Toon posts:

[PC] Star Citizen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 63.336 views

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
Cloud Imperium is de voorlopige danwel uiteindelijke titel van het nieuwe spel van Chris Roberts die na lange tijd actief te zijn geweest in Hollywood (hij was na zijn carriere bij ondermeer Origin Systems en Microsoft o.a. producent van Lord of War en tientallen andere succesvolle en minder succesvolle films) besloten heeft om weer games te ontwerpen en te bouwen.

Heel veel is nog niet bekend over het spel, behalve dan dat de gameplay en het universum waarbinnen de game zich afspeelt sterke banden zal hebben met de eerdere knallers die hij heeft gemaakt zoals de Wing Commander serie, Wing Commander: Privateer en Freelancer.

Verder is er nog niet zo heel veel bekend over de game, wel is er een evenement ingeplanned op 10 oktober waarin Chris persoonlijk meer over de game bekend zal maken richting de game pers en fans.

Community en Golden Ticket

Op de site kun je je momenteel inschrijven waarmee je onder meer een Golden Ticket krijgt. Eigendom van deze ticket zorgt ervoor dat je VIP status krijgt binnen de community waardoor je met voorrang informatie over de game krijgt voorgeschoteld van Chris en zijn team, en het unlocked speciale items in de uiteindelijke game. Deze Golden Ticket is echter verkrijgbaar tot de presentatie op 10 oktober, en zal daarna niet meer beschikbaar zijn.

Concept Art

Zoals ik al zei is er nog niet zoveel bekend over het spel; er is echter al wel wat Concept Art uitgelekt, waaronder het prachtige stukje planeet hieronder. Does remind me of something ;)

http://tweakers.net/ext/f/B1y7u0r1PKybRDtH3wzdiqWS/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/M8dIgRW6nkbA8oyx99scSioZ/thumb.jpg

Nieuws & Gossip

14 september 2012 - Alhoewel er nog bijzonder weinig publiekelijk bekend is gemaakt over wie er zoal naast Chris aan het spel werkt gaan er geruchten rond dat o.a. Concept Artist Ryan Church betrokken is bij het spel. Ryan tekende eerder de concept art van Star Wars deel 2 en 3.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant!
Ik heb altijd veel genoten van de Wing Commander serie en Freelancer!

Ik ben zeer benieuwd wat er gaat komen.
Signed up en dank voor de tip/dit topic :)

• dahakon
  • Laatst online: 04-08-2022
Zit hier met smart te wachten op alles wat komen gaat. Het verbaast me lichtelijk dat er nog niet meer reacties zijn, maar wellicht veranderd dit nog wel over een paar dagen, wanneer de hoofdpagina officieel 'online' gaat.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-05 14:52
Wingcommander... Dat was leuke game idd.

mixing a drink and music

• anandus
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd wat we te zien krijgen over 3 dagen :)

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-02 09:31
Wordt dit Freelancer HD ofzo? (gezien de rechter screenie...)

Hoe dan ook interessant :)

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
Oeh, een nieuwe Freelancer zou erg welkom zijn. In dat genre heb ik nog geen spel gevonden wat het overtrof of zelfs maar evenaarde.

• anandus
  • Niet online
We weten het nog niet :D

Maar waarschijnlijk zoiets, een soort Freelancer of Wing Commander of iets :)

• Vayra
  • Laatst online: 09-02 09:31
*droomt over sandbox mass-effect-style flightsim*

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 23:46
Goed nieuws, ik ben heel erg benieuwd. Als ik af moet gaan op de concept art dan wordt het een game in de richting van Privateer.

Chris Robert heeft het overigens over een 'connected experience', en 'the next level'. Ik meen me te herinneren dat hij in eerste instantie een veel grotere multiplayer voor ogen had voor Freelancer, verder is er ook een poging geweest om Privateer Online te maken (15 jaar geleden). Ik voel nu een MMOtje aankomen.

• CherandarGuard
Elp schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:39:
Goed nieuws, ik ben heel erg benieuwd. Als ik af moet gaan op de concept art dan wordt het een game in de richting van Privateer.

Chris Robert heeft het overigens over een 'connected experience', en 'the next level'. Ik meen me te herinneren dat hij in eerste instantie een veel grotere multiplayer voor ogen had voor Freelancer, verder is er ook een poging geweest om Privateer Online te maken (15 jaar geleden). Ik voel nu een MMOtje aankomen.
Dat zou de logische volgende stap zijn ja. Een uitgebreidere multiplayer was ook wel wat er naar mijn gevoel miste aan Freelancer, moet ik zeggen. Ik zie dit nog wel werken.

Ik heb in ieder geval m'n gouden ticket opgehaald en wacht het spel in spanning af :)

• Elp
Trailer: http://www.gametrailers.c...n-42-star-citizen-trailer

De naam wordt dus blijkbaar Squadron 42. Als je goed kijkt zie je rond 1:05 'kilrathi' staan op de radar en ook een kilrathi logo. Oftewel het betreft inderdaad het WC/Privateer universum, cool.

Voor de liefhebbers, om 16:00 is er een live stream waar de game gepresenteerd wordt: http://www.gamespot.com/s...ustries_gdc_panel20121010

• CherandarGuard
Dat ziet er al weer prima uit, qua graphics en modeling dan in ieder geval! Ik ben enorm benieuwd naar de spelwereld, al zal die ook wel prima zijn, gezien de voorgangers.

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 15:35
X3 meets wing commander? Ziet er erg gaaf uit :)

• Nafraq
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05-2019
oehhh die individual thrusters... nou dat is wat ik altijd al zou willen in spaceflight sims...
Dit wordt zo vet voor dogfights!

• dahakon
Een persistent universe, oftewel een MMO-style privateer-style game. Eindelijk. Ook heeft Roberts nog steeds een duidelijke visie en begrijpt hij wat er fout gaat in sommige MMO's.

Aangaande de Kilrathi puntjes in de trailer, je zou denken dat het daarmee een WC universe game is, maar alle 'geschiedenis' die je op de site hebt kunnen lezen tot nog toe is niet geheel in lijn met de geschiedenis zoals bekend van de Wing Commander games en verhalen. Maar goed, we zullen snel genoeg meer weten.

Edit: De video nog eens goed bekeken en op pauze gezet. Er staat niet Kilrathi, maar KI7R4IHI_V. Het lijkt inderdaad sprekent Kilrathi in een vlotte pass-by. Ook is het symbool net een tikkeltje anders, niet veel, maar net voldoende.

Verder zijn het de Vanduul, die vooralsnog de grootste antagonisten lijken te zijn.

[Voor 24% gewijzigd door dahakon op 10-10-2012 17:41]

• Elp
dahakon schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:18:
Een persistent universe, oftewel een MMO-style privateer-style game. Eindelijk. Ook heeft Roberts nog steeds een duidelijke visie en begrijpt hij wat er fout gaat in sommige MMO's.

