Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.630 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:57:
Beetje overdreven reactie, hij zegt nergens dat het niet zijn eigen schuld zou zijn :?
Maar wat waar is, is waar toch?

Maar ja...er wordt voor van alles gewaarschuwd en toch zijn er altijd weer mensen te vinden die hun geluk uitproberen. Levert ons weer leuke YT filmpjes op :+

Waarom waarschuwen ze ook alweer voor het dragen van kettingen en ringen bij het werken aan/met grote draaiende machines?

Het domste/goorste wat ik gehoor heb en gelukkig niet gezien is een kersverse bowlingbaanmonteur (letterlijk nét van de cursus bij Brunswick) die even wat ging nameten op een draaiende machine en zijn duimstok liet vallen. In reflex grijpt ie er naar en zijn hand komt in de acceletor belt. Dat is de riem die met 180kmh draait om die bowlingballen een slinger naar voren te geven. Hand weg...vervolgens trakteerde hij het publiek (zaterdagavond!) op een 'Walking Dead' scene... 8)

[ Voor 44% gewijzigd door mphilipp op 23-08-2014 16:04 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik vond de reactie wat overdreven... ondanks dat iemand zelf een fout maakt, iets stoms doet, dan nog vind ik het vervelend dat het gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:58:
Och, het is een wijze les die gelukkig nog vrij goedkoop betaald werd. Dat het mijn eigen schuld is weet ik ook wel. Ik heb me gisteren op de eerste hulp ook genoeg zitten ergeren aan mezelf. Maar een dag en een gezonde dosis humor/zelfspot later, kan ik er wel om lachen.
Waarom zou het dan NIET je eigen schuld zijn :o

Dammn.... Ik vind 't uiteraard niet leuk/grappig voor je maar je had van te voren toch wel kunnen bedenken dat je met een paar vingers géén motorblok tegen houd en dat een ketting/kettingwiel combo bedoeld is om met zo min mogelijk ruimte dóór te trekken?

Hoop dat anderen hier dit berichtje van je lezen en besluiten om een ketting niet in te vetten/te ontvetten met draaiende motor en ingeschakelde versnelling!!

Ik doe 't ook wel een maar dan met een "bokkepootje", oftewel een kwast.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:00
Och, het is een wijze les die gelukkig nog vrij goedkoop betaald werd. Dat het mijn eigen schuld is weet ik ook wel. Ik heb me gisteren op de eerste hulp ook genoeg zitten ergeren aan mezelf. Maar een dag en een gezonde dosis humor/zelfspot later, kan ik er wel om lachen.

En wbt het waarschuwen: Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nooit van mijn leven met zware machines heb gewerkt, noch ooit de waarschuwingen heb gezien. En hoewel ik ook nooit een staafmixer zou schoonmaken als hij nog ingestoken is - iets met gezond boeren verstand - dacht ik hier: ik hou mijn hand wel op afstand van het tandwiel. Even niet eraan gedacht dat steviger vastpakken wel een reflex kan zijn op het moment dat de spons wegglijdt door de weerstand met de ketting. En ondanks dat ik de andere hand paraat had op de koppeling, stond de ketting niet op tijd stil.

De wond ziet er trouwens wel précies hetzelfde uit, alleen mis ik een stuk minder. Ik zal hoogstens een stukje vingerafdruk missen; het bot van het derde kootje was nog volledig intact.
Vervelende gebeurtenis. Gelukkig is het niet te erg afgelopen. Hopelijk kun je snel weer motorrijden. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
een voordeel je hebt in elk geval je pasje al op zak.

paar jaar terug was er eentje in het mf-gs500 topic die dit de dag voor zijn examen flikte en om die reden nog 3 maanden kon wachten tot hij eindelijk kon rijden _O-

dus je bent lang niet de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Cardanfietsen ftw :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:43:
Nog erger, ik dacht slim te zijn en de ketting te poetsen terwijl ik de motor liet idlen in de eerste versnelling. Met koude motor ligt het tempo toch heel laag daarvan als de choke er niet op zit (5cm/sec bij de ketting). De spons greep vervolgens de ketting vast, en ik greep iets te lang de spons vast. Daarna was het vinger vs achterste tandwiel... En de vinger verloor.

