Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.023 views

Onderwerpen

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Magic666

No one's neighbour!

nee klopt, en toch schijnen de meeste renners toch voor Castelli te kiezen. Toch wel frapant :P

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

lochtejans schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:06:
Vandaag m'n eerste racefiets eindelijk kunnen ophalen. Via het fietsplan van mijn werk aangeschaft. Het gaat om een Bianchi Via Nirone 7 105 11sp compact 2015 model :9
In augustus al heel wat km's gefietst op een leenfiets; rondjes van 65-80 km in de regio van Nijmegen. Nu kan ik eindelijk op mijn eigen fiets gaan toeren, hopelijk nog enkele mooie nazomer dagen op komst! Hieronder 2 foto's gemaakt met m'n iphone:

Foto 1
Foto 2
Mooi ding :)

Wel een stapeltje spacers zeg :p

Gabriël AM5

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01
Magic666 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 08:46:
nee klopt, en toch schijnen de meeste renners toch voor Castelli te kiezen. Toch wel frapant :P
Als me een ding opvalt in de hele " wielrenscene" dan is het dat zien en gezien worden voor veel mensen behoorlijk meetelt. Dus dat een merk in dit land minder vertegenwoordigd is dan in het buitenland zegt volgens mij niet veel over de kwaliteit van dat specifieke merk.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28
peppie71 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:18:
[...]

Als me een ding opvalt in de hele " wielrenscene" dan is het dat zien en gezien worden voor veel mensen behoorlijk meetelt. Dus dat een merk in dit land minder vertegenwoordigd is dan in het buitenland zegt volgens mij niet veel over de kwaliteit van dat specifieke merk.
Eens. Castelli is mogelijk van dezelfde kwaliteit als Gore maar Castelli oogt wat mij betreft gewoon een stuk mooier.

grahamofthewheels.com

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Erg comfortabel ritje vandaag: GP4000S II 23mm vervangen door 25mm met 1 bar minder en een Castelli Body Paint 2.0 bibshort. Verschil is duidelijk te merken!

Verwijderd

Graham schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:42:
[...]

Eens. Castelli is mogelijk van dezelfde kwaliteit als Gore maar Castelli oogt wat mij betreft gewoon een stuk mooier.
Zag laatst een video van Castelli waarin ik deze twee mappen opvallend vond. Sportful en Castelli blijken uit dezelfde fabriek te komen. Zegt natuurlijk nog niets over de kwaliteit van de stoffen, maar vind Sportful shirts ook altijd erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/hrtyXajU1zBMB9phMmE2LEwKjeDr1D9xlmBXsNJGeG4acsrSjGdyv7o0X2w0LpZeyLbABQ=w1479-h769

• matthijsln
Zijn twee merken van hetzelfde bedrijf (wat gewoon op het label van beide merken staat vermeld) indd.

• Graham
Ik heb het wel vaker gehoord. Toch zit er wel verschil tussen de twee merken. Ze zullen toch hun eigen design teams en stoffen gebruiken. Ik weet niet of ze wel eens ideeen uitwisselen maar sluit het niet uit. Maar daar naast komt er wel meer uit 1 en dezelfde fabriek tegenwoordig.

Vandaag Ronde van Noord (Rotterdam) gereden. Zwaar....uiteindelijk zelfs gedubbeld bij de finish door de kopploeg, toen ik nog een rondje moest. Wel grappig hoe dat op de foto eruit ziet overigens. Geen issues met benen maar conditie was zeker het punt. Toch wat meer gaan trainen rond de roeibaan van Rottemeren met Pelle. Die overigens ook mee reed en netjes bij de kopploeg zat.

grahamofthewheels.com

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
matthijsln schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:01:
Zijn twee merken van hetzelfde bedrijf (wat gewoon op het label van beide merken staat vermeld) indd.
Smart en Maybach ook, zit (ook) (kwaliteits)verschil tussen.

Ben overigens prima tevreden met mijn Sportful total comfort bib, maar mijn Castelli bib met Progetto X2 zeem bevalt mij (iets) beter. Voor de echt lange ritten kies ik altijd voor de Castelli.

Heeft iemand trouwens ervaring met schoenen van Fizik? Als vervanging van mijn ondertussen een jaar of 4 ouden Sidi's lijkt mij de R3 Uomo mij wel wat. Het is in ieder geval een mooie schoen (vind ik). Over de kwaliteit lees ik ook wel goede verhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 27-09-2014 21:02 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Oef, enigsinds niet geheel serieus een bod geplaatst op ebay op een edge 800 via de link die hier eerder gepost is.
Nu een Edge 800 "gewonnen" voor omgerekend even over de €180.

Beetje onverwacht wel dus twijfel of ik hem zal houden. Opent wel nieuwe mogelijkheden, eindelijk een auto-stop mogelijkheid, navigeren dus makkelijker rijden op onbekend terrein.

Dus tja luxe probleem :p

Gabriël AM5

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:45:
Vandaag Ronde van Noord (Rotterdam) gereden. Zwaar....uiteindelijk zelfs gedubbeld bij de finish door de kopploeg, toen ik nog een rondje moest. Wel grappig hoe dat op de foto eruit ziet overigens. Geen issues met benen maar conditie was zeker het punt. Toch wat meer gaan trainen rond de roeibaan van Rottemeren met Pelle. Die overigens ook mee reed en netjes bij de kopploeg zat.
Liep wel lekker ja, ik had niet de benen om voor de eerste 10 plekken te gaan, maar ik kon daarachter redelijk meekomen. Plek 12 of 13 in de massasprint was misschien nog haalbaar geweest, als niet een of andere kamikazepiloot opeens z'n fiets voor die van mij smeet en ik in volle sprint opeens in de ankers moest. Ik gok op plek 15 ergens, best aardig voor iemand die nooit koerst, en zeker gezien het deelnemersveld van +/- 80 man :)

