Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Graham schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:55:
Vandaag was wel erg lekker weer dus zelfs voor woon/werk route op de racefiets gestapt. Heerlijk in kort/kort. Merkte wel op dat na het schoonmaken van mijn fiets afgelopen zondag mijn voorwiel piepte. Uiteindelijk lijkt het dus uit de as te komen. Iemand nog tips om dat te verhelpen? Heb nu olie gebruik maar weet niet of dat op lange termijn helpt (zo wel verklaren waarom het na het schoonmaken is gekomen).
Toch even gebeld met 12gobiking. Afgelopen donderdag even gedaan en kon gewoon langs komen vandaag maar waarschijnlijk moest het bestelt worden. Vandaag dus gedaan en blijkbaar hadden ze het gewoon op voorraad. Dus kon lekker naar huis fietsen met nieuw voorwiel. Netjes :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00
Gefeliciteerd Havana!!! :) Lekker genieten met de familie nu!

--------------------------------------------------

Ik neem altijd 2 bidons mee (goed voor ca 2 uur fietsen), tijdens het plannen kijk ik waar benzinestations zijn en vul daar mijn bidons bij met bijvoorbeeld sportdrank of water. Als ik rondes fiets dan parkeer ik de auto zo dat ik deze onderweg tegen kom en leg extra bidons in de auto (in een koelbox).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
Zo, eindelijk weer eens een 200km+ rit kunnen maken. Wel bijzonder veel wind op sommige momenten, maar dat mag de pret niet drukken :)

http://app.strava.com/activities/91389527

Nu hopen dat het nog een paar keer een weekenddag goed weer is, heb nog 4 tochten op de bucketlist van dit jaar staan die ik graag wil doen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Mooi ritje @MMUilwijk. De strava titel van je ritgenoot is ook nogal typerend :)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dit weekend in NRC een aardig stukje over een vriendenclubje dat de Öztaler rijdt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
Vandaag m'n eerste cross uitgereden. Als ik goed opgelet heb zelfs geen laatste geworden (ik had geen chip, dus sta niet in de uitslag). Doel gehaald dus. Erg leuk! Maar wat zwaar! Gem. HR van 179 tijdens de race (70 minuten), dat heb ik nog nooit geklokt..
http://www.strava.com/activities/91612203

[ Voor 7% gewijzigd door MrAngry op 27-10-2013 17:39 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag nog even 81 kilometer gefietst. Zon, wind, buien, I like! Lang geleden ook dat ik tijdens een vlakke rit zowel mijn lichtste als zwaarste versnelling (38x23 resp. 50x11) goed kon gebruiken. 60+ km/h rijden op het vlakke is machtig mooi! 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Vandaag voor het eerst wedstrijden op de baan gereden. Scratch, elimination en Keirin. Errug gaaf. En zwaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 20:03
Nu de herfst toch wel flink losgaat buiten en de klok is verzet, wil ik doordeweekse avonden gaan doorbrengen op een spinbike. Een tacx hoef ik niet, ik vind het een beetje een gedoe als ik moet switchen tussen fietsen en spinnen. Ik heb bij mijn ouders een hometrainer gehad waar ik op trainde en dat ging erg goed, vooral ook omdat dat ding fluisterstil was en ik mijn tv series kon kijken. Maar nu ik ben verhuisd wil ik dus weer zoiets, alleen het liefst dan een spinbike in plaats van een hometrainer.

Weet iemand of er ook spinbikes zijn welke je aan kunt sluiten op je computer, voor VR-video's en dergelijke? Ik had zoiets op de BikeMotion gezien, maar ben vergeten welk merk dat nou was. Die hadden ONLINE TRAININGEN (dat hoorde je echt achterlijk vaak geroepen worden). Tips voor goede, stille spinbikes zijn ook welkom overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ga zo even naar de schaatsbaan. Met de auto welteverstaan ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Leuke intervaltraining op weg naar het station vanmorgen. De wind stond pal op kop en kwam in vlagen. Wat een wind ^^

Ik ga ook de winterstop er op zetten. Dit jaar weer vrij weinig gereden. Lange winter, te veel plannen in zomer waardoor ik toch minder op de baan was dan gehoopt. Hopelijk volgend jaar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zaterdag een heerlijk rondje van 84km @ 29.3 gem gemaakt. Stond een stevig briesje, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat een heerlijk weer zo eind oktober.

Helaas wel weer 2x door de bewegwijzering een zandpad op gestuurd :S. Helemaal rond deze tijd durf ik dat toch niet aan.

Groningen - Peizermade - Roderwolde - Roden - Nieuw Roden - Een-West - Haulerwijk - Haule - Veenhuizen - Westervelde - Nord - Donderen - Yde - De Punt - Eelde - Paterswolde - Groningen

Strava: http://app.strava.com/activities/91394801

Ook heb ik me ingeschreven voor de Tour for Life, eerste 500 euro aan sponsorgeld is ook al binnen! Schaamteloze spam / sponsor link: http://2014.tourforlife.nl/heidifietst

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:21:
Ik ga zo even naar de schaatsbaan. Met de auto welteverstaan ;)
He, daar ben ik vanochtend ook geweest, de eerste schaatsles. Heb al veel geschaatst en tochten gedaan, nu toch maar eens aan mijn techniek werken. Gefeliciteerd met je dochter nog trouwens!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik wil niet flauw doen en weet dat veel wielrenners ook schaatsers zijn, maar misschien handiger om een schaatstopic te openen als deze nog niet bestaat? We zijn niet allemaal schaatsers hier.

Zijn er nog KOM-hunters geweest vandaag? Vind ik persoonlijk best triest, maar als je erover nadenkt zijn alle vlakke Strava-segmenten bullshit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:45
Lijkt me best gevaarlijk met die wind van gister op de racefiets te stappen. Ik neem die leaderboards van vlakke segmenten sowieso niet al te serieus. Veel snelle tijden worden in groepen gereden, op de ringvaart zag ik eens iemand tailgaten achter een MPV aan en bij mij in de buurt rijdt ook die TU-Delft kerel rond met z'n ligfiets ;)

Ik gebruik het om m'n progressie te zien en te vergelijken met vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Precies, ik kijk bij koms ook voornamelijk naar waar ik sta ten opzichte van mensen die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Roet schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:42:
Nu de herfst toch wel flink losgaat buiten en de klok is verzet, wil ik doordeweekse avonden gaan doorbrengen op een spinbike. Een tacx hoef ik niet, ik vind het een beetje een gedoe als ik moet switchen tussen fietsen en spinnen. Ik heb bij mijn ouders een hometrainer gehad waar ik op trainde en dat ging erg goed, vooral ook omdat dat ding fluisterstil was en ik mijn tv series kon kijken. Maar nu ik ben verhuisd wil ik dus weer zoiets, alleen het liefst dan een spinbike in plaats van een hometrainer.

Weet iemand of er ook spinbikes zijn welke je aan kunt sluiten op je computer, voor VR-video's en dergelijke? Ik had zoiets op de BikeMotion gezien, maar ben vergeten welk merk dat nou was. Die hadden ONLINE TRAININGEN (dat hoorde je echt achterlijk vaak geroepen worden). Tips voor goede, stille spinbikes zijn ook welkom overigens.
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar gister voor het eerst op de tacx een video van Sufferfest afgemaakt, de enige trainingen op een tacx die niet zo saai vindt dat ik er halverwege mee stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een trek 1.1 , nu beginnen de remklauwen te roesten , en wil ik deze dus vervangen. Volgens BikePedia zitten deze remmen erop:

Alloy Dual Pivot brakes, Shimano 2300 STI levers

Ik kan toch simpel alleen de remklauw vervangen door bijvoorbeeld een Shimano tiagra remklauw?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb vandaag ook nog even een ronde gefietst. Ik heb nu ongeveer zo'n 10 keer gereden en deze rit en de vorige waren de eerste keren dat ik geen last in mijn onderrug kreeg, dus het lijkt erop dat mijn rug er nu ook aan gewend begint te raken. Dus nu kan ik eens wat grotere ritten doen :)

Ik heb wel nog steeds dat mijn handen een beetje gaan tintelen, maar ik heb handschoenen besteld.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 01-11-2013 14:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:12
degroot schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:53:
Ik kan toch simpel alleen de remklauw vervangen door bijvoorbeeld een Shimano tiagra remklauw?
Geen probleem dat gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SToRM666 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:59:
Ik heb vandaag ook nog even een ronde gefietst. Ik heb nu ongeveer zo'n 10 keer gereden en deze rit en de vorige waren de eerste keren dat ik geen last in mijn onderrug kreeg, dus het lijkt erop dat mijn rug er nu ook aan gewend begint te raken. Dus nu kan ik eens wat grotere ritten doen :)
Is niet alleen gewenning, maar ook training. Je buikspieren en rugspieren helpen hier goed bij.
Ik heb wel nog steeds dat mijn handen een beetje gaan tintelen, maar ik heb handschoenen besteld.
Even checken hoeveel gewicht je erop zet en waar je op leunt. Je handen anders neerzetten kan helpen.

* Griffin gaat van het weekend de fiets even helemaal schoonmaken en dan ophangen. Deze winter geen tijd voor fietsen (pas in februari weer) ivm verhuizing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:11
Ik zit al een tijdje rond te kijken voor mijn eerste racefiets, in eerste instantie naar tweedehandsjes maar inmiddels heb ik het budget laten groeien naar "behoorlijke nieuwe aluminium met Shimano 105". Tot ik een paar weken geleden bij een bepaalde fietsenmaker binnenliep dacht ik, op basis van wat ik gelezen heb, nog dat een nieuwe Giant Defy 1 bijna een no-brainer zou zijn. Nu heb ik namelijk ook een mooie aanbieding voor een m.i. toch ook wel respectabele overjarige Cannondale CAAD8 met 105 triple..

Uiteraard moet ik beiden gewoon even berijden maar hebben jullie misschien al wat hints in welke richting ik verschil zou moeten merken/voelen tussen deze twee, wanneer ik voor de een of de ander zou moeten gaan en of (en hoeveel, zeg uit te drukken in euros) jullie zelf een voorkeur zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan twee zo goed als nieuwe Giants op het fiets.nl forum, waarvan één met Ultegra. Ruim binnen je budget en als het toevallig je maat is heel interessant:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=58844
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=57439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Griffin schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:21:
* Griffin gaat van het weekend de fiets even helemaal schoonmaken en dan ophangen. Deze winter geen tijd voor fietsen (pas in februari weer) ivm verhuizing etc.
Met de hogedrukreiniger erop of met een sopje en een spons?
Ik ga binnenkort mijn fiets ook eens schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
NOOIT een HD-reiniger gebruiken want je spuit het vet zo uit je lagers. Gewoon een sopje en een tuinslang.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
BeF-Bacchus schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:54:
Ik zit al een tijdje rond te kijken voor mijn eerste racefiets, in eerste instantie naar tweedehandsjes maar inmiddels heb ik het budget laten groeien naar "behoorlijke nieuwe aluminium met Shimano 105". Tot ik een paar weken geleden bij een bepaalde fietsenmaker binnenliep dacht ik, op basis van wat ik gelezen heb, nog dat een nieuwe Giant Defy 1 bijna een no-brainer zou zijn. Nu heb ik namelijk ook een mooie aanbieding voor een m.i. toch ook wel respectabele overjarige Cannondale CAAD8 met 105 triple..

Uiteraard moet ik beiden gewoon even berijden maar hebben jullie misschien al wat hints in welke richting ik verschil zou moeten merken/voelen tussen deze twee, wanneer ik voor de een of de ander zou moeten gaan en of (en hoeveel, zeg uit te drukken in euros) jullie zelf een voorkeur zouden hebben?
Overjarige fietsen met overjarige prijzen zijn altijd fijn. Komende maanden doen veel fietszaken overjarige fietsen in de verkoop. Rijwielpaleis in Bilthoven heeft bijvoorbeeld ook elk jaar in januari een grootschalige uitverkoop. Op de laatste dag van uitverkoop gaan de fietsen daar voor 50% van de winkelprijs de deur uit. Erg leuk als je op zoek bent naar een eerste (of tweede) racefiets.

Ik weet niet of je als beginner al verschil zou merken in rijeigenschappen en geometrie tussen verschillende racefietsen. Vaak moet je dan nog wennen aan de zithouding en stuurgreep. Kijk in ieder geval wat rond bij de fietsenzaken. Kijk marktplaats rond (eind seizoen dus veel mensen verkopen hun fiets voor een leuke prijs) en probeer wat proefritten te maken op fietsen. Ik kan je in ieder geval geen advies geven tussen Defy 1 en Caad8. Dat is een kwestie van smaak, geometrie en voorkeur. Ik rij zelf op een Defy 1 rabo (2010) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SToRM666 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:59:
Wat Griffin zegt maar aanvullend zorg dat je vooral steun en zit met je kont. Je kan ook veel meer kracht zetten met je benen als je fatsoenlijk zit.

Best goed weer vandaag in omgeving Rotterdam. En aangezien een collega al langer een keer mijn standaard zondag route met de groep wilde doen om eens te kijken of hij het wat vond, heb ik hem vandaag meegenomen. Beetje miezer hier en daar maar goed te doen. Normaliter rij ik niet zoveel voorop met een grote groep om dat we nog harder gaan op de zondagrit maar nu waren we met z'n tweeën en was het gemiddelde wat lager. Vooral het stuk van Schoonhoven terug naar Rotterdam was pittig maar heb ik geheel voorop gedaan met gemiddelde tussen 30 en 33 KM/h. Uiteindelijk 70 K @ 31.1 km/h gedaan. Zag ook een stuk meer van deze omgeving nu ik een stuk minder moest concentreren. Wel een verschil met de de zondagrit.

[ Voor 52% gewijzigd door Graham op 02-11-2013 14:42 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Graham schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:37:
Wat Griffin zegt maar aanvullend zorg dat je vooral steun en zit met je kont. Je kan ook veel meer kracht zetten met je benen als je fatsoenlijk zit.
Bedankt voor de tip! Ik ga ook eens kijken of mijn zadel misschien niet helemaal goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Vandaag m'n (bijna maand vertraagde) verjaardagscadeautjes binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage8.ak.instagram.com/31adb52243ad11e3802422000a9e014e_8.jpg

Tijdrit opzetstuurtje, om eens te proberen. Ik vermoed dat het op het begin veel pijn lijden wordt :P
En daarbij nog een SRAM Garmin houder (veul goedkoper dan welk ander alternatief dan ook), en een Continental zadeltasje, ter vervanging van het (overigens prima) Topeak tasje wat ik had. Met die laatste kon ik m'n zadel echter niet helemaal op de voorste stand zetten, en daar heeft die Conti geen last van. Dat alles aangevuld met een hele mooie, kleine Topeak multitool en ik kan er weer even tegenaan. Nu hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten de komende herfst en winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Pelle schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:42:
Vandaag m'n (bijna maand vertraagde) verjaardagscadeautjes binnen gekregen:

[afbeelding]

Tijdrit opzetstuurtje, om eens te proberen. Ik vermoed dat het op het begin veel pijn lijden wordt :P
En daarbij nog een SRAM Garmin houder (veul goedkoper dan welk ander alternatief dan ook), en een Continental zadeltasje, ter vervanging van het (overigens prima) Topeak tasje wat ik had. Met die laatste kon ik m'n zadel echter niet helemaal op de voorste stand zetten, en daar heeft die Conti geen last van. Dat alles aangevuld met een hele mooie, kleine Topeak multitool en ik kan er weer even tegenaan. Nu hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten de komende herfst en winter :)
Nice. Ik overweeg ook zo'n stuur :) Hoor graag je ervaringen na de eerste
paar keer rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Waar heb je die Sram quickview gekocht? Goede tip trouwens, ik wist niet dat die bestond en ik vind die barfly veel te duur voor dat stukje plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Alles komt bij Wiggle vandaan. Is een UK shop, maar heeft ook een .nl website. Stuurtje is van het merk Token, een van de goedkoopste die ze hebben (€ 49,95), en die SRAM Quickview was iets van € 16 geloof ik. :)

Ik moet nu even uit gaan vinden hoe je precies op zo'n stuur moet liggen, en dat zal nog wel wat tijd en afstemming vergen denk ik, want van wat ik vanochtend probeerde zat vooralsnog niks echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb in de zomer ook zo'n stuurtje gekocht, 25e op marktplaats, maar die ligt nog steeds in een plastic tas weg te rotten. Ik was toen van plan meer tijdritjes te gaan rijden, maar ik raakte geblesseerd. Aankomende lente moet ik hem maar eens monteren. Of misschien van de winter op de tacx om aan de houding te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:13:
Alles komt bij Wiggle vandaan. Is een UK shop, maar heeft ook een .nl website. Stuurtje is van het merk Token, een van de goedkoopste die ze hebben (€ 49,95), en die SRAM Quickview was iets van € 16 geloof ik. :)

Ik moet nu even uit gaan vinden hoe je precies op zo'n stuur moet liggen, en dat zal nog wel wat tijd en afstemming vergen denk ik, want van wat ik vanochtend probeerde zat vooralsnog niks echt lekker.
Goede tip. Tis zeker een van de goedkopere mounts als ik het zo zie. Helaas nog geen echte fietscomputer en gebruik ik voorlopg nog mijn Forerunner 305 van Garmin maar een 810 komt wel :) Zie dat de mount alleen voor de oude modelen zijn helaas.

Uiteindelijk wil ik ook wel aerobars maar wel iets wat er makkelijk op en af kan. Dat kickstarter project lijkt me wel wat (Switch Aero). Maar waarschijnlijk wordt de eerst aankoop de bekende kickstarter bel. Misschien duur maar geen gerammel en goed geluid lijkt me de moeite waard.

Ik ben fietsen (zelfde route als gister waarschijnlijk).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor iedereen die aan La Marmotte mee wil doen... inschrijven is officieel nog niet mogelijk maar kan al wel.
quote: Comp78
denk dat ik die link eigenlijk ook gewoon in dit topic kan mikken. Scheelt wat PM's

http://www.sportcommunica...ligne.php?type=1&langue=1

Daarna inschrijving checken op: http://www.sportcommunica...nscription.php?langue=1#O

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
havana schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:09:
Voor iedereen die aan La Marmotte mee wil doen... inschrijven is officieel nog niet mogelijk maar kan al wel.

[...]
Waarvoor dank. De Marmotte deelname doe ik via een organisatie, maar de Trois Ballons heb ik net wel geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik wil graag de Trois Ballons rijden. Heeft iemand enig idee in welke staat je conditie moet zijn om deze uit te rijden?

Wil uiteraard nog flink gaan trainen, zwaarste rit tot nu toe is 170km en 2300hm ongeveer. Kortom, reeele doelstelling of moet ik 2014 nog maar gebruiken om flink te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou met 2000 km training wel moeten lukken, mits er een paar flinke ritten bij zitten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26
Relevante vraag lijkt me hoe die 170km en 2300hm je afgingen, en hoe getraind je toen was. Het lijkt me iig dat je al wel redelijk in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Die 170km/2300hm gingen me goed af, gemiddelde snelheid was wel vrij laag (rond de 23).

2000km moet zeker gaan lukken voor juni, wil ook wel in mei wat trainingen gaan afwerken in de Alpen. Zit dit jaar op 4500km, vorige jaren weinig serieuze km's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Ascension schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:10:
Die 170km/2300hm gingen me goed af, gemiddelde snelheid was wel vrij laag (rond de 23).

2000km moet zeker gaan lukken voor juni, wil ook wel in mei wat trainingen gaan afwerken in de Alpen. Zit dit jaar op 4500km, vorige jaren weinig serieuze km's gemaakt.
Dan moet het zeker lukken. De Ballon d'Alsace loopt lekker (5% gemiddeld ongeveer) en gelijkmatig, de Grand Ballon is alleen de laatste 7km wat pittiger. Je pakt de klim via de Amic, en dat is een heerlijke relaxte klim. De rest van de colletjes zijn niet heel lang.

Dit voorjaar een paar 200km ritjes maken voor de lengte en uren, en genoeg klimmeters maken daar in de Alpen.

[ Voor 3% gewijzigd door MMUilwijk op 03-11-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
200 is niet eens nodig, bv 150 is ook al prima. Heb zelf maar één ritje van langer dan 200 gedaan. Trainingseffect van een rit van 8 uur is nauwelijks hoger dan een rit van 6 uur. De meeste "bang for buck" krijg je met ritjes tot 3 uur, daarna neemt de toegevoegde waarde heel snel af.

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 03-11-2013 20:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Thanks! Ik ga ook niet voor een goede tijd, dat komt over een paar jaar wel. Uitrijden is het doel. Ga me met vertrouwen inschrijven en lekker trainen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 14:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Griffin schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:21:

Hier nog iemand ;w

Ondertussen druk aan het schilderen, klussen, ect dus voorlopig ook geen tijd om te rijden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SToRM666 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:06:
[...]

Met de hogedrukreiniger erop of met een sopje en een spons?
Ik ga binnenkort mijn fiets ook eens schoonmaken.
havana schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:34:
NOOIT een HD-reiniger gebruiken want je spuit het vet zo uit je lagers. Gewoon een sopje en een tuinslang.
Zelfs dat nog geen eens (helaas geen mogelijkheid voor). Gewoon aandrijflijn eraf + wielen en dan met een doekje en wat lampenolie oid goed frame schoonmaken. Daarna de aandrijflijn helemaal schoon. Alles monteren en weer in het vet.
sapphire schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:04:
[...]

Hier nog iemand ;w

Ondertussen druk aan het schilderen, klussen, ect dus voorlopig ook geen tijd om te rijden.
Van het weekend zo druk met voorbereidingen dat zelfs het schoonmaken nog even moet wachten :/ Ik hoop aankomende zaterdag tijd te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Laatst online: 16:22
Een week geleden was ik een weekje in Mallorca via Cycletours/Max Hürzeler.

Een fantastische week gehad. Perfect weer, prachtige wegen en mooie klimmetjes. Fietsverhuur in het Duits maar prima geregeld. Ook de rest van het eiland spreekt je trouwens standaard aan in het Duits, je hoeft dus geen woord Spaans te kennen :) Alleen zijn sommige Zwitsers en Oostenrijkers (de organisatie is Zwitsers) soms lastig te verstaan.

Na het ophalen van de fiets (prima Cube Agree triple met 12-28) eerst zelf een ritje die ik al met de Strava route builder had gemaakt naar de vuurtoren: GC / Strava. Eerste stukje klimmen naar 'Coll de sa Creueta' van 3.8km, 200hm @ 5.3%. Nou dat was toch wel een stuk zwaarder dan de Utrechtse Heuvelrug, Posbank en de enkele keer dat ik in Limburg was geweest. Maar wel een mooi uitzichtpunt:

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/PANO_20131020_141734_640.jpg

Als je de Coll de sa Creueta richting de vuurtoren afdaalt wordt de weg op een gegeven moment een stuk slechter. Wel doorgefietst naar de vuurtoren, op het eind op zich wel leuk ondanks de slechte weg. De eerste keer door een tunnel door een berg gefietst, afdalen is dan toch wel apart als je je stuur en voorwiel niet ziet. Gelukkig was ie niet te lang :)

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/IMG_20131020_113550_310.jpg Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/IMG_20131020_130126_310.jpg

Vanuit Hürzeler worden ook ritten georganiseerd met een groepenleider. Er zijn verschillende niveau's waarop je je kan inschrijven. Ik had me eerst voor de op één na zwaarste ("gruppe 'hobby lang' 90-140km @ 23-25 km/u avg") ingeschreven maar daar waren er op maandagochtend niet genoeg voor aangemeld dus kon ik kiezen voor een langzamere of snellere groep. Na een vraag hoeveel ik al getrained had (4300 km dit jaar) en een blik op mij kon ik volgens hem wel mee met de snellere groep: gruppe 'touren' 90-150km @ 24-26km/u avg. Bleek trouwens dat de 'durchschnittsgeschwindigkeit' inclusief klimmetjes was, want op 't vlakke werd er stevig doorgefietst met kruissnelheden van zo'n 32-35 km/u. Door de groepenleider werd de discipline er stevig ingehouden trouwens, geeft duidelijk aan wanneer achter elkaar of met z'n tweeen naast elkaar moet worden gefietst. Vond ik wel prettig trouwens.

De eerste rit was 120km met 1324hm @ 28.2 km/u. Van het zuidwesten naar het noordwesten loopt over Mallorca het berggebied Serra de Tramuntana, de rest van Mallorca is 'vlak' met hier een daar een col. De eerste rit ging nog relatief vlak: GC / Strava. Door het rijden met een groep hoef je zelf niet na te denken over een mooie route, is best gezellig en doe je leuke plaatjes en colletjes aan. Vond het erg leuk, maar voor een eerste dag nog best zwaar, vooral het klimmetje naar 'Ermita de Betlem': 2.4km, 163hm @ 6.8%.

Best diep gegaan, zie plaatje rechts.

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/hr_ma.png

Pauze in Porto Christo en op het klimmetje naar Ermita de Betlem:
Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/IMG_20131021_121256_310.jpg Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/IMG_20131021_134916_310.jpg

Maandag getwijfeld of ik dinsdag weer met de snelste groep mee zou rijden. Besloten eens te kijken hoe de benen de volgende ochtend voelden. Lekker warm bad genomen en prima gegeten in het hotel (buffet stijl dus zoveel als je wilt :9). Voelde me dinsdag boven verwachting prima dus weer meegefietst met de touren groep: 125km, 1188hm @ 28.8 km/u: GC / Strava. Hartslag ging een stuk beter met maar 10% D3 en 3% anaëroob. Klimmetje naar Puig de Randa was weer zwaarder: 5.5km, 328hm @ 5.8% met een steiler stuk van 2 km met 13-14%. Dankbaar gebruik gemaakt van de 30-28 ;)

Woensdag geen rit met een groep maar zelf een soort van herstelritje geprobeerd te doen (GC / Strava). 88% zone H en 12% D1.

Donderdag is voor de zwaarste rit op het programma. Sommige groepen gaan dan met een bus naar Andratx en gaan langs de kust naar de hoogste berg op Mallorca, de Puig Major. Onze groep reed deze rit met drie minder hoge colletjes: GC / Strava 143 km, 2027hm @ 24.9 km/u met drie colletjes erin. Deze rit ging geweldig en het klimmen is fantastisch op Mallorca met prachtige wegen, mooie uitzichten en veel haarspeldbochten :D

De Coll de Soller is totaal 7.4km, 417 hm @ 5.7%. De eerste kilometers samen met de groep gefietst waarbij de groepenleider het tempo zette. Na een tijdje is er een tunnel waardoor de rest van de klim bijna zonder auto's is (soms kom je op een klim met haarspeldbochten nog wel eens een touringkar tegen met touristen :( ). Na de tunnel 5km met 'freie farht' dus op ieders eigen tempo. Uiteraard was ik met maar 7 maanden fietservaring zonder veel hoogtemeters niet de beste klimmer maar ook zeker niet de langzaamste, lekker met een aantal anderen naar boven gefietst. Daarvoor was ik naar Mallorca gekomen en dat valt dus zeker niet tegen! Op deze rit kwam een jongen van 16 die mee was wel een muur tegen dus daarna rustig teruggefietst. Qua hartslag niet boven m'n omslagpunt geweest, zelfs maar 8% in D3.

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/hr_do.png

Coll des Reis:
Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2013_mallorca/PANO_20131024_112259_640.jpg

Vrijdag de laatste rit van 100km met maar 771 hm @ 28.0 km/u: GC / Strava. Met gelukkig wat minder hoogtemeters, want op het eind voelde ik al het fietsen wel een beetje :)

Al met al een geweldige week gehad met 625 km en 6669 hoogtemeters. Ik ga er zeker nog eens terug! Kan het iedereen aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Mooi verslag, altijd leuk om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Mooi verslag idd.

Weet er iemand mss een mooie uitvalsbasis in Oostenrijk of Zwitsersland voor een weekje fietsen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Mooi verslag! De link naar de maandag rit in strava is niet doorklikbaar.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Thanks! Link is gefixed. Heb ook nog een heatmap trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Misschien moet ik toch maar eens de stap van runkeeper na strava maken, toch wel gave features hebben ze ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nadeel vind ik dat je (volgens mij) bij een rit kan aangeven dat je samen met iemand anders hebt gereden; iedereen moet zijn eigen meting doen. Voor de KOM's natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Dat kun je niet aangeven, Strava bekijkt dat zelf aan de hand van timestamps en GPS data.

Voor hardlopen vind ik Strava overigens vrij beperkt (de Run app). Daar gebruik ik Runkeeper voor in combinatie met https://tapiriik.com/ voor het automatisch syncen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik bedoel dat wij met 5 man gaan fietsen en slechts 1 zet zijn runkeeper aan en linkt de rest aan de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:52
Gewoon meerdere keren uploaden (file dus met elkaar delen) ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Je kan natuurlijk in Strava je GPX downloaden en aan je vrienden geven maar goed; eigenlijk wil je natuurlijk individueel meten, ik wil altijd wel weten of ik net een paar seconden sneller of langzamer was dan mijn vrienden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ik was trouwens alleen op fietsvakantie, maar heb me in het hotel geen moment verveeld. Drie fietsboeken gelezen: Racing Through the Dark van David Millar/Jeremy Whittle. Erg goed persoonlijk boek over de dieptepunten waar een profrenner doorheen kan gaan en hoe hij toch de stap naar doping maakte.

Als aanvulling daarnaast vond ik The Secret Race van Tyler Hamilton/Daniel Coyle ook goed en verhelderend hoe Lance Armstrong echt een bullebak was niet zomaar een doper uit het peloton. Geeft toch wat meer achtergrond dan wat ik tot dan toe in het nieuws had gezien.

Ook nog Ventoux gelezen van Bert Wagendorp maar dat sprak me niet zo aan.

Bedankt nog voor deze boekentips op de BBQ na de GoT toertocht :) Ik was even kwijt of er nog meer goede boeken langskwamen toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ascension schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:12:
Je kan natuurlijk in Strava je GPX downloaden en aan je vrienden geven maar goed; eigenlijk wil je natuurlijk individueel meten, ik wil altijd wel weten of ik net een paar seconden sneller of langzamer was dan mijn vrienden ;-)
Tja dan zal iedereen toch echt zelf moeten meten idd, maar het kan gewoon wat wackmaniac wilt.

@matthijsln; niet erg lastig om met groep onbekende te fietsen met tempo en klimmetjes ?
Afspraak om op top te wachten oid ?
Leuk verslag verder, moet eigenlijk ook eens in buitenland gaan fietsen als ik dit zo lees.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 04-11-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
@DDX werd erg prettig door de groepleider geregeld. De kleine klimmetjes als groep niet te hard, voor een grotere klim gaf hij aan hoe lang deze ongeveer was en waar te wachten bovenaan of na een afdaling (met afdalingen was ik zelf erg voorzichtig). De groepleider reed bij een klim met de achterste groep mee ipv voorop zoals op het vlakke. De sterkste rijders dienen ook als kopman aka 'zugmaschine' ;) Het kwam een keer voor dat een rijder kramp had of op een klim de man met de hamer tegenkwam, maar daar werd wel goed rekening mee gehouden. Ook werd er goed gelet op voldoende drinken, dus aangeven wanneer we de bidons konden bijvullen etc. Voor mij was het best aanpoten maar ging eigenlijk steeds beter in de week.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijsln op 04-11-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt gaaf!

Hoe vind/boek je zoiets? Lijkt me gaaf om eens met mijn vader te doen zo'n vakantie.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
matthijsln schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:21:
Een week geleden was ik een weekje in Mallorca via Cycletours/Max Hürzeler.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker weertje om te fietsen vandaag :)
http://www.strava.com/activities/93543572

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25639-2/DSC_0154.JPG

Alleen wat een rotzooi op de weg :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25643-5/DSC_0156.JPG

Maar fiets is weer schoon :)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 06-11-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

@DDX Overweeg je nog een ander stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Op deze fiets niet nee, volgende fiets zal waarschijnlijk wel met ander stuur zijn.
Het is niet even ander stuur erop zetten, je moet meteen ook andere shifters/remmen kopen.
En tis niet dat ik echt perse ander stuur nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

wel voor dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hop! voor het eerst ingeschreven voor de Ronde van Vlaanderen :) toch maar de 83km versie. beetje goed de winter doorkomen :) heb er zin in! zijn er nog tweakers die er ook heen gaan?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Laatst online: 15:46
degroot schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:31:
Hop! voor het eerst ingeschreven voor de Ronde van Vlaanderen :) toch maar de 83km versie. beetje goed de winter doorkomen :) heb er zin in! zijn er nog tweakers die er ook heen gaan?
Ingeschreven voor de 133km. Ronde van Vlaanderen wordt de eerste tourtocht van het jaar, hoop op een beter voorjaar dan het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:02

Sherlock

No Shit

Ik hoop ook de 83km te gaan doen, tweede keer dat ik een toertocht rijd. (Derde als je de ride for the roses meetelt)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik sta ook ingeschreven. Wordt al de 5de keer denk ik. Ga de 133km doen. De 83km vind ik de moeite niet (dan zit ik langer in de auto dan op de fiets) en de hele afstand is mij logistiek gezien te complex, mede gezien heen en weer vanaf huis op dezelfde dag.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Meestersleutel schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:00:
[...]
hoop op een beter voorjaar dan het afgelopen jaar.
Amai , vorig jaar tijdens de profs tot op het bot toe koud geweest. maten van mij hadden daags ervoor wel gereden , 1 ervan was na 90 km maar ergens afgeslagen terug naar de camper.
argro schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:50:
Ik sta ook ingeschreven. Wordt al de 5de keer denk ik. Ga de 133km doen. De 83km vind ik de moeite niet (dan zit ik langer in de auto dan op de fiets) en de hele afstand is mij logistiek gezien te complex, mede gezien heen en weer vanaf huis op dezelfde dag.
Mijn langste tocht was 79 KM dit jaar. dus proberen goed de winter door te komen , volgend jaar maar eens tochten van langer als 100KM te wagen. Nu vind ik 133KM te ver , omdat we net uit de winter komen.
We blijven ook daags erna om te kijken, dat scheelt ook weer inderdaad.

[ Voor 47% gewijzigd door degroot op 08-11-2013 22:43 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind persoonlijk dat je het wel wat conservatief op vat. Op zich is daar echt helemaal niets mis mee, maar het kan geen kwaad om je in te schrijven voor een wat hogere afstand dan dat je strikt natuurlijk aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vandaag voor het eerst sinds een paar weken weer op de racefiets gezeten. Ik had 2 weken terug al m'n nieuwe aerobars gemonteerd, maar die had ik nog niet uit kunnen proberen. Na een hele drukke week op m'n werk, en een nacht het klokje rond geslapen te hebben, vond ik dat ik nog wel weer even naar buiten mocht vandaag.

Wel pittig windje, ZW5 door de polder. Die aerohouding was wel even wennen; ik heb 4 keer mijn 'standaard' TT rondje gemaakt, waarvan eerst op 155bpm met gewoon stuur, en daarna hetzelfde op de aerobars. Toen de boel een beetje bijgesteld, en hetzelfde ritueel nog een keer herhaald maar dan op vol vermogen.
Het is wel erg wennen moet ik zeggen, maar je kunt merken dat het wel iets scheelt in luchtweerstand. Niet zoveel als ik had gehoopt overigens; voor mijn gevoel ben ik veel te veel van mijn energie kwijt aan het zoeken naar een fijne houding, want die heb ik nog niet echt gevonden. Maar ik blijf lekker een beetje doorsleutelen, en hopelijk kan ik er de komende tijd nog een hoop plezier van ondervinden :)

http://www.strava.com/activities/94060005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 21:53
eindelijk zijn me oude spd schoenen stuk gegaan 6 jaar gebruikt zo iets ( shimano fn51 )
vond altijd zonde om zomaar over te stappen naar spd-sl maar goed schoenen zijn nu stuk
dan ook maar naar iets beters gaan

alleen wil ik niet te veel uit geven max rond de 150 euro +-
http://www.futurumshop.nl...rt-heren-raceschoen.phtml

http://www.futurumshop.nl...eschoen-heren-zwart.phtml

wil het samen met
Shimano PD-6700 Ultegra

bij allebij de schoenen zit ik dan rond die 150 euro welke zouden jullie nemen en waarom
of totaal iets anders ?

als ik het nog goedkoop wil houden kan ik voor agu kiezen omdat die spd en spd-sl bied
maar ja dan stel ik het alleen maar uit voor spd-sl

[ Voor 21% gewijzigd door NLMarcel194 op 11-11-2013 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Vandaag gefietst en iets verrekt aan de zijkant van mn knie :(
Lopen gaat niet echt soepel, maar tijdens het fietsen niet erg veel last gehad. Hopelijk is het van de week weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

NLMarcel194 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:41:
bij allebij de schoenen zit ik dan rond die 150 euro welke zouden jullie nemen en waarom
of totaal iets anders ?
Schoenvoorkeuren zijn heel persoonlijk. Ik zou dan ook zeker gaan passen in een zaak met veel aanbod, in plaats van op de bonnefooi iets bestellen.

Gisteren nog een kort rondje gedaan, tussen de buien door. Het waaide minder dan zaterdag, maar het was zeker niet windstil (NW3) dus ik was wel blij dat ik desondanks m'n PR op mijn eigen TT-rondje (7,8km) met 7 seconden had verbeterd. Toen ik dat PR reed was het bijna windstil en was ik een stuk beter in vorm, dus die aerobars lijken hun werk wel goed te doen :)

En nog even een plaatje van vlak voordat ik toch nog een flinke bak regen op m'n kop kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage0.ak.instagram.com/319107ca4a1911e3b60412bc0f15d940_8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
NLMarcel194 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:41:
eindelijk zijn me oude spd schoenen stuk gegaan 6 jaar gebruikt zo iets ( shimano fn51 )
vond altijd zonde om zomaar over te stappen naar spd-sl maar goed schoenen zijn nu stuk
dan ook maar naar iets beters gaan

alleen wil ik niet te veel uit geven max rond de 150 euro +-
http://www.futurumshop.nl...rt-heren-raceschoen.phtml

http://www.futurumshop.nl...eschoen-heren-zwart.phtml

wil het samen met
Shimano PD-6700 Ultegra

of totaal iets anders ?

als ik het nog goedkoop wil houden kan ik voor agu kiezen omdat die spd en spd-sl bied
maar ja dan stel ik het alleen maar uit voor spd-sl
Ga gewoon eens passen. De maat van mijn fiets schoenen zit niet eens in de buurt van mijn normale schoenen. (Fiets: 43, straat 41,5 schaatsen 40) 8)7

Ik heb zelf deze http://www.futurumshop.nl...ace-sportschoen-wit.phtml

Die zitten voor mij heerlijk en de ratel strap vind ik fijner rijden dan klittenband

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
SnowDude schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:53:
[...]

Ga gewoon eens passen. De maat van mijn fiets schoenen zit niet eens in de buurt van mijn normale schoenen. (Fiets: 43, straat 41,5 schaatsen 40) 8)7

Die zitten voor mij heerlijk en de ratel strap vind ik fijner rijden dan klittenband
ja passen doe ik ergens anders zoiezo dat is het probleeem niet ging meer om als het goede schoenen waren en omdat ze op deze manier goedkoper was met kopen samen met de spd-sl en wil het leuk houden
de jouwe zijn ook wel nice denk dat ik die misschien ook wel neem maar dan in zwart

van me oude schoenen vond ik de draaimeganisme wel erg fijn maar dat zie je nergens meer

[ Voor 7% gewijzigd door NLMarcel194 op 11-11-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:19

koornee

3!

Vandaag maar een paar overschoenen besteld, een paar boterhamzakjes in je schoenen helpt niet tegen de regen en grote plassen op de weg,...

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
NLMarcel194 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:35:
[...]

ja passen doe ik ergens anders zoiezo
Koop ze gewoon waar je ze past. Futurum heeft waarschijnlijk gewoon een passervice. Niet een of andere LBS lastig vallen met passen terwijl je niet de intentie hebt om te kopen, dat is bijna diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
MrAngry schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:18:
[...]

Koop ze gewoon waar je ze past. Futurum heeft waarschijnlijk gewoon een passervice. Niet een of andere LBS lastig vallen met passen terwijl je niet de intentie hebt om te kopen, dat is bijna diefstal.
dat valt best wel mee waar ik ga is een vast zaak voor kleine dingen en wiel onderhouden.
alles staat in rekken dus iemand lastig vallen hoef ik niet maar snap je punt wel

[ Voor 19% gewijzigd door NLMarcel194 op 12-11-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gast, gebruik eens wat leestekens, niet te lezen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Onlangs ook maar eens een overstap van cross hybride ( cube cross pro ) naar racefiets gemaakt. Ik kon me op asfalt echt helemaal kapot ergeren aan de hoge rolweerstand t.o.v. een simpel racefietsje wanneer ik samen met wat vrienden fietste. In het bos is de cross hybride wel weer helemaal geweldig, dus ik gebruik 'm nog steeds.

Enfin, na weken zoeken op marktplaats heb ik voor 175 euro een Ridley Pheaton met de juiste framemaat 64 cm gevonden. Shimano 105 afmontage & Mavic 33cpx wielen. Foto: https://db.tt/Atp6Yded (voor het opkappen)

Het is wel een opknapper, een beetje onderschat. Kan ook niet alles zelf wegens gebrek aan tools. :'(

Heb een oogje vast moeten laten lassen: 20,-
nieuwe remkabel: 24,50,-
schuurpapier + verf om oxidatie op te knappen: 11,-
bijna nieuwe cassette, Ultegra 25,-
nieuwe ketting Dura Ace 23,-
spatbord, 18,50,-
binnenkort: nieuwe buitenbandjes?

Ik helemaal trots heb er al 200km mee gefietst en ben echt onder de indruk van hoe soepel en strak het fietst, goede koop wat mij betreft!

Totdat gister, een vroegere wielrenner, nu klusser Harry tijdens het verbouwen in huis mijn fiets zag hangen en me waarschuwde! Hij had een groot mankement heeft hij ontdekt aan de fiets, er zit een scheur in het aluminium onder de verf. Ik heb zelf de verf weggehaald en er zit inderdaad een sterk geoxideerde scheur op de plek waar de carbon achtervork in het frame steekt. Mijn vraag is dan ook, wat vinden jullie hiervan? Het frame kraakt verder niet, maar maak me lichtelijk zorgen om de veiligheid, terecht? :)

Edit: Overmorgen maar even naar de lasser, even kijken of het nog te redden valt, zal hier ook foto uploaden morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekje op 12-11-2013 20:00 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:50

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou hem niet meer gebruiken..... doodzonde, want het is een mooie fiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tja aan de andere kant. Het is aluminium, dat faalt nooit catastrofaal als in dat je hele achterbouw afbreekt ofzo. Ik zou er op fietsen en het goed in de gaten houden. Het kan heel goed dat die scheur niet helemaal door is.
Ligt ook een beetje aan je financiele situatie, als je het geld hebt hoef je het risico niet te nemen en kan je wellicht ergens een framepje op de kop tikken om de hele boel op over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Weet iemand hier toevallig of er een fiestas drager op de markt is die vergelijkbaar is met het systeem wat santos heeft? (http://farm7.staticflickr...45937753_83fcf39ce4_o.jpg)
Ik vind een systeem met bagagedrager eigenlijk niet zo mooi. De oplossing van Santos is erg minimalistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 16:14
hmmm... Bikeroutetoaster al de hele dag niet bereikbaar. Althans voor mij... Vanochtend maar zonder plan op de fiets gestapt maar wil toch graag weer wat plannen. Iemand alternatieven behalve Garmin Basecamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 03-10 20:03
http://www.gpsies.com, exporteert naar nagenoeg alles, ook TCX. Ik kom van Bikeroutetoaster af maar ben afgehaakt omdat soms halverwege het plannen van een route, de site niet meer werkte etc. Als het werk, werkt het goed, maar dat deed het niet altijd bij mij..

De routeplanner van de fietsersbond ziet er trouwens wel gelikt uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 12-11-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 16:14
Routeplanner van de fietsersbond ziet er inderdaad goed uit maar ik kom er niet achter hoe je kunt exporteren. Wat ik wel tegenkom is dat exports niet probleemloos gaan en onvolkomenheden hebben. Wel leuk dat de fietsroutenummers aangegeven zijn. GPsies lijkt mij een mooi en voor mij werkbaar alternatief voor bikeroutetoaster. Deze ga ik donderdag maar eens proberen. Fietsersbond blijf ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Garmin Connect werkt ook erg goed, en bij Strava kun je tegenwoordig ook routes plannen. Heel groot voordeel bij die laatste is dat je de Strava heatmap als voorkeursroutenetwerk kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SnowDude schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:53:
[...]

Ik heb met normale schoenen 42 en pas zonder problemen shimano's maat 45 (logisch ze zijn groter, maar doel meer op teveel ruimte/te ruim zitten ). En bij Agu's maat 43.

Wel mooi die witte shimano's, en scherp geprijsd! Misschien toch maar of ik die kan kopen en mijn goedkope Agu's wegdoe. Witte schoenen matchen veel mooier bij een wit frame O+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo vanavond eens rondje gefietst met lamp die ik pas besteld had.
http://www.lezyne.com/en/super-drive-xl

Genoeg lichtopbrengst, kan er gewoon fullspeed over donkere polderweggetjes mee rijden :)
Heeft aantal verschillende standen, maar erg leuke optie is 'race mode'
Daarmee heb je 2 standen beschikbaar die je met 1 druk op knop kan wisselen.
(blast van 500 lumen (1.5u) en enduro van 350 lumen (2.5u))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Pfff, door verbouwing en slecht weer ( ja ... ) al bijna maand niet gefietst.
Zit nu met mijn benen in het luchtledige te trappen..... Helaas geen plaats(en tijd ) voor Tacx. Dus tot eind van het jaar maar even lekker rust nemen. Januari wel weer erop springen ivm voorbereidingen voorjaars ritten!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zo het weer zien ziet het weekend er qua weer (ondanks mist) goed uit. Denk dat de mist de pret niet mag drukken maar wel opgelet dus ;) Hopelijk twee dagen gewoon mooi kunnen fietsen :D

Heeft iemand hier nog tips qua overschoenen. Belangrijkste voor mij is dat ze wind/water dicht zijn en ook niet dat het water via je broek in je schoen loopt. Voor koude dagen heb ik van die classic shimano's van neopreen. Prima voor de kou maar regen is ruk. Advies welkom dus.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De waterdichte overschoen moet nog wordem uitgevonden. Of beter gezegd: er sijpelt aan de bovenzijde toch water naar binnen. Eventueel iets te verminderem door een stukje rubber uit een MTB binnenband te knippen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 03-10 12:11
Klinkt als een klusje voor ...
Afbeeldingslocatie: http://www.furhappens.com/files/SmallImages/ducttape.jpeg
... als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 07:36:
De waterdichte overschoen moet nog wordem uitgevonden. Of beter gezegd: er sijpelt aan de bovenzijde toch water naar binnen.
Toch op te lossen door broek over je overschoenen te dragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nope, was het maar zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Als het echt flink nat is, dan zijn natte benen en voeten m.i. niet te voorkomen, hooguit voor even uit te stellen. Ik moet zeggen dat ik dergelijke nattigheid ook niet zo erg vind. Een regenjasje om te voorkomen dat het bovenlijf nat wordt (en dus ook afkoelt) is wel een must, voor het overige is het accepteren van nattigheid m.i. de beste oplossing.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Drie maanden na mijn zware ongeluk heb ik vandaag weer een rondje gefietst. Het was wat vochtig, maar op zich ging het goed! Niet te gek gemaakt, 55 km.

http://www.strava.com/activities/95418624

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Pagina: 1 ... 11 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.