Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.569 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Behalve rode lichten hebben voetgangers toch alleen voorrang op een zebrapad? En dan nog alleen als ze eerst kenbaar maken te willen overstappen, in alle andere gevallen laat je ze maar even lekker schrikken. Ik heb dan geen motor, maar doe met de wagen net hetzelfde. Gewoon even de 5 cilinder de sporen geven en niet te ver erlangs rijden... Verschil is natuurlijk, met de wagen bezeer je jezelf niet als je ertegen rijdt, met de motor is het risico om zelf tegen het asfalt te liggen iets groter natuurlijk...
Oja, nog een ellende: fietsers die denken voorrang te hebben op een zebra... (en eigenlijk alle "zwakke weggebruikers" die denken overal voorrang te hebben)

[ Voor 13% gewijzigd door ppFreddy op 27-12-2013 19:01 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:21:
[...]
Ik zie regelmatig bejaarde automobilisten die denken hoffelijk te zijn door een voetganger voor te laten terwijl dat niet hoeft. Dat is niet heel netjes als er verkeer achter je zit, en al helemaal niet bij een motorrijder in de regen.
Ja, dat is een herhaling. Maar de logica ontgaat me. Als je het erg vind om in de regen te rijden, moet je er niet op uit gaan. Vind je het niet een beetje belachelijk om het als 'niet netjes' te bestempelen als iemand een ander voor laat gaan? Interesseert mij een motorrijder in de regen nou? Als ik daar rekening mee moet gaan houden is het einde zoek. Zo iemand dan voorbij rijden, dát is pas aso. En gevaarlijk.

Maar goed, we hebben blijkbaar een andere logica ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ppFreddy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:58:
Behalve rode lichten hebben voetgangers toch alleen voorrang op een zebrapad? En dan nog alleen als ze eerst kenbaar maken te willen overstappen, in alle andere gevallen laat je ze maar even lekker schrikken. Ik heb dan geen motor, maar doe met de wagen net hetzelfde. Gewoon even de 5 cilinder de sporen geven en niet te ver erlangs rijden... Verschil is natuurlijk, met de wagen bezeer je jezelf niet als je ertegen rijdt, met de motor is het risico om zelf tegen het asfalt te liggen iets groter natuurlijk...
Oja, nog een ellende: fietsers die denken voorrang te hebben op een zebra... (en eigenlijk alle "zwakke weggebruikers" die denken overal voorrang te hebben)
Ik daag je uit om het een keer bij mij te proberen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Wat proberen? Jou pijn doen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
ppFreddy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:58:
Voetgangers hebben ook gewoon voorrang op afslaand verkeer.

Veel verkeersdeelnemers weten dat trouwens niet en kijken voetgangers vies aan wanneer ze dus voorang nemen terwijl ze wel recht daar op hebben. Owja en al het verkeer (dus inclusief voetgangers) hebben voorang wanneer je een erf verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:03:
[...]

Ja, dat is een herhaling. Maar de logica ontgaat me. Als je het erg vind om in de regen te rijden, moet je er niet op uit gaan. Vind je het niet een beetje belachelijk om het als 'niet netjes' te bestempelen als iemand een ander voor laat gaan? Interesseert mij een motorrijder in de regen nou? Als ik daar rekening mee moet gaan houden is het einde zoek. Zo iemand dan voorbij rijden, dát is pas aso. En gevaarlijk.

Maar goed, we hebben blijkbaar een andere logica ;)
Het kan ook wel eens voor een gevaarlijke verkeerssituatie zorgen. Regelmatig zie ik automobilisten in de ankers gaan om bij het verlaten van de rotonde een fietser voor te laten gaan, ondanks de fietser geen voorrang heeft. Vervolgens moet ik ook remmen, en de auto achter mij heeft even niet door dat een kwart van de rotonde stil staat. In zo'n geval, als ik ook die afrit moet pakken, haal ik de auto in. De fietser laat ik wel voor gaan. Liever dat, dan een auto in mijn nek.

Het tegenwerken van de natuurlijke flow van het verkeer, onder het mom van hoffelijkheid, is zeer asociaal en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Wat ik net ook al zei: mensen voorrang geven als ze dat niet hebben is gevaarlijk. Zo wordt het verkeer slecht te voorspellen en krijg je ongelukken. Bovenstaande van b_smulders is daar een voorbeeld van.

En qua inhalen als iemand "hoffelijk" stopt voor een voetganger... tsja, kan me situaties voorstellen waarin dat prima kan (en waar ik dat dan ook doe), maar ook situaties waarin dat gewoon niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Regelmatig zie ik automobilisten in de ankers gaan om bij het verlaten van de rotonde een fietser voor te laten gaan, ondanks de fietser geen voorrang heeft.
Hangt van de situatie af, maar er zijn heel veel rotondes waar de fietser wel voorrang heeft. Dit zorgt ook snel voor situaties waar auto's wel voorrang zullen verlenen ook als het niet terecht is.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

cyntax schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:25:
[...]

Voetgangers hebben ook gewoon voorrang op afslaand verkeer.

Veel verkeersdeelnemers weten dat trouwens niet en kijken voetgangers vies aan wanneer ze dus voorang nemen terwijl ze wel recht daar op hebben. Owja en al het verkeer (dus inclusief voetgangers) hebben voorang wanneer je een erf verlaat.
Da's ofwel nieuw voor me, ofwel gelden hier in België andere regels (waarom zit ik ook steeds op NL forums te tokkelen? :9)

Over de rotondes: da's inderdaad een heel goed voorbeeld. Waarom zijn al die rotondes eigenlijk verschillend? Elke gemeente lijkt zo'n beetje z'n eigen regels te handhaven bij de aanleg ervan. Waarschijnlijk afhankelijk van hoeveel fietsers er op die bepaalde plek passeren of hoe sterk er gelobbyd wordt bij de opmaak van de plannen. Op die manier creëert men verwarring en dus onvoorspelbaar en gevaarlijk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ppFreddy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:13:
[...]

Da's ofwel nieuw voor me, ofwel gelden hier in België andere regels (waarom zit ik ook steeds op NL forums te tokkelen? :9)

Over de rotondes: da's inderdaad een heel goed voorbeeld. Waarom zijn al die rotondes eigenlijk verschillend? Elke gemeente lijkt zo'n beetje z'n eigen regels te handhaven bij de aanleg ervan. Waarschijnlijk afhankelijk van hoeveel fietsers er op die bepaalde plek passeren of hoe sterk er gelobbyd wordt bij de opmaak van de plannen. Op die manier creëert men verwarring en dus onvoorspelbaar en gevaarlijk verkeer.
Volgens wikipedia geldt de regel "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" ook in België.

