• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:22
Yeah, straks mijn iPhone 5s ophalen :) Voor een mooie prijs over kunnen nemen van iemand die mocht verlengen, maar de telefoon niet wilde :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Jamoru
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-11 12:23
Even een snel vraagje! Ik heb nu alweer een jaar de iPhone 5s, maar ik heb één erger puntje. De coating op het scherm, precies waar ik altijd mijn duim plaats om te scrollen, is enorm aan het slijten. Als ik de iPhone op mijn bureau leg dan zie je een grote lelijke plek. Is dit iets wat onder de garantie van het toestel valt en heeft iemand dit wel eens eerder gehad?

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Jamoru schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:48:
Even een snel vraagje! Ik heb nu alweer een jaar de iPhone 5s, maar ik heb één erger puntje. De coating op het scherm, precies waar ik altijd mijn duim plaats om te scrollen, is enorm aan het slijten. Als ik de iPhone op mijn bureau leg dan zie je een grote lelijke plek. Is dit iets wat onder de garantie van het toestel valt en heeft iemand dit wel eens eerder gehad?
Lees, kijk en vergelijk! Voor de rMBP vanaf 2012 is iets soortgelijks, kijk of je net als een aantal van deze gedupeerden garantie kan claimen bij Apple. Mijn iPhone en iPad maak ik zelf gewoon elke week schoon met glassex en keukenrol(wrijven en niet drukken!) en ik heb nergens last van. Alhoewel ik niet eens weet of dit de coating aantast. Ik heb ook al tientallen laptops die voor trainingsdoeleinden worden ingezet zo behandeld, zonder schade (na 5 jaar).

http://www.onemorething.n...anente-vlekken-in-scherm/

Artikel van 17 maart 2015

Stomp niet af, blijf slijpen

• Jamoru
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-11 12:23
Zo erg als op die foto heb ik het nu ook weer niet. :P Maar ik had er wel over gezocht, maar kwam vooral verhalen tegen over de iPhone 4. Blijkbaar is het ook bij de iPhone 5s het geval. Ik maak mijn scherm verder nooit schoon, dus het is niet alsof ik giftige of bijtende stoffen gebruik.

Maar ik ga binnenkort wel even bij Apple langs om te informeren!

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• Vermeulen
  • Niet online
Jamoru schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:09:
Zo erg als op die foto heb ik het nu ook weer niet. :P Maar ik had er wel over gezocht, maar kwam vooral verhalen tegen over de iPhone 4. Blijkbaar is het ook bij de iPhone 5s het geval. Ik maak mijn scherm verder nooit schoon, dus het is niet alsof ik giftige of bijtende stoffen gebruik.

Maar ik ga binnenkort wel even bij Apple langs om te informeren!
Heb zelf de iPhone 4 zwart, nu 2 jaar in gebruik en geen schade. TwelveSouth BookBook eromheen :-)
Misschien dat het aan de zuurgraad ligt. Die bij elk mens natuurlijk anders is..

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
CH 033 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Lees, kijk en vergelijk! Voor de rMBP vanaf 2012 is iets soortgelijks, kijk of je net als een aantal van deze gedupeerden garantie kan claimen bij Apple. Mijn iPhone en iPad maak ik zelf gewoon elke week schoon met glassex en keukenrol(wrijven en niet drukken!) en ik heb nergens last van. Alhoewel ik niet eens weet of dit de coating aantast. Ik heb ook al tientallen laptops die voor trainingsdoeleinden worden ingezet zo behandeld, zonder schade (na 5 jaar).

http://www.onemorething.n...anente-vlekken-in-scherm/

Artikel van 17 maart 2015
Ben je goed weggekomen, want glassex zijn chemicaliën, waar duidelijk voor wordt gewaarschuwd die niet te gebruiken

• Vermeulen
  • Niet online
Pyrone89 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Ben je goed weggekomen, want glassex zijn chemicaliën, waar duidelijk voor wordt gewaarschuwd die niet te gebruiken
Ok dan! Met beleid wordt het risico gespreid zeg ik dan maar. Maak m'n plasma 50" ook schoon met glassex, maar goed daar zit een glasplaat voor natuurlijk.
Maar bij laptops, voornamelijk HP ProBook en wat Toshiba's toetsenbord en scherm al ruim 5 jaar elke 2 maanden schoonmaken. Nul hardwaredefecten of zichtbare schade!

Al die dure poetsmiddelen en speciale doekjes... ik weet het zo net niet. Marketing, en hoooge marge?

• Pyrone89
CH 033 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:35:
[...]

Ok dan! Met beleid wordt het risico gespreid zeg ik dan maar. Maak m'n plasma 50" ook schoon met glassex, maar goed daar zit een glasplaat voor natuurlijk.
Maar bij laptops, voornamelijk HP ProBook en wat Toshiba's toetsenbord en scherm al ruim 5 jaar elke 2 maanden schoonmaken. Nul hardwaredefecten of zichtbare schade!

Al die dure poetsmiddelen en speciale doekjes... ik weet het zo net niet. Marketing, en hoooge marge?
Of de glassex die je gebruikt is gewoon water met een kleurtje :D

Ik zou ermee stoppen en gewoon alleen een poetsdoek doen (microfiber) en eventueel een beetje warm water. Meer niet. Zeker aangezien er dus bij de MacBooks (en mogelijk dus ook iDevices) nu melding wordt gemaakt van een coating die zeer makkelijk loslaat (net zoals destijds met 2011 iMac en MacBook GPU's die loslieten doordat ze overstapten naar loodvrij aanhechtingsmateriaal)

[Voor 15% gewijzigd door Pyrone89 op 18-03-2015 13:13]

• Vermeulen
  • Niet online
Pyrone89 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Of de glassex die je gebruikt is gewoon water met een kleurtje :D

Ik zou ermee stoppen en gewoon alleen een poetsdoek doen (microfiber) en eventueel een beetje warm water. Meer niet. Zeker aangezien er dus bij de MacBooks (en mogelijk dus ook iDevices) nu melding wordt gemaakt van een coating die zeer makkelijk loslaat (net zoals destijds met 2011 iMac en MacBook GPU's die loslieten doordat ze overstapten naar loodvrij aanhechtingsmateriaal)
Is hetzelfde merk als productnaam.. :-) maar idd één fiberdoekje (ga niet elke maand een nieuwe kopen) en warm water ga ik voor de iDevices maar eens toepassen. Voor m'n iMac die nog komen moet snap ik wel dat ik iets voorzichtiger te werk moet gaan.. All in one, scherm kaduuk, schade 1750,-

• faire4u
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-03-2018
Volgens mij is dat te herstellen, het is een vloeistof die je erop moet wrijven en wanneer dit verdampt is is het scherm eer voorzien van een vuil en water afstootende laag. Weet alleen de naam van dat product niet meer, zodra ik het weer weet zal ik het melden.

edit: gevonden

https://nl.ifixit.com/Gui...t+oleophobic+coating/9682

[Voor 16% gewijzigd door faire4u op 22-03-2015 09:59]

BETER 1 VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND ! Nokia 6600- 6630- 6670- 6681- 6680- N70- N80-N73-N95-Omnia HD-N97-N97 mini-HTC HD2-Iphone 3GS-HTC Desire-Samsung GalaxySi9000-Iphone 4 Black.-Samsung Galaxy S3 Blue-Iphone 4-Iphone 4S-Iphone 5 black-Iphone 5S Gold.

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:57
Even een vraagje tussendoor, de camera en touch ID van de iPhone 5S is van saffierglas dus dit zou onkrasbaar moeten zijn m.u.v. van diamant. Of terwijl je kunt probleemloos je telefoon op een tafel met wat voor ondergrond dan ook wegleggen? Wat mij ook niet duidelijk is hoe zit dat met de flitser? Is dat ook saffier?

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:34
Iemand toevallig recent nog een iPhone 5s aangeschaft via Apple? Zo ja, met welke softwareversie is deze aangekomen?

• dennissimeau
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:39
dennis_rsb schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:50:
Even een vraagje tussendoor, de camera en touch ID van de iPhone 5S is van saffierglas dus dit zou onkrasbaar moeten zijn m.u.v. van diamant. Of terwijl je kunt probleemloos je telefoon op een tafel met wat voor ondergrond dan ook wegleggen? Wat mij ook niet duidelijk is hoe zit dat met de flitser? Is dat ook saffier?
Het antwoord zou ik je niet durven geven, maar ik denk het niet. Erg nodig is dat natuurlijk ook niet. De camera en de touchID sensor moeten beide uiterst accurate metingen nemen die natuurlijk geen krasje kunnen gebruiken. De flitser geef slechts wat licht af, waarbij er sowieso door de ribbelingen in het matglaasje diffusie optreedt van het licht.

