"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb nu idd gekozen voor een volle kuip, maar hij is ook wel weer een stuk zwaarder en heeft ook andere nadelen. Dus dit kennende zou ik de volgende keer eerder voor een 'naked' gaan met dan een klein spoilerruitje, volledige ruit vind ik ook weer zo lelijk. Wat ik nu heb gaat nog maar is alles behalve fijn... Dan beter bijna niks.ToolkiT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:32:
[...]
Ik snap wat je bedoeld, van bepaalde hoeken heb ik dat ook, en zonder de wheel striping was het nog veel meer.. ditto als je er geen undertray op hebt, maar eigenlijk zou daar ook wel een blauw accentje in mogen IMHO..
Maar ja een volledige kuip is misschien wel mooier maar ook een stuk minder practisch, dus heb blijft kiezen tussen 2 kwaden..
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vaak bu'j te bang!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Daarom zeg ik een klein spoiler ruitje.-tom-562 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:03:
Schroef anders eens je kuipruit er af en ga een rondje rijden. Dan weet je ook hoe een naked rijdt
[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 10-07-2014 13:18 ]
Dûh!steveman schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:42:
XD
Een collega van me heeft er een te koop staan geloof ik (kan vrij gerust zeggen dat die nu nog steeds wel te koop staat denk ik), en merkte op dat er weinig animo voor was...

