Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
8)7
JB schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:19:
[...]
Ze maken je bang door eventuele kosten door te belasten. Ik wil je best casenummers DMen als referentie, ik heb de service wel gekregen maar ik krijg nog gaardere refurbished toestellen terug.
Ja precies, ik wil gewoon dat ze het maken of een nieuw toestel geven. Mijn nichtje heeft een 5c en dat beeld viel vaker uit. Nu heeft ze een zelf in elkaar gestoken terug gekregen en dat display steekt uit (je kan je nagel eronder doen en het scherm optillen, weer opgestuurd, weer een halve nieuwe terug met hetzelfde probleem..
Oke de 5c is goedkoop, ofja goedkoop 600€!! Maar Apple is op gebied van service en reparatie zeer slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
En nu wil Apple ook nog eens €20 gaan vragen voor telefonische ondersteuning, zodat ze om te beginnen het geklaag niet aan hoeven te horen. Zie 9to5Mac.

Het begint steeds meer te lijken op MS praktijken, van wie in de jaren '90 ook niemand dacht dat het nog fout kon gaan en dat de bomen tot de hemel zouden blijven groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Die 20 Dollar/Euro is toch enkel als je toestel buiten de garantie periode valt, toch volgens het artikel.

Neemt niet weg dat het lame is, maar er zit een verschil tussen '' Apple gaat 20 Euro vragen voor chat support '' en '' Apple gaat 20 Euro vragen voor chat support buiten de garantie termijn ''.

Kwestie van even de gemoederen kalmer te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:56
Na een periode van 4 maanden op een android toestel (S4 Mini duos) kon ik het afgelopen weekend vanwege het prijsverschil niet laten om vanuit Dubai een 5S mee terug te nemen.
Nadat android (zeker gezien de dual sim) mij niet tegengevallen was moet ik zeggen dat de 5S me liet zien wat ik gemist heb..
Wat een heerlijk toestel!!

Moest ik effe kwijt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wat kostte het toestel in Dubai?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:50
rsvmark schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:19:
Na een periode van 4 maanden op een android toestel (S4 Mini duos) kon ik het afgelopen weekend vanwege het prijsverschil niet laten om vanuit Dubai een 5S mee terug te nemen.
Nadat android (zeker gezien de dual sim) mij niet tegengevallen was moet ik zeggen dat de 5S me liet zien wat ik gemist heb..
Wat een heerlijk toestel!!

Moest ik effe kwijt :9
Puur uit nieuwsgierigheid, wat had je dan gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
JB schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:30:
Wat kostte het toestel in Dubai?
Ik heb 2x 5S 32gb gekocht voor 2800 Dirham per stuk.
Afhankelijk van de koers komt dat neer op ongeveer €625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Untouchablezz20 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:03:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, wat had je dan gemist?
Als eerste de respons van het toestel. Geen vertraging of lag tijdens starten van apps.
Ten tweede de fotokwaliteit (eerste indruk). De 4s mini viel mij hier vanaf dag een al tegen.
Ten derde de kwaliteit van de apps. Kreeg bij android vaak het idee dat de apps gewoon niet vlekkeloos werkte.
Ten vierde viel me vandaag op tijdens het fietsen naar mijn werk dat waar normaal gesproken mijn muziek wegviel (tijdens luisteren naar Tunin radio) vanwege slechte 3G ontvangst de 5S gewoon doorspeelde. Mijn conclusie is dus beter3 3G ontvangst.

Dit zijn even de eerste ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb ineens last van een klikkende touchscreen, dus heb een afspraak gemaakt bij de Genius Bar (morgen). Ben benieuwd wat ze ermee kunnen doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Ik heb 2x 5S 32gb gekocht voor 2800 Dirham per stuk.
Afhankelijk van de koers komt dat neer op ongeveer €625
Net nog even de creditcard uitgaven bekeken en het blijkt omgerekend €580 te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Kan je gebruik maken van Facetime? Kwam laatst een iPhone tegen uit de VAE en daar was dat dus geblokkeerd in het toestel (en niet weg te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Muthas schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:01:
Kan je gebruik maken van Facetime? Kwam laatst een iPhone tegen uit de VAE en daar was dat dus geblokkeerd in het toestel (en niet weg te halen).
Heb ik het nog met de verkoper over gehad. Klopt dat het in de UAE geblokkeerd is maar volgens hem is dat op provider of sim geblokkeerd en zou het moeten werken.
Hoe het geblokkeerd is weet ik niet maar bij mij werkt het :)
Ik heb trouwens model A1533.

Van internet (iphoneclub):
Model A1533 ondersteund alleen de 2600 frequentie niet, voor Tele2 is dit vervelend maar verder gebruiken de andere providers bands die wel landelijk gedekt worden met model A1533 (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13, 17, 19, 20, 25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVisionz
  • Laatst online: 22-05-2022
Ik heb een vraagje;
ik heb een iphone 5s.
Als ik hem in de computer steek dan begint hij automatisch te synchroniseren, dat is allemaal prima maar hij gaat 7 stappen doornemen, waaronder "Voorbereiden voor reserverkopie..." "Reserverkopie maken" en "Bepalen welke apps moeten worden gesynchroniseerd..."
kan ik dit niet uitzetten want dit neemt altijd een halfuur in beslag (!) terwijl ik maar bijv. 1 liedje naar de iphone wil kopieëren

daarnaast gaat hij liedjes opnieuw eropzetten die al jaren op de iphone staan
als ik dit onderbreek zijn de liedjes niet meer afspeelbaar op de iPhone
wat is dit voor onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
Gewoon het vinkje weghalen bij automatisch synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:11
Muthas schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:01:
Volgens mij wordt dat geblokkeerd in de carrier file, zodra je er een van je Nederlandse provider binnen krijgt zal die blokkade weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:48:
Ik heb ineens last van een klikkende touchscreen, dus heb een afspraak gemaakt bij de Genius Bar (morgen). Ben benieuwd wat ze ermee kunnen doen :)
Inmiddels terug en ze hebben het scherm losgehaald en opnieuw vastgezet. Het probleem lijkt weg en er is een notitie geplaatst voor het geval het probleem weer terugkomt (vervanging dan).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BtM909 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Inmiddels terug en ze hebben het scherm losgehaald en opnieuw vastgezet. Het probleem lijkt weg en er is een notitie geplaatst voor het geval het probleem weer terugkomt (vervanging dan).
Teamgenoot van mij had het ook in de rechterbovenhoek. Als je er op duwde hoorde/voelde je het klikken.

Ben hier nog steeds bezig met mijn powerknop probleem. Ik woon een halve wereldreis van Amsterdam en heb nu een filmpje gemaakt om mijn probleem kenbaar te maken, maar valt tegen omdat de microfoon het geluid niet zo goed waarneemt als je oor.

