Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.571 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 11:13
GewoonDennis schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:12:
[...]

Is ook zo'n dooddoener net als "ik ga geen motorrijden, ik zou mezelf doodrijden" komop man, he hebt jezelf in de hand :P

Je bent gewoon achterlijk als je met zulke snelheden door woonwijken scheurt, het online zet met bijbehorende "stoere praat" en dan achteraf gaat zeiken dat je gezeik op internet krijgt.
Hij rijdt ook als een idioot. Heb zelf een leuk oud barrel gekocht (Jawa 634, 1978) wat bij een rustigere rijstijl past, sluit natuurlijk niks uit. Als zo'n ding 300 kan (bijvoorbeeld) zal je al snel te hard gaan. Beschermen tegen jezelf inderdaad.

Zijn er trouwens goede motorzaken in de omgeving van Vianen? Een die hier zat is alweer weg, en ik zoek eigenlijk nog een integraal helm en handschoenen. Vianen ligt zo'n 10 kilometer onder Utrecht (hemelsbreed).

EDIT: Nog meer vragen! Is het mogelijk te lessen op je eigen motor, of is dat rijschool afhankelijk? En is lessen sowieso nu wel slim met de winter om de hoek? Autorijbewijs heb ik binnen een maand in de vorige vakantie gehaald, nadeel is wel dat je dan niet op motor/autovakantie kan of maar heel kort ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Tijmen007 op 03-01-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lessen op je eigen motor zou ik nooit doen. Het voordeel van een lesmotor is nou juist dat je lekker je gang kan gaan en niet bang bent om een keer te vallen. Zeker met dingen als je het 8-je leren wil je dat echt niet met je eigen motor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Tijmen007 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Hij rijdt ook als een idioot. Heb zelf een leuk oud barrel gekocht (Jawa 634, 1978) wat bij een rustigere rijstijl past, sluit natuurlijk niks uit. Als zo'n ding 300 kan (bijvoorbeeld) zal je al snel te hard gaan. Beschermen tegen jezelf inderdaad.

Zijn er trouwens goede motorzaken in de omgeving van Vianen? Een die hier zat is alweer weg, en ik zoek eigenlijk nog een integraal helm en handschoenen. Vianen ligt zo'n 10 kilometer onder Utrecht (hemelsbreed).

EDIT: Nog meer vragen! Is het mogelijk te lessen op je eigen motor, of is dat rijschool afhankelijk? En is lessen sowieso nu wel slim met de winter om de hoek? Autorijbewijs heb ik binnen een maand in de vorige vakantie gehaald, nadeel is wel dat je dan niet op motor/autovakantie kan of maar heel kort ;(
http://www.ariemolenaarmotors.nl/ zit in ijselstein, http://www.motozoom.nl/ Motozoom zit iets verder op naar het noorden naast de a2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

PilatuS schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:04:
Lessen op je eigen motor zou ik nooit doen. Het voordeel van een lesmotor is nou juist dat je lekker je gang kan gaan en niet bang bent om een keer te vallen. Zeker met dingen als je het 8-je leren wil je dat echt niet met je eigen motor doen.
Ik geef je gelijk hoor, kzou ook nooit met eigen motor lessen. Maar.... het zou wel chill zijn als ik die denkbeeldige 8 met m'n eigen motor nog zou kunnen :P. Wellicht kan ik het wel, maar durf het niet te proberen, veels te bang om em plat te leggen :P.

Dus het heeft wel als voordeel dat je je eigen motor dan 'helemaal onder de knie' hebt.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met mijn motor durf ik de 8 niet eens te proberen :P

Rotondes moet ik in de 1 nemen en soms nog met koppeling erbij ook als er iets langzaams voor mij rijd. Het blok van mijn motor stopt met bokken vanaf 3500 toeren en loopt pas fatsoenlijk vanaf 4500 toeren. Never nooit dat ik daar op een normale manier zonder koppeling de 8 mee kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Yellowneck schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Hmm.. dank voor het uitvogelen. Heb nog geen GPS systeem, was die van plan om ergens in het voorjaar te halen (Garmin 350LM of 390LM). Ben vorig jaar namelijk pas voor het eerst op motorvakantie geweest, en dat was naar Luxemburg, dus toen maar ff mijn mobiel als GPS gebruikt. Toen toch ondervonden dat het niet ideaal was (evenals ons gammele communicatiesysteem (Cobra MT975 :r ))

Dus dit jaar willen we het allemaal wat beter aanpakken door het onder andere beter voor te bereiden (vorig jaar zo goed als niet voorbereid; heeft niets afgedaan aan de vakantie though _/-\o_ ).
Dus dit jaar met een goed GPS systeem, een Cardo Scala Rider Q3 setje en een wat exotischer route
Als je een beetje goed bent met computers, de meeste hier op tweakers toch? :+ Dan zou ik kiezen voor een Garmin om routes mee te rijden. Tomtom kan ook, maar die is wat simpeler. En daardoor iets minder opties.
Al is basecamp (Programma van Garmin om routes te maken) soms erg eigenwijs. Ga niet 2 dagen voor vertrek er aan beginnen. Maak wat korte routes thuis in de omgeving om het te testen.

Wat voor Telefoon navigatie had je? Ik heb afgelopen jaar met Osmand gereden. En dat ging als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53

Exigence

dnkroz

Ach, Basecamp in combinatie met de nieuwste Garmin Express vind ik anders een heel stuk verbeterd het afgelopen half jaar. Werkt erg goed in combinatie met mijn 660LM :)

Was het tot een half jaar geleden alleen nog met omwegen en het teruggrijpen naar verouderde software mogelijk om de kaarten ook op de PC (en dus in Basecamp) te laden, tegenwoordig kan dat meteen.