Verwijderd
Ik heb een naked met een heel klein spoilerruitje gehad maar dat was er al heel snel af omdat dat ding alleen maar voor irritante turbulentie zorgde. Ik zou zeggen wees gewoon een vent en verschuil je niet achter stukjes tupperwareJoopieboy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:52:
[...]
Ik heb nu idd gekozen voor een volle kuip, maar hij is ook wel weer een stuk zwaarder en heeft ook andere nadelen. Dus dit kennende zou ik de volgende keer eerder voor een 'naked' gaan met dan een klein spoilerruitje, volledige ruit vind ik ook weer zo lelijk. Wat ik nu heb gaat nog maar is alles behalve fijn... Dan beter bijna niks.
Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Maar stel: je hebt een advertentie online staan en iemand komt langs om te kijken... hoe zorg ik ervoor dat diegene terug komt? ID-kaart achter laten? En "bij twijfel: niet doen"?
Nul ervaring mee
Die verkoopservices zijn alleen nuttig als je zo snel mogelijk van je motor af wilt, en het geld van minder belang is. De bedragen die daar uitkomen voor een motor die niet gloednieuw is zijn belachelijk, dan kan je hem nog beter aan een dealer slijten.Blue-eagle schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:17:
Iemand hier ervaring met het privé verkopen van een motor? Waar moet ik rekening mee houden? Nog nooit zoiets gedaan. Het gaat natuurlijk om best veel geldVia online opkopers krijg je gemak maar niet het geld wat je wilt ontvangen -- ook niet via de ANWB die ook je motor kan verkopen.
Maar stel: je hebt een advertentie online staan en iemand komt langs om te kijken... hoe zorg ik ervoor dat diegene terug komt? ID-kaart achter laten? En "bij twijfel: niet doen"?
Nul ervaring meeBen benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Het zelf regelen levert een stuk meer op, kost alleen wat meer tijd en moeite. Bij proefritten is het inderdaad gebruikelijk om een ID-bewijs of (deel van) het aankoopbedrag achter te laten.
Ik heb tot nu toe 2 motoren gekocht, één voor €1000 aan familie, een eentje ingeruild op een nieuwe bij de dealer.
[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 10-07-2014 14:28 ]
En mijn regel is pas dat de motor pas verkocht is als ik het geld in handen heb. Als mensen zijn wezen kijken (of nog komen kijken), en iemand staat een uur later op de stoep met geld, verkoop ik mijn motor aan die persoon. Of degene die interesse heeft moet mij handgeld geven (laten we zeggen, 250 euro).
Mijn oude GSX400X heb ik particulier verkocht. Dat ging om een bedrag van 400 euro. Dat was een bekende, dus daar hoefde ik niks van als onderpand.
Ohja, mss is het niet politiek correct, maar als Achmed samen met Youssef komt, en Achmed wilt een proefrit maken, krijgt hij de motor pas mee als ik het volledige aankoopbedrag in mijn handen heb. Zeker bij een SS-motor of supermotard is me dat risico iets te groot..
[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 10-07-2014 14:32 ]
Vaak bu'j te bang!
Toch wel contant en in een koffertje neem ik aan?-tom-562 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:31:
[...]
Bij de koop van mijn motor (particulier gekocht) heb ik m'n pa als onderpand achtergelaten![]()
[...]
Bedoel: Nepgeld kunnen ze mij natuurlijk geven, maar ook een fake ID. Een beetje alu-hoedje misschien, maar als ik crimineel was zou ik dat soort middelen gebruiken.
Ben op zich verzekerd tegen diefstal, maar niet als ik mijn sleutel overhandig
Heb je nog een andere motor staan? Samen een proefritje doen kan ook, en dan zorgen dat jouw motor meer benzine heeftBlue-eagle schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:44:
Gaat in mijn geval om een vraagprijs van 6000 Euro. Kan me voorstellen dat niemand zomaar 3000 Euro op zak heeft als onderpandMaar aan een wildvreemde een motor zomaar meegeven voelt ook wat suf.
Bedoel: Nepgeld kunnen ze mij natuurlijk geven, maar ook een fake ID. Een beetje alu-hoedje misschien, maar als ik crimineel was zou ik dat soort middelen gebruiken.
Ben op zich verzekerd tegen diefstal, maar niet als ik mijn sleutel overhandigHoewel, dan kan je claimen dat het onder dwang gebeurde. Eens kijken hoe mijn verzekering daar mee omgaat
Dat is een goed ideeChakotay schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:46:
[...]
Heb je nog een andere motor staan? Samen een proefritje doen kan ook, en dan zorgen dat jouw motor meer benzine heeft
Mijn 2e motor is een stuk sneller en zuiniger. Slim!
Vaak bu'j te bang!
Omdat je het iemand dan wel heel makkelijk maakt om jouw motor te stelen.defusion schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:50:
Hoezo ben je niet verzekerd als je je sleutel overhandigt?
Vaak bu'j te bang!
Zie bijv: https://www.centraalbehee...rden_Motorverzekering.pdf
Dus vraag je wel naar die gegevens, en maak je een kopie of houdt je het origineel even vast, dan heb je gewoon goed gehandeld, en ben je alsnog verzekerd.Er wordt niet uitgekeerd:
Als u merkelijke schuld heeft
U heeft ‘merkelijke schuld’ als u iets doet of juist niet doet en u heeft daaraan ernstige schuld. Ontstaat er
daardoor schade? Dan betalen we niet. Bijvoorbeeld als u de motor met draaiende motor laat staan in het
centrum van een grote stad, zonder dat daar iemand bij is. Of bijvoorbeeld als u de motor wilt verkopen aan
een onbekende koper. En u geeft hem de motor mee voor een proefrit, zonder naar zijn rijbewijs of paspoort
te vragen
Lijkt mij ook niet meer dan redelijk.
Een groot deel aanbetalen voor een proefrit lijkt mij dan weer onredelijk.
Vertrouwen moet van twee kanten komen. Ik heb er geen problemen mee om mijn rijbewijs of iets dergelijks achter te laten.
Ben ik het ook wel mee eens. Wat hier boven ook al gezegd wordt, ga gewoon eerst ffe lekker babbelen met de persoon en koffie drinken. Hoe is de thuis situatie (net een huis gekocht, nog in de verbouwing = vaak geld nodig etc etc).Marc Rademaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:
Ik zou geen rooie cent aanbetalen tijdens een proefrit. Wie zegt dat jij die motor niet gejat hebt, en gewoon lekker voor het huis van een vreemde staat te chillen?
Vertrouwen moet van twee kanten komen. Ik heb er geen problemen mee om mijn rijbewijs of iets dergelijks achter te laten.
Bij de proefrit voor mijn motor (3800 euro aanschaf 2e hands) ben ik in de auto gestapt, 130 km gereden voor een proefrit van 15-20 minuten en weer naar huis gereden om de motor de volgende dag op te halen.
De eigenaar van de motor is in zijn auto (met mijn rijbewijs) voor me uit gereden omdat ik o.a. de routen niet ken. Vond ik een prima oplossing.
Bij belangstelling kan je aan de wijze van communiceren al vrij snel inschatten of het de moeite is om hier de onderhandeling mee aan te gaan. '3ooo! kom um meteen halun okee?!' was niet het type bericht dat vertrouwen uitstaalde en is doorgaans niet het persoon waar ik een bevredigende koopovereenkomst mee tot stand kom.
Ik heb in totaal 2 belangstellenden over de vloer gehad. In beide gevallen hebben we het niet over de prijs gehad, voordat de persoon langskwam. De eerste bezoeker was een handelaar. Deze handelaar vroeg eerst wat mijn bodemprijs was, om daar vervolgens onder te gaan zitten. Hij wilde er max € 3600 voor 'geven' (zonder überhaupt een proefrit te maken). Hij probeerde me over te halen door de termen 'Meteen een vrijwaring' en 'ik betaal contant' te bezigen. Ik zag weinig toegevoegde waarde in zijn argumenten en heb hem vriendelijk bedankt. Laat je dus niet intimideren door tijdsdruk en non-argumentatie. Veel handelaren passen een dergelijke techniek toe.
Twee weken later meldde de volgende geïnteresseerde zich. Ik ontving een e-mail die bestond uit volzinnen, een aanhef, een afsluiting en zonder spelfouten. Deze persoon had mijn aandacht. Ook met deze persoon heb ik het niet over de prijs gehad, alvorens hij langskwam voor een bezichtiging. Tijdens de bezichtiging werd duidelijk dat ik met een bonafide persoon te maken had. Je voelt wel aan wie je wel of niet een proefrit kan laten maken.
Je kan ook online vast wel ergens een template vinden van een proefritovereenkomst, waar je in vast stelt wat de rechten en plichten zijn bij een proefrit op je motorfiets.