In Nederland is het advies voor rotondes om bibeko fietsers binnen de voorrang te doen en bubeko erbuiten. Rotondes zien er bubeko dan ook anders uit, waar het fietspad veel meer van de rotonde af ligt en meer rechtdoor gaat (ipv een mooi rondje). Dit is op de meeste plekken nu ook zo en dus vrij duidelijk.

Ik kan niet echt iets zeggen over rotondes in België (dan moet ik ze geloof ik rondpunt noemen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op een punt waar ik vrijwel iedere dag langskom ligt een rotonde precies op de grens van binnen en buiten bebouwde kom. Aan de ene kant is het binnen en aan de andere kant is het buiten. De fietsers hebben op de rotonde voorrang. Als je met de motor of auto richting buiten bebouwde kom gaat krijg je een stuk waar je behoorlijk door kan rijden. Vele rijden dus met een aardige snelheid de rotonde af. Hier is het ook nog eens zo dat zeker 80% van de fietsers de rechtdoor rijden en dus niet op het stuk komen waar de meeste mensen aardig gas geven. Een tijd terug was er een fietser die dus wel de rotonde driekwart nam en geen voorrang kreeg waardoor deze persoon aangereden werd. Helaas heeft deze persoon het niet overleefd.

Het zou denk ik toch een stuk handiger zijn om hier vaste regels voor te hebben. Al wordt het dan dat fietsers nooit voorrang hebben, zolang het maar voor altijd duidelijk is. Mogelijk zijn zulke dingen dan wat meer te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Of die rotonde bubeko leggen. Zo'n rotonde is er bij m'n ouders ook, waar op een provinciale weg een rotonde ligt, precies tussen twee bebouwde kommen ingeklemd.

In principe is het ook veiliger om fietsers uit de voorrang te houden op alle rotondes. Er is echter voor gekozen om dit bibeko niet te doen omwille van een pro fiets beleid. De angst bestaat dus dat fietsen minder aantrekkelijk wordt als je niet meer voorrang hebt op de fiets, met als gevolg minder fietskilometers en wss meer autokilometers.

Edit:

Als het echt gevaarlijk wordt, leg je gewoon dit neer:

[ Voor 9% gewijzigd door XBL op 27-12-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

XBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:29:
[...]

Volgens wikipedia geldt de regel "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" ook in België.
Net opgezocht en het klopt inderdaad. Nooit van gehoord eerlijk gezegd. Nu vind ik het wel een vage regel. Ik weet een plaats waar dat voor aardig wat discussie kan zorgen. Stel je een kruispunt voor, 2x2 voorrangsweg in bebouwde kom, lopende tussen noord en zuid, met meerdere kleine zijstraatjes, lopende tussen oost en west, die niet voorzien zijn van zebrapaden. Langs de weg ligt aan beide kanten een behoorlijk breed fietspad, parkeerstrook en dan een voetpad van een meter of 4 breed. Het is een vrij drukke winkelstraat, dus het krioelt van de voetgangers. Ik rij noordwaarts en wil oostwaarts afslaan. Dan moet ik op dat moment (na al eens op de weg te moeten stoppen om een fietser voor te laten) voorrang verlenen aan voetgangers die van noord naar zuid of zuid naar noord oversteken.
Ik zal de weg wel even blokkeren tegen dat de voetgangers hoffelijk even wachten, maar goed, geen discussie hier.
Stel nu dat ik in die zijweg rij van west naar oost, heb alle moeite van de wereld om die 2x2 over te geraken, dan hoef ik aan de overkant diezelfde horde voetgangers geen voorrang te verlenen... Alsof zij ooit gezien hebben of ik afsloeg of over stak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Als zo'n een situatie bestaat dan moeten ze daar verkeerslichten plaatsen of op een andere manier het verkeer organiseren.

Verder zou ik je adviseren ff ergens wat informatie te scoren voor het Belgische theorie-examen (is vast wel wat online te vinden) om je kennis weer op peil te brengen. Als je gewoon één van de voorrangsregels niet kent...

Ik hoorde laatst trouwens een verhaal dat een automobilist refereerde aan snelverkeer (dat dat voorrang heeft over fietsers en voetgangers). Dat is een regel die al meer dan 20 jaar niet meer bestaat, maar waar die kerel kennelijk wel mee de weg op ging. Dat vind ik nog een beetje erger ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hij is fraai (Son of a Gun BSA)

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/04/bsa-motorcycle-2.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door aveenhuysen op 28-12-2013 11:28 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ziet er supercool uit, maar als met zoveel dingen uit de US&A alleen om naar te kijken. De gedachte alleen al dat ik erop moet gaan zitten geeft me al een pijnscheut in mijn noten... :+ Even afgezien van het feit dat mijn pens niet op die tank past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

XBL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:53:
Als zo'n een situatie bestaat dan moeten ze daar verkeerslichten plaatsen of op een andere manier het verkeer organiseren.
Nope, ik ken echt zo'n plaats waar dagelijks bestuurders staan toeteren, fietsers zich tussen de voetgangers wringen,... Het is duidelijk dat dergelijke regels te weinig bekend zijn.

Verder ben ik het met je eens dat de theoretische kennis van veel bestuurders ondermaats is. Probleem ligt volgens mij bij het feit dat regels en wetten door de jaren heen wel eens veranderen, maar daar krijg je niet zomaar een briefje van in de bus ofzo :)
Zo zijn er nog steeds veel mensen die geloven dat als iemand stopt op een kruispunt met voorrang van rechts die bestuurder z'n voorrang kwijt is. Die regel is toch al bijna 10 jaar geleden afgeschaft hier in België (waar ik trouwens blij om was, want ik woon op de grens met NL en bij jullie verviel de voorrang dus niet, hier bij ons wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
XBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:09:
[...]

Thnx :).

[...]

V-twin klinkt meestal al heel lekker, dus maakt het nog makkelijker.
True :9
En met open pijp met zo goed als geen demperwol meer 8-)

Waar blijft die lente/zomer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Vandaag was het anders prima weer om te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Alleen koud en nat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05

Bommes

Capo del formaggio

ppFreddy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:13:
[...]

1 van mijn Belgische collega's vroeg me laatst nog of auto's van rechts in nl ook voorrang hadden... 8)7
En nee het was geen geintje van hem, en om het nog leuker te maken: hij werkt al 5 jaar als service monteur in be en nl en rijd meer dan 60 duizend per jaar zakelijk waarvan meer dan de helft in nl. :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://www.btosports.com/Merchant2/graphics/00000007/Fox10_TitanSportKneeGuard.jpg

Kerst kadootje :D

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:28:
[...]

