Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.565 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:29:
En je mag ook geen brommer rijden dan...
En niet fietsen... strikt genomen mag je helemaal geen actief deel meer deelnemen aan het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Jolke schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:11:
[...]

En niet fietsen... strikt genomen mag je helemaal geen actief deel meer deelnemen aan het verkeer.
Onzin.

Het is een OBM (ontzegging van de bevoegdheid om motorrijtuigen te besturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Niet helemaal, je rijbewijs mag kan immers ook afgenomen worden als je dronken op de fiets zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 09-12-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Hm, ... right! Weer wat geleerd vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jolke schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:39:
Niet helemaal, je rijbewijs mag kan immers ook afgenomen worden als je dronken op de fiets zit.
Heeft ook helemaal niets met elkaar te maken. Je krijgt een OBM opgelegd bij sommige verkeersmisdrijven, dat heeft enkel invloed op het besturen van motorvoertuigen (OBM). En zelfs als ze op de fiets je rijbewijs afpakken (wat ze niet doen), dan heeft dat geen invloed op het al dan niet mogen fietsen. Je hebt immers geen rijbewijs nodig om te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Yep, dat klinkt logisch... ik had het idee dat het uit het oogpunt 'deelnemer aan het verkeer' gezien mogelijk was om je rijbewijs af te nemen. In het geval van dronken op de fiets zijn ze al blij dat je de auto niet gepakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:40:
[...]
Een felle gele helm met zwarte strepen staat heel hoog op mijn verlanglijstje, die dingen staan erg goed bij een zwart motorpak en zorgen ook nog eens voor betere zichtbaarheid.
En volgens mij heb je ook meer aan zo'n gele helm. Een beetje afhankelijk van de motor, maar op mijn soort motor (dikke toertoestand/bankstel) zit je goeddeels verborgen achter de vensterbank. Maar ook op een sportmotor zit je verder voorover, waardoor je voorkant (borst) niet geheel zichtbaar is. Die kledingfabrikanten zouden eens goed moeten nadenken, want soms zie je jacks met gele stukken op de plekken die juist niet goed zichtbaar zijn. Je zou op de schouders (voor/achter) en tot t-shirtlengte op de mouw en je zijvlakken (dus wat onder je arm zou zitten als je de armen langs je lichaam naar beneden houdt). Misschien nog een dwarsding op je rug thv je schouderbladen of er net onder. Maar een gele helm steekt overal bovenuit. Erg handig, want als je achter een auto rijdt, heb je kans dat de auto die daarvoor rijdt jou ook ziet in de spiegel.

Ik heb een regenoverall van BMW die eigenlijk heel weinig geel heeft. Wel wat reflectiebanen, maar ik had 'm graag helemaal geel gezien bij nader inzien. De nieuwe heeft dat wel. In de regen is het zicht slechter, dus kan het geen kwaad om als kanarie op die motor te zitten. Maar ik ga maar eens beginnen met een gele helm. Striping erop aanbrengen is een goed idee; helemaal geel is weer zo'n gek gezicht.

Op de motor zelf kun je ook eea aan reflectie aanbrengen. Als de motor zwart is, kun je heel goed dat Scotchlite Black gebruiken. Het valt echt enorm op in het donker. Vooral dan is een motor nauwelijks zichtbaar. Vooral op een drukke snelweg val je helemaal weg tussen al die lampjes. Daarom heb ik ook die running lights erop gezet. En reflectiedingen aan de achterkant. Wie mij nu nog niet ziet, rijdt met de ogen dicht...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:26:
Wat ik tot nu toe weet te vinden is dat, als je moet voorkomen, je getuigen kan meenemen die verklaren dat jij het niet geweest kan zijn. Dat gaat me makkelijk lukken, ik was aantoonbaar op een feestje met vele mensen. Vervolgens ben je niet verplicht aan te geven wie dan wel van jouw voertuig gebruik maakte. In dat laatste geval zal het boetebedrag significant hoger uitvallen.
Idee: rij naar het westland, daar bij de kassen waar veel Polen werken. Stap (neem een tolk mee die je kunt vertrouwen) op een Pool (Bulgaar of Roemeen mag ook) af en vraag of ie een broer heeft die nog in Polen/Bulgarije/Roemenië woont. Vul de gegevens van die broer in op de bon als zijnde de persoon aan wie je die dag de motor had uitgeleend. Wist jij veel dat ie zo hard gereden heeft...maar meneer zit nu weer in Polen en kan dus helaas niet voorkomen...

Denk ik nu te simpel en heeft de wet een voorziening hierin? Is er een verdrag met Polen/Bulgarije/Roemenië? Je kunt ook een Iraanse vluchteling/illegaal proberen....die hebben genoeg familie in Verwegistan. Leuk klusje voor justitie om dat uit te zoeken. Laten zij eerst maar eens bewijzen dat die floeperd er niet op zat... :+

(Geef toe, het is leuk verzonnen....)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:18:
[...]

Idee: rij naar het westland, daar bij de kassen waar veel Polen werken. Stap (neem een tolk mee die je kunt vertrouwen) op een Pool (Bulgaar of Roemeen mag ook) af en vraag of ie een broer heeft die nog in Polen/Bulgarije/Roemenië woont. Vul de gegevens van die broer in op de bon als zijnde de persoon aan wie je die dag de motor had uitgeleend. Wist jij veel dat ie zo hard gereden heeft...maar meneer zit nu weer in Polen en kan dus helaas niet voorkomen...

