Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik zie niet veel bijzonders op deze foto hoor. Heb je een detailfoto van de lagertracks? Zowel die in de naaf als de buitenste schalen, op deze foto. Een paar nieuwe balletjes kosten niet veel. Als de tracks in je naaf uitgehold zijn of beschadigd moet je wel echt aan een nieuwe naaf/nieuw wiel, maar in alle andere gevallen is er niet echt een probleem volgens mij.
Ik zou in jouw geval, na je verhaal, zeker weten je huidige wiel oplappen en geen nieuwe fiets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37
Dat horen zeg maar niet twee losse stukken te zijn, toch...? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 08-09-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dilemma van mijzelf: ik heb twee weken geleden best wel griep gekregen, een paar dagen flinke koorts. Net op dat moment had ik drie weken lang veel (berg-)kilometers gemaakt en was ik goed in vorm. Nu bijna twee weken later is de griep allang over, maar voel ik me nog steeds niet 100%. Snel moe en klein beetje wollig hoofd. Ik ben gewoon aan het werk en niet echt ziek, maar de conditie is gewoon niet goed, ik denk 80-90% ofzo.
Ik heb intussen in Nederland al weer twee ritjes gemaakt, de eerste rustig en kort, toen voelde ik me ok. De tweede langer en snel, toen voelde ik me de volgende dag vrij zwak.

Nu het probleem: zondag a.s. hebben we een wedstrijdje van mijn werk. Eerst 100km rustig toeren in groep, da's geen probleem. Daarna 20km volle bak op een wielerbaantje voor de winst. Ik wil uiteraard in zo goed mogelijk vorm zijn zondag, maar twijfel over hoe ik dat moet bereiken. Ik heb drie opties:

1. Niets doen, alleen vrijdag misschien 30km rustig lostrappen, en zoveel mogelijk rusten en gezond eten. Hopen dat de goede vorm na drie weken nog een beetje aanwezig is.
2. Vanavond en woensdagavond rustig gaan fietsen om de boel een beetje in beweging te houden.
3. Vanavond en woensdagavond korte, maar intensieve intervaltrainingen doen om toch nog iets sneller te worden.

Duurtrainingen hebben m.i. nu niet veel zin meer. Zeker omdat het wedstrijdelement maar 20km is.

Wat denken de ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Goed, ik heb me wat verder geïnformeerd vandaag, zowel op de interwebz als bij de LBS.
Uit de ervaringen van anderen begrijp ik dat in principe zou een Shimano 6-speed cassette geen probleem moet opleveren icm de rest van de bestaande Suntour GPX groep. Dus ik zou nu een nieuwe Shimano-compatible wielset kunnen scoren zonder nu gelijk de hele groep te moeten vervangen. Dan kan ik dat nog in de toekomst doen als ik op marktplaats een mooie 600-groep vind ergens, terwijl ik dan nu voorlopig nog gewoon lekker de laatste zomerdagen kan uitfietsen. :)

De LBS zegt ook dat een nieuw achterwiel gewoon moet passen kwa frame-breedte, want zoals eerder gezegd is er nog wel ruimte om het huidige stalen frame een paar mm uit te buigen.
Alleen nu zie ik dat de meestel nieuwere wielsets bijna allemaal voor 10-speed cassette's zijn, is dat een beetje goed op te lossen door spacers te plaasten en heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:25:
Wat denken de ervaringsdeskundigen?
Geen ervaringsdeskundige qua zo-snel-mogelijk-fit-worden-na-ziek-zijn, maar ik denk dat ik zelf vanavond een tijdritje zou doen (kwartiertje inrijden, 3 kwartier volle bak, kwartiertje uitrijden), woensdag een interval-training en donderdag een herstelrondje.

Vrijdag en zaterdag lekker niks doen, vroeg naar bed en geen bier drinken die avonden, en dan zondag 100km in het wiel zitten en doen of je heel slecht bent, en dan stiekem toch de winst pakken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Persoonlijk zou ik dan lekker woensdag lekker stukje fietsen en dan 2 dagen rust om zaterdag zondag goed uitgerust aan de start te staan.
Optie 2 van jou dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 08-09-2014 15:38 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

@Sjoewe: opknappen zou ik doen, maar als alternatief: voor ~€400 kan je ook best een mooie tweedehands fiets kopen via Marktplaats. Afhankelijk van je maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 08:06

Niku

Alagaesii

Verkeerde topique :)

[ Voor 91% gewijzigd door Niku op 08-09-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 12:11
Sjoewe schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:22:
Uit de ervaringen van anderen begrijp ik dat in principe zou een Shimano 6-speed cassette geen probleem moet opleveren icm de rest van de bestaande Suntour GPX groep. Dus ik zou nu een nieuwe Shimano-compatible wielset kunnen scoren zonder nu gelijk de hele groep te moeten vervangen. Dan kan ik dat nog in de toekomst doen als ik op marktplaats een mooie 600-groep vind ergens, terwijl ik dan nu voorlopig nog gewoon lekker de laatste zomerdagen kan uitfietsen. :)
Ik zou zo'n fiets zo origineel mogelijk houden. Of op zijn minst niets doen dat je niet terug kunt draaien. Ik ben niet zo op de hoogte van het klassieker-gehalte van de Champion maar ik kan me goed voorstellen (hij heeft iig de leeftijd) dat hij in originele staat voor sommigen serieus geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Pelle schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:31:
[...]

Geen ervaringsdeskundige qua zo-snel-mogelijk-fit-worden-na-ziek-zijn, maar ik denk dat ik zelf vanavond een tijdritje zou doen (kwartiertje inrijden, 3 kwartier volle bak, kwartiertje uitrijden), woensdag een interval-training en donderdag een herstelrondje.
Als je 100km in het wiel moet zitten en de laatste 20km volle bak moet: je moet drie deftige demarrages kunnen plaatsen: eentje om uit het peloton te ontsnappen, eentje net voor einde om de boel los te schudden, en nog een sprint voor de winst. Tussendoor volle bak op je omslagpunt om vooruit te blijven.

Vanavond intervaltraining met sprintjes tot max, woensdag tijdritje, en zaterdag nog een uurtje intervallen (intervallen van max. 3 minuutjes, met genoeg hersteltijd). Dan ben je zondag op je scherpst. Waarom zaterdag nog wat doen? Omdat juist die training je lijf in de wedstrijd stand zet.
Pelle schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:31:
[...]

en dan zondag 100km in het wiel zitten en doen of je heel slecht bent, en dan stiekem toch de winst pakken O-)
En dit :9

[ Voor 4% gewijzigd door MMUilwijk op 08-09-2014 19:41 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Bacchus schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:26:
Ik zou zo'n fiets zo origineel mogelijk houden. Of op zijn minst niets doen dat je niet terug kunt draaien. Ik ben niet zo op de hoogte van het klassieker-gehalte van de Champion maar ik kan me goed voorstellen (hij heeft iig de leeftijd) dat hij in originele staat voor sommigen serieus geld waard is.
Het is moeilijk in te schatten, vintage racefietsen zijn natuurlijk ook wel een beetje wat de gek ervoor geeft.
Ik heb wel een frame uit het semi-pro segement (1982 AA Special) en als je ebay gelooft dan is de waarde van een kaal frame zo ergens tussen de 250 - 500 euro. De rest van de fiets is moeilijker in te schatten, ik weet dat de huidige Suntour GPX (midrange) groepset en handgebouwde wielset zeer waarschijnlijk uit 1990 komen, dus ik denk dat de fiets ergens onderweg ooit al een upgrade gekregen.
Nadeel is dat Suntour niet meer bestaan en dat reserve-onderdelen zodoende niet of nauwelijks voor handen zijn.

Het idee om de fiets periode-correct te houden vind ik opzich wel leuk, maar tegelijkertijd wil ook ook gewoon weer graag snel de weg op. Ik denk erover om gewoon een andere nette jaren 80/90 6/7-speed Shimano gemonteerde fiets op de kop te tikken en dan in ieder geval voorlopig gewoon de wielset inclusief cassette te transplanteren. Volgens de ervaringen op andere fora moet dat gewoon kunnen. Dan kan ik nu nog even door fietsen, van de winter eventueel de hele groep over zetten en dan uiteindelijk de huidige groep, plus het frame van de donor proberen als onderdelen te slijten, of er een singlespeed winterfiets van bouwen.

En wellicht leuk even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0IpVZdH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 18:30
:/
:9~ :9~ :9~

Champion mondials doen soms nog wel > 500 als ze in originele staat of juist modern afgemonteerd zijn :). Verschrikkelijk populair frame.

[ Voor 109% gewijzigd door Makkelijk op 08-09-2014 21:34 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Ok, dit was raar. Net terug van wielrennen, ik werd staande gehouden aan het einde (of begin, hoe je het net bekijkt, in ieder geval met de kruising in Terbregge) van de Rotte door een kerel die zei dat hij een agent in burger was. Hij gaf aan dat ik harder had gereden dan de toegestane snelheid. Hij wilde mijn portemonnee met legitimatie zien. Ik vertrouwde het niet en gaf aan dat ik eerst wilde zien dat hij inderdaad een agent was. Dat wilde hij niet laten zien. Toen er een paar andere fietsers stopte, stapte hij snel in en reed hard weg. Volgens mij een poging om mijn portemonnee te jatten! Vrij jonge kerel, schat eind 20, tenger en in een oude rode Volkswagen Golf (volgens mij Mark IV).

Zit nu online een aangifte hier van in te vullen, maar wellicht wel goed om hier de Rotterdamse fietsers hierop te attenderen dat er zo'n mafketel actief is.

http://www.strava.com/activities/191785404

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:05
Wordt steeds gekker met zulke figuren. Gewoon voorbij fietsen en zeker als meneer zegt dat ie een agent in burger is. Dan weet je al genoeg.

Vandaag weer klein rondje van 40km gemaakt. Rustig aan gedaan om nog wat kilos kwijt te raken voor de winter. Binnenkort spatbordenset bestellen. Verlichting is onderweg vanuit China ^^. Een Solarstorm X3, op youtube geeft dat ding nogal veel licht en het kost rond de €20 (YouTube: SOLARSTORM X3 6000 Lumens cycle light). Achterlicht komt ook uit china, LED lampjes en van die lasers die op de weg stralen. Kost ook niet veel, dus als het niks is kan ik altijd nog een normaal achterlicht kopen.
http://www.strava.com/activities/191725286

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Afgelopen weekend werd canvas van m'n achterband weer beetje zichtbaar, dus net maar even nieuw buitenbandje gemonteerd.
Dit keer 6184km volgehouden (vorige keer 6500km.)

Nu een 25mm gemonteerd ipv 23mm (wel weer mavic yksion pro, past wel goed bij wiel en geen klachten)
Voor zit nog een 23mm, mensen ervaring of het moeite waard is om voor ook maar meteen te vervangen voor 25mm ipv 23mm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
DDX schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:23:
Afgelopen weekend werd canvas van m'n achterband weer beetje zichtbaar, dus net maar even nieuw buitenbandje gemonteerd.
Dit keer 6184km volgehouden (vorige keer 6500km.)

Nu een 25mm gemonteerd ipv 23mm (wel weer mavic yksion pro, past wel goed bij wiel en geen klachten)
Voor zit nog een 23mm, mensen ervaring of het moeite waard is om voor ook maar meteen te vervangen ?
hoeft volgens mij niet gelijk maar als je echt op het vlak van rolweerstand kleine stappen wil maken helpt dat wel.....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13

sapphire

Die-hard pruts0r

PM_Petrol schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:05:
Wordt steeds gekker met zulke figuren. Gewoon voorbij fietsen en zeker als meneer zegt dat ie een agent in burger is. Dan weet je al genoeg.

Vandaag weer klein rondje van 40km gemaakt. Rustig aan gedaan om nog wat kilos kwijt te raken voor de winter. Binnenkort spatbordenset bestellen. Verlichting is onderweg vanuit China ^^. Een Solarstorm X3, op youtube geeft dat ding nogal veel licht en het kost rond de €20 (YouTube: SOLARSTORM X3 6000 Lumens cycle light). Achterlicht komt ook uit china, LED lampjes en van die lasers die op de weg stralen. Kost ook niet veel, dus als het niks is kan ik altijd nog een normaal achterlicht kopen.
http://www.strava.com/activities/191725286
Sowieso knap dat een persoon zo even jouw snelheid kan inschatten.

Gewoon vragen wat de maximun snelheid van een fietser is....issie wel even zoet :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Of iemand die het leuk vindt om agentje te spelen ?
Portemonnee jatten zijn wel betere methodes voor met meer opbrengsten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Pater schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:41:
Ok, dit was raar. Net terug van wielrennen, ik werd staande gehouden aan het einde (of begin, hoe je het net bekijkt, in ieder geval met de kruising in Terbregge) van de Rotte door een kerel die zei dat hij een agent in burger was. Hij gaf aan dat ik harder had gereden dan de toegestane snelheid. Hij wilde mijn portemonnee met legitimatie zien. Ik vertrouwde het niet en gaf aan dat ik eerst wilde zien dat hij inderdaad een agent was. Dat wilde hij niet laten zien. Toen er een paar andere fietsers stopte, stapte hij snel in en reed hard weg. Volgens mij een poging om mijn portemonnee te jatten! Vrij jonge kerel, schat eind 20, tenger en in een oude rode Volkswagen Golf (volgens mij Mark IV).

Zit nu online een aangifte hier van in te vullen, maar wellicht wel goed om hier de Rotterdamse fietsers hierop te attenderen dat er zo'n mafketel actief is.

http://www.strava.com/activities/191785404
onvoorstelbaar dat er zulke gekken zijn die dit gewoon al bedenken laat staan uitvoeren...
Gelukkig had je snel aansluiting van een aantal andere fietsers maar je weet nooit hoe het had kunnen aflopen.
Hetzelfde is het gedoe omtrent ongepast gedrag in het verkeer....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik neem bij grotere ritten pinpas/ID en een briefje van €10 voor noodgevallen mee. En m'n telefoon uiteraard, veel is er dus niet te jatten.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
PM_Petrol schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:53:
Ik neem bij grotere ritten pinpas/ID en een briefje van €10 voor noodgevallen mee. En m'n telefoon uiteraard, veel is er dus niet te jatten.
heb ik ook alleen maar bij. In enkele gevallen heb ik soms wel mijn portemonnee bij me.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zo weer terug van een fantastische fietsweek, de Tour For Life genoemd. In 8 dagen van Italië naar Nederland door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen en alles wat daar nog tussen ligt.
Het volledige verslag staat op onze team website, www.heidifietst.nl, dat zal ik hier niet copypasten, maar even een korte samenvatting:

Dag 0: Even infietsen, wakker worden na een lange busreis (Groningen - Bardoneccia), Col de l'Echelle opgefietst.

Dag 1: Bardoneccia - Bourg d'Oisans
3 cols vandaag: Col de l'Echelle, Col du Lauteret en de Alpe d'Huez. Prachtige etappe, de Lauteret is een makkie, de weg is saai, maar het uitzicht is fantastisch
Afbeeldingslocatie: http://www.heidifietst.nl/wp-content/uploads/2014/08/wpid-wp-1409511023767.jpeg

Dag 2: Bourg d'Oisans - Annecy
De koninginnerit voert over de Col de la Croix de Fer, Col du Glandon (ok, ok, als je al op de Croix de Fer bent is de Glandon maar 100m :+), Col de la Madeleine en Col de Tamié. Een zware etappe die zo in de Tour de France kan.
Afbeeldingslocatie: http://www.heidifietst.nl/wp-content/uploads/2014/09/wpid-wp-1409602206589.jpeg

Dag 3: Annecy - Saint-Laurent-en-Grandveux
Een redelijk eenvoudige etappe, maar door de wind toch nog best lastig. Vaak verkeerd gereden door gebrek aan GPS. :S

Dag 4: Saint-Laurent-en-Grandveux - Seppois-le-Bas
Op papier een etappe die goed te doen zou moeten zijn, maar door de harde wind (5+) is hij loeizwaar. Veel renners zijn deze etappe niet gefinished
Afbeeldingslocatie: http://www.heidifietst.nl/wp-content/uploads/2014/09/wpid-wp-14097737187701.jpeg

Dag 5: Seppois-le-Bas - Xonrupt-Longemer
Korte etappe van 130 km over (voor mij) bekend terrein: de Vogezen. Prachtig weer (Windkracht 2 uit het zuiden). Col de Hundsruck, de Grand Ballon (zuidkant), Col de Bramont en Col de Feignes. De benen zijn vandaag goed, dus ik kom overal makkelijk boven. Maarten Ducrot ook nog even op 2 minuten gezet op de Grand Ballon.

Dag 6: Xonrupt - Lac de Madine
In een meerdaagse tour schijn je altijd een slechte dag te hebben, dit was mijn slechte dag. Het begon nog goed, maar na CP1 veel last van de darmen en de maag. Gelukkig is de etappe redelijk vlak.
Afbeeldingslocatie: http://www.heidifietst.nl/wp-content/uploads/2014/09/wpid-wp-1409952139203.jpeg

Dag 7: Lac de Madine - Grand Halleux
De een na laatste dag is de langste dag, 220km over Franse en Belgische wegen. Vooraf werd gezegd dat de etappe grote delen van Luik - Bastenaken - Luik zou volgen, dan alleen de makkelijke delen, want de etappe valt (achteraf gezien) erg mee. Maag en darm klachten zijn weer voorbij, dus de etappe gaat me redelijk gemakkelijk af.

Dag 8: Grand Halleux - Landgraaf
Na een feestavond is het best lastig direct de Wanne op te moeten, na nog wat andere Belgische klimmetjes via de Vaalserberg naar Landgraaf gefietst. Omdat het hele team het moest bijhouden erg rustig gefietst :9

Al met al een fantastische week, schitterende route. De organisatie is misschien net altijd even goed (je zou na 6x beter verwachten), maar het was het harde werken (voor sponsorgelden en conditie) meer dan waard. Vooraf was ik erg bang dat de knie en/of rug problemen zouden terugkeren, maar gelukkig nergens last van gehad. Ook het materiaal heeft ons hele team niet in de steek gelaten, tot de laatste dag, waar 1 van m'n teamgenoten z'n ketting doormidden trapte.
Ik kan het in ieder geval iedereen aanraden om deel te nemen, maar onderschat het ophalen van het sponsor bedrag niet! (en ook het trainen niet ;)).En zorg voor een goede GPS, die van de organisatie zijn ruk, en steeds op je telefoon kijken schiet echt niet op.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Mooi evenement he! Ik was er vorig jaar, jullie volgens ook geluk gehad met het weer. Wat was er mis met de organisatie? Ik vond het vrij goed, terwijl er vorig jaar 2x zoveel man meededen.

Jammer dat er dit jaar niet op de Cauberg gefinisht werd. Wel flauw van de tentjes nu? :p

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 08-09-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
prachtige prestatie! Lijkt me ontzettend zwaar maar zeker prachtig om te fietsen!

iets anders: ik neem ook altijd tien euro mee als ik fiets. Heb uitgevonden dat je zo'n briefje heel makkelijk klein kan opvouwen en dan onder het rubber stuk van je remgrepen kan 'verstoppen' zodat je het altijd mee hebt onderweg. Misschien een handige tip voor sommigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

RalphvR schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:33:
iets anders: ik neem ook altijd tien euro mee als ik fiets. Heb uitgevonden dat je zo'n briefje heel makkelijk klein kan opvouwen en dan onder het rubber stuk van je remgrepen kan 'verstoppen' zodat je het altijd mee hebt onderweg. Misschien een handige tip voor sommigen :)
Goede tip. Zelf heb ik ook altijd briefgeld bij mij. Stop dit standaard in mijn zadeltasje. Mocht ik onverwachte bij een pont oid komen, dan heb ik altijd wat bij me. Niet vergeten thuis direct aan te vullen anders kom je een keer zonder te staan.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik had gisteren mijn portemonnee bij mij, omdat ik uit mijn werk kwam. Is wel zo handig, want dan heb ik mijn pinpas, ov-kaart en toegangspas voor werk bij de hand.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weer wat nieuw leesvoer/onderzoek naar het nut van scheren van benen:
http://www.theglobeandmai...ved-legs/article20370814/

Als pro kan het dus zeker nut hebben, als amateur moet je je afvragen of je het er voor over hebt (buiten de voordelen van behandeling van wonden en de 'mode' bij wielrennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik vind het lekker om met geschoren benen/armen rond te fietsen (af en toe met een mes, maar meestal met de tondeuze). Ik moet er niet aan denken om met gorilla poten in de hitte hier te moeten fietsen. Bleh! ziet er niet uit en is niet practisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RalphvR schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:33:
prachtige prestatie! Lijkt me ontzettend zwaar maar zeker prachtig om te fietsen!

Thanks, goeie tip :) Ik neem eigenlijk nooit mijn portemonnee mee, maar op deze manier heb je inderdaad altijd wat bij je voor een pontje of andere onvoorziene situaties.

Ik ga overigens niet met mijn paspoort of ander ID fietsen. Ik weet dat je in Nederland verplicht bent je altijd te kunnen legitimeren al je daarom wordt gevraagd, maar ik heb ook buiten fietssituaties nooit mijn paspoort bij me, dus :)

Wel een bizar verhaal hierboven overigens over die 'agent in burger'. Ik was daar gisteravond ook (kruising Rotte bij Terbregge, Prinses Irenebrug heet het daar geloof ik) maar heb die gast niet gezien. Overigens heb je hier wel vaker vage gasten, maar over het algemeen negeer ik gewoon iedereen, tenzij het overduidelijk echt een bevoegde autoriteit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb een oude ID bij me, bank pasje, geld en mijn ziekenfondskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Bizar verhaal! Goed gehandeld wel, al vind ik het vaag dat hij je zou beroven. Lijkt me eerder een wielrenhater, je weet dat een wielrenner waarschijnlijk weinig mee heeft.

Heb zelf geld, verzekeringspas en een telefoon bij me. Pinpas gaat soms in het fietstasje als er een stop geplanned is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik zorg ook altijd wel dat ik een pinpas oid bij me heb. Is ook meteen een identificatiemiddel mocht ik in de kreukels in de berm gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BreadFan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:36:
Ik zorg ook altijd wel dat ik een pinpas oid bij me heb. Is ook meteen een identificatiemiddel mocht ik in de kreukels in de berm gevonden worden.
Ja precies, daarvoor heb ik dan verzekeringspas, dan lukt t ook wel om me te identificeren. En als ik hem kwijt raak vind ik het niet erg dat ik hem een weekje niet heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11
Ik heb een A4-tje bij me met een kopie van: rijbewijs, paspoort en ziektekostenverzekering.
Daarnaast staat op dat A4-tje mijn adres en drie ICE telefoonnummers (vriendin, vader en moeder).
Verder €15 cash.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 09-09-2014 14:28 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als je dan toch een A4tje maakt, zet dan ook meteen je bloedgroep er op :)

Geheel niet cynisch bedoeld, mocht dat zo overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LuPo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:46:
Ik heb een A4-tje bij me met een kopie van: rijbewijs, paspoort en ziektekostenverzekering.
Daarnaast staat op dat A4-tje mijn adres en drie ICE's telefoonnummers (vriendin, vader en moeder).
Verder €15 cash.
Dat is wel slim in plaats van een pasje meenemen elke keer. Ook maar eens doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Vos schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:28:
Mooi evenement he! Ik was er vorig jaar, jullie volgens ook geluk gehad met het weer. Wat was er mis met de organisatie? Ik vond het vrij goed, terwijl er vorig jaar 2x zoveel man meededen.

Jammer dat er dit jaar niet op de Cauberg gefinisht werd. Wel flauw van de tentjes nu? :p
Ja, erg veel mazzel gehad met het weer, al hadden we de eerste dagen wel constant wind tegen (kracht 3 - 6).
Er was niet elke avond voldoende eten. Dat vind ik echt heel erg slecht. De geleverde GPS-en werkten niet goed, niet alle campings hadden warm water (kan de organisatie misschien niets aan doen, maar toch).
Het kwam gewoon af en toe wat rommelig over.
In tentjes slapen vind ik niet zo'n probleem, ik slaap zo'n beetje overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34
LuPo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:46:
Daarnaast staat op dat A4-tje mijn adres en drie ICE's telefoonnummers (vriendin, vader en moeder).
Verder €15 cash.
Hier ook; papiertje met ICE telefoonnummer, rijbewijs, pinpas en telefoon; meer heb je niet nodig.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
BreadFan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:49:

Geen arts geeft bloed op basis van een bloedgroep geschreven op een voddig a4'tje hoor.

Volgende keer overigens direct 8844 bellen en het kenteken doorgeven als je zo'n figuur tegen komt. Mits je een telefoon mee hebt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Pater schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:41:
Ok, dit was raar. Net terug van wielrennen, ik werd staande gehouden aan het einde (of begin, hoe je het net bekijkt, in ieder geval met de kruising in Terbregge) van de Rotte door een kerel die zei dat hij een agent in burger was. Hij gaf aan dat ik harder had gereden dan de toegestane snelheid. [...]
Om de open deur even in te trappen: Dikke onzin natuurlijk, snelheidslimieten gelden alleen voor motorrijtuigen.
Bloedgroep voegt niets toe: Aan de ene kant is het snel en eenvoudig te testen, van de andere kant vertrouwt geen behoorlijk ziekenhuis voor iets potentieel levensbedreigends op een stukje papier waarvan het lang niet zo zeker is dat het wel bij jou hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bacchus schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:30:
[...]

Om de open deur even in te trappen: Dikke onzin natuurlijk, snelheidslimieten gelden alleen voor motorrijtuigen.
[...]
Niet om het e.o.a. maar in een woonerf mag jij als fietser ook niet met 40km/u rijden. Het gaat daarbij om de gevaarzetting, en die is bij spelende kinderen ook met fietsers aanwezig. En in de bebouwde kom geldt voor motorvoertuigen een maximale snelheid van 50km/u. Zouden wij (ik niet, dat haal ik niet) dan wel harder mogen fietsen?

Overigens zijn er laatst wel (als test meen ik) aparte locaties (fietspaden) gedefinieerd waar je niet harder mag fietsen dan 30km/u op straffe van een bekeuring. Dat dit lastig te handhaven is, dat begrijp ik :)

Dat gezegd hebbende, een agent heeft ten alle tijden een legitimatieplicht. Hij of zij moet aantonen dat hij of zij een echte politieagent is. Daarvoor hebben ze speciale legitimatiebewijzen. Als hij of zij dat niet wil tonen dan loop ik gewoon weg. Maar dat komt dan meer omdat ik zelf politiebeambte ben geweest :P

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 09-09-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Tsjilp schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:18:
Zo weer terug van een fantastische fietsweek, de Tour For Life genoemd. In 8 dagen van Italië naar Nederland door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen en alles wat daar nog tussen ligt.
Respect! Ik zat vorige week nog eens te kijken naar de route, maar dat is best heftig. Hoeveel heb je hier voor moeten trainen? Half jaar 10-12 uur per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Bacchus schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:30:
http://www.fiets.nl/2014/03/24/snelheidslimiet-wielrenners/
http://autobabbel.nl/club...mumsnelheid-voor-fietsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Equator schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:42:
[...]
Niet om het e.o.a. maar in een woonerf mag jij als fietser ook niet met 40km/u rijden. Het gaat daarbij om de gevaarzetting, en die is bij spelende kinderen ook met fietsers aanwezig. En in de bebouwde kom geldt voor motorvoertuigen een maximale snelheid van 50km/u. Zouden wij (ik niet, dat haal ik niet) dan wel harder mogen fietsen?
Nogmaals: Snelheidslimieten gelden enkel en alleen voor motorrijtuigen en dus niet voor fietsers. Dat wil niet zeggen dat je met 40 km/u over een woonerf mag maar dat is strikt genomen een artikel-vijfje en geen snelheidsovertreding. Overigens geldt er ook voor motorrijtuigen geen expliciete verlaagde limiet op een woonerf.
Overigens zijn er laatst wel (als test meen ik) aparte locaties (fietspaden) gedefinieerd waar je niet harder mag fietsen dan 30km/u op straffe van een bekeuring. Dat dit lastig te handhaven is, dat begrijp ik :)
In Friesland doet de fietsersbond een proef waar fietsers sneller dan 30 km/u naar de hoofdrijbaan moeten maar ik zie het niet gebeuren dat dat wettelijk ingevoerd wordt. Handhaven lijkt me niet lastig: Zowel radar als laser is toepasbaar op de fiets, met enige aanpassingen trouwens.
Dat gezegd hebbende, een agent heeft ten alle tijden een legitimatieplicht. Hij of zij moet aantonen dat hij of zij een echte politieagent is. Daarvoor hebben ze speciale legitimatiebewijzen. Als hij of zij dat niet wil tonen dan loop ik gewoon weg. Maar dat komt dan meer omdat ik zelf politiebeambte ben geweest :P
Sterker nog, een agent in burger is verplicht zich zonder vragen te legitimeren.
Sorry, ik had er inderdaad "in Nederland" bij moeten zetten. De exacte situatie in de rest van de wereld ken ik niet. Dat tweede is de proef van de fietsersbond, een particuliere organisatie, die hardfietsers de mogelijkheid geeft van de hoofdrijbaan gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb ik overigens van het weekend al toegepast op het fietspad van Emmen naar Valthermond; wat een belabberd stuk fietspad is dat! Ben lekker op de weg gaan fietsen. Vervolgens bleken ze het fietspad van Musselkanaal naar Bareveld ook nog eens op flinke stukken te hebben voorzien van nieuw gravel, aaargh! Ook daar stuk over de weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Tsjilp schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:03:
[...]

Ja, erg veel mazzel gehad met het weer, al hadden we de eerste dagen wel constant wind tegen (kracht 3 - 6).
Er was niet elke avond voldoende eten. Dat vind ik echt heel erg slecht. De geleverde GPS-en werkten niet goed, niet alle campings hadden warm water (kan de organisatie misschien niets aan doen, maar toch).
Het kwam gewoon af en toe wat rommelig over.
In tentjes slapen vind ik niet zo'n probleem, ik slaap zo'n beetje overal.
Dat is zeker wel slecht ja. Was bij ons niet het geval. De GPS problemen komen me bekend voor ;). Ouwe krengen... Warm water hadden wij gelukkig wel.
Pelle schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:59:
[...]

Respect! Ik zat vorige week nog eens te kijken naar de route, maar dat is best heftig. Hoeveel heb je hier voor moeten trainen? Half jaar 10-12 uur per week?
Volgens mij is het advies 4000/5000 trainingskilometers.

[ Voor 51% gewijzigd door Vos op 09-09-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Pelle schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:59:
[...]

Door een knieblessure in het voorjaar heb ik (vind ik zelf) te weinig kunnen trainen, slechts 3500km. Ben pas in mei/juni serieus met de training begonnen. Daarbij komt dat ik vooraf maar 2x even naar België ben geweest om wat hoogtemeters te trainen. Dit was ook terug te merken, pas in de Vogezen begon het klimmen echt lekker te gaan. Desondanks vertrokken we meestal als één van de laatsten van de camping en kwamen we vaak bij de eerste 50 binnen. Wel motiverend om hele groepen in te halen :)
Wat je vooral moet trainen is het meerdere dagen achter elkaar fietsen, den derrière is voor velen het grootste struikelpunt. Er zeker van zijn dat je een goed zadel hebt helpt dan ook.

Aanvulling:
Hoeveel je moet trainen hangt heel erg van je basis conditie af. Begin dit jaar woog ik 73kg, ben 1.78. Dat is een prima gewicht, een aantal van m'n teammaten woog minimaal 20kg te zwaar, zelfs met 5000 trainingskilometers in de benen was het voor hun te zwaar.
Nu, bij thuiskomst weeg ik nog 67kg, maar dat zal waarschijnlijk niet zo lang duren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tsjilp op 09-09-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordlys schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:53:
[...]

Dat is wel slim in plaats van een pasje meenemen elke keer. Ook maar eens doen :p
Idem, goed plan :)

/me loopt stieken naar de copier op zijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:24:
[...]

Idem, goed plan :)

/me loopt stieken naar de copier op zijn werk
Als je dan toch bezig bent, meteen even uitknippen en sealen. Dan kan die ook zonder probleem nat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Is het heel vreemd als ik zeg dat ik mijn bloedgroep niet eens weet? :>
Nixo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:51:
[...]

Als je dan toch bezig bent, meteen even uitknippen en sealen. Dan kan die ook zonder probleem nat worden ;)
Mijn A4-tje en het geld zitten in zo'n soort waterdicht tasje. Anders kun je na elke rit weer kopiëren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Je kan ook een soort creditcard laten maken met je ICE gegevens er op. Is bestend tegen water en makkelijk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mwah ik vind zo'n waterdicht tasje wel handig. Daar gaat m'n telefoon ook bij als het heel erg begint te regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35

Magic666

No one's neighbour!

Eerlijk gezegd nooit echt over nagedacht om meuk mee te nemen... maar er komen hier toch aardig handige tips voorbij moet ik zeggen!

@PM_Petrol: waar kun je zoiets laten doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Magic666 op 09-09-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Jaren geleden heb ik voor mijn gevoel de beste portemonnee gekocht die er bestaat. ( http://www.secrid.nl/miniwallet.html ) . Erg fijne kwaliteit. Alle pasjes zijn beschermt. En je neemt hierdoor alleen de pasjes mee die er tot doen.

De portemonnee is even groot als mijn telefoon. Dus op elkaar. Boterham zakje omheen en fietsen maar.

Moet ik niet aan denken om voor elke fietstocht een selectie te maken van de pasjes die ik wel niet niet meeneem.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb 3 ICE nummers in mijn telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
BreadFan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:19:
Ik heb 3 ICE nummers in mijn telefoon staan.
En jij zet geen wachtwoord op je telefoon? Wat als je bewusteloos raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
ICE nummer staat bij mij op m'n lockscreen, geen wachtwoord voor nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dat is nou net het idee van die ICE nummers, daar kan je bij zonder wachtwoord / slidepatroon in te voeren. (iig Android)

http://android.stackexcha...n-emergency-dialer-screen

Mocht een of andere onverlaat mijn telefoon jatten dan kan ie die 3 nummers bellen, maar dan snappen mijn vader / moeder / vrouw wel dat ze op moeten hangen.

[ Voor 62% gewijzigd door BreadFan op 09-09-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Magic666 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:05:
Eerlijk gezegd nooit echt over nagedacht om meuk mee te nemen... maar er komen hier toch aardig handige tips voorbij moet ik zeggen!

@PM_Petrol: waar kun je zoiets laten doen?
Moet je ff google op "zelf creditcard laten maken". Maar ik heb net even gekeken voor zoiets, maar ik kon niet zelf een template invoegen en dat laten afdrukken op een kaartje. Nog even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:11
BreadFan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:29:
Dat is nou net het idee van die ICE nummers, daar kan je bij zonder wachtwoord / slidepatroon in te voeren. (iig Android)

http://android.stackexcha...n-emergency-dialer-screen

Mocht een of andere onverlaat mijn telefoon jatten dan kan ie die 3 nummers bellen, maar dan snappen mijn vader / moeder / vrouw wel dat ze op moeten hangen.
Ik heb als eigenaarsinformatie gewoon ingevuld 'In case of emergency or loss, please call +31 6 {insert zakelijke gsm-nummer van mijn vriendin}'.
Dus je hoeft het niet per se via een extra appje te doen. Alleen moet degene die hulp verleent dan wel met een andere telefoon bellen, maar dat is niet zo'n enorm issue.

Mocht je wel iets met een kaartje willen maken: op (jaar)markten en braderieën staan vaak van die pipo's die voor een paar euro dogtags voor je stansen. Die zijn voor dit doel natuurlijk ook uitermate geschikt.

Oh, en ik las laatst dat mensen een sticker in hun helm plakken met info, maar dat is volgens mij zinloos. Als er echt iets misgaat zodat je buiten westen bent, zal een hulpverlener niet zomaar je helm van je hoofd gaan halen. En zodra de helm er in het ziekenhuis wel af gaat, belandt hij in een hoekje en gaat niemand op zoek naar dat ene bloederige stickertje.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
dreamscape schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:31:
[...]
Mocht je wel iets met een kaartje willen maken: op (jaar)markten en braderieën staan vaak van die pipo's die voor een paar euro dogtags voor je stansen. Die zijn voor dit doel natuurlijk ook uitermate geschikt.
Dogtags zijn een goeie inderdaad, worden ook universeel herkend als iets van identificatie, ook online kun je ze wel links en rechts vinden. Zelf heb ik ergens een armbandje laten laseren, is wat duurder maar ziet er ook wat strakker uit. Voordeel daarvan is dat je het met geen mogelijkheid per ongeluk kwijtraakt, nadeel dat het als modeding (mijn versie lijkt verrekkes veel op een livestrong-achtig bandje) gezien kan worden.
Oh, en ik las laatst dat mensen een sticker in hun helm plakken met info, maar dat is volgens mij zinloos. Als er echt iets misgaat zodat je buiten westen bent, zal een hulpverlener niet zomaar je helm van je hoofd gaan halen. En zodra de helm er in het ziekenhuis wel af gaat, belandt hij in een hoekje en gaat niemand op zoek naar dat ene bloederige stickertje.
Ik stel me zo voor dat helm af en shirt uit juist de eerste dingen zijn die een hulpverlener doet maar daarom lijkt me de toegevoegde waarde van alles wat je aan of in een helm of shirt doet me ook beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
Wat ik zelf gezien heb is dat als je gestabaliseerd bent door het ambulance personeel er niets met kleding gedaan wordt (laten ze zitten). Helm wordt overigens tijdens stabaliseren enzo wel afgenomen om meteen te zien of daar iets aan is door de val. In het ziekenhuis wordt de kleding rond een breuk of wond kapot geknipt als het niet makkelijk is uit te doen. Waarschijnlijk zal het ambulance personeel pas echt kleding kapot knippen als dat het eerste onderzoek en behandeling daarvan belemmert maar dus niet altijd.

Zelf heb ik in mijn helm en op telefoon ICE info naast wat andere handigheden. Verzekeringpas meenemen is wel aan te raden. Daar wordt altijd om gevraagd in het ziekenhuis. Tis geen must maar het maakt het allemaal wat makkelijker.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Waar het ook zit, als je een John Doe bent zoeken ze echt wel door je eigendommen. zij het je kleding in of naar het ziekenhuis, of in/op/aan je fiets door de politie. Ik zou me er niet al te druk om maken. Als je maar enige vorm van ID mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik heb gewoon portemonee altijd bij me met wat geld, idkaart, pinpas, duinkaart en pechpas.
En sleutels zit ook in portemonee (zakje met rits) dus alles makkelijk bij elkaar.

Verzekeringspas zie ik als jaarlijkse spam, als het nodig is helpen ze me wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:31:
[...]

Ik heb als eigenaarsinformatie gewoon ingevuld 'In case of emergency or loss, please call +31 6 {insert zakelijke gsm-nummer van mijn vriendin}'.
Dus je hoeft het niet per se via een extra appje te doen. Alleen moet degene die hulp verleent dan wel met een andere telefoon bellen, maar dat is niet zo'n enorm issue.
Ik doe het ook niet via een appje, dat is standaard Android functionaliteit. Ga bij je contacts naar Groepen, en zet daar wat mensen inde ICE groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
wibblemoo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:56:
Waar het ook zit, als je een John Doe bent zoeken ze echt wel door je eigendommen. zij het je kleding in of naar het ziekenhuis, of in/op/aan je fiets door de politie. Ik zou me er niet al te druk om maken. Als je maar enige vorm van ID mee hebt.
Uiteindelijk vinden ze altijd wel wat inderdaad*. Tenzij je iets medisch relevants te delen hebt; allergieën, medicijnen of bijzondere aandoeningen, hoef je je er ook niet erg druk over te maken wannéér ze het opmerken. Dat is namelijk het belangrijkste dat verschilt.

* Desnoods via je framenummer, je fietsenmaker en de factuur. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 09-09-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Vroeg donker dus voor het eerst weer echt in het donker gefietst, was wel weer lekker om in donker over polderwegen te knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Het heeft wel wat, kort/kort in het donker fietsen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik had knie en armstukken aan, 15 graden en windje was het me toch iets te fris zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
Powermeters beginnen eindelijk betaalbaar te worden. $399
http://www.dcrainmaker.co...introduces-precision.html

Ik wacht nog even tot 250 euro, hopelijk binnen een jaar :)

vanavond nog even een colletje op geleden, hij zij niet misstaan in de lavuelta
http://www.strava.com/activities/192180205 354 meter 10% gemiddeld, max 21%

Spicy!

Verwijderd

[quote]jekker schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:14:
Powermeters beginnen eindelijk betaalbaar te worden. $399
http://www.dcrainmaker.co...introduces-precision.html

Dat belooft veel goeds voor 2015 :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01
Taigu schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:59:
Het heeft wel wat, kort/kort in het donker fietsen.
Ik was gisteren even voor 5 uur vertrokken, maar in de loop van de avond (was rond 20:30 weer thuis) werd het toch wel wat fris voor kort/kort...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jekker schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:14:
vanavond nog even een colletje op geleden, hij zij niet misstaan in de lavuelta
http://www.strava.com/activities/192180205 354 meter 10% gemiddeld, max 21%
Morgenvroeg ga ik voor een lang weekendje naar Dénia dus dicht in de buurt 8) Ik neem de fiets niet mee trouwens...

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
jspr schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:55:
[...]

Morgenvroeg ga ik voor een lang weekendje naar Dénia dus dicht in de buurt 8) Ik neem de fiets niet mee trouwens...
Mooi fietsen hier hoor, Denia heeft zelfs fietspaden toch vrij bijzonder in Spanje.

Spicy!

• Pater

Pater

Terry Tate

Graham schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:53:
Wat ik zelf gezien heb is dat als je gestabaliseerd bent door het ambulance personeel er niets met kleding gedaan wordt (laten ze zitten). Helm wordt overigens tijdens stabaliseren enzo wel afgenomen om meteen te zien of daar iets aan is door de val. In het ziekenhuis wordt de kleding rond een breuk of wond kapot geknipt als het niet makkelijk is uit te doen. Waarschijnlijk zal het ambulance personeel pas echt kleding kapot knippen als dat het eerste onderzoek en behandeling daarvan belemmert maar dus niet altijd.
Nope, alles gaat uit, mijn vriend. En dat gaat gewoon met een grote schaar. Ik weet het uit eigen ervaring, na mijn zware ongeluk vorig jaar. Ze moeten namelijk ook kijken of je nog interne bloedingen en zo hebt. En dingen uittrekken --> te veel hassle, ze knippen het zo open.

Daardoor ben ik een shorty (korte wetsuit), impact vest en zwembroek armer.

Battle.net tag

• Graham
Pater schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:06:
[...]

Nope, alles gaat uit, mijn vriend. En dat gaat gewoon met een grote schaar. Ik weet het uit eigen ervaring, na mijn zware ongeluk vorig jaar. Ze moeten namelijk ook kijken of je nog interne bloedingen en zo hebt. En dingen uittrekken --> te veel hassle, ze knippen het zo open.

Zoals ik al zei zal dat verschillen per ongeluk wat er gebeurd wat ook logisch is. Mijn ervaring is degene die ik deelde, waarbij ik bij het eerste onderzoek was van het ambulance personeel ter plekken, het stabaliseren voor de rit naar het ziekenhuis, de rit in de ambulance zelf en de verder behandeling in het ziekenhuis van een fiets vriend van me.

grahamofthewheels.com

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tsjilp schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:18:
Het volledige verslag staat op onze team website, www.heidifietst.nl, dat zal ik hier niet copypasten, maar even een korte samenvatting:

Dag 0: Even infietsen, wakker worden na een lange busreis (Groningen - Bardoneccia), Col de l'Echelle opgefietst.

Dag 1: Bardoneccia - Bourg d'Oisans
3 cols vandaag: Col de l'Echelle, Col du Lauteret en de Alpe d'Huez. Prachtige etappe, de Lauteret is een makkie, de weg is saai, maar het uitzicht is fantastisch
[afbeelding]

Dag 2: Bourg d'Oisans - Annecy
De koninginnerit voert over de Col de la Croix de Fer, Col du Glandon (ok, ok, als je al op de Croix de Fer bent is de Glandon maar 100m :+), Col de la Madeleine en Col de Tamié. Een zware etappe die zo in de Tour de France kan.
[afbeelding]

Dag 3: Annecy - Saint-Laurent-en-Grandveux
Een redelijk eenvoudige etappe, maar door de wind toch nog best lastig. Vaak verkeerd gereden door gebrek aan GPS. :S

Dag 4: Saint-Laurent-en-Grandveux - Seppois-le-Bas
Op papier een etappe die goed te doen zou moeten zijn, maar door de harde wind (5+) is hij loeizwaar. Veel renners zijn deze etappe niet gefinished
[afbeelding]

Dag 5: Seppois-le-Bas - Xonrupt-Longemer
Korte etappe van 130 km over (voor mij) bekend terrein: de Vogezen. Prachtig weer (Windkracht 2 uit het zuiden). Col de Hundsruck, de Grand Ballon (zuidkant), Col de Bramont en Col de Feignes. De benen zijn vandaag goed, dus ik kom overal makkelijk boven. Maarten Ducrot ook nog even op 2 minuten gezet op de Grand Ballon.

Dag 6: Xonrupt - Lac de Madine
In een meerdaagse tour schijn je altijd een slechte dag te hebben, dit was mijn slechte dag. Het begon nog goed, maar na CP1 veel last van de darmen en de maag. Gelukkig is de etappe redelijk vlak.
[afbeelding]

Dag 7: Lac de Madine - Grand Halleux
De een na laatste dag is de langste dag, 220km over Franse en Belgische wegen. Vooraf werd gezegd dat de etappe grote delen van Luik - Bastenaken - Luik zou volgen, dan alleen de makkelijke delen, want de etappe valt (achteraf gezien) erg mee. Maag en darm klachten zijn weer voorbij, dus de etappe gaat me redelijk gemakkelijk af.

Dag 8: Grand Halleux - Landgraaf
Na een feestavond is het best lastig direct de Wanne op te moeten, na nog wat andere Belgische klimmetjes via de Vaalserberg naar Landgraaf gefietst. Omdat het hele team het moest bijhouden erg rustig gefietst :9

Al met al een fantastische week, schitterende route. De organisatie is misschien net altijd even goed (je zou na 6x beter verwachten), maar het was het harde werken (voor sponsorgelden en conditie) meer dan waard. Vooraf was ik erg bang dat de knie en/of rug problemen zouden terugkeren, maar gelukkig nergens last van gehad. Ook het materiaal heeft ons hele team niet in de steek gelaten, tot de laatste dag, waar 1 van m'n teamgenoten z'n ketting doormidden trapte.
Ik kan het in ieder geval iedereen aanraden om deel te nemen, maar onderschat het ophalen van het sponsor bedrag niet! (en ook het trainen niet ;)).En zorg voor een goede GPS, die van de organisatie zijn ruk, en steeds op je telefoon kijken schiet echt niet op.
Die Wanne ben ik volgens mij nog aardig beschonken opgefietst. En met rokende longen :+ De nacht na het feest ging ik rond een uur of 3 m'n tent uit en naar de plee met een volle blaas, komt m'n pa er in eens aangelopen. Die had denk ik ook een biertje te veel op. Echt een feest die Tour For Life :)

Had in 2012 echt een topweek. Iedere dag geweldige benen. Heb alleen op de Alpe d'Huez (32e in de klimtijdrit :*) en de Faucille iemand voor moeten laten gaan. De Madeleine was toen loeizwaar. Rond het middaguur omhoog met 30 graden en de zon vol op je bakkes.

If it aint fixed, it's broken.

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Pater schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:06:
[...]

Kitesurf ongeluk?

• Bacchus
Graham schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:40:
[...]
Zoals ik al zei zal dat verschillen per ongeluk wat er gebeurd wat ook logisch is. Mijn ervaring is degene die ik deelde, waarbij ik bij het eerste onderzoek was van het ambulance personeel ter plekken, het stabaliseren voor de rit naar het ziekenhuis, de rit in de ambulance zelf en de verder behandeling in het ziekenhuis van een fiets vriend van me.
Punt is: Je kan er niet op rekenen dat je kleding, helm of fiets in de buurt is op het moment dat iemand op het idee komt om je familie te bellen. (of, kritischer: op het moment dat ze je met je kunstheup in de MRI leggen of je penicilline-allergie triggeren)

• wibblemoo
Mensen met een kunstheup hebben doorgaans een corresponderend litteken. Het aantal mensen met een heftige penicilline-reactie is < 0,1%. Back on topic :)

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
Dit weekend nog mooi weer! Zaterdag Boogie's Extreme 160k en als ik daarna nog kan fietsen zondag de Gerrie Knetemann Classic 160k. Nog tweakers met meer fietsplannen? De conditie moet zo aan het eind van het seizoen top zijn dus nu is het moment voor wat PR's!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik zit volgend weekend nog in de Ardennen (Coo/Stavelot). Precies dan schijnt het slecht weer te worden 8)7
Als ik het goed heb wordt het vrijdag 100km / 2000hm, zaterdag 140km / 3000hm, zondag 75km / 500hm.

• DDX
  • Nu online
Zondag denk ook de Gerrie Kneteman tocht, was prima opgezet vorig jaar.
En volgende week Dam tot Dam.

En tussendoor nog zelf wat ritjes ;)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01
Gisteren clinic 2 van Start to Race..

Na vorige week de bochtentechniek getrained te hebben was het nu tijd voor het meer serieuze fietswerk. Eerst het rijden in een waaier, wat na een aantal rondes eigenlijk best goed ging met een man of 12. Je merkt dat je toch een stuk harder en makkelijker fietst in zo'n draaiende waaier.
Vervolgens was het de bedoeling om van de achterste naar de voorste groep te springen wat zorgt voor een korte maar hevige krachtsinspanning..

Maar het mooiste was toch wel de finale over 2,5 ronde op het afgesloten parcours. De eerste anderhalve ronde bleven we met z'n vieren over (2 trainers en 2 deelnemers) en ging het eigenlijk best goed. Tot mijn mede deelnemer bedacht om even keihard te demareren.. Helaas was ik toen gezien en kon ik net niet aanhaken.. Dus uiteindelijk als 3e over de streep.

Het is een leuke afwisseling op de standaard ritjes die ik normaal gesproken maak en wil volgend jaar zeker wat wedstrijdjes gaan rijden. Ik heb de smaak aardig te pakken. :)

http://app.strava.com/activities/192729419

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

BreadFan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:05:
[...]
Ik doe het ook niet via een appje, dat is standaard Android functionaliteit. Ga bij je contacts naar Groepen, en zet daar wat mensen inde ICE groep.
Er is geen enkele garantie dat je telefoon nog heel is na een (zware) crash dus ik zou ten alle tijden voor een analoge oplossing gaan...

Flickr

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

DeFeCt schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:21:
[...]
Er is geen enkele garantie dat je telefoon nog heel is na een (zware) crash dus ik zou ten alle tijden voor een analoge oplossing gaan...
Doe het dan beide, want ook je analoge oplossing (zeker indien het papier is) is na een zware chrash ook niet gegarandeerd heel (schuren over asfalt) of überhaupt leesbaar (bloed etc) toch? :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Gewoon een 'dog-tag' maken met daarop essentiele informatie.
Ik heb mijn naam, geboortedatum, bloedgroep en allergie er in staan, met als ICE het nummer van mijn ouders.
Kostte mij toen iets van 4-5 euro....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• BreadFan
  • Niet online
Zaterdag is ook de Huchiestocht in (om...) Veenendaal. http://www.toertochtveene...n-veenendaal-huchiestocht

Nog mensen die daar aan mee doen?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
De huchiestocht twijfel ik over. Het is een beetje rijden in de achtertuin voor mij maar dan wel heel vroeg starten ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Zo, net terug van een ritje kort-kort, heerlijk weer, 75 km 8)

Zaterdag heb ik Zeist - Posbank - Zeist in de planning. Een ritje van ongeveer 160 km. Als er mensen zijn die mee willen dan hoor ik het wel.

Ik was van plan niet te vroeg, maar ook niet te laat te starten (rond 9:00-10:00).

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 11-09-2014 17:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Begint 's avonds wel snel af te koelen, als het donker wordt. Maar net wel een lekker tochtje gedaan lang boven kort onder.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
De temperatuur ging inderdaad hard naar beneden. Begon vanavond met lang boven en kort onder maar toen het donker werd de beenstukken aan gedaan. Sinds lange tijd weer is op een doordeweekse dag naar de Posbank gegaan, wat is dat een ontzettend relaxed rijden zo. Op de weg heb je daar normaal alle ruimte maar wat een rust nu op de fietspaden daar, heerlijk doorrijden dus :)

strava

• Pater

Pater

Terry Tate

Graham schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:40:
[...]

Bij stabiliseren doen ze dat inderdaad niet, maar in het ziekenhuis doen ze het wel. Zeker als ze het niet vertrouwen. Dan gaan ze niet voorzichtig met je kleren om, maar hoppa, zo de schaar erin.
Wakeboarden. Zie ook: Pater in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 19:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag een kort ritje direct na werk gedaan. Geen lekker moment vind ik, HR gewoon hoog, benen wat minder, ect.

En de ontstoken teen hielp ook niet :+ Voor het eerst dat m'n schoen te klein aan voelde door de dikke grote teen.
Overall op alle stukken waar ik een bepaald doel had nét 1~2km/u te langzaam voor wat ik wilde, ach was wel even lekker weer :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:28:
Zo, net terug van een ritje kort-kort, heerlijk weer, 75 km 8)

Zaterdag heb ik Zeist - Posbank - Zeist in de planning. Een ritje van ongeveer 160 km. Als er mensen zijn die mee willen dan hoor ik het wel.

Ik was van plan niet te vroeg, maar ook niet te laat te starten (rond 9:00-10:00).
Ik was een uurtje eerder terug. 50km NO groningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Lekker mistig vanmorgen. Voelde best lekker eigenlijk. Al had ik misschien me lichten mee moeten nemen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 10:16
Ik ben erg tevreden over mijn eigen fiets maar laatste tijd toch aan het kijken naar een Wilier GTR.
Wellicht dat ze wat in prijs dalen zodra de nieuwe op de markt komt.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken maar ik kan helaas geen dealers in het noorden van het land vinden.
Weet iemand toevallig wel waar er 1 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:48
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken maar ik kan helaas geen dealers in het noorden van het land vinden.
Weet iemand toevallig wel waar er 1 staat?

Marum, Hiemstra fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb destijds mijn LBS gevonden via de dealer locator op de Wilier site.
http://www.wilier.com/en/dealers

Ik heb er toen een stuk of 10 gemaild, er zal er altijd wel eentje zijn die hem op voorraad heeft (hoop ik tenminste, dat was begin dit jaar wel anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Belga in Harkstede hebben ze volgens mij ook Willier.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 96 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.