Waar is dat dan? Hier is nog niet eens nachtvorst, laat staan een ijsbaan... Hier (Arnhem) was het vannacht gewoon 5graden boven nul.ToolkiT schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:28:
brr vanochtend even een dirty underwear momentje... ik rijd altijd een stukje binnendoor over kleine weggetjes om later op de grotere weg uit te komen en zo veel file's te omzeilen.. Maar daar was blijkbaar niet gestrooid want het was echt een ijsbaan.. maar weer omgekeerd en na even bijkomen via de omweg over grotere wegen naar kantoor gereden.. onderweg nog een keertje een glijmoment gehad...
fingers crossed voor de terugweg..
Leuk filmpje.
Heb vorig jaar nog op een Bonneville gezeten (niet gereden) en ik vond het een mooie bike. Maar niet geschikt voor mij na het zien van dit filmpje.
Teveel tekortkomingen waar ik mij aan zou ergeren als woon-werk verkeer rijder.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
ToolkiT schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:28:
brr vanochtend even een dirty underwear momentje... ik rijd altijd een stukje binnendoor over kleine weggetjes om later op de grotere weg uit te komen en zo veel file's te omzeilen.. Maar daar was blijkbaar niet gestrooid want het was echt een ijsbaan.. maar weer omgekeerd en na even bijkomen via de omweg over grotere wegen naar kantoor gereden.. onderweg nog een keertje een glijmoment gehad...
fingers crossed voor de terugweg..

Dat soort ''oepsjes'' zijn allees grappig achteraf op film
1 na laatste dagritje naar DLD was het ook hier het geval, mega regenbui ineens en 1 van de 1e lange toerritten op de Mille, man man wat glibberen bij bocht uit, in bochten op gas etc

Met 5 man weg en bijna allemaal met camera erop
Een stukje bij Arnhem vandaan:Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:39:
[...]
Waar is dat dan? Hier is nog niet eens nachtvorst, laat staan een ijsbaan... Hier (Arnhem) was het vannacht gewoon 5graden boven nul.
https://maps.google.co.uk...k9CW7w&cbp=12,179.98,,0,0
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mezelf een kerstkado gegeven:

Gescoord bij Amazon UK voor nog geen €40 incl.verzending. Kost normaal bijna €70 dus ik kon 'm niet laten liggen. Mooi boek met mooie plaatjes. Kom ik de kerstdagen wel mee door

Gescoord bij Amazon UK voor nog geen €40 incl.verzending. Kost normaal bijna €70 dus ik kon 'm niet laten liggen. Mooi boek met mooie plaatjes. Kom ik de kerstdagen wel mee door
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gisteren weer voor de derde keer in 'mijn motor sleutel carriere' een setje short levers geinstalleerd op mijn Versys.
Weer wennen na een paar weken met die lelijke, grote hendels te hebben gereden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik heb die (China) Pazzo's er bij mij afgehaald afgelopen voorjaar. Ik kon niet wennen aan het 'vierkante' van de hendel, irriteerde mij op een of andere manier.
Vaak bu'j te bang!
Vierkant?
Originele hendels zijn mooi rond (daar waar je je vingers omheen legt), die Pazzo's zijn vrij hoekig.
Vaak bu'j te bang!
Aaaaaaahh..-tom-562 schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:31:
Originele hendels zijn mooi rond (daar waar je je vingers omheen legt), die Pazzo's zijn vrij hoekig.
Heb ze op de Mille ook weer aangeschaft, rijdt vele malen fijner imo en kan ze nu iig verstellenRicepuppet schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:57:
Gisteren weer voor de derde keer in 'mijn motor sleutel carriere' een setje short levers geinstalleerd op mijn Versys.
[afbeelding]
Op mijn SV heb ik ook 2 jaar zo'n setje nep Pazzo's uit China gehad. Voor wat ze kosten meer dan prima spul. Nu een tijd terug toch maar een setje ASV hendels gekocht.
Even een lampje vervangen, jezus. Kap en windscherm eraf
(maar gelijk de koelvloeistof bijgevuld, nu alles er toch af lag)

Heb hier 2 motoren staan met op 1 de Chineze hendels en op de andere Pazzo's.PilatuS schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:43:
Op mijn SV heb ik ook 2 jaar zo'n setje nep Pazzo's uit China gehad. Voor wat ze kosten meer dan prima spul. Nu een tijd terug toch maar een setje ASV hendels gekocht.
Het verschil is echt gering, heb 4 jaar gelezen ook Chineze hendels besteld en toen zat er nog zeker verschil in pasvorm enz.
Ik heb mijn setje uit China een jaar of 3 terug besteld. Ik vond er toen wel redelijk wat speling op zitten. Niet bij de remcilinder maar wel op het uiteinde van de hendels zelf. Maargoed, zo's setje was iets van 30 euro inclusief verzenden en voor dat geld echt prima spul. Ik hoor wel eens mensen roepen dat het gevaarlijk spul is maar daar ben ik het niet mee eens.
Ben nu wel erg tevreden met mijn ASV hendels, maar die dingen kosten ook een vermogen. Aan de andere kant vind ik dat het voor de hobby wel wat geld mag kosten.
Ben nu wel erg tevreden met mijn ASV hendels, maar die dingen kosten ook een vermogen. Aan de andere kant vind ik dat het voor de hobby wel wat geld mag kosten.
Dat soort verhalen hoor je veel idd en ben get er ook niet mee eens.
Materiaal/verspanings/loon kosten zijn daar allemaal zòveel lager, maar kwaliteitseisen zijn ook heel hoog (werk zelf als CNC Frezer).
Kwaliteit is mbt de 'oude' hendels iig stukken verbeterd
Ik heb ze toen en nu bij The2Wheels vandaan, heeft nu een eigen webshop met een scala aan aluminium poserparts
En wat betreft hobby mag geld kosten, zeker mee eens
Materiaal/verspanings/loon kosten zijn daar allemaal zòveel lager, maar kwaliteitseisen zijn ook heel hoog (werk zelf als CNC Frezer).
Ik heb ze toen en nu bij The2Wheels vandaan, heeft nu een eigen webshop met een scala aan aluminium poserparts
Hierzo ook erg tevreden over de The2Wheels hendeltjes, ik heb ze zowaar op de RSV als op de GSX-R zitten. De koppelingshendel was een beetje krom geworden bij het schuifgedeelte nadat hij omgevallen was, maar dat viel weer netjes terug op zijn plek te duwen 
Mijn vriendin klaagde trouwens vandaag dat het duozadel van de RSV te weinig grip had, opgelost met een stuk griprubber voor onder placemats:

Ziet er niet uit, maar werkt prima
Mijn vriendin klaagde trouwens vandaag dat het duozadel van de RSV te weinig grip had, opgelost met een stuk griprubber voor onder placemats:

Ziet er niet uit, maar werkt prima
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Jup, maar dit was wat m'n ouders (waarvandaan we weer terug naar huis moesten rijden) hadden liggenVerwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:32:
Je weet dat ze ook gewoon in het zwart verkrijgbaar zijn? Haha
Jammer dat ze 'het verzamelde vuil sinds de vorige winter' niet als beschermlaag getest hebben, dat is mijn methode meestal
Mijn insteek was eigenlijk: had het ding maar geen motor moeten worden. Maar bij nader inzien heb ik toch bedacht ik een gemakkelijk(!) laagje wil aanbrengen. Onder het mom van: baat het niet, dan schaad het niet. Ik heb van de week FS365 op m'n motor gespoten (is ook ergens een Nederlands testje van), dus we zullen zien of dat iets doet.Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:10:
Leuke test voor de winterrijders:
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/
Overigens bestaat mijn motor niet uit onbehandeld staal. Dus hoewel zo'n plamuurmes er spannend uit ziet, mist het heel veel details. Los van coatings enzo, heb je ook geen idee hoe de verschillende stofjes zich houden in 130km/u+ ijzige wind met regen e.d.
Ik heb Tectyl/ACF/etc overwogen, maar voor mij staat gemak voorop. Ik zie mezelf echt niet m'n motor gaan lopen poetsen om al die crap er weer vanaf te krijgen na de winter.
Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn motor ingespoten met S100. Glimt lekker
Over een tijdje spuit ik gewoon een extra laagje er over.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb nog meters van dat zwarte spul liggen, als je je een keer verveelt en in de buurt van Haarlem bent kan je ff langskomen voor een zwart stukjeChakotay schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:44:
[...]
Jup, maar dit was wat m'n ouders (waarvandaan we weer terug naar huis moesten rijden) hadden liggen
Over die gladheid, hou op, ik had gisteren meer wielspin dan dat ik normaal in een jaar heb. Ik reed mn motor naar de winterstalling toe, en op een N weg trok ik de motor ff open in zn 2e versnelling. Ik merkte daar al dat toen ik de motor opentrok mn achterwiel een paar keer doorslipte, maar wat wil je op een dikke twin. Later bij diezelfde weg wil ik aanremmen voor een bocht, ik raak mn achterrem aan en zodra ik dat doe begint de hele achterkant te glijden, maar omdat ik al half in de bocht zat gas erop en zo door een bocht gegleden

Maar het gaarste was nog dat toen ik aankwam bij de stalling (achtertuin van mn ouders) ik een heuveltje op moest rijden over gras. Mn moeder had net de tuin winterklaar, ik kom met de motor, wil dat heuveltje op rijden, maar het was zo glad dat mn motor vrijwel meteen begon te slippen. Ik krijg het voor elkaar om 6 meter gras weg te ploegen terwijl mn moeder toekeek hoe de kluiten in de rondte vlogen... die was niet echt blij, zegmaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 23-12-2013 10:33 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
koplamp vervangen op versys is idd een kutklusRicepuppet schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:52:
Even een lampje vervangen, jezus. Kap en windscherm eraf(maar gelijk de koelvloeistof bijgevuld, nu alles er toch af lag)
[afbeelding]
@Widow: ah handig, dankje
Enne, misschien soms minder gasgeven?