Aangaande de Kilrathi puntjes in de trailer, je zou denken dat het daarmee een WC universe game is, maar alle 'geschiedenis' die je op de site hebt kunnen lezen tot nog toe is niet geheel in lijn met de geschiedenis zoals bekend van de Wing Commander games en verhalen. Maar goed, we zullen snel genoeg meer weten.
Eindelijk inderdaad. Van de huidige space sim MMO's krijg ik dat Privateer gevoel gewoon niet. Leuke games, maar ze missen een bepaald iets dat je wel vindt in WC/Priv.

Wat betreft die Kilrathi in de video, het kan natuurlijk zijn dat het een knipoog is naar het verleden. Ik kan me ook voorstellen dat ie nog in onderhandeling is met EA over de rechten op WC/Priv. Wellicht dat ie daarom wat leuke hints geeft in de video, maar echt content uit het verleden weglaat om copyright redenen. Anyway, het zou leuk zijn als het WC/Priv verhaal verder ging maar een goede game met een nieuw verhaal vind ik ook prima.

• dahakon
Het ziet er overigens naar uit dat de game uiteindelijk Star Citizen gaat heten. Bovendien kun je vanaf nu op de site early access met beter schip kopen, in verschillende paketten, als vorm van crowd-funding.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04-2022
zelfde link als de stream afaik: http://www.gamespot.com/s...ustries_gdc_panel20121010 maar je kan de presentatie terugkijken mocht je hem hebben gemist. Ik heb em net gekeken, en het is best interessant :)

• Ley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 12:45

Ley

!Tranquilo!

Hmmm, dit ziet er best interessant uit.
Zelf nooit dit soort spellen geprobeerd, wellicht dat dit verandert ;)

*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 10:56

Ervig

ervig#2891

Tussen "early adopter" en "have starship will travel", zit behalve de titel geen verschil volgens mij. Ik ga waarschijnlijk dan ook voor de goedkopere optie. Iemand anders al een 'pledge' gedaan (en zo ja, welke)?

Kan iemand de titel van het topic even aanpassen naar: [PC] Star Citizen deel 1

en hopen dat er veel meer delen komen :-)

[Voor 25% gewijzigd door Ervig op 11-10-2012 09:04]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04-2022
Gisteravond was de website compleet plat, nog niet gepledged dus. Ik zit ook even naar de pledges te kijken nu, wat zijn die citizens cards die je erbij krijgt eigenlijk?

• Ervig

Ervig

ervig#2891

ravenger schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:45:
Gisteravond was de website compleet plat, nog niet gepledged dus. Ik zit ook even naar de pledges te kijken nu, wat zijn die citizens cards die je erbij krijgt eigenlijk?
Gisteren las ik iets als dat iedereen in het spel een bepaald 'citizen level' (denk kastensysteem) krijgt dat je ook door spelen kan veranderen. De kaart zelf is denk ik meer een offline extra'tje

"It's called Star Citizen because citizenship is an important aspect of the game. You have to earn it. You don't get it automatically."

As it turns out, there will be a number of ways in which an enterprising pilot can become an Imperial citizen. "You can earn it through military duty, by playing the Wing Commander-like single-player campaign on the front-lines, or you earn it through civic duty, in missions that you'd be doing in more of a Privateer/Freelancer open-world aspect," Roberts said. "Or you can just make a lot of money and buy your citizenship," he added.

Earning citizenship isn't mandatory, however. "In the game you don't necessarily need to be a citizen," Roberts clarified. "In fact, some people may not want to be. Say, if you're a pirate, or on the outer edges of the galaxy, or if you've gravitated to the moral gray area, let's say, then citizenship is not so important for you."

[url="http://http://www.shacknews.com/article/76137/star-citizen-is-wing-commander-creators-next-game"]Bron[/url]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• Nafraq
Zal van het weekend ff pledgen.
Ik denk dat ik voor de Wingnut Pledge ga,
Hogere pledges bieden nou niet echt iets bijzonders...

Maar nog even overnieuw bekeken en ik loop dik te kwijlen over die thrusters en dat men ze individueel/per kant kan uitschakelen om speciale bewegingen met je schip uit te kunnen halen.
Ook wordt het leuk om iemands hele schip op zon manier uit balans te brengen om een paar van die thrusters kapot te knallen. :p ...2014 wat is dat nog ver weg zeg.

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 03:19

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

http://tweakers.net/ext/f/M8dIgRW6nkbA8oyx99scSioZ/full.jpg
VS
http://media.moddb.com/im...Bretonia_City_Concept.jpg

Iemand deze vergelijking er al bij gehaald ? :P Lekker vertrouwde omgeving voor de freelancer spelers onder ons. Ik ben benieuwd of ze echt de funding kunnen vinden het spel te maken, af te krijgen en in de lucht te houden met een groote speler base. Ik ben al jaren voor zo een game maar de fanbase blijkt te klein te zijn meestal toch. Jumpgate - Evolution zou ook de grote nieuwe spacesim mmo worden en is uiteindelijk nooit af gekomen.

Oogje in het zeil houden. Maar ik spring nog niet van de toren tot ze veel verder zijn :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Nafraq schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:52:
Zal van het weekend ff pledgen.
Ik denk dat ik voor de Wingnut Pledge ga,
Hogere pledges bieden nou niet echt iets bijzonders...
Waarom niet voor de Lancer?

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06-2022

Sak3d

Reise, Reise

Op hoeveel stond de counter voordat de site overbelast raakte?

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Laatste wat ik zag was 8% behaald. Ik ga zelf waarschijnlijk wel een pledge doen maar twijfel tussen ´early adopter´ voor 24 euro (+ 5 euro verzendkosten?), of wellicht toch een hogere investering voor een Wingnut of Lancer package... maar die laatste zijn 100 euro + 15 euro verzendkosten...

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 10:16
Ervig schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:34:
Laatste wat ik zag was 8% behaald. Ik ga zelf waarschijnlijk wel een pledge doen maar twijfel tussen ´early adopter´ voor 24 euro (+ 5 euro verzendkosten?), of wellicht toch een hogere investering voor een Wingnut of Lancer package... maar die laatste zijn 100 euro + 15 euro verzendkosten...
Ik ga voor de 24 euro. Ervaring met andere games leert mij dat die pre-order voertuigen vaak niet geweldig zijn.

• Ervig

Ervig

ervig#2891

EnigmaNL schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:37:
[...]

Ik ga voor de 24 euro. Ervaring met andere games leert mij dat die pre-order voertuigen vaak niet geweldig zijn.
Je hebt inderdaad wel gelijk.... ik doe met je mee :-)

• EnigmaNL
  • Laatst online: 24-05 10:16
Ik hoop dat het wat word deze game. Sinds Freelancer hoop ik nog altijd op een goede game in die stijl. X2 en X3 zijn ook goede games maar toch mist het wat.

Afgezien van het schip wat je bij de duurdere pledges krijgt zijn de fysieke rewards misschien wel de moeite waard. Ik vraag me alleen af of dat wel zoveel geld waard is.

