Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wielrennen is inderdaad een hobby waar veel geld in kan gaan zitten. De nieuwe fietscomputer is nog niet gekocht, of ik struin het internet al weer af naar de volgende upgrade in de vorm van een nieuwe groep, zadelpen of stuur. Hetzelfde geldt voor kleding, je begint met één korte broek en één shirtje en je eindigt met een halve kledingkast vol met broekjes, lang kort, dik of dun, shirtjes met kort en lange mauwen, gevoerd en ongevoerd, diverse handschoenen, meerdere soorten overschoenen, diverse soorten jasjes, sokken voor warm en koud weer en diverse thermosshirtjes. Met gereedschap gaat het precies zo. Je begint met één multitool en eindigt met een halve werkplaats met alle soorten tools en een montagestandaard. Maar ach, voor mij is het allemaal onderdeel van de hobby, dus zo erg is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 08-10-2013 14:37 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Het is nou eenmaal belangrijk dat je in de winter goed warm blijft. Koude knieën is ook heel erg slecht voor je lichaam als je fietst. Maar het hoeft allemaal lang niet zo duurt te zijn als hierboven in de lijst.

Een aanrader is ook kleding, arm en beenstukken etc. bij de Lidl of Aldi weg te halen. Werkt prima en kost hooguit een derde van de lijst hierboven. Daarnaast hebben veel mensen al wel dingen als gereedschap, bidonnen bidonhouders (danwel misschien niet de mooisten)...

In iedere hobby kan veel geld zitten, maar bij wielrennen hoeft het echt niet zo extreem te zijn. Als je eenmaal een fiets hebt, zul je bij reparaties geld kwijt zijn, na slijtage en datzelfde geld voor de kleding. Voor de rest hoef je in 15 jaar geen kosten te hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Bierdopje120 op 08-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:14

vliegnerd

Nintendo fan.

Pelle schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:30:
Als ik nu € 1000 uit te geven had voor een complete set, dan zou ik zoiets doen:
- fiets 2e hands, 105 of vergelijkbare groep, € 500
- broek € 80
- ondershirt € 30
- shirt € 40
- schoenen (moeten goed zitten, dus mogelijk ben je -net als ik- veel kwijt om goed passende te vinden) € 120
- arm/beenstukken € 50
- winterjas € 100
- onderhoud (kettingsmeer, schoonmaakspullen, gereedschap e.d.) € 60
- verlichting € 20
Helm € 80 nog vergeten denk ik. Ook op de helm zou ik niet bezuinigen. Ik wilde voor een 30 euro exemplaar gaan, maar alleen een "dure" was confortabel genoeg. Uiteindelijk erg blij met een helm met luchtgaten enzo.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
BreadFan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
Gisteren na het eten meteen op de fiets gestapt om voor het donker nog even een rondje te doen. Na 6 km zat er een klimmetje (iets meer dan vals plat) in van een kilometer. Boven aangekomen kwam het eten er bijna weer uit :X Toch iets te enthousiast begonnen zo kort na het eten.
Te kort na het eten fietsen is inderdaad niet zo prettig. Ik ga heel misschien straks voor het eten nog even een ronde fietsen, aangezien het er voor de rest van de week maar slecht uitziet.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:32

Pelle

🚴‍♂️

vliegnerd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:14:
Helm € 80 nog vergeten denk ik. Ook op de helm zou ik niet bezuinigen. Ik wilde voor een 30 euro exemplaar gaan, maar alleen een "dure" was confortabel genoeg. Uiteindelijk erg blij met een helm met luchtgaten enzo.
Oh ja, helm ook nog :)
In dat opzicht kun je ook volstaan met een 30 euro helm; als 'ie maar lekker zit. Veilig zijn ze allemaal, daar zit weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gereedschap is nooit een verkeerde investering als je ziet wat LBS rekenen aan kosten...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maar je moet er ook handig genoeg voor zijn. En dat brengt mij op mijn volgende vraag: ik ben niet bijzonder handig, en voor mijn gewone fiets moet ik al snel naar de fietsenmaker toe om iets gerepareerd te krijgen? Hoe is dat bij een racefiets? Ik heb het idee dat het daar wel gemakkelijker kan omdat de onderdelen "bloot" op de fiets zitten.

Wat repareren jullie zelf en waar hebben jullie de professional voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:48
BreadFan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
Gisteren na het eten meteen op de fiets gestapt om voor het donker nog even een rondje te doen. Na 6 km zat er een klimmetje (iets meer dan vals plat) in van een kilometer. Boven aangekomen kwam het eten er bijna weer uit :X Toch iets te enthousiast begonnen zo kort na het eten.
Dat is mij dus ook al eens overkomen. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03
Ik ben begonnen met het zelf afstellen van de derailleurs op mijn fiets, door de PDFs met uitleg te downloaden van de Shimano site. Ieder onderdeel heeft netjes een PDF met zelfs een lijstje van symptomen en wat je daaraan kunt doen, erg goed zelf te doen dus.

Ik heb verder gelukkig nog nooit wat hoeven doen aan mijn eigen fiets. Voor anderen haal ik de casette eraf en dergelijke. Met PDFs, gezond verstand, geduld (!) en de juiste tools, kom je een eind. Als je een tool koopt, koop dan wel meteen een goede, dat maakt een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
Er zijn ook een boel filmpjes te vinden op youtube over hoe je dingen moet afstellen, monteren, noem maar op.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Antaresje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:47:
Er zijn ook een boel filmpjes te vinden op youtube over hoe je dingen moet afstellen, monteren, noem maar op.
Daar had ik inderdaad al even naar gekeken :) Ik heb alleen het probleem dat ik niet erg handig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 17:28
wezep schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:15:
[...]

Dus je hebt een paar proefritten gemaakt bij een locale fietsenmaker (LFM).
Vervolgens voor de prijs een fiets bij 12gobiking gekocht.
Later heb je nog voor 16 euro besteedt bij de LFM.

