|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En done:Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:51:
Misschien gaat het nog veranderen, even weer hard genoeg ragen.
https://forums.robertsspa.../2778800/#Comment_2778800
https://forums.robertsspa.../2780002/#Comment_2780002
Als je een beetje leeswerk doet over 'kunstmatige' zwaartekracht, dan kun je zien dat er toch wel een paar projecten zijn om het te bewerkstelligen, anders dan iets rondjes laten draaien. Als je bedenkt dat het pas zo'n 50 jaar een item is, dan is het ook nog niet zo heel gek dat het pas in de kinderschoenen staat. Het afdoen als 'sci-fi verzinsel' doet dan ook echt geen recht aan de wetenschap.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:08:
Het grappige is dat kunstmatige zwaartekracht een sci-fi verzinsel is wat natuurkundig gezien (zover we weten) helemaal niet kan.
Verder zal ik er maar niet op ingaan, want straks komen we ook nog op het punt dat a-symetrische ruimteschepen niet recht vooruit zouden kunnen vliegen...
Al hebben ze daar al een verklaring voor gegevendahakon schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:51:
[...]
Verder zal ik er maar niet op ingaan, want straks komen we ook nog op het punt dat a-symetrische ruimteschepen niet recht vooruit zouden kunnen vliegen...
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 22:25 ]
Wow, supergaaf dat t mogelijk is. De reactiesnelheid is inderdaad ook behoorlijk vlugger dan het navigeren van je ship systems. Denk wel dat je met een uitgewerkte voice commands aanzienlijk in het voordeel bent, tegen iemand die dit niet heeft.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:24:
Hebben Jullie dit al gezien? http://youtu.be/PzkzwOqqRsM
overigens; die 300i/325 is wel echt 10x zoveel sterker dan de aurora.. het kost mij echt veel meer schoten om iemand dood te krijgen.
EDIT: Energie omgooien is mij gelukt, volgens mij heeft het alleen niet zoveel effect. Ik had bijvoorbeeld alle hoeken geprobeerd maar ik ging nergens sneller..
[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 11-06-2014 23:46 ]
Verwijderd
Dat is toch wel gaaf hoor.
De 7970 kan het wel aan op high graphic settings maar medium is wel iets beter denk ik.
Nu eens kijken of ik de Thrustmaster Hotas aan de praat kan krijgen.
Voor een volledige guide met echt alle trucs in de DFM:estrion schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:35:
zoals hier boven al aangehaald wordt. heeft er iemand al een goede guide gevonden voor de HUD configuratie.
ik heb de AC documentatie gelezen maar kom niet echt veel verder dan al mn wapens in 1 groep gooien.
https://forums.robertsspa...ps-tricks-general-help/p1
Voor een energy management guide:
https://forums.robertsspa.../2778123/#Comment_2778123If you go to your power management subsystem screen, you will see a triangle on the left side of the screen. That is what you use to adjust power.
Now the how to adjust power is where it gets fun.
Push NumPad9 - why? Who knows. Then push NumPad7 - again, why? Who knows.
Now push NumPad1 twice - the triangle should blink.
Push NumPad5 - this will activate the triangle, although there is no indication it is doing so.
Now you can move the little slider around using NumPad8,4,6,and 2
Your weapons are Top Right, Shields Top Left, and Engines/Avionics Bottom.
As near as we can tell, what these sliders do is change the priority of the energy - closer to weapons means weapons gets more first, the rest is then split between the other two.
The biggest upshot to these is you can boost power to shields and weapons for combat - boosted weapons mean they recharge faster and the gimbals don't lock up as easy.
The downside is you are drawing power from other systems - higher weapons means lower shields and slower thruster response, for example.
Once you have selected the setting you want, press F1 to switch to another HUD and lock it in.
Werkt nog een beetje omslachtig.
Ik denk dat het meevalt, enkel als je echt door je toetsen heen raakt geeft dit een groot voordeel. Maar het grootste voordeel wat je nu ziet is doordat hij iets kan doen met één commando. Ik kan met macro toetsen dat echter ook maken. En het probleem wat er nu is, is dat de UI nou niet wat je noemt gebruikersvriendelijk is, en je dus zonder macros er nooit wat mee kan beginnen.Case_C schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:40:
[...]
Wow, supergaaf dat t mogelijk is. De reactiesnelheid is inderdaad ook behoorlijk vlugger dan het navigeren van je ship systems. Denk wel dat je met een uitgewerkte voice commands aanzienlijk in het voordeel bent, tegen iemand die dit niet heeft.