Dit is mijn 3e refurbished toestel en ze hebben allemaal hetzelfde probleem, namelijk een hoorbaar vibrerende powerknop. Heb nu twee andere 5s toestelen van bekenden vast gehad en daar zitten de knoppen allebei gewoon een stuk vaster en trillen niet hoorbaar mee.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het geen optie om in de winkel goed te testen? Of wordt het steeds erger naarmate de tijd vordert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Ik had hier ook last van. Bij mij was/is het probleem dat de plastic rand om het glas een heel klein beetje ruimte heeft ten opzichte van de aluminium behuizing. Hier hoopt stof en vuil zich na een tijdje op en begint het scherm te klikken omdat het scherm dan iets tegen de behuizing wringt. Klinkt alsof de glasplaat bij licht indrukken plopt alsof het tegen een sticker plakt en los komt.

Met een zeer dun stukje plastic (van een gelamineerd a4tje) kan ik de rand voorzicht schoonmaken en komt al het vuil er uit. En dat is best veel als je de telefoon zoals ik in een stoffige broekzak draagt :+

Hierna nooit meer een klik gehoord. Klinkt als een vaag verhaal, maar ik stoorde me ontzettend aan het gevoel dat mijn scherm los zat. Ik heb het toestel al een keer omgeruild voor dit probleem bij Apple, maar bij het vervangende toestel gebeurde het klikken na een week of 4 wederom.

Nu maanden verder geen enkele last meer gehad. Klinkt als een vaag verhaal, maar misschien de moeite om te proberen als het scherm weer begint te klikken.

Foto ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6QymrvsedYZYTCRhajPayEyb/medium.jpg

En de camera van mijn iPad heeft ook zijn ontmaagding gehad oOo

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 26-03-2014 10:23 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVisionz
SidewalkSuper schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:22:
Gewoon het vinkje weghalen bij automatisch synchroniseren
Al gedaan maar als ik dan muziek op mijn iphone wil zetten moet ik dus toch synchroniseren en gaat die ook alle apps opnieuw overzetten en een reservekopie maken e.d. dit duurt ongeveer een 15 minuten totaal, dat is toch belachelijk as ik maar 1 liedje wil kopieren van itunes naar mijn iphone? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Je kan er voor kiezen om de backup in iCloud te maken en niet via iTunes. Dat lost volgens mij het probleem van de reservekopie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BtM909 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 01:02:
Is het geen optie om in de winkel goed te testen? Of wordt het steeds erger naarmate de tijd vordert?
Nee die toestellen die ik ontvangen heb, hadden allemaal al zo'n los zittende powerbutton. Mijn toestel is online besteld dus naar de winkel betekent Genius Bar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 19:57
BillSpaarbank schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Ik had hier ook last van. Bij mij was/is het probleem dat de plastic rand om het glas een heel klein beetje ruimte heeft ten opzichte van de aluminium behuizing. Hier hoopt stof en vuil zich na een tijdje op en begint het scherm te klikken omdat het scherm dan iets tegen de behuizing wringt. Klinkt alsof de glasplaat bij licht indrukken plopt alsof het tegen een sticker plakt en los komt.

Met een zeer dun stukje plastic (van een gelamineerd a4tje) kan ik de rand voorzicht schoonmaken en komt al het vuil er uit. En dat is best veel als je de telefoon zoals ik in een stoffige broekzak draagt :+

Hierna nooit meer een klik gehoord. Klinkt als een vaag verhaal, maar ik stoorde me ontzettend aan het gevoel dat mijn scherm los zat. Ik heb het toestel al een keer omgeruild voor dit probleem bij Apple, maar bij het vervangende toestel gebeurde het klikken na een week of 4 wederom.

Nu maanden verder geen enkele last meer gehad. Klinkt als een vaag verhaal, maar misschien de moeite om te proberen als het scherm weer begint te klikken.

Foto ter verduidelijking
[afbeelding]

En de camera van mijn iPad heeft ook zijn ontmaagding gehad oOo
Dit heb ik ook geconstateerd bij mijn iPhone. Bij mij is het alleen de bovenkant van het aluminium/plastic, waar het ruimte heeft.
Heb morgen een afspraak bij de Apple store staan, om het te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

JB schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:15:
[...]

Nee die toestellen die ik ontvangen heb, hadden allemaal al zo'n los zittende powerbutton. Mijn toestel is online besteld dus naar de winkel betekent Genius Bar.
Dat 'probleem' heeft bijna elke 5S. De mijne heeft dat ook (2 weken oud). Heb het in de Mediamarkt en bij Belcompany met een 5S geprobeerd, maar ook die knoppen hoor je. Schud je het toestel, dan hoor je ze rammelen. Tsja, mijn 4S had dit ook, zij het in iets mindere mate, maar ook hier aanwezig. Mijn 4S had het meer ook bij de volumeknoppen, terwijl die bij mijn 5S heel stevig vastzitten...

Pure interesse hoor, maar wil je een iPhone 5S die niet rammelt? Mij lijkt dat lastig worden. Ook op Apple forum komt dit veelvuldig voor. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan en heb er genoegen mee genomen dat het zo 'hoort' blijkbaar, omdat meerdere mensen dit hebben. Begrijp me niet verkeerd; een toestel van bijna € 700,- hoort helemaal stevig in elkaar te zitten en is niet des Apples, kwa afwerking, maar goed. Weinig aan te doen denk ik.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zo vind ik bij mijn 5S bijvoorbeeld dat de home-knop niet helemaal strak vast zit.

Als je met je duim op de knop schuift, voel je dat er een heel klein beetje speling is...

Hebben meer gebruikers dit ook??

Ben ik nu een mierenn**ker?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

freddyathlon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Dat 'probleem' heeft bijna elke 5S. De mijne heeft dat ook (2 weken oud). Heb het in de Mediamarkt en bij Belcompany met een 5S geprobeerd, maar ook die knoppen hoor je. Schud je het toestel, dan hoor je ze rammelen. Tsja, mijn 4S had dit ook, zij het in iets mindere mate, maar ook hier aanwezig. Mijn 4S had het meer ook bij de volumeknoppen, terwijl die bij mijn 5S heel stevig vastzitten...

Pure interesse hoor, maar wil je een iPhone 5S die niet rammelt? Mij lijkt dat lastig worden. Ook op Apple forum komt dit veelvuldig voor. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan en heb er genoegen mee genomen dat het zo 'hoort' blijkbaar, omdat meerdere mensen dit hebben. Begrijp me niet verkeerd; een toestel van bijna € 700,- hoort helemaal stevig in elkaar te zitten en is niet des Apples, kwa afwerking, maar goed. Weinig aan te doen denk ik.
Er zijn wel 5s toestellen die goed/beter in elkaar zitten. Zoals ik al aangaf heb ik inmiddels 2 toestellen van bekenden in mijn handen gehad waar het niet hoorbaar is. Dat de knop los zit vind ik nog niet zo erg maar dat ik de 5s hoor rammelen alsof er iets los zit vind ik echt onacceptabel voor een toestel van €699+
freddyathlon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:49:
Zo vind ik bij mijn 5S bijvoorbeeld dat de home-knop niet helemaal strak vast zit. Als je met je duim op de knop schuift, voel je dat er een heel klein beetje speling is... Hebben meer gebruikers dit ook?? Ben ik nu een mierenn**ker?
Speling heb ik nog niet meegemaakt maar ook bij de homeknop zit er wel degelijk verschil in de degelijkheid. Van de 3 vervangers voelden de middelste 2 beduidend beter aan, maar die zijn dus ook weer terug ivm de powerknop. Heb bij mijn laatste ook aangegeven dat de homeknop hiervan niet lekker klikt en het lijkt soms alsof ie een beetje hangt cq. niet meteen terug schiet. En nee je bent geen mierenneuker, ik ben gewoon beter gewend van Apple (en dat mag ook voor dergelijke bedragen!!!).

