Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.636 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Thanks voor de info!

Op zich vind ik qua model alleen de Buell mooi (ze zijn toch failliet verklaard een tijd geleden?)

Maar ik denk dat iets te verwend ben geraakt :)

Mijn volgende motor moet toch op zijn minst wel een benzinemeter/flotter hebben, want de KM standen bijhouden vind/vond ik zo irritant (met mijn eerste motorfiets)

Firestorm is inderdaad te sportief. En te geel.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Ricepuppet schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Firestorm is inderdaad te sportief. En te geel.
Zijn er ook in andere kleuren hoor, bijv. mat-zwart :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Me loves mat-zwart. Alleen het model niet :D

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

-tom-562

Oliesjeik

Jolke schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:44:
Hm, da's ook een mooi model. Werd erg kort gemaakt van 1995-1999, dat maakt ze idd wat exclusiever.
Het frame en i.c.m. het blok, maakt het voor mij echt een cult-fiets (stond ook hoog op mijn lijstje als 1e 'echte' motor, maar uiteindelijk wat langer door gespaard en m'n GSX-R gekocht)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik zag dat je een FZ6 overweegt. Ik heb er zelf 1 gehad en vond het een leuke fiets, maar qua model minder sprekend dan een Buell M2, Ducati Monster, of Triumph Speed Triple. Het Japanse design vind ik persoonlijk wat vlak, maar dat neemt niet weg dat een FZ6 verschrikkelijk veel bang-for-buck heeft; het is de "verstandige" keus. Het onderhoud kost je niet veel en de blokken zijn min-of-meer bulletproof. Ergonomisch steekt hij goed in elkaar en je kan er moeiteloos wat langere afstanden mee rijden, omdat de stepjes vrij laag en het stuur juist wat hoger gemonteerd zijn.

Het is echt een typisch fiets uit het middensegment dat een balans zoekt om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Hier ligt in mijn optiek ook de zwakte van de fietsen uit dit segment, omdat ze alles redelijk goed doen maar nergens echt in uitblinken. Dit geldt overigens ook voor de Bandit, de Hornet, de Z750 en GSR.

Wel vond ik dat de FZ6 wat onstabiel aanvoelt in de bocht. Ik heb hem nooit echt hard door een mooie haarspeld durven trekken. De schaamrandjes heb ik er nooit helemaal af gekregen, omdat het iedere keer voelde alsof ik een beetje begon te glijden over die laatste milimeter, maar het kan ook zijn dat dit werd veroorzaakt door de Diablo Stradas die eronder lagen. Ook in een snelle doordraaiende bocht voelde het allemaal een beetje zwabberig aan. Ik weet zeker dat het mogelijk is om met een fz6 je knie over de grond te schrapen, maar ik werd altijd afgeschrikt door een wiebeltje hier en daar. De vermogensafgift is erg sportief. Je moet hem echt goed in de toeren jagen om het vermogen los te kietelen. Het middengebied is een beetje teleurstellend, maar boven de 8k toeren gaat hij als een speer, al zit je dan veelal boven de wettelijk toegestane snelheid, dus dat betekent dat je nooit echt gebruik kunt maken van het vermogen dat zich ergens achterin het blok schuilhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 19:20
@Ricepuppet: Een Yamaha FJ1100 of FJ1200. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mark_vs schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:09:
@Ricepuppet: Een Yamaha FJ1100 of FJ1200. :)
Niet mijn type motorfiets. Echt een beetje richting de FZ6 of bovengenoemde motoren.
newbreed schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:06:
Ik zag dat je een FZ6 overweegt. Ik heb er zelf 1 gehad en vond het een leuke fiets, maar qua model minder sprekend dan een Buell M2, Ducati Monster, of Triumph Speed Triple. Het Japanse design vind ik persoonlijk wat vlak, maar dat neemt niet weg dat een FZ6 verschrikkelijk veel bang-for-buck heeft; het is de "verstandige" keus. Het onderhoud kost je niet veel en de blokken zijn min-of-meer bulletproof. Ergonomisch steekt hij goed in elkaar en je kan er moeiteloos wat langere afstanden mee rijden, omdat de stepjes vrij laag en het stuur juist wat hoger gemonteerd zijn.

Het is echt een typisch fiets uit het middensegment dat een balans zoekt om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Hier ligt in mijn optiek ook de zwakte van de fietsen uit dit segment, omdat ze alles redelijk goed doen maar nergens echt in uitblinken. Dit geldt overigens ook voor de Bandit, de Hornet, de Z750 en GSR.

Wel vond ik dat de FZ6 wat onstabiel aanvoelt in de bocht. Ik heb hem nooit echt hard door een mooie haarspeld durven trekken. De schaamrandjes heb ik er nooit helemaal af gekregen, omdat het iedere keer voelde alsof ik een beetje begon te glijden over die laatste milimeter, maar het kan ook zijn dat dit werd veroorzaakt door de Diablo Stradas die eronder lagen. Ook in een snelle doordraaiende bocht voelde het allemaal een beetje zwabberig aan. Ik weet zeker dat het mogelijk is om met een fz6 je knie over de grond te schrapen, maar ik werd altijd afgeschrikt door een wiebeltje hier en daar. De vermogensafgift is erg sportief. Je moet hem echt goed in de toeren jagen om het vermogen los te kietelen. Het middengebied is een beetje teleurstellend, maar boven de 8k toeren gaat hij als een speer, al zit je dan veelal boven de wettelijk toegestane snelheid, dus dat betekent dat je nooit echt gebruik kunt maken van het vermogen dat zich ergens achterin het blok schuilhoudt.
Thanks voor de info, hier kan ik wat mee!

Ik heb zelf een aantal motoren geleden een FZS600 gehad. Het is en blijft een prachtige motor, maar inderdaad; ook daar durfde ik niet plat te gaan. Het had bij mij meer te maken dat ik wat rechter op de motorfiets zat.

Je zit namelijk niet plat/gebogen op een Fazer. Ik heb gisteren nog gereden op een CBR600 en daar zit je wel wat platter. Ik houd persoonlijk niet van die platte zit, maar het bochtenwerk was gelijk weer drastisch anders; veel platter door de bocht en meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricepuppet schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:25:
[...]

Niet mijn type motorfiets. Echt een beetje richting de FZ6 of bovengenoemde motoren.

[...]

Thanks voor de info, hier kan ik wat mee!

Ik heb zelf een aantal motoren geleden een FZS600 gehad. Het is en blijft een prachtige motor, maar inderdaad; ook daar durfde ik niet plat te gaan. Het had bij mij meer te maken dat ik wat rechter op de motorfiets zat.

Je zit namelijk niet plat/gebogen op een Fazer. Ik heb gisteren nog gereden op een CBR600 en daar zit je wel wat platter. Ik houd persoonlijk niet van die platte zit, maar het bochtenwerk was gelijk weer drastisch anders; veel platter door de bocht en meer grip.
Wat dacht je van de MT reeks?
Ik weet niet wat je budget is en wat die 2e hands doen in NL maar er zitten leuke modelletjes tussen.
Een Triumph Street tripple is ook een leuke fiets (leuker dan een Speed volgens velen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MT is buiten mijn budget van wat ik wil uitgeven ( < €3000 )

En 1-cilinder. Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newbreed schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:06:
Echt ideaal daarom rijden dat soort fietsen zo gemakkelijk en kom je nooit voor nare verrassingen te staan dit in tegenstelling tot "karakterfietsen". Daarom zijn dit soort fietsen ook zo populair, een beetje de VW Golfjes onder de motorfietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

welke motor doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MT-03 waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

Echt ideaal daarom rijden dat soort fietsen zo gemakkelijk en kom je nooit voor nare verrassingen te staan dit in tegenstelling tot "karakterfietsen". Daarom zijn dit soort fietsen ook zo populair, een beetje de VW Golfjes onder de motorfietsen :)
Ik heb verschrikkelijk de pest aan VW Golfjes, dus dat is dan ook te rijmen :p Maar dat heeft misschien meer te maken met de petjes-massa die in zo'n apparaat rondscheurt.

Ik verkeer gelukkig inmiddels in de luxe positie dat ik ook de beschikking heb over een betrouwbare auto. De motor gebruik ik dus echt alleen voor plezierritjes. Bij de aanschaf van een motor hoefde ik deze keer dus niet voor de sensible choice te gaan.

Als ik het verhaal van Rice puppet lees doet hij de Versys weg, precies omdat hij niet meer op een motorfiets hoeft te forenzen. Waarom zou je dan Golf Plus TDi inruilen voor een Golf 3-deurs TSi ?

Ik zou lekker voor de TVR gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
newbreed schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:06:

Als ik het verhaal van Rice puppet lees doet hij de Versys weg, precies omdat hij niet meer op een motorfiets hoeft te forenzen. Waarom zou je dan Golf Plus TDi inruilen voor een Golf 3-deurs TSi ?

Ik zou lekker voor de TVR gaan >:)
Helemaal waar.

Ik wil weer plezier rijden en inderdaad, niet zo 'sensible' meer denken. Dat forenzen doe ik ook echt niet meer, sinds ik mij begeef op een heel ander vakgebied qua werk (ik hoef niet meer midden in een drukke stad te werken of mij begeven naar verschillende werkplekken) dus alle ritjes met de motorfiets mogen nu best een stuk leuker zijn :)

Ik vind echter wel het uiterlijk van de FZ6 mij aanspreken; een naked met een rauwer uiterlijk (net als de Speed Triple, echter, die is naar mening te Spartaans) met wat technische snufjes die ik belangrijk vind (benzinemeter FTW!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 01:52
Ricepuppet schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

Helemaal waar.

Ik wil weer plezier rijden en inderdaad, niet zo 'sensible' meer denken. Dat forenzen doe ik ook echt niet meer, sinds ik mij begeef op een heel ander vakgebied qua werk (ik hoef niet meer midden in een drukke stad te werken of mij begeven naar verschillende werkplekken) dus alle ritjes met de motorfiets mogen nu best een stuk leuker zijn :)

Ik vind echter wel het uiterlijk van de FZ6 mij aanspreken; een naked met een rauwer uiterlijk (net als de Speed Triple, echter, die is naar mening te Spartaans) met wat technische snufjes die ik belangrijk vind (benzinemeter FTW!)
En een Kawasaki Z750 vanaf modeljaar 2007, prima naked en met een prima benzinemeter!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Beetje buiten mijn budget - goedkoopste op MP is €3800 - maar zeker een leuke fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:32:
Beetje buiten mijn budget - goedkoopste op MP is €3800 - maar zeker een leuke fiets :)
Wat dacht je van een Honda Hornet 900 (ding heeft het blok van een Honda Fireblade):

http://link.marktplaats.nl/m835268993

http://link.marktplaats.nl/m827408386

http://link.marktplaats.nl/m831211497

http://link.marktplaats.nl/m831129901

Ding gaat als de brandweer :9~

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Honda_Hornet_900_1.jpg/1280px-Honda_Hornet_900_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:40:
Daar gaan we weer hoor ;)

Ik speel al een week met het idee om mijn Kawasaki Versys te verkopen. Reden; sinds ik geen woon-werk verkeer meer rijd, gaat dat ging maar 3x in de maand naar buiten, soms zelfs 1x.

