Beetje flauw want ik kan het ook omdraaien, volgens jouw (wat mij betreft) blijkbaar erg beperkte definitie is een game eigenlijk nooit P2W / heeft een game eigenlijk nooit P2W elementen.
Voor mij is de discussie niet eindeloos. Hij is gewoon duidelijk:
Elke game waar je items kunt kopen die je voordeel geven in het (sneller) bereiken van doelen heeft een P2W element. Meer cargo vervoeren, betere wapens, betere cloak etc. Je hoeft er immers niet voor te spelen, je koopt het.
Je kunt ook tegen betaling items beschikbaar stellen als exclusieve skins, handdoeken ingame of van mijn part mooiere textures. Dat zijn geen P2W elementen.
Nogmaals om misverstanden te voorkomen, ik ben zelf niet mordicus tegen P2W elementen, het ligt er allemaal aan hoe het is uitgevoerd en de randvoorwaarden. Ik ben ook niet zo bang dat het SC zal verpesten.
Ik vind het alleen onzin om te doen alsof een element niet in de game zit terwijl het overduidelijk wel het geval is.
ps: bedankt voor de link.
roepie88 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:39:
Ieder argument waarbij gezegd wordt dat het P2W is als je met schip X een sterker schip Y tegenkomt en dan het onderspit delft heeft niets, maar dan ook niets met P2W te maken (waarbij de P voor 'Pay' staat en niet voor 'Play').
Waarom?
Omdat, zoals ook een paar posts eerder is aangegeven, het dan ook P2W zou zijn als jij een paar weken/maanden na launch het spel koopt en met je starterschip door een Hornet of wat dan ook uit space geknald wordt. Het maakt dan niets uit of die Hornet gekocht is of ingame bij elkaar verdiend is.
Dan is het geen P2W want er is geen geld voor die Hornet betaald.
Sterker nog. De speler die de Hornet gekocht heeft, zal zelfs een grote kans hebben de strijd tegen het starterschip te verliezen door gebrek aan skills van de Hornet pilot.
De Pilot van de bij elkaar verdiende Hornet die zal waarschijnlijk zonder enig probleem het starterschip verpulveren.
Dat zou kunnen maar het is wat mij betreft de vraag of de betere vliegskills (waarvan je ook niet weet of dat werkelijk zo is) opwegen tegen een hornet met betere kanonnen, missiles, pantsering.
Dus heeft allemaal niets met P2W te maken. Het is dus: No SKILLS, No WIN!
Die conclusie deel ik dus niet.
Voor mij is het simpel, er zijn 2 vragen:.
- Heeft SC P2W elementen? -> Ja.
- Is dat erg -> waarschijnlijk (en hopelijk) niet omdat de structuur vd game en de efforts van CR ervoor zal zorgen dat iedereen een leuke ervaring heeft.