VanMoof Referral: VRR#GNST-MZJK-FWUW

• dennis_rsb
dennissimeau schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:49:
[...]

Het antwoord zou ik je niet durven geven, maar ik denk het niet. Erg nodig is dat natuurlijk ook niet. De camera en de touchID sensor moeten beide uiterst accurate metingen nemen die natuurlijk geen krasje kunnen gebruiken. De flitser geef slechts wat licht af, waarbij er sowieso door de ribbelingen in het matglaasje diffusie optreedt van het licht.
Dankjewel, inderdaad de flitser is geen noodzaak, de hoeveelheid licht komt er toch wel door. Maar hoe denk jij (en andere) over het laagje saffier op de camera. Kan dit krassen in normale omstandigheden? Ik heb nu een gelhoesje erom, dus de lens raakt de tafel niet. Maar ik vind de iPhone zoveel fijner zonder case eigenlijk en ben ook benieuwd puur naar dit onderwerp.

• dennissimeau
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:39
Ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken dat je camera krast. Bij iedereen ligt de camera 'bloot' ookal zit je telefoon in een case, maar zoals met alles: gewoon voorzichtig omgaan met je spullen, dan is er niks aan de hand. :-)

VanMoof Referral: VRR#GNST-MZJK-FWUW

• dennis_rsb
dennissimeau schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:48:
Ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken dat je camera krast. Bij iedereen ligt de camera 'bloot' ookal zit je telefoon in een case, maar zoals met alles: gewoon voorzichtig omgaan met je spullen, dan is er niks aan de hand. :-)
Ja tuurlijk ligt hij bij iedereen bloot in je broekzak oid. Maar met een case voorkom je dat hij de tafel raakt. Maar zolang je niet met een diamant gaat krassen op de lens zit je goed? Tuurlijk ben ik wel zuinig, heb deze nog nooit laten vallen en heb hem meer als een jaar en doe er geen gekke dingen mee. :P

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:27:
Iemand toevallig recent nog een iPhone 5s aangeschaft via Apple? Zo ja, met welke softwareversie is deze aangekomen?
Niet echt antwoord op je vraag, maar mijn iPad air kwam vorige week met iOS 8.1.2. Productieweek is begin maart.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Tropicc
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-08-2015
Laatst een 5s 16GB gekocht en ik ben er echt superblij mee, top telefoon, maar ik zit er nu al over te denken om hem weer te verkopen en een 32GB versie te gaan halen want ik heb nu nog maar 3GB over na een week of 2/3..

Triumph Street Triple 675 | iPhone 5s Space Grey | Dell XPS 15

• Vermeulen
  • Niet online
Tropicc schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:07:
Laatst een 5s 16GB gekocht en ik ben er echt superblij mee, top telefoon, maar ik zit er nu al over te denken om hem weer te verkopen en een 32GB versie te gaan halen want ik heb nu nog maar 3GB over na een week of 2/3..
Dat gaat wel snel dan. Veel apps/iTunes of veel foto/video? Bij die laatste kan je natuurlijk ook bv OneDrive gebruiken met 10 GB storage, syncen naar een pc en de dat wissen op je iPhone!

• Tropicc
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-08-2015
CH 033 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:27:
[...]

Dat gaat wel snel dan. Veel apps/iTunes of veel foto/video? Bij die laatste kan je natuurlijk ook bv OneDrive gebruiken met 10 GB storage, syncen naar een pc en de dat wissen op je iPhone!
Kun je dan nog wel die foto's direct bekijken op je telefoon als ze in iCloud staan maar niet op de iPhone zelf?
Spotify kost me 1GB maar dat is samen met Hitman GO (+-900MB) de grootste apps. De rest zijn apps van 50-150MB. Maar dit betekent dus dat ik op een gegeven moment apps moet gaan verwijderen als ik een bepaalde andere app wil installeren en dat bevalt me niet echt. En op het moment heb ik niet eens echt onnodig veel apps, ik gebruik alles.

Triumph Street Triple 675 | iPhone 5s Space Grey | Dell XPS 15

• Vermeulen
  • Niet online
Tropicc schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:18:
[...]

Kun je dan nog wel die foto's direct bekijken op je telefoon als ze in iCloud staan maar niet op de iPhone zelf?
Spotify kost me 1GB maar dat is samen met Hitman GO (+-900MB) de grootste apps. De rest zijn apps van 50-150MB. Maar dit betekent dus dat ik op een gegeven moment apps moet gaan verwijderen als ik een bepaalde andere app wil installeren en dat bevalt me niet echt. En op het moment heb ik niet eens echt onnodig veel apps, ik gebruik alles.
In de nieuwe iCloud Drive fotobibliotheek kun je cloud opslaan en lokaal wissen, en eventueel uit de cloud weer foto's lokaal opslaan voor offline bekijken. Met de oude foto stream manier stuurde je naar de cloud en evt. overige devices, maar, als je iets lokaal weghaalde was het ook uit de cloud. Alleen in iCloud backup stonden dan nog deze foto's (indien met regelmaat iCloud backup).

De nieuwe methode vanaf iOS 8 geeft je in ieder geval de keuze om lokaal ruimte zelf te kiezen, zonder definitief foto's te hoeven verwijderen of zoals eerder aangehaald naar bv OneDrive te uploaden en syncen met pc. OneDrive is ook cloud, dus om dan weer foto's te bekijken moet je online kunnen.

• DeRooney
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 07:51
zo... ook een keer een positief bericht over mijn iphone 5s dan. ik had mijn glasplaat los zitten. (ik kon hem zo induwen). Via de partner van ons werk die de telefoons e.d. regelt werd ik niet echt geholpen. Uiteindelijk maar contact gezocht met apple care rechtstreeks (chatsessie). Middels die sessie geregeld dat mijn telefoon werd opgehaald via ups.
Ik heb hem maandagochtend 10 uur afgegeven aan de koerier van ups. En woensdagochtend had ik mijn vervangende toestel al binnen. Dat is wel wat je noemt snel.

Dat staat dan even los van de software van de iphone. die vind ik nog steeds bagger. Goed omgaan met het swift key toetsenbord kan ook niet, dat toetsenbord blokkeert standaard 1 regel extra waardoor je dus niet ziet wat je typt. en integratie van andere apps is ook belabberd (iets delen via whatsapp bijv.)

dus qua hardware even service: prima. Qua software: bagger.

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 25-11 16:58
De software van Whatsapp ligt aan Whatsapp, niet aan iOS.
Integratie van apps is heel mooi geregeld namelijk, maar dan moet het wel in de app zijn ingebouwd.

Heb je nog meer problemen?

• Vermeulen
  • Niet online
arjoderoon schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:17:
Dat staat dan even los van de software van de iphone. die vind ik nog steeds bagger. Goed omgaan met het swift key toetsenbord kan ook niet, dat toetsenbord blokkeert standaard 1 regel extra waardoor je dus niet ziet wat je typt. en integratie van andere apps is ook belabberd (iets delen via whatsapp bijv.)

dus qua hardware even service: prima. Qua software: bagger.
U roept, wij draaien: DwightKSchrute in "[iOS 8] Ervaringen & Discussie"
Sharing is dus nu mogelijk op Whatsapp iOS

• DeRooney
ze zouden bij apple toch nog eens een keer naar mij gaan luisteren!
(nu nog ervoor zorgen dat mn laatst getikte regel gewoon zichtbaar is als ik met swiftkey tik).

En ik wil graag in mijn control center een knop mijn mobiele data aan/uit te kunnen zetten. mijn flight mode en al die andere dingen gebruik ik toch niet.

Cyanogen mod, kom er maar in!
;-)

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 13:58
Icephase schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:28:
[...]

Stof achter/onder het lensglas. Heb ik ook gehad, bij de Apple Store in Amsterdam kreeg ik direct een nieuwe iPhone mee.
Ik heb dat nu ook merk ik echter ik heb een 2e hands iPhone 5s gekocht. Ik heb wel de bon (online bij Apple.com Nederland gekocht) van de vorige eigenaar gehad. Ik moet de aankoopdatum/bon nog even erbij zoeken qua datum aanschaf. Zou ik daarmee toch ook iets kunnen regelen als ik bel of naar een winkel gaan ook buiten het eerste jaar? Zou het nog uitmaken of je belt of winkel bezoekt? Kun je voor omruilen ook terecht bij een Apple certified reseller (zit een icentre in Dordrecht).

• BillSpaarbank
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb dat nu ook merk ik echter ik heb een 2e hands iPhone 5s gekocht. Ik heb wel de bon (online bij Apple.com Nederland gekocht) van de vorige eigenaar gehad. Ik moet de aankoopdatum/bon nog even erbij zoeken qua datum aanschaf. Zou ik daarmee toch ook iets kunnen regelen als ik bel of naar een winkel gaan ook buiten het eerste jaar? Zou het nog uitmaken of je belt of winkel bezoekt? Kun je voor omruilen ook terecht bij een Apple certified reseller (zit een icentre in Dordrecht).
Online met het serienummer kun je de aanschafdatum makkelijk achterhalen:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Voor zover ik weet ruilt alleen de officiële Apple store toestellen om. A-mac, iCentre en dat soort winkels sturen een toestel altijd op ter reparatie.

Je kunt ook Apple bellen en via hun de reparatie regelen. Tegenwoordig gaat dat heel snel en heb je kans dat je binnen 3 dagen je toestel gerepareerd of vervangen retour krijgt. UPS haalt het toestel thuis of op je werk op en levert hem ook weer af. Tel: 0800 0201 581

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik in Amerika was. Daar werd het toestel ter plekke vrijgemaakt van de stof. Later is hij overigens alsnog vervangen omdat de stof gewoon weer terug kwam.

• funrider
BillSpaarbank schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:07:
[...]

Online met het serienummer kun je de aanschafdatum makkelijk achterhalen:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Voor zover ik weet ruilt alleen de officiële Apple store toestellen om. A-mac, iCentre en dat soort winkels sturen een toestel altijd op ter reparatie.

Je kunt ook Apple bellen en via hun de reparatie regelen. Tegenwoordig gaat dat heel snel en heb je kans dat je binnen 3 dagen je toestel gerepareerd of vervangen retour krijgt. UPS haalt het toestel thuis of op je werk op en levert hem ook weer af. Tel: 0800 0201 581

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik in Amerika was. Daar werd het toestel ter plekke vrijgemaakt van de stof. Later is hij overigens alsnog vervangen omdat de stof gewoon weer terug kwam.
Net even mijn serienummer/IMEI ingeklopt op die Apple pagina. Er staat dat ik een 'valid purchase date' heb. Echter de overige zaken is verlopen/expired. Echter Nederland geeft natuurlijk wettelijk 2 jaar al vraag ik mij af of dit dan ook kosteloos wordt gerepareerd ook in het geval van 2e eigenaar van toestel.

Ik zal wel eens gaan bellen met Apple NL met ze als ik ook de bon bij de hand heb. Dank.

• BillSpaarbank
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:15:
[...]

Net even mijn serienummer/IMEI ingeklopt op die Apple pagina. Er staat dat ik een 'valid purchase date' heb. Echter de overige zaken is verlopen/expired. Echter Nederland geeft natuurlijk wettelijk 2 jaar al vraag ik mij af of dit dan ook kosteloos wordt gerepareerd ook in het geval van 2e eigenaar van toestel.

Ik zal wel eens gaan bellen met Apple NL met ze als ik ook de bon bij de hand heb. Dank.
Die bon heb je niet nodig als je belt. Zij zien aan het serienummer alles wat ze moeten weten.

• funrider
BillSpaarbank schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:18:
[...]

Die bon heb je niet nodig als je belt. Zij zien aan het serienummer alles wat ze moeten weten.
Net even gebeld. Hij heeft toch de bon nodig, maar wel alvast incidentnummer aangemaakt dus even later terugbellen. Hij moet het ook doorzetten naar andere desk om te zien of het kosteloos vervangen kan worden.

• DeRooney
funrider schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:15:
[...]

Ik heb pas geleden via Apple care mijn toestel op laten halen.
Maandagochtend werd het door ups opgehaald. Toestel is vervangen door Apple en Woensdagochtend had ik Deze al in huis. Ging heel snel.
Aanvraag heb ik via de Apple site gedaan via een chat sessie met een Apple care medewerker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funrider
arjoderoon schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:11:
[...]

Ik heb pas geleden via Apple care mijn toestel op laten halen.
Maandagochtend werd het door ups opgehaald. Toestel is vervangen door Apple en Woensdagochtend had ik Deze al in huis. Ging heel snel.
Aanvraag heb ik via de Apple site gedaan via een chat sessie met een Apple care medewerker.
Thanks voor de uitleg. Heb jij je apps en instellingen gewist toen je m afgaf? Ik heb daar weinig zin in, maar safety first. Ik zal wel een kopie moeten maken met een desktop.
Moet je m nog op een bepaalde manier inpakken of is dat niet nodig als ze m op komen halen?

Ik ga deze week maar eens terugbellen met de bon die ik heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 07:59
funrider schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Thanks voor de uitleg. Heb jij je apps en instellingen gewist toen je m afgaf? Ik heb daar weinig zin in, maar safety first. Ik zal wel een kopie moeten maken met een desktop.
Moet je m nog op een bepaalde manier inpakken of is dat niet nodig als ze m op komen halen?

Even een icloud back up maken, dan factory reset.
Op je nieuwe ff een wifi verbinding maken en icloud terugzetten en 5 minuten later ga je weer verder alsof er niets aan de hand is.
Je kan er trouwens ook voor kiezen om eerst de nieuwe te krijgen en dan de oude in te leveren (heb ik elke keer gedaan (3x met een 5 en 2x met een 5s (tja, QA/QC is niet meer wat het geweest is).
De helpdesk geeft dan aan dat je 30€ moet betalen, maar als je even vraagt of dat echt nodig is dan wordt dat kwijtgescholden. Je hebt overigens wel een creditcard nodig, om daar een reservering van iets van 600€ op te doen (voor het geval je de oude niet inlevert...). Inleveren kan bij de UPSman (die de nieuwe brengt) of het UPS verzamelpunt in de buurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 20:12
Verwachten mensen hier dat de 5s binnenkort nog een prijsverlaging mee gaat maken? Zoja dan hou ik het nog even vol met mijn oude galaxy s3. Zoniet dan bestel ik hem namelijk vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:03
RisingSun schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:37:
Verwachten mensen hier dat de 5s binnenkort nog een prijsverlaging mee gaat maken? Zoja dan hou ik het nog even vol met mijn oude galaxy s3. Zoniet dan bestel ik hem namelijk vast.
Op zijn vroegst pas in september als de 6S wordt aangekondigd, maar de kans bestaat ook dat de 5S dan compleet verdwijnt.

Niemand die dit echter met 100% zekerheid kan vertellen, zoals met alle Apple producten het geval is.

• DeRooney
funrider schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Ja ik heb een icloud backup gemaakt. Verder heb ik niks gewist van de telefoon.
Bij het ophalen moet je alle accessoires van je telefoon zelf bij je houden. De ups man heeft een speciale verpakking waar de telefoon in gedaan wordt.

• funrider
Scrtz schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Op zijn vroegst pas in september als de 6S wordt aangekondigd, maar de kans bestaat ook dat de 5S dan compleet verdwijnt.

Niemand die dit echter met 100% zekerheid kan vertellen, zoals met alle Apple producten het geval is.
Ik verwacht eerder dat de 5c verdwijnt. De 5s kan nog prima mee met een nieuw iOS versie en doet weinig onder voor de huidige iPhone 6 en 6 Plus.
arjoderoon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:44:
[...]

Ja ik heb een icloud backup gemaakt. Verder heb ik niks gewist van de telefoon.
Bij het ophalen moet je alle accessoires van je telefoon zelf bij je houden. De ups man heeft een speciale verpakking waar de telefoon in gedaan wordt.
Dank, heldere informatie.

• Vermeulen
  • Niet online
RisingSun schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:37:
Houd rond augustus het nieuws in de gaten, en zorg alvast dat je weet waar die nog in stock is. Er zijn ook al enkele geruchten over een 6c met ongeveer de hardware van een 5s.

Dat zou kunnen betekenen: nieuw topmodel 6s 4,7 en 5,5 nieuw plastic uitvoering (welke ik bij de 5c helemaal niet vindt tegenvallen, alleen de prijs..) 6c 4,0 (rumors) en voortgezette 6 4,7 en 5,5 met korting.
In dat scenario verdwijnen dan de 5c en 5s uit het programma.

Ik houdt het zelf ook in de gaten, mijn iPhone 4 voldoet nog, en ik ben verknocht aan mijn BookBook van de 4 ;) Maar ja 5s zal sowieso nog iOS 9 krijgen, en dan ga je met de 4 wel heel erg achterblijven.

• KevinJ
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-04-2020
Mocht er een 6c komen, dan zal de 5s sowieso vervallen, zelfde verhaal toen met de komst van de 5c, die verving de gewone 5.

PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:56
De 4s is toch ook nog wel lang verkocht toch? Volgens mij tot vorig jaar in de apple store.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-05 22:54
De 4S bleef lang in de store, om een 'goedkope' optie aan te kunnen bieden, mogelijk doet men dat tzt ook met de 5S, maar dan zal, net als bij de 4S, vermoedelijk alleen de 'goedkoopste' versie overblijven. De modellen met meer opslag zullen dan waarschijnlijk sowieso verdwijnen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat ze dan ook meteen niet meer in de winkels verkrijgbaar zijn :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-11 15:59
Even een kort vraagje wat betreft mijn iPhone 5S 32GB.

Ik heb hem bij in Januari 2014 nieuw gekocht bij de Mediamarkt als zijnde los toestel en omdat er een aantal defecten aanwezig zijn, beroep ik mij op mijn wettelijke 2 jaar garantie. Geen enkel probleem volgens de Mediamarkt, echter bent u hem wel ongeveer 21 kwijt, aangezien wij hem moeten opsturen naar Apple.

Mankementen:
Batterij vanaf ongeveer 30% opeens leeg.
Toestel valt random uit.
Wifi instabiel / defect.

De medewerker adviseerde mij (omdat ik hem niet 21 dagen kan missen) om het bij de Apple store in Amsterdam te gaan proberen, mogelijk dat zij direct een vervangend toestel kunnen geven.

Kent iemand bovenstaande? En wat zou de kans zijn op direct een ander toestel bij de Apple store zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennis_rsb
brndst schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:57:

Ik heb hem bij in Januari 2014 nieuw gekocht bij de Mediamarkt als zijnde los toestel en omdat er een aantal defecten aanwezig zijn, beroep ik mij op mijn wettelijke 2 jaar garantie. Geen enkel probleem volgens de Mediamarkt, echter bent u hem wel ongeveer 21 kwijt, aangezien wij hem moeten opsturen naar Apple.

Mankementen:
Toestel valt random uit.
Wifi instabiel / defect.

De medewerker adviseerde mij (omdat ik hem niet 21 dagen kan missen) om het bij de Apple store in Amsterdam te gaan proberen, mogelijk dat zij direct een vervangend toestel kunnen geven.

Kent iemand bovenstaande? En wat zou de kans zijn op direct een ander toestel bij de Apple store zelf?
Zover ik weet zit het als volgt. Als je een iPhone koopt bij een Mediamarkt of Dixons oid kun je er het eerste jaar mee naar de Apple Store om garantie te claimen. De rest van de garantieperiode, dus in jouw geval, moet je toch echt de garantieafhandeling via de Mediamarkt regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:56
brndst schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:57:

Mankementen:
Toestel valt random uit.
Wifi instabiel / defect.

Het klinkt wel redelijk bekend voor bij mijn iphone 5S ;o
Soms staat de batterij op 10% en even later valt hij gewoon uit.
Wifi is soms om te janken?

Ik heb hem alleen via T-Mobile en sta niet echt te wachten op Dyna'Fix'.

• Birdie_NL
dennis_rsb schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:06:
[...]

Zover ik weet zit het als volgt. Als je een iPhone koopt bij een Mediamarkt of Dixons oid kun je er het eerste jaar mee naar de Apple Store om garantie te claimen. De rest van de garantieperiode, dus in jouw geval, moet je toch echt de garantieafhandeling via de Mediamarkt regelen.
Ok, bedankt voor de informatie. :)
Camo schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:08:
[...]

Het klinkt wel redelijk bekend voor bij mijn iphone 5S ;o
Soms staat de batterij op 10% en even later valt hij gewoon uit.
Wifi is soms om te janken?

Ik heb hem alleen via T-Mobile en sta niet echt te wachten op Dyna'Fix'.
Klopt inderdaad, blijkt na wat research vaker voor te komen?
Ik ga toch maar even langs aanstaande Zaterdag, wordt vervolgd..zal het posten.

[Voor 3% gewijzigd door Birdie_NL op 27-05-2015 09:49]

• ThomasH312
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-02-2018
Hoi brndst,

Mits je in de buurt woont, zou ik je afraden om naar de Apple store te gaan. Ik heb nu 1.5 jaar mijn 5S, en m'n microfoon deed het niet meer. Ze hebben bij Apple een check gedaan, en onderzocht wat het probleem was. Er is toen vastgesteld en geregistreerd dat de microfoon buiten mijn schuld kapot was (door stof -_-). Echter verwezen ze me voor het vervangen/repareren door naar de verkopende partij (the phone house). Mij werd ook verteld dat dit 3 weken duurde. In de praktijk is dit voor mij een week geweest.

Als je dicht bij woont kan je altijd een poging wagen, maar als het je veel tijd (en geld?) kost, zou ik toch naar de media markt gaan.

• Birdie_NL
ThomasH312 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:26:
Hoi brndst,

Mits je in de buurt woont, zou ik je afraden om naar de Apple store te gaan. Ik heb nu 1.5 jaar mijn 5S, en m'n microfoon deed het niet meer. Ze hebben bij Apple een check gedaan, en onderzocht wat het probleem was. Er is toen vastgesteld en geregistreerd dat de microfoon buiten mijn schuld kapot was (door stof -_-). Echter verwezen ze me voor het vervangen/repareren door naar de verkopende partij (the phone house). Mij werd ook verteld dat dit 3 weken duurde. In de praktijk is dit voor mij een week geweest.

Als je dicht bij woont kan je altijd een poging wagen, maar als het je veel tijd (en geld?) kost, zou ik toch naar de media markt gaan.
Ik woon zelf in Amersfoort dus in principe zou het me 2 uur tijd kosten en 15,- aan benzine om heen en weer te rijden. Ik zal je ervaring met Apple in me achterhoofd houden, misschien komt er een zelfde conclusie uit als dat jij meegemaakt hebt. Thnks for that.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:52
Van de week is er in een restaurant een kop hete thee over mij, mijn vriendin en haar telefoon gegaan. Gelukkig hebben wij er niets aan over gehouden, echter doet de telefoon raar.

's Avonds kwamen we er al achter dat de telefoon moeizaam wilde opladen. Telefoon heeft vanaf het moment dat hij nat werd in een bak rijst gelegen. Nu, een paar dagen later, merken we dat het toestel ook steeds vaker 'crasht'. Apple logo verschijnt en toestel start dus weer opnieuw op. Ook hebben we nu een paar keer gemerkt dat de iPhone de SIM kaart niet meer herkent.

Gelukkig is het restaurant coulant en heeft hun verzekering ingeschakeld. Durft één van jullie te zeggen wat er waarschijnlijk kapot is?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 25-11 16:58
Onmogelijk te zeggen, het kan van alles zijn.
Logic board zal wel voor de hand liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:43
Ben ook bang dat het een kwestie wordt van opsturen en de verzekering van het restaurant laten betalen. Denk niet dat je er zelf achter gaat komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KevinJ
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-04-2020
Corrossie op de printplaten, kan overal zitten in de iPhone, en sowieso vervang je niet zelf zomaar even een onderdeeltje van je iPhone.

PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennis_rsb
Waarschijnlijk een defect (aan je) logicboard. Daarnaast heb je hem nogal kort laten drogen in de rijst als ik het goed begrijp? Dan kan het zijn dat hij kortsluiting heeft gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
dennis_rsb schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:10:
Waarschijnlijk een defect (aan je) logicboard. Daarnaast heb je hem nogal kort laten drogen in de rijst als ik het goed begrijp? Dan kan het zijn dat hij kortsluiting heeft gemaakt.
Hij heeft 3 dagen in de rijst gelegen. Ik ben inderdaad ook al bang dat het logic board defect is.

Ik denk inderdaad dat ik maar ga voorstellen om bij een Apple store in te leveren en aan te bieden ter reparatie.

De reden waarom ik het vroeg, is omdat ik niet zo'n fan ben van reparatie van smartphones. Ik heb ooit een 4s laten vallen. Daarvan is toen het scherm vervangen, deze heeft alleen nooit zo goed gewerkt als het scherm wat er vanuit de fabriek opzat. Als ik weet hoeveel het gaat kosten, wil ik dat geld claimen en zelf geld bijleggen voor een nieuwe, dan weet ik zeker dat ik weer een 100% functionerende telefoon heb.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• marcovk
  • Laatst online: 26-11 15:47

marcovk

Bwoah...

Na vandaag een restore te hebben uitgevoerd van iOS 9 b1 naar iOS 8.3 heb ik ineens last van een scherm dat flikkert voornamelijk bij weergave bij grijze kleuren. Iemand een idee hoe dit ineens kan? Hoewel ik de kans klein acht dat dit een softwareprobleem is heb ik nog een reset geprobeerd en een hard reset, maar nog steeds hetzelfde helaas...

Heb al wat op Google gezocht maar daar lopen de antwoorden nogal uiteen dus alsnog weinig duidelijkheid. :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik vind dat mijn 5S (64GB circa ander half jaar oud) de laatste weken minder lang meegaat m.b.t. batterij verbruik. Ik haal soms het einde van de dag niet, meestal zit ik rond de klok van 1900 al rond de 20%, ik weet zeker dat dit de eerste anderhalf jaar niet zo was. Ik heb ook het idee dat er ergens iets van locatie voorziening aanstaat, maar ik zou niet weten wat. Ik zie met enige regelmaat het “locatie pijltje” boven in mijn scherm, maar wanneer ik onder instelling kijk bij locatie voorzieningen dan zie ik niet echt een app die er dan net gebruik van heeft gemaakt.

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 26-11 16:26
Heb je ook onder de systeem apps gekeken? Daar is er meestal wel eentje die locatievoorzieningen gebruikt.

• jelle.
  • Registratie: februari 2003

jelle.

Product Marketeer
chippie777 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:51:
Ik vind dat mijn 5S (64GB circa ander half jaar oud) de laatste weken minder lang meegaat m.b.t. batterij verbruik. Ik haal soms het einde van de dag niet, meestal zit ik rond de klok van 1900 al rond de 20%, ik weet zeker dat dit de eerste anderhalf jaar niet zo was. Ik heb ook het idee dat er ergens iets van locatie voorziening aanstaat, maar ik zou niet weten wat. Ik zie met enige regelmaat het “locatie pijltje” boven in mijn scherm, maar wanneer ik onder instelling kijk bij locatie voorzieningen dan zie ik niet echt een app die er dan net gebruik van heeft gemaakt.
Ik ervaar hetzelfde op mijn iPhone 5s, maar heb alle locatievoorzieningen al nagelopen en aangepast. Ik heb eigenlijk het idee dat dit door iOS 8.3 komt, dus ben benieuwd hoe het vanaf morgen (iOS 8.4) gaat ...

• chippie777
loeberce schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:14:
Heb je ook onder de systeem apps gekeken? Daar is er meestal wel eentje die locatievoorzieningen gebruikt.
Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen, natuurlijk kan ik alle locatie voorzieningen uitzetten maar daar heb ik geen smartphone voor. Maar wie weet zit er een notoire verbruiker tussen ik zal eens kijken, en wie weet brengt 8.4 verlichting. We wachten het maar af.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:23
Vraagje: Een collega van mij heeft een vreemd probleem met zijn iPhone 5 sinds hij is overgestapt van T-Mobile naar KPN, telefoongesprekken worden altijd na een x aantal minuten automatisch verbroken. Hij is pas weer bereikbaar als het toestel in en uitgeschakeld word.

Het probleem lijkt te zitten in de combinatie van het toestel/sim als hij zijn oude T-Mobile sim gebruikt, dan heeft hij het probleem niet. Ook als hij zijn KPN SIM in een ander toestel plaatst, doet het probleem zich ook niet voor. Ook is het niet zendmast gebonden, het probleem doet zich overal voor.

-IOS 8.3
-Nieuwe KPN sim
-Full reset van de iPhone uitgevoerd
-Bellen via 2G getest

Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

• funrider
chippie777 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen, natuurlijk kan ik alle locatie voorzieningen uitzetten maar daar heb ik geen smartphone voor. Maar wie weet zit er een notoire verbruiker tussen ik zal eens kijken, en wie weet brengt 8.4 verlichting. We wachten het maar af.
het kan inderdaad een app zijn die constant locatie checks doet. Het kan ook met je notificaties, e-mail push/fetch instellingen of ververs apps op achtergrond te maken hebben. Heb je daar al naar gekeken? Misschien een recente update van een app of een nieuw geinstalleerde app die de oorzaak is. Bij mij was dit tijden terug ook het geval na een app update die constant locatie checkte door een bug in de app. Toen was het met iOS7 ook niet tot nauwelijks te zien wie de boosdoener was.

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10-11 09:40
ik zoek een navigatie met gesproken nederlandse instructies
ik wil het graag gebruiken op mijn fiets en gps is geen probleem
graag voor ios

• Vermeulen
  • Niet online
beekjo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:44:
ik zoek een navigatie met gesproken nederlandse instructies
ik wil het graag gebruiken op mijn fiets en gps is geen probleem
graag voor ios
HERE - Offline navigation, maps, traffic, public transit' van Nokia Apps LLC
https://appsto.re/nl/PYo-4.i

Offline kaarten bespaard je data..

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:39
CH 033 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:50:
[...]

HERE - Offline navigation, maps, traffic, public transit' van Nokia Apps LLC
https://appsto.re/nl/PYo-4.i

Offline kaarten bespaard je data..
Sluit ik me bij aan. Heb hem zelf ook als navigatie app voor in het buitenland. Voorheen ook al gebruikt op een oude nokia, erg goede navigatie.. Landen afzonderlijk te downloaden vooraf.

• DeRooney
ik heb momenteel diverse problemen met mijn 5s.
In maart heb ik een vervangen toestel gekregen. Dit vervangende toestel heeft volgens mij een probleem met de hoofdtelefoon aansluiting. Als ik speakers aansluit kraakt het bijna constant als een gek. Sluit ik mijn iPod of de iphone6 van een collega aan, dan is er niks van dit alles.

Vanochtend heb ik contact gezocht met apple care hiervoor. Mijn telefoon valt volgens apple buiten de garantie periode (mijn 90 dagen voor het vervangende toestel zijn voorbij).

Verder heb ik regelmatig te maken met spontane reboots, zonder enige verklaarbare reden.

en nu, maar dat is mogelijk geen iphone, maar een iOS / iCloud dingetje: mijn reserkopie maken lukt niet meer.
mijn iphone heeft al een maand geen reserverkopie meer kunnen maken in de icloud. Voornaamste reden waar ik aan zat te denken was opslag, maar als ik kijk bij reservekopie maken, dan staat daar hoeveel ruimte nodig is voor een reserviekopie en die ruimte is er nog ruimschoots.
Ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met de hoeveelheid foto's die ik op mijn iphone heb staan. Dus ik heb alle foto's en filmpjes eraf gehaald.
Maar nog steeds geen succes.

Ik heb ook al gezocht en vond een post op het apple forum hierover. Deze adviseerde om icloud uit te zetten en te rebooten. Dat heb ik gedaan, geen succes.

Andere suggestie in hetzelfde topic was om de hele idrive uit te zetten en te rebooten. Ook dat heeft niet geholpen.

Ik heb geen flauw idee waarom ik nu geen reservekopie kan maken. Mijn laatste reserverkopie dateert van een maand geleden. En sindsdien heb ik nooit een melding hierover gekregen. Ik kwam er bij toeval achter omdat ik een backup wilde maken voordat ik ios 8.4 erop zet.
Maar dat is nu dus nog steeds niet gebeurt omdat ik nog geen reservekopie heb.
Ze zijn bij Apple zo snugger om geen uitleg te geven waarom iets mislukt is. Handige jongens .. :(

Iemand een oplossing?

Alles bij elkaar genomen heb ik het idee dat mijn iphone een brak beestje is...

• Pyrone89
arjoderoon schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:54:
ik heb momenteel diverse problemen met mijn 5s.
In maart heb ik een vervangen toestel gekregen. Dit vervangende toestel heeft volgens mij een probleem met de hoofdtelefoon aansluiting. Als ik speakers aansluit kraakt het bijna constant als een gek. Sluit ik mijn iPod of de iphone6 van een collega aan, dan is er niks van dit alles.