Klopt dat? Op deze manier zullen er weinig LFM's overblijven.....
Nee, dat zou niet heel eerlijk zijn. De LFM deed zijn racefietsen de deur uit (hij had er al niet veel), hij ging meer op stadsfietsen focussen. Derhalve waren zijn aanbiedingen voor de racefietsen erg goed. Helaas waren degenen in mijn prijsklasse niet mijn maat, en degenen die wel mijn maat waren, daarvan was 1tje een Batavus Tiagra (iets van 700) en de ander een Gazelle (full carb. ultegra) voor 2000,-. De een vond ik niet goed genoeg, de andere te duur.

Bovendien zit 12gobiking hier niet zover vandaan, dus ik kon er met de bus naar toe, en fietsend naar huis :) . Voor mij een soort LFM dus ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Antaresje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:47:
Leuke hint naar misschien een nieuw interessant onderwerp: weten jullie goede (youtube)kanalen/websites waar je veel kunt lezen over onderhoud/reparatie van een racefiets?

- http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/
- Youtube Performance Bicycle Channel

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 08-10-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
RoD schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:50:
[...]

Daar had ik inderdaad al even naar gekeken :) Ik heb alleen het probleem dat ik niet erg handig ben.
Het is ook maar net hoe leuk je het vindt en hoe veel tijd je er voor hebt. Als je het niet leuk vindt, niet handig bent, weinig tijd hebt en geld niet echt een issue is, dan zou ik de fiets lekker wegbrengen voor onderhoud. Vind je klussen leuk en heb je er tijd voor, dan is eigenlijk alles goed te doen, mits je de goede gereedschappen hebt (investering) en ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
Mijn favo channel: YouTube: Global Cycling Network

Naast de how to filmpjes zijn de andere onderwerpen ook erg vermakelijk en leuk gedaan. Is opgezet door Google trouwens (YouTube original content)

Ik ben trouwens geen "klusser" in de zin dat ik eens lekker een zaterdagochtend ga behangen, maar met de filmpjes op YouTube is het eigenlijk best makkelijk en leuk om kleine dingetjes aan de racefiets te doen. Vooral versnellingen kunnen fijnstellen is handig om te leren, het is irritant als je daarvoor naar de fietsenmaker moet. Als je weet hoe je aan de inline adjusters moet draaien kan het gewoon fietsend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Vandaag eindelijk weer kunnen fietsen! Ik heb twee weken last van mijn knie gehad, waardoor ik het mooie weer van de afgelopen tijd aan mij voorbij moest laten gaan. Gelukkig de (voorlopig) laatste mooie dag toch nog even kunnen rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Zo, m'n garantieframe en m'n nieuwe yoeleo wielen zijn binnen:
Venge

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
Fijn, dat nieuwe werken. Mooi weer, en een van de laatste keren dat het nog lang genoeg licht is resulteert in een lekker door de weeks rondje. De wind is wel weer echt terug ;)

http://app.strava.com/activities/87775981

Dat wordt wel afzien in de donkere maanden, alleen in het weekend buiten rijden :/

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

StevenK schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:55:
[afbeelding]
Full Pursuit lijkt 't wel!

Afbeeldingslocatie: http://zlogblog.com/wp-content/uploads/2010/08/Picture-44.png

allemaal jalouzie :( ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
[afbeelding]
Wat staat je zadel hoog :o .

Wel retemooie fiets overigens :9~

[ Voor 7% gewijzigd door floriz87 op 08-10-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
floriz87 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:37:
[...]

Wat staat je zadel hoog :o .

Wel retemooie fiets overigens :9~
Moet je eens wachten tot m'n Shiv binnen is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:36
[afbeelding]
Netjes! Heb ook 50mm, mat afgewerkte wielen van Leo. Tot zover bevallen ze goed. Nog geen brakke naaf o.i.d. gehad.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
Tering wat een super mooie fiets!
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd super mooie fiets... viel alleen van mn stoel toen ik de prijs zag.... gesponsord neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:16:
idd super mooie fiets... viel alleen van mn stoel toen ik de prijs zag.... gesponsord neem ik aan ?
8)

Zoals hierboven al staat: fietsen is een hobby, die mag geld kosten. Mijn vrouw zegt als ik twijfel over een aanschaf 'niet zeuren, je werkt er hard genoeg voor'.

Mind you: ik heb dit jaar volgens Strava al bijna 500 uur op de fiets gezeten. Per uur vallen de kosten dus best wel mee. een concert of een voetbalwedstrijd is duurder :)

Overigens bouw ik mijn Shiv op met grotendeel gebruikte onderdelen. Afgezien van de onderdelen die bij de frameset geleverd worden (crank / remmen / cockpit) zijn alleen de shifters nieuw, omdat ik die niet gebruikt kon vinden. derailleurs, (carbon)remhendels, wielen zijn gebruikt. Pics volgen hopelijk later deze week.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 08-10-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:55
Wat is een shiv?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Een tijdritfiets van Specialized, voor diegenen wiens hobby geld mag kosten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
argro schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:55:
[...]
Een tijdritfiets van Specialized, voor diegenen wiens hobby geld mag kosten... ;)
Check.
Afbeeldingslocatie: http://www.conradstoltz.com/wp-content/uploads/2012/03/conrad-stoltz-caveman-specialized-shiv-tt.jpg
Net gehoord dat 'ie morgen bij mijn LBS afgeleverd wordt (yup, goede service, om 21.44 nog info van de LBS over een bestelde fiets).
Zit hier overigens met zere benen. Net eerst 50 km rustig getraind (Heuveltjes in en om Rhenen) @ 32 gemiddeld, daarna 50 km met het kanon van onze wielervereniging getraind met kruissnelheden ruim boven de 40. Uiteindelijk bijna 34 gemiddeld over de hele rit.

[ Voor 37% gewijzigd door StevenK op 08-10-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 21:49
StevenK schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:58:
Zit hier overigens met zere benen. Net eerst 50 km rustig getraind (Heuveltjes in en om Rhenen) @ 32 gemiddeld, daarna 50 km met het kanon van onze wielervereniging getraind met kruissnelheden ruim boven de 40. Uiteindelijk bijna 34 gemiddeld over de hele rit.
Wauw. Dat zijn serieuze gemiddelden. Spierpijn verdiend :-)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MMUilwijk schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:01:
[...]

Wauw. Dat zijn serieuze gemiddelden. Spierpijn verdiend :-)
Tweede keer in drie dagen. Zaterdag ook al 100 km door datzelfde kanon op de pijnbank gelegd, maar toen op de MTB. 27 gemiddeld. Had zondag 100 km op de weg nodig om mijn benen weer een beetje los te rijden.
Morgen ga ik lekker twee blokjes van een half uur op de baan doen met een trapfrequentie van 100+ om de spieren weer wat los te krijgen. Maar eerst de hele dag in de rechtbank zitten bij getuigenverhoren in een strafzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58
Met voorspellingen die ze voor rest van de week doen vanavond nog maar ff rondje gemaakt.
Perfect fietsweer :)
Moet alleen nog ff goede 'schijnwerper' regelen die ik op onverlichte wegen kan gebruiken, iemand nog tips ?

http://www.strava.com/activities/87823873

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Vandaag weer met de BBB schijnwerper gereden. Bevalt mij uitstekend. Niet te zwaar, niet te groot, wordt niet heet. http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop/bbb-highpower.html

Op de site van BBB staat deze echter niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb een fiets gekocht *O*

Het is de Scott Speedster 20 geworden. Bij Belga (Groningen) afgeprijsd van 1200 naar 1000. Was inclusief kleding, helm, fietscomputer, pedalen, etc 1325 euro kwijt. Meer dan ik wilde uitgeven, maarja, als ik eenmaal mooie hardware zie kan ik mezelf niet tegenhouden :9

Ik viel uiteindelijk voor de mooie afwerking van dit model. Had een goedkoper modelletje kunnen nemen, maarja volgens mij heb ik zo wel een mooie combinatie tussen groep (105) en een goed frame met wielen.

Verkoper leek er wel aardig verstand van te hebben. Althans, het kwam allemaal aardig overeen met wat ik zelf al opgezocht had.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.belgafietsen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/3/5335050E-C1B4-4EA1-93EF-3D052295E070_1_1.png

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 08-10-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Net nu het weer gaat omslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09
argro schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:22:
De crux zit hem in de "als het weer het toelaat". Waar de één niet aan fietsen moet denken, trekt de ander een regenjas aan en rijdt een flinke rit. Liet het weer dat toe? De één vindt van wel, de ander van niet. Spinnen is overigens m.i. minder effectief dan dat het lijkt, de beweging doet aan wielrennen denken, voor de rest is het anders. Wielrennen (en zeker een Ad6 fietsen) gaat over duur, spinnen is volledig gericht op interval. Het vervelende is alleen dat een duurtraining op een trainer meer dan verschrikkelijk saai is.
Als het koud is, vind ik het niet erg om te fietsen.
Maar bij regen, is het een ander verhaal. Ook omdat het afvalt dan gladder is, dus de kans op een valpartij is groter.
Ik train nu bij basic fit, hier volg ik virtuele lessen van virtual sport.
Dit heeft twee voordelen:

A: Dit werk motiverend.
B: Bepaalde lessen hebben echt een doel. Bijvoorbeeld om je conditie te verbeten of om je spieren te trainen. De lessen zijn echt afwissend: je speelt veel met de weerstand, staan/zitten e.t.c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DDX schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:03:
Net nu het weer gaat omslaan ;)
Achja, daardoor in ieder geval korting gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffste
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zomer ben ik de trotse eigenaar van een tweedehands racefiets. Omdat ik een beginnend wielrenner ben wilde ik niet veel geld uitgeven. Met een klein budget van €120,00 heb ik het internet afgestruind naar een geschikte racefiets. Uiteindelijk heb ik voor slechts €75,00 een "Jan de Reus" fiets op marktplaats gekocht. Zelf heb ik niet zo veel verstand van fietsen, maar voor €75,00 ziet de fiets er nog erg goed uit.

Ik ben erg benieuwd naar de bouwjaar van deze fiets, maar helaas is het me nog niet gelukt om de fiets te dateren. Op het net heb ik wel wat meer informatie gevonden over Reus fietsen, maar geen informatie over dit model.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeffvansteijn.nl/images/0001.jpg
Mijn fiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Mooi man! Dit soort fietsen kan ik altijd waarderen voor als je begint met fietsen. Ik ben een paar jaar geleden ook op zo'n stalen ros begonnen. Vorig jaar nog eens een paar maten het snot voor de ogen gereden op die fiets, met 52-42 en 14-18 5-speed pignon en schakelen aan de schuine buis.
Mocht je rug het toelaten, zou ik de stuurpen omdraaien, zodat hij meer horizontaal staat, dan zit je aerodynamischer en heeft je bekken een gunstigere stand om hard te trappen.
Wat voor schakel/remgroep zit erop? En wat voor wielen? Dat zegt wel iets over de originele kwaliteitsklasse van de fiets meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 15:20
sapphire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:13:
Vrijdag mijn nieuwe fiets opgehaald, er was geen praten aan dus dan maar genieten van het alles :)

Het is een Giant TCR 0 2013 geworden. Full Shimano Ultegra afgemonteerd :/ . In eht wit, nou vind ik wit toevallig ook de mooiste kleur dus ik ben helemaal O+

[afbeelding]
mijn fiets, klikbaar voor 1500px

Er zitten Shimano PD-r540 pedalen op, zilveren want ik kon natuurlijk niet mijn "oude"zwarte met een kras op die nieuwe fiets zetten...vond mijn vader iig.
Cateye wireless computertje, XLC bidonhouders.

Toen we aankwamen hadden ze net een b-vooraad van Giant opgehaald en een mooie fiets voor vaders bewaard. De fiets was terug gestuurd omdat er een klein krasje op het frame zat, nou die was eruit gepoetst en wij hebben hem niet kunnen vinden. Dus die is thuis gekomen met een Giant Composite 2 2013. Erg mooi carbon frame met Shimano 105 :9

[afbeelding]
Vaders fiets, klikbaar voor 1500px

Al met al even snel 2 fietsen, 4 bidon houders, 2 binnenbanden, 2 fietscomputers, 1 fietspomp, set pedalen (1 set kregen we erbij) en nog wat klein grut voor een mooie prijs kunnen halen :)

Alles ter plekke op maat afgesteld, onderhoud advies, fiets tips, zelfs voeding tips :P. Ik weet niet of reclame maken mag, maar bij Giant-store Oppelaar in Lisse, echt geweldig goed geholpen. Erg kundig en vooral enthousiast personeel!!

Gisteren eerste echte testrit gemaakt, 60km door de duinen, 1 woord: heerlijk!
Wat een verschil, geen zadelpijn, houding zit veel beter (en efficiënter schijnt) en wat rijd dat toch fijn. Ik had er na die 60km nog wel 60 kunnen doen als ik voldoende eten had meegenomen :+
Je hebt een Giant TCR 0 2012. Ik heb hem zelf ook namelijk. Maakt verder niet uit hoor behalve de kleurstelling is er volgens mij nauwelijks wat veranderd. Persoonlijk vond ik dit model ook mooier dan het 2013 model (ik heb iets met witte fietsen). Hoe bevalt de fiets tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:48
RoD schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:02:

Het is de Scott Speedster 20 geworden. Bij Belga (Groningen) afgeprijsd van 1200 naar 1000. Was inclusief kleding, helm, fietscomputer, pedalen, etc 1325 euro kwijt. Meer dan ik wilde uitgeven, maarja, als ik eenmaal mooie hardware zie kan ik mezelf niet tegenhouden :9

Ik viel uiteindelijk voor de mooie afwerking van dit model. Had een goedkoper modelletje kunnen nemen, maarja volgens mij heb ik zo wel een mooie combinatie tussen groep (105) en een goed frame met wielen.

Verkoper leek er wel aardig verstand van te hebben. Althans, het kwam allemaal aardig overeen met wat ik zelf al opgezocht had.

Deze dus:
[afbeelding]
Mooie fiets! Wat voor wielset zit erop? Scott eigen merk? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LuPo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:58:
[...]

Mooie fiets! Wat voor wielset zit erop? Scott eigen merk? :P
Goeie vraag :$

Dit zegt de specs: Syncros Race 28 Aero Profile

Of dat goed is weet ik niet. Op dit onderwerp heb ik me eigenlijk laten overtuigen door de verkoper. Alternatief was iets van Bulls, die kwamen sowieso al minder uit de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Volgens mij zijn dat wielen die alleen op Scott-fietsen geleverd worden. Syncros maakt zo te zien wel meer wielen, maar in hun lineup is het door jouw genoemde model niet te vinden:

http://www.syncros.com/sy...14/WheelsRoadWheels_2014/

Syncros is onderdeel van de Scott Group, net zoals Bontrager van Trek is.

[ Voor 69% gewijzigd door Devster op 09-10-2013 11:35 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
RoD schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:02:

Deze dus:
[afbeelding]
Mooie fiets, veel plezier ermee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
argro schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:55:
[...]
Bij zulke bedragen spreek je ook niet echt meer van een hobby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
StevenK schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:58:
[...]

Check.
[afbeelding]
Net gehoord dat 'ie morgen bij mijn LBS afgeleverd wordt (yup, goede service, om 21.44 nog info van de LBS over een bestelde fiets).
In hoeverre gaat jouw fiets overeen komen met die van Tony Martin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
floriz87 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

In hoeverre gaat jouw fiets overeen komen met die van Tony Martin?
andere wielen, geen SRM en en normaal 53 blad, zelfde derailleurs, shifters en remgrepen.

[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 09-10-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Mooie fiets RoD! Ik heb zelf bij redelijk wat winkels gekeken, maar als je eenmaal een 'klik' hebt van welke fiets je wil hebben dan kan het snel gaan. Ik zag toevallig ergens een Sensa Lombardia staan en die vond ik van kleurstelling zo mooi, dat ik vandaar weer op de Trentino uitgekomen ben :)
DDX schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:07:
Met voorspellingen die ze voor rest van de week doen vanavond nog maar ff rondje gemaakt.
Perfect fietsweer :)
Moet alleen nog ff goede 'schijnwerper' regelen die ik op onverlichte wegen kan gebruiken, iemand nog tips ?

http://www.strava.com/activities/87823873
Ik heb gisteren voor het eten ook nog even een ronde gereden van ongeveer 25 kilometer. Het was inderdaad bijna de perfecte temperatuur, zelfs met korte mouwen en een korte broek nog goed te doen. Gemiddeld zat ik op 27,4 km/u, wat ik als beginner toch al redelijk goed vind :)
Vooral het eerste stuk ging heel goed met snelheden tussen de 28 en 30(+) km/u, maar op het einde had ik dan weer enkele stukken waar het even wat minder ging en ik maar een 24 a 25 km/u meer ging.

Ik merk wel dat ik misschien op de verkeerde manier aan het fietsen ben. De eerste helft van de rit rijd ik voor mijn gevoel heel 'licht' en soepel, maar na verloop van tijd moet ik me wat meer inspannen om de snelheid te behouden en ik denk dat hierdoor de kramp in mijn rug dan ook begint op te spelen. Ik heb wel het idee het telkens net iets langer duurt voordat ik dit heb.

Ik ga me maar wat meer proberen te focussen op het rijden van een steeds grotere afstand in plaats van het snel te willen rijden, alhoewel dat laatste wel erg leuk is.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 09-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 11:35
Zit geen powermeter van SRM op maar van Quarq ;-)
Bij zon fiets lijkt me toch wel mooi om Di2 set erop te hebben (vind de knopjes mooier dan die hendeltjes).

Als ik persoonlijk een powermeter zou willen zou mijn keus trouwens uitgaan naar een garmin vector. Vanwege de mogelijkheid om hem mee te nemen naar een nieuwe fiets

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
cybermans schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:52:
Zit geen powermeter van SRM op maar van Quarq ;-)
Bij zon fiets lijkt me toch wel mooi om Di2 set erop te hebben (vind de knopjes mooier dan die hendeltjes).
Nog los van het dat ik mijn andere fietsen ook Sram heb, is er een praktische reden: de lengte van deze shifters telt niet mee voor de maximale lengte van de extensions, de lengte van return-to-zero shifters en elektrische telt wel mee.
Als ik persoonlijk een powermeter zou willen zou mijn keus trouwens uitgaan naar een garmin vector. Vanwege de mogelijkheid om hem mee te nemen naar een nieuwe fiets
Ik ook, maar die Vector is nog niet leverbaar. Overigens heb ik al een powertap en een power2max spider, maaar die laatste is alleen voor mijn rotor cranks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
cybermans schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:52:
Ik denk dat je snel genezen bent als je ziet hoeveel tijd het kalibreren kost. Een Power2Max is sneller gewisseld. Bovendien is een Vector enorm overpriced (al is dat voor Steven geen argument). Als je koerst zou ik sowieso geen Vector kopen, de boel zit toch op een aanzienlijk kwetsbare plek mocht je in een valpartij terecht komen.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 09-10-2013 14:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat je snel genezen bent als je ziet hoeveel tijd het kalibreren kost. Een Power2Max is sneller gewisseld. Bovendien is een Vector enorm overpriced (al is dat voor Steven geen argument). Als je koerst zou ik sowieso geen Vector kopen, de boel zit toch op een aanzienlijk kwetsbare plek mocht je in een valpartij terecht komen.
Overpriced is voor mij overigens wel degelijk een issue. Waarom denk je dat ik de Shiv met marktplaatsonderdelen en eigen voorraad opbouw?
Voor de koers heb ik de powertap en die kan ik ook in Shiv gebruiken, ook al is het 'maar' een 38 mm velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjsa, 't is kiezen of delen hè ;)

Voor de prijs van een Shiv TT frame bouw je een Chinees TT frame op met een topgroep, topcomponenten en een dicht achterwiel en dan nog houd je geld over.

Ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan een fiets waar ik maar zo weinig op rijd maar ik ben wellicht veel te rationeel voor dat soort uitgaves. Bovendien heb ik het geld er ook niet voor over. En daarvoor ben ik teveel anti-Specialized (prijspolitiek slaat nergens op IMHO).

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 09-10-2013 14:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:25:
Tjsa, 't is kiezen of delen hè ;)

Voor de prijs van een Shiv TT frame bouw je een Chinees TT frame op met een topgroep, topcomponenten en een dicht achterwiel en dan nog houd je geld over.

Ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan een fiets waar ik maar zo weinig op rijd maar ik ben wellicht veel te rationeel voor dat soort uitgaves. Bovendien heb ik het geld er ook niet voor over. En daarvoor ben ik teveel anti-Specialized (prijspolitiek slaat nergens op IMHO).
:D

Toen ik gisteren een stukkie ging fietsen op mijn Venge met de nieuwe Yoeleo 50 mm's erin heb ik volgens mij wel twintig keer tegen mijn fietsmaatje gezegd: 'Wat fantastisch, frame, crank, aandrijflijn en wielen zijn zo goed, dat elke trap raak is en er nergens energie verloren gaat'.

Dat gevoel krijg ik niet voor elkaar op een Chinees TT frame.

Overigens is een Shiv TT frame niet duurder dan een ander S-Works frame. De prijs is hoger, omdat je voor ongeveer 2k aan andere goodies (Crank, bladen, remmen, cockpit) erbij krijgt ten opzichte van een losse frameset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De marketingafdeling van Specialized heeft z'n werk i.i.g. goed gedaan :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
StevenK schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:12:
Vandaag weer met de BBB schijnwerper gereden. Bevalt mij uitstekend. Niet te zwaar, niet te groot, wordt niet heet. http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop/bbb-highpower.html

Op de site van BBB staat deze echter niet meer.
Gisteravond nog beetje rondgekeken, kwam nu op deze uit :
http://www.futurumshop.nl...-xl-500-lumen-zwart.phtml

Reviews ervan zijn ook ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die lezyne heb ik ook.. fijn lampje.

stel je weegt nu 90 kg en volgens strava fiets je over een stuk 370 wat gemiddeld met 36 km per uur
(de rest welke er staan hebben bijna allemaal minder wattage 200-250 watt )

hoe hard zou je dan fietsen met het zelfde wattage als ik 10kg lichter zou zijn ? zal een logica inzitten maar kan niet echt voorbeelden vinden.

al gevonden
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm

10kg gewicht scheelt bijna niks in snelheid 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 21:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 08:04
Ik heb die ook, komt zat licht vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:56:

stel je weegt nu 90 kg en volgens strava fiets je over een stuk 370 wat gemiddeld met 36 km per uur
(de rest welke er staan hebben bijna allemaal minder wattage 200-250 watt ) http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks

hoe hard zou je dan fietsen met het zelfde wattage als ik 10kg lichter zou zijn ? zal een logica inzitten maar kan niet echt voorbeelden vinden.

al gevonden

Op zich logisch omdat weerstand bepaalt welke snelheid het resultaat van een bepaald wattage is, 10kg meer levert amper meer weerstand op, totdat je bergop gaat fietsen en de zwaartekracht mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

In navolging van deze en deze post: twee weken geleden heb ik een MRI scan gehad om te kijken wat de schade aan de heupkop, kraakbeen en de doorbloeding van de heupkop is. Vorige week heb ik de resultaten besproken: het zag er allemaal goed uit. De behandelend arts is van mening dat ik naar alle waarschijnlijkheid 100% ga herstellen. Sinds vorige week begonnen met revalideren. Ik mag nu weer lopen, wel met krukken, maar belast. In een periode van 4 weken bouw ik dat af. Ik zal waarschijnlijk tot het einde van het jaar nodig hebben om mijn kracht in mijn been weer terug te krijgen.

Fietsen mag ook weer, maar het weer is nu echt drie keer niks. Ik hoop dat er binnenkort weer een mooi weekend is, dan ga ik de laatste kilometers maken om die 4.000 km dit jaar te halen. En een keer wat anders dan op een hometrainer te fietsen! :)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Goed nieuws Pater! d:)b Hoop het voor je!

Michael Boogerd zit nu ook op Strava, voor wie het leuk vind om te volgen: http://www.strava.com/athletes/3175418

[ Voor 18% gewijzigd door BreadFan op 09-10-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sindskort ook aan de racefiets.
Racefiets
Via een vriend gratis aan een Giant Peleton Lite gekomen. Wel even wennen ten opzichte van een normale stadsfiets, vooral met frame shifters, maar het bevalt goed! Fiets is ook goed onderhouden door de vorige eigenaar.

Waar ik normaal m'n vaste rondje (Leiden-Katwijk-Wassenaar-Leiden) van 30 km met ongeveer 22,5 km/h gemiddeld deed op een stadsfiets, ging het met deze fiets 26 km/h gemiddeld met redelijke tegenwind. :)

Heb achter de buiten en binnenband al vervangen inmiddels, was hard nodig. Meteen ook een goede pomp gekocht, de Joe Blow Sport 2, bevalt goed! Nu nog een helm/schoenen/klikpedalen/etc regelen of kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 09-10-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:56:

(de rest welke er staan hebben bijna allemaal minder wattage 200-250 watt )

al gevonden

Volgens die site kost een fiets van 100kg mij ook maar 2km/h in snelheid, dus ik vind het een beetje moeilijk om te vertrouwen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffste
TheLemon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:07:
Mooi man! Dit soort fietsen kan ik altijd waarderen voor als je begint met fietsen. Ik ben een paar jaar geleden ook op zo'n stalen ros begonnen. Vorig jaar nog eens een paar maten het snot voor de ogen gereden op die fiets, met 52-42 en 14-18 5-speed pignon en schakelen aan de schuine buis.
Mocht je rug het toelaten, zou ik de stuurpen omdraaien, zodat hij meer horizontaal staat, dan zit je aerodynamischer en heeft je bekken een gunstigere stand om hard te trappen.
Wat voor schakel/remgroep zit erop? En wat voor wielen? Dat zegt wel iets over de originele kwaliteitsklasse van de fiets meestal.
Bedankt! Ik ben er ook erg blij mee. De fiets heeft versnellingen, remmen en toeclips van Shimano, de velgen zijn van het merk Mavic en banden van Continental. Qua afstellen kan er nog wel een hoop gebeuren. Bij het kopen van de fiets heb ik gekeken naar de framemaat, maar meer dan dat heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffste
Satch schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:47:
Sindskort ook aan de racefiets.
[afbeelding]
Via een vriend gratis aan een Giant Peleton Lite gekomen. Wel even wennen ten opzichte van een normale stadsfiets, vooral met frame shifters, maar het bevalt goed! Fiets is ook goed onderhouden door de vorige eigenaar.

Waar ik normaal m'n vaste rondje (Leiden-Katwijk-Wassenaar-Leiden) van 30 km met ongeveer 22,5 km/h gemiddeld deed op een stadsfiets, ging het met deze fiets 26 km/h gemiddeld met redelijke tegenwind. :)

Heb achter de buiten en binnenband al vervangen inmiddels, was hard nodig. Meteen ook een goede pomp gekocht, de Joe Blow Sport 2, bevalt goed! Nu nog een helm/schoenen/klikpedalen/etc regelen of kopen.
Mooie racefiets! Ik ben benieuwd welke onderdelen en kleding je gaat kopen, want zelf moet ik ook nog al deze spullen aanschaffen;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bierdopje120 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:39:
[...]

Volgens die site kost een fiets van 100kg mij ook maar 2km/h in snelheid, dus ik vind het een beetje moeilijk om te vertrouwen ;w
Zodra zo'n fiets eenmaal op gang is hoef je alleen nog maar wrijving te overwinnen. Die zal, door grotere afmetingen (want immers 100kg) iets groter zijn (groter frontaal oppervlak), maar voor de rest maakt het weinig uit. Gewicht is op het vlakke niet zo relevant, zodra het op gang is. In de bergen wel. In de bergen zie je ook de vedergewichten excelleren, op het vlakke niet per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jeffste schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:52:
[...]

Mooie racefiets! Ik ben benieuwd welke onderdelen en kleding je gaat kopen, want zelf moet ik ook nog al deze spullen aanschaffen;).
Thanks! Was nog vergeten te zeggen dat de hele groep op de fiets Shimano Exage 500EX is.
Begin jaren 90 was dat volgens mij een gemiddelde set qua kwaliteit, leuk dus om mee te beginnen. Mocht ik wat gevonden hebben dan post ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Kunnen jullie ook advies geven waar je op moet letten bij het kopen van tweedehands wielen? Hoe kun je bijvoorbeeld het beste zien of ze versleten zijn of nog zo goed als nieuw. De rand waar je op remt? De spaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zorg dat het wiel in een frame of vork zit, zodat hij vrij kan draaien zonder dat je hem moet vasthouden.

Check dan de lagers door te controleren of hij soepel ronddraait en idealiter vanzelf met het ventiel naar onderen terechtkomt. Ook even met de hand draaien en voelen/luisteren of het schraapt oid, dan kan er vuil of slijtage in de lagers zitten. Beweeg de velg over de dwarsrichting, dus van links naar rechts en kijk of er speling in de lagers zit, het mag niet voelbaar klikken.

Kijk langs het wiel met één oog of voel met een lange duimnagel of satéprikker langs de vork of er geen slagen in zitten. Zowel over dwars (langs de vorkpoot) als in de 'hoogte', check dat midden onder de remhoef bijvoorbeeld. Een kleine slag hoeft geen probleem te zijn, die draai je (of de LBS) er zo uit. Misschien ook nog even naar de nippeltjes kijken, als die verrot zijn ben je niet blij en is er blijkbaar al heel wat aan gesleuteld.

De remranden moeten inderdaad nog voldoende 'vlees' hebben, maar dat is zelden een issue. Vaak zit er een putje of gekleurde groef in die je nog overal moet kunnen zien. Als je die niet ziet, heeft de velg het niet óf is hij finaal versleten :P

Bij een achterwiel moet je nog even de freewheelbody checken. Loopt die lekker soepel en zonder speling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Afgelopen dinsdag nog een mooie route kunnen fietsen. Mijn langste tot dus ver en ondanks dat Garmin beetje raar deed in het begin wel mooi resultaat. 183.2 KM @ 30.8 km/h over de deltawerken naar Zeeuws-Vlanderen vanuit Rotterdam. Erg mooie omgeving vanaf Spijkenisse (als je de steden beetje uit bent). Zelfs even kunnen buurten bij familie in Oostburg ;) Ondanks de hele fijne Castelli Bodypaint broek toch wat arse pijn maar dat neem ik wel voorlief. 30 K meer dan vorige langste afstand.

