• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Frid0 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:31:
[...]

De wat aangezet, Beta iCloud fotobibliotheek?
Wat doet dat?
Kijk in je instellingen -> icloud -> Foto's

Zet de originelen foto's in icloud en laat een kleiner exemplaar op je telefoon staan, kwaliteit merk je geen verschil op je telefoon, alleen qua ruimte scheelt het veel!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Frid0 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:31:
De wat aangezet, Beta iCloud fotobibliotheek?
Wat doet dat?
Zet al je foto's in iCloud. Je kunt er dan voor kiezen om kleinere versies van de foto's naar je apparaten te downloaden, scheelt weer ruimte. Zie http://support.apple.com/nl-nl/HT6378

edit: euh spuit 11 dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door jelle. op 27-11-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb i phone s5 wanneer ik hem koppel met laptop vista herkent i tunes mijn i phone niet ,hij zegr van hem te ertsellen ,maar dan ben ik alles kwijt ,?? weet iemand raad
Met dank
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Heeft er iemand een idee voor een goede autohouder / carkit voor de iPhone 5S?

Ik heb zelf een auto waar een bluetooth handsfree set in zit ingebouwd en waarbij de iPhone in zijn houder alleen stroom nodig heeft, dus de USB aansluiting van mijn autoradio voorziet die van stroom en bellen gaat via bluetooth over de microfoon en ingebouwde speakers van mijn auto.

Mijn vriendin heeft net een klein autootje gekocht zonder noemenswaardige aansluitingen (behalve een sigarettenaansteker :P). Het blijkt vrij lastig te zijn om een goede carkit te vinden voor minder dan €100. We zijn op zoek naar een totaaloplossing zoals de bekende TomTom houder, die een microfoon en speakertje had ingebouwd. Deze is echter niet te vinden voor de iPhone 5S.

Iemand een goede suggestie? Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jentae op 01-12-2014 17:35 ]

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 17:50
Jentae schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:33:

Ik heb zelf een auto waar een bluetooth handsfree set in zit ingebouwd en waarbij de iPhone in zijn houder alleen stroom nodig heeft, dus de USB aansluiting van mijn autoradio voorziet die van stroom en bellen gaat via bluetooth over de microfoon en ingebouwde speakers van mijn auto.

Mijn vriendin heeft net een klein autootje gekocht zonder noemenswaardige aansluitingen (behalve een sigarettenaansteker :P). Het blijkt vrij lastig te zijn om een goede carkit te vinden voor minder dan €100. We zijn op zoek naar een totaaloplossing zoals de bekende TomTom houder, die een microfoon en speakertje had ingebouwd. Deze is echter niet te vinden voor de iPhone 5S.

Brodit houder!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik de TomTom smartphone houder voor android met een Apple Lightning naar Micro USB adapter, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Kan je ook feestdagen agenda ook instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
323 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:23:
Kan je ook feestdagen agenda ook instellen
Als dit een vraag is: standaard ben je geabonneerd op de Nederlandse feestdagenkalender. Je kunt dit controleren in de Agenda-app via 'Agenda's' > 'Andere' > 'Nederlandse feestdagen' (controleer of er een vinkje voorstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024

AnyGrip Universal Passive Holder UC, 20 eur bij mediamarkt. Prima, goedkoop en simpel. Onlangs gekocht en werkt zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Thanks voor de suggesties voor de houder! Het gaat inderdaad de Tomtom houder icm Micro USB -> Lightning aansluitblokje van Apple worden, zoals eddie-men aangeeft. Hier heb ik goede verhalen over gelezen. De andere suggesties waren ook fijn, maar deze heeft een externe microfoon en speaker ingebouwd, wat wel heel prettig is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jentae op 02-12-2014 16:14 ]

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

jelle. schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:22:
[...]

Als dit een vraag is: standaard ben je geabonneerd op de Nederlandse feestdagenkalender. Je kunt dit controleren in de Agenda-app via 'Agenda's' > 'Andere' > 'Nederlandse feestdagen' (controleer of er een vinkje voorstaat).
Bij mij staand alleen op verjaardag in verder zie ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
323 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:18:
[...]

Bij mij staand alleen op verjaardag in verder zie ik niks
Welke versie draai je? Die kalender zit erin sinds iOS 7.1 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

jelle. schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:19:
[...]

Welke versie draai je? Die kalender zit erin sinds iOS 7.1 dacht ik.
Ik draai op 8.1.1 heb geen Apple computer
Is dat de standaard kalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

De laatste tijd wordt mijn iphone 5s 32 Gb voor mijn gevoel steeds trager. Websites laden duurt soms erg lang en ook het openen van apps duurt steeds langer (lijkt iig zo.).

Wordt deze ervaring hier gedeeld en kan ik misschien wat doen om de telefoon iets sneller te laten worden? (behalve dmv een harde reset...).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Nou, mijn 5s gaat as maandag naar de genius toe, scherm aan rechterzijde laat los, komt langzaam aan naar boven toe zetten. Voelt vreemd aan als je er op drukt. Niet gevallen / gestoten / verbogen , niks. Plaklaag los ofzo. Vreemd dat dit zomaar kan. Dacht dat het scherm geschroefd zat :?
Doet apple dit fixen of swappen ze hem? Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
De schermen zitten met een soort dubbelzijdige tape vast, niet vastgeschroefd. Volgens mij is dit al zo sinds de 1e iPhone. Zou kunnen dat de lijm niet goed meer is.
retlaw schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:35:
De laatste tijd wordt mijn iphone 5s 32 Gb voor mijn gevoel steeds trager. Websites laden duurt soms erg lang en ook het openen van apps duurt steeds langer (lijkt iig zo.).

Wordt deze ervaring hier gedeeld en kan ik misschien wat doen om de telefoon iets sneller te laten worden? (behalve dmv een harde reset...).
Deze ervaring deel ik niet, ik zit echter nog op iOS 7.1.2. Af en toe het toestel helemaal uitzetten wil wel eens helpen, of een keer restoren met iTunes.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Banshee schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:32:
Nou, mijn 5s gaat as maandag naar de genius toe, scherm aan rechterzijde laat los, komt langzaam aan naar boven toe zetten. Voelt vreemd aan als je er op drukt. Niet gevallen / gestoten / verbogen , niks. Plaklaag los ofzo. Vreemd dat dit zomaar kan. Dacht dat het scherm geschroefd zat :?
Helaas wel. Ik ben vorige week langsgeweest voor precies hetzelfde probleem. Mijn scherm liet ook los in de rechterboven hoek. Het is gewoon onder garantie gerepareerd. Ik was het toestel een uurtje kwijt. In dat uur is er een nieuw scherm op gemonteerd. Voordeeltje dus dat ik weer een krasvrij scherm heb nu!

Ik heb het toestel een 'harde reset' gegeven en dat heeft de snelheid weer wat verbeterd gelukkig.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb gemerkt at mijn iPhone een beetje een raar fenomeen vertoont met batterij percentage, namelijk dat het 91% aangeeft, maar na een reboot 98%. Een hele vreemde bug. Ik ben alleen niet zeker of het alleen bij dit toestel voorkomt of eigenlijk bij alle apparaten met de allernieuwste versie van iOS.

Iemand anders die dit probleem is tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Phntm schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:28:
Ik heb gemerkt at mijn iPhone een beetje een raar fenomeen vertoont met batterij percentage, namelijk dat het 91% aangeeft, maar na een reboot 98%. Een hele vreemde bug. Ik ben alleen niet zeker of het alleen bij dit toestel voorkomt of eigenlijk bij alle apparaten met de allernieuwste versie van iOS.

Iemand anders die dit probleem is tegengekomen?
Vaak wijst dat op een versleten batterij.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SgtElPotato schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:40:
[...]

Vaak wijst dat op een versleten batterij.
Jammer, zit ik nou net over mijn garantie periode heen. Kan ook mijn toestel niet kwijt raken. Apple zal zeker gaan zeuren en dan zeggen dat ik te laat ben. Kan het echter toch niet een glitch/bug zijn in iOS 8.1.2? Heb het ook sinds die update pas voor het eerst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Phntm schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:15:
[...]

Jammer, zit ik nou net over mijn garantie periode heen. Kan ook mijn toestel niet kwijt raken. Apple zal zeker gaan zeuren en dan zeggen dat ik te laat ben. Kan het echter toch niet een glitch/bug zijn in iOS 8.1.2? Heb het ook sinds die update pas voor het eerst gezien.
Ehm, je hebt gewoon per wet 2 jaar garantie in nederland, en Apple die houdt zich netjes eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:54
Phntm schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:15:
[...]

Heb je al een kalibratie van de batterij uitgevoerd? Ik had laatst ook dat het percentage van de batterij ineens met 20% omhoog sprong toen ik mijn iPhone aan de oplader legde…

Oh en inhakend op de opmerking van Mizgala, soms wil Apple moeilijk doen over die 2 jaar. Wat je dan het beste kan doen is vragen om het consumer law formulier. Dan zijn ze vaak wat inschikkelijker met je garantie-aanvraag ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Volkan1984 op 26-12-2014 20:47 . Reden: Aanvulling en zpellvaudt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Volkan1984 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:45:
[...]

Heb je al een kalibratie van de batterij uitgevoerd? Ik had laatst ook dat het percentage van de batterij ineens met 20% omhoog sprong toen ik mijn iPhone aan de oplader legde…

Oh en inhakend op de opmerking van Mizgala, soms wil Apple moeilijk doen over die 2 jaar. Wat je dan het beste kan doen is vragen om het consumer law formulier. Dan zijn ze vaak wat inschikkelijker met je garantie-aanvraag ;)
Heb even een battery calibration uitgevoerd. Echter zie ik nu overal op het internet men klagen over rare battery drain en battery glitches. Sinds die calibration draint mijn telefoon toch wel sneller voor mijn gevoel. Even kijken hoe hij het morgen doet na dat ik hem even oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Banshee schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:32:
Genius bezocht, na 1,5 uur zat er een nieuw scherm in, die deze keer wel vast zit zoals het hoort.
Werd totaal niet moeilijk over gedaan. Werd na 10 sec al gezegd slecht fabrikaat. Gaan we vervangen 👍
Top geregeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Laatst online: 22:05
Kan iemand me vertellen hoe het zit met garantie in dit geval:

- Begin december 2014 een 5S overgenomen, oorspronkelijke aankoop via Vodafone 30 oktober 2013
- 26 oktober 2014 is hij nog gerepareerd bij Apple (hele voorkant vervangen)
- 2 januari 2015 heb ik hem ingeleverd voor reparatie wegens krakende rand home knop, volgende dag alsnogeen 'nieuwe' voor in de plaats gekregen

Geld voor dit toestel alleen een garantie van 90 dagen bij apple / tot eind oktober 2015 garantie via Vodafone / 2 jaar (volgens nederlands recht) na 3 januari garantie bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Oorspronkelijke garantie blijft gelden + eventuele extra garantie daarbuiten als hij net gerepareerd is (90 dagen). Maar aangezien hij nog ruim binnen de 2 jaar zit (en je in NL sowieso langer kunt claimen gezien het type product en redelijke verwachtingen) overlappen die twee termijn elkaar. Dus sowieso tot 30 okt 2013 moet je veilig zitten en daarna als ze moeilijk gaan doen wijzen op het consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Pyrone89 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:26:
Oorspronkelijke garantie blijft gelden + eventuele extra garantie daarbuiten als hij net gerepareerd is (90 dagen). Maar aangezien hij nog ruim binnen de 2 jaar zit (en je in NL sowieso langer kunt claimen gezien het type product en redelijke verwachtingen) overlappen die twee termijn elkaar. Dus sowieso tot 30 okt 2013 moet je veilig zitten en daarna als ze moeilijk gaan doen wijzen op het consumentenrecht.
Ok, Maar dan kan ik na die 90 dagen niet meer terecht bij Apple zelf, maar moet ik bij Vodafone zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Na het eerste jaar (in dit geval na 30 oktober 2014) moet je inderdaad naar de verkoper.

Zoals ik het lees is Apple al coulant geweest mbt tot je homeknop. Normaal gesproken krijg je 90 dagen garantie op de reparatie, niet op het gehele product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Domino schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:29:
Na het eerste jaar (in dit geval na 30 oktober 2014) moet je inderdaad naar de verkoper.

