Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.638 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de Zumo 390LM besteld. Het grote broertje van de 340 en 350.
Ziet er erg goed uit en hopen dat de "Curby Roads" optie ook een beetje leuk werkt :)

Ben benieuwd. Krijg hem vandaag binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Flagg schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:52:
[...]

[...]

Zeg dan niets als je niet verder komt dan:" Eg nie!!"

[...]
Zelf kom je met enorme lappen tekst met onzin...
Helm afschaffen en dan wel eens zien hoe het gaat met de ongelukken?!
Ook wel eens aan gedacht dat iemand jou vol aanrijdt en je hebt geen kans om daar defensief op te reageren?

Je verkoopt hier gewoon een enorme lap onzin, niemand is het met je eens en je probeert het voor jezelf goed te praten.

Je moet het helemaal zelf weten wat je aantrekt, ook al draag je alleen een string, ik reageer daar nooit op. Maar probeer het gewoon niet goed te praten. Daar reageer ik op, opdat jij het voor jezelf goed probeert te praten.

Laat je pak maar uit, doe je helm af, maar val ons er niet mee lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zweer bij goede banden ;)

Toen ik paar jaar terug net mijn GSX-R (srad, geen ABS) had gekocht zaten er vreselijke banden op. Als je met een beetje regen wilde remmen blokkeerde het spul al...
Daarmee heb ik me dan ook 1x onderuit geremd met 40-50km/h, met pak aan dus alleen wat blauwe plekken en wat stijfheid voor een weekje of 2 aan over gehouden. Ik had minder huid-schade dan met <20km/h vallen met de fiets, maar wel wat meer "impact" schade.
Toen de banden vervangen, en nooit meer problemen mee gehad.

Verder rij ik als ik met spijkerbroek rij een stuk minder sportief dan met pak, de bochten tenminste. Ik hoef niet zo nodig mijn knie open te schrapen op een rotonde zeg maar ;)

Qua bescherming moet je wel een duidelijk onderscheid maken tussen "dood", "blijvend letsel" of "herstelbaar letsel". De helm is daarin het belangrijkst. Zonder helm heb je gewoon veel kans dood te gaan of ernstig blijvend letsel op te lopen. Laarzen en handschoenen ook voor potentieel blijvend letsel.
Vooral schaafplekken is in dat opzicht minder erg (hoewel het niet altijd even mooi uit ziet nadat het genezen is), dus bewust het risico daarop nemen kan ik begrijpen. Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een glijpartij in de stad met 50km/h of op snelwegsnelheden.

Ik twijfel wel waar ik rugbescherming moet plaatsen. Heb het zelf nog steeds niet, terwijl het me toch wel belangrijk lijkt. Maar wat ik dusver heb gelezen is het percentage ongevallen waarbij rugschade wordt opgelopen behoorlijk laag is. Waarschijnlijk heel afhankelijk van hoe je valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:43
Schaafwonden minder erg? Ik dacht juist dat je daar het langst problemen met hebt, omdat het gewoon niet mooi geneeest. Botbreuken zijn meestal in 6-8 weken weer recht, of chargeer ik nou teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:24

_Apache_

For life.

@defusion, is een jas met geïntegreerde rugbeschermer geen mooie middenweg voor je dan?

Voor mij is het bijvoorbeeld mogelijk om hardere rugbeschermer in mijn jas te plaatsen, nu heb ik een soort traagschuim-beschermer, dit oogt al wat steviger.

http://www.getgeared.co.uk/HELD_Quattrotempi_Back_Protectors

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:48:
Schaafwonden minder erg? Ik dacht juist dat je daar het langst problemen met hebt, omdat het gewoon niet mooi geneeest. Botbreuken zijn meestal in 6-8 weken weer recht, of chargeer ik nou teveel?
Volgens mij heb je wel gelijk :P ik breek eerlijk gezegd liever mijn arm dan dat ik mijn hele arm open schaaf :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het is wat ik gehoord heb; beiden heb ik nog niet mee gemaakt, dus ik kan het zelf niet beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:14
Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:48:
Schaafwonden zijn in zoverre minder erg dat ze vroeg of laat prima helen, alhoewel je er niet knapper op wordt. Botbreuken daarentegen, als jij je enkel verbrijzelt, kun je misschien nooit meer sporten / langer dan 15 minuten wandelen. Of als jij je sleutelbeen op 4 plekken breekt en je pezen afscheurt, kun je mogelijk nooit meer je arm hoger optillen dan halverwege (fijn om je kindje dan eens vast te pakken).

En ga zo maar door. Huid heelt wel, botbreuken kun je levenslang last van hebben. Zelf heb ik bijvoorbeeld tijdens het voetballen mijn sleutelbeen gebroken. Prima breuk en ook goed geheeld, maar tijdens het sporten merk ik dat die arm 'knoept'. En als ik er tijdens het snowboarden op val doet het meer zeer. En dat is dus maar iets kleins. Stel je voor dat je de boel in de kreukels legt na een motorongeluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 20:54

Metro2002

Memento mori

Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:46:

Die zijn duidelijk nooit (hard) gevallen om te realiseren wat voor een impact dat heeft.
Ik ben (even afkloppen) nog nooit van een gemotoriseerde tweewieler afgevallen maar wel van trapfietsen en geloof me dat zelfs zonder dat je onderweg wat tegenkomt aan paaltjes, auto's, stoepen ed best pijn kan hebben met een relatief lage snelheid van 30km/u. (ok, voor een fiets hoog) en dan had ik nog een lange broek en dikke jas aan (midden in de winter, gladheid.. )

Op de motor heb ik het liever warm dan dat ik openlig eigenlijk :P mij zal je niet snel zonder minimaal een motorjas op zo'n ding zien zitten.