[afbeelding]

Zwaar zonde. Ik ben aan het browsen naar een goedkopere motorfiets. Geen typische woon-werk verkeer motor meer (dus geen TDM, V-Strom, BMW GS1100 types) maar iets dat ik af en toe kan rijden.

Ik kom niet echt heel ver met types zoeken, maar zeker geen sportmotor waar ik als een gebochelde plat moet liggen. Beetje hoogte a la Fazers, met een prijs van 2000-3000 euro (ik heb niks met nieuwe motoren b.t.w.)

Iemand ideeen?
Wat bedoel je met goedkopere motor?
in aanschaf of onderhoud of iets waar de afschrijving al helemaal klaar mee is en waar waarde vermindering een kleinere rol speelt vergeleken met een nieuwere?

want je gaat geld verliezen met je verkoop (je gaat waarschijnlijk minder krijgen dan dat je betaald hebt)
om waar precies op vooruit te gaan, denk dat je zelf inmiddels ook wel weet dat die versys mischien beetje saai karakter heeft (als in makkelijk onder de knie te krijgen en mischien wat tam blok) maar wel leuk rijd

maar zou wel redelijk zuinig moeten rijden, en ik denk kwa verzekering ook niet verkeerd...

dus waar wil je precies je geld terug winnen? want ik zie niet echt in waarom je naar iets anders zou stappen ivm kosten
(behalve mischien afschrijving?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Eddos schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:32:
Als snelladen betekent dat je alsnog een uur moet wachten heeft dat niet zoveel voordelen: dan is 80% in 15/20 minuten een beter alternatief (Tesla toch?). En 250km enkele reis, poeh. Ik heb 200 km retour en dat vind ik al te ver :p
Scheelt dat het maar twee keer per week is, doordeweeks snurk ik lekker op de kazerne. Jammer genoeg past die zero nog niet op de nieuwe snelladers langs de snelweg want met 50KW zit die accu weer vol voordat je je helm op hebt :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voor dat geld kan je een tweede motor erbij kopen aangezien je ook nog eens invoerkosten + belastingen over de nieuwprijs moet betalen _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:50:
[...]

Wat bedoel je met goedkopere motor?
in aanschaf of onderhoud of iets waar de afschrijving al helemaal klaar mee is en waar waarde vermindering een kleinere rol speelt vergeleken met een nieuwere?

want je gaat geld verliezen met je verkoop (je gaat waarschijnlijk minder krijgen dan dat je betaald hebt)
om waar precies op vooruit te gaan, denk dat je zelf inmiddels ook wel weet dat die versys mischien beetje saai karakter heeft (als in makkelijk onder de knie te krijgen en mischien wat tam blok) maar wel leuk rijd

maar zou wel redelijk zuinig moeten rijden, en ik denk kwa verzekering ook niet verkeerd...

dus waar wil je precies je geld terug winnen? want ik zie niet echt in waarom je naar iets anders zou stappen ivm kosten
(behalve mischien afschrijving?)
Afschrijving inderdaad. 30.000km is veelal een 'marking point' om te verkopen in motorfiets land (net zoals 130.000 max met een auto voertuig)

Daarnaast heb ik nog twee andere motoren staan. Granted; ze kunnen niet tippen aan de Versys (oldtimers) maar ik kan wel even vooruit.

Verder is het gevraagde bedrag, minus de incalculering van het afdingen meegenomen in de prijs, ik ben ooit verkoper geweest, ik weet hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Zo, gisteren op de afrit Delft Zuid was er een vrachtwagen die wel heeeeel laat door rood reed. Meerdere auto's moesten op de rem anders had het niet goed afgelopen. Dit keer had ik m'n GoPro aan, dus ik heb het maar op Youtube gezet.

Het was voor mij nog redelijk ver weg (gelukkig!!), dus ik heb wat visuele aanwijzingen toegevoegd. :+

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wow... dat was geen oranje meer.. dat was dieprood. Foei, chauffeur! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chauffeur denkt: "ik ben groter dus lekker puhhhhhh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En hij heeft nog gelijk ook... dat probleem ondervind ik ook vaker op de motor (om het maar even on-topic te houden :)): oh, da's een motor, twee wielen, dus die is niet zo snel. En bovendien, die doet niet zo'n pijn als hij tegen mij aanrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Jolke, sorrie dat ik het moet zeggen maar wat een onzin dat ie gelijk heeft...

Dit soort chauffeurs moeten gewoon hard aan de schandpaal genageld worden. Dit heeft niks te maken met niet op tijd kunnen remmen of nog net even oranje meepakken omdat je niet durft/kunt remmen i.v.m achterliggers. Dit is gewoon of niet opletten, of lak hebben aan andere weggebruikers. En in beide gevallen mag de chauffeur hard worden aangepakt. Zeker zo'n beroepschauffer, juist omdat hij met zo'n lomp voertuig onderweg is.

Vraag me wel eens af of er een soort van kromme is tussen het aantal kilometers v.s. rijgedrag. Mensen die weinig rijden misschien het automatische en natuurlijke rijgevoel om veilig en vlot door het verkeer te bewegen. En mensen die erg veel rijden het te makkelijk vinden en zich als hufters gaan gedragen.

