Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W_dB
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Tjebakka schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:10:
Half 6 is wel erg vroeg! Kan me niet herinneren dat ik zo vroeg eruit ben gegaan vorig jaar.
Sommige dingen kun je beter maar vergeten ;).
Wanneer we om 7:15 startten, ging 5:30 de wekker. Kost best veel tijd: rij bij ontbijt, rij bij WC, spullen pakken, etc. Onze teambegeleider ruimde trouwens alle tenten op. Vergis je niet in de hoeveelheid werk als verzorger _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik heb ook de intentie de TFL te gaan doen, binnenkort gaan we bijelkaar zitten om te kijken hoe en wat.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
Iemand aanbevelingen voor een winter trainingkamp, begin maart 2014? Ik zoek een omgeving waar genoeg te klimmen valt en waar het bij voorkeur rond de 15 graden is, zonder sneeuw en regen. En als het kan in een straal van 1200km, dan kan ik met de auto :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58
Lastig, in maart kan het in de alpen prima weer zijn tot zeg hoogte van 1000m, maar kan ook flink tekeer gaan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 11:35
Net weer even op de (roei)erg gezeten.... weet ook weer wat doodgaan in korte tijd is. Nu ik niet meer in de gelegenheid ben om in de avond uren te fietsen zal mijn donderdag avond rondje vervangen door de erg. Doel is nog wel zo lang mogelijk in het weekend overdag te blijven rijden

http://www.strava.com/activities/86673136

[ Voor 7% gewijzigd door cybermans op 03-10-2013 20:22 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09
Ik wil mij dit jaar inschrijven voor de Alpe d'HuZes.
Mijn vraag is: heeft het voor of nadelen om als team in te schrijven?
Of is individueel inschrijven een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Rick13 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:18:
Qua inschrijving geen voor of nadelen. Sponsorbedrag groeit evenredig met het aantal leden in een team, lotingskansen ook even groot. Qua sponsorgelden regelen, gezelligheid, samenhorigheid en trainen natuurlijk wel.

Voordeel van individueel inschrijven is wel dat jouw naam achter op het shirt staat, i.p.v. de naam van het team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Rick13 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:18:
Ik heb dit jaar de AD6 gefietst in teamverband. Er zijn geen voor of nadelen als team bij inschrijven. Wel het voordeel dat je kosten kan delen. (huur chalet, eten, vervoer, tol, brandstof etc) en natuurlijk om als team te trainen/voorbereiden (allemaal hetzelfde doel) en samen fietsen op de dag. Succes met trainen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
MMUilwijk schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:41:
Iemand aanbevelingen voor een winter trainingkamp, begin maart 2014? Ik zoek een omgeving waar genoeg te klimmen valt en waar het bij voorkeur rond de 15 graden is, zonder sneeuw en regen. En als het kan in een straal van 1200km, dan kan ik met de auto :)
Bijvoorbeeld Bedoin is dan al best lekker. Geen garantie op zon uiteraard. Op Gran Canaria heb je sowieso mooi weer, maar dan moet je wel vliegen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
havana schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:10:
[...]

Bijvoorbeeld Bedoin is dan al best lekker. Geen garantie op zon uiteraard. Op Gran Canaria heb je sowieso mooi weer, maar dan moet je wel vliegen.
Ventoux zonder sneeuw in die tijd? Dan is de keuze snel gemaakt :9 Toscane is ook een optie aan het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
MMUilwijk schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:18:
[...]

Toscane is ook een optie aan het worden!
Ben daar afgelopen zomer geweest. Schitterend fietsen daar. Het is geen hooggebergte, maar je hebt wel maar 2 smaken; op of af. Ondanks het gebrek aan echte hoogte zitten er soms flink taaie stukken tussen. De Italianen zijn over het algemeen namelijk luier dan Fransozen bij het aanleggen van wegen. Waar Fransozen snel kiezen voor een haarspeld extra om de weg mooi constant omhoog te laten lopen zijn de Italianen iets 'efficiënter', hetgeen betekent dat jij soms geconfronteerd wordt met een stuk van 18% of iets dergelijks.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

OK ik heb gisteren wat aparts meegemaakt.

Mijn vader is voor een nieuwe fiets aan het kijken. Nou moest hij toch bij de LBS langs voor zijn stadsfiets en wilde gelijk kijken voor een Giant daar aangezien hij daar erg van gecharmeerd is. Ik zou meegaan, deels omdat ik het gewoon leuk vind om met hem mee te kijken en omdat ik me aan het oriënteren ben voor een nieuwe stadsfiets.
Dus zo gezegd zo gedaan ik mee, staan we in de showroom begint de verkoper (een neef van ons) over mij, en dat ik ff een frame moet passen voor de maat aangezien ik kleiner ben dan hij zich herinnerde. Dus ik direct dat ik geen racefiets zoek (nouja niet op dit moment ivm. verhuizing) maar een stadsfiets, blijkt nou heeft mijn vader dat opgezet en ik krijg een nieuwe fiets van hem :|

Was wel even een "WTF" momentje zeker omdat het wss een TCR 0 compact word met full Ultegra :|
Erg gaaf maar wel bizar zo'n moment!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Leuk man! En een Giant is een prima fiets :)
MMUilwijk schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:18:
[...]

Ventoux zonder sneeuw in die tijd? Dan is de keuze snel gemaakt :9 Toscane is ook een optie aan het worden!
In de eerste week van maart is ook Parijs-Nice en daarin pakken ze ook meestal de Ventoux mee. Sneeuw ligt er meestal nog wel, maar vaak kun je wel naar boven. Bovendien is dat meer dan alleen de Ventoux. Ik noem de Gorges de la Nesques, Col de Perty, Col d'Ey, Col d'Abeilles, Col de Fontaube om maar eens een paar te noemen...

[ Voor 86% gewijzigd door havana op 04-10-2013 08:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

Sherlock

No Shit

Haha, gaaf! Leuke verrassing :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
havana schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:33:
Leuk man! En een Giant is een prima fiets :)

[...]

In de eerste week van maart is ook Parijs-Nice en daarin pakken ze ook meestal de Ventoux mee. Sneeuw ligt er meestal nog wel, maar vaak kun je wel naar boven. Bovendien is dat meer dan alleen de Ventoux. Ik noem de Gorges de la Nesques, Col de Perty, Col d'Ey, Col d'Abeilles, Col de Fontaube om maar eens een paar te noemen...
Haha, je hebt mij overtuigd. Ik ga zoeken naar een goede uitvalsbasis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Soms heb je van die leuke meevallers/verrassingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je moet iig last minute besluiten of je naar de alpen kan zonder sneeuw.
Vaak kan je zonder problemen over de weg naar 1500m, maar soms ligt er (bijna) tot in dal sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

DjVe

Hatsaflats!

sapphire schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:31:
OK ik heb gisteren wat aparts meegemaakt.

...
Gaaf man!

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb de Wilier GTR 2014 Ultegra 11 Speed besteld. Mooie prijs gekregen icm nieuwe schoenen en een helm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik zat even te googlen naar jouw fiets, mooi ding! _O_

Tijdens het googlen kwam ik op een site met een BMC testfiets.

Vond deze constructie toch wel apart:

Afbeeldingslocatie: http://www.bakkerracingproducts.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/20130925_125814%20%281024x768%29.jpg

Zal ongetwijfeld sterk zijn, maar zo ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
BreadFan schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:19:

Tijdens het googlen kwam ik op een site met een BMC testfiets.
Staat wat mooie fietsen (Wilier) op.
http://www.bakkerracingpr...com_virtuemart&Itemid=209 erg aparte kleur :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt voor de uitleg, duidelijk :*)
Ik heb al afgesproken met iemand, om met zijn tweeën de Alpe d'HuZes op te gaan fietsen _/-\o_

Nog 1 vraag, stel je schrijft je in als team. Sponsoren mensen dan een team of kunnen zij dan ook een individu sponsoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Kan allebei. Uiteindelijk wordt het gewoon opgeteld voor je hele team. Enige voordeel van team inschrijving is voor zover ik weet dat je het jaar erop voorrang krijgt als team, al neem je andere leden mee. Wel interessant voor bedrijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt voor de info. :)
Ik ben al een paar weken aan het trainen, ik verwacht dat het best wel pittig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Rick13 op 05-10-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Rick13 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:42:
Bedankt voor de info. :)
Ik ben al een paar weken aan het trainen, ik verwacht dat het best wel pittig is.
Het meest pittig is nog het bemachtigen van een deelnamebewijs volgens mij. De Ad6 is/was zo'n hype dat er veel meer deelnemers waren dan plekken, met een loting tot gevolg. Je moet dus eerst nog maar door die loting zien te komen. Door al het gedoe omtrent Ad6 is het natuurlijk maar afwachten hoe de populariteit dit jaar is, maar ik verwacht wel dat er een loting aan te pas zal komen.