En in Basecamp kun je al je routes, waypoints etc. kwijt. Het is naast het maken van routes ook meer een beheerprogramma voor al je GPS gegevens. Ook een mooie feature is dat je de meldingen van routepunten kunt uitschakelen (vormingspunten). Geen gemekker meer aan je kop tijdens het rijden van een route, behalve de routeaanwijzingen :)

Ik vind het lekkerder werken dan Mapsource in ieder geval :)

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 03-01-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

motorrijles is uitgesloten van de normale verzekeringen. dus zou je het bij je verzekeraar op tafel moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

PilatuS schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:52:
Met mijn motor durf ik de 8 niet eens te proberen :P

Rotondes moet ik in de 1 nemen en soms nog met koppeling erbij ook als er iets langzaams voor mij rijd. Het blok van mijn motor stopt met bokken vanaf 3500 toeren en loopt pas fatsoenlijk vanaf 4500 toeren. Never nooit dat ik daar op een normale manier zonder koppeling de 8 mee kan rijden.
Ok, zo erg is het bij mij ook niet :P, alhoewel ik ook een erg bokkerig blok heb (Ducati).
Dacuuu schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:53:
[...]

Als je een beetje goed bent met computers, de meeste hier op tweakers toch? :+ Dan zou ik kiezen voor een Garmin om routes mee te rijden. Tomtom kan ook, maar die is wat simpeler. En daardoor iets minder opties.
Al is basecamp (Programma van Garmin om routes te maken) soms erg eigenwijs. Ga niet 2 dagen voor vertrek er aan beginnen. Maak wat korte routes thuis in de omgeving om het te testen.

Wat voor Telefoon navigatie had je? Ik heb afgelopen jaar met Osmand gereden. En dat ging als een tiet.
Ja, zou sowieso een Garmin worden. Lees erg goede verhalen erover en TomTom kan minder waypoints aan, dat is echt funest voor routes :). Ook het uitschakelen van route herberekening is handig.

Ik had op mijn telefoon (had een HTC One en een HTC Desire bij mij) TomTom Europe en Sygic erop staan. Vooral die laatste deed het voortreffelijk! Qua software helemaal niets aan te merken, qua hardware genoeg:
  • Mobiel scherm schittert, bijna niet af te lezen in zon
  • Niet motorhandschoen vriendelijk
  • Scherm werd gloeiend heet
  • Accu beperkt (had echter gewoon een USB lader van Optimate)
  • Niet waterdicht

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Wat voor duc heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sygic gebruik ik op de motor en in de auto met een S4, bevalt prima. Moet er wel bij zeggen dat ik het maar erg weinig gebruik. Voor die paar keer per jaar dat ik het gebruik werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19

Bommes

Capo del formaggio

Yellowneck schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:28:
Ja, zou sowieso een Garmin worden. Lees erg goede verhalen erover en TomTom kan minder waypoints aan, dat is echt funest voor routes :).
Tja, tom tom kan iets van 48 route punten in 1 route aan, dat is voldoende om een leuke route van ongeveer 200 tot 250 km in elkaar te draaien.
Ik heb er tenminste nooit problemen mee, en wil je toch meer waypoints deel je de route op in 2 of 3 stukken. Je rijd een "plezier route" toch nooit aan 1 stuk door dus op het moment dat je juist veel waypoints wilt hebben (op een fun route) ben je ook meer tijd onder weg en stop je echt wel een paar keer.
Ook het uitschakelen van route herberekening is handig.
Dat kan inderdaad niet bij tom tom, die blijft je via een eventueel gemist waypoint sturen.
je kunt overigens wel een waypoint als bezocht afvinken en dan berekend tom tom de route op nieuw van af je huidige positie.
Ik had op mijn telefoon (had een HTC One en een HTC Desire bij mij) TomTom Europe en Sygic erop staan. Vooral die laatste deed het voortreffelijk! Qua software helemaal niets aan te merken, qua hardware genoeg:
  • Mobiel scherm schittert, bijna niet af te lezen in zon
  • Niet motorhandschoen vriendelijk
  • Scherm werd gloeiend heet
  • Accu beperkt (had echter gewoon een USB lader van Optimate)
  • Niet waterdicht
Ik heb tom tom draaien op een stok oude HTC Touch cruise.
Scherm goed genoeg af te lezen, continu aan de usb lader (zal een deftige garmin ook nodig hebben want ook de trekt het niet op de interne accu heel de dag) inderdaad niet met de handschoen te bedienen maar zo lang je rijd is dat toch niet nodig.
Werd niet heet maar is inderdaad niet waterdicht.

Ik raad je geen stok oude telefoon aan hoor, maar zo heel veel mis is er niet met tom tom (mijn inziens) en ga je 2de hands winkelen is een tom tom rider te overwegen.
En met een goede hoes is een telefoon best een redelijk alternatief voor een dure garmin of tom tom.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
XBL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:11:
Moet niet, maar waar koop je anders zo'n ding voor? Je kan er vast hartstikke relaxt op rijden, maar ga me niet vertellen dat als je ff de kans hebt je niet het gas volledig open trekt en dan plots (flink) over de maximum snelheid zit. Daar zit het grootste deel van de lol van zo'n apparaat in.
Dat klopt ook, doe ik met de mille ook wel :P
Maar het ging hier over belachelijk rijden in woonwijken :+ daar doe je het ook met een dikke fiets niet als je een beetje verstand hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

[...]

Motozoom in Amsterdam vind ik altijd wel een fijne zaak. Er zit ook een winkel van hun in Utrecht, dus kan je even kijken (zelf nooit geweest).

Rijden met eigen motor: L-plaatje achterop schroeven en gaan. Verzekering moet je wel ff uitzoeken, zal wss een andere (duurdere) polis op moeten. En je rijschool moet er ook maar zin hebben. Zelf zou ik het nooit doen, zeker niet voor AVB lessen. Ik heb 1x de lesmotor bijna laten vallen, zou er al helemaal niet aan moeten denken als ik onderuit zou gaan op snelheid met m'n eigen motor.
GewoonDennis schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:47:
[...]

Dat klopt ook, doe ik met de mille ook wel :P
Maar het ging hier over belachelijk rijden in woonwijken :+ daar doe je het ook met een dikke fiets niet als je een beetje verstand hebt :+
Eensch.

[ Voor 12% gewijzigd door XBL op 03-01-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik rijd motorscooter ik rijd overal als een malle... 7(8)7

Velgen zij overigens beide gespoten, nog te gaan:
de transmissie cover en ik moet nog een setje leuke zwarte aftermarket spiegels zien te vinden die een beetje betaalbaar zijn (lees max 50 euro voor een setje)
En ik moet nog bedenken wat ik moet doen met de bagage drager/rek dat is verchroomd als ik dat ga spuiten springt dat er natuurlijk meteen van af als ik er iets op vast bind maar om het te laten poeder coaten vind ik echt te duur worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ducati Streetfighter 848
Bommes schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:39:
[...]

Tja, tom tom kan iets van 48 route punten in 1 route aan, dat is voldoende om een leuke route van ongeveer 200 tot 250 km in elkaar te draaien.
Ik heb er tenminste nooit problemen mee, en wil je toch meer waypoints deel je de route op in 2 of 3 stukken. Je rijd een "plezier route" toch nooit aan 1 stuk door dus op het moment dat je juist veel waypoints wilt hebben (op een fun route) ben je ook meer tijd onder weg en stop je echt wel een paar keer.

[...]

Dat kan inderdaad niet bij tom tom, die blijft je via een eventueel gemist waypoint sturen.
je kunt overigens wel een waypoint als bezocht afvinken en dan berekend tom tom de route op nieuw van af je huidige positie.

[...]

Ik heb tom tom draaien op een stok oude HTC Touch cruise.
Scherm goed genoeg af te lezen, continu aan de usb lader (zal een deftige garmin ook nodig hebben want ook de trekt het niet op de interne accu heel de dag) inderdaad niet met de handschoen te bedienen maar zo lang je rijd is dat toch niet nodig.
Werd niet heet maar is inderdaad niet waterdicht.

Ik raad je geen stok oude telefoon aan hoor, maar zo heel veel mis is er niet met tom tom (mijn inziens) en ga je 2de hands winkelen is een tom tom rider te overwegen.
En met een goede hoes is een telefoon best een redelijk alternatief voor een dure garmin of tom tom.
Had inderdaad ook zo'n waterdicht hoes van eBay waar m'n telefoon inging, compleet met stuurhouder. Volgens mij waterdicht (niet kunnnen testen gelukkig, elke dag bijna 30 graden :P ) . Grote nadeel daarvan is, net zoals het scherm, dat het hoesje schittert/reflecteert als een malle in de zon.

Vind motornavigatie ook erg prijzig. 379 euro voor de Garmin. Gelukkig heb ik een shitload aan Bol.com bonnen met 50% korting..dus kost mij effectief maar de helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:06:
Ik rijd motorscooter ik rijd overal als een malle... 7(8)7
Ja maar dat kan dan dus ook ;). Ik doe hetzelfde op m'n naked, hoge snelheden zijn dan irritant (maar compenseer ik wel weer met hooligan-gedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vespa = variomaat, dat is gewoon richten en het gas open draaien.. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 03-01-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:09:
Vespa = variomaat, dat is gewoon richten en het gas open draaien.. *O*
Ik heb daarnet dan op een 'motor'brommer gereden, maar damn das toch best wel gaaf. De onrust en onzekerheid die ik in mij heb na dat ongeval met mijn vorige GSX-F was eigenlijk meteen weg, stuurt behoorlijk licht (zeker als het rolt is die 150kg echt kinderspel) en rijdt ongelooflijk leuk. En een automaat. :D

Brengt me wel aan het twijfelen, sowieso wilde ik de GSX-F inmiddels wel kwijt, maar dan zat ik meer te denken aan een XT660 (toch ja achteraf maar goed :+) ook gezien mijn voorgaande ervaring met crossers/oude enduro's, maar voor woon/werk verkeer zijn die dingen machtig. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:11:
Moet niet, maar waar koop je anders zo'n ding voor? Je kan er vast hartstikke relaxt op rijden, maar ga me niet vertellen dat als je ff de kans hebt je niet het gas volledig open trekt en dan plots (flink) over de maximum snelheid zit. Daar zit het grootste deel van de lol van zo'n apparaat in.
Dat is jouw mening, en jouw invulling van motorrijden. Er staat nergens dat het moet. Je kunt toch ook met een wegmotor offroad gaan rijden als je dat wilt, of mag dat ook niet? Dan moet je R1Sjaak een bellen, want dan is ie heel fout bezig.

Als ik geen zin heb om als een dolle te rijden, dan doe ik dat niet. Ik rij geen motor om te kicken van de snelheid (of het gebrek daaraan met dat bankstel :+ ) maar om te genieten van het motorrijden zelf. Hard wegrijden voor het stoplicht doet me niet zoveel. Leuk om een petje te pesten met zijn Golfje, maar daar houdt het ook wel mee op.

Iedereen beleeft motorrijden op zijn eigen manier. Toch kan ook ik me niet voorstellen dat je een supersport koopt en er nooit hard mee rijdt, want dat is het enige dat je er mee kunt doen. Om lekkere lange toertochten te maken zijn er fijnere motoren. Maar goed, er zijn vast mensen die het lekker vinden om zichzelf te martelen... ;) Dus ook al kan ik het me niet voorstellen, ze zullen er best zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Daar zeg je het: "beleven".