Verder heeft mijn laatste refurbished toestel sowieso vaag zwart spul wat tussen de behuizing zit (is geen vuil, was al bij het openmaken van de doos zo).

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/5s_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/5s_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/5s_3.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is volgens mij kit/lijm aangezien het een refurbished toestel is een ze hem uit elkaar hebben gehad om nieuwe onderdelen te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

Phntm

Tlingelingeling

Wel lelijkk als je zo een mooi wit toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVisionz
BillSpaarbank schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:07:
Je kan er voor kiezen om de backup in iCloud te maken en niet via iTunes. Dat lost volgens mij het probleem van de reservekopie op.
-Ik heb een jailbreak
-Ik heb meer dan 35 gb aan gegevens op mn iphone staan en ga geen extra iCloud kopen :|

ik zoek eigenlijk gewoon een goed alternatief voor iTunes, ben het zo ontzettend zat met dat k** programma
maarja volgensmij wel meerdere mensen hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
35gb aan fotos en filmpjes in je fotorol? Knappe jongen ben je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Heb je geen NAS of zoiets? Ik heb een IPhone met 16GB. Met filmpjes loopt hij redelijk snel vol, ik backup dan naar me NAS en kan er dan weer even tegenaan...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Als ik al dat gemekker zo rond die 5S lees neig ik steeds meer naar de 5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dancing_Animal schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:18:
Als ik al dat gemekker zo rond die 5S lees neig ik steeds meer naar de 5C.
Welk gemekker doel je dan op? Als je voornamelijk af gaat op die luide minderheid die 'last" heeft van een "rammelende" power knop zou ik daar gewoon overheen stappen. In de praktijk heb je daar echt geen last van en als dat iets is waar je je aan stoort ga je je ook storen aan de kleine dingetjes van de 5C en aan elke andere telefoon op de markt.

Als je daar echt mee zit zou ik gewoon eens een 5S van iemand lenen en er eens mee schudden, dan merk je dat dat gerammel echt amper hoorbaar is, en al helemaal bij gewoon gebruik. Ik ken niemand die dagelijks met zijn telefoon loopt te schudden :P
De enige keren dat ik merk dat die knop bij mij "rammelt" is als ik de telefoon naast mijn oor schudt om het specifiek te horen. Verder hoor ik het nooit.

Just my 2 cents.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
iVisionz schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:56:
[...]

-Ik heb een jailbreak
-Ik heb meer dan 35 gb aan gegevens op mn iphone staan en ga geen extra iCloud kopen :|

ik zoek eigenlijk gewoon een goed alternatief voor iTunes, ben het zo ontzettend zat met dat k** programma
maarja volgensmij wel meerdere mensen hier _/-\o_
voor een back-up van je foto's zou je flickr kunnen gebruiken (1TB)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrabyte aan foto's?! Ook maar eens overwegen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Spike_wolf schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:17:
[...]

Welk gemekker doel je dan op? Als je voornamelijk af gaat op die luide minderheid die 'last" heeft van een "rammelende" power knop zou ik daar gewoon overheen stappen. In de praktijk heb je daar echt geen last van en als dat iets is waar je je aan stoort ga je je ook storen aan de kleine dingetjes van de 5C en aan elke andere telefoon op de markt.

Als je daar echt mee zit zou ik gewoon eens een 5S van iemand lenen en er eens mee schudden, dan merk je dat dat gerammel echt amper hoorbaar is, en al helemaal bij gewoon gebruik. Ik ken niemand die dagelijks met zijn telefoon loopt te schudden :P
De enige keren dat ik merk dat die knop bij mij "rammelt" is als ik de telefoon naast mijn oor schudt om het specifiek te horen. Verder hoor ik het nooit.

Just my 2 cents.
Dan heb jij het geluk dat je wel een goede telefoon hebt... Heb meerdere toestellen gezien bij bekenden e.d. die het ook allemaal niet/amper hebben. Zodra hier het trilsignaal afgaat dan hoor je de knop mee rammelen alu op alu. Ik krijg gare refurbished toestellen terug die nog meer rammelen omdat ze uit elkaar zijn geweest maar das gewoon acceptabel 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 31-03-2014 09:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
JB schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:42:
[...]
Dan heb jij het geluk dat je wel een goede telefoon hebt... Heb meerdere toestellen gezien bij bekenden e.d. die het ook allemaal niet/amper hebben. Zodra hier het trilsignaal afgaat dan hoor je de knop mee rammelen alu op alu. Ik krijg gare refurbished toestellen terug die nog meer rammelen omdat ze uit elkaar zijn geweest maar das gewoon acceptabel 8)7
Die refurbs zijn allemaal teruggebracht omdat de knop rammelt. Niet heel gek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BillSpaarbank schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:48:
[...]

Die refurbs zijn allemaal teruggebracht omdat de knop rammelt. Niet heel gek dus.
Nee maar wel acceptabel dus? Daar moet ik het dan maar mee doen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
JB schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:54:
[...]

Nee maar wel acceptabel dus? Daar moet ik het dan maar mee doen...
Dat zeg ik niet, ik ben ook een keer door 4 refurbs gegaan voordat een acceptabele 4S in mijn bezit had. En dat was uiteindelijk een hele nieuwe.

Je kunt je blijven ergeren aan de losse powerbutton, maar waarschijnlijk zul je met geen enkel exemplaar tevreden zijn denk ik.

Ik speelde gister met de gouden 5s van mijn halfbroertje en deze knop zat wel redelijk solide vast. Maar hij rammelde nog steeds bij het schudden. Bij het trillen van mijn 5s hoor ik de rammel overigens niet. Dus ik heb misschien makkelijk praten. Er is voor mij gewoon momenteel geen goeie vervanger voor de 5S. En ik heb de uitstapjes echt wel geprobeerd. Probeer gewoon te genieten van je telefoon. Dat is mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BillSpaarbank schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:22:
[...]

Dat zeg ik niet, ik ben ook een keer door 4 refurbs gegaan voordat een acceptabele 4S in mijn bezit had. En dat was uiteindelijk een hele nieuwe.

Je kunt je blijven ergeren aan de losse powerbutton, maar waarschijnlijk zul je met geen enkel exemplaar tevreden zijn denk ik.

Ik speelde gister met de gouden 5s van mijn halfbroertje en deze knop zat wel redelijk solide vast. Maar hij rammelde nog steeds bij het schudden. Bij het trillen van mijn 5s hoor ik de rammel overigens niet. Dus ik heb misschien makkelijk praten. Er is voor mij gewoon momenteel geen goeie vervanger voor de 5S. En ik heb de uitstapjes echt wel geprobeerd. Probeer gewoon te genieten van je telefoon. Dat is mijn tip.
Dat zeg ik toch ook steeds :) Natuurlijk ga ik niet moeilijk doen als de knop rammelt wanneer ik schud met de telefoon maar als deze hoorbaar rammelt bij het trillen dan ga ik daar niet mee akkoord. Ik geniet zeker van het toestel maar ik verwacht een goede 5s zeker omdat ze er wel zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat een geze*k over een rammelent knopje.

Wel eens losse sleutels in je broekzak, of muntjes?
Zeur je ook als je vriendin haar ketting rammelt?
Rij je op een fiets die niet rammelt, ligt er niets los in je auto?

Als iedereen die nu zijn toestel omruilt, er een gerefurbished toestel voor terug krijgt die ook een rammelende knop heeft, ben je dan d*m of st*m als je blijft zeuren om een nieuw toestel terwijl je weet dat je het zelfde probleem terug krijgt maar wel een 2de-hands toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

i2Paq schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:43:

Als iedereen die nu zijn toestel omruilt, er een gerefurbished toestel voor terug krijgt die ook een rammelende knop heeft, ben je dan d*m of st*m als je blijft zeuren om een nieuw toestel terwijl je weet dat je het zelfde probleem terug krijgt maar wel een 2de-hands toestel?
Als je daarmee akkoord gaat ben je dom inderdaad ;) Begrijpend lezen is klaarblijkelijk heel lastig. Er zit wel degelijk verschil in de 5s. Meerdere toestellen (van andere 5s gebruikers) in mijn hand gehad waar het niet bij voor kwam.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
JB schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:38:
[...]

Als je daarmee akkoord gaat ben je dom inderdaad ;) Begrijpend lezen is klaarblijkelijk heel lastig. Er zit wel degelijk verschil in de 5s. Meerdere toestellen (van andere 5s gebruikers) in mijn hand gehad waar het niet bij voor kwam.
Ik hoor niet veel vreemds op het filmpje van je op de vorige pagina. Kan best dat die van mij hetzelfde geluid maakt. Je wilt hem toch horen trillen? Of er dan iets een beetje rammelt of niet, who cares. Het gaat er om dat je een signaal krijgt dat je gebeld wordt toch.. (ik hoor in ieder geval echt niets vreemds/storends).

Ik heb het maanden geleden al eens gezegd, ik vind het 'rammel issue' een beetje muggenzifterij. Met de kreten: "Ja maar hij kost 700 euro", en "Ja maar Apple staat toch voor de afwerking!". Allemaal leuk en aardig, maar een massa product voor ieder stuk identiek maken gaat je nooit lukken lijkt me. Niet bij telefoons, niet bij auto's, niet bij bankstellen en niet bij kleding. Drie keer een (splinternieuw voor sommigen) toestel terug sturen vind ik echt van de zotte. Op mijn beurt zou ik dan zeggen; Karma wanneer je refurbished modelletjes terug krijgt >:)

(Overigens, wanneer het om 'echte' en 'grote' problemen gaat is het meer dan logisch dat je er iets mee doet, maar de rammel die sommigen horen en waar sommigen zich aan storen zou ik niet eens opgemerkt hebben als mensen er niet expliciet naar verwijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:12
Net een dag mijn nieuwe 5s binnen, dus gelijk gekeken of het toestel last heeft van rammelende knopjes. Gelukkig op dat vlak niks aan de hand, dus ik blij. Staat na een paar uurtjes de netwerkstatus ineens op 'Zoeken...'. Kan gebeuren, sim eruit, sim erin, toestel herstarten... Nog steeds op 'Zoeken...'. Noodnummers kunnen niet meer worden gedraaid, en onder info zijn het IMEI en ECCID verdwenen.

Uiteindelijk maar via iTunes hersteld, krijg ik een mooi schermpje te zien: 'Toestel moet worden vervangen'. Wat ik op google heb kunnen vinden duidt dat op een defecte cellular network chip. UPS komt het toestel morgen ophalen, dus tot die tijd maar weer (ergerend) verder met de inmiddels flink trage iPhone 4.

[ Voor 0% gewijzigd door jordje op 01-04-2014 22:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
remzor schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:49:
[...]

Ik hoor niet veel vreemds op het filmpje van je op de vorige pagina. Kan best dat die van mij hetzelfde geluid maakt. Je wilt hem toch horen trillen? Of er dan iets een beetje rammelt of niet, who cares. Het gaat er om dat je een signaal krijgt dat je gebeld wordt toch.. (ik hoor in ieder geval echt niets vreemds/storends).

Ik heb het maanden geleden al eens gezegd, ik vind het 'rammel issue' een beetje muggenzifterij. Met de kreten: "Ja maar hij kost 700 euro", en "Ja maar Apple staat toch voor de afwerking!". Allemaal leuk en aardig, maar een massa product voor ieder stuk identiek maken gaat je nooit lukken lijkt me. Niet bij telefoons, niet bij auto's, niet bij bankstellen en niet bij kleding. Drie keer een (splinternieuw voor sommigen) toestel terug sturen vind ik echt van de zotte. Op mijn beurt zou ik dan zeggen; Karma wanneer je refurbished modelletjes terug krijgt >:)

(Overigens, wanneer het om 'echte' en 'grote' problemen gaat is het meer dan logisch dat je er iets mee doet, maar de rammel die sommigen horen en waar sommigen zich aan storen zou ik niet eens opgemerkt hebben als mensen er niet expliciet naar verwijzen).
Heb je weleens een exemplaar beetgehad dat behoorlijk rammelt? Het is bij het ene toestel ook veel erger dan bij de andere. Je voelt ook daadwerkelijk de knop los zitten. Dit is mijns inziens totaal geen muggenzifterij maar gewoon een niet goed gemaakt product. Tuurlijk, bij massa-productie zit er weleens een gare batch tussen, maar dit zijn er wel heel veel. Er zijn ook topics als 'Is er een 5S waarvan de powerknop NIET rammelt' op sommige sites te vinden.

