Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.623 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TT van Columbia 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:08:
Wat betreft navigatie op een motor: Je kunt alles proberen maar je komt uiteindelijk tóch uit op een Garmin device wat speciaal daar voor gebouwd is én er softwarematig ook voor geschikt is.
Ik gebruik anders mijn Oregon 600 met grote tevredenheid op de motor.

Het scheelt dat ik die al had liggen natuurlijk, maar ook tijdens het motorrijden doet hij zijn werk goed. Het grootste nadeel wat hij heeft is dat er een maximaal aantal routepunten per route op zit, die afwijkt van de zumo's. Dus soms moet je dan een route in stukjes knippen. Ander voordeel is dat hij op batterijen werkt, dus ik hoef geen kabels aan te leggen :) alleen de houder is genoeg.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:01:
Liever dan die Brammo, is iets sneller.
versnellingen zodat ie efficienter kan accelereren en accus die in modules gaan...

maar dan nog ik vind 18000 euro veel geld voor een electrische motor die kwa prestaties hetzelfde is als de tamme 600´s die zuinig rijden

(koppel van 66nm, enige handige voordeel natuurlijk wel dat je die vanaf omwenteling 1 al hebt)
De brammo impulse is nu dus 10.000 euro. De impulse R is ong 12.000. Brammo heeft besloten even de motoren onder de kostprijs te verkopen, om marktaandeel te winnen. Actieprijs geldt tot en met oktober geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:21:

en wat schrijven ze? 50.000km met slechts 20% verlies? of hebben ze geen verwachting gegeven?
als namelijk bij de 50000km je accus vervangen moeten worden en je daar dus 5000 armer van word... ben je al je winst ten opzichte van bezine in 1x kwijt (gewoon even van een slechte situatie uitgaan, niet om je pis lauw te maken)
2.500 volledige laadbeurten eer ze aan 80% capaciteit zitten. 250.000km dus als je en heel erg slechte schatting van 100km op A "tank" telt.

Dit is eigenlijk de eerste testrit met een motor waar ik naartoe ga met in m'n hoofd "aaaaahhhhhhh". Geen idee wat ik moet verwachten :D

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 30-08-2014 10:12 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t0mmiiiii schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

De brammo impulse is nu dus 10.000 euro. De impulse R is ong 12.000. Brammo heeft besloten even de motoren onder de kostprijs te verkopen, om marktaandeel te winnen. Actieprijs geldt tot en met oktober geloof ik.
heb je een bron?
das wel erg goedkoop anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

DinX schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:06:
[...]

2.500 volledige laadbeurten eer ze aan 80% capaciteit zitten. 250.000km dus als je en heel erg slechte schatting van 100km op A "tank" telt.

Dit is eigenlijk de eerste testrit met een motor waar ik naartoe ga met in m'n hoofd "aaaaahhhhhhh". Geen idee wat ik moet verwachten :D
En het aantal laadbeurten houdt hij ook netjes bij met een tellertje die op het dashboard naar voren te halen is. Volgens de marketing-dude die er bij mijn demodag bij is krijg je ook onder garantie nieuwe accu's als ze die 2500 laadbeurten niet halen. Een gedeeltelijke laadbeurt word overigens ook netjes als gedeeltelijk meegetelt :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.liveleak.com/view?i=2c0_1408990360

broem!

Daar wil ik ook wel even rijden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:31:
[...]

En het aantal laadbeurten houdt hij ook netjes bij met een tellertje die op het dashboard naar voren te halen is. Volgens de marketing-dude die er bij mijn demodag bij is krijg je ook onder garantie nieuwe accu's als ze die 2500 laadbeurten niet halen. Een gedeeltelijke laadbeurt word overigens ook netjes als gedeeltelijk meegetelt :)
Of via de smarthpone app :D

Zei net al op IRC dat dingen als cruise control zo makkelijk kunnen op een elektrische motorfiets. Gewoon in de software iets als if speed < setting -> meer stroom, if speed > setting -> minder stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Hatsikidee, kabeltje binnen zodat m'n in de motor ingebouwde mini-usb aansluiting (navi) nu ook m'n micro-usb telefoon en camera op kan laden :)

http://www.recycleman.nl/...pters/p-1/X36150D1F6.html

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:43
Chakotay schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:31:
[...]

Bizar, 2500 laadbeurten? Dan moet er welhaast overcapaciteit in de accu's zitten, zodat de accu's netjes om de beurt belast worden. Normaliter zit een lithium-ion accu al op 80% van zijn capaciteit na ongeveer 500 charges.

Zie bijvoorbeeld Tesla, op basis van 126 voertuigen, zou de accu na 100.000 mijl nog 80-85% van zijn capaciteit overhebben. Dan is 250.000km wel vrij optimistisch voor de Brammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:05:
[...]

De R1200 maar wel al over de 84k gelopen, mss heeft het daar mee te maken. Kan alleen vergelijken met 4 cilinders van Honda wat dan weer meer een naaimachine is. Maar ik herinner me daarvan wel meer uitlaat te horen.

Hier zonder navigatie maar ik rij wel heel vaak om omdat ik de weg niet kan vinden. Is ook leuk. Als ik ga toeren gaat broer voor met TomTom rider.