Denk ik nu te simpel en heeft de wet een voorziening hierin? Is er een verdrag met Polen/Bulgarije/Roemenië? Je kunt ook een Iraanse vluchteling/illegaal proberen....die hebben genoeg familie in Verwegistan. Leuk klusje voor justitie om dat uit te zoeken. Laten zij eerst maar eens bewijzen dat die floeperd er niet op zat... :+

(Geef toe, het is leuk verzonnen....)
Als deze persoon alleen ooit weer eens in Nederland komt en aangehouden wordt dan heeft ie een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ja hoor, dat kan je doen. Moet je wel een goed verhaal hebben om het aannemelijk te maken (dus wat gegevens verzamelen die kloppen). Maar als die persoon niet komt opdagen (wat-ie natuurlijk niet doet), dan komt de boete wel voor rekening van de kentekenhouder. Ik denk niet dat je dan nog een OBM krijgt, maar wel een hogere geldstraf.

Geloof dat dit wel eens uitgewerkt is op flitsservice.nl, al weet ik niet of het ook in de praktijk gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:23:
[...]
Als deze persoon alleen ooit weer eens in Nederland komt en aangehouden wordt dan heeft ie een probleem.
Precies...die persoon ja... :+
Hangt er een beetje vanaf hoe lang ze dat onthouden. En ze moeten je maar net staande houden als bestuurder van een voertuig. Anders pak je de schoonmoeder van zo'n bollenpeller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:43:
(nog los van het feit dat ontkennen geen zin heeft tenzij je iemand anders kan aanwijzen).
Wat nou als iemand anders jouw kenteken 'gekloond' heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dat zou een argument kunnen zijn, maar geen idee hoe goed dat stand houdt. Ik heb het gelukkig (nog) niet zelf meegemaakt (wel twee kennisen en ik lees regelmatig mee op fora). Punt is dat de rechters en het OM ook wel bekend zijn met de mogelijke smoesjes en daar wat op bedacht hebben. Je moet het behoorlijk aannemelijk maken dat jij écht niet de bestuurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:38:
Dat zou een argument kunnen zijn, maar geen idee hoe goed dat stand houdt. Ik heb het gelukkig (nog) niet zelf meegemaakt (wel twee kennisen en ik lees regelmatig mee op fora). Punt is dat de rechters en het OM ook wel bekend zijn met de mogelijke smoesjes en daar wat op bedacht hebben. Je moet het behoorlijk aannemelijk maken dat jij écht niet de bestuurder was.
Dat een of andere schoonmoeder van een pool op jouw 180pk sterke GSX-R zou rijden met 250+ is wel wat onwaarschijnlijk inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Naja, vast wel iemand te vinden ;).

Overigens ga je in het voorbeeld van een gekloond kenteken ook aan de gang met valse aangiftes... Je mag best liegen in dit soort dingen (is niet strafbaar), maar valse aangiftes mogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun / moet je voor een gekloond kenteken zelf aangifte doen?
Er is geen kentekenplaat gestolen, dus ...

[ Voor 26% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-12-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Lijkt me wel... Je wilt iig dat het officieel in het systeem komt dat jouw kenteken wordt misbruikt. Wss moet je daarna een nieuwe aanvragen (met een 1-tje).

Maar details ken ik niet en ik denk ook niet dat dit verstandige route is. Je zou het goed moeten uitzoeken en direct geloofwaardig actie ondernemen. Bedenk ook dat je je verhaal zonder gaten moet kunnen vertellen als je toch voor moet komen. Das best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaten worden groter naarmate er vaker naar het zelfde feit gevragen wordt ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:50:
Overigens ga je in het voorbeeld van een gekloond kenteken ook aan de gang met valse aangiftes... Je mag best liegen in dit soort dingen (is niet strafbaar), maar valse aangiftes mogen niet.
Gekloond kenteken is te ingewikkeld. Iedereen zegt 'it wasn't me' maar je moet wel met een aanemelijk verhaal komen. Bijvoorbeeld door op een hele andere plaats te zijn geweest + getuigen met die motor op dat moment. Zonder dat bewijs gaat niemand mee in dat gekloond verhaal.

Je moet het verhaal simpel houden. Hoe moeilijker het verhaal is, hoe makkelijker je jezelf verlult en de hele boel nóg erger maakt. Dus die Poolse vriend die je motor wilde lenen is best makkelijk. Jij zat thuis en hij reed op die motor. Klaar.

btw, nog een protip: leugenaars komen vaak met een heel gedetailleerd verhaal omdat ze er heel lang over nagedacht hebben. Doordoor lullen ze zichzelf vast omdat ze altijd wel iets over het hoofd gezien hebben. Door gewoon heel 'feitelijk' of liever kort en bondig te zijn, wek je ook de indruk oprecht te zijn. De pliesie heeft wel wat ervaring met leugenaars. Ze zitten er vrijwel de hele dag tegenover...

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 09-12-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Blue-eagle

Kijk de komende tijd wel even uit voor wie je de deur opendoet. Op flitsservice staan een aantal ervaringen van mensen die dan alsnog hun rijbewijs mochten inleveren nadat ze gelasert waren of op de foto gezet waren.
De komende tijd rijden met andere motorkleding bijvoorbeeld kan ook geen kwaad. De persoon die onlangs zonder kenteken was gevlucht is later gepakt. Daarbij hebben ze ook gekeken naar zijn outfit.

Verder is de kans groot dat je uiteindelijk je rijbewijs even mag inleveren na een zitting. Enkel voorwaardelijk is er niet meer bij met 70+ te hard. Reken voor 70+ 4 maanden, 90+ 6 enzovoort...

Voortaan tussen de controlelussen rijden. Dus op de middenlijn, dit werkt niet bij alle trajectcontroles

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Had iemand deze al gepost?
YouTube: Road Rage Incident Biker and Chav in VW Golf Fighting (Short version)

Ik zou ook behoorlijk schrikken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Dat is wel erg duidelijk in scene gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Heerlijk dat Britse gescheld :D Thefok you doin' you fokking wanka!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:09:
[...]