Het mag misschien heel romantisch / geitenwollensokkerig / whatever klinken. Maar bij mij draait het motorrijden niet om de motor waar ik op zit maar om het gevoel dat het geeft.

Je beweegt je op een heel andere manier door de omgeving als in een auto. Meer 1 met alles om je heen, geen doos om je heen, de wind en de snelheid kunnen voelen, "1 met de natuur en omgeving" als je op vakantie gaat,... Moeilijk uit te leggen.

Of dat nu op een R1, een Super Ténéré of Harley is kan me weinig schelen.

Ik gebruik dat ding voornamelijk voor woon-werk en in de zomer om op vakantie te gaan. Naar m'n werk rij ik niet zoveel anders dan wanneer ik m'n koekblik zou nemen. Beetje sneller optrekken misschien, maar voor de rest ziet die rit er net hetzelfde uit. Het gevoel daarentegen tijdens de rit is totaal niet te vergelijken :) Dat zou daar niet uitmaken op wat voor motor ik zou rijden ('op het comfort na natuurlijk)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
mphilipp schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 02:58:
[...]

Dat is jouw mening, en jouw invulling van motorrijden. Er staat nergens dat het moet. Je kunt toch ook met een wegmotor offroad gaan rijden als je dat wilt, of mag dat ook niet? Dan moet je R1Sjaak een bellen, want dan is ie heel fout bezig.

Als ik geen zin heb om als een dolle te rijden, dan doe ik dat niet. Ik rij geen motor om te kicken van de snelheid (of het gebrek daaraan met dat bankstel :+ ) maar om te genieten van het motorrijden zelf. Hard wegrijden voor het stoplicht doet me niet zoveel. Leuk om een petje te pesten met zijn Golfje, maar daar houdt het ook wel mee op.

Iedereen beleeft motorrijden op zijn eigen manier. Toch kan ook ik me niet voorstellen dat je een supersport koopt en er nooit hard mee rijdt, want dat is het enige dat je er mee kunt doen. Om lekkere lange toertochten te maken zijn er fijnere motoren. Maar goed, er zijn vast mensen die het lekker vinden om zichzelf te martelen... ;) Dus ook al kan ik het me niet voorstellen, ze zullen er best zijn.
hier ben ik het idd aardig mee eens. ik heb de grootste lol met mijn SS fiets en ik geniet er gewoon van om petje te pesten en het hard wegrijden bij stoplicht. ook kan ik er lange toertochten mee rijden zonder dat ik ergens last van krijg. ik vind het gewoon heerlijk om met de motor te rijden de vrijheid, de houding, het geluid en noem maar op! hardrijden kan op elke fiets. (behalve die lichte dingen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Wat maakt het uit hoe je rijd op je motor. De een vind een SS mooi om daar rustig mee rond te rijden. En soms even een stukje het gas open trekken op straat of circuit.
Gewoon de motor rijden die je zelf mooi/leuk vind en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Als ik kijk naar m'n eigen ervaring (hoe ik zelf rij, hoe ik vrienden zie rijden, hoe ik vreemden zie rijden), dan strookt dat niet met wat jullie zeggen. Een heel groot deel van de mensen op sportmotoren rijden keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn motorrijbewijs halen, maar snap de nieuwe regelgeving niet helemaal.
Ik ben 30 kan ik dan meteen voor rijbewijs A gaan zonder enige restrictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ja, vanaf 24 heb je niets meer te maken met de beperkingen: http://www.rijksoverheid....jbewijs-rijbewijs-a1-a2-a
Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.

[ Voor 50% gewijzigd door XBL op 04-01-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, dan gaan we dit jaar voor een motorrijbewijs :)
Ik wil dit eigenlijk al sinds mijn 18e, maar het is er nooit van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Cool man :). Veel plezier! Als je vragen hebt oid, kan je altijd in dit topic aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
XBL schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:47:
Als ik kijk naar m'n eigen ervaring (hoe ik zelf rij, hoe ik vrienden zie rijden, hoe ik vreemden zie rijden), dan strookt dat niet met wat jullie zeggen. Een heel groot deel van de mensen op sportmotoren rijden keihard.
Laatst was ik ook met een ritje mee (848 en GSXR1000) en waar je soms 90 mocht gingen ze gewoon er vandoor met 170 180. Wel mooi overzichtelijke weg hoor daar niet van, maar ja, had niet z´on in fotos van de achterkant of een onverwachte weggebruikers. Zeg niet dat alle sportmotoren rijden, maar dit waren jonge gasten en zonder kinderen, maar rijden konden ze zeker, maar ja het blijf een openbare weg denk altijd maar.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:58:
Top, dan gaan we dit jaar voor een motorrijbewijs :)
Ik wil dit eigenlijk al sinds mijn 18e, maar het is er nooit van gekomen.
Dat had ik ook. Wel tot mijn 22ste op een brommer gereden, een échte, niet zo'n dom scooterding. Een Yamaha RD50M met mooie zwarte gietwielen. Ik had er ook nog een dikke expansiepijp op en een 19mm Del'Orto :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.mopedarmy.com/img/gallery/img009.jpg
Pas op mijn 27ste motorrijbewijs gehaald. Is wel goed voor de verzekering, want je begint meteen op een mooie kortingstrede. Ik geloof dat ik begon op 45%.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:47:
Misschien zijn die paar mensen die hier reageren niet representatief. Maar het gaat ook om meningen. Ik vind persoonlijk dat het niet mag uitmaken. Bovendien zijn het de mensen die keihard rijden die opvallen en je bijblijven. Die 10 man die jij voorbij gereden bent die 'normaal' reden, ben je vergeten. Die ene die met 250 voorbij kwam, weet je nog. Zo gaat dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
aveenhuysen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Laatst was ik ook met een ritje mee (848 en GSXR1000) en waar je soms 90 mocht gingen ze gewoon er vandoor met 170 180. Wel mooi overzichtelijke weg hoor daar niet van, maar ja, had niet z´on in fotos van de achterkant of een onverwachte weggebruikers. Zeg niet dat alle sportmotoren rijden, maar dit waren jonge gasten en zonder kinderen, maar rijden konden ze zeker, maar ja het blijf een openbare weg denk altijd maar.
Ik ben ook een jonge gast zonder kinderen die op een sport motor rijd en ik rij meestal gewoon netjes tegen de snelheidslimiet aan hoor. Ik word meestal ook van alle kanten ingehaald door andere soorten motoren (behalve Harleys). Het is leuk om soms hard te rijden als er de ruimte voor is alleen krijg ik er meestal geen kick van, persoonlijk vind ik het veel leuker om "twisties" te nemen met de SS en zo laag mogelijk bij het asfalt proberen te komen ;).

PS: Cyntax's CBR600RR build draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:02:
Cool man :). Veel plezier! Als je vragen hebt oid, kan je altijd in dit topic aankloppen.
Eigenlijk weet ik het meeste wel. Veel meer dan rijschool zoeken, beginnen met lessen, theorieexamen doen en dan die twee praktijkexamens is het toch niet :P

Wat raden jullie aan. Elke week een les, meerdere lessen per week of een echte spoedcursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
aveenhuysen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Als je 170 / 180 km/h rijd op plaatsen waar je 90 mag ga je echt een keer voor de bijl. Ik zelf trek hem ook wel eens door. Ook naar de 180 km/h of harder. Maar dat op een stille polderweg zonder kruispunten. Op 80 wegen rij ik meestal 90/100. En op de snelweg ook net boven de 120. Rijd goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Eigenlijk weet ik het meeste wel. Veel meer dan rijschool zoeken, beginnen met lessen, theorieexamen doen en dan die twee praktijkexamens is het toch niet :P

Wat raden jullie aan. Elke week een les, meerdere lessen per week of een echte spoedcursus.
Zelf 1x in de week gereden, januarie begonnen en eind augustus kon ik afrijden (had ook nog de pech dat er een aantal lessen uitvielen door echt winter weer). Het is eigenlijk maar net hoe snel je hem zelf wil hebben.

Enige nadeel is alle examen aanvragen, mijn avb duurde 4 weken en avd 5 weken voordat ik opkon.

Verkijk je alleen niet op het theorie examen halen, het kan allemaal vlot gaan als je het redelijk snel onder de knie hebt, en het is dan zonde dat je niet kan afrijden omdat je de theorie nog niet hebt gehaald.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel tijd jij en je rijschool hebben.

Zelf zou ik gaan voor 2 of 3 lessen per week als je daar de tijd voor hebt, dan ben je lekker snel klaar. Een spoedcursus heb ik ooit gedaan voor m'n autorijbewijs, dat was bij mij echt een drama. Na 2 uurtjes rijden sloeg ik niets meer op en waren dat verloren uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel tijd jij en je rijschool hebben.

Zelf zou ik gaan voor 2 of 3 lessen per week als je daar de tijd voor hebt, dan ben je lekker snel klaar. Een spoedcursus heb ik ooit gedaan voor m'n autorijbewijs, dat was bij mij echt een drama. Na 2 uurtjes rijden sloeg ik niets meer op en waren dat verloren uren.
Hoeveel lessen hebben mensen hier nodig gehad? Altijd moeilijk in te schatten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Hoeveel lessen hebben mensen hier nodig gehad? Altijd moeilijk in te schatten namelijk.
Auto rbw: 19 uur les + 1 x examen.
Motor: 3 lessen voertuigbeheersing (had het in 2 lessen kunnen doen maar lesde 1 keer samen met iemand die een proefles had gehad voor zijn verjaardag 8)7 + 2 lessen op straat + 1 examen.

Aanvragen van de examens duurde het langst 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 04-01-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[hap modus]
GGRR.. >:)
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bedoeling is eigenlijk om zo'n dom scooterding (150cc of iets dergelijks) te gaan rijden :P Dit omdat ik helaas maar één parkeerplek heb en er dus geen tweede auto kan komen. Zo'n kleine scooter is en goedkoop en kan ik makkelijk kwijt en is perfect voor in de stad. Aan een bromscooter wil ik echter echt niet beginnen, want dat is altijd ellende.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Weet niet waar je woont, maar meeste gemeentes in Nederland staan parkeren op de stoep gewoon toe. Gewoon een echte motor nemen joh, je wilt er toch niet bij rijden als Bommes ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parkeren op de stoep is geen probleem, maar eindeloos schakelen in de stad wel. Motoren zijn leuk als hobby, maar niet voor woon-werkverkeer in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb het over bromscooters, happerd! Vroegâh, toen we nog haar op de borst moesten hebben, reden échte mannen in den dop op een schakelbrommer. Automaatjes waren voor de wijven en scooters voor de bejaarden. Where did the world go wrong... :+ De jeugd wil nu heel graag op een ouwe wijven ding rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_O-

Maar inderdaad.... De tijd van de Kreidler's, Yamaha's en Zündapp's is niet meer. Aprilia, Derbi & Honda hebben 't nog een tijdje geprobeerd in de jaren '90 van de vorige eeuw maar tegenwoordig rijdt alles rond met een automaat (geloof ik)).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:00:
Parkeren op de stoep is geen probleem, maar eindeloos schakelen in de stad wel. Motoren zijn leuk als hobby, maar niet voor woon-werkverkeer in de stad.
Huh? Nou, daar heb ik echt geen problemen mee hoor. Gewoon lekker clutchless opschakelen en pas bij de stoplichten een keertje weer naar z'n één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
op me ss in de stad als ik lui ben gewoon hup in z'n twee, en zelfs bij het stoplicht rij je er zo weg mee :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rgarretsen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:18:
op me ss in de stad als ik lui ben gewoon hup in z'n twee, en zelfs bij het stoplicht rij je er zo weg mee :)
Wat voor een "SS" rijd jij dan? Ik krijg in z'n twee alleen maar foto's van een bepaalde instantie als ik er (lekker!!) mee rijd in die versnelling wanneer ik in de bebouwde kom rond tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat ligt dan toch echt alleen aan je rechterhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
mphilipp schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Misschien zijn die paar mensen die hier reageren niet representatief. Maar het gaat ook om meningen. Ik vind persoonlijk dat het niet mag uitmaken. Bovendien zijn het de mensen die keihard rijden die opvallen en je bijblijven. Die 10 man die jij voorbij gereden bent die 'normaal' reden, ben je vergeten. Die ene die met 250 voorbij kwam, weet je nog. Zo gaat dat.
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@DinX: als je die constant houdt gaat dat prima idd, viel mij ook mee op een GSX-R, hoewel mijn F onderin een stuk soepeler loopt maar ach.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Of gewoon in z'n 3 zetten. Deed ik ook op de FJR. Was goed van 40 tot 120 per uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:16:
Dat ligt dan toch echt alleen aan je rechterhand
Niet echt, echt niet. Je mag (als je een keer in NL/de buurt bent) best een keer rijden op m'n fiets maar ik geloof niet dat je er vrolijk van wordt als je in z'n twee weg moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Nu word ik nieuwsgierig naar welke fiets je hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Wat voor een "SS" rijd jij dan? Ik krijg in z'n twee alleen maar foto's van een bepaalde instantie als ik er (lekker!!) mee rijd in die versnelling wanneer ik in de bebouwde kom rond tour.
Met een R6 (die uit '99 teminste) kan je rustig in zijn 2/3 rijden hoor in het dorp. Geen probleem. Of is een R6 Geen Supersport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik denk dat wimmel het optrekken vanuit stilstand bedoelt. at was op m'n FJR ook wat moeilijk in 2/3 ja :)
Maar gewoon rondrijden, zolang je niet hoeft te stoppen, gaat best in 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:19:
Ik denk dat wimmel het optrekken vanuit stilstand bedoelt. at was op m'n FJR ook wat moeilijk in 2/3 ja :)
Maar gewoon rondrijden, zolang je niet hoeft te stoppen, gaat best in 2 of 3.
Misschien lees ik berichten van de andere posters hier anders dan bedoeld, maar....
rgarretsen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:18:
Hier ging 't toch écht om 't wegrijden vanuit stilstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Wie wil er dan ook wegrijden in de 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
m'n CB rijdt prima weg in z'n 5 zonder gas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:15:
m'n CB rijdt prima weg in z'n 5 zonder gas :+
de mijne voorheen ook. maar een flinke scheut benzine luste hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
1 op 14 gemiddeld ja :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 05-01-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Da's ook niet zuunig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Zo, mn deauville maar eens te koop gezet, hopen dat die ene euro van het wassen geen weggegooid geld is :+

Nog niet helemaal zeker wat ik dr na pak, maar ik vermoed dat het een varadero gaat worden.
Heb het een beetje gehad met sportmotoren, maar die deauville is ook weer net te langzaam voor het leuke en ik vond het ook wat zonde om er (al te vaak) een zandpad mee te pakken :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
En hier wat uitleg over de afkortingen.

code:
1
2
3
4
5
DSS, WP, CP, ASS, etc... 
DSS - Starting point of the timed stage (French abbreviation of Departe Special Stage) 
WP - Waypoint (electronically recorded time stamp) 
CP - Checkpoint (manually recorded time stamp)
ASS - Not the nice Chilean girl screaming "Chaleco, Chaleco, Chaleco", but the finish of the timed stage. (French abbreviation for Arrive Special Stage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:17

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Mag je hier ook vragen stellen over je brommer of niet?

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Timmm030 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:58:
Je mag hier niet eens vragen of je vragen mag stellen over je brommer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Dan zet ik wel dat het een motor is :)
mark-k schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:09:
[...]

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Timmm030 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:58:
Er is ook een brommer-topic voor het <50cc spul :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Ja daar heb ik mijn probleem ook al ingeplaatst:)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Tijdje geleden werd er gevraagd om het geluid van mijn Leovince SBK uitlaat op film te zetten.

Van de week eens geprobeerd met de SJ1000 action cam. Hoewel het hier aardig klinkt, is het werkelijke geluid niet goed op film vast te zetten. Ding maakt gewoon teveel (trillings)herrie en dat kan de mic van de action cam niet aan :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=clXzdg2hcUc]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Geluid is altijd slecht op te nemen met camera/klinkt altijd anders als "live" :P
Maar klinkt volgens mij wel goed 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
GewoonDennis schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:31:
Geluid is altijd slecht op te nemen met camera/klinkt altijd anders als "live" :P
Moest er flink aan wennen. Inmiddels klinkt dit harde kikkergeluid doodnormaal.

Misschien eens een idee om de volgende GoT motortour in het Westen/Zuiden te houden i.p.v het Noorden, zodat wij Wester/Zuiderlingen ook eens mee kunnen?

Kan ik effe een hoop takke herrie voor een ieder maken :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:10:
[...]

Misschien eens een idee om de volgende GoT motortour in het Westen/Zuiden te houden i.p.v het Noorden, zodat wij Wester/Zuiderlingen ook eens mee kunnen?

niemand houd je tegen. howto motortour

-regel verzamelplek met benzine en koffie
-rondje +/- 150km.
-halverwege een tentje waar je een uitsmijter kan halen.
-eindpunt bij een terrasje of restaurant zodat er eventueel nog kan worden nagezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
[...]

Niemand zegt dat je niet mee mag/kan als er een rit in het noorden is hoor :+

Maar organiseer dan een rit zou ik zeggen, dan bepaal jij waar hij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

4x2 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:40:
Zo, mn deauville maar eens te koop gezet, hopen dat die ene euro van het wassen geen weggegooid geld is :+

Nog niet helemaal zeker wat ik dr na pak, maar ik vermoed dat het een varadero gaat worden.
Heb het een beetje gehad met sportmotoren, maar die deauville is ook weer net te langzaam voor het leuke en ik vond het ook wat zonde om er (al te vaak) een zandpad mee te pakken :P
Mocht ik overmorgen slagen voor m'n AVD heb ik wel interesse.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dacuuu schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:40:
[...]

En hier wat uitleg over de afkortingen.

code:
1
2
3
4
5
DSS, WP, CP, ASS, etc... 
DSS - Starting point of the timed stage (French abbreviation of Departe Special Stage) 
WP - Waypoint (electronically recorded time stamp) 
CP - Checkpoint (manually recorded time stamp)
ASS - Not the nice Chilean girl screaming "Chaleco, Chaleco, Chaleco", but the finish of the timed stage. (French abbreviation for Arrive Special Stage)
Gelukkig hebben we ADVRider, Eurosport en alle andere liefhebbers. Ik zag gister weer ff de bepdiarree van RTL7... ff-ing memory spelletjes met monteurs terwijl een dozijn NL-ers in de top 10 hebben hadden... incl Verhoeven die weer een kan laten zien wat hij waard is. Interviews? gesprekken over rijtechniek? nope lekker theekopjes rinkelen :-(

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
GewoonDennis schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:31:
Audiotechniek is een echt vak, mensen. Zeker voor dit soort opnames. Maar een 10 voor de inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
[...]

I'm in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:55

bakvis

Tweakers.Nerd

ROFLASTC schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Gelukkig hebben we ADVRider, Eurosport en alle andere liefhebbers. Ik zag gister weer ff de bepdiarree van RTL7... ff-ing memory spelletjes met monteurs terwijl een dozijn NL-ers in de top 10 hebben hadden... incl Verhoeven die weer een kan laten zien wat hij waard is. Interviews? gesprekken over rijtechniek? nope lekker theekopjes rinkelen :-(
Ik deel je mening over de Dakar uitzendingen van RTL 7, een beetje een hoog kijk mij betalen voor mijn zendtijd gehalte! Ook die nieuwkomers die even 3 seconden iets mochten zeggen op TV wat zo mooi ingestudeerd was.

Helaas is er niet echt een betere verslaglegging op TV op een schappelijke tijd. Eurosport is of half 9 's morgens, 9 uur 's avonds of 11 's avonds. Dat valt nog wel mee maar het commentaar van Eurosport is niet altijd mijn favoriet. Het commentaar over de rally op RTL7 vind ik dan weer wel vermakelijk.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Nederlanders kunnen slecht verslaggeven.. Bij MotoGp is het ook al zo'n drama..
Alleen Olaf Mol voor F1 is vermakelijk maar MotoGp/Dakar/Rally, meh liever BBC/Eurosport 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb afgelopen zomer helaas (er was niets anders beschikbaar op de plek waar ik toen zat...) de GP van Assen op Nederland zoveel met NOS-commentaar gekeken. Wat was dat rampzalig zeg... Emotieloos figuur die geen idee had waar hij over praatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SGS2 kan op de motor met gepaste (harde) waterdichte behuizing en oplader van UltimateAddons. Moet je natuurlijk wel een populair model hebben waarvoor die behuizing gebouwd werd. Verder kan ik UltimateAddons niet echt aanraden, kabels van en oplader zelf meermaals moeten herstellen.
[...]

Ik had op mijn telefoon ... aan te merken, qua hardware genoeg:
  • Mobiel scherm schittert, bijna niet af te lezen in zon Is sowieso al niet goed en de behuizing verergert dit nog veel. Mijn telefoon was echter een AMOLED (minder licht weergave) en mogelijks is dit beter door enkel kapjes rond te hangen zoals op een GPS zit)
  • Niet motorhandschoen vriendelijk Idd. Gezocht naar goedkope, speciale stof om op de handschoen te plakken maar totnutoe nog niet gevonden
  • Scherm werd gloeiend heet Was voor mij net andersom
  • Accu beperkt (had echter gewoon een USB lader van Optimate) Wifi + GPS op een phone is een killer, maar ook een gewone GPS zou ik op de motor aansluiten
  • Niet waterdicht Waterdichte behuizing. Of gewoon een waterdichte smartphone?
Bommes schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:39:
[...]

Bij de laatste tom tom rider 5 (ondertussen ook al een... 8 maanden oud) hadden ze dit verdubbeld naar 100. Als dit al dan niet genoeg is hangt af van de route. Je kan 100km juist rijden zonder waypoint en je kan 100km alsnog 'verkeerd' rijden met 100 waypoints, bij wijze van spreken. Zeker in dichtbebouwde gebieden als de benelux kan ik met inbeelden dat 100 waypoints soms te weinig kan zijn, maar dan kan je dit zeker opsplitsen in verschillende routes.

Wel ben ik wat ontevreden met de rekensnelheid van de tom tom rider 5 - al zijn we wat verwend door GMaps snelle cloud berekeningen. De feature die me nog het meeste aansprak - kronkelroutes - is me alsnog niet echt bevallen in de omstreken. Hij kiest toch écht veel te graag bebouwde kom, wat ik net als de pest wil ontwijken. Ik zoek op zo'n moment eerder de 70-110 wegen. Ook jammer trouwens dat er geen traffic features op zitten - je word op geen enkele manier verwittigd voor een file - al is dat minder belangrijk voor een motor (file? ertussen!) en dat ik nog op geen enkele manier en muziek (liefst via smartphone) en begeleiding (dan van de tom tom) tegelijk kan beluisteren. Gebruik ik meestal dus de tom tom puur visueel terwijl ik relaxed naar muziek luister :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:35:
Ik heb afgelopen zomer helaas (er was niets anders beschikbaar op de plek waar ik toen zat...) de GP van Assen op Nederland zoveel met NOS-commentaar gekeken. Wat was dat rampzalig zeg... Emotieloos figuur die geen idee had waar hij over praatte.
Het is een sport met wat wielen teveel maar hierdoor kijk ik geen F1 meer. Was geniaal op de ITV/BBC met Martin Brundle en co, maar toen die slechts de helft van de races coverden dan maar gestopt met kijken. Canvas doet ze allemaal (of deed dit toch vorig jaar) maar dat is echt rampzalig zeg. Niks van emotie, geen uitstraling van kennis, gewoon saai man. Maar die mannen van de BBC doen je zin krijgen om een commentator in te huren voor je leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
F1 op RTL7 is ook niks anders dan een stel ingehuurde mannen die meestal denken te weten waar ze het over hebben maar ondertussen 80% van de race missen of verkeerd verslag geven omdat ze in werkelijkheid eigenlijk maar geschikt zijn om net aan een pak papier vast te houden met tips en weetjes.

Zelfde geldt in principe voor de MotoGP, ergens anders op kijken dan BBC is gewoon niet te doen omdat ze nergens anders een team hebben van mensen die écht achter de schermen kunnen en mogen komen én mensen ingehuurd hebben die daadwerkelijk mee hebben geracet óf juist mensen die sinds hun 3e jaar rond lopen op het circuit. Mja. Suzi Perry. 'nuff said. tig jaar ervaring met MotoGP, stelt zich voor bij de eerste BBC uitzending F1 in vol leer op een Ducati. No way dat dat ooit een slecht keus is geweest.

Alhoewel.... Sky heeft er een leuke gooi naar gedaan. Niet dat het in één keer goed is, maar het is best te doen. Alleen die twee popijopi's mogen ze wat mij betreft de deur wijzen.

Dus - ranting over motorsport op tv voorbij -

Afgelopen zomer op de GPz een round trip Parijs gedaan + GrasPop, GoT toer, en meermaals woon-werk met een SG Note (N7000) die enkel met frictie vast zat in een zelf bouw houder voor 7€ aan staal bij Praxis. (+€4 mini boutjes).

Moker geniaal, deed het perfect, zou ik zo weer doen.
Ik was in eerste instantie bang dat de note eruit zou mieteren bij het minste of geringste aan trillingen maar dat gebeurde niet (zelfs op modder/bagger bende ergens in Dessel op een nat geregende veld)
Vervolgens was ik bang voor water - merkte al gauw genoeg tijdens de eerste de beste onweersbui dat de kuip van de GPz goed zn werk deed. motor + ik werden nat, Note bleef droog.

Volgende maand maar eens aan een Note3. Denk dat ik mn zelfbouw houder eensch moet aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Brundle en co doen het nog steeds prima bij Sky :) Het huidige team bij de BBC (Coulthard en Davidson) kan ermee door, maar Brundle doet het nog steeds een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
GewoonDennis schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:02:
Nederlanders kunnen slecht verslaggeven.. Bij MotoGp is het ook al zo'n drama..
Alleen Olaf Mol voor F1 is vermakelijk maar MotoGp/Dakar/Rally, meh liever BBC/Eurosport 8-)
Olaf Mol is ook bij de Dakar nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DECOY88 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:45:
[...]

niemand houd je tegen. howto motortour

-regel verzamelplek met benzine en koffie
-rondje +/- 150km.
-halverwege een tentje waar je een uitsmijter kan halen.
-eindpunt bij een terrasje of restaurant zodat er eventueel nog kan worden nagezeten.
Zijn jullie bereid om een stukje om te rijden?
wil best een leuke toch organiseren in omgeving Barcelona :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoewel me dat heel mooi lijkt (ik wil het ooit ook nog wel eens een keer doen), gaat me dat net een stukje te ver. Letterlijk. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:33:
Als er koffie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Eerst 1500km rijden om een toertje te doen is wat overdreven.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Kopen we per persoon voor ronde €500 een offroad, en trekken we door Afrika? Good old school Dakar tour :o

Wel allemaal de zelfde motor zodat we makkelijk onderdelen kunnen uitwisselen

[ Voor 30% gewijzigd door Dacuuu op 07-01-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eerste rondje betalen!
is beloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:33:
[...]

Als het ver genoeg weg is* regel ik wel een weekje vrij :9 Maak ik er wel gelijk een vakantie van natuurlijk

*//Edit
Qua datum natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 07-01-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Iemand met een flink busje? Motoren inladen, houd je de motorbanden mooi rond voor het (moooooie) asfalt aldaar!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:33:
Iemand met een flink busje? Motoren inladen, houd je de motorbanden mooi rond voor het (moooooie) asfalt aldaar!
houd je een plekje open en rijd je via Calais? dan haak ik daar wel aan :)
Aan de andere kant, ik kan ook de ferry naar Santander of Bilbao pakken..

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 07-01-2014 14:37 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Overigens wel oppassen dat je niet over de 3500kg gaat... Dat had een groepje van MF geloof ik op de terugweg van een circuitbezoek in Kroatie... Of heeft er iemand een vrachtwagen rijbewijs ? :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:36:
Overigens wel oppassen dat je niet over de 3500kg gaat... Dat had een groepje van MF geloof ik op de terugweg van een circuitbezoek in Kroatie... Of heeft er iemand een vrachtwagen rijbewijs ? :D
ik kwam er laatst achter dat als ik een maand eerder mijn B had gehaald ik hier ook E erbij gekregen had... |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 21 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.