Heb je ergens meer info over dat chinees ding? En dan vooral de aanpassingen die je gedaan hebt voor motor.
Ah zal wel meevallen hoor.. Mijn 1150gs heeft 145k gelopen.. En de R1100s ervoor 50k toen ik hem TL reed :+
Beide hadden hetzelfde karakter (tractor gevoel).. Het schijnt dat de 1200 serie dit veel minder heeft, maar ik heb er nog nooit op gereden.
Hou zelf namelijk er niet van om op andermans motoren te rijden..

Een BMW boxer is gewoon heel iets anders als een naaimachine / 4 in lijn inderdaad... Ik noem het karakter :9

Wat betreft de navigatie:
Ik heb zelf sinds kort de Rage 4.3 inch, welke ik besteld heb via Chinavision.

Hieronder een link naar het apparaat:
https://www.chinavasion.c...nternal_Memory_Bluetooth/

Topic op Motof-forum over de chinese navi's.
http://www.motor-forum.nl...ife-Rage-Mappy-etc-1.html

En hier een ander topic waarbij iemand IGO primo 2.4 helemaal aanpast om hem op de Motor zo goed mogelijk te gebruiken
http://www.motor-forum.nl...Motorcycle-Edition-3.html

[ Voor 11% gewijzigd door Daannn1987 op 30-08-2014 13:20 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Haha die gasten kennen weinig gevaar blijkt wel uit het filmpje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:16:
[...]heb je een bron?
das wel erg goedkoop anders
Mijn bron over de aard van de kortingen is van een verkoper vanhttp://reivilomotoren.nl. Daar (Amsterdam) is die motor ook te koop. Net als bij http://electricmotorcycles.nl/ ( in provincie Groningen) en http://brammo.hddowntown.nl (bij Arnhem).

Dus zo'n 10000 voor Brammo Empulse, en 12000 voor Brammo Empulse R die iets meer koppel heeft en volgens mij betere vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

I want one >:)

Heb jammer genoeg geen externe mic :P

:D

[ Voor 34% gewijzigd door DinX op 30-08-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
DinX schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:18:

[video]

[video] :D

[video]
Je zit in het verkeerde topic, jij moet hier zijn: Het grote elektrischefietsentopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

OK, even kort de ervaring samenvatten misschien.

Ik heb eerst een half uur op de Zero DS gereden, hun dual-sport model.
De dealer zei dat je het qua "aanvoelen" kon vergelijken met mijn motor. Vond ik vrij gek. Die van mij heeft 110pk en 110Nm koppel denk ik, de DS 54pk en 92Nm koppel.

Maar het klopt dus wel. Doordat je gewoon overal datzelfde koppel hebt (klein beetje begrenst bij het vertrekken, misschien best) voelt het gewoon veel sterker aan allemaal. De motor weegt ook maar 200 kg vergeleken met de 300 kg van de mijne. Dus eigenlijk veel meer koppel per kg motor.

Het eerste wat opvalt is natuurlijk dat er gewoon geen geluid is. Hij stond daar gewoon stil, ik stapte op en vertrok. Daarbij het gezoem wat eigenlijk best lekker klinkt, zeker als je vol op het gas gaat. Je hoort het een klein beetje op het filmpje, maar door de windruis hoor je het niet meer op hoge snelheid (wel als je erop zit, is dus louter het filmpje).

Wat me het meeste bijgebleven is is hoe 1 je je met de motor voelt. Het accelereren gaat zo ongelooflijk soepel. Nergens haperingen, niet inhouden op bepaalde toerentallen. Hij doet exact wat je vraag en dat heel vloeiend. Hetzelfde bij lage snelheid, heel fijn om door of langs de file te gaan. Zal daar ook even een filmpje van maken.

De SR is eigenlijk net hetzelfde qua rijden, alleen een berg koppel erbij. Dat voelt echt stukken zwaarder aan dan op m'n huidige motor (ondanks de mindere pk's, maar natuurlijk veel meer koppel met 144Nm, en dat ook weer op 200 kg).

Dusja, ik kan zeggen dat ze er helemaal klaar voor zijn. Het enige is nog de prijs en autonomie, al kan ik met beide leven. Qua rijden zijn ze gewoon áf.
Ik kan me zelfs erg goed inbeelden dat dit leuk is op het circuit, ondanks zijn beperkte top van 165 per uur. Ik heb nu niet bepaald bochtenwerk gedaan, maar als die vermogensafgifte en accelereren daar net zo soepel gaat... Hij geeft gewoon een hele hoop vertrouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 30-08-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
Mooi verhaaltje, en geloof ook dat het echt lekker zal rijden. Maar moet er nog wel HEEL ERG aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Leuk verslag!

Mij is de actieradius nog wat karig :(
Een weekendje duitsland zit er op die manier niet in..
Dus zal je nog een 2e motor erbij moeten hebben

Nu zijn 2 motoren geen probleem, maar wel bij een dergelijke aanschafprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:18:

[video]

[video] :D

[video]
geweldig hoe je de lach over het windgeruis hoord komen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:18:
[...]

geweldig hoe je de lach over het windgeruis hoord komen :)
Ja, lachen :+

Ik denk dat dit saaie :+ filmpje wat meer laat zien. Misschien niet veel dat er echt gereden wordt maar wel mooi om te zien hoe het in de spits zou zijn :)

Dit is de DS versie. Je hoort het gezoem ook wat meer :+
Voor stad en spits is het dus ideaal zo vloeiend en zonder schakelen.