En volgens mij heb je ook meer aan zo'n gele helm. ...
Ik heb ergens een onderzoek gelezen van de politie hiernaar. Als ik me niet vergis was overdag fluo oranje en geel inderdaad het beste zichtbaar, maar 's nachts niet erg goed. Had te maken met de voornamelijk oranje weg verlichting. Daardoor kwamen witte helmen het best uit de bus.
Tylen schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:36:
vind het er altijd zo knullig uitzien dat geslalom. Gewoon gas op de lolly en hard remmen. Zijn ze zo op temperatuur.
Interessant... Maar geslalom helpt wel je zichtbaarheid en helpt op lange ritten tegen verveling en je focus hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:48:
Dat is wel erg duidelijk in scene gezet.
Nee echt? Filmpje niet afgekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:40:
@Blue-eagle

Kijk de komende tijd wel even uit voor wie je de deur opendoet. Op flitsservice staan een aantal ervaringen van mensen die dan alsnog hun rijbewijs mochten inleveren nadat ze gelasert waren of op de foto gezet waren.
De komende tijd rijden met andere motorkleding bijvoorbeeld kan ook geen kwaad. De persoon die onlangs zonder kenteken was gevlucht is later gepakt. Daarbij hebben ze ook gekeken naar zijn outfit.
:Y
http://www.dailymail.co.u...g-immune-prosecution.html
http://web.orange.co.uk/a...for_speed_camera_gestures
http://www.kentonline.co....icks-two-fingers-up-8303/
http://www.dailymail.co.u...alutes-speed-cameras.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb ook wel eens vrolijk naar een frontflitser gezwaaid met net wat meer dan VMax, maar dat 19x achter elkaar doen is redelijk onhandig... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben denk ik minimaal 30 keer geflitst met m'n brommer toen ik nog veel brommer reed, van voren, bij een flitspaal hier in de regio. Elk jaar hadden we een grote toerrit en die flitspaal zat standaard in de route, elk jaar werden er dus +30 brommers geflitst van voren :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Flitsen van voren in Nederland? Volgens mij doen ze dat bij omliggende landen alleen in Duitsland.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

timovd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:50:
Flitsen van voren in Nederland? Volgens mij doen ze dat bij omliggende landen alleen in Duitsland.
Niet veel, maar er staan hier en daar een paar palen die van voren flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deze flitspaal flitst ook van voren, doorgaande weg in Milsbeek, je mag er 50. Ik denk dat iedere motorrijder hier uit de regio Nijmegen meerdere malen hier op de foto staat :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
2x keer geflits worden is ook niet zo'n probleem. Zolang dat niet heel erg te hard is zullen ze er niets mee doen.
A teenage motorcyclist who deliberately set off 26 different speed cameras giving German police the finger in each one has been fined £4,000.
Hier vraag je er natuurlijk wel erg om dat ze een keer verder gaan kijken om te zien of ze je kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:15:
2x keer geflits worden is ook niet zo'n probleem. Zolang dat niet heel erg te hard is zullen ze er niets mee doen.

[...]

Hier vraag je er natuurlijk wel erg om dat ze een keer verder gaan kijken om te zien of ze je kunnen vinden.
"A lot of the time I was just accelerating for the cameras. I don't like them, I don't like the existence of them in this country."
dat was ook niet slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Klopt, in Duitsland wordt alleen van voren geflitst, omdat de bestuurder in beeld moet zijn ter identificatie. En zo heb je dus geen last als motorrijder van flisters.

Oud, maar blijft leuk - Britse Muppet geflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Bommes schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:05:
Als ik me zelf zo vliegend door de lucht zou "vinden" vind ik het niet echt meer "de grap" denk ik..

Oh aanrader:
[video]
voor de motoravonturist volgers al bekend denk ik.
Net de eerste van een aflevering of 20 zitten kijken (4 dvd's) echt leuk en goed tegen de winter depressie.
Zelf totaal niet religieus maar een oud klasgenoot wel en die raadde mij Wikipedia: De Schaduw van het Kruis aan. Zeker ook aangenaam verrast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jolke schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:04:
[...]

Klopt, in Duitsland wordt alleen van voren geflitst, omdat de bestuurder in beeld moet zijn ter identificatie. En zo heb je dus geen last als motorrijder van flisters.

Oud, maar blijft leuk - Britse Muppet geflitst.
In Nederland bij bepaalde flitspalen dus ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vaak ook als je inhaalt ;)

Inmiddels een gebruikt gasklephuis besteld voor me KTM, hopelijk kan ik dus binnenkort weer rijden O+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Hier maar weer eens posten :+ :W

Inmiddels van CBR600F3 --> RSVMille '98 gegaan *D _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/q77/s720x720/1374316_529881680422750_1619001206_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q73/s720x720/1378162_521444114599840_175966736_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/q71/s720x720/999195_510543079023277_1948875573_n.jpg

Maar staat inmiddels ins huis gestald voor de winter en de bijbehorende winterbeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

GewoonDennis schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:05:
Hier maar weer eens posten :+ :W

Inmiddels van CBR600F3 --> RSVMille '98 gegaan *D _/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar staat inmiddels ins huis gestald voor de winter en de bijbehorende winterbeurt :+
Yay, nog een Mille :) Mooie foto die 1e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Mooie foto's, GewoonDennis. Zou je je nummerbordje niet even zwart maken?
Derde foto, was op de openbare weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:21:
[...]
Zelf totaal niet religieus maar een oud klasgenoot wel en die raadde mij Wikipedia: De Schaduw van het Kruis aan. Zeker ook aangenaam verrast over.
Dat soort dingen zijn altijd leuk. Een thema voor een reis is een leuk startpunt. En het gaat uiteindelijk om de plaatsen die je bezoekt en de mensen die je ontmoet.

