor: YouTube: Schaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als er 1 motor in massa productie is geweest is het die wel... nog waarhuizen vol met onderdelen ondanks zijn leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:02:
[...]

Wellicht iets om over na te denken ;) Honda CB500 (goedkoop, zuinig, degelijk en betrouwbaar) en wat je waarschijnlijk niet zou verwachten een enorme funfactor: YouTube: Schaaf
Staat net als de 600cc hornet ook op mijn lijstje ook al zijn het nakeds. Op de CB500 heb ik een paar rijlessen gereden en beviel me ook goed, soepel, goede zithouding en qua power prima. Alleen geen windbescherming. Keuze is er in elk geval genoeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Er is nu ook een CB500F:

Afbeeldingslocatie: http://www.hindustantimes.com/images/2012/11/73fbed09-91e0-435b-87e6-5176ed2365f0hires.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die gaat ie niet vinden voor 2500€

anders ook die ktm rc390, stoerste A2 motor in de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:04:
[...]
Keuze is er in elk geval genoeg :o
Je hebt ze ook met een kuipje dat is namelijk de Honda CB500S. Voorbeeldje:

http://link.marktplaats.nl/a1007989963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:48:
[...]

[...]

[afbeelding]
Dat is een FZ1 :P Dat is heel wat anders (en zeker weten mooier). Ik bedoel alleen die Fazer modellen van 2006 enzo, met de uitlaten onder het zadel.
Zo'n FZ1 lijkt me ook wel een leuke motor om te hebben. Detuned R1 blok, toch nog een behoorlijk sportief uiterlijk en een relaxte zit. Volgens mij sla je er ook geen modderfiguur mee op het circuit

[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 10-07-2014 11:45 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:00:
ik vond fazers echt niet mooi tussen de rechthoekige koplampjes en het huidige
(frame is namelijk heel chique op de nieuwe)
Is het oude R1 frame :)
-tom-562 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Dat is een FZ1 :P Dat is heel wat anders (en zeker weten mooier). Ik bedoel alleen die Fazer modellen van 2006 enzo, met de uitlaten onder het zadel.
Zo'n FZ1 lijkt me ook wel een leuke motor om te hebben. Detuned R1 blok, toch nog een behoorlijk sportief uiterlijk en een relaxte zit. Volgens mij sla je er ook geen modderfiguur mee op het circuit
Dit is een Fazer8, waar idd ook een gedetunde (en gesleevede) versie van het (oude) R1 blok in zit.
minder vermogen dan FZ1 (106 ipv 150+) maar nog steeds plenty snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Eens met Gwystyl, ga veel proefritjes maken. MetenProberen is weten.

@Jellabie, €300 voor het origineel?! Ik dacht ook nog aan de lage kant te zitten met 50, maar dat het zo veel was... :o
Voor een kratje bier kun je die andere tandwielen dus ook meteen laten tekenen. Met 3D printen hoef je dan alleen de BluePrints te bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47

empy

Rijdt rondjes

Chakotay schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Ligt aan je budget... Het is pas sinds kort grotendeels standaard, voor €2500 ga je niet veel nuttigs vinden met ABS.
Hoezo niet? Ik heb mijn Scarver ook voor minder dan 2500 gevonden met slechts 30k op de teller. Inmiddels 14 maanden verder staat er 27k extra op de teller en ben ik er nog steeds gelukkig mee. Genoeg vermogen om als eerste weg te zijn, zuinig (Rijd zelf 1:25 met een zware rechterhand :+ ), relatieve onderhoudsvrije aandrijving en heerlijk om mee te gooien en te smijten tussen de file door :)

Een kleine sfeerinpressie (niet eigen fiets)
Afbeeldingslocatie: http://canadamotoguide.com/images/stories/archives/CMG_test_rides/02_F650CS/BigP/F650CS_beach_rhs2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, geinig ding... Zo'n beetje een verlaagde F650GS met straatwielen en riemaandrijving. Ik had niet verwacht dat nette ABS-modellen daarvan voor zo'n lage prijs te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Brr een van de lelijkste modellen van BMW imho, veels te rond. :X
Chakotay schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Ik heb een motor van 5k waar geen ABS opzit. :/ Model erna was gelijk 1500 euro duurder omdat daar wél ABS op zit...
ToolkiT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:48:
[...]

[...]

[afbeelding]
Is een ander model maar ook mist die iets, kleur is heel mooi maar onder die uitstekende neus mist ie gewoon iets. :X Ik kan er niks aan doen... Geeft het idee van een grote neuspukkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:39
Chakotay schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:00:
Hm, geinig ding... Zo'n beetje een verlaagde F650GS met straatwielen en riemaandrijving. Ik had niet verwacht dat nette ABS-modellen daarvan voor zo'n lage prijs te vinden zijn :)
Dat is voorzover ik me kan herinneren precies de manier waarop de marketingmachine van BMW Motorrad heeft gedacht. :)

En het is bij lange na niet het lelijkste BMW Model. Die gaat IMHO toch echt naar de R1200C en CL-serie. Ik zou er een foto van plaatsen, maar ik wil mijn ogen niet pijn doen.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47

empy

Rijdt rondjes

Het is inderdaad hetzelfde blok en stuurt ook redelijk hetzelfde. Alleen is dit veel meer een 'stadsmotor'. Licht en veel opbergmogelijkheden. In de kuip voorop heb ik een spin zitten waar mijn helm onder kan en op slot kan. Hier gooi ik 's ochtends mijn brood in. Voor achterop heb ik 2 tassen die ik aan elkaar kan ritsen. Zoals op de foto een kleintje en dan een grote (35 liter) tas welke er aan geritst kan worden en als je ze los hebt zitten er schouderbanden in verstopt welke je er makkelijk aan kan maken zodat het een grote backpack is geworden.
De motor is echt weggehoond door de motorjournalisten omdat hij veel te hip en trending zou zijn, maar het is echt voor stadsgebieden een fantastische motor.
Bij mij uitgerust met handvatverwarming, dus van de winter heb ik er ook gewoon mee door kunnen rijden :)

En het voordeel is dat hij perfect onder mij past, ik heb niet zulke lange benen en bij de meeste motoren sta ik al op mijn tenen als ik er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:17:

Is een ander model maar ook mist die iets, kleur is heel mooi maar onder die uitstekende neus mist ie gewoon iets. :X Ik kan er niks aan doen... Geeft het idee van een grote neuspukkel...
Ik snap wat je bedoeld, van bepaalde hoeken heb ik dat ook, en zonder de wheel striping was het nog veel meer.. ditto als je er geen undertray op hebt, maar eigenlijk zou daar ook wel een blauw accentje in mogen IMHO..

Maar ja een volledige kuip is misschien wel mooier maar ook een stuk minder practisch, dus heb blijft kiezen tussen 2 kwaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
der_joachim schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:22:
[...]

En het is bij lange na niet het lelijkste BMW Model. Die gaat IMHO toch echt naar de R1200C en CL-serie. Ik zou er een foto van plaatsen, maar ik wil mijn ogen niet pijn doen.
Die James Bond versie... dat zegt genoeg. :F wat een gedrocht!
Pagina: 1 ... 89 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.