Los van het feit of de padding tegen zweet en vocht moet kunnen, koop een Bandana of een andedere vorm van een "doekje". En doe dat op voordat je de helm op zet. Zit meteen wat comfortabeler.sapphire schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:48:
Ik zit net naar mijn helm te kijken, die is afgelopen zaterdag zeiknat geworden door mist en zweet.
De padding bestaat uit een soort schuin en een soort mesh eroverheen. Nu laat die mesh los van de padding, lelijk en niet erg comfortabel.
Is dat normaal? Persoonlijk vind ik het vrij snel want de helm is pas een paar maanden oud (Carrara helm van €100). En tegen zweet/vocht hoort die padding toch te kunnen ?
Nee, je moet even door de items bladeren (of hem op alleen veiling zetten). Deze bijvoorbeeld, je moet klein beetje geluk hebben, maar ik heb het een tijdje bekeken en ze gaan weg tussen de 160 en 185 euro. Ik had hem aantal weken terug voor net geen 170 euro. Je moet je overigens niet al te veel voorstellen bij de extra's, ze zijn niet speciaal voor de 800 en allemaal universeel. (hoesje kan denk ik ook een tomtom inSteeefie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:10:
[...]
Je hebt mijn interesse gewekt met dat linkje van je. Maar voor dat bedrag zie ik hem niet aangeboden. Zie ik iets over het hoofd?
@SnowDude: je hebt gelijk, cadans zit er niet bij, maar dat is maar net hoe nodig je dat zelf vind
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
+1, ik heb altijd een Castelli Summer Skullcap op. Voorkomt zweetuitslag in de helmpadding en afdrukken van de padding op je hoofd.Sparkiee schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:01:
[...]
Los van het feit of de padding tegen zweet en vocht moet kunnen, koop een Bandana of een andedere vorm van een "doekje". En doe dat op voordat je de helm op zet. Zit meteen wat comfortabeler.
Mmm beetje wazig. Ik zit al een paar dagen marktplaats in de gaten te houden. Komen wel erg goedkope garmin edge 1000 deals voorbij. Bijna to good to be true. Maar even voorzichtig zijn. Maar zou anders wel een mooie deal zijn.
lol. Ben het op zich wel eens met een paar punten maar een banaan...mmm dunno hoor.DDX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:43:
[video]
En dan dat laatste voorbeeld, meteen hele filmpje lachwekkend
Thanks voor je antwoord, ik ga er vanavond maar even werk van maken denk ik. Het uiterlijk prik ik maar doorheencoen76 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:32:
[...]
Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar zelf heb ik ook een tijdje gekeken naar 2de hands fietsen. Deze fiets lijkt mij nog redelijk aktueel. Als alles gewoon goed functioeerd, of met een servicebeurt te maken is dan lijkt het mij een heel redelijk bedrag.
Afruk van een helm heb ik niet, daar zit een bos haar tussenmatthijsln schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:18:
[...]
+1, ik heb altijd een Castelli Summer Skullcap op. Voorkomt zweetuitslag in de helmpadding en afdrukken van de padding op je hoofd.
PAS OP! Wordt enorm veel gesjoemeld met die dingen!Nixo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:46:
Mmm beetje wazig. Ik zit al een paar dagen marktplaats in de gaten te houden. Komen wel erg goedkope garmin edge 1000 deals voorbij. Bijna to good to be true. Maar even voorzichtig zijn. Maar zou anders wel een mooie deal zijn.
De Garmin 810 hetzelfde verhaal. Aantal weken geleden mee opgelicht...
Nu gewoon gaan ophalen bij een prima meneer, en ben erg blij met de Garmin. De sensoren zaten zelfs nog nieuw in de doos
Heb alleen iets fout gedaan volgens mij, omdat hij de activity niet heeft opgeslagen
Nu gewoon gaan ophalen bij een prima meneer, en ben erg blij met de Garmin. De sensoren zaten zelfs nog nieuw in de doos
[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-09-2014 20:42 ]
Verwijderd
dat is een mooi ding.. ben geen fan van bandana's dus die ook maar eens bestellenmatthijsln schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:18:
[...]
+1, ik heb altijd een Castelli Summer Skullcap op. Voorkomt zweetuitslag in de helmpadding en afdrukken van de padding op je hoofd.
Of je dus voortaan gewoon wilt wachten heuvelopDDX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:43:
[video]
En dan dat laatste voorbeeld, meteen hele filmpje lachwekkend
@Graham: afbreektijk van een banaan ligt volgens sommige bronnen op 3 jaar...
[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 23-09-2014 23:09 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Iemand met een Garmin (810) een idee wat ik gisteren fout heb gedaan?
Ik heb in Strava een route gemaakt, en geexporteerd als GPX. Op de Garmin gezet. Dit ging allemaal prima.
Hierna heb ik deze 'Course' geladen en ben hem gaan fietsen. De Garmin startte automatisch toen ik over het beginpunt van mijn route kwam, en op het scherm begon de timer, afstand e.d. netjes te lopen.
Aan het einde van de rit, vroeg de Garmin of ik mijn gegevens wilde opslaan, en toen heb ik op Save gedrukt. Echter is de complete activiteit nergens terug te vinden op de Garmin of de SD kaart...
Ik heb in Strava een route gemaakt, en geexporteerd als GPX. Op de Garmin gezet. Dit ging allemaal prima.
Hierna heb ik deze 'Course' geladen en ben hem gaan fietsen. De Garmin startte automatisch toen ik over het beginpunt van mijn route kwam, en op het scherm begon de timer, afstand e.d. netjes te lopen.
Aan het einde van de rit, vroeg de Garmin of ik mijn gegevens wilde opslaan, en toen heb ik op Save gedrukt. Echter is de complete activiteit nergens terug te vinden op de Garmin of de SD kaart...
Ik begrijp het laatste voorbeeld niet echt eigenlijk... Is dat dat je de groep niet uit elkaar mag fietsen, of omdat ze met z'n drieen naast elkaar fietsen?Taigu schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:59:
[...]
Of je dus voortaan gewoon wilt wachten heuvelop
@Graham: afbreektijk van een banaan ligt volgens sommige bronnen op 3 jaar...
Ontzettend slecht filmpje maar ach, ik vind het goed dat ze wat doen om het onder de aandacht te brengen. Vooral omdat ze waarschijnlijk met name hun leden bereiken en daar zitten waarschijnlijk relatief veel wielerterroristen tussen. Athans, mij valt altijd op dat verenigingen zich het meest asociaal gedragen in mijn regio
. Het wordt nu toch echt vrij kritiek en als er volgende zomer nog een paar incidenten zijn dan is de kans groot dat de sport aan banden wordt gelegd. Dat moeten mensen zich denk ik toch wel gaan realiseren onderhand. Of het nou terecht is of niet, wat het natuurlijk niet is.
Die laatste snap ik ook niet en waarom ze in godsnaam niet 'de bel' onder de aandacht brengen snap ik dan ook weer niet. Zijn ze zelf ook tegen bij de bond vrees ik.
