My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Als je geen vorige iPhone hebt gehad valt het niet op. Het is ook niet een dubbele klik, het is een andere klik dan bij de vorige iPhones.Apie! schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:09:
Ik heb sinds twee dagen de 5s (kom van Android af) en heb geen dubbele klik. Niet boven, onder, links of rechts.
De oordopjes die erbij zitten zijn trouwens zo'n beetje de eerste fatsoenlijke die ik bij een telefoon kreeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 15-02-2014 19:27 ]
Blown past falling sands
Nee totaal niet.Nipje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:33:
[...]
Ervaar jij ook een dubbele klik?
Ik heb mijne er toch voor terug gestuurd omdat het alleen dubbel klikte als ik de knop bovenin indrukte. Onderin was het niet zo.
Daarnaast zat er ook een zeer lichte beschadiging op toen de telefoon uit de doos kwam..
Gaat overal gelijkmatig. Maar wel stroever als bij de 4.
Want? Als het werkt dan werkt het toch gewoon? De mijne klikt ook wat anders dan de eerdere iPhones. Doen ze allemaal, absoluut geen reden tot RMA als je het mij vraagt.Nipje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:06:
Bedankt voor de reacties. Dan is het maar goed dat ik mijn telefoon even terug heb gestuurd
Sommige hier sturen die dingen wel echt voor alles terug zeg, dat Apple dat ook accepteert

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik kom van een 4 en alles is nu wel erg snel.Dancing_Animal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:54:
Nog mensen hier die zowel met de 5S als met de 5C ervaring hebben? Het gaat mij voornamelijk om de snelheid van internet en het switchen of starten van apps, waaronder de camera-app.
Camera reageert erg snel. Opstarten en maken van een foto gaan lekker vlot.
Ik heb wel het verminderen van beweging aan gezet. Dus de aplicaties starten voor het gevoel nog sneller op.
Internet is zo snel als hij het binnen krijgt.....
We betalen niet voor niets de hoofdprijs voor een iPhoneDonstil schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:52:
[...]
Want? Als het werkt dan werkt het toch gewoon? De mijne klikt ook wat anders dan de eerdere iPhones. Doen ze allemaal, absoluut geen reden tot RMA als je het mij vraagt.
Sommige hier sturen die dingen wel echt voor alles terug zeg, dat Apple dat ook accepteert
Mja als het zoals bij hem is dat het bovenaan dubbel klikt en onderaan niet dan is dat toch niet helemaal hetzelfde als ''een andere klik dan eerdere iPhones'' imo , zeker als er mensen in het topic komen die zeggen dat ze het niet aan de hand hebben.Donstil schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:52:
[...]
Want? Als het werkt dan werkt het toch gewoon? De mijne klikt ook wat anders dan de eerdere iPhones. Doen ze allemaal, absoluut geen reden tot RMA als je het mij vraagt.
Tegenwoordig hoor je meer en meer in deze topics '' pauper leer er mee leven

Inderdaad je betaald er flink voor.Nipje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:57:
[...]
We betalen niet voor niets de hoofdprijs voor een iPhone
Dat is precies mijn punt. Ik doe het ook meer uit principe. Het is niet zo dat ik er echt niet mee kan leven, maar als ik zoveel geld moet betalen voor een "fantastische telefoon" moeten naar mijn mening de knoppen toch op zijn minst goed zitten.Katmi schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:45:
[...]
Mja als het zoals bij hem is dat het bovenaan dubbel klikt en onderaan niet dan is dat toch niet helemaal hetzelfde als ''een andere klik dan eerdere iPhones'' imo , zeker als er mensen in het topic komen die zeggen dat ze het niet aan de hand hebben.
Tegenwoordig hoor je meer en meer in deze topics '' pauper leer er mee leven'' maar ik zou evengoed ervoor RMA''en , zeker als je minstens 700 euro betaald voor een toestel.
Ik heb net Backuptrans Android WhatsApp to iPhone Transfer for Mac - Business Edition aangeschaft om WhatsApp history over te zetten van m'n Xperia Z naar m'n 5s. Ik kon zo snel geen gratis mogelijkheid vinden. Voor andersom wel (iPhone -> Android) Dit kost een paar centen, maar het werkt wel
Blown past falling sands
Ik ben het 100% eens met je principe (en wordt daar vaak op aangevallen omdat ik het nogal eens te vaak verkondig). Het probleem in dit geval is echter dat je wss eentje terugkrijgt met hetzelfde die dan ook nog mogelijk refurbished is. In dit geval zou ik je verlies nemen maar een brief / mail sturen naar Apple Nederland dat je meer van hun verwacht dan dit. In het slechtste geval heb je laten blijken hoe je erover denkt, in een goed geval krijg je van de afdeling PR een compensatie in de vorm van iTunes tegoed of een hoesje etc.Nipje schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:07:
[...]
Dat is precies mijn punt. Ik doe het ook meer uit principe. Het is niet zo dat ik er echt niet mee kan leven, maar als ik zoveel geld moet betalen voor een "fantastische telefoon" moeten naar mijn mening de knoppen toch op zijn minst goed zitten.
Ik heb deze keer het geluk dat ik de telefoon terug kon sturen naar Vodafone onder de DOA regeling. Ik zou dus wel een nieuwe moeten krijgen. Als het refurbished zou zijn via Apple dan zou ik inderdaad ook zeker actie ondernemen. Ik ben benieuwd of ik deze week iets binnen krijg wat volledig naar wens is!Pyrone89 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:25:
[...]
Ik ben het 100% eens met je principe (en wordt daar vaak op aangevallen omdat ik het nogal eens te vaak verkondig). Het probleem in dit geval is echter dat je wss eentje terugkrijgt met hetzelfde die dan ook nog mogelijk refurbished is. In dit geval zou ik je verlies nemen maar een brief / mail sturen naar Apple Nederland dat je meer van hun verwacht dan dit. In het slechtste geval heb je laten blijken hoe je erover denkt, in een goed geval krijg je van de afdeling PR een compensatie in de vorm van iTunes tegoed of een hoesje etc.
Het is dat jullie er nu over beginnen want ik heb me er al een tijdje niet meer aan gestoord (of het is gewoon weg
Ik ben het er ook wel mee eens dat dit eigenlijk niet mag voor een toestel dat minimaal 700 euro kost maar ik had geen zin om hem weer om te ruilen en dan hoogstwaarschijnlijk een refurbished toestel met eventueel weer het zelfde "probleem" terug krijgen, of nog erger... een rammelende power knop
De dubbele klik is een eigenschap, komt door de nieuwe homeknop.koekkop schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:06:
Ik heb de 5S nu 2,5 maand en ik heb/had ook soms een dubbele klik.
Het is dat jullie er nu over beginnen want ik heb me er al een tijdje niet meer aan gestoord (of het is gewoon weg)
Ik ben het er ook wel mee eens dat dit eigenlijk niet mag voor een toestel dat minimaal 700 euro kost maar ik had geen zin om hem weer om te ruilen en dan hoogstwaarschijnlijk een refurbished toestel met eventueel weer het zelfde "probleem" terug krijgen, of nog erger... een rammelende power knop
De rammelende powerknop is wel slordig, maar als je een hoesje gebruikt (wat ik wel aanraad gezien hoe makkelijk je een iPhone beschadigd) merk je er niks van
Die dubbele klik is zeker geen eigenschap. Ik heb 5 mensen in mijn omgeving die ook een 5S hebben en bij al deze iPhones klikt de home knop gewoon zoals het hoort.Pyrone89 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:46:
[...]
De dubbele klik is een eigenschap, komt door de nieuwe homeknop.
De rammelende powerknop is wel slordig, maar als je een hoesje gebruikt (wat ik wel aanraad gezien hoe makkelijk je een iPhone beschadigd) merk je er niks van
[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 17-02-2014 07:54 ]
Blown past falling sands
[ Voor 27% gewijzigd door Dr.Root op 17-02-2014 08:50 ]
https://www.youtube.com/@droommotor

Ik heb er geen hoesje omheen en het valt me nu pas op hoe stoffig mijn broekzakken blijkbaar zijn
Blown past falling sands
Heb bovenstaande suggestie getest, bij mij werkt het niet! Heel toevallig had ik apple support aan de lijn met een probleem over de photostream. Hij vond dat ik slecht te verstaan was. Zei dat ik dat vaker hoorde maar ook dat er meer klachten waren. Mag vanavond terug bellen..... ben benieuwd.Pyrone89 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:19:
[...]
Probeer het maar, bij velen bleek dit de oplossing te zijn.
Het is de eerste generatie met deze techniek in iPhones. Over een paar generaties zullen dit soort kinderziektes er wel uit zijn.
Bing
Dan is er echt iets grondigs mis, aangezien bij de meesten dit de oplossing was.bing69 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:36:
[...]
Heb bovenstaande suggestie getest, bij mij werkt het niet! Heel toevallig had ik apple support aan de lijn met een probleem over de photostream. Hij vond dat ik slecht te verstaan was. Zei dat ik dat vaker hoorde maar ook dat er meer klachten waren. Mag vanavond terug bellen..... ben benieuwd.
Verwijderd
Dat heb ik T Mobile tijdens het verlengen van mijn abo ook gevraagd en kreeg als antwoord:Dr.Root schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:50:
Weten jullie hoe het kan dat het verlengen via mijn huidige provider (tmobile) minder voordelig is dan verlengen via Phonehouse met tmobile?
Wij van T Mobile geven nog echte service en bij ons kan je altijd terecht bij een T M shop, via klantenservice of online !
Ik ben gisteren de PhoneHouse binnen gelopen met mijn vrouw. We hebben beide de 5s gekozen en moesten beide 115,15 bijleggen voor het toestel met een maandbedrag van 39 euro. 2GB aan data & 200 minuten + gratis sms. Helemaal primaVerwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Dat heb ik T Mobile tijdens het verlengen van mijn abo ook gevraagd en kreeg als antwoord:
Wij van T Mobile geven nog echte service en bij ons kan je altijd terecht bij een T M shop, via klantenservice of online !
Die fingerprint scanner, die vind ik ook ontzettend handig!
Wij zijn weer helemaal blij met onze aankoop
PS WhatsApp is nu ook gratis en veel andere handige apps!
