Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ja ik was oo kwat verbaasd idd over bepaalde scores...ToolkiT schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:13:
[...]
WTF2 de Cabergs scoren hoger dan de Schuberth... ik heb een Caberg liggen en die voelt echt 10x meer flimsy aan dan de Schuberth..
Misschien toch opzoek naar andere instanties die het ook helmen testen om het te vergelijken ^_^
Damn mooi ding hoor die GSX-S
[ Voor 4% gewijzigd door Droid86 op 13-08-2014 11:18 ]
Verwijderd
Meeste is ondertussen wel al gezegd denk ik. C3-pro is anders dan C3 in volgende opzichten:ToolkiT schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:33:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Schuberth C3 en C3 pro?
Ik vraag me af of er nou merkbaar veel verschil in zit...
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
- Kinbandje steekt verder naar voor waardoor meer ruimte voor dikke nekken (zie ook prijs, ik heb de pro natuurlijk ;-)).
- Pro is iets stiller, 82dB tov 84dB. In de praktijk zul je vooral voor snelweg sowieso nog doppen nodig hebben en die 2dB gaan sowieso het verschil niet maken.
- De pro heeft een geïntegreerde antenne voor radio (icm die schuberth communicatie set). Dat betekent echter ook dat die communicatieset een kleine 100 EUR duurder is dan de versie voor de gewone C3.
- De gewone C3 is rond op de achterkant. De pro heeft een soort spoiler achterop en ook kleine zwarte mini spoilertjes aan kinstuk.
Edit:
De ventilatie is binnenin identiek. Ook bij de gewone c3 kun je dat kanaal met flapjes in binnenvoering wijzigen.
Broer die gewone c3 heeft en mijn pro paste sprak van andere pasvorm en anders aanvoelende binnenbekleding ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 11:27 ]
Die is wel redelijk op ja
Lekker bandje die Pilot road 3 he?
Heb hem nu al voor de 3e keer maar bevalt erg goed.
Optisch is het niets.. maarja ik rij een BMW gs... wat wil je
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Zeker, geeft veel vertrouwen, doet het prima in de regen en prima slijtvast.Daannn1987 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:36:
[...]
Die is wel redelijk op ja
Lekker bandje die Pilot road 3 he?
Heb hem nu al voor de 3e keer maar bevalt erg goed.
Optisch is het niets.. maarja ik rij een BMW gs... wat wil je
Dit word mijn derde MPR3, hiervoor 2 MPR2's opgereden. Allemaal zo ongeveer dit kilometerverbruik. Een voorband gaat iets langer mee, mijn ervaring is 35-40k km met een voorbandje.
Tsja, een GS, heb het nooit echt begrepen met die dingen, zal wel aan mij liggen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ga er maar eens op rijden_Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:48:
[...]
Zeker, geeft veel vertrouwen, doet het prima in de regen en prima slijtvast.
Dit word mijn derde MPR3, hiervoor 2 MPR2's opgereden. Allemaal zo ongeveer dit kilometerverbruik. Een voorband gaat iets langer mee, mijn ervaring is 35-40k km met een voorbandje.
Tsja, een GS, heb het nooit echt begrepen met die dingen, zal wel aan mij liggen.
Ik rij geen motor voor de looks, dan had ik wel een supersport gekocht en ritjes om de kerk gedaan
Atm rijd ik met BT020 achter. Goede overstap voor een voornamelijk droog-weer-rijder?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zie dat MPR4 ook al uit is. Behalve duurder nog voordelen tov 3?
4 is er in minder maten, en er is een GT variant. Deze heeft een zwaarder karkas en is ontworpen voor de zware toerfietsen (<350kg).Jolke schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:43:
Ik denk dat elke band op dit moment beter is dan mijn BT020, die aardig vierkant gereden is inmiddels.
Zie dat MPR4 ook al uit is. Behalve duurder nog voordelen tov 3?
Voor mijn FZS600 is er bijvoorbeeld geen MPR4 in mijn maat te krijgen.
Verwijderd
Ik heb zelf ook Bridestone Battlax BT020 onder mijn motor zitten en hoewel ik er tevreden over ben, kies ik bij een volgende bandenwissel ook voor MPR3 of MPR4 banden omdat deze Michelins tot de beste banden in hun klasse behoren.Jolke schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:50:
Ik zit te kijken naar nieuwe banden en zie de MPR3's voor €110 (voor) en €145 (achter) langskomen. Wellicht nog wat kosten om ze eronder te zetten en oude af te voeren.
