Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.631 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:53

bakvis

Tweakers.Nerd

mphilipp schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:14:
[...]

Het is geen gewone Harley he... Van een standaard HD win je natuurlijk iets makkelijker. Die gast werkt (of heeft gewerkt) bij een toko die tuning onderdelen levert voor die HD's. Dat ding is lichtelijk gekieteld. Maar ja, aangezien die knul graag een verpiswedstrijd doet en waarschijnlijk die ratbike heeft gedist, vraagt ie natuurlijk om een pak rammel.
Dat, en probeer zon harley met lange voorvork maar eens op het achterwiel te krijgen. Iedereen met een SS is bij een sprintje bang dat het achterwiel het voorwiel inhaalt. Hildo met z'n harley maakt daar niet zo'n zorgen over.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maak je op zich wel een goede kans want die dikke Honda van jou is ook een prachtig koppelmonster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik kwam net een electrische motor tegen, een Empulse dacht ik. Was m snel kwijt, ding liet enorm veel koppel zien. En een berijder met lef :+

T ding zag er best stoer uit, hoop dat ze snel wat betaalbaar worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:18
Holy shit, ik zag em net hier al langskomen: benchMarc in "Het Grote Animated GIFjes Topic, Deel 5 [NSFW]"

Blijft alleen moeilijk interpreteren die gif'jes of ze echt zijn of niet. Dit filmpje lijkt me echt... pfff O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Die vent mag wel een staatslot kopen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Waarom? Ik denk dat nu als zijn geluk op is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over waterdichte motor zadeltassen / rugtassen.
Weet iemand een goed merk? Ik zit zelf naar de Kriega R20 en US20 te kijken, maar zijn dit goede tassen voor die prijs?

En wat raden jullie eerder aan? Een zadeltas of een rugtas?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:57:
Even een vraagje over waterdichte motor zadeltassen / rugtassen.
Weet iemand een goed merk? Ik zit zelf naar de Kriega R20 en US20 te kijken, maar zijn dit goede tassen voor die prijs?

En wat raden jullie eerder aan? Een zadeltas of een rugtas?
Ligt er een beetje aan wat je mee wil nemen.
Ikzelf heb de Kriega R20, hier passen mijn schoenen en broodtrommeltje in voor naar het werk.
In het voorvak ruimte voor mijn slot en overige spullen.
Echt groot is hij niet, maar het quadlock systeem werkt wel goed en ook bij hoge snelheden blijft de tas lekker op je rug plekken ipv te gaan zwieberen.

Zadeltas zal ik niet snel pakken (zeker niet op een naked :P)
Het is maar net wat je van plan bent :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom geen zadeltas? (US20/US30 bijv)
Ik zou juist niet snel een rugzak meenemen. Als je daarop valt heb je een probleem lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 20-08-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16

Chakotay

Lick here to continue

defusion schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:34:
Waarom geen zadeltas?
Ik zou juist niet snel een rugzak meenemen. Als je daarop valt heb je een probleem lijkt me.
Om die reden ben ik juist kort geleden overgestapt van een rugzak naar een zadeltas :) Ik zie niet in waarom het op een naked niet zou kunnen eigenlijk?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik van plan ben is vooral weekendjes weg toeren naar Duitsland door de Eifel. (Vakantiehuisje van mijn oom/tante).
Dit doe ik dan het liefst samen met mijn vriendin, maarja dan is zowel een zadeltas als rugzak allebei niet de beste optie denk ik zo.

Voor woon werk verkeer heb ik vooral genoeg ruimte nodig voor een setje kleding / slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

Wa 'ne prutser!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

target fixation for the loss dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, sorry, maar als je dan na zo'n faalactie ook nog even voor je eigen camera wat woordjes spreekt, dat is echt 'ne prutser ja. Lijden in stilte was beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En het zoveelste bewijs dat je niet met je spijkerbroekje moet gaan lopen dollen op de motor. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Onderweg van Vreeland naar Loenersloot , door naar NieuwKoop maar ergens onderweg was een brug stuq. Omrijden dan maar over een modder paadje, incl hand aangedreven fietspont.

https://www.facebook.com/...1269090090&type=2&theater

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

ROFLASTC schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:40:
Onderweg van Vreeland naar Loenersloot , door naar NieuwKoop maar ergens onderweg was een brug stuq. Omrijden dan maar over een modder paadje, incl hand aangedreven fietspont.

Haha, mooi! Zo kom je nog eens ergens...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ROFLASTC schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:40:

_/-\o_ :D Waar is jouw brommer, en hoevaak hebben jullie die kawa moeten steken om hem er weer af te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

_/-\o_ :D Waar is jouw brommer, en hoevaak hebben jullie die kawa moeten steken om hem er weer af te krijgen? :P
Die van mij was al aan de kant waar de camera stond. Er op en eraf komen was een tikkie creepy door het gerol en gestamp dat het dingetje deed door 200KG motorfiets dat er ineens op stond. Al met al was het goed te doen. De moto er zo strak mogelijk in langs de lengte richting en dan via de jiffy laten draaien om 'm weer eruit te halen. De neus stond zo de goede kant op. locatie is ongv achttienhove over de grecht bij grechtkade en houtkade.

https://www.facebook.com/...7255282757&type=1&theater

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 20-08-2014 22:21 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Pontje "de toegang" :Y

Je hebt een stukje naar beneden nog zon pontje, net boven woerden.

[ Voor 61% gewijzigd door teacher op 20-08-2014 22:51 ]

Wise enough to play the fool

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 21:44
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:45:
Wat ik van plan ben is vooral weekendjes weg toeren naar Duitsland door de Eifel. (Vakantiehuisje van mijn oom/tante).
Dit doe ik dan het liefst samen met mijn vriendin, maarja dan is zowel een zadeltas als rugzak allebei niet de beste optie denk ik zo.

Voor woon werk verkeer heb ik vooral genoeg ruimte nodig voor een setje kleding / slot.
Heb die US20 met de tanktasadaptor. Heb meer dan een jaar rondgereden met de US20 alleen als tanktas, maar zonder waardevolle dingen erin, en zonder passagier, rijd ik de laatste tijd ook wel met het ding als zadeltas. Kan hem ook nog aan mijn kriega rugzak klikken, mocht ik van de motor afstappen. Heb die rugzak bijna altijd bij, omdat er 2l water in zit, en wat winegums, voor onverwachtte situaties :-) En het geeft een lekker harnas-gevoel.

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

Dan was draaien op je jiffty toch handiger geweest ;)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/994472_852374858113647_2797880757981892187_n.jpg?oh=3627545f8af91a621bf1012c6c726321&oe=546F2877
Theorie is binnen *O* *O* *O* afgelopen Dinsdag in Alkmaar gehaald :)
Maandag nog gezakt in Haarlem :( maarja maandag avond en dinsdag ochtend nog extra geoefend :)
jeej :)

• Jolke
Het lag vast aan de locatie ;)

Enne gefeliciteerd :)F

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

Feli, op naar de AVD :)

"Don't let your dreams be memes"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:50:
[...]

Dan was draaien op je jiffty toch handiger geweest ;)
dat was ook wat ik inwendig tegen dat filmpje aan het roepen was ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Vanochtend zie ik motorrijder aankomen, dus ik zwaaien. Hij was behoorlijk in het fluorgeel gestoken, maar ik zag zo snel niet dat hij op een politiemotor reed :P Hij zwaaide wel netjes terug ^^

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom zou je niet zwaaien naar een politiemotor?
Sterker nog, als er iemand is die het motorrijden weet te waarderen is het een motoragent; die rijdt immers in weer en wind.

Net zoals ik altijd ook lesmotoren groet. Vaak zijn die nog te bang om een hand los te laten, maar toen ik aan het lessen was vond ik het altijd wel fijn als er naar me werd gezwaaid. Geeft toch een beetje het gevoel dat je erbij hoort. Mijn instructeur eiste zelfs dat ik terugzwaaide. En, als ik op tijd zwaaide gaf dat aan dat ik genoeg vooruit keek.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
Sommigen mensen zwaaien principieel niet naar motoragenten. Die mensen rijden in hun vrije tijd ook motor, net als wij, dus waarom niet zwaaien denk ik dan.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Oh ik zwaai ook wel naar onze vrienden op de motor, maar was meer verbaasd dat hij terugzwaaide :)

Nee joh, ik ben een keer staande gehouden door een R32, waar een motoragent in reed. Ik knipperde namelijk niet elke keer als ik van baan verwisselde (tegenwoordig wel). Wilde hij het toch even over hebben. Ik reed ook 125-130 op de A10.

Later een keer volgas over een N-weg (en toen weer afremmen / normaal rijden) Toen zat er ineens een motoragent achter mij. Wilde het er ook gewoon even over hebben. Oh en een keer in de auto, terwijl ik net onder de slagbomen doorreed op een donkere en supernatte avond, kon ik na enige uitleg ook gewoon doorrijden.

Dus eigenlijk heb ik hele goede ervaringen met de verkeerspolitie :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

-tom-562

Oliesjeik

Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:55:
Sommigen mensen zwaaien principieel niet naar motoragenten. Die mensen rijden in hun vrije tijd ook motor, net als wij, dus waarom niet zwaaien denk ik dan.
SNap dat ook niet zo, het niet zwaaien naar motoragenten. Maarja, dat zijn dezelfde types die het bij voorbaat al niet eens zijn met de politie :')

Vaak bu'j te bang!