Qua training moet je trouwens de winst pakken in met name januari en februari. Trainen in maart en verder, als het weer weer enigszins goed wordt, dat lukt iedereen wel. Heb je echter ook in januari en februari, ondanks kou en wellicht sneeuw, je trainingsarbeid verricht, dan heb je dan al een goede basis.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 05-10-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Wellicht een n00b vraag, maar ehm... ik ben het rateltje in mijn cassette "kwijt". Vandaag enthousiast mijn fiets schoon gemaakt, ketting er af in een badje en het achterwiel eruit en de cassette flink ingespoten met cyclon ontvetter, daarna met een doek alles goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Normaal gesproken als het wiel "vrij" loopt hoor je hem ratelen, maar ik hoor nu helemaal niks meer. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik denk dat je het vet uit je body hebt gespoten. Body loshalen en opnieuw invetten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Had ik mooi een Tacx Booster gekocht via marktplaats, zou hij gisteren geleverd worden. Dus je blijft die 2 ingeplande uren thuis, staat er opeens op Track&Trace dat hij geleverd is. Ga dus in de brievenbus kijken, helemaal niets. Geen verwijsbrief ofzo. Buren weten ook van niets. Dag 150 euro, dag Tacx Booster. Het voelt zo kut om genaaid te worden door de bezorger, met name omdat PostNL niets kan doen. Als ik er letterlijk 20 min na 'levering' achterkom en bel, dan zou je misschien kunnen verwachten dat ze even een belletje plegen naar de bezorger (hoe moeilijk is dat zeg, hij is nog aan het werk). Gebeurt dus niet. Hele dag meteen verpest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeFeCt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:10:
Wellicht een n00b vraag, maar ehm... ik ben het rateltje in mijn cassette "kwijt". Vandaag enthousiast mijn fiets schoon gemaakt, ketting er af in een badje en het achterwiel eruit en de cassette flink ingespoten met cyclon ontvetter, daarna met een doek alles goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Normaal gesproken als het wiel "vrij" loopt hoor je hem ratelen, maar ik hoor nu helemaal niks meer. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Wat StevenK zegt. Voor het overige de volgende keer de cassette even loshalen. Dat loshalen kost 2 minuten, vervolgens bespaar je superveel tijd met schoonmaken, ook wordt alles veel beter schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vrijdag mijn nieuwe fiets opgehaald, er was geen praten aan dus dan maar genieten van het alles :)

Het is een Giant TCR 0 2013 geworden. Full Shimano Ultegra afgemonteerd :/ . In eht wit, nou vind ik wit toevallig ook de mooiste kleur dus ik ben helemaal O+

Giant TCR 0
mijn fiets, klikbaar voor 1500px

Er zitten Shimano PD-r540 pedalen op, zilveren want ik kon natuurlijk niet mijn "oude"zwarte met een kras op die nieuwe fiets zetten...vond mijn vader iig.
Cateye wireless computertje, XLC bidonhouders.

Toen we aankwamen hadden ze net een b-vooraad van Giant opgehaald en een mooie fiets voor vaders bewaard. De fiets was terug gestuurd omdat er een klein krasje op het frame zat, nou die was eruit gepoetst en wij hebben hem niet kunnen vinden. Dus die is thuis gekomen met een Giant Composite 2 2013. Erg mooi carbon frame met Shimano 105 :9

Giant Composite 2
Vaders fiets, klikbaar voor 1500px

Al met al even snel 2 fietsen, 4 bidon houders, 2 binnenbanden, 2 fietscomputers, 1 fietspomp, set pedalen (1 set kregen we erbij) en nog wat klein grut voor een mooie prijs kunnen halen :)

Alles ter plekke op maat afgesteld, onderhoud advies, fiets tips, zelfs voeding tips :P. Ik weet niet of reclame maken mag, maar bij Giant-store Oppelaar in Lisse, echt geweldig goed geholpen. Erg kundig en vooral enthousiast personeel!!

Gisteren eerste echte testrit gemaakt, 60km door de duinen, 1 woord: heerlijk!
Wat een verschil, geen zadelpijn, houding zit veel beter (en efficiënter schijnt) en wat rijd dat toch fijn. Ik had er na die 60km nog wel 60 kunnen doen als ik voldoende eten had meegenomen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32

Pelle

🚴‍♂️

DesertRose: Dat is mooi balen. Wat het geen handtekening-voor-ontvangst zending?
Volgens mij is het overigens zo dat de verzendende partij verantwoordelijk is voor de correcte levering. Dus als jij 'm niet gehad hebt, dan heb je volgens mij gewoon recht op een nieuwe. Het enige lastige hierbij is de bewijslast, ik weet niet bij wie die ligt (bij jou dat je 'm niet gekregen hebt, of bij hun om aan te tonen dat je 'm wel gekregen hebt). Succes met het hele gedoe iig.

Gisteren heb ik het er nog even van genomen, zolang het weer nog redelijk is :)
Een kleine 60km met 33,3 gemiddeld. De Garmin zei 33,7 overigens, dus ik moet nog even uitzoeken waar dat verschil vandaan komt, maar feit is dat ik solo nog nooit zo'n eind zo hard een rondje heb gereden. Een mooie voorbereiding op een weekend taart eten en bier drinken, dacht ik zelf :P
http://www.strava.com/activities/87002515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@sapphire; Wat neemt je vader allemaal mee dat hij 2 fietstassen nodig heeft ? ;)

@DesertRose; zou kunnen dat de bezorger hem later nog komt brengen, maar nu alvast een handtekening heeft gezet zodat hij iig betaald krijgt.

[ Voor 52% gewijzigd door DDX op 06-10-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@DesertRose: zo dt is zwaar balen! Let wel dat die bezorgers soms oerdom zijn, zo had mijn zwagertje onderdelen besteld en die werden bezorgd op nr. 84 ipv 8 waar hij woont want ja "de namen leken ook zoveel op elkaar" volgens de bezorger (mooij en moor) |:(
Dus ja kan dat hij hem zomaar ergens gedropt heeft :(

@DDX zadeltas: 2 binnenbanden en bandenlichters. Frametas: iPhone, sleutelbos en portomonee :X
Vind ik mijn pinpas+id kaart en twee losse huissleutels toch wat praktischer.

Maargoed zelf ook twee tasjes, en we rijden toch puur recreatief dus die paar gram extra is niet erg O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
Mooie Giants! Heb zelf ook een TCR 0 Ultegra maar dan zwart/wit/groen (2013 model dus is die van jou 2014?). Die dingen in je frametas gewoon in je jersey pockets stoppen natuurlijk :)

Sommigen vinden een sloping frame (geen loodrechte horizontale top tube) niet mooi of niet horen maar ik vind het mooi.

Heb zelf ook de R540 pedalen een tijdje op m'n stadsfiets gehad, werkten prima maar heb de new grey Ultegra pedalen op m'n TCR. Naast dat het mooi past bij de groep is de kwaliteit ook wel een stuk beter (lichter, minder slijtage, snappier inklikken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:16
Pelle schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:16:
Een kleine 60km met 33,3 gemiddeld. De Garmin zei 33,7 overigens, dus ik moet nog even uitzoeken waar dat verschil vandaan komt, maar feit is dat ik solo nog nooit zo'n eind zo hard een rondje heb gereden. Een mooie voorbereiding op een weekend taart eten en bier drinken, dacht ik zelf :P
Strava snoept er inderdaad wel eens wat af.
Zo had ik eens mooi 30km/u op 100km maar na het uploaden stond er in strava 29.9km/u :'(

Maar bij jou is het verschil wel wat groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Yohost! op 06-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
DesertRose: Dat is mooi balen. Wat het geen handtekening-voor-ontvangst zending?
Volgens mij is het overigens zo dat de verzendende partij verantwoordelijk is voor de correcte levering. Dus als jij 'm niet gehad hebt, dan heb je volgens mij gewoon recht op een nieuwe. Het enige lastige hierbij is de bewijslast, ik weet niet bij wie die ligt (bij jou dat je 'm niet gekregen hebt, of bij hun om aan te tonen dat je 'm wel gekregen hebt). Succes met het hele gedoe iig.
Heb mijn les nu wel geleerd, volgende keer betaal ik die 2 euro extra voor aangetekend verzenden. Het 'probleem' is dat ik via Marktplaats heb gekocht en dat hij volgens Track&Trace wel aangekomen is. Het is inderdaad zo dat een webshop verantwoordelijk is voor levering, maar in feite is hij nu ook geleverd (want dat is de status) en kun je dat niet op de webshop verhalen.

@DDX, laten we het hopen.

@Sapphire, ik ga vanavond even de gehele straat langs. De buren (5 appartementen in dit deel van het gebouw hadden niets gehoord, heb zelf ook geen bel horen gaan dus verwacht niet dat het zich hier bevind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

Die Strava-correctie is standaard en heeft volgens mij onder meer met auto-start/stop te maken. Waar de Garmin alles onder de 5kmph negeert, rekent Strava dat wel mee. Gevolg is dat de afstand nagenoeg gelijk is, maar dat sprake is van een verschil in tijd, met dus een verschillende gemiddelde snelheid tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
sapphire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:34:

Maargoed zelf ook twee tasjes, en we rijden toch puur recreatief dus die paar gram extra is niet erg O-)
Eens qua gewicht, maar als een kras op een pedaal al op esthetische bezwaren stuit, dan zou ik verwachten dat zo'n afzichtelijke tas helemaal uit den boze is. Een subtiel tasje onder het zadel, akkoord, maar zo'n tas in het frame ziet er m.i. niet uit. Dan liever volledig bekraste pedalen...

Overigens is het ook een kwestie van tijd voordat zo'n frametas leidt tot krassen op het frame. Er komt snel zand en ander vuil tussen de riempjes en het frame, dat gaat schuren.

edit: Dat had efficiënter gekund in de vorm van 2 berichten in 1. Mea culpa.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 06-10-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

argro schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:06:
[...]
Eens qua gewicht, maar als een kras op een pedaal al op esthetische bezwaren stuit, dan zou ik verwachten dat zo'n afzichtelijke tas helemaal uit den boze is. Een subtiel tasje onder het zadel, akkoord, maar zo'n tas in het frame ziet er m.i. niet uit. Dan liever volledig bekraste pedalen...

Overigens is het ook een kwestie van tijd voordat zo'n frametas leidt tot krassen op het frame. Er komt snel zand en ander vuil tussen de riempjes en het frame, dat gaat schuren.
Precies wat ik dacht + koop dan een toerfiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.leonpoels.nl/fietsen/fietsen/A879-beladen-klein.jpg

Ik heb overigens nog nooit Shimano 105 op een carbon frame gezien. Kon het zelf worden samengesteld of worden ze zo verkocht? Niet dat het erg is, ik rij zelf ook met Shimano 105, maar die Ultegra set van jou past beter op je vaders fiets ;)

@matthijsln zo slopend zijn die frames niet, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Tjebakka op 06-10-2013 12:29 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tjebakka schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:23:
[...]

Ik heb overigens nog nooit Shimano 105 op een carbon frame gezien. Kon het zelf worden samengesteld of worden ze zo verkocht? Niet dat het erg is, ik rij zelf ook met Shimano 105, maar die Ultegra set van jou past beter op je vaders fiets ;)
Dat valt wel een beetje mee. Bijvoorbeeld de Cannondale Supersix wordt geleverd met 105. Dat geldt ook voor de Bianchi Sempre, de Willier Izoard XP, de Trek Madone 3.1 en nog tal van andere fietsen. Persoonlijk zou ik ook liever meer geld uitgeven aan een beter frame dan aan een betere groep. Een frame bepaalt (mede) hoe een fiets fietst, een groep niet. Een groep bepaalt hoe een fiets remt en schakelt. Remmen en schakelen doe je zo nu en dan, fietsen doe je continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

DjVe

Hatsaflats!

De Wilier Izoard 2014 wordt als ik me niet vergis nu maar tot 105 geleverd. Daarboven pakt de GTR het nu over (die ook leverbaar is met 105). Ik heb nog zitten twijfelen tussen de 105 GTR voor €1749 en de Ultegra 10 speed voor €1899, maar heb uiteindelijk toch maar voor de nieuwe 6800 Ultegra groep met 11 speed gekozen. Het prijsverschil tussen de 6700 en 6800 was niet erg groot en op het nieuwe model zitten ook Fulcrum wielen met industrielagers.

@ Sapphire: Mooie fiets, maar die tas is wel erg groot :? Je kan toch ook wat achterin je shirt stoppen (telefoon, geld/pasjes) en de rest in een klein zadeltasje? Vind de bidonhouders er ook niet helemaal bij passen. Ik had dan iets meer uitgegeven er (net als je pa) een stel elite bidonhouders op gedaan. Verder wens ik je er veel plezier mee :)

[ Voor 28% gewijzigd door DjVe op 06-10-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
volgens mij kwam ik net aan het einde van mijn Latijn Havana tegen op de Defensie weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Heerlijk fiets weer vanochtend! Eindelijk een hele tocht op mijn buiten blad gereden, ook in de duinen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

argro schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

edit: Dat had efficiënter gekund in de vorm van 2 berichten in 1. Mea culpa.
Nouja was ook meer omdat ik mijn pedalen er niet zo snel afkreeg dat hij vond dat ik niet moeilijk moest doen over een paar pedalen en die dan net zo goed ook nieuw kon nemen.
Tjebakka schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:23:
Ja standaard geleverd met 105.
DjVe schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:15:
@ Sapphire: Mooie fiets, maar die tas is wel erg groot :? Je kan toch ook wat achterin je shirt stoppen (telefoon, geld/pasjes) en de rest in een klein zadeltasje? Vind de bidonhouders er ook niet helemaal bij passen. Ik had dan iets meer uitgegeven er (net als je pa) een stel elite bidonhouders op gedaan. Verder wens ik je er veel plezier mee :)
Hij wilde juist die rode bidon houders :+

Ik moet zeggen dat ik pas sinds kort 2 tasjes heb. Ik deed altijd eten in het frametasje maar sinds ik een goed shirt heb zit dat inderdaad achterin mijn shirt. Frametasje is nu wel erg leeg dus kan er misschien wel af ja :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:16:
volgens mij kwam ik net aan het einde van mijn Latijn Havana tegen op de Defensie weg
Dat zou goed kunnen, want ik was vandaag het parcours van de GoT Meeting 2014 aan het verkennen :)

Ging lang niet slecht, ondanks een week van lichte ziekte en drukke werkzaamheden.

Kwam uit op 123 km met 30 km/uur gemiddeld en 500 hm. De klimmetjes: Leersumse Berg, Amerongse Berg (N), Defensieweg, Autoweg, Grebbeberg, Amerongse Berg (Z), Ruiterberg (O), Hoogstraat, Ruiterberg (W), Zandafgraving en de Trekerweg.

Qua kleding was het duidelijk een twijfeldag voor veel mensen. Zelf lang-lang vertrokken (14 graden bij vertrek), halverwege de beenstukken uitgedaan. Onderweg van alles tegengekomen, van kort-kort tot winterjacks, regenjacks en handschoenen met lange vingers.

Dit was de route: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=605370

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Dat zou goed kunnen, want ik was vandaag het parcours van de GoT Meeting 2014 aan het verkennen :)
Jij kwam net van het eerste bultje op de defensieweg af, ik was - na de MTB training van gisteren en 100 km @ 31 vandaag - zo kapot dat ik pas op de weg van Elst naar Veenendaal dacht 'he, dat leek Havana wel'. Was om ongeveer 12.40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
argro schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:47:
[...]
Het meest pittig is nog het bemachtigen van een deelnamebewijs volgens mij. De Ad6 is/was zo'n hype dat er veel meer deelnemers waren dan plekken, met een loting tot gevolg. Je moet dus eerst nog maar door die loting zien te komen. Door al het gedoe omtrent Ad6 is het natuurlijk maar afwachten hoe de populariteit dit jaar is, maar ik verwacht wel dat er een loting aan te pas zal komen.

Qua training moet je trouwens de winst pakken in met name januari en februari. Trainen in maart en verder, als het weer weer enigszins goed wordt, dat lukt iedereen wel. Heb je echter ook in januari en februari, ondanks kou en wellicht sneeuw, je trainingsarbeid verricht, dan heb je dan al een goede basis.
Het zou heel erg jammer zijn, als ik niet uitgeloot wordt 8)7
Eigenlijk zou dit evenement door de vele animo 3 dagen moeten duren _/-\o_

Ik probeer mijn conditie en spieren op peil te houden, door te gaan spinnen als de weersomstandigheden het niet toe laten om buiten te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Rick13 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:17:
[...]

Het zou heel erg jammer zijn, als ik niet uitgeloot wordt 8)7
Behalve dat uitloten betekent dat je niet mee mag doen, vindt iedereen dat natuurlijk.
Eigenlijk zou dit evenement door de vele animo 3 dagen moeten duren _/-\o_
Daar worden de Fransozen niet blij van natuurlijk. Daarbij is het door kritiek op zowel het evenement als de organisatie maar afwachten wat het animo dit jaar is. Wellicht valt het loten dus ook mee.
Ik probeer mijn conditie en spieren op peil te houden, door te gaan spinnen als de weersomstandigheden het niet toe laten om buiten te fietsen.
De crux zit hem in de "als het weer het toelaat". Waar de één niet aan fietsen moet denken, trekt de ander een regenjas aan en rijdt een flinke rit. Liet het weer dat toe? De één vindt van wel, de ander van niet. Spinnen is overigens m.i. minder effectief dan dat het lijkt, de beweging doet aan wielrennen denken, voor de rest is het anders. Wielrennen (en zeker een Ad6 fietsen) gaat over duur, spinnen is volledig gericht op interval. Het vervelende is alleen dat een duurtraining op een trainer meer dan verschrikkelijk saai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een rit van 130km gedaan, 29km/h gem. Ben nog steeds ontzettend blij met mijn nieuwe zadel.

Over trainen in de winter: Is het verstandig om heel hard te trainen in de winter voor zover dit kan? Of is het goed om het trainen op een lager pitje te zetten, rust te nemen en rustig D1 km's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
Vandaag weer het standaard rondje (73.9km @ 34.4km/h) gedaan met de rest van wielerploegje. Dit keer was ik in betere vorm dan twee weken geleden al ben ik wel wat verkouden de afgelopen dagen. Vorige week kon ik helaas niet fietsen omdat ik toen Mudmasters gedaan heb in Biddinghuizen, de 12 KM variant...best leuk trouwens.

Overigens eerder in de week een goed rondje gedaan rond de Hollandse IJssel (48.5km @ 34.1km/h) samen met een andere rijder (alleen al ik gemiddeldes van 33,3 op dit stuk). Gemiddeldes zijn sowieso de laatste tijd wel om hoog bij mij. Komende week waarschijnlijk eens langs de Delta werken richting Zeeuws Vlaanderen vanuit Rotterdam (even de ouders opzoeken).

[ Voor 14% gewijzigd door Graham op 06-10-2013 20:54 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:11:
[...]
Wat StevenK zegt. Voor het overige de volgende keer de cassette even loshalen. Dat loshalen kost 2 minuten, vervolgens bespaar je superveel tijd met schoonmaken, ook wordt alles veel beter schoon.
Aldoende leert men :) Wat voor vet kan ik er het beste insmeren?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:42
sapphire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

Hij wilde juist die rode bidon houders :+
Hij bedoelt juist dat hij jouw bidonhouders niet vindt passen bij je fiets. ;)

Mooie fietsen hoor! Zelf zou ik wel die frametas eraf halen. :P
Overigens vind ik wel dat de bidonhouders erg laag zitten! Of lijkt dat zo door de foto?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben de afgelopen tijd behoorlijk geïnteresseerd geraakt in wielrennen, dus ben eens gaan kijken naar een goede fiets :) Ik heb me wat ingelezen (oa met behulp van de zeer informatieve topicstart) en heb besloten dat een Shimano 105 een mooie groep is om mee te beginnen. De Bulls Harrier (2012 of 2013) leek me wel wat, aangezien daar behoorlijk wat onderdelen van die groep op zitten. Nog redelijk betaalbaar en lijkt verder ook in orde. Dan nog de overige dingen.. van wat ik opgezocht heb lijkt een SPD-SL-pedaal van Shimano + bijbehorende schoenen me een goede keus.

Ik heb nog nooit op een racefiets gezeten, dus ik denk dat een fysieke winkel het beste is, onder andere om het een en ander qua afstelling eens te proberen en een proefritje te maken. Ik ben van plan om dat hier te doen. Heeft iemand overigens enig idee hoeveel marge er op die fietsen zit? Aangezien mijn ouders beide ook een nieuwe fiets willen kopen we in totaal drie fietsen. Dan moet er wel het een en ander aan onderhandelingsruimte in zitten, lijkt mij.

Ben benieuwd of iemand nog inhoudelijk commentaar heeft op mijn plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

RoD schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:49:
Ik ben de afgelopen tijd behoorlijk geïnteresseerd geraakt in wielrennen, dus ben eens gaan kijken naar een goede fiets :) Ik heb me wat ingelezen (oa met behulp van de zeer informatieve topicstart) en heb besloten dat een Shimano 105 een mooie groep is om mee te beginnen. De Bulls Harrier (2012 of 2013) leek me wel wat, aangezien daar behoorlijk wat onderdelen van die groep op zitten. Nog redelijk betaalbaar en lijkt verder ook in orde. Dan nog de overige dingen.. van wat ik opgezocht heb lijkt een SPD-SL-pedaal van Shimano + bijbehorende schoenen me een goede keus.

Ik heb nog nooit op een racefiets gezeten, dus ik denk dat een fysieke winkel het beste is, onder andere om het een en ander qua afstelling eens te proberen en een proefritje te maken. Ik ben van plan om dat hier te doen. Heeft iemand overigens enig idee hoeveel marge er op die fietsen zit? Aangezien mijn ouders beide ook een nieuwe fiets willen kopen we in totaal drie fietsen. Dan moet er wel het een en ander aan onderhandelingsruimte in zitten, lijkt mij.

Ik denk dat er tussen de 10-15% marge op een fiets zit. Fysieke winkel, personeel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:03
Eerder 35%, maar die marge zul je niet helemaal weg krijgen omdat de beste man ook winst wil maken. 10% zal er wel af kunnen denk ik. :) Wat sommige doen is weinig tot niets van de prijs, maar dan gratis pedalen/helm/shirtje oid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Roet schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:04:
Eerder 35%, maar die marge zul je niet helemaal weg krijgen omdat de beste man ook winst wil maken. 10% zal er wel af kunnen denk ik. :) Wat sommige doen is weinig tot niets van de prijs, maar dan gratis pedalen/helm/shirtje oid erbij.
35% is wel heel erg veel. Misschien dat je daar bij een e-bike bruto wel op komt, maar netto ligt de marge een stuk lager voor een fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:03
Ik denk dat we het niet over dezelfde winstmarge hebben. Ik heb het over het verschil tussen inkoop- en verkoopprijs, de bruto winstmarge en dat is eerder 30%. Een fysieke winkel houdt van die 30% inderdaad wel minder over omdat hij meer lasten heeft; zijn netto winstmarge, waar jij het over hebt (?), is inderdaad kleiner. Dat betekent dus ook dat een internetwinkel meer van die marge 'aan de klant' kan geven en dus lagere prijzen kan hanteren, wat ook gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 07-10-2013 11:50 . Reden: Even wat wikipedia 'Winstmarge' gelezen :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
105 is m.i. inderdaad voldoende om mee te beginnen. Ook een Bulls Harrier wordt vaak genoemd als een goede fiets om mee te beginnen. Enige nadeel waar je wel wat over hoort, is dat de kwaliteit van de velgen niet super is.

Belga vind ik zelf ook wel een fijne winkel: aardig en kundig personeel en groot assortiment. Qua onderhandelingsruimte ben ik ook wel benieuwd wat je eraf krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34
Kundig personeel?!?! Voor kundig personeel zou ik naar Bikecenter Dik gaan.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
...

Klinkt erg herkenbaar. Ik ben ook voor 105 gegaan, aangezien dat qua prijs/kwaliteit zeker voldoende is voor een eerste fiets. Na veel rondkijken ben ik uiteindelijk bij een Sensa fiets uitgekomen, die vond ik qua prijs/kwaliteit (afwerking) wel erg goed.
Ik heb ook de SPD-SL pedalen, voor de schoenen ben ik naar Hopmans gegaan, daar waren enkele weken geleden veel schoenen voor de halve prijs! Ik ben voor de Chain Nova Pro Tour schoenen gegaan. Die zitten erg goed, hebben carbon zolen en waren de helft van de prijs. En ze steken ook mooi af tegen mijn donkergrijze fiets :P
En als je dan toch bij Hopmans bent, dan kan ik de Assos Uno S5 broek aanraden welke daar ook gunstig geprijsd is (als je een andere kleur dan zwart neemt). Ik heb zelf toch voor zwart gekozen, aangezien dat eigenlijk op alles past, maar de broek zit in ieder geval heerlijk.

Als je alles bij elkaar optelt van wat je moet aanschaffen bij een eerste fiets, dan kan dat wel wat tegenvallen kan ik zeggen. Broek, shirt, schoenen en helm zijn allemaal redelijk aan de prijs als je iets van een goed merk wil hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 07-10-2013 12:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Roet schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:45:
Ik denk dat we het niet over dezelfde winstmarge hebben. Ik heb het over het verschil tussen inkoop- en verkoopprijs, de bruto winstmarge en dat is eerder 30%. Een fysieke winkel houdt van die 30% inderdaad wel minder over omdat hij meer lasten heeft; zijn netto winstmarge, waar jij het over hebt (?), is inderdaad kleiner. Dat betekent dus ook dat een internetwinkel meer van die marge 'aan de klant' kan geven en dus lagere prijzen kan hanteren, wat ook gebeurt.
Daarom zal de winkelier naar korting op basis van netto-marge kijken (en daarom is dat percentage interessanter voor de vraag die werd gesteld). Anders is het vast snel gedaan met ze ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 07-10-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Van het weekend de fiets maar is gepakt om voor het eerst sinds jaren weer is wat heuveltjes te pakken op de posbank en heuvelrug. Had het doel om 1000+ hm te rijden en dat is ook mooi gelukt met 1137hm. Voor een volgende keer eens zien wat er met de snelheid gedaan kan worden want met 24 gemiddeld kon ik goed merken dat klimmen nog niet mijn ding is. http://www.strava.com/activities/87250535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
Wat is je budget eigenlijk?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 00:48
Ook niks mis mee volgens mij. Vraag me af hoeveel mensen uberhaupt merken wat het verschil is tussen een 105 groep en Ultegra (als je van beide de 10-speed versie pakt). Fabrikanten willen je maar al te graag laten geloven dat duurder beter is, maar dat wordt volgens mij al snel marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Na een weekend laat naar bed en veel alcohol + een vermoeiende werkdag vandaag maar even een rondje Zuidlaardermeer gedaan. Ondanks dat ik wat te hard van stapel liep in het eerste deel heb ik toch een lekker ritje getrapt! 39,7km met 34,2 gemiddeld. Vooral het stuk bij het Foxholstermeergebied ging erg lekker.

http://www.strava.com/activities/87569783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hielko schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:27:
[...]

Ook niks mis mee volgens mij. Vraag me af hoeveel mensen uberhaupt merken wat het verschil is tussen een 105 groep en Ultegra (als je van beide de 10-speed versie pakt). Fabrikanten willen je maar al te graag laten geloven dat duurder beter is, maar dat wordt volgens mij al snel marginaal.
Ik heb 0,0 klachten over m'n tiagra 9s.
Vraag me dan ook echt af of ik verschil ga merken als ik er opeens 105 (of duurder) op zou zetten, behalve dat ik dan 2 verzetjes extra achter zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Oeps. Shiv TT. Nu ontkom ik er niet aan volgend jaar ook eens een paar tijdritten te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DDX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:13:
[...]

Ik heb 0,0 klachten over m'n tiagra 9s.
Vraag me dan ook echt af of ik verschil ga merken als ik er opeens 105 (of duurder) op zou zetten, behalve dat ik dan 2 verzetjes extra achter zou hebben.
Dat ga je echt wel merken. De nieuwe Shimano-groepen schakelen toch wel anders die die van enkele jaren geleden. Mijn oude Ultegra schakelde althans heel anders dan de huidige Ultegra. Waar de oude een meer mechanisch gevoel gaf (je had echt het idee de ketting op te tillen of te laten vallen), is de nieuwe meer een tiptoets met lange aanloop (heel lang niets, en opeens 'klik'). Of het beter is weet ik niet, maar wel duidelijk merkbaar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn oude Shimano 600 had dat ook, echt een mechanisch geluid, geluid dat er gewerkt werd en dan zat de ketting. Mijn nieuwe Ultegra is echt *klik* en hij zit direct.

Over kleding, je kan ook gewoon goedkoop beginnen, niet echt in de topic spirit als ik het zo lees. Ik rijd nu ook nog in en goedkoop setje kleding, denk dat ik voor schoenen, shirt, broekje, handschoenen en helm +/-115 euro kwijt was. Kijk anders voor kleding ook even op Cyclewear.eu en plutosport.nl als je wat goedkoop zoekt.

Om dan even de andere kant op te gaan, ik heb ook even zitten kijken voor een matchend shirt en vind de Giant Pro jersey erg mooi, maar 85 euro voor een shirt ....pfff :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:19

The Legend

*Plop*

Ik ben vorig jaar ook begonnen met spul van Cyclewear. Dit weekend een setje Cannondale/Sugoi gekocht, toch wel even grote verbetering qua pasvorm en zeem. Ook even setje arm- en beenstukken meegenomen. Das toch ook wel lekker! :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Graham schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:17:
[...]

Wat is je budget eigenlijk?
Ik zit te denken aan een budget rond de 1000 euro, inclusief essentials zoals pedalen en schoenen. Ik wil best wat meer uitgeven als het echt wat oplevert, maar wat minder uitgeven zou ik ook helemaal niet erg vinden. Een vrij los budget dus :)
Tjebakka schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:07:
Na een weekend laat naar bed en veel alcohol + een vermoeiende werkdag vandaag maar even een rondje Zuidlaardermeer gedaan. Ondanks dat ik wat te hard van stapel liep in het eerste deel heb ik toch een lekker ritje getrapt! 39,7km met 34,2 gemiddeld. Vooral het stuk bij het Foxholstermeergebied ging erg lekker.

http://www.strava.com/activities/87569783
Ik ga jou binnenkort eens even polsen voor wat leuke routes om en nabij Groningen :P

[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 07-10-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
1000 euro incl kleding is wel heel krap, zeker als je bij de LBS koopt. 1200 euro komt beter in de buurt. In Groningen vind ik trouwens Bikelife in Roden een goede zaak. En Belga in Harkstede is ook prima. Belga Groningen heeft wel het nodige staan qua race, maar het personeel weet van toeten noch blazen.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 08-10-2013 07:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
1000 euro is inderdaad wel krap, ik rij nu zelf op een Sensa Romagna die kan je voor 850 euro vinden. Hou er wel rekening mee dat er nog het een en ander bij komt:

Pedalen (30 - 100 €)
Schoenen (70 - 300 €)
Helm (minimaal 35€ maar reken op 50)
Zadeltas met binnenband (liefst 2) bandenlichters en eventueel wat gereedschap en een fietspomp (50 €)
Bidon houders

Mijn kleding kocht ik in het begin bij de Aldi of de Lidl, daar hebben ze af en toe erg leuke aanbiedingen, met erg goede spullen.

In de wat duurdere zaken kan je de zadeltas en bidonhouders er wel bij krijgen, als je een beetje met de verkoper praat.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je vergeet dan nog broek, shirts, armstukken, beenstukken, overschoenen, handschoenen, etc. De herfst begint deze week echt, dus je moet meteen een berg kleding kopen. Lidl en Aldi hebben regelmatig aardige aanbiedingen en ook cyclewear.eu is een prima winkel voor budgetkleding maar gratis is het allerminst.

[ Voor 58% gewijzigd door havana op 08-10-2013 09:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
SnowDude schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:41:
Pedalen (30 - 100 €)
...
In de wat duurdere zaken kan je de zadeltas en bidonhouders er wel bij krijgen, als je een beetje met de verkoper praat.
Als je een fiets van rond de 1000,- koopt, kan je vaak wel wat erbij regelen ja. De marges bieden meestal voldoende ruimte. Pedalen kan je er vaak toch wel bij regelen? Mijn LBS deed daar niet moeilijk over.

Qua kleding kan het soms aardig oplopen, zeker als je wat mogelijkheden wilt voor verschillende temperaturen. Maar ja, een hobby is geen hobby als het geen geld kost toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Wat me verbaast is dat je nog nooit op een racefiets gezeten hebt? En dan wil je direct een nieuwe fiets van rond de €1000 kopen? Zou je niet eerst een 2de-handsje aanschaffen om te zien of de hobby een blijvertje is? Wat goedkope Lidl kleding er bij, wel direct goede pedalen/schoenen (kun je zo meenemen naar nieuwe fiets) en gaan fietsen.

Er zit amper verschil tussen een fiets van 30 jaar oud en een hagelnieuwe als je alleen kijkt naar het effect van de workout. Je bent aan het fietsen met wat meer of minder gewicht en weerstand, maar dat doet niets af aan de training. Pas als je wedstrijden gaat rijden is het handig om op soortgelijk materiaal als je tegenstanders te rijden.

IMO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
André schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:44:
[...]

Wat me verbaast is dat je nog nooit op een racefiets gezeten hebt? En dan wil je direct een nieuwe fiets van rond de €1000 kopen? Zou je niet eerst een 2de-handsje aanschaffen om te zien of de hobby een blijvertje is? Wat goedkope Lidl kleding er bij, wel direct goede pedalen/schoenen (kun je zo meenemen naar nieuwe fiets) en gaan fietsen.

Er zit amper verschil tussen een fiets van 30 jaar oud en een hagelnieuwe als je alleen kijkt naar het effect van de workout. Je bent aan het fietsen met wat meer of minder gewicht en weerstand, maar dat doet niets af aan de training. Pas als je wedstrijden gaat rijden is het handig om op soortgelijk materiaal als je tegenstanders te rijden.

IMO ;)
Een nieuwe fiets is ook zo weer verkocht als de hobby toch tegen lijkt te vallen. Nadeel van een 30 jaar oud tweedehandsje kan zijn dat je fietsen juist niet leuk vindt omdat de fiets net niet de juiste maat is (met rug en nekpijn tot gevolg) en e.e.a. mechanisch net niet helemaal soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Bij Belga Groningen is men idd niet zo van de racefietsen. Dan zou ik eerder naar de cycletrend gaan, die verkopen alleen maar race.
Mocht je nog nooit hebben gefietst en niet weten of het wat voor je is, dan weet ik niet of het verstandig is direct te investeren in pedalen + schoeisel.

Overigens: Volgende week dinsdag is er een TFL cafe in Groningen, denk dat ik daar maar eens heen ga (aanmelden via website).

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Cycletrend is wel idioot duur. Bikecentre Dik vind ik dan een beter alternatief.

Maar goed, als je voor 1000 euro wil slagen dan moet je eigenlijk online gaan kijken. 12gobiking, Rose, Canyon enzo.

[ Voor 87% gewijzigd door havana op 08-10-2013 11:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
havana schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:45:
Maar goed, als je voor 1000 euro wil slagen dan moet je eigenlijk online gaan kijken. 12gobiking, Rose, Canyon enzo.
Inderdaad, maar vergeet niet alsnog langs je LBS te gaan voor vergelijk. Mijne had de fiets die ik op het oog had staan voor dezelfde prijs als goedkoopste online (geen aanbieding). Terwijl deze LBS niet direct als goedkoop te boek staat. Bovendien kan je dan nog dealen voor extra's en heb je adres voor service/garantie, dat is online niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
argro schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:51:
[...]
Een nieuwe fiets is ook zo weer verkocht als de hobby toch tegen lijkt te vallen.
-30% van de prijs.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

André schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:44:
[...]

IMO ;)
Ik ben vrij sportief ingesteld en doe al van alles qua sport (momenteel vooral hardlopen). Dat ik nog nooit op een racefiets heb gezeten klopt niet helemaal, maar wat ik specifiek bedoel is dat dit voor mij de eerste keer is dat ik serieus ga fietsen. Verder heb ik fietsen an sich altijd al aantrekkelijk gevonden.

Ik ben bekend met het fenomeen van mensen die een dure fiets aanschaffen en er na de eerste kilometers achterkomen dat het eigenlijk toch wel heel erg op inspanning lijkt en er vervolgens mee ophouden, maar dat gaat mij niet gebeuren :) Vandaar de keuze om het direct "goed" te doen. Dat wil dus zeggen, een degelijke fiets waarmee ik jaren vooruit kan, maar niet per se een high-endmodel. Tweedehands doe ik liever niet ivm risico's en beperktere keuzemogelijkheden, al heb ik het wel overwogen.

Je zegt dat een dergelijke fiets alleen geschikt is als je wedstrijden gaat rijden. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Als ik ervaringen lees, dan merk ik dat de groep (Shimano 105 in mijn geval) aanmerkelijk soepeler werkt dan goedkoper spul. Maar jij zegt dus dat iemand zoals ik daar niets van gaat merken en net zo goed voor een cheap modelletje kan gaan? Of begrijp ik het dan verkeerd?

Edit: ik sluit overigens niet uit dat ik uiteindelijk toch online iets koop. Maar dat hangt af van wat ik kan krijgen bij de fysieke winkels (bij aanschaf van 3 fietsen moeten ze toch wel een goed aanbod kunnen doen).

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 08-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

RoD schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Je zegt dat een dergelijke fiets alleen geschikt is als je wedstrijden gaat rijden. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Als ik ervaringen lees, dan merk ik dat de groep (Shimano 105 in mijn geval) aanmerkelijk soepeler werkt dan goedkoper spul. Maar jij zegt dus dat iemand zoals ik daar niets van gaat merken en net zo goed voor een cheap modelletje kan gaan? Of begrijp ik het dan verkeerd?
Ja, ik bedoel het anders. Het maakt voor je work-out niet uit of een fiets zwaar/licht is, of veel/weinig weerstand heeft. Zolang je na 2 uur maar moe bent.

Pas als je met anderen gaat fietsen gaat het materiaal spelen, omdat je dan misschien veel meer inspanning moet leveren voor een bepaalde snelheid ten opzichte van de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43
RoD schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

.... Dat wil dus zeggen, een degelijke fiets waarmee ik jaren vooruit kan, maar niet per se een high-endmodel. Tweedehands doe ik liever niet ivm risico's en beperktere keuzemogelijkheden, al heb ik het wel overwogen....
Ik persoonlijk vind het echt mega-zonde om een nieuwe fiets te kopen - al is dat uiteraard een persoonlijke keuze -. Je krijgt zoveel meer 2e-hands voor hetzelfde geld. Mijn vrouw en ik hadden eerst gekeken voor haar om een nieuwe fiets te kopen maar ik kreeg het gewoon niet over mijn hart om voor een instapmodel evenveel te betalen als een goed afgemonteerde 2e-hands fiets.