Die laatste snap ik ook niet en waarom ze in godsnaam niet 'de bel' onder de aandacht brengen snap ik dan ook weer niet. Zijn ze zelf ook tegen bij de bond vrees ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 24-09-2014 08:18 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Laatste is 'op kop te hard rijden'
En zondag werden er bij de start van de Dam tot Dam een bellen uitgedeeld, campagne heet ook 'De Echte Wielrenner laat van zich horen'
http://www.ntfu.nl/Nieuws...-laat-van-zich-horen.aspx
En zondag werden er bij de start van de Dam tot Dam een bellen uitgedeeld, campagne heet ook 'De Echte Wielrenner laat van zich horen'
http://www.ntfu.nl/Nieuws...-laat-van-zich-horen.aspx
Maar hoe verziekt op kop te hard rijden het imago van wielrenners t.o.v. de rest van de weggebruikers? 
Edit: Ah, het gaat over wielrennend Nederland vs wielrennend Nederland. Tja, volgens mij moet de insteek meer zijn het algemene imago van wielrennen te verbeteren
Wel heel goed dat ze bellen uitdeelden! Toen ik de titel 'de echte wielrenner laat van zich horen' hoorde dacht ik juist ook dat het over het gebruik van bellen zou gaan
.
Edit: Ah, het gaat over wielrennend Nederland vs wielrennend Nederland. Tja, volgens mij moet de insteek meer zijn het algemene imago van wielrennen te verbeteren
Wel heel goed dat ze bellen uitdeelden! Toen ik de titel 'de echte wielrenner laat van zich horen' hoorde dacht ik juist ook dat het over het gebruik van bellen zou gaan
[ Voor 68% gewijzigd door Makkelijk op 24-09-2014 08:42 ]
Gaat dat voorbeeld met dat roepen/agressief inhalen (3) niet ook een beetje over bellen? Zo van, "als ie een bel had gehad hoefde ie niet te roepen"...
[ Voor 49% gewijzigd door Kluus op 24-09-2014 08:53 ]
Tsja, ik heb een bel, maar merk vrij vaak dat mensen hem gewoon niet horen. Als je twee bejaarden van achteren nadert met 30 km/u gaat dat vaak gewoon mis. Al bellend begin ik maar alvast af te remmen en meestal moet ik toch vlak achter zo iemand nog even 'Pardon?!' roepen. Wel met dat vragende toontje erin, dat staat net wat vriendelijker.
Ondanks dat vragende toontje riep de ingehaalde me voorheen nog wel eens na "hèdde geen bel?", maar het heeft weinig zin om te gaan uitleggen dat ik die zojuist nog gebruikt heb. Beter gezegd: ik heb gemerkt dat een kort 'dank u' tijdens het passeren hun eerste verontwaardiging meteen kan laten verstommen
En de enkeling die na een bescheiden belletje braaf opzij gaat, die bedank ik ook maar gewoon.
Ondanks dat vragende toontje riep de ingehaalde me voorheen nog wel eens na "hèdde geen bel?", maar het heeft weinig zin om te gaan uitleggen dat ik die zojuist nog gebruikt heb. Beter gezegd: ik heb gemerkt dat een kort 'dank u' tijdens het passeren hun eerste verontwaardiging meteen kan laten verstommen
En de enkeling die na een bescheiden belletje braaf opzij gaat, die bedank ik ook maar gewoon.
Punctuality is the politeness of kings
^^
Precies dat. Ik bel altijd, wordt niet altijd gehoord, bel soms een 2e keer, maar ik roep altijd een kort "dank u". Behalve als ik echt de berm ingedrukt werd, dan zeg ik niks
Precies dat. Ik bel altijd, wordt niet altijd gehoord, bel soms een 2e keer, maar ik roep altijd een kort "dank u". Behalve als ik echt de berm ingedrukt werd, dan zeg ik niks
idd Dreamscape, bellen (tot 3x aan toe) wordt vaak niet gehoord, en nou is mijn bel niet bepaald zacht....
Dus meestal doe ik ook een bedankje en meestal krijg je dan een graag gedaan terug
Net zoals een duimpje omhoog als je voorrang krijgt.
Dus meestal doe ik ook een bedankje en meestal krijg je dan een graag gedaan terug
Net zoals een duimpje omhoog als je voorrang krijgt.
Tja en soms blijf je gewoon even ergens achter hangen omdat er bocht aankomt oid, krijg je ook opmerking heb je geen bel ?
Onee, niet weer de discussie, dit wilde ik niet triggeren!
Allemaal jou schuld!Makkelijk schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:56:
Onee, niet weer de discussie, dit wilde ik niet triggeren!
[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 24-09-2014 10:20 ]
Hmm... tijd voor een beter belletje dus. Je blijft ook geld uitgeven aan zo'n racefiets he...
Punctuality is the politeness of kings
Over geld uitgeven gesproken: vanmiddag pakketje ophalen van bikeparts4u waar o.a. de Volt300 inzit!
Dat wordt dus eindelijk fietsen op de wat latere tijdstippen met een bak licht erbij
Dat wordt dus eindelijk fietsen op de wat latere tijdstippen met een bak licht erbij
Verwijderd
^^ goed zo! Gisteravond ook weer 70 km weggezet in het stikdonker, Volt300 werkt perfect. Ik heb wel gemerkt dat de sterkste setting in de stad een beetje overkill is, dat werkt eerder verblindend en je bent bij het licht van lantaarns ook met de kleinste setting wel zichtbaar. In de polder waar echt geen licht is, werkt de sterkste bundel echt perfect.
Als je zelf met licht rijdt ga je je overigens wel waanzinnig ergeren aan die idioten die zonder licht rijden op de racefiets, die rustig door het stikdonker knallen terwijl je ze écht niet ziet. Levensgevaarlijk
Het enige nadeel van de Volt300 is dat hij behoorlijk stoort met draadloze fietscomputers. Dat wist ik toen ik hem kocht. Het was even proberen, maar de computer moet minstens 10 cm van de Volt300 afzitten, anders krijg je idiote readings.
Als je zelf met licht rijdt ga je je overigens wel waanzinnig ergeren aan die idioten die zonder licht rijden op de racefiets, die rustig door het stikdonker knallen terwijl je ze écht niet ziet. Levensgevaarlijk

Het enige nadeel van de Volt300 is dat hij behoorlijk stoort met draadloze fietscomputers. Dat wist ik toen ik hem kocht. Het was even proberen, maar de computer moet minstens 10 cm van de Volt300 afzitten, anders krijg je idiote readings.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 11:01 ]
Hij stoort met draadloze computers? hmm.... dat is wel apart.
Nu heb ik de Sigma Rox10, snelheid haal ik via de GPS maar de cadans gaat wel draadloos natuurlijk... zal eens kijken of daar gekke waardes uitkomen. Thanks voor de tip!
Ben benieuwd naar de lamp in de duinen...... het dierenleven daar zal zich een hoedje schrikken!
Nu heb ik de Sigma Rox10, snelheid haal ik via de GPS maar de cadans gaat wel draadloos natuurlijk... zal eens kijken of daar gekke waardes uitkomen. Thanks voor de tip!
Ben benieuwd naar de lamp in de duinen...... het dierenleven daar zal zich een hoedje schrikken!
Kunnen versleten plaatjes op icm met een SPD-SL pebaal kraken / tikken?
Het begon tijdens het kracht zetten met een simpele tik maar ondertussen is het een kraak geworden.
Ook als ik sta blijft de kraak. Van het voorjaar zijn m'n BB en m'n freehub vervangen. Ik veronderstel dat dit geen gekraak kan veroorzaken. Ook lijken m'n pedalen soepel te draaien.
Mijn plaatsjes zijn wel echt versleten en ik wordt gek van dak gekraak...
Het begon tijdens het kracht zetten met een simpele tik maar ondertussen is het een kraak geworden.
Ook als ik sta blijft de kraak. Van het voorjaar zijn m'n BB en m'n freehub vervangen. Ik veronderstel dat dit geen gekraak kan veroorzaken. Ook lijken m'n pedalen soepel te draaien.
Mijn plaatsjes zijn wel echt versleten en ik wordt gek van dak gekraak...
Quod licet lovi, non licet bovi
Verwijderd
Als je plaatjes toch al aan vervanging toe zijn, dan is een logische stap lijkt mij om plaatjes te kopen, dan sluit je dat meteen uit
Verder kan een kraak van heel veel plaatsen komen. Ik heb ooit een kraak gehad, bijna niet te traceren, dacht dat het uit de BB kwam, bleek uiteindelijk de zadelpen te zijn...en op mijn toerfiets ook wel eens een rottige kraak gehad, zou zweren dat het de zadelpen was, bleek het wat zand tussen de derailleurpad te zijn. Op heel veel delen van een fiets komt een behoorlijke kracht te staan als je flink aanzet, dat is niet beperkt tot cranks/BB.
Verder kan een kraak van heel veel plaatsen komen. Ik heb ooit een kraak gehad, bijna niet te traceren, dacht dat het uit de BB kwam, bleek uiteindelijk de zadelpen te zijn...en op mijn toerfiets ook wel eens een rottige kraak gehad, zou zweren dat het de zadelpen was, bleek het wat zand tussen de derailleurpad te zijn. Op heel veel delen van een fiets komt een behoorlijke kracht te staan als je flink aanzet, dat is niet beperkt tot cranks/BB.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 12:40 ]
Plaatjes lijken me sterk, je zou er eerst uit gaan schieten als ze echt versleten zijn. Plaatjes gaan echt vet lang mee, als je er dan naar kijkt vraag je je af hoe dat ooit nog kan blijven zitten, maar werken ze nog goed. Het kraken van pedaal zou je denk kunnen forceren door met je voet te wiebelen.
Heb laatst ook lang lopen zoeken naar een kraak bij het zetten van meer kracht / staan, eerst inderdaad bij pedaal, crank, balhoofd lopen zoeken, uiteindelijk was het een versleten snelspanner in het voorwiel.
Vooral lastig omdat alle kraakjes vaak pas komen als je een beetje tempo rijdt, en dan hoor je niet goed meer waar het vandaan komt..
Heb laatst ook lang lopen zoeken naar een kraak bij het zetten van meer kracht / staan, eerst inderdaad bij pedaal, crank, balhoofd lopen zoeken, uiteindelijk was het een versleten snelspanner in het voorwiel.
Vooral lastig omdat alle kraakjes vaak pas komen als je een beetje tempo rijdt, en dan hoor je niet goed meer waar het vandaan komt..
[ Voor 6% gewijzigd door Evianon op 24-09-2014 12:44 ]
Inderdaad, het is soms erg zoeken. Ik hoop dat bij mij nu het gekraak gevonden is. Fiets die geluid maakt (behalve normale geluiden) is zo irritant. Irriteer me al aan mede-wielrenners als ze een krakende fiets hebbenVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:38:
Graham, reed jij zaterdag nog mee met de Ronde van Noord trouwens?
Ik heb me ingeschreven iig, samen met m'n oudste zoon die mij wel toestemming gaf om mee te doen, als hij zelf ook mee mocht rijden op z'n verjaardag. Kwam perfect uit dus dat er ook een dikke-banden-race is, voor kinderen vanaf 7 jaar. Precies op de dag dat hij 7 wordt en een nieuwe fiets krijgt
Ik heb me ingeschreven iig, samen met m'n oudste zoon die mij wel toestemming gaf om mee te doen, als hij zelf ook mee mocht rijden op z'n verjaardag. Kwam perfect uit dus dat er ook een dikke-banden-race is, voor kinderen vanaf 7 jaar. Precies op de dag dat hij 7 wordt en een nieuwe fiets krijgt
Ik heb dik 2 jaar gedaan met SPD-SL plaatjes, maar de Look-plaatjes die ik begin dit jaar ben gaan gebruiken zijn al bijna versleten. Ik moet nieuwe hebben, maar krijg 1 van de inbus-boutjes waarmee het plaatje van mijn linker schoen vast zit, niet meer los. Sterker nog, inbus-sleutels draaien nu door en ook de veel-gehoorde tip om een torx-bitje erin te slaan en het daarmee te proberen werkt niet. Liters WD40 zijn er al overheen gegaan, maar ik krijg het kreng niet los.Evianon schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:41:
Plaatjes gaan echt vet lang mee, als je er dan naar kijkt vraag je je af hoe dat ooit nog kan blijven zitten, maar werken ze nog goed.
Heeft iemand hier wel eens zoiets gehad? Ga ik er niet aan ontkomen om het ding uit te boren, of kan ik nog iets anders proberen?
Mijn plaatjes verslijten ook niet van het fietsen maar van de after party
Na de AGR een paar uur rondlopen op je SPD-SL plaatjes is niet bevorderlijk voor de levensduur.
Mn zadelpen sluit ik uit. De kraak gaat niet weg als ik sta.
Helaas doet mij alle reacties de moed een beetje in de schoenen zakken. Als nagenoeg bijna alles de kraak kan veroorzaken hoe ga je het dan vinden
Ik breng m'n fiets maar even naar de LBS, zelf willekeurig onderdelen gaan vervangen schiet ook niet op....
Helaas doet mij alle reacties de moed een beetje in de schoenen zakken. Als nagenoeg bijna alles de kraak kan veroorzaken hoe ga je het dan vinden
Ik breng m'n fiets maar even naar de LBS, zelf willekeurig onderdelen gaan vervangen schiet ook niet op....
Quod licet lovi, non licet bovi
Castelli komt met een nieuwe kit, in samenwerking met Poler stuff:

Ik weet niet of ik hem tof moet vinden: mijn douchegordijn ziet er namelijk zo uit

Misschien verder zoeken naar betaalbare kleding. Wie heeft er mavic kleding en wil ervaringen delen?

Ik weet niet of ik hem tof moet vinden: mijn douchegordijn ziet er namelijk zo uit
Misschien verder zoeken naar betaalbare kleding. Wie heeft er mavic kleding en wil ervaringen delen?
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Ik ga als mijn fiets iig gerepareerd is. Heb ook een andere fietsbuddy zo ver gekregen. Hopelijk is mijn fiets vrijdag weer herstelt van z'n pitsstop. Ik hou je op de hoogtePelle schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:01:
Graham, reed jij zaterdag nog mee met de Ronde van Noord trouwens?
helaas moest het er dit jaar toch van komen: zojuist vol onderuitgegleden in een bocht waar het door de regen toch nét wat gladder was dan ik had gedacht.. Grote schaafwonden om m'n bovenbeen en elleboog en gloednieuwe sportful kleding beschadigd. Jammer maar helaas..
Sleuf maken in de inbus-bout, dan kan je de bout er met een platte schroevendraaier uitdraaien. Uitboren is niet aan te raden, dat moet je alleen doen wanneer je echt geen keuze meer hebt. Als je inbus dol draait is het tijd voor nieuw gereedschap alsook nieuwe bouten in je schoenen.Pelle schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:22:
[...]
Ik heb dik 2 jaar gedaan met SPD-SL plaatjes, maar de Look-plaatjes die ik begin dit jaar ben gaan gebruiken zijn al bijna versleten. Ik moet nieuwe hebben, maar krijg 1 van de inbus-boutjes waarmee het plaatje van mijn linker schoen vast zit, niet meer los. Sterker nog, inbus-sleutels draaien nu door en ook de veel-gehoorde tip om een torx-bitje erin te slaan en het daarmee te proberen werkt niet. Liters WD40 zijn er al overheen gegaan, maar ik krijg het kreng niet los.
Heeft iemand hier wel eens zoiets gehad? Ga ik er niet aan ontkomen om het ding uit te boren, of kan ik nog iets anders proberen?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Vorige week ook onderuitgegaan (eigen domme schuld, trapper in binnenbocht omlaag)... Maar ik begrijp dat je officieel dus een tetanus spuit moet halen (mits langer dan 10 jaar geleden). Doet iemand dat wel eens? Of is de kans echt super klein?
Bel je huisarts zou ik zeggen.TjaBske schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:51:
Vorige week ook onderuitgegaan (eigen domme schuld, trapper in binnenbocht omlaag)... Maar ik begrijp dat je officieel dus een tetanus spuit moet halen (mits langer dan 10 jaar geleden). Doet iemand dat wel eens? Of is de kans echt super klein?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Dat dacht ik ook, bij mij kraakte-ie ook nog wel als ik stond. Realiseer je dat een zadelpen best lang is en dus diep in de zadelbuis kan zitten. Als je hard aanzet, komen er ook forse krachten te staan op de zadelbuis. Die zeer kleine vervorming, in combinatie met bijv. water of vuil tussen de zadelpen en de zadelbuis, kan best tot tikken of kraken leiden, ook als je niet op je zadel zit.MrDry schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:26:
Ik wil je niet per se in één richting leiden, maar wat ik wil zeggen is dat het opsporen van een tik of kraak soms behoorlijk contra-intuïtief kan zijn. Daarom hebben fietsenmakers er ook zo'n hekel aan
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 15:26 ]
Gaat niet werken; toen hij nog niet doordraaide met inbus kreeg ik 'm al met geen mogelijkheid los. De beperkte grip van een platte schroevendraaier gaat daar zeker geen verandering in brengen. Ik ga nog even kijken of er van die speciale bitsetjes te krijgen zijn, waarmee je doorgedraaide schroeven toch los kunt krijgen. En als dat niet werkt, dan word het uitboren vrees ik.sky- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:00:
[...]
Sleuf maken in de inbus-bout, dan kan je de bout er met een platte schroevendraaier uitdraaien. Uitboren is niet aan te raden, dat moet je alleen doen wanneer je echt geen keuze meer hebt. Als je inbus dol draait is het tijd voor nieuw gereedschap alsook nieuwe bouten in je schoenen.
Een goede sleuf icm een goede platte schroevendraaier zal toch moeten werken, je moet dus niet een sleufje van 2mm maken, maar wel een brede, het liefste net zo breed als je bout. Ik maak zo met enige regelmaat bouten los die met loctite (verschillende 'kleuren') zijn vastgezet. Je zou de bout ook warm kunnen maken, maar dan moet je echt op gaan letten met je schoenen 
Wat betreft kraken: check je pedalen. Ik had laatst ook last van gekraak, bleek een pedaal een beetje los te zitten. Losgedraaid, schoongemaakt en weer vast gezet. Nu is de fiets weer super stil.
Wat betreft kraken: check je pedalen. Ik had laatst ook last van gekraak, bleek een pedaal een beetje los te zitten. Losgedraaid, schoongemaakt en weer vast gezet. Nu is de fiets weer super stil.
[ Voor 20% gewijzigd door sky- op 24-09-2014 16:07 ]
Gisteravond een stuk gefietst (ca. 45km), begonnen toen het nog licht was en geëindigd rond half negen. Ik heb zelf een Lezyne Super Drive XL gekocht en dit was de eerste keer dat ik er alleen mee fietste in het donker, langs ook enkele N-wegen waar geen straatverlichting was.
De reden voor de Super Drive was vooral dat ik genoeg lichtopbrengst wilde én bij voorkeur niet op de topstand van het apparaat i.v.m. tijd dat de lamp aan kan staan. Ik zeg; missie geslaagd. Op de eco-stand geeft ie nog goed licht en op de echt donkere stukken kun je dan nog wat meer licht krijgen indien nodig. Ik heb het idee dat ie meer licht geeft dan een gemiddelde scooter, en die rijden toch een stuk harder (tenminste, in mijn geval
).
Dat gezegd hebbende, is me gister ook wel duidelijk geworden dat fietsen in het donker op volledig onbekende stukken weg me niet handig lijkt, hoeveel licht zo'n lamp ook geeft. Bekende routes zonder straatverlichting durf ik iig wel aan met de super drive.
De reden voor de Super Drive was vooral dat ik genoeg lichtopbrengst wilde én bij voorkeur niet op de topstand van het apparaat i.v.m. tijd dat de lamp aan kan staan. Ik zeg; missie geslaagd. Op de eco-stand geeft ie nog goed licht en op de echt donkere stukken kun je dan nog wat meer licht krijgen indien nodig. Ik heb het idee dat ie meer licht geeft dan een gemiddelde scooter, en die rijden toch een stuk harder (tenminste, in mijn geval
Dat gezegd hebbende, is me gister ook wel duidelijk geworden dat fietsen in het donker op volledig onbekende stukken weg me niet handig lijkt, hoeveel licht zo'n lamp ook geeft. Bekende routes zonder straatverlichting durf ik iig wel aan met de super drive.
[ Voor 4% gewijzigd door Gaius op 24-09-2014 16:09 ]
Bij de Hornbach zag ik bij de kassa een bit liggen met aan de ene kant een parkerschroef met omgedraaid schroefdraad en aan de andere kant iets van inbus ofzo. Die parker is keihard en draait zichzelf verder in je verrotte inbus- of schroefkop naar je gelang je het bitje zelf tegen de klok in draait. Dat moet wel werken denk ik.Pelle schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:58:
[...]
Ik ga nog even kijken of er van die speciale bitsetjes te krijgen zijn, waarmee je doorgedraaide schroeven toch los kunt krijgen. En als dat niet werkt, dan word het uitboren vrees ik.
Linkse tap is de naam. Dat werkt inderdaad prima.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Als ik een >40KM fiets op een zwaar verzet krijg ik bijna altijd last van mijn onderug; verzitten helpt wel even maar het uiteindelijk gaat van zeurende pijn naar stevige stekende pijn als ik niet heel rustig aan ga fietsen. Heeft het misschien ook te maken met de afstelling van mijn fiets, zadel lager b.v (?). Wat voor oefeningen doen jullie om lage rugpijn te voorkomen i.c.m. fietsen op het buitenblad? Zelf doe ik squats en deadlifts in de sportschool als onderdeel van een krachtprogramma. Maar extra oefeningen zouden wel een idee kunnen zijn(?)
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Verwijderd
Ik heb geen last van mijn onderrug, ook niet bij een zwaar verzet, maar het is wel mijn algemene ervaring dat een lichter verzet i.c.m. een hogere cadans lekkerder fietst en minder snel leidt tot lichamelijke ongemakken dan een zwaar verzet i.c.m. een lagere cadans ("stoempen").
Wat nare man zegt. Al zal je bijj echt hard fietsen wel moeten gaan stompen uiteindelijk. Cadence sensor geeft je goed inzicht hierin overigens. 90 rpm is redelijk gemiddeld.
Maar je zou eerder eens moeten kijken naar rek oefeningen. De spieren komen vanzelf wel door de kilometers. Door krachttraining worden je spieren ook korter en daar wordt je niet lening van. Ik kan sinds dat ik af en toe yoga doe mijn handen plat op de vloer zetten. Nou zeg ik niet dat je yoga moet gaan doen, is niet voor iedereen en ik doe het ook ivm rugklachten maar rek oefeningen kan geen kwaad. Doe het wel rustig aan.
Maar je zou eerder eens moeten kijken naar rek oefeningen. De spieren komen vanzelf wel door de kilometers. Door krachttraining worden je spieren ook korter en daar wordt je niet lening van. Ik kan sinds dat ik af en toe yoga doe mijn handen plat op de vloer zetten. Nou zeg ik niet dat je yoga moet gaan doen, is niet voor iedereen en ik doe het ook ivm rugklachten maar rek oefeningen kan geen kwaad. Doe het wel rustig aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Graham op 24-09-2014 18:04 ]
Is ook kwestie van gewenning en het hoort nooit echt comfortabel te zijn, blijft een racefiets natuurlijk 
En waarom zou je bij echt hard fietsen moeten gaan stoempen ?
Als ik lekker doorfiets zit ik vaak op 100rpm+, terwijl ik met rustig fietsen meer richting de 90 ga.
Als ik lekker doorfiets zit ik vaak op 100rpm+, terwijl ik met rustig fietsen meer richting de 90 ga.
Ik heb het over 40~45 km/h.DDX schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:07:
Is ook kwestie van gewenning en het hoort nooit echt comfortabel te zijn, blijft een racefiets natuurlijk
100rpm is pakweg 60km/u, maar 45 lukt er ook mee
[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 24-09-2014 20:16 ]
52x12 bij 100 rpm is 54.6.begintmeta schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:15:
100rpm is pakweg 60km/u, maar 45 lukt er ook mee
Ik heb het niet nodig uiteraard, maar ik heb een wielset liggen met een 11-23 cassette... en ik heb een 53 (42-30) voor. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen: in mijn geval is stoempen niet snel nodig, ik doe het uiteraard wel eens, vooral heuvelop als ik moe ben kan ik soms niet anders
[ Voor 46% gewijzigd door begintmeta op 24-09-2014 20:27 ]
Nu we het toch over cadans hebben, ik deed laatst een tijdritje voor mezelf en probeerde eens iets nieuws. Met een iets te zwaar verzet trappen, dus eigenlijk met een te lage cadans. Ik had het idee dat ik continu probeerde de cadans naar 'normaal' te krijgen en daardoor ietsje harder kon pushen dan wanneer ik op 100rpm zou rondmaaien. Ala ik dan harder ging en toch weer op een snelle cadans kwam, schakelde ik weer op.
Normaal als ik een kopbeurt in een groepje doe probeer je het tempo te houden dat de groep rijdt en draai ik 100-105rpm om de benen niet teveel pijn te doen.
Is dit herkenbaar en een goede tactiek voor tijdritten of is het onzin en ga ik er niet harder door?
Normaal als ik een kopbeurt in een groepje doe probeer je het tempo te houden dat de groep rijdt en draai ik 100-105rpm om de benen niet teveel pijn te doen.
Is dit herkenbaar en een goede tactiek voor tijdritten of is het onzin en ga ik er niet harder door?
Ik heb dat ook; de neiging is groot om de ideale cadans te zoeken. Dat is bij mij eerder 90-95 dan 100-105. Dan kan ik inderdaad beter iets te zwaar trappen dan te licht
Heel herkenbaar, maar of het een goede tactiek is durf ik niet te zeggen
Zonde man! Kleding zodanig beschadigd dat het niet meer bruikbaar is?RalphvR schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:51:
helaas moest het er dit jaar toch van komen: zojuist vol onderuitgegleden in een bocht waar het door de regen toch nét wat gladder was dan ik had gedacht.. Grote schaafwonden om m'n bovenbeen en elleboog en gloednieuwe sportful kleding beschadigd. Jammer maar helaas..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Gelukkig zijn het maar kleine gaatjes, dus zeker nog bruikbaar. En als ik het met naald en draad iets op laat lappen zie je er als het goed is bijna niets vanLuPo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:03:
[...]
Zonde man! Kleding zodanig beschadigd dat het niet meer bruikbaar is?
Beste fietsende Tweakers,
Ook ik wil mij wagen om wat actiever deelnemen aan het fiets verkeer, en er wat vaker erop uitgaan t.b.v. verbeteren conditie. Het zit ook in mn achterhoofd om mee te doen aan de tour-ritten die her en der gehouden worden in NLD waar Jan en Alleman aan mogen meedoen.
Momenteel rij ik op een Gazelle Orange stadsfiets hier ook in het verleden 2x een rit gemaakt naar de veluwe met een afstand tot 150KM daarnaast in de buurt gefietst tussen 20km - 30km.
Dat heb ik afgelopen maanden weer opgepakt (de 20-30KM rondes) maar mijn verouderde fiets geeft aan dit niet zonder flink onderhoud te kunnen trekken. Gel is uit zadel gelopen, ketting los, rem-snoeren beginnen te breken en blokken slijten nog te zwijgen over het vandalisme die op mijn fiets is uitgeoefend.
Ik wil daarom het geld wat ik hierin moet investeren liever in een nieuwe fiets stoppen.
Graag gebruik ik deze nog voor woon-werk verkeer en alternatief voor de auto, dus graag de mogelijkheid om er een fiets-standaard, (goede) verlichting en niet vereist, maar mogelijk tot monteren bagage drager. (Het laatste twijfel ik over want bagagedrager gebruik ik eigenlijk niet, maar idee dat de optie er is, is fijn.)
Mijn budget wil ik houden bij 750 euro, ook i.v.m. het belasting voordeel
Zelf al wezen rond kijken en mijzelf daarbij ook beperkt op de Shimano groepen. Anders zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik had eerst de Steven Strada 600 op het oog, dit omdat ik de Tigra afmontage als richtlijn had. Maar na erop gereden te hebben viel deze fiets helemaal niet lekker.
Ook i.v.m. het budget merk ik dat ik vrijwel altijd terug kom op de Acera afmontage. Nu denk ik zelf, ik zal ook niet direct tekeer gaan op de fiets, slijtage ga ik mij nu nog niet druk om maken.
Betreft schakel-comfort, ik weet nu nog niet beter en heb mij laten vertellen dat ik altijd over kan schakelen naar een 105 groep mocht ik dat nodig vinden.
Fietsen die ik op het oog heb:
Specialized Sirrus Sport (erop gereden en goed bevallen!) Acera afgemonteerd
Ik ben daarbij nog langs de volgende merken wezen kijken:
Trek 71 FX Acera afgemonteerd. Kleurtje vind ik alleen wat minder..
Scott geen fitness fiets met de juiste afmontage. zou anders wel in juiste budget terecht komen.
Cannondale Quick Speed 1 of 2 beide boven budget.
Giant de Escape 0 ook anders afgemonteerd (Deore)
Voordeel van de Specialized is.. de LBS is 5 min rijden, als er wat is kan ik zo terug (ook voor de service beurt).
Andere fietsen moet ik halfuurtje voor met de auto, maar zou dan natuurlijk de servicebeurten wel gewoon hier kunnen laten uitvoeren.
Nu heb ik nog niet gereden op de andere fietsen en dat wil ik komende vrijdag doen (koopavond).
Maar misschien hebben jullie op en/of aanmerkingen over mijn keuzes of de al genomen beslissingen.
Wellicht dat jullie mij nog kunnen wijzen op merken of fietsen die ik over het hoofd heb gezien.
Nog wat extra info:
Ik heb op de XL versie van Specialized gereden
mijn lengte: 190
mijn gewicht: 106kg
Ook ik wil mij wagen om wat actiever deelnemen aan het fiets verkeer, en er wat vaker erop uitgaan t.b.v. verbeteren conditie. Het zit ook in mn achterhoofd om mee te doen aan de tour-ritten die her en der gehouden worden in NLD waar Jan en Alleman aan mogen meedoen.
Momenteel rij ik op een Gazelle Orange stadsfiets hier ook in het verleden 2x een rit gemaakt naar de veluwe met een afstand tot 150KM daarnaast in de buurt gefietst tussen 20km - 30km.
Dat heb ik afgelopen maanden weer opgepakt (de 20-30KM rondes) maar mijn verouderde fiets geeft aan dit niet zonder flink onderhoud te kunnen trekken. Gel is uit zadel gelopen, ketting los, rem-snoeren beginnen te breken en blokken slijten nog te zwijgen over het vandalisme die op mijn fiets is uitgeoefend.
Ik wil daarom het geld wat ik hierin moet investeren liever in een nieuwe fiets stoppen.
Graag gebruik ik deze nog voor woon-werk verkeer en alternatief voor de auto, dus graag de mogelijkheid om er een fiets-standaard, (goede) verlichting en niet vereist, maar mogelijk tot monteren bagage drager. (Het laatste twijfel ik over want bagagedrager gebruik ik eigenlijk niet, maar idee dat de optie er is, is fijn.)
Zelf al wezen rond kijken en mijzelf daarbij ook beperkt op de Shimano groepen. Anders zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik had eerst de Steven Strada 600 op het oog, dit omdat ik de Tigra afmontage als richtlijn had. Maar na erop gereden te hebben viel deze fiets helemaal niet lekker.
Ook i.v.m. het budget merk ik dat ik vrijwel altijd terug kom op de Acera afmontage. Nu denk ik zelf, ik zal ook niet direct tekeer gaan op de fiets, slijtage ga ik mij nu nog niet druk om maken.
Betreft schakel-comfort, ik weet nu nog niet beter en heb mij laten vertellen dat ik altijd over kan schakelen naar een 105 groep mocht ik dat nodig vinden.
Fietsen die ik op het oog heb:
Specialized Sirrus Sport (erop gereden en goed bevallen!) Acera afgemonteerd
Ik ben daarbij nog langs de volgende merken wezen kijken:
Trek 71 FX Acera afgemonteerd. Kleurtje vind ik alleen wat minder..
Scott geen fitness fiets met de juiste afmontage. zou anders wel in juiste budget terecht komen.
Cannondale Quick Speed 1 of 2 beide boven budget.
Giant de Escape 0 ook anders afgemonteerd (Deore)
Voordeel van de Specialized is.. de LBS is 5 min rijden, als er wat is kan ik zo terug (ook voor de service beurt).
Andere fietsen moet ik halfuurtje voor met de auto, maar zou dan natuurlijk de servicebeurten wel gewoon hier kunnen laten uitvoeren.
Nu heb ik nog niet gereden op de andere fietsen en dat wil ik komende vrijdag doen (koopavond).
Maar misschien hebben jullie op en/of aanmerkingen over mijn keuzes of de al genomen beslissingen.
Wellicht dat jullie mij nog kunnen wijzen op merken of fietsen die ik over het hoofd heb gezien.
Nog wat extra info:
Ik heb op de XL versie van Specialized gereden
mijn lengte: 190
Ik zie hier meerdere mensen die ervaring hebben met verlichting, ik ben zelf nog op zoek naar een setje die ik deze winter kan gaan gebruiken. Ik was van plan om het uit azië te halen (banggood, dx, alibaba) als is het maar om te testen. Ik kan lastig inschatten hoe groot de accu's e.d. zijn en het aantal lumen dat 'vereist' is. Wellicht ook interessant om te kijken naar alternatieven zonder accu? Zijn er mensen die al besteld hebben en een linkje naar het product hier neer kunnen zetten?
Ik heb een lamp uit China onderweg. Accu is wel los, maar ik ga die inbouwen in een bidon. Zal tzt hier wel een kleine review plaatsen.
Wie rijden er hier allemaal op een Dengfu frame? Ik zit er aan te denken om een frame te bestellen en die dan zelf lekker op te bouwen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik denk dat je hier iets meer succes hebtSnowDude schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:55:
Wie rijden er hier allemaal op een Dengfu frame? Ik zit er aan te denken om een frame te bestellen en die dan zelf lekker op te bouwen.
Na een lange tijd zitten bedenken wat ik goed aan sport kan gaan doen, heb ik besloten om te gaan wielrennen. Ik heb altijd gevoetbald, totdat ik mijn voorste kruisband afscheurde. En dan is fietsen het beste wat je nog kan doen
Na wat winkels afgespeurd te hebben, kan ik zaterdag de Cube Peloton pro 2014 ophalen bij de fietswinkel.
Nu heb ik hiervoor ook tijdens mijn voetbal carriere ook nog met regelmaat op de mountainbike gezeten. Ik wil de zelfde helm gebruiken, alleen die is nogal vies.
Nu ben ik benieuwd op wat voor manier jullie de helm schoon houden/weer fris maken? De schuimpjes die erin zitten, kan je er zo uithalen. Maar de bandjes en de rest niet. Dus dat is meer een vraagteken hoe je die schoon houd.
Ook komt er nu een een wat koudere periode aan. Wat hebben jullie dan het meeste aan? Een shirtje met lange mouwen met daaronder wat termo spul of een windjack? Kan mij bij een jackje voorstellen dat het wapperen wel irritant kan gaan worden
Na wat winkels afgespeurd te hebben, kan ik zaterdag de Cube Peloton pro 2014 ophalen bij de fietswinkel.
Nu heb ik hiervoor ook tijdens mijn voetbal carriere ook nog met regelmaat op de mountainbike gezeten. Ik wil de zelfde helm gebruiken, alleen die is nogal vies.
Nu ben ik benieuwd op wat voor manier jullie de helm schoon houden/weer fris maken? De schuimpjes die erin zitten, kan je er zo uithalen. Maar de bandjes en de rest niet. Dus dat is meer een vraagteken hoe je die schoon houd.
Ook komt er nu een een wat koudere periode aan. Wat hebben jullie dan het meeste aan? Een shirtje met lange mouwen met daaronder wat termo spul of een windjack? Kan mij bij een jackje voorstellen dat het wapperen wel irritant kan gaan worden
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik neem mijn helm wel eens mee onder de douche, maar van wielrennen wordt ie nooit echt vuil, wel vies van het zweet.
Vandaag een Gabba2 jersey erbij gekocht. Laat de herfst maar komen!
(ik wacht enkel nog op de beschikbaarheid van het Fawesome2 vest)
Dat zijn wel enigszins verschillende toepassingen, kan natuurlijk beide op dezelfde fiets maar voor lange toertochten zoek je misschien toch wat meer comfort en ik neem aan dat de korte rondjes wat meer op snelheid gaan.rieshjart schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:39:
Om eerlijk te zijn klinkt dat niet als serieus groot onderhoud. Je zou kunnen overwegen om wat kleine reparaties zelf uit te voeren, deze fiets te houden voor dagelijks verkeer en een sportiever model erbij te kopen voor recreatieve doeleinden.Dat heb ik afgelopen maanden weer opgepakt (de 20-30KM rondes) maar mijn verouderde fiets geeft aan dit niet zonder flink onderhoud te kunnen trekken. Gel is uit zadel gelopen, ketting los, rem-snoeren beginnen te breken en blokken slijten nog te zwijgen over het vandalisme die op mijn fiets is uitgeoefend.
In die prijsklasse is er aardig wat te krijgen en behoorlijke concurrentie. Wel moet je er rekening mee houden dat zeker als je een 'aangeklede' fiets koopt je eigenlijk wel aan de onderkant van de markt zit en dus nog wel eens concessies zal moeten doen aan uitvoering of kwaliteit.Graag gebruik ik deze nog voor woon-werk verkeer en alternatief voor de auto, dus graag de mogelijkheid om er een fiets-standaard, (goede) verlichting en niet vereist, maar mogelijk tot monteren bagage drager. (Het laatste twijfel ik over want bagagedrager gebruik ik eigenlijk niet, maar idee dat de optie er is, is fijn.)
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat er zo tegen viel aan die fiets, dat maakt ook de discussie wat makkelijker en is het mogelijk op basis daarvan een alternatief aan te bieden. Er kan behoorlijk wat afgesteld en veranderd worden aan moderne fietsen en een goede fietsenmaker kan je helpen een fiets naar wens te maken maar dan moet je dus wel aan kunnen geven wat je wensen zijn of wat de bezwaren zijn tegen een bepaalde fiets.Ik had eerst de Steven Strada 600 op het oog, dit omdat ik de Tigra afmontage als richtlijn had. Maar na erop gereden te hebben viel deze fiets helemaal niet lekker.
Als je ook woon/werk verkeer rijdt op de fiets dan moet je er wel rekening mee houden dat je een dergelijke fiets wel redelijk aan moet kleden. Vooral spatborden zijn wat mij betreft nog al essentieel als je niet onder de modder op je werk wilt verschijnen. Houdt er ook rekening mee dat deze fietsen niet altijd voorzien zijn van alle montage punten voor onderdelen als slot, bagagedrager en standaard.Fietsen die ik op het oog heb:
Tsja, normaal gesproken zou ik je aanraden eens te kijken naar de Koga supermetro maar die ligt ver boven je budget (vanaf 1100 euro). Het is wel een van de meest populaire fietsen voor dit soort doeleinden en een Koga fiets is over het algemeen een goede investering.Nu heb ik nog niet gereden op de andere fietsen en dat wil ik komende vrijdag doen (koopavond).
Ook niet geheel onbelangrijk: Wat is je leeftijd en zijn er eventueel nog andere lichamelijk condities waarmee rekening gehouden moet worden?mijn lengte: 190
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Gabba2 naast je Gabba1, zelfde versie ?jspr schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:38:
Vandaag een Gabba2 jersey erbij gekocht. Laat de herfst maar komen!
En Fawesome2 als regenjack om mee te nemen ?
Zag gisteren de Alpha Jacket, ik zei toch laatst iets over als de Gabba2 er in het rood was ik hem meteen zou bestellen....
DDX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:17:
Zag gisteren de Alpha Jacket, ik zei toch laatst iets over als de Gabba2 er in het rood was ik hem meteen zou bestellen....
Mijn Gabba1 jersey heb ik heel erg veel gebruikt dus wil ik er eentje bij voor de herfst/winter (kouder dan 4 graden wordt het hier niet, dus winterkleding heb ik niet nodig.DDX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:17:
[...]
Gabba2 naast je Gabba1, zelfde versie ?
En Fawesome2 als regenjack om mee te nemen ?
Een Fawesome vest wil ik erbij voor de herfst voor de afdalingen als het net ever kouder is en ik nog in mijn zomerkleding fiets met arm warmers en een baselayer.
Schijnt er weer aan te komen dus komt dan goed van pasGraham schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:17:
[...]
Alpha is dan wel voor de winter lijkt me.
Thanks!, ik heb nu nog maar 1 groot probleem: Ik wil Di2 op mijn fiets met de interne batterij, maar ben bang dat dat niet in het frame past die ik wil.
Ik gebruik al jaren MagicShine MJ-808E lamp. Drie andere vrienden van mij gebruiken deze ook en allen zonder problemen. Er zitten drie modi op, groot licht (polderrijden, geen lantaarnpalen), normaal licht (voor in de bebouwde kom, of een tegenligger) en een stroboscoopfunctie maar die is waardeloos tenzij je bij jezelf een epileptische aanval wilt uitlokken of een feestje in je woonkamer wilt creëren. Voor 80$ is die misschien voor een Chinees product wat aan de prijs, maar de bouwkwaliteit en levensduur maakt dat meer dan goed, de merklampen hier zijn stukken duurder. Ze hebben bij dealextreme ook goedkopere merkloze types, doch Magicshine is toch redelijk gerenommeerd.BertP schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:49:
Ik zie hier meerdere mensen die ervaring hebben met verlichting, ik ben zelf nog op zoek naar een setje die ik deze winter kan gaan gebruiken. Ik was van plan om het uit azië te halen (banggood, dx, alibaba) als is het maar om te testen. Ik kan lastig inschatten hoe groot de accu's e.d. zijn en het aantal lumen dat 'vereist' is. Wellicht ook interessant om te kijken naar alternatieven zonder accu? Zijn er mensen die al besteld hebben en een linkje naar het product hier neer kunnen zetten?
Gisteren weer 8 dagen gran canaria geboekt vertrek 14 feb. Was erg goed bevallen vorig jaar, dus alles maar hetzelfde geboekt. Deze keer met zijn 6en. Zin in!
Goedkoopste dat ik hem tot dus ver gevonden heb is bij Hopmans voor 169,95 (excl verzendkosten).
Ik heb de Gabba2 jersey voor 122€ incl. verzenden, ook bij Hopmans.Graham schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:12:
[...]
Goedkoopste dat ik hem tot dus ver gevonden heb is bij Hopmans voor 169,95 (excl verzendkosten).
Nee maar je kunt ze gewoon mailen. Ze werken met Nedpak en bedrag overmaken. Postnl en gewoon ideal oid zou fijner zijn maar de prijs is wel netjes.DDX schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:24:
Die hebben toch geen prijzen online staan ?
De prijs die ik aangaf is voor de Castelli Gabba 2 Convertible Jacket.jspr schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:50:
[...]
Ik heb de Gabba2 jersey voor 122€ incl. verzenden, ook bij Hopmans.
[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 26-09-2014 15:06 ]
Liever gewoon creditcard, helaas nog te weinig winkels die dat ondersteunen in Nederland.Graham schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:05:
[...]
Nee maar je kunt ze gewoon mailen. Ze werken met Nedpak en bedrag overmaken. Postnl en gewoon ideal oid zou fijner zijn maar de prijs is wel netjes.
(maar wel veiliger als winkel niet levert)
Zat net ff te mailen met triathlonaccessoires.nl, ook logica :
Vraag je dan verder want staat wel op site :Wij kunnen u alleen de jas in maat M aanbieden. Maat S is bij ons niet leverbaar.
Waarschijnlijk is M wel goede maat, maar S passen is wel zo handig. (al verkopen meeste online shops castelli vanaf maat M (soms zelfs pas vanaf L))Maat S moeten wij bestellen maar daar staat nog geen levertijd bij, bij onze
leverancier. Maat M duurt ongeveer 2 a 3 werkdagen.
Jup CC, Paypal of Google Wallet heeft ook mijn voorkeur. Hopmans vertrouw ik wel overigens.
Ik ben voor M gegaan. Ga er vanuit dat dit wel goed gaat zitten. Deze maat heb ik immers altijd bij jerseys (Sportful/Castelli). Zelfs in mijn winter jersey van Castelli de Velocissimo Team Jacket. Zou verwachten dat jij S makkelijk kan hebben overigens.
Ik ben voor M gegaan. Ga er vanuit dat dit wel goed gaat zitten. Deze maat heb ik immers altijd bij jerseys (Sportful/Castelli). Zelfs in mijn winter jersey van Castelli de Velocissimo Team Jacket. Zou verwachten dat jij S makkelijk kan hebben overigens.
[ Voor 24% gewijzigd door Graham op 26-09-2014 15:18 ]
Voor wie in de buurt van Den Haag - The Globe, Rotterdam, Eindhoven of Amsterdam de Pijp woont...Hans Struijk Fietsen heeft kleding uitverkoop, 3 voor 1. Vandaag en morgen of zondag in de Amsterdam RAI.
S is wel erg klein hoor. Die zou DDX -vermoed ik- gewoon te kort zijn.Graham schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:17:
Zou verwachten dat jij S makkelijk kan hebben overigens.
Daarom wil ik ze ook beide passen, bestel ze denk gewoon bij wiggle en stuur er eentje terug.
edit: hmms hun price match is beperkt tot paar shops helaas
edit: hmms hun price match is beperkt tot paar shops helaas
[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 26-09-2014 15:58 ]
Oh nice. Thx!Vos schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:32:
Voor wie in de buurt van Den Haag - The Globe, Rotterdam, Eindhoven of Amsterdam de Pijp woont...Hans Struijk Fietsen heeft kleding uitverkoop, 3 voor 1. Vandaag en morgen of zondag in de Amsterdam RAI.
Jah in de lengte zeker.Pelle schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:50:
[...]
S is wel erg klein hoor. Die zou DDX -vermoed ik- gewoon te kort zijn.
Ik heb de Gabba jersey 1 long sleeve in M, past mij perfect. Ik ben 1.75 en 65 kg, slank/athletisch gebouwd.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Je hoort weinig over Gore Bike wear.....?
Nog wat plaatjes van vorig weekend in de Ardennen:

Op de Cote de Chambralles, hier

Sprintje getrokken op de Cote de Basse-Bodeux, hier.

Op de Cote de Chambralles, hier

Sprintje getrokken op de Cote de Basse-Bodeux, hier.
Mooie foto's Pelle!
Fiets overigens terug, body was helemaal kapot. Dit doordat de lagers kapot zijn gegaan en dan dus uiteindelijk de body zelf heeft vernagelt. Verder gelukkig niets aan de naaf of de as/lagers. Meteen beurt laten doen dus dat is ook weer gebeurd. Altijd goede service van Serge (bikeparts4u).
Fiets overigens terug, body was helemaal kapot. Dit doordat de lagers kapot zijn gegaan en dan dus uiteindelijk de body zelf heeft vernagelt. Verder gelukkig niets aan de naaf of de as/lagers. Meteen beurt laten doen dus dat is ook weer gebeurd. Altijd goede service van Serge (bikeparts4u).
Mooie foto's Pelle!
Ik heb trouwens een vraag over m'n banden. Als ik ze zo eens inspecteer zie ik dat ze niet meer helemaal gaaf rond zijn, maar wat afgevlakt in het midden waar je voornamelijk op rijdt. Is het verstandig er binnenkort maar eens nieuwe banden op te leggen?
Ik heb trouwens een vraag over m'n banden. Als ik ze zo eens inspecteer zie ik dat ze niet meer helemaal gaaf rond zijn, maar wat afgevlakt in het midden waar je voornamelijk op rijdt. Is het verstandig er binnenkort maar eens nieuwe banden op te leggen?
Meeste buitenbanden hebben kleine slijtage plekjes waar je aan kunt zien of ze aan vervanging toe zijn. Als je die niet meer ziet dan is het tijd voor vervanging. Wat voor buitenbanden heb je?RalphvR schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:04:
Mooie foto's Pelle!
Gewoon lekker oprijden tot canvas zichtbaar wordt en dan gewoon vervangen 
Hopmans kan de Castelli Alpha niet leveren trouwens.
Hopmans kan de Castelli Alpha niet leveren trouwens.
[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 26-09-2014 20:33 ]
Vandaag m'n eerste racefiets eindelijk kunnen ophalen. Via het fietsplan van mijn werk aangeschaft. Het gaat om een Bianchi Via Nirone 7 105 11sp compact 2015 model
In augustus al heel wat km's gefietst op een leenfiets; rondjes van 65-80 km in de regio van Nijmegen. Nu kan ik eindelijk op mijn eigen fiets gaan toeren, hopelijk nog enkele mooie nazomer dagen op komst! Hieronder 2 foto's gemaakt met m'n iphone:
Foto 1
Foto 2
In augustus al heel wat km's gefietst op een leenfiets; rondjes van 65-80 km in de regio van Nijmegen. Nu kan ik eindelijk op mijn eigen fiets gaan toeren, hopelijk nog enkele mooie nazomer dagen op komst! Hieronder 2 foto's gemaakt met m'n iphone:
Foto 1
Foto 2
[ Voor 11% gewijzigd door lochtejans op 26-09-2014 21:32 ]
Ik heb Conti Grand Prix 4000 banden. Voor zover ik weet, de fiets was vroeger van m'n vader, liggen die banden er al enige jaren op. Misschien kan het dus sowieso geen kwaad ze eens te vervangen.
Prima banden. Zou ze gewoon even met het oog nalopen op scheuren ed. en dus die slijtage markeringen. Als je ze nog ziet dan zou ik er gewoon op door rijden. Die markeringen zien er zo uit trouwens.RalphvR schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:20:
Ik heb Conti Grand Prix 4000 banden. Voor zover ik weet, de fiets was vroeger van m'n vader, liggen die banden er al enige jaren op. Misschien kan het dus sowieso geen kwaad ze eens te vervangen.
Ik heb 3 ontzettend goede aankopen kunnen scoren voor (relatief) een schijntje. Enorm bedankt voor de tip!Vos schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:32:
Zowel de kwaliteit als de functionaliteit van Gore is super.Magic666 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:06:
Je hoort weinig over Gore Bike wear.....?
Ik heb een windstopper jack en broek al een jaar of 5 intensief in gebruik. Spul blijft mooi en goed werken.
Het is niet goedkoop, maar dat is Castelli ook niet.
Dit topic is gesloten.