Atm rijd ik met BT020 achter. Goede overstap voor een voornamelijk droog-weer-rijder?
Net als met de huidige band ga ik er weer >5 jaar mee doen - tenzij ik de motor verkoop.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Maar met vederlichte 600's moet je zeker wel 20k kunnen halen,.
Weekendje Luxemburg is altijd goed,.. goed dat je het zegt, voor het seizoen over is wil ik ook nog even die kant op.
Dit._Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:18:
Ik moet zeggen dat het dan ook wel vaak de rijders zijn die nooit controleren of een band wel nog op druk is, dat is wel de achillespees van zo een band.
Toen ik m'n motor kocht zat er achter nog iets van 1,8 bar in, ipv 2,8

Een goedkoop bandendrukmetertje heb je voor een paar dollar van DX (die digitale doen het prima - mijne heb ik met een paar vergeleken en klopte telkens). Voetpompje koop je voor 3 tientjes bij Halfords.
Vertrouw niet op de luchtpomp bij het benzinestation, die gevallen wijken vaak heel veel af.
Luxemburg altijd goed om naar toe te gaan. Ik ga in september weer, maar helaas niet op de motor dit keer.
Edit:
@XBL: ik controleer regelmatig met een simpele manometer thuis, voordat ik ga rijden. Dus dat lijkt me in orde. Voetpompje past er goed op idd
[ Voor 22% gewijzigd door Jolke op 13-08-2014 14:38 ]
Zo heb ik ook opgemerkt dat ik een spijker in mijn achterband had (auto). De band was opgepompt tot 2,4, een dag later stond ie op 1,1. Liever zo tegenkomen dan op de snelweg.

De motor houd ik op 2,5 voor, 2,8 achter.
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 13-08-2014 14:46 ]
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen, ik was ook helemaal gek van korte kentekenplaat houders. Dus ik ook lekker op mijn woon/werk Kawasaki Z750 zo'n ding gezet, one big fail voor een woon/werk motor. Alles constant onder de modder en allerlei andere troep terwijl dat voorheen nooit zo erg wasWootlock schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:07:
[...]
Moet overigens wel een korte kentekenplaathouder op hoor, die taartschep kan echt niet
Dus op mijn huidige woon/werk Bandit komt absoluut geen korte kentekenplaat houder
Ik lees veel klachten over de C3 over vizieren die niet open blijven zitten en zonnevizier dat rammelt. Heeft je broer daar ook last van?Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:22:
[...]
Meeste is ondertussen wel al gezegd denk ik. C3-pro is anders dan C3 in volgende opzichten:
- Kinbandje steekt verder naar voor waardoor meer ruimte voor dikke nekken (zie ook prijs, ik heb de pro natuurlijk ;-)).
- Pro is iets stiller, 82dB tov 84dB. In de praktijk zul je vooral voor snelweg sowieso nog doppen nodig hebben en die 2dB gaan sowieso het verschil niet maken.
- De pro heeft een geïntegreerde antenne voor radio (icm die schuberth communicatie set). Dat betekent echter ook dat die communicatieset een kleine 100 EUR duurder is dan de versie voor de gewone C3.
- De gewone C3 is rond op de achterkant. De pro heeft een soort spoiler achterop en ook kleine zwarte mini spoilertjes aan kinstuk.
Edit:
De ventilatie is binnenin identiek. Ook bij de gewone c3 kun je dat kanaal met flapjes in binnenvoering wijzigen.
Broer die gewone c3 heeft en mijn pro paste sprak van andere pasvorm en anders aanvoelende binnenbekleding ook.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heb al eens een overnachting gedaan in de buurt van Vianden en de omgeving is daar erg mooi, maar zou verder niet weten wat er nog allemaal voor mooi's is.
Dit lijkt me wel een mooi basis,
http://www.routeyou.com/e...otel-beau-sejour-route.nl
Verwijderd
Nee hij heeft geen klachten. Op vlak van vizier en bril zie ik ook geen verschil met mijn helm. Enige waar hij in het begin aan moest wennen was die kinband.ToolkiT schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:12:
[...]