Dit is natuurlijk wel wat generaliserend maar ik heb het zelf ook gemerkt. Heb een periode 80k per jaar gereden en toen koste lange ritten naar een vakantiebestemming vrijwel geen energie. Daarna van het een op andere moment 10k per jaar gaan rijden en merkte dat lange ritten ineens veel vermoeiende waren maar dat ik ook veel meer rust had tijdens het autorijden. Geen probleem als iemand mij afsneed, terwijl toen ik veel reed dat veel meer knaagde en een negatieve invloed had op mijn rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zo, heel verhaal :P

Ik bedoelde natuurlijk dat hij gelijk heeft dat hij groter is en dat daardoor vaker voor hem geremd wordt; niet dat hij door rood moest rijden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vandaag was het "laten-we-eens-niet-in-onze-spiegels-kijken" dag leek het wel. En ik reed niet eens in de dode hoek, ik kon ze zo aankijken in de spiegels :/

Twee keer een auto vlak voor me ingevoegd gekregen. Erg fijn weer. Elke keer maar lekker lang op de toeter hangen en zwaaiende gebaren maken :P Misschien leren automobilisten het dan toch ooit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:34
Lees hier af en toe mee, en zal mezelf ook maar eens voorstellen.

Daniel
26 jaar, woonachter in Beverwijk

Motorhistory:
Suzuki SV-650 2004 (verkocht)
BMW R1100s (totall gereden @ Nordschleife)
Yamaha Diversion xj600s (gekocht als opknapper en nu in gebruik als reserve fiets :+ )
BMW R1150gs (Primaire fiets)

2 plaatjes van mijn huidge fietsen:
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/dwfbcy5w1/10003206_10202506907385447_43191478_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/jymy3fuc1/10365983_10202989270324219_4763234070456645139_n.jpg

Rij af-en-toe woonwerk met de motor, maar vooral funritjes en mini vakanties richting Luxemburg / Duitsland etc

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:53:
[...]

Voor dat geld kan je een tweede motor erbij kopen aangezien je ook nog eens invoerkosten + belastingen over de nieuwprijs moet betalen _O-.
Ja idd... voor USD1000 zou ik het nog overwegen (aangezien er ook standalone sat-nav in zit), maar dit slaat nergens op. En al helemaal niet omdat je eigenlijk geen pre-order doet maar een investering die zich terugbetaald als helm (via indigogo, soort van kickstarter). En de kicker is.. levertijd Mei 2015 (en dat is waarschijnlijk optimistish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Welkom Daannn1987! :)F
Je hebt twee motoren en zo te zien ook twee helmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Jolke schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:16:
Welkom Daannn1987! :)F
Je hebt twee motoren en zo te zien ook twee helmen :)
Thanks, haha andere helm is van de dame des huizes...
Zij rijdt geen motor maar gaat af en toe wel mee achterop met toerritjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke motor een 1150 GS, maar veel te hoog voor mij, daarvoor heb ik te korte pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mooie kleurstelling ook die 1150GS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Hij's wel vrij hoog ja...
Hoe kort ben je dan?

Ik zelf ben 1,80 en het gaat me prima af..
ToolkiT schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:22:
Mooie kleurstelling ook die 1150GS :)
Thanks, vind ik zelf ook (Williams editie)

[ Voor 51% gewijzigd door Daannn1987 op 12-08-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Nog een plaatje van mij op de R1100s @Assen.
R1100s is ook een wereldfiets :)

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/ddb567mkd/481141_4032089692124_1316140886_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ben op zich niet kort met 1.75, maar heb relatief kort benen. Zelfde probleem heeft mijn pa, maar die houdt vol met zijn 1100 GS. :)

R1100S is een leuke motor. Eén keer een rondje mee gereden, maar ik vond het boxerblok niet zo goed bij de sportieve houding passen.
Leuke foto trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 12-08-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:09:
chauffeur denkt: "ik ben groter dus lekker puhhhhhh"
Lijkt er meer op met die snelheid dat hij niet zit op te letten. Gevalletje vermoeidheid/blindheid/niet het rode licht opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

steveman

Comfortabel ten onder

TorX schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:00:
Zo, gisteren op de afrit Delft Noord was er een vrachtwagen die wel heeeeel laat door rood reed. Meerdere auto's moesten op de rem anders had het niet goed afgelopen. Dit keer had ik m'n GoPro aan, dus ik heb het maar op Youtube gezet.
[video]
Het was voor mij nog redelijk ver weg (gelukkig!!), dus ik heb wat visuele aanwijzingen toegevoegd. :+
Echt bizar hoe vaak dat daar gebeurt :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Jolke schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:36:
Ben op zich niet kort met 1.75, maar heb relatief kort benen. Zelfde probleem heeft mijn pa, maar die houdt vol met zijn 1100 GS. :)

R1100S is een leuke motor. Eén keer een rondje mee gereden, maar ik vond het boxerblok niet zo goed bij de sportieve houding passen.
Leuke foto trouwens :)
Broertje heeft ook een 1100gs maar hij is 2 meter en redelijk brede bouw... Bij hem lijkt zo'n GS niet eens groot.
Bij mij daarentegen (wel brede bouw maar niet lang) zie ik er uit als een klein mannetje op de GS.

Ik ben erg gecharmeerd van het Boxer (tractor) karakter van de 11XX serie's.
De 1200gs loopt alweer een stuk meer als een jap.. stuk soepeler motor verloop etc.

De R1100s is dan ook erg gekieteld voor een 1100 boxer (ik had 108 pk en 105 nm koppel dmv enkele upgrades) maar een echte supersport is het inderdaad niet.
Op het circuit moet je het echt ontgelden op de rechte stukken, maar dat is wel vrij makkelijk goed te maken in de bochten :+

Voor nu heb ik BMW wel weer genoeg opgehemeld... Er zitten ook genoeg negatieve kanten aan BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Ricepuppet schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

Lijkt er meer op met die snelheid dat hij niet zit op te letten. Gevalletje vermoeidheid/blindheid/niet het rode licht opgemerkt.
Vindt het inderdaad ook een bizar kwalijke zaak dit...

Het is nog net geen poging tot doodslag..
Je zal maar even snel optrekken met je motor ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Daannn1987 op 12-08-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Filmpje doorgestuurd naar management van transport bedrijf? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:04:
Nee, maar ik ben wel een stukje achter hem aan gereden om z'n nummerbord op beeld te krijgen. Ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen. Wat xos al zei, als het nou oranje of nét rood is, dat doen we (bijna?) allemaal wel eens. Maar 5 seconden nadat het voor onze baan groen was reed hij door rood, en nog 2 seconden later zou er dus een ernstig ongeluk geweest zijn als die automobilisten niet hadden opgelet.

Ik weet overigens niet of ik hiermee offtopic bezig ben, maar ik zat op de motor, dus...

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
Tylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:04:
Ik had laatst een standsbus die vol door rood vlamde, ik reed door het orange licht wat al minimaal 2 seconden aan was. En de bus reed 6 seconden achter me.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Dit, is nu de reden waarom ik eigenlijk mij nooit meer op MotorForum begeef. Ik kan me zo ergeren aan dit soort type moderators. Het gaat hier om de advertentie die ik heb geplaatst over de Versys.

edit: en toen heb ik ook geen reactie meer gehad :/
Beste Ricepuppet,

Zoals je ongetwijfeld weet is handel niet toegestaan op MF. De verkoopsubfora zijn voor dingen die je toevallig over hebt. Bij deze het verzoek te stoppen met het alleen maar openen van verkooptopics, de volgende keer krijg je een tijdelijke ban.

Met vriendelijke groet,
duderuud
Admin op www.motor-forum.nl

--------------------------------

Hallo,

Ik snap dat je een rol als moderator tot je moet nemen, maar misschien eerst vragen wat er aan de hand is, is wel zo prettig, alvorens met argumenten en een ban letterlijk 'te smijten'. En wat moet ik dan doen? Me 'mengen' tussen de andere leden voor 'small talk?' Dat heb ik in het begin gedaan toen ik jaren geleden lid werd van MF, maar ik zag daar op den duur geen heil in.

Grt,

Rice.

-----------------------------

Hallo,

Je hebt 30 berichten op MF geplaatst waarvan 30 in de Te Koop fora...dus veel hoef ik me niet in te lezen.

De vorige mail blijft dus gelden, niet alleen maar verkooptopics aanmaken.

Groet,
duderuud
MF crew

------------------------------------------------

Hallo,

Ik heb ook een ander account gehad, onder een andere naam (te lang geleden, weet niet eens meer wat de nick was) maar je gedraagt je als een typische moderator.

Iets minder hard uit de hoek komen mag ook wel, in plaats van leden direct aan te vallen. Het maakt het typische beeld dat heerst op MF nou ook niet beter.

En ik snap dat met deze laatste zin, ik deze 'relatie' al helemaal niet beter maak, maar voor mij is het eigenlijk wel een beetje klaar op MF, zeker door dit soort 'kort door de bocht' gedrag.

Als je aanpak nou vanaf het begin een hele andere insteek en aanpak had gehad, had deze mail wisseling nu ook heel anders gelopen. Misschien minder leden 'bang maken' en 'waarschuwen' bij de eerste mail die stuurt?

Dan is de verstandhouding ook gelijk anders.

Grt,

Rice.

-------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Ricepuppet schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:08:
Dit, is nu de reden waarom ik eigenlijk mij nooit meer op MotorForum begeef. Ik kan me zo ergeren aan dit soort type moderators. Het gaat hier om de advertentie die ik heb geplaatst over de Versys.

edit: en toen heb ik ook geen reactie meer gehad :/

[...]
Misschien kan je een topic openen op MF, heb je toch nog wat discussievoer :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ach, MF is vermakelijk om te lezen, maar wil je als leek wat leren dat krijg je toch een partij zut over je heen.
Pfoe... als ik een topic open denk ik wel 4x na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Frontysco schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:48:
Ach, MF is vermakelijk om te lezen, maar wil je als leek wat leren dat krijg je toch een partij zut over je heen.
Pfoe... als ik een topic open denk ik wel 4x na.
Haha je slaat de spijker op zijn kop....
Ik lees liever door oude topics heen dan dat ik al die betweters over me heen krijg...

Er zitten verscheidene niveau's aldaar, zoals: Pro's/Amateurs/Prutsers/no-no's.
Maar de meeste weten niet eens onder welke categorie ze vallen, maar doen zich wel voor als de pro's.

De pro's irriteren zich daar weer aan en laten dat blijken in ongeveer elk topic binnen het stukje techniek.
En wat je zegt, het is vaak vermakelijk om te lezen.. maar een topic in het onderdeel techniek zal ik niet zo snel openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik post mijn vragen in het model-specifieke topic, daar zitten een paar gasten die echt alles weten (iig 1000x meer dan ik ;)) en zit niemand te zeiken als ik weer eens met een noob-vraag kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, Duderuud (die overigens ook op tweakers zit ;)) heeft wel een punt hoor. Alleen verkoop topics aanmaken zonder actief deel te nemen aan een forum, daarbij heb ik ook zoiets van, hmm :P
Voor de rest vind ik het wat betreft (laag) niveau wel meevallen op MF. Je moet weten hoe je een vraag stelt, en er wordt (net zoals op Tweakers) een zekere mate van eigen initiatief verwacht. Alleen wordt er daar veel minder streng gemod, dus dan krijg je dat alle troll's en bijdehante figuren er zich eerst mee gaan bemoeien :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
-tom-562 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:00:
Mwa, Duderuud (die overigens ook op tweakers zit ;)) heeft wel een punt hoor. Alleen verkoop topics aanmaken zonder actief deel te nemen aan een forum, daarbij heb ik ook zoiets van, hmm :P
Voor de rest vind ik het wat betreft (laag) niveau wel meevallen op MF. Je moet weten hoe je een vraag stelt, en er wordt (net zoals op Tweakers) een zekere mate van eigen initiatief verwacht. Alleen wordt er daar veel minder streng gemod, dus dan krijg je dat alle troll's en bijdehante figuren er zich eerst mee gaan bemoeien :P
Deze meneer Ruud, heeft een punt, echter zoals je kan zien in mijn reacties terug. Zijn houding bevalt mij voor geen meter. Zal ik even de rol als moderator op mij nemen en zogenaamd mezelf aanspreken?
Geachte Ricepuppet,

Het valt mij op dat je alleen maar verkoop topics openen. Wij van MotorForum stimuleren onze leden om ook in de rest van het forum mee te praten over onderwerpen.

Ik weet niet wat de aard is van het feit dat je alleen verkoop topics opent? Kan je daar misschien uitleg aan geven?

Mocht je daar geen gegronde reden voor hebben, dan gaan wij jouw topics verwijderen. Ook hoort een tijdelijke ban dan tot de opties.

Wij horen graag van je.

Grt,

Een wel sociaal capabele moderator die weet hoe hij leden moet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ooit wel eens zelf moderator geweest op een forum?

En wat is dit trouwens voor een vage meta-discussie over fora. Volgens mij nogal offtopic (als we het toch over modereren hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ricepuppet schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:13:
[...]

Zijn houding bevalt mij voor geen meter.

[...]
Ik heb ook een ander account gehad, onder een andere naam
Het is niet toegestaan om meerdere accounts aan te maken op Motor-forum
Vind het wel netjes dat hij je account/berichten laat staan en überhaupt een toon aanslaat. Ik had je account en alle berichten die eraan vast zitten delete. Wil je weten waarom? Lees het reglement maar.

Hij geeft je een waarschuwing ondanks dat je absoluut niet meedoet met de groep, en alleen de bezoekers misbruikt om gratis traffic te genereren naar je verkooptopic. Hij wijst je daar (niet eens heel erg grof o.i.d.) en laat je het bericht staan, en jij vind zijn toon te grof?

Marktplaats ----> thataway

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Denko schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:24:
[...]

[...]

[...]

Vind het wel netjes dat hij je account/berichten laat staan en überhaupt een toon aanslaat. Ik had je account en alle berichten die eraan vast zitten delete. Wil je weten waarom? Lees het reglement maar.

Hij geeft je een waarschuwing ondanks dat je absoluut niet meedoet met de groep, en alleen de bezoekers misbruikt om gratis traffic te genereren naar je verkooptopic. Hij wijst je daar (niet eens heel erg grof o.i.d.) en laat je het bericht staan, en jij vind zijn toon te grof?

Marktplaats ----> thataway
+1 ik vind dat hij het best netjes oplost met een waarschuwing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Dat andere account, onder een andere naam, is van jaren geleden. Die gebruik ook niet meer. Je kan ook overdrijven.

Overigens is jouw mening Denko, een mening. Het feit dat je het 'netjes' vind b.v.

Traffic naar mijn verkooptopic? Daar is het onderdeel 'verkopen' toch voor bedoeld? Of maak ik een topic aan in een verkeerd forum? Ik twijfel sterk of je begrijpt waar mijn initiele post over ging.

A. Hij laat mijn bericht niet staan, hij heeft het verwijderd.
B. Hij komt om de hoek in zijn eerste bericht met een tijdelijke ban - ook hallo hoe gaat het?
C. Ja, dat is zeker niet netjes (ik heb het woord grof niet in de mond genomen)

Maar in elk geval, voordat dit ZO offtopic word over meningen over mijn post; het ging alleen maar over de attitude op het MotorForum. Dat is al vaker in dit topic naar voren gekomen en blijkbaar hebben daar anderen ook positieve/negatieve meningen over.

Proceed further on.

edit: de enige reden dat Ruud 'actie' onderneemt, is omdat de verkoop post dubbel geplaatst was. Blijk zijn Motorshopper en MotorForum aan elkaar gekoppeld als het gaat om verkoop posts. Het viel hem daarom waarschijnlijk op en stootte hem tegen zijn kleine teen. Normaal post ik gewoon al jaren verkoop topics en klaagt er niemand over. Zegt ook wat over de oplettendheid qua moderatie op dat forum.

[ Voor 18% gewijzigd door Ricepuppet op 12-08-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou ok. Jij je zin. Als jij weer een verkoop topic aanmaak zal ik op het gele driehoekje drukken op MF :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zullen we het weer over motor(rijd)en hebben?
Mooi weer vandaag, jammer dat ik met de trein gegaan ben... ik had net zo goed met de motor kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Jolke schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:45:
Zullen we het weer over motor(rijd)en hebben?
Mooi weer vandaag, jammer dat ik met de trein gegaan ben... ik had net zo goed met de motor kunnen gaan.
Vanmorgen had ik anders een flinke hoosbui,, eerlijk gezegd let ik ook niet meer op buienrader oid, als ik hoe dan ook droog blijf.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die bui was hier (blijkbaar) gisteravond al, vandaag verder droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Had weinig keuze....

* Daannn1987 werkt thuis vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan ga je op de motor boodschappen doen of, of lunchen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Moet binnenkort echt mijn achterband vervangen, profiel zit tot aan de slijtnokjes, profiel is hier en daar dun. Band is er september 2012 opgegaan, nadat een band heb lek gereden.

Nu ik terug zit te rekenen staat er op zijn minst 33k km op.. :/ Zal even een foto'tje maken.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Jolke schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:56:
Dan ga je op de motor boodschappen doen of, of lunchen :Y)
Boodschappen doen wij maar 1x per week, en lunchen doe ik lekker thuis :9
_Apache_ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:57:
Moet binnenkort echt mijn achterband vervangen, profiel zit tot aan de slijtnokjes, profiel is hier en daar dun. Band is er september 2012 opgegaan, nadat een band heb lek gereden.

Nu ik terug zit te rekenen staat er op zijn minst 33k km op.. :/ Zal even een foto'tje maken.
Doe je alleen woonwerk k'ms ?
Ben blij als ik 10k haal meet mijn Pilot road 3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Afgelopen vrijdag een setje Michelin PP 3 laten monteren. Er zat eerst 190/55/17 PP 2ct op, maar met die set moest ik hem behoorlijk naar beneden duwen. Nu zit er dus 180/50/17 PP 3 op en hij valt echt vele malen makkelijker de bocht in.

Voelt weer lekker :)

De motor zaterdag weggebracht bij de handelaar waar ik hem had gekocht ivm de onjuiste km-stand. Overeengekomen dat de 20k beurt gedaan wordt en de kosten voor de nieuwe bandjes vergoed gekregen. Is dat ook weer mooi geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
-tom-562 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:43:
Nou ok. Jij je zin. Als jij weer een verkoop topic aanmaak zal ik op het gele driehoekje drukken op MF :P
TRY IT. I DARE YOU :Y)

Ik zal me ook niet meer begeven op MF, dit was de laatste druppel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
newbreed schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:04:
Afgelopen vrijdag een setje Michelin PP 3 laten monteren. Er zat eerst 190/55/17 PP 2ct op, maar met die set moest ik hem behoorlijk naar beneden duwen. Nu zit er dus 180/50/17 PP 3 op en hij valt echt vele malen makkelijker de bocht in.

Voelt weer lekker :)

De motor zaterdag weggebracht bij de handelaar waar ik hem had gekocht ivm de onjuiste km-stand. Overeengekomen dat de 20k beurt gedaan wordt en de kosten voor de nieuwe bandjes vergoed gekregen. Is dat ook weer mooi geregeld.
Goed geregeld, dat heb je er prima uit weten te halen dan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
newbreed schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:04:

Groot verschil in de KM-standen?
Hoe kwam je er achter dan?

Zou er zelf niet zo vrolijk van worden, maar km standen doen mij weinig...

De 1150gs staat momenteel op 145k en draait nog als een zonnetje :9
Onderhoud doe ik allemaal zelf dus als er wat is, zijn het over het algemeen de kosten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Samenvatting van het verhaal:

Gekocht met 7k op de teller.
Uit de onderhoudshistorie blijkt het echter om +/- 20 k te gaan.

De handelaar gevraagd om een korting van €300 (setje banden) en een 20k beurt (dat is incl klepspeling controleren). Dat was akkoord.

Als ik alle plussen en minnen tegen elkaar wegstreep, dan lijkt me dat dit voor beide partijen een schappelijke oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Daannn1987 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:00:
Doe je alleen woonwerk k'ms ?
Ben blij als ik 10k haal meet mijn Pilot road 3 8)7
Nee, ook vakanties enz, maar van privé ritjes heb ik geen idee hoeveel dat is..

20 maanden woon-werk : Den Haag <-> Gouda
4 maanden woon-werk : Den Haag <-> Utrecht
3x weekendje Eiffel ~1000km
En dan nog in het weekend (naar vrienden en familie) nog niet eens mee.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
newbreed schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:20:
Samenvatting van het verhaal:

Gekocht met 7k op de teller.
Uit de onderhoudshistorie blijkt het echter om +/- 20 k te gaan.

De handelaar gevraagd om een korting van €300 (setje banden) en een 20k beurt (dat is incl klepspeling controleren). Dat was akkoord.

Als ik alle plussen en minnen tegen elkaar wegstreep, dan lijkt me dat dit voor beide partijen een schappelijke oplossing is.
Seems legit :)
Mooi opgelost zo.. denk dat het inderdaad schappelijk is :*)
_Apache_ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:20:
[...]

Nee, ook vakanties enz, maar van privé ritjes heb ik geen idee hoeveel dat is..

20 maanden woon-werk : Den Haag <-> Gouda
4 maanden woon-werk : Den Haag <-> Utrecht
3x weekendje Eiffel ~1000km
En dan nog in het weekend (naar vrienden en familie) nog niet eens mee.
Doe je erg goed dan :)
Woonwerk is funest voor het middenvlak van je band, dus de weekendjes Eifel compenseren daar weer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ik vind het midden juist erg goed houden voor w-w ritjes.. Zodra je op de zijkant komt met wat extra druk (duo, bagage, veel Nm, te lage bandendruk) dan is het snel gedaan met het bandje ja.. Maar welke houd het dan wel vraag ik me af ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er hier mensen met ervaring met de Schuberth C3 en C3 pro?

Ik vraag me af of er nou merkbaar veel verschil in zit...

Afbeeldingslocatie: http://www.helmetcity.co.uk/product_images/a/239/C3_Fluo_Yellow__25165_zoom.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: http://www.helmetcity.co.uk/product_images/l/652/Schuberth_C3_PRO_Spike_Glossy_White_Red_Blue_P2_01__47297_std.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door ToolkiT op 12-08-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51
De C3 pro heeft meer ruimte in de kinband. De C3 is voor mij te klein. Ik kan de C3 gewoon niet dichtkrijgen omdat m'n kin in de weg zit.

De C3 Pro past beter. Zullen vast wel meer verschillen zijn, maar dit is mij opgevallen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Korvaag schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:53:
De C3 pro heeft meer ruimte in de kinband. De C3 is voor mij te klein. Ik kan de C3 gewoon niet dichtkrijgen omdat m'n kin in de weg zit.