Ik heb net nog even genoten van de mooie heldere muziek die uit het aparaat komt. Moet zeggen dat de earphones die je erbij krijgt ook beter dan gemiddeld zijn (ik houdt persoonlijk niet zo van die ear plugs.. vind het vies voelen
Al met al, I am happy
Trouwens, die Slowmotion functie op de camera is echt fantastisch heb al wat grappig materiaal geschoten
[ Voor 13% gewijzigd door Dr.Root op 18-02-2014 08:23 ]
Whatsapp is "gratis" voor de eerste jaar, daarna betaal je €0,89 per jaar ervoor.
Dat hebben ze helaas allemaal, de sim kan je klein laten knippen bij de plaatselijke belcompany, volgens een verkoper van de belcompany hier kan die dan gewoon in de 5S (volgens mij is de nano simkaart ook dunner maargoed).JordyPSC schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:14:
Sinds gisteren ook de iPhone 5s, ziet er goed uit, heb alleen geen sim kaart die er in past, en heb pas tijd om mijn oude om te ruilen begin volgende weekToestel ziet er goed uit, alleen jammer van de losse power button, die rammelt een beetje als ik het toestel beweeg.
Power to the beat.
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Niet. Het is nu. Je bent het zo vergeten. Had je gelijk maar een hoesje om moeten doen. Het is alleen sneu voor je doorverkoop. Hierdoor gaat er wel een paar tientjes van af denk ik.Denzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:16:
Sinds donderdag de iPhone in gebruik. Nu al een haar krasje boven in het schermNouja het gebeurt en na een week ben ik het al vergeten. Maar toch voelt het niet goed. Hoe kijken anderen er tegen aan?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Zit een hoesje omheen. Maar de screenprotector is nog onderweg. Vind het alleen altijd bijzonder hoe die dingen te voorschijn komen. Hij is alleen maar in mijn broekzak geweest zonder iets erbij. Alleen je ontkomt er niet aan.kevinl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:28:
[...]
Niet. Het is nu. Je bent het zo vergeten. Had je gelijk maar een hoesje om moeten doen. Het is alleen sneu voor je doorverkoop. Hierdoor gaat er wel een paar tientjes van af denk ik.
Heb zo'n hekel aan normale screen protectors. Heb daarom ook een tempered glass besteld.Als die er overheen zit heb je sowieso geen last meer van de krasjes want die zie je niet meer. Vroeg me alleen af hoe anderen het met de iphone ervaren en wie allemaal een screenprotector gebruikt.
Bij de doroverkoop valt het me altijd op bij apparaten hoe verschillend mensen er naar kijken. Een klein krasje maken de meeste mensen niet eens uit bij een toestel van een jaar oud. Als het maar niet storend is. En je moet ook echt een arendsoog hebben om het te zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Denzis op 18-02-2014 11:39 ]
Ik gebruik nooit een screenprotector omdat ik ze er nooit goed op krijg. Altijd zit er wel stof of iets onder. Ik heb echter wel een colcasac waar ik mijn iPhone eigenlijk altijd in heb zitten. Nooit los in mijn broekzak dus. Ik heb dan ook nooit een krasje op mijn scherm.Denzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:37:
[...]
Zit een hoesje omheen. Maar de screenprotector is nog onderweg. Vind het alleen altijd bijzonder hoe die dingen te voorschijn komen. Hij is alleen maar in mijn broekzak geweest zonder iets erbij. Alleen je ontkomt er niet aan.
Heb zo'n hekel aan normale screen protectors. Heb daarom ook een tempered glass besteld.Als die er overheen zit heb je sowieso geen last meer van de krasjes want die zie je niet meer. Vroeg me alleen af hoe anderen het met de iphone ervaren en wie allemaal een screenprotector gebruikt.
Weet je het echt zeker? Er zijn heel veel mensen die denken een krasloos scherm te hebben maar gewoon niet goed kijken. Vaak zie je krasjes alleen onder een bepaalde lichtval en hoek. ( ga maar niet kijken hoor)Nipje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:39:
[...]
Ik gebruik nooit een screenprotector omdat ik ze er nooit goed op krijg. Altijd zit er wel stof of iets onder. Ik heb echter wel een colcasac waar ik mijn iPhone eigenlijk altijd in heb zitten. Nooit los in mijn broekzak dus. Ik heb dan ook nooit een krasje op mijn scherm.
Ik ben echt een ONTZETTENDE zeur op dat gebied en ik ben dan ook belachelijk zuinig op mijn spullen. Als ik bijvoorbeeld een nieuwe iPhone ontvang en uit de doos zit er een ontzettend mega klein puntje op dan stuur ik het al terug. Ik kijk er dus zeker goed naar ja. Je moet het gewoon altijd in een hoesje steken. Ik heb ook ooit een iPhone 5 gehad met enkel een snapcase er op. Hier zaten na 2 dagen al veel lichte krasjes op.Denzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:40:
[...]
Weet je het echt zeker? Er zijn heel veel mensen die denken een krasloos scherm te hebben maar gewoon niet goed kijken. Vaak zie je krasjes alleen onder een bepaalde lichtval en hoek. ( ga maar niet kijken hoor)
Je lijkt wel een vrouw..Nipje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:42:
[...]