http://www.strava.com/activities/200178685

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:52
Inderdaad blijkt de Garmin Edge 810 prima te navigeren op basis van een GPX of TCX. Ik denk dat het punt is dat korte proefrondjes (<5km) niet goed worden opgepakt. Maar met normale foutes zie ik inderdaad geen problemen. Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Tribits bedankt voor je uitgebreide reactie!
Tribits schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:58:
[...]
Dat zijn wel enigszins verschillende toepassingen, kan natuurlijk beide op dezelfde fiets maar voor lange toertochten zoek je misschien toch wat meer comfort en ik neem aan dat de korte rondjes wat meer op snelheid gaan.
Comfort staat inderdaad wel op t lijstje, maar wetend dat ik hier niet al te zwaar aan kan hangen i.v.m. type fiets.
Ik heb al vernomen als je wat rechterop gaat zitten op een FitnessBike ook al comfortabeler aanvoelt.
[...]
Om eerlijk te zijn klinkt dat niet als serieus groot onderhoud. Je zou kunnen overwegen om wat kleine reparaties zelf uit te voeren, deze fiets te houden voor dagelijks verkeer en een sportiever model erbij te kopen voor recreatieve doeleinden.
Eerlijk gezegd is nu ook "het gevoel" er een beetje bij. Ik wil m graag vervangen en wat nieuws hebben.
Weg doen kan natuurlijk altijd, en ben wel aan het overwegen om inderdaad eerst eens te zien wat het prijskaartje is om de mankementen te repareren i.p.v. de hele fiets weg te gooien. Vooral om inderdaad een "boodschappen/stap fiets" te hebben en een "recreatie fiets".

Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat er zo tegen viel aan die fiets, dat maakt ook de discussie wat makkelijker en is het mogelijk op basis daarvan een alternatief aan te bieden. Er kan behoorlijk wat afgesteld en veranderd worden aan moderne fietsen en een goede fietsenmaker kan je helpen een fiets naar wens te maken maar dan moet je dus wel aan kunnen geven wat je wensen zijn of wat de bezwaren zijn tegen een bepaalde fiets.

.................

Als je ook woon/werk verkeer rijdt op de fiets dan moet je er wel rekening mee houden dat je een dergelijke fiets wel redelijk aan moet kleden. Vooral spatborden zijn wat mij betreft nog al essentieel als je niet onder de modder op je werk wilt verschijnen. Houdt er ook rekening mee dat deze fietsen niet altijd voorzien zijn van alle montage punten voor onderdelen als slot, bagagedrager en standaard.

..................

Tsja, normaal gesproken zou ik je aanraden eens te kijken naar de Koga supermetro maar die ligt ver boven je budget (vanaf 1100 euro). Het is wel een van de meest populaire fietsen voor dit soort doeleinden en een Koga fiets is over het algemeen een goede investering.
betreft laatste punten kan ik in 1 antwoord geven,

Het is voornamelijk zit houdingen en rij gemak dat de fiets bied (en oplossingen die de LBS dan aanbied).
Naar mijn idee zaterdag de goede fietsenmaker gevonden die m`n wensen en eisen kon beantwoorden met de service en fiets die ik nog niet heb gehad...

Tot nu toe nog niet een fiets tegen gekomen die deze montage punten niet had (dacht alleen dat specialized geen slot gemonteerd kon hebben).
Maar verder daar niet over kunnen vallen.

Verder mijn ervaringen vrijdag en zaterdag:

Bij de LBS van vrijdag die had niets op voorraad in mijn maat. Heeft mij op een Scott en een Trek gezet. Deze zaten uiteraard niet lekker maar moest even voelen hoe het rolt..
Dan maar even opgelet hoe deze schakelden en dat ging in vergelijking met de Specialized nogal schokkerig. Nu hoef je in dit land niet vaak te schakelen maar als je weet dat een soortgelijk het beter doet (en zeker weet dat hij lekker zit) dan is de keus snel gemaakt.

Zaterdag ochtend bij een LBS die iets dichterbij was waar ik naar mijn idee al veel beter/professioneler geholpen werd nog op een Trek 7.3 en een Cube (kan niet meer terug vinden welke versie) mogen rijden. Deze reden ook lekker, De Trek was alleen merkbaar anders betreft schakelen, de Cube daar in tegen was beter afgemonteerd dan de Trek en viel ook goedkoper uit.

Voor het test rondje had hij ze staan met brede banden met enigszins noppen erop en 1 met smalle gladde banden. Behalve dat het meer lawaai maakte was het verder niet te merken i.v.m. hun eigen aangelegde indoor fietsbaan. Bij bestelling heb ik gekozen voor de midden weg, net even dikker en meer profiel dan de gladde band t.b.v. wat extra rij comfort.
Ook voor gekozen om de voorvering erin te laten ondanks dat dit te nadele is van kracht-overbrenging.
Ik zit in deze buurt vooral met dorpen/steden naast elkaar en zal onmogelijk zijn om alle klinkerwegen te mijden. Omdat dergelijke vering stroef af te stellen is wat ik ook al heb gedaan bij m`n huidige Gazelle is het naar mijn idee een meevaller.

Mooie dat deze LBS ook aanbood alles te vervangen wat beter moest, handvatten konden worden vervangen met een "vleugel" afwerking voor meer support voor de palm. stuurpen werd kosteloos vervangen indien deze verhoogt moest worden. En ik mag terug komen met de fiets als de zadel niet lekker zit, dan zal deze vervangen worden. Dit is mij nog niet (gratis) aangeboden tot nu toe, de LBS van de specialized rekende er meerkosten voor (handvatten waren al in orde).

Maar goed de Cube heeft hij besteld om dan als afgewerkt model nog een test ronde mee te rijden.
Hij heeft beenlengte en armlengte bij mij opgenomen. Dus heb er in ieder geval vertrouwen in dat de basis goed zal zijn.
Verder de standaard, spatborden, lichten en slot erbij. Nog even zonder bagagedrager doen.
Ook niet geheel onbelangrijk: Wat is je leeftijd en zijn er eventueel nog andere lichamelijk condities waarmee rekening gehouden moet worden?
Morgen 30 :)
Verder een vervelende rug wat eigenlijk te maken heeft met weinig beweging.

[ Voor 7% gewijzigd door Fore! op 28-09-2014 09:01 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Vandaag het waarschijnlijk laatste ritje van het zomerseizoen gemaakt, 80KM langs de ringvaart. Morgen weer beginnen met schaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
Hier nog een fotootje van mij op de Ventoux vrijdag
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2uemz9h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:50:
[...]

Liep wel lekker ja, ik had niet de benen om voor de eerste 10 plekken te gaan, maar ik kon daarachter redelijk meekomen. Plek 12 of 13 in de massasprint was misschien nog haalbaar geweest, als niet een of andere kamikazepiloot opeens z'n fiets voor die van mij smeet en ik in volle sprint opeens in de ankers moest. Ik gok op plek 15 ergens, best aardig voor iemand die nooit koerst, en zeker gezien het deelnemersveld van +/- 80 man :)

http://www.strava.com/activities/200178685
Denk dat ik wat gedubbelde mensen over het hoofd heb gezien, want de officiele uitslag zegt dat ik 11e was uiteindelijk. Daar kan ik prima mee leven :Y) Toch maar eens overwegen of ik me volgend jaar bij een club aan kan sluiten, hoewel ik nog niet echt weet of ik me wel thuis ga voelen in het gooi-,smijt- en ellebogenwerk van zo'n peloton. Want dat lijk je toch wel nodig te hebben, als je een beetje voorin mee wilt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:55:
[...]

Denk dat ik wat gedubbelde mensen over het hoofd heb gezien, want de officiele uitslag zegt dat ik 11e was uiteindelijk. Daar kan ik prima mee leven :Y) Toch maar eens overwegen of ik me volgend jaar bij een club aan kan sluiten, hoewel ik nog niet echt weet of ik me wel thuis ga voelen in het gooi-,smijt- en ellebogenwerk van zo'n peloton. Want dat lijk je toch wel nodig te hebben, als je een beetje voorin mee wilt doen :)
Denk eigenlijk dat je het prima kan doen met de TT en interval wat je al doet....alleen vaker. En dus zondags eens mee fietsen ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
Vandaag de eerste clinic van de vervolgcursus van Start to Race gedaan, dit is precies om te verkoken waar Pelle zo bang voor is. Vandaag was het thema wielrennen is een contactsport.

Dus eerst elkaar op lage snelheid raken met de wielen tegen elkaar, in het begin op hele lage snelheid en vervolgens iets harder. Vervolgen met de schouders tegen elkaar en tegen elkaar leunen en weer los komen. Als laatste was het de sturen tegen elkaar. Omdat het onder goede begeleiding gaat leer je heel goed omgaan met de verschillende situaties en heb je nooit het gevoel dat het onveilig is.

Ik heb nu 4 clinics gehad en ik kan echt wel zeggen dat ik een betere fietser ben geworden en het is dan ook zeker aan te raden voor mensen die beter willen leren fietsen. Nog 3 vervolgclinics te gaan, maar ik heb de smaak in ieder geval goed te pakken. Die rondjes op een afgesloten parcours op zo'n hoge snelheid geven zo'n enorme kick, dat ik volgend jaar echt wat koersjes wil gaan rijden..

http://app.strava.com/activities/200550334

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:55:
Vandaag de eerste clinic van de vervolgcursus van Start to Race gedaan, dit is precies om te verkoken waar Pelle zo bang voor is. Vandaag was het thema wielrennen is een contactsport.

Dus eerst elkaar op lage snelheid raken met de wielen tegen elkaar, in het begin op hele lage snelheid en vervolgens iets harder. Vervolgen met de schouders tegen elkaar en tegen elkaar leunen en weer los komen. Als laatste was het de sturen tegen elkaar. Omdat het onder goede begeleiding gaat leer je heel goed omgaan met de verschillende situaties en heb je nooit het gevoel dat het onveilig is.

Ik heb nu 4 clinics gehad en ik kan echt wel zeggen dat ik een betere fietser ben geworden en het is dan ook zeker aan te raden voor mensen die beter willen leren fietsen. Nog 3 vervolgclinics te gaan, maar ik heb de smaak in ieder geval goed te pakken. Die rondjes op een afgesloten parcours op zo'n hoge snelheid geven zo'n enorme kick, dat ik volgend jaar echt wat koetsjes wil gaan rijden..

http://app.strava.com/activities/200550334
Doe je dat bij een club dan?

@Pelle, begreep trouwens dat er redelijk wat ex-licentie houders tussen de funracers zaten bij RvN. Als in vorig jaar nog licentie, dit jaar niet.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Yep, ik herkende wel wat namen. Die kerel die gewonnen heeft reed sinds 2008 regelmatig op het podium bij de elite, waarvan in 2013 drie eerste en vier derde plaatsen. Minstens één andere verdenk ik ervan wel een licentie te hebben. Boeit verder niet, ik deed het toch gewoon voor de lol.

M@cer: ik ga eens kijken of dat hier ook in de buurt wordt gegeven, lijkt me wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dit wordt gedaan door een paar elite-renners die mensen kennis willen laten maken met de sport wielrennen. Zie het een beetje als start to run, maar dan op de fiets. Het is op het circuit van ARC-Ulysses in Amsterdam-Noord.

Ik heb zelf erg gemerkt dat de drempel om te starten met wedstrijden heel erg hoog is, vooral ook omdat op de websites van de verschillende koersen hier in de buurt heel onduidelijke informatie wordt gegeven. Door de clinics hebben ze een ladder tegen die drempel gezet en zit je alvast op de helft van die ladder. :)

[ Voor 41% gewijzigd door M@cer op 28-09-2014 21:23 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
Ik had mezelf beloofd toen ik mijn fiets kocht dat ik toch echt deze zomer maar eens naar mijn ouders moest fietsen. Ik woon in Utrecht in mijn ouders in twente, aan de Duitse grens. Deze zaterdag was het waarschijnlijk het laatste echt mooie weekend, en moest toch naar mijn ouders, dus meteen de kans gepakt om er heen te fietsen. Omdat ik geen navigatie heb niet de meest mooie route gepakt, maar het is uiteindelijk gelukt. Zeker voor herhaling vatbaar, veel beter dan in die gare trein zitten.