Het kan ook wel eens voor een gevaarlijke verkeerssituatie zorgen. Regelmatig zie ik automobilisten in de ankers gaan om bij het verlaten van de rotonde een fietser voor te laten gaan, ondanks de fietser geen voorrang heeft. Vervolgens moet ik ook remmen, en de auto achter mij heeft even niet door dat een kwart van de rotonde stil staat. In zo'n geval, als ik ook die afrit moet pakken, haal ik de auto in. De fietser laat ik wel voor gaan. Liever dat, dan een auto in mijn nek.

Het tegenwerken van de natuurlijke flow van het verkeer, onder het mom van hoffelijkheid, is zeer asociaal en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk.
Als je een fatsoenlijke afstand wil houden gaat dat al vaak tegen de natuurlijke flow van het verkeer in. Ik zie niet in wat je te maken hebt met het verkeer achter je, die mogen zelf uitzoeken hoe ze rijden.
Verder is het wat mij betreft zo dat je op een rotonde rekening moet houden met onverwachte dingen zoals dat verkeer dat je niet ziet stil staat bijv. Er wordt dus eigenlijk slecht gereden.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GewoonDennis schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:20:
[...]

True :9
En met open pijp met zo goed als geen demperwol meer 8-)

Waar blijft die lente/zomer :'(
open pijp was wel heel open vandaag }) blok heeft zijn eerste slagen weer gemaakt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag de wasmachine hier maar eens even aan't werk zetten. Afgelopen 11 dagen even heerlijk in de sneeuw aan't spelen geweest met hoofdzakelijk een paar ski's en een snowboard maar....Gedurende 2 dagen ook even met zo'n ding aan't spelen/vervelen geweest.......

Dammn.... Waarom hebben we hier geen bergen én vooral bergen sneeuw :o

Motorrijden in een andere dimensie, maar ooooohw zo gááf!!

En uiteraard hoop ik dat iedereen hier (óók) een paar fijne/gezellige kerstdagen gehad heeft })

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 29-12-2013 14:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ppFreddy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:10:
[...]
Zo zijn er nog steeds veel mensen die geloven dat als iemand stopt op een kruispunt met voorrang van rechts die bestuurder z'n voorrang kwijt is.
Wat dom! Hoe kan iemand dat denken. De regel is dat de langzaamste zijn voorrang verspeeld heeft! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:38:
Vandaag de wasmachine hier maar eens even aan't werk zetten. Afgelopen 11 dagen even heerlijk in de sneeuw aan't spelen geweest met hoofdzakelijk een paar ski's en een snowboard maar....Gedurende 2 dagen ook even met zo'n ding aan't spelen/vervelen geweest.......

Dammn.... Waarom hebben we hier geen bergen én vooral bergen sneeuw :o

Motorrijden in een andere dimensie, maar ooooohw zo gááf!!

En uiteraard hoop ik dat iedereen hier (óók) een paar fijne/gezellige kerstdagen gehad heeft })
Daar zou ik mijzelf ook wel mee kunnen vermaken 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:06:
[...]

Wat dom! Hoe kan iemand dat denken. De regel is dat de langzaamste zijn voorrang verspeeld heeft! :+
Als zo iemand van rechts vanuit stilstand weer bewust wegrijdt en daarbij jou ondersteboven rijdt dan is 'ie écht fout... Lullige is dat 't lastig te bewijzen is tenzij er iemand áchter die persoon/dat voertuig stond die jouw verhaal wil bevestigen (die "iemand" heeft daarna overigens een serieus probleem omdat 't onder "opzet" geschaard wordt door de verzekeraar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:23:
[...]

Daar zou ik mijzelf ook wel mee kunnen vermaken 8)
Neefje van 5 was er ook bij en die heeft even op een 120cc uitvoering van zo'n ding mogen spelen. Probeer zo'n jochie maar eens uit te leggen dat 'ie 6 is op dat moment én dat ook moet zeggen (minimum leeftijd)...... Maar nog nooit zo'n grote "smile" gezien op een gezichtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:24:
[...]

Als zo iemand van rechts vanuit stilstand weer bewust wegrijdt en daarbij jou ondersteboven rijdt dan is 'ie écht fout... Lullige is dat 't lastig te bewijzen is tenzij er iemand áchter die persoon/dat voertuig stond die jouw verhaal wil bevestigen (die "iemand" heeft daarna overigens een serieus probleem omdat 't onder "opzet" geschaard wordt door de verzekeraar).
Is het niet zo dat je eigenlijk moet wachten totdat de ander gaat rijden? In de praktijk werkt dat natuurlijk niet, maar toch. Geen idee hoe dat verzekeringtechnisch in elkaar zit, kan me goed voorstellen dat ze rekening houden met de praktijk.

Overigens gold dus ooit de regel in België dat je je voorrang opgaf door te stoppen, ook al kwam je van rechts. Zal wel afgeschaft zijn met het ding wat jij ook aankaart: is zo lastig in de aansprakelijkheid (maar zou dat dan weer niet betekenen dat je WEL de sjaak bent als je van rechts wordt aangereden door iemand waarvan het leek dat-ie je voor liet gaan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kan niet wachten tot de winterstop voorbij is :/ , al is het nauwelijks winter te noemen.
Deze week alvast de eerste voorbereidingen treffen voor aankomend motorvakantie! :D. Datumpje en locatie prikken.

Neig zelf naar de Dolomieten. Goede verhalen gehoord, prachtige foto's voorbij zien komen.
Niet van plan om dan het hele stuk met de motor er naar toe te rijden, maar gewoon vanaf Dusseldorf met de Autozug naar Munchen-Ost. Vanaf daar weer lekker op de motor springen :) d:)b

De rest al plannen? Tips? etc etc?