Zo heb ik nog een soort plan in het achterhoofd om een end-to-end te doen in Engeland. Van John o'Groats naar Land's End. Niet om het gedaan te hebben, maar vanwege de route. Je kunt voor 10 pond lid worden en als je voldoende stempeltjes verzameld onderweg, krijg je een certificaat. Gaat helemaal nergens over, maar wel leuk om het af te maken. Je kunt dan zelf invulling geven aan de route. Bijvoorbeeld proberen zoveel mogelijk graafschappen te doorkruisen oid. Je hebt dan een doel en iets om over te praten als mensen je naar je reisdoel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:56:
Wa's daar het nut van? Enige "voordeel" wat ik me dáár bij voor kan stellen is dat "buitenlandse" marktplaatsverkopers jouw foto's/gegevens niet kunnen gebruiken voor een fake advertentie met een kloppend kenteken wat op de RDW site op te vragen is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:12:
[...]
Wa's daar het nut van? Enige "voordeel" wat ik me dáár bij voor kan stellen is dat "buitenlandse" marktplaatsverkopers jouw foto's/gegevens niet kunnen gebruiken voor een fake advertentie met een kloppend kenteken wat op de RDW site op te vragen is.
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd. Alsof ze niet gewoon lopend over straat aan kentekens kunnen komen. Volgens mij allemaal bangmakerij, ze kunnen er vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tuurlijk niet, dat is op het circuit, zie je toch zo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:12:
[...]

Precies, dat dus :P
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:49:
[...]

Tuurlijk niet, dat is op het circuit, zie je toch zo? :o
:9
Nope industrieterrein waar we zo nu en dan is piccies laten maken 8) :9

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Met en blokje magnesium? >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jolke
  • Nu online
Pff... wat een opmerkingen allemaal :)

Over straat lopen en nummerborden opschrijven is meer merk dan copy-paste vanaf een plaatje van internet. Maar goed, laat maar...

Overigens mooie keuze een dikke twee-pitter :Y

• GewoonDennis
Titanium O-)

sneaky poser post :$

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q73/s720x720/972104_496259827118269_1105240139_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/s720x720/534364_329101703834083_184450775_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/s720x720/421521_329792133765040_1433789636_n.jpg

Allemaal op het industrieterrein daar, zo'n 2/3 x per jaar met 8 man ofzo daarheen incl 2 fotografes d:)b
Jolke schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:59:

Over straat lopen en nummerborden opschrijven is meer merk dan copy-paste vanaf een plaatje van internet. Maar goed, laat maar...

Overigens mooie keuze een dikke twee-pitter :Y
Ik snap wat je bedoeld, de 1 zegt dat het ivm diefstal is(dan wel kenteken, dan wel de hele motor, de ander zegt dat de politie je op deze manier kan bekeuren.
Er zal qua kenteken diefstal vast een kern van waarheid inzitten, ik deed eerder ook wel kenteken wegshoppen, maar soms gewoon geen zin in :+

Thanks! Heb 'm nu een half jaar, en ga niet zomaar weer terug naar 4cilinder denk ik :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Net niet dat handje :P

• XBL

XBL

Qua bekeuren op basis van filmpjes enzo: laatst over gehad met een politieagent en dat gebeurt niet zo snel. Wat er eerder gebeurd is dat je op een "lijstje" komt als je het echt te bont maakt en dat ze je in het echt in de gaten gaan houden. Als een VHT of VROS auto je tegenkomt gaat-ie je vrijwel zeker volgen. Ze kunnen je zelfs thuis gaan opwachten en dan volgen.

Overigens wordt er wel eens beboet op basis van een filmpje, maar dat is in uitzonderlijke situaties.

Gewoon niet te gek doen qua overtredingen en het zit wel snor. Kenteken in de filmpjes waar je overtredingen maakt zou ik wel even onzichtbaar maken (evt. in alle filmpjes op je YT-kanaal (of waar je ze ook post)), dan maakt het al een stuk lastiger voor de politieagent om te achterhalen wie je bent en op welke motor je rijdt.

• GewoonDennis
Volstaat voor de foto, raak = weer handschoen beschadigd :F :P _O-

• GewoonDennis
XBL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:02:
Qua bekeuren op basis van filmpjes enzo: laatst over gehad met een politieagent en dat gebeurt niet zo snel. Wat er eerder gebeurd is dat je op een "lijstje" komt als je het echt te bont maakt en dat ze je in het echt in de gaten gaan houden. Als een VHT of VROS auto je tegenkomt gaat-ie je vrijwel zeker volgen. Ze kunnen je zelfs thuis gaan opwachten en dan volgen.

Overigens wordt er wel eens beboet op basis van een filmpje, maar dat is in uitzonderlijke situaties.

Gewoon niet te gek doen qua overtredingen en het zit wel snor. Kenteken in de filmpjes waar je overtredingen maakt zou ik wel even onzichtbaar maken (evt. in alle filmpjes op je YT-kanaal (of waar je ze ook post)), dan maakt het al een stuk lastiger voor de politieagent om te achterhalen wie je bent en op welke motor je rijdt.
''I'm with stupid''
En daar in die bocht hebben we zelfs al aantal x politie gehad, maar geen problemen ermee :P

• XBL

XBL

Over filmpjes gesproken: een nieuwe Daily Bits staat weer online :).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:42:
[...]

Dat soort dingen zijn altijd leuk. Een thema voor een reis is een leuk startpunt. En het gaat uiteindelijk om de plaatsen die je bezoekt en de mensen die je ontmoet.

Zo heb ik nog een soort plan in het achterhoofd om een end-to-end te doen in Engeland. Van John o'Groats naar Land's End. Niet om het gedaan te hebben, maar vanwege de route. Je kunt voor 10 pond lid worden en als je voldoende stempeltjes verzameld onderweg, krijg je een certificaat. Gaat helemaal nergens over, maar wel leuk om het af te maken. Je kunt dan zelf invulling geven aan de route. Bijvoorbeeld proberen zoveel mogelijk graafschappen te doorkruisen oid. Je hebt dan een doel en iets om over te praten als mensen je naar je reisdoel vragen.
Geef maar een seintje als je het gaat doen :)
for the record het is in Engeland en Schotland... laat de schotten het maar niet horen ;)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Volgend jaar Engeland/Schotland + Isle of Man met een maat van me. Hij op de Duc ik op.. nja.. GPz of VFR, afhangend van wanneer. :P

Mooi grote toer doen, familie zal blij zijn me weer eens te zien na zoveel jaar GB te hebben ontweken en de TT niet te vergeten natuurlijk. :9

• GewoonDennis
Gaaf 8)

IoM staat hier ook hoog op de todo list *D

• Jolke
  • Nu online
GewoonDennis schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:58:
[...]
en ga niet zomaar weer terug naar 4cilinder denk ik :9
Euhm... foto 2 en 3 lijken anders erg veel op een CBR600 '97 ... :P
Had namelijk hiervoor zo eentje, maar dan met gele strepen. Fijne motor toch wel, maar ben zeker blijer met mijn VTR :)

• GewoonDennis
Jolke schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:00:
[...]

Euhm... foto 2 en 3 lijken anders erg veel op een CBR600 '97 ... :P
Had namelijk hiervoor zo eentje, maar dan met gele strepen. Fijne motor toch wel, maar ben zeker blijer met mijn VTR :)
Haha zoals eerder gepost, was dat m'n vorige fiets. :9
Foto's waren na aanleiding van de "magnesium?" vraag haha.

Zijn heerlijke fietsen, leuk als beginner maar ook snel zat snel/leuk zat voor "meer ervaren" rijder imo :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:59:

Nee, sorry, niet laat maar ;) . Leg me nou eens duidelijk uit waarom ik mijn kenteken niet op de foto moet zetten op internet. Omdat ze anders iemand anders oplichten via mijn motor? Lekker belangrijk. Mensen die daar intrappen verdienen het. Je komt uiteindelijk toch kijken en dan zie je dat er iets (papieren e.d.) niet kloppen? En wie een motor via email koopt en zomaar geld overmaakt...laat maar :+

Of gaat het om iets anders? Ik kan me zo 1-2-3 niets bedenken, maar ik sta open voor nieuwe ideëen. Iemand heeft wel eens geroepen dat ze valse papieren kunnen maken en dan je motor op hun naam overschrijven oid. Maar ja...dat is dan een gerichte diefstal (op bestelling) en dan hebben ze je motor toch al zien staan.

Kijk, iedereen doet het braaf, maar zo zijn er zoveel dingen die 'iedereen' maar doet en roept. Van dat soort dingen vraag ik me dan heel vaak af wat nou precies het verhaal erachter is. Want het is niet zo voor de hand liggend (vind ik dan).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:24:
[...]
Geef maar een seintje als je het gaat doen :)
for the record het is in Engeland en Schotland... laat de schotten het maar niet horen ;)
Haha...Schotten zijn gewoon gekke Engelsen. Connolly heeft zich er een keer over uitgelaten. Hij vroeg zich af wat mensen bezielden om naar Schotland te trekken. Hij deed voor hoe dat moet zijn gegaan 'Come on, let's go further north; there's even more rain there...' :+

• Jolke
  • Nu online
GewoonDennis schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:18:
[...]

Haha zoals eerder gepost, was dat m'n vorige fiets. :9
Foto's waren na aanleiding van de "magnesium?" vraag haha.

Zijn heerlijke fietsen, leuk als beginner maar ook snel zat snel/leuk zat voor "meer ervaren" rijder imo :)
Die had ik dan gemist, sorry, volg deze thread nog niet zo heel lang. Maar inderdaad zoals je zegt, een leuke opstapmotor, maar ik zou em niet als eerste motor aanraden met z'n 100pk en lage gewicht. De reden dat ik em weggedaan heb, is het gepiekte vermogen... lamme hand en voet van het schakelen :)
Keuze was toen, of een zwaardere vierpitter of eenzelfde aantal cc met 2 cilinder. Een blade of een SV650 dus, maar toen viel al snel de keuze op een Firestorm - zeker toen de matzwarte uit 2004 voor een goed prijsje aangeboden werd. :)

• XBL

XBL

mphilipp schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:56:
[...]

Nee, sorry, niet laat maar ;) . Leg me nou eens duidelijk uit waarom ik mijn kenteken niet op de foto moet zetten op internet. Omdat ze anders iemand anders oplichten via mijn motor? Lekker belangrijk. Mensen die daar intrappen verdienen het. Je komt uiteindelijk toch kijken en dan zie je dat er iets (papieren e.d.) niet kloppen? En wie een motor via email koopt en zomaar geld overmaakt...laat maar :+

Of gaat het om iets anders? Ik kan me zo 1-2-3 niets bedenken, maar ik sta open voor nieuwe ideëen. Iemand heeft wel eens geroepen dat ze valse papieren kunnen maken en dan je motor op hun naam overschrijven oid. Maar ja...dat is dan een gerichte diefstal (op bestelling) en dan hebben ze je motor toch al zien staan.

Kijk, iedereen doet het braaf, maar zo zijn er zoveel dingen die 'iedereen' maar doet en roept. Van dat soort dingen vraag ik me dan heel vaak af wat nou precies het verhaal erachter is. Want het is niet zo voor de hand liggend (vind ik dan).
Ik heb wel eens verhalen gehoord waarbij iemand z'n kenteken was gekopieerd en vervolgens boetes binnen kreeg. Hoop gedoe om dat ongedaan te krijgen en je moet vaak ook nog kosten maken (nieuw kenteken, met zo'n "1"-tje, bijvoorbeeld). Maar ik maak m'n kenteken ook niet onherkenbaar, hoor... vind het maar een hoop gedoe en kans is super klein dat ze jouwe pakken.

• PilatuS
  • Niet online
Als je het kenteken weghaald weet je zeker dat er niets mee kan gebeuren, wat dat dan ook zou mogen zijn. Ik haal het gewoon altijd weg, kan in ieder geval nooit kwaad.

• GewoonDennis
Jolke schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:54:
[...]

Die had ik dan gemist, sorry, volg deze thread nog niet zo heel lang. Maar inderdaad zoals je zegt, een leuke opstapmotor, maar ik zou em niet als eerste motor aanraden met z'n 100pk en lage gewicht. De reden dat ik em weggedaan heb, is het gepiekte vermogen... lamme hand en voet van het schakelen :)
Keuze was toen, of een zwaardere vierpitter of eenzelfde aantal cc met 2 cilinder. Een blade of een SV650 dus, maar toen viel al snel de keuze op een Firestorm - zeker toen de matzwarte uit 2004 voor een goed prijsje aangeboden werd. :)
Haha klopt, zijn ook leuke fietsen!

Ik heb een gs500 - cbr400rr - cbr600f2 - yzf750 (blok stuk) - cbr600f3 gehad, maar op de F3 heel verl fun gehad! Maar wilde eindelijk wel eens een keer wat meer power :P Dus een Mille :9 8) leuke en betaalbare 2pitter.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:35:
[...]

Ik heb wel eens verhalen gehoord waarbij iemand z'n kenteken was gekopieerd en vervolgens boetes binnen kreeg. Hoop gedoe om dat ongedaan te krijgen en je moet vaak ook nog kosten maken (nieuw kenteken, met zo'n "1"-tje, bijvoorbeeld). Maar ik maak m'n kenteken ook niet onherkenbaar, hoor... vind het maar een hoop gedoe en kans is super klein dat ze jouwe pakken.
En ze moeten dezelfde motor hebben, anders zien ze op de foto al dat het jouw motor niet is. In dat geval loop ik geen risico...wie gaat er nou de hooligan uithangen op dat bankstel van mij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Aardig mistig weer 's ochtends vroeg de laatste paar dagen... Wat doen jullie tegen mist en zooi op je vizer? Regen spoelt wel weg, maar die nevel bij mist is vaak net te fijn om grote druppels te vormen die vanzelf wegrollen.

Ik heb zelf zo'n mini-wissertje om mijn linkerwijsvinger gedaan om daarmee elke paar minuten de boel weer doorzichtig te maken, dit werkt prima zolang ik hem niet vergeet :+

Afbeeldingslocatie: http://www.rallyadventureshop.nl/cms_media/producten/680-2.jpg

Iemand anders nog geniale ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
Handschoenen kopen met opgestikte zeem op de wijs en middelvinger, werkt prima :) Kan je ook niet vergeten xD
XBL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:12:
Over filmpjes gesproken: een nieuwe Daily Bits staat weer online :).

[video]
Hij was weer leuk JOGM :) Ik kijk m elke keer met plezier. Elke donderdag een filmpje red je trouwens niet haha!

[ Voor 62% gewijzigd door Frontysco op 13-12-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Frontysco schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:18:
Handschoenen kopen met opgestikte zeem op de wijs en middelvinger, werkt prima :) Kan je ook niet vergeten xD

[...]
Goed dat je het zegt, ik heb nog ergens een setje met een rubberen wissertje op de wijsvingers ingebouwd. Dat zijn echter dikke winterhandschoenen, die draag ik bijna nooit omdat ik het voor geen meter vind rijden :P (ik ben zo'n idioot die zelfs met dit weer nog met zomerhandschoentjes rijdt... Liever koude handen dan zweethanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:56:
[...]

Buiten de redenen die hierboven genoemd zijn dat er een (kleine) kans is dat ze kenteken misbruiken, heb ik zoiets van, waarom moet je dat prijs geven en waarom moet men dat weten. Het feit dat ze op één of andere manier eigenaar aan motor kunnen linken. Je valt als motorrijder toch al meer op en niet altijd in het voordeel; kenteken noteren, via internet relevante informatie zoeken en voor je het weet staan ze voor je deur.
Zelfde eigenlijk als dat ik mijn bankrekening niet op internet zet, ook al kunnen mensen daar wellicht niet direct wat mee - behalve geld storten :P

Edit: welk bankstel heb je dan? Klinkt als een BMW GT of een GoldWing... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
GewoonDennis schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:44:
[...]

Haha klopt, zijn ook leuke fietsen!

Ik heb een gs500 - cbr400rr - cbr600f2 - yzf750 (blok stuk) - cbr600f3 gehad, maar op de F3 heel verl fun gehad! Maar wilde eindelijk wel eens een keer wat meer power :P Dus een Mille :9 8) leuke en betaalbare 2pitter.
Ik heb destijds ook zeker naar een RSV gekeken, en stiekem ook wel naar een Duc, maar die zijn onbetaalbaar. Vond de dikke pijp van een RSV niet zo mooi, smaken verschillen, en de symmetrie van twee uitlaten aan weerskanten bij een Firestorm weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:39:
[...]

Edit: welk bankstel heb je dan? Klinkt als een BMW GT of een GoldWing... :+
Valt mee, ex-politie K75RT of K100RT dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
gwystyl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:58:
[...]

Valt mee, ex-politie K75RT of K100RT dacht ik.
Ook nog met de blauw/witte/rode strepen erop? Dan kan me idd voorstellen dat niemand daarmee wil wil joyriden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Chakotay schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:48:
Aardig mistig weer 's ochtends vroeg de laatste paar dagen... Wat doen jullie tegen mist en zooi op je vizer? Regen spoelt wel weg, maar die nevel bij mist is vaak net te fijn om grote druppels te vormen die vanzelf wegrollen.

Ik heb zelf zo'n mini-wissertje om mijn linkerwijsvinger gedaan om daarmee elke paar minuten de boel weer doorzichtig te maken, dit werkt prima zolang ik hem niet vergeet :+

[afbeelding]

Iemand anders nog geniale ideeën?
Gewoon met mn handschoen d:)b
Linker handschoen heeft op wijsvinger een klein stukkie stof wat op zeem lijkt. Ik ben zelf van mening dat het niet met die bedoeling is gemaakt maar het werkt prima.
Hier nog zo'n idioot die niks met winterhandschoenen doet trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Frontysco schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:18:
Hij was weer leuk JOGM :) Ik kijk m elke keer met plezier. Elke donderdag een filmpje red je trouwens niet haha!
Thnx :). Elke donderdag lukt wel, maar ik post hier alleen m'n Daily Bits videootjes. De andere filmpjes zijn vooralsnog een beetje saai. Als je die ook wilt zien moet je ff op m'n kanaal kijken of gewoon subscriben op YouTube, dan krijg je ze meteen te zien ergens op donderdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Heb zelf ook handschoenen die beetje rubber/zeem-achtige structuur hebben. Vizier word er goed schoon van iig. Maar toch ontkom ik er niet aan om af en toe het vizier toch schoon te maken als ik weer thuis ben. Warm lauw water met een paar druppeltjes wasmiddel doet wonderen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:42:
[...]

Ik heb destijds ook zeker naar een RSV gekeken, en stiekem ook wel naar een Duc, maar die zijn onbetaalbaar. Vond de dikke pijp van een RSV niet zo mooi, smaken verschillen, en de symmetrie van twee uitlaten aan weerskanten bij een Firestorm weer wel :)
Uitlaten zijn prima te vervangen toch? :P De stock-pijp van de vroege RSV is inderdaad was log, de open titanium pijp van Aprilia zelf die ik er meestal opzitten is al een stuk compacter:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/76894/f54ce1c58bf2f8dbcb242057a2b5685d/large

2-1-2 systemen zijn er ook wel voor te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.indysuperbikes.com/image.php?productid=119617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie gebruikt z'n rain-x of rain away nano spul op hun vizier? Werkt dat zonder het vizier aan te tasten? Zag op louis z'n 'huismerk' nano spulletje staan die niet je vizier zou verouderen/uitdrogen wat Rain-x dan weer wel schijnt te doen.

En anders toch voor z'n wissertje gaan? Of zijn die nadelen ook groter dan de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:17:
[...]

Uitlaten zijn prima te vervangen toch? :P De stock-pijp van de vroege RSV is inderdaad was log, de open titanium pijp van Aprilia zelf die ik er meestal opzitten is al een stuk compacter:

[afbeelding]

[afbeelding]
Klopt, maar in de zoektocht naar een mooie tweepitter viel ik vrij snel bijna letterlijk over deze Firestorm. Ik had nog niet eens een proefritje op een RSV gemaakt. Letterlijk binnen een week gevonden, gekocht en opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:17:
Wie van jullie gebruikt z'n rain-x of rain away nano spul op hun vizier? Werkt dat zonder het vizier aan te tasten? Zag op louis z'n 'huismerk' nano spulletje staan die niet je vizier zou verouderen/uitdrogen wat Rain-x dan weer wel schijnt te doen.

En anders toch voor z'n wissertje gaan? Of zijn die nadelen ook groter dan de voordelen?
Ik gebruik Rain-X en ben er wel tevreden over, maar ik vind het best duur spul.

Overgens tast Rain-X mijn vizier niet aan volgens mijn helm fabrikant:

http://hjchelmets.com/hjca/tech_sCare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Chakotay schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:17:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die gebruik ik zelf ook, alleen rondkijkend naar wat anders :P
Alleen die 2 - 1 - 2 zijn zo duur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:36:
[...]

Ik gebruik Rain-X en ben er wel tevreden over, maar ik vind het best duur spul.

Overgens tast Rain-X mijn vizier niet aan volgens mijn helm fabrikant:

http://hjchelmets.com/hjca/tech_sCare
Huh. grappig.
Ik gebruik sinds hjaar en dag Rain-X voor mn auto ruiten maar heb het niet op mn vizier gedaan omdat Rain-X zelf zegt dat het kunststoffen mogelijk aan kan tasten.
Wel mooi om te horen (met bron) dat het jouw HJC dus niet aantast. Denk dat ik vanmiddag maar meteen mijn HJC ga behandelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik gebruik oldskool Turle Wax op mn vizier, werkt al jaren prima voor in de regen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Van 't winter maar weer eens een bestelling plaatsen.
Ketting/tandwielsetje en bandjes (Duitsland)
Tip: mopedreifen, alle banden en vele malen goedkoper als in Nederland *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:02:
[...]
Ook nog met de blauw/witte/rode strepen erop? Dan kan me idd voorstellen dat niemand daarmee wil wil joyriden. :o
Nee, die moest ik op last van het ministerie onder bedreiging met de landsadvocaat verwijderen :+
Het is slechts een R850RT, maar ik noem het een bankstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
GewoonDennis schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:20:
Van 't winter maar weer eens een bestelling plaatsen.
Ketting/tandwielsetje en bandjes (Duitsland)
Tip: mopedreifen, alle banden en vele malen goedkoper als in Nederland *D
Moet je misschien wat beter zoeken in Nederland :+
Setje Pilot Road 3 die ik eronder heb is maar 15 euro goedkoper bij Mopedreifen dan wat ik er voor betaald heb incl. monteren bij een Nederlandse zaak. Met het verschil dat als ik ze bij die site bestel, er nog kosten voor verzenden en montage bij komen, en ze dus zelfs duurder worden (10-20 euro per band voor montage?). Nu kan ik gewoon mn motor bij de garage afleveren en even later ophalen met nieuwe banden en is het dus nog goedkoper ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
zeg dan waar je t doet tankiej, niet zo geheimzinnig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Marc Rademaker schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:43:
zeg dan waar je t doet tankiej, niet zo geheimzinnig :)
Eénmanszaakje in Ten Post (Groningen), Rinket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Tankiej schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:01:
[...]
En vervolgens >15 euro aan brandtsof om daar te komen :+
In Geldermalsen zit Sabra motorbanden, waar ik altijd langs ga. Bakkie koffie en ondertussen maken ze motor klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Tankiej schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:01:
[...]

Ja kijk daar heb je het al ;)
Zal niet voor iedereen maar klakkeloos zo goedkoop zijn + niet in de buurt.
Ik laat ze er ook voor nop onderzetten en bestel genoeg om de verzendkosten niet te hebben :P

Mgoed, 't is maar een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:55:
[...]

Nee, die moest ik op last van het ministerie onder bedreiging met de landsadvocaat verwijderen :+
Het is slechts een R850RT, maar ik noem het een bankstel.
Wat is je huidige KM stand en olie verbruik?

Mijn pa had een R1100R, gekocht met geloof ik 50k en daar tot 120k mee gereden.
het olie verbruik ging van absurd hoog naar een redelijk acceptabel 100cc per 1200km.

Ben benieuwd of de 850 blok iets beter met olie omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:33
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:50:
[...]

Mijn pa had een R1100R, gekocht met geloof ik 50k en daar tot 120k mee gereden.
het olie verbruik ging van absurd hoog naar een redelijk acceptabel 100cc per 1200km.

Ben benieuwd of de 850 blok iets beter met olie omgaat
Mijn ervaring is dat dat erg afhankelijk is van de olie die je er in gooit. Ik heb in de garage een R850R en een R1100RS staan, die allebei een laag olieverbruik hebben sinds ik er een keer Bel Ray 20W50 halfsyntheet in heb gegooid. Mijn RS had voorheen een vrij hoog olieverbruik (ongeveer een liter per 3k) en met Bel Ray heb ik er met 8k een keer een scheutje bij moeten doen en dat was het.

Het is natuurlijk een anecote, maar ik heb deze tip ook weer via via.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:50:
[...]
170k en met moeite een kwart liter op de 10k. Ik heb nog steeds het 1L kannetje olie dat ik vrij snel na de aanschaf van deze motor gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:29:
[...]
Moet je misschien wat beter zoeken in Nederland :+
Setje Pilot Road 3 die ik eronder heb is maar 15 euro goedkoper bij Mopedreifen dan wat ik er voor betaald heb incl. monteren bij een Nederlandse zaak.
Ik kwam ook op een verschil van €30 tov Mopedreifen en mijn vaste bandenboer. Voor dat geld ga ik niet lopen kloten. En hij kan ook remblokken doen en heeft me al een keertje gematst met de montage. Uiteindelijk dus net zo duur/goedkoop. Gemak is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GewoonDennis schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:27:
[...]

Ja kijk daar heb je het al ;)
Zal niet voor iedereen maar klakkeloos zo goedkoop zijn + niet in de buurt.
Ik laat ze er ook voor nop onderzetten en bestel genoeg om de verzendkosten niet te hebben :P

Mgoed, 't is maar een tip ;)
Maar het zal vast niet de enige zaak in NL zijn die zo goedkoop is, er zijn vast meer verspreid over het land :+
mphilipp schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:01:
[...]

Ik kwam ook op een verschil van €30 tov Mopedreifen en mijn vaste bandenboer. Voor dat geld ga ik niet lopen kloten. En hij kan ook remblokken doen en heeft me al een keertje gematst met de montage. Uiteindelijk dus net zo duur/goedkoop. Gemak is ook wat waard.
Dat ook inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Tankiej schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:56:
[...]

Maar het zal vast niet de enige zaak in NL zijn die zo goedkoop is, er zijn vast meer verspreid over het land :+

[...]

Dat ook inderdaad! :)
Klopt ook zeker, het scheelt mij (en dat is uitgaande van mét verzendkosten én montage a 10€ per band) zo'n 80€ op een setje vergeleken met de goedkoopste hier _O-
Als ik er 1 om de hoek had zitten die het goedkoop deed ging ik ook niet zelf bestellen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Iemand die dit apparaat herkent?

Ik zag geen merknaam of zo...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XF5T4tM.jpg

Heul groot:
http://i.imgur.com/6YNWY92.jpg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
die is behoorlijk omgebouwd. dus je zou hem aan de hand van het blok moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Volgens mij is dat een BMYamasuki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Kentekencheck, tadaa :P
Pagina: 1 ... 17 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.