Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 13:27
Is gewoon de geleende foto van de website ;)

( Nice bike ! )

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-09-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:22

Tribits

Onkruid vergaat niet

Iemand trouwens al opgevallen dat er dit jaar behoorlijk veel herten/reeën in de duinen tussen Noordwijk en Zandvoort lopen? Ik rij daar nu toch al een aardig aantal jaartjes rond maar kan me niet herinneren dat ik er ooit zo veel gezien heb. Staan soms midden op het fietspad of steken spontaan over. Slechte combinatie volgens mij met die wielren groepjes die daar zo af en toe voorbij komen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Magic666

No one's neighbour!

@Tribits: klopt. dit jaar zijn er best veel ja, nog niet meegemaakt dat ze spontaan oversteken iig...
@Antaresje: daarom wil ik er volgende week eens gaan buurten met een echte fanatiekeling aan mijn zijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Antaresje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:08:
[...]

Ik zou persoonlijk liever een 'standaard' dubbel hebben, zeker bij een 11s. Geen idee of de steek van een dubbel en een compact voor een rotor crankstel hetzelfde zijn en of je later dus eventueel gemakkelijk kunt wisselen, maar dat zou ik in elk geval even uitzoeken.
Liever een standaard dubbel dan een compact? Slecht advies, juist andersom!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

http://www.stevehoggbikef...nks-gearing-implications/

Staat het eea uitgelegd en is best een leuk stuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 21:37
Antaresje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:08:
[...]

Ik zou persoonlijk liever een 'standaard' dubbel hebben, zeker bij een 11s. Geen idee of de steek van een dubbel en een compact voor een rotor crankstel hetzelfde zijn en of je later dus eventueel gemakkelijk kunt wisselen, maar dat zou ik in elk geval even uitzoeken.
Rotor kun je de spider relatief makkelijk wisselen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dan is een Ultegra 11v crank nog veel makkelijker, want daar past alles op dezelfde spider (53, 50, 39 en 34). Ook nog een stuk mooier dan die lelijke Rotor-meuk, maar da's een mening ;) :>

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 05-09-2014 07:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Die deel ik.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

de vraag is.... wat deel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03
Tribits schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 02:05:
Iemand trouwens al opgevallen dat er dit jaar behoorlijk veel herten/reeën in de duinen tussen Noordwijk en Zandvoort lopen? Ik rij daar nu toch al een aardig aantal jaartjes rond maar kan me niet herinneren dat ik er ooit zo veel gezien heb. Staan soms midden op het fietspad of steken spontaan over. Slechte combinatie volgens mij met die wielren groepjes die daar zo af en toe voorbij komen.
Er is daar al jaren een 'plaag'. Mijn ouders wonen aan de duinrand tussen Noordwijk en Zandvoort, dus heb daar echt superveel gereden. 5 jaar geleden kwamen ze 's nachts uit het duin in onze tuin en graasden ze echt heel de tuin leeg. Daarna zijn er veel afgeschoten en zijn er hoge hekken geplaatst langs de duinrand. Maar er zijn er nog steeds teveel, getuige ook dat als je binnendoor rijdt (langs het zweefvliegveld), je 'bedelende' herten tegenkomt langs het hek die zo proberen eten te krijgen van voorbijfietsende toeristen.

Ik heb zelf toen ik daar dagelijks reed, het meest last gehad van de tamme vos die daar af en toe langs het fietspad stond, waardoor mensen zonder te kijken midden op het fietspad remden, omkeerden of hun fiets parkeerden, om foto's te maken. Ook zitten er rond 1900-2200 echt achterlijk veel konijnen. Rond welke tijd rijd je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
havana schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:20:
[...]

Liever een standaard dubbel dan een compact? Slecht advies, juist andersom!
Ik wist dat er discussie zou komen over die opmerking ;) Ik zet er ook niet voor niets het woord 'persoonlijk' bij. Ik vind een compact leuk voor als je heuvels tegenkomt en je jezelf te goed vind voor een triple, maar op het vlakke vind ik de verhoudingen van een standaard dubbel veel praktischer.

Het advies wat ik gaf was ook niet 'neem een standaard dubbel', maar 'kijk hoeveel moeite het gaat kosten om er een standaard dubbel van te maken als je dat ooit zou willen'.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Antaresje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:35:
[...]

Ik wist dat er discussie zou komen over die opmerking ;) Ik zet er ook niet voor niets het woord 'persoonlijk' bij. Ik vind een compact leuk voor als je heuvels tegenkomt en je jezelf te goed vind voor een triple, maar op het vlakke vind ik de verhoudingen van een standaard dubbel veel praktischer.

Het advies wat ik gaf was ook niet 'neem een standaard dubbel', maar 'kijk hoeveel moeite het gaat kosten om er een standaard dubbel van te maken als je dat ooit zou willen'.
Maar een dubbel ga je niet geschikt krijgen voor de bergen met een 39/52 verzet. Althans niet voor de gemiddelde amateur renner ;). Een compact (34/50) is al geschikt voor de bergen. Voor het vlakke vervang je simpel de 34 voor een groter blad. Geldt overigens niet voor de oudere types compact.

Dus die laatste zin van jou gaat toch niet bepaald op imo.

En de 'nieuwe' standaard wordt volgens mij 36/52.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 05-09-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Ik heb een vraag waar ik nog niet direct een sluitend antwoord voor kan vinden.

Als ik langere stukken aan het fietsten ben geweest. Rond de twee uur op midden tot hoog intensief krijg ik aan het einde tot een aantal uur erna best wel stevige hoofdpijn.

Ik drink en eet voor het fietsen voldoende. Tijdens het fietsen probeer ik per uur een bidon leeg te drinken en per uur een muesli reep te eten.
Mijn hartslag is wel vrij hoog. Ik denk gemiddeld rond mijn omslagpunt.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of een mogelijk oorzaak weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Vos schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:47:
[...]

Maar een dubbel ga je niet geschikt krijgen voor de bergen met een 39/52 verzet. Althans niet voor de gemiddelde amateur renner ;). Een compact (34/50) is al geschikt voor de bergen. Voor het vlakke vervang je simpel de 34 voor een groter blad. Geldt overigens niet voor de oudere types compact.

Dus die laatste zin van jou gaat toch niet bepaald op imo.

En de 'nieuwe' standaard wordt volgens mij 36/52.
Maar hier in Nederland (uitgezonderd het zuiden van Limburg) is het dan toch juist fijner om een 39/52 te hebben, en dan die ene keer dat je naar de Alpen gaat een 34 te monteren? Nogmaals, het is ook persoonlijk. Ik heb een 10s triple, juist omdat ik helemaal geen zin had om na te moeten denken mocht ik ooit een helling tegen willen komen. Ik gebruik tot ongeveer 32km/h het middenblad. Met een compact zou ik bij snelheden rond de 30km/h al snel met een schuine kettinglijn, of een trapfrequentie die ofwel vrij hoog ofwel vrij laag is, zitten.