Gisteren mijn rijles met een dikke voldoende afgerond dus instructeur gaat (eindelijk :P ) mijn AVD examen aanvragen en dan kan deze jongen ook de wegen onveilig gaan maken :9

[ Voor 64% gewijzigd door Metro2002 op 08-08-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 21:17

Youk

Volvo For Life

Ben zelf in januari van mijn motor afgereden. Dankzij mijn (textielen) pak geen enkele schaafwonde of wat dan ook. Wel een armbreuk. En daarvan ben ik nu nog steeds aan het revalideren. Waarschijnlijk zit ik net over de helft hiervan.

Moet wel toegeven, was geen simpele breuk. Het was net de bol van het gewricht wat versplinterd was, 5-voudige breuk! Op dit ogenblik kan ik bijna mijn arm recht omhoog houden. Enkel ben ik dan wel al mijn kracht aan het gebruiken, dus nog iets doen boven mijn hoofd gaat (nog) niet.

Alles hangt af van de ernst van de zaak. Soms is een schaafwonde beter, dan weer kan je makkelijker herstellen van een breuk.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@_Apache_
Dat overweeg ik inderdaad, mijn jas is daar al op voorbereid. Laatst eens de "bescherming" eruit gehaald, en is niet meer dan 2mm foam... Dat moet een stuk beter kunnen.
Marc Rademaker schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:00:
[...]

Schaafwonden zijn in zoverre minder erg dat ze vroeg of laat prima helen, alhoewel je er niet knapper op wordt. Botbreuken daarentegen, als jij je enkel verbrijzelt, kun je misschien nooit meer sporten / langer dan 15 minuten wandelen. Of als jij je sleutelbeen op 4 plekken breekt en je pezen afscheurt, kun je mogelijk nooit meer je arm hoger optillen dan halverwege (fijn om je kindje dan eens vast te pakken).

En ga zo maar door. Huid heelt wel, botbreuken kun je levenslang last van hebben. Zelf heb ik bijvoorbeeld tijdens het voetballen mijn sleutelbeen gebroken. Prima breuk en ook goed geheeld, maar tijdens het sporten merk ik dat die arm 'knoept'. En als ik er tijdens het snowboarden op val doet het meer zeer. En dat is dus maar iets kleins. Stel je voor dat je de boel in de kreukels legt na een motorongeluk...
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, vooral op lagere snelheden zijn de schaafwonden best te overzien, terwijl je ook met 20km/h een heel nasty breuk kunt oplopen waar je je hele leven last van kunt hebben.
Mijn gebroken pols van 15-20 jaar geleden heb ik nu ook nog regelmatig wat last van, en dat stelde eigenlijk ook niks voor wat botbreuken betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Metro2002 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

Op de motor heb ik het liever warm dan dat ik openlig eigenlijk :P mij zal je niet snel zonder minimaal een motorjas op zo'n ding zien zitten.

Gisteren mijn rijles met een dikke voldoende afgerond dus instructeur gaat (eindelijk :P ) mijn AVD examen aanvragen en dan kan deze jongen ook de wegen onveilig gaan maken :9
Die twee alinea's verbaasden me... de eerste lijkt aan te geven dat je al jaren rijdt, dus ik dacht prima, goede instelling... tot ik de tweede las. :)
Daarbij kwam de vraag bij me boven, mag je eigenlijk wel zonder motorkleding lessen?
Bij mijn lessen weet ik nog dat je een pak van de rijschool aan kon doen, maar dat was of veel te groot of veel te klein en zag er bovendien niet uit. Wel raadden ze aan stevige schoenen met enkelbescherming aan te doen... Ik had vanaf de tweede les mijn eigen motorpak en laarzen.
Hoe is dat tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

defusion schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:48:
@_Apache_
Dat overweeg ik inderdaad, mijn jas is daar al op voorbereid. Laatst eens de "bescherming" eruit gehaald, en is niet meer dan 2mm foam... Dat moet een stuk beter kunnen.
Het schuim in mijn jas is denk ik wel een cm dik dus dat is al een stuk beter.. Maar als het jou bezighoudt, zou ik er gewoon voor kiezen. Het gaat om een paar tientjes, tegenover jouw veiligheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:49:
[...]

Die twee alinea's verbaasden me... de eerste lijkt aan te geven dat je al jaren rijdt, dus ik dacht prima, goede instelling... tot ik de tweede las. :)
Daarbij kwam de vraag bij me boven, mag je eigenlijk wel zonder motorkleding lessen?
Bij mijn lessen weet ik nog dat je een pak van de rijschool aan kon doen, maar dat was of veel te groot of veel te klein en zag er bovendien niet uit. Wel raadden ze aan stevige schoenen met enkelbescherming aan te doen... Ik had vanaf de tweede les mijn eigen motorpak en laarzen.
Hoe is dat tegenwoordig?
Tegenwoordig is het nog hetzelfde.
Je kan een motorpak / helm / handschoenen lenen bij de rijschool.
Ik heb dit zelf ook gedaan totaan mijn AVB, na deze behaald te hebben ben ik toch echt gaan shoppen voor eigen spul.
Het spul van de rijschool is over het algemeen erg vies (lekker in andersmans zeet baden :X ) en de helmen zitten niet lekker, over handschoenen wil ik eigenlijk nog niet eens beginnen :p

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Juist, daar is dus niets veranderd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:18:
Juist, daar is dus niets veranderd :X
Mijn rijschool liet je trouwens gewoon niet lessen zonder fatsoenlijke kleding. Die hadden dan ook alle maten beschikbaar en van laars tot handschoen, alles was er.

Uiteraard niet al te fris meer, maar daar kunnen ze ook weinig aan doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fatsoenlijk is dan nog een ruim begrip. Bij mij was een spijkerbroek, een dikke jas en kisten prima. Die kisten heb ik nog lang gebruikt, die zijn eigenlijk wel prima, maar spijkerjas en dikke jas doe ik echt niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan ging je bij mijn rijschool in ieder geval niet rijden. Ze hadden alle maten motorkleding liggen en zonder ging je geen meter rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wanneer heb jij je rijbewijs gehaald? Ik in 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:57:
Heb gisteren de Zumo 390LM besteld. Het grote broertje van de 340 en 350.
Ziet er erg goed uit en hopen dat de "Curby Roads" optie ook een beetje leuk werkt :)

Ben benieuwd. Krijg hem vandaag binnen! :)
Je kan ook nog kijken naar de OnRoute motorkaarten..

Is Curby Roads ook op de 340/350 beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul! schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

Curvy Roads is niet beschikbaar op de 340/350, vandaar dat ik ook iets meer heb besteed aan de opties die ik op de 390LM wel zou hebben.

OnRoute kaarten zal ik ook zeker naar kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:54:
Wanneer heb jij je rijbewijs gehaald? Ik in 2000.
Drie maand geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah, ok da's dus heel recent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hooglander1 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:30:
Dan ging je bij mijn rijschool in ieder geval niet rijden. Ze hadden alle maten motorkleding liggen en zonder ging je geen meter rijden :)
Ik kon gewoon in m'n spijkerbroek de weg op.. (2013) De rijschool had wel helm, handschoenen en jas natuurlijk en hoge schoenen werden aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Paul! schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

Curby Roads? Das een route met veel stoepen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
[...]

Hoe is dat tegenwoordig?
Lesser hier. :w Zo te horen is er nog niet veel veranderd sinds dat jij leste. Ik ben nu nog bezig met AVB en ik mag nu lessen in spijkerbroek en motorjas.

Ik gebruik een jas van de rijschool die toevallig perfect past. Ik heb zelf m'n handschoenen, helm en laarzen geregeld. Handschoenen en helm heb ik zelf, omdat ik het wat hygiënischer vind en m'n laarzen omdat ik zelf geen schoenen had met enkelbescherming.

Als ik straks ga beginnen met AVD, koop ik de rest van m'n uitrusting: broek en jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Besef me net dat ik nog exact dezelfde helm, broek en jas heb sinds die tweede les... :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:41:
@Bommes, die vangral foto komt me bekend voor - repost? Of een nieuw stukje vangrail gesloopt :)
:Y repost inderdaad.
Als het weer het toelaat dit weekend een paar routes rijden in het zuiden van Limburg.
Heb de mergellandroute al eens gereden naar kan geen kwaad die nog eens te doen. Heb ook nog een grens route met flink wat stukken net over de grens in BE.
Zal proberen niet te vergeten om foto's te maken, om reposts te voorkomen.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bommes schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:39:
[...]

Als het weer het toelaat dit weekend een paar routes rijden in het zuiden van Limburg.
Heb de mergellandroute al eens gereden naar kan geen kwaad die nog eens te doen. Heb ook nog een grens route met flink wat stukken net over de grens in BE.
Ik vond de mergelland initieel heel leuk, maar na een weekend Luxemburg te hebben gedaan merkte ik vooral dat er wel heel veel dorpjes zaten in de route, waardoor je amper een beetje kan doorrijden.

Maar voor Nederlandse begrippen wel een hele leuke route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
dev10 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:27:
[...]

Ik gebruik een jas van de rijschool die toevallig perfect past. Ik heb zelf m'n handschoenen, helm en laarzen geregeld. Handschoenen en helm heb ik zelf, omdat ik het wat hygiënischer vind en m'n laarzen omdat ik zelf geen schoenen had met enkelbescherming.

Als ik straks ga beginnen met AVD, koop ik de rest van m'n uitrusting: broek en jas.
Goed bezig.

Soms rijd ik mee met de leerlingen van mijn vader (father-son time en een beetje lachen om leerlingen xD) en kom ik de meest bizarre dingen tegen.

Mensen met Nike's, lage schoenen, korte broeken of volledig in Alpinestar pak om AVB te doen.

Ik zeg altijd tegen leerlingen; als je serieus bent, koop dan inderdaad mondjesmaat je kledingstukken bij elkaar. Dan hoef je in elk geval niet in de (stinkende) kleding van de rijschool rond te lopen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:39:
[...]

Ach, ik vind het niet zo erg... af en toe een Vespa ertussen geeft wel een leuke afwisseling tussen als dat PK-geweld af en toe.
Aan de andere kant geeft het aan dat ik hier lang genoeg rondhang om reposts te herkennen :P

Als je even veder wilt, dan kan ik Luxemburg te zeerste aanraden - maar ik kan me voorstellen dat je dat niet even met een Vespa verder gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:47:
[...]

Goed bezig.

Soms rijd ik mee met de leerlingen van mijn vader (father-son time en een beetje lachen om leerlingen xD) en kom ik de meest bizarre dingen tegen.

Mensen met Nike's, lage schoenen, korte broeken of volledig in Alpinestar pak om AVB te doen.

Ik zeg altijd tegen leerlingen; als je serieus bent, koop dan inderdaad mondjesmaat je kledingstukken bij elkaar. Dan hoef je in elk geval niet in de (stinkende) kleding van de rijschool rond te lopen.
Wat is daar mis mee? :P Ik heb de 1e les ook gelest in de kleding van de rijschool (pak had ik al wel thuis liggen), de 2e les heb ik mijn eigen pak (2-delig leder, Alpinestars laarzen en handschoenen) maar aangetrokken. Iets frisser!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Lekker hoor in het zweet van anderen lessen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bizar daarmee bedoel ik; dat leerlingen het geld hebben om zo'n pak volledig te kopen voor het lessen :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:38:
Besef me net dat ik nog exact dezelfde helm, broek en jas heb sinds die tweede les... :o :)
Al 14 jaar dezelfde helm :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:10:
Bizar daarmee bedoel ik; dat leerlingen het geld hebben om zo'n pak volledig te kopen voor het lessen :)
Alsof een leerling geen geld zou hebben :P (het zijn niet allemaal pauperige studenten :+). Toen ik ging werken (nu zo'n 3,5 jaar geleden) na m'n studie, heb ik eerst wat geld opzij gelegd, voor m'n motorrijbewijs en pak ;) binnen een half jaar nadat ik ging werken had ik mijn motorrijbewijs.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:14:
[...]

Al 14 jaar dezelfde helm :o?
Ja, nooit iets mee gebeurd... waarom een nieuwe helm, behalve dat de binnenkant er niet uit kan om gewassen te worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:10:
2e handsje 50 euro. 1X wassen en je bent klaar voor het eerste jaar.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Ja, nooit iets mee gebeurd... waarom een nieuwe helm, behalve dat de binnenkant er niet uit kan om gewassen te worden. :|
Zijn niet oneindig houdbaar, he. Polycarbonaat een jaar of 5, glasvezel een jaar of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Shoei matzwarte helm, met een paar krassen erop door scheuren ofzo, maar eigenlijk nooit aan gedacht om een nieuwe te kopen. Rijd ook niet zoveel.
Waarom zou PC niet langer dan 5 jaar houdbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
De weekmaker is er dan uit (door de zon bijv) en het materiaal is bros. Dit tast de veiligheid aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:22:
Shoei matzwarte helm, met een paar krassen erop door scheuren ofzo, maar eigenlijk nooit aan gedacht om een nieuwe te kopen. Rijd ook niet zoveel.
Waarom zou PC niet langer dan 5 jaar houdbaar zijn?
Het droogt uit en raakt dan zijn sterkte kwijt, waardoor klappen niet meer goed worden opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Onder UV licht/weersomstandigheden gaan de weekmakers eruit en droogt de de buitenschaal uit. Op dat moment kan de helm de krachten minder goed verdelen en absorberen.

EDIT: spuit 11.

[ Voor 5% gewijzigd door XBL op 08-08-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Hier ook net nieuwe helm gekocht (Nolan N86), hou me netjes aan de 5 jaar (even afgezien dat die wel 2 valpartijen heeft meegemaakt, 1x glijder met slecht weer en slechte banden, en 1x aangereden door auto).

Het vizier was sowieso aan vervanging toe, en die was al iets van 70 euro (40 voor vizier zelf, nog eens 30 voor pinlock vizier), terwijl een compleet nieuwe helm 160 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Na een ongeluk zou ik ook mijn helm/kleding wegdoen. Maar zoals gezegd, ik ben nog nooit onderuit gegaan en rijd vrij weinig. Die paar uur per maand dat ik die helm op heb, maakt dat de helm eigenlijk 95% van de tijd per jaar in het donker in de kast ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Alleen voor mijn eigen gemoedsrust zou ik de helm al na maximaal 5 jaar vervangen. En dan ben ik nog een mooi weer rijder die hooguit 10k per jaar maakt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hooguit? Ik ben blij als ik de 2k haal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik heb de helm ook wel eens laten vallen van heuphoogte. Dan doe ik hem echt nog niet weg. Wordt een dure aangelegenheid.

Volgende keer neem ik geen matzwarte meer in ieder geval, dat krast ongelooflijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Daar gaan we weer hoor ;)

Ik speel al een week met het idee om mijn Kawasaki Versys te verkopen. Reden; sinds ik geen woon-werk verkeer meer rijd, gaat dat ging maar 3x in de maand naar buiten, soms zelfs 1x.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/10168222_10203666558690781_92447021_n_zpsa6c5490b.jpg

Zwaar zonde. Ik ben aan het browsen naar een goedkopere motorfiets. Geen typische woon-werk verkeer motor meer (dus geen TDM, V-Strom, BMW GS1100 types) maar iets dat ik af en toe kan rijden.

Ik kom niet echt heel ver met types zoeken, maar zeker geen sportmotor waar ik als een gebochelde plat moet liggen. Beetje hoogte a la Fazers, met een prijs van 2000-3000 euro (ik heb niks met nieuwe motoren b.t.w.)

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Déjà-vu? Blijkbaar langer geleden, ik had de discussie nog niet zien langskomen :)

.
Piekartz87 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:39:
Ik heb de helm ook wel eens laten vallen van heuphoogte. Dan doe ik hem echt nog niet weg. Wordt een dure aangelegenheid.

Volgende keer neem ik geen matzwarte meer in ieder geval, dat krast ongelooflijk hard.
Yep, die conclusie heb ik ook getrokken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jolke op 08-08-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jolke schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:37:
Hooguit? Ik ben blij als ik de 2k haal :P
Nouja, 10k zal ik niet halen dit jaar :P eerder 5k (als ik dat al haal....)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 25-09 20:54

Metro2002

Memento mori

[...]

Hoe is dat tegenwoordig?
helm, handschoenen, motorlaarzen en Jas verplicht, broek niet maar ik les nooit zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog maar net gedaan met lessen. Bij ons kon spijkerbroek wel. Zo lang je maar met een lange broek komt. Helm, handschoenen en jas wel verplicht. Op 't examen was er ook iemand met spijkerbroek en bergschoenen. Die mocht ook gewoon meedoen. Nu ja als je er toch al 't geld tegenaan smijt dat nodig is voor de lessen en examens vind ik dat je 't beter direct goed kunt doen en meteen al je materiaal kopen. Wat ga je anders doen eens je je rijbewijs hebt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Mijn redenering was, het is zonde om je eigen spul stuk te maken tijdens het lessen, dus gebruik dat van hun maar.
Maar halverwege de lessen toch maar voor de hygiëne een eigen helm + handschoenen aangeschaft, en eigenlijk alleen nog hun jas gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Je moet gewoon niet vallen. Het is nu ook zonde om mijn outfit kapot te vallen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schoenen hebben wat afgezien door in het prille begin met de standaard er tegenaan te zitten uit onhandigheid. Maar de rest is nog zo goed als nieuw. En schoenen moet ik gewoon es insmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Je moet niet vallen nee, maar heb je daar de eerste les al meteen vertrouwen in?
Na een paar lessen geloofde ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 14:36
-tom-562 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:48:
[...]

Nouja, 10k zal ik niet halen dit jaar :P eerder 5k (als ik dat al haal....)
*snip*

[ Voor 28% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wsitedesign schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:04:
[...]

Leuk als ik vergelijk met mijn vader, die zit op 15K sinds begin februari dit jaar (rijd ermee voor werk) :p

Ik zal eerder richting 2K zitten dit jaar (als student)
rij je in een dagje weg :+ geen idee op hoeveel ik zit maar weet wel dat het zeer teleurstellend is :X

voor mijn doen :+
maar denk dat ik de 2k al wel gehaald heb *O*

wel 6k koekblik kilometers in 2,5 week weggereden. de andere 2 hadden geen motor of motor rbw -O-

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 08-08-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:25
Degene die zin hebben.
As zondag om 10.00 verzamelen parkeerplaats Arnhem Noord A12.

Toerrit met een aantal vloggers van +-200km :)

Meer info, google+ dutchtheone of zijn YT page! Of een DM naar mij toe :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frontysco op 08-08-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:41:
[...]

Ik vond de mergelland initieel heel leuk, maar na een weekend Luxemburg te hebben gedaan merkte ik vooral dat er wel heel veel dorpjes zaten in de route, waardoor je amper een beetje kan doorrijden.

Maar voor Nederlandse begrippen wel een hele leuke route :)
Planning is veranderd... :/ Iets met ons hondje waar we mee naar de oncoloog moeten in Wageningen a.s. maandag.

We staan nu in Otterlo op een camping, wel met de Vespa achterop. :+
Straks FF een ritje over/door/om de Veluwe zoeken/maken om morgen te rijden.

edit:
route gemaakt:
Kort rondje over de Veluwe

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 08-08-2014 22:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
-tom-562 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:37:
Je moet gewoon niet vallen. Het is nu ook zonde om mijn outfit kapot te vallen :P
Goeie tip, ga ik me aan houden :)

@Bommes: leuk rondje Veluwe/Utrechtse Heuvelrug. Amerongense berg, en door Leersum leuk rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bommes schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:27:
[...]

Planning is veranderd... :/ Iets met ons hondje waar we mee naar de oncoloog moeten in Wageningen a.s. maandag.

We staan nu in Otterlo op een camping, wel met de Vespa achterop. :+
Straks FF een ritje over/door/om de Veluwe zoeken/maken om morgen te rijden.

edit:
route gemaakt:
Kort rondje over de Veluwe
Ah, ziet er uit als een prima rondje.

Ik wil ook nog wel een keer de mergellandroute helemaal rijden. Eerste keer was als rijles (is toch anders). en de tweede keer was maar een stukje er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:11:
[...]

Ah, ziet er uit als een prima rondje.

Ik wil ook nog wel een keer de mergellandroute helemaal rijden. Eerste keer was als rijles (is toch anders). en de tweede keer was maar een stukje er van.
Toen wij de mergelland route reden was het 1 dag voor de Amstelgold race... Die dag dat er 10duizend amateurs ongeveer ook de mergelland route fietsen... |:( 8)7
Dat was best wel slalommen voor gevorderden en ik was blij met mijn "leovinci herrie pijp".
Repost plaatje tijdens de Mergelland route:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-crsgJNIRoVo/U1K0XjwC5LI/AAAAAAAABzM/Sp9wxtBGUFU/s576/IMAG1117.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:40:

Ik speel al een week met het idee om mijn Kawasaki Versys te verkopen. Reden; sinds ik geen woon-werk verkeer meer rijd, gaat dat ging maar 3x in de maand naar buiten, soms zelfs 1x.

[afbeelding]

Zwaar zonde. Ik ben aan het browsen naar een goedkopere motorfiets. Geen typische woon-werk verkeer motor meer (dus geen TDM, V-Strom, BMW GS1100 types) maar iets dat ik af en toe kan rijden.

Ik kom niet echt heel ver met types zoeken, maar zeker geen sportmotor waar ik als een gebochelde plat moet liggen. Beetje hoogte a la Fazers, met een prijs van 2000-3000 euro (ik heb niks met nieuwe motoren b.t.w.)

Iemand ideeen?
Een Suzuki Bandit? Lekker de aso uithangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MailMan schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

Een Suzuki Bandit? Lekker de aso uithangen :P
Naar gekeken, vind het niet echt mijn ding. Waar ik wel naar zat te kijken was een FZ6 naked :)

(toch stiekem misschien naar mijn 4e Yamaha toe? >:) )

Afbeeldingslocatie: http://petites-annonces.moto-station.com/mediatheque/7/moto-fz6-s2-n-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:51
Twee dagen een electrische motor: Zero S gehuurd. Erg bijzonder, kan iedereen aanraden eens een proefritje te doen (bijv bij motorport Amsterdam of motoport Rotterdam). Je rijdt trillingsvrij (qua motorblok), redelijk stil, en zonder uitlaatgassen of benzinedampen. + dat je qua onderhoud alleen de banden, remmen, en aandrijfriem hebt wat om de 40.000 km moet worden vervangen. En je kunt 200 km rijden voor 2 euro aan stroom. Alleen die prijs. 15000 euro! En ik zou dan de Zero SR willen die in 3.3 sec naar 100 gaat (17300 euro). Afbeeldingslocatie: http://media.zeromotorcycles.com/gallery-2014/zero-s/studio/large/2014_zero-s_studio_yellow-rp_777x555_gallery.jpg

Ik stapte net af van mijn CB500.. en wat een asociale dingen zijn motoren toch! Al is dat gebrom en geknal ook wel leuk O-).

Nu hopen dat ik geen afscheidscadeautje krijg van mijn verhuurperiode, aangezien ik even was vergeten dat ergens een flitser stond en ik met 100 een rijtje auto's inhaalde terwijl je 50 mocht.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah tof dat je die ervaring hebt opgedaan. Zo'n elektrisch ging interesseert me wel. Heb je ook snelweg gedaan? Wat is impact daarvan op de range? Het ding ziet er ook zo fragiel en smal uit op foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:14
t0mmiiiii schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:57:
Twee dagen een electrische motor: Zero S gehuurd. Erg bijzonder, kan iedereen aanraden eens een proefritje te doen (bijv bij motorport Amsterdam of motoport Rotterdam). Je rijdt trillingsvrij (qua motorblok), redelijk stil, en zonder uitlaatgassen of benzinedampen. + dat je qua onderhoud alleen de banden, remmen, en aandrijfriem hebt wat om de 40.000 km moet worden vervangen. En je kunt 200 km rijden voor 2 euro aan stroom. Alleen die prijs. 15000 euro! En ik zou dan de Zero SR willen die in 3.3 sec naar 100 gaat (17300 euro). [afbeelding]

Ik stapte net af van mijn CB500.. en wat een asociale dingen zijn motoren toch! Al is dat gebrom en geknal ook wel leuk O-).

Nu hopen dat ik geen afscheidscadeautje krijg van mijn verhuurperiode, aangezien ik even was vergeten dat ergens een flitser stond en ik met 100 een rijtje auto's inhaalde terwijl je 50 mocht.. :X
Cool hoor. Op zich, 15.000 lijkt 'veel', maar wat bespaar je wel niet door 40.000km alleen maar banden / remmen en aandrijfriem hoeft te doen? Even ervan uitgaande dat de aandrijfriem niet peperduur is. 40k is denk ik 3 grote en 3 kleine beurten, voor 1500 euro? Betaal je ook minder bpm? :p En natuurlijk de benzinekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vooral die benzine kosten natuurlijk. Onderhoud zijn niet de grootste kosten. Mijn motor verbruikt zoals ik er mee rij iets van 1:11. Iedere 160km gooi ik er voor 20 euro in. Dit zijn 2 standaard ritjes voor mij. Stel dat dit dan maar 2 euro is maakt dan op 20.000km nogal wat uit.

Toch vind ik elektrisch meer voor woon/werk dan voor plezier ritjes. Ik rij alleen maar voor de lol met mijn motor en vind het geluid toch wel een groot onderdeel van de pret. Ook het lompe karakter van de v-twin vind ik heerlijk. Lekker met tussengas terug schakelen en meer van zulk soort dingen zou ik toch echt wel missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:43

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Een beetje aan het spelen en +250km/h rijden op een totaal afgelegen rechte weg [waar echt helemaal niets is en kilometers ver kunt kijken zonder zijwegen] en plots door een bultje in de weg met 2 wielen los komen is best eng :D :X

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:51
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:43:
Ah tof dat je die ervaring hebt opgedaan. Zo'n elektrisch ging interesseert me wel. Heb je ook snelweg gedaan? Wat is impact daarvan op de range? Het ding ziet er ook zo fragiel en smal uit op foto.
Snelweg is killing voor de range. Bij een snelheid van 50 kmpu heb je zo'n 220 km range, bij 90 kmpu 135, en bij 120 kmpu 100.
Fragiel en smal valt wel mee in werkelijkheid. Hij weegt 165-200 kilo (afhankelijk van grootte accupakket) en is qua grootte denk ik gelijk aan een mt-07 of cb500f.
Cool hoor. Op zich, 15.000 lijkt 'veel', maar wat bespaar je wel niet door 40.000km alleen maar banden / remmen en aandrijfriem hoeft te doen? Even ervan uitgaande dat de aandrijfriem niet peperduur is. 40k is denk ik 3 grote en 3 kleine beurten, voor 1500 euro? Betaal je ook minder bpm? :p En natuurlijk de benzinekosten.
Klopt. En je betaalt idd geen bpm, en je hoeft geen wegenbelasting te betalen. Scheelt weer wat. Accu's schijnen ook lang mee te gaan. Als je wilt sneladen ( in een uur 95%) moet je wel 2000 euro bijleggen voor een chademo lader.

Dus de boodschap aan iedereen is: maak eens een proefritje. Volgens mij is er niemand die het niet lachen/bijzonder/plezierig vind om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ze het eens voor elkaar krijgen om de accucapaciteit te verdriedubbelen, denk ik dat het erg hard kan gaan met de verkopen van auto's en motoren. Wat we nu hebben voldoet net, of net niet. 3x zoveel bereik maakt alles anders. Op zo'n ding rijden is sowieso iets wat ik graag eens wil doen. Ben erg benieuwd hoe dat rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t0mmiiiii schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:41:
[...]

Snelweg is killing voor de range. Bij een snelheid van 50 kmpu heb je zo'n 220 km range, bij 90 kmpu 135, en bij 120 kmpu 100.
Fragiel en smal valt wel mee in werkelijkheid. Hij weegt 165-200 kilo (afhankelijk van grootte accupakket) en is qua grootte denk ik gelijk aan een mt-07 of cb500f.
Daar vreesde ik al voor. Daarom is dit ding nog niet bruikbaar voor mij. Ik doe 2x100 km grootste deel op snelweg dus dat is gewoon te nipt. Ook al zou ik kunnen bijladen bij de klant.

Zal voor de lol toch maar eens testen met de melding dat als ze range en bescherming ooit kunnen gelijk trekken met mijn RT ik direct teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vind het ook een mooi ding, zodra de range voor mijn woon-werk verkeer geschikt is(250km enkele reis, keertje snelladen onderweg acceptabel) komt ie zeker op de oprit te staan :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:48:
Als ze het eens voor elkaar krijgen om de accucapaciteit te verdriedubbelen, denk ik dat het erg hard kan gaan met de verkopen van auto's en motoren. Wat we nu hebben voldoet net, of net niet. 3x zoveel bereik maakt alles anders. Op zo'n ding rijden is sowieso iets wat ik graag eens wil doen. Ben erg benieuwd hoe dat rijd.
Dat kost tijd en geld, en dat moeten ze zien te verdienen met de verkoop van deze dingen. Voorlopig zijn de elektrieke motoren en auto's voornamelijk erg geschikt voor het gebruik in een (grote) stad. Maar in Nederland zijn de steden niet groot genoeg en willen we er ook het hele land mee doorcrossen. Als je ziet hoeveel scooters en lichte motorfietsen er in steden als London, Parijs enzo rondrijden, is dat een hele grote markt. Daar zijn die elektrische dingen ideaal voor.

En ik denk ook dat in Nederland de meeste motorrijders het ding voor plezierritjes gebruiken. Een klein deel doet alleen woon/werk. Voor w/w is die korte range niet zo'n probleem, maar ik kan nu met mijn RT tegen de 350km rijden met een tank. En dan kan ik in principe na 15 minuten weer verder.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:51
Als snelladen betekent dat je alsnog een uur moet wachten heeft dat niet zoveel voordelen: dan is 80% in 15/20 minuten een beter alternatief (Tesla toch?). En 250km enkele reis, poeh. Ik heb 200 km retour en dat vind ik al te ver :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:10:
[...]

Toen wij de mergelland route reden was het 1 dag voor de Amstelgold race... Die dag dat er 10duizend amateurs ongeveer ook de mergelland route fietsen... |:( 8)7
Dat was best wel slalommen voor gevorderden en ik was blij met mijn "leovinci herrie pijp".
Repost plaatje tijdens de Mergelland route:
[afbeelding]
Sjonnie 8) :+

Maar dat scheelt veel ja, maatje van mij rijd ook wel eens voorop en die geeft ook wel eens goed gas dat die klote fietsers toch eieren voor hun geld kiezen. :X :D En dan kan ik er mooi achteraan met mijn niet zo herriemakende sigaar. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Het komt allemaal wel. Dit soort dingen ontwikkel je niet even in een paar maanden. In het lab zijn ze natuurlijk al veel verder met accutechnologie, maar het duurt even voor ze er iets van hebben gemaakt waar wij ook wat aan hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren ben ik bij de Decathlon in Best geweest, heb weer wat mooie spullen gekocht (ik kon me niet inhouden :P).
Mooi rugzakje voor op de motor
Afbeeldingslocatie: http://www.decathlon.co.uk/media/821/8216077/big_78b538aca7004a4d8040c4c3b8df712a.jpg
Met 2 liter drinkzak er in.
Verder een fatsoenlijke slaapzak (tot 5 graden Celcius comfortabel, moet genoeg zijn voor 's zomers in Europa :P) met compressiezak erbij.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nee zo heet mijn broertje (werkelijk) die heeft geen Vespa.. :+

Overigens hebben we gisteren goed kunnen rijden maar heb ik natuurlijk geen enkele foto gemaakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Zo motor verkocht, vanaf volgende week motorloos...benieuwd of ik het ga missen...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

martinusz schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:50:
Zo motor verkocht, vanaf volgende week motorloos...benieuwd of ik het ga missen...
Dan ben je hier ook niet meer welkom :+.

Hoezo trouwens verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En 3...2...1... ja, je mist em :)

.
Jellabie schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:26:
Een beetje aan het spelen en +250km/h rijden op een totaal afgelegen rechte weg [waar echt helemaal niets is en kilometers ver kunt kijken zonder zijwegen] en plots door een bultje in de weg met 2 wielen los komen is best eng :D :X
Zo zie je maar weer... een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Mazzel gehad hoor... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
100%.

Iedereen komt terug. Heb een keer drie weken zonder motor gezeten in zes jaar. M'n handen begonnen te jeuken, schuimbekken.

Gelijk weer een andere motor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jolke schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:09:
[...]

Zo zie je maar weer... een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Mazzel gehad hoor... :o
Gebeurt dan niets hoor, de krachten die rond die snelheid tevoorschijn komen zorgen ervoor dat je zo goed als enkel nog rechtuit gaat.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:43

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ghostrider schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:59:
[...]

Gebeurt dan niets hoor, de krachten die rond die snelheid tevoorschijn komen zorgen ervoor dat je zo goed als enkel nog rechtuit gaat.
Nevertheless toch eng op het moment dat je je motor in de begrenzer hoort slagen en je door hebt dat je los bent :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Went vanzelf gewoon wat vaker doen ;) Als je het dan nog gevaarlijk vind aanvoelen moet je gewoon een enduro aanschaffen, kom je wat vaker los en slipt het ook wat vaker. Dan voelt het vanzelf normaal :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:22
Ik deed het ook eens met mijn 250R. Ging iets te hard over een bruggetje. Oeps. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ghostrider schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:37:
Went vanzelf gewoon wat vaker doen ;) Als je het dan nog gevaarlijk vind aanvoelen moet je gewoon een enduro aanschaffen, kom je wat vaker los en slipt het ook wat vaker. Dan voelt het vanzelf normaal :)
Zal er leuk uitzien, een Enduro met 250+ km/u in het mulle zand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 19:50

bakvis

Tweakers.Nerd

Kijk even een paar pagina's terug naar dat filmpje van de zwarte cross (GP klasse). Die R6/R1 gaat d'r toch goed hard over heen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:48:
De Zero SR ziet er voor forensen prima uit wat mij betreft. Zelfs mijn ritjes (125km/dag) is prima te doen als ie snachts weer aan de lader kan.

YouTube: Zero SR - Road Test Review

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
bakvis schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:31:
Kijk even een paar pagina's terug naar dat filmpje van de zwarte cross (GP klasse). Die R6/R1 gaat d'r toch goed hard over heen!
Wel rap, ja, maar ook weer niet zo hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 19:50

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:54:
[...]

Wel rap, ja, maar ook weer niet zo hard :P
Harder dan dat ik met een supersport over de zand zou willen boenderen in ieder geval!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ricepuppet schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:40:

[afbeelding]

Iemand ideeen?
Leuk, motoren uitzoeken!

Buell - M2 Cyclone

Triumph - Speed Triple

Honda - VTR 1000 Firestorm Maar dit is misschien iets te sportief?

Ducati - Monster 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Firestorm! +3

Maar goed, ben natuurlijk een beetje biased hier...
Van het rijtje dat je laat zien, is de VTR wel sportiever qua zithouding, maar ik vind het nog prima te doen. Valt geloof ik nog onder de categorie sport-tour.

[ Voor 12% gewijzigd door Jolke op 11-08-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als je de VTR Firestorm overweegt, kijk dan ook eens naar de Yamaha TRX850! Zelfde klasse, iets minder PK maar wel exclusiever

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, da's ook een mooi model. Werd erg kort gemaakt van 1995-1999, dat maakt ze idd wat exclusiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:04
Zijn er mensen hier met ervaring met de BMW K1200r Sport? Ben in overweging om deze motor aan te schaffen voor woon- werkverkeer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 103 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.