Iemand die "Voice Activation" gebruikt op de TS server waar ik op admin krijgt maar 1 waarschuwing. Als hij niet overstapt wordt hij van het kanaal gegooid. Idioten dat het zijn, die 'mouth breethers'.Metalkai schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:55:
Nadeel van die voice-commands is natuurlijk ook dat ze een stuk lastiger te gebruiken zijn wanneer je ook een voip programma gebruikt. Ik denk niet dat iedereen wil horen hoe jij commandos naar je schip schreeuwt

Nou nou, dat lijkt mij ook een beetje een extreme mening. Ik heb al jaren voice activation aanstaan, nog nooit iemand gehad die erover klaagt. Het is ook gewoon een kwestie van je microfoon goed instellen en zorgen dat je met een headset speelt.TNJ schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:04:
[...]
Iemand die "Voice Activation" gebruikt op de TS server waar ik op admin krijgt maar 1 waarschuwing. Als hij niet overstapt wordt hij van het kanaal gegooid. Idioten dat het zijn, die 'mouth breethers'.
Als je voice activation gebruikt kun je natuurlijk niet samenwerken met Voice attack, dat spreekt voor zich.
bedankt
Verwijderd
Zeker bij die headset mics wat bijna altijd condensator mics zijn die bijna alles oppikken.
Als het door goed afstellen niet opvalt kan maar dan moet je wel je best doen om niet op te vallen.
Dus als je een keer godvert over je teammaatjes dan horen zij dat ook.
(Zelf heb ik een mic die ik aan een mengpaneel heb hangen die weer mijn computer in gaat. Is wel leuk effecten op de mic zetten.
Ik weet niet wat voor slechte headsets jullie hebben maar daar heb ik echt geen last van, bij mij pakt die mic het alleen op als ik duidelijk praat.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:38:
Bij TS is push to talk toch wel zo'n beetje de standaard volgens de etiquette.
Zeker bij die headset mics wat bijna altijd condensator mics zijn die bijna alles oppikken.
Als het door goed afstellen niet opvalt kan maar dan moet je wel je best doen om niet op te vallen.
Dus als je een keer godvert over je teammaatjes dan horen zij dat ook.
(Zelf heb ik een mic die ik aan een mengpaneel heb hangen die weer mijn computer in gaat. Is wel leuk effecten op de mic zetten.)
Verder met vloeken etc.. tjah ik scheld sowieso nauwelijks en als het wel gebeurt dan heeft iemand het ook echt verdient
Volgende stretch goal:Updated Scanning Software – Chimera Communications unveiled the latest version of their SBit scanning software, also announcing a one-time free upgrade for their current and long-standing customers. The new SBit upgrade offers advanced scanning capabilities for prospecting asteroids above and beyond their baseline systems. SBit is a FIB-based system that floods the scan-zone with energy then processes the frequency of the energy reflected back, providing the operator with a composite sketch of potential ore deposits. With the new version, Chimera included an updated library of searchable frequencies as well as variable scan sizes, allowing smaller surface, higher-resolution scans. The general public will be able to purchase the update when SBit is officially released.
Engine Tuning Kit – Wilkes & Federman MaxTune Kit has become one of the best-selling starter kits for the discerning home enthusiast. Featured in Whitley’s latest Steal of the Year issue, this kit comes with everything the fledgling engineer needs to take a deeper look into the mechanics of their engine. With a Tap Analyzer, you will be able to view your engine’s current output and energy draw numbers in an easy and comprehensible way. Use the thirty-eight piece omnitool to access your engine to start tweaking. Wilkes & Federman is not responsible for damage incurred after tuning your engine. Please consult with manufacturer’s warranty before performing work.
[ Voor 30% gewijzigd door Snoz Lombardo op 12-06-2014 13:50 ]
Je zit er wel bovenop zeg,Snoz Lombardo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:34:
€46 miljoen is binnen! Unlocked:
[...]
Volgende stretch goal:
[...]
Hopelijk dit keer geen keus uit een reclame, hoewel het wel leuk is. Heb ik toch liever iets wat ik in mn hangar kan zien
Letter from the Chairman is meestal wel snel maar kan soms ook paar uur duren.
Was wel goed ja. Uit de presentatie bleek trouwens dat ze deze week al multiplayer met een paar honderd mensen werd getest. Moeten volgende week een paar 1000 worden (als ze niet teveel bugs tegenkomen).Ircghost schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:15:
Ik heb net de E3 presentatie gekeken met CR, was leuk om te zien
Kom nou, gelijk proberen met 150000 man.. dan kan ik ook meespelen.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:19:
[...]
Was wel goed ja. Uit de presentatie bleek trouwens dat ze deze week al multiplayer met een paar honderd mensen werd getest. Moeten volgende week een paar 1000 worden (als ze niet teveel bugs tegenkomen).
Case_C schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:35:
[...]
Kom nou, gelijk proberen met 150000 man.. dan kan ik ook meespelen.
250
550
1550
3550
23550
55550
105550, etc.
Op je profielpagina op robertsspaceindustries.com.WimPliers schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:00:
Waar kun je zien welk nummer je bent?
Hmm thanks. 389088, nog even wachten dusSnoz Lombardo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:02:
[...]
Op je profielpagina op robertsspaceindustries.com.
Als het aantal mensen over de 10 duizenden gaat kan de server wel stabiel genoemd worden, dus dan gaat het opeens heel hard met openstellen.
https://robertsspaceindus...42-Star-Citizen-Patch-122Greetings Citizens,
We have issued a patch for Arena Commander! This patch helps prepare the game for the multiplayer roll-out, adds several control-related features and fixes a number of bugs. You can find further details and a list of other known issues in the Patch Notes.
Please note one change that may be confusing: you must press tab in order to see the cursor while accessing the Arena Commander menu in the cockpit. This is a result of ongoing updates to the controller setups, and will be altered in future builds.
New Features/Fixes
Vanduul no longer show as committing suicide when defeating them with missiles
Added “Invert Flight Mouse” and “Invert Flight Controller” options to game settings screen
Helmet animation plays when putting on the helmet now
Ejection now counts towards player death
Added an expanded X52 mapping
Lighting fixes for AMD machines
Improved Aurora mount/dismount/idle animation
Increased fuel tank capacity to allow for longer afterburner use
Improved Thruster Animations
Improved Holoship destruction
Player is now able to access the scoreboard whilst waiting on respawn
Improvements on overlapping ship audio SFX
Fixed crashes when match round ends
300i seat animations now added and improved
Entering 300i and Aurora with your helmet now displays the HUD on the helmet
Removed debug text from X55 HOTAS in key binding menu
Known Issues
Hangar:
Buggy can only move when using boost in the business hangar
Audio missing from legacy Aurora control panels when sit/standing in pilot seat
CF-117 Badger repeater geometry becomes offset when fired from firing range
Red replace me ball shown beneath DFM Trainer Hornet
Texture z-fighting appearing in DFM Trainer Aurora cockpit
Third person camera view can roll using Q and E
Vanduul swarm
Aurora boost level decreases when not using boost
Boost level not shown while flying 300i
Multiplayer
Aurora boost level only shown as decreasing after first death
Other ships can appear to rotate when they actually are not
Scoreboard info not shown if round ends while outside of ship
In het menu kan je nu kiezen of je de flight-mouse of flight-controller inverted wil hebben, en dat zijn eigenlijk de enige veranderingen die ik opgemerkt heb. Er zijn ook nog geen veranderingen doorgevoerd aan de sensitivity van de controls.
Ik vermoed dus dat veel van de download of back-end stuff is, in voorbereiding op de multiplayer, of dat de animaties die toegevoegt zijn enorm groot zijn.
Nee ik denk dat het vooral komt omdat ze bepaalde dingen zo in elkaar zetten dat bepaalde basisbestanden veranderen en daardoor in zijn geheel moeten worden gedownloadMetalkai schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:27:
Het lijkt een erg grote patch voor wat het toevoegt/veranderd. Misschien zitten er nog wat verrassingen in die niet in de patch notes vermeld staan. Mijn download is over 1 minuut klaar, dus ik zal er snel achter komen.
1 GB is toch niet zoveel ?Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:31:
En weer een fijne patch van bijna 8Gb
Dat schiet lekker op. (Not)
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Nja, misschien komt het omdat ik mijn install verplaatst had.
En even met een joystick gevlogen.
Dat valt idd niet echt mee. Ze hebben het wel iets verbeterd want je schiet niet meer zo ver door.
Vooral met een Aurora want die lijkt nogal schokkerig te vliegen door de thrusters. Misschien dat daar nog een engineer naar moet kijken.
U gaat door voor de wasmachineGrotman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:58:
Nee, je schreef Gb ipv GB bedoelt hij.

ach ik ben sinds vorig jaar ongeveer october backer --> Uee Citizen Record #251948

En ik zit lekker op nummertje 400k+
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 13-06-2014 03:55 ]
Volgens deze pagina: https://robertsspaceindus...ltiplayer-Roll-Out-Begins krijgen de backers met de meeste inzet in bug-hunting het eerste de toegang... Op die manier gaat het voor mij nog wel wat langer duren verwacht ik. Maar het is wel een eerlijke manier om de roll-out te doen naar mijn mening.Metalkai schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:34:
Blijkbaar zijn er invites verstuurd voor de multiplayer voor Arena Commander. Het lijkt alleen niet met citizen number te gaan, maar met een (tot zover bekend) compleet willekeurige volgorde.
En er is ook weer een letter from the chairman:
https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-46-Million
Wat hebben jullie gestemd op de poll voor de stretch-goals? Zelf zou ik het wel leuk vinden als ze hier mee doorgaan. Het geeft toch elke keer weer een beloning/achievement gevoel wanneer er weer iets vrijgespeeld is. Die beloningen hoeven natuurlijk niet gigantische uitbreidingen te zijn, maar kunnen simpele software updates zijn tot in-game Art in de Hangar.
Voor bijzondere stretch-goals als de 50 miljoen kunnen ze misschien kijken naar een soort van LTI badge die je op een schip in je hangar kan zetten...
Nu eerst inderdaad 250 backers die goede bugreporters zijn geweest voor de Hangar Module, daarna de rest op basis van Citizen nummer. Met nummertje 40.000+ gok ik dat dat nog wel een maandje kan duren.
[ Voor 40% gewijzigd door Snoz Lombardo op 13-06-2014 08:41 ]
Verwijderd
Dat dan goals voor schepen van een ruim half jaar geleden nog niet zijn ingevuld is jammer maar ze hebben vooral aan de basis moeten werken en daar valt niets aan te zien. Als het project dan verder vordert zal je meer te zien krijgen en zal het voor je gevoel sneller gaan.
En dat ze over anderhalf jaar klaar zouden zijn zou ik met een blok zout nemen. Dat kan goed nog een jaar langer gaan duren (als het niet meer is).
Hier ben ik het wel mee eens. Dingen zoals de towel zijn leuk om te krijgen, ik vermoed dat ze zelf ook weinig ideeen voor grote features meer hebben.Snoz Lombardo schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:40:
Kleine (cosmetische) dingen vind ik prima. Maar geen grote features of schepen meer. Laat ze eerst maar eens bouwen wat ze tot nu toe hebben 'beloofd'.
Ik heb op "No preference" gestemd, want het maakt mij eerlijk gezegt weinig uit.
Ze zaten toch al tegen de 250 man met alle studio's samen? Maar ben het wel met je eens dat het een 'klein' team is vergeleken met grote AAA games. Zeker als de volledige scoop van het project bekijkt. De PU(economy), FPS, 'Dog Fighting/Space Sim', de SQ42 campaign en social platform.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:17:
Vergeet niet dat ze nu ruim 150 personen aan het werk hebben. Ook al haalt dat het nog niet bij de grote AAA games waar ze wel 300 tot 500 man inzetten.
Dat dan goals voor schepen van een ruim half jaar geleden nog niet zijn ingevuld is jammer maar ze hebben vooral aan de basis moeten werken en daar valt niets aan te zien. Als het project dan verder vordert zal je meer te zien krijgen en zal het voor je gevoel sneller gaan.
En dat ze over anderhalf jaar klaar zouden zijn zou ik met een blok zout nemen. Dat kan goed nog een jaar langer gaan duren (als het niet meer is).
En wat betreft de release-datum, dit kan inderdaad nog wel 2 a 3 jaar gaan duren. Maar dat maakt mij niet uit aangezien die tussentijd leuk 'aankloten' word in alpa's en beta's van de modules.
Beetje jammer dat mijn Aurora nou niet echt heel geschikt is voor dogfighten. Ben aan het overwegen om een 300i te kopen, of nog even wachten op de Avenger en dan een chassis upgrade...
En ik heb wel genoeg van dat cosmetische spul, wil de rest wel in-game halen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 12:17 ]
Vind de stretchgoals wel leuk maar denk dat ze hun handen al vol hebben aan de reeds toegezegd content. Iets wat ik ook in zijn post lees.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:14:
Ik had No gestemd. Merk dat de stretchgoals me niet zo heel veel meer interesseren, en ik ben wel een voorstander van CR's voorstel.
En ik heb wel genoeg van dat cosmetische spul, wil de rest wel in-game halen.
Daarom No gestemd.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
If it ain't broken it doesn't have enough features
Nice, ben echt benieuwd wat hij er van gaat vinden!Ircghost schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:12:
Deze jenever is het trouwens geworden;
[afbeelding]
Morgen nog even de stroopwafels
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Goed bezig! En nogmaals bedankt voor het regelen en brengen van de goodiesIrcghost schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:12:
Deze jenever is het trouwens geworden;
[afbeelding]
Morgen nog even de stroopwafels
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
Zit me af en toe wel eens voor te stellen dat die klompen nog een keer in game komen.
(Daar zijn ze gek genoeg voor.)
En voor de liefhebbers.
Was even aan het testen of ik al multiplayer kon doen.
Dat niet dus heb ik maar wat screenshots gemaakt die misschien wel als background gebruikt kunnen worden. (Kan ze alleen niet delen want mijn dns doet gek.
Kan niet wachten tot ik met dit schip kan spelen
Suggereert ie dat dan?Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:05:
En jij denkt dat je dit jaar nog kan doen?
Verwijderd
Dan is er nog de verdergaande ontwikkeling van Arena Commander, waar na verloop van tijd ook de meermansschepen aan worden toegevoegd. Wellicht dat de Retalliator op die manier nog dit jaar zijn eerste vlucht-uurtjes kan maken. Het zal afwachten zijn of ze dat dit jaar nog halen. WIP toont echter wel dat de Retalliator zeker al een behoorlijke structuur inengine heeft.
En gisteren om 21.00 uur zeiden scheepsladingen aan Nederlanders ook dat Nederland nooit Spanje zou (kunnen) verslaan met dat 5-3-2 systeem
[ Voor 10% gewijzigd door dahakon op 14-06-2014 14:46 ]
Verwijderd
Neem bijv de Avenger. Die is al heel lang in de hangar te vinden maar je kan de uitrusting van het schip niet eens veranderen. En als die zou kunnen vliegen zullen ze ook de mogelijke schade aan het schip moeten modelleren. Dat besteden ze uit aan teams die daar speciaal voor zijn opgezet maar het blijft monnikkenwerk wat zijn tijd nodig heeft. En dan moet het nog voorbij het kritische oog van Chris zelf.
Denk dat je AC als een baseline kan zien net zoals HM dat was. En dan krijg je ongeveer per maand een serieuze content update en daartussen zitten bugfixes. Zeg maar de standaard Agile scrum methode (maar dan anders).
Weet niet wie deze pagina kent:
https://robertsspaceindustries.com/project-status
Het schip ziet er wel erg gaaf uit, vooral die bomb-bay met de hooks voor de missiles. Ben wel benieuwd of het mogelijk is om die te reloaden.. aangezien ik niet echt ruimte zie in de ruimte om huge-ass missiles op te slaan voor een reload. Het zou wel mooi zijn als dit mogelijk zou zijn.. Anders is de Retaliator in effect niet beter dan de Freelancer MIS, aangezien deze volgens mij ook dergelijke missiles kan dragen. (of zouden deze echt zoveel groter zijn?)SgtPoen schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:01:
Retaliator screenshots: https://robertsspaceindus...ring/13948-WIP-Retaliator
Kan niet wachten tot ik met dit schip kan spelen
Volgens mij heeft Erin Roberts een paar keer gezegd dat SQ42 gepland staat voor begin 2015.dahakon schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:45:
Paar dingen. Het hangt er ondermeer van af of Squadron 42 als losstaand deel zijn geplande launch van dit jaar nog kan halen, want het lijkt me bijna een gegeven dat ten minste 1 van de missies een vlucht met de Retalliatior zal behelzen. Dat zal dan natuurlijk niet 'zijn' Retalliator zijn, maar toch een Retalliator.
Naar mijn weten zijn die bomb bays gemaakt voor torpedo's, bedoelt om capital ships mee te raken, en gedragen die zich niet zoals de missiles die elk ander schip heeft.Case_C schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:11:
[...]
Het schip ziet er wel erg gaaf uit, vooral die bomb-bay met de hooks voor de missiles. Ben wel benieuwd of het mogelijk is om die te reloaden.. aangezien ik niet echt ruimte zie in de ruimte om huge-ass missiles op te slaan voor een reload. Het zou wel mooi zijn als dit mogelijk zou zijn.. Anders is de Retaliator in effect niet beter dan de Freelancer MIS, aangezien deze volgens mij ook dergelijke missiles kan dragen. (of zouden deze echt zoveel groter zijn?)
De Freelancer MIS kan deze torpedo's niet gebruiken, die kan alleen de standaard missiles gebruiken.
Oke dan zijn die gigantische 'missiles' op de zijkanten die er nu opzitten dus nog props of iets dergelijks.Metalkai schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:34:
[...]
Naar mijn weten zijn die bomb bays gemaakt voor torpedo's, bedoelt om capital ships mee te raken, en gedragen die zich niet zoals de missiles die elk ander schip heeft.
De Freelancer MIS kan deze torpedo's niet gebruiken, die kan alleen de standaard missiles gebruiken.
Ik neem aan dat je het over de Freelancer MIS hebt. Welke missiles bedoel je? Ik zie namelijk alleen de engines en een paar missile racks.Case_C schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:37:
[...]
Oke dan zijn die gigantische 'missiles' op de zijkanten die er nu opzitten dus nog props of iets dergelijks.
Zou best kunnen, heb genoeg informatieverstrekking gemist, door de grote hoeveelheid die sowieso al op ons af komt.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:28:
Volgens mij heeft Erin Roberts een paar keer gezegd dat SQ42 gepland staat voor begin 2015.
Zo heel gigantisch zijn die missiles niet als je het mij vraagt. Ze zijn wel wat groter dan de default missiles van de Freelancer, maar niet gigantisch veel. Als je de brochure van de Freelancer er op na slaat, dan kun je lezen dat het missile size 2 en size 3 zijn (type's Marksman II en Marksman III)Case_C schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:37:
Oke dan zijn die gigantische 'missiles' op de zijkanten die er nu opzitten dus nog props of iets dergelijks.
Oh lol, ik zit nu naar de nieuwe variant van de MIS te kijken, en daar zitten ze inderdaad niet op:dahakon schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:47:
[...]
Zou best kunnen, heb genoeg informatieverstrekking gemist, door de grote hoeveelheid die sowieso al op ons af komt.
[...]
Zo heel gigantisch zijn die missiles niet als je het mij vraagt. Ze zijn wel wat groter dan de default missiles van de Freelancer, maar niet gigantisch veel. Als je de brochure van de Freelancer er op na slaat, dan kun je lezen dat het missile size 2 en size 3 zijn (type's Marksman II en Marksman III)
http://youtu.be/GdSN0GgTH4k?t=17s
Inderdaad 1 die iets groter is. Maar doelde eigenlijk meer op de 'missile' die hier te zien is:
http://youtu.be/vz1_Ikuw68c?t=24s
Of dat zal een veredelde drop-tank geweest zijn.
Inderdaad uitgenodigd, kreeg een mailtje gisteravondlaat. Ondertussen 1 crash gehad en een verkeerde cockpit spawn, kon erger allemaal.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:49:
Hey dahakon ben jij inmiddels niet al uitgenodigd voor de multiplayer? Jij bent toch nummer 300 ofzo?
Oh, en inderdaad, 354. /points at avatar
[ Voor 5% gewijzigd door dahakon op 14-06-2014 21:31 ]
Verwijderd
Voor de liefhebbers nog wat hires screenshots die je als background zou kunnen gebruiken. (De laatste vond ik wel leuk als buroblad opvulling)
http://faxis.no-ip.org/starcitizen/screenshots.zip
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 12:15 ]
Ik heb 'm.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:10:
Wie heeft de Freelancer MIS kunnen pledgen? Ziet eruit als een missle platform!
Hier een mooi filmpje ervan: [YouTube: http://youtu.be/W2EqExmsQ7w]
Als single ship package, staat deze op $180. Da's toch een extreem bedrag voor een virtueel ship inclusief spel.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:10:
Wie heeft de Freelancer MIS kunnen pledgen? Ziet eruit als een missle platform!
Ik volg Star Citizen al een tijdje, net als Elite Dangerous. Ik hoopte echt dat dit een super game ging worden. Maar ik ben nu al zwaar teleurgesteld over de hele ontwikkeling ervan. De sequentie van de uitgebrachte onderdelen lijkt zich enkel te focussen op schepen die ze aan kunnen bieden op hun website.
Bij Star Citizen lijkt het een groot deel van de backers/pledgers niet te gaan om het spel/project te supporteren, maar voornamelijk om zich al een van een bepaald schip te verzekeren om het spel mee te beginnen.
Iemand die dus gewoon zonder voordelen het spel gaat beginnen met een simpel schip moet dus ergens in een uithoek gaat zitten, omdat die anders afgeslacht wordt door een speler die al begint met een schip dat sneller, manouvreerbaarder, betere shields, en betere wapens heeft.
Dat heet pay-to-win. Ik vind dat spijtig, want ik zat behoorlijk uit te zien naar deze game. Kijk, ik kan gerust een hornet of 325A(plus alle upgrades) kopen, maar iemand uit weet-ik-waar kan misschien enkel een aurora kopen, omdat die niet meer geld heeft. Ik had gehoopt op een fair spel. Wel een zure post he?
[ Voor 6% gewijzigd door denPes op 15-06-2014 22:24 ]
delete account
Waarschijnlijk krijg je gewoon bepaalde sectoren waar je veilig ben zodat je ook gewoon 'normaal' kan beginnen. Het spel is voorlopig nog niet af helemaal duidelijk is dat punt (volgens mij) nog niet. Ik verwacht zeker dat ze hier goed over na moeten denken!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
En zoals Mattie112 al zei, is het echt zoveel anders dan een spel een tijd later te beginnen dan andere? Als ik nu bijvoorbeeld World of Warcraft zou beginnen, zou ik met mijn level 1 character ook niet kunnen winnen tegen de level 90 spelers.
Overigens is het bij Elite: Dangerous niet veel anders. Daar krijg je bij de hogere pledges ook de keuze tussen beter schepen.
Zo heb ik het ook gedaan, voor dat bedrag heb je een mooie 315P, en krijg je het volledige spel zodra het uit is.
Zo werkt het nu eenmaal een beetje met crowdfunding, als je bereid bent het risico te nemen om in een nog niet ontwikkeld product te investeren is het gebruikelijk dat je ook een voordeeltje krijgt als het eenmaal op de markt komt (mede dankzij jou).
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Zolang er een goede balans is tussen het aantal uren dat je moet werken om schip X te kopen en het aantal uur dat je moet spelen om datzelfde schip te kopen, en je alles via in-game valuta kan halen is er voor mij geen probleem.
En zoals eerder werd gezegd zullen de nieuwe spelers die pas een tijdje na launch joinen ook moeten opboksen tegen de mensen met 10 keer meer firepower die al wat uurtjes hebben kunnen spelen.
Verwijderd
Maar het is ook een MMO in de zin dat je moet gaan samenspelen met anderen en elkaar zo indekt tegen mogelijk kwaad.
De grote groep die op het randje van wat kan speelt (oftewel griefers) blijf je toch wel houden. Alhoewel CIG daar nu al over nadenkt en maatregelen neemt.
ben zelf van het weekend druk in de weer geweest met het zelf bouwen een een 3 point tracker en het modificeren van een PS2 Eyetoy.
het daarna werkend krijgen in SC was nog een uitdaging maar het is uiteindelijk gelukt.
de gimballed turrets op mn 300i trainer volgen nu netjes mn hoofd. wat een wereld van verschil maakt als ik met mn simpele logitech attack 3 joystick speel
moet nog wel het een en ander aan getweaked worden wat er zit ingame nogal een sensitivity verschil tussen de area rond je ship crosshair en de rest van de view.
maar het is zeer zekers een leuke toevoeging
Dit is puur omdat de menigte dat wil zien, CIG is een best groot bedrijf geworden en een heleboel van waar ze mee aan het werk zijn laten ze niet zien of alleen in de monthly reportdenPes schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:17:
[...]
Ik volg Star Citizen al een tijdje, net als Elite Dangerous. Ik hoopte echt dat dit een super game ging worden. Maar ik ben nu al zwaar teleurgesteld over de hele ontwikkeling ervan. De sequentie van de uitgebrachte onderdelen lijkt zich enkel te focussen op schepen die ze aan kunnen bieden op hun website.
Dit zal allings meevallen, Je koopt (zelfs met de upgrades) geen fully equipped schepen je zal nog steeds items moeten aanschaffen om je schepen beter te maken. Ja je hebt meer schepen om mee te beginnen maar je zal ze niet allemaal kunnen gebruiken.denPes schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:17:
[...]
Bij Star Citizen lijkt het een groot deel van de backers/pledgers niet te gaan om het spel/project te supporteren, maar voornamelijk om zich al een van een bepaald schip te verzekeren om het spel mee te beginnen.
Iemand die dus gewoon zonder voordelen het spel gaat beginnen met een simpel schip moet dus ergens in een uithoek gaat zitten, omdat die anders afgeslacht wordt door een speler die al begint met een schip dat sneller, manouvreerbaarder, betere shields, en betere wapens heeft.
P2W klopt niet in deze context aangezien je niet het beste van het beste kan kopen en alles ook verkrijgbaar is d.m.v. effort steken in het spel. Je weet het niet kan zomaar zijn dat er meer voldoening uit het spel word gehaald door mensen die minder uitgegeven hebben.denPes schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:17:
[...]
Dat heet pay-to-win. Ik vind dat spijtig, want ik zat behoorlijk uit te zien naar deze game. Kijk, ik kan gerust een hornet of 325A(plus alle upgrades) kopen, maar iemand uit weet-ik-waar kan misschien enkel een aurora kopen, omdat die niet meer geld heeft. Ik had gehoopt op een fair spel. Wel een zure post he?
Daarnaast zal je als beginner starten met je Aurora in PvE gefocuste safe areas die gecontroleerd worden door de UEE. Dus mocht je iemand tegenkomen met een sterker schip, die gaat je daar echt niet neerknallen, zoals eerder vermeld, want dan krijg je de UEE achter je aan. Daarnaast hangt het ook af van wat je gaat doen natuurlijk. Als je bv in een clan zit en samen vliegt is het al helemaal niet meer relevant. En de lawless areas ga je niet in zonder de nodige upgrades. Ook zijn er veel backers die grote trading schepen kopen, die kopen ze niet om jou te griefen.Ashrah schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:44:
[...]
P2W klopt niet in deze context aangezien je niet het beste van het beste kan kopen en alles ook verkrijgbaar is d.m.v. effort steken in het spel. Je weet het niet kan zomaar zijn dat er meer voldoening uit het spel word gehaald door mensen die minder uitgegeven hebben.
Het zal allemaal dus wel meevallen, maar dat wil niet zeggen dat CIG niet erg goed zal moeten balanceren voordat de PU ook echt wordt wat ze op papier presenteren.
Is inderdaad wel een pragmatische benadering. Ik ben er persoonlijk niet zo voor. 'k zou liever een faire gamewereld zien waarin je bijvoorbeeld aan het schip kunt zien welke ervaring/prestatie een player heeft. Maar goed, je hebt wel gelijk, Niet iedereen, inclusief ikzelf eigenlijk, heeft de tijd om tig uren te spenderen om het schip te krijgen die die wil.AndrewBourgeois schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:28:
[...]
Zolang er een goede balans is tussen het aantal uren dat je moet werken om schip X te kopen en het aantal uur dat je moet spelen om datzelfde schip te kopen, en je alles via in-game valuta kan halen is er voor mij geen probleem.
En zoals eerder werd gezegd zullen de nieuwe spelers die pas een tijdje na launch joinen ook moeten opboksen tegen de mensen met 10 keer meer firepower die al wat uurtjes hebben kunnen spelen.
@Weemism en tylocke
Ja, k was inderdaad wel van plan het spel te kopen. k had even geen rekening gehouden met dollarprijzen. Omgerekend naar euro's valt de prijs inclusief de game zelf nog behoorlijk mee.
P2W klopt in die context wel, aangezien je dmv echte valuta voordelen krijgt in het spel. Is bijvoorbeeld hetzelfde als dat je op een Dayz server donaties doet, en meteen al start met een sniper rifle alle tools, en food en drinks. Hoeft niet de beste gear te zijn, maar dat is nog altijd P2WAshrah schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:44:
[...]
P2W klopt niet in deze context aangezien je niet het beste van het beste kan kopen en alles ook verkrijgbaar is d.m.v. effort steken in het spel. Je weet het niet kan zomaar zijn dat er meer voldoening uit het spel word gehaald door mensen die minder uitgegeven hebben.
Maar ondanks deze elementen denk ik niet dat ik deze game aan mij voorbij laat gaan. In elk geval tx voor alle genuanceerde reacties.
[ Voor 5% gewijzigd door denPes op 16-06-2014 16:06 ]
delete account
Reden, Er is niets te winnen.
Geen levels, niets.
Alles wat je doet doe je voor jezelf. Het heeft absoluut geen zin om jezelf te gaan vergelijken met andere spelers in Star Citizen.
Misschien nog wel het belangrijkste argument voor CIG's systeem van het van tevoren schepen kunnen kopen is dat het daarmee veel interessanter is voor backers om te doneren.denPes schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:59:
[...]
Ik ben er persoonlijk niet zo voor. 'k zou liever een faire gamewereld zien waarin je bijvoorbeeld aan het schip kunt zien welke ervaring/prestatie een player heeft.
[...]
Stel ze hadden dat niet gedaan, dan hadden ze lang niet die 46 miljoen (and counting) binnen kunnen halen, en was het resulterende spel er niet, of in een veel minder omvangrijke vorm gekomen.
Ironisch genoeg zorgt hetzelfde systeem waar je zelf niet voor bent er juist voor dat je het spel straks überhaupt (in deze vorm) kan spelen.
Maar top dat je de nuance ook wil zien!
[ Voor 20% gewijzigd door Weemism op 16-06-2014 18:14 ]
Deze vergelijking loopt mank in het geval van Star Citizen om de rede die roepie zegt. Je kan 2 spelers niet met elkaar vergelijken. Er is geen progressie of end game waar iedereen naartoe werkt, iedereen kiest zijn eigen pad. Daarnaast zijn voordelen in Star Citizen heel relatief aan wat je gaat doen in de sandbox. Je kan als backer nu een Hornet kopen, maar als je gaat traden heb je geen enkel voordeel aan dit toestel. Als je de pech hebt om een hele wing aan piraten tegen te komen, maakt het niet uit of je in een Hornet of een Aurora zit, je bent er redelijk geweest.denPes schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:59:
[...]
P2W klopt in die context wel, aangezien je dmv echte valuta voordelen krijgt in het spel. Is bijvoorbeeld hetzelfde als dat je op een Dayz server donaties doet, en meteen al start met een sniper rifle alle tools, en food en drinks. Hoeft niet de beste gear te zijn, maar dat is nog altijd P2W
Het is allemaal relatief aan een situatie. Een nieuwe speler die met alleen een Aurora begint kan in een bepaalde tijd meer hebben verdiend dan die ene backer die 2 Freelancers had aan het begin van het spel, gewoon omdat ie andere keuzes heeft gemaakt in de sandbox. Of omdat de backer minder geluk had en zijn cargo werd gejat door piraten. De backer met de Freelancers heeft dus geen gegarandeerde p2w.
In een extreem geval kan iemand alle schepen kopen die er zijn en zo binnen de sandbox op elk gebied een snellere start hebben.. Of alle gimmicks (visjes en weet ik veel wat) kopen om die later voor ingame currency aan andere spelers te verkopen. Toegegeven, het voordeel in SC zoals het er nu naar uitziet is maar beperkt, maar het is er in mijn ogen wel.
Maar nogmaals, het is in dit geval in mijn ogen ook helemaal niet storend
[ Voor 8% gewijzigd door Wilde op 16-06-2014 19:04 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Dit topic is gesloten.