Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.563 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:44:
[...]

Beetje DVR of "gewone" Actioncam met een externe microfoon ingang voldoet ook wel. Plaatsing van de microfoon is 't grootste issue met die standaard dingen vanwege de rijwind.
Nouja, dat is ook het punt. Je camera zit bijna altijd in de wind.

Zelf heb ik ook zo'n Zoom H1, maar ben er nog niet echt over uit waar ik em plaats. Wil em het liefste onder m'n zadel kwijt, zodat ik niet telkens met m'n rugtas hoef te rijden (liever nog in een jaszak, maar dan hoor je te veel het bewegen van de m'n jas). Echter hoor ik onder het zadel eigenlijk alleen maar het geluid van de motor ipv uitlaat en daarnaast trilt volgens mij m'n custom undertail dinges, dus dat pikte-ie ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog advies om een uitlaat met hitte isolerende tape te behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de RSV heeft een nieuw voorbandje, een Dunlop Sportsmart² deze keer. Wat loopt het loopvlak van dat ding ver door zeg :o Aan het einde is het zo goed als verticaal, volgens mij kan zelfs Marquez daar de schaamranden niet vanaf rijden zonder de asmoer over het asfalt te schrapen :P

Netjes trouwens, de vorige (Dunlop Sportsmart 1) is ruim 22k km meegegaan. Achter haal ik maar de helft :P

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 04-12-2013 18:31 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net terug van een dagje motorrijden.
eind naar het noorden gegaan met vrienden...

allemaal hebben we "momentjes" gehad waarbij voor of achterbanden simpel weg niet meer wilde volgen.
allemaal zonder kleerscheuren terug gekomen, maar schoon ondergoed was wel noodzakelijk.

die pilot road 3 mag dan prima grip in het nat geven maar koude vochtige ondergrond is in ieder geval niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:42:
net terug van een dagje motorrijden.
eind naar het noorden gegaan met vrienden...

allemaal hebben we "momentjes" gehad waarbij voor of achterbanden simpel weg niet meer wilde volgen.
allemaal zonder kleerscheuren terug gekomen, maar schoon ondergoed was wel noodzakelijk.

die pilot road 3 mag dan prima grip in het nat geven maar koude vochtige ondergrond is in ieder geval niet optimaal
Nieuwe voorband met dit weer is helemaal geweldig, dat word leuk morgen... 100 meter afstand houden overal op, want hard remmen word gevaarlijk waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:46:
[...]
Nieuwe voorband met dit weer is helemaal geweldig, dat word leuk morgen... 100 meter afstand houden overal op, want hard remmen word gevaarlijk waarschijnlijk :P
Valt op zich wel mee. Ik heb echt iedere keer als ik nieuwe banden krijg regen. En dan moet ik slechts naar Geldermalsen, maar ik moet wel een paar rotondes over waar veel vrachtwaggels overheen gaan. En altijd goed aangekomen. Je moet je - zoals altijd - gewoon aanpassen aan de omstandigheden. Met dit weer doe ik ook altijd ietsje voorzichtiger met de auto. Bepaalde stukken kunnen gewoon glad zijn momenteel. En hoewel het me niet verkeerd uit zou komen, wil ik toch liever geen schade in de laatste paar dagen van de auto (einde leasecontract; nieuwe auto staat al even te glimmen bij de dealer).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:00:
[...]

Valt op zich wel mee. Ik heb echt iedere keer als ik nieuwe banden krijg regen. En dan moet ik slechts naar Geldermalsen, maar ik moet wel een paar rotondes over waar veel vrachtwaggels overheen gaan. En altijd goed aangekomen. Je moet je - zoals altijd - gewoon aanpassen aan de omstandigheden. Met dit weer doe ik ook altijd ietsje voorzichtiger met de auto. Bepaalde stukken kunnen gewoon glad zijn momenteel. En hoewel het me niet verkeerd uit zou komen, wil ik toch liever geen schade in de laatste paar dagen van de auto (einde leasecontract; nieuwe auto staat al even te glimmen bij de dealer).
Hm, klinkt bekend, ik heb ook bijna altijd regen na een wissel... Toevallig :) Tot nu toe is het altijd goedgegaan, ik zie voor morgen ook geen problemen (famous last words...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er komen trouwens alweer Pilot Road 4 aan in januari. In 3 varianten: Normal, GT en Trail. Die laatste zal wel voor de 'Dual Sport' brommers zijn aan de maten te zien (19" voorwielen). GT voor de RT's (behalve die van mij natuurlijk) en Normal voor het voetvolk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsmotor.nl/images/stories/nieuws/0-2013/11_november/2014_MICHELIN_PilotRoad-4-GT-Trail.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 04-12-2013 23:45 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Leuk als winterbanden! Misschien toch eens op jacht gaan naar een 2e set wielen... Jammer dat die dingen zo duur zijn.

De verse Sportsmart² heeft zijn eerste ritje op koud nat wegdek overleefd, na een eindje snelweg kon ik ook weer fatsoenlijk hard tot stilstand remmen zonder dat het blokkeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vaste motorzaak is nogal tevreden over Continental banden, mede vanwege de ready2ride technologie.

Ready2ride wil zeggen niks inrijden maar meteen volluit gaan:

http://www.conti.nl/informatie/tractionskin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:01:
Mijn vaste motorzaak is nogal tevreden over Continental banden, mede vanwege de ready2ride technologie.

Ready2ride wil zeggen niks inrijden maar meteen volluit gaan:

http://www.conti.nl/informatie/tractionskin/
Erg nuttig inderdaad, ik hoop dat elke fabrikant dat toe gaat passen zolang het geen invloed heeft op de kwaliteiten na de eerste 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:32:
De verse Sportsmart² heeft zijn eerste ritje op koud nat wegdek overleefd, na een eindje snelweg kon ik ook weer fatsoenlijk hard tot stilstand remmen zonder dat het blokkeert :)
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad met nieuwe banden. Je moet je wel een beetje aanpassen met nieuwe banden, maar zo erg dat ze 0 grip hebben is het ook weer niet. Het is niet zo alsof ze met vaseline zijn ingesmeerd, dus als je een beetje voorzichtig doet is er in principe niets aan de hand.