Daarnaast is het mij ook opgevallen, en nee ik doe geen marktonderzoek naar die dingen, ik houd ze gewoon beet, dat de homeknop soms heel brak klikt. En ook DAT scheelt weer per unit. En wrijf voor de gein eens vanaf de zijkant van het scherm richting de linker- of rechterzijkant van de telefoon. Dat voelt bij het ene exemplaar scherp (vooral vaak bij het gouden exemplaar, echt waar) en bij de ander niet. Alsof bij de ene het scherm dieper ligt dan bij de ander. En dan heb ik het NIET over het 'scherpe' van de zijkant in zijn algemeen, maar de overgang tussen scherm naar de rand. Het is toch een apparaat dat je in de hand houdt en dat moet gewoon lekker aanvoelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dancing_Animal op 02-04-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dankjewel voor je post. Lijkt wel of de mensen hier aandelen hebben bij Apple :+

De scherpe rand heb ik nog niet opgemerkt maar dat er qua afwerking eea mis gaat zie je hierboven ook bij mijn foto's :) Hier word ik ook nog over terug gebeld.

[ Voor 50% gewijzigd door JB op 02-04-2014 13:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Dancing_Animal schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:47:
[...]

Heb je weleens een exemplaar beetgehad dat behoorlijk rammelt? Het is bij het ene toestel ook veel erger dan bij de andere. Je voelt ook daadwerkelijk de knop los zitten. Dit is mijns inziens totaal geen muggenzifterij maar gewoon een niet goed gemaakt product. Tuurlijk, bij massa-productie zit er weleens een gare batch tussen, maar dit zijn er wel heel veel. Er zijn ook topics als 'Is er een 5S waarvan de powerknop NIET rammelt' op sommige sites te vinden.

Daarnaast is het mij ook opgevallen, en nee ik doe geen marktonderzoek naar die dingen, ik houd ze gewoon beet, dat de homeknop soms heel brak klikt. En ook DAT scheelt weer per unit. En wrijf voor de gein eens vanaf de zijkant van het scherm richting de linker- of rechterzijkant van de telefoon. Dat voelt bij het ene exemplaar scherp (vooral vaak bij het gouden exemplaar, echt waar) en bij de ander niet. Alsof bij de ene het scherm dieper ligt dan bij de ander. En dan heb ik het NIET over het 'scherpe' van de zijkant in zijn algemeen, maar de overgang tussen scherm naar de rand. Het is toch een apparaat dat je in de hand houdt en dat moet gewoon lekker aanvoelen.
Hmm, oke, #care? Het lijkt dat een homeknop brak is, over het scherm wrijven om te voelen hoe diep het scherm ligt, 'scherpe' randjes..
Ik ben met geen één van allen bekend en heb ook nog nooit iemand hierover horen klagen in mijn omgeving. Bovendien ken ik ook niemand die geen hoesje om zijn telefoon heeft zitten.
En dan het forum gebeuren; tsja, heb je ooit wel eens mensen zien posten hoe lekker de vers geperste sinaasappelsap is van de AH, of hoe goed bankstel X zit bij meubelzaak Y. Er wordt voornamelijk gepost natuurlijk als er iets mis is. Als er in dit topic 100 mensen te vinden zijn met klachten is dat natuurlijk peanuts in verhouding tot het aantal verkochte toestellen..

En nogmaals, ik weet niet precies hoe erg de klachten zijn en als mensen ergens mee terug willen gaan moeten ze dat vooral doen. Maar mijn argument dat de één wat meer een muggenzifter is dan de ander aangezien die er niet eens iets vanaf wist (zoals hetgeen je net beschreef, dat wist ik überhaupt niet eens) blijft staan. Tevens ook mijn punt over het Youtube filmpje waarin ik niet iets hoor dat ik zelf als storend ervaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

remzor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:24:
[...]

Tevens ook mijn punt over het Youtube filmpje waarin ik niet iets hoor dat ik zelf als storend ervaar :)
Het is ook lastig vast te leggen, zo hoor je het beter dan op film. Als je het filmpje afspeelt op een iPhone hoor je het verschil mijn inziens prima zodra ik de telefoon kantel. De knop rammelt dan hoorbaar anders tegen de alu insparing van de behuizing omdat deze los zit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Het is voor ieder zelf te bezien hoe erg storend het is, maar sommige dingen die ik hier lees vallen voor mij onder de noemer: ”dokter als ik zo over mijn knie wrijf doet het zeer / niet aan voelen dan".

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
remzor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:24:
[...]

Hmm, oke, #care? Het lijkt dat een homeknop brak is, over het scherm wrijven om te voelen hoe diep het scherm ligt, 'scherpe' randjes..
Ik ben met geen één van allen bekend en heb ook nog nooit iemand hierover horen klagen in mijn omgeving. Bovendien ken ik ook niemand die geen hoesje om zijn telefoon heeft zitten.
En dan het forum gebeuren; tsja, heb je ooit wel eens mensen zien posten hoe lekker de vers geperste sinaasappelsap is van de AH, of hoe goed bankstel X zit bij meubelzaak Y. Er wordt voornamelijk gepost natuurlijk als er iets mis is. Als er in dit topic 100 mensen te vinden zijn met klachten is dat natuurlijk peanuts in verhouding tot het aantal verkochte toestellen..

En nogmaals, ik weet niet precies hoe erg de klachten zijn en als mensen ergens mee terug willen gaan moeten ze dat vooral doen. Maar mijn argument dat de één wat meer een muggenzifter is dan de ander aangezien die er niet eens iets vanaf wist (zoals hetgeen je net beschreef, dat wist ik überhaupt niet eens) blijft staan. Tevens ook mijn punt over het Youtube filmpje waarin ik niet iets hoor dat ik zelf als storend ervaar :)
Luister vriend, het viel mij bij gewoon gebruik van het apparaat in de winkel op hoe ruw de randen bij het scherm bij sommige exemplaren zijn. En dan vergelijk ik er een paar en merk dat het bij de ene wel is en bij de andere niet. Als ik zo'n ding koopt moet ie gewoon goed aanvoelen. Ook zonder hoesje. Dat gebruik ik niet en ik ken ook niemand die dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weten jullie nog dat m'n scherm een beetje los zat. Nou eindelijk vandaag een nieuwe gekregen van de Apple store *O*

Enige is dat voor mijn gevoel de powerknop veel losser zit. Volgens de Genius (of hoe noem je deze mensen) zou het hetzelfde aanvoelen als mijn oude 5S. Hij heeft er iig een notitie van gemaakt voor het geval ik het toch als storend ga ervaren.

Ze hebben nu wel een beter systeem bedacht voor de omruil; waar ik een keer eerder een heel nieuw toestel kreeg en de ze accessoires achterhielden, hebben ze nu ook nieuwe toestellen specifiek voor omruil. Daar zitten dus geen accessoires meer bij en dat zal voor Apple ook wat besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BtM909 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:36:

Enige is dat voor mijn gevoel de powerknop veel losser zit. Volgens de Genius (of hoe noem je deze mensen) zou het hetzelfde aanvoelen als mijn oude 5S. Hij heeft er iig een notitie van gemaakt voor het geval ik het toch als storend ga ervaren.
Ik mis de :+ dus ik neem aan dat je serieus bent :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Over die hele alinea? Ja hoor, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:26
Modbreak:Voor alle "problemen" met de powerbutton is een apart topic. Graag daar verder discussiëren:
[iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 03-04-2014 19:41 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd feit: ik heb sinds oktober een 5S. Siri was altijd in het Engels, en heb altijd ge-update naar de nieuwste versie van iOS (zat dus op 7.1). Omdat mijn iPhone iets trager begon te reageren heb ik hem via iTunes hersteld, zonder back-up terug te zetten. Via iTunes is mijn 5S dus weer als nieuwe telefoon gemaakt. Siri stond hierbij uitgeschakeld en dat heb ik zo gelaten. Toen ik echter de homeknop enkele seconden ingedrukt hield, kreeg ik toch Siri. In het Nederlands! Er stond ook 'Spraakherkenning' in plaats van 'Voice Control'. Hij sprak zelf Nederlands, en accepteerde Nederlandse spraakopdrachten. Nadat ik in de instellingen Siri had ingeschakeld was hij weer Engels. Daarna weer uitgeschakeld, en nu is hij nog steeds in het Engels. Ik krijg nu dus geen Nederlands meer.

Ik las hier enige tijd geleden iemand die op de iPhone van z'n vriendin Siri in het Nederlands had gezien, ik had het nu dus ook. Kennelijk wordt er wel aan gewerkt of mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:12:
Vreemd feit: ik heb sinds oktober een 5S. Siri was altijd in het Engels, en heb altijd ge-update naar de nieuwste versie van iOS (zat dus op 7.1). Omdat mijn iPhone iets trager begon te reageren heb ik hem via iTunes hersteld, zonder back-up terug te zetten. Via iTunes is mijn 5S dus weer als nieuwe telefoon gemaakt. Siri stond hierbij uitgeschakeld en dat heb ik zo gelaten. Toen ik echter de homeknop enkele seconden ingedrukt hield, kreeg ik toch Siri. In het Nederlands! Er stond ook 'Spraakherkenning' in plaats van 'Voice Control'. Hij sprak zelf Nederlands, en accepteerde Nederlandse spraakopdrachten. Nadat ik in de instellingen Siri had ingeschakeld was hij weer Engels. Daarna weer uitgeschakeld, en nu is hij nog steeds in het Engels. Ik krijg nu dus geen Nederlands meer.

Ik las hier enige tijd geleden iemand die op de iPhone van z'n vriendin Siri in het Nederlands had gezien, ik had het nu dus ook. Kennelijk wordt er wel aan gewerkt of mee getest.
Dat is niet Siri maar "spraakherkenning".
Dat zat er voor Siri al in en is heel erg basic vergeleken met Siri, je kunt er veel minder mee. Niets bijzonders of nieuws dus ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:24:
[...]

Dat zat er voor Siri al in en is heel erg basic vergeleken met Siri, je kunt er veel minder mee. Niets bijzonders of nieuws dus ;)
Duidelijk, vond het zelf ook al zo raar... Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Spike_wolf schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:24:
[...]

Nog een aanvulling: Het werkt hartstikke slecht, ik zei: 'Bel mijn moeder' en hij belde de rector van mijn school :S . Dus ik raad je het af om er veelvoudig gebruik van te maken ;) .

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
"Mijn moeder" lijkt dan waarschijnlijk ook in de verste verte niet op de naam van je rector.
Of staat je moeder wel als "Mijn moeder" in je telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-04-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Voor degene die nog een stevig dock zoek voor de 5S.
Ik had een sony wekkerradio waar mijn 4S ingezet kon worden. Helaas kan ik geen fatsoenlijke voor de 5S vinden dus ben ik op zoek gegaan naar een stevig dock.
Het is deze geworden:
(en de prijs wil je niet weten :'( )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RjG2Ocp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t7iCblw.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CQrNN2U.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h3oqGqe.jpg?1

[ Voor 133% gewijzigd door rsvmark op 04-04-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je plaatjes doen het niet. Upload ze even naar een host zoals http://imgur.com ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En wellicht een URL naar het product naast de plaatjes... weten we meteen waar het te verkrijgen is en hoeveel deze kost :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Genius (of hoe noem je deze mensen)
Ik kan trouwens het woord Applestore Genius niet meer lezen zonder meteen aan dit te denken:
YouTube: The Big Bang Theory - Sheldon - Apple Store "Genius" _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:03
Ik heb sinds kort een iPhone 5s 32Gb van mijn werk en had daarbij een transparante cover gekregen die de achterkant bedekt en de rand eromheen. Aangezien het scherm open en bloot bleef had ik zelf een flipcover gekocht en die er vanaf het begin om gehad. Ik kreeg vaak opmerkingen dat ik slecht verstaanbaar was. Het uitzetten van de ruisonderdrukking (Voice HD) had geen effect. Afgelopen week had ik de flipcover eraf gehaald en de transparante cover er omheef gedaan. Nu blijkt de verstaanbaarheid wel goed. Lijkt dus gewoon aan de cover te liggen die te veel signaal blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De flipcover blokkeerde zeker de extra microfoon voor ruisonderdrukking.
Lees nu pas dat met ruisonderdrukking uit het ook zo bleef :p

[ Voor 32% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-04-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Laatst online: 18:12
Vandaag een vervangend model ontvangen, speaker defect! Ik mag nu gratis gebruik maken van de Express Replacement, en tot die tijd kan ik het toestel in ieder geval gebruiken. Op naar model nummer drie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
  • Laatst online: 13-09 19:24
rsvmark schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:26:
Ik had een sony wekkerradio waar mijn 4S ingezet kon worden. Helaas kan ik geen fatsoenlijke voor de 5S vinden dus ben ik op zoek gegaan naar een stevig dock.
Het is deze geworden:
Ik gebruik zelf een dock van ElevationLab, stevig grijs aluminium in appledesign. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Josvdv schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:08:
[...]

Ik gebruik zelf een dock van ElevationLab, stevig grijs aluminium in appledesign. :)
Ja die had ik ook gezien.
Meen me te herinneren dat die niet icm een case zou werken klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
  • Laatst online: 13-09 19:24
rsvmark schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:43:
[...]

Ja die had ik ook gezien.
Meen me te herinneren dat die niet icm een case zou werken klopt dat?
Het ElevationDock kan je aanpassen met een rubber strip in het dock.
De dikke kant naar voren voor een kale 5S, dunne kant naar voor met een case of geen rubber voor een hele dikke case. In de breedte is er plek zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik maak hier gebruik van een 12south HiRise. Kostte niet veel en ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Phntm schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:41:
Ik maak hier gebruik van een 12south HiRise. Kostte niet veel en ziet er strak uit.
Van wat voor materiaal is die steun aan de achterkant gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn lightning kabel van 6 maanden oud is overleden. Deze kwam met mijn iPhone. Kan ik kosteloos een nieuwe krijgen bij de Apple Store? Iemand die soortgelijks heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dancing_Animal schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:53:
[...]

Van wat voor materiaal is die steun aan de achterkant gemaakt?
Ik weet eerlijk gezegd niet, maar ik kan me nog vaag herinneren dat ik ergens las dat het gewoon van aluminium was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Phntm schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:34:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet, maar ik kan me nog vaag herinneren dat ik ergens las dat het gewoon van aluminium was gemaakt.
Dat lijkt me vrij hard materiaal ivm krassen wanneer je je iPhone / iPad er langs naar bewegen moet bewegen om hem op de houder vast te zetten.
magnifor schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:08:
Mijn lightning kabel van 6 maanden oud is overleden. Deze kwam met mijn iPhone. Kan ik kosteloos een nieuwe krijgen bij de Apple Store? Iemand die soortgelijks heeft meegemaakt?
Bel ze effe, misschien sturen ze wel een nieuwe. Ik denk dat je wel een nieuwe krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-04-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dancing_Animal schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:04:
[...]

Dat lijkt me vrij hard materiaal ivm krassen wanneer je je iPhone / iPad er langs naar bewegen moet bewegen om hem op de houder vast te zetten.
Er zit een rubbertje die uitsteekt aan de achterkant, die drukt tegen de achterkant van je toestel. Je iphone steunt dus op een klein rubber deeltje en niet op het aluminium houdertje. Verder kocht ik het alleen omdat het er strak uit zag en elke case ondersteunde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Gents, ik zit met de volgende twijfel. Ik kan bij een winkel een iPhone 5S kopen die in de vitrine heeft gestaan. Voor ongeveer €520. Nadelen die ik kan bedenken is dat ie altijd en dus veel heeft aangestaan. Wat doet dit voor de accu en het scherm?
Verder is het een exemplaar waarvan ik vind dat de zijkanten, van scherm naar rand toestel, een tikje ruw aanvoelen (echt waar, er zijn verschillen per exemplaar en ja, daar let ik op). Maar aangezien de prijs een stuk lager is ga ik daar dan misschien wat makkelijker mee om.
Ik zit wat in dubio. Het is nogal een verschil met de €649 / €699 die je bij andere gerenommeerde winkels ziet. Wat adviseren jullie mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Gewoon nieuw kopen of van een tweaker overkopen als je er 1 vindt. Garantie neem je toch over als je het tweede hands koopt. Maar nieuw is beter want dan kun je nog Apple careplan + erbij aanschaffen wat aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Dancing_Animal schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:27:
Gents, ik zit met de volgende twijfel. Ik kan bij een winkel een iPhone 5S kopen die in de vitrine heeft gestaan. Voor ongeveer €520. Nadelen die ik kan bedenken is dat ie altijd en dus veel heeft aangestaan. Wat doet dit voor de accu en het scherm?
Verder is het een exemplaar waarvan ik vind dat de zijkanten, van scherm naar rand toestel, een tikje ruw aanvoelen (echt waar, er zijn verschillen per exemplaar en ja, daar let ik op). Maar aangezien de prijs een stuk lager is ga ik daar dan misschien wat makkelijker mee om.
Ik zit wat in dubio. Het is nogal een verschil met de €649 / €699 die je bij andere gerenommeerde winkels ziet. Wat adviseren jullie mij?
Voor 120€ meer heb je even nieuwe. Dan zou ik nog eerder een tweedehandse via MP kopen. Die heeft zeker minder aangestaan, minder vaak opgeladen, minder 'gebruikt'. Die showmodellen worden altijd verschrikkelijk toegetakeld. Persoonlijk zou ik voor een nieuwe gaan. Anders tweedehands voor 100€ minder... Goed zoeken... Sowieso zijn er regelmatig al goedkopere acties met de iPhone 5s. Inmiddels alweer 7 maanden na release hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
Ik heb gisteren een iPhone 5s gekocht via marktplaats. 450 euro, bij de man thuis er nog weer 25 euro afgepraat omdat de achterkant lichtelijk beschadigd was vanwege een hoesje. Zit nu weer een hoesje om en hij lijkt als nieuw en werkt super.

Dus goedkoop een 5s op de kop tikken is mogelijk :+

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:55

anc

Nieuw is 570 toch ook een redelijke prijs? Uiteraard voor een 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
anc schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:31:
Als je ff op MP zoekt heb je een nieuwe voor 599. Althans daar heb ik hem van de zomer voor gekocht. Gewoon splinternieuw met Engelse stekker.
Er zijn winkeltje zat...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
anc schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:31:
Normale prijs, zie:
http://tweakers.net/product/341877/apple-iphone-5s/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Besloten niet van de aanbieding gebruik te maken. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Laatst online: 04-07 17:32
Gisteren mijn Galaxy S3 de genade klap gegeven door hem te laten vallen... Erg jammer maar nu moet ik dus iets anders, want gadgetfreak.

Sinds een paar maanden ontzettend tevreden met mijn Ipad air en zou daarom graag over willen stappen op een Iphone. Met mijn werkende Galaxy s3 had ik gewacht op de Iphone 6 maar nu twijfel ik erg om de 5S te kopen.

Van alle nieuwtjes ben ik niet echt op de hoogte dus ik vroeg me af of het waard is mijn galaxy s3 te laten repareren (a 100-150 euro) en te wachten of gewoon voor de Iphone 5s te gaan en dus de Iphone 6 voorbij te laten gaan.

Kan iemand mij hierin adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik heb geleerg na 3 iphones om altijd voor de S versie te gaan!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

bing69 schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:55:
Ik heb geleerg na 3 iphones om altijd voor de S versie te gaan!
Want :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:49

Nitai

Live the life you love.

Geen idee, want dat is gewoon jezelf voor de gek houden. De iPhone 5 is geen slecht toestel, de 6 zal dat ook niet zijn. Heck, zelfs de iPhone 4 zie ik bij mijn broertje het weer aardig doen sinds de laatste update.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nitai schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:24:
[...]

Geen idee, want dat is gewoon jezelf voor de gek houden. De iPhone 5 is geen slecht toestel, de 6 zal dat ook niet zijn. Heck, zelfs de iPhone 4 zie ik bij mijn broertje het weer aardig doen sinds de laatste update.
Qua snelheid ben ik blij met mijn 5s maar qua bouwkwaliteit zou ik gelijk terug gaan naar een 5 of 4S. Het word alleen maar slechter lijkt het.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:39
JB schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:34:
[...]

Qua snelheid ben ik blij met mijn 5s maar qua bouwkwaliteit zou ik gelijk terug gaan naar een 5 of 4S. Het word alleen maar slechter lijkt het.
Als je het nu over je powerbutton hebt, ben je daar nog steeds niet overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaanozZ schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:58:
Gisteren mijn Galaxy S3 de genade klap gegeven door hem te laten vallen... Erg jammer maar nu moet ik dus iets anders, want gadgetfreak.

Sinds een paar maanden ontzettend tevreden met mijn Ipad air en zou daarom graag over willen stappen op een Iphone. Met mijn werkende Galaxy s3 had ik gewacht op de Iphone 6 maar nu twijfel ik erg om de 5S te kopen.