[ Voor 15% gewijzigd door Graham op 10-10-2013 15:39 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Dankje TheLemon, dat is een goede uitleg waar ik zeker wat aan zal hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zo,net eerste - natte - ritje gedaan op de Shiv. Waanzinnig, wat een efficiënte machine. En wat voel ik nu mijn buikspieren al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Stevenk. Fototje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Voor vertrek.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dBH22WrieAPM1mnKU6KY5H1S/full.jpg
Het was nat en vies, dus het mooie is er al af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Geen achterrem? Talk about efficiency..
Als je modder op je achterwiel krijgt loopt hij aan trouwens ;)

e; oh, zo te zien wel een achterrem, waar zit die unit?
e2; :)

[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 10-10-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrAngry schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:58:
Geen achterrem? Talk about efficiency..
Als je modder op je achterwiel krijgt loopt hij aan trouwens ;)
Achterrem ligt onder het bracket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

DjVe

Hatsaflats!

Wat een pornobike zeg....;)

Lijkt me op wat nattere dagen niet heel fijn zo'n rem die dicht op het wegdek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
StevenK schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Voor vertrek.
[afbeelding]
crikey wat een unit _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
StevenK schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Voor vertrek.
[afbeelding]
Ga ik nou echt de eerste zijn met de smily... :9~
Damn wat een bike Steven! (ook dat matte zwarte frame, echt (zoals al gezegd) een porno fiets)

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 11-10-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
@StevenK, is dit de grootste maat die beschikbaar is?
Anders heb ik het idee dat dit frame een maatje te klein is.

Persoonlijk vind ik verder dat zoveel 'spacers' onder de extenties niet echt mooi staan.

Achterrem bij een Shiv:
Afbeeldingslocatie: http://www.tririg.com/articles/2013_05_Specialized_Shiv_Build/960/2013_05_Specialized_Shiv_Build_14.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door wezep op 11-10-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Voor wie nog (winter)kleding nodig heeft, cyclewear heeft 70% korting op de AGU kleding: clicketieclick

Zelf wil ik nog wat arm en beenstukken hebben. Ik heb vrij lange en dunne (mn. bij de pols) armen. Benen zijn ook lang en dun. Welke maat kies je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wezep schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:02:
@StevenK, is dit de grootste maat die beschikbaar is?
Anders heb ik het idee dat dit frame een maatje te klein is.

Persoonlijk vind ik verder dat zoveel 'spacers' onder de extenties niet echt mooi staan.
Het is niet de grootste maat, maar bij een Shiv is de hoogte (afgezien van de kleinste) allemaal gelijk. Het is alleen de lengte van de bovenbuis die varieert. Het is dus vooral een kwestie van kijken waar je je ellebogen kunt laten om te bepalen welke maat je nodig hebt en voor mij is dit precies de goede maat.

Overigens schiet je binnen de UCI regels ook niks op met een langer frame, omdat er een maximale afstand is vanaf hart trapas tot schakelpunt van de shifters (75 cm, met ontheffing 80 cm)

Ik vind die spacers ook niet mooi en ik hoop ook nog wel een stuk te gaan zakken, maar dat is wel een kwestie van training. Overigens wil ik ook nog rechte extensions hebben want deze bijgeleverde dingen vind ik lelijk en onpraktisch.

Die afbeelding is trouwens van een 'gewone' Shiv, niet van een Shiv TT. Dit is de rem van een TT:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5063/5896268092_1bef6866d1_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door StevenK op 11-10-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
Net even de geometry van de Shiv TT bekene (http://www.specialized.co...s-shiv-tt-module#geometry).
Inderdaad dat de hoogte nagenoeg niet veranderd bij grotere maten, alleen de lengte.
Dit wordt dus vervolgens opgelost door de spacers onder de extenties.
Persoonlijk vind ik dat niet, liever een wat langere balhoofdbuis (head tube).
Zijn er geen andere stuurpennen beschikbaar? Dus met andere hoek/lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wezep schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:48:
Net even de geometry van de Shiv TT bekene (http://www.specialized.co...s-shiv-tt-module#geometry).
Inderdaad dat de hoogte nagenoeg niet veranderd bij grotere maten, alleen de lengte.
Dit wordt dus vervolgens opgelost door de spacers onder de extenties.
Persoonlijk vind ik dat niet, liever een wat langere balhoofdbuis (head tube).
Zijn er geen andere stuurpennen beschikbaar? Dus met andere hoek/lengte?
Nee. Dit is aerodynamisch gezien optimaal. Overigens is er bij OPQS één rijder die met net zo'n hoge toren rijdt.
Dit is Stijn Vandenberg op zijn XL Shiv. Die rijdt met als ik het goed zie een opbouw van 100 mm, ik rij - nu nog - met 115, ga de volgende keer ook 100 mm proberen.
Vandenberg is overigens 2m02, ik ben 1m93 en mijn frame is dus 2 cm korter dan dat van hem.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oKLu1qbX5Ps0bUWsvBq5CN5e/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 11-10-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:32

Pelle

🚴‍♂️

StevenK: _O_ voor beide fietsen.
Kost wat, maar dan heb je ook wat :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickPt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Heeft iemand ervaringen met http://www.fietskledingvo...ledingsets/allseason.html of met het kledingmerk 21 virages in het algemeen?

Gezien de prijs verwacht ik er niet veel van maar de reacties hier waren redelijk.

Omdat ik pas begonnen ben met wielrennen heb ik nog vrij weinig en zoek ik een zetje waarmee ik in de zomer en herfst/lente kan rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door RickPt op 11-10-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DjVe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:57:

Lijkt me op wat nattere dagen niet heel fijn zo'n rem die dicht op het wegdek zit.
Die snap ik even niet. Wat is precies het nadeel van een rem die dicht op het wegdek zit en in hoeverre wordt dat bepaald door de mate waarin sprake is van een natte dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik denk dat hij bedoelt dat je bij natte dagen en een rem op 80 cm boven het wegdek minder natte remmen hebt dan wanneer je ook de spray van je voorwiel eroverheen krijgt, en de rem op 20 cm boven het wegdek zit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Die rem heeft niet alleen last van water van het achterwiel, maar ook last van opspattend water vanaf de voorkant.

Je was me net voor _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 11-10-2013 15:56 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

DjVe

Hatsaflats!

Daar doelde ik inderdaad op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ramzzz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:55:
Ik denk dat hij bedoelt dat je bij natte dagen en een rem op 80 cm boven het wegdek minder natte remmen hebt dan wanneer je ook de spray van je voorwiel eroverheen krijgt, en de rem op 20 cm boven het wegdek zit.
Ik denk ook dat hij dat bedoelt, maar ik zie het nadeel niet. Natte remblokken slijten iets sneller, maar qua performance maakt het m.i. niet heel veel uit. En al zou dat zo zijn, de achterrem is al niet de rem waar de voornaamste remkracht vandaag moet komen, nog los van het feit dat een tijdritfiets vooral bedoeld is om zo weinig mogelijk te remmen. Daar worden parcours waarop met zo'n fiets gereden wordt ook op geselecteerd. Overigens maakt de spray vanaf het voorwiel doorgaans een hoek die zodanig is dat deze ruim boven de onderkant van het bracket uitkomt.
SnowDude schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:56:
Die rem heeft niet alleen last van water van het achterwiel, maar ook last van opspattend water vanaf de voorkant.

Je was me net voor _/-\o_
Ik betwijfel dus of een rem 'last' heeft van water in die zin dat ik betwijfel of water tot een merkbare achteruitgang in performance zal leiden. In ieder geval niet in zo'n mate dat het als 'niet heel fijn' te kwalificeren is.

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 11-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Voordeel is dan weer dat het achterwiel meer tijd/afstand heeft gehad om zijn eigen water kwijt te raken op zo'n lage positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als ik StevenK was ging ik er niet in de regen mee rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
BreadFan schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:14:
Als ik StevenK was ging ik er niet in de regen mee rijden :P
* StevenK heeft er toch echt gisteren mee in de regen gereden :) Straks de toren wat lager zetten en dan morgen heen en weer naar Nieuwegein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:14

vliegnerd

Nintendo fan.

RickPt schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:06:
Heeft iemand ervaringen met http://www.fietskledingvo...ledingsets/allseason.html of met het kledingmerk 21 virages in het algemeen?

Gezien de prijs verwacht ik er niet veel van maar de reacties hier waren redelijk.
Ik heb een korte mouwen shirt, arm en beenstukken. Snelle levering. Pasvorm prima, veel beter dan lidl fietskleding. De rits van het shirt is van matige kwaliteit, maar verder helemaal prima. Arm en beenstukken helemaal goed. Vanwege de rits verwacht ik dat het shirt niet superlang zal meegaan, maar dit seizoen zit er alvast op.

Verder is het zoals alle spulletjes: voor starters prima budgetspul, maar als je het later gaat vervangen door beter spul dan kan je wellicht beter meteen kwaliteit kopen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
heeft iemand nog een adresje voor een campagnolo Scirocco wielset? schijnt moeilijk leverbaar te zijn....?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Bizar, die set is al drie jaar moeilijk leverbaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
roelieboelie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:42:
heeft iemand nog een adresje voor een campagnolo Scirocco wielset? schijnt moeilijk leverbaar te zijn....?
Stuur anders ff een mailtje naar Card Sports ( www.cardsports.nl , Roosendaal ) , importeur van Pinarello en Campagnolo. Die weten het je wel te vertellen!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

vliegnerd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:50:
[...]

Ik heb een korte mouwen shirt, arm en beenstukken. Snelle levering. Pasvorm prima, veel beter dan lidl fietskleding. De rits van het shirt is van matige kwaliteit, maar verder helemaal prima. Arm en beenstukken helemaal goed. Vanwege de rits verwacht ik dat het shirt niet superlang zal meegaan, maar dit seizoen zit er alvast op.

Verder is het zoals alle spulletjes: voor starters prima budgetspul, maar als je het later gaat vervangen door beter spul dan kan je wellicht beter meteen kwaliteit kopen.
Ja lidl spullen, apart spul.

Woensdag en vandaag mijn lange lidl broek (Crivit) voor het eerst gebruikt. Pasvorm is opzich goed, alleen die zeem.... Dat ding zit veel te ver naar voren genaaid waardoor ik als ik op het zadel zit aan de voorkant en bobbel heb en aan de achterkant te kort kom :+

Wat is jullie ervaring met Sportful en Agu broeken? Ik heb nu alleen die Lidle broek en een korte Onda Alentejo (goedkoopste die ik zo snel kon vinden toen). Die Onda zit qua pasvorm goed en de zeem is ook prima.
Assos, hoe mooi het ook is, valt buiten budget. De wat goedkopere Castelli's zou ook nog kunnen qua budget.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
Ik ben begonnen met Sportful bibshorts. Sportful kleding is vaak goedkoop aan te komen in bataviastad.
Qua pasvorm en materiaal vind ik het goede broeken, zeker voor die prijs. Voor tochten van 1-2 uur voldeed het prima, maar voor langere tochten vond ik de zeem niet heel fijn. Echter, sinds mijn eerste Assos wil ik niet meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb geen ervaring met andere merken, maar de Assos zit wel zeer goed. De zeem in een Castelli broek lijkt me ook goed, maar heb ik dus nooit kunnen testen.
sapphire schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:38:
Assos, hoe mooi het ook is, valt buiten budget. De wat goedkopere Castelli's zou ook nog kunnen qua budget.
Is 80 euro te duur voor een heel goede broek? Een Assos in kleur heb je namelijk al voor die prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 12-10-2013 11:39 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.