Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Route des Grande Alpes augustus 2013

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
82db@100kphVerwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:10:
[...]
Vraagje: hoe stil is stil? Moet je nog steeds oordoppen in op de snelweg om niet gek te worden?
/me als kerstcadeautje wel een C3 Pro wilt...
http://www.schuberth.com/en/motorcycle/c3-pro.html
Dat is best stil voor een systeemhelm maar zoals gezegd moet je nog steeds doppen in doen.
Wat me vooral opviel is dat hij veel lichter aanvoelt dan de C2 die ik had.. in de hand merkte ik het niet zo erg maar op het hoofd wel.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Denk dat hij gewoon erg goed uitgebalanceerd is. Hangt natuurlijk af van het soort motor dat je rijdt. Hij is echt gemaakt voor toermotoren en allroads denk ik, toch voornamelijk voor rijders die meer rechtop zitten.ToolkiT schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:45:
[...]
82db@100kph
http://www.schuberth.com/en/motorcycle/c3-pro.html
Dat is best stil voor een systeemhelm maar zoals gezegd moet je nog steeds doppen in doen.
Wat me vooral opviel is dat hij veel lichter aanvoelt dan de C2 die ik had.. in de hand merkte ik het niet zo erg maar op het hoofd wel.
Qua gewicht is het namelijk niet 1 van de lichtste helmen. Maar 100 gram die net teveel naar voor of achter hangen voel je wel eens je hem op hebt denk ik. Het heeft geen nut om lichter te zijn als je hoofd naar voor of achter getrokken wordt, dat doet die Schuberth (bij mij toch) niet.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
klopt als je op de Schuberth site kijkt staat er een waslijst bij airodynamics... waaronder: Upward lift = 0!DinX schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:00:
[...]
Denk dat hij gewoon erg goed uitgebalanceerd is. Hangt natuurlijk af van het soort motor dat je rijdt. Hij is echt gemaakt voor toermotoren en allroads denk ik, toch voornamelijk voor rijders die meer rechtop zitten.
Qua gewicht is het namelijk niet 1 van de lichtste helmen. Maar 100 gram die net teveel naar voor of achter hangen voel je wel eens je hem op hebt denk ik. Het heeft geen nut om lichter te zijn als je hoofd naar voor of achter getrokken wordt, dat doet die Schuberth (bij mij toch) niet.
(hun uitroepteken)
Het viel me erg op, op de terugrit nadat ik hem had gekocht.
SRC ben ik nog niet uit of het het geld waard is... al met al kwam het net £60 boven mijn budget uit, dus had het toch maar niet gedaan.. mischien later nog..
Leuk, een schaduw-selfieBommes schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:00:
Vanavond eens wat vroeger gegeten om daarna een stukje te gaan rijden.
Weer wat verse foto's gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Koekje voor de locatie, biertje voor nog een extra detail wat alleen locals weten..:
[afbeelding]
En als laatste nog eentje genomen met een aardappel:
[afbeelding]
Heen binnen door gereden, terug over de snelweg. Wat rijd dit ding makkelijk hard zeg, 160 is gewoon een beetje tegen de wind hangen. 180 met top koffer en nog stabiel. Ik heb er nog zo een ander ruitje bij met een soort spoilertje er in, dan kun je gewoon met open viezer zonder wind in je gezicht op de snelweg rijden..
Dit ruitje bedoel ik:
[afbeelding]
Wat is trouwens een goede banden spanning voor deze motor..??
onder het zadel staat achter 2,5 en voor 2,3 bar..?? Dat vind ik wat hard lijken, althans voor..??
De Vespa houd ik voor op 1.8 en achter net over de 2 bar als ik solo rijd. Rijd ik met duo dan achter 2,2
Op de terugweg ben je je koffer kwijtgeraakt, laatste foto mist namelijk wat...
Dan is het even een kwestie van even onder de druppellader en na een tijdje laden start hij weer prima. Gebruik ik de motor wat meer geregeld, dan is er niets aan de hand (tot die magische 3 of 4 weken grens).
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het slechts 3 weken kan overleven zonder lader. Op de motor zitten als extra's een lader van TomTom (tbv Rider), een Daytona gripheater en een Healtech Gipro-X (aan die laatste kan het zeker niet liggen, het probleem was er nl al voordat deze geïnstalleerd was).
/edit: het betreft een Honda Hornet CB600S PC36 (2002).
