Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.566 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op maandag 16 december 2013 @ 05:04:
Iemand die dit apparaat herkent?

Ik zag geen merknaam of zo...

[afbeelding]

Heul groot:
http://i.imgur.com/6YNWY92.jpg
Lijkt me die KLR650 diesel variant die het amerikaanse leger gebruikt.
Alleen lijkt die motor op de foto een cardan te hebben. geloof dat die leger machine dat niet heeft
moet effe goed nadenken hoe dat kreng ook al weer heet

Ik gok dat het een HDT M103M1 is, lijnen lijken redelijk overeen tekomen.
Maar ook weer niet helemaal, wellicht dat ze een burger uitvoering hebben gemaakt?
lijkt me stug dat een militair voertuig namelijk zo op straat geparkeerd staat.

waar heb je de foto vandaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Lijkt me een klr650 idd. Gewoon de benzine uitvoering.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Hij is weer in de aanbieding :)

Omgerekend 70~71 euro. En dit keer meer kleuren dan wit.

Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2189/I/533/33/lrgscaleHJC-IS-MULTI-7-In-1-Motorcycle-Helmet-White-2.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:12:
Over filmpjes gesproken: een nieuwe Daily Bits staat weer online :).

[video]
Die snorscooter wil ook wel graag dood geloof ik, meer dan 60 zonder helm :X
Ik bedoel, mijn snorscooter (jaja ik ben er ook zo 1 :X ) rijdt ook iets te hard, maximaal 40 wind mee en bij windstil houdt het bij 35km/u wel op en dat vind ik eerlijk gezegd zonder helm echt hard genoeg!

Mensen die hun snor zo veel opvoeren zorgen wel voor een slechte naam voor snorscooters en zo snap ik die nieuwe maatregelen die de steden willen wel. Nja al zou er een helmplicht komen dan lig ik daar echt niet wakker van, ik zou er wel flink van balen als ik de weg op moet :( lekker alsnog in de file staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ricepuppet schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:25:

[afbeelding]
Helaas alleen maar was XS'jes en zilver ook in S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
theHoff schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:22:
[...]

Helaas alleen maar was XS'jes en zilver ook in S.
Snel gegaan dan. Er waren drie product pagina's en bij twee staan ze op uitverkocht :/

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

En alleen maar in XS, de zwarte ook in S. Niet voor iedereen dus. Daarom de aanbieding. Die raken ze blijkbaar niet kwijt.

[edit]
Sorry...derdst... 8)7 :X |:(

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 16-12-2013 17:23 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:31:
Lijkt me een klr650 idd. Gewoon de benzine uitvoering.
-derp-

ik dacht echt, lijkt wel een KLR650 maar net niet helemaal, o wacht het amerikaanse leger heeft een diesel daarvan, 10 minuten zoeken later vind ik die...

had ik google -> images -> klr650 ingetypt was het iets makkelijker geweest haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Stond geparkeerd in Solvang CA, meteen even gaan gluren.

Maar die klr lijkt er inderdaad verdacht veel op! Custom kleurtje, deed me ook al aan iets militairs denken.

Goed gespot hoor!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04

empy

Rijdt rondjes

[afbeelding]
Bedankt voor de tip! Het vrouwtje had drastisch een nieuwe helm nodig voor op de scooter, dus volgende week ligt er een groot kadootje onder de boom :)

Het begint me wel op te vallen dat er nog maar weinig motoren op de weg te vinden zijn, ik kwam er vandaag maar 1 tegen!
Hoewel, herr Stamper zal waarschijnlijk een dezer dagen ook voor de sneeuw valt een warm en afgesloten onderkomen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Zodra de eerste pekel gestrooid is, staat hij warm in de stalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

empy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:41:
[...]

Bedankt voor de tip! Het vrouwtje had drastisch een nieuwe helm nodig voor op de scooter, dus volgende week ligt er een groot kadootje onder de boom :)

Het begint me wel op te vallen dat er nog maar weinig motoren op de weg te vinden zijn, ik kwam er vandaag maar 1 tegen!
Hoewel, herr Stamper zal waarschijnlijk een dezer dagen ook voor de sneeuw valt een warm en afgesloten onderkomen opzoeken.
Zag er vanochtend nog 2 rijden. Vinden veel motorrijders het nu te koud of is het vanwege de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ik deed altijd woonwerk doorwinteren op de motor totdat er zoveel sneeuw lag dat er geen doorkomen aan was :P
Aangezien ik nu hemelsbreed 400m van mn werk woon, staat ze al ff lekket warm binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Metro2002 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:50:
[...]