Ik lees veel klachten over de C3 over vizieren die niet open blijven zitten en zonnevizier dat rammelt. Heeft je broer daar ook last van?
Verwijderd
Ik heb een C3-Pro (oranje) en ben daar best tevreden vanToolkiT schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:33:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Schuberth C3 en C3 pro?
Ik vraag me af of er nou merkbaar veel verschil in zit...
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
Geen idee wat het verschil is tussen de C3 en de C3-Pro, heb de eerste niet op gehad.
Eigenlijk alles binnen de driehoek Esch-sur-Sûre - Diekirch - Clervaux is mooi rijden. Sowieso vanaf Esch-sur-Sûre de Sûre afwaarts naar Ettelbruck is een mooie route. Check de posts hier rond 21 juli even, daar gaat het ook over Luxemburg: vooral Gwystyl's, Dacuu's en mijn posts dan._Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:31:
Zijn er trouwens nog must-seedrive wegen in Luxemburg? Ik ben op zoek naar mooie stuurwegen waarbij ook het uitzicht er wel mag zijn.
Heb al eens een overnachting gedaan in de buurt van Vianden en de omgeving is daar erg mooi, maar zou verder niet weten wat er nog allemaal voor mooi's is.
Verwijderd
Bij mij ging die in het begin soms maar aan 1 kant dicht en sindsdien hou ik m'n andere hand aan de achterkant dan kun je echt dicht duwen.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:44:
[...]
Ik heb een C3-Pro (oranje) en ben daar best tevreden van. Ik ondervind wel wat moeilijkheden bij het sluiten van het kinstuk. Ik moet er echt hard mee slaan wil ik dat hij soepel dicht gaat. Ik ga hier binnenkort wel eens voor terug naar de winkel.
...
Blijkbaar zijn de kanten van de helm iets meer open gedrukt als je die op hebt. Zonder hoofd er in gaat em veel vlotter dicht.
Verwijderd
Ja, dat klopt inderdaad maar wanneer je aan het rijden bent (ik rij vaak met het kinstuk open), is het nogal moeilijk om 1 hand achter op je helm te houden en met het andere hand de helm dicht te doen. Rijden zonder handen is niet echt handig.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:03:
[...]
Bij mij ging die in het begin soms maar aan 1 kant dicht en sindsdien hou ik m'n andere hand aan de achterkant dan kun je echt dicht duwen.
Blijkbaar zijn de kanten van de helm iets meer open gedrukt als je die op hebt. Zonder hoofd er in gaat em veel vlotter dicht.
Alles is daar prachtig. Ik heb paar weekenden terug in Vianden overnacht en vanuit daar een dagtocht gemaakt._Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:31:
Zijn er trouwens nog must-seedrive wegen in Luxemburg? Ik ben op zoek naar mooie stuurwegen waarbij ook het uitzicht er wel mag zijn.
Ik heb deze als basis gebruikt (let op, het kaartje geeft het niet helemaal goed aan. Tyretotravel maakt er wat beters van volgens mij): http://routes.tyretotravel.com/routes/view/532
En deze heb ik af en toe anders gereden of korter gemaakt (naar mate of we nog zin hadden of niet).
Topweekend gehad
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Maar ik blijf erbij: het is geen echte gyrocam. Er klopt gewoon iets niet, niet in de minste plaats het gesjoemel dat vooral rechtsbovenin opvalt: ontbrekende pixels worden aangevuld met een ander stukkie lucht.
Mijn beste gok: camera in vaste positie, en de hellingshoek is er later in gemonteerd, mogelijk adhv de gyroscoopsensordata opgenomen tijdens de rit.
Net als deze video:
YouTube: Nürburgring Nordschleife Gyrocam-Onboard-Runde Kawasaki Ninja 2011
Hier hebben ze de ontbrekende pixels niet opgevuld, en zie je een zwarte driehoek linksonderin.
[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 13-08-2014 20:03 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waar is dat joh, dat ze zo dichtbij mogen komen? Ik noem de GS van mijn pa altijd een paard, maar in dit geval bijna letterlijk een die te noemenAcid_Burn schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:56:
BMW GS... dierlijke aantrekkingskracht?