[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 18-08-2014 10:45 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dit klopt ook gewoon, tenminste bij de S2 die ik heb. Hiervoor had ik een HJC helm (de IS-16), en deze ging boven een bepaalde snelheid omhoog kruipen.ToolkiT schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:11:
[...]
klopt als je op de Schuberth site kijkt staat er een waslijst bij airodynamics... waaronder: Upward lift = 0!
(hun uitroepteken)
Het viel me erg op, op de terugrit nadat ik hem had gekocht.
SRC ben ik nog niet uit of het het geld waard is... al met al kwam het net £60 boven mijn budget uit, dus had het toch maar niet gedaan.. mischien later nog..
De Schuberth blijft stabiel, en trekt helemaal niet. Hierdoor voelt de helm lichter dan 'ie daadwerkelijk is.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat is een goede, volgens mij direct aan de accu. Immers, als ik mijn TomTom op de houder zet (terwijl de motor uit staat), gaat hij meteen laden. Ik zal de stekker eens uit die TomTom houder trekken en het dan nog eens bekijken.Chakotay schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:12:
Zit die lader direct aan de accu of geschakeld? In het eerste geval trekt hij inderdaad langzaam je accu leeg, als ik de lader van mijn Garmin direct aan de accu heb kan ik de RSV ook niet langer dan een week of 2-3 stil laten staan. Sinds het ding eraf is, is dat probleem weg.
Die zit er hier ook al jaren op. Naast dat het minder inspannend is voor je hand kan je ook veel makkelijker hard remmen met tussengasDinX schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:21:
[...]
Als je last hebt van teveel knijpen is een "throttle rocker" misschien nog iets.
Ik kan er ook niet (meer) zonder. Je geeft gewoon gas met je pols en kan zelfs met je hand open blijven rijden.
[afbeelding]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Wat voor motoren rijden jullie?
Wat zeg je? Ik kan het niet horen omdat ik mijn oordoppen in heb.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
Ik rijdt sowieso zonder oordoppen? Ook op de snelweg en ik heb nooit last.
Boven de 60-70kmpu is het niet het motorgeluid wat je het sterkst hoort.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
Maar meer wwwwwwsssssssssswwwwssssssssswwwssssssssssss-fieeeeeeeeeeeeee-woeeessssswwwwwieeeeeeeeee..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik zegt ook altijd alles in de derde persoonVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
Is al eerder langsgekomen in de laatste weken/maanden. Echt, doe doppen in op de snelweg. Ik rij af en toe een paar km snelweg om een andere weg naar huis te nemen, en zelf dat korte stukje zonder doppen, is niet prettig.
@_Apache_:
En na lang genoeg hoor je alleen maar tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut_Apache_ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:46:
[...]
Boven de 60-70kmpu is het niet het motorgeluid wat je het sterkte hoort.
Maar meer wwwwwwsssssssssswwwwssssssssswwwssssssssssss-fieeeeeeeeeeeeee-woeeessssswwwwwieeeeeeeeee..
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
echt slecht voor je oren, zelf wetenVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
otoplastieken kopenChakotay schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:44:
[...]
Wat zeg je? Ik kan het niet horen omdat ik mijn oordoppen in heb.
Discussies over open uitlaten, alle vormen van kleding en oordopjes zijn VERBOTEN
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Het vervelende van gehoorschade is, is dat het cumulatief is.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
Oftewel, die slijtage aan de trilhaartjes merk je pas al het te laat is.
* teacher is ervaringsdeskundige.
Wise enough to play the fool
Wikipedia: Boiling frog
"Klinkt als"... no pun intended there.
Idiem, al moet ik zeggen dat wanneer je (op je 26e) met je piep leert leven het ook heel ontspannend kan werken op sommige momenten!teacher schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:18:
[...]
Het vervelende van gehoorschade is, is dat het cumulatief is.
Oftewel, die slijtage aan de trilhaartjes merk je pas al het te laat is.
* teacher is ervaringsdeskundige.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
Ik rijdt sowieso zonder oordoppen?

http://www.anwbmotor.nl/b...en-over-gehoorbescherming
/me gebruikt na vele oordopjes te hebben geprobeerd altijd deze:

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 16:22 ]
Motoren met voldoende vermogen om harder dan 70 km/u te rijden.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
Ik vind de windruis zonder doppen bij 50 al irritant.
35 kw toch ?Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
zonder gein, ik reed tot voorkort ook zonder oordoppen, heb toen een setje alpine motosafe gehaald en wil nu niet meer zonder.
Probeer ze eens zou ik zeggen, kosten 25 euro (als je lid bent van de KNMV zelfs nog minder)
Overigens ik rijd een Z800.
"Don't let your dreams be memes"
Vaak bu'j te bang!
Alleen gelest zonder oordoppen, mijn instructeur heeft daar ook niets over gezegd (helaas...). Sinds kort heb ik otoplastieken van Alpine. En god wat een verademing (ik heb ook een tijd met otoplastieken voor het stappen, 15 DB liniaire demping). Niet alleen is het veel rustiger rijden, je hoort 't geluid van je brulpijp (en de rest van je omgeving) veel beter!Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:42:
O ja, ik bestuur een SV650 met mooie luide MiVV Suono pijp!
[ Voor 5% gewijzigd door bakvis op 18-08-2014 16:59 ]
(honda cb1300)
Ik neem aan dat je een walkie talkie set tegen je oor aan geplakt hebt gekregen tijdens lessenbakvis schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:58:
[...]
Alleen gelest zonder oordoppen, mijn instructeur heeft daar ook niets over gezegd (helaas...)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
In een post gehoorbescherming en open uitlaten aanstippen.... Oei oei oeibakvis schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:58:
[...]
Alleen gelest zonder oordoppen, mijn instructeur heeft daar ook niets over gezegd (helaas...). Sinds kort heb ik otoplastieken van Alpine. En god wat een verademing (ik heb ook een tijd met otoplastieken voor het stappen, 15 DB liniaire demping). Niet alleen is het veel rustiger rijden, je hoort 't geluid van je brulpijp (en de rest van je omgeving) veel beter!
O ja, ik bestuur een SV650 met mooie luide MiVV Suono pijp!
Wise enough to play the fool
Voordeel van dopjes is dat het geluid filtert dat niet belangrijk, zoals achtergrond (ruis), maar je een gesprek kun je nog aardig volgen.
Zijn er MC's dan waar je met een Bandit welkom bent?Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:32:
/me heeft binnenkort een Ride Out met een MC eens kijken of dat bevalt
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
De Bandidos-tom-562 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:13:
[...]
Zijn er MC's dan waar je met een Bandit welkom bent?
Nee, ik ben pas verhuisd en in het nieuwe stadje waar ik woon zit een heel gezellige normale motorclub waar van alles en iedereen welkom is. Normaal rij ik het liefst alleen, maar het lijkt mij wel eens een leuke ervaring om in een groep te rijden
[ Voor 70% gewijzigd door -tom-562 op 18-08-2014 20:33 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Overigens rijd ik een BMW F650GS.
68 grados. Como? No lo se! / 68 degrees. How? I don't know! 🙈

Dat grapje had mij een fiets én complete uitrusting gekost, waarschijnlijk

[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 19-08-2014 12:21 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vaak bu'j te bang!
Meer "Shoulder Down"
Dit soort acties halen er daar meerdere uit, maar dan tégen de curbstones, Marquez doet 't hier midden op de baan waarbij de verkanting van 't circuit ook nog eens "0"/negatief is (en als je op 't plaatje klikt: Hij houd 'm óók nog op de baan)
Probleem zit waarschijnlijk niet in je PC (PowerCommander) maar in de originele ECU (en is niet Kawa gerelateerd). Ik heb zo'n zelfde iets gehad met een 2008 Yamaha R6 welke ik op een gegeven moment weer helemaal factory-default had staan (ook zonder PC) vanwege dat geneuzel en waarbij destijds bijna alles vervangen is geweest behalve de kabelboom en de originele ECU. De originele ECU is wel hér-flashed met de standaard ROM door Yamaha NL maar die konden me er ook daarna niet meer mee verder helpen -> Fiets daarna (heel gunstig) bij Yamaha ingerolen op een 2012 R6 (in 2011)Bastard schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:16:
>>>KNIP<<<
Ik heb de fiets een week, de issues heeft ie al sinds minimaal 2011, waarschijnlijk langer. De issues waren er met stock inlaat en uitlaat en zijn gebleven met de aanpassingen die zijn gedaan volgens de vorige eigenaar en gezien het verhaal klinkt dat redelijk plausibel.
Wat is overigens het probleem van een PC bij een kawa?
Laatste brandstof welke er "getapt" is is Q8, daarvoor was 't Texaco, Gulf en Chevron.... Maar dat 't ding bewaard is als pand is wel terecht (IMHO). 't Was altijd een markant pand aan de N2 van Den Bosch naar Eindhoven en volgens mij is het nog een "Dudok" design ook?SpongeRob schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:01:
Toen het tankstation nog operationeel was (Texaco geloof ik) ben ik er nog wel eens geweest om een Twix te halen toen we met school naar kamp Vught fietsten.
De tijd vliegt....
Op de oude N2 van den Bosch naar Eindhoven (en vice versa) staan overigens nog meer mooie panden welke een functie hadden ten behoeven van die N2 (Halse Barrier I.E.).
[ Voor 94% gewijzigd door Will_M op 18-08-2014 23:13 ]
Die blik achteraf ook echt, prachtig!wimmel_1 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:08:
Dammn.....
[...]
[afbeelding]
Dat grapje had mij een fiets én complete uitrusting gekost, waarschijnlijk
Wel 'jammer' dat hij sinds gisteren zijn winning-streak kwijt is trouwens...
Leuk toeren met die gast op zondag
Weet iemand toevallig een video van deze actie vinden ? ^_^Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:55:
W...T...F!? Ik dacht eerst weer zo;n actie-foto te zien, van iemand die onderuit gaat (voorwiel staat er ook naar)... maar dit is gewoon head-down! Dan weet je wel aardig te sturen als je dit soort fratsen uit kan halen.
Leuk toeren met die gast op zondag
Vaak bu'j te bang!

Verwijderd
Het zijn natuurlijk vaak handsfree bellers die motorrijders van de sokken rijdenJolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:24:
Moet de eerste niet-hands-free-beller op de motor nog zien
Mwjah zullen wel weer genoeg apps komen die de logs verwijderen en je berichten na het versturen met 1 druk op de knop ^_^ als die er nog niet zijn.

Verwijderd
Deed ik ook altijd toen ik nog rookte eerste stuk was toch rustig aan door de woonwijken en meestal als mijn peuk op was kwam ik net bij de oprit van de snelweg aan en kon de peuk weg en het gas open .Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:31:
Zie wel regelmatig rokende motorrijders... dat wil zeggen, helm opgeklapt en een peuk in de bek.
rokers in de auto voor me die het doodnormaal vinden om ipv hun asbak te gebruiken, de peuk maar uit het raam af te tikken zodat de as mijn kant op gaat.. of nog erger als ze de (nog brandende) peuk uit het raam gooien...

Gelukkig zelf nog niet overkomen, maar hoor ook verhalen van mensen die een brandende peuk in hun helm geknikkerd hebben gekregenToolkiT schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:20:
Rokers, die staan in mijn irritatie top 10:
rokers in de auto voor me die het doodnormaal vinden om ipv hun asbak te gebruiken, de peuk maar uit het raam af te tikken zodat de as mijn kant op gaat.. of nog erger als ze de (nog brandende) peuk uit het raam gooien...

Whahaha en ik maar denken dat ik de Hakka editie had gekocht
Verwijderd
Mijn zwager heeft eens een brandende peuk terug in een auto gegooid toen deze bij het stoplicht een peuk uit het raam gooide. Super actieJolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:26:
[...]
Gelukkig zelf nog niet overkomen, maar hoor ook verhalen van mensen die een brandende peuk in hun helm geknikkerd hebben gekregen
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:32:
[...]
Mijn zwager heeft eens een brandende peuk terug in een auto gegooid toen deze bij het stoplicht een peuk uit het raam gooide. Super actie
Ik heb zaterdag de dame voor me er ook ff op aangesproken... je krijgt dan altijd van de domme blikken

* ToolkiT moet minder naar DinX luisteren, dit kost me te veel geldDinX schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:21:
[...]
Als je last hebt van teveel knijpen is een "throttle rocker" misschien nog iets.
Ik kan er ook niet (meer) zonder. Je geeft gewoon gas met je pols en kan zelfs met je hand open blijven rijden.
[afbeelding]
Beide besteld
Niet alleen dat, maar als die peuk de grond raakt, peuk + wrijving + veel wind = vonken. Dat kan een schrikreactie geven. Heb het een keer voor mij gehad, peuk viel naast het achterwiel, in een flits dacht ik dat de vonken vanaf de remschijf kwamen.ToolkiT schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:20:
Rokers, die staan in mijn irritatie top 10:

Altijd toepasselijk: http://youtu.be/xhcsVwaygJwVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:32:
[...]
Mijn zwager heeft eens een brandende peuk terug in een auto gegooid toen deze bij het stoplicht een peuk uit het raam gooide. Super actie
Ik woonde nog geen week in Den Haag toen iemand voor m'n neus een milkshakebeker uit de wagen gooide.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:32:
[...]
Opgepakt en teruggegeven.
Schijtvolk

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hakka graphicDroid86 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:20:
Eindelijke me nieuwe helm binnen ^_^ Nu nog mooi weer!
[afbeelding]
Gisteren door de stromende regen op de snelweg gereden. Helemaal goed aangekleed alleen had ik geen regenjack aan boven mijn motorjas. De eerste keer met mijn nieuwe Dainese Scout EVO handschoenen. Zaten erg fijn, maar ik had ze niet strak dicht zitten dus al het water stroomde mijn handschoenen in. Natte handschoenen zijn vervelend als je ze een uurtje later weer moet gebruiken.
Daarom heb ik ook bijna altijd oude handschoenen mee. Dat kan je onder elk zadel wel kwijt of helemaal makkelijk als je een koffer hebt. Even snel wisselen en je rijdt weer lekker.Blue-eagle schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:29:
[...]
Hakka graphicZo mooi! Die helm wilde ik ook, maar hij zat echt totaal niet lekker op mijn kop. Ben toen maar voor een Schuberth C3 Pro gegaan. Minder mooi
Gisteren door de stromende regen op de snelweg gereden. Helemaal goed aangekleed alleen had ik geen regenjack aan boven mijn motorjas. De eerste keer met mijn nieuwe Dainese Scout EVO handschoenen. Zaten erg fijn, maar ik had ze niet strak dicht zitten dus al het water stroomde mijn handschoenen in. Natte handschoenen zijn vervelend als je ze een uurtje later weer moet gebruiken.
Ditto, mijn waterdichte winterhandschoenen zitten als backup in my topbox_Apache_ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
Daarom heb ik ook bijna altijd oude handschoenen mee. Dat kan je onder elk zadel wel kwijt of helemaal makkelijk als je een koffer hebt. Even snel wisselen en je rijdt weer lekker.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hangt van het model af, maar risico loop je idd wel ja..steveman schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:43:
Tevens, zijn de handschoenen wel veilig als je ze niet goed dicht hebt? Maw: vliegen ze niet uit bij een crash ipv je te beschermen?
Verwijderd
Maar maar maar... een helm beschermt je toch juist tegen de regen.Droid86 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:20:
Eindelijke me nieuwe helm binnen ^_^ Nu nog mooi weer!
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 19-08-2014 14:12 ]
Verwijderd
Korte broek, t-shirt en teenslippersJolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:12:
Die helm wel, maar wellicht de rest van zijn pak niet
@Stacheldraht Nee ik rij niet met een korte broek en slippers whaha.
Alpine doorwaai jasje en oude motor rijschoenen ^_^
Moet nog fatsoenlijke handschoenen,nieuwe motorrijschoenen en zo'n kevlar spijkerbroek fixen ^_^
Mochten jullie nog mooie aanbiedingen weten let me know hehe!
Ik zal even de details besparen van hoe en wat, maar;Blue-eagle schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:29:
Handschoenen zitten strak genoeg om niet zomaar eraf te vliegen bij een crash, denk ikAls ik mijn vingers licht buig dan krijg ik ze er onmogelijk vanaf. Ik had de gauntlet stukken gewoon niet strak dicht gemaakt, en ook de strap die iets lager zit niet
Onder mijn zadel handschoenen leggen is wel een goed idee. Ik had geen rugzak bij me, en ik heb ook geen koffers.
Ooit ben ik in een crash terecht gekomen waarbij ik handschoenen aanhad van het merk Icon. Toch een respectabel merk, lijkt het.
Ik gleed over het wegdek heen; wellicht een meter of 2-3. Ik stond op, zag dat mijn handschoen aan mijn pink kant compleet opengescheurd was. De Icon handschoenen waren deels van stof/leder (maar van stof aan mijn pink kant)
Dankzij die o zo 'geweldige' handschoen van Icon, lag mijn pink lekker open; een flink stuk huid was weg geschraapt en ook was mijn handschoen een stukje los gekomen van mijn pols.
Sindsdien zweer ik bij compleet lederen handschoenen met bescherming op zere plekken als de pink en meer.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Dat is al een oude video, maar ik ben wel eens razendsnelle Harley's tegengekomen. Dit is wel een leuke review van een hele snelle Harley:
Bij Icon had ik altijd al wel twijfels, ze schijnen erg populair te zijn in de Amerikaanse markt, maar dat spreekt juist tegen ze vind ik zelf. Meer stijl dan functionaliteit qua motorkleding (en motorenRicepuppet schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:55:
[...]
Ik zal even de details besparen van hoe en wat, maar;
Ooit ben ik in een crash terecht gekomen waarbij ik handschoenen aanhad van het merk Icon. Toch een respectabel merk, lijkt het.
Ik gleed over het wegdek heen; wellicht een meter of 2-3. Ik stond op, zag dat mijn handschoen aan mijn pink kant compleet opengescheurd was. De Icon handschoenen waren deels van stof/leder (maar van stof aan mijn pink kant)
Dankzij die o zo 'geweldige' handschoen van Icon, lag mijn pink lekker open; een flink stuk huid was weg geschraapt en ook was mijn handschoen een stukje los gekomen van mijn pols.
Sindsdien zweer ik bij compleet lederen handschoenen met bescherming op zere plekken als de pink en meer.
De merken waar de pink vast is gemaakt aan de handschoen met een extra strap (Alpinestars?) zijn dan wel fijn om te hebben denk ik. Maar inderdaad: niet bezuinigen op handschoenen. Je handen moeten erg lang mee.
Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:24:
Moet de eerste niet-hands-free-beller op de motor nog zien

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dit filmpje zegt vrij weinig, maak de afstand 2x zo lang, en zet er iemand op die wel het vermogen goed op de weg weet te krijgen, en die HD is echt nergens
Vaak bu'j te bang!
Hildo!
Moet zeggen toen ik het poste, dacht ik al dat hier een respons op zou komen
Wel zot hoor, als politie ook nog eens...
And it goes BRAAAAAPP!
Een helm van Icon heeft een keer m'n leven geredBlue-eagle schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:34:
[...]
Bij Icon had ik altijd al wel twijfels, ze schijnen erg populair te zijn in de Amerikaanse markt, maar dat spreekt juist tegen ze vind ik zelf. Meer stijl dan functionaliteit qua motorkleding (en motoren- zeg ik als Harley-eigenaar).
De merken waar de pink vast is gemaakt aan de handschoen met een extra strap (Alpinestars?) zijn dan wel fijn om te hebben denk ik. Maar inderdaad: niet bezuinigen op handschoenen. Je handen moeten erg lang mee.
En heb als laatste nu nog motorschoenen van Icon. Dat is het enige wat ik nu nog van Icon heb. Ooit faseer ik ze uit voor iets anders.
Ik wil alleen niets meer textiels hebben van Icon, period.
Verwijderd
ge-wel-dig!
moet wel zeggen dat die HD wel in de klasse Rat-bike valt... (niets mis mee overigens)
en niet geheel origineel meer isVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:22:
[...]
ge-wel-dig!![]()
moet wel zeggen dat die HD wel in de klasse Rat-bike valt... (niets mis mee overigens)

Verwijderd
ik in ieder geval niet, in mijn ogen is dat ding prima verbeterd ten opzichte van origineel.
Motorisch ook niet echt standaardVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:28:
mwa, who gives a toss about stock?
ik in ieder geval niet, in mijn ogen is dat ding prima verbeterd ten opzichte van origineel.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Carry on.
Het is geen gewone Harley he... Van een standaard HD win je natuurlijk iets makkelijker. Die gast werkt (of heeft gewerkt) bij een toko die tuning onderdelen levert voor die HD's. Dat ding is lichtelijk gekieteld. Maar ja, aangezien die knul graag een verpiswedstrijd doet en waarschijnlijk die ratbike heeft gedist, vraagt ie natuurlijk om een pak rammel.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:50:
Het kan best eens voorkomen dat een Harley een sprintje wint.
Ik sta ook niet iedereen bij het stoplicht uit te dagen met de auto, maar ik wil graag de uitdaging aangaan, ook al is het een hybride. Als ze denken dat ze sneller zijn dan die suffe Volvo, moeten ze dat maar denken
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Een dubbele schijf/brembo combi op zo'n fiets is waarschijnlijk een instant "leg 'm dáár maar neer" actie doordat de voorvork daarmee ineens omslaat of gaat schuiven (én geloof maar dat Hildo dat weet!!).
Maar: Ik ga mijn 600 SS er niet tegenover zetten, dat ding is één en al koppel en perfect ge-geared voor dit soort acties
Dit topic is gesloten.