Mijn advies is om wat geduld te hebben, je ervaringen met het marktplaatsvolk met ons te delen en je te laten leiden door het gevoel dat je bij een persoon hebt. Als je vraagprijs goed is, dan verkoop je hem ook echt wel voor die prijs.
Klopt inderdaad exact, al zou ik mijn motor niet meer snel op marktplaats te koop zetten. Mijn vertrouwensniveau van Marktplaats is de laatste jaren best wel gezakt. Ik heb mijn motor van autoscout24.nl vandaan (ja, daar verkopen ze ook 2e hands motoren voor Gratiz!)
Onderweg bij het openen van mijn vizier zag ik ineens iets wegschieten, dat bleek mijn plastic vizier schuifje te zijn om hem dicht te klikken
Vervolgens ben ik bij de klant en zet hem neer, gaat m'n alarm er niet op ...
Toch is de professional toch zo gewiekst dat ie het vertrouwen wel bij je wekt. Toen ik mijn motor kocht ging de verkoper gewoon achterop mee met een proefritje.newbreed schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:23:
Ik heb 2 maanden geleden mijn motor verkocht. De vraaprijs was € 4250 en die vraagprijs heb ik er ook voor gekregen. De vraagprijs was naar mijn mening scherp en representeerde de waarde van de motorfiets. De meningen zijn er over verdeeld, maar ik prijs liever naar waarde en hanteer geen +10% mark-up om onderhandelruimte te creeëren. Ik heb veel biedingen gekregen die bv 25% lager dan de vraagprijs lagen.
Bij belangstelling kan je aan de wijze van communiceren al vrij snel inschatten of het de moeite is om hier de onderhandeling mee aan te gaan. '3ooo! kom um meteen halun okee?!' was niet het type bericht dat vertrouwen uitstaalde en is doorgaans niet het persoon waar ik een bevredigende koopovereenkomst mee tot stand kom.
Ik heb in totaal 2 belangstellenden over de vloer gehad. In beide gevallen hebben we het niet over de prijs gehad, voordat de persoon langskwam. De eerste bezoeker was een handelaar. Deze handelaar vroeg eerst wat mijn bodemprijs was, om daar vervolgens onder te gaan zitten. Hij wilde er max € 3600 voor 'geven' (zonder überhaupt een proefrit te maken). Hij probeerde me over te halen door de termen 'Meteen een vrijwaring' en 'ik betaal contant' te bezigen. Ik zag weinig toegevoegde waarde in zijn argumenten en heb hem vriendelijk bedankt. Laat je dus niet intimideren door tijdsdruk en non-argumentatie. Veel handelaren passen een dergelijke techniek toe.
Twee weken later meldde de volgende geïnteresseerde zich. Ik ontving een e-mail die bestond uit volzinnen, een aanhef, een afsluiting en zonder spelfouten. Deze persoon had mijn aandacht. Ook met deze persoon heb ik het niet over de prijs gehad, alvorens hij langskwam voor een bezichtiging. Tijdens de bezichtiging werd duidelijk dat ik met een bonafide persoon te maken had. Je voelt wel aan wie je wel of niet een proefrit kan laten maken.
Je kan ook online vast wel ergens een template vinden van een proefritovereenkomst, waar je in vast stelt wat de rechten en plichten zijn bij een proefrit op je motorfiets.
Mijn advies is om wat geduld te hebben, je ervaringen met het marktplaatsvolk met ons te delen en je te laten leiden door het gevoel dat je bij een persoon hebt. Als je vraagprijs goed is, dan verkoop je hem ook echt wel voor die prijs.
He. Alsof ik een verhaal over mezelf lees. Alleen heb ik maar een paar weken geleden gekocht en was die van mij geen 4k.newbreed schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:23:
Twee weken later meldde de volgende geïnteresseerde zich.
Mijn koop ervaring;
Ik zag een fiets op internet die prima voldeed aan mijn eisen en wensen.
Ik bel de eigenaar op, er wordt niet opgenomen, ik laat een nette voicemail achter met mijn gegevens en dat ik belangstelling heb voor de fiets.
Niet heel veel later wordt er terug gebeld, meneer de verkoper komt betrouwbaar over, afspraak maken voor aankomend weekend om eens te kijken.
De bewust afgesproken dag; ik arriveer op tijd bij meneer thuis met mn broertje. Eerst een half uurtje even gezellig doen, sigaretje roken, vragen stellen, fiets bekijken enz maar tussendoor ook gewoon een gesprek over compleet random dingen; het weer, een pand die in de buurt was afgebrand welke in nationaal nieuws te zien was, auto's.... enz.
Proefrit was zo geregeld, ik had met mn broertje achterop weg kunnen rijden maar omdat we beiden wel zo netjes zijn hebben we aangegeven dat ik in mn up zou rijden en dat broertje daar zou blijven. Toch even wat extra vertrouwen opwekken bij de verkoper.
Proefrit top gelukt, op naar het volgend probleem; Vraag prijs lag net buiten mijn budget door een eigen financieel fuck up.
Alles keurig en eerlijk uitgelegd, ook dat ik niet eens trek had in onderhandelen omdat de vraagprijs wel gewoon goed was.
uiteindelijk na ideeën te hebben gewisseld heb ik een aardig bedrag contant achtergelaten, mijn gegevens op een getekend 'contract' die mij tot betalen zou plichten de eerst volgende vrijdag en ik mocht de motor gewoon meteen naar huis rijden.
3 dagen later (dinsdag) heb ik de rest netjes overgemaakt.
Super leuke SMS ontvangen van de verkoper dat hij het geld had gezien. Et voîla.
Eerlijkheid en respect gaan nogsteeds een heel eind.
Dat heb je dan goed voor elkaar gekregen!GenjiBlade schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Eerlijkheid en respect gaan nogsteeds een heel eind.
Ik zou eerlijk gezegd niet zo snel particulier kopen, hou meer van een beetje garantie als je de straat uit rijdt.
Ik vond het indertijd wel een geinig ding. Niet om zelf te kopen, maar gewoon een leuk modelletje. Maar wat weten journalisten nou van de markt? Ik vind het altijd zo kansloos, net als filmrecensenten. Ze roepen alleen maar de populaire mening en als er iets bijzonders komt, is het niet goed. Of ze moeten meer geld krijgen om iets positiefs te roepen. Nee, van journalisten heb ik geen hoge pet op. Gewoon rijden wat je zelf het leukste vind.empy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:29:
De motor is echt weggehoond door de motorjournalisten omdat hij veel te hip en trending zou zijn, maar het is echt voor stadsgebieden een fantastische motor.
Volgens mij was het idee achter deze motor ook om een stadsfiets te bouwen. Dat valt in Nederland altijd een beetje moeilijk, net als de Smart. Onze steden zijn piepklein en het land is weer nét iets te groot. Kijk je naar échte steden als London, Parijs en Milaan, is een kleine, lichte motor (of auto) ideaal. Maar in Nederland wordt de motor voornamelijk voor plezierritjes gebruikt. Woon/werk is misschien wel gestegen de laatste jaren, maar nog altijd veel minder. En van die woon/werkmotoren wordt een flink deel ook nog voor plezier/vakantie/tourritten gebruikt. Ik ben nog maar 1x iemand tegen gekomen die de motor puur voor woon/werk gebruikt en daarbuiten gewoon met de auto gaat. Maar ja, die woont ook ergens achteraf en werkt in de Randstad.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Oplichters komen altijd heel betrouwbaar over...anders zouden ze nooit slagen in hun opzet...newbreed schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:23:
Deze persoon had mijn aandacht. Ook met deze persoon heb ik het niet over de prijs gehad, alvorens hij langskwam voor een bezichtiging. Tijdens de bezichtiging werd duidelijk dat ik met een bonafide persoon te maken had. Je voelt wel aan wie je wel of niet een proefrit kan laten maken.
Dat zei ik ook tegen de man waar ik die BMW van kocht. Hij vroeg of ik die motor alvast wilde overschrijven, een dag voor ik 'm kocht. Dat deed ik niet, omdat ik vervolgens de motor zonder betalen mee zou kunnen nemen (want mijn bezit) en ook omdat ie nog even met 180 over de A2 had kunnen rijden die avond... Het gaat 2 kanten op. Maar ja, hij vertrouwde mij wel...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit (gehele) column blijft altijd leuk leesvoer!! http://www.motorfreaks.nl.../eriks-column-let-op.html
Kopen met alleen 't "hart" is meestal een harde les.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-07-2014 21:31 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Inderdaad, als ik zo weinig hersens had, kon ik ook niet anders dan domme dingen doen.
Sowieso is die 'motorzaak' in 't Zand een lachertje, beunwimmel_1 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:27:
En tóch.....
Dit (gehele) column blijft altijd leuk leesvoer!! http://www.motorfreaks.nl.../eriks-column-let-op.html
Kopen met alleen 't "hart" is meestal een harde les.