@Widow: hilarisch! Die zullen wel gedacht hebben, jij hoonigan.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ging niet eens hard, ik heb de koppeling niet helemaal op laten komen op dat stuk. Maar je moet toch n beetje gas geven om die heuvel op te komen
Moet wel zeggen dat met slippend achterwiel de heuvel oprijden heel makkelijk gaat op de KTM, de motor is perfect bestuurbaar zoals je kan zien. Dat kon ik op mn vorige sportmotor wel vergeten
Moet wel zeggen dat met slippend achterwiel de heuvel oprijden heel makkelijk gaat op de KTM, de motor is perfect bestuurbaar zoals je kan zien. Dat kon ik op mn vorige sportmotor wel vergeten
[ Voor 39% gewijzigd door Widow op 23-12-2013 11:34 ]
Achterrem zoiezo niet gebruiken 
Maar haha, maar het zag er dus uit als een bedoelde drift,
Maar haha, maar het zag er dus uit als een bedoelde drift,
Dus als jij wielspin hebt, geef je nóg meer gas? Hmmmm...interessant.Widow schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:32:
Ik ging niet eens hard, ik heb de koppeling niet helemaal op laten komen op dat stuk. Maar je moet toch n beetje gas geven om die heuvel op te komen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij de Z750 ook al z´on drama en was toch bij de dealer en maar gelijk door hun laten doen. Ipv met stukken plastic en kapotte pushpins te zitten. 25 euro lichter en 30 minuten later kon ik weer netjes door de donkere nacht zonder grootlicht ;-)ToolkiT schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:51:
[...]
koplamp vervangen op versys is idd een kutklus
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Toen ik vorig jaar bij m'n GSX-R xenon heb ingebouwd, heb ik op ebay 50 van die push-pins ofzo besteld. Gewoon uit voorzorg, want ze gaan of kapot, of je raakt ze kwijt
Vaak bu'j te bang!
Versys plastic zit gelukkig met (hex)bouten vast.. dat scheelt weer een hoop.aveenhuysen schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:05:
[...]
Bij de Z750 ook al z´on drama en was toch bij de dealer en maar gelijk door hun laten doen. Ipv met stukken plastic en kapotte pushpins te zitten. 25 euro lichter en 30 minuten later kon ik weer netjes door de donkere nacht zonder grootlicht ;-)
Maar eerst 4 bouten voor scherm eraf en dan 2x5 bouten voor de zijkanten...
En dan we alles vastzetten... als je aan de kant van de weg in de regen een kappotte lamp hebt is een bijna hopeloze zaak...
Toen ik een keer kapotte koplamp had ben ik maar met continu grootlicht naar huis gereden... kreeg niet eens signalen van tegenliggers daarover, wat me wel weer verbaasde..
Snap uberhaupt niet waarom dat soort dingen allemaal zo verstopt moeten worden tegenwoordig, Koelvloeistof bij een Z750 dan moet de hele achter buddy zit en plastic panelen gedemonteerd worden alleen al maar om het bij te vullen, net als die koplamp. Maak dat gewoon makkelijk bereikbaar voor de mens. Of willen ze gewoon dat je voor elk wissewasje langs de dealer moet......................
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Met dimlicht zie ik uberhaupt al niet zoveel. En rij vaak met grootlicht vooral omdat het hier toch al niet zo best verlicht is. En ja gelijk heb je, veel auto´s geven geen signaal. Zullen wel denken die arme motorrijder met een koplamp en die kou en regen.ToolkiT schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:56:
[...]
Versys plastic zit gelukkig met (hex)bouten vast.. dat scheelt weer een hoop.
Maar eerst 4 bouten voor scherm eraf en dan 2x5 bouten voor de zijkanten...
En dan we alles vastzetten... als je aan de kant van de weg in de regen een kappotte lamp hebt is een bijna hopeloze zaak...
Toen ik een keer kapotte koplamp had ben ik maar met continu grootlicht naar huis gereden... kreeg niet eens signalen van tegenliggers daarover, wat me wel weer verbaasde..
Bijna iedereen rijdt tegenwoordig met groot licht of zijn koplampen veel te hoog afgesteldToolkiT schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:56:
[...]

Met die 'nieuwe' slechte lampen zie je ook heel veel mensen met een kapotte koplamp rondrijden. De overgebleven koplamp produceert dan ook veel te veel licht.
[ Voor 24% gewijzigd door Joolee op 23-12-2013 14:32 ]
Iemand hier wel eens een offroad/enduro cursus in de Ardennen gedaan toevallig? Wil in het voorjaar met wat vrienden een weekendje weg en zoiets lijkt me een mooie besteding van onze tijd. Iemand een tip voor een goeie locatie (all-in qua kleding en motor bij voorkeur)
Haha, moet je zien wat ik op mijn motor moet doen om alleen olie te vervangenaveenhuysen schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:56:
Snap uberhaupt niet waarom dat soort dingen allemaal zo verstopt moeten worden tegenwoordig, Koelvloeistof bij een Z750 dan moet de hele achter buddy zit en plastic panelen gedemonteerd worden alleen al maar om het bij te vullen, net als die koplamp. Maak dat gewoon makkelijk bereikbaar voor de mens. Of willen ze gewoon dat je voor elk wissewasje langs de dealer moet......................
http://ktm950.info/how/Or...s%20Guide/oil_change.html
Je zou bijna een andere motor kopen.....................Widow schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:41:
[...]
Haha, moet je zien wat ik op mijn motor moet doen om alleen olie te vervangen![]()

Ik heb een offroad cursus gedaan bij Roel Oldenkamp via motortrails.nl. Dit doet hij in TIlburg, maar dat is de echte basics. Hij doet ook een tweedaagse cursus in Frankrijk, met een leuk pensionetje die gerund wordt door 2 nederlanders. Alles kan je huren inclusief kleding en motor, als je je eigen motor wilt meenemen kan dat ook.theHoff schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:40:
Iemand hier wel eens een offroad/enduro cursus in de Ardennen gedaan toevallig? Wil in het voorjaar met wat vrienden een weekendje weg en zoiets lijkt me een mooie besteding van onze tijd. Iemand een tip voor een goeie locatie (all-in qua kleding en motor bij voorkeur)
Als je iets anders in gedachte heb, dan zou ik Roel zelf bellen om iets te regelen.
Verder ben ik 2 keer met hem meegeweest op offroad reis naar Turkije en Marokko. Gezellige vent en een goede instructeur!
[ Voor 3% gewijzigd door TheNameless op 23-12-2013 16:13 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Nee, maar hoor wel goede verhalen van de BMW enduro cursusen in Wales...theHoff schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:40:
http://www.bmw-motorrad.co.uk/world-of-bmw/off-road-skills/
WOW die KTM gaat dus van de wish-list af!Widow schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:41:
[...]
Haha, moet je zien wat ik op mijn motor moet doen om alleen olie te vervangen![]()
blij dat ik een met dakar in het hoofd ontworpen motor hebWidow schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:41:
[...]
olie en filterwissel.
zijn 4 schroeven van mijn luchtfilterdeksel en daarna heb ik mijn luchtfilter in mijn hand.
met een steek of ringsleutel kan ik door mijn keienvanger heen mijn aftapbout lostrekken.
en oliefilter zit achterop mijn blok en heb je dus ook zo los
al met al denk ik als je het dagelijks moet doorlopen dat je binnen 10-15 min alles weer klaar heb
verder voorzien van een dubbele koplamp. dus als er eentje mee stopt geen probleem.
koelvloeistof zit in een flesje voorop.
accu moet mijn zadel eraf en een klepje met 1 schroefje los.
zekeringen van de buitenkant te bereiken
[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 23-12-2013 16:55 ]
Of in HechlingenToolkiT schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:13:
[...]
Nee, maar hoor wel goede verhalen van de BMW enduro cursusen in Wales...
http://www.bmw-motorrad.co.uk/world-of-bmw/off-road-skills/
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verschilt natuurlijk ook een hoop of je een Honda CBxxx rijdt of een grote BMW, bij de ene is met alleen dimlicht amper te rijden buiten de bebouwde kom en bij de ander komt er evenveel licht uit de voorkant dan de gemiddelde auto.aveenhuysen schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:58:
[...]
Met dimlicht zie ik uberhaupt al niet zoveel. En rij vaak met grootlicht vooral omdat het hier toch al niet zo best verlicht is. En ja gelijk heb je, veel auto´s geven geen signaal. Zullen wel denken die arme motorrijder met een koplamp en die kou en regen.
Die gasten die dat soort dingen op die manier ontwerpen zou je toch moeten opsluiten. Nou snap ik dat je op een motor niet heel veel mogelijkheden hebt en veel wordt gedicteerd door de motorkeuze, maar hier zijn slimmere oplossingen voor bedacht.Widow schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:41:
[...]
Haha, moet je zien wat ik op mijn motor moet doen om alleen olie te vervangen
Tsja, je moet er wat voor over hebben om KTM te rijdenmphilipp schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:25:
[...]
Die gasten die dat soort dingen op die manier ontwerpen zou je toch moeten opsluiten. Nou snap ik dat je op een motor niet heel veel mogelijkheden hebt en veel wordt gedicteerd door de motorkeuze, maar hier zijn slimmere oplossingen voor bedacht.
Dat je vervolgens moeilijk onderhoud uit kan voeren, dat dat ding loeiheet word omdat er een dikke twin tussen twee benzinetanks word geplaatst waardoor ie zn warme niet goed kwijt kan, dat je vage bandenmaten hebt (voor onroad iig, 21 en 18 inch) moet je voor lief nemen, en dat lukt prima als ik er weer op rij

[ Voor 86% gewijzigd door aveenhuysen op 24-12-2013 12:04 ]
als dakar racer zou je juist verwachten dat onderhoud makkelijk (in the field) zou moeten kunnen worden gedaan.. valt me eigenlijk wel tegen van KTM..Widow schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:25:
[...]
Tsja, je moet er wat voor over hebben om KTM te rijdenhet voordeel is dat je meteen weet hoe je motor in elkaar zit en uit elkaar kan, handig als ie het weer eens niet doet. De hele motor is met één ding in gedachte ontworpen: hard offroad kunnen gaan. Het is gewoon een straatversie van de Dakar racer.
Dat je vervolgens moeilijk onderhoud uit kan voeren, dat dat ding loeiheet word omdat er een dikke twin tussen twee benzinetanks word geplaatst waardoor ie zn warme niet goed kwijt kan, dat je vage bandenmaten hebt (voor onroad iig, 21 en 18 inch) moet je voor lief nemen, en dat lukt prima als ik er weer op rijbeetje love/hate relatie wat dat betreft.
Inderdaad. "Waarom ruilt u de motor in meneer?" -"Nou, de olie moet vervangen worden."aveenhuysen schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:50:
[...]
Je zou bijna een andere motor kopen.....................
Is een Dakar racer en onderhoud moeilijk uitvoeren niet iets dat met elkaar in tegenspraak is? Nou is olie verversen niet iets dat je onderweg doet, maar in het bivak, maar toch. Als je steeds die halve motor uit elkaar moet halen om iets simpels te doen, moet je bidden dat ie betrouwbaar is, want reparaties kosten je veel teveel tijd.Widow schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:25:
[...]
Het is gewoon een straatversie van de Dakar racer.
Dat je vervolgens moeilijk onderhoud uit kan voeren, dat dat ding loeiheet word omdat er een dikke twin tussen twee benzinetanks word geplaatst waardoor ie zn warme niet goed kwijt kan, dat je vage bandenmaten hebt (voor onroad iig, 21 en 18 inch) moet je voor lief nemen, en dat lukt prima als ik er weer op rijbeetje love/hate relatie wat dat betreft.
Die bandenmaat is gewoon inherent aan offroad, dus dat is niet onhandig vind ik. Er zijn toch wel allroadbanden te koop in die maten?
Het blijven wel mooie bakken, dus daar zal het niet aan liggen. Op zich wel typisch dat merken als KTM, Ducati en BMW zo'n trouwe schare volgers hebben, terwijl er ook nadelen aan zitten. Hoge kosten onderhoud/accesoires (of gewoon de hoge aanschafkosten) en ze lopen niet altijd even probleemloos. Ik las laatst dat de nieuwe BMW's ook zat problemen hebben. Ik geloof echt dat ik een van de laatste series heb die nog zonder ellende lopen. Maar het lijkt voor de liefhebber eerder een aanmoediging, want ze zijn niet aan te slepen. Zo ook met Ducati...ik ken 2 mensen in mijn directe omgeving met een Duc en beide hebben ze al een volledig in de soep gedraaid blok gehad. De een heeft toch weer een nieuwe Duc gekocht; de ander kon 'm nog op tijd inruilen.
Het zal wel het karakter/uitstraling zijn van die motoren. Je kunt ook een heel betrouwbaar, eenvoudig en goedkoper ding kopen, maar die straalt niets uit. Freude am Fahren zogezegd...
Er zijn genoeg offroad banden (noppen) te vinden, een aantal allroad, en een paar banden echt bedoelt voor 90% weggebruik. Die laatste heb ik er ook onder zitten, ik rij weinig offroad, want waar kan dat in de Randstad.mphilipp schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:22:
[...]
Die bandenmaat is gewoon inherent aan offroad, dus dat is niet onhandig vind ik. Er zijn toch wel allroadbanden te koop in die maten?
Het blijven wel mooie bakken, dus daar zal het niet aan liggen. Op zich wel typisch dat merken als KTM, Ducati en BMW zo'n trouwe schare volgers hebben, terwijl er ook nadelen aan zitten. Hoge kosten onderhoud/accesoires (of gewoon de hoge aanschafkosten) en ze lopen niet altijd even probleemloos.
Hij loopt idd niet altijd probleemloos, maar onderdelen zijn goed geprijst, en ik doe het meeste onderhoud zelf waardoor het geen dure hobby word. Er zijn idd betrouwbaardere motoren te koop, maar dit ding rijd gewoon gaaf
En daar gaat het om!Widow schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:14:
[...]
Er zijn idd betrouwbaardere motoren te koop, maar dit ding rijd gewoon gaaf
Wat een schijtweer.. mag van mij wel weer lente worden 
Nog meer mensen van hier volgend jaar ''De Ring'' op met de motor?
Lol, het eerste waar ik aan dacht bij "De Ring" is de A10... dacht al, wat is daar nou boeiend aan
Dit jaar 3 rondjes gedaan. Wel leuke baan. Maar ben op net circuit gewend om voluit te gaan. Dit moet je op de ring dus niet doen. Verder moet je daar lol hebben. En niks aantrekken van sommige auto drama kings.GewoonDennis schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:43:
Wat een schijtweer.. mag van mij wel weer lente worden
Bestd is om fe gaan op een dag als het niet druk is.
Als ik zijn webshop kijk, zie ik in de tekst niet mijn motor (TDM) staan.GewoonDennis schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:48:
Dat soort verhalen hoor je veel idd en ben get er ook niet mee eens.
Zou dat nou veel uitmaken?
@Ricepuppet; welke had jij op je TDM?
Yamaha hendels zijn universeel. Als je kijkt op eBay en zoekt naar 'Yamaha levers' o.i.d., vind je zat. Ze passen op elke Yamaha. Waar ik later pas achter kwam; Yamaha kopieert (er zullen vast meerdere motormerken zijn) al zijn onderdelen naar nieuwere versies.
Uhuh, viel bij ons gelukkig meeDacuuu schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:08:
[...]
Dit jaar 3 rondjes gedaan. Wel leuke baan. Maar ben op net circuit gewend om voluit te gaan. Dit moet je op de ring dus niet doen. Verder moet je daar lol hebben. En niks aantrekken van sommige auto drama kings.
Bestd is om fe gaan op een dag als het niet druk is.
Zoals Ricepuppet al zegt, vaak passen andere modellen ook, ff uitzoeken/informeren dus.Eddos schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:49:
[...]
Als ik zijn webshop kijk, zie ik in de tekst niet mijn motor (TDM) staan.
Zou dat nou veel uitmaken?
@Ricepuppet; welke had jij op je TDM?
Heeft er hier iemand of kent er hier iemand die een Honda NX250 heeft? Kwam dat ding gisteren tegen en lijkt me een uitermate geinig motortje te zijn om door de stad te scheuren en lekker af te raggen deze winter (noppenbanden eronder als er nog sneeuw komt
). Ik zie ze voor 500 euro weggaan, geen geld dus.
Vraag me alleen af of ik er lekker op zit met ~1,93m. Ik rij nu een Bandit 600, die zit wel lekker (die hou ik overigens voorlopig ook gewoon).
Daarnaast hoopte ik dat er iemand in de omgeving van Amsterdam zo'n ding heeft staan en dat ik er even een stukje op mag rijden.
Vraag me alleen af of ik er lekker op zit met ~1,93m. Ik rij nu een Bandit 600, die zit wel lekker (die hou ik overigens voorlopig ook gewoon).
Daarnaast hoopte ik dat er iemand in de omgeving van Amsterdam zo'n ding heeft staan en dat ik er even een stukje op mag rijden.
Collega van me heeft 'm als 1e motor gehad, 1.90 en 100kilo denk ikXBL schreef op woensdag 25 december 2013 @ 09:25:
Heeft er hier iemand of kent er hier iemand die een Honda NX250 heeft? Kwam dat ding gisteren tegen en lijkt me een uitermate geinig motortje te zijn om door de stad te scheuren en lekker af te raggen deze winter (noppenbanden eronder als er nog sneeuw komt). Ik zie ze voor 500 euro weggaan, geen geld dus.
Zelf een DR400 gehad voor in de sneeuw, is inderdaad leuk als woonwerk/spelen in de sneeuw
Thanks, zal binnenkort even een setje bestellenRicepuppet schreef op woensdag 25 december 2013 @ 08:47:
Hier vind je ze.
Deze pasten op mijn TDM, maar ook op mijn FZS600 destijds.
Ik heb ook van die China-hendels voor mijn Fazer, het nadeel is wel dat bepaalde busjes erg snel verroest zijn. Zo is de verstelling bij mij compleet vastgeroest, geen beweging meer in te krijgen.
Aluminium boutjes in doenBlackLabel01 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:18:
Ik heb ook van die China-hendels voor mijn Fazer, het nadeel is wel dat bepaalde busjes erg snel verroest zijn. Zo is de verstelling bij mij compleet vastgeroest, geen beweging meer in te krijgen.
RVS boutjes klinken leuk, maar RVS en Alu kunnen alsnog reageren met elkaar dus dan kun je alsnog corrosie krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door GewoonDennis op 25-12-2013 17:11 ]
Wat een aggressie in de eerste seconde al......het is Kerstmis!!!XBL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:00:
Ik heb weer een compilatie van de dingen die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Veel plezier.
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door aveenhuysen op 26-12-2013 13:32 ]
Weet iemand bij welke dealer mogeliijk een Ktm 690 enduro r demo staat? En nee goedhart hoef ik niet, stelletje kneuzen zijn dat, al twee keer met afspraak voor niks daar heen gegaan.
In Venlo bij de KTM dealer, maar ik weet niet of dat uit de buurt is
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Joopieboy schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:50:
In Venlo bij de KTM dealer, maar ik weet niet of dat uit de buurt is
Wat een stelletje mongolen zijn dat zeg.... Dat soort lieden houden de statistieken hoog. Stelletje eikels kan gewoon niet rijden; rbw in de shredder en opsluiten, voordat ze in een auto stappen en andere mensen pijn doen.Dacuuu schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:11:
Keertje op de A2 doen? Doorspelen naar 4:50
welke omgeving woon je?GBTW schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:00:
[...]
wil er best iets voor omrijden maar van uit Zoetermeer is dat wel een eindje
verpalen krommenie?
Waarom hangen koppelings hendels er altijd zo slapjes bij? Is dat omdat ze vaak in geknepen moeten worden en er dan speling nodig is zodat ze niet afbreken?
Zelf mensen uitschelden omdat ze schijnbaar dingen verkeerd doen volgens jou, en dan wel zelf over een fietsstrook (met doorgetrokken streep) gaan rijdenXBL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:00:
Ik heb weer een compilatie van de dingen die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Veel plezier.
[video]

Jep en daar doe ik m'n best mensen niet te hinderen.Dacuuu schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:40:
[...]
Zelf mensen uitschelden omdat ze schijnbaar dingen verkeerd doen volgens jou, en dan wel zelf over een fietsstrook (met doorgetrokken streep) gaan rijden
Je mag van mij best door rood knallen (ik doe het soms ook op de fiets), maar je moet niet anderen daarmee in de weg zitten. Je zult mij nooit mensen zien afzeiken over verkeersovertredingen waar niemand last van heeft.