Zag er vanochtend nog 2 rijden. Vinden veel motorrijders het nu te koud of is het vanwege de regen?
In mijn geval vanwege de pekel, het was gister nog 12 graden 8)7 vanwege de temperatuur is het echt niet.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04

empy

Rijdt rondjes

[...]

Met regen rijden probeer ik te vermijden, mijn broek is niet geheel waterdicht, dus als ik met regen ga rijden heb ik het nu koud en ben ik nat.
Omdat ik de laatste periode bij mijn nieuwe dinnetje bivakkeer is het wel eens gokken of ik de motor kan nemen en vanochtend gokte ik fout :+ Gevolg is dan een broek waar bij lijkt of ik een ongelukje heb gehad en een natte derriere. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Normaal rij ik het jaar rond, op erge sneeuw/ijzel na. Maar nu twijfel ik heel erg of ik em niet vroeg de stalling in ga gooien.

#1 ) ketting en tandwielen moeten vervangen - heb weinig zin om dat nu te doen om het vervolgens net voor het leuke rijden weer te moeten

#2 ) iemand die gister middag / avond toevallig de A9 richting Alkmaar moest hebben en merkte dattie uren lang dicht was? Ik was er zelf gelukkig niet bij maar een goede vriend van me heeft een oog getuige verklaring af moeten leggen bij pliesie. Daarna moest ie natuurlijk z'n ei kwijt bij mij;
Je voorganger vol op een motorrijder in zien rijden en zelf de nasleep moeten ontwijken. Bah. Van het verhaal alleen al had ik weinig zin meer om te rijden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Ik rijd eigenlijk alleen maar in de zomer; werk is 15 minuten van thuis vandaan, en dan is de motor pas lekker warm als je er bent, plus ik heb een OV kaart van de baas gekregen. Mooi tijd om een boekje in de trein te lezen. :P

Tot eind oktober neem ik de motor ook wel eens mee voor een ritje na het werk, maar in de winter is het al om 4 uur donker hier en wordt het sneller koud, dus dan tour je ook niet meer voor je plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 18:21
Heb gister maar eens mijn voortandwiel vervangen, weet dat je eigenlijk de hele kettingset moet vervangen, maar dan kan ik 2x per jaar 150 euro aan een nieuwe kettingset uitgeven. Terwijl de ketting en het achtertandwiel in goede staat zijn, nu ben ik 10 euro kwijt aan een tandwiel, ben benieuwd hoe lang de ketting nog meegaat, zit er 20k km op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Voor pekel heb je vaseline / S100 / tectyl. Voor de kou en regen een goed motorpak.

Zelf heb ik het geluk dat hier nog niet gestrooid is en het vandaag vijf graden boven nul was. Nog prima te rijden. Ik gok op een zachte winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 07:48

Youk

Volvo For Life

BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:29:
Heb gister maar eens mijn voortandwiel vervangen, weet dat je eigenlijk de hele kettingset moet vervangen, maar dan kan ik 2x per jaar 150 euro aan een nieuwe kettingset uitgeven. Terwijl de ketting en het achtertandwiel in goede staat zijn, nu ben ik 10 euro kwijt aan een tandwiel, ben benieuwd hoe lang de ketting nog meegaat, zit er 20k km op :)
Ik deed 36k km met mijn vorige kettingset. Nu denk ik dat ik hoger ga uitkomen sinds ik eind oktober op mijn nieuwe baan ben begonnen. De afstand is weliswaar verdubbelt, maar ik heb per 5 weken nog slechts 5 (enkele) ritten meer die in de spits plaatsvinden. Al de rest valt daar buiten. Dus ik kan veel constantere snelheden houden.

Aan het verbruik merk ik het al, met evenveel brandstof haal ik nu 50 km meer. Een geluk, anders was dit het verschil tussen om de 3 dagen tanken (nu) of om de 2.