Zoals ik het lees is Apple al coulant geweest mbt tot je homeknop. Normaal gesproken krijg je 90 dagen garantie op de reparatie, niet op het gehele product.
Nou, het euvel was onderdeel van wat eerder gerepareerd was. De home knop + scherm is eind oktober namelijk vervangen, en nu was er opnieuw iets mis met de home knop (toen deed touch ID het niet, nu kraakte hij bij de rand). Verschil is alleen dat ik nu een nieuw exemplaar heb gekregen, aangezien reparatie blijkbaar niet zinvol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Nu (na 11 maanden) heeft de Powerknop van mijn iPhone 5 S het begeven. Verder ziet het toestel er uit als nieuw. Nu heb ik me wat ingelezen over de garantie via Apple. Volgens mij zijn de opties:

1. Afspraak maken bij de Genius Bar in de Apple Store;
2. Via het opstuur traject van Apple;
3. Bij de verkopen de partij (Belcompany) een reparatie aanvraag doen.

Voor de Apple store moet ik behoorlijk wat reizen. Wordt hier je toestel altijd omgeruild, of ook gerepareerd? Dan moet ik namelijk weer een keer afreizen en ben ik mijn iPhone alsnog kwijt. Bij opsturen naar Apple zelf, wordt dan ook altijd je iPhone omgeruild? Naar Belcompany gaan lijkt me de meest lange weg en de minst interessante optie.

Wat ik ook huiverig voor ben, is dat ik een losse ‘nieuwe’/gerefurbished iPhone krijg teruggestuurd en dat het serienummer niet meer gelijk is aan de verpakking die ik heb, wat weer vragen oplevert als ik een keer mijn iPhone wil verkopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53

ötzi

eclecticus

Via Apple regelen, als ze geen reparatie doen ruilen ze gewoon om voor een nieuw of refurbished toestel.
Komt altijd in dat geval met doos in seal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ötzi schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:51:
Via Apple regelen, als ze geen reparatie doen ruilen ze gewoon om voor een nieuw of refurbished toestel.
Komt altijd in dat geval met doos in seal :-)
En dan langs gaan bij de Apple Store of via een service aanvraag op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53

ötzi

eclecticus

Ga zelf altijd naar de store maar woon er bijna naast, lijkt me dat ze over via de website dezelfde service bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Jumpman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:05:
Wat ik ook huiverig voor ben, is dat ik een losse ‘nieuwe’/gerefurbished iPhone krijg teruggestuurd en dat het serienummer niet meer gelijk is aan de verpakking die ik heb, wat weer vragen oplevert als ik een keer mijn iPhone wil verkopen.
Ik kreeg bij m'n vervangende toestel de stickers met het serienummer voor op de verpakking mee.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Canaria schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:13:
[...]

Ik kreeg bij m'n vervangende toestel de stickers met het serienummer voor op de verpakking mee.
Die ervaring heb ik ook. Waarbij er nog een onderscheid te maken valt in refurbished en remanufactured. Dat laatste is waarschijnlijker als je een vervanging krijgt.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Maar in de Apple Store krijg je dus bijna altijd een nieuwe in verpakking, en via het post traject een refurbished of remanufractured met stickers voor op de verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:44:
Maar in de Apple Store krijg je dus bijna altijd een nieuwe in verpakking, en via het post traject een refurbished of remanufractured met stickers voor op de verpakking?
Nee hoor. In de Apple store krijg je meestal ook gewoon een refurbished uit een wit of bruin doosje. Althans, dat is mijn ervaring.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
Heeft er iemand last van dat de camera op de achterzijde niet meer werkt? Met de voorste camera kan ik gewoon foto's maken maar de voorzijde focust niet. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd, de 5S draait de nieuwe IOS.

[ Voor 22% gewijzigd door layzzzz op 16-01-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:17
Ik had Wi-fi problemen met mijn iPhone 5s. Volgens mij sinds iOS8. Mijn iPhone 5 en iPad mini hebben nergens last van die iOS 7 draaien. Maar goed, frustratie alom.. Soms kon ik gewoon écht niet browsen. Een aantal keren Apple support gebeld en een paar keer langs de Genius bar, en een hoop dingen geprobeerd. Echt meer dan gebruikelijk is. Uiteindelijk zei Apple dat ik hem maar moest omruilen voor een nieuw toestel. De grap is dat daar nog iOS 7.1.1 op draait, en HE-LE-MAAL nergens meer last van. Heerlijk. Alleen durf ik nu dus niet naar iOS 8 meer te gaan. En ik denk dat ik het ook gewoon niet doe.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met de iPhone 5s. Hij houdt geen instellingen meer vast, bijvoorbeeld batterij percentage en de beltonen. Wanneer ik het vinkje aanzet van bijvoorbeeld batterij percentage aanzet, doet die het wel, maar als ik uit instellingen ga is het weer teruggezet naar de standaardinstelling, batterij percentage uit. Hetzelfde verhaal is bij de beltonen, hij gaat telkens weer naar de standaard beltoon. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rare software issue's? Even een restore doen met een iCloud backup en anders een firmware install met een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
gegroet,

Probleempje:

Ik ga naar Camera Roll, selecteer een foto en wil deze met email versturen. Ik druk hiervoor op dat icoontje linksonder (vierkantje met pijl boveneen) en dan opent zich alle mogelijkheden om dus die foto op verschillende manieren door te sturen, daar staat dus o.a. mail, facebook, whatsapp, twitter etc in.

Ik druk dus op email en dan, vroeger, opende zich mn standaard email client en kon ik deze sturen
Nu krijg ik "Add Account" te zien, met daarin de keuzes om een nieuw email account in te stellen (voor Outlook, Gmail, etc)

Waarom??

Ik heb al een actieve Gmail account aanstaan, en krijg alsnog toch die Add Account window te zien.
Dit ondanks alle instellingen (Gmail als standaard email, zorgen dat Email functie aanstaat in instellingen etc.)

Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb nu al een aantal keren ervaren dat ik bij het aansluiten van de oplader, mijn 3 weken oude iPhone 5S niet wil laden. Kabel er een aantal keren uithalen en weer instoppen zorgde er meestal voor dat de telefoon weer ging opladen.

Nu krijg ik sinds een dag of 2 ook af en toe de melding als de lader is aangesloten dat het geen ondersteunde accessoire zou zijn. Ik gebruik gewoon de origineel meegeleverde Apple lader en lightningkabel.