Verwijderd
Als iedereen zoals jij was, hadden wij nooit geen leuke filmpjes om te waarden of om te lachen.mphilipp schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:17:
Binkies...daarom het ik zo'n hekel aan dat stoere gedoe. Komen alleen maar ongelukken van. En nooit kunnen ze er wat aan doen...
Inderdaad, als ik zo weinig hersens had, kon ik ook niet anders dan domme dingen doen.
"ieder voordeel heb ze nadeel" -Cruijf

denk dat het hier iets was van "dude hold my beer and gimme a bike" -Jezus
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 07:39 ]
Of zou het zwembad gevuld zijn met een dilatante (niet-newtonse) vloeistof gevuld zijn?
Verwijderd
Vroeger was er www.bikenet.nl en http://motor.2ehands.nl, maar ik weet eigenlijk niet of die nog bestaan. Zoals even hierboven genoemd is, kan je op http://autoscout24.nl ook motoren verkopen.
edit: zowel bikenet als motor.2ehands.nl bestaan blijkbaar nog. Leuk speelgoed zo'n SV, mijn vrouw heeft er één. Dat rijdt in ieder geval een stuk avontuurlijker dan een 4-in-lijn van 600cc, maar als naked vind ik hem niet zo fijn op de snelweg. Met tophalf is het wel redelijk te doen, maar het is meer een motor om lekker bochtige weggetjes mee te pakken.
[ Voor 52% gewijzigd door gwystyl op 11-07-2014 09:13 ]
Ik zal haar vanavond wel even vragen of dit nog zo is.
Ik heb er laatst de elfstedentocht mee gereden (mijn Aprilia rsv mille weigerde dienst).
De Suzuki is tenminste betrouwbaar

