En naar verluid moet dit met IOS 7.1 opgelost zijn.larsiey schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:08:
[...]
Dit is een bekende bug, je iPhone respringt zich even er is verder niks aan de hand.
Dus je hoeft geen contact met Apple op te nemen.
Dit had ik in het begin ook maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van.
Laatste dagen veel last van allerlei Apps die vlak na het openen weer sluiten, meer mensen last van?
Float like a butterfly, sting like a bee.
[mrb]Helemaal goed dat je een eigen topic hebt aangemaakt. Maar ook dan is crossposten niet de bedoeling, dus graag daar de discussie centraal houden :)[/]
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 01-03-2014 16:01 ]
Mijn iPhone 5S spacede hem ook een half uurtje geleden ik unlockte hem weer toen opende hij weer de app waar ik eerst in zat maar toen liep hij opeens helemaal vast althans de app ging gewoon verder maar hij reageerde nergens op..Dr.Root schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:15:
Ik heb zojuist meegemaakt dat mijn iphone 5s op het Apple logo ging en vervolgens weer opkwam met mijn thuis scherm waar ik als laatst mee bezig was... (vreemd, nu 2 keer gehad) is dit normaal? De telefoon staat elke dag aan voor ongeveer anderhalve week. Heb hem 1 keer helemaal leeg laten lopen en toen opnieuw opgeladen om de batterij duur te vergroten, wat schijnbaar heeft gewerkt
Ik heb dit natuurlijk ook even gegoogled en schijnbaar ben ik niet de enige met deze rare... ''bug?''
http://forums.imore.com/i...-crashing-apple-logo.html
http://forums.imore.com/i...ng-apple-logo-screen.html
Ik heb het trouwens nog niet gehad met de laatste update 7.0.6?
Moet ik even contact opnemen met de Apple store?
PS verder overigens geen enkele aanmerking op de werking of de snelheid van de telefoon, ben er heel erg blij mee (had android)
Toen een 'Apple logo' en werkte hij weer gewoon.
Heb je het al opnieuw ingesteld op zowel de iPhone als iPad? De iPad draait ook op 7.0.6?dennis_rsb schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:55:
Ik heb zojuist een threadje gemaakt, maar ik wil het hier ook graag aankaarten. Ik heb sinds dinsdag een iphone 5s, topapparaat natuurlijk superblij mee maar ik stuit tegen een probleem. Ik kan met zowel mijn ipad/iphone niet goed mail openen/ontvangen/verzenden. Hij geeft aan dat er een fout met de server is. Ik denk dat het is begonnen na de update naar ios 7.0.6 maar dat weet ik niet zeker, heeft iemand een idee wat dit is ik ben radeloos. Heb ook al de accounts verwijderd en opnieuw ingesteld etc..
Ik heb zelf nergens last van (2 iPhones, 3 iPads in huis).
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja heb de mailaccounts op zowel de iPhone als iPad geinstalleerd. Beide draaien inderdaad op de nieuwste ios versie. Het gaat overigens om een @hotmail.com account op beide toestellen hetzelfde account.
Update : Het probleem is opgelost heren! Dankzij speurwerk heb ik zoals al aangehaald een exchange account aangemaakt en nu werkt hij prima! Ik heb Apple gebeld en dit hun medegedeeld, hun zeiden dat het inderdaad niet uitmaaktte dat je hem via exchange laat lopen, en wellicht dat het bij de volgende ios (sub)update opgelost is, dat je een account met"outlook"kan kiezen. Maar ik kan weer goed mailen en dat is het belangrijkste!
Update : Het probleem is opgelost heren! Dankzij speurwerk heb ik zoals al aangehaald een exchange account aangemaakt en nu werkt hij prima! Ik heb Apple gebeld en dit hun medegedeeld, hun zeiden dat het inderdaad niet uitmaaktte dat je hem via exchange laat lopen, en wellicht dat het bij de volgende ios (sub)update opgelost is, dat je een account met"outlook"kan kiezen. Maar ik kan weer goed mailen en dat is het belangrijkste!
Nitai schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:15:
[...]
Heb je het al opnieuw ingesteld op zowel de iPhone als iPad? De iPad draait ook op 7.0.6?
Ik heb zelf nergens last van (2 iPhones, 3 iPads in huis).
[ Voor 31% gewijzigd door dennis_rsb op 28-02-2014 16:26 ]
Zo! sinds vandaag ook toegetreden tot de iPhone 5s Club 
Bevalt tot nu toe prima!!
Bevalt tot nu toe prima!!
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Gister nog even wezen voelen bij de MediaMarkt. Hing zowel een gouden als een 'zwarte' iPhone 5S. En die gouden was aan de randen echt opvallend 'scherper' dan de zwarte. Meer mensen dit gemerkt of was het dit exemplaar, het is me eerder niet zo opgevallen? De gladde 5C hing er ook naast en keek mij ook zeer verleidelijk aan
Die blijft het lekkers aanvoelen, maar mist weer wat specs, maar rammelt weer niet.... ohhhh wat is dit toch lastig.
Bekijk het zo, een 5S zal niet lang mooi blijven zonder een hoesje, een 5C heeft dat probleem haast niet.Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:03:
Gister nog even wezen voelen bij de MediaMarkt. Hing zowel een gouden als een 'zwarte' iPhone 5S. En die gouden was aan de randen echt opvallend 'scherper' dan de zwarte. Meer mensen dit gemerkt of was het dit exemplaar, het is me eerder niet zo opgevallen? De gladde 5C hing er ook naast en keek mij ook zeer verleidelijk aanDie blijft het lekkers aanvoelen, maar mist weer wat specs, maar rammelt weer niet.... ohhhh wat is dit toch lastig.
Zojuist is mijn iPhone 5S gestolen, ik had er een code en touch-ID op. Ik heb hem binnen 3 kwartier via zoek mijn iPhone op proberen te sporen, maar vermoedelijk is deze in vliegtuigmodus gezet, want hij werd als zijnde offline weergegeven. Ook heb ik heb in de verloren modus gezet althans dit gebeurd zodra hij weer online is. Heeft iemand een idee of ze ook wat met dit toestel kunnen beginnen? Als ik hem wis dan is de code er af en kunnen ze er wel wat mee dus dit heb ik nog niet gedaan, maar ik vind het geen prettig idee dat iemand anders mijn toestel heeft en misschien wat met mijn gegevens kan. Kan iemand mij hier wat over zeggen misschien?
Bij wissen gaat alles van het toestel. Het enige wat blijft is dat diegeen die er wat mee probeert ten alle tijden jouw wachtwoord moet invullen, dit omdat jij find my iphone hebt ingeschakeld (gelukkig).
NRG
In principe, als iCloud er op stond, kun je er alleen wat mee met jouw Apple ID en wachtwoord/vingerafdruk. Bel anders even met de Apple Store (Apple Nederland is nu vast gesloten) in Amsterdam, is vast wel iemand die je wil helpen.Gait schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:25:
Zojuist is mijn iPhone 5S gestolen, ik had er een code en touch-ID op. Ik heb hem binnen 3 kwartier via zoek mijn iPhone op proberen te sporen, maar vermoedelijk is deze in vliegtuigmodus gezet, want hij werd als zijnde offline weergegeven. Ook heb ik heb in de verloren modus gezet althans dit gebeurd zodra hij weer online is. Heeft iemand een idee of ze ook wat met dit toestel kunnen beginnen? Als ik hem wis dan is de code er af en kunnen ze er wel wat mee dus dit heb ik nog niet gedaan, maar ik vind het geen prettig idee dat iemand anders mijn toestel heeft en misschien wat met mijn gegevens kan. Kan iemand mij hier wat over zeggen misschien?