Het is net als met winterbanden. Ik gebruik die dingen niet en kan prima uit de voeten met 'zomerbanden' (ik noem het gewone banden) in de sneeuw. Een kwestie van snelheid en gedrag aanpassen, dan is er vrij weinig aan de hand. Eerder in het jaar nog in een soort sneeuwstorm terecht gekomen onderweg terug uit Luxemburg. Zonder glijpartijen thuis gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook nog nooit problemen gehad met nieuwe banden. Eerste stuk gewoon rustig rijden en ze goed warm laten worden. Bij de laatste set ben ik even een stukje over de autobahn gegaan om ze lekker heet te krijgen. Wanneer ze goed warm worden gaat die zooi er vrij snel af.

Aan de andere kant zou het natuurlijk mooi zijn als dit probleem helemaal niet meer aanwezig is. Er zullen vast genoeg mensen zijn die schade gehad hebben hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:02:
[...]

Daar heb ik nou nog nooit last van gehad met nieuwe banden. Je moet je wel een beetje aanpassen met nieuwe banden, maar zo erg dat ze 0 grip hebben is het ook weer niet. Het is niet zo alsof ze met vaseline zijn ingesmeerd, dus als je een beetje voorzichtig doet is er in principe niets aan de hand.

Het is net als met winterbanden. Ik gebruik die dingen niet en kan prima uit de voeten met 'zomerbanden' (ik noem het gewone banden) in de sneeuw. Een kwestie van snelheid en gedrag aanpassen, dan is er vrij weinig aan de hand. Eerder in het jaar nog in een soort sneeuwstorm terecht gekomen onderweg terug uit Luxemburg. Zonder glijpartijen thuis gekomen.
Ik heb ook nooit problemen gehad. Alleen letterlijk de allereerste meters op snelheden van onder de 20kph op natte blaadjes, tja, dat werkt echt niet :P Net gewoon van het werk naar huis gereden op dezelfde manier als ik normaal zou doen met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:09:
Hier ook nog nooit problemen gehad met nieuwe banden. Eerste stuk gewoon rustig rijden en ze goed warm laten worden. Bij de laatste set ben ik even een stukje over de autobahn gegaan om ze lekker heet te krijgen. Wanneer ze goed warm worden gaat die zooi er vrij snel af.

Aan de andere kant zou het natuurlijk mooi zijn als dit probleem helemaal niet meer aanwezig is. Er zullen vast genoeg mensen zijn die schade gehad hebben hierdoor.
't is geen kwestie van 't spul er "af" rijden. Productie van banden gebeurd machinaal middels een giet (moulding) proces in een mal. Om een band automatisch/machinaal te kunnen lossen uit de mal wordt de mal ingespoten met een siliconen oplossing. Die siliconen trekken echter óók in het vloeibare rubber tijdens het "moulden" én verdwijnen pas weer uit 't rubber als de temperatuur van 't rubber er voor zorgt dat de poriën open gaan staan en de siliconen kunnen verdampen. Met alleen rechtdoor rijden blijven de siliconen gewoon achter in de randen van de band doordat die band niet écht warm wordt gereden.

Continental heeft sinds vorig jaar een patent op een procedé wat zónder die siliconen inspuiting tijdens 't gieten/moulden werkt en 't is eigenlijk gewoon kwalijk dat er een patent op rust, maar......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:09:
Er zullen vast genoeg mensen zijn die schade gehad hebben hierdoor.
Zeker weten, maar dat ligt aan die mensen en niet aan de banden. Zoals ik al zeg: als je je niet aanpast, ga je op je bek. Net als mensen die zelfs mét winterbanden op sneeuw nog brokken maken. Het is blijkbaar moeilijk om je kak in te houden en 'rustig rijden' is niet voor iedereen hetzelfde :+ . Daarom gaan ook zoveel mensen op hun bek als er een beetje zand op de weg ligt.

Ik denk ook dat het voornamelijk bij de mensen tussen de oren zit. Net als dat je geen grip zou hebben in de regen. Als je dan krampachtig gaat rijden, krijg je brokken. Ik reed ook met samengeknepen billen op nieuwe banden. Maar als je dan merkt dat je best nog grip hebt, ook al is het nat, leer je dat je gewoon normaal (dus relaxed, niet hard) moet rijden met aangepaste snelheid. En geen vreemde bewegingen maken. Ik probeer wel altijd op rechte stukken een beetje te slalommen om de band een beetje warm te stoken. Geen idee of het helpt. Ik denk het wel. Maar in principe heb je zat grip, maar als je altijd al gewend bent om op het achterwiel weg te trekken, moet je dat met nieuwe banden even laten. Nou ben ik zo'n saaie lul dat ik dat (bijna) nooit doe, dus misschien heb ik daarom geen problemen.

Natte blaadjes is van een andere orde inderdaad. Daar glij je zomaar op onderuit, ook met oude banden.

[ Voor 45% gewijzigd door mphilipp op 05-12-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het filmpje bij het artikel van Continetal geeft wel aan hoe makkelijk het kan. Die gast rijd nou niet bepaald als een idioot weg. Alleen net iets te veel hellingshoek met een klein beetje gas. Ook als je je goed aanpast kan het snel gebeurt zijn. Ik zou niet durven zeggen dat wanneer iemand onderuit gaat met nieuwe banden dat ie zich dan niet aangepast zou hebben of als een idioot rijd.

Edit.

Geniaal filmpje trouwens dit.

Best wel grappig gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:29:
Ik zou niet durven zeggen dat wanneer iemand onderuit gaat met nieuwe banden dat ie zich dan niet aangepast zou hebben of als een idioot rijd.
Er zitten een hoop gradaties tussen als een idioot rijden en rustig rijden. Misschien zijn het hele bijzondere banden die zo glad zijn. Maar als ik binnen 1km 3 rotondes neem met nieuwe banden in de regen en nog steeds niet op mijn bek ben gegaan moet het toch mogelijk zijn. De eerste ging ik nog redelijk vierkant door, maar daarna ging het alweer wat soepeler. En ik ben echt niet de grootste held in de regen.
Misschien in de bocht geen gas geven? Rustig er doorheen 'glijden'? Whatever it takes.

