A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb zo 123 geen duidelijke foto van de voorband. Maar ik had meestal nog een mm of 2/3 over op de voorband. Maar nu ik geen circuit meer rij heb ik niet meer van zulke slijtage patronen
Zaterdag richting Z-Frankrijk, heerlijk binnendoor en vanaf Grenoble over de Route Napoleon. Vanaf daar de kust langs richting Perpignan en dan de Pyreneën dwars oversteken tot aan de andere kust. En dan richting Santander enzo, de Picos de Europa bezoeken. Ik heb er in ieder geval zin an! Het weer is goed en ik ben er aan toe.
Kijken of ik later kan trakteren op mooie ploatjes en misschien zelfs een fillempie.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Haha ja, hier ging het echter om een andere vorm van gladheid. Ik rij 12 maanden per jaar, en heb vaak genoeg hard moeten remmen bij regen, hagel of een sneeuw/zout-slush. Het leek echt alsof er een oliefilm over het wegdek lag.mphilipp schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:15:
Er staan dikwijls borden langs de kant van de weg als er pas geasfalteerd is 'nieuw asfalt, langere remweg'. Dat moet haast wel een hint zijn
Heel eerlijk gezegd, door de autocorrect stond er ook even nierproblemenToolkiT schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:49:
[...]
ah, ik las nierproblemen ik snapte de relevantie al niet.
Ik merk dat met name op snelweg en met filteren dat je soms slecht of laat een auto ziet. Op deze manier heb je een veel beter overzicht. Ja met hoofd draaien kan je het ook zien, maar op deze manier (nadat je schouldercheck hebt gedaan), kan je blijven zien dat er niet stiekem iemand je blinde hoek in duikt.. En met filteren is het ook prettig..
Écht ZOAB kennen ze buiten de NL landsgrenzen niet echt, vaak is het een groffe beton samenstelling. ZOAB is in die landen vaak ook niet wenselijk vanwege hoogteverschillen waarbij je door ZOAB waterophopingen zou kunnen gaan krijgen. Dat in combinatie met een vriesperiode levert dan levensgevaarlijke situaties op, op plaatsen waar het vocht samenkomt. (+ 't ZOAB vriest dan ieder jaar volledig stuque).BlackLabel01 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:02:
Ben afgelopen maandag thuisgekomen na een weekje kamperen met de motor in Duitsland, Zwitserland en La France. Helaas begon het bij Nancy te regenen en hield dit niet op tot ik Staphorst voorbij reed.
In Luxemburg had ik echter zo'n rare ervaring, dat ik me afvraag of meer mensen dat hebben gehad. Op een gegeven moment onstond er een file, waar ik dus tussen door ben gereden. Toen die file wat oploste ging ik weer gewoon met het andere verkeer meerijden. Het asfalt leek echt nieuw zoab te zijn. Omdat het nog steeds regende hield ik redelijk afstand van mijn voorligger. Dus toen deze vrij hard begon te remmen omdat het verkeer weer tot stilstand kwam maakte ik me ook geen zorgen en begon ook zachtjes te remmen. Op het moment dat ik redelijk door begin te remmen blokkeert plotseling mijn voorwiel, dit bij ongeveer 60 kmh. Ik liet gelijk de voorrem weer los en probeerde gelijk daarna weer zachtjes, gelijk blokkeerde het voorwiel weer en ontstond er een beginnende tankslapper. Hoe ik dat ding daarna overeind heb gehouden is me een wonder, maar met 2 motorlaarzen op het spekgladde asfalt kon ik glijdend (en hardop vloekend) tot stilstand komen naast mijn voorligger, die gelukkig wat naar rechts was gegaan om ruimte te maken
Hierna heel rustig verder gereden, en het viel me op dat dat ogenschijnlijk nieuwe asfalt echt extreem glad was, er stonden ook auto's naast de kant met blikschade. Het verrotte Belgische asfalt rond Luik had in mijn ogen iig 10x meer grip![]()
Nu ben ik normaal wel van het doorrijden met regen, maar door deze ervaring ga ik dat wellicht iets anders doen. Zou het Nederlandse asfalt zo'n andere samenstelling hebben dan daar? Hier heb ik nooit gebrek aan grip bij natte omstandigheden...
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-08-2014 22:00 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Kom ik toch wel een gedeelte weg tegen die overstroomt was, eerst maar een auto laten passeren om te kijken hoe diep het was en er dan zelf doorheen. Met een boeggolf er doorheen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Al met al een geheel andere ervaring natuurlijk, en het is direct duidelijk waarom een chopper uitnodigt tot lekker relaxed rijden. Op de GS zou ik me dan al lang gaan ergeren aan hoe ontiegelijk saai het tempo wel niet is dan.
HEY! das een bekende cockpit, daar mag ik vanaf zaterdag ook naar gaan kijkenToolkiT schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:24:
Van het weekend mijn riderscan (en trottle rocker) gemonteerd:
[afbeelding]
Vandaag voor het eerst gebruikt, het is nog ff wennen, maar denk wel dat het een nuttige toevoeging is
Is dat zo'n standaard ebay/dx.com telefoonhouder? bevalt ie een beetje? nu mn RAM-box weer een ander verloopstukje nodig heeft zit ik er aan te denken er ook zo een te bestellen...
[ Voor 17% gewijzigd door j0rDy op 28-08-2014 10:12 ]
Het is niet 'normaal' dat het zo glad is dat je wiel praktisch meteen blokkeert. Misschien heeft een voorligger olie verloren en was het daarom zo glad. Maar n=1 is amper reden om nu de handdoek in de ring te gooien en de motor te verkopenBlackLabel01 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:02:
Ben afgelopen maandag thuisgekomen na een weekje kamperen met de motor in Duitsland, Zwitserland en La France. Helaas begon het bij Nancy te regenen en hield dit niet op tot ik Staphorst voorbij reed.