[video]
Er lijkt een soort ovale vlek/lens o.i.d. te zitten ja, op de camera. Mogelijk dat de automatische stabilisatie van YouTube ook nog loopt te fuckensteveman schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:59:
2012 belde
Maar ik blijf erbij: het is geen echte gyrocam. Er klopt gewoon iets niet, niet in de minste plaats het gesjoemel dat vooral rechtsbovenin opvalt: ontbrekende pixels worden aangevuld met een ander stukkie lucht.
Mijn beste gok: camera in vaste positie, en de hellingshoek is er later in gemonteerd, mogelijk adhv de gyroscoopsensordata opgenomen tijdens de rit.
Net als deze video:
YouTube: Nürburgring Nordschleife Gyrocam-Onboard-Runde Kawasaki Ninja 2011
Hier hebben ze de ontbrekende pixels niet opgevuld, en zie je een zwarte driehoek linksonderin.
Vaak bu'j te bang!
Kijk ook eens naar de linker onderhoek op dat Hockenheimfilmpje op 1 minuut, daar kun je ook goed zien dat er wat pixels geleend worden in dat koolstofvezel.-tom-562 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:13:
[...]
Er lijkt een soort ovale vlek/lens o.i.d. te zitten ja, op de camera. Mogelijk dat de automatische stabilisatie van YouTube ook nog loopt te fucken
FAKE! Zeg ik u!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ook hoe de motor telkens weer terug 'tilt'; heel gemaakt en veel te vloeiend

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
beetje grondspeling komt altijd van pas met alle obstakels op de wegDaannn1987 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:50:
[...]
Ga er maar eens op rijden![]()
Ik rij geen motor voor de looks, dan had ik wel een supersport gekocht en ritjes om de kerk gedaan
Heb zelf een compressortje hier (Doe af en toe ook wat onderdelen stralen met de straalcabine / spuiten etc)._Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:40:
Ik heb laatst een voetpomp gekocht van Mannesmann met meter, doe om de maand een rondje, waarbij ik ook de auto even doe.
Zo heb ik ook opgemerkt dat ik een spijker in mijn achterband had (auto). De band was opgepompt tot 2,4, een dag later stond ie op 1,1. Liever zo tegenkomen dan op de snelweg.![]()
De motor houd ik op 2,5 voor, 2,8 achter.
Hou hem zelf op 2.8 achter en 2.4 voor...
Rijdt prima
Auto check ik niet vaak... Rij dagelijks en merk het echt wel als er een bandje minder word.
Meestal check ik het om de 1-2 maanden en is er nog nagenoeg niets uit
Maar ik rij ook geen stoepen op enzo
Haha ja klopt.... Bij ongelijk wegdek heb je met zo'n GS echt een voordeel...DECOY88 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:25:
[...]
beetje grondspeling komt altijd van pas met alle obstakels op de weg
Tezamen met de triangel (Vering) die 0,0 feedback geeft voel je er helemaal niets van..
Dus kon ik met OV. Nog meer bah. Vanavond even rustig verder kijken.
Vaak bu'j te bang!
Idd had ik ook gedaan hoor
Veelal zit zo'n middenbok nog redelijk vast inderdaad...
Je moet je indenken dat alles rondom de middenbok veel te verduren krijgt ; Water / troep / olie > Roest etc.
[ Voor 30% gewijzigd door Daannn1987 op 14-08-2014 11:48 ]
Het probleem is dat de middenbok iets verder door kan veren dan de bedoeling is, en dan ook tegen de ketting aan komt. Dus vastzetten met een tiewrap kon helaas niet.
*pulkt nog wat smeer/olie/vet onder zijn nagels vandaan
Een handtekening?!
FTFYtellavist schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:53:
Laat de middenbok/jiffy discussie maar weer komen!!
En nee, ik ben geen miereneuker... ik ben een mierenneuker.
[ Voor 15% gewijzigd door Jolke op 14-08-2014 11:55 ]
Zo lang dat ding je grondspeling niet beperkt heb ik er geen problemen mee
Als ik aan het rijden ben en de klep dicht wil doen, hoor ik hem vaak alleen links klikken. Als ik het vizier dan een stukje open doe en aan de rechterkant duw hoor ik daar ook pas een klik. Dat slaan hoeft bij mij niet, ik kan hem gewoon rustig op z'n plek duwen.Ben er inmiddels zo aan gewend dat als ik rechts niet hoor klikken, ook niet met wat extra druk, ik de helm nog even openmaak en opnieuw dicht klik.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:06:
Ja, dat klopt inderdaad maar wanneer je aan het rijden bent (ik rij vaak met het kinstuk open), is het nogal moeilijk om 1 hand achter op je helm te houden en met het andere hand de helm dicht te doen. Rijden zonder handen is niet echt handig.
Weten jullie een goed adresje om een nieuwe accu te bestellen/halen (voor XTZ 750)? Eventueel ook gewoon een winkel, in de buurt van Delft/Den Haag. Ik zit erover te denken om er gewoon eentje te halen bij de garage, maar ben bang dat ik dan veel te veel betaal
Honda Hornet CB600FDaannn1987 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:49:
Wat voor motor rij je Marc?
En ik was best blij met mijn middenbok, ketting smeren was daardoor erg makkelijk / snel. Einde discussie
[ Voor 25% gewijzigd door Marc Rademaker op 14-08-2014 12:52 ]
Ik kan Motobatt absoluut adviseren, nu in 3 motoren gehad, nog nooit zo tevreden geweest. (2x een Yuasa kapot gehad, zijn ook motobatt's nu.) Voor die prijs al helemaal (40-60 euro).kepler schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:41:
Ik ben erachter gekomen dat mn accu kapot is (tijdens transport van Noorwegen naar Nederland hebben ze het contact aanlaten staan, dat zal niet geholpen hebben... Hij was al wel oud)
Weten jullie een goed adresje om een nieuwe accu te bestellen/halen (voor XTZ 750)? Eventueel ook gewoon een winkel, in de buurt van Delft/Den Haag. Ik zit erover te denken om er gewoon eentje te halen bij de garage, maar ben bang dat ik dan veel te veel betaal
Wist niet precies welke ik nodig had: http://jaramoto.eu/ een mailtje gestuurd, kreeg ik het model terug.
PSN & XBL: Denkoyugo
Idd ook goede ervaringen met Jaramoto hierDenko schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Ik kan Motobatt absoluut adviseren, nu in 3 motoren gehad, nog nooit zo tevreden geweest. (2x een Yuasa kapot gehad, zijn ook motobatt's nu.) Voor die prijs al helemaal (40-60 euro).
Wist niet precies welke ik nodig had: http://jaramoto.eu/ een mailtje gestuurd, kreeg ik het model terug.
Daar krijg je nog echte service!
[ Voor 3% gewijzigd door Daannn1987 op 14-08-2014 13:35 ]
www.buienradar.nlDacuuu schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:03:
Handige website om te kijken of droog is in Gelderland http://webcam.prvgld.nl/
schijnt ook goed te werken
Een handtekening?!
Leuke site. Heb mezelf wel 's in de auto gespot als ik met een collega aan 't carpoolen ben en we rijden langs de camera's. Zit een vertraging van 10-20 seconden in is mijn ervaring.Dacuuu schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:03:
Handige website om te kijken of droog is in Gelderland http://webcam.prvgld.nl/

Mijne zet ik vandaag of morgen een nieuwe ketting op. Dan kan ik weer rijden zonder dat deze vast slaat.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Sounds serious

Verwijderd
Gewoon gaan, getik van de regen op een motorhelm tijdens het rijden is best relaxedJolke schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:54:
Ow, crap... een enorme wolk, bijna zwarte lucht hier, en een flinke onweersklap. Ramen trillen... ik denk dat ik nog even wacht met naar huis gaan
Bedankt voor alle feedbackVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:06:
[...]
Ja, dat klopt inderdaad maar wanneer je aan het rijden bent (ik rij vaak met het kinstuk open), is het nogal moeilijk om 1 hand achter op je helm te houden en met het andere hand de helm dicht te doen. Rijden zonder handen is niet echt handig.
Op http://www.morebikes.co.uk/the-truth-about-traffic-police/ zag ik dat de politie met Shoei Neotec helmen rijd, dus ik neem aan dat die dus goed zijn... heeft iemand daar ervaring mee?
Ook een interesant filmpje:
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Ik heb er 1,ToolkiT schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:54:
[...]
Bedankt voor alle feedback
Op http://www.morebikes.co.uk/the-truth-about-traffic-police/ zag ik dat de politie met Shoei Neotec helmen rijd, dus ik neem aan dat die dus goed zijn... heeft iemand daar ervaring mee?
[video]
pasvorm daargelaten want dat is verschillend per hoofd (maar zit mij als gegoten en lekker aan de wangen, zelfs na 20.000km)
gevoelsmatig heb ik te veel koeling / lucht door de kin ventilatie, maar in spanje is dat helemaal niet zo verkeerd.
de koeling op het hoofd is ook ontzettend goed.
intern zonnevizier is boven gemiddeld goed, is namelijk volledig instelbaar kwa hoogte wat betekend dat als je een grote neus hebt, ie iets hoger te zetten (heb wel eens een HJC verkocht waar het aan/uit was, maar niet kwa hoogte instelbaar, dus als je dan een lange neus hebt trilt dat dus nonstop wat irritant is)
verder is de afwerking en materiaal keuze uitstekend, maar dat mag ook wel voor de prijs klasse helm.
Enige nadeel vind ik, is dat de sluiting geen dubbel D is maar dat soort van klik systeem.
en de sluiting zit een beetje richting de kaak, waardoor als je hem strak trekt, dit een beetje druk op je kaak uitoefenend (in mijn geval tenminste)
maar kwa kwaliteit is het zeer zeker boven gemiddeld.
slechts 1 advies, de neotec is modeltechnisch vervangen, wellicht dat je de opvolger wil proberen
(de GT)
Ook bedankt voor de feetbackVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:55:
[...]
Ik heb er 1,
pasvorm daargelaten want dat is verschillend per hoofd (maar zit mij als gegoten en lekker aan de wangen, zelfs na 20.000km)
gevoelsmatig heb ik te veel koeling / lucht door de kin ventilatie, maar in spanje is dat helemaal niet zo verkeerd.
de koeling op het hoofd is ook ontzettend goed.
intern zonnevizier is boven gemiddeld goed, is namelijk volledig instelbaar kwa hoogte wat betekend dat als je een grote neus hebt, ie iets hoger te zetten (heb wel eens een HJC verkocht waar het aan/uit was, maar niet kwa hoogte instelbaar, dus als je dan een lange neus hebt trilt dat dus nonstop wat irritant is)
verder is de afwerking en materiaal keuze uitstekend, maar dat mag ook wel voor de prijs klasse helm.
Enige nadeel vind ik, is dat de sluiting geen dubbel D is maar dat soort van klik systeem.
en de sluiting zit een beetje richting de kaak, waardoor als je hem strak trekt, dit een beetje druk op je kaak uitoefenend (in mijn geval tenminste)
maar kwa kwaliteit is het zeer zeker boven gemiddeld.
slechts 1 advies, de neotec is modeltechnisch vervangen, wellicht dat je de opvolger wil proberen
(de GT)
GT is toch een full face?
http://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-Air
lekker helmpjeToolkiT schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:54:
[...]

Verwijderd
Overigens, ik zou hem zo weer kopen
Lol @ 6:45, mirror check before moving back in position.ToolkiT schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:54:
[...]
[video]
Alsof er iemand naast je kan zitten als daar net een auto langs ging
D'r kan net die undercover Kawa 1400 met een loeivaart langs komensteveman schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:19:
[...]
Lol @ 6:45, mirror check before moving back in position.
Alsof er iemand naast je kan zitten als daar net een auto langs ging
Het is mij wel eens overkomen dat ik ingehaald werd toen ik net in ging halen, gelukkig deed op nog net een shouldercheck want anders was het flink fout gegaan.. die gozer had ik niet verwacht en hij ging niet langzaam zullen we maar zeggen..
Een van de schakels blijft hangen als deze goed warm is. Dan kan je je wel voorstellen wat er gebeurt als het voorste tandwiel deze toch wil buigen. Goed te horen tijdens het rijden en te voelen door de motor heen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
dan sneuvelt er gewoon een tandje een voor eenGisae schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:01:
[...]
Een van de schakels blijft hangen als deze goed warm is. Dan kan je je wel voorstellen wat er gebeurt als het voorste tandwiel deze toch wil buigen. Goed te horen tijdens het rijden en te voelen door de motor heen.