Maar goed, ik hoor mensen die winterbanden hebben ook soms roepen dat ze het zelfs merken met regen (dat ze meer grip hebben). Op sommige rotondes weten ze het te presteren om met hun 'zomerbanden' weg te glijden. En dan met droge ogen beweren dat ze niet hard rijden. Blijkbaar is dat begrip 'niet te hard rijden' rekbaar en voor de ene harder dan de ander. Dat verklaard misschien het verschil. Als ik 'niet hard' zeg, bedoel ik misschien écht niet hard en niet een klein beetje langzamer dan 'normaal' als dat al 2x zo hard is als de rest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zitten een hoop gradaties tussen als een idioot rijden en rustig rijden. Misschien zijn het hele bijzondere banden die zo glad zijn. Maar als ik binnen 1km 3 rotondes neem met nieuwe banden in de regen en nog steeds niet op mijn bek ben gegaan moet het toch mogelijk zijn.
De vraag is dan misschien alleen is dat omdat je echt zoveel grip hebt, of omdat je net mazzel gehad hebt en misschien wel op het randje zat. Die gast met die GSX-R doet bijna niets en hij gaat onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:54:
[...] En geen vreemde bewegingen maken. Ik probeer wel altijd op rechte stukken een beetje te slalommen om de band een beetje warm te stoken. Geen idee of het helpt. Ik denk het wel. [...]
Nope, helpt niet. Je genereert met een 2wieler niet genoeg frictie met slalommen, dan moet je bochtensnelheid stukken hoger liggen. Wat wel werkt is accelereren om het achterwiel te laten werken, en remmen voor het voorwiel (met de voorrem dan natuurlijk :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:39:
Die gast met die GSX-R doet bijna niets en hij gaat onderuit.
Is dat zo? Volgens mij loopt ie aardig met het gas te klooien. Lijkt me sowieso lastig te beoordelen wat er nu precies fout gaat.

Deze zal wel zomerbanden hebben gehad: YouTube: a new way of overtaking - subaru impreza style

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-12-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:43:
[...]

Is dat zo? Volgens mij loopt ie aardig met het gas te klooien. Lijkt me sowieso lastig te beoordelen wat er nu precies fout gaat.

Deze zal wel zomerbanden hebben gehad: YouTube: a new way of overtaking - subaru impreza style
Idd, op basis van dat filmpje kun je niet zeggen of nieuwe banden spekglad zijn of niet. Misschien lag er wel wat olie / diesel?

Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit zo extreem meegemaakt. En als het echt zo gevaarlijk is, hoorde je wel meer motorrijders er over.

Over dat patent van continental, daar kun je natuurlijk een licentie op nemen. Kunt moeilijk van conti verwachten dat ze geld steken in de ontwikkeling ervan en het dan gratis weggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:39:
[...]
Die gast met die GSX-R doet bijna niets en hij gaat onderuit.
Misschien zit het verschil in het woordje bijna. Als het écht zo erg was, mochten banden niet zo verkocht worden. Klaar.

Misschien heb ik geen verstand van banden (dat weet ik wel zeker). Maar ik weet wel wat ik zelf ervaren heb. Ik heb geen ervaring met supersportbanden, maar als dat soort banden voor wegmotoren verkocht worden waarbij je voor het minste geringste op je bek glijdt, zijn ze gevaarlijk en zou je ze niet moeten willen hebben.

Misschien is het een goed idee als de bandenboer dergelijke banden eventjes een half uurtje in de bandenwarmers hangt als extra service. Is dat spul er weer voor een deel uitgedampt. Of maak een bandenrek met vlammenwerper. Geen grap, maar zo zag ik ze banden opwarmen bij de 24H van Le Mans achter de pitstraat. Geen bandenwarmers, maar wel een rek met zo'n grote brander er naast. Houdt de banden ook op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dat filmpje staat ook op een site waar ze dat nieuwe spul verkopen. Die gaan natuurlijk niet de miljoenen ervaringen delen waarin nieuwe banden geen probleem waren.

Er zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar het is volgens mij niet zo'n groot probleem. Voor mij iig geen reden om m'n bandenkeus vanaf te laten hangen, al zou ik het niet erg vinden als alle banden vanaf kilometer 1 normaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:42:
[...]

Nope, helpt niet. Je genereert met een 2wieler niet genoeg frictie met slalommen, dan moet je bochtensnelheid stukken hoger liggen. Wat wel werkt is accelereren om het achterwiel te laten werken, en remmen voor het voorwiel (met de voorrem dan natuurlijk :P ).
Amen..

vind het er altijd zo knullig uitzien dat geslalom. Gewoon gas op de lolly en hard remmen. Zijn ze zo op temperatuur. Daarnaast heb ik met de racer nergens last van mt nieuwe banden kan je gelijk mee knallen (na een uur aan de bandewarmers ;))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:21
Vandaag weer mooi motorweer, lekker gezandstraald door hagel met zijwind op de snelweg :P

M'n olielampje ging branden, zo schuin reed ik 8)7

En normaal kom ik bijna nooit andere motorrijders tegen op weg naar m'n werk, nu gewoon twee...helden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
BlackLabel01 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:17:
Vandaag weer mooi motorweer, lekker gezandstraald door hagel met zijwind op de snelweg :P

M'n olielampje ging branden, zo schuin reed ik 8)7

En normaal kom ik bijna nooit andere motorrijders tegen op weg naar m'n werk, nu gewoon twee...helden _/-\o_
Held nummer 3 meld zich :Y)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 12:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Vanochtend even getourd. Bandit 1200s omgeving Haarlem. Bandjes wilde niet echt warm worden. Resultaat; burn outs in zijn twee bij stoplichten en een glijdend voorwiel bij bochtjes. Kan wel rustig rijden, maar als ik rij dan wil ik hem ook een beetje op zijn staart trappen. Ik ben ban dat mij nog weinig kilometers gaat maken de komende maand...

[ Voor 4% gewijzigd door Beugelfles op 07-12-2013 11:58 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit gaat niet helemaal goed...
Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/2446187ea3dcaceba2e38176408925a6/tumblr_mxdmpsGWf21r6jnjdo1_250.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nationaal kampioen motorwerpen.

@Beugelfles: leer je rechterhand onder controle krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik zag dit gifje laatst ook voorbij komen... ben eigenlijk wel benieuwd naar het originele filmpje, mss zien we dan nog hoe het afgelopen is met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
XBL schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:41:
[...]

Ik zag dit gifje laatst ook voorbij komen... ben eigenlijk wel benieuwd naar het originele filmpje, mss zien we dan nog hoe het afgelopen is met de motor.
http://www.dumpert.nl/med...sen_is_niks_voor_mij.html

Al heb je dan nog steeds geen idee hoe het met de motor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou me persoonlijk eerder druk maken over de persoon welke die brommer op hád kunnen vangen op de (zo te zien) openbare weg waarop 't ding terecht gaat komen...... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Duidelijk een rechtdoorridder. :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsja ... Op een offroad teveel gas geven is :W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:45:
[...]
Tsja ... Op een offroad teveel gas geven is :W ;)
De grap zit 'm in het woordje 'teveel' da's nergens goed voor natuurlijk... :+ Teveel gas geven in een bocht op het circuit gaat ook niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Als ik me zelf zo vliegend door de lucht zou "vinden" vind ik het niet echt meer "de grap" denk ik..