Oké gelukkig bedankt voor deze gerust stelling. Ik laat hem eerst nog even niet wissen of is dit toch wel handiger? Moet ik mijn sim kaart ook blokkeren? Als ik dit doe dan komt mijn iPhone waarschijnlijk niet meer online, maar straks doen ze hem in een andere telefoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 01-03-2014 17:49 ]
Hoop dat je iets van een verzekering had.Gait schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:25:
Hoe is die gestolen?
https://www.youtube.com/@droommotor
Als het goed is kan de dief niets met het toestel. Het toestel kan alleen geactiveerd worden met jouw iCloud-gegevens. Het op afstand wissen van de iPhone zorgt er in ieder geval voor dat je gegevens worden verwijderd van het toestel, maar je kan het toestel sowieso niet meer volgen. Naar mijn weten kan het toestel sowieso niet meer online, aangezien ze jouw code en/of vingerafdruk niet hebben.Gait schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:25:
...less is more
Sorry voor mijn kort reacties, maar mijn telefoon is zojuist heel even online geweest, maar ik kan niet inzoomen op de straat ik zie alleen dat hij in arnhem was. Kan ik hier via apple of mijn provider nog wat mee? Alvast bedankt.
Edit: ik heb een adres alleen huisnummer 50 - 64 dus nu moet ik nog het precieze huisnummer achterhalen dan gaat de politie er heen.
Edit: ik heb een adres alleen huisnummer 50 - 64 dus nu moet ik nog het precieze huisnummer achterhalen dan gaat de politie er heen.
[ Voor 22% gewijzigd door Gait op 01-03-2014 22:05 ]
De dief kan er in ieder geval niks mee. Diegene kan hem wel helemaal wissen/ resetten, maar bij het activeren wordt er om het iCloud account gevraagd waarmee 'Zoek mijn iPhone' is geactiveerd op het toestel. Zonder dit account is de iPhone 'useless'.
Ik hoop voor je dat je het toestel snel weer terug hebt.
Ik hoop voor je dat je het toestel snel weer terug hebt.
De politie kan/mag ook vrij weinig doen volgens mij, ze moeten dan eerst een huiszoekingsbevel hebben.Gait schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:22:
Sorry voor mijn kort reacties, maar mijn telefoon is zojuist heel even online geweest, maar ik kan niet inzoomen op de straat ik zie alleen dat hij in arnhem was. Kan ik hier via apple of mijn provider nog wat mee? Alvast bedankt.
Dat kan in 1 portiek zijn. Ik zou de politie sowieso al gaan bellen. Misschien zitten er wel voor de politie bekende dieven.Gait schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:22:
Ik zou ze wel bellen, de kans dat je hem terugkrijgt is haast nihil maar als hij verzekerd is sta je steviger in je schoenen.Dancing_Animal schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:12:
[...]
Dat kan in 1 portiek zijn. Ik zou de politie sowieso al gaan bellen. Misschien zitten er wel voor de politie bekende dieven.
Ik heb sowieso de politie gebeld, want dat moest ik doen zodra ik een adres had.
Wanneer ik ook een huisnummer heb dan gaat de politie er heen zeiden ze mij.
Nu kan ik deze waarschijnlijk wel achterhalen als het adres van die persoon bij hem thuis was.
Morgen wordt er voor mij gekeken of dit lukt. Hoe en waarom vertel ik nog wel. Wil niet te veel details plaatsen nog.
Maar ik ben wel bang dat dit alsnog niet heel veel uit zal halen. En misschien heeft deze persoon de telefoon al wel weg gegooid of iets dergelijks.
Nu kan ik deze waarschijnlijk wel achterhalen als het adres van die persoon bij hem thuis was.
Morgen wordt er voor mij gekeken of dit lukt. Hoe en waarom vertel ik nog wel. Wil niet te veel details plaatsen nog.
Maar ik ben wel bang dat dit alsnog niet heel veel uit zal halen. En misschien heeft deze persoon de telefoon al wel weg gegooid of iets dergelijks.
[ Voor 16% gewijzigd door Gait op 02-03-2014 09:06 ]
hoe is het eigenlijk gebeurd?Gait schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:05:
Ik heb sowieso de politie gebeld, want dat moest ik doen zodra ik een adres had.
...less is more
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een iphone 5s.
Ik heb alles kunnen overzetten van mijn 4s naar de 5s, behalve de ringtones.
Ik de iphone 4s aan intunes gehangen en bij devices transfer purchases gedaan.
Maar als ik de 5s aan itunes hang en sync kies, komen ze er niet bij te staan.
Wat doe ik fout?
Ik heb alles kunnen overzetten van mijn 4s naar de 5s, behalve de ringtones.
Ik de iphone 4s aan intunes gehangen en bij devices transfer purchases gedaan.
Maar als ik de 5s aan itunes hang en sync kies, komen ze er niet bij te staan.
Wat doe ik fout?
@ Gait,
Sowieso even je simkaart blokkeren (via de klantenservice, of op je persoonlijke pagina van je provider)
wat betreft je gegevens. Daar kunnen ze zonder je toegangscode niet bij. Buiten dat om is het sinds iOS 7 niet meer mogelijk om 1. find my iPhone uit te zetten zonder je Apple ID, 2. je iPhone te wissen zonder je Apple ID.
Dus feitelijk is jouw iPhone waardeloos voor een dief als hij jouw Apple ID niet heeft.
Sowieso even je simkaart blokkeren (via de klantenservice, of op je persoonlijke pagina van je provider)
wat betreft je gegevens. Daar kunnen ze zonder je toegangscode niet bij. Buiten dat om is het sinds iOS 7 niet meer mogelijk om 1. find my iPhone uit te zetten zonder je Apple ID, 2. je iPhone te wissen zonder je Apple ID.
Dus feitelijk is jouw iPhone waardeloos voor een dief als hij jouw Apple ID niet heeft.
Wat mij trouwens opvalt met de iPhone 5s:
Ik heb een vrij lang wachtwoord op mijn telefoon, boven de 14 karakters. Ik gebruik de fingerprint scanner, prima!
Als ik ''Swipe'' to unlock doe met de code, en ik plaats een ''verkeerde'' vinger op de vingerprint scanner, zie ik precies hoe lang het wachtwoord is.. Dit lijkt mij niet heel erg veilig? (bijvoorbeeld 10 characters, daar kun je een bruteforce programma op los laten gaan op basis van een wachtwoord van 10 characters)
Heb hier daarom ook ene ticket voor open gemaakt bij Apple.
Ik heb een vrij lang wachtwoord op mijn telefoon, boven de 14 karakters. Ik gebruik de fingerprint scanner, prima!
Als ik ''Swipe'' to unlock doe met de code, en ik plaats een ''verkeerde'' vinger op de vingerprint scanner, zie ik precies hoe lang het wachtwoord is.. Dit lijkt mij niet heel erg veilig? (bijvoorbeeld 10 characters, daar kun je een bruteforce programma op los laten gaan op basis van een wachtwoord van 10 characters)
Heb hier daarom ook ene ticket voor open gemaakt bij Apple.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr.Root op 03-03-2014 09:20 ]
Ik hou van de iphone. Alleen ondanks een hoesje heb ik toch een klein krasje op de glimmende bezel. Die glimmende rand. Zit al gelijk na te denken de rand te polijsten aangezien hij al gepolijst is door apple zelf. Maar blijf bezig zo.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?Denzis schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:42:
Ik hou van de iphone. Alleen ondanks een hoesje heb ik toch een klein krasje op de glimmende bezel. Die glimmende rand. Zit al gelijk na te denken de rand te polijsten aangezien hij al gepolijst is door apple zelf. Maar blijf bezig zo.