Ik ben echt een ONTZETTENDE zeur op dat gebied en ik ben dan ook belachelijk zuinig op mijn spullen. Als ik bijvoorbeeld een nieuwe iPhone ontvang en uit de doos zit er een ontzettend mega klein puntje op dan stuur ik het al terug. Ik kijk er dus zeker goed naar ja. Je moet het gewoon altijd in een hoesje steken. Ik heb ook ooit een iPhone 5 gehad met enkel een snapcase er op. Hier zaten na 2 dagen al veel lichte krasjes op.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Root op 18-02-2014 11:49 ]
Haha zoals ik eerder ook al heb aangegeven ergens hier op het forum: Als ik een toestel koop van 800 euro verwacht ik dat het ook het geld waard is. Gewoon netjes, zonder beschadigingen en perfect functionerend. Ik betaal niet voor niets zoveel geld. Het gaat me om het principe.
De iPhone 4 had de 'Antenne gate';
De iPhone 4 s is wat de iPhone 4 had moeten zijn wat betreft gebruik (even de interne updates daar gelaten).
De iPhone 5 was enorm krasgevoelig door het anodiseren (iedereen die ik ken had heel snel krasjes op de randen).
De iPhone 5 s heeft weer gewoon de (gekleurde) stalen randen zoals de iPhone 4 en de 4 s hadden.
De iPhone 5 heb ik overgeslagen om de reden dat deze zo enorm snel krast.
Ik zie heel veel mensen die in mijn omgeving die nu met hun 5 verkopen om toch over te stappen naar een 5 s om die reden, deze trend zag ik bij de 4 ook. Soms denk ik weleens zou dit een deel van Apple's verkoop strategie zijn? Ze veranderen één keer in de twee jaar het complete design, dat is wanneer de meeste mensen een nieuwe willen, maar door zo'n klein 'gebreek' knaagt het toch bij een aantal mensen, en die gaan toch upgraden na een jaar (is extra omzet, die je anders niet zou hebben).
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2014 12:07 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Klinkt niet als de apple die ik ken. Maar kan me er wel in vinden.Jumpman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:04:
Hier ook een iPhone 5 s, mijn vorige iPhone was een iPhone 4. Wat mij opvalt bij Apple dat het lijkt of de niet s versie altijd wel een probleem heeft, wat er met gebruikstesten echt wel uit had moeten komen.
De iPhone 4 had de 'Antenne gate';
De iPhone 4 s is wat de iPhone 4 had moeten zijn wat betreft gebruik (even de interne updates daar gelaten).
De iPhone 5 was enorm krasgevoelig door het anodiseren (iedereen die ik ken had heel snel krasjes op de randen).
De iPhone 5 s heeft weer gewoon de (gekleurde) stalen randen zoals de iPhone 4 en de 4 s hadden.
De iPhone 5 heb ik overgeslagen om de reden dat deze zo enorm snel krast.
Ik zie heel veel mensen die in mijn omgeving die nu met hun 5 verkopen om toch over te stappen naar een 5 s om die reden, deze trend zag ik bij de 4 ook. Soms denk ik weleens zou dit een deel van Apple's verkoop strategie zijn? Ze veranderen één keer in de twee jaar het complete design, dat is wanneer de meeste mensen een nieuwe willen, maar door zo'n klein 'gebreek' knaagt het toch bij een aantal mensen, en die gaan toch upgraden na een jaar (is extra omzet, die je anders niet zou hebben).
Als je een toestel krijgt met ''gebreken'' geef ik je groot gelijk. Die hoort gewoon nieuw te zijn. Ik zou ook geen auto kopen met krassen en anders verwacht ik fixe korting. Je hebt gelijk!Nipje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:50:
[...]
Haha zoals ik eerder ook al heb aangegeven ergens hier op het forum: Als ik een toestel koop van 800 euro verwacht ik dat het ook het geld waard is. Gewoon netjes, zonder beschadigingen en perfect functionerend. Ik betaal niet voor niets zoveel geld. Het gaat me om het principe.
Daarom pas beschermfolie afhalen als je screenprotector er is. Mijn 4s heeft de orignele beschermfolie nog erop. Voor en achterkant. Zolang het nog werkt gaat hij er niet af. De telefoon is al 2 jaar oud.Denzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:37:
[...]
Zit een hoesje omheen. Maar de screenprotector is nog onderweg. Vind het alleen altijd bijzonder hoe die dingen te voorschijn komen. Hij is alleen maar in mijn broekzak geweest zonder iets erbij. Alleen je ontkomt er niet aan.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Heb dan ook nooit spullen in me broekzak.. (behalve me telefoon)
[ Voor 25% gewijzigd door Dr.Root op 18-02-2014 12:24 ]
Ik raad wel een glazen screen protector aan i.p.v. eentje van plastic. ( zegt de meneer met een minikrasjeDr.Root schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:23:
ik heb trouwens helemaal geen screenprotector op mijn 5s.. heb er wel een besteld voor de zekerheid
Heb dan ook nooit spullen in me broekzak.. (behalve me telefoon)
glazen? wist niet eens dat je die ook al hadDenzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Ik raad wel een glazen screen protector aan i.p.v. eentje van plastic. ( zegt de meneer met een minikrasje)
Hoe kan ik trouwens mijn camera schoonmaken, welk middel of is een vezel doekje prima? (betrap me er soms op dat ik met mijn vinger over de camera ga :x de achtercamera)
PS dat geluid uit die earpods.. onvoorstelbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Root op 18-02-2014 12:50 ]
Verwijderd
Vindt je het geluid onvoorstelbaar slecht of goed?Dr.Root schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:40:
[...]