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 30-12-2013 00:00 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog geen vakantie gepland.
Vespa ligt nu een flink stuk uit elkaar om wat kleine dingetjes op te lossen en wat zaken te spuiten.
Eerste echte geplande ding:
http://www.motor-forum.nl...ensief-editie-2014-1.html
Dit jaar ook mee gereden en erg goed bevallen dus in 2014 op herhaling.
Ook afgelopen zomer een leuke trip gemaakt:
http://www.motor-forum.nl...Alpes-met-de-Vespa-1.html
Toen had ik er de tijd voor (werkeloos) en de financiële ruimte, dat laatste zal misschien dit jaar ook wel lukken.
Weer een week op pad zonder mijn vrouw denk ik niet dat op veel voor stemmers kan rekenen hier in huis :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

"Helaas" zit ik aan het einde van m'n studie, dus ik heb geen flauw idee hoe komend jaar eruit gaat zien. Dus ook niet echt de ruimte om vakantieplannen te maken. Ben wel van plan om met de motor op vakantie te gaan, maar wat het gaat worden zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Vandaag nog even een lekker rondje gereden. Ik moest toch eens bepalen of mijn nieuwe zadel wel echt lekker rijd :D. Heerlijk weer, zonnetje, 8-9 graden.. top.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Voor 2014 geen grote motorplannen. in de zomervakantie met 2 vrienden op roadtrip met een koekblik. wat waar en hoe moet nog bedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
1000km gereden dit weekend, tripje belgie-luxemburg-duitsland, overnacht aan de moezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ppFreddy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:10:
Zo zijn er nog steeds veel mensen die geloven dat als iemand stopt op een kruispunt met voorrang van rechts die bestuurder z'n voorrang kwijt is. Die regel is toch al bijna 10 jaar geleden afgeschaft hier in België (waar ik trouwens blij om was, want ik woon op de grens met NL en bij jullie verviel de voorrang dus niet, hier bij ons wel)
Dit is een hele lastige aangezien het lijkt alsof degene die stopt jou voorrang geeft. Ik gaf dus tot voor kort om deze reden nooit voorrang aan degene die stopte maar wel van rechts komt |:( , echter ben ik er nu inmiddels achter dat diegene voorrang heeft. Het lijkt ook alsof diegene dan stopt voor haaietanden of zo. Ook stoppen sommigen wel heel erg lang, net alsof ze aan het pauzeren zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Weekje op een KTM door Marokko/Sahara is het plan voor 2014.
Als de financieen het toelaten altans :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
2014 wordt een ware motor jaar;

Vervanging zoeken en financieren voor de inmiddels verkochte GS450 ging sneller dan verwacht. Er wordt nu moeilijk gedaan over de keuze tussen een 750 Vulcan uit 89 en een GS850 uit 82.
Dat de 450 nu bijna vervangen is betekent dat ik eindelijk de GPz mag inruilen voor een VFR.

In februari dit.
Heb dit in de planning met een maat van me in de voorjaar. Al zou dat misschien nog kunnen wijzigen naar dit a.d.h.v. zijn mogelijke emigratie plannen.

Met de vaste motor groep 3 standaard tochten;
"Eerste" dag van het seizoen (Eerste za/zo waarbij iedereen kan) - rondje Markermeer
Juli/Aug - Elfstedentocht
"Laatste" dag van het seizoen - rondje IJsselmeer

Dan moet ik nog mn zomer vakantie nog plannen en ik ga er vanuit dat er tussendoor ook tochtjes zullen zijn.

Ja. Dat wordt veul rijden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Gisteravond Henny Kroeze in actie gezien in de wall of death :D

Erg gaaf!

Biljet uit m'n hand pakken ging alleen mis :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ircljWf.jpg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb het plan opgevat om maar weer eens met de motor naar Marokko te gaan volgend jaar. Ik ben er één keer met de BMW geweest en een keer op doorreis naar Dakar en toen hebben we weinig gezien, alleen gereden. Dus tijd voor een leuk tripje. En dan deze keer met de Beemer doorrijden naar Zagora, eens kijken of ik een mooie poser shot kan maken in de duinen... Als je heel vroeg bent (bij zonsopkomst) is het zand nog hard en als je weet waar je moet rijden, kan het zelfs met de RT denk ik. Even snel heen en weer, op de foto en posen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
DECOY88 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:38:
[...]

open pijp was wel heel open vandaag }) blok heeft zijn eerste slagen weer gemaakt *O*
en vandaag zijn allerlaatste :'( olie uit de voorste uitlaatpoort en ook een hoop aluminium en metaal stukjes. dus ik neem bij deze aan dat het gewoon einde oefening is terwijl het project weer vorm kreeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:49:Even snel heen en weer, op de foto en posen maar :+
Zeg die BMW zou toch geplastidipt worden? Pics..!!

Over andere kleurtjes gesproken:
Net kunststof primer en lak gekocht en de verwarming in de schuur aangezet.
Doel:
Kunststof strips zijn nu chrome(kleur) dat gaat zwart worden.
Net als nog een aantal grijze accenten.
Uiteindelijk dus niet een Vespa met: rood, zwart, grijs, chrome maar rood en zwart.

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 30-12-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

mphilipp schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:49:
Ik heb het plan opgevat om maar weer eens met de motor naar Marokko te gaan volgend jaar. Ik ben er één keer met de BMW geweest en een keer op doorreis naar Dakar en toen hebben we weinig gezien, alleen gereden. Dus tijd voor een leuk tripje. En dan deze keer met de Beemer doorrijden naar Zagora, eens kijken of ik een mooie poser shot kan maken in de duinen... Als je heel vroeg bent (bij zonsopkomst) is het zand nog hard en als je weet waar je moet rijden, kan het zelfs met de RT denk ik. Even snel heen en weer, op de foto en posen maar :+
Als je geen zin heb ok helemaal naar het zuiden te rijden kan je bij Tamegroute (half uurtje van Zagora) een beetje in de duinen spelen (hierzo: Tamegroute).
Heb ik vorig jaar ook gedaan en valt prima te doen, de duinen daar zijn ook niet zo hoog als elders :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Okay vanochtend al de verwarming aangezet in de schuur en met wat droog tijd tussen door heb ik de 2 zij strips nu mat zwart gespoten.

Dit is waar het begonnen is toen ik de Vespa nog niet zo lang had:
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/bommes/uploads/imag0717_1_87611.jpg

Eerste mod was stickers aan de zijkanten:
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/bommes/uploads/imag0770_800x478_12466.jpg

en voorzijde:
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/bommes/uploads/imag0769_359x600_67435.jpg

Koffertje er af en mandje er op:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0765_800x478.jpg

Voor schokker vervangen voor een Malossi en meteen ook wat kapjes gespoten (waren chrome kleurig):
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/bommes/uploads/imag0814_16904.jpg

Nu in mijn spuitcabine annex schuur voor de eerste laag primer:
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/bommes/uploads/20131230_141529_18068.jpg

Na 1 laag primer en 2 lagen satin black:
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/bommes/uploads/20131230_143914_14282.jpg

Nog een laagje blanke lak te gaan, wat overigens een gokje is, weet niet hoe mat.satin zwarte lak er uit komt e zien na een laag (hoog glans) blanke lak.

Wat er nog gespoten moet worden: Velgen, transmissie cover, waterpomp huis, rechter achterbrug deel, duo voetsteunen, stuur gewichtjes.
De spiegels denk ik dat ik maar gewoon laat voor wat ze zijn en zwarte universele ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:09
Dat mandje! Geniaal! Alleen nu is het net of je een tokkie-vespa hebt waar 50jarige moeders in de bijlmer boodschappen mee doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel echt geweldig hoe je ermee bezig bent haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo weer genoeg verf dampen in geademd vandaag.
1 laag primer, 2 lagen mat zwart, 2 lagen blanke lak
Helaas iets te heftig geschuurd van te voren dus er zitten wat schuurkrasjes in, maar voor een setje sier strips vind ik het goed zo.

Morgen de transmissie kap er af en die spuiten en beslissen wat ik ga doen met de wielen, helemaal zwart of het buitenste randje niet.
Dit idee dus met het buitenste randje grijs laten:
Afbeeldingslocatie: http://www.patweb.nl/fotos/scooter/gts3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
deuk er al uit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:36:
[...]
Zeg die BMW zou toch geplastidipt worden? Pics..!!
Is nog in progress. Dat wil zeggen...ik zat dus zonder blauw en tegen de tijd dat ik ergens blauwe pigment gevonden had, had ik het weer te druk en was het k* weer, dus ligt alles nog steeds in opslag. Bij deze temperaturen kun je beter niets spuiten. Grote kans dat het er later weer vanaf komt, en ik wil het wel goed doen. Volgend jaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nope nog niet, gaat ook niet gebeuren denk ik.
Tenzij ik een keer een financiële meevaller heb en de Vespa compleet overgespoten gaat worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:20:
[...]

Nope nog niet, gaat ook niet gebeuren denk ik.
Tenzij ik een keer een financiële meevaller heb en de Vespa compleet overgespoten gaat worden. :+
Je bent al aardig op weg :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheNameless schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:07:
[...]
Als je geen zin heb ok helemaal naar het zuiden te rijden kan je bij Tamegroute (half uurtje van Zagora) een beetje in de duinen spelen
Ik zal eens kijken. Maar tijdens onze tocht naar Dakar hebben we overnacht bij zo'n leuke auberge aan de rand van de duinen en dat is wel cool. Maar de route staat nog helemaal niet vast, alleen wil ik nu dus wel met die RT een poser foto maken in/bij de duinen.

Ik heb toen ik er voor het eerst was wel een foto gemaakt van een reisgenoot met een GS. Leek net of ie uit de bergen over een offroad pad kwam rijden. Zag er stoer uit, en slechts 20m van de asfaltweg. Heeft de GS club jaarkalender gehaald. Geinig toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-iKcpyxB3pHs/UsLNkMpv8EI/AAAAAAAABtM/bwtbjV2pbmI/w422-h562-no/20131231_145550.jpg

Strips zitten er weer op, door de 2 laagjes blanke lak is het geen mat zwart meer maar hoog glans is het ook niet, eigenlijk dus zoals ik het wilde hebben.
Door de blanke lak is het tenminste gewoon normaal schoon te houden en in de wax te zetten in tegen stelling tot mat lak zonder top laag.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-e9gd41y5p68/UsLNqJhe4jI/AAAAAAAABtU/3K7NS6ZJ6hw/w692-h519-no/20131231_145536.jpg

Eerste laagje op de velg zit er ook op, over 2 uurtjes nog een laagje.
Rond afplakken is nog best wel een uitdaging, maar een rolletje isolatie tape werkt erg goed. (van die tape die in allerlei kleurtjes is te krijgen om elektrokabels in te tapen).
Die tape kun je goed uit rekken en mooi rond aanbrengen, daarna nog een paar randjes met normale schilders tape werkt dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tip met de velgen, koop of scoor ergens een pak kaarten, steek die erin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat ging niet in dit geval wilde ik namelijk de buitenste rand niet mee spuiten.
Heb net de tape er afgetrokken zal FF een foto maken dan zie je wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Yellowneck schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:59:
Kan niet wachten tot de winterstop voorbij is :/ , al is het nauwelijks winter te noemen.
Deze week alvast de eerste voorbereidingen treffen voor aankomend motorvakantie! :D. Datumpje en locatie prikken.

Neig zelf naar de Dolomieten. Goede verhalen gehoord, prachtige foto's voorbij zien komen.
Niet van plan om dan het hele stuk met de motor er naar toe te rijden, maar gewoon vanaf Dusseldorf met de Autozug naar Munchen-Ost. Vanaf daar weer lekker op de motor springen :) d:)b

De rest al plannen? Tips? etc etc?
Eifel met 10 man :Y 8)
4 dagen (3nachten) incl 3 x ontbijt voor €60,- pp, op 50km van De Ring :9 *D
Verder nog een keer in de planning, alleen plek/tijd/etc daarvan nog niet bekend :+

Verder natuurlijk de dagtripjes Duitsland in, zitten vanaf hier met nog geen 10 minuten in Duitsland, dat scheelt een boel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:31:
Dat ging niet in dit geval wilde ik namelijk de buitenste rand niet mee spuiten.
Heb net de tape er afgetrokken zal FF een foto maken dan zie je wel wat ik bedoel.
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-F4DoRdqVJEU/UsLytE6dxcI/AAAAAAAABts/io-KYxh2W94/w1042-h782-no/20131231_173521.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aaaah! Dat is wel grappig ja, beetje fout maar wel tof. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Beste wensen voor het nieuwe jaar!!!

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/HappyNewYear2014_zps4cf2dd05.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door aveenhuysen op 01-01-2014 01:59 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Van hetzelfde :) laat het voorjaar maar komen!

Al moet ik zeggen vandaag ook gewoon weer ff lekker op pad geweest, ok iets meer poetswerk laatste weken maar zolang er geen pekel ligt :).

Volgende maand maar eens beginnen te kijken naar een opvolger, 3 weken terug op een KTM 690 SMC-R gereden (ok wel een beetje hooligan bike maar het reed wel erg lekker). Dus wie weet, binnenkort wel een supermotard in de garage :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Zo, het is gelukkig (een) nieuw jaar... let the spring come! Ondanks de milde temperaturen, vind ik de winter wel weer mooi geweest; de omgeving hier is heel mooi om in te rijden! Nog een paar maandjes.... counting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Beste wensen! 8-)

Laat die winter maar komen, komen zal ie toch wel dus hoe eerder hoe beter! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

rgarretsen schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:54:
weken maar zolang er geen pekel ligt :).
Is al best wat gestrooid in o.a. Amsterdam. Meeste zal inmiddels wel weer weggespoeld zijn met de regen, maar toch.