Spaceship shaped USB stick of game and all digital elements
CD of game soundtrack
Fold up glossy full color map of the game universe
Hardback bound 42-page Engineering Manual for Modders
Bronze Citizens Card (shipping within the US free, add $15 for international – Delivery Est: Xmas 2012)

Ik denk dat ik toch bij de 24 euro versie blijf. Vanavond maar even pledgen als ik thuis ben.

[Voor 64% gewijzigd door EnigmaNL op 11-10-2012 12:48]

• Nafraq
Inderdaad doe het niet voor de spaceships maar voor de Fysieke extra's.
Heb me twijfels inderdaad of het wel echt zijn geld waard is, als ik de duurdere pledge opties zie zou ik zeggen dat het enorm tegen gaat vallen.
maar ja dit is een spel die ik graag support, dus mag er ook wel iets meer aan uitgegeven worden :)

@ Ervig:
Voornamelijk omdat het een combat ship is met focus op dogfights (degene die je zag in het filmpje over de besturing ervan met de extra thrusters). De Lancer is meer gefocused op transport / exploration.

• dahakon
Het gaat mij niet eens zo om het schip wat je krijgt. Ik denk dat ik de 100 euro Pledge neem, puur alleen al om het project te ondersteunen. Daarnaast krijg je er een aantal leuke dingen voor terug, al moet je dan nog 15 dollar betalen voor het verschepen. Als er 1 persoon is die zo'n project en zo'n game kan laten slagen, dan is dat Roberts wel.

De op de vorige pagina benoemde Jumpgate:Evolution is een typisch voorbeeld van waarom Roberts deze weg is gaan bewandelen. De uitgever die Jumpgate uit zou brengen, zorgde voor veel vreemde veranderingen, waarmee het spel verder en verder kwam te staan van wat het zou moeten zijn. Er werd een andere director op het project gezet die het helemaal om zeep hield. Dat kun je allemaal voorkomen met een Crowd Funding plus losse investeerders.

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2022
Zijn er nog die problemen hebben met het pledgen? Wanneer ik probeer te pledgen met een credit card, krijg ik een gateway server error.

Het is mij gelukt door de Amerikaanse pledge site te nemen en niet de Europese.

[Voor 25% gewijzigd door mattderi op 11-10-2012 21:26]

• Dbm12
  • Laatst online: 22:24
mattderi schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:51:
Zijn er nog die problemen hebben met het pledgen? Wanneer ik probeer te pledgen met een credit card, krijg ik een gateway server error.

Het is mij gelukt door de Amerikaanse pledge site te nemen en niet de Europese.
Ik dacht al, ik kan niet de enige zijn die dit probleem heeft :)
Ik ga vanavond een nieuwe poging doen, maar dan op de amerikaanse :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Elp
Ze zitten nu op $450.000 aan pledges. Niet slecht voor 1,5 dag.

Ik ga ook nog pledgen maar ik wacht even tot de site het weer helemaal doet. Ik denk dat ik voor de 24 of 48 euro ga.

• Qpido80
  • Laatst online: 06:32
Ik probeer al twee dagen te pledgen maar paypal geeft aan dat ik met "deze creditcard" niet kan betalen. Nooit ergens problemen mee gehad. Iemand anders dit probleem ook? Wil graag de wingnut optie, omdat ik een wingnut ben... nog steeds... na al die jaren...hahaha

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2022
Elp schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:02:
Ze zitten nu op $450.000 aan pledges. Niet slecht voor 1,5 dag.

Ik ga ook nog pledgen maar ik wacht even tot de site het weer helemaal doet. Ik denk dat ik voor de 24 of 48 euro ga.
Er komt wel nog 5€ of 5$ international shipping costs bij. Dus je bent voordeliger om het op de Amerikaanse pledge site te bestellen. Dan is het 35$ ipv 29€. Volgens Google scheelt je dat momenteel bijna 2€.

• Redono
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01-2020
Heb even gekeken en in een opwelling toch ervoor gekozen om de "early adopter" te nemen. Voor het geld hoef je het niet te laten. Duurdere opties zijn mooi, maar het is mij toch net iets te onzeker om er nu meer in te steken. Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren, en ik houd dit topic zeker in de gaten.

• Dbm12
Inmiddels werkt de counter weer op de main website:
http://www.robertsspaceindustries.com/

Na 3 dagen is de stand
$644,607

Niet slecht! zelf de early adopter package genomen. Misschien dat ik later nog meer ga doneren, maar voor nu vind ik dit wel genoeg.

• dahakon
Tot dus ver is de gemiddelde pledge zo'n 96 dollar, best wel hoog. Daarbij lijkt het momenteel met ongeveer 2000 dollar per uur omhoog te gaan. Hopenlijk gaat dat nog wat sneller binnenkort, anders wordt het nog krap allemaal. Maar goed, met het Pledge systeem een beetje haperig aan het begin en het gebrek aan een werkende teller, is 650K zo gek nog niet.

• Dbm12
dahakon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:57:
Tot dus ver is de gemiddelde pledge zo'n 96 dollar, best wel hoog. Daarbij lijkt het momenteel met ongeveer 2000 dollar per uur omhoog te gaan. Hopenlijk gaat dat nog wat sneller binnenkort, anders wordt het nog krap allemaal. Maar goed, met het Pledge systeem een beetje haperig aan het begin en het gebrek aan een werkende teller, is 650K zo gek nog niet.
Exact. Ik denk dat als ze de website op orde hebben het allemaal stukken beter zal gaan. Nu moet ik alleen nog mijn package aan mijn account toegevoegd krijgen. Zal daar van de week wel eens contact over opnemen als ze dat nog niet hebben gedaan :)

• dahakon
Een etmaal verder is de teller met ongeveer 70.000 dollar omhoog gegaan, waarbij met name de tweede helft van de 24 uur het wat sneller ging. Hopenlijk is deze lijn vast te houden, want dan is de 2 miljoen wel haalbaar.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 12:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik wacht even tot er genoeg gezeurd wordt voor een Mac client, wat voor mij wel een sterke wens is.

• dahakon
Een post in de reactiesectie van de Vanduul fighter concepts:
AD says:
October 15, 2012 at 12:10 am
For anyone curious, that Martin in the file name is for Jim Martin (DS9, Space: Above and Beyond)
: http://jimmartindesign.co/ … if you are wondering his monogram/signature thing shows up on one of the other concepts of this fighter released to the media on wednesday.
Not only does this project have Ryan Church, it’s also got Jim! As amazing as that trailer is, this just keeps getting beter and better!
Roberts heeft blijkbaar dus Ryan Church (Star Wars II en III) en Jim Martin (zoals in quote aangegeven Star Trek:DS9 en Space:Above and Beyond) weten te strikken voor het ontwerpen van schepen etc. Dat kan in de komende weken nog heel veel leuke info opleveren als er meer informatie over schepen wordt losgelaten.

• Qpido80
Yes. Eindelijk ook een duit in het zakje kunnen doen. Hoop dat het lekker snel gaat en er nog geld "over" is voor extra doelen, zodat die ook gehaald worden. Kom op jongens... het is Chris Roberts. Al zou hij geen enkele screenshot hebben laten zien, dan nog zou ik 100% vertrouwen hebben dat het een topper wordt.

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 17:55
Moet hij wel die 2 miljoen halen, ik zie het somber in. 7 ton in 5 dagen is een hoop, hopelijk houdt hij het komende maand vast.

Blijkt dat Valve ook aan een open world space game werkt, ook X Rebirth staat nog voor dit jaar gepland.

• dahakon
Tsja, Egosoft gaat gewoon door met de X serie en ze beloven dat X rebirth een laagdrempeligere game zal zijn dan voorgaande delen. Maar, Egosoft is niet erg vrijgevig met informatie en het Wikipedia Lemma heeft het alleen over een single-player game in de stijl van Freelancer. Daarnaast is de grafische stijl ook erg anders dan van Roberts' games.

Of ze de 2 miljoen halen? blijft natuurlijk gokken in dit stadium. Maar sinds de counter weer werkt is het van 2000 dollar per uur opgekropen naar 3000 dollar per uur tot nu gemiddeld 4000 dollar per uur, met soms uitschieters naar boven en naar beneden. Als ze dat een week lang vast kunnen houden, dan zitten ze al tegen de 1.5 miljoen aan te hikken met nog zo'n 18 dagen te gaan. Het zal wellicht deels afhangen van het mond tot mond (of eigenlijk meer forum tot forum dezer dagen) doorvertellen over dit project.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik heb voor de wingnut gepledged.

Enerzijds omdat dit er echt vet uitziet (I want it!) en ik hoop dat 't echt gaat lukken.

Anderzijds omdat ik een sucker ben voor fysieke goodies 8)

Ergens wilde ik nog wel voor een miniatuur gaan, maar dat werd toch echt te gek :+

X heeft me om de een of andere reden nooit echt kunnen pakken. Heb een keer een pack gekocht op steam (x3, reunion & albion prelude) maar.. om een of andere reden 'klikt' 't niet.

Ben wel weer met freelancer begonnen. Je moet 't grafisch natuurlijk niet vergelijken met X, maar 't verbaasd me hoe goed 't er nog uitziet (met wat opties via de driver uiteraard) als je bedenkt dat 't bijna 10(!) jaar oud is.

[Voor 43% gewijzigd door J2pc op 15-10-2012 22:27]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Diamondduste
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-10-2018
Dit ziet er zeer goed uit. Al een lange tijd geleden sinds ik een online ruimtesim heb gespeeld. Denk dat de laatste online spacesim Freelancer was en de concept art ziet er verdacht veel uit als Freelancer met me Civic Eagle ship goede tijden.

Ik vroeg me af waar de art van de pledge ships te vinden zijn. Is het te zien in een van de filmpjes of zijn er screenshots? Vanuit de pledges te lezen is de Lancer een tradingship en de Wingnut meer een fighter type.

• dahakon
Het schip van de Wingnut Pledge is te zien in de trailers als de fighters van Squadron 42.

Het transportschip van de Lancer Pledge is nog niet getoond, net zoals de twee schepen uit de goedkopere pledge nog niet getoond zijn. De eerste pledges boven Wingnut/Lancer komen met de constellation class, wat, als ik me niet vergis, de carrier uit de trailers is, een groot Transportship is met bemanbare turrets en een fighter aan boord.

Er was wel beloofd meer schip-data naar buiten te brengen. Dus wellicht kan wachten geen kwaad. Aan de andere kant kun je later ook nog je pledge upgraden, mocht je dat willen.

Dat je direct het Freelancer gevoel kreeg, is verder helemaal niet zo gek. Dezelfde persoon die verantwoordelijk was voor Freelancer (tenminste, tot een jaar of twee voor release), is ook verantwoordelijk voor dit spel, namelijk Chris Roberts.

[Voor 12% gewijzigd door dahakon op 16-10-2012 17:24. Reden: thnx J2pc, je had gelijk (ook met je speculatie :))]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dahakon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:17:
Het schip van de Wingnut Pledge is te zien in de trailers als de fighters van Squadron 42.

Het transportschip van de Lancer Pledge is nog niet getoond, net zoals de twee schepen uit de goedkopere pledge nog niet getoond zijn. De eerste pledges boven Wingnut/Lancer komen met de constellation class, wat, als ik me niet vergis, de carrier uit de trailers is.

Er was wel beloofd meer schip-data naar buiten te brengen. Dus wellicht kan wachten geen kwaad. Aan de andere kant kun je later ook nog je pledge upgraden, mocht je dat willen.

Dat je direct het Freelancer gevoel kreeg, is verder helemaal niet zo gek. Dezelfde persoon die verantwoordelijk was voor Freelancer (tenminste, tot een jaar of twee voor release), is ook verantwoordelijk voor dit spel, namelijk Chris Roberts.
uit de duurdere pledges is niet de carrier. Die kun je wel verdienen in-game schijnt, maar niet kopen.

<speculatie>
De constellation word algemeen gezien als een soort 'millenium falcon'. Een wat groter schip, met een of meer turrets waar je met meerder mensen in kunt vertoeven (vandaar ook de 'fly with me' referentie van de volgende tier).
</speculatie>

Misschien wel een 1-fighter bay, maar niet de carrier uit de filmpjes. Dat is wel zeker.

/edit
millenium-falcon achtig refereert natuurlijk niet naar 't design ;)

[Voor 3% gewijzigd door J2pc op 16-10-2012 15:36]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Dbm12
Ik moet wel zeggen dat het tempo waarop het geld nu bij elkaar komt een stapje harder gaat. We zitten inmiddels al op $828,143 en dat in 6 dagen.... Als het op hetzelfde tempo door zal gaan zitten we na 30 dagen op 4.1 miljoen ongeveer! Dat is niet verkeerd...

Zeker als ze de feature om je pledge uit te breiden zal dit nog wel een stapje omhoog gaan. Ik zit er zelf namelijk ook hard over na te denken om mijn "First responder" $30 uit te gaan breiden naar "Come fly with me" $250. Zeker nu ik te horen heb gekregen dat dit een carrier is die je ook kan gebruiken voor cargo flights.

Ik denk dat ik niet de enige persoon zal zijn die dit wil gaan doen. Laat ze dus maar gauw meer info gaan geven over alles :)

Daarnaast viel het me ook op dat er al 1 gek was geweest die $10.000 had gegeven..... En dat er toch ook 28 mensen zijn die $1000 hebben gegeven

• dahakon
J2pc schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:27:
uit de duurdere pledges is niet de carrier. Die kun je wel verdienen in-game schijnt, maar niet kopen.

<speculatie>
De constellation word algemeen gezien als een soort 'millenium falcon'. Een wat groter schip, met een of meer turrets waar je met meerder mensen in kunt vertoeven (vandaar ook de 'fly with me' referentie van de volgende tier).
</speculatie>

Misschien wel een 1-fighter bay, maar niet de carrier uit de filmpjes. Dat is wel zeker.
My bad, moet ook niet reageren op mijn smartphone tussen de bedrijven door :P Je hebt gelijk, het ging om een groter transportship, waarop mensen mee kunnen vliegen. Hoe zich dat werkelijk vertaalt, zullen we nog moeten zien. De Carrier is overigens ook de Bengal Class (net zoals de Tigers Claw).
Dbm12 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:24:...Zeker als ze de feature om je pledge uit te breiden zal dit nog wel een stapje omhoog gaan. Ik zit er zelf namelijk ook hard over na te denken om mijn "First responder" $30 uit te gaan breiden naar "Come fly with me" $250. Zeker nu ik te horen heb gekregen dat dit een carrier is die je ook kan gebruiken voor cargo flights....
Zoals ik hierboven al verbeterd was, gaat het inderdaad niet om een carrier, maar om een schip waar je wel vrienden aan boord mee kunt nemen (en waarin, naar we mogen aannemen, dus ook kunnen rondlopen). Dat is nog altijd een grote stap voorwaards ten opzichte van wat er nu te vinden is in games.
Ik denk dat ik niet de enige persoon zal zijn die dit wil gaan doen. Laat ze dus maar gauw meer info gaan geven over alles :)
Je bent inderdaad zeker niet de enige die het eventueel wil doen. Het feit alleen al dat de optie er komt op aanvraag van de community, zegt veel. Ik heb ook een kennis die voor een 'Make it a double' is gegaan, maar toch zeer sterk denkt aan een upgrade naar Wingnut.
Daarnaast viel het me ook op dat er al 1 gek was geweest die $10.000 had gegeven..... En dat er toch ook 28 mensen zijn die $1000 hebben gegeven
Ik zou het helemaal niet erg vinden als er nog een stuk of 50 voor de $10.000 optie gingen. Dan is die 2 miljoen wel haalbaar.

Editje:

Onderstaande staat in een nieuwe update, zijnde Draft FAQ
The top-of-the-line ship in our pledge campaign is the RSI Constellation, which is a multi-person craft that includes a turret and a smaller fighter that can be manned by your friends!

[Voor 7% gewijzigd door dahakon op 16-10-2012 17:21]

• Dbm12
dahakon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:03:

Editje:

Onderstaande staat in een nieuwe update, zijnde Draft FAQ

[...]
Klopt, maar ik had ook al op het forum gelezen dat de fighter bay ook gebruikt kon worden voor cargo. Het is natuurlijk gissen, maar het schip bied zeker meer mogelijkheden dan een normale fighter natuurlijk :)

• dahakon
Nog een leuk stukje in de FAQ dat wel wat aandacht verdient:

What platforms will Star Citizen be available on?

Star Citizen is a PC game through and through and could never be played on the Xbox 360, Playstation 3 or WiiU. We currently plan to support Windows and are examining our options regarding possible Linux and Macintosh releases. The Cloud Imperium team includes many Linux and Macintosh fans!

Goed nieuws dus voor de Linux en OSX gebruikers, zo te zien.

• Hydra
  • Nu online
Ziet er gaaf uit.

Ik maak me wel wat zorgen om de claim dat je het Squadron 42 deel ook offline kunt spelen. Het is onmogelijk te voorkomen dat mensen cheaten en als je dat character dan gewoon online kunt brengen, tja...

https://niels.nu

• dahakon
Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:57:
Ziet er gaaf uit.

Ik maak me wel wat zorgen om de claim dat je het Squadron 42 deel ook offline kunt spelen. Het is onmogelijk te voorkomen dat mensen cheaten en als je dat character dan gewoon online kunt brengen, tja...
In welk opzicht maak je je zorgen? Dit is niet het type game waar je sterker wordt door leveling etc. Je hebt je ship, daar kun je upgrades voor kopen om bepaalde dingen beter te laten werken, maar daarvoor zul je in de Persistent Universe moeten zijn, zou ik denken. Het solo-gedeelte is een campaign, waar je missies uit voert voor de marine.

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 09:49
In welk opzicht maak je je zorgen?
Als je characters op je eigen schijf bewaard worden (singleplayer) maar ook bruikbaar zijn in multiplayer is het ZEER makkelijk om die characters te gaan tweaken zodat je bv; betere parameters kan definiëren voor whatever bewaard wordt in de savefile. Als het echter zoals diablo 3 een online save betreft dan is dat probleem ook weer van de baan. (natuurlijk is het dan weer de vraag hoe het zit met offline play zonder internet verbinding)

• Elp
Myri schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:42:
[...]

Als je characters op je eigen schijf bewaard worden (singleplayer) maar ook bruikbaar zijn in multiplayer is het ZEER makkelijk om die characters te gaan tweaken zodat je bv; betere parameters kan definiëren voor whatever bewaard wordt in de savefile. Als het echter zoals diablo 3 een online save betreft dan is dat probleem ook weer van de baan. (natuurlijk is het dan weer de vraag hoe het zit met offline play zonder internet verbinding)
Oftewel het character dat je offline speelt kan je niet online gebruiken. Hetzelfde zal gelden voor characters op private servers.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:27

Shabbaman

Got love?

Gezien het aantal uren dat ik in Wing Commander heb gestoken kan ik hier rustig $1000 aan geven... maar dat doe ik maar niet ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Hydra
  • Nu online
dahakon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:49:
In welk opzicht maak je je zorgen? Dit is niet het type game waar je sterker wordt door leveling etc. Je hebt je ship, daar kun je upgrades voor kopen om bepaalde dingen beter te laten werken, maar daarvoor zul je in de Persistent Universe moeten zijn, zou ik denken. Het solo-gedeelte is een campaign, waar je missies uit voert voor de marine.
Ja, maar als je dan een solo character gestart bent, kun je OF niet met dat character naar het MMO deel gaan, of ze laten dat wel toe en je hebt in no time dat iedereen de beste stats, het meeste geld, etc. heeft omdat dat allemaal lokaal opgeslagen was en dus simpel te editen is. En dat betekent gewoon het eind van een MMO.
Elp schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:03:
Oftewel het character dat je offline speelt kan je niet online gebruiken. Hetzelfde zal gelden voor characters op private servers.
Waar heb je dat gelezen?

[Voor 60% gewijzigd door Hydra op 17-10-2012 11:25]

• dahakon
Hydra schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:23:
Ja, maar als je dan een solo character gestart bent, kun je OF niet met dat character naar het MMO deel gaan, of ze laten dat wel toe en je hebt in no time dat iedereen de beste stats, het meeste geld, etc. heeft omdat dat allemaal lokaal opgeslagen was en dus simpel te editen is. En dat betekent gewoon het eind van een MMO.
Het Squadron 42 gedeelte is in basis een single player campaign ala Wing Commander. In de woorden van Roberts zelf, kun je na afloop het weide universum in met een zakje credits en een schip dat je als beloning voor bewezen diensten krijgt. Dat zal waarschijnlijk een vast gegeven zijn, zoals het gebracht werd. Het lijkt me dan ook dat er wel checks zullen zijn.

Verder stimuleert Roberts modding zelfs openlijk, maar is het niet zo dat je je mods van een private server zomaar naar de persistent universe kunt brengen. Er is wel het plan om creaties van spelers, na controle of het binnen het universum past, toe te voegen.

• HyBridLaN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-04-2022
Het spel ziet er wel zeer interessant uit. Toen ik de video's keek deed het mij meteen denken aan Freespace en zulke spellen. Hopelijk halen ze de 2mil binnen de verwachte tijd.

• Elp
Hydra schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

[...]

Waar heb je dat gelezen?
Nergens gelezen. Wat je zelf ook al aangeeft kan je niet met je offline character naar het MMO gedeelte omdat je dan 'getweakte' characters krijgt. Een private server character is natuurlijk niet heel anders dan een offline character, het valt nog steeds te tweaken aangezien je toegang hebt tot je eigen server.

• Hydra
  • Nu online
Elp schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:35:
Nergens gelezen. Wat je zelf ook al aangeeft kan je niet met je offline character naar het MMO gedeelte omdat je dan 'getweakte' characters krijgt. Een private server character is natuurlijk niet heel anders dan een offline character, het valt nog steeds te tweaken aangezien je toegang hebt tot je eigen server.
Punt is dus dat dat nergens staat, maar er staat wel in de FAQ dat je "ook offline" kunt spelen. Vandaar mijn punt over dat ik hoop dat hier goed over nagedacht is.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

*titelfix: "Cloud Imperium" -> "Star Citizen"

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 18:05
Ik heb ook maar een First Responder pakket "aangeschaft".

Ik kan me Wing Commander van vroeger nog wel herinneren. Vond het toen echt super.

[Voor 43% gewijzigd door BartKers op 17-10-2012 18:58]

• dahakon
De 1 miljoen dollar is ondertussen behaald. Nu hopen dat de weg naar 2 miljoen dollar een gestage is.

• Qpido80
Yes! Halverwege! Ik stoor me alleen een beetje aan die extra doelen. Heb het gevoel dat daar eerder geld gaat naar uitgebreidere website features dan naar game content. Ik zou eerst zorgen dat ik max missies en content heb voor ik ga boasten met "vaker updates op onze webpagina". Stop die tijd liever in je game! Ik speel ondertussen wel wat andere games. Heb er echt geen moeite mee als ik even een paar maanden niets hoor over een game. Ik slaap ondertussen toch wel lekker wetende dat de jongens hard aan het werk zijn. Maar ja, das mijn mening.

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:15
Ze zijn nu ook te steunen op kickstarter. http://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen

Wat daar word opgehaald word uiteindelijk bij de teller van de officiële site gegooid en dan word er gekeken wat er gedaan kan worden met het totaal opgehaalde geld.

Je kan nu ook 5$ extra doneren voor een module om skins op je schip te krijgen. Hebben ze speciaal gedaan omdat kickstarter ze op deze manier helpt, zoals hier te lezen is.
Net even een berichtje via de site gestuurd of ze die ook op hun eigen site kunnen zetten voor de mensen zonder creditcard, binnen 10 minuten had ik een antwoord dat ze daar nog helemaal niet aangedacht hadden en gaan kijken of dat mogelijk is.

• HyBridLaN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-04-2022
rikrik schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:49:
Net even een berichtje via de site gestuurd of ze die ook op hun eigen site kunnen zetten voor de mensen zonder creditcard, binnen 10 minuten had ik een antwoord dat ze daar nog helemaal niet aangedacht hadden en gaan kijken of dat mogelijk is.
Ah, mooi. Ik zat al met het zelfde probleem.
Naast dat gaat het ophalen van geld wel mooi snel. Ik ga er eigelijk wel van uit dat ze die 2 mil halen.

• dahakon
Nu ze ook nog geld werven via KickStarter, is de twee miljoen vrijwel geen vraagteken meer. Ze zitten nu al op bijna 1.2 miljoen totaal. Wat interessanter is, is of ze ook de hogere doelen kunnen halen, waardoor er meer in de game kan worden gestopt.

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 07:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Naar aanleiding van deze thread op Reddit ben ik ook ERG onder de indruk geraakt!
http://www.reddit.com/r/g...tizen_you_look_real_good/

X3 vond ik al vet, maar dit heeft afaik op het moment om alles van freelancer, eve, wingcommander en X3 samen te gaan voegen tot een briljant spel

gaan we dus maar op de watchlist gooien , misschien zelfs maar wat pledgen ;)

• Ervig

Ervig

ervig#2891

TepelStreeltje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:38:

gaan we dus maar op de watchlist gooien , misschien zelfs maar wat pledgen ;)
Zonder pledgers wordt het spel niet eens gemaakt >:) ...

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 07:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ervig schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:19:
[...]

Zonder pledgers wordt het spel niet eens gemaakt >:) ...
true, maar had het anders wel gekocht, maar daar redden ze de dev kosten niet van.

Genoeg dingen die ik wil pledgen, maar word allemaal beetje veel :P

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Over 45 minuten een reddit AMA (ask me anything), met Chris Roberts... Voor iedereen die meer over Star Citizen wil weten :-)

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 14:40
Een kleine greep uit de AMA op Reddit, lees hier de rest.
Yes - you will be able to board, both in the single player Squadron 42 and also in the MP SC.
A private club is your own piece of real estate inside the SC Universe that you can set how enters - think of it like your own exclusive club that you can invite your friends to in order to hang out, plot or chat. If you're not on the list you don't get past the door!
There will definitely be some abandoned places - a station, a derelict wreck an abandoned mine that you could find and explore.

Are you saying there will be a FPS aspect to this game?
- Most definitely. On board spaceships and other large space objects with interiors (like a space station or asteroid base)

Will there be space-ships that will be monumental ie. Death Star that will require many fighters and other big ships to take out?
- Yes - not sure about the "Death Star" but certainly huge capital ships like the Carrier in the prototype demo

Damage control: I've always loved the fact that a laser or a missile can rip parts out of your ship. How damage will be inflicted on ships?
- SC is designed to have a level of detail on individual ships like not other space game done to date - each fighter has something like 100-300 parts, most of which that have individual damaged versions and can break off. Its also not just visual, losing or damaging parts affects how you fly, what systems work and so on.

Shield control: Will there be a possibility to control shields and power them to the area you want?
- Yes. You will be able to increase or drop power to your shields depending on where you need to place your ships power output (i.e. in case you want to juice your ability maneuver or need to replenish our guns)

It is possible to have a seamless transition between space to a planet (landing on it)?
- Not in the initial release if you mean actually flying down through the atmosphere and exploring it in the same level of detail the ships are built. The design is already ambitious as it is. It's something long term that I would love to be able to do, but its a matter of content - We can build a whole universe as we're not having to detail each world out to the fidelity of the ships. To do this you would need a whole other level of computer and content.

According to these artworks it seems we can freely move on a or more planets. Is that correct? Do we also have something to do on there, like missions? Or only in space?
- The on planet stuff will be like Freelancer / Privateer. You will be able to visit a few locations to buy / sell / upgrade ships, buy / sell commodities, get missions, listen to rumors in the bar and so on. In space you'll be able to move around in first person on spaceships, including boarding and capturing (or defending) larger spaceship s/ installations.