PS dat geluid uit die earpods.. onvoorstelbaar.
Ik laat jullie graag in het ongewis, nee onvoorstelbaar goed!Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:18:
[...]
Vindt je het geluid onvoorstelbaar slecht of goed?
Wij hebben momenteel een apple tv / ipad mini ipod / ipod nano en beide een iPhone 5s. We zijn er helemaal weg van. Onze nieuwe gezamelijke liefde.
PS Met sonos werkt het ook allemaal erg fraai, beter dan met Android (weer) We hebben een Sonos voor ons zoontje op de kamer (kinder muziek / slaap muziek etc..) erg fraai, wil het iedereen aanraden.
excuses..
[ Voor 40% gewijzigd door Dr.Root op 18-02-2014 13:39 ]
Gelukkig heb ik na 2 dagen wel meteen de een glazen screen protector erop gedaanDenzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Ik raad wel een glazen screen protector aan i.p.v. eentje van plastic. ( zegt de meneer met een minikrasje)
(Die Nano Slim tR van Spigen ^^) geeft liever iets meer uit aan een goede bescherming.
Kun je die vaker gebruiken? Heb hem erop geplakt alleen zat 1 stofje tussen waardoor ik een dikke blur midden op het scherm had, en nu is die glazen screen protector nogal f...ed.. Of is het doei €40?Denzis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Er op zetten kan je beste doen in de badkamer met een hoop stoom zodat er geen stof rond dwarrelt. Een busje lucht van de action doet ook wonderen.
Via eBay zijn ze ook te vinden, ze zijn ongeveer 20 euro inc verzendkosten. Erg interessant!
iPhone 5 met screenmate flex geinstalleerd:

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Helemaal mooi. Maar Ik zou toch voor een dikkere en goedkopere gaan. De feedback is precies hetzelfde al denk ik dat de dikkere wat meer kan opvangenBackSlash schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:37:
Ik kwam op internet de Iloome Screenmate Flex tegen, een glazen screenprotector van slechts 0.12 mm dik! Op youtube staan wat reviews, eenmaal geïnstalleerd zijn ze bijna onzichtbaar. De reviewers zijn erg positief.
Via eBay zijn ze ook te vinden, ze zijn ongeveer 20 euro inc verzendkosten. Erg interessant!
iPhone 5 met screenmate flex geinstalleerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het nadeel van een dikkere lijkt me dat de home knop wat moeilijker bereikbaar wordt doordat hij dieper verzonken ligt. Deze heeft een hardheid van 8H, even hard als die van Spigen Nano's.
De screenprotectors van 0.4 mm (zoals de Bodyguardz Pure) hebben soms wel een hardheid van 9H dus net wat meer bescherming. Zelf vind ik 0.4 mm weer net te dik. Het klinkt niet veel, maar het maakt je iPhone 5S die normaal 7.6 mm is gelijk 8mm.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Link van het hoesje: http://www.mediamarkt.nl/...04,986200.html?langId=-11
- 12345dan
De randen raakten iets te snel gebrokkeld en er kwamen erg snel krasjes op. Krasjes die ook irritant zichtbaar waren. Ik loop nu een aantal maanden zonder protectie rond en mijn beeldscherm is nog vrij van krasjes of afbrokkelingen.
Apple beweert ook dat het niet nodig is, een screenprotector en daarmee ben ik het eens,keanu_ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:13:
De beste glazen bescherming is dus eigenlijk gewoon het glazen beeldscherm zelf
- 12345dan
Nou dan mag apple wel al die kapotte beeldschermen gaan vergoeden.12345dan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:23:
[...]
Apple beweert ook dat het niet nodig is, een screenprotector en daarmee ben ik het eens,
Bij normaal gebruik. Dus niet je iPhone laten vallen, ze gaan er vanuit dat je heel zorgvuldig bent met je iPhone.Denzis schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:13:
[...]
Nou dan mag apple wel al die kapotte beeldschermen gaan vergoeden.
- 12345dan
alleen de achterzijde raakt wat bekrast, maar het is een gebruiksvoorwerp.
Voorzijde altijd krasloos gebleven. Zoals Apple me dat heeft belooft.
ik ga gewoon naar een outlet en haal daar van die cheapo plastic protectors. Ja ze raken snelle gekrast maar voor €1,00 stuk haal ik er 5 tegelijk en doe ik hier meer dan een jaar mee. Geen slechte koop (op lange termijn goedkoper dan de dure glazen protectors.12345dan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:36:
[...]
Bij normaal gebruik. Dus niet je iPhone laten vallen, ze gaan er vanuit dat je heel zorgvuldig bent met je iPhone.
Momenteel zit de huidige er sinds november of december op en is er nog maar 1 kras echt zichtbaar tijdens gebruik (onder een bepaalde hoek).
Iemand tips voor een goede houder voor de 5s?