Daarom uiteindelijk voor haar ook een 2e-hands fiets gekocht. Ik heb een Cannondale CAAD9-2010 volledig DuraAce afgemonteerd, carbon-stuur, carbon-zadelpen, extra setje velgen, extra 105 cassette, etc. voor 800e. Mijn vrouw heeft nu een Cube nogwat, 105 afgemonteerd en nog wat spulletjes voor 625e. Beide fietsen zien er echt als nieuw uit en ze fietsen heerlijk.

Met een aluminium fiets loop je in mijn ogen niet zoveel risico. Mocht het een en ander versleten zijn - wat je op zich kan zien -, dan is het vrij goedkoop om de versleten onderdelen te vervangen.

Mijn advies, kijk nog eens goed naar een 2e-handse fiets voordat je een nieuwe koopt. Je kan een hoop besparen (wat je dan weer aan kleding en dergelijke uit kan geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

André schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Ja, ik bedoel het anders. Het maakt voor je work-out niet uit of een fiets zwaar/licht is, of veel/weinig weerstand heeft. Zolang je na 2 uur maar moe bent.

Pas als je met anderen gaat fietsen gaat het materiaal spelen, omdat je dan misschien veel meer inspanning moet leveren voor een bepaalde snelheid ten opzichte van de anderen.
Ik ga wel tegen mezelf racen, telt dat ook? :P Verder ga ik ook zeker wel eens met anderen fietsen.
Anteros schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

Ik persoonlijk vind het echt mega-zonde om een nieuwe fiets te kopen - al is dat uiteraard een persoonlijke keuze -. Je krijgt zoveel meer 2e-hands voor hetzelfde geld. Mijn vrouw en ik hadden eerst gekeken voor haar om een nieuwe fiets te kopen maar ik kreeg het gewoon niet over mijn hart om voor een instapmodel evenveel te betalen als een goed afgemonteerde 2e-hands fiets.

Daarom uiteindelijk voor haar ook een 2e-hands fiets gekocht. Ik heb een Cannondale CAAD9-2008 volledig DuraAce afgemonteerd, carbon-stuur, carbon-zadelpen, extra setje velgen, extra 105 cassette, etc. voor 800e. Mijn vrouw heeft nu een Cube nogwat, 105 afgemonteerd en nog wat spulletjes voor 625e. Beide fietsen zien er echt als nieuw uit en ze fietsen heerlijk.

Met een aluminium fiets loop je in mijn ogen niet zoveel risico. Mocht het een en ander versleten zijn - wat je op zich kan zien -, dan is het vrij goedkoop om de versleten onderdelen te vervangen.

Mijn advies, kijk nog eens goed naar een 2e-handse fiets voordat je een nieuwe koopt. Je kan een hoop besparen (wat je dan weer aan kleding en dergelijke uit kan geven).
Bedankt voor de tip :) ik ga er nog eens naar kijken, al moet ik wel zeggen dat ik in de omgeving stad Groningen niet direct iets heb gevonden wat mij geschikt lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
havana schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:36:
Je vergeet dan nog broek, shirts, armstukken, beenstukken, overschoenen, handschoenen, etc. De herfst begint deze week echt, dus je moet meteen een berg kleding kopen. Lidl en Aldi hebben regelmatig aardige aanbiedingen en ook cyclewear.eu is een prima winkel voor budgetkleding maar gratis is het allerminst.
Ik heb een shirt met korte mouwen en een korte broek. Wat is nu het verstandigste om erbij te kopen tegen de kou? Ik zat zelf te denken aan een (eventueel waterdicht) vest met lange mouwen en dan losse beenstukken, aangezien de broek opzich wel goed is.

Ik heb trouwens vorige week een bandana voor onder mijn helm besteld via ebay, kostte me maar 3,50 euro ofzo inclusief verzenden. Ik heb ook een heleboel verschillende handschoenen gezien voor zeer lage prijzen, dus wellicht ook interessant voor sommigen hier.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met een paar beenstukken (en overschoenen) kun je principe tot een graad of 5 wel doorrijden. Wordt het kouder moet je een losse winterbroek hebben (of een extra lange broek over je koersbroek doen, dat kan ook).

Qua bovenstuk: ik rijd voor alsnog met een shirt met lange mouwen. Daaronder een thermo korte mouwen of lange mouwen al naar gelang de temperatuur. Armstukken en een gewoon shirt werkt ook. Wordt het nog kouder dan pak ik m'n winterjack, maar een extra thermo aandoen en eventueel een windstopper vest werkt ook.

Laagjes werken prima maar persoonlijk vind ik teveel laagjes hinderlijk, dan pak ik liever een kledingstuk dat van zichzelf wat dikker is.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 08-10-2013 12:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:13
SToRM666 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

Ik heb een shirt met korte mouwen en een korte broek. Wat is nu het verstandigste om erbij te kopen tegen de kou? Ik zat zelf te denken aan een (eventueel waterdicht) vest met lange mouwen en dan losse beenstukken, aangezien de broek opzich wel goed is.

Ik heb trouwens vorige week een bandana voor onder mijn helm besteld via ebay, kostte me maar 3,50 euro ofzo inclusief verzenden. Ik heb ook een heleboel verschillende handschoenen gezien voor zeer lage prijzen, dus wellicht ook interessant voor sommigen hier.
Verschilt nogal per persoon (koud aangelegd ja of nee).
Maar denk dat je met arm en beenstukken en een windjack wel aardig ver komt, met daaronder een thermoshirt met lange of korte mouwen. Ik red het met deze spullen tot het vriespunt of zelfs nog daaronder.

[ Voor 4% gewijzigd door ritsjert op 08-10-2013 12:58 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Nooit geweten dat tweakers een wielren topic had! En ik maar denken dat ik op een techsite terecht was gekomen! - Bij deze een nieuwe volger/lezer/reageerder

Met betrekking tot de discussie hierboven, een nieuwe fiets wilt kopen van €1000,- zonder enige ervaring, is natuurlijk niet aan te raden. Je zou een fiets van marktplaats kunnen halen van om en nabij de €300 (of minder) om te kijken of de sport bevalt, iets wat in de komende maanden sowieso niet de goede zal krijgen in verband met het weer.
Voordeel van tweedehands kopen: Bevalt het niet, je kunt het weer verkopen voor dezelfde prijs!

Als je dan toch een nieuwe wilt kopen omdat de financiele situatie wellicht minder beperkt is, kan ik je aanraden om te gaan kijken naar de overjarige modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bierdopje120 op 08-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 00:48
Zo gek lijkt het me helemaal niet om direct een fiets van E1000 te kopen - of ietsje minder - zonder enige ervaring. Veel goedkoper ga je niet een degelijke racefiets vinden, als je een nieuwe koopt. Sure, tweedehands kan goedkoper, maar juist bij je eerste fiets weet je niet precies welke maat je nodig hebt, waar je op moet letten om te zien of onderdelen nog wel of niet goed zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34
Meestal heeft de LBS ook wel wat tweedehands fietsjes staan; dan heb je de kennis van de LBS en (hopelijk) de prijs van een tweedehands.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik heb zelf 2 maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb marktplaats en enkele andere websites goed in de gaten gehouden, maar het aanbod viel tegen. Of het viel niet in de juiste prijs-categorie, of niet de juiste kwaliteit, of het was mijn maat niet. Mijns inziens wordt de tweedehands wereld mbt racefietsen door sommigen overrated (misschien ligt het er ook aan in welk gebied/provincie je woont) . Je kan een lucky shot hebben, en eventueel kan je daar ook een paar maanden of een jaar op wachten. Net wat je wilt. Als je geen zin hebt om zo lang te wachten (en steeds maar MP checken en contact opnemen en langsgaan), kan je ook voor nieuw gaan. Dit nog even los gezien van andere nadelen van tweedehands (zoals mogelijke fraude (heling) of onderdelen die (bijna) defect zijn). Je neemt wel degelijk een groter risico bij het aanschaffen van een tweedehands fiets, en ik durfde voor mijzelf dat risico niet te nemen. Wellicht werkt het in je voordeel wanneer je handig bent en twee rechterhanden hebt.

Edit: Hierboven bedoel ik particulier tweedehands. Misschien is tweedehands bij een FM ook een optie? De FM hier hadden niet veel aan tweedehands fietsen, en bovendien waren die mijns inziens nog overpriced.

Ik heb destijds een Gazelle Exquis LTD gekocht (a 999 bij 12gobiking), 105/ultegra afgemonteerd. Groepen onder de 105 vond ik te matig, ik heb het een en ander aan proefritten gemaakt bij LFM, dat is sowieso aan te raden. Daarnaast nog een batterij aan accesoires gekocht, ik heb ze even op een rijtje gezet:

- Fiets a 999,-
- Helm (had ik al van MTBen) a 35,-
- Kleding (deel had ik al, nog wat extra bij gekocht bij Lidl afgelopen weken) a 130,-
- Schoenen Shimano R-088 ofzo (Wiggle) a 70,-
- Pedalen Shimano SPD SL R540 (Wiggle) a 27,-
- Pomp Lezyne (Futurumshop) a 35,-
- Zadeltas (had ik al) a 5,-
- Binnenbanden Schwalbe (LFM) a 16,-
- Bel a 3,-

Denk dat het wel zo'n beetje was, ongeveer 300,- aan accesoires dus. Binnenkort krijg ik nog een sportarmband voor mijn telefoon (fungeert als fietscomputer :) ). Dingen die nog in het verschiet liggen zijn een cadans en hartslag sensor. En wellicht betere kleren.

Edit 2: Ook spullen voor onderhoud zul je nodig hebben, zoals sprays, vet en sleutels. Misschien ook een standaard om de fiets in te zetten. Ik heb niet zoveel ruimte hier, mijn fiets hangt gewoon aan zn achterwiel aan een haak aan de muur :) .

[ Voor 11% gewijzigd door floriz87 op 08-10-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Dat je bij een fysieke winkel iets wilt kopen in plaats van particulier of wat dan ook, is ook niet zo'n gek idee. Toch zou ik eerder gaan kijken richting €500,- tot €700,-. In dat budget zijn ook al wel leuke fietsen te vinden. Daarnaast verkopen ook zaken tweedehands racefietsen, waarbij je ook niet zit met de afmetingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eensch met de nieuwefietsenkopers. :)

Van het voorjaar ook de knoop doorgehakt om te gaan fietsen en ook gegaan voor een nieuwe fiets bij een fysieke fietsenboer. Een gok of ik het echt leuk zou vinden, maar de uitkomst van de gok wilde ik niet laten afhangen van ondeugdelijk materiaal.

Ik ken mijn geluk met dat soort dingen, koop je een goed uitziende tweedehands racefiets van een oud vrouwtje en dan blijkt het frame naderhand eigenlijk te bestaan uit drie frames die aan elkaar zijn gelast en blijkt ze met koolstofvoorvork norit bedoeld te hebben. Bij wijze van spreken dan. :+

Wel balen dat het nu weer zo snel donker wordt. Toch 's gaan kijken voor fatsoenlijke lampjes. Alleen in het weekend fietsen beperkt de opties toch wel erg en zolang het helder/droog weer is met weinig wind maakt het eigenlijk geen ruk uit hoe warm/koud het is en hoe licht het nog is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
Nog een tip: Staar je niet blind op een groep. Er is echt niets mis met een moderne Tiagra groep. Ik zou eerder voor een betere wielset gaan dan voor een betere groep. En aangezien Shimano groepen grotendeels compatible zijn met elkaar, kun je altijd nog stukje bij beetje upgraden.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Antaresje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:53:
Nog een tip: Staar je niet blind op een groep. Er is echt niets mis met een moderne Tiagra groep. Ik zou eerder voor een betere wielset gaan dan voor een betere groep. En aangezien Shimano groepen grotendeels compatible zijn met elkaar, kun je altijd nog stukje bij beetje upgraden.
Precies. Heb anderhalve week geleden voor mijn dochter nog een crossertje opgebouwd met een Apex groep en ook dat schakelt al mooi en precies. Ziet er ook nog eens goed uit en is misschien wel niet zo licht, maar voor de prijs van een paar Red derailleurs heb je wel een hele groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hielko schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:09:
Zo gek lijkt het me helemaal niet om direct een fiets van E1000 te kopen - of ietsje minder - zonder enige ervaring. Veel goedkoper ga je niet een degelijke racefiets vinden, als je een nieuwe koopt. Sure, tweedehands kan goedkoper, maar juist bij je eerste fiets weet je niet precies welke maat je nodig hebt, waar je op moet letten om te zien of onderdelen nog wel of niet goed zijn etc.
Dat was mijn impressie ook een beetje. Ik denk dat ik het liever meteen goed doe. Marktplaats nog eens afgespeurd hebben zie ik er niet meteen koopjes bij zitten die voor mij geschikt zijn.
Antaresje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:53:
Ik zal zeker de verschillen tussen groepen gaan uitproberen. Vanavond ga ik waarschijnlijk wat testritjes maken.

Iedereen overigens bedankt voor de vele tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
floriz87 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:36:
Ik heb destijds een Gazelle Exquis LTD gekocht (a 999 bij 12gobiking), 105/ultegra afgemonteerd. Groepen onder de 105 vond ik te matig, ik heb het een en ander aan proefritten gemaakt bij LFM, dat is sowieso aan te raden. Daarnaast nog een batterij aan accesoires gekocht, ik heb ze even op een rijtje gezet:

-- Binnenbanden Schwalbe (LFM) a 16,-
Dus je hebt een paar proefritten gemaakt bij een locale fietsenmaker (LFM).
Vervolgens voor de prijs een fiets bij 12gobiking gekocht.
Later heb je nog voor 16 euro besteedt bij de LFM.

Klopt dat? Op deze manier zullen er weinig LFM's overblijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Gisteren na het eten meteen op de fiets gestapt om voor het donker nog even een rondje te doen. Na 6 km zat er een klimmetje (iets meer dan vals plat) in van een kilometer. Boven aangekomen kwam het eten er bijna weer uit :X Toch iets te enthousiast begonnen zo kort na het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32

Pelle

🚴‍♂️

Ik moet binnen een uur na het eten ook niet op de fiets stappen; vooral omdat m'n milt dan gaan protesteren :)

Qua overige kosten die je hebt als je met fietsen als hobby gaat beginnen, heb ik een tijdje terug dit overzichtje voor een collega van me gemaakt. Mijn fiets was (nieuw) zo'n 900 euro kaal, maar door de fietsregeling ging daar nog iets van 350 euro vanaf. Had ik die niet gehad, dan was ik ook voor een tweedehandsje gegaan eerst.
pedalen 40
schoenen 120
bel 5
bidonhouders 15
bidonnen 15
fietsbroek 80
(onder)shirtjes 80
armstukken 25
beenstukken 25
fietscomputer 270
zadeltasje 15
gereedschapsetje 15
kettingsmeer 15
extra binnenband 6
kettingschoonmaakset 30
verlichting 40
winterbroek 110
winterjas 110
zomerhandschoenen 29
winterhandschoenen 35
onderhoudsstandaard 150
overschoenen 30

totaal 1210
Nou kun je op sommige onderdelen wel bezuinigen (die fietscomputer & montagestandaard zijn natuurlijk helemaal niet nodig), maar als je in zomer en winter wilt kunnen rijden, en ook voorbereid wilt zijn op schemering of donker, dan kom je al snel aan dergelijke investeringen.
Natuurlijk zijn er ook goedkopere broeken te vinden, maar als ik je 1 tip mag geven, dan zou ik zeggen: bespaar nooit op je fietsbroek.

Als ik nu € 1000 uit te geven had voor een complete set, dan zou ik zoiets doen:
- fiets 2e hands, 105 of vergelijkbare groep, € 500
- broek € 80
- ondershirt € 30
- shirt € 40
- schoenen (moeten goed zitten, dus mogelijk ben je -net als ik- veel kwijt om goed passende te vinden) € 120
- arm/beenstukken € 50
- winterjas € 100
- onderhoud (kettingsmeer, schoonmaakspullen, gereedschap e.d.) € 60
- verlichting € 20

Dan heb je een setje waarmee je zowel 's zomers als 's winters kunt rijden :)
Pagina: 1 ... 7 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.