Magic!
Nee geen idee. Waarschijnlijk stof tussen het hoesje gekomen ofzo.
Dit zal ik later deze week wel even toelichten.
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn sim-kaart expres niet geblokkeerd aangezien hij dan niet online komt en niet vindbaar is met zoek mijn iPhone toch? Of is daar geen verbinding met internet voor nodig? Lijkt me wel toch. Ik hou wel het verbtuik in de gaten, tot nu toe is er nog geen minuut mee gebeld en 1MB, maar dat kan van mij zelf zijn. Hij is tot nu toe één keer online geweest dus ik het een straat, postcode, plaats en huisnummers 50-64, ook heb ik een lijst van 12 namen en de dief moet daar tussen zitten. Alleen zit daar slechts één Nederlandse naam tussen en zijn de overige voor het merendeel niet te vinden in het telefoonboek.bramdb89 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:51:
@ Gait,
Edit:
Indien het mogelijk is raad ik iedereen aan het pull-up menu uit te schakelen aangezien ze dan je telefoon niet in vliegtuigmodus kunnen zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 03-03-2014 09:57 ]
Dit heb ik vanaf het begin al gedaan gelukkig.Gait schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:53:
[...]
Dit zal ik later deze week wel even toelichten.
[...]
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn sim-kaart expres niet geblokkeerd aangezien hij dan niet online komt en niet vindbaar is met zoek mijn iPhone toch? Of is daar geen verbinding met internet voor nodig? Lijkt me wel toch. Ik hou wel het verbtuik in de gaten, tot nu toe is er nog geen minuut mee gebeld en 1MB, maar dat kan van mij zelf zijn. Hij is tot nu toe één keer online geweest dus ik het een straat, postcode, plaats en huisnummers 50-64, ook heb ik een lijst van 12 namen en de dief moet daar tussen zitten. Alleen zit daar slechts één Nederlandse naam tussen en zijn de overige voor het merendeel niet te vinden in het telefoonboek.
Edit:
Indien het mogelijk is raad ik iedereen aan het pull-up menu uit te schakelen aangezien ze dan je telefoon niet in vliegtuigmodus kunnen zetten.
Ook heb ik een tweak geinstalleerd zodat je de iPhone niet uit kan schakelen via de normale manier.
Natuurlijk is het nog wel mogelijk om hem in DFU mode te zetten etc, dus het is niet volledig waterdicht.
Verstandig!
Inmiddels heb ik een naam en compleet adres, de politie laat me vandaag weten wat ze gaan doen.
Inmiddels heb ik een naam en compleet adres, de politie laat me vandaag weten wat ze gaan doen.
Die tweak werkt zonder JB? Snap dat nog steeds niet dat je de iPhone kan uitzetten wanneer deze gelocked is. Eerste wat ik deed na de iOS 7 update was het bedieningspaneel uitschakelen op het toegangscherm ivm de vliegtuigmodus maar je kunt de iPhone evengoed nog uitzetten dus die heb ik maar weer aangezetlarsiey schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:57:
[...]
Ook heb ik een tweak geinstalleerd zodat je de iPhone niet uit kan schakelen via de normale manier.
Mijn boefje is liev!
Ik gebruik die pop up helaas erg vaak. Dat gaat voor mij niet zo op dus!JB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:20:
[...]
Die tweak werkt zonder JB? Snap dat nog steeds niet dat je de iPhone kan uitzetten wanneer deze gelocked is. Eerste wat ik deed na de iOS 7 update was het bedieningspaneel uitschakelen op het toegangscherm ivm de vliegtuigmodus maar je kunt de iPhone evengoed nog uitzetten dus die heb ik maar weer aangezet
Nee ik heb hem gejailbreakt.JB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:20:
[...]
Die tweak werkt zonder JB? Snap dat nog steeds niet dat je de iPhone kan uitzetten wanneer deze gelocked is. Eerste wat ik deed na de iOS 7 update was het bedieningspaneel uitschakelen op het toegangscherm ivm de vliegtuigmodus maar je kunt de iPhone evengoed nog uitzetten dus die heb ik maar weer aangezet
Moet je ook doen, gaat een wereld voor je open.
Die van mij gaat eerst retour ivm rammelende powerbuttonlarsiey schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:06:
[...]
Nee ik heb hem gejailbreakt.
Moet je ook doen, gaat een wereld voor je open.
Mijn boefje is liev!
Heeft dat nou nog nut? Ze rammelen allemaal toch?JB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:37:
[...]
Die van mij gaat eerst retour ivm rammelende powerbutton
Dan ruil ik net zolang die van mij niet meer rammelt. Voor een toestel van 700 euro verwacht ik beter. Mijn 4s (werk) en 5 (nu naar de vrouw) hebben het ook niet.monkel schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:51:
[...]
Heeft dat nou nog nut? Ze rammelen allemaal toch?
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 03-03-2014 13:54 ]
Mijn boefje is liev!
Persoon is inmiddels opgepakt en m'n telefoon is terecht, zonder sim en hoesje (originele van Apple).
Echter gaan ze daar ook achteraan. Ik hou jullie op de hoogte.
Mooi om te zien dat het Zoek mijn iPhone werktGait schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:30:
Persoon is inmiddels opgepakt en m'n telefoon is terecht, zonder sim en hoesje (originele van Apple).
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Wat goed! Toont het belang van vindt mij iPhone goed aan! Fijn dat je hem weer terug hebt!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:36 ]
Dat is goed om te horen.Gait schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:30:
Hoe is dat gebeurd?
Is je iPhone weer online geweest? En hoe wist je precies welk huis je heen moest aangezien je een paar huizen had.
[ Voor 3% gewijzigd door larsiey op 03-03-2014 15:57 ]
Hoe heet die tweak?larsiey schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:57:
[...]
Dit heb ik vanaf het begin al gedaan gelukkig.
Natuurlijk is het nog wel mogelijk om hem in DFU mode te zetten etc, dus het is niet volledig waterdicht.
Bing
CCControls kan dat o.a. kan je Lockscreen restrictions opgeven
Uitschakeltweak geen idee
Uitschakeltweak geen idee
[ Voor 63% gewijzigd door PvdH op 03-03-2014 17:00 ]
Ik heb alweer krassen op mijn scherm. Ik baal daar altijd zo van, denk wel dat ik weet hoe het komt (meegenomen op wintersport en waarschijnlijk langs de rits van mijn skibroek geschuurd). Op zo'n moment denk ik altijd: had ik maar een screenprotector gekocht..
Ik heb sinds een week een iphone 5s maar nu ik hem ging schoonmaken zag ik een mini wit puntje zitten, wat kan dit zijn, het zit onderin het scherm. Je ziet het wel als hij aanstaat als je goed kijkt maar het valt niet heel erg op, zou ik hem omruilen?
Verwijderd
ik vind het leuk om goals bij fifa 14 op de ps4 te filmen en deze naar vrienden te sturen via whatsapp.
De geweldige camera in mijn 5S maakt hele mooie filmpjes, echter als ik ze naar iemand stuur via whatsapp kun je de pixels tellen.
doe ik iets fout? kan ik dit instellen?
De geweldige camera in mijn 5S maakt hele mooie filmpjes, echter als ik ze naar iemand stuur via whatsapp kun je de pixels tellen.
doe ik iets fout? kan ik dit instellen?
Whatsapp comprimeert data, dus ook kwaliteit. Je kunt bv de filmpjes uploaden naar dropbox en dan de link sharen via whatsapp.
Thanks!!larsiey schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:24:
[...]
LockSafety
Met deze tweak kan niet meer vanaf het Lock Screen de iPhone uitschakelen.