In Luxemburg had ik echter zo'n rare ervaring, dat ik me afvraag of meer mensen dat hebben gehad. Op een gegeven moment onstond er een file, waar ik dus tussen door ben gereden. Toen die file wat oploste ging ik weer gewoon met het andere verkeer meerijden. Het asfalt leek echt nieuw zoab te zijn. Omdat het nog steeds regende hield ik redelijk afstand van mijn voorligger. Dus toen deze vrij hard begon te remmen omdat het verkeer weer tot stilstand kwam maakte ik me ook geen zorgen en begon ook zachtjes te remmen. Op het moment dat ik redelijk door begin te remmen blokkeert plotseling mijn voorwiel, dit bij ongeveer 60 kmh. Ik liet gelijk de voorrem weer los en probeerde gelijk daarna weer zachtjes, gelijk blokkeerde het voorwiel weer en ontstond er een beginnende tankslapper. Hoe ik dat ding daarna overeind heb gehouden is me een wonder, maar met 2 motorlaarzen op het spekgladde asfalt kon ik glijdend (en hardop vloekend) tot stilstand komen naast mijn voorligger, die gelukkig wat naar rechts was gegaan om ruimte te maken.
Hierna heel rustig verder gereden, en het viel me op dat dat ogenschijnlijk nieuwe asfalt echt extreem glad was, er stonden ook auto's naast de kant met blikschade. Het verrotte Belgische asfalt rond Luik had in mijn ogen iig 10x meer grip![]()
Nu ben ik normaal wel van het doorrijden met regen, maar door deze ervaring ga ik dat wellicht iets anders doen. Zou het Nederlandse asfalt zo'n andere samenstelling hebben dan daar? Hier heb ik nooit gebrek aan grip bij natte omstandigheden...
Waar in Luxemburg was dit?BlackLabel01 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:02:
[...]
In Luxemburg had ik echter zo'n rare ervaring, dat ik me afvraag of meer mensen dat hebben gehad. Op een gegeven moment onstond er een file, waar ik dus tussen door ben gereden. Toen die file wat oploste ging ik weer gewoon met het andere verkeer meerijden. Het asfalt leek echt nieuw zoab te zijn. Omdat het nog steeds regende hield ik redelijk afstand van mijn voorligger. Dus toen deze vrij hard begon te remmen omdat het verkeer weer tot stilstand kwam maakte ik me ook geen zorgen en begon ook zachtjes te remmen. Op het moment dat ik redelijk door begin te remmen blokkeert plotseling mijn voorwiel, dit bij ongeveer 60 kmh. Ik liet gelijk de voorrem weer los en probeerde gelijk daarna weer zachtjes, gelijk blokkeerde het voorwiel weer en ontstond er een beginnende tankslapper. Hoe ik dat ding daarna overeind heb gehouden is me een wonder, maar met 2 motorlaarzen op het spekgladde asfalt kon ik glijdend (en hardop vloekend) tot stilstand komen naast mijn voorligger, die gelukkig wat naar rechts was gegaan om ruimte te maken.
[...]
Hehe dat is wel het laatste dat ik van plan ben. Bedoelde meer dat ik nu bij regen wellicht wat voorzichtiger ga doen, niet dat ik voorheen als een idioot reed bij nat weer trouwensMarc Rademaker schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:53:
[...]
Het is niet 'normaal' dat het zo glad is dat je wiel praktisch meteen blokkeert. Misschien heeft een voorligger olie verloren en was het daarom zo glad. Maar n=1 is amper reden om nu de handdoek in de ring te gooien en de motor te verkopen
Op de periferique, vlak nadat je in een lange linkse bocht onder wat viaductjes doorrijdt.
De rondweg rond Lux stad is alleen aan de zuid-kant van de stad, dus als je vanuit het westen komt, is dat dus altijd een linkse bocht. Thanks, voor het delen trouwens.
yup ebay geval. Doet het prima maar neem de 'waterdicht' claim met een paar korrels zout nemen.. er komt namelijk wel beetje vocht binnen na een poos in de regen...j0rDy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:41:
[...]
HEY! das een bekende cockpit, daar mag ik vanaf zaterdag ook naar gaan kijken
Is dat zo'n standaard ebay/dx.com telefoonhouder? bevalt ie een beetje? nu mn RAM-box weer een ander verloopstukje nodig heeft zit ik er aan te denken er ook zo een te bestellen...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Goed dat ik dat weet, ik heb dezelfde. Nog niet in de regen mee gereden.ToolkiT schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:20:
[...]
yup ebay geval. Doet het prima maar neem de 'waterdicht' claim met een paar korrels zout nemen.. er komt namelijk wel beetje vocht binnen na een poos in de regen...
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Enige tijd geleden had ik het hier over de manier waarop mensen forensen, en dat ik op zoek was naar een nieuw vervoermiddel, hierbij de update: de motorscooter is verkocht, vorige week een kriega US20 gekocht en zaterdag ga ik een diversion f ophalen \o/
[ Voor 5% gewijzigd door j0rDy op 28-08-2014 11:46 ]
Mooie fiets zon Diversion F!j0rDy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:45:
Ok thanks, zal het in de gaten houden, vanavond maar ff bestellen dan, samen met een 12v/usb aansluiting.
Enige tijd geleden had ik het hier over de manier waarop mensen forensen, en dat ik op zoek was naar een nieuw vervoermiddel, hierbij de update: de motorscooter is verkocht, vorige week een kriega US20 gekocht en zaterdag ga ik een diversion f ophalen \o/
Oh ja was ik alweer vergeten de 'ram mount' die erbij zat was nogal los als in dat het klik systeem niet echt solide was, dus die heb ik wat meer gefixeerd en een tyrip als backup eraan gedaan..Ricepuppet schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:07:
[...]
Goed dat ik dat weet, ik heb dezelfde. Nog niet in de regen mee gereden.
Nadeel is dat hoesje er nu niet meer af kan..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Yup, komt bekend voor. Het hoesje zat gewoon los - was niet vast te klikken - dus ik heb hem met 'ultra' lijm aan elkaar vast gezet.ToolkiT schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:25:
[...]