Zeker met een 11s kun je met een dubbel goed uit de voeten op het vlakke en in iets heuvelachtiger gebied. Als je dan voor het echte klimwerk gaat, maak je er tijdelijk een compact van, of je gooit er achter een pizza op.

Maar goed, al die meningen zullen blijven verschillen, en dat is prima. Wat ook prima is, is dat je met de nieuwe groepen in elk geval gemakkelijk kunt wisselen tussen 34 en 39, en daar was mijn opmerking in eerste instantie dan ook op gericht. Check of dat Rotor crankstel ook die mogelijkheid heeft, daarmee hou je je opties open.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nixo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:29:

Als ik langere stukken aan het fietsten ben geweest. Rond de twee uur op midden tot hoog intensief krijg ik aan het einde tot een aantal uur erna best wel stevige hoofdpijn.

Ik drink en eet voor het fietsen voldoende. Tijdens het fietsen probeer ik per uur een bidon leeg te drinken en per uur een muesli reep te eten.

Als je midden tot hoog intensief gaat fietsen terwijl je hartslag rond je omslagpunt zit ben je volgens mij niet midden tot hoog bezig maar gewoon hoog training (D3).

Heb je het probleem ook als je echt D2 gaat fietsen voor 2 uur. Dus niet vol blazen maar iets minder. Of als je interval doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34

Had ik ook last van en geloof het of niet, maar sinds ik een nieuwe helm heb heb ik er geen problemen met gehad. Misschien dat de kussentjes in je helm op zijn.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Google maar eens op inspanningshoofdpijn, daar lijkt het in elk geval wel op.

Ik kan daar zelf ook last van hebben, als ik met een te hoge hartslag fiets, en als ik te weinig drink. Ik heb mezelf aangeleerd om na een rit nog even rustig een bidon sportdrank leeg te drinken, dat werkt voor mij in elk geval heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
Kan inspanningshoofdpijn zijn, recent wat over gelezen. Vooral veel slapen helpt hiertegen, naast eten en drinken natuurlijk.

Je helm kan ook te strak zitten zoals wackmaniac al aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
Antaresje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:29:
[...]

Maar hier in Nederland (uitgezonderd het zuiden van Limburg) is het dan toch juist fijner om een 39/52 te hebben, en dan die ene keer dat je naar de Alpen gaat een 34 te monteren? Nogmaals, het is ook persoonlijk. Ik heb een 10s triple, juist omdat ik helemaal geen zin had om na te moeten denken mocht ik ooit een helling tegen willen komen. Ik gebruik tot ongeveer 32km/h het middenblad. Met een compact zou ik bij snelheden rond de 30km/h al snel met een schuine kettinglijn, of een trapfrequentie die ofwel vrij hoog ofwel vrij laag is, zitten.

Zeker met een 11s kun je met een dubbel goed uit de voeten op het vlakke en in iets heuvelachtiger gebied. Als je dan voor het echte klimwerk gaat, maak je er tijdelijk een compact van, of je gooit er achter een pizza op.

Maar goed, al die meningen zullen blijven verschillen, en dat is prima. Wat ook prima is, is dat je met de nieuwe groepen in elk geval gemakkelijk kunt wisselen tussen 34 en 39, en daar was mijn opmerking in eerste instantie dan ook op gericht. Check of dat Rotor crankstel ook die mogelijkheid heeft, daarmee hou je je opties open.
En vergeet niet, met een 12-30 kom je ook een eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Griffin schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:32:
[...]

Als je midden tot hoog intensief gaat fietsen terwijl je hartslag rond je omslagpunt zit ben je volgens mij niet midden tot hoog bezig maar gewoon hoog training (D3).

Heb je het probleem ook als je echt D2 gaat fietsen voor 2 uur. Dus niet vol blazen maar iets minder. Of als je interval doet?
Klopt het is meer D3 dan D2 is. Ik probeer toch vaak wel diep te gaan. Ik zal me een keer moeten inhouden en de volgende rit lang in D2 gaan rijden. Kijken of dit effect heeft.
Ik vermoed dat de hoofdpijn niet door de helm komt. Deze zit relatief los. Maar ook het testen waard. Na de training zal ik proberen of sportdrank een goed effect heeft. Mocht het echt inspanningshoofdpijn zijn dan kan ik hier inderdaad niet heel veel aan doen behalve goed rust pakken en voldoende eten en drinken.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Bij mij was het een combinatie van een niet-optimale pasvorm en versleten interieur. Nu een Giro Ionos en sindsdien geen hoofdpijn meer gehad, zelfs tijdens hete ritten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

dreamscape schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:10:
[...]

Volgens mij zie ik een spacertoren zonder spacers. Dus nu zit de boel vast omdat je stuurpen fijn op zijn plek zit en niet omdat de top cap de boel netjes aanduwt.

Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd ;) De topcap is niet bedoeld om het balhoofdstel strak te houden, daar is de stuurpen juist voor bij A-head systemen. De topcap heeft als doel om gemakkelijk de speling af te stellen, dmv fijn schroefdraad, dat gaat makkelijker dan de stuurpen schuiven :) Als het zaakje goed zit, kun je de topcap er nog afhalen en ook die ster moer en bout, scheelt gewicht :p

Over dubbel vs compact: @antaresje, jij hebt het steeds over 34/50 vs 39/52, maar met compact kun (en zou moeten) je ook 39/50 steken en dan zijn je nadelen van compact juist weg. Sterker nog: je kan dan nog schakelarmer rijden doordat de 50 lichter is en je iets meer overlap hebt tussen binnen- en buitenblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:42

The End

!Beginning

Ik heb dit ook lang gehad. Als ik lang en hard had gefietst, dan kreeg ik meestal daarna hoofdpijn (en soms misselijk) Niks hielp. Veel eten, veel drinken, weinig eten/drinken maakte niet uit. Ik las dat een sterk dalende bloedsuiker spiegel de oorzaak kon zijn.

Sinds kort heb ik een oplossing gevonden: Ik neem als ik thuiskom een aantal (b.v. 4) dextro energie tabletten en nu heb ik nergens meer last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zag er gisteren voor het eerst eentje het fietspad op rennen. Schrok me wild en ik reed nog niet eens 30 km/u.. Mag er niet aan denken als ik daar met 50+ km/u op af was gereden... :X

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had hier last van en zoals velen al hebben gezegd is het echt inspanningshoofdpijn!

Had dan als ik 's morgens had gefietst echt de hele dag hoofdpijn! Het was bij mij echt een kwestie van te weinig drinken voor die tijd, dus ik drink nu tegenwoordig als ik 's morgens ga fietsen eerst een aantal glazen water en probeer tijdens het fietsen ook wat regelmatiger te drinken, resultaat: nergens last meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Roet schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:21:
[...]
langs de duinrand. Maar er zijn er nog steeds teveel, getuige ook dat als je binnendoor rijdt (langs het zweefvliegveld), je 'bedelende' herten tegenkomt langs het hek die zo proberen eten te krijgen van voorbijfietsende toeristen.

Ik heb zelf toen ik daar dagelijks reed, het meest last gehad van de tamme vos die daar af en toe langs het fietspad stond, waardoor mensen zonder te kijken midden op het fietspad remden, omkeerden of hun fiets parkeerden, om foto's te maken. Ook zitten er rond 1900-2200 echt achterlijk veel konijnen. Rond welke tijd rijd je daar?
Deze stonden in ieder geval niet achter een hek en zijn ook niet bang voor fietsers. Meestal rijd ik er rond een uur of acht 's avonds. Paar overstekend herten gezien een paar kilometer buiten Zandvoort en een complete familie op de weg bij het zweefvliegveld. Nu gaat het daar meestal niet zo hard maar het is toch even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:40:
[...]

Ook ik had hier last van en zoals velen al hebben gezegd is het echt inspanningshoofdpijn!

Had dan als ik 's morgens had gefietst echt de hele dag hoofdpijn! Het was bij mij echt een kwestie van te weinig drinken voor die tijd, dus ik drink nu tegenwoordig als ik 's morgens ga fietsen eerst een aantal glazen water en probeer tijdens het fietsen ook wat regelmatiger te drinken, resultaat: nergens last meer van!
Dan was het dus geen inspanningshoofdpijn bij jou, maar uitdroging. Karakteristiek van inspanningshoofdpijn is dat het niet toe te wijzen is aan een andere oorzaak dan puur de inspanning.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58
Tja in de natuur kan je nou eenmaal dieren tegenkomen 8)
Tussen Wijk aan Zee en Castricum wordt de weg wel eens geblokkeerd door schotse hooglanders.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
DDX schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:50:
Tja in de natuur kan je nou eenmaal dieren tegenkomen 8)
Tussen Wijk aan Zee en Castricum wordt de weg wel eens geblokkeerd door schotse hooglanders.
mmm steak :*) maar we dwalen af dit hoort in een ander topic

Afbeeldingslocatie: http://themeathouseblog.files.wordpress.com/2012/01/steak-grill_42407494.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Nixo op 05-09-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:03
Tribits schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:44:
[...]

Deze stonden in ieder geval niet achter een hek en zijn ook niet bang voor fietsers. Meestal rijd ik er rond een uur of acht 's avonds. Paar overstekend herten gezien een paar kilometer buiten Zandvoort en een complete familie op de weg bij het zweefvliegveld. Nu gaat het daar meestal niet zo hard maar het is toch even opletten.
Klopt, de hekken zijn er ook voornamelijk om het autoverkeer en de (kruiden/groenten)tuin van mijn ouders wat meer te beschermen, ze staan dus ook niet langs dat fietspad langs de kust-rand.

Omdat ze steeds verder het land in trokken voor eten (omdat het eten in de duinen op is door de overbevolking) kwamen ze ook steeds vaker in aanraking met mensen en zijn ze daar dus ook minder bang voor geworden. Nu ze ook langs de hekken staan en gevoerd worden, zijn ze echt niet bang meer en worden ze eerder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:46:
[...]

Dan was het dus geen inspanningshoofdpijn bij jou, maar uitdroging. Karakteristiek van inspanningshoofdpijn is dat het niet toe te wijzen is aan een andere oorzaak dan puur de inspanning.
Hoe kom je aan die wijsheid? Er zijn verschillende mogelijke oorzaken toe te wijzen aan inspanningshoofdpijn waaronder dus uitdroging, te weinig koolhydraten etc... Typisch van inspanningshoofdpijn is dat je tijdens of misschien wel een paar uur na je inspanning hoofdpijn krijgt..

maar goed het boeit ook niet hoe men het allemaal noemt ik denk dat Nixo nu een aantal dingetjes heeft waarmee ie kan uittestten of de hoofdpijn wel of niet wegblijft

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Tipisch, ik dacht dat ik een van de weinige was die deze verschijnselen had. Maar blijkbaar zijn er toch veel fietsers die hier last van hebben. Ik ga stuk voor stuk een aantal dingen testen. Eerst maar eens een tocht van twee uur in d2 rijden.
Mocht dat geen effect hebben dan vooraf bidon drinken. Elke uur een bidon en iets te eten en achteraf een een bidon met limo & dextro. Dan als laatste optie kan een nieuwe helm nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Antaresje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:29:
[...]

Maar hier in Nederland (uitgezonderd het zuiden van Limburg) is het dan toch juist fijner om een 39/52 te hebben, en dan die ene keer dat je naar de Alpen gaat een 34 te monteren? Nogmaals, het is ook persoonlijk.
Klopt.
Ik heb een 10s triple, juist omdat ik helemaal geen zin had om na te moeten denken mocht ik ooit een helling tegen willen komen. Ik gebruik tot ongeveer 32km/h het middenblad. Met een compact zou ik bij snelheden rond de 30km/h al snel met een schuine kettinglijn, of een trapfrequentie die ofwel vrij hoog ofwel vrij laag is, zitten.

Ik bedoelde met de term dubbel de 'oude' dubbel, oftewel de crank met een steek waarbij je geen 34 kan monteren :). Dat zou een reden zijn om een fiets niet te kopen bijvoorbeeld.

Maar jij doelt volgens mij puur op het verzet van de dubbel.

Met bijvoorbeeld de Ultegra 6800 groep maakt het niet uit of de fiets nu met 39/53 gemonteerd is of 34/50. Je wisselt eenvoudig en redelijk goedkoop de bladen om naar het gewenste. IMO geen reden om een bepaalde fiets wel of niet te kopen :).

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 05-09-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Korting bij Canyon: http://www.canyon.com/_nl...=05SeptemberEndofYearSale

Blijft helaas een hoop geld wat ik er nu niet voor over heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Alleen heel weinig maten meer op voorraad helaas. Ik ga voor een 2015 model Canyon :).

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 05-09-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32

Pelle

🚴‍♂️

Dat is een mooi ding zeg, voor die prijs. Had deze er begin dit jaar gestaan dan was het een serieuze optie voor mij geweest, i.p.v. mijn Wilier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Jep, laatst in Noordwijknog een stuk een mee rennende ree/hert gehad. Was nog niet eens schemerig dus vond het best bijzonder.
Nixo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:09:
Tipisch, ik dacht dat ik een van de weinige was die deze verschijnselen had. Maar blijkbaar zijn er toch veel fietsers die hier last van hebben. Ik ga stuk voor stuk een aantal dingen testen. Eerst maar eens een tocht van twee uur in d2 rijden.
Mocht dat geen effect hebben dan vooraf bidon drinken. Elke uur een bidon en iets te eten en achteraf een een bidon met limo & dextro. Dan als laatste optie kan een nieuwe helm nog.
Zeker niet de enige! Heb er de laatste tijd minder last van maar begin dit jaar elke zaterdag :( Kon drinken en eten wat ik wilde maar na het rijden kwam dan langzaam een hoofdpijn op, eetlust verdween dan langzaam, overgevoelig voor licht. enige wat hielp was een paar paracetamol en een uurtje slapen tot die werkten. Daarna was het dragelijk...

[ Voor 41% gewijzigd door sapphire op 05-09-2014 17:11 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 18:30

- Te weinig eten na het fietsen, je moet na het fietsen echt nog wat eten
- Te weinig vocht aanvullen (doe eens voor / na wegen)
- Geen zonnebril dragen
- Slechte pasvorm helm / te kleine helm

Als je op je omslagpunt fietst moet je zeker nog sportvoeding nemen na het fietsen!

Ik heb het ook vaak, vet eten helpt mij vaak enorm. Bak gewoon een hamburgertje met eitjes oid erna.

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 05-09-2014 17:43 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vos schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:35:
Alleen heel weinig maten meer op voorraad helaas. Ik ga voor een 2015 model Canyon :).
Zitten ook weer mooie tussen! Opvallend dat ze nu eigen merk sturen hebben en geen Ritchey meer gebruiken. Ook opvallend (hierboven ook al genoemd) dat Canyon qua kettingbladen ook verschuift van 34/50 naar 36/52.

Ik ben zelf in de markt voor een "beginners" racefiets en mij lijkt de Endurace AL 6.0 2015 wel wat, volgens mij een prima fiets voor €999. Mooi dat deze afgemonteerd is met de nieuwe Shimano 105 5800 11-speed, lees ik goede dingen over! :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Zijn er eigenlijk nog mensen die de Dam to Dam gaan doen (145K)?

@Pelle, ga jij nog de Ronde van Noord doen? Ben mezelf voornamelijk aan het focussen op interval nu.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag voor het eerst Zuid-Limburg in geweest. Was een ritje van 45km ongeveer, met daarin 3 bergen (mijn eerste beklimmingen ooit)..

De eerste 10km waren relatief vlak, en lekker om je een beetje los te fietsen, daarna begonnen we met de Cauberg (wat een ***-ding is dat zeg). Flink steil en ik begon iets te hard. Maar ik heb niet hoeven afstappen en was ontzettend blij met de laagste van mijn 30 versnellingen :+

Daarna kwam een stukje fietsen met aan het eind een afdaling, met aansluitend de beklimming van de Gulperberg, Deze beviel me om de een of andere reden een stuk beter als de Cauberg, maar hij begon vooral zwaar.

Na nog een stukje fietsen een heerlijke afdaling met daarna de Camerig, deze vond ik eigenlijk (relatief gezien) prima te doen, voornamelijk omdat hij redelijk gelijk blijft in zijn stijgingspercentage, en hij kent niet de extremen van de eerste twee klimmen.

Toch had ik het op alle drie de bergen behoorlijk zwaar, maar voor een eerste keer echt omhoog fietsen ging het prima.

Tot slot lekker terug afgedaald naar Wittem, waar we hadden geparkeerd. Een dikke 2 uur over 48km, ik was behoorlijk tevreden :)

Foto gemaakt door mijn mede-fietser, die wat meer over had en bij elke berg flink wat sneller was :)
Fiets
http://www.strava.com/activities/190130027

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-09-2014 20:33 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Succes in de echte bergen ;). Smaakt het al naar meer? Ik vind Limburg echt prachtig, ben geen klimmer dus Limburg past me goed ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 05-09-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vos schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:40:
Succes in de echte bergen ;). Smaakt het al naar meer? Ik vind Limburg echt prachtig, ben geen klimmer dus Limburg past me goed ;).
Dank, maar de echte bergen gaan nog een jaartje moeten wachten. Ik zou erg graag volgend jaar een echte berg op fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Lekker rustig opbouwen en trainen. En met 3x10 kom je wel boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:39
Helaas ben ik er het weekend van de Dam tot Dam niet, had hem graag gefietst na 2 jaar gelopen te hebben.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik ga hem wel fietsen, wel grappig door de tunnel.
Verder natuurlijk bekend gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:52:
Zijn er eigenlijk nog mensen die de Dam to Dam gaan doen (145K)?

@Pelle, ga jij nog de Ronde van Noord doen? Ben mezelf voornamelijk aan het focussen op interval nu.
Wil ik wel, maar mijn oudste zoon is dan jarig dus ik wil eerst met hem overleggen voor ik het toezeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 03:42
@Hoogie2004: leuk he als je voor het eerst omhoog moet fietsen! Ik denk trouwens dat je dit beter heuvels kunt noemen. Bergen zijn het niet. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Toch leuk zo een zoektocht naar een nieuwe bolide:

De Radon Spire Carbon 7.0:
http://www.bike-discount....arbon-7.0-17793/wg_id-111

Afbeeldingslocatie: http://www.bike-discount.de/media/org/orgb_R/orgid_33/thumbs/49933_248387.jpg

en dat voor 1625... 8)7 Daar zou zelfs een ritje naar Bonn nog vanaf kunnen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Wow, zeker vier weken niet gefietst door vakantie en kluswerkzaamheden, maar ik fiets minstens zo hard als daarvoor?? Het enige wat ik wel merk is dat het wat minder makkelijk is om lang op de fiets te zitten.
http://app.strava.com/activities/190287415

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je conditie echt gaat afnemen. En wat jammer dat de avonden zo kort aan het worden zijn. Veel langer dan een uurtje of anderhalf lukt al niet meer na het werk :-(

Dat is een mooie fiets die radon, zeker voor die prijs!

[ Voor 5% gewijzigd door coen76 op 06-09-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

LuPo schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:37:
@Hoogie2004: leuk he als je voor het eerst omhoog moet fietsen! Ik denk trouwens dat je dit beter heuvels kunt noemen. Bergen zijn het niet. ;)
Ik weet dat het officieel geen bergen zijn, maar als je zoiets voor het eerst tegenkomt, voelt het als de Mont Blanc ofzo :+ (en het heet Cauberg, Gulpenerberg, etc :P )

Ik ga daar zeker nog wat vaker naartoe, want vond het erg leuk. Even wachten tot mijn Garmin er is, zodat ik daar ook weet waar ik naartoe fiets :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-09-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Magic666 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:10:
Toch leuk zo een zoektocht naar een nieuwe bolide:

De Radon Spire Carbon 7.0:
http://www.bike-discount....arbon-7.0-17793/wg_id-111

[afbeelding]

en dat voor 1625... 8)7 Daar zou zelfs een ritje naar Bonn nog vanaf kunnen zeg!
So dat is een mooi model :9
Makkelijk schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:39:
[...]

- Te weinig eten na het fietsen, je moet na het fietsen echt nog wat eten
- Te weinig vocht aanvullen (doe eens voor / na wegen)
- Geen zonnebril dragen
- Slechte pasvorm helm / te kleine helm

Als je op je omslagpunt fietst moet je zeker nog sportvoeding nemen na het fietsen!

Ik heb het ook vaak, vet eten helpt mij vaak enorm. Bak gewoon een hamburgertje met eitjes oid erna.
Weet je zeker dat het het "vette" eten is dat helpt en niet gewoon de eiwitten erin? Vlees en ei zin allebei redelijk rijk aan eiwit, en dat bevorderd je herstel.

[ Voor 41% gewijzigd door sapphire op 06-09-2014 12:15 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 16:05
coen76 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:35:
Wow, zeker vier weken niet gefietst door vakantie en kluswerkzaamheden, maar ik fiets minstens zo hard als daarvoor?? Het enige wat ik wel merk is dat het wat minder makkelijk is om lang op de fiets te zitten.
http://app.strava.com/activities/190287415

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je conditie echt gaat afnemen. En wat jammer dat de avonden zo kort aan het worden zijn. Veel langer dan een uurtje of anderhalf lukt al niet meer na het werk :-(

Dat is een mooie fiets die radon, zeker voor die prijs!
Heb je een hartslagmeter? Daarop zie je waarschijnlijk dat je HS veel hoger ligt. Ik heb ook 5-6 weken niks gedaan en fiets sinds vorige week weer kleine rondjes. HS is behoorlijk hoog, ook als ik rustig aan rij. In sprintjes kom ik boven de 180bpm, dat haalde ik echt niet voor de 5-6 weken break.
Iemand heeft hier een keer iets gezegd over de conditieafname, vanaf 2-3 weken niks doen wordt je conditie al wat slechter. In ieder geval is de hartslag iets hoger. Dit komt waarschijnlijk omdat je gewoon niks gedaan hebt en je goed uitgerust bent (geen grote inspanningen de laatste weken/dagen). Als je elke dag weer kleine stukjes gaat fietsen en elke dag uitbreid met enkele kilometers, fiets je over 2 weken weer op je oude niveau.

Wat betreft het langer zitten op de fiets, Core stability oefeningen doen. Ook in de winter, dit helpt enorm en je gaat het echt merken. In tijdschrift FIETS van deze maand staan wat leuke oefeningen (op blz 14 :9 ). En google naar wat oefeningen. Planken is een goede algemene oefening voor je romp/core.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik heb inderdaad geen hartslagmeter. Dit is mijn eerste seizoen op de racefiets. Ik wil ook nog wat te ontdekken overlaten voor volgend jaar ;) . Maar je hebt wel gelijk denk ik, daarom kan ik waarschijnlijk ook wat minder lang fietsen. Interessant is het zeker.
Bergop (lees tunnel uit) gaat ook nog moeizaam, wat dat betreft zijn mijn benen nog wel de zwakke schakel. Misschien toch nog eens ritje plannen ergens met wat heuvels.

Nog een vraagje: er zit een zwarte schijf tussen mijn spaken en tandwielen op mijn achterwiel. Die kan er af toch? Moet de cassette er ook af dan? Is dat eenvoudig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

De beste man heeft er nog een paar gemaakt, zit inmiddels in een rolstoel omdat het niet altijd goed gaat..

[edit]
zie nu dat er meerdere kunstenaars in voorkomen. Martyn Ashton is degene die in een rolstoel is beland.

[ Voor 16% gewijzigd door DeFeCt op 06-09-2014 14:58 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
coen76 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:13:
Ik heb inderdaad geen hartslagmeter. Dit is mijn eerste seizoen op de racefiets. Ik wil ook nog wat te ontdekken overlaten voor volgend jaar ;) . Maar je hebt wel gelijk denk ik, daarom kan ik waarschijnlijk ook wat minder lang fietsen. Interessant is het zeker.
Bergop (lees tunnel uit) gaat ook nog moeizaam, wat dat betreft zijn mijn benen nog wel de zwakke schakel. Misschien toch nog eens ritje plannen ergens met wat heuvels.

Nog een vraagje: er zit een zwarte schijf tussen mijn spaken en tandwielen op mijn achterwiel. Die kan er af toch? Moet de cassette er ook af dan? Is dat eenvoudig te doen?
Zo'n plastic beschermschijfje?
Volgens mij kan je dat er gewoon af halen ja, dient meer voor bescherming.
Als het van plastic is zou ik 'm eraf knippen met een tang ofzo. Anders moet je de hele casette gaan demonteren. Misschien dat je ook geen gereedschap hebt om de casette er af te halen.

Wat een bazen in het filmpje. Martyn Ashton had ik al een keer gezien maar er zijn dus nog een paar gekken die dat doen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door OneTimer op 06-09-2014 16:34 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:39
coen76 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:35:

Volgens mij gaat dit helaas veel sneller dan dat je het duurt om op te bouwen... Volgens mij ga je het na 2 of 3 weken echt al merken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ze hebben weer iets nieuws voor in de prof rondes. Ik heb het iig nog nooit gezien.
Neutrale motoren met reserewielen, veel sneller dan autos natuurlijk. Wel leuk om te zien. http://www.dumpert.nl/med...tsbanden_verwisselen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo lekker op na ronde van Frank, helaas had Frank zelf griepje en reed alleen eerste stukje mee.
Daarna was het een afvalrace, van de 7 aan de start kwamen er 3 aan de 'finish' :)

http://www.strava.com/activities/190699268

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10691709_1468325930109050_983968726_n.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 06-09-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

PM_Petrol schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:13:
Ze hebben weer iets nieuws voor in de prof rondes. Ik heb het iig nog nooit gezien.
Neutrale motoren met reserewielen, veel sneller dan autos natuurlijk. Wel leuk om te zien. http://www.dumpert.nl/med...tsbanden_verwisselen.html
Is naar mijn weten niet nieuw, maar je ziet het nooit. Wel leuke beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Rijdt al jaren zo'n gele motor van Mavic in de tour als neutrale unit, hebben ook bidons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

DDX schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:19:
Zo lekker op na ronde van Frank, helaas had Frank zelf griepje en reed alleen eerste stukje mee.
Daarna was het een afvalrace, van de 7 aan de start kwamen er 3 aan de 'finish' :)

http://www.strava.com/activities/190699268

[afbeelding]
Mooi groepje, het tempo zat er ook lekker in zag ik. Dat geeft mij motivatie om vaker zoiets te organiseren!

De strava timeline ziet er dan zo uit: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/ronde-van-frank-5sept2014.png

Edit: Ik reed zelf helaas maar 10 km mee i.v.m. zware verkoudheid

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 06-09-2014 21:51 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Respect boys!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> 300 Km _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DeFeCt schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:55:
[...]

De beste man heeft er nog een paar gemaakt, zit inmiddels in een rolstoel omdat het niet altijd goed gaat..

[edit]
zie nu dat er meerdere kunstenaars in voorkomen. Martyn Ashton is degene die in een rolstoel is beland.
Nouja hij kwam in een rolstoel door een ongeluk op een motor, hij is eigenlijk trialbike stunter. :P
En dapper ritje mannen! _/-\o_

@Sapphire: Nu je het zegt, misschien idd eiwitten en geen vet waar ik zo naar smacht als ik gesport heb :9

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 06-09-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

damn...... 32 gem over zo een stuk? Dat verdiend alleen maar een _/-\o_

@Makkelijk: na het sporten neem ik gewoon een eiwitshake: 300ml melk met +-30g wheypoeder.
shaken maar en gaan met die milkshake :)

te koop bij b.v. Body&fit of Bodylab (beide gewoon eigen merk)

@Nixo: misschien staan hier nog nuttige tips: http://www.sport-en-dieet.nl/

[ Voor 80% gewijzigd door Magic666 op 07-09-2014 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gewoon een glas chocolade melk. Werk net zo goed en stuk goedkoper.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

tot je de suikers telt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die ook totaal geen kwaad kunnen na een flinke inspanning ;)

In de Fiets van deze maand staat daar ook een stuk over. Uit m'n hoofd zou je als herstelvoeding direct na een zware inspanning koolhydraten en eiwitten in een verhouding 3:1 moeten innemen met 20~40 gram eiwitten voor optimaal herstel als je de dag erna weer een zware inspanning hebt.

Eiwit shakes zijn sowieso overrated en duur aangezien je je voedingstoffen ook uit ander voedsel kan halen, zoals de gebakken eitjes van makkelijk bijvoorbeeld.

Eiwit shakes zijn leuk als je op hoog niveau sport en met grote regelmaat zware inspanningen moet leveren, maar voor de normale mensen is het niet nodig en kun je je voorraden gewoon aanvullen met eiwit-rijk voedsel.
Tenzij je het gewoon stoer vind net als veel sportschool figuren :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

sapphire schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:32:
Die ook totaal geen kwaad kunnen na een flinke inspanning ;)

In de Fiets van deze maand staat daar ook een stuk over. Uit m'n hoofd zou je als herstelvoeding direct na een zware inspanning koolhydraten en eiwitten in een verhouding 3:1 moeten innemen met 20~40 gram eiwitten voor optimaal herstel als je de dag erna weer een zware inspanning hebt.

Eiwit shakes zijn sowieso overrated en duur aangezien je je voedingstoffen ook uit ander voedsel kan halen, zoals de gebakken eitjes van makkelijk bijvoorbeeld.

Eiwit shakes zijn leuk als je op hoog niveau sport en met grote regelmaat zware inspanningen moet leveren, maar voor de normale mensen is het niet nodig en kun je je voorraden gewoon aanvullen met eiwit-rijk voedsel.
Kwark is een goede bron van eiwitten. Na een lange tocht of na een race neem ik meestal een half bakje (omgerekend 25gr eiwit) met muesli en banaan. Soms doe ik er nog een theelepel appelstroop in voor suikers en ijzer. Voor de aanvullende koolhydraten en eiwitten smeer ik dan nog een paar boterhammen met chocopasta en een paar met pindakaas.

Als ik pas in de avond terug ben uiteraard twee borden pasta met tomatensaus en wat geraspte kaas, met aansluitend kwark of yoghurt + muesli.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt als een uitstekende en heerlijke bron van eiwit en koolhydraten :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Graham schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:55:
Gewoon een glas chocolade melk. Werk net zo goed en stuk goedkoper.
Dat glas chocolademelk zit iets van 8 gram eiwit in, en bak kwark levert er 45 met dezelfde hoeveelheid kcal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Eind juli, aan de finish van het 600 km brevet Brussel - Parijs - Brussel kwam het gesprek tijdens het nakeuvelen terecht op een ander brevet, namelijk Borders of Belgium.

Ik vond het wel een gaaf idee en het stemmetje wat om deelname schreeuwde in mijn hoofd wist ik niet het zwijgen op te leggen. Daar sta je dan plots aan de start, tezamen met zo'n 40 andere fietsers, voor een rondje België. Ons landje is gelukkig niet al te groot, maar alsnog was ik toch wat nerveus voor het duizelingwekkende getal duizend.

Om klokslag 14 uur donderdag mochten we vertrekken. De grote groep ging er direct tegen een stevig tempo vandoor. Eigenlijk net iets te heftig naar mijn idee, maar ik besloot alsnog aan te sluiten en te profiteren van de groep en deze vlotte kilometers. Na de start in Wachtebeke ging het over vooral rustige wepen door de polders naar het westelijke stuk Belgische kust. Door het inlassen van een korte stop om wat te eten was de groep verdwenen achter de horizon.

Langs de kust was er, tegen alle verwachtingen in, een zacht briesje uit het oosten (en dus in de rug). Jammer dat het in de vroege avond een beetje laveren was tussen de drukte op de zeedijk. Het korte stukje kust vloog voorbij en net voor de eerste controlepost in De Panne werd ik ingehaald door een andere deelnemer (met wie ik nog vele kilometers en uren samen zou rijden). Op controle 1 heb ik de tijd genomen voor een echte warme maaltijd, zodat ik de nacht tegemoet kon op wat anders dan snickers, mueslirepen en andere zoetigheid ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WYPIRAjfSkTrCVohqdoigyy0/full.jpg

Omstreeks 23 uur passeerden we in Ieper. Even een cola'tje drinken en de drinkbussen gevuld voor de nacht. Het fietsen onderdoor de Menenpoort was indrukwekkend, wat een ontzagwekkend monument. Hierna was het richting Roubaix. Gelukkig was het ongeveer doods in Roubaix zo laat op de avond, in de spits zou ik er niet graag fietsen :X. De route liep langsheen de velodrome, maar 's nachts was het toch minder glorieus dan je zou verwachten van tv :P.

De uren op de fiets kabbelen ondertussen langzaam verder, terwijl de bulten in het landschap steeds hoger worden. Rond een uur of 2 besloot mijn fietscompagnon dat het genoeg geweest was en ging hij ergens wat slaap pakken (in een mooi veldje met zacht hooi). Ik voelde mij toen nog best fit en besloot nog even door te rijden. Een kleine twee uur later heb ik mij ook in de zachte zomernacht langs de kant gelegd op een stukje zacht gras. In normale omstandigheden zou ik er nooit in slaap vallen, maar de eerste 300 kilometers zorgden ervoor dat ik binnen luttele seconden als een blok in slaap viel :+.

Helaas is het zelfs op een zachte zomernacht nog best frisjes. Tegen de ochtend werd ik gewekt door ijskoude benen (ondanks de lange broek). Op zo'n momenten vraag je je toch af of cafesporten geen betere optie zijn. Alhoewel ik een beetje stramme spieren prefereer boven een kater :D. Eenmaal op de fiets kreeg ik, en mijn benen, het snel weer lekker warm.

's Ochtends in een klein dorpje bij de bakker ongeveer alle koffiekoeken opgekocht >:). Het stukje langsheen Lacs de l'Eau d'Heure is gewoonweg prachtig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R1bMpgnRpfnWPHSIZy7gOyBG/full.jpg

De eerste 'echte' klimmetjes waren zwaar. Gigantisch zwaar. De klim uit de Maasvallei zorgt voor zo'n 200 positieve hoogtemeters en een roeifietser op het randje van instorten. De combinatie van de vele kilometers, weinig slaap en de hitte werden mij net wat te veel. Gelukkig kom ik langs een klein winkeltje, waar 2 magnums en wat frisdrank voor zoveel suikers zorgen dat een mens wel moet opkikkeren.

Enkele kilometers verder heb ik een kleine technische panne en zowaar komt mijn fietsgezelschap van de vorige dag weer voorbij. Hij wacht enkele minuten op mij, en ik ben gelukkig dat ik mee kan aanhaken :). Bij het vele klimmen heeft de roeifiets een inherent nadeel en ik prijs mij gelukkig dat ons tempo bergop relatief goed overeen komt. Ik moet bergop steeds heel erg mijn best doen om niet achterop te vallen, maar qua motivatie kan je niet beter hebben 8).

Samen rijden we de rest van de dag door de Ardennen en verteren toch een heleboel hoogtemeters. De vallei van de Semois zorgt ook nog voor een supersnelle afdaling en even trage, lange klim langs de andere zijde. Het is bijzonder genieten, stralend weer en prachtige landschappen in ons Zuidelijke landsdeel. Na controle 3 op kilometer 565 is het nog zo'n 20 kilometer tot de slaapplek die ik voorzien heb. Nog heel wat klimmen en helaas is dit stukje door het prachtige woud van Anlier door het donker :(.

Best uitgeput aangekomen op mijn slaapplek rond 22u30 vrijdagavond (waar ik mijn fietsgenoot ook onderdak kan geven). Snel een warme douche, een lekkere maaltijd en het zachte bed in. Zo mogelijk nog sneller in slaap gevallen dan de nacht ervoor. Iemand met slaapproblemen kan ik ten zeerste adviseren om eens 600 kilometer te fietsen :+.

We hebben even getwijfeld tussen kort slapen (en voor een 'snelle' tijd gaan) of langer slapen en volop genieten van de Ardennen in het daglicht. Met toch wat twijfels hebben we gekozen voor de 2e optie, maar achteraf is dat veruit de beste optie gebleken :). De ruim zeven uur slaap deden mij heel erg deugd en toen ik opstond had ik echt zin om weer verder te fietsen!

Wat ben ik blij om het stuk tot Bastogne onder het genot van de opkomende zon te mogen fietsen. Prachtige valleitjes, met hier en daar nog wat slierten ochtendnevel. Dat is waarvoor ik fiets, niet om ergens op een vergeten hoekje van het internet in een tabel genoteerd te staan met een tijd die 3 uur sneller is. In Bastogne zit een bakker met héél erg lekkere chocoladebroodjes en andere koffiekoeken. Het is grappig hoe het deelnemersveld na anderhalve dag verspreid zit en hoe je toch regelmatig andere deelnemers tegenkomt.

Na Bastogne kregen de spieren een stukje relatieve rust op een ravel. Verderop in de regio van de Our kregen de spieren het weer hard te verduren bij het vele klimmen. Het zijn toch steeds deze stukken die het meeste indruk maken door mooie vergezichten en prachtige natuur :). Het hoogste punt van de tocht werd bereikt in de Hoge Venen (O-)) en dan konden we langzaam dalen richting Maastricht. Tja, veel valt er niet over te schrijven, het is er gewoon overal prachtig fietsen naar mijn mening.

Vanaf Maastricht is de route vlak en rest er ongeveer 200 kilometer jaagpad tot Antwerpen. Ik voelde mij, tegen alle verwachtingen in, nog zeer fit en heb deze kilometers op kop gereden zodat mijn 'bukfietsgezelschap' wat uit de wind kon rijden. Tot Antwerpen wisten we het tempo toch rond de 30 km/u te behouden, daar had ik nooit op durven hopen.

Antwerpen. Zucht. Kreun. Puf. Bah. Wat een ellendig stuk en ondertussen is het puffen en blazen bij iedere keer opnieuw aanzetten >:). Omdat het drukke verkeer (na middernacht!!!), stukjes kasseien en de vele verkeerslichten nog niet voor genoeg ellende zorgen was het ook nog 'Laundry Day' (festival) waardoor het een heel stuk bellend hopen was om niet al teveel dronken volk aan mijn boegspriet te rijgen. Hier was mijn emmertje met geduld echt op en heb ik mij eventjes als een eikel in het verkeer gedragen om die frustratie weg te rijden :(. Gelukkig zonder incidenten de tunnel onder de Schelde weten te bereiken waar de lift stuk was. Het zijn die kleine dingen die op zo'n momenten toch echt veel van een mens vragen...

Na een route die voor 95% zonder twijfel als mooi te beschrijven is, was het laatste stuk erg teleurstellend. Gelukkig was de nacht alweer begonnen, zodat het gewoon focussen was op fietsen en finishen. Maar enkele kilometers langsheen de snelweg zijn niet bepaald idyllisch.

Om 3u in de nacht van zaterdag op zondag heb ik afgeklokt aan de finish. Voor het eerst ben ik eens echt trots op een fietsprestatie :). 1000 kilometer, 61 uur waarvan 41 gefietst.

Tijd voor een volgende uitdaging O-).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Makkelijk schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:44:
[...]

Nouja hij kwam in een rolstoel door een ongeluk op een motor, hij is eigenlijk trialbike stunter. :P
Nope, bicycle trials, zie Feature: Story behind Martyn Ashton’s Road Bike Party 2 Film.
however his accident during a bicycle trials demo on Sunday 1st September at Silverstone’s Moto GP, England – in which he dislocated his T9 and T10 vertebrae, leaving him a paraplegic and a wheelchair user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

sapphire schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:32:

De Tuinen heeft het regelmatig in de aanbieding. Dan heb je een kilo voor tien euro. Als ik thuis kom kan ik meteen een shake nemen en daarna onder de douche stappen. Zo gezond zijn veel eieren ook niet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zieke aftand DeadLock _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
LOL, ik begin onderaan deze pagina en zie DDX "zieke afstand!" roepen...

OMG hoeveel heeft iemand dan gereden?!? :D

Puike prestatie DeadLock, mooi verslag ook d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Bizar, Deadlock. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi Deadlock! Baas boven baas. Was wel benieuwd naar je fiets. Op de youtube filmpjes ziet het er uit alsof je zo al je spieren gebruikt, heb je het dan ook zwaarder? Is het ook moeilijker te trainen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Damn, wat een bizarre prestatie. Respect voor die tocht, en de manier waarop! Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

BreadFan schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:00:
LOL, ik begin onderaan deze pagina en zie DDX "zieke afstand!" roepen...

OMG hoeveel heeft iemand dan gereden?!? :D

Puike prestatie DeadLock, mooi verslag ook d:)b
:D

Echt respect hoor, zo'n lange tocht maken. Prachtig! Leuk om je ervaring te lezen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 03-10 13:27
Deadlock idd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wtf! Je hebt jezelf weer overtroffen :D ik weet t vorige verhaal nog goed, lijkt me geweldige ervaring, respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Goed bezig geweest Deadlock. Niet normaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Damn...respect Deadlock!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Geweldige prestatie Deadlock! Hier mag je trots op zijn! en ook nog eens een heel mooi verslag ervan geschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kom ik aan mijn tour"tje" van 162 km vandaag :/ (Utrecht - Scheveningen en weer terug)
Respect Deadlock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Bedankt voor de leuke reacties :). Stiekem hoop ik anderen te motiveren zich ook eens te wagen aan een BRM (Brevet Randonneurs Mondial). Nu loopt het seizoen ten einde, maar als je nog wat leuke doelen zoekt voor volgend jaar... ;). Ik vind het alleszins een erg aantrekkelijke manier om het land te verkennen en tegelijkertijd de grenzen van lichaam en geest wat af te tasten binnen een niet-competitieve setting. De mentaliteit is ook zeer verwelkomend, sommige kringen staan minder open voor mijn roets.
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:25:
Mooi Deadlock! Baas boven baas. Was wel benieuwd naar je fiets. Op de youtube filmpjes ziet het er uit alsof je zo al je spieren gebruikt, heb je het dan ook zwaarder? Is het ook moeilijker te trainen?
Eerlijk gezegd kan ik die inschatting lastig maken, ik heb geen ervaring op een 'normale' wielrenfiets. Je gebruikt op de roeifiets inderdaad quasi alle spieren (benen, armen, buik, ...). De vorm van bewegen geeft ook een erg vrij gevoel op de fiets. Naar mijn gevoel heb ik op het vlakke een tikkeltje voordeel door de betere aerodynamica, terwijl ik bergop een nadeel heb door de terugslag. Het trainen lijkt mij niet anders dan op een andere fiets.
RalphvR schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:10:
Geweldige prestatie Deadlock! Hier mag je trots op zijn! en ook nog eens een heel mooi verslag ervan geschreven!
Na de 600 was ik eerder teleurgesteld. Dit is zowat de eerste fietsprestatie waar ik mij trots over voel :*).
willy1986 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:29:
Kom ik aan mijn tour"tje" van 162 km vandaag :/ (Utrecht - Scheveningen en weer terug)
Respect Deadlock!
Het is absoluut niet mijn bedoeling om welke prestatie dan ook in de schaduw te stellen door gewoon dwaze afstanden te fietsen. Ik raak zelf altijd gemotiveerd van verslagen van langere afstanden, als ik zelfs maar een beetje hetzelfde effect weet te bereiken bij 1 persoon... :).

Nu ik het topic toch al wat gekaapt heb, iemand plannen voor deelname aan Parijs - Brest - Parijs volgend jaar? Ik ben wat in dubio, het is een klassieker die je 'hoort' te rijden maar anderzijds lijkt het mij wel een erg druk massa-evenement.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
ook heel netjes Willy!

Heb dit weekend zelf door tijdgebrek niet veel kunnen fietsen, het enige wat is gelukt is een 20 km sprint rondje. Ook wel leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:59
Ik heb een beetje een dilemma waarvan ik hoop dat iemand hier wat zinnig advies voor heeft.

Ben geen fanatieke wielrenner zoals de meeste hier, Strava, gemiddeldes en alles lichtgewicht is niet echt iets waar ik me mee bezig houdt, maar ik fiets wel veel en graag. :)

Ik maak nu zo'n 100-150 kilometer per week op m'n oude trouwe Gazelle Champion. Kwa vorm zit het frame me echt als gegoten en ik heb er echt heel veel fijne kilometers op gemaakt. Ben er ook wel aan het ding gehecht en hij ziet er verder nog echt tiptop uit, maar het is tegelijk natuurlijk wel echt een oud ding inmiddels.

Nu merkte ik vandaag dat er inmiddels behoorlijk wat speling zit tussen de achternaaf en de as, dus dat deze toch wel echt aan vervanging toe is. Liefste zou ik ook de antieke Sunbeam-groep wel willen vervangen door wat couranters. De twijfel slaat daardoor wel een beetje toe, of dat nog de moeite waard is. Op zich is een tweedehands wielset zo gevonden, maar tegelijker tijd is het ook wel weer een mooi moment om überhaupt te upgraden naar een nieuwere fiets.

Nadeel is dat ik voorlopig niet echt een wereldbudget heb voor dit soort zaken, met 400 euro is het spaarvarken wel leeg ongeveer. Dus wat is wijsheid? M'n oude fiets een tweede jeugd gunnen of hopen dat je voor 400 euro iets anders terugkoopt dat je weer een treetje hoger op de ladder brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Niet iedereen is hier zo gebrand op lichtgewicht en gemiddeldes hoor, en strava is gewoon grappig vind ik :p

Tja als je prima tevreden bent met je fiets en er aan gehecht bent waarom dan geld steken in een waarschijnlijk 2e hands fiets waar je niks mee hebt.

Je zou kunnen kijken naar wat oudere onderdelen uit een hogere klasse zoals Shimano 600? Kun je misschien voor een leuk prijsje spullen vinden op marktplaats en je behoud je retro-look van je fiets :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Je hebt wel de beperkingen van 110mm ruimte natuurlijk. Maar als je een degelijke wielset kunt vinden zou ik de rest zoals sapphire zegt upgraden naar shimano 600. Nieuwe cassette en ketting en eventueel brifters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb in de vanDale ff gezocht op Deadlock en wat staat er: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Wat een wereldprestatie deadlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 03-10 12:11
Makkelijk schreef op maandag 08 september 2014 @ 06:05:
Je hebt wel de beperkingen van 110mm ruimte natuurlijk.
Champion is een stalen fiets toch? dan valt er met een draadeind en een paar moeren best wat te smokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Bacchus schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:14:
[...]

Champion is een stalen fiets toch? dan valt er met een draadeind en een paar moeren best wat te smokkelen.
Je hebt gelijk, heeft wsl ook 126mm spacing dus kun je gewoon 4mm uit elkaar trekken en dan kan alles er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:59
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gAqLkTTl.jpg

:X

Het is nog wel _ietsjes_ erger dan ik dacht. Holy fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Sjoewe schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:07:
[afbeelding]

:X

Het is nog wel _ietsjes_ erger dan ik dacht. Holy fuck.
Damn 8)7

Gelukkig dat je er nu achter komt en niet tijdens een ritje....
Pagina: 1 ... 95 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.