Bing
Zojuist heeft de politie mijn iPhone 5S weer terug gebracht. Helaas zonder hoesje en sim-kaart.
Gelukkig had ik al een nieuwe sim-kaart besteld, deze zat net bij de post. Helaas kwam ik er net achter dat de sim-kaarthouder niet meer in de iPhone zit. Hij heeft hem er uitgehaald met een houten tandenstoker of iets dergelijks er zat nog wat hout in namelijk. Gelukkig dit er netjes uit gekregen, verder is de iPhone onbeschadigd. Even met Apple gebeld voor een nieuwe sim-kaarthouder. Gezien de vervelende situatie wordt hij bij uitzondering kosteloos toegestuurd. Weer een dikke plus voor Apple!
Nu even mij verhaal van hoe het heeft kunnen gebeuren, niet dat ik slordig met mijn spullen om ga. Afgelopen zaterdag moest ik met een ander elftal van de voetbalvereniging meedoen. Het was een beker-/inhaaldag dus er waren niet veel wedstrijden. Zelf moest ik om half één en er was nog een wedstrijd van de A1 na ons om half drie. Om half 12 had ik mijn telefoon nog, dat was tijdens het omkleden. Vaak doen we de waardevolle spullen in een tasje en nemen we deze mee naar het veld, maar bij het elftal waar ik met mee moest doen hebben ze de gewoonte de kleedkamer op slot te doen bij thuiswedstrijden. Alleen heeft de wissel dit in de rust vergeten. Dit was bij het omkleden van de A1. Toen ik na de wedstrijd in de kleedkamer kwam lagen mijn broek en portemonnee op de grond. Mijn geld en ketting zaten er nog gewoon in, maar mijn telefoon was uit mijn broekzak. Ik heb gelijk met de telefoon van een vriend gezocht met de app zoek mijn iphone, maar hij was al offline. Daarna gelijk aangifte gedaan. Zaterdagavond kreeg ik een melding dat mijn iPhone gevonden was door zoek mijn iPhone en tevens een mail met het adres waar hij opgedoken is. Dit was in Arnhem en laat onze A1 nou net tegen een club uit Arnhem gespeeld hebben. Vervolgens heb ik het wedstrijdformulier bij de vereniging opgevraagd. Heb de namen gegoogled en daar kwam iemand uit aan het adres waar mijn iPhone voor het laatst online was. Dit doorgegeven aan de politie en binnen een uur is hij opgepakt. Nu een dag later heb ik mij iPhone weer in mijn bezit. De jongen is minderjarig, heeft bekend en krijgt waarschijnlijk een taakstraf en boet. Ook moet hij een nieuw hoesje en de sim-kaart vergoeden.
Eind goed al goed... +1 voor Apple en haar iPhone. Alleen zou het niet mogelijk moeten zijn om zonder code de iPhone uit te schakelen.
Edit:
Ook +1 voor de politie.
Ik had nooit verwacht dat ik hem nog terug zou zien, sterker nog ik heb zojuist m'n nieuwe iPhone binnen gekregen. Deze kan weer retour.
Gelukkig had ik al een nieuwe sim-kaart besteld, deze zat net bij de post. Helaas kwam ik er net achter dat de sim-kaarthouder niet meer in de iPhone zit. Hij heeft hem er uitgehaald met een houten tandenstoker of iets dergelijks er zat nog wat hout in namelijk. Gelukkig dit er netjes uit gekregen, verder is de iPhone onbeschadigd. Even met Apple gebeld voor een nieuwe sim-kaarthouder. Gezien de vervelende situatie wordt hij bij uitzondering kosteloos toegestuurd. Weer een dikke plus voor Apple!
Nu even mij verhaal van hoe het heeft kunnen gebeuren, niet dat ik slordig met mijn spullen om ga. Afgelopen zaterdag moest ik met een ander elftal van de voetbalvereniging meedoen. Het was een beker-/inhaaldag dus er waren niet veel wedstrijden. Zelf moest ik om half één en er was nog een wedstrijd van de A1 na ons om half drie. Om half 12 had ik mijn telefoon nog, dat was tijdens het omkleden. Vaak doen we de waardevolle spullen in een tasje en nemen we deze mee naar het veld, maar bij het elftal waar ik met mee moest doen hebben ze de gewoonte de kleedkamer op slot te doen bij thuiswedstrijden. Alleen heeft de wissel dit in de rust vergeten. Dit was bij het omkleden van de A1. Toen ik na de wedstrijd in de kleedkamer kwam lagen mijn broek en portemonnee op de grond. Mijn geld en ketting zaten er nog gewoon in, maar mijn telefoon was uit mijn broekzak. Ik heb gelijk met de telefoon van een vriend gezocht met de app zoek mijn iphone, maar hij was al offline. Daarna gelijk aangifte gedaan. Zaterdagavond kreeg ik een melding dat mijn iPhone gevonden was door zoek mijn iPhone en tevens een mail met het adres waar hij opgedoken is. Dit was in Arnhem en laat onze A1 nou net tegen een club uit Arnhem gespeeld hebben. Vervolgens heb ik het wedstrijdformulier bij de vereniging opgevraagd. Heb de namen gegoogled en daar kwam iemand uit aan het adres waar mijn iPhone voor het laatst online was. Dit doorgegeven aan de politie en binnen een uur is hij opgepakt. Nu een dag later heb ik mij iPhone weer in mijn bezit. De jongen is minderjarig, heeft bekend en krijgt waarschijnlijk een taakstraf en boet. Ook moet hij een nieuw hoesje en de sim-kaart vergoeden.
Eind goed al goed... +1 voor Apple en haar iPhone. Alleen zou het niet mogelijk moeten zijn om zonder code de iPhone uit te schakelen.
Edit:
Ook +1 voor de politie.
Ik had nooit verwacht dat ik hem nog terug zou zien, sterker nog ik heb zojuist m'n nieuwe iPhone binnen gekregen. Deze kan weer retour.
Helaas is het wel noodzakelijk dat de iPhone uit gezet kan worden zonder code.Gait schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:17:
Zojuist heeft de politie mijn iPhone 5S weer terug gebracht. Helaas zonder hoesje en sim-kaart.
Edit:
Ook +1 voor de politie.
Maar goed, gelukkig is hij terecht, ik heb wel zo mijn twijfels over die vergeten deur op slot te doen.
Verder is die jongen een hele domme dief, als je het doet doe het dan goed en neem alles mee, begrijp mij niet verkeerd maar het is een erg slordig en dom knul, en stelen is sowieso dom.
Waarom is het noodzakelijk dat de iPhone uit gezet kan worden zonder code?
Mag ik vragen wat en waarom je twijfels hebt bij de vergeten deur op slot te doen?
Ook begrijp ik niet wat er slordig is? Het is dom dat hij de iPhone verbinding heeft laten maken en ook nog wel op zijn thuisadres. Verder heeft hij niks meegenomen aangezien hij snel wilde handelen en niet betrapt wilde worden neem ik aan.
Mag ik vragen wat en waarom je twijfels hebt bij de vergeten deur op slot te doen?
Ook begrijp ik niet wat er slordig is? Het is dom dat hij de iPhone verbinding heeft laten maken en ook nog wel op zijn thuisadres. Verder heeft hij niks meegenomen aangezien hij snel wilde handelen en niet betrapt wilde worden neem ik aan.
Met slordig bedoel ik dat hij alles inclusief je geld liet liggen, het is goed dat hij dat deed maar het geeft wel aan hoe dom bezig hij was.Gait schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:48:
Waarom is het noodzakelijk dat de iPhone uit gezet kan worden zonder code?
En wat uitzetten betreft, het is voor oa. als jij je passcode vergeten bent of er een andere reden is dat je je iPhone moet herstellen, zonder code moet dat in de DFU modus gebeuren.