Voor wat betreft de ketting moet ik wel zeggen dat ik een pro-oiler heb, dus de ketting wordt gesmeerd tijdens het rijden. En ik kan de hoeveelheid smering ook al rijdend instellen. Dus als het begint te regen onderweg even een knopje indrukken en de ketting wordt iets meer gesmeerd.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:29:
Rij je 50k per jaar of zijn je voortandwielen gemaakt van brie? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Chakotay schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:36:
[...]
Rij je 50k per jaar of zijn je voortandwielen gemaakt van brie? :P
Haha, bijna..ongeveer 40. Maar rond de 20k km zijn de tandjes redelijk krom gesleten altijd.
Youk schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:32:
[...]
Voor wat betreft de ketting moet ik wel zeggen dat ik een pro-oiler heb, dus de ketting wordt gesmeerd tijdens het rijden. En ik kan de hoeveelheid smering ook al rijdend instellen. Dus als het begint te regen onderweg even een knopje indrukken en de ketting wordt iets meer gesmeerd.
Hmm, misschien moet ik ook eens zo'n automatische kettingsmeerunit installeren. Probeer altijd wel regelmatig te smeren, maar vergeet het ook wel eens. Misschien slijten m'n tandwielen daarom zo snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Metro2002 schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:55:
Mensen die hun snor zo veel opvoeren zorgen wel voor een slechte naam voor snorscooters en zo snap ik die nieuwe maatregelen die de steden willen wel. Nja al zou er een helmplicht komen dan lig ik daar echt niet wakker van, ik zou er wel flink van balen als ik de weg op moet :( lekker alsnog in de file staan.
Ook met een snor scootertje mag je toch gewoon filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

FastFred schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:10:
[...]

Ook met een snor scootertje mag je toch gewoon filteren?
Moet het wel kunnen ;) Bv in Schiedam liggen er overal verhoogde rijbaanscheidingen waardoor inhalen of filteren wel erg lastig gaat worden op een scooter of motor. Ergo: je staat alsnog in de file, alleen dan wel nat en koud :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09

_Apache_

For life.

BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:39:
[...]

Haha, bijna..ongeveer 40. Maar rond de 20k km zijn de tandjes redelijk krom gesleten altijd.

[...]

Hmm, misschien moet ik ook eens zo'n automatische kettingsmeerunit installeren. Probeer altijd wel regelmatig te smeren, maar vergeet het ook wel eens. Misschien slijten m'n tandwielen daarom zo snel :+
Ik smeer mijn ketting handmatig (zo om de 750 a 1000km (2/3 weken). Ben inmiddels op de 68k km, met de eerste kettingset en tandwielen. Voor tandwiel kan ik niet goed zien, maar achter vertoond zeker nog geen slijtage.

Automatische kettingsmering zou ik zeker overwegen als je >10k per jaar rijdt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
_Apache_ schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:15:
[...]

Ik smeer mijn ketting handmatig (zo om de 750 a 1000km (2/3 weken). Ben inmiddels op de 68k km, met de eerste kettingset en tandwielen. Voor tandwiel kan ik niet goed zien, maar achter vertoond zeker nog geen slijtage.

Automatische kettingsmering zou ik zeker overwegen als je >10k per jaar rijdt.
Ben ik héél benieuwd naar je voortandwiel haha.
Of die ook nog goed is, óf een ninjaschijf _O-

m.b.t. het slijtage verhaal, hangt van verschillende factoren af inderdaad.
Smeren deed ik eerder ook veels te weinig :X Dus dan gaat het hard..
Maar ook vermogen/koppel spelen een rol, net als met achterbandjes.. gaat ze op een dikke twin iets harder als op een 600 4cilinder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09

_Apache_

For life.

600cc 4cil en rustig woon-werkverkeer..

* _Apache_ is schuldig.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Nou, mijn Fazer is natuurlijk wel een echt koppelmonster (hehe) 8) Maar die voortandwielen slijten echt als een malle, snap niet hoe je ooit meer dan 30k km met een set tandwielen kan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik denk dat het ook ligt aan waar je woont.

Het schijnt dat vriezen/sneeuwen/ijzelen en meer van dat soort ongein in het noorden en het zuiden van Nederland sneller en vaker voorkomt.

