Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik fiets (klim/daal) erg veel en ik ben bijna door mijn 4 Tricomp slicks heen.
Een collega heeft nog een setje liggen die ik misschien van hem over kan nemen, maar daarna wil ik ook aan de Senso's 25mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 17:34
jspr schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:52:
@ Havana: Waar koop je de Senso all weather 25mm voor een goede prijs in NL?
Zijn het een beetje goede banden trouwens?
Waren paar week terug niet oz duur bij Futurumshop; 4 voor iets meer dan 100 euro.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
DDX schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:32:
[...]

Of kruimelspoor op de edge 500.
Alleen irritant de lijntje soms gewoon wegvalt en dan juist op moment dat je info wilt.
Een TCX file gemaakt in Strava Routebuilder werkt echt top op de Edge 510. Je hoeft niet naar het kruimelspoor te kijken eigenlijk, elke keer als je af moet slaan krijg je een waarschuwing. Laatst 140km onbekend terrein gefietst en was aangenaam verrast, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

sapphire schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:25:
[...]
Hoe doen jullie dat als je een onbekend stuk wilt rijden? Eigen regio red ik wel met goed op de kaart kijken van ter voren en bordjes volgen. Maar aan de andere kant van het land lijkt me dat lastiger omdat ik de ligging van steden/dorpen niet zo goed ken, en bv in buitenland ook niet.
Toch maar sparen voor een 800 en routes inladen of telefoon voor die keren maar gebruiken? Of hebben jullie een mooie/handige oplossing ?
Voor mij was dat de belangrijkste reden om voor de 800 te gaan en heb er nog geen dag spijt van gehad, maar heb dan ook geen echt vergelijkingsmateriaal, anders dan de ervaring dat ik steeds verkeerd fietste...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Zo weer terug in NL na 10 dagen IJsland. Niet gefiets ofzo maar wel een mooie hike gedaan daarzo. Goed om te zien dat het weer hier ook weer wat beter is geworden dus de week die ik nog vrij heb ga ik maar eens lekker fietsen.

Bertha781 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

Mij leek dit een prima de luxe bel. Alleen jammer dat deze in nederlands niet in de handel is.

[afbeelding]
Duur ding maar ik ben er ontzettend te spreken over. Erg goed over nagedacht. Overigens staat er wel een Nederlandse dealer in de FAQ.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 16:05
Iemand ervaring met deze sparborden van SKS: http://www.futurumshop.nl...denset-28-mat-zwart.phtml

Ik wil ze gaan gebruiken op m'n huidige cyclofiets voor in de herfst/winter. Ik zag ook nog de SKS Race blades, die zijn €10 duurder. Maximale bandenbreeedte is daarvoor 23mm dus geen optie. Ik gebruik nog 23mm bandjes maar wil als ze op zijn naar 28mm overstappen voor de cyclocrosser.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Aankondiging

Wielrenners uit Haarlem en omstreken, aankomende zaterdag (6 september) ga ik met twee anderen de Strava uitdaging van 252 km aan. Daarvoor heb ik een mooie route in elkaar gezet die begint in Haarlem. We willen om 9:00 uur vertrekken bij restaurant Loetje in Overveen. Het zou leuk zijn als we met een grotere groep kunnen rijden, dan houden we het tempo er namelijk goed in. Halverwege kunnen we nog een keer stoppen voor koffie + appeltaart. Wie doet er mee?

Route: http://app.strava.com/routes/838984
Challenge: http://www.strava.com/challenges/alpen-traum

Meedoen? Vul de deelnemerslijst in.

Afbeeldingslocatie: http://82.75.29.80/webspace/strava-challenge.jpg

De route gaat tegen de klok in en begint dus in Haarlem, aan de kant van de duinen. We komen langs Amsterdam, dus mensen die daar beginnen zijn eerder rond en rijden ook 250 km. :)

[ Voor 27% gewijzigd door frankknopers op 03-09-2014 12:11 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Mantel?

Een 2e hands edge 800 zou mooi zijn maar zijn vaak nog vrij prijzig, evenals een 510. Word of sparen of behelpen dus :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb al een andere fietsdate (Hattemer Zomertocht), anders was ik vanuit Nieuwerkerk ook wel even een stuk aangehaakt. Jullie komen op een paar 100m van m'n huis :)

Ik heb nog wel wat route-tips voor je:

* Bij de Maeslantkering zit een leuk klimmetje, ter afwisseling. Of je de KOM gaat pakken durf ik niet te zeggen, maar met jouw staat van dienst moet je een eind kunnen komen :)

* Tussen Schipluiden en Delft zijn ze bezig met de A4. De laatste keer dat ik daar langs kwam (een week of 8 geleden, aan de Delftse kant) was dat fietspad afgesloten. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar wat je sowieso kunt doen is deze route pakken: http://goo.gl/maps/x1Gwq
Is maar ietsje langer, maar sowieso mooier en je weet zeker dat je er langs kunt.

* Bij Moordrecht stuurt je route je nu via de pont naar Gouderak. Zou ik niet doen; gewoon door blijven rijden over de dijk. Mag officieel niet (na de Dorpsstraat), dus als je liever legaal bezig bent kun je ook nog het fietspad beneden aan de dijk nemen (Oosteinde). Bij de sluizen bij Gouda volg je dan weer gewoon de N207, zoals in je route.

* Het asfalt tussen Gouda en Oudewater langs de N207 is beter dan dat op de dijk (Goejanverwelledijk - Steinsedijk). Met name vanaf Hekendorp wordt het wat slechter. Die route is echter wel mooier, en vanaf Hekendorp ook beschutter. Dus wil je lekker doorrijden en heb je wind mee, dan zou ik gewoon op de N207 blijven. Wil je iets minder saai dan de provinciale weg volgen of heb je wind tegen, pak dan de dijk :)

Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:32
@Frank; je normale KOM snelheden of iets lager tempo ?
Even onder voorbehoud denk ik dat ik wel meerijd.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50

Magic666

No one's neighbour!

hmmm leuk idee! Jammer dat ik de 6e al een onderwatercamera-uitlegdag heb :P

Wel een vraagje over carbon..... zit daar nou wel of niet een gewichtslimiet van de fietser op? Dacht ergens gelezen te hebben van wel maar zeker weten doe ik dat niet meer.