154 km solo :)
http://www.strava.com/activities/200735548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Inderdaad, het was echt heerlijk fietsweer vandaag. Amper wind, niet te warm. Was daardoor wel druk op sommige stukken. Rondje Markermeer gedaan (exact genoeg voor de Gran Fondo), met een stop voor Kip Nuggets bij de McDonalds in Enkhuizen O-)

http://www.strava.com/activities/200546756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waar laat je je fiets dan? Of door de Mcdrive gegaan ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
sapphire schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:49:
Waar laat je je fiets dan? Of door de Mcdrive gegaan ?
Heb een klein kabeltje bij me met een cijferslotje. Voldoet prima voor een paar minuten/kwartiertje, maar zou mn fiets niet veel langer uit t zicht laten. Je kan bij een rustige MC je fiets ook gewoon mee naar binnen nemen, ze worden daar toch gedrilld op klantvriendelijkheid :)

http://www.wiggle.co.uk/k...ver-76cm-cable-bike-lock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:53

Tribits

Onkruid vergaat niet

rieshjart schreef op zondag 28 september 2014 @ 08:48:
Morgen 30 :)
Verder een vervelende rug wat eigenlijk te maken heeft met weinig beweging.
Ik hoop voor je dat die rugklachten inderdaad overgaan als je (weer) wat meer gaat bewegen. Het is wel een veelgehoorde klacht maar meestal toch vanaf een jaar of 40. Bij mij begon het in ieder geval rond die leeftijd en was toch één van de redenen om af te zien van de aanschaf van een nieuwe racefiets (nadat de vorige min of meer gesneuveld was bij een valpartij). Heb er geen last van bij korte ritjes maar als ik meer dan drie uur op de fiets zit begint het aardig op te spelen. Merk wel dat het beter gaat naarmate ik rechter op zit maar dat is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de prestaties.

Leeftijd was verder meer om een beetje een idee te krijgen van wat je vooruitzichten voor de toekomst ongeveer zijn. Enfin, met 30 jaar is er nog een boel mogelijk al denk ik wel dat het verstandig is om wat gewicht te verliezen want dat gaat je toch opbreken, vooral als je nog eens tegen een heuvel of berg op wilt klimmen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik zie enkel nog mijn eigen activiteiten als ik naar Strava ga (op de mobiel werkt het wel, en de selectie staat op "I'm following"),
Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:01
Ja heb ik de afgelopen paar dagen ook last van, soms zie je wel alles maar vaak alleen je eigen ritten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had dat op mijn mobiel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ok, dan is er dus "iets" aan de hand bij Strava.
Even wachten denk ik....

edit: ah, nu werkt het weer!

[ Voor 17% gewijzigd door jspr op 29-09-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37
M@cer schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:20:
Ik heb zelf erg gemerkt dat de drempel om te starten met wedstrijden heel erg hoog is, vooral ook omdat op de websites van de verschillende koersen hier in de buurt heel onduidelijke informatie wordt gegeven.
Dit herken ik, want ik heb hier zelf ook doorheen gemoeten. Mijn tip: Ga gewoon (de tijd staat vaak wel vermeld), schiet een willekeurige vriendelijk uitziend persoon aan en vraag wat er onduidelijk is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:20:
Dit wordt gedaan door een paar elite-renners die mensen kennis willen laten maken met de sport wielrennen. Zie het een beetje als start to run, maar dan op de fiets. Het is op het circuit van ARC-Ulysses in Amsterdam-Noord.

Ik heb zelf erg gemerkt dat de drempel om te starten met wedstrijden heel erg hoog is, vooral ook omdat op de websites van de verschillende koersen hier in de buurt heel onduidelijke informatie wordt gegeven. Door de clinics hebben ze een ladder tegen die drempel gezet en zit je alvast op de helft van die ladder. :)
Ah dat is wel iets wat ik zoek maar dan omgeving Rotterdam.

Overigens mooie zin hoor "Door de clinics hebben ze een ladder tegen die drempel gezet en zit je alvast op de helft van die ladder.". :*)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Ik zag dit net voorbij komen op Facebook.. 120 km met een gemiddelde van 46 km/u... knappe prestatie!

http://www.omroepflevolan...est-grasman-fietst-record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

Hoogie2004

Whohooooo

Sow, das hard....

En ik was gisteren blij met 30,5 over 21 km solo :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Grasman is ook niet de minste hardrijder. Maar absoluut hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

lochtejans schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:06:
Vandaag m'n eerste racefiets eindelijk kunnen ophalen. Via het fietsplan van mijn werk aangeschaft. Het gaat om een Bianchi Via Nirone 7 105 11sp compact 2015 model :9
In augustus al heel wat km's gefietst op een leenfiets; rondjes van 65-80 km in de regio van Nijmegen. Nu kan ik eindelijk op mijn eigen fiets gaan toeren, hopelijk nog enkele mooie nazomer dagen op komst! Hieronder 2 foto's gemaakt met m'n iphone:

Foto 1
Foto 2
Mooi! Ik heb dezelfde in het wit, iets ouder model.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 11:58
Grasman is zeker niet een van de minste hardrijders in Nederland.. sterke nog hij is Nederlands Kampioen bij de Elite zonder contract en werd 3e op het WK in zijn klasse. Is echt abnormaal hoe hard hij kan fietsen.. terwijl dit zijn 3e jaar nog maar is op de fiets!

Vermoed dat menig prof hier moeite mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HiDNN schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:51:
Grasman is zeker niet een van de minste hardrijders in Nederland.. sterke nog hij is Nederlands Kampioen bij de Elite zonder contract en werd 3e op het WK in zijn klasse. Is echt abnormaal hoe hard hij kan fietsen.. terwijl dit zijn 3e jaar nog maar is op de fiets!

Vermoed dat menig prof hier moeite mee heeft...
http://app.strava.com/activities/158336894

NK TT Elite: oeff..... Slechts 50 seconden langzamer dan Niki Terpstra maar wel 41 jaar oud !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:10
Vandaag rondje Markermeer gefietst met een medetweaker. We begonnen redelijk vlot. Omdat we over de dijk wind mee wilden hebben hebben we vanaf Amsterdam tegen de klok ingefietst dus we hadden de eerste helft van de rit wind mee. Rond Lelystad zaten we rond de 33 gemiddeld, ging prima. De weg terug ging iets minder. Niet alleen hadden we tegenwind, de route was ook niet optimaal en ging dwars door Hoorn, Alkmaar, Castricum, Beverwijk, Ijmuiden en half Amsterdam. Al die bebouwde kom is lastig voor het harde stoempwerk.

We waren niet heel vroeg vertrokken maar rond Purmerend hadden we nog wat tijd over dus hebben we er nog een lusje aangeplakt. Uiteindelijk iets meer dan 200km gedaan net boven de 30 gemiddeld.

http://www.strava.com/activities/201074063

Even terzijde, we hadden we een discussie op de fiets: mijn stelling is dat je rond Groningen harder kan fietsen dan rond Amsterdam. Mee eens? Als je elke keer in centrum Amsterdam begint en eindigt is het lastig om een hoog gemiddelde te houden zonder een tik op je neus te krijgen of een toerist in je voorwiel. Het kan ook komen omdat ik allemaal idiote routes uitzet :) .

[ Voor 13% gewijzigd door writser op 29-09-2014 19:18 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zal denk wel iets schelen. Ik moest gisteren ook een heel stuk door centrum Den haag omdat ik de weg kwijt was, en had een lager gemiddelde dan normaal.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mochten mensen nog de Gabba 1 korte mouw versie willen, bij hopmans 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
writser schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:13:

Even terzijde, we hadden we een discussie op de fiets: mijn stelling is dat je rond Groningen harder kan fietsen dan rond Amsterdam. Mee eens? Als je elke keer in centrum Amsterdam begint en eindigt is het lastig om een hoog gemiddelde te houden zonder een tik op je neus te krijgen of een toerist in je voorwiel. Het kan ook komen omdat ik allemaal idiote routes uitzet :) .
Een discussie suggereert dat er ook iemand het met de stelling oneens was. Dat kan ik mij amper voorstellen. Vanzelfsprekend kun je tussen de weilanden door, zonder stoplichten, harder fietsen dan al slalommend tussen trams en lallende groepen vrijgezellen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik woon in het centrum van Dordrecht en moet altijd een paar km stad rijden voordat ik echt lekker kan door fietsen. Dat heeft een aardige impact op mijn gemiddelde, ik denk dat het op een rondje van 40 km wel bijna 0,5 km/uur kan schelen. Maar als ik dan weer eens in Zeeland ben waar ik het huis uit stap en zo 40 km kan fietsen zonder stoplicht of ander oponthoud krijg ik mijn gemiddelde toch niet veel hoger. Enerzijds zal dat komen doordat er daar altijd meer wind is, anderzijds heb ik sterk het gevoel dat ik te hard begin, ik mis de kleine pauze's terwijl ik een minuutje voor het stoplicht sta. Kortom, als je in het buitengebied woont moet je ook rustig beginnen als warming up.

[ Voor 21% gewijzigd door coen76 op 29-09-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19:12
Precies. Dat stadsverkeer is fijn als warming-up. Daarnaast is het sowieso onverstandig om in druk stadsverkeer hard te gaan racen. Vind je het echt zonde van je gemiddelde, laat dan Strava of je fietscomputer gewoon starten zodra je de stad uit bent. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
dreamscape schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:16:
Precies. Dat stadsverkeer is fijn als warming-up. Daarnaast is het sowieso onverstandig om in druk stadsverkeer hard te gaan racen. Vind je het echt zonde van je gemiddelde, laat dan Strava of je fietscomputer gewoon starten zodra je de stad uit bent. :)
Kan je eventueel als je dat echt wil ook achteraf aanpassen. Vind het zelf kul omdat te doen maar goed het kan wel met Strava. Gewoon tool > Crop.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Graham schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:21:
[...]

Kan je eventueel als je dat echt wil ook achteraf aanpassen. Vind het zelf kul omdat te doen maar goed het kan wel met Strava. Gewoon tool > Crop.
Klopt. En het klopt dat het kul is :)

Gewoon buiten de stad wat harder fietsen om te compenseren voor dat stadsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon lekker fietsen en je niet te druk maken om je gemiddelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
het gemiddelde is toch helemaal niet zo interessant... Het geeft een tijdsindicatie over je afgelegde afstand.
Denk dat het veel interessanter is om je wattage etc te meten/vast te leggen. Verval gedurende je training etc. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Maar zo'n power meter is stiekem wel erg duur.
Gemiddelde snelheid of snelheid überhaupt is eigenlijk overschat. Ik ga bij mijn Garmin maar eens een pagina maken met daarop alleen heel groot de huidige en gemiddelde trapfrequentie. Die info is namelijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
dreamscape schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:40:
Gemiddelde snelheid of snelheid überhaupt is eigenlijk overschat. Ik ga bij mijn Garmin maar eens een pagina maken met daarop alleen heel groot de huidige en gemiddelde trapfrequentie. Die info is namelijk wel interessant.
Aan alleen cadans heb je ook niet zo veel. Zet er dan tenminste de hartslag bij. Snelheid is daar dan een resultante van. Je stuurt echter op cadans en hartslag.

Overigens vind ik de gemiddelde snelheid op een bepaald parcours best een prima indicatie van de vorm op een bepaald moment, waarbij je natuurlijk wel rekening moet houden met wind et cetera. Alleen cadans en hartslag zegt dan weer weinig en inderdaad een powermeter is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Natuurlijk is gemiddelde snelheid per rit niet echt van heel groot belang. Maar stiekem toch wel erg leuk als ik zie op strava dat mijn gemiddelde begin dit jaar nog onder de 28km/h zit, en dat hel mooi langzaam oploopt naar 30 a 31 km/h. Het geeft op die manier een globale lijn van mijn vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
argro schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:49:
[...]
Aan alleen cadans heb je ook niet zo veel. Zet er dan tenminste de hartslag bij. Snelheid is daar dan een resultante van. Je stuurt echter op cadans en hartslag.
Inderdaad, helemaal vergeten. . die hoort er natuurlijk ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
coen76 schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:50:
Natuurlijk is gemiddelde snelheid per rit niet echt van heel groot belang. Maar stiekem toch wel erg leuk als ik zie op strava dat mijn gemiddelde begin dit jaar nog onder de 28km/h zit, en dat hel mooi langzaam oploopt naar 30 a 31 km/h. Het geeft op die manier een globale lijn van mijn vooruitgang.
als je dat over hetzelfde rondje telkens weer opnieuw meet misschien wel, maar dan moet je allerlei factoren ook proberen mee te wegen. Wind, rijweerstand etc... :X

ondanks dat blijft het wel een leuke graadmeter.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Dat was de tip van Havana die ik begin dit heb opgevolgt en het fietst echt zoveel relaxed'er! Alleen hartslag en cadans, en hoewel ik toch af en toe teleurgesteld ben over mijn gemiddelde als ik dat terug zie op strava fiets ik over het algemeen wel veel fijner.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de eigen merk kleding van futurumshop? Arm en beenwarmers aanbieding van een tijdje terug was wel interessant, maar ik ben de laatste tijd elke keer te laat met de aanbeidingen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

Hoogie2004

Whohooooo

Even moeten zoeken, maar ze worden steeds goedkoper:

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DeFeCt schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:47:
[...]

Dat was de tip van Havana die ik begin dit heb opgevolgt en het fietst echt zoveel relaxed'er! Alleen hartslag en cadans, en hoewel ik toch af en toe teleurgesteld ben over mijn gemiddelde als ik dat terug zie op strava fiets ik over het algemeen wel veel fijner.
de laatste paar keer dat ik ben gaan fietsen heb ik zelfs de km-teller afgeplakt. Snelheid en gemiddelde snelheid zijn op moment van fietsen niet interessant om te zien. Achter even leuk om te kijken of je gevoel overeenkomt met de cijfertjes.

kan veel ontspannender rijden met bijv strava aan in mijn rugzak en gevoelsmatig lekker fietsen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
DeFeCt schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:47:
[...]

Ik ga er eens een page voor maken op mijn Garmin. En ik noemde nog de gemiddelde cadans, maar dat is misschien ook niet handig. Dan ga je namelijk steeds kijken of je sneller moet gaan trappen om aan een bepaald gemiddelde te voldoen. Dit weekend eens fijn gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb zelf een trainings pagina die ik ook/voornamelijk tijdens het klimmen gebruik.

HR graph
HR
Cad. - Speed
% - HR av.

Werkt voor mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
koentjuh1987 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:14:
[...]

de laatste paar keer dat ik ben gaan fietsen heb ik zelfs de km-teller afgeplakt. Snelheid en gemiddelde snelheid zijn op moment van fietsen niet interessant om te zien. Achter even leuk om te kijken of je gevoel overeenkomt met de cijfertjes.

kan veel ontspannender rijden met bijv strava aan in mijn rugzak en gevoelsmatig lekker fietsen.
Dat gaat bij mij niet werken, ik weet ondertussen aan de hand van mijn cadans en verzet wel ongeveer hoe hard ik ga. Ik heb overigens op mijn Bontrager Node snelheid groot (kan niet anders), cadans en hartslag in de keuzevakjes en verder in het klein geloof ik nog gereden tijd en temperatuur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ybastiaans schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:34:
[...]

Dat gaat bij mij niet werken, ik weet ondertussen aan de hand van mijn cadans en verzet wel ongeveer hoe hard ik ga. Ik heb overigens op mijn Bontrager Node snelheid groot (kan niet anders), cadans en hartslag in de keuzevakjes en verder in het klein geloof ik nog gereden tijd en temperatuur of zo.
het is geen verplicht iets dat je moet afplakken. de een heeft het er wel op staan maar kijkt er niet naar. Maar er zijn ook renners die er blind op staren en een bepaald gemiddelde willen halen.

Moraal van het verhaal. Niet vastpinnen op je snelheid/gemiddelde snelheid.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
koentjuh1987 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:17:
[...]

Moraal van het verhaal. Niet vastpinnen op je snelheid/gemiddelde snelheid.
Eens, maar in bepaald opzicht zou je er ook motivatie uit kunnen halen. Ondanks dat het irrelevant en onzinnig is, kan ik onder omstandigheden wel waarde hechten aan een bepaalde gemiddelde snelheid. Als ik tegen het einde dan net onder dat getal zit, kan mij dat wel motivatie geven om net even wat harder door te trappen. Een beetje als tussentijden bij een tijdrit. Recent reed ik bijvoorbeeld de Primus Classic in België. Na de laatste heuvel, op ca. 22 km voor het einde stond er 29,7 kmph gemiddeld op de klok. Dat geeft mij dan de motivatie om nog even te knallen in de richting van de finish om er nog 30,0 kmph van te maken, ondanks dat het weinig zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
klopt maar zo zou je ook naar wattages kunnen kijken en zijn er voor elke waarde die je kunt zien wel voor en nadelen te benoemen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het Fawesome2 vest is ook leverbaar bij Hopmans, dus meteen maar besteld samen met 3x 25mm Senso's voor de "winter".
Dat wordt een leuk pakket dat mijn ouders moeten opsturen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hier ook bestelling voor winter gedaan net: Castelli Alpha :)
2 maten besteld bij wiggle, passen en dan 1 retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Alpha jacket vind ik mooi, maar laat ik toch (voor nu) schieten gezien de Gabba voor mij meer dan voldoende is in de "winter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ben lui maar wat is het voordeel van de Alpha tov de Gabba?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Volgens mij dit voor tijdens het klimmen
Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/IMG_6139%20edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
jspr schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:18:
Volgens mij dit voor tijdens het klimmen
[afbeelding]
Ah dat is wel nice idd. Dat je de laagjes kan open ritsen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Jammer alleen dat er niet zo heel veel te klimmen valt in NL..... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar nogsteeds prettig dat je hem zo open kan ritsen en zit als het goed is wat warmer dan de Gabba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54

JJJ

Even iets anders: mijn Specialized Romin zadel heeft een breuk in het plastic zitten :|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gDxpNVk.jpg
De breuk zit bij het rood gemarkeerde gedeelte en loopt helemaal door. Omdat het zadel best wel aan de prijs is (en ik geen garantie meer heb, 2e hands gekocht) vroeg ik me af of dit te fixen is. Langs de onderkant van het zadel zou evt wel een strook ter versteviging aan te brengen zijn lijkt me... heeft iemand hier ideeen over of tips?

Nog een paar pics gevonden op 't internet van wat er sterk op lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://fcdn.mtbr.com/attachments/specialized/669246d1327597792-specialized-romin-saddle-specialized_romin_saddle_snap_2.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://fcdn.mtbr.com/attachments/specialized/669247d1327597792-specialized-romin-saddle-specialized_romin_saddle_snap_1.jpg

@Christiaan676: het witte vlak is van 'n soort plastic, lijkt me dat ik dan een bijpassende lijm moet zoeken als ik het zo ga fixen :) Vraag me alleen wel af hoe sterk zo'n constructie is...

[ Voor 36% gewijzigd door JJJ op 30-09-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 23:14
Je zou er inderdaad iets onder kunnen lijmen ter versteviging. Wel even een sterke lijm uitzoeken die geschikt is voor het materiaal.

Ziet er naar uit dat het metaal is, dus een metalen strip nemen en dan lijmen met iets als: Bison kombi metaal wel even van het zadel de verf er af schuren en de boel ontvetten. Bij gebruik van Epoxy zijn nitril handschoenen trouwens aan te raden, je kan er namelijk allergies voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:58
DeFeCt schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:55:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de eigen merk kleding van futurumshop? Arm en beenwarmers aanbieding van een tijdje terug was wel interessant, maar ik ben de laatste tijd elke keer te laat met de aanbeidingen :)
Ik ben ook nog opzoek naar arm- en beenwarmers. Ik hoop ze ook ergens tijdens de opruiming of uitverkoop te kunnen scoren. Er is weer zo veel keuze tussen verschillende merken en prijscategorieën waardoor ik de bomen door het bos niet meer zie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Cyclewear heeft soms ook wel aanbiedingen voor armwarmers. Geen merk spul maar voor leuk prijsje prima spul of zijn de meningen hier over verdeeld?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Gisteren 50km Zuid-Groningen. Moet zeggen dat de motivatie na de vakantie op Mallorca ver te zoeken is. Komt ook door werk, studie, etc.

http://www.strava.com/activities/201495297

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn vaste rondje van 65 km gemaakt. Toen ik wegging (tegen 18.20) was het nog heerlijk weer, scheen de zon en had ik het zelfs met kort/kort met ondershirt behoorlijk warm, maar als de zon dan onder is, wordt het echt flink koud...vooral ook klam. Misschien in het vervolg toch maar vertrekken met lang/lang. Ik heb geen zin om arm- en beenwarmers onderweg mee te slepen en die vervolgens ergens halverwege aan te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
lochtejans schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:50:
[...]

Ik ben ook nog opzoek naar arm- en beenwarmers. Ik hoop ze ook ergens tijdens de opruiming of uitverkoop te kunnen scoren. Er is weer zo veel keuze tussen verschillende merken en prijscategorieën waardoor ik de bomen door het bos niet meer zie 8)7
Castelli nanoflex zijn prima en kosten niet zoveel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Denk ook dat de kortingen voor de warme kleding (herfst/winter) voorlopig wel uit zal blijven.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik heb vorige week bij de Pearl Izumi-webshop nog een goede thermotrui, thermo longsleeve ondershirt en thermo handschoenen kunnen kopen, alles uit de PRO-serie (de beste van PI) voor samen 85 euro: trui van 100 voor 60, ondershirt van 60 voor 15 (was al voor de helft en i.c.m. een ander artikel nog weer voor de helft) en de handschoenen van 30 voor 10. Daar val je je geen buil aan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:42:
Mwah, ik heb vorige week bij de Pearl Izumi-webshop nog een goede thermotrui, thermo longsleeve ondershirt en thermo handschoenen kunnen kopen, alles uit de PRO-serie (de beste van PI) voor samen 85 euro: trui van 100 voor 60, ondershirt van 60 voor 15 (was al voor de helft en i.c.m. een ander artikel nog weer voor de helft) en de handschoenen van 30 voor 10. Daar val je je geen buil aan :)
Had erbij moeten zetten dat model van vorig seizoen vast her en der nog wel in de korting zal gaan. Maar dan heb je qua maten niet veel keuze vaak. M/L/etc gaat zo hard.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hoe ingewikkeld kan een armwarmer zijn? Die van cyclewear.eu (All Active ofzo) kosten geen drol, zijn zwart en doen hun werk. Volgens mij kun je daar eigenlijk geen slechte aankoop mee doen. Ik zou daar nooit veel geld aan uitgeven iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:06:
Gister mijn vaste rondje van 65 km gemaakt. Toen ik wegging (tegen 18.20) was het nog heerlijk weer, scheen de zon en had ik het zelfs met kort/kort met ondershirt behoorlijk warm, maar als de zon dan onder is, wordt het echt flink koud...vooral ook klam. Misschien in het vervolg toch maar vertrekken met lang/lang. Ik heb geen zin om arm- en beenwarmers onderweg mee te slepen en die vervolgens ergens halverwege aan te trekken...
Ik vertrok om 15:45 met 19 graden. Hier in Groningen was de zon toen al bijna niet meer zichtbaar. Ook kort/kort met ondershirt en was prima qua temperatuur. Toen ik thuiskwam (17:30 ofzo) was het inmiddels afgekoeld tot 16 graden. Volgende keer doe ik gewoon armstukken los aan. Dan kan ik die aan het einde van de rit omhoog trekken. Als het nog kouder wordt idd lang/lang.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:45:
[...]

Had erbij moeten zetten dat model van vorig seizoen vast her en der nog wel in de korting zal gaan. Maar dan heb je qua maten niet veel keuze vaak. M/L/etc gaat zo hard.
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik had mazzel dat er van die spullen nog een paar S-jes waren. PI valt niet heel klein en ik ben best smal, dus die passen mij prima. M, L is inderdaad vrijwel allemaal weg.

On a related note: heeft hier iemand ervaring met lange broeken van Agu? Ik heb er nog geen kleding van maar zie hier en daar wel wat mooie aanbiedingen in S. Volgens mij valt het best groot, maar hoe zijn de ervaringen met de zeem etc.?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:17:
[...]

Castelli nanoflex zijn prima en kosten niet zoveel.
Beetje dik alleen, prima als je ze niet uit doet onderweg.
Maar als je zowel been en armstukken de nanoflex versie hebt past dat niet echt in 1 achterzakje shirt.

Ik heb zelf de castelli lycra versie.

Gisteravond (gefietst tussen 19:30 en 21:30) 3/4 broek en shirt met armstukken was het prima uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ja ik bedoelde ook de lycra versie. Die zijn juist lekker dun.

Ik heb ook arm- en beenstukken van All Active, die zijn ook prima maar wel iets dikker. Ik heb ook nog een setje armstukken van Ultima, ook prima maar Ultima bestaat geloof ik niet meer.

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 01-10-2014 12:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@TheLemon, tja er zit wel verschil tussen hoor. Sowieso tussen de Castelli Lycra vs Nanoflex.

Zoals DDX aangeeft zijn ze (Nanoflex) idd een stuk dikker maar wel een stuk warmer en beter water afstotend en winddicht. Lycra versie is ook goed hoor, vooral voor het huidige weer eigenlijk en ook nog wel in de frisse ochtend in het lente maar daarna wordt het te koud daarmee. Tuurlijk kan je dan lang/lang gaan rijden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ook maar eens een lange broek (Castelli Meno) en een shirt met lange mouwen (Castelli Puro) besteld voor de komende maanden. Mijn korte broek was echt op en daar vielen nu de gaten in, dus het was ook wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Flinke achteruitgang in layout van strava.com trouwens.
Lelijk font en geen tijden bij ritten meer (tenzij je doorklikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
DDX schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:07:
Flinke achteruitgang in layout van strava.com trouwens.
Lelijk font en geen tijden bij ritten meer (tenzij je doorklikt)
Ja het is allemaal wel erg kaal, geen vooruitgang.
snap ook niet dat ze de boel niet een beetje resizeble maken.

Gelukkig is er nog, veloviewer.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Dubbelpost vanuit Verwijderd in "[Wielrennen] Centraal discussietopic"

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
+1 wat betreft Strava. Ik refreshte vanmorgen even omdat ik dacht dat de CSS niet goed geladen werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jekker schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Ja het is allemaal wel erg kaal, geen vooruitgang.
snap ook niet dat ze de boel niet een beetje resizeble maken.

Gelukkig is er nog, veloviewer.
Het lijkt net alsof we in een live test kamer zitten, elke dag nieuwe dingen.
Maar de zichtbaarheid wordt er niet beter op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Nog een Strava tip: voeg deze rule toe aan AdBlock Plus. Het boeit mij niet dat iedereen elke maand weer aan challenges meedoet en hiermee zie je dat niet.

www.strava.com##.challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Laatst online: 01-10 18:59
Van de week ook mijn eerste fiets gekocht.
Het gaat om de Cube peloton race 2015.
Hier viel de keus op aangezien de fiets volledig 105 5800 afgemonteerd is tegen een goede prijs.
De fiets kan ik hopelijk volgende week ophalen, aangezien deze al wel besteld was voor de showroom, en nu dan ook naar voren wordt gehaald op de bestellijst.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZwOUWRi.jpg

Nu heb ik al een Endurance X2 broek van Castelli liggen.
Wat is aan te raden voor de komende periode en de winter om nog lekker te fietsen?
Is deze broek voldoende i.c.m. Nanoflex beenstukken? Of is het verstandig om een lange broek te kopen?(Castelli NanoFlex/Meno?)
Als shirt voor de komende periode dacht ik eraan om een Gabba 2 convertible te halen. Is dit met lange mouwen beter fietsen als een Gabba met Nanoflex armwarmers?
Andere merken mogen natuurlijk ook, alleen de plaatselijke dealer had redelijk wat Castelli liggen!

Nog andere kleding die ik nodig heb behalve ondershirt,normaal shirt,lange handschoenen en evt. wat voor op mijn hoofd?

[ Voor 81% gewijzigd door T-Ri op 01-10-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog geen ervaring hebt met in kouder/donker weer fietsen dan zou ik gewoon even wachten tot je die fiets daadwerkelijk hebt. Niet iedereen is hetzelfde: de één heeft het sneller koud en wil snel in een lange thermo-broek, de ander vindt dat minder belangrijk en rijdt langer door met zijn gewone bibshort met eventueel beenstukken. Zeker als je net begint zou ik misschien niet op voorhand honderden euro's gaan uitgeven aan zeer professionele kleding maar gewoon kijken hoe het bevalt en op zoek gaan naar goede aanbiedingen :)

Verder, have fun, mooie fiets heb je uitgekozen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Iemand ervaringen met de Futurumshop Surprise Box?

[ Voor 24% gewijzigd door Graham op 01-10-2014 17:49 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je link doet niets, maar vermoed dat ze opruim artikelen in doos stoppen en hopen dat mensen het dan wel kopen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Laatst online: 01-10 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:12:
Als je nog geen ervaring hebt met in kouder/donker weer fietsen dan zou ik gewoon even wachten tot je die fiets daadwerkelijk hebt. Niet iedereen is hetzelfde: de één heeft het sneller koud en wil snel in een lange thermo-broek, de ander vindt dat minder belangrijk en rijdt langer door met zijn gewone bibshort met eventueel beenstukken. Zeker als je net begint zou ik misschien niet op voorhand honderden euro's gaan uitgeven aan zeer professionele kleding maar gewoon kijken hoe het bevalt en op zoek gaan naar goede aanbiedingen :)

Verder, have fun, mooie fiets heb je uitgekozen :)
Bedankt voor je reactie.
Ik heb wel wat ervaring alleen dat was de afgelopen 3 jaar, eigenlijk alleen in de zomer fietsen. In de winter soms op de Tacx gezeten maar dat beviel totaal niet.
Het gaat me dan ook nu meer om de Gabba, die wordt namelijk overal als een must-have aangegeven.
Daar wil ik me dan ook wel op richten nu, aangezien je bovenlichaam warm moet blijven.
Ook gelezen in dit topic, dat het waterafstotend is. Wat natuurlijk ook een groot voordeel is t.o.v. de 'normale' shirts.
Dus eigenlijk het belangrijkste punt is of de Gabba convertible of de Gabba met armstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:50:
Je link doet niets, maar vermoed dat ze opruim artikelen in doos stoppen en hopen dat mensen het dan wel kopen ? ;)
F5....zie edit.

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 ... 100 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.