Zo 1 is het.
Verwijderd
Edit: Trouwens wat is je km-stand?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 09:17 . Reden: Aanvulling ]
Ik hoorde laatste dat ze em wilde verkopen? Klinkt alsof jullie niet veel praten, en je dit nieuws op de markt hebt gehoordPiekartz87 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:15:
Mijn vriendin heeft een suzuki sv650s uit 2001 dacht ik. Ik hoorde laatst dat ze hem wellicht wou verkopen.
[...]
Maar SV650 lijkt mij ook fijne motoren. Heb er ooit lang geleden een rondje mee gereden, was in de regen, dus ik kan weinig over het rijgedrag zeggen. Maar een tweepitter met koppel onderin is gewoon fijn. Destijds voor een CBR 600 gekozen en dat was me te zenuwachtig.
Vandaar
De motor is iets te klein voor mij dus ik krijg last van mn knieën. (1.92m)
Maar het blok was eigenlijk een betere keuze voor de elfstedentocht dan mijn motor. Iets comfortabeler allemaal. En snel zat allemaal.
Ik kan je wel aanraden om een nieuwer model met injectie te kopen. De oudere modellen hebben vaak nogal problemen met grote hoeveelheden regen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:07:
Ik heb een vraag. Op dit moment ben ik op zoek naar een Honda sv650. gewoon omdat ik tweecilinders gewoon bruut vind en 650cc wel eerst even genoeg is voor mij. Maar ik zoek momenteel op marktplaats en speurders. Bestaat er misschien voor motoren zoiets al zomoto.nl? Een soort van zoekmachine maar dan voor motoroccasions. Heb al even gegoogled maar helaas zonder succes. Ik hoop dat jullie hier meer verstand van hebben. Alvast bedankt.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Een Mille zit/rijdt voor geen meter als je langdurig onder de 50 moet rijden. De SV gedraagt zich wat prettiger op lage snelheid.Jolke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:35:
Hoezo? Minder sportief dan een Mille?
Ik heb als éérste motor een SV 650 gekocht uit 2008. Fijne fiets, meer dan snel genoeg (rijbewijs raak je toch wel kwijt als je wilt) en voldoende uitdagend!Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:07:
Ik heb een vraag. Op dit moment ben ik op zoek naar een Honda sv650. gewoon omdat ik tweecilinders gewoon bruut vind en 650cc wel eerst even genoeg is voor mij. Maar ik zoek momenteel op marktplaats en speurders. Bestaat er misschien voor motoren zoiets al zomoto.nl? Een soort van zoekmachine maar dan voor motoroccasions. Heb al even gegoogled maar helaas zonder succes. Ik hoop dat jullie hier meer verstand van hebben. Alvast bedankt.
Zelf heb ik 'm van autoscout24 af voor een wereldprijs!
Ah, ok... ik hou het namelijk wel een tijdje vol op mijn VTR met 50, totdat de polsjes beginnen te drukken dan moet het gas erop.Chakotay schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:48:
[...]
Een Mille zit/rijdt voor geen meter als je langdurig onder de 50 moet rijden. De SV gedraagt zich wat prettiger op lage snelheid.
Ik heb het idee dat ik hier nu ook last van heb op mijn Hornet. Ik ben sinds twee weken begonnen met een nieuwe baan op de gruwelijke afstand van 12,2km van mijn huis. Dat is een stukje 70km/h en de rest is 50, met veel stoplichten. Op dit moment heb ik last van mijn rechterschouder. Ik dacht dat het aan mijn bureau lag, maar voordat ik op kantoor was had ik er al weer last van vandaag.Jolke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:11:
[...]
Ah, ok... ik hou het namelijk wel een tijdje vol op mijn VTR met 50, totdat de polsjes beginnen te drukken dan moet het gas erop.
Dat klopt maar er wordt gewoon teveel misbruik van gemaakt.Marc Rademaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:
Ik zou geen rooie cent aanbetalen tijdens een proefrit. Wie zegt dat jij die motor niet gejat hebt, en gewoon lekker voor het huis van een vreemde staat te chillen?
Ik zit wel beter op de Mille, maar op lage snelheden is het allemaal wat minder prettig, vrij zware koppeling en hij voelt zich gewoon wat meer thuis op hogere snelheden. De SV650s blijft gewoon soepeltjes op lagere snelheden.Jolke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:35:
Hoezo? Minder sportief dan een Mille?
Ik heb ook een SV650s '01, wil hem ook verkopen. Zit net over de 50k km heen en heeft wat extra dingetjes (uitlaat, ruitje, duoseat cover). Laat maar weten als je interesse hebtVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:17:
Oke dank je. Ik ga 'm vooral ook gebruiken voor binnenwegen. Maar moet ook kijken wat er met mijn budget allemaal mogelijk is. Kreeg net van een vriend van me nog www.motorcentrale.com doorgestuurd. Zoekt in ieder geval in 5 websites. Dus dat is al iets beter. Die motor die je stuurde klinkt niet slecht. Maar ik ben me nog aan het oriënteren. Als ik interesse heb laat ik het weten. Bedankt in ieder geval.
Edit: Trouwens wat is je km-stand?
Is een erg goede motor! Ik wil iets waar ik wat rechterop zit (lees: naked). Ik vind het niet waard om er zelf een SBK kit op te bouwen..
[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 11-07-2014 11:05 ]
Win-win situatie, je weet aan wie je verkoopt en je weet wat je koopt voor een goede prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 11-07-2014 11:15 ]
Nope, het is echt.Jolke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:49:
Holy shit, he is alive! Jezus on a motorbike!
Of zou het zwembad gevuld zijn met een dilatante (niet-newtonse) vloeistof gevuld zijn?
Guy Martin had daar ook een recordpoging op gedaan:
http://www.channel4.com/p...s/all/s1-ep2-hydroplaning
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Joepie de poepie!!
Aanstaande woensdag mag ook tellavist met 2 wielen de weg onveilig gaan maken!
Heeft iemand nog tips voor motorschoenen? dat is het laatste wat ik nodig heb om mijn kledingset helemaal hufter proof te maken. Ik rijd nu nog op bergschoenen

