Dat ga je hopelijk niet allemaal op YT knallen, neem ik aan
[Big Brothers are watching you?]
Lekker tempo 140 km/u.
Lekker tempo 140 km/u.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Gaat je echt prima af zou ik zo zeggen 140 km/h in de regen is niet slechtantonboonstra schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:50:
[...]
Mwoah... ruim een uur door de regen rijden in Duitsland noem ik niet echt relaxed. Net terug van een motor- / kampeervakantie in Duitsland maar het weer zat niet altijd mee. Gelukkig heeft mijn (niet waterdichte) Mobius camera het prima volgehouden. Ongeveer 1.500 km gereden en ruim 14 uur aan videomateriaal...
[video]
Er is vast wel een laadpaal te realiseren in die parkeergarage. En de lift in... waarom is dat een probleem? Als die lift een beetje handig uit komt (niet te veel steken), lijkt me het een prima oplossing. Moet jij (en eventuele andere mensen in je huishoudenBlue-eagle schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:20:
Elektrisch rijden lijkt me fantastisch, maar ik kan bijna nergens echt opladen. Thuis heb ik een parkeergarage onder het appartementencomplex maar daar zijn geen aansluitingen voor elektrische zaken. En een motor meenemen in de lift lijkt me ook op tegenstand stuiten
Een collega van me rijdt ook een elektrische motor, en dat is best erg leuk. Het bereik is alleen nog maximaal 200 kilometer, en dat is op zich nog wel voldoende, maar ik voorspel daar nog grote stappen in de komende jaren. Als zo'n bike op 1 charge 500km of meer kan afleggen ben ik om. Tot die tijd hou ik het bij mijn benzineslurpende 1200cc motortje
Soms is dat keuzes maken hè.XBL schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:39:
[...]
Er is vast wel een laadpaal te realiseren in die parkeergarage. En de lift in... waarom is dat een probleem? Als die lift een beetje handig uit komt (niet te veel steken), lijkt me het een prima oplossing. Moet jij (en eventuele andere mensen in je huishouden) natuurlijk wel zin hebben om te leven met een motor in de gang/woonkamer/whatever.
Mijn probleem met e-bikes is vooral dat de range te beperkt is voor een beetje leuk touren. Voor woon-werk zal het net gaan en is het prima, maar het is wel een beetje zonde om een motor daar alleen voor te gebruiken.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
[ Voor 4% gewijzigd door assje op 15-08-2014 12:02 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik zou niet weten hoe, de lamp in de behuizing bedoel je?MikeyMan schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:03:
Zit die lamp er niet ondersteboven in?
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Zit wel wat in. Al klinkt huren een stuk minder avontuurlijk.DinX schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:47:
[...]
Soms is dat keuzes maken hè.
Ik denk dat 85-90% van mijn kilometers woon-werk zijn met een maximum van 150 km op een dag.
Mijn garage thuis heeft een stopcontact, op het werk zijn er ook stopcontacten in de parkeergarage (1 speciaal geplaatst voor een test met een elektrische wagen ooit en 1 vlakbij de motorstaanplaats).
Als ik echt naar m'n portemonnee kijk zou ik eigenlijk dom zijn om geen elektrische motor te kopen. De kostprijs is ongeveer hetzelfde als m'n huidige motor, alleen zijn de modellen nu nog niet echt woon-werk. Geen koffers, geen windbescherming,..
Ik denk dat als er binnen 5 jaar wat fatsoenlijke tourmodellen beschikbaar zijn ik wel degelijk die stap zou kunnen maken. Het dagje richting Eifel is dan inderdaad niet meer mogelijk, of de reis naar Frankrijk. Maar voor het geld dat je uitspaart aan benzine (ik verbruik nu tussen de 25 en 30 liter per week) kan je een motor huren in het buitenland + hou je nog geld over).
Als er een tour model uitkomt waar ik ruim mijn daily commute op kan (2x40Mijl, veel snelweg op snelheid) met een topbox van 43+liter word het voor mij ook verleidelijk..DinX schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:47:
[...]
Soms is dat keuzes maken hè.
Ik denk dat 85-90% van mijn kilometers woon-werk zijn met een maximum van 150 km op een dag.
Mijn garage thuis heeft een stopcontact, op het werk zijn er ook stopcontacten in de parkeergarage (1 speciaal geplaatst voor een test met een elektrische wagen ooit en 1 vlakbij de motorstaanplaats).
Als ik echt naar m'n portemonnee kijk zou ik eigenlijk dom zijn om geen elektrische motor te kopen. De kostprijs is ongeveer hetzelfde als m'n huidige motor, alleen zijn de modellen nu nog niet echt woon-werk. Geen koffers, geen windbescherming,..
Ik denk dat als er binnen 5 jaar wat fatsoenlijke tourmodellen beschikbaar zijn ik wel degelijk die stap zou kunnen maken. Het dagje richting Eifel is dan inderdaad niet meer mogelijk, of de reis naar Frankrijk. Maar voor het geld dat je uitspaart aan benzine (ik verbruik nu tussen de 25 en 30 liter per week) kan je een motor huren in het buitenland + hou je nog geld over).
Korte update, werd net gebeld door het bedrijf met de mededeling dat het verstuurd is en morgen binnenkomt! Erg nette service, goed tip geweest dus en ik kan het (tot nu toe) iedereen aanradenkepler schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:39:
Net nieuwe accu besteld, 60 euro bij Jaramoto. Ook maar gelijk nieuwe druppellader er bij besteld, heb al een tijdje problemen met de spanningsregelaar dus de accu is af en toe leeg
Hopelijk morgen binnen en dan zondag eindelijk weer stukje rijden
Lijkt me geen probleem in de lift: het stinkt toch nietBlue-eagle schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:20:
Elektrisch rijden lijkt me fantastisch, maar ik kan bijna nergens echt opladen. Thuis heb ik een parkeergarage onder het appartementencomplex maar daar zijn geen aansluitingen voor elektrische zaken. En een motor meenemen in de lift lijkt me ook op tegenstand stuiten
[...]
ZERO DS ZF11.4 +POWER TANK doet 123km aan 112 per uur. Laten we er 100km aan 120 per uur van maken. Dat doet die met +/- 13kWh. Dat zou voor mij wekelijks +/- 71 kWh betekenen.ToolkiT schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:16:
[...]
Als er een tour model uitkomt waar ik ruim mijn daily commute op kan (2x40Mijl, veel snelweg op snelheid) met een topbox van 43+liter word het voor mij ook verleidelijk..
[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 15-08-2014 12:52 ]
Verwijderd
Kijk inderdaad eens of de H4 fitting wel goed gemonteerd zit. H4 heeft standaard al een deel van het lichtbeeld geblokt (de bovenste helft). Ik denk dat het hier ergens zit...assje schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:01:
Even de hulp inroepen van tweakers die wellicht een SV650 hebben of gehad hebben. Ik heb de motor nu al drie weken maar nog steeds geen werkende koplamp![]()
Xenon heb ik eruit gesloopt, H4 fitting gekocht en gemonteerd dus het licht werkt nu weer (origineel). Probleem is nu dat de koplamp naar het plafond schijnt, zelfs met verstelling maximaal.
Op de foto is de situatie te zien, aan de koplamp zit een beugel met stelmogelijkheid die zit gemonteerd op de twee gaten die je ziet. Deze verstelling is nu dus ongeveer maximaal maar de koplamp kijkt en nog gigantisch omhoog. De beugel kan niet op andere gaten worden gemonteerd o.i.d. en de koplamp kan ook niet omgedraaid worden. Ik heb ook nog geprobeerd wat er gebeurde als ik de reflector in de lamp omdraaide maar ook dit hielp niks.
Hoe zit dit nou, is deze lamp niet origineel? Zit er iets verkeerd? Ik snap er niks van in ieder geval. Ik heb de stekker nu maar van de lamp afgehaalt want zo kan ik echt niet rijden met licht aan.
[afbeelding]
Dat lijkt wel goed te zitten, als ik groot licht aan wordt de bovenste helft ook meegepakt, bij dimlicht niet. Zojuist heb ik in de usermanual afbeelding gevonden van de koplamp en afstelling die exact overeen komt met hoe het er bij mij uitziet behalve dat de koplamp veel verder naar beneden kijkt.bakvis schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:02:
[...]
Kijk inderdaad eens of de H4 fitting wel goed gemonteerd zit. H4 heeft standaard al een deel van het lichtbeeld geblokt (de bovenste helft). Ik denk dat het hier ergens zit...
Onderhoud op electro zeggen ze dat juist goedkoper is ivm minder bewegende delen en geen vloeistoffen die telkens vervangen hoeven te worden..Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:02:
Dat is natuurlijk leuk dat benzine verbruik erbij nemen...
Dan neem je gemakshalve de onderhoudskosten er niet bij, wat ik wel verstandig vind, als je die electrische motor goed voor de dag wil laten komen![]()
Natuurlijk zijn accu's makkelijk te onderhouden, daar niet van, maar het is wel een nieuwe markt, en ieder schroefje of boutje aan een electro motor is natuurlijk 2x zo duur.
Als we puur op benzine kosten gaan, ja dan zou ik het ook meteen doen. Alhoewel het niet hoeven scouten naar een oplaadpunt misschien ook nog wel 11 euro per dag waard is. Dan hoef je niet zo angstig te rijden.
Moet je die laadpaal wel gratis kunnen gebruiken. Zodra daar een verdienmodel op zit betaal je ook opstartkosten en dan is je hele calculatie anders.DinX schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:51:
[...]
ZERO DS ZF11.4 +POWER TANK doet 123km aan 112 per uur. Laten we er 100km aan 120 per uur van maken. Dat doet die met +/- 13kWh. Dat zou voor mij wekelijks +/- 71 kWh betekenen.
Stroom kost ongeveer 0,20 euro per kWh, dus komt neer op 14 euro per week stroom. Dan rij ik aan pakweg 3 euro per werkdag.
Nu verbruik ik ongeveer 8-9 liter benzine per dag. Dat is 13-14 euro per dag.
Met een elektrische motor zou ik 4 dagen "gratis" rijden voor hetzelfde geld.
Neem 150 motorwerkdagen per jaar:
benzine: 150 x 14 = 2100 euro benzine
stroom: 150 x 3 = 450 euro benzine
Als je dat op een afschrijftermijn van 5 jaar berekent is dat 10.500 - 2250 = 8250 euro verschil.
Je hebt een halve motor terugverdiend aan benzine op die 5 jaar.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Die "oplaadpaal" thuis is sowieso al gratis.Hooglander1 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:19:
[...]
Moet je die laadpaal wel gratis kunnen gebruiken. Zodra daar een verdienmodel op zit betaal je ook opstartkosten en dan is je hele calculatie anders.
[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 15-08-2014 13:28 ]
Thuis is het natuurlijk niet echt gratis (tenzij iemand anders je electro rekening betaaldDinX schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:21:
[...]
Die "oplaadpaal" thuis is sowieso al gratis.
Die op het werk, geen idee. Nu staat er soms ook een elektrische scooter op aangesloten. Is een random stopcontact in de parkeergarage. Als ze gewoon zeggen "gebruik hem maar) dan kost die laadbeurt zelfs niks (zoals nu bij die elektrische scooter).
Ik denk zelfs dat ze er helemaal geen problemen mee zouden hebben.
Aan die 75% van de personeelsleden die met de fiets komen betalen ze ook tussen de 0,20 tot 0,25 euro fietsvergoeding per km. Die anderhalve euro stroom per dag (halve accu) zal ook niet zoveel uitmaken.
Is je bereik niet groot genoeg om überhaupt alleen thuis te hoeven laden? Nog even los van het feit van gebruik op de zaak.DinX schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:21:
[...]
Die "oplaadpaal" thuis is sowieso al gratis.
Die op het werk, geen idee. Nu staat er soms ook een elektrische scooter op aangesloten. Is een random stopcontact in de parkeergarage. Als ze gewoon zeggen "gebruik hem maar) dan kost die laadbeurt zelfs niks (zoals nu bij die elektrische scooter).
Ik denk zelfs dat ze er helemaal geen problemen mee zouden hebben.
Aan die 75% van de personeelsleden die met de fiets komen betalen ze ook tussen de 0,20 tot 0,25 euro fietsvergoeding per km. Die anderhalve euro stroom per dag (halve accu) zal ook niet zoveel uitmaken.
[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 15-08-2014 13:37 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
170 Mijl? dat begint interresant te worden! ik doe dagelijks 80 Mijl, dus elke nacht opladen en ik heb dan genoeg om op de snelweg niet te veel te hoeven inhouden (want een opgegeven range is natuurlijk bij ideaal verbruik, dus voeg daar 50Mijl@80MPH bij en je range verdwijnt heel snel vrees ik.._Apache_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
Is je bereik niet groot genoeg om überhaupt alleen thuis te hoeven laden? Nog even los van het feit van gebruik op de zaak.
De Zero SR heeft een bereik van 170 miles, wat 270km is. Ik heb een flinke woon-werk afstand, maar dat is nog niet eens de helft.
[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 15-08-2014 13:45 ]
RANGE ZERO SR ZF11.4 ZERO SR ZF11.4 +POWER TANKJolke schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:42:
270 km is wat ik met mijn VTR ook maximaal kan rijden op 1 tank.
Wat ik nog niet gehoord heb, bij welke snelheid dit bereik gehaald kan worden. Electrisch is minder zuinig op hoge snelheid. Als je 270 km kan rijden met max 50 km/u is het minder interessant natuurlijk...
[ Voor 30% gewijzigd door ToolkiT op 15-08-2014 13:55 ]
Dat werkt alleen maar met een aparte stekker (of zoiets) en bij bepaalde laadstations. Beetje vergelijkbaar met de Tesla Superchargers._Apache_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:52:
Deze vind ik ook impresive,
*Motorcycle charges to 95% in around an hour. ( source )
Zelfs al zou je op werk moeten laden, is deze na de lunch klaar.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
I see, een CHAdeMO charger. Regular charger is 9u, nog steeds niet verkeerd. De ontwikkelingen gaan wel echt heel rap, hopelijk dat het dit tempo doorzet.XBL schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:56:
[...]
Dat werkt alleen maar met een aparte stekker (of zoiets) en bij bepaalde laadstations. Beetje vergelijkbaar met de Tesla Superchargers.
[ Voor 43% gewijzigd door _Apache_ op 15-08-2014 14:09 ]
Het is heel krap voor mij op sommige dagen. M'n grootste woon-werk-hobby rit is 124km (Zolder - Leuven - Hasselt - Zolder). Alleen woon-werk is net over de 100km, daar is het ideaal voor.ToolkiT schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:48:
[...]
RANGE ZERO SR ZF11.4 ZERO SR ZF11.4 +POWER TANK
City 137 miles (220 km) 171 miles (276 km)
Highway, 55 mph (88 km/h) 85 miles (137 km) 106 miles (171 km)
» Combined 105 miles (169 km) 131 miles (211 km)
Highway, 70 mph (112 km/h) 70 miles (113 km) 88 miles (141 km)
» Combined 93 miles (149 km) 116 miles (186 km)
88mijl op de snelweg dus.. dus net genoeg voor mij..
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 15-08-2014 14:14 ]
dittoDinX schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:10:
[...]
Maar met m'n huidige motor doe ik nog een paar jaar, binnen een paar jaar zullen er wel wat tientallen km bereik bij komen vermoed ik.
Dat is een klein verschil in verbruik! Ik slinger met een dikke V-twin tussen de 1:13 en 1:18. Dat schommelt weliswaar minder erg dan een CBR600 1:14-1:22._Apache_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:00:
[...]
Heeft het met de overbrenging te maken dat de range op een e-bike zo snel terugloopt?
Het zakken in verbuik van een benzine motor loopt zeker niet zoveel terug.
Heb afgelopen zaterdag een middag achter een trike aan gereden (veel <50kmpu en stilstaan, totaal 200km) en het verbruik liep richting de 1:25, terwijl als ik 130kmh rij, het verbruik 1:22 is. Terwijl ik het bij de e-bike bijna zie halveren als je over de 115kmpu gaat.
Verwijderd
Verwijderd
Inrijden zoals de fabrikant voorschrijft, waarom zou je af willen wijken van wat de fabrikant voorschrijft?Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:30:
Wat raden jullie aan bij het inrijden van een nieuwe motor?
Ik heb sinds gisteren de ER6N gehaald en vroeg me af of je onder de 6000 toeren moet blijven of dat je beter goed stevig en snel kan inrijden?
[ Voor 27% gewijzigd door Jolke op 15-08-2014 15:41 ]
Verwijderd
In mijn instructieboekje staat toch echt de 1ste 500km niet meer dan zoveel toeren, daarna niet meer dan zoveel toeren, etc etc.Jolke schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:32:
Ik dacht dat inrijden ouderwets was, iig voor een auto geldt dat al jaren zo.
Google 'hard break in vs soft break in' en bedenk dan zelf wat je wilt. Ik denk dat ik zelf bij een nieuwe motor me braaf aan de instructies van de fabrikant zou houden.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:30:
Wat raden jullie aan bij het inrijden van een nieuwe motor?
Ik heb sinds gisteren de ER6N gehaald en vroeg me af of je onder de 6000 toeren moet blijven of dat je beter goed stevig en snel kan inrijden?
Welk merk/jaar?Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:34:
[...]
In mijn instructieboekje staat toch echt de 1ste 500km niet meer dan zoveel toeren, daarna niet meer dan zoveel toeren, etc etc.
Verwijderd
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Verwijderd
Suzuki Bandit 650 van 2014Jolke schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Welk merk/jaar?
* Jolke stelt zijn post bij
Heb ik ook gedaan, al is het maar om gezeik met garantie te voorkomen, voor het zelfde geld logt je ECU dit (/me zet alu hoedje weer afXBL schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:38:
[...]
Google 'hard break in vs soft break in' en bedenk dan zelf wat je wilt. Ik denk dat ik zelf bij een nieuwe motor me braaf aan de instructies van de fabrikant zou houden.
Daarom zou ik het idd ook doen. Al vind ik dit eigenlijk ook wel een hele goede reden:ToolkiT schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:43:
[...]
Heb ik ook gedaan, al is het maar om gezeik met garantie te voorkomen, voor het zelfde geld logt je ECU dit (/me zet alu hoedje weer af)
Bij een hard break in moet je immers echt flink aan het gas jengelen om het écht goed te doen (iets van 100km ofzo, dan nieuwe olie en klaar).Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:41:
Overigens zit er nog een voordeel aan inrijden en dat is dat je rustig aan een nieuwe motor kan wennen en je niet meteen met 12.000 toeren om een boom heenvouwt
Hm, dacht dat je het over je auto had... dacht dat auto's namelijk niet meer ingereden hoefden te worden.
als je van Nederland door de regen in Frankrijk belandantonboonstra schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:50:
[...]
Mwoah... ruim een uur door de regen rijden in Duitsland noem ik niet echt relaxed.
[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 15-08-2014 23:42 ]
Ik heb wel een keer met een EEPROM-writer een kopie gemaakt van de EEPROM in mijn ECU, en daar rijdt de RSV al een tijdje probleemloos mee. Als je aan een image kan komen met de mapping die je wil hebben moet als je over zo'n writer beschikt dat flashen op een lege EEPROM ook geen probleem zijn lijkt me. De 'originele' EEPROM kan je dan altijd nog terugprikken als het niet werkt.Bastard schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:39:
Vraagje, heeft iemand hier toevallig ervaring met het zelf flashen van een mapping op een stock ecu?
Ik heb een sterk vermoeden dat een vorige eigenaar dat ooit met mijn motor heeft gedaan want hij zuipt als een ketter en in zijn 5 en 6 loopt ie op 2/3 cilinders wanneer je een constante snelheid probeert aan te houden. Ik wil dus de standaard map er in flashen in de hoop dat dat mijn probleem oplost. Nu zijn er ook wel shops die dat doen maar dan zit je toch al snel aan ~160 euro ofzo te denken wat ik vrij pittig vind voor zoiets simpels, zeker als blijkt dat het niet de oplossing is. Dan kan ik denk ik beter ff doorsparen voor een powercommander of iets dergelijks.
Nu weet ik dat het bij Triumph/KTM het niets voorstelt en alles gewoon online te vinden is, maar ik wilde perse een Kawa dus is het e.e.a. iets minder appeltje-eitje voor zover ik kan vinden. Iemand tips/ervaringen?
Bedankt voor je reactie, de stock maps bestaan in ieder geval wel, maar kan ze tot dusverre alleen tegen betaling vinden, dus ik zoek op dat vlak nog even verder. Je kunt niet gewoon een obd-to-usb+adapter-naar-de-poort-die-kawa-gebruikt erin rammen en flashen zoals op een triumph?Chakotay schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:43:
[...]
Ik heb wel een keer met een EEPROM-writer een kopie gemaakt van de EEPROM in mijn ECU, en daar rijdt de RSV al een tijdje probleemloos mee. Als je aan een image kan komen met de mapping die je wil hebben moet als je over zo'n writer beschikt dat flashen op een lege EEPROM ook geen probleem zijn lijkt me. De 'originele' EEPROM kan je dan altijd nog terugprikken als het niet werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 16-08-2014 00:11 ]
Als het ding ODB2 praat zal het daar vast mee kunnen inderdaad, ik heb er zelf echter geen ervaring mee. Die lijst met supported merken zou ik echter niet al te veel vertrouwen, er staan ook allemaal automerken tussen de motoren...Bastard schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:49:
[...]
Bedankt voor je reactie, de stock maps bestaan in ieder geval wel, maar kan ze tot dusverre alleen tegen betaling vinden, dus ik zoek op dat vlak nog even verder. Je kunt niet gewoon een obd-to-usb+adapter-naar-de-poort-die-kawa-gebruikt erin rammen en flashen zoals op een triumph?
Edit: kwam deze tegen, blijkbaar kun je daarmee de boel naar wens aanpassen: http://www.obd2tool.com/goods.php?id=3189
Niet om lullig te willen doen maar sinds wanneer heb je die issues en wat heb je zelf aan je fiets veranderd voordat je die issues kreeg?Bastard schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:39:
Vraagje, heeft iemand hier toevallig ervaring met het zelf flashen van een mapping op een stock ecu?
Ik heb een sterk vermoeden dat een vorige eigenaar dat ooit met mijn motor heeft gedaan want hij zuipt als een ketter en in zijn 5 en 6 loopt ie op 2/3 cilinders wanneer je een constante snelheid probeert aan te houden. Ik wil dus de standaard map er in flashen in de hoop dat dat mijn probleem oplost. Nu zijn er ook wel shops die dat doen maar dan zit je toch al snel aan ~160 euro ofzo te denken wat ik vrij pittig vind voor zoiets simpels, zeker als blijkt dat het niet de oplossing is. Dan kan ik denk ik beter ff doorsparen voor een powercommander of iets dergelijks.
Nu weet ik dat het bij Triumph/KTM het niets voorstelt en alles gewoon online te vinden is, maar ik wilde perse een Kawa dus is het e.e.a. iets minder appeltje-eitje voor zover ik kan vinden. Iemand tips/ervaringen?
Motor is een Kawa ZX10R '08, is niet standaard (andere luchtfilter, katvervanger, vlinderklep uit uitlaat, andere demper), maar de problemen waren er ook al toen ie dat wel was.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Gaat hem hier niet worden,Ricepuppet schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:24:
[video]
Goedkoper alternatief voor de Skully en naar mijn inzien, ook makkelijker inzetbaar (past op elke helm die je al bezit)
info
[afbeelding]
[afbeelding]
dank je ik herrinerde me al vaag dat er zoiets was, maar kon hem niet meer vinden.Ricepuppet schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:24:
[video]
Goedkoper alternatief voor de Skully en naar mijn inzien, ook makkelijker inzetbaar (past op elke helm die je al bezit)
info
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog wat verder lopen zoeken, de v3 support wel de '08 zx10r, maar die heb ik niet voor een schappelijke prijs kunnen vinden. Aan de v1 lijk ik met mijn fiets niets te hebben.Chakotay schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:19:
[...]
Als het ding ODB2 praat zal het daar vast mee kunnen inderdaad, ik heb er zelf echter geen ervaring mee. Die lijst met supported merken zou ik echter niet al te veel vertrouwen, er staan ook allemaal automerken tussen de motoren...
Ik heb de fiets een week, de issues heeft ie al sinds minimaal 2011, waarschijnlijk langer. De issues waren er met stock inlaat en uitlaat en zijn gebleven met de aanpassingen die zijn gedaan volgens de vorige eigenaar en gezien het verhaal klinkt dat redelijk plausibel.wimmel_1 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:37:
[...]
Niet om lullig te willen doen maar sinds wanneer heb je die issues en wat heb je zelf aan je fiets veranderd voordat je die issues kreeg?
Met de set welke je post: Een PC (PowrCommander) bij een Kawa.........
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit.mphilipp schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:21:
Dus ja, leuk, maar niet om meer dan €1000 voor een helm te gaan neertellen, waarvan ik niet eens weet of ie wel zo goed is (als helm) als bv een Schuberth of een ander goed merk. Zit je straks met je gadget van €1000, is het een köthelm. Leuk!
Ik vind zo'n achteruitkijkcamera anders wel erg interessant.mphilipp schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:21:
Hoewel het een geile gadget is, zit ik eigenlijk niet eens zo te wachten op een HUD op de motor. Het heeft meer gadgetwaarde dan dat het echt iets noodzakelijks is. Het verandert ook niet de manier waarop je motor rijdt ofzo. Alle info heb je al, het staat nu alleen recht voor je neus. Alsof ik de hele tijd op mijn navischerm moet kijken. Komt maar zelden voor dat het zo ingewikkeld is. En je hoort ook de instructies en 99/100x is dat voldoende.
Dus ja, leuk, maar niet om meer dan €1000 voor een helm te gaan neertellen, waarvan ik niet eens weet of ie wel zo goed is (als helm) als bv een Schuberth of een ander goed merk. Zit je straks met je gadget van €1000, is het een köthelm. Leuk!
http://www.riderscan.nl/nl/XBL schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
Ik vind zo'n achteruitkijkcamera anders wel erg interessant.
En verder ben ik een nerd die van gadgets houdt. Een smartphone of smartwatch is ook zinloos, maar heb ik respectievelijk wil ik wel.
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 16-08-2014 11:46 ]
Achter me is history...kweenie, ik heb spiegels. Het gevaar komt van voren en opzij. Hoogst zelden heb je iets gevaarlijks van achteren dat je in je spiegels niet kunt zien. Zeker niet in verhouding tot de gevaren van voren en opzij. Dus meer gadgetwaarde dan dat het iets voor me doet.XBL schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
Ik vind zo'n achteruitkijkcamera anders wel erg interessant.
Ik ook, maar dat heeft zijn grenzen. Financiële. Zoveel geld wil ik niet voor een helm betalen. En dan heb je weer iets dat je moet opladen. Ik haat dat. Ik heb nu uiteindelijk toch maar zo'n Nolan met een Ncom, maar ik hoop dat ie lang genoeg mee gaat op 1 lading. Steeds maar moeten denken over dingen die je moet opladen is heel vervelend. En het beperkt je in je mogelijkheden als je bv op een campingtrip bent en je kunt een keer een dag niet laden. Je kan dan wel een draadje trekken naar een laadpunt op de motor, maar dat is weer zo'n gekloot. En je moet er erg in houden met afstappen anders trek je de boel weer kapot.En verder ben ik een nerd die van gadgets houdt. Een smartphone of smartwatch is ook zinloos, maar heb ik respectievelijk wil ik wel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Dan heb je het wel over "city miles" en een fiets van 20k met optioneel battery pack. Op de snelweg geraak je aan 112kmh nog maar half zo ver in hoogst waarschijnlijk ideale omstandigheden._Apache_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
De Zero SR heeft een bereik van 170 miles, wat 270km is. Ik heb een uit-en-thuis woonwerk rit van 120km.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Toch hoef je minder met je ogen te bewegen waar je meer op de weg kan letten. En het hoeft niet eens een kaart te tonen, een simpel pijltje oid is voldoende.mphilipp schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:21:
Hoewel het een geile gadget is, zit ik eigenlijk niet eens zo te wachten op een HUD op de motor. Het heeft meer gadgetwaarde dan dat het echt iets noodzakelijks is. Het verandert ook niet de manier waarop je motor rijdt ofzo. Alle info heb je al, het staat nu alleen recht voor je neus. Alsof ik de hele tijd op mijn navischerm moet kijken. Komt maar zelden voor dat het zo ingewikkeld is. En je hoort ook de instructies en 99/100x is dat voldoende.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Beste
Een testrit met een Zero SR kan ingepland worden.
Wanneer past dit voor u?
Gelukkig was dit een oude kleurstelling, dus £200 goedkoperDinX schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:03:
Goede keus
Zelf ook een C3 Pro, kost een hoop geld maar is het echt waard (zeker voor de woon-werker). Perfecte pasvorm, belachelijk stil,...
Tuurlijk, het is best handy, maar kijk jij dan constant op je navi? Ik niet. Dat mens roept wel wat in mijn oor als ik ergens moet afslaan en 9/10x is dat duidelijk zat. En je hebt hopelijk toch wel zoveel overzicht in het verkeer dat je een moment op je schermpje kunt kijken? Dat hoeft geen 30sec te duren toch?Erasmo schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:34:
[...]
Toch hoef je minder met je ogen te bewegen waar je meer op de weg kan letten. En het hoeft niet eens een kaart te tonen, een simpel pijltje oid is voldoende.
En als je die Nuviz bekijkt, 4 uur bij normaal gebruik ? Dat overleeft een dagje touren nog niet.mphilipp schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 01:21:
[...]
Tuurlijk, het is best handy, maar kijk jij dan constant op je navi? Ik niet. Dat mens roept wel wat in mijn oor als ik ergens moet afslaan en 9/10x is dat duidelijk zat. En je hebt hopelijk toch wel zoveel overzicht in het verkeer dat je een moment op je schermpje kunt kijken? Dat hoeft geen 30sec te duren toch?
Ik vind het veiligheidsargument een beetje gezocht eerlijk gezegd. Weet je wat pas gevaarlijk was? Rijden met de kaart op je tank, en dat heeft men 100 jaar gedaan. Geen idee of daar veel doden bij zijn gevallen, maar gevaarlijk was het wel. Nu hebben we stemmen in ons hoofd en dat is veilig zat.
Ja, ik zou zo'n hud wel willen hebben, al was het alleen al om de gadgetwaarde, maar €500: no way! My teveel geld voor wéér een elektriek ding dat misschien wel meteen stuk is als je je helm een keer laat stuiteren. Ik wacht wel tot zoiets betaalbaarder wordt. Voor dat geld heb ik voorlopig betere bestemmingen.
Mijn TDM staat op 2.5 voor, 2.9 achter.Bommes schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:00:
Wat is trouwens een goede banden spanning voor deze motor..??
onder het zadel staat achter 2,5 en voor 2,3 bar..?? Dat vind ik wat hard lijken, althans voor..??
De Vespa houd ik voor op 1.8 en achter net over de 2 bar als ik solo rijd. Rijd ik met duo dan achter 2,2
[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 17-08-2014 11:28 ]
Dat is het voormalig tankstation wat voor teveel geld gerenoveerd en verplaatst is aan de Vughterweg in ´s-Hertogenbosch.Bommes schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:00:
Koekje voor de locatie, biertje voor nog een extra detail wat alleen locals weten..:
[afbeelding]
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
"Het nieuwe bouwen"SpongeRob schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:06:
[...]
Dat is het voormalig tankstation wat voor teveel geld gerenoveerd en verplaatst is aan de Vughterweg in ´s-Hertogenbosch.
Wise enough to play the fool
Kosten voor verplaatsen en renovatie 1 miljoen euro...SpongeRob schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:06:
[...]
Dat is het voormalig tankstation wat voor teveel geld gerenoveerd en verplaatst is aan de Vughterweg in ´s-Hertogenbosch.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Verwijderd
Vraagje: hoe stil is stil? Moet je nog steeds oordoppen in op de snelweg om niet gek te worden?DinX schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:03:
Goede keus
Zelf ook een C3 Pro, kost een hoop geld maar is het echt waard (zeker voor de woon-werker). Perfecte pasvorm, belachelijk stil,...
Je bedoelt een raider mag ik aannemen.....SpongeRob schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:01:
Toen het tankstation nog operationeel was (Texaco geloof ik) ben ik er nog wel eens geweest om een Twix te halen toen we met school naar kamp Vught fietsten.
De tijd vliegt....
Met iedere helm zul je nog steeds oordoppen in moeten, wil je geen gehoorschade oplopen.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:10:
[...]
Vraagje: hoe stil is stil? Moet je nog steeds oordoppen in op de snelweg om niet gek te worden?
/me als kerstcadeautje wel een C3 Pro wilt...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Motorrijden zonder oordoppen zal nooit kunnen.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:10:
[...]
Vraagje: hoe stil is stil? Moet je nog steeds oordoppen in op de snelweg om niet gek te worden?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Scheelt dat nog een beetje? Betrap mezelf er regelmatig op dat ik te hard in het rechter handvat knijp.... Werkt de handvatverwarming nog daar doorheen?Acid_Burn schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:49:
Mijn 1200 heeft t.o.v. mijn vorige 1100 nogal smalle handvatten. Dat was ik beu, dus vandaag maar eens grip puppies gemonteerd.
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
@90 is het bij mij nog stil. Op de snelweg heb ik wel doppen nodig. Maar ik heb wel gevoelige oortjes.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:10:
[...]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq