GerardVanAfoort schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:28:
@Walker, Bas,
Zonder je technische vragen te kunnen beantwoorden, heb ik wel vragen voor je m.b.t. de winkel:
Je hebt het steeds over één meneer, maar dat zegt nog niets over de functie van "deze meneer".
-Is het een plaatselijke winkel
-Zijn er elders ook filialen
-Landelijke keten
-Is deze meneer medewerker, filiaalmanager, of eigenaar
Belangrijk voor jou, wat is er voor jou te achterhalen m.b.t. garantie op deze reparatie.
Staat dit op je factuur, op de website van de (lokale) winkel of landelijke keten?
Zo snel mogelijk je garantie op deze reparatie digitaal veilig stellen en een bevoegd persoon van dit bedrijf op de hoogte brengen van "de meneer" die naar jou toe in gebreke blijft.
Want zoals je het schrijft wordt je inderdaad aan het lijntje gehouden, en volgens mij wil geen één winkel eigenaar dit!
Hallo CH 003,
Ten eerste bedankt voor de reactie.
De 'meneer' waarover ik sprak is de eigenaar van een plaatselijk telefoon/iPhone reparatie bedrijf.
Wat betreft garantievoorwaarden, daar heb ik niks van ontvangen. Het enige bewijs is de pinbon. Wel heeft hij mij aan de kassa verteld dat ik 3 mnd. Garantie heb op het scherm zelf.
Gisteren weer bij hem langsgegaan om hem toch maar de originele proximity sensor te laten bestellen, waar volgens hem de problemen met mijn camera en scherm zouden moeten worden opgelost.
Omdat ik de zaak dus niet vertrouwde, ben ik ook nog langs een paar andere zaken gegaan om hier navraag over te doen. Het blijkt dus dat deze sensor met veelt tact moet worden losgehaald, om beschadiging van het onderdeel te voorkomen.
Ik denk dus dat hier het probleem ligt en het dus opgelost kan worden met een nieuwe sensor.
Ook ben ik bij een andere zaak bewust gemaakt van een ander probleem die ik nu heb: het niet meer kunnen configureren van mijn touch-id en dit kan nooit meer worden verholpen (buiten Apple om) omdat de kabel die hiermee te maken heeft uniek is.
Nu ging ik dus weer voor de zoveelste keer terug naar de winkel, waar nu een andere medewerker stond. Hij keek hier raar van op en was verbaast dat de eigenaar mij hier niet over had geïnformeerd aangezien dit standaard is na een schermvervanging. Hij zei dat de kabel die van mijn home-button naar mijn moederbord gaat uniek is, en dat door vervanging de functie van touch-id zou komen te vervangen. " zoek maar op" zei die.
Wel heel erg slecht dat ik hierover van tevoren niet ben geïnformeerd, maargoed.
Maandag heeft hij de sensor voor mij binnen en ga ik ervan uit dat het probleem (kosteloos) wordt verholpen.