Hier in het Westen (Randstad) nergens last van. Lijkt net herfst, minus de regen. Is eigenlijk prima motorrij weer.

Heb zelfs vandaag met de action cam gereden en het geluid van mijn uitlaat op de film kunnen zetten. Later deze week dus het gevraagde filmpje :)

Ook heb ik op mijn Kawasaki Versys 650 een grotere/luidere hoorn gezet. De standaard hoorn die op de Versys zit is gewoonweg om te huilen; bijna schandelijk baby gejammer.

Die zal ik ook wel op de film zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:45:
Nou, mijn Fazer is natuurlijk wel een echt koppelmonster (hehe) 8) Maar die voortandwielen slijten echt als een malle, snap niet hoe je ooit meer dan 30k km met een set tandwielen kan doen _/-\o_
Met mijn SV weet ik niet precies hoeveel km's ik met de vorige kettingset gedaan heb, maar meer dan 30k is het zeker. Een 1000cc v-twin heeft natuurlijk nogal wat koppel en ik maak er ook graag gebruik van. Zolang ik de boel goed smeer gaat het erg lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
_Apache_ schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:43:
600cc 4cil en rustig woon-werkverkeer..

* _Apache_ is schuldig.
Haha pure gok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Ketting? Tandwielen?

Cardan! :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Meh.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
wow 30k+ op ketting & tandwielen... netjes hoor, heb hier 19k gered (Maar das wel met hele jaar door constant rijden hier in gelderland).

Zodra er gepekeld wordt staat die weer in de schuur totdat het weer weg geregend is, dit jaar al 1 maal wel in de pekel gereden en ik weet gelijk weer waarom ik het niet meer deed (uur lang velgen poetsen, dat zout zit er zo vast op.....).

Ik ga van het voorjaar ook eens kijken naar z'n automatisch smeer systeem, schiet er regelmatig bij in om even goed je ketting te smeren.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik rij met mijn motor alleen met mooi weer. Hooguit 2x per jaar dat ik wat regen tegenkom. In de winter rij ik sowieso niet. Ik let ook wel erg goed op de ketting of ie goed vet is. Iedere 500km smeer ik die wel. Doe dat dan met een spuitbus met van die witte meuk, weet het merk zo even niet. Op deze manier heb ik dus meer dan 30k met een set gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 17-12-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Mja, ik moet er misschien wel bij vermelden dat ik altijd met de motor naar mijn werk ga. Of er vrachtwagens pekel zijn gestort, sneeuw ligt, maakt niet uit. Dan gaat het natuurlijk wel sneller qua slijtage. Al moet ik zeggen dat die Fazer van me belachelijk weinig onderhoud vergt, op de tandwielen na, goedkope japanners ftw! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat regen ook wel wat uitmaakt. Er komt dan nogal wat zand tussen de ketting en tandwielen wat vast ook voor een stuk meer slijtage zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 07:48

Youk

Volvo For Life

Op mijn eerste motor, een Yamaha Diversion 600 (60 pk), moest ik elke 18k km de kettingset vervangen. Dat was met nog rustig rijden want aan het leren. Mijn huidige is een VFR 800cc met (na wat upgrades) 117 pk en deze wordt toch wel iets minder rustig bereden (hangt natuurlijk van de situatie af). Ook ik rijd het hele jaar door. Enkel bij gladheid blijft de motor staan. Regen, kou of pekel moet het ding maar tegen kunnen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:33
Ricepuppet schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:02:
Ook heb ik op mijn Kawasaki Versys 650 een grotere/luidere hoorn gezet. De standaard hoorn die op de Versys zit is gewoonweg om te huilen; bijna schandelijk baby gejammer.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat baby's ERG LUID kunnen jammeren. :X

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Ricepuppet schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:02:
Wat voor hoorn heb je erop gezet als ik vragen mag? :) Wil die van mij ook wel eens vervangen, zodat de automobilist die me bijna aanrijdt zich écht de tering schrikt wanneer ik claxonneer, en niet zoals nu stoïcijns zijn schouders ophaalt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:45:
Ligt er vooral aan hoe je rijdt denk ik... Veel meer koppelmonster dan mijn RSV Mille krijg je ze niet, maar omdat ik heel veel snelweg met dat ding doe (woonwerkverkeer dat uit 95% goed doorrijdende snelweg bestaat) doe ik moeiteloos meer dan 30k km met een setje. Ik smeer hem wanneer ik eraan denk en niet te lui ben, zal neerkomen op 1x in de paarhonderd km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:18:
[...]

Wat voor hoorn heb je erop gezet als ik vragen mag? :) Wil die van mij ook wel eens vervangen, zodat de automobilist die me bijna aanrijdt zich écht de tering schrikt wanneer ik claxonneer, en niet zoals nu stoïcijns zijn schouders ophaalt })
zal wel een Stebel zijn of iets wat het poogt te evenaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
der_joachim schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:01:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat baby's ERG LUID kunnen jammeren. :X
Ja alleen deze kwam nergens bovenuit. Zeker niet met die dikke uitlaat die eronder zit, valt compleet weg.
DECOY88 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:33:
[...]

zal wel een Stebel zijn of iets wat het poogt te evenaren
Zo'n ding.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricepuppet op 17-12-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
PilatuS schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:23:
[...]
Doe dat dan met een spuitbus met van die witte meuk, weet het merk zo even niet. Op deze manier heb ik dus meer dan 30k met een set gedaan.
S100... die gebruik ik ook. Prima spul en even de ketting insmeren als je thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Pekel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik snap dat pekel probleem niet. Of je moet niet van je motor houden en hem nooit wassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Pekel is helaas meer als ''rijden en daarna ff wassen'' vooral Aluminium delen en voorvork binnenpoten krijgen al bijna niet/totaal niet verwijderbare plekken als je het ff laat zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:43
Ricepuppet schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:28:
Ik snap dat pekel probleem niet. Of je moet niet van je motor houden en hem nooit wassen?
Wat dacht je van, geen plek om hem te wassen behalve in een betaalde wasbox?
Denk je dat ik elke dag naar zo'n box ga om meneermevrouw even schoon te maken :N

Nee ze mag lekker overnachten in de stalling. Zodra de pekel weg is kunnen we weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ricepuppet schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:28:
Wat heeft van je motor houden met wassen te maken? Voor velen is poetsen een noodzakelijk kwaad om de roest tegen te gaan. Voornamelijk omdat fabrikanten zelf niets tegen roestbestrijding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Gewoon inspuiten met S100 en rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eerste kerstcadeau gisteren al in ontvangst mogen nemen. Beetje motor gerelateerd is het wel, toch?

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2d7wk77.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
That reminds me.

Ik heb mijn motor al twee weken niet gewassen, toch een vrije dag vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 08:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:59:
Eerste kerstcadeau gisteren al in ontvangst mogen nemen. Beetje motor gerelateerd is het wel, toch?

[afbeelding]
Nice one. : _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ricepuppet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:14:
That reminds me.

Ik heb mijn motor al twee weken niet gewassen, toch een vrije dag vandaag :)
Kijk en dat is het nou met motorrijders, die zijn altijd net wat anders dan autorijders... die wassen op zaterdag :*)
Net voordat ik de motor in de garage heb gezet eind oktober, heb ik nog even alles netjes opgepoets en schoongemaakt - echt wassen heb ik nog nooit gedaan - en nu moet ie hij/zij het wel uithouden tot maart/april. Zal wel lukken want de oliekachel staat ook in de garage. :)
Alleen elke maand even het voorwiel draaien om de platte kantjes tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Hehe.

Ik rijd er al twee weken non-stop mee.

Mij een autorijder noemen is een belediging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ricepuppet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:21:
[...]
Ik rijd er al twee weken non-stop mee.
Om HF te quoten, moet je niet af en toe een hapje eten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of tanken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Niet wanneer je net een nieuwe motor hebt aangeschaft. Ride and die en dat soort onzin.

Zal wel over een maand anders zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 18-12-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
Tanken kan nog wel als je op de motor zit toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ricepuppet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:54:
Niet wanneer je net een nieuwe motor hebt aangeschaft. Ride and die en dat soort onzin.
Nice, welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TheRecklezz schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:54:
[...]