Of is alleen de velgenset van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Pelle schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:14:
[...]

* Het asfalt tussen Gouda en Oudewater langs de N207 is beter dan dat op de dijk (Goejanverwelledijk - Steinsedijk). Met name vanaf Hekendorp wordt het wat slechter. Die route is echter wel mooier, en vanaf Hekendorp ook beschutter. Dus wil je lekker doorrijden en heb je wind mee, dan zou ik gewoon op de N207 blijven. Wil je iets minder saai dan de provinciale weg volgen of heb je wind tegen, pak dan de dijk :)
Asfalt is goed genoeg op die dijk en vele malen mooier rijden, ben het dus niet helemaal met je eens.

Hoe hard gaat er gereden worden? De route komt ook zo'n beetje langs mn huis, dus dat biedt wel mogelijkheden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:13
Waarom niet Continental GP4000S II 25mm/Schwalbe One 25mm? Laatst een uitgebreide test in Fiets (heb hem hier voor me liggen) en de Conti kwam eruit als referentie: lage rolweerstand en een hele goede lekbestendigheid. Rolweerstand gemeten bij twee bedrijven plus een praktijktest. Lekbestendigheid gemeten door een stootlektest en twee priktesten met 1,5mm prikker en 5mm prikker. De Conti werd op de voet gevolgd door de Schwalbe One. De Vredestein Fortezza Senso All Weather kwam pas ergens in de middenmoot.
Terwijl bij de vorige test de Fortezza Tricomp nog een gedeelde derde positie haalde op rolweerstand, presteert de Senso All Weather beduidend minder goed. De band voelt wat stug aan. De waarden voor lekbestendigheid zijn ook gemiddeld.
Twee jaar geleden behoorde deze band al tot de top qua rolweerstand en lekbestendigheid in de categorie snelle banden. De doorontwikkeling naar de GP 4000 S II is geslaagd: de 25mm band noteert de laagste rolweerstand en de lekbestendigheid is gemiddeld over beide testen ook erg goed. De fabrikant smokkelde wel wat met de maatvoering: bij de 23-er meten we 24,1mm op het karkas, de 25-er groeit onder druk naar 25,1mm. In de stootlektest scoort de bredere band de derde plaats.
De Ultremo heeft in de nieuwe One-lijn dit jaar een robuustere opvolger gekregen. Dit is terug te zien in het gewicht, want de 23mm vouwband is 15 gram aangekomen. De vouwband scoort zowel goed op stootlekbestendigheid als bij de beide priktesten. De rolweerstand is erg laag. Een goede combinatie dus.
Conclusie:
Vooral de tubeless banden van Schwalbe vallen positief op: onder de streep is het gewicht vergelijkbaar met de vouwband, maar de rolweerstand is lager. De lastigere montage van tubeless banden is nog wel een struikelblok. Dit kost behoorlijk wat energie, terwijl het oppompen met een vloerpomp niet altijd goed gaat.
Bij de vouwbanden blijkt de Conti GP4000 S II de referentie: lage rolweerstand en een goede lekprotectie. De band wordt op de voet gevolgd door de Schwalbe One.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Taigu schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:32:
[...]

Asfalt is goed genoeg op die dijk en vele malen mooier rijden, ben het dus niet helemaal met je eens.
Klopt, het is goed genoeg. Zeker tussen Haastrecht en Hekendorp geen probleem. Maar het stukje naar Oudewater vind ik wel minder, en als je dat vergelijkt met de provinciale weg waar ze een hele nieuwe laag asfalt hebben gelegd dan hangt het maar net af van je voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Mooie video van een 1.000 km rit van Mike Cotty, met 21 beklimmingen en 23.000 hoogtemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
50 uur en 29 minuten gefietst en een totale tijd van 53 uur en 38 minuten. Dus in totaal iets meer dan drie uurtjes pauze gehouden.

Wat een held. Bij mij is het andersom: als ik drie uur tegen bergen aan heb gefietst, moet ik 50 uur pauze nemen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Vos schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:56:
Mooie video van een 1.000 km rit van Mike Cotty, met 21 beklimmingen en 23.000 hoogtemeters.

[video]
Zieke rit, wel mooie route. Zie dat ie ook gewoon de gotthart pass via de klinkers omhoog en naar beneden rijdt. Je moet er maar zin in hebben na 800km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
frankknopers schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:01:
Aankondiging

Wielrenners uit Haarlem en omstreken, aankomende zaterdag (6 september) ga ik met twee anderen de Strava uitdaging van 252 km aan. Daarvoor heb ik een mooie route in elkaar gezet die begint in Haarlem. We willen om 9:00 uur vertrekken bij restaurant Loetje in Overveen. Het zou leuk zijn als we met een grotere groep kunnen rijden, dan houden we het tempo er namelijk goed in. Halverwege kunnen we nog een keer stoppen voor koffie + appeltaart. Wie doet er mee?

Route: http://app.strava.com/routes/838984
Challenge: http://www.strava.com/challenges/alpen-traum

[afbeelding]