Herkent iemand dit? Ik ga vanavond een andere lader en kabel (iPhone 4S blokje met iPad kabel) proberen om te kijken of het probleem daarbij ook optreedt. Er zit verder geen stof of vuiligheid in de connectorpoort.
knakker2 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:44:
Ik heb al een actieve Gmail account aanstaan, en krijg alsnog toch die Add Account window te zien.
Dit ondanks alle instellingen (Gmail als standaard email, zorgen dat Email functie aanstaat in instellingen etc.)

Kan iemand dit verklaren?
Staat de mailoptie wel aan onder je accountsettings of gebruik je de default Gmail app?

[ Voor 25% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-01-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:06:
Ik heb nu al een aantal keren ervaren dat ik bij het aansluiten van de oplader, mijn 3 weken oude iPhone 5S niet wil laden. Kabel er een aantal keren uithalen en weer instoppen zorgde er meestal voor dat de telefoon weer ging opladen.

Nu krijg ik sinds een dag of 2 ook af en toe de melding als de lader is aangesloten dat het geen ondersteunde accessoire zou zijn. Ik gebruik gewoon de origineel meegeleverde Apple lader en lightningkabel.

Herkent iemand dit? Ik ga vanavond een andere lader en kabel (iPhone 4S blokje met iPad kabel) proberen om te kijken of het probleem daarbij ook optreedt. Er zit verder geen stof of vuiligheid in de connectorpoort.

[...]

Staat de mailoptie wel aan onder je accountsettings of gebruik je de default Gmail app?
Ja, tandenstoker door de oplaadsocket halen en ging weer goed. Bleek een halve spijkerbroek in stof in te zitten. Waarschijnlijk kan je laadstekkertje er nu ook niet echt helemaal meer in, door opgehoopte zooi in het gaatje.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het gekke is dus dat er niks aan stof in zit. In het verleden wel problemen gehad met stof in de poort bij een eerdere iPhone en ben bekend met het schoonmaken ervan. Ik zal even aankijken of het probleem met de andere lader ook optreedt. Anders heb ik misschien per ongeluk een oude lightningkabel verwisseld waar misschien een breukje in zit of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Sinds een paar weken heb ik last van het Touch ID 'fade' probleem, eigenlijk bijna van de ene op de andere dag. Ik heb wat gezocht maar het enige wat ik kan vinden is dat er vorig jaar een patch voor is geweest. Ik draai nu 8.1 dus dat is het issue niet. Ik heb ook al een paar keer mijn finger prints gewist en opnieuw erin gezet, dit werkt dan een dag of wat en dan is het weer mis. Iemand ook deze ervaring?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:06:

[...]

Ja. Gmail is default, iCloud is de andere optie maar deze staat niet aan.
In dat scherm met Mail/contacts/calendars/notes staat 'mail' ook op groen

Ik los het nu even op door foto's te Copy/pasten maar echt handig is dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 16:54
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:24:
Sinds een paar weken heb ik last van het Touch ID 'fade' probleem, eigenlijk bijna van de ene op de andere dag. Ik heb wat gezocht maar het enige wat ik kan vinden is dat er vorig jaar een patch voor is geweest. Ik draai nu 8.1 dus dat is het issue niet. Ik heb ook al een paar keer mijn finger prints gewist en opnieuw erin gezet, dit werkt dan een dag of wat en dan is het weer mis. Iemand ook deze ervaring?
Laat je iPhone ff een paar 100x je vingerafdruk leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Ik heb nu met mijn iPhone 5S hetzelfde probleem als ik had met mijn iPhone 4S: batterij loopt ten eerste vrij snel leeg en daarnaast als ik nog zo rond de 13 procent over heb, schakelt hij zichzelf uit. Probeer ik hem aan te doen, geeft ie aan dat hij leeg is. Zodra ik de oplader er in doe, springt hij direct aan (wat niet zo is als hij écht leeg is). Daarnaast zag ik gister dat als ik hem op ga laden rond de 14 procent dat hij direct verspringt naar 20+ procent, zodra ik hem van de lader weer haal, springt hij weer naar 12/13%.
Herkent iemand dit probleem, of enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb altijd opgeladen met de bijgeleverde Apple oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
timwijn schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:25:
Ik heb nu met mijn iPhone 5S hetzelfde probleem als ik had met mijn iPhone 4S: batterij loopt ten eerste vrij snel leeg en daarnaast als ik nog zo rond de 13 procent over heb, schakelt hij zichzelf uit. Probeer ik hem aan te doen, geeft ie aan dat hij leeg is. Zodra ik de oplader er in doe, springt hij direct aan (wat niet zo is als hij écht leeg is). Daarnaast zag ik gister dat als ik hem op ga laden rond de 14 procent dat hij direct verspringt naar 20+ procent, zodra ik hem van de lader weer haal, springt hij weer naar 12/13%.
Herkent iemand dit probleem, of enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb altijd opgeladen met de bijgeleverde Apple oplader.
Dat lijkt me een batterij probleem, ff melden bij Apple, ze kunnen dan de kwaliteit van de batterij checken (digitaal) en dan vervangen ze hem indien daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:08
Iphone 5s, nog geen halfjaar oud.. Gaat soms van 40% naar 1% batterij in enkele seconden, en valt dan na 5 minuten uit

Naar de apple store geweest, deze vertellen mij dat de batterij in uitstekende staat is en dat het een software probleem was. Dus tijdje rondgelopen met fabrieksinstellingen maar het probleem gaat natuurlijk gewoon door.

Ik zit dus nog ruim binnen de garantie periode, en de apple store zegt dat het mijn eigen schuld is.
Advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het is een batterijprobleem, is hier al vaak langs gekomen.
Batterij is gewoon niet helemaal jofel meer, nieuwe zal het zeker oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
DaanHetEendje schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:03:
Iphone 5s, nog geen halfjaar oud.. Gaat soms van 40% naar 1% batterij in enkele seconden, en valt dan na 5 minuten uit

Naar de apple store geweest, deze vertellen mij dat de batterij in uitstekende staat is en dat het een software probleem was. Dus tijdje rondgelopen met fabrieksinstellingen maar het probleem gaat natuurlijk gewoon door.

Ik zit dus nog ruim binnen de garantie periode, en de apple store zegt dat het mijn eigen schuld is.
Advies? :)
Terug naar de Apple store en aangeven dat hun oplossing (terug naar fabrieksinstellingen) niet werkte en dat je graag dit binnen een uur opgelost wilt hebben (hoe je het vraagt bepaald denk ik de kans op succes, vriendelijkheid helpt... :) ). Dan krijg je dus een ander toestel (nieuw/refurbished).

[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 02-02-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ander toestel lijkt me sterk, nieuwe batt erin is 5 min werk voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHetEendje
  • Laatst online: 10-09 17:08
Dank u allen, ik zal dan uit mijn werk even langs de apple store gaan weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Ben ik eigenlijk de enige waar Spotlight search niet werkt op een 5s?

Heb mijne gekocht eind 2014 en kwam met 7.1.x ofzo maar sinds 8.1.2 krijg ik steeds ''search iPhone'' ipv ''search Spotlight '' en heb al zowat elke gimmick geprobeerd dit ik online vind ( restart phone, select/deselect certain spotlight criteria , etc ) maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Heet bij mij ook gewoon search iPhone, maar de zoekresultaten zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Net zo verwarrend als naar iMessage op je telefoon zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Katmi schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:12:
Ben ik eigenlijk de enige waar Spotlight search niet werkt op een 5s?
Heb je toevallig 'taal en regio' afwijkend ingesteld? Ik heb gemerkt dat Spotlight dan niet werkt. Na het veranderen van deze instellingen moet je de iPhone wel opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
epias schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:43:
[...]
Heb je toevallig 'taal en regio' afwijkend ingesteld? Ik heb gemerkt dat Spotlight dan niet werkt. Na het veranderen van deze instellingen moet je de iPhone wel opnieuw opstarten.
Dus als ik English U.K als taal gebruik moet de region op United Kingdom staan voor Spotlight ?
Best wel apart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Katmi schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:05:
[...]

Dus als ik English U.K als taal gebruik moet de region op United Kingdom staan voor Spotlight ?
Best wel apart :X
Klinkt als typische Apple logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:43
Ik heb mijn 5S in engels staan, regio op Nederland en heb geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Even een korte vraag, hopelijk kunnen jullie meedenken.

Mijn vrouw is, uiteraard per ongeluk, bovenop haar 3 maanden oude 5S gaan zitten. Gevolg: 'een kromme'. Behuizing is iets geknakt, scherm doet het nog maar de voorkant lijkt ook licht gebogen. Sim kaart wordt niet meer herkend. Uiteraard is het gewoon, domme, domme, eigen schuld maar ik vind het wel even lastig om te bepalen wat nu slim is. Zomaar even een nieuwe halen kan natuurlijk, maar is nogal kostbaar. Heb echter ook weinig vertrouwen in een reparatietraject als ik zie wat er (aan de buitenkant althans) allemaal beschadigd is. Het is m.i. geen simpele reparatie als even een achterkantje vervangen of een nieuw schermpje er in.

Dan maar bij een Apple Store melden? Kijken wat zij er van maken? Ik las ook iets over voor 240 euro een refurbished toestel terugkopen bij onherstelbare iPhones, iemand daar ervaring mee? Of toch gewoon bij de eerste de beste reparatieshop inleveren? Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ga navragen bij de Apple store

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Servor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:29:

Mijn vrouw is, uiteraard per ongeluk, bovenop haar 3 maanden oude 5S gaan zitten. Gevolg: 'een kromme'. Behuizing is iets geknakt, scherm doet het nog maar de voorkant lijkt ook licht gebogen. Sim kaart wordt niet meer herkend. Uiteraard is het gewoon, domme, domme, eigen schuld maar ik vind het wel even lastig om te bepalen wat nu slim is. Zomaar even een nieuwe halen kan natuurlijk, maar is nogal kostbaar. Heb echter ook weinig vertrouwen in een reparatietraject als ik zie wat er (aan de buitenkant althans) allemaal beschadigd is. Het is m.i. geen simpele reparatie als even een achterkantje vervangen of een nieuw schermpje er in.

Dan maar bij een Apple Store melden? Kijken wat zij er van maken? Ik las ook iets over voor 240 euro een refurbished toestel terugkopen bij onherstelbare iPhones, iemand daar ervaring mee? Of toch gewoon bij de eerste de beste reparatieshop inleveren? Tips zijn welkom!
http://support.apple.com/...oduct=iphone&locale=nl_NL

€261,10 voor een out-of-warranty reparatie. Wellicht kun je het op de inboedel verhalen? Even de voorwaarden daarvan nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik zal nog eens kijken naar de inboedelverzekering, maar wil ook geen dubieuze trajecten in (en vind het gewoon een eigen schuld verhaal, dus ga er zeker geen verzekering voor tillen). Dichtstbijzijnde Apple Store zit op bijna een uur rijden dus wil daar wel goed voorbereid naartoe, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Servor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:44:
Ik zal nog eens kijken naar de inboedelverzekering, maar wil ook geen dubieuze trajecten in (en vind het gewoon een eigen schuld verhaal, dus ga er zeker geen verzekering voor tillen). Dichtstbijzijnde Apple Store zit op bijna een uur rijden dus wil daar wel goed voorbereid naartoe, vandaar.
Ik geef zelf ook niet de voorkeur aan reparatie door derden. Was eens in zo'n winkel en die kerel pakte met z'n blote handen een printplaat beet. Die heeft waarschijnlijk nog nooit van statische elektriciteit gehoord. Als zo'n kerel het verknalt heb je pas echt een probleem en geen poot om op te staan.
Als je besluit naar Apple zelf te gaan, dan niet vergeten een afspraak bij de 'Genius' te maken he, anders sta je er misschien voor niets.
Die van jou ruilten ze dan om voor een geremanifactuurde die net zo goed zou moeten zijn als een nieuwe (maar die in de online store toch altijd voor een paar tientjes minder verkocht worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Servor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:29:

Wellicht kort door de bocht maar om je een (mogelijke) indruk te geven: mijn 5s is twee weken geleden door een verkeersongeval (onderuit gegaan met de fiets door een roekeloze scooter die tegen mij aan botste) ook verbogen, hierbij een scheur bij de - knop en een knik bij de sim-kaart slot. De kaart wordt net als bij je vrouw niet herkend, het scherm functioneert echter is de flatcable wel beschadigd (en vertoont dus geregeld geen beeld. Gezien de schade is deze door een een Apple Certified Support Specialist al afgeschreven als "financieel total loss". Het logicboard is ook beschadigd namelijk.

Uiteraard is dit geen leidraad voor wat jij kan verwachten, wellicht is het minder erg (durf ik niet te zeggen) maar bereid je voor op het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ja en laat je zoiets door een onbekende repareren, dan merkt die wellicht de breuk in de flat cable niet op. Vervolgens denk jij dat je toestel weer goed is en heb je zo weer een probleem. Ik heb zelf ervaring met een hele oude iPhone 4 die ik in een tweedehandszaakje gekocht heb. Alles wat er aan kan mankeren mankeert er dan ook aan. Van haperende homebutton tot wifi dat vaak niet werkt. En alle onderdelen die er bij in de buurt liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik zou er ook eerst eens mee naar de Apple store gaan, kijken wat zij ervan zeggen.
Wat de refurbished toestellen betreft, hier in de kennissenkring goede ervaringen met enkele exemplaren, dus dat is zeker 'n optie. Moet uiteraard wel origineel Apple refurbished zijn, niet eentje, waar 'n hobbyist gewoon 'n nieuw voor- en achterkantje op heeft gezet :)

Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Servor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:44:
Ik wil ook zeer zeker niet suggereren dat je de verzekering op moet lichten...

maar soms staat erin expliciet vermeld dat er enige schade (ook door eigen schuld) is gedekt. Mijn inboedel dekt bijvoorbeeld jaarlijks tot €1000 schade met een eigen risico van €100 per voorval. Daarnaast mag ik zelf de hersteller uitkiezen, in dit geval zou dat dus gewoon Apple zijn.

Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
[zeikmodes] Wat blijft de 5S toch een gammel toestel in mijn ervaring. Exemplaar van 4 weken oud en de lightningconnector is defect. Toestel laadt regelmatig niet meer op of geeft meldingen over accessoires die mogelijk niet werken, terwijl ik gewoon de originele Apple oplader en kabel gebruik. Scherm begint ook alweer lekker te klikken in de behuizing en de touch-id button lijkt niet goed te zitten/ reageert niet altijd op het indrukken van de toets. Toestel is niet gevallen of beschadigd.

Als dit nou de eerste 5S was waar ik dit soort gezeur mee heb, dan zou ik niet klagen. De winkel wil hem opsturen. Inmiddels maar weer een express replacement aangevraagd bij Apple.

Qua formaat van het toestel zijn er wat mij betreft niet heel veel alternatieven. En qua camera en besturingsysteem blijf ik toch een beetje bij de 5S hangen... [/zeikmodus uit]

-edit- Ik vergeet nog het pisgele scherm te vermelden. Witte pagina's zijn echt niet om aan te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 11-02-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

BillSpaarbank schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:08:
[zeikmodes] Wat blijft de 5S toch een gammel toestel in mijn ervaring. Exemplaar van 4 weken oud en de lightningconnector is defect. Toestel laadt regelmatig niet meer op of geeft meldingen over accessoires die mogelijk niet werken, terwijl ik gewoon de originele Apple oplader en kabel gebruik. Scherm begint ook alweer lekker te klikken in de behuizing en de touch-id button lijkt niet goed te zitten/ reageert niet altijd op het indrukken van de toets. Toestel is niet gevallen of beschadigd.

Als dit nou de eerste 5S was waar ik dit soort gezeur mee heb, dan zou ik niet klagen. De winkel wil hem opsturen. Inmiddels maar weer een express replacement aangevraagd bij Apple.

Qua formaat van het toestel zijn er wat mij betreft niet heel veel alternatieven. En qua camera en besturingsysteem blijf ik toch een beetje bij de 5S hangen... \[/zeikmodus uit]

-edit- Ik vergeet nog het pisgele scherm te vermelden. Witte pagina's zijn echt niet om aan te zien.
Misschien een Sony xperia z3 compact? Kun je ook je zeikmodus aan laten staan, dit toestel is namelijk waterdicht!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
:')

Ja, maar dan kan ik iedere 3 weken een voor of achterkant laten vervangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
BillSpaarbank schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:08:

Qua formaat van het toestel zijn er wat mij betreft niet heel veel alternatieven. En qua camera en besturingsysteem blijf ik toch een beetje bij de 5S hangen... \[/zeikmodus uit]

Dit heb ik dus gehad met de iPhone 5 (geel scherm, scherm los, camera fout = 3x binnen garantie vervangen). Nu een iPhone 5s gekregen (na 3x was ik er wel klaar mee) en daar heb ik dus helemaal geen problemen mee! M'n vrouw heeft er ook één en die werkt ook perfect.
Mijn beeld was dus dat de iPhone 5 fouten bevatte die in de 5s opgelost zijn...

Bizar dat jij dan dezelfde problemen hebt als ik, maar dan bij een 5s! Ik vrees alweer voor die van mij ;) .

Het formaat en iOS zijn voor mij ook de redenen om bij de 5s te blijven, maar als ik die problemen ook weer krijg dan gaan we weer rondkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Bedankt voor de tips trouwens mensen, we zijn even in conclaaf met onze verzekering of eea gedekt wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
Is het nog de moeite waard om de iPhone 5s nieuw te kopen? Staan volgens mij op voor 500 euro tegenwoordig, Sinds de iPhone 5 ben ik al helemaal gek van het design van de iPhone 5/5S en vind deze dan ook vele malen mooier dan de iPhone 6,
Kan de iPhone 5s qua hardware nog 2 jaartjes mee of word ie dan wel erg outdated?
Ik heb zelf de iPhone 4 3 jaar lang gebruikt, ben half jaar geleden overgestapt naar Galaxy s4 en dat bevalt me niet zo:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:38:
Hoi!
Is het nog de moeite waard om de iPhone 5s nieuw te kopen? Staan volgens mij op voor 500 euro tegenwoordig, Sinds de iPhone 5 ben ik al helemaal gek van het design van de iPhone 5/5S en vind deze dan ook vele malen mooier dan de iPhone 6,
Kan de iPhone 5s qua hardware nog 2 jaartjes mee of word ie dan wel erg outdated?
Ik heb zelf de iPhone 4 3 jaar lang gebruikt, ben half jaar geleden overgestapt naar Galaxy s4 en dat bevalt me niet zo:(
Ik denk dat de 5s zeker nog een jaar of 2 mee kan. De A8 processor in de 6 is eigenlijk maar een beetje sneller dan de A7 in de 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Via Groupon een nieuwe batterij voor 12 EUR te bestellen.

Als je dus zo nu en dan een sprong ziet van <20% batterij naar 1% als je bijvoorbeeld de camera even gebruikt, is dat dan het teken dat na een jaar gebruik en +350 oplaad-cycles het misschien tijd wordt Gebruik te maken van deze goedkope aanbieding en een nieuwe batterij er in te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een dual sim adapter voor in de iPhone? Ik heb een iPhone 5s prive en van mijn werk en wil deze graag combineren.

Ik vind verschillende adapters online maar kan nergens vinden of deze echt goed werken. Misschien dat iemand hier mij kan helpen?

Deze vind ik bijvoorbeeld: http://www.tinydeal.com/2...or-iphone-5-p-141360.html

Maar ook deze: http://www.dx.com/p/dual-...one-5-177356#.VPWAs3yG9HM

En ze hebben ze zelfs ingebouwd in een case (wat ik liever niet heb): http://www.dx.com/p/ks-02...black-183700#.VPWA4XyG9HM

Ook Bol.com verkoopt ze maar daar kosten ze meteen weer 25 euro of meer terwijl je dezelfde chinese producten krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 21:04
moet ik eerst me iphone activeren met een simkaart wil ik zien hoelang ik nog apple care heb??

Kan bij m'n 2e hands gekochte iphone dit niet zo snel vinden. Of komt het omdat die net nieuw is?

Al gekeken bij apple service, maar 't stond nergens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:55
Hij moet volgens mij sowieso minimaal 1 keer geactiveerd zijn en aangezien het een tweedehands toestel betreft lijkt me dat dat al het geval moet zijn.

Kijk anders even op deze pagina >

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaIker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo allemaal,
Afgelopen week naar een telefoonzaak geweest om het scherm van mijn iPhone 5s te laten vervangen.
Alles deed het na de vervangingen helemaal top, behalve dat mijn scherm niet meer op zwart ging tijdens het bellen. Vervolgens teruggegaan naar de winkel om dit probleem te verhelpen. Meneer zei dat de sensor verschoven kon zijn met het vervangen. Nadat hij tot 3x toe had geprobeerd de sensor op de goede plek te plaatsen, was het hem niet gelukt. Ik moest later maar even terugkomen zodat hij een nieuwe sensor erin kon zetten. Na 5m kwam ik erachter dat nu ook mijn voor en achter camera defect waren in de vorm van zwart beeld.
Ik een paar dagen later weer terug naar de winkel, waar meneer zei dat het locker van het scherm tijdens het bellen en het nu zwart zijn van mijn camera's te maken heeft met dezelfde sensor. Dit vind ik raar aangezien er met mijn camera na de scherm vervanging niks mis was. de sensor was op dat moment gelukkig binnen, dus meneer kon beginnen met de reparatie. Echter na de vervangen van de sensor, deed hij nog precies hetzelfde. Meneer vertelde mij toen dat hij nu een originele sensor moest bestellen en dat daarmee mijn telefoon gemaakt kon worden.
Nu heb ik wat research gedaan en ben ik erachter gekomen dat het probleem van het niet uitgaan van het scherm kan zijn ontstaan door het ontbreken van de behuizing van de proximity sensor. Het probleem is alleen dat dit volgens mij niks te maken heeft met en mijn voor en mijn achter camera.
Ik krijg gewoon sterk de indruk dat de al zo aardige meneer van de telefoonwinkel mij nu gewoon een oor aan aan het naaien is door mij onnodig in de kosten te jagen.
Nu heb ik zelf amper verstand van het technische gedeelte van een iPhone, dus zoek ik iemand die mijn theorie kan bevestigen of eventueel een oplossing kan bieden voor de problemen die ik op dit moment met mijn iPhone ervaar.

Alvast bedankt,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@Walker, Bas,

Zonder je technische vragen te kunnen beantwoorden, heb ik wel vragen voor je m.b.t. de winkel:

Je hebt het steeds over één meneer, maar dat zegt nog niets over de functie van "deze meneer".
-Is het een plaatselijke winkel
-Zijn er elders ook filialen
-Landelijke keten
-Is deze meneer medewerker, filiaalmanager, of eigenaar

Belangrijk voor jou, wat is er voor jou te achterhalen m.b.t. garantie op deze reparatie.
Staat dit op je factuur, op de website van de (lokale) winkel of landelijke keten?

Zo snel mogelijk je garantie op deze reparatie digitaal veilig stellen en een bevoegd persoon van dit bedrijf op de hoogte brengen van "de meneer" die naar jou toe in gebreke blijft.
Want zoals je het schrijft wordt je inderdaad aan het lijntje gehouden, en volgens mij wil geen één winkel eigenaar dit!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 17:39
Iemand enig idee waarom ik met mijn 5s sinds vrijdag niet meer thuis op WiFi (Ziggo) kan? Werk normaal op alle andere plekken, en thuis kan ik wel met overige apparaten verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er een alternatief is als je iPhone 5s niet meer met de PC kan connecten om muziek van de telefoon af te halen?
iPhone connector is defect maar wil de muziek eraf halen voordat hij weg gaat.
Geen iTunes backup aanwezig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:22:
Iemand enig idee of er een alternatief is als je iPhone 5s niet meer met de PC kan connecten om muziek van de telefoon af te halen?
iPhone connector is defect maar wil de muziek eraf halen voordat hij weg gaat.
Geen iTunes backup aanwezig helaas.
Laten synchroniseren dmv wifi, maar daar moet je iphone wel voor aan kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 14-03-2015 14:23 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Fietsbel schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Laten synchroniseren dmv wifi, maar daar moet je iphone wel voor aan kunnen.
Als dat nog niet ingeschakeld is kun je dat alleen inschakelen door hem eerst met een kabel te verbinden dacht ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:51:
[...]

Als dat nog niet ingeschakeld is kun je dat alleen inschakelen door hem eerst met een kabel te verbinden dacht ik |:(
Klopt :(
Zoek me wezenloos, maar bestaat er dus geen enkele andere methode om je muziekbestanden eraf te halen via wifi??

Edit:
Gevonden!
iZip Pro en DropBox :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
ik zoek een gratis offline navigatie voor mijn 5s op de fiets.
het mag een simpele navigatie zijn
het moet wel sprekende aanwijzingen bevatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
beekjo schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:20:
ik zoek een gratis offline navigatie voor mijn 5s op de fiets.
het mag een simpele navigatie zijn
het moet wel sprekende aanwijzingen bevatten
Nokia Here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 20:44
Kan geen andere optie 123 verzinnen, maar op de fiets is Nokia Here een drama, er missen bij mij in de omgeving (Haarlem) veel ste veel wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaIker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:28:
@Walker, Bas,

Zonder je technische vragen te kunnen beantwoorden, heb ik wel vragen voor je m.b.t. de winkel:

Je hebt het steeds over één meneer, maar dat zegt nog niets over de functie van "deze meneer".
-Is het een plaatselijke winkel
-Zijn er elders ook filialen
-Landelijke keten
-Is deze meneer medewerker, filiaalmanager, of eigenaar

Belangrijk voor jou, wat is er voor jou te achterhalen m.b.t. garantie op deze reparatie.
Staat dit op je factuur, op de website van de (lokale) winkel of landelijke keten?

Zo snel mogelijk je garantie op deze reparatie digitaal veilig stellen en een bevoegd persoon van dit bedrijf op de hoogte brengen van "de meneer" die naar jou toe in gebreke blijft.
Want zoals je het schrijft wordt je inderdaad aan het lijntje gehouden, en volgens mij wil geen één winkel eigenaar dit!
Hallo CH 003,

Ten eerste bedankt voor de reactie.
De 'meneer' waarover ik sprak is de eigenaar van een plaatselijk telefoon/iPhone reparatie bedrijf.
Wat betreft garantievoorwaarden, daar heb ik niks van ontvangen. Het enige bewijs is de pinbon. Wel heeft hij mij aan de kassa verteld dat ik 3 mnd. Garantie heb op het scherm zelf.
Gisteren weer bij hem langsgegaan om hem toch maar de originele proximity sensor te laten bestellen, waar volgens hem de problemen met mijn camera en scherm zouden moeten worden opgelost.
Omdat ik de zaak dus niet vertrouwde, ben ik ook nog langs een paar andere zaken gegaan om hier navraag over te doen. Het blijkt dus dat deze sensor met veelt tact moet worden losgehaald, om beschadiging van het onderdeel te voorkomen.
Ik denk dus dat hier het probleem ligt en het dus opgelost kan worden met een nieuwe sensor.
Ook ben ik bij een andere zaak bewust gemaakt van een ander probleem die ik nu heb: het niet meer kunnen configureren van mijn touch-id en dit kan nooit meer worden verholpen (buiten Apple om) omdat de kabel die hiermee te maken heeft uniek is.
Nu ging ik dus weer voor de zoveelste keer terug naar de winkel, waar nu een andere medewerker stond. Hij keek hier raar van op en was verbaast dat de eigenaar mij hier niet over had geïnformeerd aangezien dit standaard is na een schermvervanging. Hij zei dat de kabel die van mijn home-button naar mijn moederbord gaat uniek is, en dat door vervanging de functie van touch-id zou komen te vervangen. " zoek maar op" zei die.
Wel heel erg slecht dat ik hierover van tevoren niet ben geïnformeerd, maargoed.
Maandag heeft hij de sensor voor mij binnen en ga ik ervan uit dat het probleem (kosteloos) wordt verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Rub147 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Kan geen andere optie 123 verzinnen, maar op de fiets is Nokia Here een drama, er missen bij mij in de omgeving (Haarlem) veel ste veel wegen.
ik heb nu copilot, maar heeft geen sprekende instructies
zal noika here eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

WaIker schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:57:
[...]

Hallo CH 003,

..
Maandag heeft hij de sensor voor mij binnen en ga ik ervan uit dat het probleem (kosteloos) wordt verholpen.
Ok, duidelijk fingers crossed dus maandag. Heeft ie geen website, google het adres gewoon goed en misschien kom je een website tegen die bij het bedrijf (of onder een andere naam/onderdeel) hoort.
Algemene voorwaarden of garantievoorwaarden opzoeken.

Tip, neem een voice recorder mee! Ga met de eigenaar in gesprek, en vraag naar het risico van scherm vervanging. Refereer aan (ff toneelspelen :-)) "een vriend" die bij de collega van de eigenaar "4 weken geleden" ook een scherm vervanging heeft gehad, en dat de collega "die vriend" had geattendeerd op de risico's van het defect raken van touch-id en/of camera. Misschien heeft ie een slip of the tongue over dat hij zelf niet alles duidelijk aan jou verteld heeft. Gezien dat je nogal aardig wat schade hebt, en nog geen garantie dat dit allemaal hersteld wordt. Controleer je reparatie goed en ga al pratend de functies controleren, meld eventueel defecten en stel hem daar verantwoordelijk voor, dit allemaal nog steeds met voice recorder.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je morgen gewoon weer een 100% functionerende iPhone hebt!

[ Voor 38% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-03-2015 01:13 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder de originele flex kabel van de home button zal je id touch nooit werken, of hij moet jou een vervangende iPhone 5S geven. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:36:
Zonder de originele flex kabel van de home button zal je id touch nooit werken, of hij moet jou een vervangende iPhone 5S geven. Suc6.
Na een reboot moet je sowieso eerst je pin intoetsen voordat de touch id gebruikt mag worden.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Volgende keer gewoon bij Apple laten repareren. Veel mensen denken dat dit heel duur is, maar kost voor een iPhone 5S €141,10 - dat scheelt vaak bijna niks met die louche telefoonzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Muthas schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:55:
Volgende keer gewoon bij Apple laten repareren. Veel mensen denken dat dit heel duur is, maar kost voor een iPhone 5S €141,10 - dat scheelt vaak bijna niks met die louche telefoonzaken.
Nu heb ik zelf een iPad 3 en iPhone 4, maar gezien de ervaringen op Tweakers lijkt het mij inderdaad verstandig om iets meer uit te geven voor een reparatie.

Ik heb een kleine barst in mijn scherm (iPad 3 linkerhoek net naast scherm helemaal door al 5 maanden ofzo). Repareert de Apple Store ook wel oudere iDevices?

Edit: Oeps in US store kost schermvervanging iPad 3 en 4 $ 299,-

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-03-2015 12:05 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Na een reboot moet je sowieso eerst je pin intoetsen voordat de touch id gebruikt mag worden.
Zelfs na een reboot zal touch id niet werken aangezien de flexkabel van de homebutton is vervangen, deze touch id werkt alleen met het origineel.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.