Tanken kan nog wel als je op de motor zit toch. :P
Tuurlijk, doe ik ook, maar tijdens het rijden wordt het toch wat lastiger. Zeker omdat je de contactsleutel nodig hebt om de tankdop open te maken. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:14:
[...]

Tuurlijk, doe ik ook, maar tijdens het rijden wordt het toch wat lastiger. Zeker omdat je de contactsleutel nodig hebt om de tankdop open te maken. :+
Koppeling inknijpen, sleutel eruit, tank openen, sleutel in contactslot, ontsteking aanzetten en koppeling op laten komen en doorrijden :P moet kunnen terwijl je rijd toch?

Ik gooi mn motor komend weekend in de stalling :( dit jaar echt te weinig gereden...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Widow schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:20:
[...]

Ik gooi mn motor komend weekend in de stalling :( dit jaar echt te weinig gereden...
Zucht... heel herkenbaar... als ze iets mogen uitvinden in het komend jaar, dan is het wel een winkel waar je een berg tijd kan kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
[...]

Zucht... heel herkenbaar... als ze iets mogen uitvinden in het komend jaar, dan is het wel een winkel waar je een berg tijd kan kopen. :P
Tijd moet je gewoon maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
En hoe doe je dat als je 2 linker handen hebt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ja, ik weet het tijd is niet het goede woord, het is eigenlijk prioritijdeit. Krijg je met een gezin... en dan moet je regelmatig oppassen. Als ik eerder opgepast had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:14:
[...]

De motor wordt toch niet voor niets geleverd met twee sleutels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:11:
[...]

Nice, welke is het geworden?
Zo'n twintig pagina's terug :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/1412268_10200397432376831_1166554857_o_zpsae85b669.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ow, die... das waar ook ... teveel slow chat de laatste tijd :)

Leuk, bij photobucket onder 'onzin'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Olaf van der Spek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:46:
[...]

De motor wordt toch niet voor niets geleverd met twee sleutels?
Ik zat er al op te wachten tot iemand het zou opmerken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:41:
Ow, die... das waar ook ... teveel slow chat de laatste tijd :)

Leuk, bij photobucket onder 'onzin'.
Kon geen andere naam verzinnen destijds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
In elk geval op mijn vrije dag de motor gewassen en het kentekenplaatje gespoten; er zat reclame op van het bedrijf die de eerste eigenaar was.

Als ik ergens een hekel aan heb is het onnodig reclame maken voor een bedrijf dat ik niet ken of niks mee heb.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20a9ilc.jpg

En nog iets vreemds. Ik was de motor aan het wassen en, voordat ik daadwerkelijk begin met wassen gooi ik er altijd eerst een emmer water overheen. Dit deed ik ook over het motorblok van boven en dit was wat er gebeurde;

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hSXn8GVvrlM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:42:
In elk geval op mijn vrije dag de motor gewassen en het kentekenplaatje gespoten; er zat reclame op van het bedrijf die de eerste eigenaar was.

Als ik ergens een hekel aan heb is het onnodig reclame maken voor een bedrijf dat ik niet ken of niks mee heb.

[afbeelding]

En nog iets vreemds. Ik was de motor aan het wassen en, voordat ik daadwerkelijk begin met wassen gooi ik er altijd eerst een emmer water overheen. Dit deed ik ook over het motorblok van boven en dit was wat er gebeurde;

[video]
Wellicht dit? http://www.kawasakiversys.com/forums/showthread.php?t=14005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ricepuppet: Die letters poets je er meestal met een beetje Commandant 4 (geholpen met wat Thinner) ook zo vanaf ;)

Maar je hebt gelijk dat je ze er af wil hebben hoor, ik ben daar ook nooit zo van gecharmeerd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40

Exigence

dnkroz

Ricepuppet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:42:

[afbeelding]

[video]
Tankontluchting/beluchting? Doordat je er water overheen gooit koel je de inhoud van de tank af (of, afhankelijk van de buitentemperatuur, op). Drukverschil gaat door je ontluchtings- of beluchtingsventiel en dan hoor je ook zoiets. Ik heb het altijd een paar minuten nadat ik mijn motor weggezet heb. Krijg dan ook gedurende een minuut een "modemgeluid".
wimmel_1 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:50:
@Ricepuppet: Die letters poets je er meestal met een beetje Commandant 4 (geholpen met wat Thinner) ook zo vanaf ;)

Maar je hebt gelijk dat je ze er af wil hebben hoor, ik ben daar ook nooit zo van gecharmeerd.
Eraf polijsten met een suikerklontje heb ik ooit eens gehoord. Geen idee of het werkt :D

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 18-12-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Het plaatje ging ik eerst schuren en toen ging het er al af. Maar ik dacht; why stop now?