De C3 Pro past beter. Zullen vast wel meer verschillen zijn, maar dit is mij opgevallen.
Bedankt voor de feedback, de pro is ook wat stiller maar hoeveel je dat hoort vraag ik me af..

Heb je de C2 wel eens op gehad? die heb ik nu en past mij prima, dus als de C3 zelfde maatvoering heeft dan is dat een optie (scheelt namelijk £100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ToolkiT schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:03:
[...]

Bedankt voor de feedback, de pro is ook wat stiller maar hoeveel je dat hoort vraag ik me af..

Heb je de C2 wel eens op gehad? die heb ik nu en past mij prima, dus als de C3 zelfde maatvoering heeft dan is dat een optie (scheelt namelijk £100)
stilte hangt af van de pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51
ToolkiT schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:03:
[...]

C2 heb ik nooit opgehad. Ik heb ze op de motorbeurs een keer na elkaar geprobeerd (de C3 en C3 Pro dus).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:33:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Schuberth C3 en C3 pro?

Ik vraag me af of er nou merkbaar veel verschil in zit...

[afbeelding]
vs
[afbeelding]
Lijkt me duidelijk, de een is geel, de ander is wit... :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

Fuelke

Forza Ferrari

Jolke schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:21:
[...]

Lijkt me duidelijk, de een is geel, de ander is wit... :? :)
En heeft andere luchthappers bovenop

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Daannn1987 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:
Doe je erg goed dan :)
Woonwerk is funest voor het middenvlak van je band, dus de weekendjes Eifel compenseren daar weer in ;)
https://lh5.googleusercon...Zb-sZojs5wfsGU=w1656-h869

Toch maar gaan vervangen, zo op de foto ziet het er wel slecht uit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Foto staat niet openbaar denk ik :)

Your client does not have permission to get URL /f2nOm_LfWu1icCigqDs3LjgYY_NPEfZjhCulsPMjjfPYThsqfnLSjNEIWSse1Zb-sZojs5wfsGU=w1656-h869 from this server.

Forbidden That’s all we know.

[ Voor 7% gewijzigd door Daannn1987 op 12-08-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee waar ik de mat aluminiumdelen van mijn vfr een beetje mee kan ophalen? Polijstpasta is geen succes, dat gaat glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_Apache_ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:45:
[...]

https://lh5.googleusercon...Zb-sZojs5wfsGU=w1656-h869

Toch maar gaan vervangen, zo op de foto ziet het er wel slecht uit. :X
403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand interesse m'n bamidax? Echte widowmaker, niet voor beginners!! :P
http://www.motor-forum.nl...yteamHonda-Dax-125cc.html

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

MikeyMan schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:47:
Iemand enig idee waar ik de mat aluminiumdelen van mijn vfr een beetje mee kan ophalen? Polijstpasta is geen succes, dat gaat glimmen.
Kijk eens bij Carclean.nl, daar hebben ze vast wel reinigingsspul om oxidatie of andere meuk op aluminium mee te verwijderen zonder polijsteffect?

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 21:06
de c3's komen redelijk slecht ui de sharp test
Zie de impact resultaten van links en rechts.. die zijn om te huilen :o
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-c3-pro

[ Voor 25% gewijzigd door Droid86 op 13-08-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

http://www.motor.nl/nieuws/bijna-klaar-suzuki-gsx-s1000/
Suzuki's antwoord op de Kawa Z1000! Tof ding, nu hopen dat het rijwielgedeelte veel onderdelen leent van de GSX-R en niet met budget spul wordt opgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/nwbbx5hkfvhi_594x450.png

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:26:
http://www.motor.nl/nieuws/bijna-klaar-suzuki-gsx-s1000/
Suzuki's antwoord op de Kawa Z1000! Tof ding, nu hopen dat het rijwielgedeelte veel onderdelen leent van de GSX-R en niet met budget spul wordt opgebouwd
[afbeelding]
Heel erg gaaf ding (mooie kleur ook) en Suzuki kennende zal daar weer een scherp prijskaartje aanhangen :)

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2015-suzuki-gsx-s1000-high-resolution-pics-show-bike-ready-to-roll-photo-gallery_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2015-suzuki-gsx-s1000-high-resolution-pics-show-bike-ready-to-roll-photo-gallery_9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Weer mooi Suzuki blauw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Droid86 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:13:
de c3's komen redelijk slecht ui de sharp test
Zie de impact resultaten van links en rechts.. die zijn om te huilen :o
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-c3-pro
WTF, de C3 is slechter dan mijn C2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW heeft momenteel ook zo'n mooie ongeveer dezelfde kleur blauw voor hun auto's in het gamma. Estoril Blauw :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=407446&stc=1&d=1279128120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:22

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

BMW heeft momenteel ook zo'n mooie ongeveer dezelfde kleur blauw voor hun auto's in het gamma. Estoril Blauw :9~

[afbeelding]
Alleen te krijgen met M-lijn toch? Leuk kleurtje!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:48:
[...]

Heel erg gaaf ding (mooie kleur ook) en Suzuki kennende zal daar weer een scherp prijskaartje aanhangen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo dan wat een skoone Suzuki.
Ben benieuwd naar de eerste reviews :*)

Moet overigens wel een korte kentekenplaathouder op hoor, die taartschep kan echt niet 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Wootlock op 13-08-2014 11:14 ]

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Was dit hier niet het motor-topic >:)
Maar mooi M-blauw dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

WTF, de C3 is slechter dan mijn C2?
WTF2 de Cabergs scoren hoger dan de Schuberth... ik heb een Caberg liggen en die voelt echt 10x meer flimsy aan dan de Schuberth..

Pagina: 1 ... 104 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.