Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48
CynicRelief schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:49:
Ik quote in de belles-nietes discussie nog maar es een oude reactie in deze van mijn:
Proest! _/-\o_
"Ik denk dat de doorsnee fietser/-ster ervan uitgaat dat er een bel op de fiets zit, wat voor fiets dan ook, en dat die dus ook gebruikt wordt; dan wordt schreeuwen al gauw als aso ervaren, want 'je hebt toch een bel?'

Daarbij gebruiken renners nog wel eens een bepaald jargon, welke allicht door andere fietsers niet wordt begrepen ... 'ACHTER!' 'Huh? wat is er achter?' "

Maar goed, deze discussie lijkt een beetje op de winterbanden-discussie elders in dit forum; hoogst vermakelijk, maar we komen er niet echt uit.
ik kan me er alleen maar bij aansluiten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
CynicRelief schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:49:
Ik quote in de belles-nietes discussie nog maar es een oude reactie in deze van mijn:

"Ik denk dat de doorsnee fietser/-ster ervan uitgaat dat er een bel op de fiets zit, wat voor fiets dan ook, en dat die dus ook gebruikt wordt.
Dat zou je zeggen, maar waarom kijkt bijna iedereen dan om (met bijbehorende stuurbeweging naar links) als ik bel? Wat verwachten ze te zien?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:44
Omdat ze denken he iemand belt omdat hij me kent ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Domweg intuïtief (onhandig) en niet afgeleerd gedrag. Je kunt best inschatten of je in de weg rijdt, en of je dan wellicht een beetje ruimte kunt maken.

Als je als groepje vrouwen van 45+ op een dubbelbreed fietspad fietst met een onderbroken middenstreep, en je met zijn drieën de gehele breedte van het pad gebruikt, dan is achteromkijken wanneer een achteropkomende fietser belt inderdaad oliedom en gedrag dat ik als gespeend van elk verkeersinzicht zou bestempelen - ik noem maar voorbeeld dat ik regelmatig tegenkom.

Je zou je terecht gaan afvragen of zoiemand wel geschikt zou zijn om in een vierwielig moordwapen te rijden - ik bedoel een auto. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11
Ramzzz heeft DACvN gezien? De gemiddelde verkeersdeelnemer, of het nu een voetganger, fietser of automobilist is, heeft zijn hoofd inderdaad helemaal niet bij het verkeer. (Helaas betrap ik mezelf daar soms zelfs op.)

Imho doe je er als onverwacht snelle maar bijzonder kwetsbare verkeersdeelnemer dan goed aan om elke praktische voorzorgsmaatregel te nemen: Een bel lijkt mij dan een no-brainer, rustig en met veilige tussenruimte inhalen ook.

Voorbeeldje: Als je als voetganger een 2 m breed fietspad oversteekt, moet hij een meter of drie overbruggen van "veilig" naar "veilig", op een rustig tempo van 1 m/s, doe je daar drie seconden over. Als een beetje vlotte wielrenner à 10 m/s daar langsrijdt, moet je dus 30 m links en rechts vrij zien om een aanrijding te voorkomen. Hoeveel voetgangers kijken zo ver links en rechts voor ze oversteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

argro schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:14:
[...]
Dat zou je zeggen, maar waarom kijkt bijna iedereen dan om (met bijbehorende stuurbeweging naar links) als ik bel? Wat verwachten ze te zien?
Hier wordt telkens vanuit gegaan maar mijn ervaring is toch echt anders, en ik maak de nodige km's wel B). Ik zie mensen veel vaker netjes opzij schuiven dan dat ze omkijken en slingeren. Vooral in de stad is men een bel wel gewend. Op zondag, over de mooie drukke weggen is dat anders, dan rijd ik inderdaad over afwijkende routes of rijd helemaal niet. Maar dat wisten wij al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
FMS schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:08:
[...]

Hier wordt telkens vanuit gegaan maar mijn ervaring is toch echt anders, en ik maak de nodige km's wel B).
Ik maak ook de nodige km's en ik constateer het vrij regelmatig. Misschien is het inderdaad niet de meerderheid, maar iedere keer is al één keer te veel, met name omdat ik mij afvraag wat ze denken te zien. Wie zou er bellen? Zou het misschien een andere fietser zijn? Lijkt mij allemaal niet zo spannend dat een controle op zicht nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

argro schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:15:
[...]
Ik maak ook de nodige km's en ik constateer het vrij regelmatig. Misschien is het niet de meerderheid, maar iedere keer is al één keer te veel, met name omdat ik mij afvraag wat ze denken te zien. Wie zou er bellen? Zou het misschien een andere fietser zijn? Lijkt mij allemaal niet zo spannend dat een controle op zicht nodig is.
Dat is dan andere koek. Onoplettende dwazen zal je altijd houden maar als een bel in de meerderheid van de gevallen werkt, dan is het toch handig om er een te gebruiken. Daarbij geldt dat je als wielertoerist altijd vaart moet minderen bij inhalen. Je ontwikkelt op den duur ook een gevoel voor wie er mogelijk gaat slingeren en wie het snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06
Mijn ervaring is dat je vooral bij de (elektrische) fietsfossielen (en laten we eerlijk zijn; dat zijn de grootste klagers over het "gedrag" van wielrenners) eerst een halve bel verslijt alvorens ze iets door hebben en dan al achteromkijkend het halve fietspad over zwalken. Vooral op de wat smallere fietspaden erg lastig.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 11:35
Het zou me niets verbazen als die ebike terroristen zou debiel rijden doordat ze pas sinds kort weer op een fiets zitten waar ze dat jaren niet gedaan te hebben.

Veel ebikers zouden anders namelijk niet meer fietsen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
Ehm heren, we zijn met z'n allen op de weg. Om bejaarde mensen die met behulp van hedendaagse techniek toch nog kunnen fietsen uit te maken voor fietsfossielen en ebike terroristen gaat misschien een beetje ver.

Ik vind zelf dat wij ons eerder moeten aanpassen door onze grotere snelheid dan de rustige fietsers die ons niet zien en horen aankomen. Verder erger ik me natuurlijk ook wel eens als ik terug moet naar 15 km/u om een paar fietsers te passeren, maar dat moet ik maar voor lief nemen zolang ik geen motor en dranghekken heb om de baan vrij te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
yeehaw schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:06:
Ehm heren, we zijn met z'n allen op de weg. Om bejaarde mensen die met behulp van hedendaagse techniek toch nog kunnen fietsen uit te maken voor fietsfossielen en ebike terroristen gaat misschien een beetje ver.

Ik vind zelf dat wij ons eerder moeten aanpassen door onze grotere snelheid dan de rustige fietsers die ons niet zien en horen aankomen. Verder erger ik me natuurlijk ook wel eens als ik terug moet naar 15 km/u om een paar fietsers te passeren, maar dat moet ik maar voor lief nemen zolang ik geen motor en dranghekken heb om de baan vrij te maken ;)
Ik ben het met je eens, maar het blijft een zinloze discussie. Het is net als met elke andere discussie over verkeersdeelname, iedereen blijft volharden in z'n eigen gelijk. Zullen we het maar weer over fietsen hebben?

Zo ben ik benieuwd wie er welke bandjes gebruikt in de winter. Ik overweeg om 25mm bandjes aan te schaffen om zo wellicht wat meer grip/zekerheid te krijgen, maar ik vraag me af of dat wel de moeite waard is. Zeker omdat ik nog een nagenoeg nieuwe set 23mm bandjes op m'n slecht weer fiets heb zitten. Extra comfort is ook een overweging, maar of 25mm op normaal wegdek nou zoveel extra geeft?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

25mm t.o.v. 23mm onder je racefiets an sich merk je echt niet tot nauwelijks. Meer comfort en grip krijg je door lagere spanning en dat mag met 25mm, vandaar het effect. Maar dan moet je dus wel met 6 bar gaan rijden ipv 8 of meer.
Ik merk wel degelijk verschil in comfort en gevoel van veiligheid op slecht/nat wegdek bij de 25mm bandjes op 5-6bar onder mijn singlespeed forensenfiets t.o.v. 7.5-8 bar 23mm onder de racefiets.

Toch nog even over de bel: ik heb hem en gebruik hem dankbaar, maar het effect is inderdaad niet erg groot helaas. Ouderen horen hem niet (pingt toch vrij hard) en jongeren snappen hem niet. Echt ongelofelijk welke reactie groepen fietsers onder de 18 hebben op mijn herhaaldelijk bellen terwijl ik vlak achter ze rij. In eerste instantie geen enkele reactie, daarna eens omkijken wat dat toch voor geluid is en vervolgens 9 van de 10 keer gewoon met zijn allen naast elkaar blijven doorfietsen met 10-15km per uur.

Voor mij is het dan alsnog even vriendelijk vragen of ik erlangs mag. Gaan vloeken en schelden tegen een groep jongeren is naast zinloos ook kansloos, want ze lachen je alsnog uit om je maffe pakje etc.

Er schijnt een soort bidon te bestaan die je kan oppompen en vervolgens als luide toeter kan gebruiken, wanneer je klinkt als een brommer gaat men doorgaans wel aan de kant. Misschien is dat een optie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Hell fucking no dat ik die bidon horn ga gebruiken:

YouTube: AirZound Bicycle Horn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:07

DjVe

Hatsaflats!

})

Voor je het weet liggen er allemaal bejaarden over het fietspad verspreid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Hmmz, zou ik maar sterke wielen nemen... kan je erover heen springen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Of als je iets mooier zoekt: de Chris King van fietsbellen.

Inmiddels ook te koop (pre-order).

[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 27-09-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Een fietsbel op kickstarter ... Het belletje klinkt wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19
$300K op kickstarter voor een fietsbel, moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
yeehaw schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:06:

Helemaal mee eensch! Mooi weer dit weekend mensen, fiets ze! en gebruik je bel wijs of schreeuw een beetje vriendelijk!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik was vandaag onverwacht om 14:30 al klaar met werken. Snel naar huis en op de fiets. Lekker ritje gemaakt vanaf Groningen naar Adorp, Bedum, St Annen, Ten Boer, Schildwolde, Slochteren, Siddeburen, Steendam, Overschild en Ruischerbrug. Goed voor 83 km. Heerlijk ritje met veel zon en weinig wind. Genieten!

Het Schildmeer

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/489E3D8C-2749-470C-9AD9-50F5CA389697-6507-0000090437A2A260_zpse8a36221.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i3fbjn.png

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 28-09-2013 08:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Veel bejaarden vermoord? Smerig stuk tuig. ;)

e; oeps ik was hier gisteren de knipoog smiley vergeten :)
Mooi ritje, ik mis de rust van de dorpjes rond Groningen hier in de randstad

[ Voor 68% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2013 13:49 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• FMS
  • Niet online

FMS

Heeft iemand een mooie route van Deventer naar Utrecht. Ik zoek eentje die mij zo veel mogelijk van de Hoge Veluwe laat zien. Ik heb deze rit vaker gedaan maar iedere keer pak ik maar een klein stukje van de Veluwe. Beetje zonde.

Misschien eerst Veluwezoom, dan door naar het zuid-westen van de Veluwe? Noord en Midden Veluwe ziet er ook leuk uit, nooit gefietst maar dat valt misschien niet zo goed te combineren. Suggesties?

[ Voor 30% gewijzigd door FMS op 28-09-2013 13:37 ]

• MrAngry
Mijn ervaring is dat veel fietspaden daar (pak ém beet tussen Apeldoorn en Otterlo) best wel matig zijn. Veel viezigheid en bochten die niet gemaakt zijn voor de racefiets. Er loopt wel een mooi pad vanaf ongeveer radio kootwijk recht naar het zuiden (http://www.strava.com/activities/49659630#1060727874). Wellicht kan je vanaf daar de Ossenweg verder naar het westen pakken (heb ik nooit gefietst) dat is midden door het bos denk ik.

e; die lijkt onverhard. Als je doorfietst naar het zuiden kan je ook de Apeldoornseweg pakken.

e2; Vanaf Eerbeek kan je ook over de Imboschweg dwars de veluwe oversteken richting de A50. Smalle fietspaden dat wel, ik raad het af bij mooi weer in het weekend

[ Voor 23% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2013 14:08 ]

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:47
Gister een "Havanaatje" gedaan:

http://www.strava.com/activities/85292536

Prachtig weer zeg :)

• StevenK
  • Laatst online: 16:22
Morgenochtend maar vroeg de kou in, bedoeling is uurtje of drie fietsen vanuit Ede, uur of 11.00 à 11.30 in Veenendaal aankomen. En dan 's middags met mijn dochter via de Amerongen-MTB-route op de crosser weer terug naar Ede.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• havana
Same here. De buurman wil morgen per se om 8:00 vertrekken omdat z'n zoontje jarig is. Komt mij niet zo heel slecht uit want dan kan ik lekker het WK kijken 's middags. Zal zo rond de 7-8 graden zijn, dus ik trek m'n winterjack en winterschoenen weer uit de kast...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Net terug van een rit in het Noorden van Groningen en Friesland. Ergens bij Leens (Groningen) kom ik in een tijdrit (wedstrijd) terecht. Vervelend omdat ik steeds de berm in moet en stil sta voor verkeersregelaars. Ik probeer noordelijk te gaan om de tijdrit te ontwijken, helaas rijden ze hier ook. Op een recht stuk kom ik een aantal rijders tegen, er is genoeg ruimte en ik blijf op de weg fietsen. Een van de rijders schreeuwt oprotten! Heb wel begrip voor de man hoewel er meer dan genoeg ruimte is. Later bij Lauwersoog kom ik weer in de tijdrit terecht, gelukkig kan ik hier om de tijdrit heen rijden. Niet echt een fijne rit op deze manier. Goed voor 95km met een gemiddelde van 27.2km/h

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mfh1lPUzhYE/Ukb-tDuY1bI/AAAAAAAAA84/Aef50Y4J1F4/w1598-h899-no/20130928_152512_1.jpg

• MrAngry
Dat was het Nederlands clubkampioenschap, daar had je nog wat profs in aktie kunnen zien (die mochten blijkbaar mee doen).

@VV Nee Van hummel en Clement hebben gewonnen met hun team
http://www.nwvg.nl/nck-wielrennen/live-uitslag-a-categorie

[ Voor 33% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2013 18:38 ]

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:22:
Net terug van een rit in het Noorden van Groningen en Friesland. Ergens bij Leens (Groningen) kom ik in een tijdrit (wedstrijd) terecht. Vervelend omdat ik steeds de berm in moet en stil sta voor verkeersregelaars. Ik probeer noordelijk te gaan om de tijdrit te ontwijken, helaas rijden ze hier ook. Op een recht stuk kom ik een aantal rijders tegen, er is genoeg ruimte en ik blijf op de weg fietsen. Een van de rijders schreeuwt oprotten! Heb wel begrip voor de man hoewel er meer dan genoeg ruimte is. Later bij Lauwersoog kom ik weer in de tijdrit terecht, gelukkig kan ik hier om de tijdrit heen rijden. Niet echt een fijne rit op deze manier. Goed voor 95km met een gemiddelde van 27.2km/h

[afbeelding]
Vandaag was het Nederlands Clubkampioenschap (NCK) rond, inderdaad, het Lauwersmeer. Ploegentijdrit over (voor de A ploegen) 42 kilometer. Dus dat klopt wel dat je die tegen kwam. Inclusief de B en C categoriën zullen er echt heel veel teams daar rondgereden hebben. Het is behoorlijk prestigieus, verbaasd me dus ook niet dat mensen naar je schreeuwde, en de enige wedstrijd waar de profs uit mogen komen voor de club waar ze hun licentie afnemen. Zo reed Tom Veelers dit jaar mee bij mijn team en startte 1,5 minuut later het team bestaande uit o.a. Niki Terpstra, Ramon Sinkeldam, Rick Flens en Reinier Honig (Gok dat ze ook wel gewonnen zullen hebben :p niet dus).

Ik had gehoopt hem te rijden, maar was helaas reserve voor mijn team, ondanks goede huidige vorm, zeker voor dit soort werk.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• MrAngry
Zelf net voor het eerst in 10 weken een ritje gedaan waarbij ik geen pijn aan m'n achillespees meer heb. Topweer ook nog. Ben benieuwd of die pees vanavond weer in kloppende ontsteking modus gaat of dat ik er eindelijk vanaf ben.

Verwijderd

the_RJ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:37:
[...]

Vandaag was het Nederlands Clubkampioenschap (NCK) rond, inderdaad, het Lauwersmeer. Ploegentijdrit over (voor de A ploegen) 42 kilometer. Dus dat klopt wel dat je die tegen kwam. Inclusief de B en C categoriën zullen er echt heel veel teams daar rondgereden hebben. Het is behoorlijk prestigieus, verbaasd me dus ook niet dat mensen naar je schreeuwde, en de enige wedstrijd waar de profs uit mogen komen voor de club waar ze hun licentie afnemen. Zo reed Tom Veelers dit jaar mee bij mijn team en startte 1,5 minuut later het team bestaande uit o.a. Niki Terpstra, Ramon Sinkeldam, Rick Flens en Reinier Honig (Gok dat ze ook wel gewonnen zullen hebben :p).

Ik had hem naar mijn mening moeten rijden, maar was helaas reserve voor mijn team, ondanks goede huidige vorm, zeker voor dit soort werk.
Leuk om te weten! Vroeg mij al af of jij ook aan het rijden was. Het was ook wel leuk om te kijken, maar had niet veel tijd omdat ik weer naar huis wilde. Nu ik dit zo lees verbaast het mij ook dat ik op het parcours mocht. Heb echter steeds aan verkeersregelaars gevraagd of het goed was of dat ze een andere weg wisten. Ben trouwens ook elektrische fietsen op het parcours tegen gekomen en verwacht niet dat renners een bel op hun tijdritfiets hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Woei! Wat een wind! :P

Zoals gezegd al vroeg op pad 8:00. Het was nog aardig koud (7 graden) dus warm aangekleed: winterjack, thermo lange mouwen, winterschoenen, geitenwollen sokken, dunne handschoentjes, gewone handschoentjes en beenstukken. Was eigenlijk precies goed, alleen op de terugweg de handschoentjes uitgedaan. Fietsmaten hadden alle drie geen overschoenen, daar kregen ze wel spijt van.

Afijn, het zal niemand ontgaan zijn dat er vandaag een stevige oostenwind stond. Derhalve die kant opgereden via Ruischerbrug, Slochteren, Noordbroek, Midwolda en Finsterwolde. Terug via Woldendorp, Tjuchem, Overschild en Ten Boer.

Inclusief een rondje Noorderplantsoen precies goed voor 100 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Idd fiks windje, kon de snelheid vandaag op sommige stukken maar moeilijk boven de 20km/u houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De wind was flink inderdaad. Rondje oost-west van ruim 100km gedaan vandaag. Heen met amper 27 gemiddeld, terug met een inspanning half zo groot ruim 33 gemiddeld.

Stuk beter overigens dan een westenwind zoals we die in het voorjaar vaak hadden. Dan heb ik een waterfiets nodig om een rondje te maken dat begin met wind tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben afgelopen weken wezen shoppen en vergelijken en ga bijna zeker voor een Wilier GTR 2014

Voorheen had ik vanuit het werk een Toyota Prius, maar wegens een andere baan ga ik nu met de fiets naar het werk. Aangezien ik en mijn vriendin privé weinig auto rijden, hebben we bewust voor een kleine zuinige auto gekozen (VW Lupo). Daar kan helaas nog geen wiel in, dus ben ik aan het kijken naar een drager voor op de kofferbak. Ik kan aan een Thule ClipOn 9105 High komen voor +/- €150. Is die goot echt een vereiste voor carbon frames? Het is niet dat ik veel minder uit wil geven, maar het is een nogal groot ding om weer weg te zetten/achterin te leggen (als dat überhaupt wel kan :P). Zijn er nog meer goede alternatieven, die wellicht wat minder massief zijn (zag op de site van Wiggle ook Saris fietsendragers)?

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 29-09-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:30:
Idd fiks windje, kon de snelheid vandaag op sommige stukken maar moeilijk boven de 20km/u houden :)
ahh, was gelukkig dus niet de enige, man o man wat een wind zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:30

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier hetzelfde verhaal... Fietscomputer dood (zo'n LIDL ding van 6 euro) dus geen idee hoe hard (langzaam) het ging tegen de wind in, maar bovenwinds aangekomen was het heerlijk om met de wind mee te blazen.

Met de wind vol op kop door de weilanden was niet echt leuk. Maar verder wel heerlijk weer. En volgend weekend misschien wel weer dit soort weer! Heerlijk.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En als je dan wind mee had, was het slalommen tussen alle takken (soms bijna halve bomen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Gelukkig strategisch gepland: in NO richting vertrokken, zodat ik het laatste uur, pak 'm beet vanaf de Emmapiramide tot aan de Grebbeberg, voor de wind kon rijden.

Vertrok om 8.00 en het was echt *koud*. Blij dat ik dinsdagavond weer in korte broek / mouwen achter de Derny mag zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
vliegnerd schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:14:
Met de wind vol op kop door de weilanden was niet echt leuk.
offtopic:
Op de dijk bij Amerongen (ik hoefde niet eens te trappen :P) kwam ik zo'n sigaarfiets tegen. Vol tegen de wind en toch met een behoorlijke snelheid.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Volgend weekend probeer ik wel tussen de weilanden door te fietsen. Zal beter gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41
Gisteren voor het eerst sinds 4 weken weer gefietst. Gelukkig werd ik door een vriend benaderd om te fietsen anders was ik waarschijnlijk weer niet gegaan. Ik ben al de hele week aan het kwakkelen (keelpijn, hoofdpijn, verkouden) en met fietsen is dat niet de beste combinatie. Dat merkte ik zeker het eerste stuk van de rit wat vol tegen de wind in was zonder enige vorm van beschutting. Toch wel blij dat ik wel ben gegaan. Gemiddelde snelheid was niet echt hoog, maar de voldoening wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Van het weekend ook weer lekkere stukjes gefietst. Zaterdag op de fiets de fietsen van mij en mijn vriendin van Utrecht naar Den Haag vervoerd:
http://www.strava.com/activities/85536917

Was best wel fijn die oostenwind :D. Dit is tot nu toe ook mijn langste afstand. Hoop dat ik komend weekend de andere kant op kan gaan fietsen en dat er dan een westenwind staat :D. Dagje later nog even een rustig stukje naar Hoek van Holland gefietst en was best wel te merken die wind. Bidon pakken en opbergen was best wel stukje zwabberen.
http://www.strava.com/activities/85810802

Voor mij dus een goed fiets weekend:
langste afstand in een rit van 60->80
meeste kilometers in een weekend 80->110

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/k9um83.gif

:P

Waar ik trouwens minder blij van werd op zaterdag was dit stukje. Kwam uit de fietsrouteplanner van de fietsersbond (racefietsroute instelling). Verder eigenlijk niet veel rare stukjes gehad (in het begin op een weggetje wat mooi naast het water ging, maar niet echt praktisch was en de gewone weg stuk makkelijker was (kwam je af en stuk later er weer op))

[ Voor 33% gewijzigd door cybermans op 30-09-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 15:36

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Nogges doet zich hier ook maar weer eens melden. Een aantal jaren (!!!) terug was ik hier ook nog wel eens actief. Ik was toen via het hardlopen voorzichtig wat in contact met triathlons gekomen en heb zelfs toen (rond 2006) een paar korte triathlons gedaan. Daarna is het allemaal door een een nieuwe baan en opleiding die daar aan vast zat, wat in het slop geraakt.
Vorig jaar heb ik me echter weer bij mijn vroegere atletiek vereniging gemeld. Ben weer gaan trainen, gezonder gaan eten etc. Gevolg dat ik van 116 kg in paar maandjes weer op 87 kg zat. Afgelopen maart ook (weer) een racer gekocht. Een Cervelo RS met Ultegra triple omdat ik er ook mee in de bergen wilde fietsen (inmiddels ook gedaan). Prima fietsje trouwens.
Vorig jaar juni ook direct maar een doel gesteld: ik wilde dit jaar de triathlon van Almere doen. Dat heb ik inmiddels gedaan, met als finish-tijd 11u25m44s. De fietstijd (omdat dit een fietstopic is) was 5:58 over 184 km, wat ongeveer een gemiddelde was van 31 km/h. Aangezien ik eigenlijk nog maar paar maandjes weer aan het fietsen was (veel te kort eigenlijk, ik weet het, onverstandig enzo, maar ja: eigenwijs), ben ik wel tevreden met hoe ik fietste. Helemaal gezien de weersomstandigheden op die dag.
Nu van plan om deze winter flink wat kilometers te maken, om een leuke basis te leggen voor het triathlon-wedstrijdseizoen van 2014.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wauw, respect _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogges schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:06:
De fietstijd (omdat dit een fietstopic is) was 5:58 over 184 km, wat ongeveer een gemiddelde was van 31 km/h.
nice hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voordat het topic weer z'n jaarlijkse winterslaap in gaat.... wat zijn de plannen voor volgend seizoen? Trap zelf af...

- februari week Gran Canaria (streven 500 km / 10.000 hm)
- Waalse Pijl (langste versie)
- paar dagen Eifel
- fietsweek met o.a. Stelvio met als toetje de GF Giordana (hoofddoel)
- paar keer naar Tecklenburg

Helaas zit een buitenlandse zomervakantie er verder niet in, dit heeft ermee te maken dat Havana Junior nummer 2 geboren zal worden eind oktober. In de zomer wordt het waarschijnlijk 2 weken vakantiehuisje in Lochem. Ach, daar kun je waarschijnlijk ook mooi fietsen maar het is geen Provence :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Komende jaar eigenlijk alleen AGR en hopelijk een buitenlandse zomervakantie met de fietsboys. Mss her en der nog wat lokale fietstochtjes zoals Ronde van Drenthe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit jaar begonnen met fietsen , februari kon ik nog niet verder dan 25KM met 22 gemiddeld.
Nu al paar keer 80KM gefietst met 30 gemiddeld ( met een groepje ). Flink vooruitgang dus.
Heb een tacx gekocht om de winter een beetje fatsoenlijk door te komen ( en in de weekende mountainbiken ).
Dus voor volgend jaar dit streven:

- Ronde van Vlaanderen ( 80KM versie ) staat erg hoog op de lijst!
- Paar fietsweekenden in Limburg
- Mezelf inschrijven bij de lokale fietsclub hier
- Vaker met diezelfde fietsclub mee op zaterdag toertochten fietsen
- Paar fietstochten van boven de 100KM wil ik volgend jaar ook gaan doen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ga hopelijk ook naar Gran Canaria (hangt even af van anderen), zit de Marmotte te overwegen (iemand vroeg me mee) en in September zit ik de Ride Accross Britain te overwegen. Daarnaast het gebruikelijke weekje fietsen met de mannen naar een gebied ergens in West Europa. Verder nog een paar dagen Eiffel of Ardennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 12:11
Nogges schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:06:
Vorig jaar juni ook direct maar een doel gesteld: ik wilde dit jaar de triathlon van Almere doen. Dat heb ik inmiddels gedaan, met als finish-tijd 11u25m44s. De fietstijd (omdat dit een fietstopic is) was 5:58 over 184 km, wat ongeveer een gemiddelde was van 31 km/h.
Binnen een jaar zo even een full-distance triatlon uit de mouw schudden, respect hoor, onafhankelijk van de tijd die je hebt neergezet want daar heb ik helemaal geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:50:
Voordat het topic weer z'n jaarlijkse winterslaap in gaat.... wat zijn de plannen voor volgend seizoen? Trap zelf af...
- In de winter proberen te Taxcen (echter vanwege verhuizing wellicht iets minder dan verwacht)
- Fitter worden (base conditie dus) (dit jaar een goed begin gemaakt na het Pfeiffer debakel)
- Weer opbouwen naar 100km ritten
- Weer richting de 200km per week
- Wellicht een weekend Limburg/Ardenne/Frankrijk met een vriend om wat te klimmen

Allemaal best globale en niet concrete doelen, maar eerst kijken wat het lichaam toe gaat laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 14:11
- Week Gran Canaria / Mallorca (streven 700 km / 15.000 hm)
- Ronde van Vlaanderen
- Week Vogezen (streven 800km / 20.000hm)
- Waalse Pijl
- Alpe d'HuZes
- Trois Ballons
- GF Giordana
- Dolomieten Marathon
- Marmotte (hoofddoel)
- Weekje Pyreneeen en Ventoux

En verder nog wat standaard tochtjes tussendoor en een paar trainingsweekenden in de Ardennen / Eifel

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:36

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:31:
- Week Gran Canaria / Mallorca (streven 700 km / 15.000 hm)
- Ronde van Vlaanderen
- Week Vogezen (streven 800km / 20.000hm)
- Waalse Pijl
- Alpe d'HuZes
- Trois Ballons
- GF Giordana
- Dolomieten Marathon
- Marmotte (hoofddoel)
- Weekje Pyreneeen en Ventoux

En verder nog wat standaard tochtjes tussendoor en een paar trainingsweekenden in de Ardennen / Eifel
:o

Dat is een beste lijst, waar menig renner een paar jaar over zou doen _O_

Ik zou ook graag wat fietsweken inlassen, maar vrouw & kinderen vinden het ook leuk dat ik eens wat tijd met ze doorbreng (ik zelf ook overigens :P), dus ik vrees dat het bij mij beperkt zal blijven tot wat toertochten en -afhankelijk van waarheen we gaan- wat vakantiekilometers. Ik ga proberen om iets in de Vogezen uit te zoeken :)

Qua toertochten lijkt de Waalse Pijl me wel wat, en de Ronde van Vlaanderen lijkt me ook mooi. Voor minstens één van beiden zou ik in ieder geval de langste versie willen rijden. En verder misschien nog een paar keer Heuvelrug/Posbank/Rijk van Nijmegen en Limburg.

En mocht het dit jaar niet meer lukken, dan wil ik nog een keer een ritje naar m'n schoonouders maken (Nieuwerkerk a/d IJssel - Vlagtwedde, zo'n 250km). Van daaruit is het overigens ook niet heel lang rijden naar Tecklenburg, dus wellicht dat havana me daar een keer wegwijs wil maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ohja, en hard trainen voor de GoT-tocht van volgend jaar natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Voor mij staat op het programma:
training schema maken icm roeien om wat effectiever te gaan trainen.
Sparen voor een kickr (reeds meebegonnen zodat ik volgende winter en met beyond baddass weer ook kan fietsen)
Een keer op de fiets naar kennisen in belgie gaan.
Kijken of ik een of meerdere tourtochten kan gaan meefietsen
Fietsen vakantie in de buurt van schoonouders plannen (landgraaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

- Paar keer Tecklenburg
- Noorderrondrit
- 11-meren tocht
- LBL
- Limburgs Mooiste
- Trois Ballons
- Aywaille - Bastogne - Aywaille
- Sean Kelly
- Velomediane
- Tour for Live (hoofddoel)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Volgend jaar moet voor mij een vol jaar koersen worden, in de winter lekker doortrainen op de baan en misschien af en toe een MTB cyclo of veldrit en dan in het voorjaar de competities. Afgezien van de GoT toertocht zal er weinig getoerd worden, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Waar ga je aan mee doen? De rondjes Papendal etc?

Ik wil komend jaar ook veel meer (trainings)koersjes rijden (Dit jaar 3) en daarnaast een aantal tijdritjes, stuk of 3 ofzo. Ik ga daar vanaf begin december hard voor trainen, de komende maanden even geen fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W_dB
  • Laatst online: 25-11-2024
Tour for Life is een schitterend mooi doel Tsjilp. De tochten die je noemt zijn op zich ook al de moeite waard! Tour for Life is dan een mooie kroon op al dat trainingswerk :)
Vorige maand heb ik hem zelf gefietst (met 6000 trainingskilometers in de benen (vanaf 1 februari)). Ik kan je verzekeren: die tocht vergeet je nooooooit meer. De routes, de sfeer, het is fantastisch.
Wat is de naam van je team? Kunnen we jullie volgen en wie weet sponsoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 09:19
Mijn doel voor volgend jaar (we zien wel hoe ver ik kom ;)):

- Woon werkverkeer blijven fietsen voor de dagelijkse 20 kilomter
- Halve Marathon Rotterdam
- Hele Marathon Bergen (Als opwarmers voor het fietssezoen)
- Weekje Tenerife (Teide heb ik hoog op de verlanglijst staan)
- Bergen - Stavanger
- Bergen - Voss (http://www.bergenck.no/defaultBV.aspx?pageId=7)
- Voss - Geilo (http://www.vossgeilo.no/defaultvg.aspx?pageId=318)
- Ronde ergens bij Oslo

Zullen er vast 1 of 2 sneuvelen vanwege onregelmatig werk maar dat zien we dan weer weer :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik hoop vooral komend jaar blessurevrij te zijn, wat ik van dit jaar helaas niet kan zeggen. Ik zal iets vaker gaan hardlopen maar fietsen blijft de hoofdmoot.

Deze winter zal ik hopelijk eens wat veld- en/of MTB-tochten gaan doen om ook eens daar wat ervaring mee op te doen op de cyclocrosser. Verder indoor en bij redelijk weer natuurlijk ook gewoon buiten op de racer (Tacx icm Sufferfest + Trainerroad indoor). Ik hoop daarmee net als vorig jaar weer sterker uit de winter te komen dan ik erin ging, hoewel ik helaas nu een stuk 'lager' sta dan vorig jaar.

Komend jaar hoop ik me wat meer te richten op tijdritten met hopelijk in juni alsnog een triathlon (olympische afstand), zoals dit jaar voorgenomen was maar met alle blessures verre van reeel. Een hoeveelheid ritje in Tecklenburg mogen niet ontbreken en hoop ook eens de wielerbaan hier in Groningen te gaan bezoeken voor de koersjes daar. Een geplande fietsvakantie naar de Vogezen (dus ook op de fiets heen&terug) zijn ook naar komend jaar vooruit geschoven en ik hoop in ieder geval 3 Ballons mee te pikken en hopelijk nog een gelegenheid om de Ventoux, alsook het Marmotte traject (buiten de georganiseerde tocht) te gaan fietsen en als het zo uitkomt ook zeker de Stelvio/Gavia te kunnen doen, gezien die helaas 2 weken terug in de sneeuw lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ha, mijn doelen zijn "iets lager". Maar het eerste doel is om zo lang als het kan door te fietsen, in ieder geval in het weekend en misschien in de avond (met lamp). Hoewel ik dat laatste nog niet in praktijk heb gebracht. Ik heb wel in de zomer een Tacx van marktplaats geplukt en icm Sufferfest vond ik dat nog wel prima te doen. Het is tenminste een sport die je kan doen als de kids boven liggen te slapen. Maar fietsen op de weg zolang het kan en zo niet op de Tacx. Tussendoor vermaak ik me wel met hardlopen.

Doelen dan:
Blessurevrij blijven :-$
Halve Marathon CPC (maart) Maar dat is blessuretechnisch nog het meest ingewikkeld.
regelmatig 100 km in het weekend zonder overbelasting blessures
Tochtjes over de heuvelrug en wie weet Eifel.

Hooggebergte e.d. komt dan in 2015 wel... ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 01-10-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:17
Kreeg m'n nieuwsbrief weer binnen van een wat onbekende webshop (site is van een bekende van me) met mooie Castelli aanbiedingen. Onder andere het beste stukje kit wat ooit is uitgevonden de Gabba.

www.sport77.nl

Aanbiedingen staan op de eerste pagina.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrAngry schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:38:
Waar ga je aan mee doen? De rondjes Papendal etc?
Papendal op dinsdag, Amersfoort op donderdag en zaterdag. En daarna met de club de criteriums, klassiekers en misschien ook nog wat tijdritjes, als ze maar vlak genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De Tour for Life lijkt me waanzinnig, maar waar ik de tijd vandaan moet halen om daar voor te trainen weet ik niet :P Het lijkt me echt enorm gaaf om met wat vrienden je een week lang helemaal te geven op je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Hier net zo, lijkt me super, tenminste wat het fietsen betreft. Echt niet dat ik als ik zoveel moet fietsen me ga behelpen in een tentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DjVe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:59:
De Tour for Life lijkt me waanzinnig, maar waar ik de tijd vandaan moet halen om daar voor te trainen weet ik niet :P Het lijkt me echt enorm gaaf om met wat vrienden je een week lang helemaal te geven op je fiets.
En vergeet de sponsoring ook niet. Wanneer je een zakelijk netwerk hebt, dan is 15.000 euro als team relatief eenvoudig bij elkaar te brengen. Wanneer je het echter moet hebben van vrienden, kennissen en familie, dan kost 15.000 euro bij elkaar brengen nog bijna meer tijd dan het trainen.

Overigens hoeft dat trainen ook weer niet superveel tijd te kosten. Menigeen start de Tour for Life met nog geen 3.000km in de benen en haalt daarmee zonder problemen de finish. Je moet er dan natuurlijk niet op rekenen dat je op iedere berg als eerste boven bent, maar het kan zeker.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 01-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik hoop dat ik volgend jaar weer net zoveel kilometers kan maken als dit jaar. In ieder geval heb ik 1 hoofddoel en dat is de Marmotte.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

argro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
En vergeet de sponsoring ook niet. Wanneer je een zakelijk netwerk hebt, dan is 15.000 euro als team relatief eenvoudig bij elkaar te brengen. Wanneer je het echter moet hebben van vrienden, kennissen en familie, dan kost 15.000 euro bij elkaar brengen nog bijna meer tijd dan het trainen.

Overigens hoeft dat trainen ook weer niet superveel tijd te kosten. Menigeen start de Tour for Life met nog geen 3.000km in de benen en haalt daarmee zonder problemen de finish. Je moet er dan natuurlijk niet op rekenen dat je op iedere berg als eerste boven bent, maar het kan zeker.
Met ^^

Het voorbereiden en sponsoren werven kost net zoveel, zo niet meer, tijd dan het trainen zelf ;). Was dit jaar mee als begeleider, één van het team had 2500km als training in de benen. Fietste steevast achteraan, maar wel alles gehaald. Of je dat wil is een 2e ;).
StevenK schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:04:
Hier net zo, lijkt me super, tenminste wat het fietsen betreft. Echt niet dat ik als ik zoveel moet fietsen me ga behelpen in een tentje :)
Dat is behelpen inderdaad, maar vergroot de uitdaging en prestatie wel.

Het is wel een hele gave uitdaging en geeft voldoening. Ook het onthaal is super tof!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p206x206/1236965_684105264950551_1084146590_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/p206x206/1209365_684101298284281_75540867_n.jpg

Ga zelf misschien meedoen aan de Giro delle Dolomiti.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 01-10-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Volgens mij niks voor havana vanwge zijn voorkeur voor geen meuk op de fiets, maar ik vind ze erg gaaf:
http://www.barzadesign.it/html/gallery_bici_new/gallery.html

Afbeeldingslocatie: http://www.barzadesign.it/html/gallery_bici_new/images/2brunottilegno.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.barzadesign.it/html/gallery_bici_new/images/2pellibicipois09.jpg

en heul veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41
Dit jaar begonnen met fietsen en door vakantie/werk nog maar weinig kilometers gemaakt.

Deze winter ga ik mountainbiken bij vochtig/nat weer en racefietsen bij droog weer. Ik zit nog iets van een tacx te overwegen, maar echt fietsen heeft toch wel mijn voorkeur.

Volgend seizoen wil ik:
Amstel Gold race (150km)
Limburgs mooiste (150km)
Als de avonden langer worden vaker 's avonds een rondje (1 a 2 uur) doen
In de weekenden langere tochten (> 70km) doen
In de meivakantie racefiets mee als de reisbestemming dit toelaat

Maar alles moet wel passen binnen het drukke familie/werk leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 14:11
Pelle schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:55:
[...]

:o

Dat is een beste lijst, waar menig renner een paar jaar over zou doen _O_
Dit jaar had ik een vergelijkbare lijst, iets minder cyclo's in het buitenland (alleen AD6 en de GF Giordana), maar wel meer tourtochten. Heb iets van 12 200+ ritten gemaakt. Al met al het hele seizoen buitengewoon goed verteerd, ondanks een matige wintervoorbereiding door een longontsteking.

Ik heb het voordeel dat ik nog geen kids (in de planning) heb, dus daarom maar veel doen de komende twee jaar ;-) En ik zet er de komende maanden veel training (+- 15 tot 20 uur per week) tegenover. Dat hou je ook maar een paar jaar vol...

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmorgen hoorde ik dat een oud klasgenoot van mij (ik volgde hem ook nog op Strava) is overleden afgelopen weekend na een wielrenongeluk, bah!
Echt een flinke schok! En ik zat vrolijk in Winterberg met 85 in het uur naar beneden te knallen, zet me toch weer aan het denken om iets verantwoorder te gaan doen in vervolg..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

fsve schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:21:
Kreeg m'n nieuwsbrief weer binnen van een wat onbekende webshop (site is van een bekende van me) met mooie Castelli aanbiedingen. Onder andere het beste stukje kit wat ooit is uitgevonden de Gabba.

www.sport77.nl

Aanbiedingen staan op de eerste pagina.
Nice.. ben volgende week jarig O-)
Ze hebben alleen geen M zo te zien. Ik vrees dat L iets te groot is (tenminste, mijn Castelli-broek en shirtje in M zit als gegoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon proberen, ze geven bij de gabba wel aan dat je maatje groter moet bestellen als normaal ?
Ik heb hem in maat L terwijl ik wielerkleding meestal in M bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DDX schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:14:
Gewoon proberen, ze geven bij de gabba wel aan dat je maatje groter moet bestellen als normaal ?
Ik heb hem in maat L terwijl ik wielerkleding meestal in M bestel.
Dat geven ze bij Castelli altijd aan. Over het algemeen negeer ik dat en de kleding zit prima. Iets dergelijks haal ik overigens ook niet uit de maattabellen van Castelli. Heb ook een hekel aan wapperende kleding trouwens, liever lekker strak dan iets te groot dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:42:
vanmorgen hoorde ik dat een oud klasgenoot van mij (ik volgde hem ook nog op Strava) is overleden afgelopen weekend na een wielrenongeluk, bah!
Echt een flinke schok! En ik zat vrolijk in Winterberg met 85 in het uur naar beneden te knallen, zet me toch weer aan het denken om iets verantwoorder te gaan doen in vervolg..
Even aangenomen dat hij uit Groninger komt, was een clubgenoot van me, waarmee ik anderhalve week ervoor nog gezellig een kamer deelde in Italië tijdens een mooie week fietsvakantie met de club. Een zeer zwaar verlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Pelle schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:07:
[...]

Nice.. ben volgende week jarig O-)
Ze hebben alleen geen M zo te zien. Ik vrees dat L iets te groot is (tenminste, mijn Castelli-broek en shirtje in M zit als gegoten).
Ik heb vorige week een Castelli shirt gekocht en moest een XXL nemen ipv XL, dus inderdaad een maatje groter dan normaal. Ik heb een normaal postuur, maar een XL zat echt wel te strak.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 02-10-2013 12:40 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
M had denk ook wel gepast maar vermoed dat de mouwen dan iets te kort waren.
En meestal heb je er toch nog iets extra onder aan, dus dan is iets ruimer wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:10:
[...]

Even aangenomen dat hij uit Groninger komt, was een clubgenoot van me, waarmee ik anderhalve week ervoor nog gezellig een kamer deelde in Italië tijdens een mooie week fietsvakantie met de club. Een zeer zwaar verlies...
Ja klopt, echt heel erg triest. Ik was en ben echt geschokt, kan me voorstellen dat het als clubgenoot als een nog veel grotere schok is aangekomen.
Sterkte man!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik van vandaag nog maar eens een rondje rijden na het werk denk ik :)
Ik heb de stuurpen van mijn fiets recht gezet (stond eerst schuin omhoog) en dat is inderdaad wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ook weer terug van een lekker rondje fietsen. Het weer was hier prima dus maar besloten om een langer rondje te maken. Uiteindelijk 96.5 kilometer en 1500 hoogtemeter gemaakt. Merk dat het fietsen me steeds beter afgaat :)

Wat sfeerfoto's om het topic op te vrolijken :)

Bij gebrek aan een echte Garmin (gebruik nu een forerunner 610 met snelheid en cadanssensor) maar een kaartje gemaakt (uitdraai hoogteprofiel GC) en wat aanwijzingen eropgetekent. Vervolgens aan het frame vastgemaakt met tape. Werkte eigenlijk meer dan prima!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/988301_10202167359445926_113343010_n.jpg

Even pauze houden en de flessen bijvullen!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1384068_10202167359805935_955714327_n.jpg

Lekker van het uizicht en de oktoberzon aan hetgenieten.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/64212_10202167359725933_347729376_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Haha briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 22:38
Mooie omgeving, waar was het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
Mooi Rene, was je niet in Noorwegen?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje voor de technische mensen

ik heb een wielset gekocht fulcrum 3 met een shimano 10 speed cassette
nu zit bij de fulcrum een ring waar op staat 9/10sp en bij de cassete zit ook een vul ring.
moeten ze er beide op of 1 van de 2 ? die van de fulcrum heeft nokjes zodat hij op de body vast zit.en van de cassette is een gladde ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Die 9/10s ring van fulcrum is toch voor als je een 11s body hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Was inderdaad in Noorwegen, omgeving Bergen richting Voss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben vandaag maar iets vroeger gestopt met werken en ben voor het eten nog even snel een ronde gaan fietsen: http://www.strava.com/activities/86439180

Qua snelheid gaat het al redelijk goed, de eerste helft was zelfs continu tegenwind, nu beginnen met het opbouwen van de afstand. Ik krijg na een bepaalde tijd alleen wel een beetje kramp in mijn rug, welke eigenlijk vrij snel weg is als ik afstap. Mijn zadel staat licht voorover, dus misschien dat het daardoor komt?

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 02-10-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Volgend de specs is de body 10-11 speed. http://www.fulcrumwheels....-strada/products/racing-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als het de 2013(of 2014 inmiddels?) versie is, dan zit er idd 11s body op en heb je voor 9/10s de fulcrum ring nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 02-10-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
Je dus moet maar één spacer gebruiken, welke maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Kippenijzer schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:10:
[...]

:|

Gecondoleerd en sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Gisteren voor het eerst weer vrij gereden bij Omnisport. Heerlijk. Lekker temperatuurtje, 2 x 30 minuten @ 42 gemiddeld. Wat is dat toch een genot, fietsen op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Met ^^

Het voorbereiden en sponsoren werven kost net zoveel, zo niet meer, tijd dan het trainen zelf ;). Was dit jaar mee als begeleider, één van het team had 2500km als training in de benen. Fietste steevast achteraan, maar wel alles gehaald. Of je dat wil is een 2e ;).

[...]

Dat is behelpen inderdaad, maar vergroot de uitdaging en prestatie wel.

Het is wel een hele gave uitdaging en geeft voldoening. Ook het onthaal is super tof!

[afbeelding][afbeelding]

Ga zelf misschien meedoen aan de Giro delle Dolomiti.
Beetje frisse foto's van de Latauret plaatsen, zo kan ik het ook ;)

Het enige matige aan het slapen in een tentje (op hoogte vaak) is dat je je 's ochtends in een koud klam wielerpakje moet hijsen. Eenmaal met het ontbijt achter de kiezen maakt dat allemaal al niets meer uit!

Vorig jaar hadden we rond mei al de grens van 15.000 gehaald. Daarna kun je je helemaal op het fietsen storten. Dat wil je. Begin gewoon in november al met voorbereiden. Maak afspraken met je team, begin al met sponsoraanvragen etc etc. Wanneer het dan mooi weer is kun je lekker gaan fietsen. 8)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Zijn er tweakers die volgend jaar Tour for Life (willen) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W_dB
  • Laatst online: 25-11-2024
Inderdaad, vroeg opstaan (aantal maal half zes :O) in het donker was ook niet helemaal mijn ding. Het is dan fris en vochtig. Maar wanneer je eenmaal weer op de fiets zit... Heerlijk! Zorg wel voor voldoende zitvlees ;)

Begin inderdaad vroeg met geld inzamelen. Dan valt die zorg weg en kun je je focussen op het fietsen. Bovendien kost het drukken van het tenue (veel teams hebben hun shirt vol met logo's van bedrijven die sponsoren) ook tijd en heb je geen stress of je pakje wel op tijd klaar is.Via ons netwerkje hadden we in februari de 15.000 euro bereikt. Dat gaf veel rust in onze hoofden!

Volgend jaar weer Tour for Life? Nou... eh... misschien in 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

FMS schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:59:
Zijn er tweakers die volgend jaar Tour for Life (willen) doen?
Ja!
W_dB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:58:
Inderdaad, vroeg opstaan (aantal maal half zes :O) in het donker was ook niet helemaal mijn ding. Het is dan fris en vochtig. Maar wanneer je eenmaal weer op de fiets zit... Heerlijk! Zorg wel voor voldoende zitvlees ;)
Half 6 is wel erg vroeg! Kan me niet herinneren dat ik zo vroeg eruit ben gegaan vorig jaar.

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1 ... 6 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.