De route gaat tegen de klok in en begint dus in Haarlem, aan de kant van de duinen. We komen langs Amsterdam, dus mensen die daar beginnen zijn eerder rond en rijden ook 250 km. :)
Mooie rit! Maar ik denk dat dit voor mij een brug te ver is. Als het 100 misschien zelfs 150 was geweest. Veel plezier en succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 19:03
Vorige week merkte ik tijdens een ritje ineens dat ik voor niet meer kon schakelen. Ketting lag op het buitenblad, de schakelhendel kon ik wel bewegen maar voelde nauwelijks weerstand, hoorde ook niet de 'klik' en de voorderailleur bewoog ook niet. Het gaat hier om triple Ultegra 6700. Gisterenavond eindelijk eens tijd gehad om er naar te kijken, maar kon niet echt zien dat er iets aan de hand was. Toen maar eens de versnellingskabel losgemaakt van de derailleur, waarna de de shifter netjes alle posities doorliep. Kabel weer vastgemaakt volgens de juiste procedure (ketting achter op het grootste tandje, voor op het binnenblad, derailleur stellen, kabel vast zetten, enz.). Opschakelen ging prima, maar eenmaal op het grootste blad was het probleem weer terug. Ik had nog een nieuwe versnellingskabel liggen, voor de zekerheid heb ik daarmee de oude kabel vervangen, maar ook dat loste niets op.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Het lijkt erop dat op het moment dat de versnellingskabel onder flinke spanning komt te staan, dat m'n shifter niet meer doet wat ie moet doen. Kapotte shifter? Misschien eerst nog eens buitenkabel + binnenkabel vervangen? Iets anders wat ik over het hoofd zie?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 23:16
* Tussen Schipluiden en Delft zijn ze bezig met de A4. De laatste keer dat ik daar langs kwam (een week of 8 geleden, aan de Delftse kant) was dat fietspad afgesloten. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar wat je sowieso kunt doen is deze route pakken: http://goo.gl/maps/x1Gwq
Is maar ietsje langer, maar sowieso mooier en je weet zeker dat je er langs kunt.
Aangezien ik in Delft woon en dat stuk regelmatig loop/fiets kan ik melden dat het momenteel open is. Wel is het zo dat de weg daar elke keer wat veranderd door de werkzaamheden. Als je de snelheid even aanpast voor de haakse bochten en tunneltje moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 03-10 13:27
Yes ! Morgen en overmorgen VRIJ en lekker een stukje fietsen !

Zojuist mijn cassette ( 10 speed Shimano ) en ketting ( Shimano ) en middenblad voor ( Triple ) vervangen !
Kwam allemaal van Wiggle(.nl) en was best redelijk betaalbaar.

Van het weekend maybe teamen met de vriendin weg voor de laatste keer met onze kleine camper.
Uiteraard gaan dan de 2 racefietsen mee. Nog even het "enigzins" mooie weer mee pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Antaresje schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:55:

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik zou die derailleur eens checken zonder kabel erop, het klinkt alsof deze niet genoeg kracht in de veer heeft om de ketting terug te gooien. Misschien heel veel vuil, misschien stuk? Met de hand moet hij echt heel zwaar/stug aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:55
Buitenkabel ook vervangen? Kan ook dat die gewoon te stroef is gaan lopen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
MrAngry schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:37:
Buitenkabel ook vervangen? Kan ook dat die gewoon te stroef is gaan lopen.
Zou inderdaad goed kunnen. Naar het buitenblad schakelen gaat goed. Daarbij trek je de kabel strak. Bij het schakelen naar het binnenblad ontspant de kabel. Het kan goed zijn dat de kabel dan blijft hangen in de buitenkabel. Je zou ook kunnen proberen de buitenkabel even door te spuiten met teflon-spray o.i.d. Het vervangen van een buitenkabel is wel een klusje aangezien je dan ook meteen aan een nieuw stuurlint toe bent. Als de buitenkabel het probleem blijkt te zijn, dan kan vervangen altijd nog. Je zou e.e.a. overigens makkelijk kunnen testen door na het schakelen naar het binnenblad de derailleur eens onder de loep te nemen. Hangt de kabel er dan slap bij, dan wil de derailleur blijkbaar niet en is met de kabel niks mis. Als de derailleur wel naar het binnenblad schakelt nadat jij de kabel een beetje hebt aangetrokken, dan zou het goed de kabel kunnen zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wat zijn nou goeie velgen voor iemand van 90+kg?

Zoveel types in omloop zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Voor zover ik kan inschatten doet m'n derailleur wat ie moet doen. Zodra ik de kabel los maak, schiet ie meteen naar de binnenpositie. Hij is ook niet extreem vuil, maar dat is wel iets waar ik nog eens naar kan kijken.

Ik heb gisteren al heel kort wat teflon spray door m'n buitenkabel gespoten, maar dat was of niet genoeg, of het hielp niet. Vervangen van de buitenkabel is op zich geen probleem, stuurlint is al los omdat ik anders die nieuwe binnenkabel niet doorgevoerd krijg.

Bedankt voor alle tips in elk geval. Ik ga sowieso een nieuwe buitenkabel bestellen, en dan zodra ik wat meer tijd heb de boel eens fatsoenlijk demonteren, schoonmaken en weer opnieuw erop zetten. En dan meteen kijken of ik iets raars kan vinden aan m'n shifter, want die is nog steeds niet buiten verdenking.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:15

DjVe

Hatsaflats!

Magic666 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:12:

Als je niet veel wil uitgeven dan zijn de Fulcrum Racing 7 een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo

Mij zijn de Mavic Cosmic Elite aangeraden. So far rijd dat heerlijk met een paar Buitenband Conti Grand Prix 4000 25mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Zijn er trouwens nog aan- of afraders wat betreft (derailleur)kabels? Het verschil tussen ptfe gecoat of niet snap ik wel, maar is er nog veel verschil tussen Jagwire en Shimano, of nog iets anders?

Ik neig overigens naar een ptfe gecoat Shimano setje in sober zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gewoon Shimano van de rol pakken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Damn die video van Mike Cotty diep diep _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:16

Mavic CXP 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Aan reacties op een ander forum kan ik weinig doen, maar het is wel een beetje "de pot verwijt de ketel..." als je hier vervolgens ook een persoonlijke aanval plaatst :*

[ Voor 82% gewijzigd door Grrrrrene op 07-09-2014 21:56 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Bedankt voor de velgentips, ik kan weer op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Deze zomer voor het eerst in de bergen gefietst in Tsjechie, wat een snelheid downhill (>70kmpu) gehaald op sommige stukken. Echter de laatste fietsdag schrok ik mij de het apenzuur toen ik in de bocht downhill opeens mijn buitenband van mijn velg afschoot. Ik heb er maar een foto van gemaakt, want ik dacht, dit gelooft niemand (!) Ik had alleen zo'n klein pompje mee dus ik denk dat ik net 6 bar er in had wat het probleem veroorzaakt heeft. Ik kwam er zonder kleerschuren vanaf.

https://www.dropbox.com/s...08-14%2016.17.53.jpg?dl=0

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik had vandaag dagje vrij (want er was goed weer voorspeld) dus maar even de Alpen-Traum in a Day challenge van strava afgevinkt. (en meteen paar andere challenges)
Vanmorgen echt perfect fietsweer, maar vanmiddag toch erg pittig windje langs de kust terug naar Noord-Holland. (windkracht 5 volgens buienradar)

Route is wel aanrader, alleen rond Scheveningen wat lastig omdat je echt door centrum moet (al kan je daar niet echt veel anders doen volgens mij?)

http://www.strava.com/activities/188849009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Je hebt wat kleine variaties maar je moet hoe dan ook door de stad dus maakt weinig uit.

Je kunt wel gezellig even pauzeren in de haven ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
DDX schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:52:
Ik had vandaag dagje vrij (want er was goed weer voorspeld) dus maar even de Alpen-Traum in a Day challenge van strava afgevinkt. (en meteen paar andere challenges)
Vanmorgen echt perfect fietsweer, maar vanmiddag toch erg pittig windje langs de kust terug naar Noord-Holland. (windkracht 5 volgens buienradar)

Route is wel aanrader, alleen rond Scheveningen wat lastig omdat je echt door centrum moet (al kan je daar niet echt veel anders doen volgens mij?)

Ik vraag me toch echt af, hoe je je kunt motiveren om 9 uur op een fiets te zitten door het saaie vlakke Nederland. Ik heb het na een uur of 5 wel gezien eigenlijk.

Begrijp me niet verkeerd mijn respect heb je. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als je een doel hebt heb ik daar weinig moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo

Mooie route volgens mij en respect 250km en bijna 9 uur fietsen op een toch behoorlijk tempo. Ik merk dat ik nog zwaar aan mijn conditie moet werken. Gister weer 50 km tegenwind gefietst en ik was daarna toch wel echt klaar. Maar het gaat al beter dan het begin van het seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
maxoss schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:37:
[...]

Ik vraag me toch echt af, hoe je je kunt motiveren om 9 uur op een fiets te zitten door het saaie vlakke Nederland. Ik heb het na een uur of 5 wel gezien eigenlijk.
Sinds ik een jaar geleden mijn racefiets van stal heb gehaald vind ik Nederland eigenlijk een stuk minder saai dan daarvoor. :) Ik vraag me bij het zien van dergelijke afstanden (keer op keer) altijd meer af waar iemand de tijd vandaan haalt om zoveel te fietsen :P Mij lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 23:24

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb geen racefiets, maar een 'hybride', maar wellicht dat een van jullie de gouden tip heeft :P

Ik heb ALTIJD als ik ga fietsen dat ik na een km of 10-15 in ieder geval 1 slapende voet krijg. Ik heb al wat geprobeerd te spelen met de zadelstand (hoogte, naar voor en achter in het horizontale vlak en hellingshoek). Daar is wel iets te halen, maar uiteindelijk blijft het terugkomen.
Heeft iemand misschien een goed idee om hier vanaf te komen?

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zitten je schoenen te strak? Ik heb een redelijk hoge voet en in een gewone schoen krijg ik dan last van slapende voeten als ik de schoenen heel strak aantrek. Andere oorzaak zou kunnen zijn de locatie van je schoenplaatjes op je schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zo goed zien wat voor pedalen je hebt (SPD?) maar bij mij (SPD-SL) treedt hetzelfde effect op. Het kan duizend-en-één oorzaken hebben, maar ik vermoed dat de belangrijkste oorzaak doorbloeding van de voet is. Natuurlijk kan het ook doorbloeding van je bovenbenen/genitale area zijn, maar je hebt al met je zadel gespeeld, dus daar ga ik even niet vanuit.

Als je de pedalen naar beneden drukt, druk je met je voetzool op de bodem van de schoen. Als nu de bodem van je schoen niet goed de vorm van je voetzool volgt, dan bestaat de kans dat je op bepaalde plekken de aderen/bloedvaten in je voet (teveel) dichtdrukt. Dat gebeurt dan maar heel even en dan is de druk er weer af, maar bij een cadans van 80 gebeurt dat dus wel 80x per minuut. Daarom krijg je na een tijdje toch weer last van slapende/tintelende voeten.

Enkele suggesties die misschien nuttig zijn:

- Zorg dat je schoenen goed passen: niet te klein, want dat knelt en is onaangenaam, maar ook zeker niet te groot. Bij te ruime schoenen zullen je voeten naar voren glijden in de schoenen en komt veel druk op de voorkant van je tenen te staan.
- Zorg voor goed passende inlegzolen. Bij mij scheelde het vervangen van mijn standaard Shimano-zolen door Specialized Body Geometry-inlegzolen een slok op een borrel (al is het probleem nog steeds niet helemaal weg). Reden is dat je meer ondersteuning onder je voetboog hebt, zodat de druk gelijkmatiger wordt verdeeld en niet alleen op je voorvoet komt. Ik heb zelf de blauwe (standaard voetboog) maar overweeg nog eens de groene te kopen (hoge voetboot met nog meer ondersteuning).
- Zorg voor warme sokken. Doorbloeding heeft ook te maken met temperatuur. Bij dunnere sokken en/of lagere temperaturen heb ik ook sneller last van slapende voeten.
- Beweeg regelmatig met je tenen en voeten in je schoenen, zeker om de 10 minuten even een minuutje ofzo. Trap af en toe ook even een paar honderd meter met een ander deel van je voet.
- De druk op je voeten wordt groter (en dus wordt het dichtdrukken van de aderen sterker) als je gaat stoempen. Dus beter een lichter verzet en een hogere cadans dan andersom.
- Sta je onverhoopt stil voor een stoplicht ofzo, klik dan even uit en laat je benen naar beneden zwabberen. Dat stimuleert ook de bloedsomloop in je onderbenen/voeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 23:24

KabalA!

[ No-Life ]

Bedankt voor de snelle reacties <3

Ik heb shimano PD-M324 pedalen (SPD, 'normaal' combi) en specialized schoenen (geen idee welke...). Volgens mij passen ze goed, maar zal eens kijken of en zoja welk inleg zooltje er in zit. Wilde vanavond toch ook weer een rondje doen, dus zal gelijk is kijken of ik de plaatjes wat naar voor of achter kan zetten :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje out-of-the-box tip overigens nog, ter aanvulling: bij mij was het slapende/tintelende effect voor een belangrijk deel weg toen ik de inlegzolen uit mijn hardloopschoenen gebruikte. Die hebben natuurlijk extreem veel demping, dus dan is het effect van dichtdrukken van aderen/bloedvaten zwakker. Groot nadeel hiervan is dat de koppeling voet-schoen-pedaal sponziger wordt en de krachtoverbrenging minder efficiënt. Maar het fietst wel echt een stuk fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
maxoss schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:37:
[...]

Begrijp me niet verkeerd mijn respect heb je. _/-\o_
Motivatie moet je soms gewoon maken en dan zijn de strava challenges wel een beetje hulp.
Anders had ik misschien 230km gefietst ;)

Voordeel van langere tochten is dat je ook wat andere omgevingen ziet ipv zelfde rondje polder bij mij in de buurt.
(Je kan natuurlijk ook eerst met auto/trein stukje rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooooost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:53
Guys! Even een stomme vraag.

Ik ben nu zo'n twee jaar bezig met hardlopen. Laatste tijd wat verzaakt en conditie is dus enorm achteruit gegaan. Als doel gesteld de Zevenheuvelenloop, 15km door de heuvels, dus zal aardig aan mijn conditie moeten gaan werken.

Nu komt het: ik ben laatst begonnen met wielrennen. Het bevalt me enorm goed, vind het fijn om te doen en het gaat me goed af.

Hebben jullie ervaring met het combineren van de twee sporten om de conditie een flinke push te geven?

Ik probeer per week zo'n 25km te rennen (langzame duurloop, duurloop & interval gecombineerd) en zo'n 100km te fietsen. Ik merk dat het redelijk zwaar is. Het wielrennen belast mijn lijf een stuk minder, maar ik heb het idee dat ik tijdens het fietsen een stuk minder aan mijn conditie werk, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Jooooost schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:03:

Ik ben nu zo'n twee jaar bezig met hardlopen. Laatste tijd wat verzaakt en conditie is dus enorm achteruit gegaan. Als doel gesteld de Zevenheuvelenloop, 15km door de heuvels, dus zal aardig aan mijn conditie moeten gaan werken.

Nu komt het: ik ben laatst begonnen met wielrennen. Het bevalt me enorm goed, vind het fijn om te doen en het gaat me goed af.

Hebben jullie ervaring met het combineren van de twee sporten om de conditie een flinke push te geven?

Ik probeer per week zo'n 25km te rennen (langzame duurloop, duurloop & interval gecombineerd) en zo'n 100km te fietsen. Ik merk dat het redelijk zwaar is. Het wielrennen belast mijn lijf een stuk minder, maar ik heb het idee dat ik tijdens het fietsen een stuk minder aan mijn conditie werk, kan dat kloppen?
Met fietsen belast je iid minder je lichaam (minder klappen). Maar je werkt nog steeds aan je conditie hoor.
Misschien merk je het minder maar als je duurtrainingen doet op de fiets dan ga je dat op den duur wel merken.
Wat je kan doen is 1x per week een interval training te doen op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

[...]

Ik heb al een andere fietsdate (Hattemer Zomertocht), anders was ik vanuit Nieuwerkerk ook wel even een stuk aangehaakt. Jullie komen op een paar 100m van m'n huis :)

Ik heb nog wel wat route-tips voor je:

[....]

Succes iig!
Dank voor de feedback! Wordt zeer gewaardeerd. Ik heb er al een aantal deelnemers bij via Strava, dus vanavond ga ik een deelnemerslijst online zetten. Belooft een mooie tocht te worden... :)

Edit: Deelnemerslijst

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 03-09-2014 12:10 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik zou de duurloop laten vervallen en daar inplaats een extensieve interval van maken (lange intervallen op 15km/halve marathon tempo)

Een duur training op de fiets is de duur al snel veel langer, het is veel makkelijker om in de juiste hartslag zone te blijven en daardoor veel effectiever voor je hart-long machine.

Voor hardlopen is het belangrijk dat je lichaam instaat is om de intensiteit aan te kunnen. Daarvoor is intervallen erg effectief,

Een duurloop is in veel gevallen dan slechts een onnodige, inefficiente en veel te zware trainings belasting.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dat kan inderdaad beter, met 3 stoplichten (waarvoor je moet stoppen) om precies te zijn.

Vanuit de duinen over de pompstationweg en bij de stoplichten rechtdoor, langs de gevangenis. Dan een stukje Badhuisweg en over de rotonde bij Madurodam rechtdoor en vrijwel meteen rechtsaf het fietspad langs de Professor B.M. Teldersweg. Dan bij de Shell de stoplichten rechtdoor de Johan de Wittlaan op. Bij het Museon ga je dan bij het stoplicht rechtsaf (voor fietsers vrij). Bij de stoplichten bij de Frederik Hendriklaan rechtdoor en dan bij de BP linksaf de Westduinweg op. Dan de Nieboerweg en je bent, via een klein stukje Duivelandsestraat, weer in de duinen (Baden Powellweg). Maar het blijft een beetje prutsen inderdaad. Toen ik nog in het centrum van Den Haag woonde was de route naar Hoek van Holland vaste prik. Nu woon ik iets ten noorden van Den Haag en kom ik daar nooit meer, juist vanwege de daarvoor noodzakelijke doorkruising van Den Haag.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 03-09-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren hier vlakbij een wielrenner omgekomen, op een weg waar ik nog wel eens fiets.... Fuck dan komt het toch wel effe dichtbij...

Bizar ongeluk, als de omschrijving klopt, maar dat gun je niemand....
http://www.l1.nl/nieuws/2...44-jarige-man-uit-someren

Gisteren stond er nog een foto van de fiets bij, daar was echt niets van over, heb ik wel even met mijn mond vol tanden naar zitten kijken....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 11:27
In de video zit een shot van de fiets. Zware klap geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Damn. Daar is niets van over.

Niet dat ik weet of ze het wel of niet gebruikt hebben maar altijd ALTIJD communiceren (handgebaren/roepen) in een groepsverband. Helaas maak ik vaak genoeg mee dat het soms gedaan wordt of helemaal niet en dat kan echt zo gevaarlijk zijn. Je ziet immers weinig als je achter iemand hangt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Dat zijn vreselijke berichten. Mocht iemand hier de man kennen, gecondoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 01-10 11:24
Jooooost schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:03:

I doe ongeveer hetzelfde. Alleen is mijn trainfrequentie iets minder. 2x per week lopen. 1x 5km hoog tempo of interval en 1x ~15km gewoon lekker lopen. Dit probeer ik er ook gewoon in te houden. Ik heb recentelijk samen met de vriendin een fiets gekocht waar we nu samen op trainen. Mijn basis conditie is veel beter als de hare (mijn gewicht ook, rond is ook een vorm). Mijn fietsafstanden zijn daarom nog aan de lage kant. Ik doe als ik samen met haar fiets ongeveer 20km/u voor een uurtje maar dat gaan we uitbouwen naar sneller en verder.

Als ik solo ga dan gaat het beter. Afgelopen maandag zat ik solo op ~25 gemiddeld volgens strava. Alleen moet de duur nog iets hoger. Maar dat is trainen. Ik merk wel dat de dag na het hardlopen het nog best aardig fietsen is maar andersom is een stuk heftiger. Maar ik heb er wel plezier in en ik ben wel van plan het allebei te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:30:
[...]
Dat kan inderdaad beter, met 3 stoplichten (waarvoor je moet stoppen) om precies te zijn.
Dit is de route die ik het afgelopen jaar 2 keer gepakt heb:
http://goo.gl/maps/pl4Dq

2 stoplichten: eentje bij het oversteken van de Zwolsestraat en eentje op kruising Duinstraat/Scheveningseweg. Rijdt prima door, vond ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

wibblemoo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:40:
pffff... damn zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
Hoogie2004 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:38:
Gisteren hier vlakbij een wielrenner omgekomen, op een weg waar ik nog wel eens fiets.... Fuck dan komt het toch wel effe dichtbij...

Bizar ongeluk, als de omschrijving klopt, maar dat gun je niemand....
http://www.l1.nl/nieuws/2...44-jarige-man-uit-someren

Gisteren stond er nog een foto van de fiets bij, daar was echt niets van over, heb ik wel even met mijn mond vol tanden naar zitten kijken....
Sterker nog, de arme man tikte het wiel aan van een collega waardoor hij uit balans raakte...

Moesten schijnbaar in de remmen voor wandelaars, de beste man was te laat met remmen.

[ Voor 6% gewijzigd door maxoss op 03-09-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wibblemoo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:40:
ah bah.. Het zal je vader/man/zoon maar zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

maxoss schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:55:
[...]

Sterker nog, de arme man tikte het wiel aan van een collega waardoor hij uit balans raakte...

Moesten schijnbaar in de remmen voor wandelaars, de beste man was te laat met remmen.
Ik had het meegekregen inderdaad.

Het is gebeurd vlakbij de start van een van mijn favoriete segmentjes (boerderijweg), een plek waar we vaker komen. Gisteren werd dan ook meteen door een van de vrienden ge-appt of er niemand van ons bij zat...

Bizar ongeluk :S

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 11:27
Het *lijkt* op verkeerde plek/verkeerde tijdstip en dus domme pech maar de hele wereld zal wel weer "die vervloekte wielrenners" en "eigen schuld" roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wibblemoo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:35:
Het *lijkt* op verkeerde plek/verkeerde tijdstip en dus domme pech maar de hele wereld zal wel weer "die vervloekte wielrenners" en "eigen schuld" roepen.
Op basis van de berichten zijn veel scenario's mogelijk. Naast domme pech kan het ook een inschattingsfout geweest zijn ("we kunnen nog om de voetgangers heen, oh nee, toch niet"), waardoor opeens stevig geremd moest worden. Ook kan de groep in een formatie gefietst hebben die eigenlijk niet geschikt is voor de openbare weg (hetgeen vaker voorkomt bij grote groepen wielrenners). Ook vraag ik mij af wat de voetgangers daar deden (liepen ze naast elkaar?). Op een dergelijke weg horen die in de berm te lopen, zodanig dat je daar als fietser niet voor hoeft uit te wijken. Kortom, vele mogelijkheden en vele vragen. Het blijft speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooooost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:53
Dank voor de tips allemaal.

Ik denk dat ik mijn duurloop ga laten schieten en mijn lange duurloop ga omgooien naar een lange interval (13-15km). Ik ga vanaf volgende week met een hartslagmeter fietsen, dan kan ik denk ik beter inspelen op m'n conditie.

Ik merk dat het hardlopen een aanslag op mijn lijf blijft. Ik denk dat het 2x per week rennen en zo veel mogelijk fietskilometers worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

damn... dat ongeluk is idd zeer heftig. En 1 van de redenen dat ik het liefst alleen fiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Net terug van een niet geheel geslaagd ritje, was even verdwaald en het werd sneller donker dan verwacht :+

Wel in geloof iets van een 25 min.van Zoetermeer naar Rijnsburg gereden. Aantal km's achter elkaar boven omslagpunt gereden, best lekker :)

Wil ent de route uploaden op Strava en zit even mensen te kijken die ik volg. Wie volgt Laurens ten Dam? Comment gelezen dat hij zijn ritten bewerkt, en zij laatste activiteit staat geflagged. Zal toch niet waar zijn, zou wel extreem dom zijn van hem. Denk eerder aan en jaloers iemand....maarja.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhh als je de rit bekijkt zie je wel hele regelmatige spikes

http://www.scarletfire.co...l-epo-to-cheat-on-strava/

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
sapphire schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:08:
Wil ent de route uploaden op Strava en zit even mensen te kijken die ik volg. Wie volgt Laurens ten Dam? Comment gelezen dat hij zijn ritten bewerkt, en zij laatste activiteit staat geflagged. Zal toch niet waar zijn, zou wel extreem dom zijn van hem. Denk eerder aan en jaloers iemand....maarja.
De trollers hebben helaas ook strava gevonden :(

Spicy!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
sapphire schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:08:
Meeste van zijn ritten die ik flagged gezien heb waren scooter ritten. Geloof niet dat hij ze bewerkt. Heeft net een etappe gereden in de Vuelta en dan ga je strava upload bewerken in de bus |:(

Sws zou het daar direct gaan opvallen natuurlijk als je met je strava tijden de Vuelta gewonnen zou hebben maar in realiteit op enkele minuten bent gereden :D :D

• BreadFan
  • Niet online
http://www.marca.com/2014...s_kw=Twitter&t=1409781358

Vage beweging van de fiets na de val :?

• Equator
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

met betrekking tot dat ongeluk, ik meen gehoord te hebben dat ze in een groep reden waarbij één van de fietsers het wiel van zijn voorganger raakte. Daarna verloor hij zijn evenwicht en is op de verkeerde helft terecht gekomen. Triest verhaal en het laat meteen het gevaar zien van zonder echte ervaring in een groep rijden. Het gaat gelukkig vaak goed.

Even wat anders. Gisteren de fiets op de tacx gehad en gemerkt dat er een redelijke slag in mijn achterwiel zit. Nu ga ik er vanmiddag even mee naar de LBS. Keuze:
  • Oude wiel laten stellen
  • Nieuw wiel(en) kopen.
Ik rijd een heel oude Koga Myata (circa 25-30 jaar oud) (Vergelijkbare fiets..) en ik heb het idee dat de naaf breedte kleiner is dan bij nieuwere wielen. Er zit nu bij mij een 6-speed casette op, en breder kan volgens mij niet.. En volgens mij kan hij er ook niet vanaf..
Jullie ervaringen met laten stellen van een wiel? Wat zou zoiets mogen kosten?

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 04-09-2014 08:05 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10
Gisteren de eerste clinic van Start to Race gedaan...

De eerste clinic had als onderwerp bochtentechniek en ik moet zeggen dat het erg nuttig was. Je leert toch de bocht anders (en sneller) te nemen dan dat je normaal gewend bent. Het doel is om je voor te bereiden om avondkoersen, maar ook om je fietstechniek te verbeteren. Het laatste kwartier in peleton gefiets, wat toch wel gaaf was op zo'n wielerbaan.

Nog 2 clinics te gaan de komende weken, in ieder geval weer zin in volgende week..

Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn om mee te doen, de eerste clinic wordt aankomende zondag herhaald (@amsterdam-noord).

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 04-09-2014 08:07 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Jullie ervaringen met laten stellen van een wiel? Wat zou zoiets mogen kosten?
Paar euro voor een kleine slag tot 2 tientjes voor een flinke.

[ Voor 41% gewijzigd door Pelle op 04-09-2014 08:07 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pelle schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:06:
[...]

Paar euro voor een kleine slag tot 2 tientjes voor een flinke.
Dat is te overzien :)

• jspr

jspr

Bianchi Aria

inderdaad... beetje late inertia :?

• argro
Equator schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:02:
... en het laat meteen het gevaar zien van zonder echte ervaring in een groep rijden.
Ook met ervaring in een groep rijden is relatief gevaarlijk. Je hoeft maar naar een rit op televisie te kijken en je ziet de ene na de andere buiteling van mensen die qua ervaring in het rijden in groepjes bij de absolute top van de wereld horen.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

argro schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:30:
[...]
Ook met ervaring in een groep rijden is relatief gevaarlijk. Je hoeft maar naar een rit op televisie te kijken en je ziet de ene na de andere buiteling van mensen die qua ervaring in het rijden in groepjes bij de absolute top van de wereld horen.
Klopt, maar daar helpt het element "willen winnen" ook niet bij aan de veiligheid. Maar je hebt wel gelijk :)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 12:36

MrDry

Desperados!

Ik rij de laatste tijd vaker lek. Heb nu zo'n 3500-4000km mijn Conti GP4000s er onder liggen. Wat is jullie ervaring met de levensduur van deze bandjes? Ze zien er nog niet versleten uit maar ik reed de eerste 2k nooit lek....

Quod licet lovi, non licet bovi

• wackmaniac
Nou boys, zeg het maar, gebruikt Hesjedal een motortje of niet: http://www.marca.com/2014...ta_espana/1409780490.html

Ik ben niet overtuigd, maar de fiets maakt een rare draaiing, nadat hij eigenlijk al stil was komen te liggen na de val.

• Nixo
MrDry schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:43:
Ik rij de laatste tijd vaker lek. Heb nu zo'n 3500-4000km mijn Conti GP4000s er onder liggen. Wat is jullie ervaring met de levensduur van deze bandjes? Ze zien er nog niet versleten uit maar ik reed de eerste 2k nooit lek....
Bad luck? Onder mijn oude fiets had ik een paar goedkope banden die bijna helemaal af zijn gereden en deze heb ik ook nooit lek gereden.

• Graham
Je kan ook gewoon pech hebben hoor. Heb maandag mijn Conti GP4000s vervangen, heeft meer dan 6000 km gedaan. 1 x lek gereden door stuk glas. Voor vervang ik een stuk minder vaak en oogt nog goed, heeft zelfde aantal km's gedaan als achter (had ze begin dit jaar gelijktijdig vervangen).

Overigens zit er wel een markering op hoe je de band erop moet leggen qua draairichting. Mogelijk helpt dit ook nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 04-09-2014 10:08 . Reden: update ]

grahamofthewheels.com

• argro
wackmaniac schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:50:
Nou boys, zeg het maar, gebruikt Hesjedal een motortje of niet: http://www.marca.com/2014...ta_espana/1409780490.html

Ik ben niet overtuigd, maar de fiets maakt een rare draaiing, nadat hij eigenlijk al stil was komen te liggen na de val.
Als de draai van de fiets al door een draaiing van het wiel (door een motortje) zou komen, dan zou dat motortje het wiel, van bovenaf gezien, tegen de klok indraaien. Dat zou in gebruik betekenen dat het motortje het wiel achteruit draait. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Volgens mij is de draai van de fiets het gevolg van de zwiep die de fiets krijgt door één van de voeten die lang aan het pedaal blijft zitten. Ook kunnen wind en het profiel van de weg een rol spelen. En stel dat hij een motortje in zijn fiets zou hebben, dan zou hij dat motortje echt niet in een afdaling gebruiken.
Wat is de oorzaak van de lekkage? Als je iedere keer een flink stuk glas of punaise uit de buitenband haalt, dan is het gewoon pech. Dat zou geen enkele band overleven.

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 04-09-2014 10:02 ]

• wackmaniac
Nee, fiets draait de juiste kant op volgens mij; hij draait naar de stuurkant toe.

• Nixo
argro schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:57:
[...]
Als de draai van de fiets al door een draaiing van het wiel (door een motortje) zou komen, dan zou dat motortje het wiel, van bovenaf gezien, tegen de klok indraaien. Dat zou in gebruik betekenen dat het motortje het wiel achteruit draait. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Volgens mij is de draai van de fiets het gevolg van de zwiep die de fiets krijgt door één van de voeten die lang aan het pedaal blijft zitten. Ook kunnen wind en het profiel van de weg een rol spelen. En stel dat hij een motortje in zijn fiets zou hebben, dan zou hij dat motortje echt niet in een afdaling gebruiken.

[...]
Wat is de oorzaak van de lekkage? Als je iedere keer een flink stuk glas of punaise uit de buitenband haalt, dan is het gewoon pech. Dat zou geen enkele band overleven.
Ik zou het wel vreemd vinden dat ze met het afdalen een motor zouden gebruiken.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10
Het maar een typisch verhaal van die fiets... Hij ligt bijna stil en vervolgens begint de fiets naar links te draaien met een snelheid die een stuk hoger is dan toen hij viel.. Vraag me af of ze de fiets nog gaan onderzoeken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• argro
wackmaniac schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:02:
Nee, fiets draait de juiste kant op volgens mij; hij draait naar de stuurkant toe.
Dan blijft het punt staan dat het volstrekt onwaarschijnlijk is dat een eventueel bestaand motortje (met vanzelfsprekend een beperkte accucapaciteit) in een afdaling wordt ingezet. Ook gaan de bestaande theorieën over een motortje in een racefiets (vrijwel) allemaal uit van een motor op de trapas. In het filmpje bewegen de cranks niet. Dat zou dus een motortje op de trapas uitsluiten. Dan blijft een motor in de de naaf van het wiel over. Lijkt mij onwaarschijnlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 04-09-2014 10:31 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Pleeeez, mag dit soort bullshit op Italiaanse en Spaanse boulevardkrantjes blijven en niet ons mooie topic vervuilen. Absolute nonsens. Misschien kan hij samen met Cancellara meedoen met de Vuelta voor Solexen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17
Volgens mij komt het gewoon doordat het een afdaling is. Een hele kleine tik van zijn voet of whatever helpt die fiets even over het dode punt heen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

TheLemon schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:43:
Pleeeez, mag dit soort bullshit op Italiaanse en Spaanse boulevardkrantjes blijven en niet ons mooie topic vervuilen. Absolute nonsens. Misschien kan hij samen met Cancellara meedoen met de Vuelta voor Solexen.
Ik vind het anders een hele interessante discussie. Wat daar gebeurd ziet er niet normaal uit hoor :X

• swbr
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:48:
[...]

Ik vind het anders een hele interessante discussie. Wat daar gebeurd ziet er niet normaal uit hoor :X
Voer de discussie dan in het topic waar ie thuis hoort: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519799

• BreadFan
  • Niet online
Voor als je nog wat lokale klimmetjes wil opzoeken: http://ahn.geodan.nl/ahn/

Best cool :)

• WiLLoW_TieN
Zo een gele Tacx Swing is dat nou wat voor binnen met de Winter dag ? Iemand hier ervaring mee hier ?

• wackmaniac
Heb slechts ervaring met de blauwe Satori en die ervaring is dat het saai is, maar uitermate effectief als je al fietsend de conditie op peil wilt houden zonder nat en/of koud te worden in de winter. Met de hier al meermaals aangehaalde Sufferfest-video's zou het een stuk minder saai moeten worden. Ik gebruikt het zelf puur om conditie op peil te houden en rijd daarom met een weerstand die ik goed kan ronddraaien, terwijl ik een filmpje op tv of Netflix kijk. Toch weer anderhalf tot twee uur gefietst dan :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Bij Vos ((ja ja..)

deze: Afbeeldingslocatie: http://www.vosfietsen.nl/images/stories/img_6213.jpg

Afmontage: Shimano Ultegra compact 11s
met rotor crankstel
Wielset: Miche Race 707
Zadel: San Marco Era
Stuur: Kuota Lightening Speed
Nok: Kuota Lightening Speed

Prijs: 1995-

Is er wat op aan te merken op deze setup? Als ik iets zou wisselen zullen dat enkel de velgen zijn denk ik zo.

*edit* Zadel wordt vervangen met mijn huidige specialized natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic666 op 04-09-2014 19:13 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ceaser schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:38:
[...]

Meeste van zijn ritten die ik flagged gezien heb waren scooter ritten. Geloof niet dat hij ze bewerkt. Heeft net een etappe gereden in de Vuelta en dan ga je strava upload bewerken in de bus |:(

Sws zou het daar direct gaan opvallen natuurlijk als je met je strava tijden de Vuelta gewonnen zou hebben maar in realiteit op enkele minuten bent gereden :D :D
Nouja niet iedere Pro logt én zet zijn ritten op Strava hé.

Maar dan nog vind ik het gewoon vaag, waarom zou hij het überhaupt doen ?

Hoe kun je eigenlijk zo ver op de grafiek inzoomen dat je dat kunt zien ?

Gabriël AM5

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Magic666 erg mooie fiets, mooi frame en zadelpen. Ik zou niks aan te merken hebben op de setup, ook wielen zien er prima uit vind ik :)

Verwijderd

Magic666 een paar hoge velgen zou er heel mooi in staan

• swbr
Magic666 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:01:
Afmontage: Shimano Ultegra compact 11s
met rotor crankstel
Ik zou persoonlijk liever een 'standaard' dubbel hebben, zeker bij een 11s. Geen idee of de steek van een dubbel en een compact voor een rotor crankstel hetzelfde zijn en of je later dus eventueel gemakkelijk kunt wisselen, maar dat zou ik in elk geval even uitzoeken.

• dreamscape
  • Laatst online: 03-10 16:11
Magic666 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:01:
Bij Vos ((ja ja..)

deze: [afbeelding]

Is er wat op aan te merken op deze setup? Als ik iets zou wisselen zullen dat enkel de velgen zijn denk ik zo.
Volgens mij zie ik een spacertoren zonder spacers. Dus nu zit de boel vast omdat je stuurpen fijn op zijn plek zit en niet omdat de top cap de boel netjes aanduwt.

Of zie ik dat verkeerd?

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 94 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.