Klopt. Het geeft ook weer aan dat we ons maar moeilijk een voorstelling kunnen maken van de krachten die optreden bij een crash. Daarom dat veel simpele zielen gewoon in hun short op de motor stappen en denken dat ze wel kunnen afstappen als het fout gaat...Gisae schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:07:
[...]
Niet zo vreemd dan. Je kan van een laars niet verwachten dat deze volledige bescherming van de voet bied als er een motor van 200+kg bovenop ligt en het hele zooitje met 100km/u aan het schuiven is.
In de praktijk zie je dat ze zelfs met hele goede beschermende kleding nog aardige verwondingen op kunt lopen. Zo zijn bv crosslaarzen erg stijf en zitten strak om je been. Als je bij een val vast zit onder je motor, kun je heel makkelijk je bovenbeen verdraaien tov je onderbeen. Heb ik zelf bijna met een heel lullig valletje in een bos met de Tenere meegemaakt. Voorwiel gleed weg over een boomwortel die over het paadje kronkelde. Ik viel heel langzaam, maar mijn voet zat vast onder de motor en gelukkig kon ik een beetje meedraaien met mijn bovenlichaam, anders had ik een paar kniebanden verrekt ofzo. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Motorrijden is potentiëel gevaarlijk, maar je maar zoveel doen om jezelf te beschermen. En verder denk ik er niet aan. Gewoon niet vallen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.