Weerhoud mij er overigens niet van om gewoon te rijden. Vandaag was ook best wel lekker op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Na 2 maanden niet gereden te hebben zal ik morgen de draad maar weer eens oppakken en terug met de motor naar het werk beginnen gaan. Na het gedoe met m'n voet/arm/hand het luxeleventje van de auto gewoon geraakt en de motor laten staan.

Zal toch weer wat (slecht weer) ervaring moeten op doen tegen m'n tripje van juni :+
Dus laat het nog maar eens wat kouder worden en regenen enzo :P

Ook al nieuw speelgoed gekocht hiervoor -> http://gps.dinx.be :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 02-01-2014 11:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:35

Youk

Volvo For Life

Gisterenavond vertrokken naar het werk iets voor 22 uur. Was ik amper 15 km van huis, komen er een paar mooie bochtjes af (had er reeds enkele achter de rug ook) wil de Viffer enkel nog rechtdoor. :? Met die afkomende tegenligger leek mij dat niet echt een goed idee. :F Met heel veel geweld toch nog de bocht door gekregen (vraag niet hoe :o )

Dus maar zo snel mogelijk op een veilige plaats aan de kant en stap ik af om te kijken wat er aan de hand is. Wat ik al vreesde, achterband compleet leeg. Heb de motor dan maar ergens aan de kant weg gezet bij een café en had mijn ouders verwittigd dat ze met 2 wagens moesten afkomen. Zo kon ik toch nog direct doorrijden naar mijn werk waar ik nog net op tijd kon intikken. 8)

Vanmorgen om 8 uur kwam ik dan thuis van het werk. Onmiddellijk de aanhangwagen genomen en op pad om de Viffer op te halen. Deze stond nog steeds trouw op mij te wachten. Eerst maar even checken wat er aan de hand was. Zat er een scheur van 2 cm in de band midden in het loopvlak. :X Ik ben niet vies van een gat van een spijker te laten dichtplakken langs binnen, maar dit was toch een beetje te gortig.

Thuis gekomen eerst wiel eraf gehaald en gebeld om te horen of de gewenste band (Pilot Road 3) op voorraad was. Ik mocht al een klein uurtje later komen met het wiel, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Eerst maar wat slapen en dan tegen 17 uur als ik terug wakker was de band gaan laten wisselen.

Kom ik daar, blijkt de band niet op voorraad te zijn. Enkel een Pilot Power 3 en die stond dan weer niet in hun computersysteem. Toch die maar laten monteren. Dus ben nu eens benieuwd hoe deze gaat rijden, ben al jaar en dag gewoon van met PR reeksen te rijden en dat beviel zeer goed. Voordeel was, deze band was iets goedkoper. Ik vrees alleen dat die iets sneller op gaat zijn. :+

Ach ja, mijn jaar dus goed begonnen, maar ik kan in ieder geval straks terug op de Viffer naar het werk! :9~

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Bwah, ik heb dat ook een aantal maanden geleden gehad. Ik reed ook ineens met een lekke band door bochten. Net op tijd naar een pompstation gered, maar het was al te laat.

Gelukkig snel de motor nog een kilometer verderop voor de deur van m'n ouders kunnen zetten, maar dat reed echt niet lekker. Zwaar wankelen en vrijwel onbeheersbaar.

Dus ik snap hoe klote dat is.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Balen balen balen!

Maar...

Wees blij dat je niet op zaterdagmiddag in Zuid Duitsland stond :|

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:01:
Balen balen balen!

Maar...

Wees blij dat je niet op zaterdagmiddag in Zuid Duitsland stond :|
wat was er in duitsland?

wees blij dat je niet wat nieuwe pakkingen in je blok gezet hebt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wat een verhaal Youk, mooi dat het goed is afgelopen en dat je het na kan vertellen ;)!

Vandaag trouwens mijn dekking verlaagd van All-risk naar WA Beperkt Casco. Had dit al een maand eerder kunnen doen, maar helemaal vergeten. Ik bespaar op deze manier ongeveer 50 euro per maand aan premie bij de KNMV. Heb toch winterstop, dus rijden doe ik toch niet. Zodra ik weer opstap, zet ik em weer in All-risk :). Kost mij alleen eenmalig 9 euro per wijziging aan administratiekosten! Dus misschien interessant voor de overige 'mooi-weer-rijders' :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 19-09 21:27
Yellowneck schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:32:
Wat een verhaal Youk, mooi dat het goed is afgelopen en dat je het na kan vertellen ;)!

Vandaag trouwens mijn dekking verlaagd van All-risk naar WA Beperkt Casco. Had dit al een maand eerder kunnen doen, maar helemaal vergeten. Ik bespaar op deze manier ongeveer 50 euro per maand aan premie bij de KNMV. Heb toch winterstop, dus rijden doe ik toch niet. Zodra ik weer opstap, zet ik em weer in All-risk :). Kost mij alleen eenmalig 9 euro per wijziging aan administratiekosten! Dus misschien interessant voor de overige 'mooi-weer-rijders' :P
Het was gisteren heerlijk weer om te rijden! Vandaag ook wel overigens, afgezien van wat druppels water hier en daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04

_Apache_

For life.

Thedr schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:31:
[...]

Het was gisteren heerlijk weer om te rijden! Vandaag ook wel overigens, afgezien van wat druppels water hier en daar ;)
[optimist modus]
Agg, voor wat betreft regen, het meeste valt naast je. d:)b
[/optimist modus]

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 03-01-2014 09:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is het niet zo slim om een filmpje te plaatsen :X

Jorik aka streethunter_J was in de veronderstelling dat hij een leuk en stoer filmpje op het internet had gezet van een van zijn ritjes in en rond Veenendaal :F

Niet slim want inmiddels staat Jorik kompleet met kenteken op de voorpagina van geenstijl als "Totale motorlul snoeihard door woonwijk":

http://www.geenstijl.nl/m...orlul_met_120_kmu_do.html

En krijgt hij ook nog eens iedereen van motormeuk over zich heen:

http://www.motormeuk.nl/b...atste-ritje-van-2013.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:57
Tsjah, ik keur zulk gedrag ook niet goed. Dat kan je beter op het circuit doen zoals velen al opmerkingen.
Zulke filmpjes kun je met de internet ridders beter in je prive collectie houden, als je dan toch wilt laten zien hoe tof je bent zorg dan voor een mooie blur hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

80% van de shit in dat filmpje vind ik niet zo bijzonder. 15% is dom, en mss 5% oerdom. Hopelijk weet-ie dat zelf ook.