Van alle nieuwtjes ben ik niet echt op de hoogte dus ik vroeg me af of het waard is mijn galaxy s3 te laten repareren (a 100-150 euro) en te wachten of gewoon voor de Iphone 5s te gaan en dus de Iphone 6 voorbij te laten gaan.

Kan iemand mij hierin adviseren?
Grappig, ik zit met precies hetzelfde. Mijn Galaxy S3 is echter niet echt kapot, maar vertoont wel kuren (dagelijks random opnieuw opstarten, vastlopen, etc.). Ik kan vanaf vandaag mijn abonnement verlengen en dan mag ik dus een nieuw toestel. Ook al een paar weken getwijfeld of ik nu de 5s neem, of nog een tijdje wacht tot de 6 er is. Ik denk dat ik het laatste doe, vooral nu er een aantal sites (geruchten) melden dat een 4,7" mogelijk al in juni op de markt komt.

Vind zelf een wat groter scherm wel een pre. M'n vriendin heeft de 5s en ik vind vooral de verhouding van het scherm (heel langwerpig) niet ideaal. Wat mij betreft het wachten wellicht wel waard, zeker als een grotere versie al een paar maanden eerder dan gebruikelijk (september) komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

rsvmark schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:26:
Het is deze geworden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb een tijdje geleden de Elevation Dock gehaald, het was even au maar hij is erg mooi, superdegelijk en je kunt er altijd weer een andere kabel in duwen als ze die weer eens omgooien :) Door de suction onderkant gaat ie echt nergens heen tenzij jij dat wilt :+

http://www.elevationlab.c...elevationdock-for-iphone5

Stock fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0131/4552/files/IMG_1209-3.jpg?2632

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Laatst online: 14-09 13:16
Weet er iemand een fijne armband / armwallet, voor sporten (hardlopen), met een goede prijs-kwaliteit verhouding [Iphone 5S]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
2Dutch schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:12:
[...]

Heb een tijdje geleden de Elevation Dock gehaald, het was even au maar hij is erg mooi, superdegelijk en je kunt er altijd weer een andere kabel in duwen als ze die weer eens omgooien :) Door de suction onderkant gaat ie echt nergens heen tenzij jij dat wilt :+

http://www.elevationlab.c...elevationdock-for-iphone5

Stock fotootje:
[afbeelding]
Dit gaat naar mijn wishlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:08:
Ligt eraan. Als de kabel bloot ligt bij de stekker of hij is tussen een deur ofzo gekomen dan krijg je geen nieuwe. Is er geen schade te zien "maar doet de kabel het gewoon niet meer", dan krijg je een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:49:
[...]

Ligt eraan. Als de kabel bloot ligt bij de stekker of hij is tussen een deur ofzo gekomen dan krijg je geen nieuwe. Is er geen schade te zien "maar doet de kabel het gewoon niet meer", dan krijg je een nieuwe
Vorige week naar de Apple Store geweest en werd meteen omgeruild. Kwa schade kon je wel duidelijk zien dat hij een breuk had, maar was nergens open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Laatst online: 04-07 17:32
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:50:
[...]

Grappig, ik zit met precies hetzelfde. Mijn Galaxy S3 is echter niet echt kapot, maar vertoont wel kuren (dagelijks random opnieuw opstarten, vastlopen, etc.). Ik kan vanaf vandaag mijn abonnement verlengen en dan mag ik dus een nieuw toestel. Ook al een paar weken getwijfeld of ik nu de 5s neem, of nog een tijdje wacht tot de 6 er is. Ik denk dat ik het laatste doe, vooral nu er een aantal sites (geruchten) melden dat een 4,7" mogelijk al in juni op de markt komt.

Vind zelf een wat groter scherm wel een pre. M'n vriendin heeft de 5s en ik vind vooral de verhouding van het scherm (heel langwerpig) niet ideaal. Wat mij betreft het wachten wellicht wel waard, zeker als een grotere versie al een paar maanden eerder dan gebruikelijk (september) komt.
Heb maandagochtend een iPhone 5S gekocht. Zeer tevreden mee alleen moet ik wennen aan het touchscreen.
Het scherm heeft mij nog geen seconde verveelt ookal is dit t grootste minpunt.
Ik wacht wel op de 6S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De laatste tijd loopt mijn iPhone elke dag wel een keer vast. Scherm en home-button reageren dan niet meer, power/sleep gelukkig nog wel. Opnieuw opstarten of zelfs soft reset is niet nodig, even het scherm uitzetten en weer aan is genoeg.
Ik sluit een paar keer per week alle geopende apps af, maar dat lijkt weinig invloed te hebben.
Herkent iemand dit of weet iemand wat er aan de hand is?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Apps afsluiten heeft geen enkele zin. iOS is prima in staat om memory vrij te houden voor je. As a matter of fact, je batterij gaat minder lang mee als je apps unload, want het opstarten kost meer moeite voor de iPhone dan het gewoon in het geheugen laten.

Apps die in de achtergrond draaien, draaien in feite niet. Het is geen multitasking. En wanneer iOS extra memory nodig heeft, dan krijgen apps een seintje om geheugen vrij te maken. Luisteren ze niet netjes naar dat seintje, dan worden ze gekilled. Daar wordt op gecontroleerd bij het insturen van een app op de App Store.

http://www.imore.com/tipb...se-apps-multitasking-dock

[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 15-04-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RobV schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:05:
Apps afsluiten heeft geen enkele zin. iOS is prima in staat om memory vrij te houden voor je. As a matter of fact, je batterij gaat minder lang mee als je apps unload, want het opstarten kost meer moeite voor de iPhone dan het gewoon in het geheugen laten.

Apps die in de achtergrond draaien, draaien in feite niet. Het is geen multitasking. En wanneer iOS extra memory nodig heeft, dan krijgen apps een seintje om geheugen vrij te maken. Luisteren ze niet netjes naar dat seintje, dan worden ze gekilled. Daar wordt op gecontroleerd bij het insturen van een app op de App Store.

Ik weet het ;) en toch doe ik het en ik blijf het doen. Op m'n iPad mini is het overigens duidelijk merkbaar als ik een tijdje geen apps afsluit, nieuwe apps gaan dan stotterend open in plaats van vloeiend.

Maar de reden dat ik het vermeldde was meer de vraag of het vastlopen veroorzaakt zou kunnen worden door het afsluiten van achtergrondapplicaties. Met andere woorden: verwacht de iPhone op het moment van vastlopen/bevriezen wellicht bepaalde gegevens in residence memory die daar niet meer zijn doordat ik de bijbehorende processen heb gekilld?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:32
RobV schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:05:

Je geeft een link uit 2011... 8)7

Inmiddels hebben we iOS 7, waar Background refresh on default aanstaat. Dat heeft dus wel degelijk een impact op je accutijd of op de snelheid van je device (alhoewel een 5s nog altijd snel blijft bij vele apps open hebben en de accutijd niet drastisch minder zal worden, maar toch :P ).
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.