Is it beginner friendly for newbies who have never played a space sim before or is there some knowledge needed? Meaning it is easy to control the ships or does it take a long learning curve? Also are the controls on a keyboard not more difficult than on a gamepad or joystick?
- It will be like Wing Commander & Freelancer. It should be simple to learn the basics and you should have fun flying the early missions and it wont overwhelm you with the "sim" of it all. But once you get comfortable there will be a lot more nuance and detail you can delve into if you so wish. Keyboard is supported but personally I think that would be more difficult than a joystick or mouse (which are also supported)

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 09:49
2 miljoen halen gaat al geen probleem meer zijn aangezien ze kickstarter erbij gaan tellen en daar gaat de teller best goed. Nu op naar de meer diepgang :-)

Ik blijf alleen met het dilemma zitten of het spel nu wel of niet iets voor mij is.
Ter verduidelijking: ik ben vooral een singleplayer speler. Ik heb wel 6 jaar wow gespeeld maar ik heb het eigenlijk gehad met het mmo genre... temeer daar dit mijn spelen een beetje teniet doet.

- ik kan er namelijk niet de tijd insteken die anderen er in spenderen. Dat is op zich helemaal niet erg, maar ik wil niet constant geconfronteerd worden met spelers die ten allen tijde beter zijn dan mezelf. Ik wil zelf de dingen ontdekken en verbaasd zijn over wat ik gevonden / vrijgespeeld heb.
- doordat ik door mijn speelstijl altijd achter de anderen zal moeten aanhollen zal er tegen dat ik iets deftig heb alweer een uitbreiding of 2 gepasseerd zijn waardoor ik nooit van dat gevoel af geraak... (en me dus ook niet meer kan verdiepen in wat er nog te ontdekken is op dat "niveau")

Let op; dit is geen "verwijt" naar het mmo genre, eerder gewoon een constatering en m'n vrees dat ik niet uit het spel ga halen wat ik er o zo graag uit zou halen (Freelancer, WC en Privateer 1 & 2 zullen altijd mijn favoriete gameslijst halen)

En dus blijf ik twijfelen of ik nu ga pledgen of niet :-)

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:03
Myri schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:54:
2 miljoen halen gaat al geen probleem meer zijn aangezien ze kickstarter erbij gaan tellen en daar gaat de teller best goed. Nu op naar de meer diepgang :-)

Ik blijf alleen met het dilemma zitten of het spel nu wel of niet iets voor mij is.
Ter verduidelijking: ik ben vooral een singleplayer speler. Ik heb wel 6 jaar wow gespeeld maar ik heb het eigenlijk gehad met het mmo genre... temeer daar dit mijn spelen een beetje teniet doet.

- ik kan er namelijk niet de tijd insteken die anderen er in spenderen. Dat is op zich helemaal niet erg, maar ik wil niet constant geconfronteerd worden met spelers die ten allen tijde beter zijn dan mezelf. Ik wil zelf de dingen ontdekken en verbaasd zijn over wat ik gevonden / vrijgespeeld heb.
- doordat ik door mijn speelstijl altijd achter de anderen zal moeten aanhollen zal er tegen dat ik iets deftig heb alweer een uitbreiding of 2 gepasseerd zijn waardoor ik nooit van dat gevoel af geraak... (en me dus ook niet meer kan verdiepen in wat er nog te ontdekken is op dat "niveau")

Let op; dit is geen "verwijt" naar het mmo genre, eerder gewoon een constatering en m'n vrees dat ik niet uit het spel ga halen wat ik er o zo graag uit zou halen (Freelancer, WC en Privateer 1 & 2 zullen altijd mijn favoriete gameslijst halen)

En dus blijf ik twijfelen of ik nu ga pledgen of niet :-)
Er komt ook een Single Player bij dus verkijk je er niet op en zullen vast ook wel expansions uitkomen waar je dan wel weer voor betaald, en anders kun je altijd nog wat casual MMo'en kost in dat principe niks extra's

Hoop wel als er expansions uitkomen dat daarmee ook de singleplayer mee word uitgebreidt.

• dahakon
Inderdaad. Zoals Chris Roberts zei, 'het is geen MMO'. Het is van alles wat, afhankelijk van je wensen. Je kunt het spel alleen spelen (waar Squadron 42 met name op gericht is). Je kunt op eigen private servers spelen, al dan niet met kennissen en vrienden
Je kunt ook kiezen voor de online optie, als je toch in een MMO omgeving wil spelen.

• Diamondduste
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-10-2018
Dus als ik alles goed heb begrepen van wat ik erover heb gelezen is er een:

- Private Server (zelf opzetten voor guild en vrienden)
- Global Server (Waar iedereen kan spelen en geen mods kunnen plaatsvinden)
- Singleplayer

Tegelijk gaat die een stuk verder dan in voorgaande game met een vergelijkbare setting (Freelancer) waar ook private server 24/7 draaide. De ships zijn uitgebreider ware het nu ook zelf carriers kan besturen waar het eerst alleen maar npc controlled waren en goederen kon kopen/verkopen. Tegelijk is er al gepraat over future expansions met planetary bases dit m.b.t. de ventilators etc op de wingnut schip.

Heb zelf de Wingnut Pledge dit weekend gedaan. Dan als het van de grond komt (crossing fingers) dan is het afwachten!

• Elp
Diamondduste schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:20:Heb zelf de Wingnut Pledge dit weekend gedaan. Dan als het van de grond komt (crossing fingers) dan is het afwachten!
Het komt vast en zeker van de grond, je moet je alleen afvragen in welke vorm.

De features die hij voor ogen heeft zijn enorm tijdrovend en duur om te ontwikkelen. Alleen een single player versie van een 'Next Gen' SpaceSim is al een game op zichzelf, en dat is slechts een onderdeel van zijn plannen.

Ik ben al tevreden met een game met de helft van de besproken features, maar ik denk dat Roberts iets minder moet hypen om teleurstellingen te voorkomen.

• dahakon
De persistent universe (het MMO-gedeelte) komt, kijkende naar de pledge goals, bijvoorbeeld sowieso pas 30 maanden na 10-10-2012 (of 10-11-2012, als je het eindpunt van de fund-raising neemt), dus 2 en een half jaar, ipv 2 jaar, mocht er 5 miljoen opgehaald worden. Met minder zal dat onderdeel dus waarschijnlijk ook langer op zich laten wachten. Misschien dat daar nog wat in veranderd. Ze zullen als het goed is binnenkort een wat uitgebreider overzicht geven wat ze gaan doen met het binnengehaalde geld (dus ook wat ze extra doen met 2.5 miljoen, ipv alleen maar 3 miljoen).

• Ryceck
  • Laatst online: 29-05 19:22

Ryceck

Constants and Variables

Kickstarter doel is officieel gehaald op dit moment, en tesamen het het bedrag wat opgehaald is op de eigen site staat de totale teller nu op iets minder dan 1.9 miljoen.
Met nog 16 dagen te gaan lijkt het erop dat de 2 miljoen een eitje is, maar dat de volgende stretch goal van 3 miljoen niet meer gehaald gaat worden. Iig zouden we binnen het jaar de eerste Alpha en Beta mogen gaan verwachten.

Kan niet wachten :D

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Psyonara
Hoe zit het met hun eigen website zelf als je daar pledged kan dat langer dan een maand of zit daar ook een tijds limiet op?

Weet wel dat het huidige doel is 4 miljoen maar om alles te realiseren zullen ze iets van 14 miljoen nodig hebben? Zou dan zeggen creeer dan 2 tot 3 expansions breid de single player uit per expansie?

• dahakon
De pledge periode op de eigen site is 1 maand, zoals ook gebruikelijk op Kickstarter. Het zal me benieuwen hoe het met pledgen gaat, zodra er wat meer informatie over schepen naar buiten wordt gebracht, aangezien er best nog wel wat mensen zijn die daar blijkbaar op zitten te wachten.

Roberts heeft inderdaad aangegeven ongeveer 14 miljoen nodig te hebben om het complete spel te maken. Dat hoeft echter niet via Crowd Funding binnen te komen. Als hij het minimum bedrag haalt, kan hij ook geld tegemoed zien van private investeerders, waarmee hij waarschijnlijk ergens tegen de 10 miljoen aan komt (bij ~2 miljoen aan pledge inkomsten).

Verder heeft hij al eerder aangegeven dat na de eerste campaign en het basis universum, meerdere campaignpackages ontwikkeld zouden moeten worden, die wel wat zullen moeten gaan kosten (typische dlc), maar dat er ook kortere missie-packages beschikbaar zouden moeten komen die niets extra's zouden moeten hoeven kosten. Voor de betaalde pakketjes nam hij als voorbeeld de mission-packs van Wing Commander I en II. Dat waren redelijk grote pakketten.

• Psyonara
Dat is wel nice heeft hij dan de Wing commander IP wel in handen dan of is dat dan weer een gehuurde licentie?

Naja ze kunnen altijd nog meer bonus aanbiedingen aanbieden voor zowel bestaande mensen die gepledged hebben om er meer geld uit te trekken.

Zullen na mijn idee ook wel de mensen begrip voor hebben.

• Qpido80
Waar lees jij dat hij de WC ip in handen heeft? Volgens mij is dit niet zo. Hierboven werd WC alleen als voorbeeld genoemd.

EA zal trouwens belachelijk veel geld vragen daarvoor. Ze weten echt wel wat ze daar in handen hebben, ook al hebben ze daar de laatste jaren bijna helemaal niks mee gedaan behalve een arcade titel.

Misschien leuk om een aparte kickstarter op te starten om met z'n allen de licentie "terug" te kopen. In de trailer waren trouwens ontzettend veel verwijzingen naar WC. Meer info hierover vind je ook op de ultieme WC fansite: www.wcnews.com
Mijn vrouw dacht overigens dat we een nieuwe Sfinx kregen toen ze dat adres zag...

• Psyonara
sorry dan heb ik iets te vluchtig gelezen maar zou wel cool zijn als je van die campaign dlc hebt maar dan niet alleen wing commander style dan ook ala Merc/Bounty hunter e.d.

• dahakon
En de twee miljoen is binnen.

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Net ook maar even de Early Adopter package aangeschaft. Ben echt een fan van dit soort games... nu nog een X-Wing / TIE Fighter reboot en ik ben helemaal happy!

• rikrik
http://www.robertsspaceindustries.com/ships-plan/

Meer informatie over de schepen in het algemeen, en de specs van de pledge schepen :D

• Qpido80
Er is nu een poll op de site om te kijken of ze het aantal dagen dat je nog kunt pledgen met 10 gaan verlengen. Ten eerste om nog meer kans te geven de stretchgoals te halen. En ten tweede om meer tijd te hebben om het overwinningsfeestje voor te bereiden. Ehm... Die eerste snap ik nog...

• dahakon
Het overwinningsfeestje slaat op alles wat bij de aankondiging ook naar voren is gebracht. Venture kapitalisten die alleen nog maar in mobiele games/apps willen investeren (alsof daar het nieuwe goud te vinden is), publishers die alleen nog maar bekende series uit willen brengen/uitmelken en denken dat space sims geen markt meer hebben. Zo zijn er nog wel een paar puntjes waarop die 'overwinning' terugslaat.

• Qpido80
Dat snap ik.De reden van het feestje begrijp ik. Maar ik snap niet dat als zij een feestje met wat bitterballen willen organiseren, waarom ze daar nog 10 dagen extra voor nodig hebben om dat te organiseren.Ze hadden toch ook van tevoren wat ballonnen en feestmutsen kunnen kopen? ;) Want de kans was best aanwezig dat ze het zouden halen! :)

Het was ook grappig bedoeld. Sorry dat het niet over kwam.

[Voor 8% gewijzigd door Qpido80 op 25-10-2012 20:52]

• rikrik
Qpido80 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:50:
Dat snap ik.De reden van het feestje begrijp ik. Maar ik snap niet dat als zij een feestje met wat bitterballen willen organiseren, waarom ze daar nog 10 dagen extra voor nodig hebben om dat te organiseren.Ze hadden toch ook van tevoren wat ballonnen en feestmutsen kunnen kopen? ;)

Het was ook grappig bedoeld. Sorry dat het niet over kwam.
Waarschijnlijk omdat kickstarter en hun site dan tegelijk eindigen, en ze bij het feestje precies weten hoeveel er opgehaald is. (Gok ik :P )

"but the main interest is in planning one big event to celebrate the end of the whole funding campaign… which would be a lot easier if both happened simultaneously."
Staat ook bij de poll :P

[Voor 14% gewijzigd door rikrik op 25-10-2012 20:53]

• Qpido80
rikrik schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:51:
[...]

Waarschijnlijk omdat kickstarter en hun site dan tegelijk eindigen, en ze bij het feestje precies weten hoeveel er opgehaald is. (Gok ik :P )
Ow ja! Duh! Natuurlijk! hahaha! :P

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Als je het spel (nog voor de dealine) steunt, krijg je een class 1 repair bot! 8)

De nieuwe stretch goals zitten wel goed in elkaar... de stretch goals hierboven zijn specifiek voor het behalen van doelen op kickstarter. Aan het einde van de campagne wordt het geld van Kickstarter opgeteld bij wat er via de RSI site is opgehaald. Daarmee wordt bepaald welke 'main stretch goals' zijn behaald.

Het lijkt mij tof als in ieder geval de gezamelijke 3 miljoen gehaald gaat worden:
Star Citizens will receive access to the Star Citizen universe for online persistent play (30 months)

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 09:26
Wat word eigenlijk bedoeld met die 30 months?
Dat je 30 maanden toegang hebt tot die persistent play of dat het 30 maanden duurt voordat die feature werkt, of nog iets heel anders?
Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee