Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verder geen doelen ofzo, volgend jaar maar eens een bekende berg beklimmen in Frankrijk.
Zou de search eerst eens gebruiken. Kan me herinneren dat er in dit of oudere topics veel over gezegd is (dat bepaalde merk).rvinke schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:30:
Heeft een van jullie ervaring met een Thule Raceway? Ik wil graag een fietsdrager, maar ik heb geen trekhaak, en de Raceway ziet er op zich stabiel uit. De reviews online zijn allemaal nogal summier, dus ik ben wel benieuwd of iemand van jullie 'm heeft.
Vanmiddag ondanks dat het niet zo uitkomt toch even een uurtje op de fiets gestapt. HEERLIJK, wat kan dat een mens goed doen zeg, ondanks de warmte en ontstoken teen genoten ervan
Of Kelvin lumendreamscape schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:01:
[...]
In dat Fabia-topic had je het nog over kilolitermeters, maar inmiddels zijn het al Kelvinlitermeters geworden. Da's best vreemd.
Niet heel lullig bedoeld hoor, maar je ziet toch overal dat men kilometer als 'km' schrijft?
Voor Kelvinlitermeters zou die het zo moeten opschrijven [K][l][m]
Maar goed even on-topic haha.
Gisteren naar de fysio geweest voor m'n linkerknie die toch nog een beetje problemen geeft. Niet tijdens het fietsen maar wel erna. Fysio heeft allemaal testjes uitgevoerd, rekken strekken buigen etc..... om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Er kwam uit dat het sowieso niet aan de meniscus ligt en de andere testjes waren eigenlijk ook goed. Hij dacht dus aan een ontsteking, daarna heeftie het probleem gedeelte met een soort TENS apparaat behandeld. HumanTecar heet het.
Ook maar even pauzeren totdat de ontsteking echt weg is. Dus dan doen we dat maar hé. Volgende week weer voor een behandeling.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
Achteraf had ik wat harder moeten trappen dan was 35 gemiddeld ook mogelijk geweest
http://www.strava.com/activities/196281927/analysis
Thanks uitgebreide site met veel infoMicrokid schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:36:
Hier staat veel info over onderhoud: http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/
Zo stond het er misschien niet, maar inderdaad na de winter bedoelde ik ookEvianon schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:26:
Je cassette en ketting vervangen kun je misschien beter na de winter doen, als je in de winter nog eens gaat fietsen en het een beetje koud is (geweest) ligt er soms nog pekel en dat sloopt je ketting enorm. Kun je 'm beter in de lente vervangen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Dat je je het lazerus zweet klopt (in mijn geval) inderdaad. Maar als het echt bagger weer is kan je iig toch ff stukkie fietsen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:12:
^^ ja, nu ik mijn Cateye-spullen binnen heb en weet hoe goed je verlicht kunt zijn, zie ik ook geen reden meer om een Tacx aan te schaffen. Je zit binnen, je hebt geen tegenwind dus je zweet je volgens mij kapot, je zit vast gemonteerd...blegh. Gewoon doorrijden in de duisternis dus, en als het echt niet meer gaat dan ga ik wel hardlopen. Buiten zijn in me toch wel veel waard, je zit toch al zo'n 50 uur per week in zo'n grafkantoor.
Wat betreft het vastzitten, ik heb zelf een tacx antares en daar zit je niet vast, het is even wennen in het begin zodat je er niet afrijd, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt is het goed te doen

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
echt balen van die korte avonden, die avondritjes vind ik het mooiste van het wielrennen!
Verwijderd

Klopt, op 300m van mijn huis zit een viaduct de snelweg over, daarna zit ik in het buitengebied. Ben het hele ritje geen stoplicht tegengekomen.coen76 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:25:
Dat is een mooi gemiddelde. Dan woon je waarschijnlijk dicht bij de rand van de stad? Bij hele korte ritjes moet ik juist extra hard fietsen om nog op zo'n gemiddelde uit te komen.
echt balen van die korte avonden, die avondritjes vind ik het mooiste van het wielrennen!
Verwijderd
Zelf centrum van Rotterdam maar Rottemeren, Midden-Delfland en de IJssel zijn goed te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:43:
Dat is inderdaad wel fijn. Ik woon zelf ook aan de rand van de stad (Rotterdam). Vanuit mijn huis is het ~5 minuten knallen en dan zit ik in Midden-Delfland, dus (relatieve) natuur. Alleen even door het dorpskerntje bij Overschie dat nu helaas is opgebroken dus je moet even over wat plankjes karren.
Ja was gisteren op live op eurosportNixo schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:05:
Kan geen beelden vinden maar het werelduurrecord is eraan Voigt heeft een uur lang gemiddeld 51 km/h geredenen
http://nos.nl/artikel/700...tert-werelduurrecord.html
discussie hier
[Wielrennen] Centraal discussietopic
Spicy!
Wat betreft buiten fietsen in de winter sluit ik mij aan bij de 'bikkels'. Lampje op de fiets en lekker gaan.
Over goed licht gesproken: vandaag helaas te horen gekregen dat de Volt700 pas leverbaar is in week 4 van 2015!Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:02:
Goed licht kopen, dan maakt het niet meer zoveel uit dat het donker is en zit je niet meer zo op hete kolen aan het eind van de werkdag

Dus maar besloten om voor de Volt300 te gaan
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 19-09-2014 22:12 ]
Vrouwlief moet morgenochtend werken, én misschien één van de laatste zaterdagochtenden dat het ook mooi weer is...dus zit te denken om eens te proberen een Strava Grand fondo te halen
Ga denk starten in Rijnsburg en dan langs de A4 naar de Lisserdijk en die afrijden tot ongeveer bij Vos fietsen (heet dan weer zwanenburgerdijk). Daar zag ik dat je kunt oversteken, en dan omhoog langs de houtrakkerweg langs houtrak ofzo? Geen idee verder dus als iemand nog tips heeft die richting op
Yes, met Sanquin (Oranje shirts). Ik denk wel dat we iets later vertrekken, maar dan haal ik je wel in ;-)DDX schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:12:
Mochten mensen nog de DTD rijden komend weekend, 8:15 verzamelen op de Dam.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Mocht ik kiezen voor een x25, moet ik dan mijn binnenbanden ook vervangen?
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Je rijdt dus met 'zachtere' banden rond.
Ik zou het een keer uitproberen, er zijn geen nadelen tov de 23mm. Rolweerstand verhaal is getest en je merkt er niks van. De prijs is ook hetzelfde voor de banden en je hoeft geen andere binnenbanden.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Prepare for unforeseen consequences
[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 20-09-2014 13:59 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Na 30 km was me wel duidelijk dat de 130km echt niet ging lukken, fysiek gewoon nog te moe van de afgelopen week, pech. Dus maar besloten gewoon een mooie rit te maken,
Aangekomen op de Lisserdijk begon de dichte mist, alles zeiknat, regende gewoon van mijn helm af, erg last van gehad van die mist
Rond 10u trok het langzaam weg, ademt een stuk fijner. Ondertussen Cadans sensor er mee gekapt, later viel ook mijn HR-band weg
Toen dus richting Noordzeekanaal om de pont te bekijken en DDX zijn tip gedaan en naar Spaarndam gereden, erg mooie omgeving
Al met al zo'n 91km gepakt maar wel gesloopt, wel van genoten
http://www.strava.com/activities/196905044
[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 20-09-2014 19:12 ]
Ben vorige maand gaan rijden met 25mm, vind het lekker rijden wat minder zoekend gevoel van je band.Pater schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:06:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 700x23 en de 700x25? Ik moet namelijk mijn oude Continental GP4000s na 4.200 km gaan vervangen (de toplaag begint af te bladderen) en ik zie dat deze aangeboden wordt in formaat x23 en x25. Wat is verstandig om te doen? Ik ben heel tevreden met mijn x23, levert de x25 nog wat op?
Mocht ik kiezen voor een x25, moet ik dan mijn binnenbanden ook vervangen?
Vanmiddag reed ik voor het eerst weer over een grind/zand pad. ongeveer 500m hier voelde ik het grootste verschil, lekker stabiel ook door lagere luchtdruk nu 7bar ipv 8bar.
Vind 4.200km wel erg kort trouwens voor conti gp 4000s. ik heb mijne nu onder me reserve wielen geplaatst. Die hebben beide 12.000+ km gereden en zeker de voorband kan nog wel 4000km mee.
(Misschien komt het omdat ik zelden in de regen fiets?)
Spicy!
12k km's
Die 4.200 km is wat ik dit jaar gefietst heb. Ik heb ze volgens mij halverwege vorig jaar erop gezet, dus volgens mij mag er nog 2k aan kilometers erop. Maar dat weet ik niet zeker.jekker schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:45:
[...]
Ben vorige maand gaan rijden met 25mm, vind het lekker rijden wat minder zoekend gevoel van je band.
Vanmiddag reed ik voor het eerst weer over een grind/zand pad. ongeveer 500m hier voelde ik het grootste verschil, lekker stabiel ook door lagere luchtdruk nu 7bar ipv 8bar.
Vind 4.200km wel erg kort trouwens voor conti gp 4000s. ik heb mijne nu onder me reserve wielen geplaatst. Die hebben beide 12.000+ km gereden en zeker de voorband kan nog wel 4000km mee.
(Misschien komt het omdat ik zelden in de regen fiets?)
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Eens, maar als er sprake is van een bepaald doel qua fietsen, dan is een Taxc soms toch een uitkomst. De grootste winst qua training voor een doel in de zomer ligt in de wintermaanden. Duisternis is dan één ding, maar de wegen kunnen ook meerdere weken onbegaanbaar zijn door sneeuw. Ook kan het dermate koud zijn, zeker 's avonds, dat fietsen (voor mij) geen optie meer is. Ook hardlopen in de sneeuw is niet ideaal, ondanks dat het best leuk is, nog los van het feit dat je door hardlopen niet per se beter gaat fietsen. Kortom, zonder echt serieuze ambities kun je heel goed zonder Taxc, met is het soms een noodzakelijk kwaad.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:12:
^^ ja, nu ik mijn Cateye-spullen binnen heb en weet hoe goed je verlicht kunt zijn, zie ik ook geen reden meer om een Tacx aan te schaffen. Je zit binnen, je hebt geen tegenwind dus je zweet je volgens mij kapot, je zit vast gemonteerd...blegh. Gewoon doorrijden in de duisternis dus, en als het echt niet meer gaat dan ga ik wel hardlopen. Buiten zijn in me toch wel veel waard, je zit toch al zo'n 50 uur per week in zo'n grafkantoor.
Wat banden betreft, na 1.100 km reed ik met mijn GP4000 SII al weer lek. Een steentje. Domme pech natuurlijk, maar wel iets wat je met nieuwe banden hoopt te missen.
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 21-09-2014 12:58 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
ahhhhhrggggg , check het net te laatMicrokid schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:58:
Wellicht interessant: bij DealDonkey is vandaag de Mio Cyclo 300 Benelux fietscomputer in de aanbieding, van 249,95 voor 99,95.

www.degroot-it.nl
Na een stevige fietsrit kom je vol voldoending en energie thuis, douche, eten, drinken en dan ga je op de bank zitten... Ik stort dan compleet in, moe hoofdpijn en rest van de dag/avond heb je niets meer aan me.
Vreemd want ik fiets al jaren en dit nog nooit zo gehad. Ook als ik hardloop (2-3X in de week) heb ik hier geen last van. Kan er zelf niet echt een logische verklaring voor verzinnen maar lol van fietsen gaat wel beetje verloren zo.
[ Voor 23% gewijzigd door Graham op 21-09-2014 14:23 ]
Verder bidon water leeg gedronken tijdens de rit, bij thuiskomst flinke plens water en gebakken eitje op brood.
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 21-09-2014 15:12 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Vandaag bij Decathlon de Tacx T3350 op de kop getikt voor 126.95!
Goedkoper ben ik hem nog niet tegengekomen
Helaas geen Graham bij de start, en Mark die via strava had laten weten mee te willen fietsen ook niet gezien bij start helaas.
Dus toen maar solo ritje van gemaakt, reed te hard om bij groepjes aan te haken.
En ben ook niet ingehaald
Dam tot Dam zelf 33.5km/u gemiddeld.
M'n vader reed de 105km dus met hem naar/van de start gereden. (wel mooi getimed dat we beide rond zelfde tijd weer op Dam waren)
In Amsterdam is het wel even filerijden zoals MrAngry aangeeft, maar hoort er idd bij.
Wat irritanter is dat veel fietsers op dijkjes tussen Wormer/Alkmaar met 5 man naast elkaar gaan rijden zodat je amper kan inhalen.
http://www.strava.com/activities/197484480
Sluit ik me bij aan. Neem een bidon sportdrank mee ipv water of twee bidons. 1 met water en 1 met sportdrank (oa met suikers, zouten, elektrolyten) en wissel daar tussen. Zouten zijn ook belangrijk. Daarnaast eet iets om de ~45 minuten op de fiets, ook al heb je geen honger!argro schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:02:
Qua eten zie ik wel zoet, maar weinig tot geen zout. Misschien is dat de oorzaak? Neem eens een bidon sportdrank mee in plaats van water. Overigens is 1 bidon (0,5 of 0,75 liter?) water in ca. 2,5 uur ook eerder te weinig dan voldoende.
Netjes hoor. Hopelijk heb je mijn sms wel gehad? Vond het zelf klote dat ik niet kon. Maar goed nachtdienst (niemand kunnen vinden om het over te nemen) en dus een paar keer waker geworden heb ik maar weinig kunnen slapen. Uiteindelijk om 12 uur wakkerDDX schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:39:
Lekker windje bij de Dam tot Dam. (kracht 5/6)
Helaas geen Graham bij de start, en Mark die via strava had laten weten mee te willen fietsen ook niet gezien bij start helaas.
Dus toen maar solo ritje van gemaakt, reed te hard om bij groepjes aan te haken.
En ben ook niet ingehaald
Dam tot Dam zelf 33.5km/u gemiddeld.
M'n vader reed de 105km dus met hem naar/van de start gereden. (wel mooi getimed dat we beide rond zelfde tijd weer op Dam waren)
In Amsterdam is het wel even filerijden zoals MrAngry aangeeft, maar hoort er idd bij.
Wat irritanter is dat veel fietsers op dijkjes tussen Wormer/Alkmaar met 5 man naast elkaar gaan rijden zodat je amper kan inhalen.
http://www.strava.com/activities/197484480
Je zat natuurlijk op de fiets toen ik sms'de. Had niet anders verwacht.DDX schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:57:
Ja zag hem toen ik bij start stond te wachten.
Hoe bevalt de tacx?Magic666 schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:35:
wat is er dan drama?
Vandaag bij Decathlon de Tacx T3350 op de kop getikt voor 126.95!
Goedkoper ben ik hem nog niet tegengekomen
...
Voelt stevig aan dat wel! Helaas heb ik een drukke week voor de boeg en kom ik er pas volgend weekend aan toe om de fiets erop te zetten
En op de tacx website staan ook wat trainingsschemas, wel leuk om een keer uit te proberen.
Punctuality is the politeness of kings
Ja erg bekend. Moe wisselt nog wel eens maar smiddags een uurtje slapen, klinkt bejaard maargoed helpt mij iig erg goed aangezien het zaterdags altijd laat wordCrazyanz schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:41:
Iemand die dit herkend:
Na een stevige fietsrit kom je vol voldoending en energie thuis, douche, eten, drinken en dan ga je op de bank zitten... Ik stort dan compleet in, moe hoofdpijn en rest van de dag/avond heb je niets meer aan me.
Vreemd want ik fiets al jaren en dit nog nooit zo gehad. Ook als ik hardloop (2-3X in de week) heb ik hier geen last van. Kan er zelf niet echt een logische verklaring voor verzinnen maar lol van fietsen gaat wel beetje verloren zo.

En hoofdpijn komt bij mij vrijwel altijd door drinken. Gisteren tijdens 91km had ik 2x 750ml mee die niet helemaal op gegaan zijn. Voelde na het douchen de hoofdpijn al heel licht opkomen en had ook echt dorst (op de fiets niet). Dus de hele dag als een malle gezopen
Vandaag voor de 2e keer een cassette gemonteerd en gemonteerd. Had van de week al "geoefend" met mijn Tacx-wiel en met een zweep en een cassette sleutel is dat echt peanuts
De degreaser van de Decathlon ook op 2 cassettes geprobeerd en werkt echt heel goed ! Ketting in de lampenolie en grote tanden met een doek schoongemaakt. derrie wieltjes ook veel bagger (en een stuk draad

Shiny na bijna 3K
[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 21-09-2014 23:29 ]
Vanavond een Garmin 810 bundeltje ophalen en hopelijk tijd om het ook nog te monteren. Kan ik eindelijk in onbekend gebied gaan fietsen zonder bang te zijn om te verdwalen
Op dit moment ziet mijn fiets er zo uit:

En hoe die er uiteindelijk uit moet gaan zien:

Voor mezelf had ik het volgende lijstje gemaakt met punten die ik wil aanpassen
- Allereerst de aandrijving, van downtube shifters naar STI shifters. Dit is vooral ook uit praktische overwegingen. Ik vind het frame schakelen niet erg gemakkelijk werken en dit maakt dat ik tijdens ritten nauwelijks schakel.
- Hierna wil ik de zadelpen en het zadel vervangen voor de combinatie zoals op de onderste foto. Rond dezelfde tijd wil ik dan waarschijnlijk ook de voorvork en de stuurpen vervangen.
- Pas later ben ik van plan de velgen te vervangen, dit vooral door de forse prijs.
Nu begint de eerste aanpassing, de aandrijving, al met een hoop vragen. Op dit moment zit er een 7 speed casette op m'n fiets en dit schijnt niet lekker samen te gaan met moderne 10 of 11 speed Shimano shifters. Na een paar dagen onderzoek op verschillende sites kwam ik tot de volgende 3 mogelijke oplossingen:
- Shimano schijnt 7 speed shifters te hebben. Deze zijn nu dus zeer moeizaam te verkrijgen, maar als ik die weet te vinden (tweedehand o.i.d.) zou dit moeten werken? Op YouTube kwam ik een filmpje tegen van een man die op deze manier zijn downtube shifters verving voor sti shifters :
YouTube: How To Convert From Downtube Shifters To STI Shifters (Brifters) On Vintage Bike .
Op Ebay worden wel 7 speed shifters aangeboden, zoals deze:
http://www.ebay.com/itm/S...fters&hash=item540ee64ede
Of deze: http://www.ebay.com/itm/S...fters&hash=item4627e912fc
De shimano tourney is redelijk gunstig geprijst, zou dit werken op mijn fiets?
- Het vervangen van de 7 speed casette voor een 10 speed casette, waarschijnlijk dan dus ook de derailleur vervangen. Mijn lijkt dat er niet zonder meer plek is voor een 10 speed casette zonder het frame bij te buigen (wat niet zal kunnen met een magnesium frame). Zou er genoeg plek ontstaan als ik bijvoorbeeld de achtervelg vervang door een smaller model?
- Het laatste wat ik tegen kwam was een opmerking waar werd gezegd dat 8 speed SRAM shifters werken met 7 speed Shimano casettes. Ik weet alleen niet in hoeverre dit ook waar is.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Niet eens de KOMDDX schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:51:
Toch leuk :
[afbeelding]
Lekker gemiddelde hartslag ook

Jij bakt er ook echt niks van
Afgelopen weekend 3 tochten gemaakt in de Ardennen met 4Discycle, een christelijke organisatie die fysieke inspanning koppelt aan geestelijke verdieping. Afgezien van de uitfietsdag (gisteren, één groot waterballet) hebben we echt superweer gehad. Weinig wind en heerlijke temperatuur.
Uiteindelijk 280km gemaakt met > 5000hm, verdeeld over drie ritten:
Dag 1: 91km, 1600hm - http://www.strava.com/activities/196604417
Direct aan het begin van de rit al koud aan de langste klim van de dag begonnen, van Coo via La Gleize de Rosier op. De benen voelden prima, die klim liep lekker en dus meteen een mooie opwarmer voor de rest van de rit. Vrij snel daarna volgde de Col du Maquisard, een prima klim zonder extreme stijgingspercentages met goed asfalt. Die ben ik volle bak omhoog geknald, en dat ging nog best prima, maar na de col die vrij snel daarna volgde (vanuit het dorpje Theux) hield het vrij snel op met het straffeloos in het rood omhoog knallen. De klimmetjes daarna gingen meer rond het omslagpunt en dat bleek beter vol te houden. Geen cols van naam meer, maar toch al wel een aardige voorbode voor de rit van dag 2.

Dag 2: 149km, 3025hm - http://www.strava.com/activities/197078095
Ook op de tweede dag mochten we direct weer vol aan een klim beginnen; dezelfde bergkam als de Rosier, maar dan vanuit Stoumont omhoog. Ik had besloten om de hele dag gedoseerd te rijden, omdat ik mezelf de dag ervoor toch wat overschat bleek te hebben. Na wederom de Maquisard reden we door naar Remouchamps voor de Redoute. Mooie PR gezet daar, terwijl ik toch pas halverwege echt gas ging geven. Voor het stuk vanaf het viaduct t/m het bankje een eervolle tweede plaats in het Strava GoT leaderboard, op ruim een minuut achter frankknopers, maar dat is geen schande vind ik
Daarna volgde de Cote de Chambralles, die toch stevig pijn doet met de Redoute nog in je benen. Gelukkig vlakt hij na een paar steile stukken steeds weer even af, waardoor je deze nog goed in D3 kunt rijden.
Mooi uitzicht bovenop ook:

Na een stukje vlak volgde achtereenvolgens de wat langere beklimmingen van de Cote de Kin, een klim waarvan ik de naam niet meer weet, en de Cote de Bru (mooi!). Daarna kwam de saaie, maar heerlijk lopende beklimming van de Ancienne-Barriere. Perfect en breed asfalt en 5km lang een nagenoeg gelijkblijvend stijgingspercentage van 5%. Zo kom je ze niet vaak tegen, in de Ardennen
Na nog weer wat cols zonder naam begon het echte werk, om te beginnen de Cote de Wanne. Mijn eten van een klein half uurtje daarvoor was niet echt goed gevallen, dus ik begon niet al te fris aan de klim. Ik had 'm nog nooit gereden, maar ik wist wel hoe hij liep en was van plan om de eerste pukkel rustig aan te doen, om vervolgens in de korte afdaling volle bak te gaan zodat ik het tweede gedeelte van de Wanne flink wat meters omhoog kon pakken met hoge snelheid. Dat liep echter anders; een auto haalde me in vlak voor de afdaling en bleef voor me hangen met lage snelheid zonder dat ik er voorbij kon. Oftewel: direct vanaf de voet van het tweede stuk mocht ik al naar m'n kleinste verzet. Als je bijna boven bent en rechtsaf het bos in rijdt, vind je wat verkoeling en kon ik weer wat op adem komen. Wetende dat het lastigste van die dag nog moest komen, heb ik het daar nog zo rustig mogelijk gedaan.
Want na slechts 1 gevaarlijke afdaling doemde de Stockeu op. Ook die had ik nog nooit gereden, maar ik wist vooraf wel dat de Redoute kinderspel is vergeleken met dit kreng. En dat bleek ook wel

Na de verschrikkelijk slechte afdaling volgde een korte (maar heel vervelende) tocht over de kasseien van Stavelot, direct gevolgd door de draak van een beklimming van de Haute Levee. Ook waanzinnig steil, zeker de eerste kilometer, en erg gevaarlijk vanwege de rijbaanscheiding in het midden en allerlei verkeer dat zich niks aan lijkt te trekken van fietsers. Pas na de S-bocht gaat het afvlakken, en kom je op een lang stuk vals plat uit. Daarna was het gelukkig nog 1 keer afdalen, en beklommen we de laatste horde van de dag: de Cote du Rosier vanaf de klassieke kant. Ik was weer redelijk hersteld inmiddels, en die klim heb ik rustig in D2 kunnen oprijden. Erg mooie klim trouwens.
Dag 3: 39km, 455hm - http://www.strava.com/activities/197385389
De laatste dag stond in het kader van uitfietsen. Gelukkig maar, want het plensde van de regen. Niet al te druk gemaakt dus, en na afloop van de rit kon ik goed merken dat hersteltrainingen écht zin hebben.
Al met al een mooi weekend, dat wordt weer afkicken hier in ons platte polderlandschap
Schuld van Graham, ik moest dit stuk alleen knallen. (met soms even iemand in m'n wiel)Pelle schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:23:
[...]
Niet eens de KOM
Jij bakt er ook echt niks van
Terwijl alle mensen boven me in groepjes reden
Zag je ritten al op strava verschijnen, lekker gefietst dusUiteindelijk 280km gemaakt met > 5000hm, verdeeld over drie ritten
Krijg ik echt nooit het einde van te horen heDDX schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:27:
[...]
Schuld van Graham, ik moest dit stuk alleen knallen. (met soms even iemand in m'n wiel)
Terwijl alle mensen boven me in groepjes reden
Komen er nog interessante tours dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 22-09-2014 14:30 ]

Tijdens de Waalse Pijl krijg je 'm ook voor kloten, met al flink wat andere zooi in de benen (veel van wat jij ook hebt gedaan, onder meer Maquisard, Redoute, Chambralles, l'Ancienne Barrière, Roche à Frêne en Cote de St Jacques). En als klap op de vuurpijl na de Stockeu nog eens de Wanne gevolg door de Thier de Coo, ook al zo'n vreselijk kreng. En als je dan denkt dat je er bent heb je het mis, want daarna mag je nog de Haute Levée op en tot slot nog de Rosier.
Ik heb er nu al weer zin in....
http://wtchouten.nl/index...article&id=130&itemid=252
Heb die vorig jaar ook gefietst, was best leuke route.
Daarna zijn het allemaal MTB tochten
Of gewoon zelf route uitzetten natuurlijk.
Wat voor frame is dat?RalphvR schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:34:
Ik ben van plan de komende tijd een serie aanpassing aan mijn fiets te maken. De inspiratie komt van een foto van mijn model fiets die ik tegen kwam op een forum.
Op dit moment ziet mijn fiets er zo uit:
[afbeelding]
En hoe die er uiteindelijk uit moet gaan zien:
[afbeelding]
Voor mezelf had ik het volgende lijstje gemaakt met punten die ik wil aanpassen
- Allereerst de aandrijving, van downtube shifters naar STI shifters. Dit is vooral ook uit praktische overwegingen. Ik vind het frame schakelen niet erg gemakkelijk werken en dit maakt dat ik tijdens ritten nauwelijks schakel.
- Hierna wil ik de zadelpen en het zadel vervangen voor de combinatie zoals op de onderste foto. Rond dezelfde tijd wil ik dan waarschijnlijk ook de voorvork en de stuurpen vervangen.
- Pas later ben ik van plan de velgen te vervangen, dit vooral door de forse prijs.
Nu begint de eerste aanpassing, de aandrijving, al met een hoop vragen. Op dit moment zit er een 7 speed casette op m'n fiets en dit schijnt niet lekker samen te gaan met moderne 10 of 11 speed Shimano shifters. Na een paar dagen onderzoek op verschillende sites kwam ik tot de volgende 3 mogelijke oplossingen:
- Shimano schijnt 7 speed shifters te hebben. Deze zijn nu dus zeer moeizaam te verkrijgen, maar als ik die weet te vinden (tweedehand o.i.d.) zou dit moeten werken? Op YouTube kwam ik een filmpje tegen van een man die op deze manier zijn downtube shifters verving voor sti shifters :
YouTube: How To Convert From Downtube Shifters To STI Shifters (Brifters) On Vintage Bike .
Op Ebay worden wel 7 speed shifters aangeboden, zoals deze:
http://www.ebay.com/itm/S...fters&hash=item540ee64ede
Of deze: http://www.ebay.com/itm/S...fters&hash=item4627e912fc
De shimano tourney is redelijk gunstig geprijst, zou dit werken op mijn fiets?
- Het vervangen van de 7 speed casette voor een 10 speed casette, waarschijnlijk dan dus ook de derailleur vervangen. Mijn lijkt dat er niet zonder meer plek is voor een 10 speed casette zonder het frame bij te buigen (wat niet zal kunnen met een magnesium frame). Zou er genoeg plek ontstaan als ik bijvoorbeeld de achtervelg vervang door een smaller model?
- Het laatste wat ik tegen kwam was een opmerking waar werd gezegd dat 8 speed SRAM shifters werken met 7 speed Shimano casettes. Ik weet alleen niet in hoeverre dit ook waar is.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Dat wordt sowieso dan wat zelf uitzetten aangezien ik dit weekend al de Ronde van Noord (amateurrace) in Rotterdam rij. Overigens staat hier nog wel wat tussen na dit weekend --> http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx#resultsDDX schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:18:
[...]
http://wtchouten.nl/index...article&id=130&itemid=252
Heb die vorig jaar ook gefietst, was best leuke route.
Daarna zijn het allemaal MTB tochten
Of gewoon zelf route uitzetten natuurlijk.
Ik heb afgelopen weekend een racefiets gehuurd wat goed is bevallen. Ik wil dus rustig aan gaan oriënteren op een fiets voor een paar 100 euro. Nu heb ik en aanbod gekregen voor onderstaande fiets met fulcrum velgen en 105/ultegra afmontage. Ik kan hem voor 200 euro overnemen. Schakelt en remt lekker, wielen recht.

Goede deal of verder kijken? Jaartal weet ik niet, kleurstelling is ook wel..verfrissend
Het stuur staat voor mij overigens te laag, kijken wat ik daarmee kan doen. Kon niet omhoog schijnbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door THxZ0NE op 22-09-2014 16:03 ]
Leuk om te lezen, ik heb vorig jaar ook de Waalse Pijl toertocht gedaan en de meeste heuvels komen bekend voor idd. Moest je die Redoute nou echt 1s sneller rijden dan ik?Pelle schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:23:
... mooi verhaal ...
Iets anders: ik lees veel over fietslampen hier en wil er zelf ook één voor avondritjes. Ik heb volgens mij twee opties: een lamp uit China met externe accu (DX of eBay ofzo) of zo'n Cateye die een paar mensen boven mij hebben. Welke moet ik nemen en waarom? Het gaat me met name om het goed verlichten van de weg voor me, wanneer er geen straatverlichting is. Gezien word je met een goede led ook wel.
Ik ben natuurlijk wel selectief geweest in het segmentje dat ik heb gepost jaTheLemon schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:32:
Leuk om te lezen, ik heb vorig jaar ook de Waalse Pijl toertocht gedaan en de meeste heuvels komen bekend voor idd. Moest je die Redoute nou echt 1s sneller rijden dan ik?(gelukkig was ik op de gehele klim nog sneller)

Moet wel zeggen dat ik ook echt pas vanaf het viaduct tempo ben gaan rijden; in de bebouwde kom reden we nog gewoon als groep.
Zelf ben ik net als DDX voor Lezyme lampjes gegaan. Al heb ik niet hetzelfde als hij, maar de Femto Drive achter en voor Macro Drive. Lamp achter vind ik toch ook wel handig zodat ik gezien wordt. Voor is de Macro Drive prima voor lange ritten en laad makkelijk op via USB. Zelf had ik ook geen zin in een externe batterij. Ik rij misschien voornamelijk rond Rotterdam maar heb ook een rit gemaakt vanuit Zeeland naar Rotterdam door de polder en daar was deze setup ook prima voor.TheLemon schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:32:
Iets anders: ik lees veel over fietslampen hier en wil er zelf ook één voor avondritjes. Ik heb volgens mij twee opties: een lamp uit China met externe accu (DX of eBay ofzo) of zo'n Cateye die een paar mensen boven mij hebben. Welke moet ik nemen en waarom? Het gaat me met name om het goed verlichten van de weg voor me, wanneer er geen straatverlichting is. Gezien word je met een goede led ook wel.
Mijn voornaamste eisen (na wat slechtere lampen) waren absoluut geen losse accu, en een goede verdeling van het licht ipv 1 hotspot en dan de randen van de weg amper kunnen zien, om beter op volledig donkere wegen te kunnen fietsen.
Hij kost wat meer (~€90), maar daar krijg je een kwalitatief ding voor terug. De beloofde accu-tijd wordt makkelijk gehaald, en opladen is eenvoudig met USB aansluiting. Verder ook handig los en vast te klikken aan je stuur met een magneetje, zonder dat je er een standaardje o.i.d. aan vast hoeft te schroeven.
De padding bestaat uit een soort schuin en een soort mesh eroverheen. Nu laat die mesh los van de padding, lelijk en niet erg comfortabel.
Is dat normaal? Persoonlijk vind ik het vrij snel want de helm is pas een paar maanden oud (Carrara helm van €100). En tegen zweet/vocht hoort die padding toch te kunnen ?
Met mijn oude 705 heb ik lang geklooid. Met GPX-tracks waren nooit een succes. Of hij houdt ineens op met aanwijzingen geven of na een stop wil hij naar een eerder punt terug, drama.Na veel lezen op fora ben ik tot TCX-routes met custom waypoints gekomen. Die kun je automatisch laten genereren door Gpsies. Iese siempel.
Ik was dus benieuwd hoe dit met de 810 zou gaan. OFM kaarten erop gezet en een GPX-track hier in de wijk bij elkaar geklikt. Resultaat: hij wil me naar het eindpunt navigeren. Paar keren geprobeerd. Op fora lees ik (nu pas!) dat veel mensen precies hetzelfde resultaat krijgen. WTF? Korte GPX-track gemaakt waar het begin- en eindpunt verder uit elkaar liggen. "Ga naar eindpunt".
Dat is frustrerend! Massa's mensen blijken te worstelen met turn-by-turn navigatie. Enkele mensen hebben van Garmin te horen gekregen dat het aan OpenStreetMap ligt en dat ze maar de Garmin kaarten moeten kopen. Op het eerste gezicht lijkt dit kletspraat, maar aangezien ik Benelux op internet kon "vinden" leek het me een poging waard.
Gisteren dus op pad met een GPX-track, ditmaal een heel lange van 108km, in combinatie met Garmin-kaart. Tot mijn verbijstering ging dit goed. Keurige turn-by-turn navigatie. Op een gegeven moment heb ik zelfs de route gestopt en opnieuw gestart. Aanvankelijk wilde ie direct naar het eindpunt toe maar na enkele honderden meters pikte ie toch weer op waar ik was.
Twee mogelijkheden:
1. Het komt omdat dit een superlange route was en het eindpunt ditmaal echt 3km van het beginpunt lag.
2. De boefjes van Garmin hebben het echt voor elkaar dat turn-by-turn navigatie alleen goed functioneert op hun eigen kaarten. Ik heb me niet verdiept in de techniek zelf maar theoretisch kan dit.
Hoe doen anderen dit op hun 810?
Overigens: Strava
Geen tbt, maar gewoon lijntje op kaart volgen.
Vanavond ketting vervangen, tooltje met 0.75 viel erin en 1 nog net niet.
Dura-Ace 7901 ketting, heeft het 9563km uitgehouden
Nieuwe ketting erop en 62km gereden, slaat niets over. (cassette en bladen zitten inmiddels op de 14k)
En nog een actiefoto van gisteren:

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 23-09-2014 00:32 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zou zeggen dat dit gewoon onder garantie valt.sapphire schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:48:
Ik zit net naar mijn helm te kijken, die is afgelopen zaterdag zeiknat geworden door mist en zweet.
De padding bestaat uit een soort schuin en een soort mesh eroverheen. Nu laat die mesh los van de padding, lelijk en niet erg comfortabel.
Is dat normaal? Persoonlijk vind ik het vrij snel want de helm is pas een paar maanden oud (Carrara helm van €100). En tegen zweet/vocht hoort die padding toch te kunnen ?
Panding los kopen is ook nog een optie.
--
Vandaag op de weg terug van werk ging alles wel behoorlijk kraken. Zag dat de cassette iets bewegelijker is dan normaal. Hoe zwaarder ik schakelde hoe meer gekraak, dus heel licht naar huis. Misschien toch eindelijk "het kraakje" gevonden dan, zie https://flic.kr/p/p4LKtF
Ja, herberekenen moet uit idd
Mijn volgende test wordt een fatsoenlijke tocht met OFM. Het kan ook nog zijn dat TBT gewoon niet goed werkt op hele korte routes. Wordt vervolgd.
Holy shit, die zit wel heel erg los. Heb je het al losgehaald? Met mazzel schroef je die body weer vast en met pech heb je je body of zelf je naaf gesloopt.Graham schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:00:
[...]
Vandaag op de weg terug van werk ging alles wel behoorlijk kraken. Zag dat de cassette iets bewegelijker is dan normaal. Hoe zwaarder ik schakelde hoe meer gekraak, dus heel licht naar huis. Misschien toch eindelijk "het kraakje" gevonden dan, zie https://flic.kr/p/p4LKtF
Net terug van een uiteindelijk kort ritje. KOUD
Snap nu ook waarom ( was het nou DDX of Havanna?) een bib knicker over zijn nanoflex beenstukken draagt. Je krijgt met alleen nanoflex beenstukken nog best koude kniën!
Na 15km brak het zonnetje wel door maar kwam ik er achter dat mijn bidons nog op het aanrecht stonden, dus maar terug gereden.
Ach goed begin van de ochtend zullen we maar zeggen, plus even gevoeld hoe heerlijk een schoone aandrijving weer rijd
Verwijderd
Ik ontdekte ook meteen dat de clip waarmee je de Omni5 op de band van een zadeltasje kunt bevestigen niet echt heel solide zit....bij de eerste verkeersdrempel met 35 stuiterde-ie er meteen af, vervolgens heb ik bijna een kwartier langs de waterkant in het stikdonker lopen zoeken met m'n Volt300 als zaklantaarn
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 09:30 ]
Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar zelf heb ik ook een tijdje gekeken naar 2de hands fietsen. Deze fiets lijkt mij nog redelijk aktueel. Als alles gewoon goed functioeerd, of met een servicebeurt te maken is dan lijkt het mij een heel redelijk bedrag.THxZ0NE schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:59:
Hoi tweakerracers,
Ik heb afgelopen weekend een racefiets gehuurd wat goed is bevallen. Ik wil dus rustig aan gaan oriënteren op een fiets voor een paar 100 euro. Nu heb ik en aanbod gekregen voor onderstaande fiets met fulcrum velgen en 105/ultegra afmontage. Ik kan hem voor 200 euro overnemen. Schakelt en remt lekker, wielen recht.
[afbeelding]
Goede deal of verder kijken? Jaartal weet ik niet, kleurstelling is ook wel..verfrissendniet geheel MN smaak dus
Het stuur staat voor mij overigens te laag, kijken wat ik daarmee kan doen. Kon niet omhoog schijnbaar.
Verwijderd
Dat was ik, maar als je dat met huidige temperaturen al nodig hebt vraag ik me af wat je straks in winter aan moetsapphire schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:08:
Snap nu ook waarom ( was het nou DDX of Havanna?) een bib knicker over zijn nanoflex beenstukken draagt. Je krijgt met alleen nanoflex beenstukken nog best koude kniën!
Temperatuur was ook niet zozeer laag ( 9 graden) maar het windje op de open vlaktes. Die er volgens de voorspelling bijna niet zou zijn, maargoed beschutter in de duinen was het een stuk aangenamer.
Ik had echt alleen last van koude voeten omdat mijn shimano schoenen heel open zijn, maar ik weiger om met korte bib en overschoenen te rijden.
Je kunt voor (ongeveer) dat geld ook een Edge 800 (geen bundel, maar elke ANT+ hartslagmeter werkt) kopen op ebay. Volgens de beschrijving issie 'refurbised', maar de mijne was gewoon nieuw.BreadFan schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:16:
Hmm, ik dacht dat ik er wel uit was dat ik een Edge 500 bundle wil, maar nu zie ik dat Coolblue de Mio 305HC in de aanbieding heeft voor 189 euro... nou begin ik toch te twijfelen.
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Je hebt mijn interesse gewekt met dat linkje van je. Maar voor dat bedrag zie ik hem niet aangeboden. Zie ik iets over het hoofd?KabalA! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:40:
[...]
Je kunt voor (ongeveer) dat geld ook een Edge 800 (geen bundel, maar elke ANT+ hartslagmeter werkt) kopen op ebay. Volgens de beschrijving issie 'refurbised', maar de mijne was gewoon nieuw.
Automatiseren kun je leren
Je mist ook de cadans meter als je geen bundel neemt.KabalA! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:40:
[...]
Je kunt voor (ongeveer) dat geld ook een Edge 800 (geen bundel, maar elke ANT+ hartslagmeter werkt) kopen op ebay. Volgens de beschrijving issie 'refurbised', maar de mijne was gewoon nieuw.
En dan dat laatste voorbeeld, meteen hele filmpje lachwekkend

[ Voor 52% gewijzigd door DDX op 23-09-2014 14:43 ]
Dit topic is gesloten.