Bizar ook rond 3:00, je hoort gewon alles rondom je (klokkentoren bvb)

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 30-08-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:29:
[...]
ie bijvoorbeeld Tesla, op basis van 126 voertuigen, zou de accu na 100.000 mijl nog 80-85% van zijn capaciteit overhebben. Dan is 250.000km wel vrij optimistisch voor de Brammo.
Zero zegt dat, Brammo gokt 20% verlies bij 100.000

lastig echt te zeggen nu ook aangezien het allemaal nog nieuw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Elect schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:04:
Hmm, jullie hebben allemaal dure en betrouwbare oplossingen voor navigatie zeg :P
[...]
De enige goede muziek tijdens motorrijden is Fear Factory, de Carmageddon versie 8)
[video]
Dit nummer in deze versie staat dus zonder dollen op m'n playlist :)
Elect schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:04:
Hmm, jullie hebben allemaal dure en betrouwbare oplossingen voor navigatie zeg :P

[...]
Android, nieuwerwets! Windows mobile 6.1 jonge!

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 30-08-2014 19:35 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Daannn1987 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:01:
Leuk verslag!

Mij is de actieradius nog wat karig :(
Een weekendje duitsland zit er op die manier niet in..
Dus zal je nog een 2e motor erbij moeten hebben

Nu zijn 2 motoren geen probleem, maar wel bij een dergelijke aanschafprijs
Komt nog wel, kijk eens naar het verschil tussen de eerste Zero en de huidige. Met de opkomst van de elektrische auto en het vrijgeven van de Tesla-patenten zullen er komende jaren nog flink wat verbeteringen op stapel staan :9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:36:
[...]
*knip

Bizar ook rond 3:00, je hoort gewon alles rondom je (klokkentoren bvb)
Dat is zeker voor sommigen best een wonder, daar klinkt het alsof de wereld vergaat en hoor je jezelf niet eens meer in je helm. _O-

Mooi verslag trouwens, klinkt wel als een tof iets. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 30-08-2014 20:04 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:55:
[...]

Zero zegt dat, Brammo gokt 20% verlies bij 100.000

lastig echt te zeggen nu ook aangezien het allemaal nog nieuw is
Eigenlijk is het helemaal niet lastig te zeggen. Li-ion accu's zijn de afgelopen 20 jaar niet of nauwelijks veranderd. Ze weten heel goed hoe de accu's zich zullen houden, wat de invloed van warmte is, vaak opladen etc. Dus wat dat betreft hoef je je niet zoveel zorgen te maken.

Moeten ze natuurlijk wel voor goede software zorgen, met goed onderhoud voor de accu's. Ook moeten de accu's dusdanig in de motor verwerkt zijn dat ze dus niet te heet worden (of te koud). Maar zolang ze geen cheapy accu's gebruiken, zullen die zich gewoon goed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, dan niet rijden in de winter in nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Hierbij nog een filmpje van mijn motorvakantie van afgelopen week :) Voor degenen die het interesseert om een 15 jaar oude suffe 4-cilinder de Col de la Bonette af te zien boemelen. Inclusief locale wildlife :*)

Dit filmpje komt direct uit mijn GoPro, zonder edit, en is inderdaad 18 minuten te lang, dus kijk zolang het u behaagt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DinX: Leuke filmpjes en zo te zien ook best een bruikbare fiets voor woon/werk verkeer als ik 't goed begrijp (mits je zowel thuis als op 't werk kunt "tanken").

Daar waar ik momenteel werk hebben ze een 12-tal laadpunten in de (eigen) parkeergarage van de klant en die zijn gedurende werkdagen ook altijd allemaal in gebruik door Tesla Model S'en / Fisker Karma's / Mitsubishi Outlanders en sporadisch een verdwaalde Toyota Prius PHEV. Er begint langzaam maar zeker een tekort aan laadpunten te komen, daar :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:19:
@DinX: Leuke filmpjes en zo te zien ook best een bruikbare fiets voor woon/werk verkeer als ik 't goed begrijp (mits je zowel thuis als op 't werk kunt "tanken").

Daar waar ik momenteel werk hebben ze een 12-tal laadpunten in de (eigen) parkeergarage van de klant en die zijn gedurende werkdagen ook altijd allemaal in gebruik door Tesla Model S'en / Fisker Karma's / Mitsubishi Outlanders en sporadisch een verdwaalde Toyota Prius PHEV. Er begint langzaam maar zeker een tekort aan laadpunten te komen, daar :+
Mja, de gebouwbeheerder van ons kantoorgebouw zei dat ook al. Bij ons wel voornamelijk elektrische fietsen, maarja, die hebben ook een stopcontact nodig. Verschil daarbij is wel dat die hun batterij nog vrij makkelijk tot op de werkplek kunnen meenemen en daar laden. Bij een motor is dat net wat anders :)

Maar ik zou wel mogen laden op het werk. "Daar zijn speciaal stopcontacten voor geplaatst" aldus de beheerder. Dusja, gratis rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraag me af wanneer de eerste BMW i8 daar aan de stroom komt te staan, overigens. Zal waarschijnlijk ook niet lang meer duren gezien het wagenpark wat daar nú staat en die auto inmiddels ook leverbaar is.

Ik kan zo'n "ding" helaas niet bestellen met mijn leasebudget (kom een slordige €500,- p/m te kort) :+

De Tesla Model S is overigens best een geniale auto, zelfs als 7-zitter uit te voeren (al zou ik niet graag op die achterste 2 plaatsen willen zitten).

Maar: Bovenstaande heeft allemaal weinig met motorfietsen te maken, ook al is het wél een baanbreker voor het besef aangaande elektrisch rijden én de (on)mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:33:
Android, nieuwerwets! Windows mobile 6.1 jonge!
Vroeger gebruikte ik dit ook nog op een oude htc met daarop een tom tom versie die nog de route planner optie heeft.
Werkt perfect alhoewel de verouderde kaarten zeker op de snelwegen me wat begonnen te irriteren.
Nu gebruik ik mijn oude htc desire hd met Osmand. Geweldige app met opensource kaarten waarin je zo zonder aanpassingen gpx routes kunt laden en rijden.
Helpt wel dat ik daar een active brobit houder voor heb, Nee niet water dicht maar achter het ruitje blijft het tot nu toe goed droog.

Ps: Nog niet echt op de Vespa gereden hier in Kroatië. Morgen zou het weer niet echt goed zijn maar misschien dat we toch nog naar Poreč op en neer rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Persoonlijk vind ik Osmand niet geweldig, maar ik navigeer dan ook enkel op audio. Raar eigenlijk dat je niet gewoon een gpx in Gmaps kan dumpen op je telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Erasmo op 31-08-2014 21:53 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Audio gebruik ik niet tijdens navigatie dus heb ik geen ervaring mee. Telefoon speelt muziek via bluetooth en kan dat niet tegelijk met navigatie aanwijzingen (oud spul).

Googlemaps zou ook wel okay zijn behalve dat de stem echt heel onvriendelijk is een voor vele is het data gebruik bij toeren over de grens een probleem.
Ik heb zelf 1 gig per maand buitenland bundel naar die jas ik er toch ook liever niet doorheen met navigeren.

Vooralsnog doet osmand wat ik er van verwacht voor op de motor. Voor normaal navigeren is het niet echt iets omdat je volgens mij niet echt op huis nummer/adres kunt navigeren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja je hebt ook allerlei navigatie apps voor je telefoon est ook prima werkt. Maar ik zou volgend jaar toch eens willen kijken voor een goeie Garmin eigenlijk. Heb nu niks en mis dat wel steeds meer eigenlijk zeker nu ik meer rij.

Maar alweer weg bommes? :P Doe je goed, geniet ervan!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik zie hier in de buurt gestaag meer autos aan een laadpaal staan maar heeft nou nooit iemand het probleem gehad dat onverlaten 'm unpluggen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
ROFLASTC schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:34:
Ik zie hier in de buurt gestaag meer autos aan een laadpaal staan maar heeft nou nooit iemand het probleem gehad dat onverlaten 'm unpluggen?
Ik probeer de link te zoeken met jouw bericht en dit topic.. Toevallig in het verkeerde topic gepost? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Tankiej schreef op maandag 01 september 2014 @ 07:49:
[...]
Ik probeer de link te zoeken met jouw bericht en dit topic.. Toevallig in het verkeerde topic gepost? :P
Ik denk dat de link is dat er een paar berichten eerder werd gesproken over elektrische motoren. En elektrische motoren kunnen ook aan de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:18
steveman schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:33:
[...]

Dit nummer in deze versie staat dus zonder dollen op m'n playlist :)

[...]
Oew... Fear Factory en het album Demanufacture. Goed album en is grotendeels gebruikt voor de soundtrack van Carmageddon. Ik luister em best graag, maar als ik deze op de motor aanzet, ben ik bang meteen in een boom te hangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:34

empy

Rijdt rondjes

ROFLASTC schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:34:
Ik heb dezelfde vraag gehad :+
Het schijnt dat als je de auto op slot doet, de stekker ook 'op slot' gaat en de onverlaten alleen nog met geweld de stekker los kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

empy schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:18:
[...]

Ik heb dezelfde vraag gehad :+
Het schijnt dat als je de auto op slot doet, de stekker ook 'op slot' gaat en de onverlaten alleen nog met geweld de stekker los kunnen breken.
Ah, dat scheelt dan inderdaad. Was al benieuwd

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 23-09 15:16

XBL

ROFLASTC schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:35:
[...]

Ah, dat scheelt dan inderdaad. Was al benieuwd
Stekkers locken idd bij de meeste auto's. Sommige laadpalen doen af en toe een beetje vaag (blijkt de stekker toch niet gelockt te zijn) en volgens had/heeft zo'n plug-in Prius dat systeem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even aan jullie een kort vraagje: In hoeverre klopt fuel capacity bij motoren eigenlijk? Een mooi voorbeeld is misschien de VT800; deze heeft een officiele fuel capacity van 12,5L +2L reserve. Het lot wil echter dat ik ca 30km heb gereden op het reservelampje - en dus in theorie practisch de hele reserve heb leeggereden. Als ik vervolgens ga tanken past er maar 10L in, terwijl er in werkelijkheid zo'n 14L in zou moeten passen.

Wie of wat liegt hier? Want de tankdop zit niet helemaal bovenaan, dus het bovenste stukje van de tank is nooit te benutten. Wordt dit alsnog als fuel capacity gerekend, ondanks dat het simpelweg niet bruikbaar is? Of werken die reservelampjes eerder dan de ''officiele' reservecapaciteit van de tank?

Ik kan natuurlijk wel doodleuk een jerrycan meenemen, en een praktijktest doen, maar ik heb liever een degelijk antwoord voordat ik zoiets ga uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Je meter liegt :-)
Heb er zelf ook maanden over gedaan bij mijn FZS600.
Zou een 20L tank moeten zijn. Echter bij een brandend lampje gaat er maar 15 liter in. Uiteindelijk in de tank gaan kijken en wezen doorrijden.

Ik weet nu dat ik 375-400km met 1 tank doe terwijl het lampje al aangaat bij 275.
Je kunt je vlotter wat afstellen echter heb ik hier geen zin in. Dagteller doet het ook prima :-)

En praktijk test? Kijk hoeveel benzine nog in de tank zit als je lampje gaat branden. Je weet wat je verbruik ongeveer is dus voor de eerste keer kun je het makkelijk uitrekenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Frontysco op 02-09-2014 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Heb zelf een 22 liter tank... Bij ~300 km gaat het lampje meestal branden en gaat er meestal ~16 liter in.
Ik rij zelf meestal tot 380 door en dan gaat er zo'n 20 liter in.

Beter save then sorry :+

Heb wel eens van mensen gehoord dat ze in de 1150gs tank meer dan 23 liter krijgen bij het volledig leeg rijden. Maar gezien de brandstofpomp gekoeld wordt door de benzine, heb ik de voorkeur om deze niet leeg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik ben een keer stil gevallen met +/- 260km op de teller (gelukkig 50 meter bij een tankstation vandaan), toen ging er 16,1 liter in de 16 liter tank. Lampje begon te branden bij 220km. Toen had ik redelijk 'sportief' gereden, normaal begint het lampje pas te knipperen bij 260. Als ik dan ga tanken gaat er zo'n 13,5 - 14 liter in :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 02-09-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Nu online
Mag wat ik er in gekregen heb is 19.6 liter, op n 20 liter tank :X Was wel met geknepen billetjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Noem het beestje gewoon bij z'n Nederlandse naam :X
Brandstofcapaciteit of tankinhoud dus

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 02-09-2014 08:39 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

Daannn1987 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:30:
Heb zelf een 22 liter tank... Bij ~300 km gaat het lampje meestal branden en gaat er meestal ~16 liter in.
Ik rij zelf meestal tot 380 door en dan gaat er zo'n 20 liter in.

Beter savfe then sorry :+

Heb wel eens van mensen gehoord dat ze in de 1150gs tank meer dan 23 liter krijgen bij het volledig leeg rijden. Maar gezien de brandstofpomp gekoeld wordt door de benzine, heb ik de voorkeur om deze niet leeg te rijden.
Als je ziet waar de pomp in de tank zit, dan zit de pomp na een halve tank boven de benzine,

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Nu online
Aaah, de wiiieefiie en de heeeeiii feeeei discussie komt weer los :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

De wat?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Nu online
Engelse woorden vertalen naar het nederlands, of opnemen in het nederlands.

Wifi word uitgesproken als Wie fie terwijl Hi Fi uit gesproken word als Hei Fei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tankiej schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:36:
Ik ben een keer stil gevallen met +/- 260km op de teller (gelukkig 50 meter bij een tankstation vandaan), toen ging er 16,1 liter in de 16 liter tank. Lampje begon te branden bij 220km. Toen had ik redelijk 'sportief' gereden, normaal begint het lampje pas te knipperen bij 260. Als ik dan ga tanken gaat er zo'n 13,5 - 14 liter in :)
Ik ben er laatst ook achtergekomen hoe veel liter er precies in mijn tank kon: welgeteld 17.7 liter. Na 275 km was de tank ook echt helemaal leeg. Ik kan max 60 km op de reserve rijden, maar 50 km heb ik al vaker gehad op de reserve. Gelukkig weet ik altijd wel waar de tankstations zijn in de buurt, dus rijd ik redelijk zeker. Dit keer was er op 100 m een tankstation. O-)
Toch wel lullig dat die op de berg lag en flink moest duwen met 30 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn motor houd echt op na 14 Liter.

En daar kwam ik achter omdat ik wel eens wilde weten wanneer het reservelampje ging branden, maar die ging maar niet branden :+ :X

Jammer genoeg 5 kilometer van huis, ik had het bijna gehaald, nu moest de ANWB mij even helpen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:14
Zodra ik mijn kraantje naar reserve moet draaien zou er in principe nog 4-5 liter in moeten zitten. Meestal ga ik dan gewoon tanken bij het eerste tankstation wat ik tegenkom, tenzij ik bijna thuis ben (woon naast een Tango). Geen zin om voor verrassingen komen te staan :P

Duurt ongeveer 360km voordat ik de kraantjes moet omdraaien en dan gaat er ongeveer 18-19 liter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

reserve meetdevice is een vlottertje in een hoop motoren. Dat kan wel eens jokken als het ding niet soepel kan meebwegen met het benzine niveau. Mijn motor kan volgens het boekje maar 50KM op reserve terwijl ik doorgaans ruim 70KM op reserve rij volgens het boordcomputertje.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb ook een lampje, dat aangeeft dat ik in de reserve rijd. Meestal tank ik dan vrij snel, tenzij ik dichtbij huis ben - onderaan de berg is een Aral tankstation.
Op zich best weinig 250 km kunnen rijden op 1 tank, maar aan de andere kant: met 200 km ben ik in Luxemburg en dan wil ook meteen goedkoop tanken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:23
Jolke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:24:
[...]

Ik ben er laatst ook achtergekomen hoe veel liter er precies in mijn tank kon: welgeteld 17.7 liter. Na 275 km was de tank ook echt helemaal leeg. Ik kan max 60 km op de reserve rijden, maar 50 km heb ik al vaker gehad op de reserve. Gelukkig weet ik altijd wel waar de tankstations zijn in de buurt, dus rijd ik redelijk zeker. Dit keer was er op 100 m een tankstation. O-)
Ik heb het één keertje gehad dat het lampje ging branden, maar toen kon ik ook niet meer doorrijden. Gelukkig was ik 200 meter van een tankstation verwijderd (aan de snelweg), dus ik heb even een tankje opgehaald en bij de eerst volgende direct maar volgetankt. Dit was precies met 270KM op de teller. voortaan tank ik zodra hij op de 230 komt te staan. Liever nog iets eerder. Op een GS500E was dit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vreemd, dat het lampje gaat branden en dat je dan niet meer kan doorrijden. Dat was dan geen reservelampje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Jolke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:24:
[...]

Bij mij was het heuvel af, dus in de vrij en lekker laten rollen :D
ShittyNL schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:47:
[...]

Ik heb het één keertje gehad dat het lampje ging branden, maar toen kon ik ook niet meer doorrijden. Gelukkig was ik 200 meter van een tankstation verwijderd (aan de snelweg), dus ik heb even een tankje opgehaald en bij de eerst volgende direct maar volgetankt. Dit was precies met 270KM op de teller. voortaan tank ik zodra hij op de 230 komt te staan. Liever nog iets eerder. Op een GS500E was dit.
Ik had op m'n vorige motor, ook een GS500E, niet eens een lampje zitten voor brandstof. Daar moest ik gewoon gokken met de dagteller.. :o

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 02-09-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mijn vorige motoren hadden een kraantje dat je op reserve kon zetten. Zodoende kon je niet missen dat je naar reserve over ging. Mijn huidige VTR heeft geen apart lampje, maar het onderste streepje van de benzinemeter begint te knipperen. Ik moet soms wel 2x kijken of ik al op reserve zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Jolke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:55:
Mijn vorige motoren hadden een kraantje dat je op reserve kon zetten. Zodoende kon je niet missen dat je naar reserve over ging. Mijn huidige VTR heeft geen apart lampje, maar het onderste streepje van de benzinemeter begint te knipperen. Ik moet soms wel 2x kijken of ik al op reserve zit.
Ja, dat had die GS500 ook. Maar er zat geen lampje op, ik moest gewoon het kraantje omzetten zodra hij begon te sputteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn GSX-R heeft een lampje, verder geen indicator. Meestal als het lampje gaat branden zoek ik het eerste tankstation op wat ik tegen kom. Dat kan varieren van na 100 km, 150 km of 200 km :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn FJ heeft een metertje en een lampje voor reserve. Daarbij ook nog een knopje waar reserve bij staat geschreven :?
Laatste keer getankt toen het lampje al even aan was maar ik de schakelaar nog niet in reserve hoefde te zetten?? Ging er iets van 16 liter in een ik had pas 230km gereden :( (1 op 14)

De vespa heeft geen kraantje of reserve schakelaar, wel een lampje. 230 km lukt ook dan op een tankje. Daar is wel maar 7.5L brandstof voor nodig... :P
1op 30 lukt makkelijk zonder extra zuinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tankiej schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:57:
[...]

Ja, dat had die GS500 ook. Maar er zat geen lampje op, ik moest gewoon het kraantje omzetten zodra hij begon te sputteren :P
Check, en dat had ik ook een keer op mijn CBR600F... sputter sputter... ok, kraantje op reserve. WTF... die staat al op reserve :S En daar sta je dan in de middle of nowhere in de Ardennen.
Fijn dat ik samen met mijn pa naar Luxemburg reed en een BMW de benzineslangen toegankelijk heeft gemaakt. Na 5 minuten verder rijden en na 7 km weer tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Exigence

dnkroz

Jolke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:16:
[...]

Check, en dat had ik ook een keer op mijn CBR600F... sputter sputter... ok, kraantje op reserve. WTF... die staat al op reserve :S En daar sta je dan in de middle of nowhere in de Ardennen.
Fijn dat ik samen met mijn pa naar Luxemburg reed en een BMW de benzineslangen toegankelijk heeft gemaakt. Na 5 minuten verder rijden en na 7 km weer tanken :)
Heel herkenbaar :D Gebeurt je gelukkig maar één keer, daarna heb je het afgeleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn Fazer gaat knipperen als hij 'leeg' is en er gaat een extra dagteller oplopen om aantegeven hoever je al in reserve hebt gereden...
Dat kreng gaat veel te snel aan, zeker als hij leegjes op de zijstandaard staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37

bakvis

Tweakers.Nerd

Frontysco schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:39:
Mag wat ik er in gekregen heb is 19.6 liter, op n 20 liter tank :X Was wel met geknepen billetjes :+
17.2 liter in een 17 liter tank. En ja, inderdaad, ik moest lopen naar het tankstation!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Nu online
oke oke jij wint! Maar puh, ik heb niet hoeven lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:34

empy

Rijdt rondjes

Bommes schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:15:
Mijn FJ heeft een metertje en een lampje voor reserve. Daarbij ook nog een knopje waar reserve bij staat geschreven :?
Laatste keer getankt toen het lampje al even aan was maar ik de schakelaar nog niet in reserve hoefde te zetten?? Ging er iets van 16 liter in een ik had pas 230km gereden :( (1 op 14)

De vespa heeft geen kraantje of reserve schakelaar, wel een lampje. 230 km lukt ook dan op een tankje. Daar is wel maar 7.5L brandstof voor nodig... :P
1op 30 lukt makkelijk zonder extra zuinig te doen.
En ik vloekte vanochtend al toen mijn lampje ging branden met 240KM op de teller, mijn reservelampje gaat branden als er nog 3,5 liter in de tank zit. Dan gaat er weer 10 a 11 liter bij en kan ik weer minimaal 250 KM rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Acid_Burn schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:45:
[...]

Als je ziet waar de pomp in de tank zit, dan zit de pomp na een halve tank boven de benzine,
Valt mee hoor, bij de GS zit de pomp in de rechterwang.
Je hoort het ook als je het contact aan zet bij een nagenoeg lege tank, dat de benzinepomp meer lawaai maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, ik zal het morgen in de late avond eens uitproberen. Komt goed uit dat ik dan toch wat kilometers moet maken dan. Gewoon een kleine jerrycan meenemen voor onderweg, en dan komt dat gans goed.

En wat betreft die GS: Op snelwegen heb je zelfs een dubbele reserve (mijne althans): Bij de laatste paar honderd mililiter boven de aansluiting lijkt deze veel lastiger te trekken doordat het mengel armer wordt, vanwege een slecht vacuummembraam. Als dit bij de reserve gebeurt, kun je alsnog een kilometer of 5-10 doorrijden op de primer.

Edit: GS500 dan, niet de 1150GS :')

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jerrycan is groot, ik had de keren dat ik zonder benzine stond genoeg aan een lege fles water :)

Overigens is het niet erg goed voor je motor om je tank leeg te rijden. Er zit altijd wel iets van vuil in je tank, dat bij leeg gaan dan in de cilinders terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij mij wordt de benzine gelukkig nog gefilterd voordat 'ie verneveld/ingespoten wordt. Maar als je een motorfiets hebt welke de "brandstof" ineens in de cilinder deponeert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:31:
Bij mij wordt de benzine gelukkig nog gefilterd voordat 'ie verneveld/ingespoten wordt. Maar als je een motorfiets hebt welke de "brandstof" ineens in de cilinder deponeert....

[video]
Gvd wat briljant slecht _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 14:14
Ik heb volgens mij niet eens een reserve-kraantje of schakelaar :+ Na zo'n 200km is de tank leeg en dan kan er 12 liter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval wel realistisch, zowel kwa vrouwen en kennis van ontbrandingsmotoren en rijtechnieken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 19:48
Misschien is er een geïnteresseerde, of kent iemand een wellicht geïnteresseerde, ik verkoop namelijk mijn lieve ZX-6R. Zie hier: http://www.motor-forum.nl...X-6R-2005-met-extras.html

Ik wil namelijk een Naked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daffie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:19:
Misschien is er een geïnteresseerde, of kent iemand een wellicht geïnteresseerde, ik verkoop namelijk mijn lieve ZX-6R. Zie hier: http://www.motor-forum.nl...X-6R-2005-met-extras.html

Ik wil namelijk een Naked :)
Wel jammer dat je niet eerlijk in de advertentie vermeld dat er wel wat meer met deze motor aan de hand is:

http://noord-brabant.nieu...gewond-bij-boxtel/7949364

:N

P.s je hebt je ongeval toen uitgebreid in het motortopic besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie kleur, Daffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-09 12:54
Busted! :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Nu online
Oh oh :+

k heb deze motor met lichte schade gekocht, de vorige eigenaar heeft er een schuiver mee gehad. De front kuip is ge-kunstoflast, daar zie je een klein beetje van, maar op de kont zit een kras die wel wat beter zichtbaar is. Goedkoopste oplossing is om er een mooie sticker op te plakken, of hij moet overgespoten worden. Of je hebt er, net als ik, niet zo veel boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daffie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:13:
Ik mag me sinds gistermiddag aanmelden bij het clubje 'ongeluk gehad'.
Het viel achteraf gelukkig allemaal reuze mee maar het was wel schrikken en balen en pijnlijk.

Ik reed na school naar huis, en pakte vanaf de A2 afslag Boxtel Noord. Ik zag vanaf de afrit in de verte al dat het stoplicht groen werd, dus ik pakte de buitenbocht zodat ik op de linkerrijstrook terecht zou komen (op de rechter stonden veel autos).
Op 't gegeven moment zag ik grind/steentjes op de weg liggen. Ik reed toen nog met een gangetje van 80-90. Ik wilde gewoon de bocht indraaien maar toen sloeg de target fixation erin en ging ik op het grind af. Voordat ik er erg in had, was het einde van het asvalt in zicht, en toen pas realiseerde ik me dat ik best wel fucked was. Ik wilde nog uit reflex krachtig bijremmen (rem aanleggen was me wel gelukt), maar op dat moment was ik al deels de bocht ingedraaid en al op het grind, dus schoot ik onderuit. Ik gleed nog nét over het laatste stukje asfalt, maar grotendeels (gelukkig) over het gras van de berm. Ben niet flauwgevallen of wat dan ook, en na een minuuut kwam de eerste voorbijganger met de auto al langs, die was dan ook uitgestapt en had even geholpen, 112 gebeld, lalala. De ambulance was stomtoevallig nét dezelfde afrit aan het pakken waar ik ik uitgleed, dus die was er binnen twee minuten, en de pliesie was er ook snel. Ik moest mee naar de ambu, daar hadden ze me even gechecked en ik moest mee naar het ziekenhuis voor foto's. Foto's gemaakt, uitslag afgewacht en uiteindelijk heb ik er alleen flink zware kneuzingen aan overgehouden aan m'n arm, schouder, heup en knie. Dus vandaag zit het allemaal lekker vast en pijnlijk.

Vanavond ga ik met m'n broer de motor ophalen en de schade bekijken...
En deze!!! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ooops :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:55:
[...]

Het is in ieder geval wel realistisch, zowel kwa vrouwen en kennis van ontbrandingsmotoren en rijtechnieken :+
Ha nu ik je langs zie komen, heb ik een Barcelona-vraagje: Wat is aldaar een fijne garage voor een bandenwissel?

Banden oprijden voor die tijd wordt 'm net niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

volgens mij was je al hard op weg om hem zelf te streetfighteren ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:58:
[...]

Ha nu ik je langs zie komen, heb ik een Barcelona-vraagje: Wat is aldaar een fijne garage voor een bandenwissel?

Banden oprijden voor die tijd wordt 'm net niet meer.
http://www.fastbikesbcn.es/

spot goedkoop!
en prima service

het meeste hebben ze wel op voorraad liggen, maar van te voren vragen kan geen kwaad

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://s.sk-gaming.com/image/album/885363/09b53116e3917e86.jpg

Na twee weken rondzoeken ofzo, heb ik wellicht interesse in een Yamaha R6. Iemand ervaringen mee?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding. Maar ik krijg al rugpijn als ik er naar kijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 14:14
Zoo zeker mooi ding! :P Tis geen gixxer natuurlijk! :p maar hij is wel vet whaha ^_^
nee geen ervaring met een r6. Wel een paar mensen in mijn omgeving die helemaal waus er van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Must....... Resist......

* teacher lijdt aan beroepsdeformatie

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ricepuppet schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:43:
[afbeelding]

Na twee weken rondzoeken ofzo, heb ik wellicht interesse in een Yamaha R6. Iemand ervaringen mee?
Welk bouwjaar? Ik ben niet zo thuis in de Yamaha modellen, maar dit lijkt van rond 2003? Let er op dat de oude R6 modellen kans hebben op blokken met een gescheurde cilinderwand.
Waarom is hij trouwens helemaal zwart? Heeft het ding ooit eens schade gehad?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je bedoelt better than? :+

Even een vette copy-paste vanaf naitsoezn in "Het grote grappige plaatjes topic Editie Q3 ***2014***"

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRh6_Y0ajrUwEssxDFwanievGtsJkeU0F6lvJE-6iZa3DRiWrZGow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 23-09 15:16

XBL

3 van de 4 woorden zijn fout, Jolke ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:44:
[...]

http://www.fastbikesbcn.es/

spot goedkoop!
en prima service

het meeste hebben ze wel op voorraad liggen, maar van te voren vragen kan geen kwaad
Top, genoteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:18:
3 van de 4 woorden zijn fout, Jolke ;).
3?
Beter save then sorry
vs
better safe than sorry
vs
better save than sorry

http://www.googlefight.co...=better+safe+than+sorry++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tja, ik hoef toch ook niet alles te verbeteren? Bovendien, het plaatje slaat alleen op then/than, dus dat vond ik wel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:44:
Mooi ding. Maar ik krijg al rugpijn als ik er naar kijk :P
Heb een vriendin met een CBR600 en het enige wat ik kreeg, was pijn aan mijn rechterpols na verloop van tijd.

Ik sport, dus rugpijn valt best mee :)
-tom-562 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:16:
[...]

Welk bouwjaar? Ik ben niet zo thuis in de Yamaha modellen, maar dit lijkt van rond 2003? Let er op dat de oude R6 modellen kans hebben op blokken met een gescheurde cilinderwand.
Waarom is hij trouwens helemaal zwart? Heeft het ding ooit eens schade gehad?
Is inderdaad 2003. Heb gewoon willekeurig een foto gepakt, maar ik zit te kijken naar 2003-2005 modellen.

Pagina: 1 ... 111 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.