Niet meer mee rijden tot het ding vervangen is. Vergelijkbaar geintje (te slappe ketting die vastgeslagen is) heeft een collega z'n motor en een halve nier gekost.Gisae schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:01:
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
SO HAPPY!

Ik heb de Shoei Neotec nu voor 3/4 maand (7/8K km) en ben er redelijk over te spreken.ToolkiT schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:59:
[...]
Ook bedankt voor de feetback
GT is toch een full face?
http://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-Air
Zit lekker, genoeg ventilatie en voelt degelijk aan.
Echter vind ik hem niet zo stil als ik verwacht had, ja het scheeld met mijn oude helm maar ik kan nou niet zeggen dat hij stil is.
2e probleem is helaas wat algemener, het vizier lekt! Ten Kate is hier helaas mee bekend en die gaat contact opnemen met Shoei voor een goede definitieve oplossing (aantal repa's van andere klanten zijn al niet goed gegaan)
Dus al met al een goede helm, maar je kunt pech hebben. Maar dit kan natuurlijk ook met andere merken.
Gefeliciteerd!Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:22:
EINDELIJK!! Na 4 en een halve week wachten, mocht ik eindelijk mijn nieuwe aanwinst ophalen.
SO HAPPY!![]()
[afbeelding]
Ben jij zo groot trouwens? Ik dacht eerst dat het een 125cc dingetje was
Vaak bu'j te bang!
Middenbok eronderuit halen bleek trouwens vrij easy. Alleen door al het aangekoekte vuil had ik de borgpennetjes niet goed gezien. Met wat WD40 kon ik ze er vrij eenvoudig lostrekken en kwam de bok er in no-time onderuit.
Zo, blij hoofdVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:22:
EINDELIJK!! Na 4 en een halve week wachten, mocht ik eindelijk mijn nieuwe aanwinst ophalen.
SO HAPPY!![]()
[afbeelding]

Gefeliciteerd, kleine motor tov je lengte? Of vertekend beeld door aardappel foto.
[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 15-08-2014 08:35 ]
Verwijderd
Congratz, mooie en goede motorVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:22:
SO HAPPY!![]()
[afbeelding]
Hopelijk morgen binnen en dan zondag eindelijk weer stukje rijden

Verwijderd
Dankjewel!-tom-562 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:22:
[...]
Gefeliciteerd!
Ben jij zo groot trouwens? Ik dacht eerst dat het een 125cc dingetje was
Ben zo'n 1,95-2,00m
De motor is perfect op lengte. Zit echt prima en zit vrij rechtop ookJolke schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:35:
[...]
Zo, blij hoofd![]()
Gefeliciteerd, kleine motor tov je lengte? Of vertekend beeld door aardappel foto.

Lijkt op de foto inderdaad maar een klein ding, haha!
Rijdt HEERLIJK!
Zeer mooie en goede motor. Heeft zich aardig bewezen in de tijd dat ie al verkocht wordt. ;D
Dank allemaal

Kom ik aan met m'n 1.68 hahaBen zo'n 1,95-2,00mEn het zit prima ^^
Gelukkig kom ik op mijn huidige fietsie lekker met mijn pootjes plat op de grond ;-)
Hou het veilig en geniet van je nieuwe aanwinst!
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
Verwijderd
Half 6 gisteren opgehaald. Zit nu aan de 150km
Voor ik het weet mag tie naar de dealer voor zijn 1000km beurtje, haha!
ik kom net terug van 2 weken voeten omhoog in Frankrijk
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
Très bien!ToolkiT schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:24:
[...]
ik kom net terug van 2 weken voeten omhoog in Frankrijk
Du vin, du pain et... merde!
Mwoah... ruim een uur door de regen rijden in Duitsland noem ik niet echt relaxed. Net terug van een motor- / kampeervakantie in Duitsland maar het weer zat niet altijd mee. Gelukkig heeft mijn (niet waterdichte) Mobius camera het prima volgehouden. Ongeveer 1.500 km gereden en ruim 14 uur aan videomateriaal...Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:45:
[...]
Gewoon gaan, getik van de regen op een motorhelm tijdens het rijden is best relaxed
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Dit topic is gesloten.