Los van het feit dat het me een paar mm vinger gekost heeft kan ik gelukkig wel lachen om de lompigheid/ironie ervan; Dagelijks haal ik genoeg fratsen uit op de motor, en vervolgens raak ik bij het poetsen gewond. Vooral omdat het in hindsight een ongelofelijk slécht idee was eigenlijk. Het was ook uitgevoerd in het kader van "als ketting invetten met lopende motor kan, kan dat ook met de ketting poetsen."
Ongeveer een jaar geleden had ik hier exact hetzelfde verhaal vermeld van een maatje die hetzelfde dacht te doen tijdens het kettingsmeren. Die mist een stuk van zijn duim.

Wat waarschijnlijk door zijn hond is opgegeten die er naast zat :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:01

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste is dan stiekem wel weer een beetje grappig :X Mooi verhaal voor in de kroeg :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44

En wbt het waarschuwen: Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nooit van mijn leven met zware machines heb gewerkt, noch ooit de waarschuwingen heb gezien. En hoewel ik ook nooit een staafmixer zou schoonmaken als hij nog ingestoken is - iets met gezond boeren verstand - dacht ik hier: ik hou mijn hand wel op afstand van het tandwiel. Even niet eraan gedacht dat steviger vastpakken wel een reflex kan zijn op het moment dat de spons wegglijdt door de weerstand met de ketting. En ondanks dat ik de andere hand paraat had op de koppeling, stond de ketting niet op tijd stil.

De wond ziet er trouwens wel précies hetzelfde uit, alleen mis ik een stuk minder. Ik zal hoogstens een stukje vingerafdruk missen; het bot van het derde kootje was nog volledig intact.
Ach, je zal nooit meer hetzelfde gebeuren :P Zo heb ik zelf een keer met mijn vinger tussen een heftruck en stalen constructie gestopt :X Zal me ook nooit meer gebeuren :D

Beterschap iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:06
bakvis schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:04:
Zo, aangezien ik toch niet met een passagier rij:

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Totaal :):
[afbeelding]

Kapje voor 25 euro kocht van iemand op MF en voor 45 (!) euro laten spuiten, maar 't maakt d'r wel af!
Ik zoek nog een duo-zitje voor mn SV :9

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 15:29

Freelance

(..)

assje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:58:
[...]

Ik heb er nog 1 liggen, pm maar bij interesse!

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
Dat is een naar verhaal Sean. Gelukkig valt de schade mee. Ik heb laatst nog wel mijn ketting ingesmeerd en daarna laat ik hem altijd even draaien. Toen heb ik met een kwastje de boel nog een beetje 'beter' uitgesmeerd. Ik denk dat ik dat maar niet meer doe...

Overigens vind ik het bijzonder lomp om meteen te roepen eigen schuld dikke bult. Dat mag je best denken hoor, maar mensen weten dat vaak zelf ook wel en dan hoef je het niet nog eens in te wrijven als iemand al zijn vingertopje / kootje / vinger / hand / arm is kwijtgeraakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja daar had ik ook al gepost, wat een prutser.

Die vent kan of niet rijden, of die was extreem vermoeid of uitgedroogd. Dit lijkt totaal nergens naar.

Zelfs me kat stuurt nog beter op mijn motor dan die kerel ;w

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 24-08-2014 18:34 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ghostrider schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:34:
Ja daar had ik ook al gepost, wat een prutser.

Die vent kan of niet rijden, of die was extreem vermoeid of uitgedroogd. Dit lijkt totaal nergens naar.

Zelfs me kat stuurt nog beter op mijn motor dan die kerel ;w
Ach, maakt me ook niet uit. Deze val had echt niet hoeven gebeuren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Om de lijn van de discussie te volgen

;w

Ik bedoel, een remspoor van 45 meter met je achterrem.
Ja ik remde echt met beide remmen!!!111

[ Voor 56% gewijzigd door Ghostrider op 24-08-2014 18:59 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Had dat topic al gezien, is ook epic :o
Ghostrider schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:58:
Om de lijn van de discussie te volgen

;w

[video]

Ik bedoel, een remspoor van 45 meter met je achterrem.

[...]
Kende het filmpje al. Epic 2.0 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bizar, je hoort em ook niets zeggen voor/tijdens/na de crash. Vaak hoor je een flinke partij vloeken...