Overigens voor mij dé reden om geen sportmotor te rijden, want je gaat toch alleen maar plekken zoeken waar je hard kan. Laat mij maar gewoon een halve hooligan uithangen. Daar kom je in Nederland ook veel makkelijker mee weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Thedr schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:31:
[...]

Ik geef je ook helemaal gelijk, de winterstop tot nu toe slaat dan ook helemaal nergens op met deze temperaturen, maarja ik hoop dat t 1 maart ook lekker zonnig, droog en temperatuurtjes met 2 cijfers is. :)

Iemand hier trouwens ervaringen met die prefab motorroutes van Motorvision.nl? Zit er aan te denken om een of twee van die routes te rijden (4 landen route en Europa I): http://www.motorvision.nl...nhoudframe_vakanties.html

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 03-01-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Yellowneck schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Ik geef je ook helemaal gelijk, de winterstop tot nu toe slaat dan ook helemaal nergens op met deze temperaturen, maarja ik hoop dat t 1 maart ook lekker zonnig, droog en temperatuurtjes met 2 cijfers is. :)

Iemand hier trouwens ervaringen met die prefab motorroutes van Motorvision.nl? Zit er aan te denken om een of twee van die routes te rijden (4 landen route en Europa I): http://www.motorvision.nl...nhoudframe_vakanties.html
Het zullen vast leuke routes zijn, maar pleur hem niet zomaar in je GPS. Controlleer elke route zelf met de hand.

Heb een etappe van een route (zomaar 1tje aangeklikt) en geopend met TYRE. En zie direct al een fout
Dus kijk de routes goed na, al deze routes van motorvision zijn schijnbaar gemaakt met Basecamp (Garmin) maar ook al heb je zelf een Garmin, nog alles na checken.

Ps. Dat kleine rode vierkantje is een foutje. Niet op letten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7V1Sx96.png

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 03-01-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Even een vraag, mijn motor staat nu buiten deze winter onder een winterhoes, afgelopen jaar stond deze in de schuur en gedurende de gehele winter zat de accu aan de druppellader.

Dit jaar heb ik de accu nog niet aan de druppellader zitten, maar wil hem er toch wel aan gaan hangen.

Wat is de beste optie:
1) accu eruit en in de schuur aan de druppellader leggen?
2) accu eruit en binnenshuis aan de druppellader leggen?
3) Wellicht mogelijk om de accu uberhaupt binnen te leggen en wellicht niet aan de druppellader?

Ik hoor graag jullie advies en bevindingen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:09:
Even een vraag, mijn motor staat nu buiten deze winter onder een winterhoes, afgelopen jaar stond deze in de schuur en gedurende de gehele winter zat de accu aan de druppellader.

Dit jaar heb ik de accu nog niet aan de druppellader zitten, maar wil hem er toch wel aan gaan hangen.

Wat is de beste optie:
3) Wellicht mogelijk om de accu uberhaupt binnen te leggen en wellicht niet aan de druppellader?

binnenshuis aan de lader is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
DECOY88 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:19:
[...]

binnenshuis aan de lader is het beste.
Oke, en dan 1 of 2 dagen eraan en hoelang laten jullie de accu er dan weer af? 1, 2, of 3 weken voordat ie weer aan de druppellader gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Oke, en dan 1 of 2 dagen eraan en hoelang laten jullie de accu er dan weer af? 1, 2, of 3 weken voordat ie weer aan de druppellader gaat?
eens in de maand een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:45
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Volgens mij dien je deze constant aan de lader te hangen aangezien het verbruik op en af gaat. Alsof je hem effectief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Kijk even in de handleiding van je lader... volgens mij kan je em er gewoon de hele tijd aan laten hangen, dat is het voordeel van een druppellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ennekke schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Volgens mij dien je deze constant aan de lader te hangen aangezien het verbruik op en af gaat. Alsof je hem effectief gebruikt.
Ja daar twijfel ik dus aan, vorig jaar de hele winter aan de optimate gehangen, prima, accu is nog perfect. Maar hier en daar lees je dat mensen inderdaad maar 1 dag eraan hangen en dan x tijd niet.
Als het niet nodig is, laat ik hem er niet de hele periode aanhangen (scheelt beetje stroom :+ )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:57
Ik heb de accu binnen aan de lader liggen.
Ongeveer 1 dag laden, 3 weken nixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04

_Apache_

For life.

Dit jaar maar een beetje vroeg gebeld voor een beurtje. Vorig jaar belde ik rond april, en kon ik het dankzij de mooi-weer-rijders wel vergeten in de drukte. Een afspraak was geen probleem, begin juni.. 8)7

Maargoed, nu kan ik volgende week. Mogelijk ook een nieuw ketting/tandwielen setje.. Kan het voortandwiel niet zien, en verwacht dat deze na 66k km wel zijn beste zijn heeft gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 03-01-2014 14:10 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:O http://promotorimages.com...ps/2010/blog/accutest.pdf

28 accu's getest, wel al 2010 maar toch.
Zelf heb ik die Tronic volgens mij.

[ Voor 69% gewijzigd door Viper® op 03-01-2014 14:09 . Reden: verhaal weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Viper® schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:05:
:O http://promotorimages.com...ps/2010/blog/accutest.pdf

28 accu's getest, wel al 2010 maar toch.
Zelf heb ik die Tronic volgens mij.
Hier wordt ook gezegd om niet continu te laden :) ik denk dat ik dat eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
geen enkele lader moet je eigenlijk permanet op de accu aansluiten. en al helemaal geen laders die er ook af en toe even een ontlaadsysklus tussen door doen (trainen). een auto/motor accu is er op gemaakt om af en toe een enorme stroomstoot te geven tijdens het starten en dan weer redelijk snel opgeladen teworden en te blijven tijdens het rijden. door de hoge stromen blijven de loodplaten mooi schoon en de accu goed functioneren totdat er te veel lood van de plaat is gevallen en daar kan dan weer kortsluiting in een cell door ontstaan die wij merken als een overleden accu.
bij langzaam ontladen blijft het gevormde loodsulfide op en in de loodplaten zitten en met een druppellader zijn de stromen ook al niet groot genoeg om dat er af te krijgen. dus wordt de weerstand te hoog en is de accu afgescheven.
beste manier is de min loshalen om alle stiekeme gebruikers uit te schakelen en dan 1 keer in de maand even een dag de druppellader er op. er vormt zich dan in die paar keer in de winter laden niet genoeg loodsulfide om de weerstand zo hoog te laten oplopen dat hij het na de winter niet meer doet. en met de eerste paar keer starten en rijden zijn ze weer helemaal in top conditie.
http://www.motor-forum.nl...200/0/druppellader-1.html

Of het waar is weet ik niet, ben geen spanningsexpert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat moet wel een monkey sandwich zijn. Geloof er geen fluit van dat er druppelladers worden verkocht en gebruikt als die ervoor zorgen dat de accu's juist kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Druppellader of niet, ik hang de optimate in de winter altijd een paar dagen aan de laadaansluiting die ik onder het zadel heb zitten. Daarna gaat ie er weer vanaf.

De motor wordt met een volle accu weggezet. Na 6 weken (dus zo rond de kerstdagen/oud-en-nieuw) mag de lader er een paar dagen aan, en half februari mag ie er nog even aan. En kort daarna start ik weer.
Ik heb dan geen sluipverbruikers eraan hangen. Het enige dat continu stroom trekt is de klok en de controller van mijn scottoiler. Beide zitten in de micro-ampères*, dus dat moet de accu makkelijk kunnen hebben.

*: De fluke multimeter pikt het niet eens op, dus dat zit wel goed.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante lezing. Gaat natuurlijk wel enkel om lood accus (vrijwel allemaal tegenwoordig). Vraag me af of ik met m'n LiFePO4 met een gelijkaardige werking zit. Wel moet die om de 6 maanden gebalanceerd worden (4 cellen van 3,3V) om de levensduur te verlangen die tot 10 jaar kan uitvallen. Maar goed, ik rijd enkel (nog) niet als het vriest en 's avonds staat hij zelfs binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:09:

Wat is de beste optie:

Optie 3. Ik heb nu al twee winters elke keer van 15 december t/m 1 maart mijn accu uit mijn motor gehaald en zonder op te laden het ding gewoon in maart in mijn motor gezet en daarna gewoon zonder problemen gestart. Gaat tot nu toe elke keer goed :o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Optie 3. Ik heb nu al twee winters elke keer van 15 december t/m 1 maart mijn accu uit mijn motor gehaald en zonder op te laden het ding gewoon in maart in mijn motor gezet en daarna gewoon zonder problemen gestart. Gaat tot nu toe elke keer goed :o 8)
Mijne heeft het ook weleens in de motor in de schuur volgehouden, maar een jaar later begaf hij het toch. Dan ga ik denk toch nog eerder voor de optie, om de zoveel weken even aan de druppellader 1 a 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
XBL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:31:
80% van de shit in dat filmpje vind ik niet zo bijzonder. 15% is dom, en mss 5% oerdom. Hopelijk weet-ie dat zelf ook.

Overigens voor mij dé reden om geen sportmotor te rijden, want je gaat toch alleen maar plekken zoeken waar je hard kan. Laat mij maar gewoon een halve hooligan uithangen. Daar kom je in Nederland ook veel makkelijker mee weg ;).
Is ook zo'n dooddoener net als "ik ga geen motorrijden, ik zou mezelf doodrijden" komop man, he hebt jezelf in de hand :P

Mee eens dat een snellere fiets uitnodigd tot harder rijden, maar de motor in dit filmpje is een CBR600F2, voor velen een beginnersfiets :+
Je bent gewoon achterlijk als je met zulke snelheden door woonwijken scheurt, het online zet met bijbehorende "stoere praat" en dan achteraf gaat zeiken dat je gezeik op internet krijgt _O-
Kijk dat hij + familie doodsbedreigingen krijgen, da's nog triester mja dat krijg je met dat GeenStijl volk :X

Iedereen rijdt wel eens (of vaak :+ ) te hard of aso, maar hij praat al jaren tof op motor-forum, opent topics mrt de meest belachelijke verhalen en post filmpjes met verhalen erbij van "ik weet wat ik doe, rij heel goed en als ik crash zal k daarbij alleen mezelf pijn doen" ja dan ga je een keer nat :+
Niet teveel aandacht aan schenken, waait wel weer over.

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:23:
[...]

Mijne heeft het ook weleens in de motor in de schuur volgehouden, maar een jaar later begaf hij het toch. Dan ga ik denk toch nog eerder voor de optie, om de zoveel weken even aan de druppellader 1 a 2 dagen.
Mijne gaat ook eens in de week/anderhalve week, 1 a 1.5 dag aan de lader :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

GewoonDennis schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:12:
[...]

Is ook zo'n dooddoener net als "ik ga geen motorrijden, ik zou mezelf doodrijden" komop man, he hebt jezelf in de hand :P
't Is net zoiets als een crossmotor kopen en dan niet off road gaan. Ja, dat kan je doen, maar waarom heb je dan in godsnaam een crosser? (Of een sportfiets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
XBL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:55:
[...]

't Is net zoiets als een crossmotor kopen en dan niet off road gaan. Ja, dat kan je doen, maar waarom heb je dan in godsnaam een crosser? (Of een sportfiets.)
Dus als je een BMW S1000RR koopt, moét je maar hard/volgas/ whatever rijden? :P
Beetje kortzichtig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Moet niet, maar waar koop je anders zo'n ding voor? Je kan er vast hartstikke relaxt op rijden, maar ga me niet vertellen dat als je ff de kans hebt je niet het gas volledig open trekt en dan plots (flink) over de maximum snelheid zit. Daar zit het grootste deel van de lol van zo'n apparaat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dacuuu schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:03:
[...]

Het zullen vast leuke routes zijn, maar pleur hem niet zomaar in je GPS. Controlleer elke route zelf met de hand.

Heb een etappe van een route (zomaar 1tje aangeklikt) en geopend met TYRE. En zie direct al een fout
Dus kijk de routes goed na, al deze routes van motorvision zijn schijnbaar gemaakt met Basecamp (Garmin) maar ook al heb je zelf een Garmin, nog alles na checken.

Ps. Dat kleine rode vierkantje is een foutje. Niet op letten.
[afbeelding]
Hmm.. dank voor het uitvogelen. Heb nog geen GPS systeem, was die van plan om ergens in het voorjaar te halen (Garmin 350LM of 390LM). Ben vorig jaar namelijk pas voor het eerst op motorvakantie geweest, en dat was naar Luxemburg, dus toen maar ff mijn mobiel als GPS gebruikt. Toen toch ondervonden dat het niet ideaal was (evenals ons gammele communicatiesysteem (Cobra MT975 :r ))

Dus dit jaar willen we het allemaal wat beter aanpakken door het onder andere beter voor te bereiden (vorig jaar zo goed als niet voorbereid; heeft niets afgedaan aan de vakantie though _/-\o_ ).
Dus dit jaar met een goed GPS systeem, een Cardo Scala Rider Q3 setje en een wat exotischer route

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.