Ze bestaan wel maar ze zijn onderhand uitermate zeldzaam... heb je hem bij de Apple Store omgeruild voor een "nieuwe" (remanufactured) of heb je een nieuwe in doos gehad? Naar mijn idee hebben alle remanufactured iPhone 5s' dit probleem omdat ze niet goed terug in elkaar gezet zijn.Nipje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:26:
Ik heb zojuist mijn nieuwe iPhone 5S ontvangen na het terug sturen van mijn eerste onder de DOA regeling. Deze heeft ook weer een power button die rammelt. Echt elke iphone 5s heeft dit.
Ook de huidige batch van iPhone 5S' heeft weer een rammelknop ik heb inmiddels 6x geruild waarvan de eerste 3 keer een remanufactured phone was en de laatste 3 keer een sealed phone.
Kan dan eindelijk nu toch stellen dat ik een telefoon heb die geen rammelende knop heeft
Mijn advies is echter wel om maar gewoon te accepteren dat de kans dat je een goeie telefoon krijgt heel klein is en gewoon te gaan genieten van je telefoon.. want iedere keer wisselen is echt niks ook al werkt backup/restore nog zo goed.
Mocht je toch interesse hebben om te blijven ruilen, via AppleCare ruilt Apple maximaal 3 keer je telefoon om en bij de Apple Store kan dit voor zover bekend een oneindig aantal keer.
Grote verschil is dat je alleen via AppleCare een nieuwe krijgt waarbij ook je garantie/AppleCare vernieuwd wordt..
Succes in ieder geval!
Ik gebruik sinds jaar en dag (van voor het iphone tijdperk zelfs) alleen maar broditt houders. Gewoon perfect!MAZZA schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:26:
Ik heb TomTom op mijn iPhone 5s staan en gebruik die dan ook voor navigatie in m'n auto (Volvo V50). Nu had ik voorheen de TomTom houder voor iPhone maar die is uiteraard niet meer compatibel met de 5s.
Iemand tips voor een goede houder voor de 5s?
Bing
Dat is dan ook by design, zodat de power button niet na een tijdje vast gaat zitten (zoals bij de eerdere iPhones soms het geval was).Nipje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:26:
Ik heb zojuist mijn nieuwe iPhone 5S ontvangen na het terug sturen van mijn eerste onder de DOA regeling. Deze heeft ook weer een power button die rammelt. Echt elke iphone 5s heeft dit.
XBOX One: Agonis
Waarom zit de power button bij de 5C niet zo los dan?Fusajiro schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:07:
[...]
Dat is dan ook by design, zodat de power button niet na een tijdje vast gaat zitten (zoals bij de eerdere iPhones soms het geval was).
Blijf het trouwens een lastige keuze vinden tussen de 5C en de 5S. Die 5C vind ik lekker aanvoelen tegenover de 5S die ik aan de randen wat ruwig vind aanvoelen. Fingerprint sensor vind ik weer fijn, maar de rammelende powerknop gaat me vast irriteren... 5C heef weer geen witte voorkant, wat ik dan weer mooier vind aan de 5S... keuzes...
[ Voor 35% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-02-2014 10:39 ]
Als je het geld kunt missen zou ik voor een 5S gaan. Puur omdat deze langer mee zal gaan qua software, de extra's die je hebt zijn mooi meegenomen.Dancing_Animal schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:30:
[...]
Waarom zit de power button bij de 5C niet zo los dan?
Blijf het trouwens een lastige keuze vinden tussen de 5C en de 5S. Die 5C vind ik lekker aanvoelen tegenover de 5S die ik aan de randen wat ruwig vind aanvoelen. Fingerprint sensor vind ik weer fijn, maar de rammelende powerknop gaat me vast irriteren... 5C heef weer geen witte voorkant, wat ik dan weer mooier vind aan de 5S... keuzes...
Rammelende powerknop is ook niet bij elk model aanwezig.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 22-02-2014 13:54 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Toch vreemd dat je het niet hoort als je de powerbutton aan de rechter kant een beetje vast houd, maar wel als je dit doet aan de linker kant van de powerbutton.Hoedje schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:54:
Dat is de camera/autofocus. Die zul je altijd horen rammelen, dat hoort.
De 5S zal de komende 3/4 jaar nog wel mee gaan. Vooral omdat het een 64bit processor heeft.
De 4S gaat misschien nog 2 jaar mee.
Misschien dat andere een betere indicatie kunnen geven?
Kuch, deze idioot stond gister in de Apple store in Haarlem met iPhones te shaken. Wel één tegelijk uiteraard. Ene rammelde wel, andere niet. Bij de rammelaar klonk het ook wel of er echt iets los door het apparaat rolde.Fusajiro schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:00:
Ik zie het helemaal voor me, zo'n stel idioten die een iPhone aan het schudden zijn bij hun oor ..😄
De iPhone 4S trekt iOS 7 redelijk goed, heel af en toe een hikje maar over het algemeen is de performance prima. Het is echter een toestel uit 2011, dus vermoedelijk verdwijnt hij uit de schappen wanneer de iPhone 6 wordt geïntroduceerd. Elke iPhone krijgt ongeveer 4 jaar lang nog updates. Een update naar iOS 8 zit er denk ik nog wel in, maar daarna is hij waarschijnlijk end of life. Ik geef hem nog zo'n 1,5 jaar.dennis_rsb schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:01:
Ik overweeg een iphone aan te schaffen, ik weet dat de 5s een snellere processor als de 4s heeft, maar hij is wel 300 euro duurder. In hoeverre kan een iphone 4s qua snelheid/iossen mee? Met andere woorden hoeveel jaar kun je langer comfortable werken op een 5s
De iPhone 5S is van september 2013 dus die gaat nu zeker 3,5 jaar mee, als je dit rekensommentje doortrekt. Echter, de performance van de 5S is zo goed, en hij heeft al 64 bit support, dus deze zou ook zomaar 4,5 jaar mee kunnen gaan.