.
geen leuk filmpje, wel goed gescrambled allemaal... gezichten, nummerborden.
Dacht even te lezen aan het eind: I hope to be sliding again with you buddy... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:09

bakvis

Tweakers.Nerd

-tom-562 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:57:
Idd. Maar dan zou ik voor de algehele plaatje ook de stepjessteun/uitlaatbeugel vervangen voor een echt los exemplaar. Ik heb mijn stepjes er ook afgehaald op mijn GSX-R, en er een echt losse uitlaatbeugel aangehangen
Klopt, die beugeltjes ken ik. Maar ik vertik het om een 80 euro aan een bedrijf te dokken voor een plaatje gebogen allu wat daarna zwart gecoat is...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MF in de gaten houden :P Ik heb een mooie RVS beugel op de kop getikt, volgens mij zelfbouw, maar ziet er echt heel strak uit. Heb er toen 20 euro o.i.d. voor betaald

[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 25-08-2014 09:16 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik heb een motorcommunicatie achtige vraag. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb een mooie Midland g9 porto gekregen en daar moet ik een microfoon/ptt knop voor aan het stuur en geluid bij regelen.

Zelf heb ik voor mijn moeilijke oren in-ear oordoppen voor normaal gebruik. Deze zou ik graag willen gebruiken in combinatie met een microfoon / ptt knop.

Ik kan echter alleen maar complete setjes vinden met van die waardeloze platte speakers erbij. Zonder mogelijkheid om je eigen oordoppen ergens aan te sluiten.
Ik kan natuurlijk de dopjes afknippen en op die manier verwisselen maar dat is niet de oplossing die ik zoek :P

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 17:33
Ghostrider schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:34:
Zelfs me m'n kat stuurt nog beter op mijn motor dan die kerel ;w
Hé, dat is grappig. Dat heeft mijn kat nou met spellen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 24-09 10:19
assje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:58:
[...]

Die zijn best wel makkelijk te vinden voor de SV vanaf 2003 toch? Ik kwam er talloze tegen op m'n zoektocht naar eentje voor de SV '99-'01 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Piekartz87 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:37:
Ik heb een motorcommunicatie achtige vraag. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb een mooie Midland g9 porto gekregen en daar moet ik een microfoon/ptt knop voor aan het stuur en geluid bij regelen.

Zelf heb ik voor mijn moeilijke oren in-ear oordoppen voor normaal gebruik. Deze zou ik graag willen gebruiken in combinatie met een microfoon / ptt knop.

Ik kan echter alleen maar complete setjes vinden met van die waardeloze platte speakers erbij. Zonder mogelijkheid om je eigen oordoppen ergens aan te sluiten.
Ik kan natuurlijk de dopjes afknippen en op die manier verwisselen maar dat is niet de oplossing die ik zoek :P

Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kan toch gewoon een verloopkabeltje gebruiken voor de aansluiting die die midland heeft en direct je in-ears erop pluggen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat kan inderdaad, maar dan moet er nog een ptt knop bij en een microfoon.
en met alle setjes die ik kan vinden krijg je een dubbele stekker inclusief oortjes/microfoon/ptt knop. geen mogelijkheid om je eigen oordoppen aan te sluiten dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:25

empy

Rijdt rondjes

Piekartz87 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:48:
Dat kan inderdaad, maar dan moet er nog een ptt knop bij en een microfoon.
en met alle setjes die ik kan vinden krijg je een dubbele stekker inclusief oortjes/microfoon/ptt knop. geen mogelijkheid om je eigen oordoppen aan te sluiten dus eigenlijk.
Wat jij zoekt is eigelijk een deel van dit dus: klik

Het is een standaard type-S aansluiting op die Midland G9, dus misschien dat je dan wat meer kan vinden :)

[ Voor 8% gewijzigd door empy op 25-08-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Wootlock schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:06:
[...]

Ik zie eigenlijk niet waar het fout gaat :?
Goed op het rechterhandje letten. Vlak voordat hij onderuit glijdt zie je die een mooie knijpbeweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

newbreed schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

Goed op het rechterhandje letten. Vlak voordat hij onderuit glijdt zie je die een mooie knijpbeweging maken.
Die volgt op het neutraal lampje op zijn dashboard trouwens. Verkeerd schakelen dus, als reflex de rem inknijpen en jezelf mooi onderuit remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:52
Hooglander1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Die volgt op het neutraal lampje op zijn dashboard trouwens. Verkeerd schakelen dus, als reflex de rem inknijpen en jezelf mooi onderuit remmen.
Hmm, ik had vanochtend hetzelfde. Ik rij weg bij het stoplicht, gelijk rechtsaf. Ik schakel op naar z'n twee (denk ik), maar als ik gas geef blijkt 'ie in z'n neutraal te staan. Toen gewoon rustig de koppeling in, alsnog in z'n twee en verder (dat allemaal nog in die bocht).

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gebeurd wel eens, dat de versnelling er dan niet helemaal lekker inzit. Eerste keren hoorde ik ook het toerental flink oplopen, totdat ik erachter kwam dat ik niet verder vooruit ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Waarom rijdt er één of andere droeftoeter de hele avond op een Can-Am door mijn buurt? Die randdebiel trekt op met een burnout, gaat vol in de remmen en herhaalt dit proces iedere 5 meter. Ik hoop dat zijn achterband morgen op is, dan zijn we daar ook weer van verlost.

Mag ik bij deze de Can-Am Spyder tot Tokkie-Machine van het jaar uitroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die dingen zijn toch gewoon drie-wielers? Kinderen leren ook rijden op een drie-wieler, alvorens ze overstappen op een echte fiets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die Can-Am apparaten zijn nog een tikkeltje erger dan quads. Idd echt het ultieme tokkie apparaat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

newbreed schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

Ah thanks, kon het zo snel niet zien.
maar remmen bij het verkeerd schakelen vind ik ook vrij apart, wellicht raakte hij in paniek bij het zien van de aankomende auto.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

http://www.knmv.nl/Nieuws...oegankelijk-voor-motoren/

Ik wil de discussie niet opnieuw starten, maar ik vond dit toch wel een interessant stukje tekst!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
bakvis schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:00:

Ik wil de discussie niet opnieuw starten, maar ik vond dit toch wel een interessant stukje tekst!
KNMV doet goed werk _/-\o_ Mooi om te zien dat het aantal dB vrijwel verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja, heeft de KNMV niets voor hoeven doen hoor.

overigens om maar eens aan te geven hoe "onterecht" deze klacht was
de meeting voor al het verkeer is 53db, met motoren erbij is het 54, dat is inderdaad verwaarloosbaar.

jammer dat hier dus overheidsgeld aan verspilt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:24:
nou ja, heeft de KNMV niets voor hoeven doen hoor.

overigens om maar eens aan te geven hoe "onterecht" deze klacht was
de meeting voor al het verkeer is 53db, met motoren erbij is het 54, dat is inderdaad verwaarloosbaar.

jammer dat hier dus overheidsgeld aan verspilt is
KNMV doet best veel voor de motorrijders in Nederland..
Zo erg verspilt is het niet, ik hoop dat ze dit onderzoek in andere zaken kunnen gebruiken als tegen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel, hier heeft de KNMV niets gedaan. (en gelukkig ook niet hoeven doen)
overheid heeft opdracht gegeven voor die meting,.. mocht er echt iets gemeten zijn geweest had de KNMV misschien bemiddeld

dit schept overigens geen jurisprudentie, zo´n geluid meting word standaard verricht bij geluidsoverlast.

afhankelijk van de meet resultaten heb je dan maatregelen

overigens is 55db zoiets als je wekker in de morgen, (vast wel ergens een leuk lijstje te vinden van dingen die 54db maken)

als ze daar netje dubbel glas en degelijke isolatie hebben in die dorpen... dan hoor je er binnen bijna niets meer van.

En als "bijna niets" niet goed genoeg is voor de klagers... tja dan moet je niet naast een openbare weg gaan wonen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In je tuin heb je ook zo veel aan dubbel glas. (de momenten dat het zo druk is, zijn in de regel met stralend weer. Juist de momenten dat je ook buiten kunt zitten. ;) )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok....
goed punt.... erm.....ja.... geen antwoord op haha (niet over nagedacht eigenlijk)

maar dan nog die zit aan de achterkant van je huis,... kun je nog steeds niet de volle 54db in je tuin hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:20:
In je tuin heb je ook zo veel aan dubbel glas. (de momenten dat het zo druk is, zijn in de regel met stralend weer. Juist de momenten dat je ook buiten kunt zitten. ;) )
mooie bomen en struiken planten :Y direct geluid vermijden. na de eerste reflecties is het al aardig afgenomen :Y

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 25-08-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TorX schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

Hmm, ik had vanochtend hetzelfde. Ik rij weg bij het stoplicht, gelijk rechtsaf. Ik schakel op naar z'n twee (denk ik), maar als ik gas geef blijkt 'ie in z'n neutraal te staan. Toen gewoon rustig de koppeling in, alsnog in z'n twee en verder (dat allemaal nog in die bocht).
Als je vooruit kijkt en niet meteen een uitwijk hoeft te doen kan dat prima...

Maar ja, als je fouten gaat stapelen ben je al snel de controle kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:52
Hooglander1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:05:
[...]

Als je vooruit kijkt en niet meteen een uitwijk hoeft te doen kan dat prima...

Maar ja, als je fouten gaat stapelen ben je al snel de controle kwijt.
En het belangrijkste is natuurlijk Don't Panic :+

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
bakvis schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:00:

Wat een mooi stijlfiguur, hè, een praeteritio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:56:
[...]

Wat een mooi stijlfiguur, hè, een praeteritio. :)
Haha, ik weet 't! Ik vond het wel mooi aansluiten met de discussie die hier de afgelopen dagen heeft gelopen. Maar tot nu toe valt het nog wel mee.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, Jolke :)

Ik heb een tijdje terug mijn motor laten omflikkeren (laars gleed weg van de middenbok tijdens het opbokken.. en toen ging 270 kg aan motor richting grond..). Gelukkig niets kapot, maar wel een kras op de zijkant van de kuip. Iemand een adresje waar ze dat soort zaken (betaalbaar) kunnen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
oi oi oi oi..... We hadden het er laatst al over, het motor forum....

http://www.motor-forum.nl...message/26545160#26545160

Needles to say, sommige hebben oogkleppen... Respect geven is respect krijgen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Frontysco schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:20:
oi oi oi oi..... We hadden het er laatst al over, het motor forum....

http://www.motor-forum.nl...message/26545160#26545160

Needles to say, sommige hebben oogkleppen... Respect geven is respect krijgen IMHO.
je punt is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
naaldjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Dat er klootjes volk op M-F zit ;-) Maar we hadden het er laatst toevallig over dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Frontysco schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:41:
Dat er klootjes volk op M-F zit ;-) Maar we hadden het er laatst toevallig over dus vandaar.
Dat zit overal, hier ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wie bepaalt trouwens wat klootjesvolk is?

Anyway, zullen we het weer over motoren hebben?
Hier slecht weer vandaag, dus vandaag niet op de motor naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:38:

Hier voor 't eerst in 2 weken zon! Helaas een lease hok en een grote afstand, dus gewoon met de vier wieler naar het werk!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed

IK!
Afbeeldingslocatie: http://herstelderepubliek.files.wordpress.com/2011/06/wa_neus_03.jpg?w=200&h=300

En in Nederland is het mooi weer vandaag, dus met de motor naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Vandaag ook weer met de auto, ook een leasebak. Ik heb in de afgelopen 2 maanden maar één ritje gemaakt met de motor. Wel met goede redenen overigens: gekneusde pols, vakantie, geen tijd, slecht weer. Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen. Zaterdag staat er weer een rit gepland, hopen dat het weer een beetje te doen is dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bizar dit jaar eigenlijk. Net ff gecheck adh van benzine tanken; ik begon al rijden in februari dit jaar (had ik al gezegd dat ik alleen met mooi weer rijd? 8)) en nu in augustus niet kunnen rijden door de regen, hmmmpf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Nomineer jij jezelf? >:)
* Frontysco zingt: Weer of geen weer, altijd motor rij weer!

[ Voor 73% gewijzigd door Frontysco op 27-08-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
In other news: Ik heb sinds gisteren eindelijk 100% bandoppervlakrendement. Nu hoor ik u denken, bewijs is wat willen! Nou dat kan in de vorm van plaatjes.

Bijna:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/357huuf.jpg

Hoezee:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2myw41v.jpg

Mbt de andere kant moeten jullie me maar op mijn woord geloven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

newbreed schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:56:
In other news: Ik heb sinds gisteren eindelijk 100% bandoppervlakrendement. Nu hoor ik u denken, bewijs is wat willen! Nou dat kan in de vorm van plaatjes.

Bijna:
[afbeelding]

Hoezee:
[afbeelding]

Op rotondes is het natuurlijk makkelijk om je fiets plat te gooien door hem van je weg te drukken! De andere kant is wat moeilijker zeggen ze...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 08:57

Phreak

KTM SuperDuke

Het is hier mooi weer, maar ben niet op de motor gegaan.
Durf niet meer...
Weer een lekke band gereden 2 weken geleden in de vakantie. :(
Heb een dagje de Z bij de dealer op de parkeerplaats gezet en een Gixer 750 gehuurd.
Wauw, wat een power heeft zo'n ding zeg, hoop niet dat ik geflits ben die dag :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/20140813_115452_klein.jpg

Smiddags het ding terug gebracht en de huur afgetikt.
Rij ik op de Z terug naar huis, toch wat onwennig omdat ik de hele dag op een andere motor gereden heb.
Nam een rotonde en had het gevoel dat ik de bandjes eens moest oppompen, verder geen aandacht aangeschonken.
Daarna de snelweg opgedraaid en met een gangetje van 120km/u richting huis.
Ding begon toch wel wat te zwabberen en reed lastig, maar wat vaart geminderd.
Weer zat ik te denken: ik moet de bandjes eens oppompen.
Wil de afrit pakken maar ik kon de bocht niet maken, ding wilde alleen nog maar rechtuit.
Toen pas had ik in de gaten dat ik een lekke band had.
Met samengeknepen billen toch de bocht kunnen maken en direct voorgesorteerd voor de carpoolplaats.
Rij je de kruising over, flop flop flop...
Resultaat, band plat, half gesmolten vanwege de wrijving.

Wel netjes, de dealer heeft me binnen een half uur op kunnen halen met een bus en op zaak een nieuwe band kunnen monteren.
Daar nog eens 250 euro aftikken voor het nieuwe bandje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/20140813_173543_klein.jpg

Ik heb de motor nu 1.5 jaar.
Schade aan bandjes:

Nieuwe voor/achterband omdat ze versleten waren.
Nieuwe voor/achterband (spijkers)
En nu weer nieuwe achterband (spijker) de oude was ongeveer 2500km oud :'(

Durf nu niet meer, bang dat ik weer de boel lek rij :P

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
bakvis schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:01:
[...]

Op rotondes is het natuurlijk makkelijk om je fiets plat te gooien door hem van je weg te drukken! De andere kant is wat moeilijker zeggen ze...
ongelovige Thomas! Hier een foto van de andere kant.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/9k2dg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Suf is dat een lekke band, ja. Flink spijker overigens.
Ik had mijn VTR een week of twee en toen had ik ook een lekke achterband. Wel gemerkt voordat ik ging rijden. Op dit moment hik ik tegen een nieuw setje banden kopen aan (versleten), maar wil nog niet echt, omdat ik ook bang ben voor een spijker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

newbreed schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:08:
[...]

[afbeelding]
Netjes, i rest my case! Ik vond je laatste zin alleen zo opvallend:

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Pfff zuur van die lekke band! Heb dr ook net een nieuw setje opliggen en hoop er toch wat langer mee te doen! Wel gaaf ding die gixer!

Heb trouwens nog nooit mn torretje geshowed :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10261994_715051031869740_5751261956601422677_n.jpg?oh=8f284c4cdb9fbfd8bc9079d308f3cc79&oe=546C4C23

Fazertje uit 2000 met inmiddels 56k op teller (gebruik m ook voor WW

[ Voor 52% gewijzigd door Frontysco op 27-08-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

Chakotay

Lick here to continue

Hm, Marc Marquez gaat over een uurtje met zijn MotoGP-fiets over de Millennium Bridge in London rijden. Nothing can go wrong there... :P Hopelijk kan een van mijn collega's die daar in de buurt werken nog een paar plaatjes schieten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

[afbeelding]
Sorry, maar ik zie nog steeds een ongebruikt stuk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
newbreed schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:56:

Dat middenvlak, heeft dat n andere kleur omdat er een harder stuk rubber zit, of is dat gewoon viezigheid? Mijn bandjes zijn in t midden ook versterkt maar zie geen kleurverschil nml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Tylen schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:19:
[...]

Sorry, maar ik zie nog steeds een ongebruikt stuk.
Het grappige is dat wanneer de band warm is geweest, er een soort regenboog-achtige verkleuring naar de buitenranden optreedt. Daar gaat hij een beetje glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja leuk allemaal. Maar ik zie nog steeds lettertjes/tekentjes en zo'n 5mm ongebruikt ;).

Dusssssssss. Gassen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

Bommes

Capo del formaggio

Tankiej schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:44:
Vandaag ook weer met de auto, ook een leasebak. Ik heb in de afgelopen 2 maanden maar één ritje gemaakt met de motor. Wel met goede redenen overigens: gekneusde pols, vakantie, geen tijd, slecht weer. Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen. Zaterdag staat er weer een rit gepland, hopen dat het weer een beetje te doen is dan :D
Wij vertrekken donderdag voor een vakantie naar Kroatië, hoop daar ook weer flink te kunnen sturen op de Vespa.
De weersverwachtingen zien er goed uit in ieder geval. *O*

Verkapte kijk mij weer eens vakantie hebben post.. B-)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BwCLPlcCYAAekOg.jpg

Hoeveel grip zou zo'n voetgangersbrug hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat is het idee erachter om met deze motor over die brug te gaan?
Sponsor vond het een leuk idee, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:21:
Wat is het idee erachter om met deze motor over die brug te gaan?
Sponsor vond het een leuk idee, ofzo?
De race op Silverstone is a.s. weekend, ik geloof dat BT Sport het samen met HRC als promotieding doet. "omdat het kan", vooral :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BwCN59fCcAEmlmX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Tylen schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:08:
Ja leuk allemaal. Maar ik zie nog steeds lettertjes/tekentjes en zo'n 5mm ongebruikt ;).

Dusssssssss. Gassen ermee.
Sir, yes sir! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bommes schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:13:
[...]

Wij vertrekken donderdag voor een vakantie naar Kroatië, hoop daar ook weer flink te kunnen sturen op de Vespa.
De weersverwachtingen zien er goed uit in ieder geval. *O*

Verkapte kijk mij weer eens vakantie hebben post.. B-)
Lekker hoor! Ik heb vanaf 13 september (weer) twee weken vakantie. Als het dan mooi weer is ga ik nog even een paar dagen richting Duitsland op de motor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

[afbeelding]
Je hebt nog 1 cm schaamrand ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IGzUX2n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:45:
Bizar dit jaar eigenlijk. Net ff gecheck adh van benzine tanken; ik begon al rijden in februari dit jaar (had ik al gezegd dat ik alleen met mooi weer rijd? 8)) en nu in augustus niet kunnen rijden door de regen, hmmmpf :|
Als ik naar mijn tankbeurten kijk, reed ik in januari alweer. Ondanks dat ik slechts af en toe met de motor naar het werk ga, heb ik dit jaar toch al 7000 km gereden, waarvan 1500 km met een kampeervakantie naar Duitsland.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
pff, ik wil wel eens zien wat je allemaal moet doen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik geloof goed dat dat bandje harder plakte dan een pot jam in de zomer :) _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
hahahaha! Goed gasgeven in de bochten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
antonboonstra schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

Als ik naar mijn tankbeurten kijk, reed ik in januari alweer. Ondanks dat ik slechts af en toe met de motor naar het werk ga, heb ik dit jaar toch al 7000 km gereden, waarvan 1500 km met een kampeervakantie naar Duitsland.
Pfff... zit net over 1500 km dit jaar , en dat is inclusief een weekendje Luxemburg. Ik woon te dicht bij mijn werk met 5 kilometer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik schaam me nergens voor!
Blij als een kind dat ik eindelijk al het oppervlakterubber aan de grond heb gekregen, rijd ik rustig door op de openbare weg.

Zodra alle lettertjes eraf zijn, zal ik niet schroomen om een told you so -lange neus naar je te maken. (rent naar bandschuurapparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:53:
[...]

Pfff... zit net over 1500 km dit jaar , en dat is inclusief een weekendje Luxemburg. Ik woon te dicht bij mijn werk met 5 kilometer :)
1500 inclusief een weekend Luxemburg? Woon je dan al ongeveer in Luxemburg, of heb je je motor verder niet aangeraakt in Luxemburg? :P

Ik heb een weekend Duitsland gedaan (net onder Eifel gebied, tegen de Franse grens aan). Alleen met dat weekend was ik al 1700km verder. Volgens mij zit ik op zo'n 3500km nu dit jaar, erg weinig vergeleken met afgelopen twee jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:15:
[afbeelding]

Hoeveel grip zou zo'n voetgangersbrug hebben? :P
Ik dacht eerst dat er links een kinderwagen stond :+

Die brug is trouwens berucht om zijn wiebelen.. ik zou daar niet WOT over gaan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik woon op 200 km afstand van Luxemburg, en ik was een krappe 24 uur in Luxemburg (zaterdagochtend vertrokken, zondag rond de middag weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:10:
Ik woon op 200 km afstand van Luxemburg, en ik was een krappe 24 uur in Luxemburg (zaterdagochtend vertrokken, zondag rond de middag weer terug).
Aah, op die manier. Dan snap ik het wel :P
Voor mij was het +/- 500km naar het hotel in Duitsland (200 naar de grens, daarna 300km binnendoor), twee dagen rijden met elk +/- 350km per dag en daarna weer +/- 500km terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Post nu eens een foto van je voorband ;)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tankiej schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:16:
[...]

Aah, op die manier. Dan snap ik het wel :P
Voor mij was het +/- 500km naar het hotel in Duitsland (200 naar de grens, daarna 300km binnendoor), twee dagen rijden met elk +/- 350km per dag en daarna weer +/- 500km terug :)
Over twee weekjes weer naar Luxemburg, maar dit keer met familie en auto - jammer genoeg niet met de motor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Ik dacht eerst dat er links een kinderwagen stond :+

Die brug is trouwens berucht om zijn wiebelen.. ik zou daar niet WOT over gaan..
Heeft hij ook niet gedaan, het 'wegdek' is sowieso van geribbeld metaal. Niet echt ideaal voor de hoeveelheid grip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Chakotay schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Heeft hij ook niet gedaan, het 'wegdek' is sowieso van geribbeld metaal. Niet echt ideaal voor de hoeveelheid grip :P
Gelukkig heeft hij zijn bandenwarmer mee. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend mijn riderscan (en trottle rocker) gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/loP5uce.jpg?1
Vandaag voor het eerst gebruikt, het is nog ff wennen, maar denk wel dat het een nuttige toevoeging is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Want, je hebt nekproblemen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-08-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie de toegevoegde waarde t.o.v. gewone spiegels en je hoofd draaien echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MikeyMan schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:31:
Ik zie de toegevoegde waarde t.o.v. gewone spiegels en je hoofd draaien echt niet...
ah, ik las nierproblemen ik snapte de relevantie al niet.

Ik merk dat met name op snelweg en met filteren dat je soms slecht of laat een auto ziet. Op deze manier heb je een veel beter overzicht. Ja met hoofd draaien kan je het ook zien, maar op deze manier (nadat je schouldercheck hebt gedaan), kan je blijven zien dat er niet stiekem iemand je blinde hoek in duikt.. En met filteren is het ook prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 07:31
Ben afgelopen maandag thuisgekomen na een weekje kamperen met de motor in Duitsland, Zwitserland en La France. Helaas begon het bij Nancy te regenen en hield dit niet op tot ik Staphorst voorbij reed :P .

In Luxemburg had ik echter zo'n rare ervaring, dat ik me afvraag of meer mensen dat hebben gehad. Op een gegeven moment onstond er een file, waar ik dus tussen door ben gereden. Toen die file wat oploste ging ik weer gewoon met het andere verkeer meerijden. Het asfalt leek echt nieuw zoab te zijn. Omdat het nog steeds regende hield ik redelijk afstand van mijn voorligger. Dus toen deze vrij hard begon te remmen omdat het verkeer weer tot stilstand kwam maakte ik me ook geen zorgen en begon ook zachtjes te remmen. Op het moment dat ik redelijk door begin te remmen blokkeert plotseling mijn voorwiel, dit bij ongeveer 60 kmh. Ik liet gelijk de voorrem weer los en probeerde gelijk daarna weer zachtjes, gelijk blokkeerde het voorwiel weer en ontstond er een beginnende tankslapper. Hoe ik dat ding daarna overeind heb gehouden is me een wonder, maar met 2 motorlaarzen op het spekgladde asfalt kon ik glijdend (en hardop vloekend 8)7 ) tot stilstand komen naast mijn voorligger, die gelukkig wat naar rechts was gegaan om ruimte te maken.

Hierna heel rustig verder gereden, en het viel me op dat dat ogenschijnlijk nieuwe asfalt echt extreem glad was, er stonden ook auto's naast de kant met blikschade. Het verrotte Belgische asfalt rond Luik had in mijn ogen iig 10x meer grip :F

Nu ben ik normaal wel van het doorrijden met regen, maar door deze ervaring ga ik dat wellicht iets anders doen. Zou het Nederlandse asfalt zo'n andere samenstelling hebben dan daar? Hier heb ik nooit gebrek aan grip bij natte omstandigheden... :)
Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.