Vanochtend heb ik contact gezocht met apple care hiervoor. Mijn telefoon valt volgens apple buiten de garantie periode (mijn 90 dagen voor het vervangende toestel zijn voorbij).

Verder heb ik regelmatig te maken met spontane reboots, zonder enige verklaarbare reden.

en nu, maar dat is mogelijk geen iphone, maar een iOS / iCloud dingetje: mijn reserkopie maken lukt niet meer.
mijn iphone heeft al een maand geen reserverkopie meer kunnen maken in de icloud. Voornaamste reden waar ik aan zat te denken was opslag, maar als ik kijk bij reservekopie maken, dan staat daar hoeveel ruimte nodig is voor een reserviekopie en die ruimte is er nog ruimschoots.
Ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met de hoeveelheid foto's die ik op mijn iphone heb staan. Dus ik heb alle foto's en filmpjes eraf gehaald.
Maar nog steeds geen succes.

Ik heb ook al gezocht en vond een post op het apple forum hierover. Deze adviseerde om icloud uit te zetten en te rebooten. Dat heb ik gedaan, geen succes.

Andere suggestie in hetzelfde topic was om de hele idrive uit te zetten en te rebooten. Ook dat heeft niet geholpen.

Ik heb geen flauw idee waarom ik nu geen reservekopie kan maken. Mijn laatste reserverkopie dateert van een maand geleden. En sindsdien heb ik nooit een melding hierover gekregen. Ik kwam er bij toeval achter omdat ik een backup wilde maken voordat ik ios 8.4 erop zet.
Maar dat is nu dus nog steeds niet gebeurt omdat ik nog geen reservekopie heb.
Ze zijn bij Apple zo snugger om geen uitleg te geven waarom iets mislukt is. Handige jongens .. :(

Iemand een oplossing?

Alles bij elkaar genomen heb ik het idee dat mijn iphone een brak beestje is...
Weet je zeker dat ze niet de 90-dagen telefonische ondersteuning bedoelen? Zoniet zou het echt schandalig zijn en is de enigste oplossing voor dit soort praktijken consumentenrecht claimen (zolang dat nog kan in verband met aankomend TTIP verdrag), de iPhone 5S is sowieso korter dan 2 jaar uit dus je zit zelfs nog binnen de 2 jaar (maar in Nederland is er geen harde termijn en kan zeker bij zulke dure apparatuur redelijkerwijs verwacht worden dat je langer dan 2 jaar garantie hebt) . Dat je een vervangend toestel krijgt verandert daar niks aan. Anders zou welke fabrikant dat kunnen gebruiken om onder de garantie uit te komen. http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Je moet blijkbaar tegenwoordig vechten voor je rechten als consument, terwijl je met de prijzen die ze vragen (idem voor Samsung en HTC) mag verwachten dat je dit juist niet hoeft te doen (dit soort praktijken verwacht je bij Aldi smartphones van €50)

[Voor 4% gewijzigd door Pyrone89 op 11-07-2015 10:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:40
Pyrone89 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Weet je zeker dat ze niet de 90-dagen telefonische ondersteuning bedoelen? Zoniet zou het echt schandalig zijn en is de enigste oplossing voor dit soort praktijken consumentenrecht claimen (zolang dat nog kan in verband met aankomend TTIP verdrag), de iPhone 5S is sowieso korter dan 2 jaar uit dus je zit zelfs nog binnen de 2 jaar (maar in Nederland is er geen harde termijn en kan zeker bij zulke dure apparatuur redelijkerwijs verwacht worden dat je langer dan 2 jaar garantie hebt) . Dat je een vervangend toestel krijgt verandert daar niks aan. Anders zou welke fabrikant dat kunnen gebruiken om onder de garantie uit te komen. http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Je moet blijkbaar tegenwoordig vechten voor je rechten als consument, terwijl je met de prijzen die ze vragen (idem voor Samsung en HTC) mag verwachten dat je dit juist niet hoeft te doen (dit soort praktijken verwacht je bij Aldi smartphones van €50)
Wat ik zo begrijp heeft arjoderoon apple care gebeld, zonder dat je hiervoor daadwerkelijk applecare te hebben afgesloten. Als je telefoon nog binnen garantie valt moet je of naar de verkopende partij gaan of, indien binnen het eerste jaar, kan je ook naar een iCentre-achtige winkel gaan. Ook chat-ondersteuning op de website op de site van apple kan je altijd even proberen, dat kost sowieso niets.

Zelf ben ik recent naar de dichtsbijzijnde icentre gegaan met mijn defecte iphone, binnen het eerste garantiejaar helpen ze je zonder problemen, ook als je het toestel daar niet hebt gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
funrider schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:40:
[...]

het kan inderdaad een app zijn die constant locatie checks doet. Het kan ook met je notificaties, e-mail push/fetch instellingen of ververs apps op achtergrond te maken hebben. Heb je daar al naar gekeken? Misschien een recente update van een app of een nieuw geinstalleerde app die de oorzaak is. Bij mij was dit tijden terug ook het geval na een app update die constant locatie checkte door een bug in de app. Toen was het met iOS7 ook niet tot nauwelijks te zien wie de boosdoener was.
Wat ik heb gevonden is dat ik app’s krijg aangeboden afhankelijk van mijn locatie. Deze optie heb ik nu uitgezet, eens kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-11 11:15
Ik heb ook een probleempje met mijn 5S. Sinds kort heb ik van het batterij icoontje ongeveer 2 cm naar beneden een soort groene vervaging (ongeveer halve centimeter breed). Iemand dat ook wel eens gehad?

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:44

JB

Cédric roelt!

Ypho schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:27:
[...]

Omdat de 2 jaar garantie waar je recht op hebt alleen geldig is bij de partij waar je hebt gekocht. Apple zelf biedt 1 jaar (fabrieks)garantie aan. Daarom heb je daar maar 1 jaar garantie, tenzij je direct bij Apple hebt gekocht. Dan zijn zij de verkoper en moeten zij 2jr bieden.

/edit: Overigens kun buiten de Apple-garantie daar vast nog wel terecht, maar niet voor kosteloze reparatie.
Hier zit nu een Belgische collega mee, hij heeft een 5S rechtstreeks bij Apple gekocht op 23 januari 2014, nu heeft hij stof tussen het glas bij de camera en zit aan de voorkant boven het glas los (klikt als je erop drukt). Apple geeft aan dat hij maar 1 jaar garantie heeft dus pech :?

Mijn boefje is liev!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 26-11 15:27

Domino

30 Watts and overheating...

Als je collega Apple belt en goed naar de melding luistert geven ze zelf aan dat de garantie twee jaar is in de 'Europese Economische Ruimte'.

De support medewerker daarmee om zijn oren slaan dus.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-11 19:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

chippie777 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:29:
[...]

Wat ik heb gevonden is dat ik app’s krijg aangeboden afhankelijk van mijn locatie. Deze optie heb ik nu uitgezet, eens kijken of dat helpt.
waar zet je dat uit? :)

Battle.net || Strava

• JB

JB

Cédric roelt!

Domino schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:35:
Als je collega Apple belt en goed naar de melding luistert geven ze zelf aan dat de garantie twee jaar is in de 'Europese Economische Ruimte'.

De support medewerker daarmee om zijn oren slaan dus.
Helder. Thnx!

Mijn boefje is liev!

• Krasloos
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-11 22:48
Joo! Afgelopen week zijn er met de telefoon foto's gemaakt. Nu wil ik deze op mijn laptop zetten.
Echter is dit lastig om te klaren. Voor de vakantie heb ik via de cloud de foto's uiteindelijk op mijn pc gekregen. Is er niet gewoon een handigere manier op de foto's op mijn laptop te krijgen.
De telefoon met een kabel verbinden met mijn laptop, verkenner openen en de foto's kopiëren lukt niet eens.
Ik heb al verschillende opties geprobeerd en ook heb ik op support.apple.com gekeken, maar niets helpt.
Alvast bedankt voor de hulp.

• jelle.
  • Registratie: februari 2003

jelle.

Product Marketeer
Krasloos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:41:
Joo! Afgelopen week zijn er met de telefoon foto's gemaakt. Nu wil ik deze op mijn laptop zetten.
Echter is dit lastig om te klaren. Voor de vakantie heb ik via de cloud de foto's uiteindelijk op mijn pc gekregen. Is er niet gewoon een handigere manier op de foto's op mijn laptop te krijgen.
De telefoon met een kabel verbinden met mijn laptop, verkenner openen en de foto's kopiëren lukt niet eens.
Ik heb al verschillende opties geprobeerd en ook heb ik op support.apple.com gekeken, maar niets helpt.
Windows? Gewoon foto's importeren met dat standaard importeerprogramma werkt toch prima?