Precies. Je moet de weg ook een beetje pragmatisch kunnen gebruiken. Als je niemand hindert door over een fietsstrook te rijden, is er niets aan de hand. Dat er iemand in een auto zit die zich daaraan stoort, is zijn probleem. Maar een fietser die zonder te kijken ineens schuin de weg oversteekt is ronduit gevaarlijk.XBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:53:
[...]
Jep en daar doe ik m'n best mensen niet te hinderen.
Er is inderdaad een groot verschil in hinderlijkheid/gevaar. Ik zeg altijd: kijk niet naar wat mág, maar naar wat kán
Waarom pakte je eigenlijk niet de 'parkeer'-strook naast de weg? (wat die taxi waarschijnlijk ook had gedaan).
Of heb ik een bord gemist?
Doe ik idd tegenwoordig als het druk is. Had eerder niet gezien dat dat op die manier door loopt.Deshmir schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:21:
Waarom pakte je eigenlijk niet de 'parkeer'-strook naast de weg? (wat die taxi waarschijnlijk ook had gedaan).
moet die fietser daar nou bang van worden? als ze door rood fietsen maar lopend de overkant halen is het de moeite.XBL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:00:
[video]
Wat bedoel je precies?DECOY88 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:56:
[...]
moet die fietser daar nou bang van worden? als ze door rood fietsen maar lopend de overkant halen is het de moeite.
Die fietser moest overigens stoppen, want ik kwam er langs. Ga niet voor die sukkel inhouden omdat hij op totaal het verkeerde moment door rood fietst. Bang worden hoeft niet, maar mss leert-ie er wel van (zou wat zijn).
Mijn reactie komt voort uit dingen die ik zelf zie in het verkeer. Soms maak ik zelf een fout, soms maken andere mensen fouten. Tegenwoordig zijn veel mensen direct agressief tegen je in het verkeer. Laatst nog is een kennis van mij, een meid van rond de 20 van de snelweg geraakt omdat een opgefokte vent haar inhaalde en vervolgens expres op de rem stampte. Resultaat dat ze om de auto heen stuurde zo de sloot in. Gelukkig was het een droge sloot anders had het erg kunnen afgelopen. De veroorzaker is uiteraard doorgereden.XBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:53:
[...]
Jep en daar doe ik m'n best mensen niet te hinderen.
Je mag van mij best door rood knallen (ik doe het soms ook op de fiets), maar je moet niet anderen daarmee in de weg zitten. Je zult mij nooit mensen zien afzeiken over verkeersovertredingen waar niemand last van heeft.
zorgen dat hij de rest van de dag met een vuile broek loopt.XBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:13:
[...]
Wat bedoel je precies?
Die fietser moest overigens stoppen, want ik kwam er langs. Ga niet voor die sukkel inhouden omdat hij op totaal het verkeerde moment door rood fietst. Bang worden hoeft niet, maar mss leert-ie er wel van (zou wat zijn).
Ben ik helemaal met je eens. Maar die fietser maakte niet per ongeluk een fout, die ging gewoon moedwillig door rood. Dan kan je de pot op.Dacuuu schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:31:
[...]
Mijn reactie komt voort uit dingen die ik zelf zie in het verkeer. Soms maak ik zelf een fout, soms maken andere mensen fouten. Tegenwoordig zijn veel mensen direct agressief tegen je in het verkeer. Laatst nog is een kennis van mij, een meid van rond de 20 van de snelweg geraakt omdat een opgefokte vent haar inhaalde en vervolgens expres op de rem stampte. Resultaat dat ze om de auto heen stuurde zo de sloot in. Gelukkig was het een droge sloot anders had het erg kunnen afgelopen. De veroorzaker is uiteraard doorgereden.
Moet m'n nieuwe demper nog steeds monteren (kan niet binnen sleutelenDECOY88 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:35:
[...]
zorgen dat hij de rest van de dag met een vuile broek loopt.
I feel you XBL.
Ik woon aan de rand van Rotterdam en werk in het Centrum. Amsterdam is net zo rot in het verkeer als Rotterdam.
Al de moves die jij doet kan ik mij mee instemmen
Ik doe ze namelijk zelf ook vaak genoeg. Het centrum is een stroperig gedoe met automobilisten, vrachtwagens en busjes die wegen blokkeren.
Of mensen die zomaar oversteken zonder te kijken; alsof het ze geen reet interesseert omdat ze denken 'hij stopt toch wel, want het gebeurt mij toch nooit'.
En fietsers die constant door rood rijden; als fietsers een kenteken moesten dragen en er op elke hoek een flitspaal stond, had de Overheid elke dag alleen al een half miljoen aan inkomsten.
YOU GO BOY.
Ik woon aan de rand van Rotterdam en werk in het Centrum. Amsterdam is net zo rot in het verkeer als Rotterdam.
Al de moves die jij doet kan ik mij mee instemmen
Ik doe ze namelijk zelf ook vaak genoeg. Het centrum is een stroperig gedoe met automobilisten, vrachtwagens en busjes die wegen blokkeren.
Of mensen die zomaar oversteken zonder te kijken; alsof het ze geen reet interesseert omdat ze denken 'hij stopt toch wel, want het gebeurt mij toch nooit'.
En fietsers die constant door rood rijden; als fietsers een kenteken moesten dragen en er op elke hoek een flitspaal stond, had de Overheid elke dag alleen al een half miljoen aan inkomsten.
YOU GO BOY.
Demper met herrie werkt prima tegen onoplettende weggebruikers iddXBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:02:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Maar die fietser maakte niet per ongeluk een fout, die ging gewoon moedwillig door rood. Dan kan je de pot op.
[...]
Moet m'n nieuwe demper nog steeds monteren (kan niet binnen sleutelen) en mss dat het dan wel lukt
.
http://youtu.be/jh11zFi3K48 zo klinkt de mijne
Thnx
V-twin klinkt meestal al heel lekker, dus maakt het nog makkelijker.GewoonDennis schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:56:
[...]
Demper met herrie werkt prima tegen onoplettende weggebruikers idd
http://youtu.be/jh11zFi3K48 zo klinkt de mijne, (geluid is altijd minder als je het opmeemt, maar wilde toen ik 'm net had het ff zelf horen
) momenteel iets harder, dit was met nieuw demperwol
"Peds with a deathwish" terwijl je ze bijna van een zebra afrijdt?XBL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:00:
[video]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Ja, die snapte ik ook niet helemaal
Vaak bu'j te bang!
5:57 zegt mij genoegmphilipp schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:19:
[...]
Wat een stelletje mongolen zijn dat zeg.... Dat soort lieden houden de statistieken hoog. Stelletje eikels kan gewoon niet rijden; rbw in de shredder en opsluiten, voordat ze in een auto stappen en andere mensen pijn doen.

Meer geluk dan wijsheid volgens mij. Als die vriend iets naar rechts was gekomen of de auto ging naar rechts omdat deze de andere motor in z'n spiegel ziet was het shish kebab geweest.
Dat zet me aan het denken...
Als een auto een voetganger voor laat gaan, terwijl de auto zelf voorrang heeft. Mag je de auto dan (links) inhalen?
Dat is natuurlijk behoorlijk asociaal, maar een voetganger voor laten gaan terwijl er achter je een motorrijder in de regen staat is ook niet helemaal netjes.
Als een auto een voetganger voor laat gaan, terwijl de auto zelf voorrang heeft. Mag je de auto dan (links) inhalen?
Dat is natuurlijk behoorlijk asociaal, maar een voetganger voor laten gaan terwijl er achter je een motorrijder in de regen staat is ook niet helemaal netjes.
Waar slaat dat nou weer op? Omdat een motorrijder ervoor kiest om in de regen te rijden, moeten automobilisten ervoor zorgen dat ie niet zo lang in de regen staat ofzo? Ik zie de logica daar niet van in.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:59:
Op een zebrapad natuurlijk niet (mag je niet inhalen). Op andere plekken lijkt het me juridisch geen probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:59:
Dat zet me aan het denken...
Ik zie regelmatig bejaarde automobilisten die denken hoffelijk te zijn door een voetganger voor te laten terwijl dat niet hoeft. Dat is niet heel netjes als er verkeer achter je zit, en al helemaal niet bij een motorrijder in de regen.mphilipp schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:12:
[...]
Waar slaat dat nou weer op? Omdat een motorrijder ervoor kiest om in de regen te rijden, moeten automobilisten ervoor zorgen dat ie niet zo lang in de regen staat ofzo? Ik zie de logica daar niet van in.
gewoon de spiegel eraf tikken zal ze afleren. en als je verharde knokkels hebt kan je meteen het zijruitje inslaan.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:21:
[...]
Ik zie regelmatig bejaarde automobilisten die denken hoffelijk te zijn door een voetganger voor te laten terwijl dat niet hoeft. Dat is niet heel netjes als er verkeer achter je zit, en al helemaal niet bij een motorrijder in de regen.
de mensen die voor niks gaan stilstaan is een ander verhaal. en dat geld bij alle weertypes.
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 27-12-2013 17:27 ]
Juridisch gezien misschien niet, maar heel netjes/handig is het niet. Die voetganger zal het totaal niet verwachten en dus een redelijke kans dat je die als motorrijder van zijn sokken rijdt (en jezelf dus ook).XBL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:16:
[...]
Op een zebrapad natuurlijk niet (mag je niet inhalen). Op andere plekken lijkt het me juridisch geen probleem.
Euhm, ja, als de voetganger vanaf rechts oversteekt is het natuurlijk een domme actie. Grote kans op een afdekongeval. Maar als-ie van links komt, dan denk ik dat ik er wel achterlangs zou rijden.
Maar goed, mensen moeten gewoon niet stoppen voor voetgangers die geen voorrang hebben. Zorgt er alleen maar voor dat het verkeer onvoorspelbaarder wordt.
Maar goed, mensen moeten gewoon niet stoppen voor voetgangers die geen voorrang hebben. Zorgt er alleen maar voor dat het verkeer onvoorspelbaarder wordt.
Dit topic is gesloten.