Geprimed en gespoten.

Overigens; dat geluid krijg ik gewoon bij een koude motor. Motor heeft ook helemaal niks gek zoals hierboven beschreven in dat andere Kawasaki forum.

Ik moest er wel om lachen eigenlijk. Oldskool modem geluiden ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46
Laatste keer dat ik mn motor echt gepoetst heb is minimaal een half jaar geleden. Een gezonde laag snelwegvuil voorkomt roest :+
Dat ding moet gewoon werken voor mn woonwerk verkeer en dan ben ik blij. Als ik ooit wat meer geld heb koop ik er wel eentje bij die ik kan vertroetelen maar nu is het gewoon starten en rijden. Heb wel wat beters te doen dan iets poetsen wat na een dag weer ranzig is van de pekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:19:
[...]

Tankontluchting/beluchting? Doordat je er water overheen gooit koel je de inhoud van de tank af (of, afhankelijk van de buitentemperatuur, op). Drukverschil gaat door je ontluchtings- of beluchtingsventiel en dan hoor je ook zoiets. Ik heb het altijd een paar minuten nadat ik mijn motor weggezet heb. Krijg dan ook gedurende een minuut een "modemgeluid".

[...]

Eraf polijsten met een suikerklontje heb ik ooit eens gehoord. Geen idee of het werkt :D
Onder die plastic kap zit een reservoir voor koelvloeistof, dus dat zou het ook wel eens kunnen zijn..

Bij mij zat er een reutel geluid in een halve minuut nadat ik de motor had uitgezet. Met een nieuwe termostaat was dat weg..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 18-12-2013 22:48 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Dat randje heb ik er met een stanleymes afgesneden, zodat het gewoon een symmetrische plaathouder is nu :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 16:12
Een update over de APK-voor-motoren-situatie:
http://www.mag-nl.org/cms...id=182&cntnt01returnid=15
Tot 2022 hoeven we ons in ieder geval nog geen zorgen te maken :+

• MailMan
Nu nog de oldtimerbelasting :(

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Heel mooi, maar hoe zit het dan met de lichte motoren? Het artikel spreekt over zware motoren, niet motoren in het algemeen.

• UTwizard
  • Laatst online: 19-09 16:12
Acid_Burn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:52:
Heel mooi, maar hoe zit het dan met de lichte motoren? Het artikel spreekt over zware motoren, niet motoren in het algemeen.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat onder "lichte" motoren de A1 / 11KW motoren zouden vallen, en alles boven de 11KW zou voor de APK als een "zware" motor tellen. Gedachte daarachter zou zijn dat de 11KW motoren toch al aan de laatste regels en eisen zouden voldoen omdat ze allemaal heel recent zijn geïntroduceerd.

Ik kan het artikel zo snel alleen niet terugvinden...

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
Jaja vandaag mijn rijbewijs opgehaald bij de gemeente, ik mag nu ook motor rijden.
Nu nog een motor, maar daar heb ik alle tijd voor. :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TheRecklezz schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:18:
Jaja vandaag mijn rijbewijs opgehaald bij de gemeente, ik mag nu ook motor rijden.
Feli *O*

• Jolke
Gefeliciteerd! :+
Nog 3-4 maandjes de tijd om een nieuwe motor uit te zoeken voordat het nieuwe seizoen begint.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou opschieten, het weer is nog supergoed om te rijden.

Wel uitkijken, je bent hem sneller kwijt dat je denkt

Asus Zenbook i7 256gb

• Bommes
  • Laatst online: 08:46

Bommes

Capo del formaggio

Net een rijder voor me toen ik op weg terug naar was, op de A67 komende vanuit de richting Antwerpen reed richting Eindhoven. (Ik zat in de auto trouwens)
Het was al donker toen aanhaakte bij deze rijder bij de wegwerkzaamheden precies op de grens BE/NL.
Meneer had netjes een fluovest aan maar zo als zoveel motorrijders een topkoffer achterop wat nou net de reflectie strepen afblokte..
Heel verhaal maar dit valt me wel vaker op bij veer rijders, waarschijnlijk bewust gekozen voor een fluovest maar niet FF gekeken of de koffer niet alles blokkeerde.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Vaak heeft z'n koffer toch ook wat reflectie aan de achterkant?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

UTwizard schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:40:
Een update over de APK-voor-motoren-situatie:
http://www.mag-nl.org/cms...id=182&cntnt01returnid=15
Tot 2022 hoeven we ons in ieder geval nog geen zorgen te maken :+
Spreek voor jezelf.. de mijne is net door de MOT..

Wel grappig de foto van dat artikel is voorwiel van ene Versys 650 :)

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 19-12-2013 18:47 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:44:
Vaak heeft z'n koffer toch ook wat reflectie aan de achterkant?
Dat had deze rijder er inderdaad zelf opgeklust maar dat hele vestje was dus overbodig..

[ Voor 51% gewijzigd door Bommes op 19-12-2013 18:51 . Reden: quote toegevoegd ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Bommes schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:39:
Net een rijder voor me toen ik op weg terug naar was, op de A67 komende vanuit de richting Antwerpen reed richting Eindhoven. (Ik zat in de auto trouwens)
Het was al donker toen aanhaakte bij deze rijder bij de wegwerkzaamheden precies op de grens BE/NL.
Meneer had netjes een fluovest aan maar zo als zoveel motorrijders een topkoffer achterop wat nou net de reflectie strepen afblokte..
Heel verhaal maar dit valt me wel vaker op bij veer rijders, waarschijnlijk bewust gekozen voor een fluovest maar niet FF gekeken of de koffer niet alles blokkeerde.
en van voren een flinke koplamp. en van de zijkant de hangende armpjes erlangs |:(

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nou ja dat dus ongeveer, kuipje ruitje van voren (gok ik want ik kreeg hem niet ingehaald met de caddy, vond 150 in de baas zijn tijd meer dan hard genoeg) en een zwart pak + helm.
Hij was redelijk goed zichtbaar van achteren hoor maar dat was aan stikkers op zijn koffertje te danken zijn vestje was nutteloos behalve dat het waarschijnlijk lekker wappert in de wind. :9

Verwijderd

Omdat veel motorrijders ook motorliefhebbers zijn :9~

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Instant longkanker met zo'n ding volgens mij :+

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
ANP: Fervent motorrijder en CDA-Europarlementariër Wim van de Camp spreekt over geweldig nieuws. Hij was fel tegen de apk. ,,Eindelijk leert de EU zich te beperken tot zaken waar het zich wel mee moet bemoeien.'' Daarnaast stelt hij dat een motorrijder er zelf wel voor zal zorgen dat zijn motor in orde is als hij met 130 kilometer per uur over de autosnelweg wil rijden. Slechts zelden is een technisch mankement aan een motor de oorzaak van een ongeluk, aldus de CDA'er.

Misschien maar CDA gaan stemmen :p Of toch maar niet...

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Hehe. Ik vind andere dingen in ons land een stuk belangrijker dan een motor APK ;).

Ben er wel blij mee dat er ruimte komt. Is gelukkig wel vaker het geval met Europese wetgeving, de soep wordt zelden zo heet gegeten, als ze wordt opgediend. Wat dat betreft is de EU soms nog erger met compromissen dan ons gepolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

brr vanochtend even een dirty underwear momentje... ik rijd altijd een stukje binnendoor over kleine weggetjes om later op de grotere weg uit te komen en zo veel file's te omzeilen.. Maar daar was blijkbaar niet gestrooid want het was echt een ijsbaan.. maar weer omgekeerd en na even bijkomen via de omweg over grotere wegen naar kantoor gereden.. onderweg nog een keertje een glijmoment gehad...
fingers crossed voor de terugweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Deze al langs geweest? :)

[ Voor 70% gewijzigd door MailMan op 21-12-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Enkele weken terug al zien passeren. Geweldig stukje :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.