Hij hangt al met een leidinglengte van +/- 8 meter (door de kelder), maar ben aan het kijken om hem te verplaatsen (ivm geluid en moeilijke burenVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:54:
in mijn opzet (die persleiding moet toch ergens naar binnen ?) kan je 5 meter gewoon onder het huis kwijt,
daar vriest het niet als de wp echt moet leveren, het verlies blijft dan toch in huis.
misschien kan je ergens ook weer omhoog en krijg je de wisselaar zelfs in de meterkast.
Nu toch onderwerp geluid naar voren is gekomen wil ik vragen of jullie ideeën hebben om het geluid van de buitenunit te reduceren. Was zelf aan het denken aan een kast om de unit te bouwen (voldoende ruimte) en de zijde naar de straat (dus waar geen buren zitten) open laten zodat er voldoende luchtstroom is. De binnenzijde van de kast bekleden met geluidsabsorberend materiaal. Of kunnen jullie nog andere oplossingen bedenken buiten het verplaatsen van de unit.
De buren hem voornamelijk last van het monotone geluid in de avond/nacht als het wat stiller/rustiger is buiten. Nu moet ik wel zeggen dat de buren enkele beglazing hebben (dat helpt ook niet tegen geluidsreductie).
5760 WP ET-Solar met SB 5000-tl21 en 4080 WP Yingli met StecaGrid Coolcept 3600, ZW, 20gr hellend dak, Zonneplan nexus 20 kWh, Warmtepomp 14Kw Waterstage HT