• Jolke
Eens of niet eens, met de politie... de aanhouder wint toch altijd ;w

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Marc Rademaker schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:02:
Oh ik zwaai ook wel naar onze vrienden op de motor, maar was meer verbaasd dat hij terugzwaaide :)

Nee joh, ik ben een keer staande gehouden door een R32, waar een motoragent in reed. Ik knipperde namelijk niet elke keer als ik van baan verwisselde (tegenwoordig wel). Wilde hij het toch even over hebben. Ik reed ook 125-130 op de A10.

Later een keer volgas over een N-weg (en toen weer afremmen / normaal rijden) Toen zat er ineens een motoragent achter mij. Wilde het er ook gewoon even over hebben. Oh en een keer in de auto, terwijl ik net onder de slagbomen doorreed op een donkere en supernatte avond, kon ik na enige uitleg ook gewoon doorrijden.

Dus eigenlijk heb ik hele goede ervaringen met de verkeerspolitie :)
Ik ben tot nu toe alleen staande gehouden voor reguliere controles, maar daarbij werd iedereen aan de kant gezet.

Vervolgens een hele discussie over welke uitlaat zij er op zouden zetten, en of er nu wel of niet een powercommander op zou moeten, en of zij niet toch een andere kleur zouden kiezen. Vervolgens wordt nog een boodschappenlijstje besproken met wat zij er wel aan accessoires op zouden zetten en wat niet. Een kwartiertje later: Waarom hadden we je eigenlijk aan de kant gezet? Oh ja, we wilden je motor even van dichterbij bekijken. Kom veilig thuis, he! Tot ziens! :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
Mooi verhaal :D
Denk niet dat ik een gezellig praatje met Duitse (motor)agenten kan maken. Dat ligt gewoon niet in hun aard :X
Tot nu toe 1x langs de kant gehaald, dat kwam omdat ik ergens niet mocht rijden op zondag.

Dit soort bordjes vind je hier in de buurt vaker:

Afbeeldingslocatie: http://www.baebbl.de/motorrad/paesse/kesselberg/verbot.jpg

Mag je dus wel met de auto rijden, maar niet met de motor. 8)7

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:30:
Denk niet dat ik een gezellig praatje met Duitse (motor)agenten kan maken. Dat ligt gewoon niet in hun aard :X
Tot nu toe 1x langs de kant gehaald, dat kwam omdat ik ergens niet mocht rijden op zondag.

[afbeelding]

Met dank aan de tokkies met open uitlaten. Of trek ik nu weer een beerput open :+

iRacing Profiel

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:09

Acid_Burn

uhuh

Die brommertjes maken meer herrie dan mijn 1200... Ik heb dan ook geen brulpijp :P

[ Voor 36% gewijzigd door Acid_Burn op 21-08-2014 11:41 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Jolke
Nee, hier in buurt schijnt een stukje weg de berg op voor races in de jaren '70 gebruikt te zijn. Menigeen kwam met zijn motor op een zondagje ff proberen, met als resultaat dat er veel ongelukken gebeurd zijn (in veel gevallen ook met dodelijke afloop). Daarom hebben ze stukken van de weg afgezet voor motoren.

^ Dit bord geldt voor zowel zaterdag als zondag. Bij mij hier in de buurt geldt een stuk weg als gesloten vanaf zaterdagmiddag 2 uur en ook de hele zondag. En omdat het op de grens Hessen en Baden wurttemberg ligt moet je ook nog eens nadenken over de feesdagen: een feestdag in het ene Bundesland hoeft niet meteen een feestdag in het andere te zijn 8)7

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zijn de wegen waar er of te veel overlast is geweest, of te veel mensen van de weg/vangrail/boom gepulkt moeten worden.
Of je sluit die weg ieder weekend voor motoren, of je sluit die weg ieder weekend helemaal omdat de traumaheli moet landen, dan is de keus toch snel gemaakt.

Enne, ook met de Duitse pliesie is best een praatje te maken hoor. Ook daar zitten er genoeg bij die heel redelijk kunnen zijn. Reken alleen niet op coulance, omdat je toevallig goed kunt babbelen. Dat zit er niet vaak in.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

Bommes

Capo del formaggio

Dan moet je ook nog maar net weten wat de feestdagen zijn in Duitsland.

Trouwens ik heb geen zwarte motor(en) dus mag er gewoon altijd inrijden.. :w

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
Ow, en dan ineens is je Vespa een brommer, Bommes? >:)

Verwijderd

Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:55:
Inderdaad, ik zwaai ook altijd naar motoragenten vaak zwaaien ze ook netjes terug. Overigens heb ik eigenlijk alleen positieve ervaringen met de verkeerspolitie :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:55
Ik heb ook nog nooit een slechte ervaring gehad. Zowel niet op de motor als in de auto. Het helpt wellicht dat ik meestal net doe alsof agenten ook mensen zijn. Op de 1 of andere manier werkt dat echt beter dan bij voorbaat al te grommen en te doen.

Zelfde idd met zwaaien.. mensen die niet zwaaien 'omdat het een agent is' zijn sociaal een tikje onbeholpen (en dan druk ik me vriendelijk uit).

UNOX: The worst operating system

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:00:
Ow, en dan ineens is je Vespa een brommer, Bommes? >:)
Hij maakt er genoeg herrie voor in ieder geval.. :+

Nu nog een bondkraag aan mijn jas :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
Die zijn moeilijk te vinden... James Bondkragen... :+

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zwaai naar alles, zelfs naar MP3's :w

Stickerstijd: *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0NivJ8D.jpg?1

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Marc Rademaker schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:02:
De eerste politiemotor die ik tegenkwam in mijn motorrijcarriere (op zondagochtend 6u) zwaaide zelfs eerst naar mij. En laatst nog eentje terugzwaaide. Maar ik heb het idee dat de meeste toch hun handen aan het stuur houden.
Erasmo schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:18:
Ik zwaai naar alles, zelfs naar MP3's :w
Brrr... Zwaai je ook naar brommers en scooters? Valt bij mij allemaal in dezelfde categorie.

• Jolke
Ow ja, hoor, soms zwaai ik ook enthousiast naar een brommer... die kijkt me dan heel be/verwonderend aan :D

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Er zijn ook genoeg (niet politie-) motorrijders die niet terugzwaaien, vooral (heb ik het idee) naarmate het seizoen vordert. Ik steek altijd wel even een paar vingers uit ook naar de juten, weinig moeite. :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

XBL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:25:
[...]
Brrr... Zwaai je ook naar brommers en scooters? Valt bij mij allemaal in dezelfde categorie.
Motorscooters krijgen ook een :w van mij ja. Onder de streep worden we toch allemaal aan dezelfde elementen blootgesteld. Sterker nog het zijn vaak juist de motorscooterrijders die 's winters doorbuffelen als half motorrijdend Nederland zich in een koekblik verschuilt.
Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:27:
Ow ja, hoor, soms zwaai ik ook enthousiast naar een brommer... die kijkt me dan heel be/verwonderend aan :D
Toen ik nog op de brommer zat werd er ook wel eens naar mij gezwaaid, maar dat kan ik me nog wel voorstellen met een Aprilia Red Rose :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik zwaai nooit....

.

.

Ik knik wel naar zo'n beetje alles op 2 wielen..
(als je aan de andere kant van de weg rijd is zwaaien niet handig)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 22:36
Jolke schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:30:

[afbeelding]

Vervelend als je geen ander vervoersmiddel hebt dan de motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:43:
[...]

Vervelend als je geen ander vervoersmiddel hebt dan de motor...
Maar wat zou daar nou de reden voor zijn? De ene motor is de andere niet, net zoals dat de ene auto de andere niet is. Het argument geluids- en stankoverlast gaat m.i. sowieso niet op. Als ik op m'n rijdende naaimachine 4-pittertje rustig rij, veroorzaak ik minder overlast dan welke auto, scooter of motor dan ook. En ik zorg voor minder slijtage aan de weg :P Ga ik op een Harley zitten met open uitlaten, tja. Hetzelfde argument gaat op voor op zo'n weg rijden in een Toyota Prius vs een Hummer ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:13:
[...]

Maar wat zou daar nou de reden voor zijn? De ene motor is de andere niet, net zoals dat de ene auto de andere niet is. Het argument geluids- en stankoverlast gaat m.i. sowieso niet op. Als ik op m'n rijdende naaimachine 4-pittertje rustig rij, veroorzaak ik minder overlast dan welke auto, scooter of motor dan ook. En ik zorg voor minder slijtage aan de weg :P Ga ik op een Harley zitten met open uitlaten, tja. Hetzelfde argument gaat op voor op zo'n weg rijden in een Toyota Prius vs een Hummer ofzo. :)
Op sommige plekken zal het te maken hebben met de vele ongelukken, op andere plekken zal het te maken hebben met de overlast (grote groepen of open uitlaten, liefst beide). Dikke pech dat jij geen overlast veroorzaakt, maar anderen hebben het voor je verpest. In Nederland kom je in het kader van overlast veel dit bord tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.clairevaessen.nl/wp-content/uploads/2011/04/110426-IMG_7545.jpg

En ja, een Hummer (of beter: zo'n sjonnie Golf met lek uitlaat en een dikke subwoofer) is veel irritanter dan een Prius, maar die komen niet in zulke grote getalen dat het voor overlast zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zulke borden negeer ik. Wat een discriminatie. Waarom wel met auto en niet met motor? Denk ook niet dat dit officiële borden zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:54:
Zulke borden negeer ik. Wat een discriminatie. Waarom wel met auto en niet met motor? Denk ook niet dat dit officiële borden zijn.
Dat (misselijk makend) gevoel krijg ik ook altijd bij zo'n borden. Ik betaal met mijn brommert net zo goed wegebelasting, ik voldoe aan alle eisen met mijn uitlaat (EU keurmerk) en ik probeer niet te associaal te rijden, en toch zijn we altijd de boeman!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dat eens in Duisland >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:13:
[...]

Hiero... enige vervoersmiddel dat we hebben is een motor. Verder een zooi fietsen en een treinkaart.
Dit soort wegen (zoals hier al uitgelegd: Jolke in "Het grote motortopic deel 15", iets met veel dodelijke ongelukken) zijn maar kleine stukjes weg die afegsloten zijn alleen voor motoren. Je kunt dus omrijden, meestal niet eens zoveel om.

Zo, vanochtend weer op de motor naar het werk :)
Wel wat fris, ik moest ook even de winterhandschoenen uit de kast halen. Daar was ik wel blij mee... nu even aan de warme chocomel om op te warmen. Leuk hoor, 6 graden in augustus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Probeer dat eens in Duisland >:)
Daar rijd ik nooit met de motor.

* Tylen heeft sowieso al jaaaaaren niet meer met de motor op de openbare weg gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

6? Hier was het rond de 14. Of zit je niet in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn natuurlijk niet alleen harleys met open uitlaten. Beetje zonde weer dat er een Harley bij gehaald word als het over geluid gaat. Hier bij ons dorp aan een 80-weg hoor je op een mooie zomerdag meer opgevoerde grasmaaiers die het gas opentrekken na de rotonde dan dat er choppers rondrijden. En begin vooral niet over benzine slurpen, want daar wil ik best nog wel eens een wedstrijdje voor beginnen. Een Harley of een Honda shadow ofzo, dat zal niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

bakvis schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:01:
Dat (misselijk makend) gevoel krijg ik ook altijd bij zo'n borden. Ik betaal met mijn brommert net zo goed wegebelasting, ik voldoe aan alle eisen met mijn uitlaat (EU keurmerk) en ik probeer niet te associaal te rijden, en toch zijn we altijd de boeman!
Ik weet niet precies wat de bron is van die borden. Het zou best kunnen dat de gemeente ze plaatst op verzoek van bewoners als een soort laatste waarschuwing aan motorrijders ("als jullie nu niet kappen met de overlast, dan is volgend jaar de weg afgesloten!"). Overigens staat er niet dat je de weg niet in mag, er staat simpelweg dat je niet met je herriepijp en in grote groepen moet gaan rijden. Doe dat niet, en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit.

Ja, het is inderdaad discriminatie (soort van...) als die weg dicht wordt gezet voor motoren, maar ik kan me heel goed indenken dat het de enige manier is om het leefbaar te houden. Het gaat vaak om lokale wegen met een landelijk karakter.

Verder gaat de vergelijking auto vs motor gewoon niet op, dat snappen jullie zelf ook wel. Een auto zorgt op die wegen niet voor overlast. Er zijn wel autoclubs, maar die rijden zelden in grote groepen en maken daarbij ook nog eens niet vaak een bak herrie. Als de dag komt dat auto's ook voor veel overlast zorgt bij omwonenden van zulke wegen, zullen ze vast ook auto's gaan weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Acid_Burn schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:09:
6? Hier was het rond de 14. Of zit je niet in Nederland?
Nope, woon in Duitsland (stukje onder Frankfurt). Daar was het vanochtend 6 graden, nu ook net pas 11 graden. Hoop dat het nog wel een tikkie warmer wordt, ga vanmiddag namelijk een stukje toeren door de bossen hier (oa. dat stukje weg pakken waar je in het weekend dus niet mag rijden).
Zes graden in een leren pak met alleen een T-shirt eronder was iets aan de koude kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

XBL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:36:
[...]

[...]

Ik weet niet precies wat de bron is van die borden. Het zou best kunnen dat de gemeente ze plaatst op verzoek van bewoners als een soort laatste waarschuwing aan motorrijders ("als jullie nu niet kappen met de overlast, dan is volgend jaar de weg afgesloten!"). Overigens staat er niet dat je de weg niet in mag, er staat simpelweg dat je niet met je herriepijp en in grote groepen moet gaan rijden. Doe dat niet, en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit.

Ja, het is inderdaad discriminatie (soort van...) als die weg dicht wordt gezet voor motoren, maar ik kan me heel goed indenken dat het de enige manier is om het leefbaar te houden. Het gaat vaak om lokale wegen met een landelijk karakter.

Verder gaat de vergelijking auto vs motor gewoon niet op, dat snappen jullie zelf ook wel. Een auto zorgt op die wegen niet voor overlast. Er zijn wel autoclubs, maar die rijden zelden in grote groepen en maken daarbij ook nog eens niet vaak een bak herrie. Als de dag komt dat auto's ook voor veel overlast zorgt bij omwonenden van zulke wegen, zullen ze vast ook auto's gaan weren.
Ga eens op een mooie zonnige zondag de route Oosterhout - Tiel rijden over de waaldijk. Je schrikt hoeveel oldtimers je tegen komt op deze dijkwegen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

bakvis schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:46:
[...]

Ga eens op een mooie zonnige zondag de route Oosterhout - Tiel rijden over de waaldijk. Je schrikt hoeveel oldtimers je tegen komt op deze dijkwegen!
Maar rijden die in grote (georganiseerde) groepen met open uitlaten? Nee. Wellicht rijden ze soms in een lange stoet, maar dan nog is de overlast echt veel minder dan bij groepen motoren.

Nogmaals, ze willen helemaal niet alle motoren weren, ze willen alleen de overlast excessen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:36:
[...]

[...]

Toen ik nog in Boxtel woonde hebben wij echt gigantisch veel last van offroad motoren en trikes gehad qua lawaai. Zo erg zelfs dat je soms liever wegging dan het lekker buiten genieten van de tuin, ik zat er dan op een gegeven moment niet ver van af om dat soort figuren met een stuk hout van hun motor af te slaan en ik ben notabene zelf motorrijder. Ik snap daarom dijkbewoners en bewoners die bij mooie offroadpaden wonen helemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:49:
[...]

Maar rijden die in grote (georganiseerde) groepen met open uitlaten? Nee. Wellicht rijden ze soms in een lange stoet, maar dan nog is de overlast echt veel minder dan bij groepen motoren.

Nogmaals, ze willen helemaal niet alle motoren weren, ze willen alleen de overlast excessen beperken.
Ik heb een déjà-vu... open uitlaten waren niet het probleem, die hoor je alleen als ze langskomen. Het ging om de zware motoren, die je in een straal van 5 km hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ah het woord geluid is weer gevallen zie ik?

Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/ftXvsSyRzKXXG/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En nog een dévà-vu ... dit plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Zucht... ik rij sinds mijn bekeuringen van enkele weken terug overal netjes de maximumsnelheid, sterker nog: ik blijf er heel koppig soms gewoon 10 tot 20 km/u. onder (zeker op de snelweg) omdat het voor mij geen verschil maakt. De rechterbaan is best leuk als je jezelf beseft dat je geen boetes van enkele honderden Euro's gaat krijgen. Kan je leuke dingen doen. Best chill.

Gistermiddag na 't werk wil ik alleen wel een vrachtwagen inhalen die maar rond de 70 rijdt. Je mag er 100 als overig verkeer, maar de adviessnelheid was 70. "Prima," dacht ik, "ik haal hem wel in." Zo gezegd, zo gedaan. Ik ga naar de middelste baan waar gewoon ruimte is maar ik kom achter een busje te rijden waar volgens mij allemaal spul los op ligt. Zelfs op flinks afstand kon ik niet goed kijken wat er voor hem gebeurde, en ik wilde helemaal geen risico lopen met een houten paal in mijn hoofd thuis te komen.

Dus ik haal hem ook maar even in. De meest linker rijstrook is natuurlijk voor het snelle verkeer. Er kwam een hardrijdende maniak aan die volgens mij ruim 90 km/u. reed. De malloot. Dus ik trek ook het gas even open en schiet ruim op tijd de linker rijstrook op met zo'n 110 km/u. Ik voelde me praktisch Hitler op dat punt. Maar je moet toch iets als je veilig wilt inhalen.

Kijk ik naar rechts, staat er een motoragent in de berm met een mobiel flitsapparaat.

Godver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een motoragent zal een laser-unit hebben. Maar meestal zetten die je meteen stil bij grove overschrijdingen. Als jij niet aangehouden of gestopt bent, dan krijg je hem niet thuis denk ik hoor :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Ben in het verleden ook 2x gelaserd door een motoragent, en ik weet zeker dat ik te hard reed (niet veel, 15 á 20 km/h, 1x op de dijk waar je 60 km/h mocht, en de andere keer op de provinciale weg waar je 80 km/h mocht). Nooit staande gehouden en nooit een boete gehad. Op de dijk kregen we alleen een gebaar dat we rustig aan moesten doen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik snap het verhaal niet zo... je mocht er toch 100? Die 110 zal ook wel meevallen dan: paar KM correctie, paar KM kilometerteller afwijking en wss krijg je de boete net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

XBL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:25:
Ik snap het verhaal niet zo... je mocht er toch 100? Die 110 zal ook wel meevallen dan: paar KM correctie, paar KM kilometerteller afwijking en wss krijg je de boete net niet.
Inderdaad, op mijn motor is 110 op de teller 100 in t echt..

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Buiten dat is laseren van een motor veel lastiger dan van een auto... uberhaupt is laseren discutabel.. veel politiekorpsen in de UK doen het niet meer omdat ze te veel rechtzaken verloren hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Een motoragent die een andere motorrijder matst, dat klinkt acceptabel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jolke op 22-08-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bakvis schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:05:
[...]

Inderdaad, op mijn motor is 110 op de teller 100 in t echt..
en van die 100 in het echt komt er nog 8km correctie overheen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

3.. niet 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Eigenlijk 3,3 boven de 100 rekenen ze met 3% ipv. 3km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, is niet een officieel bord,

poos geleden was er ook iemand die een foto van zo´n zelf gemaakt bord had geplaatst,
ergens ten zuide van amsterdam geloof ik.

staat er dat suffe bordje van maak minder lawaai op je motor, komt er iedere 3 minuten een 747 over je hoofd. 8)7

maar goed, ik hoor in de categorie mensen die dan denkt "moet je maar niet naast een openbare weg gaan wonen"

(overigens voordat de discussie "je rijd op een lawaai motor, tuurlijk zeg je dat, mijn motor maakt geijkt 91db bij 4500 toeren, dat is volgens het boekje en dus legaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zo, heerlijk tochtje gemaakt vandaag. In plaats van door het bos, maar door het Rhein-dal gereden. Het was prima weer, bewolkt, lekker temperatuurtje.
Enige wat me verbaasde is dat de water temperatuur niet beneden de 90 °C kwam. Hele tijd zo 70-100 km/u gereden. Enige keer dat ie onder de 80 °C kwam, was op de snelweg met 160 km/u. Bij een stoplicht sprong de ventilator keurig aan, en kwam de temperatuur niet boven 103 °C. Kortom, heet blok.

Ik heb het gevoel dat deze temperaturen hoger zijn dan een paar jaar geleden. Iemand een soortgelijke ervaring met een v-twin (Firestorm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:53:
[...]
Toen ik nog in Boxtel woonde hebben wij echt gigantisch veel last van offroad motoren en trikes gehad qua lawaai. Zo erg zelfs dat je soms liever wegging dan het lekker buiten genieten van de tuin, ik zat er dan op een gegeven moment niet ver van af om dat soort figuren met een stuk hout van hun motor af te slaan en ik ben notabene zelf motorrijder. Ik snap daarom dijkbewoners en bewoners die bij mooie offroadpaden wonen helemaal!!!
Heb je geen gieter dan? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Blue-eagle schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:46:
Je mag er 100 [..]

[..] hardrijdende maniak aan die volgens mij ruim 90 km/u. reed. De malloot.
kom op zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
-tom-562 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:54:
Idd. Ben in het verleden ook 2x gelaserd door een motoragent, en ik weet zeker dat ik te hard reed (niet veel, 15 á 20 km/h, 1x op de dijk waar je 60 km/h mocht, en de andere keer op de provinciale weg waar je 80 km/h mocht). Nooit staande gehouden en nooit een boete gehad. Op de dijk kregen we alleen een gebaar dat we rustig aan moesten doen :P
Ik ben in Noorwegen 2 keer met 120+ op een 80 km weg gelasert, allebei tijdens een gevaarlijke inhaal actie en 1 van de 2 ook nog op de enige weg van de Lofoten naar het vaste land. Allebij vondt de agent het niet nodg om achter mij aan te gaan ;) dus geluk kun je hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wellicht was zijn meting niet gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:52:
Een motoragent die een andere motorrijder matst, dat klinkt acceptabel :)
Haha...ooit op pad geweest in Duitsland met een een stel politie-motorinstructeurs. Zou een weekend bergrijtraining worden. Leuk dus! Maar de eerste die staande gehouden werd was een agent. Haalde in bij een inhaalverbod en reed te hard. Liet natuurlijk meteen zijn politiepasje zien 'Kollege, Kollege'. De Duiste agent was streng doch rechtvaardig. Omdat hij de groep moest inhalen werd het inhaalverbod 'vergeten', maar te hard rijden was een slecht voorbeeld. Een goede beslissing van de agent. Laten zien dat ook de pliesie niet boven de wet staat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:53:
(overigens voordat de discussie "je rijd op een lawaai motor, tuurlijk zeg je dat, mijn motor maakt geijkt 91db bij 4500 toeren, dat is volgens het boekje en dus legaal)
Hmmm, de mijne maakt 102dB bij 5000tpm volgens het boekje.... Dan heb ik standaard al een lawaaimotor kennelijk. :o

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand enige suggestie voor een luchtdruk compressor om mijn bandjes mee op te pompen? Er is nogal veel keus als ik het Google.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, aangezien ik toch niet met een passagier rij:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nK0MYETQZjM5yw4Q0HKprIf9/medium.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H6LZBER91eQX4k6gsYd5x0Cp/medium.jpg

Totaal :):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/smGX8IAXCclc7ClPQ3Cmr4L8/medium.jpg

Kapje voor 25 euro kocht van iemand op MF en voor 45 (!) euro laten spuiten, maar 't maakt d'r wel af!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Geld moet rollen ;). Veel strakker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

bakvis schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:04:
Zo, aangezien ik toch niet met een passagier rij:

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Totaal :):
[afbeelding]

Kapje voor 25 euro kocht van iemand op MF en voor 45 (!) euro laten spuiten, maar 't maakt d'r wel af!
Netjes! Maar waarom haal je de stepjes niet ook weg als dit er toch permanent op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Maar dan zou ik voor de algehele plaatje ook de stepjessteun/uitlaatbeugel vervangen voor een echt los exemplaar. Ik heb mijn stepjes er ook afgehaald op mijn GSX-R, en er een echt losse uitlaatbeugel aangehangen

[ Voor 29% gewijzigd door -tom-562 op 23-08-2014 13:58 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, door een klein ongelukje met de motor mis ik nu een vingertopje, en kan ik voorlopig even niet meer rijden helaas.De motor is gelukkig wel helemaal gespaard gebleven, dus geen dure reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met zo'n teaser zijn we natuurlijk razend benieuwd wat er gebeurd is!

Heb je verder niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ow, man... seanI94... dat klinkt niet goed. Wat is er gebeurd? Klinkt alsof je het blok aan het repareren was en daarmee ging iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog erger, ik dacht slim te zijn en de ketting te poetsen terwijl ik de motor liet idlen in de eerste versnelling. Met koude motor ligt het tempo toch heel laag daarvan als de choke er niet op zit (5cm/sec bij de ketting). De spons greep vervolgens de ketting vast, en ik greep iets te lang de spons vast. Daarna was het vinger vs achterste tandwiel... En de vinger verloor.

Los van het feit dat het me een paar mm vinger gekost heeft kan ik gelukkig wel lachen om de lompigheid/ironie ervan; Dagelijks haal ik genoeg fratsen uit op de motor, en vervolgens raak ik bij het poetsen gewond. Vooral omdat het in hindsight een ongelofelijk slécht idee was eigenlijk. Het was ook uitgevoerd in het kader van "als ketting invetten met lopende motor kan, kan dat ook met de ketting poetsen."

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ow, da's inderdaad lullig... vrij ironisch idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat een idiote actie en 100% eigen schuld, dikke bult. Sorry dat ik het zo zeg. Overal wordt er voor gewaarschuwd om specifiek deze actie niet uit te halen, want het gaat je een keer je vinger(s) kosten. :X :N
Deze kerel mist een paar vingertoppen, NSFW

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 23-08-2014 15:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Beetje overdreven reactie, hij zegt nergens dat het niet zijn eigen schuld zou zijn :?

NSFWS bedoel je... Not Suited for Weak Stomach :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, het is een wijze les die gelukkig nog vrij goedkoop betaald werd. Dat het mijn eigen schuld is weet ik ook wel. Ik heb me gisteren op de eerste hulp ook genoeg zitten ergeren aan mezelf. Maar een dag en een gezonde dosis humor/zelfspot later, kan ik er wel om lachen.

En wbt het waarschuwen: Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nooit van mijn leven met zware machines heb gewerkt, noch ooit de waarschuwingen heb gezien. En hoewel ik ook nooit een staafmixer zou schoonmaken als hij nog ingestoken is - iets met gezond boeren verstand - dacht ik hier: ik hou mijn hand wel op afstand van het tandwiel. Even niet eraan gedacht dat steviger vastpakken wel een reflex kan zijn op het moment dat de spons wegglijdt door de weerstand met de ketting. En ondanks dat ik de andere hand paraat had op de koppeling, stond de ketting niet op tijd stil.

De wond ziet er trouwens wel précies hetzelfde uit, alleen mis ik een stuk minder. Ik zal hoogstens een stukje vingerafdruk missen; het bot van het derde kootje was nog volledig intact.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 16:19 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.