Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:33
Net op de Tacx de Trainerroad 20 minuten test gedaan. Dat is dan 30 minuten warming up met wat kleine intervallen van een minuut en één van 5 minuten. En daarna 20 minuten op je maximaal vol te houden snelheid.

Aan het eind van de 20 minuten had ik de neiging om even van mijn diner te her-genieten, maar uiteindelijk best een aardig resultaat. Wel veel te hoog begonnen, de gevraagde 220 watt ga ik voorlopig nog niet halen :P

http://www.trainerroad.co...des/432133-20-Minute-Test

Ook de upload naar Strava werkt goed.

http://www.strava.com/activities/89654665

Edit: Ik denk dat als ik zo naar die workouts kijk ik de komende tijd echt heel erg veel ga afzien :+

[ Voor 8% gewijzigd door yeehaw op 17-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
Leuk, ik hou van al die statistieken :)

Welke tacx heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
Trek er misschien nog maar 5 watt af dan, want het is bij die 20 minuten test niet helemaal de bedoeling dat je half kotsend van de fiets af komt. Je kan ze er altijd weer bij doen na een paar work-outs.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
michel111 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:55:
Leuk, ik hou van al die statistieken :)

Welke tacx heb je?
De Tacx Satori, werkt goed maar maakt wel wat herrie.
MrAngry schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:56:
Trek er misschien nog maar 5 watt af dan, want het is bij die 20 minuten test niet helemaal de bedoeling dat je half kotsend van de fiets af komt. Je kan ze er altijd weer bij doen na een paar work-outs.
Ik dacht zelf dat dit vooral veroorzaakt werd door veel te hoog in te stappen de eerste paar minuten. Want de snelheid bleef daarna goed constant. Maar is misschien wel een goed idee om er nog 5 watt af te halen, ik kijk het even 1 training aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
yeehaw schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:27:
Net op de Tacx de Trainerroad 20 minuten test gedaan. Dat is dan 30 minuten warming up met wat kleine intervallen van een minuut en één van 5 minuten. En daarna 20 minuten op je maximaal vol te houden snelheid.

Aan het eind van de 20 minuten had ik de neiging om even van mijn diner te her-genieten, maar uiteindelijk best een aardig resultaat. Wel veel te hoog begonnen, de gevraagde 220 watt ga ik voorlopig nog niet halen :P

http://www.trainerroad.co...des/432133-20-Minute-Test

Ook de upload naar Strava werkt goed.

http://www.strava.com/activities/89654665

Edit: Ik denk dat als ik zo naar die workouts kijk ik de komende tijd echt heel erg veel ga afzien :+
Ik heb ook de satori icm trainerroad maar ik vind de herrie wel meevallen. Hoe strak staat de trainer op je wiel? Dan moet zo weinig zijn dat hij net niet slipt. Ik vind je power output ook best wel laag namelijk, ik ben een absolute beginner en ik zit op 2,10 watt/kg.

Wel een topsysteem om zo je prestaties bij te kunnen houden voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik denk dat hij best strak staat, omdat hij makkelijk doorslipt op die tacx-band. Van stilstand naar beweging slipt hij eerst een paar keer, maar daarna gaat het goed nu. Misschien dat ik gewoon gevoelig ben voor herrie ;)

Ik vindt het moeilijk om te zeggen hoe strak hij precies staat, dan zou ik het aantal rondjes even moeten tellen dat ik de knop draai.

Uiteindelijk maakt het wattage natuurlijk niet zoveel uit, aangezien het toch gaat om hoeveel het verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
Hoe werkt dat met die wattages eigenlijk? Want de Tacx Satori kun je niet aansluiten/uitlezen op de pc toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Nou, Ik heb een Garmin Edge 500 welke de Cadans/RPM en de snelheid meet. Die data stuur ik via een usb stick door naar de Trainerroad applicatie.

De makers van Trainerroad hebben veel tacx-achtige apparaten getest met een powermeter of de powercurve van de fabrikant verkregen.

Hierdoor weten zij dat als je Tacx Satori op stand 4 staat en je 35 km/h fietst, je ongeveer X watt produceert. Dit is natuurlijk een beetje variabel aangezien de band minder hard / zacht zou kunnen zijn en hoe strak je de trainer op de band hebt gezet.

Zolang je echter dit iedere training consequent houdt kan je prima je voortgang zien, ook al is het niet helemaal precies.

Hier meer informatie:

http://www.trainerroad.com/features/virtual-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
Heb die site even gelezen, interessant.

Het is uiteraard niet zo nauwkeurig als een powermeter, maar zolang je weet en accepteert dat het niet de werkelijke wattages zijn en de afwijking van de waarden zijn constant, dan is het wel een goedkoop alternatief om te trainen op wattage, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja precies. Zie ook dit grafiekje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2012/10/my-2012-trainer-recommendations-early-edition-15.gif
Waar Trainerroad links is en een power meter rechts. Ik heb de Tacx flow aan TR hangen net als Yeehaw (ook via garmin sensor en ANT+ usb stick) en ik vind het echt een hele fijne manier van trainen in de winter. Vorige winter 10% vooruitgang geboekt in wattage.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 18-10-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
Ik heb icm een blue wahoo sensor die ik rechtstreeks met mn macbook air kan verbinden net als mn polar h7 hartslag meter. Buiten fietsend zijn die verbonden aan mn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Vanavond een mooie rit gemaakt rond de Hollandse IJssel (46.7km @ 32.5km/h avg) in het donker. Eerste echte ervaring om in donker te rijden met lichtjes en dat ging best goed. Was maar een automobilist zo slim om groot licht aan te laten waar door ik aan de kant moest gaan staan omdat ik niets meer zag.

Ben wel erg blij met mijn Lezyne Macro Drive.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Leuke review van DC Rainmaker over Tacxen enzo

http://www.dcrainmaker.co...iner-recommendations.html

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren na het werk band plat. Opgepompt en bleef hard dus naar huis gereden. Vandaag even nagekeken en 2 gaatjes. Geplakt, weer opgepompt en binnenband scheurt spontaan dus maar in de kliko. Nieuw binnenbandje had ik gelukkig nog.

Zie dat mijn achterband binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe is. Iemand nog tips voor een goede lekbestendige band in 25-622 die niet te duur is? Gewicht boeit me niet. Gebruik is vooral woon-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:52:
Gisteren na het werk band plat. Opgepompt en bleef hard dus naar huis gereden. Vandaag even nagekeken en 2 gaatjes. Geplakt, weer opgepompt en binnenband scheurt spontaan dus maar in de kliko. Nieuw binnenbandje had ik gelukkig nog.

Zie dat mijn achterband binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe is. Iemand nog tips voor een goede lekbestendige band in 25-622 die niet te duur is? Gewicht boeit me niet. Gebruik is vooral woon-werk.
Ik heb op mijn fixie Halo Twinrail Couriers, door alle troep op de Rotterdamse straten gereden en nog nooit lek gegaan. Voorband gaat ook lang mee, heeft inmiddels al 2 achterbanden overleeft en nog steeds ruim voldoende profiel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik ben erg blij met mijn Michelin Lithion 2 bandjes in 25mm. Ik weet niet hoe lekbestendig ze zijn, afgelopen half jaar nog niet lekgereden iig. Maar deze kwamen het best op gebied van grip op nat wegdek, vandaar.

edit:
o ja, ze kosten ongeveer 20 euro p stuk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TheLemon op 20-10-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Definieer "Niet te duur" ? Op diverse plekken kun je Fortezza Tricomps vinden voor 20 euro per stuk, veel beter ga je niet vinden en zeker niet voor dat geld.

[edit]

Oh je zoekt 25 mm.

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 20-10-2013 09:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Hmm, ik denk dat mijn tacx toch niet helemaal goed op mn fiets zat qua strakheid. Hij staat nu iets strakker en ik heb net een op mijn wattage aangepaste sufferfest training gedaan en ik reed toch wel 10-15 watt hoger dan aangegeven constant.

Misschien de 20 minuten test nog maar even opnieuw doen :P

http://www.trainerroad.co...ufferfest-There-is-No-Try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat lokale rondjes gemaakt. Kon niet te ver gaan i.v.m. hooghoogzwangere vrouw.

http://connect.garmin.com/activity/393003629

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zelf vandaag voor het eerst mijn in de zomer gebouwde Cyclocross fiets meegenomen het bos en de velden in met de Bikelife toertocht. Zeer intressante discipline en heb vanaf het 'fuck, ik zit echt niet ontspannen op dit ding' gevoel toen we van Groningen naar Een fietsten veel geleerd in de slechts 36KM die de eigenlijke route aldaar lang was. Wordt een leuke optie voor buiten fietsen als het weer shit is of ik Trainerroad toch even zat ben deze herfst/winter.

There is no Try is wel een van de leukere SufferFests icm Trainerroad vind ik persoonlijk, maar moet zeggen dat ik de nieuwste 2 nog niet geprobeerd heb (ene is 2 uur, andere 68 minuten met 110 sprints erin...). Heb ze wel al gekocht zodra ze uitkwamen :).

Wat dat zadel betreft vraag ik me idd af waarom het tegen het algemene 'ondersteuning van de zitbotjes' ingaat, en het 'geweldig lage' gewicht valt me ook tegen, heb zelf een vrij simpele Arrowhead Aspide die toch echt minder dan 200 graam weegt (187 meen ik) en niks aan fancy carbon blends heeft en ook nog eens goedkoper dan 100e is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Vanmorgen wou ik klein rondje maken van denk 80km ofzo, kwam op de pont hier iemand tegen die naar z'n ouders in Voorthuizen ging, na pont stukje kop over kop ivm harde wind en toen maar besloten stukje met hem mee te fietsen.
Stukje werd alleen hele route ;)
En toen alleen terug, had alleen lampjes moeten meenemen want laatste half uur had ik ze eigenlijk wel moeten hebben. (maar gelukkig allemaal fietspad)
Net geen 200km vandaag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat een dag. Zoals elke zondag rijd ik met een groep bij elkaar geraapte wierrenners (tis gewoon leuk iedereen andere fiets en kit aan en dat van die groepjes met zelfde kit of soms zelfde kit/fiets te zien tov ons) vanaf Rotterdam langs de IJssel naar Gouda, dan naar Schoonhoven terug langs de Lek naar Rotterdam (route). Alles ging goed eigenlijk, al had ik het zwaar. Tis best een groepje dat goed door rijdt en gemiddeldes waar je toch wel u tegen zegt. Maar toen we het laatste stuk vanaf Krimpen a/d IJssel pakte met de 3 over gebleven renners en een afdalling maakte op de Oude Tiendweg (ligt een fietspad) moest we remmen en een van ons deed dat op bladeren. Hij zat voor me en ik zag hem remmen....wielen blokeren...en BAM! Maakt een keiharde smak. Ging allemaal razend snel en uiteindelijk met de ambu naar ziekenhuis gemoenten (ik mee voorin). Uiteindelijk is het goed met hem maar hij heeft een aardige stapel verwondingen, gebroken rib, gebroken sleutelbeen, gebroken borstbeen, klaplong en lichte hersenschudding. Die bikkel is gewoon heel de tijd bewust gebleven. Z'n fiets staan nu bij mij te logeren en ondanks de smak alleen een slag in achterwiel ;)

Verder nog wat leuke geleerd over buitenband en wiel. Blijkbaar zit er een klein putje in je wiel (ongeveer bij de ventiel opening op het deel waar je rem op remt om slijtage te indiceren. Zelfde geldt voor je buitenband. Geen putje meer te zien == vervangen. Waarschijnlijk is het niet zo zwart/wit maar toch handig om te weten.

Ik raad overigens iedereen aan altijd je ID + verzekeringskaart mee te nemen plus wat telefoonnummers in geval van emergencies ed. Stuk handiger dan iemand die onder de drugs zit te vragen wat z'n pincode van zijn gsm is en wie te bellen 8)7

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Daarom heb ik mijn naam en twee ICE-nummers in mijn lockscreen staan.
Klote voor je maat, dat zijn fikse verwondingen, mazzel voor jou dat je zelf niets hebt.
Vandaag met de mtb hard onderuit gegaan, hoorde ik een duidelijke knak/krak in mijn linkerschouder. Ik vreesde direct voor een breuk, maar volgens mij was het niets, want ik heb er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:11
Graham schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:01:
[...]Hij zat voor me en ik zag hem remmen....wielen blokeren...en BAM! Maakt een keiharde smak. [...] gebroken rib, gebroken sleutelbeen, gebroken borstbeen, klaplong en lichte hersenschudding.
Ouch, die is wel even van de fiets af. Sterkte aan hem!
Ik raad overigens iedereen aan altijd je ID + verzekeringskaart mee te nemen plus wat telefoonnummers in geval van emergencies ed. Stuk handiger dan iemand die onder de drugs zit te vragen wat z'n pincode van zijn gsm is en wie te bellen 8)7
Ik ben wel voorstander van dogtags of, in een shineh versie, RoadID. Dat zit ten minste aan je lichaam vast, overleeft een plens water en is redelijk low-tech, dus accu-onafhankelijk en snel beschikbaar. Zeker zodra je een of andere afwijking of allergie hebt, medicijnen gebruikt of een stalen pen in je been hebt, is het handig om de (para-)medici dat duidelijk te maken. Andersom is het ook fijn voor hen om te weten dat ze met dat soort dingen juist geen rekening hoeven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:01:
Wat een dag. Zoals elke zondag rijd ik met een groep bij elkaar geraapte wierrenners (tis gewoon leuk iedereen andere fiets en kit aan en dat van die groepjes met zelfde kit of soms zelfde kit/fiets te zien tov ons) vanaf Rotterdam langs de IJssel naar Gouda, dan naar Schoonhoven terug langs de Lek naar Rotterdam (route). [..] Hij zat voor me en ik zag hem remmen....wielen blokeren...en BAM! Maakt een keiharde smak.
Ai, dat is geen best nieuws. Ik reed er vanmiddag ook nog langs, en ik reed lang zo hard niet, maar vond het daar ook wel tricky met die natte bladeren daar. Ik hoop voor 'm dat 'ie snel weer opknapt.

Ik heb zelf altijd pinpas + papiertje met 2 ICE nummers erop. Dat, samen met m'n telefoon, zit in zo'n simpel sealzakje. Maar verzekeringspasje is misschien ook helemaal geen gek idee

Liep voor geen meter vandaag bij mij, brak hoofd nog van verjaardag vieren gisteren, en een stevig windje op de Lekdijk tegen. 66km met gemiddeld net geen 28 in D1.
http://www.strava.com/rides/90253830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:52:
[...]

Ai, dat is geen best nieuws. Ik reed er vanmiddag ook nog langs, en ik reed lang zo hard niet, maar vond het daar ook wel tricky met die natte bladeren daar. Ik hoop voor 'm dat 'ie snel weer opknapt.

Ik heb zelf altijd pinpas + papiertje met 2 ICE nummers erop. Dat, samen met m'n telefoon, zit in zo'n simpel sealzakje. Maar verzekeringspasje is misschien ook helemaal geen gek idee

Liep voor geen meter vandaag bij mij, brak hoofd nog van verjaardag vieren gisteren, en een stevig windje op de Lekdijk tegen. 66km met gemiddeld net geen 28 in D1.
http://www.strava.com/rides/90253830
Zag je reactie op Strava. Gaat goed met hem. De klaplong blijkt mee te vallen (volgens hem is het maar een klein gaatje). Tis en blijft een gevaarlijk stuk om af te dalen met dit soort weer. Misschien maar andere route vinden ;)

Zelfde hier. Heb ook mijn helm nog een label zitten met ICE info. Verzekeringpas is ook wel handy omdat ze er ook om vragen bij het ziekenhuis.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zijn er mensen naar de L'Eroica gegaan? Mooi evenement naar horen zeggen. Fietsmaatje heeft het gedaan op een Gios Torino en die was ontzettend te spreken over de sfeer en organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Graham schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Verzekeringpas is ook wel handy omdat ze er ook om vragen bij het ziekenhuis.
Ik zou niet eens weten waar ik die pas heb en ze helpen je toch gewoon als er iets is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 22:31
Ik neem ook nooit dat pasje mee. Alleen een pinpas en mijn OV kaart.

Heb trouwens in mijn helm een kaartje zitten met de naam van mijn vriendin en mijn persoonlijke gegevens.

Misschien een idee: een NFC tag die je bijvoorbeeld om je zadelpen plakt met daarin al je gegevens (kopie verzekeringsbewijs, bloedgroep, contactdetails etc. Zou dan alleen bekend moeten worden bij de hulpdiensten dat ze die tag moeten uitlezen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:15:
Ik neem ook nooit dat pasje mee. Alleen een pinpas en mijn OV kaart.

Heb trouwens in mijn helm een kaartje zitten met de naam van mijn vriendin en mijn persoonlijke gegevens.

Misschien een idee: een NFC tag die je bijvoorbeeld om je zadelpen plakt met daarin al je gegevens (kopie verzekeringsbewijs, bloedgroep, contactdetails etc. Zou dan alleen bekend moeten worden bij de hulpdiensten dat ze die tag moeten uitlezen ;)
Kan je net zo goed een briefje onder je stuurlint verstoppen, vinden ze even snel.

Heb zelf altijd, mijn telefoon, ID, pinpas en een tientje bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 03-10 12:11
Rene schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:15:
Ik zie het helemaal voor me: Jij ligt op de brancard in de ziekenauto te overlijden terwijl je met gillende sirenes naar het ziekenhuis gereden wordt. Naast je zit een broeder met je fiets en zijn mobiel te stoeien om die tag uit te lezen..
Niemand onderzoekt je fiets als jij hulp nodig hebt, zelfs àls die nog in het kanaal of ravijn gevonden wordt. Ik denk zelfs niet dat je erop moet rekenen dat je kleren niet van je lijf geknipt worden als dat nodig is. Houd het simpel en dicht bij je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 03-10 22:31
Ik merk dat het een slecht idee is :P Ik hou het dan ook maar bij het briefje in mijn helm ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Ik heb tegenwoordig mijn BSN ook op het geplastificeerde kaartje staan. Daarmee kunnen de hulpdiensten ook een hoop.

Gisteren nog door een punaise gereden :( }:|

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 23:07
Mensen die een Garmin Edge hebben in combinatie met een speed-cadance meter GSC-10 die het niet meer correct doet, opgelet. Mijn cadans werkt prima alleen mijn snelheid wordt niet meer goed weergegeven. Ik krijg pieken (>>60km/h) en dalen (0,0 km/h). Op je computer zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/24100wn.jpg
Op internet veel lopen zoeken, contact met garmin gehad.

Met Garmin kom je niet verder, op internet zijn er verschillende oplossingen. Standaard oplossingen als positie magneet checken, "resetten", batterij vervangen, etc hadden geen resultaat. Totdat ik het plasticpootje heb open gedremeld en het reed contactje heb vervangen. Het ding werkt nu mijn eerste test ronde weer perfect! Je moet handig zijn en er tegen kunnen dat je pootje ingetaped moet worden, maar scheelt je wel 40euro (zo duur is een nieuwe). Een reedcontactje kost 1 euro :) Doe je voordeel ermee ! _/-\o_

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Hoe zit het met vocht? In tapen staat volgens mij niet gelijk aan waterdicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:25:
[...]

Ik zou niet eens weten waar ik die pas heb en ze helpen je toch gewoon als er iets is ?
Tuurlijk helpen ze je. Ook als je helemaal niets bij hebt ;) Maar het maakt het allemaal wat makkelijker heb ik nu dus geleerd uit ervaring.
SnowDude schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:00:
Ik heb tegenwoordig mijn BSN ook op het geplastificeerde kaartje staan. Daarmee kunnen de hulpdiensten ook een hoop.
BSN is leuk maar dat moeten ze wel opzoeken....soms kan tijd belangrijk zijn ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 23:07
Mex schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:44:
Hoe zit het met vocht? In tapen staat volgens mij niet gelijk aan waterdicht :)
Ik fiets niet in de regen, hooguit bij natwegdek. Dus van vocht heb ik niet veel last :P

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:18
Ik meld mij ook even hier. Heb helaas door een tijdgebrek niet mijn gewenste km gefietst afgelopen zomer. Dus wil ook met een fietstrainer gaan werken deze winter om het toch even bij de houden allemaal.

Als ik met een Tacx Satori met cadansmeter + hartslagmeter + Trainerroad ga beginnen, mis ik dan nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Graham schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:26:

[...]
BSN is leuk maar dat moeten ze wel opzoeken....soms kan tijd belangrijk zijn ;)
Daarom zeg ik ook "ook". Ik heb veel meer er op staan, behalve de gewone adres en telefoon gegevens heb ik bijvoorbeeld ook bloedgroep, huisarts gegevens en donorschap er op staan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
Precedente schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:09:
Ik meld mij ook even hier. Heb helaas door een tijdgebrek niet mijn gewenste km gefietst afgelopen zomer. Dus wil ook met een fietstrainer gaan werken deze winter om het toch even bij de houden allemaal.

Als ik met een Tacx Satori met cadansmeter + hartslagmeter + Trainerroad ga beginnen, mis ik dan nog iets?
Een aantal seizoenen van je favo series tegen de verveling. Misschien een trainersband. Hou er rekening mee dat het een paar workouts kost om de goede configuratie te krijgen. En elke keer als je iets veranderd zou je eigenlijk de test opnieuw moeten doen. Zo stond mijn satori eerst op stand 5 maar ben later naar 4 gegaan en na 3 workouts de band vervangen voor een trainersband(die is weer iets dikker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Als ik een toertocht fiets en een noodnummer moet invullen, dan schrijf ik steevast '112' op. Natuurlijk is het fijn dat mijn naasten op de hoogte gebracht worden als ik in de kreukels lig, maar het is volgens mij voor iedereen beter dat eerst de hulpdiensten worden ingelicht. Verder heb ik altijd het pasje van de NTFU bij me met mijn naam. Verder eigenlijk niet. Mijn bloedgroep bijvoorbeeld zou ik niet eens weten, hetzelfde geldt voor mijn huisarts. Dat laatste moet ik eens uitzoeken. Zo'n kaartje maken waar e.e.a. op staat klinkt wel verstandig. Misschien toch maar eens doen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Dat nummer in geval van nood is dan ook niet in plaats van de ziekenwagen he. Ik hoop toch echt dat iedereen meteen eerst 112 belt als het ernstig is. Dat "noodnummer" is wel om meteen daarna de naasten te kunnen informeren en iemand te hebben die evt kan antwoorden op vragen ivm allergieën, medische geschiedenis etc. Of die de fiets kan komen ophalen bv.

Ik heb ook een kaartje met bloedgroep mee, omdat ik dat toevallig ooit gekregen heb na een bloedonderzoek voor het één of ander. Dan nummer van ouders, mijn e-id en mijn hospitalisatiekaart. En we hopen het natuurlijk nooit nodig te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
solidsnake380 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:34:
[...]

Een aantal seizoenen van je favo series tegen de verveling. Misschien een trainersband. Hou er rekening mee dat het een paar workouts kost om de goede configuratie te krijgen. En elke keer als je iets veranderd zou je eigenlijk de test opnieuw moeten doen. Zo stond mijn satori eerst op stand 5 maar ben later naar 4 gegaan en na 3 workouts de band vervangen voor een trainersband(die is weer iets dikker).
Ja trainersband was ik ook aan het denken, maar mocht het toch nog even lekker weer blijven wil ik liever niet telkens van band wisselen. Dus weet niet of het echt nodig is?

Ik heb gelukkig seizoenen genoeg gedownload ja haha. Und naar welke test refereer jij? De FTP test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
Ja over het nut van de trainersband lopen de meningen nog al uit één. Hij zat bij mij bij de tacx die ik had gekocht. Ik weet wel dat toen ik de normale band ging vervangen voor de trainer er al een laagje rubbersmurrie op mn tacx zat en dat na 3 workouts. Dat zit er nu met de trainersband nog niet op in ieder geval.

Ja ik refereerde naar de 20 min FTP test. De trainersband loopt bij wat zwaarder dan de normale als ik de FTP dan niet aanpas krijg ik workouts voor mn kiezen die ik echt niet kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
argro schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:35:
Als ik een toertocht fiets en een noodnummer moet invullen, dan schrijf ik steevast '112' op.
Sorry hoor, maar dit vind ik echt een van de domste opmerkingen ooit over dit onderwerp 8)7 . Dat noodnummer is er voor om je familie op de hoogte te brengen dat je een ongeluk hebt gehad, niet voor hulpdiensten.

Mijn oom is ooit aangereden en bewusteloos afgevoerd naar het ziekenhuisk Het was toen erg handig dat de politie direct mijn tante kon bereiken op haar mobiele nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
SnowDude schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:44:
[...]
Sorry hoor, maar dit vind ik echt een van de domste opmerkingen ooit over dit onderwerp 8)7 . Dat noodnummer is er voor om je familie op de hoogte te brengen dat je een ongeluk hebt gehad, niet voor hulpdiensten.
Dank je... Een toertocht fiets ik nooit alleen. Als ik op een zodanige manier crash dat er hulpdiensten aan te pas moeten komen, dan is een door mij ingevuld nummer op een kaartje wat verstopt zit tussen de Snelle Jelles echt geen voorwaarde voor in kennisinstelling van familie. Het is dus meer dat ik '112' invul omdat ik het anders blanco zou laten. En als men vraagt om een noodnummer, dan kan men dat krijgen.
Mijn oom is ooit aangereden en bewusteloos afgevoerd naar het ziekenhuisk Het was toen erg handig dat de politie direct mijn tante kon bereiken op haar mobiele nummer.
Dat ontken ik ook niet, maar daarvoor is dus niet een telefoonnummer van familie nodig als antwoord op de vraag naar een noodnummer. Ik doel dus ook specifiek op stempelkaarten die je bij toertochten uitgereikt krijgt waarop je vaak ook een noodnummer moet invullen, daarop vul ik '112' in. Dat staat dus los van het feit dat het nuttig is om algemene gegevens bij je te dragen, hetgeen ik ook onderken.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 22-10-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net trouwens een heerlijk stukje gereden :) Het weer was er goed naar en door de polder, met de wind in de rug, zit er echt een noodgang in zonder echt veel moeite. Jammer dat het seizoen ten einde komt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vakantie, vrouw nog altijd niet bevallen, mooi weer.... de hoogste tijd voor een lekker ritje. :)

Vertrokken op de winterfiets met armstukken. Die konden na een uur of wat wel af. Aan het eind werd het zelfs warm. Kan me niet herinneren dat ik in oktober ooit kort-kort heb gefietst. Rustig aan gereden en lekker veel om me heen gekeken. Vooral het bos bij Westerbork lag er schitterend bij!

Goed voor 125 km.

http://connect.garmin.com/activity/394036188

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vast wel, vorig jaar hadden we ook in oktober zo'n belachelijk fijne indian summer, toen was het nog wel wat warmer. Toen toevallig ook op/rond 22 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Precedente schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:09:

Vergeet deze niet:

http://www.futurumshop.nl/suunto-movestick-mini.phtml

Anders heb je helemaal geen statistieken in TrainerRoad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:39:
Vast wel, vorig jaar hadden we ook in oktober zo'n belachelijk fijne indian summer, toen was het nog wel wat warmer. Toen toevallig ook op/rond 22 oktober.
Ik hoorde dit net ook op het NOS journaal, heel apart.. Kan het me bijna niet voorstellen dat het vorig jaar zo laat nog in oktober zulk fantastisch weer was geweest, maar ja statistieken liegen niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Vraagje, welke fietspomp gebruiken jullie? Lijkt me er wel handig om er een met een drukmeter te hebben, is dat een beetje betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBB AirStrike BFP-23 bevalt goed en prijs is ook ok, rond de 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
Ik zit in Mallorca deze week en daar deze pomp gespot. Speciaal voor havana een fototje gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/f/sks.jpg

De messing kop is inderdaad wel beter dan de nieuwere kop die ik thuis heb, alhoewel die op zich ook prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb de Top Peak Joe Blow Sport 2 fietspomp sindskort, kost iets van 37,50 inc verzenden en bevalt me goed.
--
Vandaag handschoentjes gekocht, het zijn zwarte Agu Elite geworden voor 14,95 bij de LBS. Was er toch omdat ik m'n achterwiel moest ophalen, vorige week een spaak gebroken na rijden op een weg met allemaal takjes en nootjes. Gelukkig met een nieuwe spaak weer helemaal slagvrij dankzij de fietsenmaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

DRAFTER86 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:45:
Vraagje, welke fietspomp gebruiken jullie? Lijkt me er wel handig om er een met een drukmeter te hebben, is dat een beetje betrouwbaar?
SKS Rennkompressor, veel beter komen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SnowDude schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:22:
[...]
Daarom zeg ik ook "ook". Ik heb veel meer er op staan, behalve de gewone adres en telefoon gegevens heb ik bijvoorbeeld ook bloedgroep, huisarts gegevens en donorschap er op staan.
Huisarts is netjes. Bloedgrop en donorschap controleren ze altijd via eigen systemen voordat ze er iets mee doen. Ze gaan niet uit van de papiertjes.

Inmiddels is hij overigens uit het ziekenhuis. Binnenkort maar eens opzoeken, z'n fiets staat immers ook nog bij mij.

Vandaag was wel erg lekker weer dus zelfs voor woon/werk route op de racefiets gestapt. Heerlijk in kort/kort. Merkte wel op dat na het schoonmaken van mijn fiets afgelopen zondag mijn voorwiel piepte. Uiteindelijk lijkt het dus uit de as te komen. Iemand nog tips om dat te verhelpen? Heb nu olie gebruik maar weet niet of dat op lange termijn helpt (zo wel verklaren waarom het na het schoonmaken is gekomen).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke handpompjes adviseren jullie? Ik vind CO2 wel aantrekkelijk maar heb begrepen dat er eigenlijk met een gewone pomp een beginnetje gemaakt moet worden voor je de CO2 er in doet, waardoor je zo'n combi-pompje nodig hebt. En moet je hem thuis dan leeg laten lopen en opnieuw oppompen omdat het een ander soort lucht is? (gevoeliger voor temperatuur veranderingen oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 07:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb zitten kijken naar een combi-pompje, maar ik kon niet echt een model vinden met positieve reviews voor een schappelijke prijs (rond de 30/40 euro). Ik heb uiteindelijk maar een Lezyne Alloy Drive CO2 genomen. Makkelijk te bedienen en geeft zowel goede bescherming aan je handen als aan de capsule. Het is maar om thuis mee te komen na het lekrijden. Thuis laat ik de band weer leeg lopen en pomp ik de band met de normale pomp op.

Overigens heb ik het ding nu twee maal gebruikt bij een echt platte band, maar had daarbij niet het gevoel dat het beter zou gaan met een beginnetje van een handpomp. Je kan de Lezyne ook erg goed doseren, dus wellicht dat dit het verschil maakt. Die systemen waarbij je een kraantje open moet zetten, vind ik zelf niet prettig werken.

Echter zie ik dat Lezyne nu ook een combipompje heeft voor €55

[ Voor 22% gewijzigd door DjVe op 23-10-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb een Topeak Pocket Rocket Master Blaster (15 euro) aan het frame zitten. Tweemaal gebruikt: Thuis om te testen en vorige week toen ik het ventiel uit mijn voorwiel uit het verlengstuk had gedraaid bij oppompen thuis voor de rit. Ofwel: Ik had zelf een langzame leegloper veroorzaakt.

Gelukkig was het een voorwiel, want ik kreeg er met moeite 5 a 6 bar in. Zo'n handpompje is leuk om thuis te komen, maar toen ik daar met mijn voorwiel stond dacht ik: Het is NU mooi weer en NU heb ik tijd, dus als mijn band nu lek is wil ik niet naar huis, maar DOOR. Als het achterwiel leeg was gegaan dan zou ik rustig via de korste route naar huis gereden zijn. Zonde van zo'n mooie dag. Dat was voor mij wel het moment om een CO2 pomp op de verlanglijst te zetten. (Sinterklaas?)

CO2 moet je thuis opnnieuw oppompen, maar dat is met een fatsoenlijke pomp 1 minuut werk. En ik controleer de spanning toch voor elke rit.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:46:
[...]

Wat is er dan precies zo goed aan dat ding? :) Een fietspomp is een fietspomp zou ik denken, en de één heeft wel een drukmeter en de ander niet, en dan heb je nog het aantal beschikbare aansluitingen, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
BreadFan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Wat is er dan precies zo goed aan dat ding? :) Een fietspomp is een fietspomp zou ik denken, en de één heeft wel een drukmeter en de ander niet, en dan heb je nog het aantal beschikbare aansluitingen, maar verder?
Alles is fijn aan die pomp. Ik heb ooit hetzelfde gedacht als jij nu en toen een goedkope pomp gekocht. Natuurlijk, ik kreeg de band er wel mee op druk, maar het leverde een hoop frustratie op. De pomp was grotendeels van plastic waardoor het gros van de energie die ik stak in het oppompen van de band verloren ging in het vervormen van den pomp. Ook was de slang eigenlijk net te kort en de kop te kritisch. Vaak ging de lucht dus langs het ventiel of überhaupt nergens heen. Nu met de SKS Rennkompressor is een band tot 8 bar oppompen een fluitje van een cent. Het kost zonder te overdrijven een fractie van de moeite in vergelijking met een goedkope plastic pomp. Ook de messing dop is erg fijn. Die druk je er op en pompen maar. Gaat altijd goed. Fantastisch ding. Pompen was altijd een noodzakelijk kwaad, maar is nu een feestje. Aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 23-10-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik al jaren een simpele Beto.
Afbeeldingslocatie: http://www.internet-bikes.com/producten/small/beto_voetpomp_hoge_druk_staal_donker_zilver_zwart_47797.jpg

Kostte ca. 15€, gaat makkelijk tot 10 bar (sommige beschrijvingen zeggen max. 8 bar, maar dit klopt niet). Drukindicator is ook nauwkeurig (binnen 0.2 bar verschil met mijn motorbandenspanningsmeter).
Ben iemand die voor elk ritje de bandjes op spanning zet, dus gebruik hem het hele jaar door 3 a 4 keer per week.
Beste van alles is dat een nieuwe slang+pompkomp (in de afgelopen 3 jaar nog niet nodig gehad) €3 kost.

Dit soort dingen zijn echt geen rocketscience, het is een fietspomp. €60 voor een pomp, zoals ik ze soms bij de 'betere' FM zie staan is echt waanzin. |:(

Handpompjes daarentegen, tja dat blijft behelpen.

Edit: oja ik gebruik de Beto ook om de motorbanden op spanning te zetten, hoewel dat door het grotere volume wel een redelijke klus is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Natuurlijk is het geen rocketscience, maar er zit nog wel verschil in bouwkwaliteit. En dat kan ook het pompplezier vergroten ;) én uiteraard de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ik wilde gewoon even aangeven dat je voor (veel) meer geld vaak niet (veel) betere prestaties/duurzaamheid krijgt. Iets dat naar mijn mening in de wielrenwereld erg veel voorkomt, waar de race naar meer versnellingen en 50 gram lichtere fietsen vooral tot een rijke Shimano CEO leidt.

Uiteraard mag een hobby geld kosten, als je het kan missen en het je dat waard is, dan zou ik eenieder zeker aanraden het beste materiaal te kopen. Maar het hoeft niet en de bang/buck verhouding bij de 'simpelere' producten kan soms zeer aantrekkelijk zijn :).

Wat betreft de levensduur, ik gebruik deze pomp nu 3 jaar intensief en hij toont nog geen teken van slijtage. Ben er dan ook wel zuinig op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik gebruik al tien jaar een simpel BBB ding, maar ik werk ook vaak met betere pompen (van vrienden) en inmiddels heb ik het geld om voor dat kleine verschil te betalen, dus als ik een nieuwe moet kopen dan weet ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik heb laatst op zo'n zelfde pomp een messing kop gezet (zo een die ook op de sks zit), maakt het leven nog makkelijker :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:46:
[...]
Ik vind er tussen beide maar weinig verschil zitten, beide pompen echt met gemak tot 8 bar.. De prijs van de Joe Blow is wel ongeveer 25% lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tsjilp schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:53:
[...]
Ik heb laatst op zo'n zelfde pomp een messing kop gezet (zo een die ook op de sks zit), maakt het leven nog makkelijker :)
Heb zelf een SKS Airworx Control, heb ook een messing kop bij de lbs gekocht. Ideaal, gewoon erop zetten en pompen maar. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
Satch schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:17:
Ik heb de Top Peak Joe Blow Sport 2 fietspomp sindskort, kost iets van 37,50 inc verzenden en bevalt me goed.
Ik heb deze ook. Wat een verademing t.o.v. mijn lidl pomp (ook met drukmeter). Veel steviger qua bouwkwaliteit, betere kop en het pompen gaat met veel minder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Vanochtend een rondje "uitwaaien". Met ZZW 5bft langs de Hollandse IJssel. Tegen de wind in D1 een kruissnelheid van 23 km/h... 8)7. Gelukkig niet ingehaald door ebikes. ;) Straffe wind vol op de kop en witte koppen op de golven op de IJssel. Toch wel mooi. Het is stukken beter dan binnen zitten in de regen ofzo.

Op de terugweg rustig laag in D1 met wind mee. Volgens mij laagste gemiddelde ooit, maar wel lekker rondje. http://www.strava.com/activities/90801856

[ Voor 8% gewijzigd door vliegnerd op 23-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
Voor de liefhebbers: Tour de France 2014 rittenschema is bekend gemaakt. Eén individuele tijdrit en vijf finishes bergop.

Reacties Mollema en Froome.

Wel jammer dat er geen ploegentijdrit is. Dat er maar 1 individuele tijdrit is, maakt de strijd tussen Froome en de betere klimmers wel spannender volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
yeehaw schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

Vergeet deze niet:

http://www.futurumshop.nl/suunto-movestick-mini.phtml

Anders heb je helemaal geen statistieken in TrainerRoad
Gaat dat niet automatisch met de bluetooth connectie van de cadans meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
Precedente schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:42:
[...]

Gaat dat niet automatisch met de bluetooth connectie van de cadans meter?
Alleen de latere modellen van de Macbooks ondersteunen dat. En sommige cadance meters zijn met het ant+ systeem ipv bluetooth 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
Ok thanks! Daar had ik verder nog niet bij nagedacht..

Ik heb de eerste kilometertjes al gemaakt op de Tacx, het gaat beter dan gedacht. Maar toch apart om stilstaant te fietsen. Nu maar eens de spulletjes erbij aanschaffen zodat er een programma opgebouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben ook 2x eigenwijs geweest en heb 2x een pomp gekocht die inferieur was en uiteindelijk stuk ging. Nu een SKS Renkompressor met klassieke kop en ik wil nooit meer iets anders.

Overigens is gisteren dan eindelijk havana jr nummer 2 geboren na een "turbobevalling" van nog geen 2 uur. Het is een meisje; ze heet Linde, ik had al een jongen met de naam Hidde dus we kunnen spreken van een koningskoppel. Moeder en kind maken het goed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Gefeliciteerd met je meisje. Ga maar vast nadenken hoe je over een jaar of 4-5 vier fietsen mee op vakantie kan krijgen :P

Kunnen we overigens niet een kort stukje over fietspompen in de startpost opnemen? Dit spook komt om de zoveel maanden langs en dan komt het qua thuis-pomp altijd weer neer op de SKS rennkompressor met messing kop en qua onderweg-pomp op twee kampen: CO2-adepten en Lezyne of Topeak handwerk-adepten. (Ikzelf behoor overigens tot het tweede kamp. Ik snap niet wat er tegen is op ff 3 minuten failsafe met de hand pompen tot 6 bar, ondertussen zelf goed op bedrijfstemperatuur blijven en jezelf geld en ellende met CO2-patronen besparen. Zo'n Topeak race rocket of vergelijkbaar is nauwelijks groter en niet zwaarder dan een CO2-patroon, dus dat is het bezwaar ook niet.)

[ Voor 73% gewijzigd door TheLemon op 24-10-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:39:

Overigens is gisteren dan eindelijk havana jr nummer 2 geboren na een "turbobevalling" van nog geen 2 uur. Het is een meisje; ze heet Linde, ik had al een jongen met de naam Hidde dus we kunnen spreken van een koningskoppel. Moeder en kind maken het goed.
Gefeliciteerd! Hopelijk was je wel thuis en niet ergens halverwege een rondje? ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Feli havana :)

Heerlijk weertje vandaag overigens. Gisteravond had ik daar gelukkig al een beetje op geanticipeerd door nog even door te halen tot 21.00, dus dan kan ik vandaag lekker wat eerder weg en nog even een uurtje of 3 op de fiets stappen voor het donker wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd havana!

Ik heb van de week ook nog even een klein rondje gemaakt. Heerlijk kort-kort gereden, dat het nog kan in deze tijd van het jaar. Ik ging overigens nog bijna (stilstaand) op mijn plaat. Ik had mijn rechtervoet uitgeklikt om te wachten bij het oversteken van een weg. For whatever reason lag mijn ketting er achter half naast (denk dat dat kwam door te laat terugschakelen), dus die probeerde ik er op te leggen terwijl mijn linkervoet nog ingeklikt zat. Je raad het al, uit balans en daar ging ik bijna linksom. Uit een reflex trapte ik mijn linkervoet toch uit het pedaal en kon ik me nog wel opvangen. Nu lag alleen mijn ketting er voor én achter af, maar gelukkig bleef een domme genante val me bespaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Van harte gefeliciteerd Havana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Gefeliciteerd, havana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Gefeliciteerd, ik zag van de week een ventje heel trots op een 20" race fietsje rijden was echt super gaaf om te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10
Gefeliciteerd Havana...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Havana, van harte!

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Goed om te horen Havana. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Van Harte Havana. Goed om te horen zeg. Leuk een jongetje en meisje.

Heb zelf net op een slakkentempo (26,5km/u gemiddeld) 70 km weggetrapt. Pittig windje, maar wel genoten van de zon en alle kleuren. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 16:05
Gefeliciteerd havana :)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
@Harmen; huh had juist het idee dat het vandaag zowat windstil was ?
Gisteren wel ff genoten van de pittige wind, eerst richting Noordwijk met wind tegen en toen met wind mee weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Het was toch ook vrijwel windstil?

Heb de hele dag buiten gewerkt en net nog een stukje gefietst maar echt amper wind gevoeld. Voelde wel duidelijk óf de werkdag zitten of het feit dat ik al 2,5 week niet gereden had :p

@ Havana: gefeliciteerd :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:17:
Heerlijk weertje vandaag overigens. Gisteravond had ik daar gelukkig al een beetje op geanticipeerd door nog even door te halen tot 21.00, dus dan kan ik vandaag lekker wat eerder weg en nog even een uurtje of 3 op de fiets stappen voor het donker wordt :)
Waarvan akte: 84km werk/woon via Lopik. Heb er meteen maar een interval traininkje van gemaakt :)
http://www.strava.com/activities/91062557

Het werd vanaf 18.00 nog wel eigenlijk te fris voor 2 shirtjes, achteraf gezien had ik misschien toch m'n winterjas mee moeten nemen. En verder jammer dat ik in Rotterdam tot m'n enkels in het verse cement stapte. Volgende keer niet meer zo eigenwijs zijn en gewoon even omrijden als dat staat aangegeven :X

Al met al: nog even genieten van het goede weer, nu het nog kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
In Friesland waaide het wel degelijk, ging stuk vandaag tegen de wind in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Pelle schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

Het werd vanaf 18.00 nog wel eigenlijk te fris voor 2 shirtjes, achteraf gezien had ik misschien toch m'n winterjas mee moeten nemen
Ik vroeg me vandaag al af wat andere dus voor kleding dragen, maar 2 shirts te weinig? Ik vond het vandaag tot 19.00u prima gaan met lange broek en 1 lange mouwen shirt.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:39:

Congrats 8) (nog minder tijd om te fietsen, gelukkig komt de winter er aan, sowieso minder fietsen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dank voor alle felicitaties. Het gaat nog steeds prima hier. Vanmorgen zelfs alweer een uurtje geschaatst. Inderdaad ga ik wat minder fietsen de komende tijd, maar dat was sowieso al het plan met het oog op de herfst en de aanstaande winter.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

sapphire schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:11:
[...]

Ik vroeg me vandaag al af wat andere dus voor kleding dragen, maar 2 shirts te weinig? Ik vond het vandaag tot 19.00u prima gaan met lange broek en 1 lange mouwen shirt.
Ik vond het fris ja. Ondershirtje met gewoon shirtje eroverheen, en armstukken. Rond 18.00 draaide ik ook tegen de wind in (Z2), dat heeft er wellicht ook mee te maken. Maar de zon kon in ieder geval niks meer goedmaken rond die tijd (want bijna onder), dus ik vond het aan de frisse kant toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Pfff harde wind. Maar toch nog 80km gedaan met 28.9 gemiddeld. Moet toch eens wat vaker oefenen met banden wisselen 15 mknuten mee bezig geweest. Dus veel trager kan niet. En met mn hand pompje maar een bar of 2,5 er in gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Gefeliciteerd havana!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Gisteren voor het eerst dit jaar (na een blessure) een tocht gemaakt die onder de noemer 'lange afstanden' valt. Ondanks dat ik relatief weinig trainingskilometers erop heb zitten ging het toch prima, vooral het mentale aspect was terug even wennen. Net geen 150km enkel, daar een uurtje of 3 pauze en weer terug. Wel bedroevende gemiddeldes (~21.5km/u totaal gemiddelde inclusief pauzes, maar zonder de lange stop halverwege), al lag de focus er vooral op om zonder blessures weer thuis te raken :).

Hoe doen jullie dat op langere afstanden met drinken? Nu had ik 3 drinkbussen mee van 750-800ml, daar doe ik ongeveer 80-90km mee (met dit weer). Waar vullen jullie die onderweg bij? Ondanks dat ik hoe dan ook al veel teveel meezeul gaat 5-6 liter water wel heel erg ver :D.

Strava

Pagina: 1 ... 10 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.