Is het vooral passen wat je lekker vind zitten? of zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten?
Een handtekening?!
Waar moet je op letten: of de hoek van de schacht past bij die van je motor en of ze een beetje fatsoenlijk lopen. Neem daar dus ff de tijd voor (hou ze ff een kwartiertje aan en loop wat rondjes door de shop) want je loopt vaker op je laarzen dan je denkt.
Wat ik een pre vind: schakelstuk, anti slip zool, volnerf leder, enkel/neusprotectie, goed verstelbare schacht.
Wise enough to play the fool
Vroegâh veel met mijn kisten gereden, dat vond ik wel iets fijner dan bergschoenen, vanwege de hogere flexibiliteit. Maar zoals teacher zegt, als ze maar enkelhoog en stevig zijn, is elke schoen/laars goed.
Ik zou toch echt voor motorlaarzen gaan. Die hebben protectie op de belangrijke stukken, denk aan je enkelgewricht en op je hiel.
Vaak bu'j te bang!
Bergschoen !=motorschoen.
Een bergschoen biedt helemaal geen protectie.
Een werkschoen / legerlaars biedt wel protectie, maar niet op de juiste plaatsen.
Dus ook in geval van een bergschoen neem je risico.
Het is wel zo dat je beter een bergschoen kan aantrekken dan een schoen die de enkel helemaal niet bedekt, maar het is gewoon niet afdoende.
Er is een mooie motorspecial van Blik op de Weg waar een goldwingrijder gefilmd wordt die een schuifertje op de snelweg gemaakt heeft. Je ziet het bot van zijn enkel keurig door de bergschoen glimmen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Ik draag bijv. vaak mijn motorlaarzen gewoon op kantoor met een jeans er over heen (of soms mijn jeans in mijn laarzen) hoewel ik toch een extra paar schoenen op kantoor heb staanJolke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:33:
Mee eens, na een paar jaar op kisten rondrijden, vond ik echte motorlaarzen wel zo prettig. Sommige motorlaarzen kan je zowaar nog op lopen, als je ergens een bakkie gaat doen bijv.
Googlen levert 1001 resultaten op, linkje voorhanden toevallig?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:24:
Die aflevering is verplichte kost voor iedere motorrijder imho. Tijdens het theorieexamen moesten ze dat al laten zien.
Pak e.d kan je indien je die niet zelf hebt lenen van de rijschool.
Ik heb gewoon alles zelf gekocht
Owja en met motorschoenen is het ook makkelijker bij de grond komen omdat die een dikke zool hebben
Gisteren trouwens weer lekker les gehad

We hebben de snelle slalom voor het eerst gedaan, die ging eigenlijk heel snel goed, instructeur gaf aan dat die snelle slalom al op examen niveau is.
Ook de drie rem oefeningen gedaan en die drie nu ook op niveau ondertussen.
Alleen de langzame slalom, die tijdens mijn eerste les best redelijk ging eigenlijk, wilt niet echt goed gaan nog. Soms gaat die echt heel goed, maar soms lukt het weer niet
Langzaam rijden naast de instructeur lukt mij wel goed nu

De halve draai en het achtje gaat mij nu ook goed af.
Er begint in ieder geval een beetje schot in te zitten, al denk ik wel dat ik echt nog wel een paar lessen nodig heb. Vooral om voldoende vertrouwen te krijgen om niet te vallen.
Tijdens de allereerste keer de halve draai oefenen ging ik namelijk op m'n snufferd
Zit op mijn werk, dus een deel van het net wordt geblokkeerd.Martijnvc schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:32:
[...]
Googlen levert 1001 resultaten op, linkje voorhanden toevallig?
Nog niet zo heel lang geleden is het hier in het topic langsgekomen, omdat diezelfde discussie toen ook weer werd aangezwengeld.
Ah, hier: Acid_Burn in "Het grote motortopic deel 15" (kun je ook de discussie teruglezen)
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1118103. Het betreffende motorongeluk na ongeveer 20 minuten.
[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-07-2014 15:39 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat doe je ook met name op de snelweg zonder fatsoenlijke kleding.
Die man heeft een fucking bankstel. Die gaat normaliter niet schuiner dan 3 graden, dus vallen zal wel nooit gebeuren, toch?! Wel dus blijkbaar...Piekartz87 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:29:
Die ken ik ja, pfff maar de rest van die schaafwonden ook. Niet fijn.
Zou wel mooi zijn, even wat grove ongelukken laten zien tijdens theorie-examen. Bij de voorbeeld vraag
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ach, ik weet nog dat ik eens in Valkenburg was en dat een vriendelijke motoragent een Harleyrijder met bloedmooie vriendin er op wees dat beschermende kleding echt wel aan te raden was. En deze agent door deze personen gewoon werd uitgelachenPiekartz87 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:29:
Die ken ik ja, pfff maar de rest van die schaafwonden ook. Niet fijn.

Net als het niet willen dragen van oordoppen door motorrijders terwijl elk onderzoek zo'n beetje uitwijst dat motorrijden echt niet goed voor je gehoor is

Ach ja, dat is ook een imago dingetje denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:48:
[...]
Ach, ik weet nog dat ik eens in Valkenburg was en dat een vriendelijke motoragent een Harleyrijder met bloedmooie vriendin er op wees dat beschermende kleding echt wel aan te raden was. En deze agent door deze personen gewoon werd uitgelachen![]()
![]()
Net als het niet willen dragen van oordoppen door motorrijders terwijl elk onderzoek zo'n beetje uitwijst dat motorrijden echt niet goed voor je gehoor is
Net als zonder helm door het funpark heen rossen op wintersport.
Skateboarden zonder bescherming, enz enz.
Dat is toch niet "Stoer?"
Totdat je echt een keer goed op je muil gaat. Dan is het gelijk klaar
Een handtekening?!
Verwijderd
man heb nog een trauma van die aflevering, ranzignewbreed schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:20:
Er zijn hier al veel discussies over geweest.
Een werkschoen / legerlaars biedt wel protectie, maar niet op de juiste plaatsen.
Het is wel zo dat je beter een bergschoen kan aantrekken dan een schoen die de enkel helemaal niet bedekt, maar het is gewoon niet afdoende.
Er is een mooie motorspecial van Blik op de Weg waar een goldwingrijder gefilmd wordt die een schuifertje op de snelweg gemaakt heeft. Je ziet het bot van zijn enkel keurig door de bergschoen glimmen.
Verwijderd
Hey, een goldwing is geen bankstel he!!!Marc Rademaker schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:39:
[...]
Die man heeft een fucking bankstel. Die gaat normaliter niet schuiner dan 3 graden, dus vallen zal wel nooit gebeuren, toch?! Wel dus blijkbaar...
Zou wel mooi zijn, even wat grove ongelukken laten zien tijdens theorie-examen. Bij de voorbeeld vraag. "Wat gebeurt er met je als je zonder protectie op de motor stapt?" En dan de meest gruwelijke foto's en filmpjes, tien minuten lang.
niet zo oneerbiedig voor de meester in het luxe toursegment
dit is een fauteuil!
Een paar jaar terug ben ik gevallen met iets van 30 of 40. Dit toen nog met een pak van textiel. Hele pak aan gort maar verder zelf helemaal niets. Was wel een goed excuus om naar volledig leer te gaan
Is/was voor bijna iedereen kut, dus je bent niet alleen.Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:34:
Alleen de langzame slalom, die tijdens mijn eerste les best redelijk ging eigenlijk, wilt niet echt goed gaan nog. Soms gaat die echt heel goed, maar soms lukt het weer niet
Inderdaad. Tot aan de laatste les en examen toe. Ene keer wel, andere keer niet. Op het examen ook de enige oefening die fout ging.XBL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:18:
[...]
Is/was voor bijna iedereen kut, dus je bent niet alleen.
Voor mij de eenvoudigste oefening.XBL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:18:
[...]
Uitwijkproef vond ik lastig.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Het was mijn laatste oefening en ik had alles al goed gedaan dus ben er maar gewoon langs geredenXBL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:18:
[...]
Een Chesterfield!Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:56:
[...]
Hey, een goldwing is geen bankstel he!!!
niet zo oneerbiedig voor de meester in het luxe toursegment
dit is een fauteuil!
Hij had toch ook zo'n mooi (fleece?) houthakkershemd aan...ook erg slijtvastDrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:24:
Die aflevering is verplichte kost voor iedere motorrijder imho. Tijdens het theorieexamen moesten ze dat al laten zien.

En gij geleuft da?Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:24:
[...]
denk dat het hier iets was van "dude hold my beer and gimme a bike" -Jezus
Die gasten zijn niet achterlijk hoor. Dergelijke stunts worden tot in de puntjes voorbereid. Als je dit zomaar doet weet je zeker dat je op je platte bek in het water beland.
Verwijderd
mwa, in dit geval niet de eerste keer dat ie het deed (die gast is namelijk Travis Pastrana, wel bekend van de dubbele backflip tijdens de x-games ´06)mphilipp schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:43:
[...]
En gij geleuft da?
Die gasten zijn niet achterlijk hoor. Dergelijke stunts worden tot in de puntjes voorbereid. Als je dit zomaar doet weet je zeker dat je op je platte bek in het water beland.
*2 wieler geschiedenis, schande als je het niet wist foei foei foei
eerste dubbele backflip ooit tijdens een evenement
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 07:34 ]
Acteur: ''Ik moet wát doen voor dit filmpje?!''

Ik heb deze week ook wat natte klinkers van dichtbij mogen inspecteren. Moest een scherpe bocht doen en het wegdek was natter dan verwacht, ook had ik de choke er nog op staan wat je wel merkt bij een lagere snelheid. Achterwiel kwam voorbij en ik kon hem nog gecontroleerd neerleggen, gelukkig geen schade behalve een schuine spiegel en een kras op de zijkoffer. En een flinke deuk in m'n ego natuurlijk
Ok ok, een bergschoen is geen motorlaars. En het brengt dus een bepaald risico met zich mee, net als motorrijden in het algemeen.newbreed schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:20:
Er zijn hier al veel discussies over geweest.
Mijn eerste schoenen op de motor waren mijn enkelhoge blackstone s3 werkschoenen. Verstandig? Misschien niet. Maar 1. Arme student en 2 veiliger dan de nikes waarmee ik anderen op een lesmotor zag stappen. Enneh... Niet dat ik virtueel gestenigd wil worden, maar als ik hier ff het centrum in wil, heb ik gewoon mijn spijkerbroek en gewone schoenen aan...
En die goldwing meneer had naar mijn idee geen bergschoenen aan, maar een suede/splitleder veterboot. Dat vind ik niet te vergelijken met een "echte" bergschoen van dubbel volnerf leder. Ik zou zonder al te veel gedoe met een setje meindl island pro's op de motor stappen... Maar dat ben ik
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Ik heb zelf de daytona road star gtx en kan er goed mee stappen. Een bergwandeling zou ik er wel niet mee willen doen. Vooral aan en uit doen is gemakkelijk met de 2 ritsen.

Als je touring laarzen wil voor een zacht prijsje lijkt zoiets als kochmann monaco me wel wat @ 90 EUR. Verwacht voor die prijs dan wel geen gore-text natuurlijk. Veel goedkoper dan dat zul je ook geen laarzen vinden denk ik.

(heb ik verder trouwens geen ervaring mee)
Gewoon doen. Mocht je een keer op je plaat gaan, please share...teacher schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:20:
[...]
En die goldwing meneer had naar mijn idee geen bergschoenen aan, maar een suede/splitleder veterboot. Dat vind ik niet te vergelijken met een "echte" bergschoen van dubbel volnerf leder. Ik zou zonder al te veel gedoe met een setje meindl island pro's op de motor stappen... Maar dat ben ik
Als je goed de redenen hebt gelezen waarom bergschoenen geen motorschoenen zijn, snap je ook waarom volnerf leer of paddenleer je echt niet gaat redden. Het gaat niet om dat leer. Het slijt wel. Misschien duurt het een seconde langer, maar er zitten ook in de beste motorlaarzen extra kapjes voor de enkels en een versteviging bij de hiel. Je enkel is, net als de hand/pols een heel complex gedoe. Je wil daar niets aan hebben. Major legpuzzel...

Ik vond ergens een post van iemand die redelijk hard (meer dan 100kmh) op zijn plaat was gegaan en foto's heeft geplaatst van zijn motorlaarzen. Ik ken het merk niet, en blijkbaar pochen ze met een speciale hielconstructie die in dit geval niet echt goed gewerkt heeft. Echter, de rechtervoet dan de rijder kwam vast te zitten onder de standaard, dus dan krijg je weer vreemde krachten. Resultaat was wel dat ie ergens een fractuur had en ruim een jaar gerevalideerd heeft. Nou is het erg ingewikkeld om te beweren dat het erger/minder erg zou zijn als ie iets aan had gehad zonder specifieke bescherming, maar ik denk dat alleen leer weinig doet. De extra verstevigingen hebben denk ik wel het proces van doorslijten en meer schade aanbrengen vertraagd. Net een soort kreukelzones bij de auto.

[ Voor 86% gewijzigd door mphilipp op 12-07-2014 11:59 ]
Net heel discussie over berg schoenen vs. motorlaarzen. kom jij met sandalen aan?!mphilipp schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:38:
Dit is wel lekker voor in de zomer...
[afbeelding]
ik weet zeker dat als je daar mee een schuiver maakt, je nooit meer schoenen hoeft te kopen...
specialy designed for motorcycles my ass
Een handtekening?!
Of zou het een grap zijn?tellavist schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:58:
[...]
Net heel discussie over berg schoenen vs. motorlaarzen. kom jij met sandalen aan?!![]()
ik weet zeker dat als je daar mee een schuiver maakt, je nooit meer schoenen hoeft te kopen...
specialy designed for motorcycles my ass
Niet zo vreemd dan. Je kan van een laars niet verwachten dat deze volledige bescherming van de voet bied als er een motor van 200+kg bovenop ligt en het hele zooitje met 100km/u aan het schuiven is.mphilipp schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:38:
Echter, de rechtervoet dan de rijder kwam vast te zitten onder de standaard, dus dan krijg je weer vreemde krachten. Resultaat was wel dat ie ergens een fractuur had en ruim een jaar gerevalideerd heeft.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Ik dacht eerst inderdaad dat het een grap was.
Maar Bata indonesie heeft ze echt in 2009 op de markt gezet in india en indonesie (markt doelgroep van die sandalen blijkbaar)
Ik gok dat daar iets andere opvatting gehanteerd worden over veiligheid
*tellavist kan niet goed omgaan met sarcasme

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 12-07-2014 12:42 ]
Een handtekening?!
Dit topic is gesloten.