Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:15

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag m'n nieuwe fiets opgehaald bij Italworks in Overasselt :)

Kikkerdeklik naar de foto

Ook direct voor een goede prijs een paar schoenen (Shimano 107) en Tifosi bril erbij gekocht link naar foto. Prijzen waren voor een fietsenwinkel erg schappelijk en zelden zo netjes en vriendelijk geholpen bij een fietsenmaker.

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 12-10-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
DjVe schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:45:

Ziet er erg mooi uit. Op één of andere manier doet mij dat wel wat, een Willier.

Vanochtend ruim 100 km op de Shiv gereden, met 15 mm minder spacers. Alles doet pijn. Wat is dat ontzettend wennen, maar ik constateer ik dat het een goede manier is om spieren te trainen ie je in een normale houding veel minder gebruikt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Ook direct voor een goede prijs een paar schoenen (Shimano 107) en Tifosi bril erbij gekocht link naar foto. Prijzen waren voor een fietsenwinkel erg schappelijk en zelden zo netjes en vriendelijk geholpen bij een fietsenmaker.
So das een mooie aanschaf ! Vind inderdaad dat het wel iets aparts uitstraalt, komt vast door dat lettertype. Mooie schoenen ook die witte shimano's :9
SToRM666 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:37:
Ik heb geen ervaring met andere merken, maar de Assos zit wel zeer goed. De zeem in een Castelli broek lijkt me ook goed, maar heb ik dus nooit kunnen testen.

[...]

Is 80 euro te duur voor een heel goede broek? Een Assos in kleur heb je namelijk al voor die prijs.
Is zwart/wit ook een kleur? :+

Maar ik heb nog niks van Assos kunnen vinden voor onder de 120~140 euro hoor :?
80 euro voor een Assos zou ik wel overhebben aangezien die zo geweldig zijn volgens euhm...iedereen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waanzinnig mooie fiets, die kleurstelling en die lijnen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Oh man...net even een kort rondje gedaan....wat een fiets...wat een wegmonster :D Ze stuurt lekker en ligt strak op de weg, maar zodra je klinkersstraatje op rijdt, veranderd ze ineens in een heerlijk comfortabele fiets. Ik sta nog helemaal te glunderen :D

32 kilometer gedaan met 33 gemiddeld (ruim 2 kilometer per uur sneller als op de Ridley Boreas)

Ik ben overigens blij dat ik voor de 6800 Ultegra groep ben gegaan. Het schakelt makkelijker als de 6700. Ik mis alleen het klikje als ik opschakel achter :9

[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 12-10-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb vandaag ook even een kleine ronde gefietst. Ik heb ook iets rustiger gefietst dan normaal. Of het aan de manier van fietsen ligt of aan het feit dat ik het fietsen in deze houding meer gewend begin te worden weet ik niet, maar deze keer bleef de rugkramp zo goed als geheel weg.
sapphire schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:50:
Is zwart/wit ook een kleur? :+

Maar ik heb nog niks van Assos kunnen vinden voor onder de 120~140 euro hoor :?
80 euro voor een Assos zou ik wel overhebben aangezien die zo geweldig zijn volgens euhm...iedereen.
Alle kleuren anders dan zwart bedoelde ik. Je moet maar eens bellen naar Hopmans of ze die nog hebben liggen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 12-10-2013 17:54 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb mijn vorige fiets nu te koop staan, maar het wil niet echt vlotten met de verkoop. Wellicht weten jullie nog iemand?

Link naar advertentie (marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DjVe schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:45:
Ik heb mijn vorige fiets nu te koop staan, maar het wil niet echt vlotten met de verkoop. Wellicht weten jullie nog iemand?

Ik denk dat de prijs een beetje hoog is en de advertentie enthousiasmeert nou ook niet echt. Als geïnteresseerde koper zou ik na de gebagatelliseerde schademeldingen stoppen met lezen. Eerlijk zijn over schade is oké, maar als je gaat melden dat de schade eigenlijk wel heel goed staat, dan jaag je klanten weg.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 12-10-2013 18:55 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

argro schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:54:
[...]
Ik denk dat de prijs een beetje hoog is en de advertentie enthousiasmeert nou ook niet echt. Als geïnteresseerde koper zou ik na de gebagatelliseerde schademeldingen stoppen met lezen. Eerlijk zijn over schade is oké, maar als je gaat melden dat de schade eigenlijk wel heel goed staat, dan jaag je klanten weg.
Thanks voor je kritiek. Ik heb het wat aangepast. Ik ben er altijd erg eerlijk over en zeg het er altijd eerlijk bij. Meestal krijg ik dan ook wel de reactie "oh joh dat valt echt mee", maar dat is gewoon mijn manier van handelen. Ik vind de prijs best reeël, maar ik ben benieuwd wat zou jij er voor geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:11
DjVe schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:45:

Ah! Ik ben in de markt voor een beginnersfiets, jammer dat de jouwe serieus te klein is voor me.

Je maakt wel erg duidelijk dat je een bijzondere (ik lees "rare") fiets verkoopt, daarbij gebruik je er ook veel woorden voor. Het eigen knutselwerk suggereert verminderde betrouwbaarheid. Je bent te duur en te afwijkend voor beginners, ik filter in Marktplaats op max 600eu, ik denk dat de meesten bij 500eu al ophouden en snel een nieuwe Defy 5 of 3 ofzo halen met service van een vertrouwde vakman en garantie.

Je moet het dus echt van een enigszins ervaren liefhebber hebben, een die de meerwaarde van Ultegra tov 105/Veloce kan waarderen, purist genoeg is om een compact-compact over een triple te kiezen, snob genoeg om iets bijzonders te willen rijden, handig genoeg om het zelf te onderhouden en je hackwerk te waarderen, rijk genoeg om het te kunnen betalen en arm genoeg om het niet nieuw te kunnen/willen kopen.

En dan is het ook nog een slechte timing om een fiets te verkopen, met de winter in aantocht zijn er maar weinigen op zoek. Je hebt dus gewoon veel geduld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Als ik goed heb gelezen ontbreekt ook de leeftijd van een fiets. Ook wel cruciale informatie. Ik gok een jaar of 5 à 6 en dat de nieuwprijs circa 1.200 euro is geweest. Met die uitgangspunten zou ik 500 tot 550 een mooie prijs vinden, maar wat BeF-Bacchus zegt is ook zeker waar. Het is ook maar net wat een gek geeft voor een kaal frame met raar gevormde buizen.
DjVe schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:09:
[...]

Thanks voor je kritiek. Ik heb het wat aangepast. Ik ben er altijd erg eerlijk over en zeg het er altijd eerlijk bij. Meestal krijg ik dan ook wel de reactie "oh joh dat valt echt mee", maar dat is gewoon mijn manier van handelen. Ik vind de prijs best reeël, maar ik ben benieuwd wat zou jij er voor geven?
Schade melden is prima, maar je moet niet net doen alsof de fiets daar eigenlijk mooier van is geworden, dat is een te glad verkooppraatje. Althans, dan haak ik af.

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 12-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:55
Ik zou persoonlijk al dat gezwets over de configuratie van de voorbladen eruit laten. Misschien zelfs helemaal niet melden. Als koper roept het vervangen van de voorbladen altijd "deze fiets heeft serieus veel kilometers gezien" en dan tik je er geen 650 euro voor af. Hetzelfde doe je onderaan weer, bij "hij heeft door de kilometers wat cosmetische krasjes opgelopen". Ik zou dat gewoon niet melden, het is een gevolg van het feit dat hij gebruikt is. Ik zou de vraagprijs op 575 zetten en hopen dat je hem voor 500 kwijt kan.

e; en aan de muur hangen en eind maart pas verkopen. Als ik morgen zelf weer een n+1 aktie uit haal, en dat zit er dik in, dan ga ik mijn 6 jaar oude bianchi met ultegra 6600/WH-r500 in de verkoop mikken, die gaat voor 500 denk ik. Voor referentie.

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 13-10-2013 01:01 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik heb even de spelfouten eruit gehaald.
Hij fietst super en stuurt lekker scherp. Absoluut een snel en stabiel frame voor goed bochtenwerk. Komt helemaal compleet met bidonhouder, fietscomputer en klikpedalen, maar mag ook zonder de verkoop in. Mijn berging is helaas te klein om hem er bij te houden, dus hij moet plaats maken voor een nieuwe. Hij is verder keurig onderhouden door mijzelf en heeft geregeld nieuwe onderdeeltjes en smeerseltjes gehad.

De fiets is opgebouwd om vooral heuvelachtig te rijden met hier en daar wat klimmetjes (omgeving Nijmegen). Dat betekent dat er een speciaal voor Ultegra ontworpen 48 tands voorblad op ligt, wat net iets makkelijker wegtrapt dan een normale 50/53. Daarnaast heb ik een 36 gemonteerd, zodat je feitelijk een dubbel hebt. Het gat tussen die 48 en 36 is niet heel groot, waardoor je dus niet continu aan het zoeken bent naar een ideaal verzet. Het bekende gat tussen een compact 50/34 heb je dus niet. Om toch wat klimmetjes te kunnen doen heb ik er achter een cassette op gezet die tot de 28 tanden gaat. Als beginner kon ik daarmee met gemak al de lastige klimmetjes in Nijmegen berijden (Oude Holleweg bijvoorbeeld). Als er toch een keer serieus geklommen moet worden, dan kan u de 34 tands er alsnog op leggen (kijgt u erbij).

De specificaties:

Frame: Ridley Borgeas frame maat 56 met sharp edge design. Grooste deel is van aluminium, maar achtervork en voorvork zijn van carbon. Het frame is op een bijzondere manier gemaakt en maakt hem echt een blikvanger (zeker omdat hij van blank metaal (aluminium?) is)
Wielen: Mavic Aksium Race
Banden: Schwalbe Durano S
Crankset: Ultegra 6700 (105 pedalen)
Voorbladen: TA Specialités 48/36 bladen (nog geen 500km op gereden) + Shimano Ultegra 6700 50/34 (kunnen nog wel paar 1000 km mee)
Cassette: 12-28 105 10s (nog geen 400 km oud)
Derailleur: Ultegra 6700 met KCNC wieltjes (nog geen 500 km oud)
Ketting: Ultegra (nog geen 200 km oud)
Zadelpen: FSA carbon
Zadel: Selle Italia
Balhoofd: FSA
Stuurpen: Pro XLT (heb ook nog een langere liggen)
Stuur: Pro LT
Lint: Lizzardskin
Shifters: Ultegra 6700
Remmen: Ultegra 6700
Bidonhouder: Elite
Fietscomputer: VDO A8+

De prijs is echt reëel en hij kan natuurlijk bekeken/getest worden onder het genot van een kop koffie. Hij heeft door de kilometers wel wat cosmetische krasjes opgelopen. Shifters zijn wat bekrast (cover is vervangbaar).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Allemaal bedankt voor het meedenken :) Op zich kan ik hem ook wel ergens anders stallen tot de lente. Echt haast heb ik er niet bij, maar ik ben het met BeF-Bacchus eens dat de doelgroep voor mijn fiets erg klein is. We zullen het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:32
Dacht ze voor vandaag prima weer voorspeld hadden, maar ziet er niet naar uit dat ik ga fietsen...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Inderdaad...je zou maar de hele dag op je jaarmarkt van Milheeze moeten staan vandaag.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

DjVe: prachtig ding, die Wilier. Staat hoog op mijn 'ooit, als ik nog eens geld over heb'-lijstje :)
Maar je oude fiets, is dat Shimano 6700? Die shifters en achterderailleur zien er anders uit dan mijn 6700 onderdelen. Als ik Google images bekijk, lijkt het meer op 6600. Of zijn er nog meerdere variaties in die serie geweest?

StevenK: hoeveel scheelt dat nou in snelheid, die Shiv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Pelle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:49:
DjVe: prachtig ding, die Wilier. Staat hoog op mijn 'ooit, als ik nog eens geld over heb'-lijstje :)
Maar je oude fiets, is dat Shimano 6700? Die shifters en achterderailleur zien er anders uit dan mijn 6700 onderdelen. Als ik Google images bekijk, lijkt het meer op 6600. Of zijn er nog meerdere variaties in die serie geweest?

Mij is altijd gezegd (ook door de LBS) dat het een 6700 groep was, maar als ik wat afbeeldingen erbij pak lijken de shifters en derrie inderdaad 6600. Bij de 6700 lopen de kabels ook onder het lint door zie ik nu.

Edit: remmen ook zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:49:
Shiv of andere TT fiets maakt ongetwijfeld niet maar dan een paar procent uit, maar wat ik wel heel duidelijk zie is dat waar ik op de dijk bij een hartslag van 140 op de racefiets ongeveer 35 km/u rij, ik met de shiv met de handen op het stuur met dezelfde hartslag 37 rij en op het ligstuur 40 à 41.

Een goede vergelijking kan ik pas maken als het me fysiek lukt een hele rit op het ligstuur te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:38
De ombouw van mijn Foil (scheurtje in frame, garantiekwestie en dus van 2012 naar 2013 frame) is klaar:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33ynbcj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Schitterende fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:22
Heb sinds kort een Tacx trainer. Lekker binnen trainen met dit shit weer. Loop alleen wel tegen het probleem vocht aan. Zonder te fietsen zit het op zo'n 60% maar tijdens het fietsen gaat het richting de 90%.

Dat kan niet gezond zijn voor mijn elektrische spullen. Het duurt ook wel even voor dat weer terug zit op 60.

Gaat een lucht onvochtiger helpen bijv. http://www.kieskeurig.nl/...2/prijzen/bezorgen/968523 ? Zodat ook tijdens het fietsen het een beetje op een normaal niveau zit. De kamer is ca 10m²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Raam open zetten plus een ventilator... Neem niet aan dat jij meer vocht produceert als een douche oid...

Edit welke tacx heb je. Ben aan het kijken naar een vr trainer namelijk

[ Voor 26% gewijzigd door eBoR op 13-10-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
eBoR schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:15:
Raam open zetten plus een ventilator... Neem niet aan dat jij meer vocht produceert als een douche oid...

Edit welke tacx heb je. Ben aan het kijken naar een vr trainer namelijk
Raam staat uiterraard open en ik gebruik ook ventilator op me kanis. Of bedoel je een ventilator bij het raam?
En als ik de alp d'huez oprijd zweet ik als een otter. Maar zo'n ontvochtiger heeft niet veel nut begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik wilde al een tijdje een cyclocrosser en heb vandaag ge-n+1'd:
Scatto S-cross. Dura-ace shifters, derailleurs en crank. Rotor bladen, Dura-ace C24 wielen. Erg blij mee! Ik heb er E900,- voor betaald.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WGBsEwm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gXW49o4.jpg

Ik moet alleen de remmen nog wat beter afstellen, want ik ben niet onder de indruk van de remkracht, zeker niet vanuit de hoods, in de beugel gaat het nog wel. Wellicht andere blokjes ofzo. Ik weet alleen niets van v-brakes.
Wazzup! schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:09:

Dat kan niet gezond zijn voor mijn elektrische spullen.
Ik denk dat dat heel erg meevalt hoor. Het meeste condenseert tegen het raam en de rest is gewoon in de lucht opgelost als gas, of dat nou 60% van je verzadigingspunt of 90% is maakt voor je tv/pc echt geen hol uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
MrAngry schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:04:

Ik denk dat dat heel erg meevalt hoor. Het meeste condenseert tegen het raam en de rest is gewoon in de lucht opgelost als gas, of dat nou 60% van je verzadigingspunt of 90% is maakt voor je tv/pc echt geen hol uit
Meestal staat er in de handleiding van een apparaat tot welke temperatuur en vochtigheid je het kan gebruiken. Meestal tot zo'n 90% of zo. Daar zit ik dus wel heel dicht in de buurt.

Maar zo'n luchtontvochtiger gaat weinig uit halen? Is ook niet bepaalt goedkoop zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10
Aangezien het gisteren nou niet echt weer was om te fietsen op te lopen, even naar Bike Motion geweest in de Jaarbeurs. Leuke beurs, had niet verwacht dat het zo groot en goed opgezet zou zijn. Is toch net een grote snoepwinkel.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:50:Als ik morgen zelf weer een n+1 aktie uit haal, en dat zit er dik in, dan ga ik mijn 6 jaar oude bianchi met ultegra 6600/WH-r500 in de verkoop mikken, die gaat voor 500 denk ik. Voor referentie.
...laat het me ff weten dan ;)

wat is trouwens een n+1 aktie :?

[ Voor 15% gewijzigd door DeFeCt op 14-10-2013 08:10 . Reden: quote ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrAngry schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:04:
Ik wilde al een tijdje een cyclocrosser en heb vandaag ge-n+1'd:
Scatto S-cross. Dura-ace shifters, derailleurs en crank. Rotor bladen, Dura-ace C24 wielen. Erg blij mee! Ik heb er E900,- voor betaald.
Ik moet alleen de remmen nog wat beter afstellen, want ik ben niet onder de indruk van de remkracht, zeker niet vanuit de hoods, in de beugel gaat het nog wel. Wellicht andere blokjes ofzo. Ik weet alleen niets van v-brakes.
Cool. Mijn dochter heeft ook een scatto (junior cross 28), die ik een paar weken geleden opgebouwd heb, inclusief jeugdverzet (44/39 voor, 18-28 achter).
Remmen op een CX is altijd hopeloos: het vertraagt nauwelijks, het slijt hard. Remmen op de hoods is al helemaal hopeloos en ik pak de remmen daarom altijd in de beugels.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar wat je nu eigenlijk aan een CX hebt. Mijn ongeveerde 29er doet eigenlijk alles beter en comfortabeler. Op de CX rijden is voor mij continu het gevoel hebben dat je met een fiets op pad bent die nergens echt goed in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DeFeCt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:02:
[...]
wat is trouwens een n+1 aktie :?
Het ideale aantal fietsen om te bezitten is n+1, waarbij n het huidige aantal fietsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

n is het aantal fietsen wat je hebt. +1 ;)

While the minimum number of bikes one should own is three, the correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner.

Je hebt tegenwoordig toch ook hydraulische (schijf)remmen voor op de crosser?

[ Voor 11% gewijzigd door DjVe op 14-10-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

StevenK schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:12:
[...]

Het ideale aantal fietsen om te bezitten is n+1, waarbij n het huidige aantal fietsen is.
Ah dat klinkt eigenlijk best bekend :P ,helaas is de formule bij mij iets uitgebreider en is de factor beschikbare ruimte op de een of andere manier altijd verantwoordelijk voor dezelfde uitkomst ;(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DeFeCt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:17:
[...]

Ah dat klinkt eigenlijk best bekend :P ,helaas is de formule bij mij iets uitgebreider en is de factor beschikbare ruimte op de een of andere manier altijd verantwoordelijk voor dezelfde uitkomst ;(
Dan pas je de formule verkeerd toe. Het is een vergelijking waarin je alle andere parameters op moet lossen, maar n een gegeven is. De beschikbare ruimte is dus een functie van n: a(n)=n*0,5m2

Door eenzelfde soort fout heb ik mijzelf ooit een zekere 10 op een centraal schriftelijk door de neus geboord. Halverwege de vergelijking zag ik een g ten onrechte voor het cijfer 9 aan 8)7

Maar nu stink ik daar niet meer in. Zoals de GoT toertochtgangers hebben gezien 8)

[ Voor 21% gewijzigd door StevenK op 14-10-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43
Een tijd geleden had ik problemen met het diverse malen eraf klappen van mijn nieuwe voorband op een "Mavic ksyrium elite" velg (volledig aluminium met platte spaken). Het was toen onverklaarbaar en ik had geen idee wat ik fout gedaan had. Afgelopen week goed de velg geïnspecteerd en kwam ik erachter dat de felsrand niet goed is/beschadigd is. De binnenband kon daardoor tussen band en velg naar buiten komen wat er uiteindelijk voor zorgde dat de binnenband klapte.

Nu kan ik de velg waarschijnlijk laten repareren of nieuwe kopen. Ikzelf heb een zwarte CAAD9 en wil eigenlijk van de gelegenheid gebruik maken om te kijken naar mooiere velgen voor een redelijke prijs. In mijn geval is het dus een optische keuze ipv een performance keuze. Wel is het belangrijk dat ik er niet op achteruit ga. Maw, minimaal hetzelfde gewicht en stijfheid als mijn "Mavic ksyrium elite".

Iemand suggesties? Budget is ongeveer 250 - 350e. O ja, ik vind 'hoge velgranden' (bij gebruik aan een beter woord) erg mooi en dat is toch wel een 'vereiste'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
StevenK schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:12:
[...]
Remmen op een CX is altijd hopeloos: het vertraagt nauwelijks, het slijt hard. Remmen op de hoods is al helemaal hopeloos en ik pak de remmen daarom altijd in de beugels.
Hmm, ok, dat is goed om te weten.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar wat je nu eigenlijk aan een CX hebt. Mijn ongeveerde 29er doet eigenlijk alles beter en comfortabeler. Op de CX rijden is voor mij continu het gevoel hebben dat je met een fiets op pad bent die nergens echt goed in is.
Maar een ongeveerde 29'er is ongeveer een cyclocrosser alleen de crosser is lichter, remt slechter en ziet er beter uit. Verschillen zitten in de marge dus. Ik ben vooral niet voor een snelle 29'er gegaan omdat het hier rond amsterdam echt kansloos is qua mtb routes. Alles is ook op een crosser te doen. Daarnaast wil ik de komende weken wat rondjes meepakken van de Amsterdamse Crosscompetitie (en ik heb al een mtb trouwens). Maar de allerbelangrijkste reden is gewoon dat ik deze op marktplaats zag staan en het gewoon een goede deal is. In het voorjaar kan al dat Dura Ace spul naar m'n Isaac, is die ook weer een paar honderd gram lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wel (een deel van) de grip van 29-er banden (profiel dus), maar niet de gigantische weerstand die die dikke 45mm (of nog bredere?) banden hebben. Met maximaal 32mm (meen ik als 'officieel' maximum volgens de UCI voor CX banden) kun je op redelijke trajecten een stuk sneller met eenzelfde inspanning.
Remmen is idd gewoon wennen, je moet er in 'bevoltke' gebieden idd even iets anders op anticiperen dan je op een racefiets kunt doen. Afstelling zal slechts minimaal iets uithalen, cantilevers remmen gewoon een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Cantilever is technisch idd inferieur. In de discipline die het meest van remmen vraagt, namelijk MTB, zijn cantilevers al een jaar of 20? geleden vervangen door V-brakes en daarna voor hydraulische schijfremmen.
De enige reden die ik weet waarom ze in CX nog canti's gebruiken is omdat ze erg veel ruimte hebben om modder langs af te voeren en technisch supersimpel in elkaar zitten, dus makkelijk snel te fixen bij schade. Nogal hufterproof dus. En ik denk dat je op een echt CX-parcours niet heel veel remkracht nodig hebt, je relatief smalle banden verliezen toch al snel grip met teveel remkracht. Het lijkt (op tv) met name aan te komen op gooi- en smijtwerk in de bochten en niet op heel hard remmen.

Helaas kun je geen V-brakes monteren zonder ook andere hendels met een grotere slag en ik vraag me af of die bestaan voor op een racestuur (met hoods dus). In de bewoonde wereld moet je gewoon niet heel hard willen fietsen op een CX-fiets denk ik (eigenlijk op geen enkele fiets :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
TheLemon schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:17:

Helaas kun je geen V-brakes monteren zonder ook andere hendels met een grotere slag en ik vraag me af of die bestaan voor op een racestuur (met hoods dus). In de bewoonde wereld moet je gewoon niet heel hard willen fietsen op een CX-fiets denk ik (eigenlijk op geen enkele fiets :P ).
Mini-V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 11:35
Wel grappige cijfers bij de kona ironman:
http://lavamagazine.com/official-2013-kona-bike-count/
oa meest gebruikte merk zadels: ISM (ik had er nog nooit van gehoord), meest gebruikte merk helm: rudy projects.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 20:40
cybermans schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:54:
Wel grappige cijfers bij de kona ironman:
http://lavamagazine.com/official-2013-kona-bike-count/
oa meest gebruikte merk zadels: ISM (ik had er nog nooit van gehoord), meest gebruikte merk helm: rudy projects.
Is in iedergeval een bijzonder zadel om te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.ismseat.com/files/images/time-trial-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Mezelf maar even verwend met wat gereedschap:

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/richard/fiets/tools.jpg

Die schakel is net vervangen door een missing link :9

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft hier allemaal een tacx met multiplayer optie, is dat echt leuk om te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wat een pokkeweer deze week...ik wil fietsen :-( :-( :-( :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DjVe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:33:
Valt toch ook wel mee met voorspellingen voor rest van de week ?
(en ze kunnen toch niet voorspellen, vrijdag dachten ze nog dat het zondag prima weer zou worden)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 14-10-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DjVe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:33:
Morgen en woensdag lekker naar Omnisport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat lijkt mij nou echt niets aan... Ik fiets om lekker buiten te zijn :)

@DDX: True.... Woensdag lijkt het trouwens wel oké te worden. Afgelopen weet 7 dagen gewerkt, dus dan vind ik dat ik deze week wel een keer extra vroeg naar huis mag om een ritje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
DDX schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:38:
[...]

Valt toch ook wel mee met voorspellingen voor rest van de week ?
(en ze kunnen toch niet voorspellen, vrijdag dachten ze nog dat het zondag prima weer zou worden)
Dat is wel waar, helaas moest ik zaterdag competitie tennissen en kon ik dus niet op de fiets van het mooie weer genieten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DjVe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:46:
Ik heb vandaag heel hard getwijfeld om 18.00 om toch naar buiten te gaan, maar dat trainen op de baan heeft ook wat. Lekker met een paar vrienden erheen, morgen dernytraining, dus lekker duurtraining achter de derny.

Als ik ook maar een beetje kan, fiets ik ook buiten. Misschien donderdagmiddag een rondje op de crosser.

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 14-10-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

StevenK schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:49:
[...]

Ik heb vandaag heel hard getwijfeld om 18.00 om toch naar buiten te gaan, maar dat trainen op de baan heeft ook wat. Lekker met een paar vrienden erheen, morgen dernytraining, dus lekker duurtraining achter de derny.
Ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
DjVe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:46:

@DDX: True.... Woensdag lijkt het trouwens wel oké te worden. Afgelopen weet 7 dagen gewerkt, dus dan vind ik dat ik deze week wel een keer extra vroeg naar huis mag om een ritje te doen.
Morgenmiddag is de voorspelling al lekker. Ik ga denk ik morgenmiddag en woensdagochtend maar een ritje doen, lang leve het nieuwe werken :-)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja ik ben echt aangewezen op weekend of avond.
Maar 's avonds wil dan wel echt droog weer hebben omdat je toch wat minder rotzooi op de weg ziet ;)

Of dagje vrij nemen natuurlijk, zoals ik voor donderdag heb gedaan. (hopenlijk dan nog beetje ok weer)

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 14-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
StevenK schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:49:
[...]
Als ik ook maar een beetje kan, fiets ik ook buiten. Misschien donderdagmiddag een rondje op de crosser.
Als je een mooi cross rondje weet tussen Arnhem en Ede in hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrAngry schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:02:
[...]

Als je een mooi cross rondje weet tussen Arnhem en Ede in hou ik me aanbevolen.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=hjoghspndedsgbcl deze rijdt onze vereniging elke zondagochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Thanks, die is echt super. Komt langs het huis van familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrAngry schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:35:
Thanks, die is echt super. Komt langs het huis van familie.
Start en finish voor de deur van m'n kantoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Ik ben van plan om in voorjaar 2014 een 300+ (km) rit te gaan doen (waarschijnlijk vanaf Eindhoven) Zijn er nog dingen waar ik op moet letten. Ik heb al wel vaker 200+ gedaan, 230 is het langste, maar dat waren georganiseerde tochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dan zou ik beginnen met gewoon eens keertje zelf rondje van 200 en daarna van 250 te maken ?
En vroeg vertrekken zodat je niet erg laat thuiskomt (in het donker)
Daarnaast is het handig om niet op een zondag zo'n rondje te gaan fietsen zodat bakkers ed gewoon open zijn.

Ik heb dit jaar voor het eerst 250km gereden en behalve dat je wat langer onderweg bent dan 200km merkte ik weinig verschil.
Volgend jaar wil ik rondje Ijselmeer gaan doen.

Grootste probleem vind ik altijd plek vinden waar je bidon kan bijvullen.
Soms kom je op grote stukken helemaal niets tegen.
(en veel tankstations zijn tegenwoordig onbemand)

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 15-10-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
DDX schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:42:
Grootste probleem vind ik altijd plek vinden waar je bidon kan bijvullen.
Eerste wat me te binnen schiet zijn hotels, altijd open in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hotels, snackbarren en (weg)restaurants zijn het makkelijkste, maar letterlijk niemand in nederland vind het erg als je vraagt of je je bidons even onder de tuinslang mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Conditioneel gezien komt het wel goed, het gaat me puur om de praktische zaken. Niet op een zondag gaan is inderdaad een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Let ook even op dat je fiets echt helemaal goed staat afgesteld en/of dat je een escape plan hebt. Ik heb van de zomer in de laatste 60km van een 300km rondje Ijsselmeer m'n achillespees helemaal aan puin getrapt omdat (achteraf gezien) m'n zadel een paar mm te hoog stond en ik te trots was om af te stappen en de trein te pakken toen het na 240km wat begon te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Qua fiets en afstelling daarvan zit het wel goed, heb inmiddels 6k km's gemaakt op het beestje waaronder de Trois Ballons dit jaar. (230km en 4300hm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Misschien een klein slotje zodat je je fiets vast kan zetten en ff een supermarkt oid binnen kan wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Voor een rit van 300km zou ik kiezen voor twee etappes met daartussenin een fraaie lunch bij één of ander restaurant waarbij je de fiets in het zicht kunt zetten. Geen gedoe met slotjes dus. Overigens knip je die kleine fietsslotjes met een nagelschaartje door. Eten voor de ochtend- en middagetappe kun je gewoon meenemen lijkt mij, behoudens misschien het drinken. In ieder geval tijdens de lunch kun je bidons vullen. Daarnaast misschien één stop in de ochtendetappe en één stop in de middagetappe om te vullen. Niet zo spannend allemaal. Lukt op een zondag ook nog wel.

Als je al een keer 230 gedaan hebt is 300 niet heel erg veel meer. Dat is nog iets meer dan twee uur extra.

De grootste uitdaging lijkt mij om dit soort mooie plannen voor een mooie zomerdag in 2014 die op een regenachtige oktoberdag in 2013 gesmeed worden ook daadwerkelijk waar te maken.

Wordt het een rit in lijn eigenlijk? In dat geval zou ik vooral op de wind letten. 12 uur lang tegen de wind in is geen sinecure.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 15-10-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
argro schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:15:
Voor een rit van 300km zou ik kiezen voor twee etappes met daartussenin een fraaie lunch bij één of ander restaurant waarbij je de fiets in het zicht kunt zetten. Geen gedoe met slotjes dus. Overigens knip je die kleine fietsslotjes met een nagelschaartje door. Eten voor de ochtend- en middagetappe kun je gewoon meenemen lijkt mij, behoudens misschien het drinken. In ieder geval tijdens de lunch kun je bidons vullen. Daarnaast misschien één stop in de ochtendetappe en één stop in de middagetappe om te vullen. Niet zo spannend allemaal. Lukt op een zondag ook nog wel.

Als je al een keer 230 gedaan hebt is 300 niet heel erg veel meer. Dat is nog iets meer dan twee uur extra.

De grootste uitdaging lijkt mij om dit soort mooie plannen voor een mooie zomerdag in 2014 die op een regenachtige oktoberdag in 2013 gesmeed worden ook daadwerkelijk waar te maken.

Wordt het een rit in lijn eigenlijk? In dat geval zou ik vooral op de wind letten. 12 uur lang tegen de wind in is geen sinecure.
Ik heb dit jaar een rit van 292,5km gedaan, rond het IJsselmeer. Op zondag. Wind tegen was helaas onvermijdelijk, en dat heeft mij aan het einde ook wel extra kracht gekost.

Qua bevoorrading had ik een camelback met 3 liter water en iets van 8 snelle jelles en 8 mueslirepen mee. Drinken aangevuld met sportdrank bij 2 tankstations onderweg, en aan het einde nog een snicker gekocht voor de broodnodige calorieen.

Ik was uiteindelijk iets van 11.5 uur onderweg, niet heel erg spannend dus. Voor mij staat daarom als volgende ultra endurance doel een rit van 400km op de planning op 1 dag :) ik hoop binnen de 17 uur terug te zijn (27 per uur, plus 2 uur pauze, bandenwissel etc.). Als het nou nog even een weekend een beetje fatsoenlijk weer wordt kan dat dit jaar nog!

[ Voor 3% gewijzigd door MMUilwijk op 15-10-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
MMUilwijk schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:33:

Ik was uiteindelijk iets van 11.5 uur onderweg, niet heel erg spannend dus.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:56:
Hotels, snackbarren en (weg)restaurants zijn het makkelijkste, maar letterlijk niemand in nederland vind het erg als je vraagt of je je bidons even onder de tuinslang mag houden.
Alle 3 leuke opties, alleen kom ik die meestal niet tegen.
Als ik bijvoorbeeld rondje markermeer fiets, is het merendeel door gebied waar je heel weinig bebouwing ziet. (en dat zal met rondje ijselmeer net zo zijn)

Heeft er denk ook mee te maken dat ik meestal gewoon op goed geluk ga fietsen en dus vantevoren niet weet wanneer ik iets tegen ga komen.
Routes die ik wat vaker fiets heb ik vaste punten waar ik kan bijvullen. (tankstation met wc/kraantje buiten, pwn waterpunt/bezoekerscentrums)

Aanbellen bij willekeurig huis kan natuurlijk ook, maar doe ik uiteindelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Dit jaar nog een rondje Zuiderzee gefietst, en echt geen probleem hoor om ergens een restaurant te vinden om cola'tje te drinken en de bidons bij te vullen. Elke plaats op de kaart waar je langs fietst is sowieso wel iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik ga het sowieso niet alleen doen, dus even snel wat kopen in een supermarkt kan wel zonder slotje. Het gaat ook one-way tocht worden maar een rondje, bijvoorbeeld zoiets:

http://goo.gl/maps/Aj9Gf

[ Voor 6% gewijzigd door Mex op 15-10-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DDX schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Alle 3 leuke opties, alleen kom ik die meestal niet tegen.
Als ik bijvoorbeeld rondje markermeer fiets, is het merendeel door gebied waar je heel weinig bebouwing ziet. (en dat zal met rondje ijselmeer net zo zijn)
Ik weet niet hoe jij je rondjes Markermeer fietst, maar tussen Amsterdam en Hoorn kon je gewoon veel horeca tegen op de dijk (danwel met 3 minuten omfietsen zoals in Edam/Volendam, dan wel direct langs de route). Dan vanaf Hoorn heb je idd wat minder, maar wederom bij Enkhuizen 3 minuten van de route af en je zit in de haven, dan heb je halverwege de dijk naar Lelystad een restaurant. Dan 15 km later Bataviastad met veel horeca, even later Lelystad-haven met een restaurant, dan kan je bij zuidersluis vullen, dan eventueel bij dat friettentje wat daar altijd langs de dijk staat (nooit gedaan), dan bij marina muiderzand en daarna kom je door centrum Muiden. Het is een wat bewust overdreven uitleg, maar er is letterlijk geen stuk van langer dan 15km zonder horeca of buitenkraan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Eerste deel fiets ik door de polder richting Hoorn/Enkhuizen en dan kom ik erg weinig tegen. (maar dan ook niet nodig omdat ik dan nog vol zit vanaf huis)
Eerste pitstop heb ik dan ook gedaan na de dijk bij Bataviastad.
Daarna idd ergens rond sluizen waar een bezoekerscentrum zit.
En dan in Muiden waar een openbaar toilet zit met kraantje.

Komt idd meestal wel goed, maar als je echt door polder of duinen aan het fietsen bent kom ik akelig weinig tegen.
Je kan idd door dorpjes gaan maar meestal probeer ik die juist te ontwijken omdat je dan ook vaak stoplichten etc tegenkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zo, net toch maar even de Shiv een rondje door de regen gereden. Mijn hoofdpijn is weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
StevenK schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:11:
Zo, net toch maar even de Shiv een rondje door de regen gereden. Mijn hoofdpijn is weer weg.
Kudos. Ik durfde het vanmiddag niet aan, dus heb maar weer een Tacx sessie afgewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verkeerde topic, maar toch. Gisteren deze afgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/04E8D05A-786B-4696-94F8-CC4F75A4ABAD-9575-00000F324F042F63_zps84345dff.jpg

Helaas waren ze pas klaar toen ik van de baan afkwam, dus moest ik op m'n oude schaatsen de training afwerken. Maar goed, vanaf nu dus op deze.

De baan is dus weer open, ben tot nu toe 2x geweest. Planning is 2x per week. Ging gisteren al best lekker.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gisteren mijn nieuwe helm binnen gekregen. Het is de Mavic Plasma geworden

Foto1
Foto2

Zit stukken beter dan de Bell die ik hiervoor had en is daarnaast ook zeer mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:06:
Verkeerde topic, maar toch. Gisteren deze afgehaald.

[afbeelding]

Helaas waren ze pas klaar toen ik van de baan afkwam, dus moest ik op m'n oude schaatsen de training afwerken. Maar goed, vanaf nu dus op deze.

De baan is dus weer open, ben tot nu toe 2x geweest. Planning is 2x per week. Ging gisteren al best lekker.
Nice! Ik heb morgen mijn tweede les. Ondanks mijn Friesche roots moest ik tot twee jaar geleden niets van schaatsen hebben. Toen er twee jaar geleden weer eens natuurijs lag toch een paar noren gekocht (Viking Mid uit mijn hoofd) en wel enigszins de smaak te pakken gekregen. Nu probeer ik iets te doen aan het complete gebrek aan techniek. Zo'n paar fraaie schaatsen als dat jij daar hebt staan ook wel op het verlanglijstje, meer om de looks en uitstraling dan vanwege een match met mijn kunde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
We gaan wel erg off-topic, maar bij gebrek aan schaatstopic moet 't maar. Bovendien zijn schaatsers eigenlijk altijd wielrenners

Leuk! Viking Marathon Mid is waar ik tot gisteren ook op schaatste. Op zichzelf prima schaatsen, maar niet meer van deze tijd. De schoenen zijn zo slap als wat. Moderne schoenen zijn zo stijf als een plank, 't zijn net skischoenen. Ben heel benieuwd hoe dat rijdt. Heb je er wel een klapmechaniek opzitten trouwens?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
yeehaw schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:46:
Ik wil deze gaan aanschaffen maar kan niet echt een winkel vinden waar deze te verkrijgen is op amazon.com na. En ik verwacht dat via amazon.com behoorlijk wat invoerrechten bij de prijs zullen komen.

Dus als je een adresje weet dan kan deze kopen en een kleine review doen :P

Edit: Net toch nog gevonden bij wielerland.nl/shop. Voor een €454,90 met mat, tacx band en riser ring.

Nu nog een suunto movestick en ik kan trainerroad'en 8)
Uiteindelijk de Kinetic Road Machine niet binnen kunnen krijgen, na 3 weken levertijd heb ik het opgegeven en nu een Tacx Satori binnen. Wel heel veel spijt van, want het ding maakt een enorme herrie waardoor het niet echt geschikt is voor een toekomstig appartementje in Amsterdam.. Iemand nog tips om de herrie te verminderen? Ik heb al een mat en een tacx band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:00:
We gaan wel erg off-topic, maar bij gebrek aan schaatstopic moet 't maar. Bovendien zijn schaatsers eigenlijk altijd wielrenners

Leuk! Viking Marathon Mid is waar ik tot gisteren ook op schaatste. Op zichzelf prima schaatsen, maar niet meer van deze tijd. De schoenen zijn zo slap als wat. Moderne schoenen zijn zo stijf als een plank, 't zijn net skischoenen. Ben heel benieuwd hoe dat rijdt. Heb je er wel een klapmechaniek opzitten trouwens?
Nee, ik rijd zonder klapmechaniek. Zoals gezegd heb ik recent het schaatsen een tweede kans gegeven. Die tweede kans was mij toen niet veel meer dan 200 euro waard. Als de lessen mij nu tot een zodanig niveau brengen dat ik denk dat klapschaatsen daarbij aansluiten, dan gaan die er deze winter nog wel komen. Ik begrijp dat het een soort must is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

yeehaw schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:05:
[...]
Uiteindelijk de Kinetic Road Machine niet binnen kunnen krijgen, na 3 weken levertijd heb ik het opgegeven en nu een Tacx Satori binnen. Wel heel veel spijt van, want het ding maakt een enorme herrie waardoor het niet echt geschikt is voor een toekomstig appartementje in Amsterdam.. Iemand nog tips om de herrie te verminderen? Ik heb al een mat en een tacx band.
Wasmachinedempers:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/8710/7992080.jpg
voor €5,- te koop bij Praxis e.d., reduceren het resonantiegeluid dat doordringt tot je vloer en dus je hele huis tot vrijwel 0. Het zoemgeluid dat overblijft in de kamer zelf dringt nauwelijks door tot in andere kamers. Bij mij klinkt het nog zachter dan een stofzuiger of een haarföhn en dus prima geschikt om tot laat 's avonds gewoon te Tacxen met slapende kindjes in huis.
Je moet alleen aan de voorkant ff 3cm hoogte compenseren, of accepteren dat je dieper in een tijdrithouding zit dan je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Afbeeldingslocatie: http://www.cycleops.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/Climbing_Riser_B_50e5acff33664_370x370.jpg

geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:33:
Als het nou nog even een weekend een beetje fatsoenlijk weer wordt kan dat dit jaar nog!
Ik zou dit jaar ook nog graag een 250km+ rit maken, maar dan moet het weer inderdaad wel meezitten.
Het wordt geen rondje dan, maar een enkele reis van omgeving Rotterdam naar het oosten van Groningen.

Het langst dat ik nu ooit op een dag heb gefietst is 175km (door Limburg en Ardennen), dus 250km door de vlakke polder zou niet al te veel problemen op moeten leveren schat ik zo, als ik rustig in D1 ga toeren. Tenzij het noordoosten wind is natuurlijk, want dan sla ik liever even over :P

Ik zat ongeveer aan deze route te denken: http://connect.garmin.com/course/4884672
Met name voor het stuk vanaf Lelystad houd ik me aanbevolen voor aanbevelingen, commentaar en verbeteringen, want dat stukje heb ik ook maar een beetje op gevoel in Garmin Connect zitten tekenen. Uitgangspunt is liever een makkelijke route die wat langer is, dan de kortste weg via duizend bochtjes en fietsknooppunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat heb je niet gek gedaan hoor. Ik zou misschien zelf voor Meppel naar het noorden afbuigen en dan Nijeveen, Havelte, Uffelte en dan het Dwingelderveld dwars oversteken richting Beilen of Westerbork. Maar dat is marginaal en vooral omdat ik zo'n hekel heb aan Meppel.

Je kan trouwens gelijk na de Ketelbrug naar rechts langs het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
TheLemon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Wasmachinedempers:
[afbeelding]
voor €5,- te koop bij Praxis e.d., reduceren het resonantiegeluid dat doordringt tot je vloer en dus je hele huis tot vrijwel 0. Het zoemgeluid dat overblijft in de kamer zelf dringt nauwelijks door tot in andere kamers. Bij mij klinkt het nog zachter dan een stofzuiger of een haarföhn en dus prima geschikt om tot laat 's avonds gewoon te Tacxen met slapende kindjes in huis.
Je moet alleen aan de voorkant ff 3cm hoogte compenseren, of accepteren dat je dieper in een tijdrithouding zit dan je gewend bent.
Bedankt voor de tip! Ik ga het vanavond proberen _/-\o_
Ik heb al de normale tacx voorwiel steun. Dus als ik daar ook van die wasmachinedempers onder doe dan wordt het aan twee kanten 3cm hoger, dus dat zou dan denk ik opgelost zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door yeehaw op 16-10-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 19:03
Ik wil een apart achterwiel voor Tacxgebruik zodat ik alleen maar simpelweg m'n achterwiel hoef te wisselen. Ik heb al op marktplaats gekeken voor een tweedehands achterwiel en cassette, maar heel veel is daar niet te vinden, in elk geval niet in de buurt.

Goedkoopste nieuwe achterwiel dat ik tot nu gevonden heb is bij Decathlon voor 40 euro. Daar moet dan nog een cassette en een trainer band bij. Ik ga waarschijnlijk voor de trainer band van de Decathlon, volgens mij is die prima. Wat betreft cassette, mijn fiets is Ultegra afgemonteerd, volgens mij moet ik dan voor een Tacx achterwiel prima uit de voeten moeten kunnen met een 10 speed Tiagra cassette.

Ik wil nog naar de fietsenmakers hier in de buurt gaan, misschien dat die nog wel een tweedehands wiel hebben liggen.

Hebben jullie verder nog tips?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

argro schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:09:
[...]
Nee, ik rijd zonder klapmechaniek. Zoals gezegd heb ik recent het schaatsen een tweede kans gegeven. Die tweede kans was mij toen niet veel meer dan 200 euro waard. Als de lessen mij nu tot een zodanig niveau brengen dat ik denk dat klapschaatsen daarbij aansluiten, dan gaan die er deze winter nog wel komen. Ik begrijp dat het een soort must is?
Zeker geen must, maar je gaat er wel (makkelijker) sneller mee. Wanneer je nog aan het lessen bent en nog niet zo'n goede techniek hebt, zou ik er nog niet aan beginnen. Met vaste schaatsen wordt een 'verkeerde' techniek namelijk wat harder afgestraft.

*Tsjilp heeft de schaatsen ook weer uit het vet*

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 03-10 22:31
Ook hier komen de schaatsen weer uit het vet :) Ga ook net als argo wat lessen nemen want mijn schaatstechniek is ook zwaar beroerd (continu naar buitenstaande schaatsen vanwege zwakke enkels). Maar de ijsbaan hier is al geopend dus dat moet goedkomen :)

Overigens is de tik in mijn fiets bij het aanzetten weer terug. Alleen bij het linkerpedaal. Vermoed toch het kranklager want alles is nu nagekeken en ingevet en het gaat maar niet weg. Wordt dus een bezoek aan de LBS om het eens open te maken en te fixen :(

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:14

vliegnerd

Nintendo fan.

Antaresje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:48:

Goedkoopste nieuwe achterwiel dat ik tot nu gevonden heb is bij Decathlon voor 40 euro. Daar moet dan nog een cassette en een trainer band bij.
En velglint.
En binnenband.

Misschien overbodig, maar als je het niet hebt liggen zul je het ook moeten aanschaffen...

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 19:03
vliegnerd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

En velglint.
En binnenband.

Misschien overbodig, maar als je het niet hebt liggen zul je het ook moeten aanschaffen...
Voor een binnenbandje heb ik nog een oud geplakt exemplaar liggen, als die gaat dan gaat ie. Velglint was ik pas achter gekomen als ik dat binnenbandje op de velg zou gaan leggen, dus bedankt voor de reminder!

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Het wordt nu echt tijd voor verlichting, laatste half uur zonder lampjes in het donker rijden door drukke straten is niet fijn. http://app.strava.com/activities/89435350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MMUilwijk schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:59:
Het wordt nu echt tijd voor verlichting, laatste half uur zonder lampjes in het donker rijden door drukke straten is niet fijn. http://app.strava.com/activities/89435350
Toch een leuke rit voor een donderdagavond in oktober. Tegen de tijd dat ik klaar ben met werken is het al lang en breed donker. Overigens vermoed ik dat je 'bpm' bedoelt, en niet 'bmp', ervan uitgaande dat het over het over het aantal hartslagen per minuut (beats per minute) gaat.

Een paar paar maanden zonder fiets (oktober tot ongeveer maart) vind ik trouwens ook altijd wel lekker. Ik merk op een gegeven moment toch dat ik een beetje fiets-moe ga worden. De motivatie is dan gewoonweg verdwenen. Na in de winter dan zo nu en dan hardgelopen te hebben (wat toch een stuk minder leuk is dan fietsen) is de accu in maart altijd weer helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
argro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:27:
[...]
Toch een leuke rit voor een donderdagavond in oktober. Tegen de tijd dat ik klaar ben met werken is het al lang en breed donker. Overigens vermoed ik dat je 'bpm' bedoelt, en niet 'bmp', ervan uitgaande dat het over het over het aantal hartslagen per minuut (beats per minute) gaat.

Een paar paar maanden zonder fiets (oktober tot ongeveer maart) vind ik trouwens ook altijd wel lekker. Ik merk op een gegeven moment toch dat ik een beetje fiets-moe ga worden. De motivatie is dan gewoonweg verdwenen. Na in de winter dan zo nu en dan hardgelopen te hebben (wat toch een stuk minder leuk is dan fietsen) is de accu in maart altijd weer helemaal vol.
I stand corrected ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

argro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:27:
[...]
Zo werkt het bij mij ook, alleen kriebelt het bij mij in februari alweer en vind ik het lekker om in april/mei, wanneer de meeste mooiweerfietsers eens opstappen, al een goede basisvorm te hebben, zodat ik tegen die tijd kan knallen met hoge hartslag.
In het koude/natte seizoen mtb ik vaak, dat is toch iets heel anders dan wielrennen en tegen dat het maart is ofzo, hang ik die weer een paar maandjes weg. Hardlopen zal ook wel werken, maar dat vinden mijn knieën helaas niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
kwam vanmorgen de infinity seat tegen op kickstarter. Lijkt mij wel een nuttig iets, maar twijfel best wel over de werking
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/001/194/991/9a750eef84bdf6e0a67b7cbe6e9896a1_large.jpg?1381880042

http://www.kickstarter.co...ionizing-the-bicycle-seat

iemand ervaring met iets soortgelijks?

[ Voor 10% gewijzigd door cybermans op 17-10-2013 09:57 . Reden: link fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybermans schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:18:
kwam vanmorgen de infinity seat tegen op kickstarter. Lijkt mij wel een nuttig iets, maar twijfel best wel over de werking
[afbeelding]

http://www.kickstarter.co...eel?ref=recently_launched

Denk dat je deze bedoelt:

Zelf nog nooit geprobeerd trouwens.

Sta nu op het punt een fiets te kopen, maar kan de knoop niet doorhakken. Twijfel tussen een Gios met 10-speed Centaur Carbon groep (http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr) en een Giant Defy 1 uit 2012 met 105-groep (€650). De Gios is bijna €100 goedkoper, dichterbij en vind ik veel gaver / mooier, maar toch lijkt de Defy de logischere keuze. Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
ja link was uit verkeerd tabblad. Had dat ebike ding even bekeken. Idee is leuk, maar heb er zelf nul use voor (ebike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Dat zadel ziet er op het eerste zicht niet slecht uit eigenlijk. De vraag is altijd hoe het het er vanaf brengt op langere duur. Zo is een gel-zadel ook comfortabeler, maar daar wil je ook geen 3 uur aan een stuk op zitten vanwege bloedafsnijding enzo.
Als het zadel goed is afgesteld, en je op de juiste plaatsen wordt ondersteund (en geen toiletgevoel hebt door dat gat in het midden), waarom niet zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
cybermans schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:18:
[afbeelding]

Ik heb altijd begrepen dat het de bedoeling is om op de zitbotjes te zitten. Daar zit bij dit zadel een gat. Je zit op de rand. Dat lijk mij niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat een wind stond er vandaag, maar had dagje vrij en me voorgenomen om te gaan fietsen.
Dus ook maar gedaan, maar op het eind zat er niet echt snelheid meer in ;)

http://www.strava.com/activities/89616296

Met dank aan de wind nog wel ff kom gepakt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 17-10-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou die wind, het is hier al 2 middagen prima weer maar beide had ik verplichtingen. :(
Werkt erg verslavend dat fietsen, hopelijk is zaterdag of zondag nog een beetje weer want dan kan ik pas weer.

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 9 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.