Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.025 views

Onderwerpen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, de pomp van de lidl van €7,99 heeft het al begeven na 3 x banden pompen. :D

Nou kan je geen echte kwaliteit verwachten van dergelijk materiaal, maar na 3 keer er mee stoppen vind ik ook wel erg slecht...
De bandjes van de racefiets gisteren wel goed op kunnen pompen. Was voor wat betreft de hardheid wel wennen, maar reed verder prima. Vanmorgen de banden van mijn dochters opgepompt en bij fiets 2 knapte er iets. Straks maar eens goed kijken wat er nu stuk is. Het systeem bevalt me wel, beter dan de standaard fietspomp :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
BreadFan schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:08:
[...]

Hoe laat is de start eigenlijk? Dan kom ik misschien nog even kijken. :)

Inmiddels gevonden, 18:45 (http://www.edestad.nl/lok...lerronde_ede_3157599.html)
Voor die tijd nog damesronde, met de UK selectie junioren, om 17.15.

(verwacht overigens niks van mij, dit is een soort rondje waar ik helemaal niks te zoeken heb: krap, 8 haakse bochten op 900 meter)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:11
LuPo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:59:
Vandaag was mijn plan om 95km met 500-600hm te gaan fietsen in Overijssel. Helaas had ik na 61km en in de 300hm flink last van mijn linkerheup, dus ik heb de route verkort en ben vanaf daar vrij direct naar huis gereden.

Een paar foto's van de omgeving:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Uiteindelijk 72,8km met 331hm.
Strava
Oeh, lekkere lege slingerweggetjes. Ik kan me nooit inhouden als ik zo'n mooie rij bochten achter elkaar zie. :)

Verwijderd

Vandaag was mijn plan om 95km met 500-600hm te gaan fietsen in Overijssel. Helaas had ik na 61km en in de 300hm flink last van mijn linkerheup, dus ik heb de route verkort en ben vanaf daar vrij direct naar huis gereden.
mooi fietsen daar he, ben er een maandje geleden ook geweest.. jammer trouwens dat je, imo, de zwaarste beklimming van de holterberg niet hebt gedaan, ik vond de Koningsbelt-zuid (Diepe hel de klim op strava) zwaarder dan de motieweg.. Volgens komt dit ook doordat je bij de Motieweg het einde al gelijk ziet en bij de andere niet

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:18
Bedankt iedereen voor de bevestiging dat de reisverhalen zeer zeker gewaardeerd worden. Ik had het al door en nu helemaal. ;) Weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Geen bericht is in principe goed bericht. :P

Een paar foto's van de omgeving:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteindelijk 72,8km met 331hm.
Strava
Dat ziet er goed uit. Volgende week zit ik in Raalte. Daar vandaan kan ik mooi eens wat hoogte meters maken. Vorige keer met de mountainbike de boel onveilig gemaakt. Nu maar eens met de racefiets hetzelfde doen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bacchus schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:19:
[...]

Oeh, lekkere lege slingerweggetjes. Ik kan me nooit inhouden als ik zo'n mooie rij bochten achter elkaar zie. :)
Haha, ja was mooi! Kwam ook door het goede weer.
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:26:
[...]

mooi fietsen daar he, ben er een maandje geleden ook geweest.. jammer trouwens dat je, imo, de zwaarste beklimming van de holterberg niet hebt gedaan, ik vond de Koningsbelt-zuid (Diepe hel de klim op strava) zwaarder dan de motieweg.. Volgens komt dit ook doordat je bij de Motieweg het einde al gelijk ziet en bij de andere niet
Zeker mooi! Mijn ouders wonen in Rijssen dus ik ken de omgeving redelijk goed en heb er vaak gefietst. :)

Die klim heb ik gisteren wel gedaan hoor: http://www.strava.com/act...65804/segments/4358467535
Herrick schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:17:
[...]

Dat ziet er goed uit. Volgende week zit ik in Raalte. Daar vandaan kan ik mooi eens wat hoogte meters maken. Vorige keer met de mountainbike de boel onveilig gemaakt. Nu maar eens met de racefiets hetzelfde doen.
Zeker doen. Volgende week gaan de temperaturen ook weer omhoog dus perfect weer waarschijnlijk. _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Equator schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:36:
Goed, de pomp van de lidl van €7,99 heeft het al begeven na 3 x banden pompen. :D

Nou kan je geen echte kwaliteit verwachten van dergelijk materiaal, maar na 3 keer er mee stoppen vind ik ook wel erg slecht...
De bandjes van de racefiets gisteren wel goed op kunnen pompen. Was voor wat betreft de hardheid wel wennen, maar reed verder prima. Vanmorgen de banden van mijn dochters opgepompt en bij fiets 2 knapte er iets. Straks maar eens goed kijken wat er nu stuk is. Het systeem bevalt me wel, beter dan de standaard fietspomp :)
Ik hoop ooit ook de pomp bij de Lidl gekocht. Is ontploft in twee delen. Naar de LBS gefietst en voor 35 euro een specialized pomp gekocht. Vier jaar later doet die het nog perfect. Sterk als een huis.

AKA Rinkel weblog

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:50

DjVe

Hatsaflats!

Tjebakka schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:57:
Ach als we dan toch onze baanfietsen laten zien hier .. ;) Mooi ding Steven! En Huig natuurlijk, maar die had ik al lang in het Fixed Gear topic gezien ;)

Sinds 3 weekjes:
[afbeelding]

52x17 verzet. Dinsdag nog 70k weggetrapt in m'n eentje met 32,6km/u gemiddeld. Ging erg lekker, ook tegen de wind in. Had niet verwacht dat ik m'n versnellingen niet zou missen :) Doel is om fixed criteriums er op te rijden. Maar ook gewoon om tochtjes op te maken.
Dikke fiets! Erg mooi!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Tjebakka schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:57:
Ach als we dan toch onze baanfietsen laten zien hier .. ;) Mooi ding Steven! En Huig natuurlijk, maar die had ik al lang in het Fixed Gear topic gezien ;)

Sinds 3 weekjes:
[afbeelding]

52x17 verzet. Dinsdag nog 70k weggetrapt in m'n eentje met 32,6km/u gemiddeld. Ging erg lekker, ook tegen de wind in. Had niet verwacht dat ik m'n versnellingen niet zou missen :) Doel is om fixed criteriums er op te rijden. Maar ook gewoon om tochtjes op te maken.
mooi fietsje hoor, maar ik denk, lange armen of geen ballen (in de weg)?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Verwijderd

Zo mijn nieuwe fiets is dan ook bijna af, paar kleine zaken zoals de remmen en het stuurlint moeten nog:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1CcUZq9.jpg

Is het wat?

• CynicRelief
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:51:
Zo mijn nieuwe fiets is dan ook bijna af, paar kleine zaken zoals de remmen en het stuurlint moeten nog:

[afbeelding]

Is het wat?
zadelpen is professioneel lang, en wat is dat cirkeltje bij je balhoofd? qua kleurstelling is het al een beetje passee me dunkt, maar ik vind em wel ok, maar ik ben niet libelle maar retro, dus ja

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03

Is het wat?
Mooi ding zeg :)

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16

[afbeelding]

Is het wat?
Mooi ding! Gezien de lengte van de zadelpen en het aantal spacers onder de stuurpen had je mogelijk ook een maatje groter kunnen nemen. Daarnaast zou ik nog naar de positie van de shifters op het stuur kijken. Deze lijken me erg ver op de stuurbocht gemonteerd, maar dit kan ook vertekenen op de foto.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:36

Vos

AFCA

Is het een Chinees? Wel een beste spacertoren, eens met hierboven wat dat betreft.

Groep is niet nieuw? Zie althans geen 6800 crank.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 28-08-2014 22:41 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Is een 6700 crank.

Ik hou wel van lekker zwart, zou persoonlijk wel een klein accentje ergens doen, stuurlintje ofzo ?

Gabriël AM5

• CynicRelief
witte velgen en banden vind ik nogal een accent

wat is dat cirkeltje bij je voorrem?

Verwijderd

de remkabel

• CynicRelief
geen remkabel in het cirkeltje ...

[ Voor 68% gewijzigd door CynicRelief op 28-08-2014 23:35 ]

Verwijderd

dat hij te lui was om hem af te knippen

• CynicRelief
hij maakt zich zorgen om de bout denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

4POX schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:14:
[...]

Ik hoop ooit ook de pomp bij de Lidl gekocht. Is ontploft in twee delen. Naar de LBS gefietst en voor 35 euro een specialized pomp gekocht. Vier jaar later doet die het nog perfect. Sterk als een huis.
Ik heb een vervangende gekregen.. Als deze het ook niet lang volhoudt dan is de keuze voor mij ook een ritje langs de LBS :)

[afbeelding]

Is het wat?
Ik zie dat jij je zadel iets naar voren hebt staan. Wat is volgens jullie het beste? Ik heb het zadel - overigens op aanraden van de LBS - iets naar achter staan, maar dat drukt op het perineum wat af en toe gevoelloos/pijnlijk aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Equator schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:01:
Ik zie dat jij je zadel iets naar voren hebt staan. Wat is volgens jullie het beste? Ik heb het zadel - overigens op aanraden van de LBS - iets naar achter staan, maar dat drukt op het perineum wat af en toe gevoelloos/pijnlijk aanvoelt.
Zadel moet horizontaal. Het is om op te zitten, niet om op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan zet ik er vanavond een waterpas op :P en zet ik hem recht

Morgen een langere rit samen met een kennis. Geen zin in zere bips..

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 29-08-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17
StevenK schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:32:
[...]

Zadel moet horizontaal. Het is om op te zitten, niet om op te hangen.
Mijn zadel kan niet horizontaal maar moet precies iets naar achter of iets naar voren. Ik heb hem zelf iets naar voren maar volgens mij is het heel persoonlijk en hangt het ook van je drop af. Horizontaal is het uitgangspunt maar ik heb wel gemerkt dat je van dogmatische regels over fietsafstelling niet de fijnste afstelling krijgt. Finetuning zelf doen is toch het beste naar mijn gevoel.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Bij mij is bij het kopen van de fiets een meting gedaan, en daar heb ik tot nu toe 2 aanpassingen op gedaan. Het zadel een 0,5 inch naar beneden, en het zadel iets verder voorover gekanteld (stond behoorlijk achterover).

Scheelt behoorlijk in het zitten op de fiets, al moet ik ook nog behoorlijk wennen aan de zitpositie. In het begin last van de knie, vandaar zadel omlaag. Maar bij lange ritten ben ik nog steeds wel behoorlijk kreupel als ik eraf stap, maar dat is nog wennen en leren om minder krampachtig te zitten :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:57

[afbeelding]

Is het wat?
wit stuurlint zal ook mooi staan bij de fiets. Net dat ene accent ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:18
Equator schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:01:
[...]

Ik heb een vervangende gekregen.. Als deze het ook niet lang volhoudt dan is de keuze voor mij ook een ritje langs de LBS :)

[...]

...
Ik heb zelf een SKS airworx 10.0 gekocht bij de Decathlon. Voor de prijs (€ 27,-) hoef je het niet te laten. Het pompt veel beter dan mijn oude HEMA pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Het is goedkoper om direct de SKS Rennkompressor te kopen :)

Laatst een SKS Airworx gebruikt maar de Rennkompressor is veel beter als je boven ongeveer 6 bar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 18:22
Wat is er beter aan dan ?
Ik heb ook die SKS airworx, wel messing kop opgezet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Nou je krijgt dus met veel minder kracht meer lucht in je band. Bij 7,5 bar gaf de Airworx die ik gebruikte het op en ging ie niet verder. Ligt misschien ook aan mij hoor maar met de Rennkompressor is ruim over de 8 bar een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik ga niet verder dan 7,5 bar (met 23mm) maar dat zit er met paar bewegingen in.
Alleen de kop was irritant dus vervangen door messing kop die stuk makkelijker erop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:28
Aangezien ik las dat de reisverslagen gewaardeerd worden in dit topic bij deze een bijdrage vanuit Goschenen (vlakbij Andermatt, Zwitserland). Locatie is denk ik iets onbekender dan bijv. de Alp D'Huez, Stelvio, Tourmalet of iets dergelijks, maar je kan hier echt super mooi fietsen. Ook mooi dat je hier verschillende rondjes kan doen, is vaak toch lastig in de bergen.

Dag 1: Sustenpass en Göscheneralp. Dag begon matig met mist, regen en zelfs sneeuw in de buurt van de top van de Sustenpass. Gelukkig klaarde het weer in de loop van de dag op en konden we van de zon genieten op de tweede beklimming. Foto'tje op de top Sustenpass:

Sustenpass

Route: http://www.strava.com/activities/184684153 en http://www.strava.com/activities/184684113

Trouwens bizar hoe weinig de Göscheneralp beklommen wordt, echt super mooie klim maar op Strava maar 16 man oid die omhoog zijn gereden. Uitzicht bij de top:

Goscheneralp

Dag 2: Rondje Furkapass, Grimselpass, Sustenpass. 110km met 3k hoogtemeters: http://www.strava.com/activities/185220250 Wat hier trouwens ook goed geregeld is: ze zijn bezig met de weg tussen Goschenen en Andermatt waardoor omhoog fietsen niet ideal is, maar daarom rijdt er dus gewoon een speciale bus waarmee de fiets meegenomen kan worden.

Dag 3: rotweer, rustdag.

Dag 4: wederom een mooi rondje: Gotthardpass, Nufenenpass en via de Furkapass weer terug. Wederom een ruime 100km met iets meer dan 3k hoogtemeters: http://www.strava.com/activities/186093957. Voor de liefhebbers kan je via de klinkers omhoog bij de Gotthardpass (zelf niet gedaan, maar dat ruimschoots rechtgezet op dag 5):

gotthard
Bergtopje, weer begint beter te worden:

Dag 5: Ditmaal niet met de hele groep hetzelfde rondje gefietst. Medefietser had materiaalpech met zijn spiksplinternieuwe fulcrum racing zero's waardoor er iets mis ging met de freehub. Blijkbaar bekend probleem met fulcrumwielen, was ook een haardun metalen ringetje dat door midden was.

De kans gegrepen om een flinke ronde te fietsen via de Oberalp, Lukmanier en Gotthard. Goed voor een ruime 3k hoogtemeters (wederom), maar ditmaal 165km: http://www.strava.com/activities/186576325 Was niet direct het plan om deze route te doen die dag dus de eerste klim keihard opgefietst met een gemiddelde hartslag van 182 (wel een #5 van de 200 notering op Strava opgeleverd) en daarna een halve liter schneider weisse weggetikt. Wellicht niet het verstandigst als je daarna nog 150km moet, maar het was mooi weer :)

Zit een flink stuk klimmen in. Biasca ligt op 300m hoogte en vervolgens mag je dan doorklimmen tot de top van de Gotthardpass op 2100m hoogte. Begint rustig met ca 40km 3% gemiddeld omhoog en vervolgens kan je vanuit Airolo de laatste 12km via de oude weg omhoog. Dat is redelijk afzien aangezien de laatste 6km non-stop klinkers zijn (zoals te zien op de vorige foto) terwijl het 8/9% omhoog loopt

Dag 6: vanochtend nog even de Göscheneralp opgefietst, maar de benen waren nog niet echt in orde na de tocht van gisteren. Dus doe het voor de rest van de dag rustig aan :). Morgen nog een laatste fietsdag

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h73hbKLmCqruYm2XHC7EhRNX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Te gek! 40km aan 3% en dan begint het pas. 8)7 Geweldig afzien lijkt me dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13:57

Magic666

No one's neighbour!

mooi verhaal en dito foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
Ik pomp m'n banden met een pomp van 15 euro op. Gaat prima en zonder moeite tot 9 bar. Er komt echt geen andere lucht uit ;).

Morgen bikefitting laten doen bij de fietsenwinkel en dan een keuze maken tussen Wilier GTR of Zero.9 beide met SRAM Force. In de Zero.9 laat ik dan Fulcrum Quattro plaatsen, zou voor de GTR ook gelden. Hoewel ze ook mooie FFWD met wat hogere velg hadden staan voor 300 euro meer icm de GTR.
Ook komen er SPD SL pedalen en dus nieuwe schoenen. Heb nu nog SPD schoene/plaatjes dus dat schiet niet op.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
[b][message=42801363,noline]...
Het is hier idd prima fietsen. Op een of andere manier heb ik het idee dat het hier nog wat zwaarder klimmen is als in bijvoorbeeld de Franse of Italiaanse Alpen, maar dat kan ook komen, omdat we nu wat meer hoogtemeters op onze vork nemen :)

Vandaag de Arnisee proberen te bereiken, maar gestrand toen het asfalt overging in een soort bekiezeld karrenspoor.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Grappige tool om segmenten te bekijken :

http://mvjantzen.com/strava/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Herrick schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:04:
[...]

Ik heb zelf een SKS airworx 10.0 gekocht bij de Decathlon. Voor de prijs (€ 27,-) hoef je het niet te laten. Het pompt veel beter dan mijn oude HEMA pomp.
De Hema pomp die ik had komt niet verder dan een bar of 6, genoeg voor mijn gewone fiets :)

Voor de racefiets een pomp van Bikester van €9, werkt perfect. Niet zwaar maar gewoon simpel tot 8 bar ( hoger ga ik niet dus zou ik niet weten). Kop is alleen wat minder maar ach voor t geld :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mooi verslag Hielko! Lijkt me mooi fietsen daar. Alleen het weer is iets wisselvalliger dan op Mallorca zo te zien. :P

Ik heb vandaag van de gelegenheid gebruik gemaakt om een soort mini-bergritje te doen in Overijssel. :P
Een aantal keer Motieweg en Holterberg.

Goed voor 66km en 462hm. Link: Strava

'Diepe Hel'
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/6fcqiu.jpg

Heide mooi paars
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10ge90p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:49:
Aangezien ik las dat de reisverslagen gewaardeerd worden in dit topic bij deze een bijdrage vanuit Goschenen (vlakbij Andermatt, Zwitserland).
Vet hoor! Leuk verslag, leuke foto's.. Klinkt als een mooi gebied om te fietsen!

@LuPo
ah daar is de Diepe hel ;) Lekker ritje gehad dus, geen last van je heup gehad nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:20:
[...]

@LuPo
ah daar is de Diepe hel ;) Lekker ritje gehad dus, geen last van je heup gehad nu?
Nee, vandaag helemaal geen last gehad. Gelukkig. :)
Overigens had ik nog nooit last gehad van mijn heup dus het was ook wel vreemd. Misschien iets eenmaligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

In mijn zoektocht om eens te kijken of ik wel optimaal op de fiets zit (momenteel geen klachten) ben ik op zoek naar een goede fietsmeting in Zuid Holland.

Hebben mensen ervaring met http://www.smc-maasstad.nl/producten/fietspositiemeting/?
(velometric en Chris Brandts zitten vrij ver weg :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Magic666 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 07:27:
In mijn zoektocht om eens te kijken of ik wel optimaal op de fiets zit (momenteel geen klachten) ben ik op zoek naar een goede fietsmeting in Zuid Holland.

Hebben mensen ervaring met http://www.smc-maasstad.nl/producten/fietspositiemeting/?
Ik heb daar een fietspositiemeting laten doen. Kundige mensen die de tijd nemen. Ervaring is dus goed. Moet zelf nog wel een keer terug voor de check achteraf (die bij de prijs in zit). Overigens zou ik niet zo snel zo'n meting à 200 euro laten doen als je geen klachten hebt. Bij zo'n meting geldt dat de theoretisch ideale zit wordt bepaald. Die zit hoeft voor jou niet ideaal te zijn. Het zou dus kunnen dat je op basis van die meting het stuur iets omlaag en het zadel iets omhoog, om zo de theoretisch ideale zit te verkrijgen, met klachten tot gevolg. Na wat bijstellen, teneinde de klachten te elimineren, kom je wellicht weer terug op de oude zit. Dan heeft zo'n meting niet alleen veel geld gekost, maar ook veel andere ellende opgeleverd.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 30-08-2014 08:54 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Daar heb je wel een goed punt inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 15:12
Ik zit er over na te denken om voor de winterperiode een Tacx aan te schaffen. Ik hoef geen luxe ergometer o.i.d. maar wil niet beperkt wordt in vermogen. Hierbij twijfel ik tussen de aanschaf van een nieuwe Tacx Blue Motion of een tweedehands Satori of Flow. Daarnaast zijn er zowel gele als blauwe modellen in omloop.
Ik begrijpt dat blauw de opvolger is van geel en dat de Blue Matic de opvolger is van de Satori.
De flow heeft als voordeel dat je je cadans en snelheid op het display ziet en eventueel je hartslagsensor aan kan koppelen. Maar zijn er wezenlijke (zwaarwegende) argumenten om toch voor een nieuwe (of blauwe) ten opzichte van een gele Satori of Gele Flow te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb tweedehands een gele aangeschaft. Ik wilde het uitproberen deze winter, en er een niet te grote buil aan vallen als bleek dat ik het ding niet of nauwelijks gebruik.
Al 1 keer gebruikt om te proberen. Maar vanwege het feit dat ik nog buiten kan fietsen nog niet vaker. Ik heb nl. Maar een enkel achterwiel en ik moet er wel zo'n blauwe band opleggen.
Ik ben niet bnieuwd naar de snelheid etc. Het gaat voor mij puur om 30 tot 60 minuten bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Prijs?

Ik heb mijn satori nieuw gekocht voor €109 euro. Dat is de trainer, dvdtje, voorwielsteun en mat. Bij de Decathlon, kan zijn dat hij niet op de website staat maar mocht je op enige rij afstand van een vestiging zitten kun je er telefonisch één bestellen en dan ophalen.

Vond ik iig een betere deal dan de hele rits die ik op MP benaderd had en die of te ver weg woonde om te halen of meer vroegen dan ik er nu nieuw voor betaald heb.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
De satori staat te koop voor 100 euro voor de gele en 125 voor de blauwe. De Flow staat te koop van 165.
Ik zie bij de decathlon enkel het merk B'twin staan.
Hoe lang is het geleden dat je die satori nieuw hebt gekocht?

edit: hier in de stad opent 19 november een decathlon

Dit is trouwens de goedkoopste Blue Motion die ik tegen ben gekomen met verzending naar NL:
http://www.bike-discount.de/en/buy/t2600-blue-motion-65115

[ Voor 30% gewijzigd door StecaGrid op 30-08-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoals ik al zei, kan zijn dat hij niet op de website staat, was er ook al af toen ik hem kocht. Ik heb de link nog hier, die "uitverkocht" geld als het goed is alleen voor de webshop maar winkels konden hem nog gewoon bestellen. Ben gaan bellen en ze konden me vertellen dat er nog 200+ in het centrale magazijn stonden en ze uit assortiment gingen, dat plus een lage vraag in de zomerperiode verklaarde de prijs.
Ze hebben er toen drie besteld en belde netjes toen deze binnenkwamen, waren ook direct verkocht voor die prijs.

Dat was 4~5 weken geleden.

Voordeel tov 2e hands was voor mijn de bijgeleverde trainingsmat. Ik woon in een huis met houten vloeren en dan schijnt dat uit te maken qua geluid. Dus in mijn geval was het vaak 100 euro voor een 2e hands en dan de mat los moeten kopen. En veel contact gehad met mensen die hem dus ook maar 1x gebruikt hadden en 200 euro voor betaald hadden en dan minimaal 140 er voor wilde hebben (zonder die mat).

Die trainer van B'twinn schijnt overigens niet echt goed te zijn las ik.

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 30-08-2014 09:54 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Ik was ook niet van plan voor B'twinn te gaan hoor. Bedankt voor de link, ik heb ze de vraag gesteld of ze de trainer nog voor die prijs kunnen leveren en versturen. Dat scheelt inderdaad aanzienlijk in de kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 03-10 12:11
Aangezien ik las dat de reisverslagen gewaardeerd worden in dit topic bij deze een bijdrage vanuit Goschenen (vlakbij Andermatt, Zwitserland). Locatie is denk ik iets onbekender dan bijv. de Alp D'Huez, Stelvio, Tourmalet of iets dergelijks, maar je kan hier echt super mooi fietsen.
[...]

Trouwens bizar hoe weinig de Göscheneralp beklommen wordt, echt super mooie klim maar op Strava maar 16 man oid die omhoog zijn gereden. Uitzicht bij de top:
Göscheneralp is geen pas hè, dus je zal dezelfde weg terug moeten, dat jeukt mij ook altijd een beetje. Een bijzonder mooi gebied voor hen die van ruige bergen, hoge watervallen en gletschers houden.

Met name de zuidflank van de oude St Bernhard-pasweg is bijzonder mooi, je waant je zo in de 19e eeuw, maar ik kan me voorstellen (heb nooit gefietst daar) dat de 7km aan keitjes van de Tremola je de neus uitkomen als je er ook nog op naar boven moet. De noordzijde is wat moderner dacht ik, heeft op mij iig minder indruk gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Noordzijde heeft ook een deel keutjes, je kan er wel voor kiezen om over het asfalt te gaan, maar keitjes heeft een hogere sufferscore ;)

Alp d'Huez is ook niet echt een pas en die wordt ook door enorme aantallen befietst, dus dat is niet echt een argument vind ik. Vind het zelf ook niet zo'n heel groot probleem om dezelfde weg weer terug te gaan, gaat mij voornamelijk om het klimmen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zit met een schuin oog naar een nieuwe fiets te kijken en die Wilier GTR/GTS mat zwart/rood is toch wel bijzonder fraai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Vandaag toch maar de Germania tocht gereden. Wat een pleurisweer.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Aangezien ik las dat de reisverslagen gewaardeerd worden in dit topic bij deze een bijdrage vanuit Goschenen (vlakbij Andermatt, Zwitserland). Locatie is denk ik iets onbekender dan bijv. de Alp D'Huez, Stelvio, Tourmalet of iets dergelijks, maar je kan hier echt super mooi fietsen. Ook mooi dat je hier verschillende rondjes kan doen, is vaak toch lastig in de bergen.

...
Mooi verslag, mooie omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
Vandaag de Wilier Zero.9 rood besteld in maat L.
Volledig SRAM Force afgemonteerd en Fulcrum Quattro wielen.
Pedalen worden Shimano R550 of Look, de Look had de LBS nu niet liggen dus die kies ik bij het ophalen uit.
Zelfde geldt voor de schoenen, Sidi Genius 5 wordt het waarschijnlijk. Die zaten goed strak om m'n voeten. Shimano schoenen zaten net iets losser maar dat vond ik niet fijn zitten.

Bij het meten bleek dat ik een wat langere romp heb in verhouding met de benen. Als ik de sportiefste houding zou hebben gekozen zou ik een maatje kleiner krijgen. Maar ik doe niet aan wedstrijden dus werd het een L. 2 Elite mat zwarte bidonhouders erbij.
Voor de levertijd moest ik maandag even bellen, dan kunnen ze een indicatie geven.

Goede service want bij de aankoop zitten standaard 2 volledige onderhoudsbeurten, rijklaar maken/afstellen en 30% korting op de 3 onderhoudsbeurt. En als het standaard zadel niet zou bevallen kan deze omgeruild worden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker windje vandaag en ivm voorspellingen (en regenbuien die vanmorgen langskwamen) gabba (zonder mouwen) aangedaan, uiteindelijk op paar duppeltjes na helemaal droog gebleven natuurlijk.

En vanavond 2e hands garmin 800 opgehaald, voor het geval in in onbekend gebied ga fietsen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Mochten mensen nog een Edge 800 nodig hebben, mijn fietsmaat heeft een eentje te koop. Locatie is Maastricht maar hij is zonder meer betrouwbaar dus je kan 'm ook laten opsturen. Ding is in perfecte staat, het gaat om de de bundel inclusief hartslagmeter en sensor en CN op microSD-kaart.

Hij vraagt wel veel te veel (275 voor de bundel), maar daar kun je allicht wat vanaf pingelen.

Hoeveel betaalde jij DDX?

P.S. Kudo's voor de reisverslagen! Andermatt staat hoog op mijn verlanglijstje. Met m'n fietsmaten zitten we voor volgend seizoen te twijfelen of we voor de GF Sportful gaan of voor het Alpenbrevet (de Gold, niet de platinum die slaat nergens op).

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 30-08-2014 20:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb 200 betaald, geen bundel maar wel met sd kaartje met citymaps erbij (niet dat je daar veel aan hebt)
Bundel had ik niet nodig omdat ik alles al bij de 500 had.
Bundel was volgens mij pas ook iets van 275 euro bij bike-components, was alleen blauwe versie (en ik wilde perse versie met witte rand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Thnx!
CynicRelief schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:48:
[...]

mooi fietsje hoor, maar ik denk, lange armen of geen ballen (in de weg)?
Lange benen en armen denk ik :) En ik ben een bikkel (in de juiste definitie van het woord) dus niet heel erg in de weg :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Campagnolo Bora 50 worden nu ook clinchers..

http://www.campagnolo.com/WW/en/Wheels/bora_ultra_50

Gaan direct op de wishlist ! 8) :9~

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 31-08-2014 10:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 20:03
Waarom niet wat lichter en meer allround zoals de 35mm hoge Bora? Ik vraag me nog steeds af waar de sweetspot ligt voor allround gebruik, qua hoogte van de velg denk ik dat 35mm veel aero-voordelen biedt met slechts een kleine weightpenalty.

Wel mooi dat veel nieuwe velgen breder en tubeless-ready zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:05
Ik durf het nog niet, carbon clinchers, teveel slechte verhalen over gehoord én gezien. Ik blijf nog wel even tubes lijmen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik rijd al ruim 3 jaar met full carbon clinchers (46 mm) en dat gaat perfect. Ook steile afdalingen. Ik heb er al duizenden kilometers mee door heuvels en bergen gereden zonder één probleem.

Zijwind nooit last van terwijl je hier in Groningen eigenlijk altijd wind hebt.

Er doen de wildste verhalen de ronde over full carbon clinchers, ik moet de eerste problemen nog van dichtbij zien. De verhalen die je op internet leest zijn ook altijd "van horen zeggen", ik heb nog nooit een verhaal uit eerste hand gelezen. Ook fietsmaatje die met ENVE velgen rijdt heeft nergens last van (gebruikt ze wekelijks in het Heuvelland rondom Maastricht).

Zowel van tubes als van tubeless zie ik de voordelen niet in. Tubes hebben in mijn ogen helemaal geen voordelen meer. Ja, dat je door kunt rijden met een lekke band maar dat doen wielertoeristen toch niet. De tubeless-rage snap ik ook niet. Een heleboel gedoe om de boel om de velg te krijgen inclusief geklooi met sealant met als enige voordeel dat je niet snel meer lek rijdt. Maar ik rijd sowieso minder dan 1x per 5000 km lek dat is dus minder dan 2x per seizoen. Rijd ik lek dan ben ik binnen 10 minuten weer onderweg. Meer comfort door lagere bandenspanning is dankzij de bredere banden ook prima mogelijk met clinchers.

[ Voor 122% gewijzigd door havana op 31-08-2014 12:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Tubes rijden lichter, maar als je lek rijdt, ben je de bok. Dus voor mij alleen tubes als ik koers en trainen doe ik vooral op carbon clinchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoezo rijden tubes lichter? De rolweerstandtests zeggen wat anders. Vandaar dat bijvoorbeeld Tony Martin tijdritten tegenwoordig op clinchers rijdt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Moet zeggen dat ik in Frankrijk toch wel last had van wind met m'n voorwiel (mavic cosmic, 52mm)
Afdalingen soms toch moeten afremmen omdat wind niet fijn was.

Mistral is toch meer beukerig dan wind hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:20:
Hoezo rijden tubes lichter? De rolweerstandtests zeggen wat anders. Vandaar dat bijvoorbeeld Tony Martin tijdritten tegenwoordig op clinchers rijdt.
Op clinchers moet ik minimaal 8 bar rijden, anders heb ik bijna gegarandeerd elke koers lek. 8 bar rolt alleen soepel over glad asfalt, maar de meeste koersen bestaan uit klinkers, kuilen, putten en ander ongemak. Op tubes kan ik met minder dan 6 bar rijden en dat rol echt veel soepeler over minder effen wegdek.
Maar ik kan me goed voorstellen dat dit bij fietsers met een normaal gewicht anders is :) of dat het gewoon tussen mijn oren zit. In ieder geval ben ik er van overtuigd dat mijn koersfiets beter stuurt op de Conti Force / Attack tubulars dan op vergelijkbare clinchers.

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 31-08-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:25:
Moet zeggen dat ik in Frankrijk toch wel last had van wind met m'n voorwiel (mavic cosmic, 52mm)
Afdalingen soms toch moeten afremmen omdat wind niet fijn was.

Mistral is toch meer beukerig dan wind hier in Nederland.
De windgevoeligheid hangt volgens mij ook nog eens van je gewicht af. Ik ben niet zo heel zwaar, en vandaag in de polder moest ik soms al flink corrigeren bij zijwind (35mm Fulcrum's). Als je wat meer massa op de been brengt, kun je makkelijker hoge velgen hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben zelf ook niet zo zwaar (74 kg), maar ervaar toch geen enkel probleem. En ik ben er deze vakantie ook volle petrol mee de Ventoux afgedaald (tegen de 100 per uur) mét een forse mistral.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 31-08-2014 19:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Uiteraard tubes alleen in de koers inderdaad, de rest rij ik op alu, remblokken wisselen geblazen dus :|.
StevenK schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:13:
[...]
Op clinchers moet ik minimaal 8 bar rijden, anders heb ik bijna gegarandeerd elke koers lek. 8 bar rolt alleen soepel over glad asfalt, maar de meeste koersen bestaan uit klinkers, kuilen, putten en ander ongemak. Op tubes kan ik met minder dan 6 bar rijden en dat rol echt veel soepeler over minder effen wegdek.
Maar ik kan me goed voorstellen dat dit bij fietsers met een normaal gewicht anders is :) of dat het gewoon tussen mijn oren zit. In ieder geval ben ik er van overtuigd dat mijn koersfiets beter stuurt op de Conti Force / Attack tubulars dan op vergelijkbare clinchers.
Bij mij is het juist andersom, m'n tubes moeten op minimaal 8 bar volgens de specs (wat minder gaat ook wel, maar goed) en die gaan ook meestal op >8 bar, zelfs op steentjes. Dat gaat in principe zonder problemen, op tubes houd je alles inderdaad net wat makkelijker onder controle en dan kan er wat mij betreft dus wat meer lucht in. Het zijn wedstrijdwielen en comfort boeit me daar niet echt. De clinchers pak ik juist voor onder de 8 bar, als de weg écht bar slecht is :+. Heb nog nooit stootlek gehad, weeg zelf 75 kilo (geen idee wat je definitie van "normaal gewicht" is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Levensmoe ofzo om met Mistral stoten zo hard af te dalen ;)
(Zelfde gewicht hier trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:44:
Ik ben zelf ook niet zo zwaar (74 kg), maar ervaar toch geen enkel probleem. En ik ben er deze vakantie ook volle petrol mee de Ventoux afgedaald (tegen de 100 per uur) mét een forse mistral.
Heb je nog tips, voor die afdaling? Ik ga er volgende week naartoe namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Evianon schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:00:
Uiteraard tubes alleen in de koers inderdaad, de rest rij ik op alu, remblokken wisselen geblazen dus :|.

[...]

Bij mij is het juist andersom, m'n tubes moeten op minimaal 8 bar volgens de specs (wat minder gaat ook wel, maar goed) en die gaan ook meestal op >8 bar, zelfs op steentjes. Dat gaat in principe zonder problemen, op tubes houd je alles inderdaad net wat makkelijker onder controle en dan kan er wat mij betreft dus wat meer lucht in. Het zijn wedstrijdwielen en comfort boeit me daar niet echt. De clinchers pak ik juist voor onder de 8 bar, als de weg écht bar slecht is :+. Heb nog nooit stootlek gehad, weeg zelf 75 kilo (geen idee wat je definitie van "normaal gewicht" is :P).
Steven weegt geloof ik richting de 100...

Nou ik moet zeggen dat ik vandaag met mijn gewone lage velgjes en 81kg toch ook goed moest corrigeren hoor met de wind.
Wel precies 3 buien weten te ontwijken, nog steeds zeiknat door alle water en bagger op de weg, maartoch wel grappig :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
sapphire schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:47:
[...]

Steven weegt geloof ik richting de 100...
Er was een tijd dat ik 120+ was (7,5 jaar geleden), er was een tijdje dat ik rond 87 zat (2 jaar geleden), maar nu moet ik veel meer laten staan dan me lief is om niet boven de 96 te komen. Ik ben er in ieder geval het levende bewijs van dat veel beweging geen garantie is voor gewichtsverlies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ook ik ben terug van vakantie. Geen specifieke fietsvakantie vanwege de wensen van vrouw en drie kinderen, maar wel de racefiets mee.
We hadden nog geen idee waar we heen wilden, maar vertrokken begin van deze maand richting Zwitserland/Italië in de hoop wat zon aan te treffen. Door onze immer slechte discipline vertrokken we veel te laat en reden we rond het avondeten in het Rijndal met links het Zwarte Woud en rechts de Vogezen. We vonden het uitzicht naar links er allebei eigenlijk wel heel mooi uitzien en naar boven toe ook (blauw+zon) en daarnaast bevalt de Duitse gastvrijheid ons, dus we zijn daar maar op een kleine sfeervolle camping gaan staan.

Een snelle blik op Strava had mij verbaasd over het aantal stevige klimmen dat vlakbij de camping te vinden was. Nooit geweten, maar het Zwarte Woud blijkt een soort spiegelbeeld te zijn van de Vogezen, even hoog (meer dan 1400m) en even steil, alleen veel onbekender.

(disclaimer: de hoogtemeters zijn wat overdreven doordat ik het met de telefoon en de Strava app gelogd heb, Garmin import moet ik nog doen)

44km, 1400hm
Mooi ritje, eerst lekker afzakken langs de wijnvelden en het dal, vervolgens de Weiherkopf op en toen weer afdalen langs de andere kant via wat haarspelden enzo, vnl door het bos. Die klim liep goed, meestal rond de 7% en in het midden stukken richting 10-11%, maar nooit steiler. Het 34 binnenblad met 12-27 cassette bleek de gehele vakantie een prima keus. Helaas redelijk veel schade aan het asfalt, maar de Duitsers zelf vonden het ernstiger dan ik. Heel veel waarschuwingsbordjes, maar ik heb nergens problemen gehad, geen diepe putten ofzo.

De overbuurman had me niet zien vertrekken en wist dus niet dat ik ook fietste, maar toen hij me zag terugkomen begon hij helemaal te glimmen en meteen enthousiast te vertellen dat hij de volgende ochtend een aardige rit op het programma had staan. Meteen afgesproken dat we samen zouden gaan, hij had de hele route al in zijn Garmin staan.

87km, 3200hm
We begonnen hetzelfde als mijn avondrit daarrvoor (niet relaxed met kleren die nog niet hadden kunnen drogen en beetje stramme benen :X ), maar sloegen voor de andere klim linksaf om naar de top van de Belchen te rijden, dat was eigenlijk 24km klimmen, meestal tussen de 5 en 8%, met ergens een klein stuk dalen ertussen. Wel mooi (bijna) panorama daarboven. Toen weer een stukje terug en verder zakken, daarna nog een lange klim die ons in twee etappes 500m hoger bracht en via wat hobbels weer terug naar het dal. De buurman bleek een enorme fietsgek te zijn en daarnaast op slechts 2km afstand van mij te wonen. Matthijsln kent hem wel van de club, Martin heet hij, aardige gast die bovendien hard bergop rijdt. Net de Dolomietenmarathon gedaan en daarvoor al 7000 trainingskm's. Vond ik lastig bijbenen met mijn 2000 km's van dit jaar :X .

Hij en zijn gezin vertrokken daarna richting Vogezen, maar hij zette nog snel even een leuke route voor me op mijn Garmin die ik later pas zou doen vanwege wat regendagen.
Op één van die dagen was het de hele dag lekker weer, dus ik stap op de fiets voor een kort rondje met een mooie klim. Precies toen ik wegreed begon de ellende, regen en onweer. Niet gaan is geen optie, dus even schuilen, asssaver en regenjasje aan en gaan.
58km, 1900hm
Tijdens de gehele eerste klim (Kreuzweg, 10,5km á 7%) was het droog. Heel goed lopende klim, constant tussen de 7 en 8% en voorspelbare haarspeldbochtjes. Niet heel mooi, want uitsluitend door het bos. Daarna afgedaald naar een dorp, maar tijdens de afdaling begon het weer te regenen en kouder te worden. Eenmaal in dat dorp was ik echt verkleumd en stond ik ff te schuilen bij de ingang van een hotel. De vriendelijke hotelmeneer bleek ook de fietsen en had mijn geplande route aangehoord. Ik bleek nog over een hogere col te willen gaan, terwijl ik dacht nog een stuk licht dalend naar huis te kunnen :X Op die col was het slechts een graad of 7 en mistig, dus slecht plan. De beste mand stuurde me een stukje terug en dan rechtsaf, de klim van de eerste dag afdalend. Dat bleek een prima plan, want nu had ik helemaal tot aan het dorp voor de camping eerste bergaf en daarna vals plat omlaag. Lekker warm stampen dus. Eenmaal in het dorp was ik zo opgeladen dat ik op de flauwe cat4 klim naar de camping even onbewust de KOM pakte :)

Een paar dagen later heb ik alsnog in prachtig weer de route van de buurman gereden:
77km, 2800hm
De (Hoch-)Blauen is echt wel een lekkere klim. Ongeveer 9km á 8%, maar dat bedriegt een beetje, want het grootste deel was ruim boven de de 9%. Het middendeel is 5km 10% gemiddeld en dat is best stevig klimmen. Doordat ik de eerste paar km met een lokale Duitse baas van 65 meereed, had ik een klein beetje (echt maar een klein beetje, respect voor die baas!) gespaard, waardoor het niet heel zwaar aanvoelde. Deze man had dit jaar al meer dan 100.000hm gemaakt en rijdt regelmatig marathons van 250km en meer met diverse hoge cols op het programma. Na de Blauen een stuk dalen en nog een Cat3 klim er achteraan. Daarna meer dalen en nog een lekker toetje: een stuk of vijf korte kuitenbijtertjes met stukken tot 21% die ik echt harkend omhoog kwam na het klimwerk eerder op de dag. Alles wel in heerlijk zonnig, niet te warm weer, dus al met al een erg mooie rit.

Na anderhalve week in het Zwarte woud besloten we, mede door matige weersvoorspellingen, zuidelijker te gaan, naar Frankrijk. Tijdens de rit hadden we nog steeds geen concreet idee waar we eigenlijk heen wilden, dus vlakbij Lyon, toen het etens- en bedtijd was maar een F1 hotel gepakt. Daar zag ik op de Wifi vai Strava (lang leve Strava) dat een fietscollega/-vriend bij Annecy kampeerde. Leek ons allemaal wel gezellig om ook daarheen te komen, konden onze ruziënde kids ook eens met andere kinderen ruzie maken, ehh spelen :+
In Annecy (Lathuile eigenlijk) bleek het prachtig weer te zijn en ik wist van twee jaar eerder dat je er fantastisch kunt fietsen.

Zo snel mogelijk even een lokale, zeer onbekende klim laten zien aan mijn collega:
33k, 1000hm
Klim liep lekker en we waren elkaar een beetje aan het uitdagen halverwege met kleine demarrages enzo, maar doordat ik al aardig wat klimwerk in de benen had, kon ik hem toch aftroeven bovenaan. Tijdens de afdaling een van de mooiste uitzichten ever over het schitterend blauwgroene meer van Annecy, kasteel ervoor en bergen erachter. Daarna kop over kop terug naar huis vlammen over het strakke fietspad van Annecy naar Albertville met stukken tegen de 50 km/u.

Twee dagen later hadden we samen een mooie route met een paar cols uitgestippeld en met wederom schitterend weer vertrokken we richting de eerste klim:
110km, 3100hm
Eerst de col de l'Épine. Die is 7km á 7%. Mooi opwarmertje, rustig aan gedaan. Daarna stukje naar beneden en de laatse km's van de flauwe col de Marais meegepikt. Daarna scherp rechtsaf, de col de la Croix Fry op. Hier kwamen we middenin een goed georganiseerder toertocht terecht, de Haute Route - Alpes. Van over de hele wereld kwamen de deelnemers, veelal glad geschoren. Amerika, Australië, Brazilië, Noorwegen, etc. Materiaalwagens van Mavic, medical en security motards, mooi geregeld allemaal. Dat maakte deze prachtige klim wel erg gezellig en we haalden verbazend veel mensen in. Later zag ik dat ze pas op dag 1 van de 7 waren en nog flink moesten inhouden voor al het Alpengeweld dat ze nog tegen zouden komen. De col de la Croix Fry is echt een leuke klim met mooie uitzichten. Je klimt bijna 800m omhoog in 11km en rond het midden gaat het een tijdje rond de 10-11-12% dat doet wel een beetje pijn, maar ik zat toen in een mooie grupetto van een smalle Spanjaard en twee Australiërs. Uiteindelijk deze mensen, op één na achter gelaten en ook mijn collega op een paar minuten gereden bovenop. Daar allebei even drinken aangevuld en een stukje zakken om daarna de oversteek te maken naar de col des Aravis. Dit is dan nog maar 4.5km klimmen, maar het uitzicht wordt steeds mooier. Hierna een heerlijke lange en snelle afdaling in een prachtig dal, richting Flumet. Daarna hebben we de benen nog wat pijn gedaan op wat kleine weggetjes die op en af gingen, één klimmetje was toch nog 2,5km á 10% en dat deed wel pijn. Lekker afgedaald naar Ugine en toen dachten we nog een lekkere 20km plat over het fietspad te kunnen doen.
Maar helaas, er was een windje opgestoken die ons met windkracht 324 terug wilde blazen. We raapten nog een Nederlander op en met zijn drieën zijn we huilend naar de camping geploegd, ik voelde me nog best ok en heb toch het meeste kopwerk gedaan, dat was wel weer tof.
Uiteindelijk 23,6 gemiddeld en dat is voor mij eigenlijk heel goed in de Alpen, meestal kom ik uit op 22 gemiddeld.

Een paar dagen later had ik nog als afsluiter de Semnoz op de planning gezet, maar dan vanuit de steile (Tour 2013) kant. Twee jaar eerder had ik hem vanuit Annecy gedaan, dat is 17km klimmen met 7%, maar dit was dezelfde top in slecht 10.5km. Gemiddeld 9% dus. Helaas kreeg ik spontaan enorme griep en kon ik alle fietsplannen de prullenbak ingooien. Een paar dagen later net op tijd redelijk hersteld, zodat ik tenminste mijn gezin naar huis kon rijden.

En Lemon, wat heb je nu geleerd?
Dat het Zwarte woud echt een aanrader is voor fietsers. Onbekend, maar je kunt er net zoveel klimmen als in de Vogezen, maar dan met veel lekkerder eten en verstaanbare en vriendelijke mensen :D
En de dropjes daar zijn echt heel mooi, net als de stad Freiburg, als je van cultuur houdt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Hielko en TheLemon, prachtige reisverhalen van jullie! Altijd heerlijk om dit soort verhalen te lezen. Zo te zien hebben jullie mooie reizen gehad :*)

Ik heb zojuist weer het een en ander aan kleding besteld voor de komende koudere fietsmaanden:

Sportful Gruppetto LS Jersey Black White
Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/1101185-002.jpg

Sportful Bodyfit Pro Thermal Bibtight Yellow Fluo
Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/1101146-091.jpg

Castelli Lightness Glove Black
Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/10529_010.jpg

En daarnaast nog een nieuwe zonnebril vanwege verwisselbare glazen en warmere sokken :+

O.a. hier op het forum heb ik goede verhalen gehoord over Sportful Bodyfit, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

StevenK schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Er was een tijd dat ik 120+ was (7,5 jaar geleden), er was een tijdje dat ik rond 87 zat (2 jaar geleden), maar nu moet ik veel meer laten staan dan me lief is om niet boven de 96 te komen. Ik ben er in ieder geval het levende bewijs van dat veel beweging geen garantie is voor gewichtsverlies :D
We weten allemaal toch dat sporten niet direct lijd tot gewichtsverlies.

Zelf fiets ik nu bijna een jaar en ook zga niks afgevallen dus gebeurt vaker ;)
Gelukkig was dat ook niet het doel dus geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 31-08-2014 23:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren wilde ik een route starten langs de kust om zo via het binnenland weer naar huis te fietsen.
Eenmaal onderweg voelden de benen heel erg goed en zat het tempo er flink in en er stond een klein beetje wind.
A een tijdje wilde ik een segment verbeteren en dat heb ik gisteren uiteindelijk ook maar gedaan: http://app.strava.com/activities/187691869

De laatste keer dat ik het segment gefietst had was het met 28.6Km/u gem., gisteren heb ik dat gedaan met 36.1Km/u gem. (half uur sneller) -> http://app.strava.com/segments/6562280
Het lijkt vlak, maar het zijn 330hm over het hele stuk heen en weer met veel kleine korte klimmetjes van 5%, dus af en toe flink doorbijten om de snelheid er in te houden en bijkomen op de afdaling om vervolgens weer door te trappen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5576/14916055808_b48cf4e832.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door jspr op 01-09-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:27:
[...]

Heb je nog tips, voor die afdaling? Ik ga er volgende week naartoe namelijk!
Als we het over de afdaling naar Malaucene hebben.... Dat is de snelste van de drie, vooral het middenstuk. Daar heb je op 2 plekken de mogelijkheid de 100 aan te tikken. En dankzij de bosrijke omgeving heb je hier ook geen last van de wind (hiermee is de vraag van DDX ook direct beantwoord ;) ).

Verder: regenjasje meenemen. Had ik niet (alleen armstukken) maar dit ging maar nét en het zal nu iets kouder zijn denk ik.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb het voornemen om vrijdag eindelijk maar eens op de fiets naar het werk te gaan, heb vertrek en aankomst in de routeplanner van de fietsersbond geplemt en zie dat ik een groot stuk door Amsterdam moet, nu vraag ik me af of enkele locals wellicht nog wat tips hebben om dat enigzins te omzeilen. Wellicht via Halfweg en Lijnden?

Route tot nu toe: http://routeplanner.fiets...utetype=67&preferences=63

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de fiets gewassen zit er steenslag op de onderbuis :( alleen blanke laag lijkt beschadigd op enkele plekken. Straks maar eens een lakstiftje halen en morgen een lizard skins folie er op plakken

Wel balen pas nieuwe fiets, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Fiets is om te gebruiken hoor, steenslag kan je niet echt voorkomen ;)

@DeFeCt; langs de ringvaart fietst wel lekker door, maar volgens mij heb je dan wel wat km's extra

[ Voor 41% gewijzigd door DDX op 01-09-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is wel een gebruiks voorwerp , maar heb hem toch liever zonder steenslag, heb jij geen folie op de onderbuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee en heb al op diverse plekken steenslag.
Ook voorvork/achtervork, dan kan je wel overal folie plakken.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 01-09-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:30:
Ook ik ben terug van vakantie. Geen specifieke fietsvakantie vanwege de wensen van vrouw en drie kinderen, maar wel de racefiets mee.
Je hebt zeker een paar leuke ritjes gemaakt! Leuk verslag om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
DeFeCt schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:01:
Ik heb het voornemen om vrijdag eindelijk maar eens op de fiets naar het werk te gaan, heb vertrek en aankomst in de routeplanner van de fietsersbond geplemt en zie dat ik een groot stuk door Amsterdam moet, nu vraag ik me af of enkele locals wellicht nog wat tips hebben om dat enigzins te omzeilen. Wellicht via Halfweg en Lijnden?

Dit kan vele malen sneller via de ringvaart en slotervaart. (en als je perse door de stad wil kan het nog steeds vele malen sneller, door anders door het Amsterdamse bos te fietsen en vervolgens het Rembrandtpark te nemen). De fietsersbond pakt dat misschien ook wel als je racefietsroute aangeeft. Ik gebruik tegenwoordig strava, die tekent een keurige route over de ringvaart als je je begin en eindpunt ingeeft. Probeer die eens!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:11:
[...]
Dit kan vele malen sneller via de ringvaart en slotervaart. (en als je perse door de stad wil kan het nog steeds vele malen sneller, door anders door het Amsterdamse bos te fietsen en vervolgens het Rembrandtpark te nemen). De fietsersbond pakt dat misschien ook wel als je racefietsroute aangeeft. Ik gebruik tegenwoordig strava, die tekent een keurige route over de ringvaart als je je begin en eindpunt ingeeft. Probeer die eens!
Fietsersbond kwam met deze route op de proppen toen ik racefietsroute aangaf. Strava werkt alleen als je pro bent en dat ben ik nog niet, maar gelukkig zit MMUilwijk naast me :)

Ringvaart it will be

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mooie wielen, mooie verslagen en mooie kleding RalphvR. :)

Afgelopen 2-2,5 weken 363km gefietst met bijna 5000hm. Ik ben nu weer terug in Groningen, dus moet het helaas weer doen met de lokale terp van 5 meter hoog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:37:
[...]

Fietsersbond kwam met deze route op de proppen toen ik racefietsroute aangaf. Strava werkt alleen als je pro bent en dat ben ik nog niet, maar gelukkig zit MMUilwijk naast me :)

Ringvaart it will be
Nee hoor, Route Builder werkt voor iedereen op Strava :)
http://www.strava.com/routes/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:11:
[...]

Nee hoor, Route Builder werkt voor iedereen op Strava :)
http://www.strava.com/routes/new
Dank, weer wat geleerd!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
DeFeCt schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:01:

Zelf heb ik er een hekel aan om door de stad te fietsen, zelfs op een stadsfiets.

https://maps.google.nl/ma...sp=1&sz=16&via=1&t=m&z=12

Zo kan je het enigszins ontlopen en vind het zelf een mooiere route.

Vorige week voor mezelf eerst lange rit boven de 30km/h weten te rijden. Van werk naar huis met nog een tas op mn rug. Wel wind mee. Maar moest toch serieus beuken :Y
http://www.strava.com/activities/186522948

[ Voor 7% gewijzigd door Nixo op 01-09-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Nixo schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:45:
[...]

Zelf heb ik er een hekel aan om door de stad te fietsen, zelfs op een stadsfiets.

https://maps.google.nl/ma...sp=1&sz=16&via=1&t=m&z=12

Zo kan je het enigszins ontlopen en vind het zelf een mooiere route.
Dank, ik heb nu een route die voor het grootste gedeelte gelijk is. Iets meer kilometers: http://www.strava.com/routes/884121

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

alhoewel die Wilier GTR/GTS waanzinnig mooi is, doet de BBP in Zoetermeer niet aan inruil.
Ik ben niet van de marktplaatsen dus in zoverre een dealbreaker.

Totdat een vriend van me, werkt bij de lokale fietsenzaak, vertelde dat zij een Koga in de aanbieding hebben.
En wel deze: http://www.koga.com/nl/fi...tegra-compact.htm?frame=H

Van 2599 voor 1999... en die doet nog wel aan inruil. Keuzes, keuzes.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:50:
Nee en heb al op diverse plekken steenslag.
Ook voorvork/achtervork, dan kan je wel overal folie plakken.
Ik heb gewoon m'n fiets ingewikkeld met bubbeltjesplastic en hem aan de muur gehangen! Ideaal hoor, komt er zeker geen steenslag op :+

Bij mij zitten op de achtervork ook wat krassen/steenslag op de lak, baal er ook wel van maar ja...hij fietst niet minder lekker :)

Nu het toch over routes gaat, ik heb een bryton fietscomputertje. Goedkoop dingetje maar doet wat hij moet doen ( GPS loggen en ANT meuk loggen en weergeven). Maar niks qua routes dus.

Hoe doen jullie dat als je een onbekend stuk wilt rijden? Eigen regio red ik wel met goed op de kaart kijken van ter voren en bordjes volgen. Maar aan de andere kant van het land lijkt me dat lastiger omdat ik de ligging van steden/dorpen niet zo goed ken, en bv in buitenland ook niet.
Toch maar sparen voor een 800 en routes inladen of telefoon voor die keren maar gebruiken? Of hebben jullie een mooie/handige oplossing ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Als ik alleen train rijd ik vaak met oortjes in, en dan gebruik ik voor onbekende stukken weleens co-rider. Kun je een route plannen of je gpx of ander route bestand mee inladen en dan spreekt 'ie het uit in je oortjes. Werkt redelijk, alleen zegt hij soms op een stuk rechtdoor spontaan "hier afslaan" terwijl de weg (en route) gewoon rechtdoor lopen en er geen afslag is, of zegt hij bij een bocht juist niks omdat hij denkt dat de bocht nemen rechtdoor is. Voor de rest werkt het aardig, beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

@ Havana: Waar koop je de Senso all weather 25mm voor een goede prijs in NL?
Zijn het een beetje goede banden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:25:
Hoe doen jullie dat als je een onbekend stuk wilt rijden? Eigen regio red ik wel met goed op de kaart kijken van ter voren en bordjes volgen. Maar aan de andere kant van het land lijkt me dat lastiger omdat ik de ligging van steden/dorpen niet zo goed ken, en bv in buitenland ook niet.
Meestal gewoon beetje op goed geluk rondrijden met vantevoren ongeveer idee (werkte in frankrijk ook prima)
En soms even google maps erbij pakken.
Scheelt dat het voor mij niet echt uitmaakt of ik 30km extra fiets ;)

Of kruimelspoor op de edge 500.
Alleen irritant de lijntje soms gewoon wegvalt en dan juist op moment dat je info wilt.

Ik heb dus afgelopen weekend een 2e hands edge 800 gekocht.
Draadloze opties van de 810 heb ik niet nodig. (en tbt niet kunnen uitzetten is ook irritant)
En de edge 1000 is toch best wel groot en batterijduur ook niet voor mijn dagtochten.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 01-09-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

jspr schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:52:
@ Havana: Waar koop je de Senso all weather 25mm voor een goede prijs in NL?
Zijn het een beetje goede banden trouwens?
Ik heb ook de Senso all weather 25mm, heb toen gezocht en Futurumshop had ze als enige op voorraad, 24,75 per stuk (dus ik was 49,50 kwijt). Ik vind die bandjes in ieder geval erg fijn, veel beter als de Schwalbe Lugano's die er origineel op lagen. Meer grip en minder rolweerstand. Sinds ik ze heb nog niet lek gereden, op een 500km denk ik.

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 ... 93 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.