En wat mijn twijfels betreft, het is wel heel toevallig dat de deur open was en dat die knul dat wist, en verder was er alleen in jouw spullen gesnuffeld of ook bij anderen? Anders is het nog meer verdacht en dan kun je vrij zeker van zijn dat jij zijn doel was.
Ja zo, dat is inderdaad dom, maar ik vermoed dat hij haast had, want iedereen had zijn telefoon en portemonnee in de kleedkamer.
Ja oké, maar mij lijkt de kans groter dat de iPhone in verkeerde handen dan dat ik mijn passcode vergeet, maargoed...
Normaal gesproken zijn alle deuren open en gaan de waardevolle spullen mee in een tasje naar het veld dus dat de deur normaal dicht is weet hij niet. Hij heeft ook in andermans spullen gezeten een aantal telefoons heeft hij een code in proberen te voeren, maar niet meegenomen. De iPhone zat ook een code op waarom hij deze dan wel mee nam snap ik niet goed. Ik was niet speciaal zijn doel. Het was een speler van een andere vereniging en we kennen elkaar verder niet.
Ja oké, maar mij lijkt de kans groter dat de iPhone in verkeerde handen dan dat ik mijn passcode vergeet, maargoed...
Normaal gesproken zijn alle deuren open en gaan de waardevolle spullen mee in een tasje naar het veld dus dat de deur normaal dicht is weet hij niet. Hij heeft ook in andermans spullen gezeten een aantal telefoons heeft hij een code in proberen te voeren, maar niet meegenomen. De iPhone zat ook een code op waarom hij deze dan wel mee nam snap ik niet goed. Ik was niet speciaal zijn doel. Het was een speler van een andere vereniging en we kennen elkaar verder niet.
Voetbal zou toch een sportieve sport moeten zijn, kun je nou helemaal niemand meer vertrouwen?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ja en een vloek mist ieder doelRobV schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:08:
Voetbal zou toch een sportieve sport moeten zijn, kun je nou helemaal niemand meer vertrouwen?
Mijn boefje is liev!
Die reactie snap ik niet.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Verwijderd
Ik neem aan dat de voetbalclub waar de dief speelt ook maatregelen zal nemen? Anders zou ik me toch niet meer veilig voelen als ik tegen hen moest spelen. Je maakt dan als club geen beste indruk..
Fijn in elk geval dat jij je iPhone weer terug hebt. Top!
Fijn in elk geval dat jij je iPhone weer terug hebt. Top!
Bedankt voor het delen van je verhaal Gait, ik heb gelijk die jailbreak tweak geïnstalleerd zodat mijn iPhone niet uit kan worden gezet vanaf het lockscreen en het ControlPanel uitgezet op het lockscreen
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik heb hem zojuist omgeruild in een vestiging, de ene vestiging deed moeilijk dat je perse 5 dode pixels of stofjes onder het scherm moet hebben, ik heb naar Apple gebeld die zeiden dat dit onzin was, zeker omdat hij pas een week geleden bij dixons gekocht was. Ik ben naar de vestiging in Breda geweest en het was geen probleem ik kreeg een nieuwe!dennis_rsb schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:51:
Ik heb sinds een week een iphone 5s maar nu ik hem ging schoonmaken zag ik een mini wit puntje zitten, wat kan dit zijn, het zit onderin het scherm. Je ziet het wel als hij aanstaat als je goed kijkt maar het valt niet heel erg op, zou ik hem omruilen?
Er is ook nog een tweak ( IcaughtU en IGotYa) als je code verkeerd word ingevoerd dat de iPhone dan een foto met locatie van de iPhone naar je email stuurt.
Ook is het dan mogelijk om een foto met locatie naar je email te sturen als iemand (de dief) de powerbutton lang inhoud en dan afsluit.
Jammer genoeg moet je voor die tweaks betalen.
IGotYa heb je nog wel 10 dagen trial.
Ook is het dan mogelijk om een foto met locatie naar je email te sturen als iemand (de dief) de powerbutton lang inhoud en dan afsluit.
Jammer genoeg moet je voor die tweaks betalen.
IGotYa heb je nog wel 10 dagen trial.
De aan/uit knop van mijn iPhone 5 werkt niet zo goed meer. Hij werkt alleen als ik het linker uiterste van de knop indruk. Inmiddels heb ik hem langer dan een jaar.
Is het mogelijk om het kosteloos te laten repareren of om de iPhone te laten vervangen in de Apple Store? Ik lees op de site van Apple wel iets over het consumentenrecht, en dat je volgens die regel twee jaar garantie hebt op defecten. Kunnen jullie mij hier iets over vertellen?
Is het mogelijk om het kosteloos te laten repareren of om de iPhone te laten vervangen in de Apple Store? Ik lees op de site van Apple wel iets over het consumentenrecht, en dat je volgens die regel twee jaar garantie hebt op defecten. Kunnen jullie mij hier iets over vertellen?
Ligt eraan waar je de iPhone hebt gekocht, als je hem bij Apple zelf heb gekocht kan je hem daar gewoon repareren, Als je hem bij een provider ofzo hebt gekocht moet je daar contact mee opnemen.sanderv90 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:39:
De aan/uit knop van mijn iPhone 5 werkt niet zo goed meer. Hij werkt alleen als ik het linker uiterste van de knop indruk. Inmiddels heb ik hem langer dan een jaar.
Het eerste jaar kan je altijd naar Apple gaan het tweede jaar moet je naar de verkopende partij.
[ Voor 6% gewijzigd door larsiey op 06-03-2014 21:15 ]
Verwijderd
echt een gave product zeg,
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:14:
Wanneer is hij nou beschikbaar in Nederland?
Of je sluit daarvoor in het eerste jaar nog Applecare af voor ik meen 70 euro, dan kun je ook het 2e jaar terecht bij Apple zelf.larsiey schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:14:
[...]
Het eerste jaar kan je altijd naar Apple gaan het tweede jaar moet je naar de verkopende partij.
Mijn boefje is liev!
Dat moet binnen 30 dagen na aankoop.JB schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:46:
[...]
Of je sluit daarvoor in het eerste jaar nog Applecare af voor ik meen 70 euro, dan kun je ook het 2e jaar terecht bij Apple zelf.
Ik heb stof onder mijn lens. Wordt binnenkort weer contact opnemen met de Apple Store. Zal mijn derde exemplaar worden.
[ Voor 6% gewijzigd door magnifor op 09-03-2014 14:54 ]
Onzin hoor, zolang jij nog je Apple garantie hebt mag je Apple Care aanschaffen.Phntm schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:30:
[...]
Dat moet binnen 30 dagen na aankoop.ik was daar helaas wel dik 3 maanden te laat erachter gekomen, dat is gewoon mijn eigen fout. Dus voor de nieuwe kopers, willen jullie volledig gedekt worden (of grotendeels is het eigenlijk) door apple? Schaf na je aankoop, waar dan ook, in een apple store even Applecare aan.
Dat staat niet op de site.Mizgala28 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:18:
[...]
Onzin hoor, zolang jij nog je Apple garantie hebt mag je Apple Care aanschaffen.
https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html
"AppleCare+ moet binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aankoopdatum van je iPhone worden aangeschaft. Als je AppleCare+ niet tegelijk met je iPhone hebt gekocht, kun je dit alsnog doen door het AppleCare-contactcentrum te bellen. Om AppleCare+ via het AppleCare-contactcentrum te kunnen kopen, moet je de aankoopdatum kunnen verifiëren en moet je een diagnose uitvoeren om te controleren of je iPhone onbeschadigd is. Als je in Nederland woont, kun je AppleCare+ ook binnen 30 dagen na aankoop van je nieuwe iPhone in een Apple Store kopen. Als je AppleCare+ in een Apple Store koopt, controleert een Specialist de aankoopdatum van je iPhone en kijkt hij of je iPhone onbeschadigd is. Zoek een Apple Store."
Vaag bij Apple Store Amsterdam hadden ze het mij anders uitgelegd.larsiey schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:20:
[...]
Dat staat niet op de site.
https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html
"AppleCare+ moet binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aankoopdatum van je iPhone worden aangeschaft. Als je AppleCare+ niet tegelijk met je iPhone hebt gekocht, kun je dit alsnog doen door het AppleCare-contactcentrum te bellen. Om AppleCare+ via het AppleCare-contactcentrum te kunnen kopen, moet je de aankoopdatum kunnen verifiëren en moet je een diagnose uitvoeren om te controleren of je iPhone onbeschadigd is. Als je in Nederland woont, kun je AppleCare+ ook binnen 30 dagen na aankoop van je nieuwe iPhone in een Apple Store kopen. Als je AppleCare+ in een Apple Store koopt, controleert een Specialist de aankoopdatum van je iPhone en kijkt hij of je iPhone onbeschadigd is. Zoek een Apple Store."
Met de 'normale AppleCare' van eerst kon dit binnen het gehele eerste jaar. Met de nieuwe 'AppleCare+' moet het binnen 30 dagen.
Bij de iMac kan het bijvoorbeeld nog gewoon binnen het eerste jaar.
Aha.hdtracer schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:11:
Met de 'normale AppleCare' van eerst kon dit binnen het gehele eerste jaar. Met de nieuwe 'AppleCare+' moet het binnen 30 dagen.
Belachelijk hoor
Komt doordat het een verzekeringsaspect heeft gekregen. Bij schade voor max. 69 euro direct een nieuw toestel.
Dit wordt je 3e 5S?magnifor schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:38:
Ik heb stof onder mijn lens. Wordt binnenkort weer contact opnemen met de Apple Store. Zal mijn derde exemplaar worden.
Ik dacht dat het stofprobleem minder vaak voorkwam bij de 5S dan bij de 5. Heb eens gelezen (kan de bron niet meer vinden) dat er in de 5S aanpassingen zijn gedaan om de kans op stof onder de lens te reduceren.
Ik heb zelf ook al 3 iPhone 5's met stof onder de lens gehad: 2x aan de achterkant, 1x aan de voorkant. Ik verwacht mijn iPhone deze week gerepareerd retour en zit eraan te denken om deze te verkopen en een 5S te kopen, maar als het risico op stof even groot is wacht ik wel op de iPhone 6.
...less is more
Even een vraagje jongens. Afgelopen weekend wilde ik screenprotectors op onze Iphone 5s's plakken, bij het verwijderen van stof op de beeldschermen constateerde ik een heel klein vlekje op mijn Vrouw haar iPhone 5s gold editie. Het puntje (lijkt op heel klein stofje) is met geen mogelijkheid weg te krijgen, vervolgens zette ik het scherm aan op een witte webpagina en het eerst ''witte'' puntje wordt zwart. Als ik het scherm uitzet waarbij het scherm dus zwart wordt, licht het puntje wit op.. het is heel erg klein maar wel te zien met het blote oog. Ook met een foto is het nog zichtbaar, zie foto.
Ikzelf heb mijn scherm ook maar even afgespeurd en ben dit niet tegengekomen. Het toestel van mijn vrouw is nog nooit gevallen en zit in een gesloten book-case. Er wordt zeer zorgvuldig mee omgegaan, ik denk dat er een foutje in haar scherm zit. Een dode pixel perhaps (of een stofje achter het glas?)
Ervaringen?
Ik hoor graag wat ik het beste kan doen (helaas geen tijd gehad om naar de winkel te gaan)
Zie foto's:

Sorry voor de vervelende formaten, ik heb foto's van het scherm zelf gemaakt, het ligt niet aan mijn camera lens, het stipje is ook te zien met het blote oog. Heb er natuurlijk meerdere personen om mij heen naar laten kijken en allen zien het
Ikzelf heb mijn scherm ook maar even afgespeurd en ben dit niet tegengekomen. Het toestel van mijn vrouw is nog nooit gevallen en zit in een gesloten book-case. Er wordt zeer zorgvuldig mee omgegaan, ik denk dat er een foutje in haar scherm zit. Een dode pixel perhaps (of een stofje achter het glas?)
Ervaringen?
Ik hoor graag wat ik het beste kan doen (helaas geen tijd gehad om naar de winkel te gaan)
Zie foto's:

Sorry voor de vervelende formaten, ik heb foto's van het scherm zelf gemaakt, het ligt niet aan mijn camera lens, het stipje is ook te zien met het blote oog. Heb er natuurlijk meerdere personen om mij heen naar laten kijken en allen zien het
[ Voor 7% gewijzigd door Dr.Root op 10-03-2014 10:32 ]
Lastig te zien zo, maar het lijkt inderdaad op stof onder het scherm. Zeker omdat je zegt dat het met het scherm uit ook zichtbaar is. Het komt helaas regelmatig voor. Het is aan jezelf of je er iets mee wilt doen. De ervaring leert wel dat de Apple store (of telefonisch) het toestel voor je zou omruilen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Bedankt. Toestel is bij de Phonehouse aangeschaft inc met een abbonement. Denkt u dat het beter is om rechtstreeks naar de Apple store te gaan of het toestel via Phonehouse qua rma te laten verlopen? (heb hier totaal geen ervaring mee)BillSpaarbank schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:26:
Lastig te zien zo, maar het lijkt inderdaad op stof onder het scherm. Zeker omdat je zegt dat het met het scherm uit ook zichtbaar is. Het komt helaas regelmatig voor. Het is aan jezelf of je er iets mee wilt doen. De ervaring leert wel dat de Apple store (of telefonisch) het toestel voor je zou omruilen.
Volgens alle garantievoorwaarden moet je je altijd melden bij de verkopende partij. In het 1e jaar verleent Apple de service ook, dit zijn ze echter niet verplicht.
Apple is ongetwijfeld de snelste oplossing, daarom koop ik ook alleen bij hen.
Apple is ongetwijfeld de snelste oplossing, daarom koop ik ook alleen bij hen.
[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-03-2014 13:55 ]
Je kan gewoon naar Apple. 1e jaar kan je altijd terecht bij de fabrikant, 2e jaar moet je het met de verkoper regelen. Echter krijg je van Apple een ander exemplaar waardoor je garantie bij Phonehouse vervalt. Dus effectief heb je maar 1 jaar garantie als je besluit om met je Phonehouse exemplaar naar Apple te gaan. Je hebt wel kans dat Phonehouse in het 2e jaar uit coulance besluit om alsnog garantie te verlenen.Dr.Root schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:36:
[...]
Bedankt. Toestel is bij de Phonehouse aangeschaft inc met een abbonement. Denkt u dat het beter is om rechtstreeks naar de Apple store te gaan of het toestel via Phonehouse qua rma te laten verlopen? (heb hier totaal geen ervaring mee)
1e exemplaar had een vorm van backlight bleeding, 2e exemplaar heeft momenteel stof onder de lens. Binnenkort dus beroep doen op mijn garantie en voor een 3e exemplaar gaan.funk-e schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:54:
[...]
Dit wordt je 3e 5S?
Ik dacht dat het stofprobleem minder vaak voorkwam bij de 5S dan bij de 5. Heb eens gelezen (kan de bron niet meer vinden) dat er in de 5S aanpassingen zijn gedaan om de kans op stof onder de lens te reduceren.
Ik heb zelf ook al 3 iPhone 5's met stof onder de lens gehad: 2x aan de achterkant, 1x aan de voorkant. Ik verwacht mijn iPhone deze week gerepareerd retour en zit eraan te denken om deze te verkopen en een 5S te kopen, maar als het risico op stof even groot is wacht ik wel op de iPhone 6.
In het begin was het een puntje en doe ik echt niet moeilijk over, nu zit er een haartje in de lens.
[ Voor 43% gewijzigd door magnifor op 10-03-2014 14:23 ]
bedankt jongens, me vrouw ervaart er geen last onder maar het zou erger kunnen worden. Daarom zijn we er liever vroeg bij.
Ik weet niet zeker of deze vraag in het Vodafone 4G topic moet maar ik heb regelmatig last van oproepen die direct naar mijn voicemail doorgeschakeld worden op mijn 5s. Ik heb dan een gemiste oproep zonder dat de telefoon is overgegaan.
Het lijkt volledige willekeur te zijn wanneer het gebeurd. Volgens het Vodafone forum zou het probleem opgelost moeten zijn. Alleen lijkt het daar wel alsof het probleem daar altijd gebeurde. Bij mij is dat echter niet het geval en gaat de telefoon ook regelmatig normaal over.
Ik heb de 5s niet op de 'niet storen' modus staan. Wel staat er bij de Instellingen -> Niet storen helemaal onderaan een vinkje bij Stile: 'Alleen als de iPhone is vergrendeld. Dat lijkt me normaal aangezien de andere optie 'Altijd' is.
Is dit herkenbaar voor Vodafone abonnees? En is er een manier om het verhelpen?
Het lijkt volledige willekeur te zijn wanneer het gebeurd. Volgens het Vodafone forum zou het probleem opgelost moeten zijn. Alleen lijkt het daar wel alsof het probleem daar altijd gebeurde. Bij mij is dat echter niet het geval en gaat de telefoon ook regelmatig normaal over.
Ik heb de 5s niet op de 'niet storen' modus staan. Wel staat er bij de Instellingen -> Niet storen helemaal onderaan een vinkje bij Stile: 'Alleen als de iPhone is vergrendeld. Dat lijkt me normaal aangezien de andere optie 'Altijd' is.
Verwijderd
Bij mij gebeurde dat ook regelmatig met Vodafone.. Ik had gewoon bereik en toch konden mensen mij niet bellen. Op zulke momenten kon ik zelf dan ook niet bellen. Heb toen een nieuwe simkaart gekregen en toen was het even over. Daarna gebeurde het weer regelmatig. Dit was overigens met een Iphone 5, die tot daarvoor altijd prima werkte met het betreffende abonnement. Sinds die tijd was het bereik op mijn werk ook slechter geworden, van 3g naar enkel nog gprs. En dit was ook het geval bij een collega die Vodafone heeft.. Ineens ook bar slecht bereik.Black-Hole schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:16:
Ik weet niet zeker of deze vraag in het Vodafone 4G topic moet maar ik heb regelmatig last van oproepen die direct naar mijn voicemail doorgeschakeld worden op mijn 5s. Ik heb dan een gemiste oproep zonder dat de telefoon is overgegaan.
Ik ben daarna overgestapt op T-Mobile en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.. Dus het lijkt mij puur een probleem van Vodafone.
Dat heb ik ook soms inderdaad dat ik niet kan bellen en dan 'Gesprek mislukt' te zien krijg. Dit is overigens locatie onafhankelijk maar wel sinds de uitrol van 4G.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:21:
Bij mij gebeurde dat ook regelmatig met Vodafone.. Ik had gewoon bereik en toch konden mensen mij niet bellen. Op zulke momenten kon ik zelf dan ook niet bellen.
Of het specifiek aan de 5s ligt is lastig te zeggen aangezien ik sinds kort over de 5s en 4G beschik. Voor de overgang naar 4G en mijn iPhone4s had ik hier geen last van.
Misschien toch maar eens testen met een nieuwe simkaart. Alleen de klanten'service' van Vodafone...
Jup heb ik ook met Vodafone, hiervoor met mijn 5 en nu ook met de 5s. Heb de 4G switch uitgezet vanwege de belabberde dekking. 4G doet alleen data en het switchen werkt dus voor geen meter wanneer er spraak binnen komt.
Maar inderdaad: [iOS 7] Geen 3G switch, alleen 4G switcher?
[ Voor 26% gewijzigd door JB op 10-03-2014 19:00 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb 4G maar eens uitgezet en kijken of dat net als bij jou werktJB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:59:
Jup heb ik ook met Vodafone, hiervoor met mijn 5 en nu ook met de 5s. Heb de 4G switch uitgezet vanwege de belabberde dekking. 4G doet alleen data en het switchen werkt dus voor geen meter wanneer er spraak binnen komt.
Sinds een kleine week over gestapt naar een iPhone 5s en Vodafone, nu ook in mijn regio 4G, maar heb bovenstaand probleem nog niet gezien.
Zucht...
Meer mensen het probleem sinds ios 7.1 dat hun touch id niet meer werkt?
Nope, werkt hier nog prima....toestel lijkt ook stukje sneller met apps openen!swoutr schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 01:28:
Meer mensen het probleem sinds ios 7.1 dat hun touch id niet meer werkt?
Float like a butterfly, sting like a bee.
de features gaan sneller en het toetsenbord is aangepastmartinusz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:36:
[...]
Nope, werkt hier nog prima....toestel lijkt ook stukje sneller met apps openen!
tevens werkt mijn touch id nog subliemer dan hiervoor.
Ik zou even naar de Apple store gaan met je probleem, dit ga je denk ik niet handmatig kunnen oplossen
Ook gisteravond even 7.1 op mijn 5S geknald en ermee rond geknoeit. Had wel last van lag nadat ie was opgestart na het updaten. Gelukkig snel verholpen door een restart. Touch ID werkt nu veel sneller, toetsenbord doet me opeens denken aan het oude wat men had op de vorige iOS versies en het is me opgevallen dat camera nu HDR Auto heeft wat zeer fijn is. Elke keer HDR drukken werd ik ook na een bepaalde tijd lui van. Voor de rest voelt de OS zeker heel erg rap aan sinds 7.1 en de notification center is zo veel beter nu. Alleen jammer dat ze nog steeds niet de week nummer aan Calendar hebben toegevoegd. Ik heb ook geen zin om een third party calendar te downloaden alleen voor weeknummers. Zou wel zo handig zijn om zo een optie te hebben.
Verwijderd
Diefstal van iphone's en ipad's in combinatie inbraak maar ook gewoon binnenlopen van kantoren of auto's worden opengebroken terwijl andere auto ongenoemd worden gelaten.
De politie waarschuwt hier ook voor http://www.politie.nl/nie...-waardevolle-spullen.html
Het is niet nieuw maar wel ios 7. een bluetooth scanner heb je al vanaf 50 dollar maar wil je meer positie en willen uitlezen zit je tot al snel op 300 dollar.
Apple zet ongevraagd Bluetooth aan
Opmerkelijk genoeg zet Apple stiekem Bluetooth weer aan bij iPhones en iPads na de laatste paar updates van iOS. Waarschijnlijk doet het concern dit om zijn draadloze tracking- en betaaldienst iBeacon te pushen.

Het schijnt op dit moment populair te zijn en wellicht kunnen inbrekers op basis van een ipad/airpad bepalen of er dan ook meer te halen is.
De politie waarschuwt hier ook voor http://www.politie.nl/nie...-waardevolle-spullen.html
Het is niet nieuw maar wel ios 7. een bluetooth scanner heb je al vanaf 50 dollar maar wil je meer positie en willen uitlezen zit je tot al snel op 300 dollar.
Apple zet ongevraagd Bluetooth aan
Opmerkelijk genoeg zet Apple stiekem Bluetooth weer aan bij iPhones en iPads na de laatste paar updates van iOS. Waarschijnlijk doet het concern dit om zijn draadloze tracking- en betaaldienst iBeacon te pushen.

Het schijnt op dit moment populair te zijn en wellicht kunnen inbrekers op basis van een ipad/airpad bepalen of er dan ook meer te halen is.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 12:27 ]
Los van alle iOS problemen cq. uitdagingen vind ik het onbegrijpelijk dat er zo weinig 5s gebruikers vallen over de slechte bouwkwaliteit en dan met name de powerbutton.
Op het Apple forum zijn meerdere discussies te vinden maar het lijkt er vooralsnog op dat ze het probleem niet willen onderkennen.
https://discussions.apple.../5355229?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.../5364611?start=0&tstart=0
Ook hier op GoT melden zich weinig mensen:
[iPhone 5s] Problemen met de powerbutton
Zelf ben ik inmiddels aan mijn 3e refurbished toestel maar nog steeds heb ik een gare losse !@#$% powerknop. Veel mensen lijken het acceptabel te vinden maar ik kan daar niet bij, de voorgaande modellen hadden hier geen last van en voor zo veel geld gaat 99% gewoon akkoord met dit euvel. Een rammelende telefoon voor € 700
Op het Apple forum zijn meerdere discussies te vinden maar het lijkt er vooralsnog op dat ze het probleem niet willen onderkennen.
Zelf ben ik inmiddels aan mijn 3e refurbished toestel maar nog steeds heb ik een gare losse !@#$% powerknop. Veel mensen lijken het acceptabel te vinden maar ik kan daar niet bij, de voorgaande modellen hadden hier geen last van en voor zo veel geld gaat 99% gewoon akkoord met dit euvel. Een rammelende telefoon voor € 700
Mijn boefje is liev!
http://mblog.gsmarena.com...ous-poorly-made-products/JB schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:50:
Los van alle iOS problemen cq. uitdagingen vind ik het onbegrijpelijk dat er zo weinig 5s gebruikers vallen over de slechte bouwkwaliteit en dan met name de powerbutton.
Over kwaliteit gesproken
Maar ik ben zeker met je eens, je betaald een fiks bedrag van minimaal 699 euro en dan mag je verwachten dat alles naar behoren is en werkt.
Ja de powerknop schijnt met opzet gedaan te zijn zodat die niet meer blijft vast hangen zoals bij de 5 wel vaker het geval was. Ze hebben het dus opgelost maar een storend probleem veroorzaakt.Mizgala28 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:57:
[...]
http://mblog.gsmarena.com...ous-poorly-made-products/
Over kwaliteit gesproken
Maar ik ben zeker met je eens, je betaald een fiks bedrag van minimaal 699 euro en dan mag je verwachten dat alles naar behoren is en werkt.
Probleem vind ik dan wel weer een groot woord. Voor mijn gevoel is de knop niet veel losser dan bij mijn iPhone 5.
Daarnaast gebruiken heel veel mensen een case, waardoor ze het denk ik niet merken. En sommige mensen maakt het inderdaad geen fluit uit.
Mijn mening is ook eigenlijk dat het gewoon mierenneukerij is. Waarbij ik absoluut niemand tegen zijn/haar schenen wil schoppen.
Daarnaast gebruiken heel veel mensen een case, waardoor ze het denk ik niet merken. En sommige mensen maakt het inderdaad geen fluit uit.
Mijn mening is ook eigenlijk dat het gewoon mierenneukerij is. Waarbij ik absoluut niemand tegen zijn/haar schenen wil schoppen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Mij en mijn vrouw maken zich totaal niet druk om de ''rammelende'' power button, met ons dagelijks gebruik / intensief gebruik, valt het ons niet eens op! wie schud er immers met zijn telefoon? 
Als ik met mijn auto rammel van 80k dan rammelt er ook wel het een en ander... die ga ik dan toch ook niet omruilen als hij het perfect doet..
Als ik met mijn auto rammel van 80k dan rammelt er ook wel het een en ander... die ga ik dan toch ook niet omruilen als hij het perfect doet..
[ Voor 27% gewijzigd door Dr.Root op 17-03-2014 09:13 ]
De knop rammelt wanneer het trilsignaal afgaat. Dat vind ik geen mierenneukerij. Als jij een nieuwe auto koopt ga je er toch ook niet mee akkoord dat je dashboard rammeltBillSpaarbank schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:08:
Probleem vind ik dan wel weer een groot woord. Voor mijn gevoel is de knop niet veel losser dan bij mijn iPhone 5.
Ik schud ook niet met mijn telefoon... Zie bovenstaand. Ongelofelijk dat Apple hier zo het hoofd boven water wordt gehoudenDr.Root schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:12:
Mij en mijn vrouw maken zich totaal niet druk om de ''rammelende'' power button, met ons dagelijks gebruik / intensief gebruik, valt het ons niet eens op! wie schud er immers met zijn telefoon?
[ Voor 35% gewijzigd door JB op 17-03-2014 09:14 ]
Mijn boefje is liev!
Ja het probleem is alleen ze willen het niet altijd repareren. Een stagiaire van mij heeft ook het probleem dat de knop rammelt, net als bij de mijne.JB schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:12:
[...]
De knop rammelt wanneer het trilsignaal afgaat. Dat vind ik geen mierenneukerij. Als jij een nieuwe auto koopt ga je er toch ook niet mee akkoord dat je dashboard rammelt
[...]
Ik schud ook niet met mijn telefoon... Zie bovenstaand. Ongelofelijk dat Apple hier zo het hoofd boven water wordt gehouden
Ik gaf hem aan naar Apple te bellen en te vragen of ze het toestel wilde ophalen met die klacht (ik dacht eerst hij dan ik) Apple gaf gelijk aan dat de kans groot is dat ze het niet maken, want het werkt gewoon. Net als het harde klik geluid van de home knop waar we beide last van hebben. Hij heeft de grey versie en de lak/randjes brokkelt gewoon af. Ook dit konden ze niet maken want viel onder cosmetische schade.
Gelukkig ziet mijne (gold) nog als nieuw uit, ik heb er dus geen last van.
Service vind ik dus niet goed, daar waar Samsung je begreep als klant en het wel gewoon maakte, net als htc.
Ze maken je bang door eventuele kosten door te belasten. Ik wil je best casenummers DMen als referentie, ik heb de service wel gekregen maar ik krijg nog gaardere refurbished toestellen terug.JeroenC schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:17:
[...]
Ja het probleem is alleen ze willen het niet altijd repareren. Een stagiaire van mij heeft ook het probleem dat de knop rammelt, net als bij de mijne.
Ik gaf hem aan naar Apple te bellen en te vragen of ze het toestel wilde ophalen met die klacht (ik dacht eerst hij dan ik) Apple gaf gelijk aan dat de kans groot is dat ze het niet maken, want het werkt gewoon. Net als het harde klik geluid van de home knop waar we beide last van hebben. Hij heeft de grey versie en de lak/randjes brokkelt gewoon af. Ook dit konden ze niet maken want viel onder cosmetische schade.
Gelukkig ziet mijne (gold) nog als nieuw uit, ik heb er dus geen last van.
Service vind ik dus niet goed, daar waar Samsung je begreep als klant en het wel gewoon maakte, net als htc.
Zeker mbt de homebutton zit er ook een enorm verschil tussen de telefoons. Van degene die ik dus terug heb gestuurd vanwege de powerbutton waren er 2 die aanzienlijk beter aanvoelde qua homebutton.
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-03-2014 09:24 ]
Mijn boefje is liev!
Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.