Oh aanrader:

voor de motoravonturist volgers al bekend denk ik.
Net de eerste van een aflevering of 20 zitten kijken (4 dvd's) echt leuk en goed tegen de winter depressie.

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 07-12-2013 23:06 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:05:
Als ik me zelf zo vliegend door de lucht zou "vinden" vind ik het niet echt meer "de grap" denk ik..

Oh aanrader:
[video]
voor de motoravonturist volgers al bekend denk ik.
Net de eerste van een aflevering of 20 zitten kijken (4 dvd's) echt leuk en goed tegen de winter depressie.
Zag het idd voorbij komen op het motoravonturist blog. Jammer genoeg nergens de DVDs kunnen vinden. Zijn er nog andere plekken waar dit te bekijken is? (België heeft helaas geen mooie uitzendinggemist zoals in Nederland.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

XBL schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:22:
[...]

Zag het idd voorbij komen op het motoravonturist blog. Jammer genoeg nergens de DVDs kunnen vinden. Zijn er nog andere plekken waar dit te bekijken is? (België heeft helaas geen mooie uitzendinggemist zoals in Nederland.)
Mijn pa had ze ooit allemaal opgenomen, maar toen hadden we volgens mij nog videobanden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb ze op dvd gekocht via tweedehands.nl
toevallig woont de verkoper in een dorp hier in de buurt en nu ben ik voor 20 euro flink wat uurtjes kijk plezier rijker.
Op youtube is er niet veel van terug te vinden en het is denk ik te oud om nog ergens een werkende download te vinden ben ik bang.
Schijnbaar is het eerste seizoen officieel op dvd uit gebracht en seizoen 2 is een digitale tv opname, de kwaliteit daarvan weet ik nog niet, maar seizoen 1 is gewoon goed.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De bende van Wim....

Ketnet/Kanvas serie welke helaas amper te verkrijgen is op DVD (maar via bin's wél)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooligan alert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooligan?!?
dit is gewoon schattig... dit is super braaf.
zeker nooit die teaser gezien voor de KTM 1290 Superduke R....
dat is pas een hooligan motor!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Efizp5PfZBk]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:24:
zeker nooit die teaser gezien voor de KTM 1290 Superduke R....
Nee, is niet mijn categorie motor. Die Beemer ook niet trouwens. Die moderne styling valt niet goed bij ouwe lullen zoals ik. Streetfighters heb ik niets mee. En dat gedoe op 1 wiel boeit me niet zo. Er zitten 2 wielen op die motor ;)

Maar zulke brommers zijn inderdaad wel hooligangedraguitlokkende machines. Of ze nou 160 of 180pk hebben is niet zo spannend. Ik weet niet of dat een slecht ding is, dat laat ik aan de deskundigen over. Als ze maar uitkijken voor overstekende gieters :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:23
Cool ding. Krijg alleen met die koplampen associaties met een Aerox scooter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe generatie Speed en Street triple juist

maar das ok, want triumph kopieert BMW.
dan kan BMW wel effe een paar koplampen overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 12:25
Zo'n Duke spreekt me dan weer meer aan dan de BMW; allereerst, ik ben nog geen 50 en daarnaast heb ik meer met 2-pitters. Erg Nederlandse kleuren altijd bij KTM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er is maar één Speed Triple die ik mooi vind en dat is de eerste:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorradwallpaper.de/enzyklopaedie/Hersteller/images/triumph/Speed-Triple-allg/Triumph_Speed_Triple-1994.jpg
Daarna gingen ze er allemaal funky koplampen aan hangen en vind ik er niets meer aan. Maar dat is de moderne styling blijkbaar, want ze hebben nu allemaal van die gekke dingen voorop waar licht uit komt. Vreselijk vind ik het. Net als die stijl koplampen op de BMW naked. Streetfighter stijl zeg maar (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen). Dat scherpe, naar beneden gerichte. Maar dat lèg an mijn, ik vind lang niet alle nieuwe motoren mooi. Teken dat je oud wordt denk ik. Ik heb meer met de oldskool motoren. En er zijn best nieuwerwetse motoren die ik mooi vind, hoor. Zo oud ben ik ook weer niet. Maar als ik nu zou moeten kiezen, pak ik een oldskool model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:34:
Zo'n Duke spreekt me dan weer meer aan dan de BMW; allereerst, ik ben nog geen 50 en daarnaast heb ik meer met 2-pitters.
Ik denk dat die superbike de gemiddelde BMW leeftijd wel wat omlaag trekt :+ Zou zomaar op 65 kunnen staan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik vind ook niet al het nieuwe mooier. het jaren 80-90 design vind ik beter dan dat van tegenwoordig.

en ben net 25. dus als ik al oud ben :+

[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 08-12-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pas maar op, voor je het weet zit je op een BMW... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tja, vorige week nog zo'n BMW R gezien bij het tankstation... kwam een lange grijze baard onder die helm vandaan.
Overigens, de enige BMW waar ik wel graag op zou willen rijden is de R1150RR Rockster - en dan natuurlijk in het oranje :P Heb bij BDM een testritje gemaakt en dat was het betere gooi en smijtwerk, ondanks 250 kg.
Naar mijn weten worden ze niet meer geproduceerd, ook niet in een 1200 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Nou ik ga graag achterop...................en ik zal der stevig vasthouden!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-s1000rr-superbike-01.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door aveenhuysen op 09-12-2013 09:52 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Oew... die ziet er Duits uit... en de motor heeft wel veel Carbon looks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, met een HANS om je nek op de motor... Is dat nou niet onhandig met de bochten doorkijken? En die helm heeft er niet eens bevestigingshaken voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

niet goed zichtbaar op de weg dat zwarte lijkt me. Maar ik zou graag de motor willen hebben, en doe me dat wijffie er ook maar bij.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Klopt, mijn motor/pak is ook zwart en ik val dan ook niet op. Ik heb er vaak last van en overweeg soms ook om een geel veiligheidsvestje aan te trekken.
Maar ik ben eerder ervan overtuigd dat je je als motorrijder juist actief zichtbaar moet maken. En nee, niet door een wheelie te maken, maar dat je er rekening mee houft dat een auto je niet ziet - ook al zou je een knalgeel jasje aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is ook geen motor voor op de weg.

Geen verlichting, slicks, geen kenteken, geen spiegels etc etc etc etc etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Tylen schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:13:
Is ook geen motor voor op de weg.

Geen verlichting, slicks, geen kenteken, geen spiegels etc etc etc etc etc. ;)
Is zij dan de "Ghostrider" en is die Suzuki eigenlijk een BMW.............

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:10:
Klopt, mijn motor/pak is ook zwart en ik val dan ook niet op. Ik heb er vaak last van en overweeg soms ook om een geel veiligheidsvestje aan te trekken.
Maar ik ben eerder ervan overtuigd dat je je als motorrijder juist actief zichtbaar moet maken. En nee, niet door een wheelie te maken, maar dat je er rekening mee houft dat een auto je niet ziet - ook al zou je een knalgeel jasje aan hebben.
Inderdaad, ik ga er altijd van uit dat een automobilist mij niet ziet. Tsja, gele vestjes zien er niet uit vind ik op de motor dus ik draag ze eigenlijk alleen als voetganger (in het donker langs een onverlichte drukke weg lopen zonder stoep als voetganger is echt oppassen geblazen) ;)

Overigens is volledig zwarte kleding in bepaalde omstandigheden juist veel beter zichtbaar dan een geel vestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik droeg een jaar geleden een sportief bruin motorjack.

Heb het geweten; elke ochtend bijna aangereden worden omdat automobilisten met hun duffe kop koffie zitten te drinken achter het stuur o.i.d.

Na dat een keer of drie te hebben meegemaakt heb ik gelijk een jas aangeschaft met gele/fluo vlakken en (mijn vorige) motorfiets beplakt met blauwe veiligheidsstickers - wat er overigens goed uitzag -

Zo'n geel vestje heb ik ook nog ergens liggen, ziet er niet uit :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ben niet zo'n fan van al dat geel. Als ik dat wilde dragen werd ik wel vuilnisman. Wat wel erg goed werkt en wat ik zelf mss nog zou dragen is zo'n fluoriserende helm, dat steekt echt super goed af tegen de rest.

Maar goed, rij nu in het zwart op een donkerblauwe motor en ik vind het nog wel meevallen hoe vaak ik over het hoofd gezien wordt. Heeft voor een groot deel te maken met jezelf zichtbaar willen maken en volgens mij ook met hoeveel durf je toont als motorrijder, omdat sommige automobilisten je wel zien maar gewoon geen zin hebben om je de ruimte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:13:
Wat wel erg goed werkt en wat ik zelf mss nog zou dragen is zo'n fluoriserende helm, dat steekt echt super goed af tegen de rest.
Een felle gele helm met zwarte strepen staat heel hoog op mijn verlanglijstje, die dingen staan erg goed bij een zwart motorpak en zorgen ook nog eens voor betere zichtbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:40:
[...]

Een felle gele helm met zwarte strepen staat heel hoog op mijn verlanglijstje, die dingen staan erg goed bij een zwart motorpak en zorgen ook nog eens voor betere zichtbaarheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/4D20/991B/4571/0EFC/822F/3E70/5055/4F93/Marushin-999RS-startup4.jpg
Deze heb ik zelf, Carbon fibre, 1100 gram (1050 op de weegschaal) geweldige helm (heb hem zelfs 1x reserve gekocht aangezien het bedrijf ermee gestopt is)
Een van de weinige gele helmen die niet gelijk "safety helmet" zijn maar ook nog een beetje sportief.
en kost nog geen 200 euro nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Denko op 09-12-2013 13:10 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, heel Marushin is gestopt, of alleen dat model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Chakotay schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:09:
Hm, heel Marushin is gestopt, of alleen dat model?
Heel Marushin is een wazig verhaal geworden, paar maanden terug zijn wat geldschieters verdwenen, en sindsdien is het bedrijf niet actief meer. Falliet/doorstart/overgekocht zou ik je niet kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Stel, in theorie, je hebt een motor die mogelijk om 3 uur 's ochtends (zaterdag op zondag) zo'n 250 km/h heeft gereden op de ring A10 west. Niemand op de weg, maar er is wel trajectcontrole. Geen heterdaad en ze weten dus ook niet wie op de motor zat.

Niet dat ik dit ooit zou doen natuurlijk, maar stel: het komt voor. Wat kan je dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Blue-eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:16:
Stel, in theorie, je hebt een motor die mogelijk om 3 uur 's ochtends (zaterdag op zondag) zo'n 250 km/h heeft gereden op de ring A10 west. Niemand op de weg, maar er is wel trajectcontrole. Geen heterdaad en ze weten dus ook niet wie op de motor zat.

Niet dat ik dit ooit zou doen natuurlijk, maar stel: het komt voor. Wat kan je dan verwachten?
Bon gaat naar de kentekenhouder. Die mag dan betalen of aangeven wie er anders op de motor zat en dan mag die persoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
In Nederland wordt toch alleen naar het kenteken gekeken? Dus normaal gesproken krijgt de bezitter van de motor een bon binnen. Hier is alleen de snelheid zo hoog dat ze je meteen je rijbewijs en/of motor af willen pakken.
Dan zou jij dus aan moeten tonen dat je het niet was, die op de motor zat... maar dat is omgekeerde bewijsvoering en zo werkt ons rechtsysteem niet. Interessante vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan zou jij dus aan moeten tonen dat je het niet was, die op de motor zat... maar dat is omgekeerde bewijsvoering en zo werkt ons rechtsysteem niet. Interessante vraag!
Als kentekenhouder bij jij verantwoordelijk, of je moet kunnen aantonen dat de motor gestolen is. Als jij aangeeft het niet te zijn geweest kan de persoon die het wel geweest is zijn gegevens invullen. Wil of kan hij dat niet bij jij als eigenaar van de motor de sjaak.

Bij een bon zit gewoon een stukje waar iemand anders zijn gegevens kan invullen om aan te geven dat hij het was.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hoge bon aan de kentekenhouder, verder kan je alles makkelijk van je af schudden. (geen bewijs dat jij het echt bent; dus ook geen punten op je rijbewijs/inbeslagname etc, tenzij je zelf een verklaring aflegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Denko schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:22:
[...]

Hoge bon aan de kentekenhouder, verder kan je alles makkelijk van je af schudden. (geen bewijs dat jij het echt bent; dus ook geen punten op je rijbewijs/inbeslagname etc, tenzij je zelf een verklaring aflegt)
Zo werkt het dus helaas niet. Als jij als eigenaar niet kan aangeven hoe het precies zit, dat de motor gestolen is of iets dergelijks of wie er dan wel gereden heeft, ben je zelf gewoon de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Dat je de sjaak bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:08:
[...]

[afbeelding]
Deze heb ik zelf, Carbon fibre, 1100 gram (1050 op de weegschaal) geweldige helm (heb hem zelfs 1x reserve gekocht aangezien het bedrijf ermee gestopt is)
Een van de weinige gele helmen die niet gelijk "safety helmet" zijn maar ook nog een beetje sportief.
en kost nog geen 200 euro nu.
Zo'n ding bedoel ik, erg mooie helm idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
In theorie kan je dan een brief van CJIB verwachten.
Afhangend van de theoretische omstandigheden (Wel/niet wegwerkzaamheden, wel/niet aangepaste snelheidslimiet adhv matrix borden enz.) zou dus (omdat dit een traject controle betreft en niet een individuele meting) een gemiddelde snelheid moeten worden berekend (Hele stuk 250? of maar incidenteel en de rest tussen de 80/100 en 120/140?)
Weer afhangend daarvan zou je dus of een vaste bedrag krijgen mits de theoretische gemiddelde snelheid onder een bepaalde grens blijft (Volgens mij 40/50 kmu boven toegestane max, wat uit komt op ongeveer €360,- max)
Mits je boven die grens uit zou komen dan wordt op basis van een individuele beslissing bij het OM een boetebedrag berekend adhv omstandigheden,delict,verleden enz enz en dan kan je net zo goed je glazen bol erbij pakken.

EDIT: Ik meen me te herinneren dat invordering voertuig/rbw niet kan zonder 'op heter daad' met agenten erbij etc. Mijns inziens wordt dit dus een bon.
Ik ga even een betrouwbare bron zoeken voor onderbouwing maar hou dit in je achterhood.

Rijksoverheid.nl - er staat alleen niet duidelijk bij of het betreft een staande houding of flits/traject

[ Voor 22% gewijzigd door GenjiBlade op 09-12-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Geen wegwerkzaamheden, goed zicht, goede omstandigheden, trajectcontrole heb ik maar voor 30% van het gehele traject meegemaakt. Dus het is maar de vraag of ze überhaupt een meting hebben gedaan. En het was een klein stuk tot ik me bedacht: "Dit is niet slim." Edit: In theorie, áls ik zo dom zou zijn dit te doen.

Verleden is nihil. Twee snelheidsboetes gehad, allebei van iets rond de 10 km/h. overschrijding.

Wat ik me alleen afvraag is dus of ik simpelweg kan zeggen: "Ik was het niet, ik weet niet wie het wel was." Heb ik dan gewoon vette pech en ben ik mijn rijbewijs kwijt, of blijft het bij een geldboete?

Het betalen is geen probleem, rijbewijs kwijt ook niet zozeer. Motor kwijt zou wel zuur zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 09-12-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je zal eerst moeten verklaren of jij zelf hebt gereden of iemand anders en vervolgens mag je bij de rechter je verhaaltje komen doen, aldanniet waarom je het zelf hebt gedaan, aldanwel waarom je de gegevens niet wilt geven van de persoon die wel heeft gereden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
@GenjiBlade: Thanks :)
theHoff schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:35:
Je zal eerst moeten verklaren of jij zelf hebt gereden of iemand anders en vervolgens mag je bij de rechter je verhaaltje komen doen, aldanniet waarom je het zelf hebt gedaan, aldanwel waarom je de gegevens niet wilt geven van de persoon die wel heeft gereden :D
Jezelf incrimineren hoeft natuurlijk niet, lijkt me. Ik kan toch claimen: "Ik herinner me niet dat ik daar reed." Maargoed, mocht het zo ver komen dan laat ik me wel bijstaan door een advocaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Blue-eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:37:
@GenjiBlade: Thanks :)

[...]

Jezelf incrimineren hoeft natuurlijk niet, lijkt me. Ik kan toch claimen: "Ik herinner me niet dat ik daar reed." Maargoed, mocht het zo ver komen dan laat ik me wel bijstaan door een advocaat ;)
Nope, kenteken staat op jouw naam, het is aan jou om aan te tonen dat iemand anders op je motor reed / het kenteken op een ander voertuig zit / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Mulderboetes tellen niet mee, dus als dat je enige verkeersboetes zijn dan scheelt dat al flink. Mijn ervaring is dat bij de eerste keer je doorgaans een voorwaardelijke rijontzegging krijgt en natuurlijk een flinke geldboete. Hoewel 250km/u wel erg hard is, wellicht dat dat anders telt.

Verder ben je als kentekenhouder verantwoordelijk. Als jij niet kan aantonen wie er wel op de motor reed, dan draai jij er voor op.

Maar wacht nog maar even af of er iets komt van het CJIB. Mij is door meerdere mensen verteld dat de trajectcontrole op de A10 geen motoren pakt. Al heb ik ook weer van mensen gehoord dat ze wel een boete hebben gekregen. Beetje tegenstrijdig dus. Zolang de maximum snelheid 100 is (overdag dus) werkt-ie sowieso niet (dat heb ik meermaals getest).

Maar goed... mss het handigste om als je de boete krijgt even op flitsservice.nl te informeren. Daar is echt zoveel informatie over dit soort boetes.

Oja, en het ont/bekennen op dit forum maakt niets uit. Het OM of de rechter gaat echt niet uitzoeken wat jouw nickname hier is en dan kijken of je bekend hebt. En al lezen ze dat wel, dat draagt geen waarde in een rechtzaak (nog los van het feit dat ontkennen geen zin heeft tenzij je iemand anders kan aanwijzen).

[ Voor 14% gewijzigd door XBL op 09-12-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Bah, ik kan geen betrouwbare bron van vinden maar het internet zit er vol mee:
Rijbewijs invordering kan niet zonder staandehouding, dit omdat OM niet kan bewijzen dat jij achter het stuur zat.
De enige manier waarop je rbw kan worden ingevorderd via post is als je voor €5 miljard aan boetes open hebt staan.

Verder: Er zal niet verwacht worden dat jij enigzins mee helpt aan enig onderzoek tegen jezelf, zo wel dan mag je dit natuurlijk altijd weigeren, het is aan het OM om bewijslast tegen je te vinden, niet aan jou. Wel zal een smoes als "Ik herinner me niet dat ik daar reed" en "Ik was het niet" zonder verder verklaring of bewijs natuurlijk erg vreemd worden aangekeken en wellict met een korreltje zout worden genomen.

Tsjah, advies: Meestal, als je naar de rechter toe stapt met je verhaal, zijn ze wel "coulant" in de zin dat je evengoed straf krijgt, maar minder dan gewoon via de post. Moet je natuurlijk wel een kloppende verhaal hebben en duidelijk spijt betuiging. Liegen/verzinnen zal je niet helpen, eerlijkheid is jammer maar wel het snelste en beste.

Dit allemaal theoretisch natuurlijk, 250 op A10 west is natuurlijk van de zotte, dat doet niemand. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
GenjiBlade schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:46:
De enige manier waarop je rbw kan worden ingevorderd via post is als je voor €5 miljard aan boetes open hebt staan.
Dan heb ik nog even te gaan O-)
Als je zo'n bedrag aan boetes hebt open staan, dan zou je natuurlijk kunnen reageren naar het CJIB dat ze een fout in de computer hebben met zo'n absurd bedrag - je kunt het allicht proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:43:
Mij is door meerdere mensen verteld dat de trajectcontrole op de A10 geen motoren pakt. Al heb ik ook weer van mensen gehoord dat ze wel een boete hebben gekregen. Beetje tegenstrijdig dus.
Klopt van die tegenstrijdigheid!

Ik ken er één die consistent 20/30 te hard rijdt daar (Zowel naar eigen zeggen als het hem vaker zien doen) En die heeft tot op de dag van vandaag €0,- gekregen. Anderzijds heb ik er laatst zelf 1 in ontvangst mogen nemen. €47,- (oid), reed frigging 6km te hard. (na correctie)

Volgens mij zijn die cams gewoon zo brak afgesteld als maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Trajectcontrole werkt ook met lussen in de weg. Misschein dat bepaalde motoren minder metaal hebben dat de lus een signaal afgeeft. Je kunt natuurlijk ook tussen de rijbanen rijden en dus ook tussen de lussen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

timovd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:57:
Trajectcontrole werkt ook met lussen in de weg. Misschein dat bepaalde motoren minder metaal hebben dat de lus een signaal afgeeft. Je kunt natuurlijk ook tussen de rijbanen rijden en dus ook tussen de lussen.
De mijne is vooral van aluminium en plastic, dat word in ieder geval op het 80km-stuk van de A12 bij Utrecht niet opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Rijbewijs invordering kan niet zonder staandehouding, dit omdat OM niet kan bewijzen dat jij achter het stuur zat.
Voor zover ik weet geldt dit alleen voor het daadwerkelijk ter plekke invorderen van het rijbewijs. Tijdens een rechtzaak kan jij gewoon een rijontzegging krijgen, zelfs als je gaat ontkennen of niet antwoord. Als je het heel erg aannemelijk kan maken dat je echt niet de bestuurder geweest kon zijn (maar ook niet meer weet wie het wel was) kan je wellicht onder de rijontzegging uitkomen. Ik denk niet dat dat zomaar lukt, anders zou iedereen dat natuurlijk doen.

Maar goed, ik zou lekker gaan Googlen naar vergelijkbare zaken. Zolang je nog geen post hebt, valt er nog weinig zinnigs te zeggen. Overigens bedenk ik me net dat het best eens zo zou kunnen zijn dat de brief niet van het CJIB komt, maar van de rechtbank, aangezien ik betwijfel of dit soort snelheden afgedaan kunnen worden met een transactievoorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Wat ik tot nu toe weet te vinden is dat, als je moet voorkomen, je getuigen kan meenemen die verklaren dat jij het niet geweest kan zijn. Dat gaat me makkelijk lukken, ik was aantoonbaar op een feestje met vele mensen. Vervolgens ben je niet verplicht aan te geven wie dan wel van jouw voertuig gebruik maakte. In dat laatste geval zal het boetebedrag significant hoger uitvallen.

Mocht ik dus iets vernemen dan zal ik mijn opties sterker gaan overwegen, maar ik zou niet onwillend tegenover een ontzegging staan als dat 2 of 3 maanden zijn. Het is toch wintertijd ;) En ik heb hem niet nodig als het vriest.

Betreft de snelheid: Natuurlijk is 250 te hard een snelheid die niet goed te praten valt. Neemt niet weg dat het op een veilige, verantwoorde manier gebeurde. Ik neem mijn verantwoordelijkheid, maar wel zo gunstig mogelijk als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Blue-eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:26:

Mocht ik dus iets vernemen dan zal ik mijn opties sterker gaan overwegen, maar ik zou niet onwillend tegenover een ontzegging staan als dat 2 of 3 maanden zijn. Het is toch wintertijd ;) En ik heb hem niet nodig als het vriest.
Je kunt ook geen auto meer rijden, weet niet of dat nog handig is voor je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En je mag ook geen brommer rijden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blue-eagle, misschien nog een tip: ga volgende keer voor een motor waar het wel heel erg leuk op rijden is (een gave super motard ofzo) maar waar boven de 140 km/h rijden al een stuk minder leuk wordt.

Scheelt heel veel boetes in de al eerder genoemde snelheidscategorie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Was je nou op een feestje of op de A10? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Lijkt me dat die getuigen in een strafzaak onder ede komen te staan en dus niet mogen liegen over waar jij was op dat moment. Reken daarnaast niet op 2 of 3 maanden, maar minimaal 4 maanden - mogelijk zelfs meer (170k/mu te hard zie je niet zo vaak...). En het duurt nog wel ff voordat je die ontzegging krijgt. Dat is sowieso in jouw belang, want als het heel lang duurt voordat de zaak begint heeft dat invloed op de straf (in positieve zin voor jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:19:
[...]

Voor zover ik weet geldt dit alleen voor het daadwerkelijk ter plekke invorderen van het rijbewijs. Tijdens een rechtzaak kan jij gewoon een rijontzegging krijgen, zelfs als je gaat ontkennen of niet antwoord. Als je het heel erg aannemelijk kan maken dat je echt niet de bestuurder geweest kon zijn (maar ook niet meer weet wie het wel was) kan je wellicht onder de rijontzegging uitkomen. Ik denk niet dat dat zomaar lukt, anders zou iedereen dat natuurlijk doen.

Maar goed, ik zou lekker gaan Googlen naar vergelijkbare zaken. Zolang je nog geen post hebt, valt er nog weinig zinnigs te zeggen. Overigens bedenk ik me net dat het best eens zo zou kunnen zijn dat de brief niet van het CJIB komt, maar van de rechtbank, aangezien ik betwijfel of dit soort snelheden afgedaan kunnen worden met een transactievoorstel.
Is zeker wel te doen hoor, je hoeft niet mee te werken aan de veroordeling van jezelf of een ander. Wat ze dan echter doen is boete op kentekenhouder die nog wat fors hoger zal zijn dan het al forse "standaard" bedrag. De gedachte hierachter zal zijn, oke jij vertelt ons niet wie het was, wij kunnen het niet zelf achterhalen, dan zal de kentekenhouder de boete wel verrekenen met diegene die echt reed :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Chakotay schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:12:
[...]

De mijne is vooral van aluminium en plastic, dat word in ieder geval op het 80km-stuk van de A12 bij Utrecht niet opgepikt.
Verklaart een boel, hij rijdt ook Aprilla (Maar dan geen RSV) en ik GPz. Die van hem heeft meer plastic dan een gemiddelde Action Man, die van mij komt uit een tijdperk dat gietijzeren H profielen met vooral heel veel stalen buis constructies een onwijze rage was.
Duidelijk, voortaan lussen ontwijken dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Frijns.Net schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:29:
[...]

Je kunt ook geen auto meer rijden, weet niet of dat nog handig is voor je :-)
Heb er wel 1 maar ik rij er niet of nauwelijks in :)
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:33:
@Blue-eagle, misschien nog een tip: ga volgende keer voor een motor waar het wel heel erg leuk op rijden is (een gave super motard ofzo) maar waar boven de 140 km/h rijden al een stuk minder leuk wordt.

Scheelt heel veel boetes in de al eerder genoemde snelheidscategorie ;-)
Die heb ik, een Harley Sportster die tot de 120 doortrekt en daarna begint te protesteren :D Maarja, die gebruik ik voor de zomer...
Chakotay schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:35:
Was je nou op een feestje of op de A10? :P
Dat ligt eraan wie je het vraagt ;)
XBL schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:37:
Lijkt me dat die getuigen in een strafzaak onder ede komen te staan en dus niet mogen liegen over waar jij was op dat moment. Reken daarnaast niet op 2 of 3 maanden, maar minimaal 4 maanden - mogelijk zelfs meer (170k/mu te hard zie je niet zo vaak...). En het duurt nog wel ff voordat je die ontzegging krijgt. Dat is sowieso in jouw belang, want als het heel lang duurt voordat de zaak begint heeft dat invloed op de straf (in positieve zin voor jou).
Point taken. Vraag me af waar dan de bewijslast ligt overigens. Als ik 5 tot 10 mensen laat verklaren dat ik op een feestje aanwezig was ten tijde van die foto, dan is dat ons woord tegen een stuk techniek. Je kan altijd verklaren dat hetzelfde nummerbord vaker voorkomt in Nederland.

Ik kan in ieder geval onderbouwen dat ik op een feestje was (met bewijs--veel foto's) en niet op de motor. Maar komt tijd, komt raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Teveel reacties, maar hier mijn 2 cents.

Ik ken iemand die met zijn auto 2x op 1 dag is geflitst met snelheden waarbij je rijbewijs door de versnipperaar gaat.

Hij moest voor zover ik weet voorkomen bij de rechter, maar heeft niet hoeven te bewijzen wie er dan wel in reed. Hij had overigens ook een redelijke advocaat die er ervaring mee heeft.

Hij is er vanaf gekomen met een flinke geldboete, rond de 1000 euro. Weet niet of dat voor 1 of beide boetes was. Dit alles is denk ik 2 jaar geleden gebeurt?

Je kunt de persoon in kwestie trouwens dm-en op dit forum. Dus als je interesse hebt dm me maar, dan geef ik zijn naam wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
@Blue-eagle
Ondanks dat ik het mij kan voorstellen dat je het idee had dat het verantwoord was.
En de 250 waarschijnlijk naar boven is afgerond.

Zou ik toch even bij mijzelf ten rade gaan of de staat waarin je op dat moment was de juiste is om een motorvoertuig te besturen.

Er zijn vast mensen in je directe omgeving die dat op prijs stellen.

p.s. ik hoop dat deze opmerking ten overvloede is en dat je dit al gedaan had .... maar beter wel gezegd dan niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Mafketel schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:03:
@Blue-eagle
Ondanks dat ik het mij kan voorstellen dat je het idee had dat het verantwoord was.
En de 250 waarschijnlijk naar boven is afgerond.

Zou ik toch even bij mijzelf ten rade gaan of de staat waarin je op dat moment was de juiste is om een motorvoertuig te besturen.
Dank voor je reactie :) Maar ik was volledig nuchter op dat moment.
Er zijn vast mensen in je directe omgeving die dat op prijs stellen.

p.s. ik hoop dat deze opmerking ten overvloede is en dat je dit al gedaan had .... maar beter wel gezegd dan niet gezegd.
Dat wordt serieus gewaardeerd. Hardrijden is leuk tot je brokken maakt, en die maak je significant sneller met dat soort belachelijke snelheden. Ik schrok er zelf ook van, achteraf, en hield al snel in. Neemt natuurlijk niet weg dat ik de gevolgen wil beperken voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder: Er zal niet verwacht worden dat jij enigzins mee helpt aan enig onderzoek tegen jezelf, zo wel dan mag je dit natuurlijk altijd weigeren, het is aan het OM om bewijslast tegen je te vinden, niet aan jou. Wel zal een smoes als "Ik herinner me niet dat ik daar reed" en "Ik was het niet" zonder verder verklaring of bewijs natuurlijk erg vreemd worden aangekeken en wellict met een korreltje zout worden genomen.

Tsjah, advies: Meestal, als je naar de rechter toe stapt met je verhaal, zijn ze wel "coulant" in de zin dat je evengoed straf krijgt, maar minder dan gewoon via de post. Moet je natuurlijk wel een kloppende verhaal hebben en duidelijk spijt betuiging. Liegen/verzinnen zal je niet helpen, eerlijkheid is jammer maar wel het snelste en beste.

Dit allemaal theoretisch natuurlijk, 250 op A10 west is natuurlijk van de zotte, dat doet niemand. 7(8)7
Voor ik denk duidelijke reden, ga ik geen details vermelden.
Maar laten we zeggen dat een vriend van mij ooit eens te hard geeft gereden.
zeg... 253 geijkte kmh op een K1200R.

Door wat gunstige omstandigheden kon de boete niet hard gemaakt worden.

Belasting dienst Politie belde de eigenaar van de motor (motor dealer) om verhaal te halen.

Tijdens dat gesprek vermelde de Popo dat rij ontzetting wel degelijk mogelijk is zonder staande houding.
Iets met wanneer de gemete snelheid 100% excesief is (de 100% niet meer helemaal zeker van)

maar fototje van 240 op een 120 weg, das bijvoorbeeld pijnlijk
Pagina: 1 ... 16 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.