Nadeel is dat hoesje er nu niet meer af kan..
Is inderdaad niet meer los te maken, maar 'eh'. Het hele geval zelf is wel los te maken en over te zetten naar een andere motor in elk geval.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Oh, lol! excuses. Ik vond de witte toerentalplaat idd wat vreemd, maar gooide het op een ander bouwjaar. De fazer is nog een tikkeltje sportiever als de diversion, zeker de 8, leuk ding!ToolkiT schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:29:
FWIIW, de mijne is een fazer8ABS geen divi.. maar dash lijkt er idd wel verdacht veel op
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
krijg trouwens ook een blauwe
[ Voor 3% gewijzigd door j0rDy op 28-08-2014 12:59 ]
Hoe meer ik aan het kijken, lezen en tellen ben hoe interessanter dat het wordt om zoiets te overwegen.
Kwam gisteren de gebouwbeheerder tegen @ work en vertelde hem erover. Er zijn gewoon stopcontacten voorzien in de garage op het werk om op te laden. Er is verder nog geen beleid rond dus ik zou gewoon mogen opladen. Ze gaan wel wat uitwerken in de toekomst omdat er meer en meer elektrische fietsen en scooters komen.
In België mag je 15% van de aanschafprijs aftrekken van je belastingen het eerste jaar. Dat zou de motor gelijk op dezelfde prijs als m'n huidige brengen. Daarbij dan nog het quasi gratis rijden (opladen @ work), of zelfs als ik thuis oplaad een verschil van 2.000 euro per jaar tussen benzine en elektriciteit.
Blijkbaar hebben ze er ook Givi koffertjes voor en een klein ruitje (waardoor je natuurlijk inboet in afstand).
Het heeft me echt aan het denken gezet
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Krijgen? Tof! Wat hebben jullie daarvoor moeten doen
Zeker posten die ervaring!DinX schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:42:
Zaterdag is het zover, testrit met de Zero SR. Ik ga zeker de camera meenemen en een verslagje maken.
Hoe meer ik aan het kijken, lezen en tellen ben hoe interessanter dat het wordt om zoiets te overwegen.
...
In België mag je 15% van de aanschafprijs aftrekken van je belastingen het eerste jaar. ...
Blijkbaar hebben ze er ook Givi koffertjes voor en een klein ruitje (waardoor je natuurlijk inboet in afstand).
Het heeft me echt aan het denken gezet
Wat heb je nu van motor? Vooral de minieme windbescherming zie ik naast range nog niet zitten voor woon/werk.
In mijn geval zou het moeten lukken als ik kan laden overdag. Maar als ik dan eens niet in de parkeergarage geraak (onderhoud whatever) of meteen alweer naar huis moet (vriendin die sleutels is vergeten of zo) dan heb ik wel een probleem.
Elektrische auto's kun je zakelijk zelfs 120% inbrengen als kost. Motorfietsen sowieso al 100%. Als dat voor electrische motor ook 120 is heel graag.
Ze zijn natuurlijk wel bezig met die weg, net voor het vliegveld. Dus het kan zijn dat je op een vers of juist gefreesd stuk hebt gereden.Jolke schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:18:
Ik dacht dat de periferique rond Parijs lag
De rondweg rond Lux stad is alleen aan de zuid-kant van de stad, dus als je vanuit het westen komt, is dat dus altijd een linkse bocht. Thanks, voor het delen trouwens.
Wise enough to play the fool
Je kan je voorstellen wat water en olie(bitumen) met elkaar doen
In Nederland moeten wij daarom (zeker op rijkswegen) het asfalt afstrooien met een scherp zand/split.
Dit is om de aanvangsstroefheid te verhogen en daarbij dus de verkeersveiligheid.
Meestal na een paar maanden keurt Rijkswaterstaat met een stroefheidsmeting of het asfalt aan de juiste stroefheidseisen voldoet.
(ben asfaltuitvoerder geweest
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik rij nu op een Yamaha Super Tenere. Iets totaal anders natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:51:
[...]
Krijgen? Tof! Wat hebben jullie daarvoor moeten doen![]()
[...]
Zeker posten die ervaring!
Wat heb je nu van motor? Vooral de minieme windbescherming zie ik naast range nog niet zitten voor woon/werk.
In mijn geval zou het moeten lukken als ik kan laden overdag. Maar als ik dan eens niet in de parkeergarage geraak (onderhoud whatever) of meteen alweer naar huis moet (vriendin die sleutels is vergeten of zo) dan heb ik wel een probleem.
Elektrische auto's kun je zakelijk zelfs 120% inbrengen als kost. Motorfietsen sowieso al 100%. Als dat voor electrische motor ook 120 is heel graag.
Windbescherming is zo 1 ding ja. Die SR is een naked, uit te breiden met een schermpje (wat natuurlijk nog altijd een stuk minder is dan mijn ruitje als dat in de hoogste stand staat). Meer windbescherming betekent bij die dingen natuurlijk ook meer weerstand, dus minder bereik
Voor mij lukt het qua afstand ook. Ligt er natuurlijk aan hoe je rijdt. 141km snelweg is genoeg voor een heen en terug naar m'n werk en nét genoeg voor thuis > werk > hobby > thuis als je 100% snelweg telt. Natuurlijk is er ook een gedeelte niet-snelweg. Als ik op het werk kan laden is het allemaal erg makkelijk te doen.
Je boet natuurlijk wel in aan dingen. Die 400 km ritjes naar de Eifel enzo kan je niet meer (op dit moment) want je raakt niet meer terug (of er moet daar ergens een laadpaal met grote stekker zijn, dan laad je in 1 uur tijd 95% op). Je moet altijd rekening houden dat je thuis raakt. Als je zonder stroom valt kan zelfs de wegenhulp weinig doen buiten je takelen. Comfort is ook wat minder dan op de gemiddelde tourbuffel of all-road.
Ik denk dat binnen 2-3 jaar de elektrische motorfietsen er helemaal klaar voor zijn. Als je ziet dat Zero er elk jaar een 30-tal km bij doet en op 3 jaar tijd zowat alle specs verdubbeld heeft... Dan spreek je over 3 jaar misschien van fietsen die tegen de 300km doen op 1 laadbeurt en nog wat meer pk's/koppel hebben (al is dat nu al meer dan ok, zeker het koppel en 0-100 enzo).
De prijs haal je er alvast snel uit. De SR zonder opties komt net meer dan 17.000 euro. Als je er de extra 2.8kWh bij neemt en de snellader (niet de grote stekker, die is nog stukken duurder) kom je rond de 20.000 euro uit. Je mag hier in België echter 15% van de aankoopprijs aangeven aan je belastingsaangifte van het jaar erop met een max van +/- 3000 euro. Dan zit je op 17.000 euro.
Mijn verbruik in benzine is nu ongeveer 2.500 euro. In stroom zou dat 500 euro zijn. Dat is een verschil van 2000 euro per jaar. Ik doe normaal 5 jaar met een motor (gemiddeld), dus spaar 10.000 euro uit (onderhoudsbeurten niet meegerekend). Daar win je nog het meeste op. Dan blijft er nog 7.000 euro over (als ik echt ga vergelijken met een "normale" motor). Dan spreek je dus over 7.000 euro voor de Zero vs 14.000 euro voor de Super Tenere over een periode van 5 jaar.
Op het moment moet je het dus enkel doen voor het groene idee, toch al een fikse besparing, en je hebt iets wat nog vrij uniek is, ik heb hem alleszins nog nooit in het wild gespot.
Als dat ding me geweldig goed meevalt zaterdag zou ik er echt aan denken m'n huidige motor te verkopen na de winter. Waarschijnlijk zijn de specs in 2015 weer net dat tikkeltje beter.
En hier in België mag je die als bedrijf inderdaad afschrijven aan 120%
Ik bedoel, mijn GSX-R loopt op de snelweg met netjes 120 km/h ook >1:15 qua brandstof. Maar als ik er goed voor ga zitten en stevig ga knallen op de dijk ofzo, redt ik dat bij lange na niet
Vaak bu'j te bang!
Naked went zo, al blijft het anders dan zo'n raam voor je neus. En je gaat tenminste ook niet te hard rijden, wat het verbruik ten goede komt.DinX schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:47:
[...]
Ik rij nu op een Yamaha Super Tenere. Iets totaal anders natuurlijk.
Windbescherming is zo 1 ding ja. Die SR is een naked, uit te breiden met een schermpje (wat natuurlijk nog altijd een stuk minder is dan mijn ruitje als dat in de hoogste stand staat). Meer windbescherming betekent bij die dingen natuurlijk ook meer weerstand, dus minder bereik
Volgens mij is die snellaadstekker alleen geschikt voor de speciale snellaadstations, beetje zoals ze bij Tesla doen. Anders moet je afaik een schuko stekker gebruiken (en daar een verloopje op, afhankelijk van welke laadpaal je gebruikt).(of er moet daar ergens een laadpaal met grote stekker zijn, dan laad je in 1 uur tijd 95% op).
In Japan hebben/hadden ze een systeem dat ze met een generator langs kwamenJe moet altijd rekening houden dat je thuis raakt. Als je zonder stroom valt kan zelfs de wegenhulp weinig doen buiten je takelen.
Ik weet niet of de specs zoveel beter worden. Zal wel blijven stijgen, maar er zit een limiet aan wat ze uit die accu's kunnen perssen.Ik denk dat binnen 2-3 jaar de elektrische motorfietsen er helemaal klaar voor zijn. Als je ziet dat Zero er elk jaar een 30-tal km bij doet en op 3 jaar tijd zowat alle specs verdubbeld heeft... Dan spreek je over 3 jaar misschien van fietsen die tegen de 300km doen op 1 laadbeurt en nog wat meer pk's/koppel hebben (al is dat nu al meer dan ok, zeker het koppel en 0-100 enzo).
Volgens mij is het rijden op zo'n elektrische motor ook een hele gave ervaring op zich. Geen motor geluid en bijbehorende trillingen, alle koppel (of was het vermogenOp het moment moet je het dus enkel doen voor het groene idee, toch al een fikse besparing, en je hebt iets wat nog vrij uniek is, ik heb hem alleszins nog nooit in het wild gespot.
Op de site hebben ze verschillende radiussen staan. Van snelweg aan 90, snelweg 116, gemengd,...-tom-562 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:12:
Die actieradius, is dat ook niet in de meest gunstige gevallen?
Ik bedoel, mijn GSX-R loopt op de snelweg met netjes 120 km/h ook >1:15 qua brandstof. Maar als ik er goed voor ga zitten en stevig ga knallen op de dijk ofzo, redt ik dat bij lange na nietEn dat is b.v. waar ik een motor veel voor gebruik.
Gek genoeg betaal je voor 40km extra bereik bijna 2.400 euro. Ik zie me die dan eerlijk gezegd ook weglaten. Laden zou ik toch altijd doen op het werk, dan kan ik voor dat geld beter wat andere opties kopen (snellader, koffersetje,...) als het enkel voor woon-werk is.
Maarja, ik praat al alsof ik er eentje ga kopen. Eerst eens kijken hoe het rijdt en dan na de winter eens heel goed beginnen tellen (al is de grove telling al duidelijk genoeg).
Misschien een dooddoener ik weet het, maar ik rijd nog steeds voor mijn plezier, en dat lijkt mij niet op zo een ding.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Weet ik zaterdag te zeggen.Joopieboy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:27:
Dan even een ander puntje, rijplezier?
Misschien een dooddoener ik weet het, maar ik rijd nog steeds voor mijn plezier, en dat lijkt mij niet op zo een ding.
Als ik de reviews zo bekijk geeft dit een heel ander soort plezier.
Gewoon 1 vlak koppel van 0 tot 165. Optrekken van 0-100 in 3,3s. Optrekken op "hogere" snelheden ook net zo lekker.
Gek genoeg moet de stilste tijdens het rijden ook een bizarre ervaring zijn. Ik heb sowieso bar weinig met het geluid van motoren. Je het kan lekker klinken, maar voor mij geeft het geen meerwaarde.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3Z2bwqa81O0]
Ja, je moet niet schakelen enzo, weet niet of ik dat zo erg vind. Gewoon gas erop en dat ding gaat er als een speer vandoor. En ik vind het eigenlijk nog wel vet klinken, beetje Star Wars idee
Dus, plezier? Een fietsje van 200kg, met 144Nm koppel, geen tijd verliezen (wat de gemiddelde rijder doet) met schakelen,...
[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 28-08-2014 22:33 ]
Verwijderd
(1 bewegend onderdeel in je motor)
ik zou alleen wel wachten met aanschaf tot ze zeker een jaar op de markt rijden... laat de rest de kinderziektes maar vinden, en het bedrijf zichzelf laten bewijzen dat ze het aan kunnen.
(niet bijvoorbeeld zoals die Track diesel motoren met een productie fout in de tandriem aandrijving)
Overigens, in mijn motorblad (Performance bikes) hebben ze een mooi articel over de Brammo empulse R.
zit versnellingsbak in wat gunstig is voor je actie radius.
mischien dat je daar eens naar wil kijken
Brammo.com
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 05:19 ]
Nou, als je hem eerst betaald zal je hem daarna wel krijgenVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:51:
Krijgen? Tof! Wat hebben jullie daarvoor moeten doen
Geen plezier met een Zero RS? ow jawel hoor, je krijgt geen genoeg van die acceleratie die in dat ding zit, elke keer weer dikke pret! Heb enige tijd geleden een proefritje gedaan op de Zero S, als ik hem ook op werk kon opladen (geen garage en zit op 11 hoog) had ik die gehad ipv de diversion...
Ow en Brammo heeft in NL (belgie moet je even nakijken) nu een speciale introductiekorting, de empulse met 5000,- korting! dus geen 15k maar 10k in aanschaf, zeker interessant!
Constant en maximaal koppel altijd hebben is natuurlijk gaaf!
Die Zero S lijkt mij wel wat, tenminste, nu ik 12,2km van mijn werk woon
Een electrische motor verandert ook in toerental en geluid, dat laatste afhankelijk van de snelheid en de mate waarin je gas geeft. Als je vol gas geeft, hoor je de stroom echt in actie komenXBL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:06:
Ik weet niet hoe het bij de Zero is (zelf ook maar eens testen), maar bij sommige elektrische auto's hoor je heel duidelijk een zoem (van de motor) die veranderd afhankelijk van de snelheid. Heel futuristisch allemaal.
Over de Brammo aanbieding: dat scheelt een hoop geld! Ik ben over de Zero S iets enthousiaster dan over de Brammo, maar op de Brammo heb ik nog niet gereden. Voordeel van de Brammo is dat de onboard charger 2 keer zo snel oplaadt (met 3 kW). Ook een verschil is dat hij versnellingen heeft en iets minder ver komt dan de Zero die 5K duurder is. En de Brammo is wat zwaarder. Maar ik ga dit serieus overwegen. Ook jammer trouwens dat de dealers nogal ver weg van de randstad zitten (bij Arnhem en in Groningen geloof ik).
[ Voor 1% gewijzigd door t0mmiiiii op 29-08-2014 09:24 . Reden: Spelfout ]
Op de snelweg maakt het natuurlijk niet uit, dan hoor je het motorgeluid al lang niet meer. Het ging mij meer om het optrekken bij een stoplicht, touren op de dijk, etc... daar vind ik het motorgeluid nog prettig om te horen als feedback - dat wil zeggen als je een niet-electrische motor hebt.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar een elektrische motor heeft dus ook motorgeluid. En geeft dus feedback (als je eenmaal de verschillende toonhoogtes herkent). Je hoort bijv. ook als je geen gas meer geeft de regeneratie van energie.Jolke schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:23:
Wind + wegdek hoor je idd.
Op de snelweg maakt het natuurlijk niet uit, dan hoor je het motorgeluid al lang niet meer. Het ging mij meer om het optrekken bij een stoplicht, touren op de dijk, etc... daar vind ik het motorgeluid nog prettig om te horen als feedback - dat wil zeggen als je een niet-electrische motor hebt.
De Zero klinkt best leuk inderdaad, het volume is alleen een stuk lager dan je gewend bentt0mmiiiii schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:43:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar een elektrische motor heeft dus ook motorgeluid. En geeft dus feedback (als je eenmaal de verschillende toonhoogtes herkent). Je hoort bijv. ook als je geen gas meer geeft de regeneratie van energie.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De Regiorunner van de NS heeft zo'n geluid als deze optrek: electro-motoren die lijken te schakelen.
Ik probeer te in te beeld hoe dit op een motor klinkt.
De Zero heeft geen versnellingen of CVT, het is een directe aandrijving.Jolke schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:26:
Als het toerental verandert, dan verwacht ik ook dat er geschakeld moet worden. Gaat dit automatisch?
De Regiorunner van de NS heeft zo'n geluid als deze optrek: electro-motoren die lijken te schakelen.
Ik probeer te in te beeld hoe dit op een motor klinkt.
Cockpit zit er 'kaal en goedkoop' uit en ik ben bang dat ik het motor geluid idd erg ga missen. Niet schakelen wen je vanzelf aan denk ik.
Tevens 0-60 in 5.2sec is ook niet bepaald snel....
Nee * Frontysco wacht nog wel even
In die gevallen hoor je het ook echt (iig in bepaalde auto's - de Model S is van binnen erg stil). Probeer eens een elektrische Smart in Amsterdam (car2go), die zoemen echt.Jolke schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:23:
Wind + wegdek hoor je idd.
Schakelbak in elektrische voertuigen zie je niet vaak (iig niet in het spul wat nu uitkomt). Bij de Tesla Roadster is getest met twee versnellingen, maar dat ging binnen no time stuk vanwege de grote krachten.Jolke schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:26:
Als het toerental verandert, dan verwacht ik ook dat er geschakeld moet worden. Gaat dit automatisch?
De SR doet het in 3,3 secondenFrontysco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:11:
Hmmmm @ electric bike filmpje...
Cockpit zit er 'kaal en goedkoop' uit en ik ben bang dat ik het motor geluid idd erg ga missen. Niet schakelen wen je vanzelf aan denk ik.
Tevens 0-60 in 5.2sec is ook niet bepaald snel....
Nee * Frontysco wacht nog wel even
Doordat je ook niet moet schakelen haal je die 3,3 ook. Gewoon gas geven
[ Voor 105% gewijzigd door PWM op 04-09-2014 20:12 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Betrap mezelf er toch al een paar weken op dat ik vind dat ik eens een action cam moet aanschaffen, maar komt er gewoon niet van

[ Voor 56% gewijzigd door Urithar op 29-08-2014 12:38 ]
Lijkt mij alsnog trager dan een normale bike. 3,3 in 60 is 5 sec naar de 100? Maar desalniettemin een mooie techniek!DinX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
De SR doet het in 3,3 seconden
Doordat je ook niet moet schakelen haal je die 3,3 ook. Gewoon gas geven

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
60 mijl per uurFrontysco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:40:
[...]
Lijkt mij alsnog trager dan een normale bike. 3,3 in 60 is 5 sec naar de 100? Maar desalniettemin een mooie techniek!
Met de power tank in 3,9.
M'n huidige fiets zou het in 3,2 moeten doen. En uiteindelijk, die 10den merk je toch niet
[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 29-08-2014 12:45 ]
Verbaas me nog regelmatig dat ik de bocht al om ben, als de auto achter me net over de streep is.
Mooi, bestel dus ook niet meer iets bij lightinthebox
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zeker? Aangezien ze de snelheid wel in KPH vermelden...DinX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:42:
[...]
60 mijl per uur
Met de power tank in 3,9.
M'n huidige fiets zou het in 3,2 moeten doen. En uiteindelijk, die 10den merk je toch niet
Ja, zeker...Frontysco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:35:
[...]
Zeker? Aangezien ze de snelheid wel in KPH vermelden...

Hierbij het complete filmpje van hem op de brug
http://www.motogp.com/en/...Fast+Track+to+Silverstone
PM terug.Urithar schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:35:
Ik wil hem wel van je overnemen, PM je wel even.
Betrap mezelf er toch al een paar weken op dat ik vind dat ik eens een action cam moet aanschaffen, maar komt er gewoon niet van
Edit: En verkocht
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 29-08-2014 14:46 ]
Verwijderd
Anderzijds, hoeveel 20-21 jarigen gaan 15.000 voor een motor betalen?
Ik zie hier wel een mogelijkheid in om in de/een toekomst het vermogen makkelijk stelselmatig op te voeren.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:01:
Zo'n electrische motor is natuurlijk ook leuk voor diegenen die een beperkt rijbewijs hebben, maar toch zoveel mogelijk eruit willen halen. Met een 0-100 van 4 seconden doen ze het een stuk beter dan de 5.5-6 die je met een normale motor zou halen.
Anderzijds, hoeveel 20-21 jarigen gaan 15.000 voor een motor betalen?;) Diegene die toch iets meer geld hebben en zo snel mogelijk willen, gaan wel gewoon 2x op examen, en kopen daarna wel wat snellers.
Met zo'n elektrische kan dat tot gewoon tot op de kW nauwkeurig, gewoon door het even met de computer/smartphone in te stellen. Een degelijke logging (vergelijk het met een tacho) en klaar. Dan kom je als beginner eigenlijk jaren toe met dezelfde motor. Elk jaar of elke x000km er wat kW's bij en gaan met die banaan
Heh, best leuk gewordenTylen schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:06:
Over Marquez en London gesproken.
Dat is dan inderdaad wel weer ideaal! Maar ook zeker voor woon werk verkeerd (wat ik 80% doe) is het natuurlijk ook erg interessant. Al kost het wel enige tijd voordat ik die 15k eruit heb....DinX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:20:
[...]
Ik zie hier wel een mogelijkheid in om in de/een toekomst het vermogen makkelijk stelselmatig op te voeren.
Met zo'n elektrische kan dat tot gewoon tot op de kW nauwkeurig, gewoon door het even met de computer/smartphone in te stellen. Een degelijke logging (vergelijk het met een tacho) en klaar. Dan kom je als beginner eigenlijk jaren toe met dezelfde motor. Elk jaar of elke x000km er wat kW's bij en gaan met die banaan
Je moet de 15k niet tellen maar het verschil tussen je huidige motor en die 15k hèFrontysco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:23:
[...]
Dat is dan inderdaad wel weer ideaal! Maar ook zeker voor woon werk verkeerd (wat ik 80% doe) is het natuurlijk ook erg interessant. Al kost het wel enige tijd voordat ik die 15k eruit heb....
Stel ik zou zo'n SR nemen met alles erop en eraan, dan spreek je over 20k - 3k belastingsvoordeel = 17k.
Dat is nog 2-3k verschil met m'n huidige motor. Dat heb ik er op anderhalf jaar uit
Of zoals ik het tel: 50 euro extra financiering erbij per maand, maar 200-250 euro benzine minder
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 29-08-2014 17:12 ]
En voor diegenen zónder abo:Tylen schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:06:
Over Marquez en London gesproken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=StJ9WD-uk7A]
YouTube: Marc Marquez brings MotoGP to London City
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 29-08-2014 17:30 ]
Dat is 15kDinX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:05:
[...]
Je moet de 15k niet tellen maar het verschil tussen je huidige motor en die 15k hè
Stel ik zou zo'n SR nemen met alles erop en eraan, dan spreek je over 20k - 3k belastingsvoordeel = 17k.
Dat is nog 2-3k verschil met m'n huidige motor. Dat heb ik er op anderhalf jaar uit
Of zoals ik het tel: 50 euro extra financiering erbij per maand, maar 200-250 euro benzine minder
Mja, ligt er maar aan wat je gewend bent.Frontysco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:52:
[...]
Dat is 15kNee ok vooruit, 13K... Alsnog teveel dus ;-)
Voor mij hoort dat gewoon bij m'n woon-werk. Daar geef ik tot nu toe rond de 15k voor uit (nu m'n XT1200Z, hiervoor een FJR1300A).
Handig die Belgische regeling voor de motor voor woon-werkverkeer (binnen een half jaar krijg ik weer bijna 5000 euro terug)
[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 29-08-2014 17:55 ]
Ja, dat roept iedereen, maar ondertussen zitten we met oordoppen op de motor...of met muziek. Dus ja...alleen genieten van het geluid net voordat je je helm op zet?Jolke schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:04:
Ik zou het geluid van een 'gewone' motor wel missen
En bij woon-werkverkeer is dat sowieso continu hetzelfde tempo, dus niet meer dan een monotoon "braaaaaaaap", weinig spannends aan.
Ik rijdt sinds kort met de 1150gs met een Kat vervanger + laser uitlaat.
Zonder db killer is dit echt asociaal... maar in de file is het heerlijk kan ik je vertellen.
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Verwijderd
"discussies over geluidsoverlast is taboe"
Overigens, je moet even kijken of die SR de accu in modules vervangen kan worden, of dat het een enkele unit is,
(ivm mocht er 1cel klappen, moet je alles vervangen of slechts een enkele module)
en wat schrijven ze? 50.000km met slechts 20% verlies? of hebben ze geen verwachting gegeven?
als namelijk bij de 50000km je accus vervangen moeten worden en je daar dus 5000 armer van word... ben je al je winst ten opzichte van bezine in 1x kwijt (gewoon even van een slechte situatie uitgaan, niet om je pis lauw te maken)
Denk dat je dan eigenlijk beter die Honda nogietsnogiets 700 kan nemen als forens motor, net zo veel vermogen als de SR maar rijd iets van 1 op 26benzine ... mischien dat het dan eenmaal omgerekend niet eens veel verschilt met electro
(bedoelde deze denk ik NC750X á 7.999,- in NL, dan heb je 9.000€ aan benzine, das grofweg 5000 liter dus iets van 130.000km benzine)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 21:34 ]
Met een paar open blèrepijpen over een dijk rijden op een heerlijke zomerse weekenddag..... LOVE IT
Goed onderbouwd ook
Er is ook geen enkele rede voor hem om 't (wéér) te onderbouwen. Iedere 3 á 4 pagina's (en ik heb in m'n instellingen staan dat er 100 items per pagina getoond mogen worden) komt deze discussie weer terug.
Maar voor jou:
Mijn persoonlijke mening, en ik zit dagelijks met de auto zo'n 200Km op de weg in/onderweg naar de randstad en dus ook regelmatig in de file, je hebt NIETS aan die extra herrie!! Een motorrijder welke door de file aan het rijden is hoor ik pas als 'ie langs me zit. Auto is goed geïsoleerd én ik heb de radio zachtjes aanstaan + het geluid komt vanuit een richting waar m'n oren niet op gericht zijn.
Heb 5 jaar lang 70k + per jaar gereden met de auto (tegenwoordig nog maar ~20k) dus weet best wel hoe alles werkt in het verkeer hoor
Ik hoor zelf motorrijders wel degelijk, maar meestal zie ik ze eerder dan dat ik ze hoor.. daar heb je een punt.
Ik rij geregeld met de motor naar het werk, en heb vrijwel dagelijks file (knooppunt rottepolderplein)
Ik doe met een Diversion 600 std uitlaat WW verkeer maar ook af en toe met de BMW 1150gs met een vrijwel open pijp.
En toch bemerk ik dat ik eerder "gezien" wordt op de GS...
Zal wel tussen mijn oren zitten dan hé
Je wilt echt een onderbouwing? Dan is het zinloos.
Dat was eigenlijk ook het enige dat ik eraan vuil wil maken. Wie zich dit soort dingen nog afvraagt of gewoon botweg roept dat die mensen daar maar niet moeten gaan wonen (in huizen die ouder zijn dan hen nota bene) zit niet te wachten op een discussie. Zinloos.
Dus: ga er lekker mee door. Ik heb niet de illusie dat ik je op andere gedachten ga brengen. Alvast bedankt voor de afgesloten weggetjes en de negatieve reklame voor motorrijden. Goed werk!
Verwijderd
geloof ook dat de meerderheid er wel beetje klaar mee is... dus ander onderwerp.
Je zult mij nooit horen roepen "dan moeten ze daar maar niet gaan wonen" dat is nogal kort door de bocht niet?mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:39:
[...]
Je wilt echt een onderbouwing? Dan is het zinloos.
Dat was eigenlijk ook het enige dat ik eraan vuil wil maken. Wie zich dit soort dingen nog afvraagt of gewoon botweg roept dat die mensen daar maar niet moeten gaan wonen (in huizen die ouder zijn dan hen nota bene) zit niet te wachten op een discussie. Zinloos.
Dus: ga er lekker mee door. Ik heb niet de illusie dat ik je op andere gedachten ga brengen. Alvast bedankt voor de afgesloten weggetjes en de negatieve reklame voor motorrijden. Goed werk!
Misschien heb je mijn post verkeerd geïnterpreteerd, of ik heb het niet juist verwoord.. Ik rijdt namelijk gewoon met een DB Killer, daar ik het geluid zonder te asociaal vindt.
Vindt je opmerking dan ook behoorlijk ongepast:
Alvast bedankt voor de afgesloten weggetjes en de negatieve reklame voor motorrijden. Goed werk!

Verwijderd
PrimaVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:43:
daarom, geluid hebben we het al genoeg over gehad afgelopen tijd.
geloof ook dat de meerderheid er wel beetje klaar mee is... dus ander onderwerp.
Rij je een 11XXRt of de 1200?Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:52:
Ja maar ging nu over geluid electrisch VS verbranding. Ik hoor al rijdend trouwens zelden de uitlaat. Tunnels en smalle straatjes daar gelaten hoor ik het meestal ff als ik vertraag. Verder hoor ik vooral de motor werken wat meer weg heeft van een tractor :-). Heb natuurlijk wel de standaard demper op mijn RT en niet die akrapovic optie.
De R11XX serie van BMW heeft een behoorlijk traktor gehalte inderdaad
Ander topic: met wat voor Navi rijdt men?
Ik rijdt zelf met een Rage 4.3 inch (chinees), met daarop IGO primo geinstalleerd, geoptimaliseerd voor het motorrijden.
Ben er eigenlijk zeer tevreden mee.
Nu hopen dat ze zorgen dat de laadsnelheid flink omhoog kan, als je hem aan zo'n 50kW Fastned lader langs de snelweg zou kunnen hangen is een range van 200km geen probleem meer hier, tegen die tijd ben ik toch wel aan een kopje koffie toe

Verwijderd
versnellingen zodat ie efficienter kan accelereren en accus die in modules gaan...
maar dan nog ik vind 18000 euro veel geld voor een electrische motor die kwa prestaties hetzelfde is als de tamme 600´s die zuinig rijden
(koppel van 66nm, enige handige voordeel natuurlijk wel dat je die vanaf omwenteling 1 al hebt)
Verwijderd
De R1200 maar wel al over de 84k gelopen, mss heeft het daar mee te maken. Kan alleen vergelijken met 4 cilinders van Honda wat dan weer meer een naaimachine is. Maar ik herinner me daarvan wel meer uitlaat te horen.Daannn1987 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:55:
[...]
Prima![]()
[...]
Rij je een 11XXRt of de 1200?
De R11XX serie van BMW heeft een behoorlijk traktor gehalte inderdaad![]()
Ander topic: met wat voor Navi rijdt men?
Ik rijdt zelf met een Rage 4.3 inch (chinees), met daarop IGO primo geinstalleerd, geoptimaliseerd voor het motorrijden.
Ben er eigenlijk zeer tevreden mee.
Hier zonder navigatie maar ik rij wel heel vaak om omdat ik de weg niet kan vinden. Is ook leuk. Als ik ga toeren gaat broer voor met TomTom rider.
Heb je ergens meer info over dat chinees ding? En dan vooral de aanpassingen die je gedaan hebt voor motor.
Wat betreft navigatie op een motor: Je kunt alles proberen maar je komt uiteindelijk tóch uit op een Garmin device wat speciaal daar voor gebouwd is én er softwarematig ook voor geschikt is.
Verwijderd
duur, maar goed dan heb je ook wat.
om de negatieve sfeer effe weg te wassen

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 23:19 ]
Ik heb hier ook de Zümo 660 sinds 2009 met Lifetime-Map's en dat bevalt gewoon (goed). We rijden jaarlijks met een man of 50 richting... waar we ook maar heen willen, waarbij we in groepjes van hooguit 7 á 8 motoren rijden en alleen bij de hotels gezamenlijk zijn, en daar waren in het verleden ook mensen bij die met een Tom-Tom rider óf een smartphone met navigatie reden.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:11:
zumo 660 hier,
duur, maar goed dan heb je ook wat.
Iedereen rijd daar inmiddels met een Zümo
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 29-08-2014 23:25 ]
Verwijderd
Die 550´s die verkocht ik denk ik een stuk of 10 op een zaterdag, en dan ongeveer 10 verspreid over de dinsdag tot vrijdag.
mapsource was niet echt heel erg gebruiks vriendelijk maar je kan er in ieder geval wel lange routes mee uitzetten. en als je eenmaal wist hoe het moest was je zo klaar
We verkochten ook TomTom rider,... maar vergeleken met Garmin was dat echt gewoon rommel
(sd kaartje met kaart materiaal, lastig routes maken en overzetten, slecht zichtbaar scherm met felle zon, mindere houder etc etc)
dus zoals ik al zei, Garmin is niet goedkoop, maar je krijgt wel waar je voor betaald....
maar!
tegenwoordig is er ook mooie navigatie op telefoon te krijgen. ik denk eerlijk gezegt dat ik hoewel ik onder de indruk ben van Garmin´s. Nu voor een oplossing met telefoon zou gaan.
En Wimmel, die rit is toch niet met een club uit nuenen?
En om even in te springen bij het elektrische motorrijden: Hebben hebben hebben!!!
YouTube: 100% Electric Motorcycle Ride on Route 66 w/ Harley-Davidson's Livewire
Nog een argument tegen elektrisch rijden trouwens: Je kan de motor niet in de begrenzer jagen
YouTube: BMW HP4 Launch Control!
Edit: Ik kart vrij vaak en had laatst in Zwitserland gekart in een elektrische kart, wat zit daar weinig beleving in zeg...... De elektrische kart had ook dat "futuristische" geluid maar geef mij toch maar de trillingen, warmte en geluid van een 4 takt motor in de kart.
[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 30-08-2014 00:13 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xihYtMZduZw]
@Aardschok: Komen wel wat mensen (hier) uit de buurt van Nuenen
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 30-08-2014 00:34 ]
Verwijderd
Die gast die de remix heeft gemaakt moet onvrijwillig verplicht geeuthaniseert worden.
En iedereen weet dat de enige correct muziek bij motorrijden metal is.
met name Thrash
Ofwel
Maakt dit sportieve R1 filmpje een stuk beter
Ik gebruik m'n Android telefoon met Navigon (routeprofiel Motor). Die leg ik dan in een $7.21 dollar kostende 'Bike Motorcycle Waterproof Handlebar Holder Bag Case'
De enige goede muziek tijdens motorrijden is Fear Factory, de Carmageddon versie
[YouTube: http://youtu.be/ETBzyOp0cQQ]
Dit topic is gesloten.