PS: Aan bovenstaande voorspellingen kunnen geen rechten worden ontleend
BackSlash schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:03:
[...]
De iPhone 4S trekt iOS 7 redelijk goed, heel af en toe een hikje maar over het algemeen is de performance prima. Het is echter een toestel uit 2011, dus vermoedelijk verdwijnt hij uit de schappen wanneer de iPhone 6 wordt geïntroduceerd. Elke iPhone krijgt ongeveer 4 jaar lang nog updates. Een update naar iOS 8 zit er denk ik nog wel in, maar daarna is hij waarschijnlijk end of life. Ik geef hem nog zo'n 1,5 jaar.
De iPhone 5S is van september 2013 dus die gaat nu zeker 3,5 jaar mee, als je dit rekensommentje doortrekt. Echter, de performance van de 5S is zo goed, en hij heeft al 64 bit support, dus deze zou ook zomaar 4,5 jaar mee kunnen gaan.
PS: Aan bovenstaande voorspellingen kunnen geen rechten worden ontleend
[ Voor 10% gewijzigd door dennis_rsb op 23-02-2014 20:29 ]
Brodit is inderdaad echt de beste keus, ziet er degelijk uit, is oersterk en niet zo lomp groot/aanwezig in je auto.bing69 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:52:
[...]
Ik gebruik sinds jaar en dag (van voor het iphone tijdperk zelfs) alleen maar broditt houders. Gewoon perfect!
Sorry hoor maar dit is klinklare onzin, het is een productie fout zie mijn eerdere post.Fusajiro schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:07:
[...]
Dat is dan ook by design, zodat de power button niet na een tijdje vast gaat zitten (zoals bij de eerdere iPhones soms het geval was).
Het rammelen van de powerknop is te horen op het moment dat je video's maakt..
Dat 6 van de 7 iPhones doe ik heb gehad rammelende Power Button hadden bij geeft gewoon aan dat er een gigantische batch is die niet klopt en een even groot aantal mensen dat hier genoegen mee neemt..(het accepteerd)
Als dit by design was had Apple geen enkel toestel omgewisseld.
Klopt, waar ik op doel is Jan en Alleman die ook ineens hun telefoon gaat schudden om te horen of er niet een minimaal geluidje in de homeknop zit.Evernote schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:23:
[...]
Sorry hoor maar dit is klinklare onzin, het is een productie fout zie mijn eerdere post.
Het rammelen van de powerknop is te horen op het moment dat je video's maakt..
Dat 6 van de 7 iPhones doe ik heb gehad rammelende Power Buttona hadden bij geeft gewoon aan dat er een gigantische batch is die niet klopt en een even groot aantal mensen dat hier genoegen mee neemt..(het accepteerd)
Als dit by design was had Apple geen enkel toestel omgewisseld.
Mijn boefje is liev!
Dit is met kabel van usb 2 meter aangesloten aan adaper stroom.
Heeft dat ergens mee te maken?
Zie afbeelding:

[ Voor 15% gewijzigd door ajvs op 25-02-2014 13:05 ]
Je schrijft wel heel apart, maar als je vraagt waar die foutmelding vandaan komt: dat komt doordat je een niet officiële kabel gebruiktajvs schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:02:
Ken iemand dit fout ook herkend?
Zie afbeelding:
[afbeelding]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Toen ik vroeger een iPhone 4 had en die op een origineel kabel had aangesloten en die vervolgens op de PC, kreeg ik ook vaak die melding, super vaag maar ligt aan iOS7.ajvs schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:02:
Ken iemand dit fout ook herkend?
Zie afbeelding:
[afbeelding]
Als je je telefoon reboot, dan zal je simkaart vergrendeld raken. Dit gebeurt ook gewoon na updates mocht je dit hebben geweten. Je geluid volledig op stil zetten doe je door de control panel omhoog te swipen vanaf de onderkant van je scherm en dan op de halve maan ikoon te drukken, dat schakelt dan nachtmodus in. Wanneer dit aan is gaat je scherm niet aan bij een nieuwe notificatie, je hoort geen geluid en tril doet het ook niet, tenzij je het toestel gewoon dan gebruikt. Wil je gewoon geen notificaties horen, dan doe je gewoon de knop aan de zijkant even omlaag, danm zie je een rode streepje. Dan trilt je telefoon alleen maar als berichten binnenkrijgt of gebeld wordt etc. Wil je alleen je media volume op 0% hebben, dan kan dit via de control panel net als de nacht modus.dennis_rsb schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:33:
Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een witte iphone 5s inclusief flipcover, nu zou ik graag willen weten hoe je het geluid volledig stil kan zetten. Ook was ineens me simkaart vergrendeld hoe kan dit, dit is opgelost overigens
je wekker gaat wel af tijdens nachtmodus als je dat nog wou weten.
Phntm schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:51:
[...]
Als je je telefoon reboot, dan zal je simkaart vergrendeld raken. Dit gebeurt ook gewoon na updates mocht je dit hebben geweten. Je geluid volledig op stil zetten doe je door de control panel omhoog te swipen vanaf de onderkant van je scherm en dan op de halve maan ikoon te drukken, dat schakelt dan nachtmodus in. Wanneer dit aan is gaat je scherm niet aan bij een nieuwe notificatie, je hoort geen geluid en tril doet het ook niet, tenzij je het toestel gewoon dan gebruikt. Wil je gewoon geen notificaties horen, dan doe je gewoon de knop aan de zijkant even omlaag, danm zie je een rode streepje. Dan trilt je telefoon alleen maar als berichten binnenkrijgt of gebeld wordt etc. Wil je alleen je media volume op 0% hebben, dan kan dit via de control panel net als de nacht modus.
je wekker gaat wel af tijdens nachtmodus als je dat nog wou weten.
[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 25-02-2014 18:24 ]
Dat is volledig aan jou, ik zet hem meestal het cirkeltje op wat mij lijkt 40% en als ik in bed lig zet ik de helderheid helemaal op 0 zodat mijn ogen niet gaan tranen van te felle licht nadat ze een paar minuten al gewend zijn aan het donker.dennis_rsb schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:13:
Ik heb inderdaad een update uitgevoerd. Waarschijnlijk was dat de oorzaak. Ik heb de nachtmodus aangezet maar dan krijgen mensen te horen dat ik niet bereikbaar ben. Ik heb het "rode" knopje gevonden thanks. Tot slot had ik nog een vraag, is het aan te raden de instellingen voor de helderheid van het scherm op automatisch te laten?
[...]
Phntm schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:12:
[...]
Dat is volledig aan jou, ik zet hem meestal het cirkeltje op wat mij lijkt 40% en als ik in bed lig zet ik de helderheid helemaal op 0 zodat mijn ogen niet gaan tranen van te felle licht nadat ze een paar minuten al gewend zijn aan het donker.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet veel uitmaakt hoe vaak je je iPhone moet opladen ten opzichte van de levensduur van de accu; wellicht dat harde cijfers dit tegenspreken maar in de praktijk zul je er weinig van merken.
rGz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:37:
Het is natuurlijk zo dat als er minder licht geproduceerd moet worden, dit ook ten goede komt van de energieverbruik. Je hoeft hem dus ook minder vaak op te laden. Let wel; in praktijk haal je met een iPhone 5/5s ongeveer 1 á 2 dagen bij regelmatig gebruik; ik moet mijn eigen iPhone 5 iedere avond aan de lader hangen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet veel uitmaakt hoe vaak je je iPhone moet opladen ten opzichte van de levensduur van de accu; wellicht dat harde cijfers dit tegenspreken maar in de praktijk zul je er weinig van merken.
Ik heb dit natuurlijk ook even gegoogled en schijnbaar ben ik niet de enige met deze rare... ''bug?''
http://forums.imore.com/i...-crashing-apple-logo.html
http://forums.imore.com/i...ng-apple-logo-screen.html
Ik heb het trouwens nog niet gehad met de laatste update 7.0.6?
Moet ik even contact opnemen met de Apple store?
PS verder overigens geen enkele aanmerking op de werking of de snelheid van de telefoon, ben er heel erg blij mee (had android)
[ Voor 36% gewijzigd door Dr.Root op 26-02-2014 08:21 ]
Dit is een bekende bug, je iPhone respringt zich even er is verder niks aan de hand.Dr.Root schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:15:
Ik heb zojuist meegemaakt dat mijn iphone 5s op het Apple logo ging en vervolgens weer opkwam met mijn thuis scherm waar ik als laatst mee bezig was... (vreemd, nu 2 keer gehad) is dit normaal? De telefoon staat elke dag aan voor ongeveer anderhalve week. Heb hem 1 keer helemaal leeg laten lopen en toen opnieuw opgeladen om de batterij duur te vergroten, wat schijnbaar heeft gewerkt
Ik heb dit natuurlijk ook even gegoogled en schijnbaar ben ik niet de enige met deze rare... ''bug?''
http://forums.imore.com/i...-crashing-apple-logo.html
http://forums.imore.com/i...ng-apple-logo-screen.html
Ik heb het trouwens nog niet gehad met de laatste update 7.0.6?
Moet ik even contact opnemen met de Apple store?
PS verder overigens geen enkele aanmerking op de werking of de snelheid van de telefoon, ben er heel erg blij mee (had android)
Dus je hoeft geen contact met Apple op te nemen.
Dit had ik in het begin ook maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van.
Thnx, met de nieuwe update heb ik het nog niet vernomen.larsiey schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:08:
[...]
Dit is een bekende bug, je iPhone respringt zich even er is verder niks aan de hand.
Dus je hoeft geen contact met Apple op te nemen.
Dit had ik in het begin ook maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van.
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.