• Krasloos
jelle. schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:47:
[...]

Windows? Gewoon foto's importeren met dat standaard importeerprogramma werkt toch prima?
Windows 7, ja klopt.
Wat is de standaard importeerprogramma?

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 31-07 00:20
jelle. schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:47:
[...]

Dat valt wel tegen. Het kan niet incrementeel, je zit vast aan bepaalde naamgeving voor de doelmap waardoor je geen vaste plek kunt maken. Dat had echt wel wat beter gekund. (of ik zie iets over het hoofd)

• JeyJey
Tackleberry schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:34:
[...]

Dat valt wel tegen. Het kan niet incrementeel, je zit vast aan bepaalde naamgeving voor de doelmap waardoor je geen vaste plek kunt maken. Dat had echt wel wat beter gekund. (of ik zie iets over het hoofd)
Ik doe het zelf via Wifi naar dropbox. Heb wel aardig wat ruimte op dropbox, maar als je niet vele GB tegelijk doet, kan je ze daarna overhevelen naar een andere map toch?

• Smobbo
JeyJey schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:50:
[...]

Ik doe het zelf via Wifi naar dropbox. Heb wel aardig wat ruimte op dropbox, maar als je niet vele GB tegelijk doet, kan je ze daarna overhevelen naar een andere map toch?
Haha, ik doe het dus ook zo.

Ik las net de vraag en ik dacht, 'goh hoe doe ik dat zelf eigenlijk?'. Ik heb ook een cloudopslag waaruit ik m'n foto's kopieer om als back-up ze lokaal ook te hebben. Vooral vanuit de gedachte dat ik dan m'n telefoon in het water kan laten pleuren zonder dat ik al m'n foto's kwijt ben :) :+ !

Ik gebruik zelf google foto's, aangezien dat een geweldig goede app is en ook een erg prettige webomgeving. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat dit een privacy risico voor sommigen is, maar dan is wellicht een privé cloudopslag oplossing interessant?

• Volkan1984
  • Laatst online: 07:30
Krasloos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:41:
Geen idee wat er zo lastig is. Gebruik iCloud op je iPhone en het iCloud Control Panel voor Windows op je computer. Zo simpel kan het zijn (toch)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krasloos
Tackleberry schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:34:
[...]
JeyJey schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:50:
[...]
Smobbo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
[...]
Haha, ik doe het dus ook zo.

Ik las net de vraag en ik dacht, 'goh hoe doe ik dat zelf eigenlijk?'. Ik heb ook een cloudopslag waaruit ik m'n foto's kopieer om als back-up ze lokaal ook te hebben. Vooral vanuit de gedachte dat ik dan m'n telefoon in het water kan laten pleuren zonder dat ik al m'n foto's kwijt ben :) :+ !

Ik gebruik zelf google foto's, aangezien dat een geweldig goede app is en ook een erg prettige webomgeving. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat dit een privacy risico voor sommigen is, maar dan is wellicht een privé cloudopslag oplossing interessant?
Volkan1984 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:35:
[...]
Geen idee wat er zo lastig is. Gebruik iCloud op je iPhone en het iCloud Control Panel voor Windows op je computer. Zo simpel kan het zijn (toch)?
Allen bedankt voor jullie reactie.
Via dropbox en andere clouds is zeker een optie, heb je het gelijk ook als backup, maar dan staat het al 'vast' op je computer.
Via de iCloud Control Panel is een nieuwe optie voor mij en deze ga ik zeker even testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 25-11 22:22

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Nog steeds de beste iPhone tot nu toe :-) En dat is dus vanwege het formaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeyJey
Bigg Balls schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:08:
Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met de kleinere iphones, of iphone 6, maar vind dit formaat ook echt helemaal prima. Heerlijk handzaam, en presteert uitstekend.

• JB

JB

Cédric roelt!

Bigg Balls schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:08:
Qua formaat wel, qua degelijkheid zeker niet. Mijn iPhone 5S is 6x omgeruild (laatste was een compleet nieuwe) vanwege een rammelende powerbutton en gare homebutton (klikte 2x alsof je een focusknop van een camera hebt). Mijn huidige iPhone 6 zit een stuk degelijker in elkaar en nog geen problemen.

Mijn boefje is liev!

• Tackleberry
Vandaag contact gehad met Apple support ivm het feit dat de lightning kabel amper contact maakt. Alleen vanaf een bepaalde hoek werkt hij. Heel verhaal, alle opties doorgelopen, uiteindelijk gekozen om zelf een afspraak te gaan maken met een Apple Store.

Tot ik met nog een zoekactie op de logische oorzaak kwam, die Apple niet eens heeft genoemd: opgehoopte stof in de lightning poort. Even met een tandenstoker een berg stof verwijderd en probleem is opgelost.

:')

• mike30
  • Laatst online: 26-11 00:00
Ik ben nu in het bezit van een galaxy note 3. Ik heb deze gekocht nadat m'n galaxy s4 in januari gestolen is. Nou vind ik dit toestel toch wel onhandig. Wel mooi zo'n groot scherm maar zit niet lekker in je broekzak en als je hem een beetje de brightness omhoog schroeft zie je de batterij gewoon leeglopen.
Nu heb ik een ipad mini en dit vind ik prima werken qua os. Dus ben ik me aan het orienteren voor een iphone. M'n oom heeft een 5s wat ik op zich een prima formaat vind.
Alleen nu is m'n vraag hoelang gaat de ondersteuning voor de 5s nog door ongeveer? Als ik er nu een met een abbo neem van 2 jaar dat ik wel gewoon normaal ondersteuning ervoor krijg.
Of kan ik eventueel beter voor de 6 gaan? Dan moet ik wel eenmalig 180 euro betalen maar dan heb ik een 6. M'n laatste iphone was een 3g en daar had ik veel problemen mee vandaar dat ik me een beetje inlees en eventueel wat advies vraag.

• Tackleberry
mike30 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:28:
Alleen nu is m'n vraag hoelang gaat de ondersteuning voor de 5s nog door ongeveer? Als ik er nu een met een abbo neem van 2 jaar dat ik wel gewoon normaal ondersteuning ervoor krijg.
Of kan ik eventueel beter voor de 6 gaan? Dan moet ik wel eenmalig 180 euro betalen maar dan heb ik een 6. M'n laatste iphone was een 3g en daar had ik veel problemen mee vandaar dat ik me een beetje inlees en eventueel wat advies vraag.
Zelfs de volgende iOS versie die in het najaar beschikbaar komt, wordt nog ondersteund voor de iPhone 4S, dus ik denk dat je met een 5S nog een hele tijd vooruit kunt.

Nieuwe(re) versies van de iPhone zullen uiteraard altijd beter presteren en meer features ondersteunen van een nieuwe iOS release.

• JeyJey
mike30 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:28:
Ik ben nu in het bezit van een galaxy note 3. Ik heb deze gekocht nadat m'n galaxy s4 in januari gestolen is. Nou vind ik dit toestel toch wel onhandig. Wel mooi zo'n groot scherm maar zit niet lekker in je broekzak en als je hem een beetje de brightness omhoog schroeft zie je de batterij gewoon leeglopen.
Nu heb ik een ipad mini en dit vind ik prima werken qua os. Dus ben ik me aan het orienteren voor een iphone. M'n oom heeft een 5s wat ik op zich een prima formaat vind.
Ik denk dat de 5s nog wel een jaartje of 3/4 vooruit kan. Mits ie het natuurlijk zelf ook volhoudt :)

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-11 23:35

ronaldm3

Apple Watch :)

JeyJey schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:04:
[...]

Ik denk dat de 5s nog wel een jaartje of 3/4 vooruit kan. Mits ie het natuurlijk zelf ook volhoudt :)
En dit mede doordat deze is voorzien van de 64bits processor voorzie ik geen problemen in de toekomst.

Ik denk dat Apple de 5S de komende 2 jaar zoiezo nog zal gaan verkopen, dan zullen ze de 5C schrappen en de 5S Scherp in de markt zetten.

Veel waarde voor een scherpe prijs en geen uitstekende camera _/-\o_ 8)

Mike30 welkom bij Apple dus ;)

Power to the beat.

• mike30
  • Laatst online: 26-11 00:00
Bedankt voor de reacties en natuurlijk het welkom. Gisteren met een vriend nog erover gehad. Die is overtuigd android gebruiker en begon over specificaties...dual core tegen quad core. 8 mp camera tegenover 21 mp camera. Full HD scherm tegen QHD. Maar ik zie het zo als m'n telefoon gewoon goed werkt, normaal formaat heeft en doet wat ik vind dat hij moet doen is het voor mij prima. Ik speel er geen spelletjes op. Enige wat ik doe is social media zoals facebook, twitter en telegraaf en rest van het nieuws lezen en beetje whatsappen en bellen.
M'n contract loopt einde van de maand af dus moet nu alleen nog kijken wat ik ga nemen. Of het de 5s word of een 6. Of misschien nog heel even wachten wat de 6s gaat doen.
Die komt volgens de geruchten eind volgende maand of zo? Maar dat er een iphone gaat komen is dus wel zeker.

• chippie777
Ga naar instellingen, dan naar iTunes en App Store, scroll naar beneden en zet de schakelaars onder Suggesties voor apps alle twee uit. Zoals je ziet staat helemaal onderaan dat dit werkt aan de hand van je huidige locatie.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:44
Ik overweeg een iphone 5 (tweedehands). De reden hiervoor is dat ik een iphone 5s nog steeds te duur vind (tweedehands minimaal 300 euro). Is een iphone 5 nog bruikbaar (bijv icm ios 9) of loop ik dan hopeloos achter?

Ik had tot 2jr geleden een iphone 4, die gebruiken mijn ouders nu en werkt nog prima. Op dit moment heb ik een lumia 925, maar die ben ik helemaal beu en android wil ik ook niet aan.

• Smobbo
Dr_Frickin_Evil schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:35:
Ik overweeg een iphone 5 (tweedehands). De reden hiervoor is dat ik een iphone 5s nog steeds te duur vind (tweedehands minimaal 300 euro). Is een iphone 5 nog bruikbaar (bijv icm ios 9) of loop ik dan hopeloos achter?

Ik had tot 2jr geleden een iphone 4, die gebruiken mijn ouders nu en werkt nog prima. Op dit moment heb ik een lumia 925, maar die ben ik helemaal beu en android wil ik ook niet aan.
Ik zou echt voor een 5s gaan. Die is weer een flinke stap beter dan de 5.
Voor mijn gevoel zitten de 4s, 5 en 5c dichterbij elkaar dan bij de 5s (de 5 en 5c zijn gewoon hetzelfde overigens).
Redenen:
Touch ID
64-bit vs 32-bit
Betere camera
Minder 'scuffing' (de randjes bij een 5 worden nog sneller lelijk dan bij de 5s :+ )

• Josvdv
  • Laatst online: 21:31
Voor mij het belangrijkste verschil:
de 5 is niet geschikt voor 4G ontvangst, de 5s wel.

[Voor 29% gewijzigd door Josvdv op 04-08-2015 21:38]

• DeRooney
hellboy123 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:27:
[...]

Wat ik zo begrijp heeft arjoderoon apple care gebeld, zonder dat je hiervoor daadwerkelijk applecare te hebben afgesloten. Als je telefoon nog binnen garantie valt moet je of naar de verkopende partij gaan of, indien binnen het eerste jaar, kan je ook naar een iCentre-achtige winkel gaan. Ook chat-ondersteuning op de website op de site van apple kan je altijd even proberen, dat kost sowieso niets.

Zelf ben ik recent naar de dichtsbijzijnde icentre gegaan met mijn defecte iphone, binnen het eerste garantiejaar helpen ze je zonder problemen, ook als je het toestel daar niet hebt gekocht.
gaat inderdaad om de 90 dagen telefonische ondersteuning. Maar ook als ik via de apple site mijn garantie status opvraag staat er nog 1 op verlopen. Ondanks dat ik recht heb op 2 jaar garantie.

Dat is 1 ding. Het andere is de (icloud)backup. Die werkt niet. Maar ook een backup via iTunes (verschillende mogelijkheden zijn geprobeerd: de iTunes backup, maar ook de handmatige backup) maken lukt niet. En alles wat ik krijg is een wazige foutmelding waar ik niks mee kan (het maken van een backup is niet gelukt omdat er zich een fout heeft voor gedaan).
Waarom het fout gaat wordt er niet bij gezegd, dus je moet maar gissen waar het probleem zit.

Heeft iTunes een plek waar het log-files opslaat? Zodat ik kan terug lezen waarom het backup maken fout gaat?

Ik ben wel klaar met de geslotenheid van apple en alles wat met apple te maken heeft. Als mijn telefoon eruit mag (ik moet nog ruim 1,5 jaar met dit ding) dan komt er geen apple meer in.

• xAndyx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09-02 23:29
Josvdv schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:28:
Voor mij het belangrijkste verschil:
de 5 is niet geschikt voor 4G ontvangst, de 5s wel.
De 5 ondersteund niet alle 4G frequenties maar hij kan wel 4G via de wel ondersteunde frequenties. Mijn 5 heeft vaak zat 4G dekking.

De 5c / 5s / 6 heeft wel volledige 4G ondersteuning.

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:01
Mensen, ik ben op zoek naar een backcover voor een 5S, die ik maar niet kan vinden :N

Mijn moeder is sinds een tijdje in het bezit van een gouden iPhone 5S. Ze is er helemaal mee in haar nopjes, harstikke fijn! Echter de backcover die er bij zat is op de hoekjes lelijk aan het worden, die willen we dus gaan vervangen.

Momenteel zit er een heel leuke cover op welke eigenlijk een exacte kopie is van de daadwerkelijke achterkant van de gouden 5S. Dus in het goud (duh), met de streepjes waar ze horen te zitten, met het Apple logo, etc-etc. Ziet er heel erg goed uit! Die willen we dus weer. Maar ik kan dat ding nergens vinden! Zelfs op Ebay niet (meestal zonder logo). Het verbaast mij wel, je zou toch zeggen dat meerdere mensen zo'n cover erg mooi vinden :)

Mijn vraag is dan dus ook; weet iemand toevallig een webshop/website (of desnoods een fysieke winkel in Zuid-Holland) waar ze zulke hoesjes verkopen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• haakjesluiten
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Op vakantie mijn iphone 5S wat hard laten stuiteren vanaf een motor, hij werkt verbazingwekkend genoeg nog maar de behuizing heeft aan de achterkant wat flinke deuken en is zelf verbogen op één punt. Iemand ervaring met het zelf vervangen van een 5s behuizing?

• Volkan1984
Rossi46 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:05:
Mensen, ik ben op zoek naar een backcover voor een 5S, die ik maar niet kan vinden :N

Mijn moeder is sinds een tijdje in het bezit van een gouden iPhone 5S. Ze is er helemaal mee in haar nopjes, harstikke fijn! Echter de backcover die er bij zat is op de hoekjes lelijk aan het worden, die willen we dus gaan vervangen.

Momenteel zit er een heel leuke cover op welke eigenlijk een exacte kopie is van de daadwerkelijke achterkant van de gouden 5S. Dus in het goud (duh), met de streepjes waar ze horen te zitten, met het Apple logo, etc-etc. Ziet er heel erg goed uit! Die willen we dus weer. Maar ik kan dat ding nergens vinden! Zelfs op Ebay niet (meestal zonder logo). Het verbaast mij wel, je zou toch zeggen dat meerdere mensen zo'n cover erg mooi vinden :)

Mijn vraag is dan dus ook; weet iemand toevallig een webshop/website (of desnoods een fysieke winkel in Zuid-Holland) waar ze zulke hoesjes verkopen?
Ik mis even de foto van het hoesje in kwestie, waarmee we via Google heel makkelijk kunnen zoeken... *kijkt nogmaals naar je post: nope. Geen plaatje ;)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:01
Volkan1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:00:
[...]

Ik mis even de foto van het hoesje in kwestie, waarmee we via Google heel makkelijk kunnen zoeken... *kijkt nogmaals naar je post: nope. Geen plaatje ;)
True, heb je helemaal gelijk in :Y

Inmiddels overigens gevonden. Althans, sort of... Het is deze geworden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Volkan1984
Rossi46 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:08:
[...]

True, heb je helemaal gelijk in :Y

Inmiddels overigens gevonden. Althans, sort of... Het is deze geworden.
Ah OK. Hoop dat t wat is voor $1,49!
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee