Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 138 Laatste
Acties:
  • 592.996 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
sapphire schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:48:
Klinkt leuk, lees graag terug hoe het was als je terug bent :)

Iemand wel eens bij Hopmans geweest? Hoor hele goede verhalen en wil er morgen misschien met vaders naartoe gaan maar ben bang dat het tegenvalt. Namelijk best een stuk rijden (45~60min) en vorige keer dat we dat deden voor wielerkleding had die winkel serieus 4 broekjes hangen in maat S en meer niet.

Dus hebben ze echt zo'n mooi assortiment als ze beweren?
Mijn Assos Uno Wit en Rood (€79 per stuk) en Assos Uno Zwart Logo (€89) komen er vandaan. Ik heb ze op laten sturen. Volgens mij hebben ze veel. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 21:35
sapphire schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:48:
Klinkt leuk, lees graag terug hoe het was als je terug bent :)

Iemand wel eens bij Hopmans geweest? Hoor hele goede verhalen en wil er morgen misschien met vaders naartoe gaan maar ben bang dat het tegenvalt. Namelijk best een stuk rijden (45~60min) en vorige keer dat we dat deden voor wielerkleding had die winkel serieus 4 broekjes hangen in maat S en meer niet.

Dus hebben ze echt zo'n mooi assortiment als ze beweren?
Qua fietsen hebben ze niet zo veel, maar in kleding en schoenen zijn ze 1 van de grootste van nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

maxoss schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

DPD is echt een drama inderdaad, als je niet thuis bent kun je zelf een half uur gaan rijden om het pakketje op te halen. Nee, ik kijk voortaan wel uit welke bezorgservice ze gebruiken.
Ah ok, goed te horen dat het "algemene DPD service" is en niet iets Spaans...

Voor mij nooit meer met die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
Had pas een wielsetje besteld en toen ik thuis kwam vanuit het werk lag er een briefje van DPD op de mat waarop stond 'pakket staat in voortuin'.....

Mijn voortuin ligt aan een doorgaande weg, dus had mazzel dat het er nog stond. Voor mij ook geen DPD meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:26:
Wij van WC-eend......

Vorige winkel zei dat ook, en zoals ik schreef hadden die letterlijk 4 bib's en een stapel jersey's op dat moment.
Nee , maar Hopmans is echt heel groot. heeft onzettend veel kleding op voorraad. Zonde dat ze geen webshop of iets dergelijks hebben , zodat ze voorraad beetje op internet kunnen tonen. Maar qua kleding hebben ze echt ontzettend veel!
Zowiezo niet alleen kleding , maar echt alles veel op voorraad ( helmen , fietsen , accesoires )
jslaman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:45:
[...]

Qua fietsen hebben ze niet zo veel
Ze hebben best wel een hele partij Bianchi,Pina's, Treks etc staan. En helemaal boven op zolder ook nog flinke collectie MTB. Losse frames als volledig afgemonteerd.

[ Voor 21% gewijzigd door degroot op 12-08-2014 09:17 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
Ze hebben best wel een hele partij Bianchi,Pina's, Treks etc staan. En helemaal boven op zolder ook nog flinke collectie MTB. Losse frames als volledig afgemonteerd.
Klopt, maar gezien de grootte van de winkel (en vergeleken met de hoeveelheid kleding die er hangt) is het een relatief beperkt aanbod.

[ Voor 9% gewijzigd door jslaman op 12-08-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Zaterdag had ik problemen met het voorste wiel dat bij mijn Ultimate CF SL 9.0 zat, een Mavic Ksyrium Elite S wiel. Bij het rijden in de regen, begon het wiel opeens enorm te piepen vanuit de naaf. Toen ik stopte en het wiel even ronddraaide hoorde ik hetzelfde geluid, precies metaal tegen metaal. Ik was nog te ver van huis om naar huis te wandelen, dus ik ben doorgefietst. Bij het thuiskomen, merkte ik dat het piepend geluid was, maar bij het ronddraaien, voelde ik nog steeds een oneffenheid. Dit is niet het geval bij mijn achterwiel of bij de 7 jaar oude Ksyrium Equipes van mijn vader zijn fiets.

Ik woon niet ver van het service centrum in België, dus daar ben ik het wiel gaan binnenbrengen en ik kreeg zelfs een reservewiel mee van een heel andere prijsklasse, een Mavic R-SYS SLR wiel. Mijn eigen wiel zou ik binnen de 2 weken ongeveer moeten terughebben. Nu heb ik gemerkt dat er bij dat wiel precies wat vuil in de as zit, want ook daar zijn oneffenheden bij het draaien van het wiel, wel minder opvallend dan bij het wiel dat ik binnen geleverd heb. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ook heeft het R-sys wiel dat ik nu gekregen heb een Exalith 2 remoppervlak, dat enkel gebruikt zou mogen worden met speciale remblokjes. Kan het kwaad om het te gebruiken met de standaard remblokjes? Het is een beetje stom om andere remblokjes te kopen voor 2 weken. Het remt alleszins wel een stuk beter vond ik, vooral in nat weer. Zonder dat het de bedoeling was, kreeg ik zelfs mijn achterwiel even van de grond terwijl ik in het zadel zat.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
Dat piepende geluid van je achterwiel komt vaak voor bij Mavic en wordt veroorzaakt doordat ze als een van de weinige fabrikanten nog gebruik maken van een glijlager in hun cassettebody. Een drupje olie erop en je bent er voorlopig weer vanaf (snap ook niet waarom ze hier 2 weken voor nodig hebben).

Wat betreft de remblokken; dat is niet heel handig van ze, maar ik zou zeker geen andere remblokken aanschaffen voor de korte periode waarin je dit wiel te leen hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door jslaman op 12-08-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:50
Mavic wielen zijn echt probleemgevallen inderdaad, had onlangs ook in lange afdalingen met de benen stil houden dat er spontaan een metalig schurend geluid uit kwam voor een paar seconden. Heb de laatste jaren wel meer problemen gehad met Mavic naven, ze hebben meer onderhoud nodig dan anderen en dan nog zijn ze niet echt goed. Helaas komen die krengen met bijna elke fiets standaard mee :P.

Waar andere (voor)wielen (FFWD, SRAM) na een zwieper rustig 5-10 minuten blijven draaien en heen en weer gaan tot ze eindelijk stilhangen met het zwaarste punt (ventiel) beneden, stopt elk Mavic wiel er na 30 seconden al mee en vaak niet eens met het ventiel beneden, ze lopen gewoon bagger :(.

Zit er over te denken om de naven uit m'n Mavic setjes te wisselen voor wat anders, maarja dat kost ook weer wat en het zijn *maar* trainingswielen, al wil ik me daar ook graag veilig op voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Fijn, vaders belt net dat hij neit naar Hopmans wil, te ver rijden. Nu gaan we naar een LBS die wss weinig heeft en veul te duur is :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35
Ik heb hetzelfde bij mijn Mavic voorwiel van mijn Canyon SL... In de regen maakt het wiel soms een piepend geluid, maar het gaat ook vanzelf weer over.. Besteed er voorlopig niet teveel aandacht aan..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

sapphire schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:15:
Fijn, vaders belt net dat hij neit naar Hopmans wil, te ver rijden. Nu gaan we naar een LBS die wss weinig heeft en veul te duur is :(
Internet?
Hopmans bellen voor prijsopgaaf en laten versturen.

[ Voor 9% gewijzigd door jspr op 12-08-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
LaurentS schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:55:
Ook heeft het R-sys wiel dat ik nu gekregen heb een Exalith 2 remoppervlak, dat enkel gebruikt zou mogen worden met speciale remblokjes. Kan het kwaad om het te gebruiken met de standaard remblokjes? Het is een beetje stom om andere remblokjes te kopen voor 2 weken. Het remt alleszins wel een stuk beter vond ik, vooral in nat weer. Zonder dat het de bedoeling was, kreeg ik zelfs mijn achterwiel even van de grond terwijl ik in het zadel zat.
Volgens mij slijten normale remblokjes vrij rap als je die gebruikt met een exalith 2 remrand, zou dus proberen om vooral op het andere wiel te remmen, indien mogelijk, om zo te voorkomen dat je over een paar week alsnog nieuwe remblokken moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26

Griffin

Is mythical

Topicstarter
jspr schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:29:
[...]

Internet?
Handig als je de maat precies weet, anders vind ik het veel makkelijker om naar een winkel te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Griffin schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

Handig als je de maat precies weet, anders vind ik het veel makkelijker om naar een winkel te rijden.
Maattabel bied vaak uitkomst. Je zelf goed opmeten werkt prima (is mijn ervaring).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
jspr schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Wat een drama dat Bike-Discount i.c.m. DPD |:( |:(

Verzend bevestiging ontvangen met track&trace, track&trace gevolgd tot aan de deur, ik was niet thuis omdat ik op mijn werk was, geen aflevering notificatie ontvangen, email verzonden en antwoord gekregen dat het pakket over 3 dagen terug naar Koblenz verzonden zal worden als ik het pakket niet op de luchthaven kom ophalen 8)7 8)7 8)7

Ik heb de order geannuleerd en toch maar weer bij "Good old Wiggle" besteld gezien ze er nog 1 hadden liggen. Ik betaal graag die extra €5 :/
kijk ook eens bij http://www.deporvillage.com/ heb zelf ook geen geweldige ervaringen met hun pakketdienst maar ze zijn vaak voordeliger dan de dure (maar goedkoop schreeuwende ) Wiggle.
Betaal gewoon met paypal en schroom dan niet om de betaling te stoppen als het te lang duurt.

Wiggle is super uitgebreid maar geven vaak idioot hoge advies prijzen op, en geven daarvan dan een flinke korting dan denk je van goede deal maar vaak flink tegen als je bij concurrenten kijkt.

bv total comfort deportvillage PVP: (139,90 €) Wiggle PRECIO LISTADO € 170,33.
Pelle schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:02:
Mooi setje van Sportful besteld bij Cyclewear.eu.

Echt heel mooi spul, nog beter in pasvorm en afwerking dan mijn Castelli (Garmin 2013) setje. Had geen reden om ooit naar een ander merk dan Castelli te kijken, maar ook geen reden om het niet te doen :P Blij mee :)
Thx voor de tip pelle heb ook 2 shirts besteld en bib short volgens mij erg goeie deal

1 x SPORTFUL Gruppetto Team Jersey SS Red (01070_523) = 40.00EUR
1 x SPORTFUL Bodyfit Pro Team Jersey Black (01191_091) = 40.00EUR
1 x GripGrab Cycling Sock Regular-Cut White '14 (3003wi) = 6.95EUR
1 x GripGrab Cycling Sock High-Cut White '14 (3004wi) = 8.95EUR
1 x SPORTFUL Bodyfit Pro Bibshort Classic Black Fluo (01194_091) = 50.00EUR

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
De belkin kleding is fors in de uitverkoop. Ben er zelf niet weg van, maar met €15 voor een shirtje en €17,50 voor een broek is het niet duur te noemen.

http://www.belkin.nl/producten-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137569

jekker schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:19:
[...]
Wiggle is super uitgebreid maar geven vaak idioot hoge advies prijzen op, en geven daarvan dan een flinke korting dan denk je van goede deal maar vaak flink tegen als je bij concurrenten kijkt.
Deels geef ik je gelijk, die adviesprijzen zijn heel hoog en soms zijn idd de prijzen bij wiggle hoger, maar vaak zijn hun prijzen het scherpste van alle shops die ik bij langs ga (futurumshop, salden, bike-discount, van-bonsport), ik kijk ook wel vaak nog even bij cyclewear, maar daar zijn de dikste aanbiedingen altijd voor de restjes (XXXXXXXL en XXS maten).
Zo heb ik bij wiggle craft ondershirts gekocht voor 25.85 per stuk waar ze in NL toch altijd dik boven de 30 zijn.. Het enige nadeel bij wiggle vind ik dat het sowieso een week duurt voordat je spullen er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Anoniem: 137569 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:49:
[...]

Deels geef ik je gelijk, die adviesprijzen zijn heel hoog en soms zijn idd de prijzen bij wiggle hoger, maar vaak zijn hun prijzen het scherpste van alle shops die ik bij langs ga (futurumshop, salden, bike-discount, van-bonsport), ik kijk ook wel vaak nog even bij cyclewear, maar daar zijn de dikste aanbiedingen altijd voor de restjes (XXXXXXXL en XXS maten).
Zo heb ik bij wiggle craft ondershirts gekocht voor 25.85 per stuk waar ze in NL toch altijd dik boven de 30 zijn.. Het enige nadeel bij wiggle vind ik dat het sowieso een week duurt voordat je spullen er zijn.
Gongrats trouwens!

bedoel je dez ,(Craft Cool Mesh Superlight Sleeveless Base Layer Bundle) die heb ik ook bij wiggle vandaan :) .

Bedoel alleen maar dat je bij wiggle erg moet opletten. Ze zijn vaak voordelig en hebben zeer veel op voorraad, is top webwinkel maar ga niet altijd uit van hun enorme kortingen die soms niks blijken voor te stellen.

net dus bij cyclewear shirts L besteld en een maat M bib short. toch geen gekke maten?

Gaan er nog mensen volgende maand (3e week van september) naar het WK wielrennen(Ponferrada)?
Ben misschien van plan om die kant op te rijden met mn camper.

[ Voor 10% gewijzigd door jekker op 12-08-2014 17:07 . Reden: Zag een taartje ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

who de f*ck weet jij dat had het taartje zelf niet eens gezien :P
bedoel je dez ,(Craft Cool Mesh Superlight Sleeveless Base Layer Bundle) die heb ik ook bij wiggle vandaan :) .
jep ;)
net dus bij cyclewear shirts L besteld en een maat M bib short. toch geen gekke maten?
nee klopt, heb zelf ook al even gekeken in de sportful collectie, ook zijn er wel een paar leuke castelli aanbiedingen met normale maten, neem mijn woorden weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

jspr schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:29:
[...]

Internet?
Lastig als je persé wilt passen, en maattabellen zijn handig maar kloppen altijd wel ergens op je lichaam niet. Dus ja als hij dat niet wil kan ik hem niet dwingen ;)

Uiteindelijk een Rogelli short geworden en een BBB ondershirtje en beenstukken. Heb me rot gelachen met passen, beenstukken vond hij zo vreemd zitten, gek he met een naad over je knieschijf en stof over in je knieholte :+ even omdraaien dus. Rogelli bib viel me alles mee, voelde kwalitatief goed aan en zeem was m'n vader blij mee. Blijkt dat in zijn huidige broekje een zeem zit die slechter is als de gemiddelde chineese coolmax-zeem. Pasvorm vond ik wel erg asportief, mijn Castelli valt veeeel strakker, maar hij vond het top zitten dus prima toch :)

Zelf nog een kettingzweep meegenomen, nu nog ergens een Taxc band en cassette scoren en ik ben tacx proof. Kettingen en overige onderdelen zijn bij LBS' en echt schreeuwend duur valt me op, €40 voor een CN-5700 ketting en €60 voor een 105 cassette, de Tacx band durfde ik niet eens meer te vragen :p.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 07:41
Kijk trouwens ook eens naar de Continental hometrainer band. Die heb ik gekocht omdat die er over het algemeen beter vanaf komt op internet, goedkoper was op dat moment en omdat ik continental meer vertrouw op het maken van banden.

[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 12-08-2014 22:26 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28
Gisteren laatste rit gemaakt (en vandaag naar huis gegaan)
Richting Villard-de-Lans gegaan, erg mooie tussen rotsen fietsen (erg vaak gps lost van garmin), daarna over Col de la Croix Perrin.
Aangezien ik beetje op goed geluk rondreed kwam ik uit in de buurt van Autrans en volgens google maps zou ik daar niet verder kunnen. (nogsteeds niet helemaal zeker of het kan of niet) dus weer terug richting Pont-en-Royans en 'rondje' afgemaakt.

http://www.strava.com/act...52296/segments/4181852890

Alle routes bij elkaar die ik in 2 weken heb gefietst :
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2urryc8.png

1623km en 20849hm, nu weer afkicken in nederland van de hoogtemeters ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:29:

1623km en 20849hm, nu weer afkicken in nederland van de hoogtemeters ;)
Zoals gebruikelijk....petje af.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:07

Hoogie2004

Whohooooo

@DDX, zwaar respect!
Als ik je foto's van de afgelopen weken mag geloven erg mooi daar :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Respect DDX.

Ik ga vandaag een weekje naar Mallorca. Ik ben benieuwd hoe het daar is, en zal als ik terug ben wel even een kort verslagje typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jekker schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:19:
kijk ook eens bij http://www.deporvillage.com/ heb zelf ook geen geweldige ervaringen met hun pakketdienst maar ze zijn vaak voordeliger dan de dure (maar goedkoop schreeuwende ) Wiggle.
Ik heb ook zeer regelmatig besteld bij Deporvillage wanneer er aanbiedingen zijn.
Wiggle is misschien niet altijd de goedkoopste, maar als het op gemak aan komt koop ik liever daar.
Die Jagwire kabels kosten mij nu €5 meer, maar dan wordt het pakket (na de eerste poging tot afgeleveren) bij de supermarkt naast mijn deur afgeleverd (Wiggle bezorgt niet meer met de Spaanse post gelukkig).

Verder houdt is veel webshops in de gaten en staar ik mij niet blind op 1 enkele webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hoogie2004 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:16:
@DDX, zwaar respect!
Als ik je foto's van de afgelopen weken mag geloven erg mooi daar :)
En dan is het op foto's nog niet echt over te krijgen ;)
Was iig er mooie omgeving en lekker geklommen, ff goed de pijngrens opgezocht.

Uiteindelijk de 12-30 casette die ik had meegenomen (gebruikt tijdens klimclassic) niet gemonteerd en alles met de 11-25 gedaan. (icm 53/39)
Max stijging denk zo'n 10% over paar km. (soms ff kort uitschieters richting 15%)

Ook leuk: grootste klim in m'n profile sta ik meteen 3e overall 8-)
http://www.strava.com/segments/4568234?filter=overall

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 13-08-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Finaly! Mooi de kabels weggewerkt en de 105 11speed is nice!
Donderdag pas voor het eerst fietsen....(misschien vandaag nog even snel rondje maken)

http://imgur.com/AuzYob2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AuzYob2l.jpg

http://imgur.com/YBKGTRl
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YBKGTRll.jpg

http://imgur.com/t5gYW6M
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t5gYW6Ml.jpg

http://imgur.com/ZjUQcof
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZjUQcofl.jpg

http://imgur.com/RQgwCJ2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RQgwCJ2l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@DDX.. Dat afkicken is best lastig, ik had het in ieder geval moeilijk om me weer te motiveren om in Nederland te gaan fietsen na mijn ritjes in Gran Canaria..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Klimmen werkt verslavend. Ik kan mij bijna niet voorstellen dan ik 100K over geheel vlak moet wegtrappen op een racefiets... (baanfiets is ander verhaal)

[ Voor 17% gewijzigd door jspr op 13-08-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Aangezien ik in Limburg vakantie aan het houden ben wilde ik hier wel graag een stuk fietsen. Helaas paste de racefiets niet meer in de auto, dus heb hier plaatselijk maar een fiets gehuurd. Ik moet zeggen dat ze hier in Valkenburg perfecte racefietsen verhuren (Giant full carbon frame, Shimano Ultegra, daarnaast ook goed op mijn maar afgesteld)

Eerst vanuit Valkenburg het drielandenpunt opgefietst. Voor mij als polderwielrenner was het de eerste keer in de heuvels fietsen en dat was wel heel erg gaaf :) . Daarna lekker heuveltje af via Maastricht terug naar Valkenburg. Onderweg 1 bui gehad waardoor ik een kwartiertje moest schuilen, gezellig genoeg waren er meer wielrenners die dat deden.

Enige minpunt was dat ik in de laatste 10 minuten terug richting de fietsverhuurder volledig zeiknat ben geregend, waardoor ik 3 kwartier in een nat pak op de auto rit terug naar het hotel heb moeten wachten, was wat minder :+

Gemiddelde snelheid was niet al te hoog, heb rustig aan gefietst en een aantal keer moeten stoppen om de weg te zoeken (zo'n handig Garmin apparaatje zou geen overbodige luxe zijn :) ) en verder genoten van het landschap en de heuvels.

http://www.strava.com/activities/179186369/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:56
RalphvR schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:00:
Aangezien ik in Limburg vakantie aan het houden ben wilde ik hier wel graag een stuk fietsen. Helaas paste de racefiets niet meer in de auto, dus heb hier plaatselijk maar een fiets gehuurd. Ik moet zeggen dat ze hier in Valkenburg perfecte racefietsen verhuren (Giant full carbon frame, Shimano Ultegra, daarnaast ook goed op mijn maar afgesteld)

Eerst vanuit Valkenburg het drielandenpunt opgefietst. Voor mij als polderwielrenner was het de eerste keer in de heuvels fietsen en dat was wel heel erg gaaf :) . Daarna lekker heuveltje af via Maastricht terug naar Valkenburg. Onderweg 1 bui gehad waardoor ik een kwartiertje moest schuilen, gezellig genoeg waren er meer wielrenners die dat deden.

Enige minpunt was dat ik in de laatste 10 minuten terug richting de fietsverhuurder volledig zeiknat ben geregend, waardoor ik 3 kwartier in een nat pak op de auto rit terug naar het hotel heb moeten wachten, was wat minder :+

Gemiddelde snelheid was niet al te hoog, heb rustig aan gefietst en een aantal keer moeten stoppen om de weg te zoeken (zo'n handig Garmin apparaatje zou geen overbodige luxe zijn :) ) en verder genoten van het landschap en de heuvels.

http://www.strava.com/activities/179186369/overview
Zeker mooi omgeving. Volgende keer kun je ook via Slenaken, Noorbeek, St. Geertruid naar Maastricht fietsen. Nog mooier landschap dan de rechte Rijksweg die je hebt gevolgd ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

Pelle, bedankt voor je suggesties!

Gisteren een rondje gereden door het gebied waar ik vorig jaar was (Vogezen, gebied van de duizend meren). Was weer ontzettend mooi, wat mij betreft een van de leukste plekken om te fietsen. Prima asfalt, hele mooie uitzichten, genoeg klim- en daalwerk om het interessant te houden en nauwelijks verkeer.

Morgen naar wat serieus klimwerk en dan is het helaas alweer tijd om terug naar huis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
nWn Music schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:23:
Gisteren een rondje gereden door het gebied waar ik vorig jaar was (Vogezen, gebied van de duizend meren). Was weer ontzettend mooi, wat mij betreft een van de leukste plekken om te fietsen.
Heb je een leuke route als track beschikbaar toevalig? (Of strava oid)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
koentjuh1987 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:04:
[...]
Zeker mooi omgeving. Volgende keer kun je ook via Slenaken, Noorbeek, St. Geertruid naar Maastricht fietsen. Nog mooier landschap dan de rechte Rijksweg die je hebt gevolgd ;)
Slenaken <3

Van daaruit via de Camerig naar de Vaalserberg en via België terug en dan langs Gulpen naar Valkenburg is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pdebie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:42:

ow ja en Roland Goedemondt verteld het aardig hier 8)
geniaal stukje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

MrAngry schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:25:
[...]

Heb je een leuke route als track beschikbaar toevalig? (Of strava oid)
Jazeker! Strava gebruik ik (nog) niet, maar heb alle tracks op BaseCamp staan. Zal deze binnenkort delen (internet nu met mobiel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DDX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:50:
[...]

Uiteindelijk de 12-30 casette die ik had meegenomen (gebruikt tijdens klimclassic) niet gemonteerd en alles met de 11-25 gedaan. (icm 53/39)
Max stijging denk zo'n 10% over paar km. (soms ff kort uitschieters richting 15%)
wow, beest!! _/-\o_
Zit je gewoon even met een 39x25 als lichtste verzet omhoog te rammen?! Das vast niet echt lekker op de stukken van 15%, dan knallen je benen uit elkaar lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Over verzetten gesproken, ik ben bezig met een nieuwe fiets ter vervanging van mijn 16 (?) jaar oude Giant Racer. Dat gaat me wat extra versnellingen opleveren: klik (boven de nieuwe situatie, onder de oude. Let niet op de wielmaat btw, geen idee daarvan).

Vrijdag naar de FM om dingen definitief te maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 13-08-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 22:05
Makkelijk schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Slenaken <3

Van daaruit via de Camerig naar de Vaalserberg en via België terug en dan langs Gulpen naar Valkenburg is ook mooi.
Ik was in Juli in Limburg en heb toen de mergellandroute gedaan, echt schitterend!
Die Camerig is een hele fijne klim trouwens, die kende ik niet.
http://www.klimtijd.nl/beklimming/camerig
"officieel de moeilijkste klim van Nederland"

Kon de Eyserbosweg trouwens echt net doen op 39/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 11:21

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ook hier maar eens even posten met een apart verhaal:

Twee weken geleden met complete familie op vakantie naar zuid frankrijk, in de buurt van de Mont Ventoux. Doel was dat mijn vrouw en ik hem beiden zouden gaan fietsen. Ik ben eerst een keer alleen gegaan op zondag, en doel was gewoon maar eens bovenkomen. Uiteindelijk in 2:02 naar boven gereden, niet echt ontevreden over, gezien mijn conditie en voorbereiding

Daarna op woensdag met mijn vrouw, mijn broer en mijn vader gaan fietsen. Op de heenrit al extreem veel wind op de vlakte ervoor. Broertje reed hem omhoog in 1:38. Wij waren ondertussen gestopt bij Chalet Reynard, waar hij ons weer tegenkwam. Hij meldde al dat het extreem waaide aan de top, en inderdaad. Toen we verder aan het fietsen waren, veel racefietsers gezien, die letterlijk van hun fiets geblazen werden, of van de ene kant van de weg naar de andere. Ook mensen die aan het afdalen waren, maar dan lopend! omdat ze niet durfden te fietsen vanwege de enorme windstoten. We hebben het nog een stukje geprobeerd, maar uiteindelijk op 1.5 km onder de top gestopt, en omgekeerd (tot grote frustratie van mijn vrouw ook) omdat het domweg onverantwoord werd. Balen natuurlijk, wan nu had mijn vrouw hem niet gereden...... Nagezocht op internet, en het was windkracht 8 a 9 op de top die dag....

Dag later 's avond met de auto nog een keer terug geweest: windstil op de top......

Leuke berg :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 07:37

Vos

AFCA

BreadFan schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:29:
Over verzetten gesproken, ik ben bezig met een nieuwe fiets ter vervanging van mijn 16 (?) jaar oude Giant Racer. Dat gaat me wat extra versnellingen opleveren: klik (boven de nieuwe situatie, onder de oude. Let niet op de wielmaat btw, geen idee daarvan).

Vrijdag naar de FM om dingen definitief te maken :)
En wat wordt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Moet binnenkort weer eens Chamois cream bestellen. Ik gebruik nu Assos en heb daarvoor Neat Feat 3B Action Cream gebruikt. Assos werkt voor mij veel beter, toch heb ik het gevoel dat het beter kan?

Iemand nog andere Tips, zeker misschien na een week veel fietsen met hoge temperaturen wordt de boel toch wat gevoelig. Een herstel creme gebruiken ofzo ?

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
lol, vergeten te melden 8)7 Een Bulls Harrier. Moet alleen de maat nog passen, zal een 62 of 64 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Die fiets heb ik ook. Ik overweeg de cassette die erop zit (Tiagra 11-25) te vervangen door een (105) 12-27, omdat er nu een net iets te groot gat zit qua verzet tussen de 15 en de 17. De 105-cassette loopt mooier door (12-13-14-15-16-17).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 06:56
LuPo schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:00:
Respect DDX.

Ik ga vandaag een weekje naar Mallorca. Ik ben benieuwd hoe het daar is, en zal als ik terug ben wel even een kort verslagje typen.
Leuk! Waar zit je op Mallorca? En heb je al routes uitgestippeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrav
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
Hallo allemaal.

Ik ben al een paar weken deze topic aan het lezen.
Ik wil beginnen met fietsen op een racefiets om toch nog verder aan mijn conditie te gaan werken. Ik loop regelmatig hard, maar lijkt me zeer leuk om me conditie verder op pijl te krijgen door ook te gaan fietsen. Dit komt ook omdat een vriend mij heeft overgehaald om een fiets te kopen.
Zeker als ik alle verhalen hier lees!

Ik ben ongeveer 1,86m
Ik weeg ongeveer 90 kg
Mijn budget moet zo goedkoop mogelijk, maar niet dat het een duurkoop wordt. Dus heb deze gezet op ongeveer 1000 euro voor alleen de fiets. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met racefietsen, wil ik het veilig spelen door deze bij een lbs te halen en niet marktplaats oid. Kleding moet er ook nog komen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met ideeën en/of tips.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet niet of ik hier goed zit (zal wel niet) maar kon geen topic vinden over 'mountain bikes'.

Ik had een racefiets maar deze was te licht voor mijn 'postuur' (2m/ nu weer 118kg na mijn 'beterverklaring' woog ik tegen de 150) en gaf meer ellende dan ontspanning. Trappers braken af, krenk brak af spaken vlogen om m'n oren, ketting kapot en ik probeerde alles te vermijden.
Via via aan een Chesini uit Italie gekomen maar dit was geen succes had er gelukkig niet al te veel voor betaald.

Later heb ik deze maar verkocht en een Merida Cross 20 gekocht veel plezier gehad maar bijna 2 jaar plat gelegen, rustig aan gedaan maar wilde weer wat sportiever gaan fietsen en de Merida uit de kast gehaald.
Je raad het al banden gaar, fiets had in het begin gehangen maar door verbouwing van de opslag heeft diegene die het voor me waarnam de fiets gewoon op de grond laten staan...
Als ik de Merida weer op orde wil laten maken kost me dat 250-350 euro...

Ik kan nu nog 300 euro voor de Merida terug krijgen en heb deze nu aangeschaft :
http://www.trekbikes.com/...iber_29/x_caliber_8_2014/ (zwart/wit uitvoering)

Afbeeldingslocatie: http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/Asset_125022?wid=1490&hei=1080&fit=fit,1&fmt=jpg&qlt=80,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0

Heeft iemand nog tips? Ik had al wat reviews gezocht maar valt erg tegen wat er te vinden is, ik heb al een rondje gereden met het 'demo model' en dat voelde erg goed t.o.v. mijn Merida, remde lekker, schakelt super soepel.
Diegene die hem voor me nakijkt/klaarmaakt heeft race ervaring en ik vertrouw hem dat hij hem goed voorbereid (anders was ik nu al fietsen).

Ik gebruik deze fiets dus als 'racefiets' op mijn Merida haalde ik gemiddeld 25km/h maar dit geeft nu problemen, remmen werken niet lekker meer de velgen zijn aan het slijten. Ik ga er geen bospaden mee af en heb al andere banden besteld met zo'n glad vlak in het midden maar wel ribbeltjes etc aan de zijkanten zodat het wat rustiger fietst.

Ik zoek een beetje tips voor onderhoud e.d. Mijn huidige fiets maak ik schoon met perslucht, en gebruik siliconen spray om alles soepel te houden.

Alle tips zijn welkom, en ja als ik hier verkeerd zit mag je de post ook gewoon negeren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Waarom heb je voor een mtb gekozen als je alleen op de weg fietst?

en er is een mountainbike topic Het grote mountainbike topic (deel 13) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 07:37

Vos

AFCA

Blackrav schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:39:
Hallo allemaal.

Ik wil beginnen met fietsen op een racefiets om toch nog verder aan mijn conditie te gaan werken. Ik loop regelmatig hard, maar lijkt me zeer leuk om me conditie verder op pijl te krijgen door ook te gaan fietsen. Dit komt ook omdat een vriend mij heeft overgehaald om een fiets te kopen.

Ik ben ongeveer 1,86m
Ik weeg ongeveer 90 kg
Mijn budget moet zo goedkoop mogelijk, maar niet dat het een duurkoop wordt. Dus heb deze gezet op ongeveer 1000 euro voor alleen de fiets. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met racefietsen, wil ik het veilig spelen door deze bij een lbs te halen en niet marktplaats oid. Kleding moet er ook nog komen.

Welke merken worden er in jouw regio verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
[b][message=42710528,noline]prutser001 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @
Ik zoek een beetje tips voor onderhoud e.d. Mijn huidige fiets maak ik schoon met perslucht, en gebruik siliconen spray om alles soepel te houden.
Alle tips zijn welkom, en ja als ik hier verkeerd zit mag je de post ook gewoon negeren.
siliconen spray is wat ik begrepen heb niet erg best voor onderhoud van bewegende delen. Teflon spray zou je beter kunnen gebruiken.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrav
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
Vos schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:34:
[...]

Welke merken worden er in jouw regio verkocht?
Koga
Scott
Cannondale
Cube
Basso
Focus

Maxstein is de dichtstbijzijnde winkel voor mij.
Zelf zat ik al te kijken naar een Cube fiets. Deze heeft een vriend van mij ook en is daar zeer tevreden over.

[ Voor 15% gewijzigd door Blackrav op 13-08-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 15:40
Als Maxstein in de buurt zit, dan worden er ook Giant (Veda Bikes), Specialized, Bulls en Trek (2Wielercentrum) in de buurt verkocht.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Anoniem: 137569 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:54:
[...]

wow, beest!! _/-\o_
Zit je gewoon even met een 39x25 als lichtste verzet omhoog te rammen?! Das vast niet echt lekker op de stukken van 15%, dan knallen je benen uit elkaar lijkt me?
Dat doet dan gewoon ff pijn en je hoopt dat het niet te lang duurt ;)
Krijg je beetje dit effect :
http://www.strava.com/activities/172167276/analysis/515/872
Hartslag die lekker stijgt en cadans die op echt stijle stukjes (richting 20%) rond de 60 zit.

Zolang het onder de 10% zit is het (voor mij) prima uit te houden :
http://www.strava.com/act...567786/analysis/2199/3955
http://www.strava.com/act...953084/analysis/2306/4158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
nare man schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:30:
Die fiets heb ik ook. Ik overweeg de cassette die erop zit (Tiagra 11-25) te vervangen door een (105) 12-27, omdat er nu een net iets te groot gat zit qua verzet tussen de 15 en de 17. De 105-cassette loopt mooier door (12-13-14-15-16-17).
Voor een 10tje meer heb je een Ultegra-cassette met een 12-23 vertanding. Dan kun je nagenoeg traploos schakelen. Mocht je een keer de bergen in gaan, zet je de 12-27 er weer op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik was wat laat thuis dus ik stap op de tacx, blijkt m'n band lek te zijn. Nou ok, kan, ventiel zat een scheur in de basis. Dus ik band vervangen, ben ik lekker aan het spinnen, weer lek! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:56
Voor het eerst 30km/h gemiddeld gereden, een groepje helpt echt :)

http://www.strava.com/activities/179781211

Vanaf Brouwerij Maximus in de Leidsche Rijn vertrokken en daar geëindigd, daarna een voortreffelijk biertje als afsluiting. De afgetrainde calorieën er gelijk weer aan.

Voor de mensen uit de buurt ze rijden vanaf daar op woensdag 19:00 en zondag 10:00.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Net nog even een stuk Rottemeren gedaan samen met een fixie rijder (die zondag meestal mee rijdt op z'n roadbike). Erg hard gegaan, ging wel lekker en merk ook wel dat ik steeds meer pijn kan hebben in de benen. Al kan ik me niet voorstellen hoe dat moet zijn tijdens een echte TT of TTT. Toch goed voor zo'n 40 K @ 34,4 km/h met pieken rond de 44 km/h.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:50:
Dat doet dan gewoon ff pijn en je hoopt dat het niet te lang duurt ;)
Ik wil dit weekend de Rat-Penat en Ermita de Trinitat klimmetjes filmen met de GoPro....

http://app.strava.com/segments/668631
http://app.strava.com/segments/2467263

Kort maar krachtig zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
jspr schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:00:
[...]

Ik wil dit weekend de Rat-Penat en Ermita de Trinitat klimmetjes filmen met de GoPro....

http://app.strava.com/segments/668631
http://app.strava.com/segments/2467263

Kort maar krachtig zeg maar...
Wut, die 2e begint met over de 40% helling? :o Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Volgens mij moet je die % van de 2e met een korreltje zout nemen, maar die klim is wel heel zwaar (15-20% minimaal over 1Km)
Het wordt de eerste keer, dus kapot ga ik wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614318

Klopt! wielerkoopjes.nl is fijne webwinkel. Ook fysieke winkel trouwens. Heb er een zootje kettingen en banden afgehaald. Verzenden vind ik altijd maar afwachten. Hadden nu tijdelijk een actie dat je gratis een Cadeau uit kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:23:
Ik weet niet of ik hier goed zit (zal wel niet) maar kon geen topic vinden over 'mountain bikes'.

Ik had een racefiets maar deze was te licht voor mijn 'postuur' (2m/ nu weer 118kg na mijn 'beterverklaring' woog ik tegen de 150) en gaf meer ellende dan ontspanning. Trappers braken af, krenk brak af spaken vlogen om m'n oren, ketting kapot en ik probeerde alles te vermijden.
Via via aan een Chesini uit Italie gekomen maar dit was geen succes had er gelukkig niet al te veel voor betaald.

Later heb ik deze maar verkocht en een Merida Cross 20 gekocht veel plezier gehad maar bijna 2 jaar plat gelegen, rustig aan gedaan maar wilde weer wat sportiever gaan fietsen en de Merida uit de kast gehaald.
Je raad het al banden gaar, fiets had in het begin gehangen maar door verbouwing van de opslag heeft diegene die het voor me waarnam de fiets gewoon op de grond laten staan...
Als ik de Merida weer op orde wil laten maken kost me dat 250-350 euro...

Ik kan nu nog 300 euro voor de Merida terug krijgen en heb deze nu aangeschaft :
http://www.trekbikes.com/...iber_29/x_caliber_8_2014/ (zwart/wit uitvoering)

[afbeelding]

Heeft iemand nog tips? Ik had al wat reviews gezocht maar valt erg tegen wat er te vinden is, ik heb al een rondje gereden met het 'demo model' en dat voelde erg goed t.o.v. mijn Merida, remde lekker, schakelt super soepel.
Diegene die hem voor me nakijkt/klaarmaakt heeft race ervaring en ik vertrouw hem dat hij hem goed voorbereid (anders was ik nu al fietsen).

Ik gebruik deze fiets dus als 'racefiets' op mijn Merida haalde ik gemiddeld 25km/h maar dit geeft nu problemen, remmen werken niet lekker meer de velgen zijn aan het slijten. Ik ga er geen bospaden mee af en heb al andere banden besteld met zo'n glad vlak in het midden maar wel ribbeltjes etc aan de zijkanten zodat het wat rustiger fietst.

Ik doe meestal een beetje vochtig maken met lauw water en dan met een sponsje.
Mijn fietsenmaker zei dat je geen hogedruk moet gebruiken. Maatje van mij deed dit wel en had toen vaak gedoe met zijn trapaslager. Was een Cannondale. Hoop gepiep.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 614318 op 13-08-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:00:
Respect DDX.

Je hebt er 1 hele lange klim, wel bijna 18 kilometer. Kom je langs militair gebied. Maar de mooiste ronde is langs de kust bij estellens ofzo. uit mijn hoofd de MA-10. Als je dit nog leest, moet je zeker die weg eens nemen.

Have fun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zit net in Fiets te lezen, en ik kom mijn volgende racefiets tegen!

Afbeeldingslocatie: http://www.haibike.de/microsites/xduro2/images/2013-xduro-race.png

Roep al tijden voor de grap dat ik een elektrische racefiets wil, maar die dingen bestaan dus echt :+

Een Haibike XDURO Race 28. Word een gemiddelde van 40+ in eens een makkie :+

Ben benieuwd hoe dat klimt met 18,1KG >:)

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 13-08-2014 23:40 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Heerlijk fietsweer in combinatie met superbenen levert een (solo)rit op van 60km met een gemiddelde van 33.4km/u. Zelfs met wind tegen ging het als de brandweer.

http://app.strava.com/activities/179743327

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

wat een ontzettend lelijk ding zeg!
en.. why!

Raar... Is zo gek nog niet

• LuPo
  • Nu online
Merci.

We zijn gisteren op tijd aangekomen. Gelijk de huurauto opgehaald. Opel Corsa met navigatiesysteem, terwijl dat eigenlijk tegen meerprijs was. Mooi bakkie!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fzbt5f.jpg

Vandaag de fiets ophalen en morgen fietsen.
michel111 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:20:
[...]

Leuk! Waar zit je op Mallorca? En heb je al routes uitgestippeld?
We zitten in Cala Sant Vicenç. Erg mooi plaatsje moet ik zeggen. Rustig, mooie huizen en goed onderhouden allemaal. Het was wel vrij bewolkt. Wij kwamen om 15:35u aan. Met auto ophalen, rijden naar het noorden, boodschappen doen etc. hadden we nog net even tijd om een wandelingetje te maken door het plaatsje. De zee was erg wild vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1h6tqr.jpg

Heb twee routes uitgestippeld: http://www.gpsies.com/trackList.do?username=LuPo89

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 21-08-2014 09:04 ]

• Makkelijk
sapphire schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:39:

[afbeelding]

Roep al tijden voor de grap dat ik een elektrische racefiets wil, maar die dingen bestaan dus echt :+

Lol, wel een geruststellende gedachte dat er schijfremmen op zitten. Zou hij op 25 begrensd zijn? :+

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Afgelopen weekend de fiets uit elkaar gehad, alles gepoetst, ketting schoongemaakt en gesmeerd, en nieuwe buitenbandjes gelegd. Af fabriek werd mijn Cube geleverd met Schwalbe Lugano bandjes, maar ik voelde me zelfs op droog niet helemaal lekker op die bandjes, had niet echt het gevoel van grip. Paar dagen gezocht en vervangen met Vredestein Fortezza Senso All Weather's (gekozen op grip in droog / nat en rolweerstand). Super tevreden met die bandjes, heb ook echt het gevoel dat ze veel beter rollen en ik durf nu veel beter een bocht door.

Dit was ook wel te merken aan de snelheid gisteren, reed redelijk eenvoudig 28,6 gemiddeld over een uurtje, iets dat me solo nog niet gelukt was :)

http://www.strava.com/activities/179650914

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:50
Hoogie2004 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:21:
Paar dagen gezocht en vervangen met Vredestein Fortezza Senso All Weather's (gekozen op grip in droog / nat en rolweerstand). Super tevreden met die bandjes, heb ook echt het gevoel dat ze veel beter rollen en ik durf nu veel beter een bocht door.
Sinds een maand of drie heb ik ook die All Weather Senso's, maar ik ben er nou op 2000 km al een keer of 5 mee lekgereden, terwijl ik vroeger op Vredesteins echt amper lek reed, eerder 1x per 2 tot 3 duizend k.

Ben wel benieuwd of ik gewoon vette pech heb of toevallig twee slechte setjes heb, of dat die banden in het algemeen bagger zijn, hou me maar op de hoogte hoe vaak jij lek rijdt :). Heb ook het idee dat ze best zwaar rollen, maar dat is misschien omdat ik inmiddels een beetje haat tegen die banden aan het krijgen ben :P.

• M@cer
Ik heb 4.000 km op mijn All Weather Senso's (23mm) gereden en 1 keer lek gehad (tijdens nat wegdek). Vervangeing was eigenlijk ook nog niet nodig, banden zagen er na 4.000 km nog goed uit, maar ivm comfort heb ik nu nieuwe All Weather Senso's (25mm) geplaatst.

[ Voor 28% gewijzigd door M@cer op 14-08-2014 09:22 ]

• nare man
Best harde wind gisteravond langs de Rotte zeg. Verraderlijk als je begint in noord-oostelijke richting en de wind is zuid-west :P Desalniettemin behoorlijk hard gereden (ook al zat ik op de terugweg een aardig stuk achter vier anderen) van net geen 40 km @ 33,9 gemiddeld.

Wat banden betreft: als je op internet zoekt, dan vind je letterlijk van elke band, ook van hele dure, wel ervaringen van mensen die er in x km y maal mee hebben lekgereden. De een vindt Lugano's prima, de ander vindt het niks, weer een ander klaagt dat Ultremo, One of GP4000's ook hun geld niet waard zijn omdat ze er al zovaak mee hebben lekgereden. Over het algemeen is het echt vaak n=1. Ik geloof namelijk niet dat een band van het ene merk (in dezelfde prijsklasse en van hetzelfde type) merkbaar veel sneller lek rijdt dan die van een ander merk.
argro schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:14:
[...]
Voor een 10tje meer heb je een Ultegra-cassette met een 12-23 vertanding. Dan kun je nagenoeg traploos schakelen. Mocht je een keer de bergen in gaan, zet je de 12-27 er weer op.

[ Voor 15% gewijzigd door nare man op 14-08-2014 09:25 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:24

4POX

Everybody is wired

sapphire schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:39:

[afbeelding]

Specialized heeft ook een elektrische racefiets. Met driedelig pak kan je met 45 KM/h naar je werk.

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/nieuw-de-turbofiets

AKA Rinkel weblog

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Evianon schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:08:
[...]

Sinds een maand of drie heb ik ook die All Weather Senso's, maar ik ben er nou op 2000 km al een keer of 5 mee lekgereden, terwijl ik vroeger op Vredesteins echt amper lek reed, eerder 1x per 2 tot 3 duizend k.

Ben wel benieuwd of ik gewoon vette pech heb of toevallig twee slechte setjes heb, of dat die banden in het algemeen bagger zijn, hou me maar op de hoogte hoe vaak jij lek rijdt :). Heb ook het idee dat ze best zwaar rollen, maar dat is misschien omdat ik inmiddels een beetje haat tegen die banden aan het krijgen ben :P.
Ik hou je op de hoogte. Ben niet echt fan van lekrijden :+ Vond op internet ook niet echt veel problemen met lekrijden, dus we zullen zien.

Qua stroef lopen, dat idee heb ik dus totaal niet, maar ik kom wel van een merkbaar andere band, die 100% zeker nog zwaarder rolt :)

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
M@cer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:48:
Heerlijk fietsweer in combinatie met superbenen levert een (solo)rit op van 60km met een gemiddelde van 33.4km/u. Zelfs met wind tegen ging het als de brandweer.

http://app.strava.com/activities/179743327
We zijn elkaar gisteravond tegen gekomen:

http://labs.strava.com/flyby/viewer/#179962404,X6q2Cg==
http://app.strava.com/activities/179962404

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik denk dat niemand dat hier is 8)7

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

jspr schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:48:
[...]

Ik denk dat niemand dat hier is 8)7
Nja, even afkloppen, maar tot nu toe nog nooit lekgereden (mja, aantal km is ook nog niet heel hoog..)

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Lek rijden is ook niet alleen afhankelijk van je buitenband. Ik had op m'n oude fiets nog fortezza tricomp vouwbandjes zitten. Toen m'n nieuwe fiets even buiten gebruik was, heb ik m'n oude fiets uit de schuur gehaald en reed prompt twee keer lek op dezelfde dag. Diezelfde bandjes heb ik ondertussen overgezet naar m'n nieuwe fiets, en daar heb ik nog geen enkele keer een probleem gehad.

De oorzaak van het lek rijden? Een versleten velglint.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• nare man
Ik heb in 2000 km ook nog niet lekgereden met het standaard setje Lugano's dat op mijn fiets zit. Ik heb ook (nog) niet het gevoel dat een te hoge rolweerstand of te lage grip mij hindert in wat ik op dit moment wil. Pas als ik dat gevoel heb, dan ga ik kijken naar duurdere banden :)

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
4POX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:31:
[...]
Specialized heeft ook een elektrische racefiets. Met driedelig pak kan je met 45 KM/h naar je werk.
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/nieuw-de-turbofiets
Pff, als je zoveel geld uitgeeft aan een snelle forensenfiets, kun je beter een velomobiel aanschaffen: Minder inspanning, comfortabeler, praktischer. Maar ja, ook nog een stukje duurder.

• Graham
Als je nooit lek rijdt moet je vaker in de regen rijden...vergroot de kans enorm ;)

grahamofthewheels.com

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
nare man schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:13:
Ik heb in 2000 km ook nog niet lekgereden met het standaard setje Lugano's dat op mijn fiets zit.
Een andere n=1 toevoegen :P, mijn Lugano's hebben vorig jaar de 2000km niet gehaald :o. Na iets meer dan 1500km was de achterband al kaal en voor had de band al last van graining. Kwam volgens mij vooral door een paar keer in de regen rijden en dan toch redelijk hard door de bochten zodra je dan even een beetje gleed en weer grip kreeg trok je de band gelijk uit elkaar. Ik denk dat gebruik & omstandigheden een enorm grote invloed heeft op hoe je de banden ervaart. Eerst wilde ik geen Lugano's meer, maar nu het laatst een goede deal was bij de LBS om oude racefiets die ik regelmatig uitleen weer van bandjes te voorzien heb ik daar toch voor gekozen en geen klachten gehoord.

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Blackrav schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:39:
Hallo allemaal.

Ik ben ongeveer 1,86m
Ik weeg ongeveer 90 kg

qua fiets/budget combinatie denk ik dat anderen op het forum je hier beter dan ik over kunnen adviseren. Voor de fietskleding heb ik nog wel een goede tip. Vroeger (aantal jaren terug) haalde ik mijn fietskleding altijd bij de LBS of andere sportwinkels. Nu heb ik mijn nieuwe kleding al een aantal keer besteld bij http://cyclewear.eu/ . Vooral als je op de site zoekt onder sale kun je mooie spullen vinden voor een extreem laag prijsje. Moet je alleen wel geluk hebben dat je maat er tussen zit, dat is niet altijd het geval :+

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:24

4POX

Everybody is wired

Graham schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:28:
Als je nooit lek rijdt moet je vaker in de regen rijden...vergroot de kans enorm ;)
of gaan fietsen met een Garmin. De navigatie functie van OSM fiets elk verborgen schelpenpadje.

AKA Rinkel weblog

• Graham
4POX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

of gaan fietsen met een Garmin. De navigatie functie van OSM fiets elk verborgen schelpenpadje.
Kwestie van avoidance setup goed instellen is mijn ervaring ;)

grahamofthewheels.com

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:44:
Nou ik ben heel eigenwijs geweest en heb een B'Twin Triban 3 gehaald, €379.
Tweedehands is leuk en aardig maar de meeste fietsen zijn toch al oud en hebben vele KMs (+ slijtage) achter de rug en exact mijn maat vind ik nooit. Tevens, om nou naar Winterswijk of Boxmeer te moeten rijden voor een goede aankoop...

Goede service bij de Decathlon @ Amsterdam Arena, fiets afgesteld op mijn maat en rijstijl, alles nagelopen, alle remmen en versnellingen gechecked, doekje over het frame :)
Uiteindelijk gaf dat de doorslag, de extra service (plus volledige controle van fiets binnen 6 maanden) en gulle garantie regeling en termijn. Mochten de versnellingen en shifters slecht zijn en sneuvelen, HOP nieuwe erop.

Ik merk meteen dat de juiste maat en afstelling vitaal zijn voor een fijne fietservaring. Ik heb nog twee tweedehands oude racefietse gehad en hoewel beide lekker licht blaasde was ik aan het einde van de rit toch helemaal gaar: spierpijnen, last van mijn kont ondanks een fietsbroek met zeem...
Nu heb ik helemaal niets, terwijl ik zonder te trainen van Amsterdam Arena naar huis in Leiden-zuid ben gefiets in twee uur (ong 48km).
We zijn ruim een jaar verder en het leek mij handig voor potentiële kopers of twijfelaars van instap racefietsen om mijn ervaringen van een jaar fietsen op de Decathlon's B'twin Triban 3.

Mijn argumentatie om deze racefiets te kopen staat in die quote boven: lage prijs, goede service qua afstellen/opmeten/uitleg en de garantie. Vooral de laatste twee punten geven de fiets een voordeel tegenover tweedehands racefietsen van hetzelfde budget (~€400).

Ik heb er in een jaar tijd ongeveer 2200km op gefietst. Dat zijn dan tochten tot max 100km, maar ook regelmatig voor woon-werk verkeer. Na 6 maanden heb ik naar Amsterdam gefietst voor algehele controle, die zat ook in de prijs. Alle onderdelen weer strak en schoon, fijn want zeker bij het afstellen moet je op veel dingen letten.

Een maand daarna was ik na een regenbui behoorlijk hard in bocht er onderuit gegleden. De schakel en rem handvaten van alu waren gebogen en er zat een kras op het stuur, maar even recht trekken en het ging weer. Voor de rest geen problemen mee gehad, dus de fiets kan tegen een stootje.

Een maand maand geleden begon mij achterwiel moeilijk te doen, soms dan draaide de ketting+cassette door als ik niet trapte. En als ik begon met trappen dan leek het wel of de cassette niet direct greep in het wiel. Ik maakte het hele set schoon met wasbenzine, maar dat hielp alleen tijdelijk.
Ik ging naar de lokale fietsenmaker, die zag zijn kans schoon en wilde de ketting en cassette direct vervangen voor €150+. Hij keek er maar 30 seconden naar dus daar trapte ik niet in.
Dus ging ik terug naar de Decathlon, met de garantie in het achterhoofd. Daar zeiden ze dan de ketting en cassette wel versleten waren (ik denk waarschijnlijk door gebrekkig onderhoud van mijn kant :$ ) maar er was ook iets aan de hand met het achterwiel. Die hebben ze onder garantie vervangen, de totale kosten voor nieuwe ketting+cassette en man-uren: €45 :) Dat vond ik heel schappelijk.
Met de andere onderdelen, versnellingen, etc. is niets mis en doen het nog alsof nieuw. Ik zit zelfs nog met de originele banden en remblokken.

Dus voor €45 en iets beter onderhoud ben ik waarschijnlijk weer een jaar verder :)
Aanrader voor mensen die willen kijken of het fietsen bevalt of met een beperkt budget. Je krijgt er goede service, garantie en ondersteuning bij voor nop!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• MrAngry
DDX, ik kwam deze epische race tegen: Iets voor jou?
http://www.transcontinentalrace.com/

• StevenK
  • Laatst online: 15:40
Zo, na m'n valpartij had ik besloten hier in de Eifel maar een week rust te houden, maar dat is me niet gelukt. Net een rondje gedaan (http://www.strava.com/activities/180027561). Geen last van blessures, maar ik was niet vooruit te branden. Alleen de afdaling naar Cochem (een stuk van 6 km met 60+ gemiddeld) liep lekker, maar voor de rest voelde ik mij de oude man die ik ben. Gelukkig wel kans gezien tussen de buien door te rijden, maar het was de eerste keer in lange tijd dat ik weer met lange mouwen, winddichte body, overschoenen en beenstukken reed.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, als ik het zo zie zit er een paar man aan de verkeerde kant van de Adriatische Zee :X Even een stukje terugfietsen hoor :o

• DDX
Riders will face the decision of more hard climbing to exit the Alps to the East and along the dalmatian coast to CP3, or take the flatter option to the South of Italy and wait for a ferry across the Adriatic Sea which may add time and distance.
Lijke uitdaging, maar nee niet echt iets voor mij dan moet ik echt met bagage ed gaan fietsen ;)

• BreadFan
  • Niet online
Is dit nog wat voor je dan? :P

http://blog.strava.com/on-top-of-the-world-everesting-8332/

120 keer de Loorberg op of beter nog, 67 keer de Camerig. :P

Of 5x de Stelvio :+

[ Voor 31% gewijzigd door BreadFan op 14-08-2014 15:28 ]

• MMUilwijk
  • Laatst online: 16:59
Super stoer. Daar ga ik serieus eens over nadenken voor 2015 :-)
BreadFan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:18:
Is dit nog wat voor je dan? :P

http://blog.strava.com/on-top-of-the-world-everesting-8332/

120 keer de Loorberg op of beter nog, 67 keer de Camerig. :P

Of 5x de Stelvio :+
En nou stoppen met die lekkere challenges :9...

[ Voor 39% gewijzigd door MMUilwijk op 14-08-2014 17:25 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Anoniem: 54936

XanderDrake schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:09:
[...]

We zijn ruim een jaar verder en het leek mij handig voor potentiële kopers of twijfelaars van instap racefietsen om mijn ervaringen van een jaar fietsen op de Decathlon's B'twin Triban

Ik heb er in een jaar tijd ongeveer 2200km op gefietst.

Een maand maand geleden begon mij achterwiel moeilijk te doen, soms dan draaide de ketting+cassette door als ik niet trapte. En als ik begon met trappen dan leek het wel of de cassette niet direct greep in het wiel. Ik maakte het hele set schoon met wasbenzine, maar dat hielp alleen tijdelijk.
Ik ging naar de lokale fietsenmaker, die zag zijn kans schoon en wilde de ketting en cassette direct vervangen voor €150+. Hij keek er maar 30 seconden naar dus daar trapte ik niet in.

Dus voor €45 en iets beter onderhoud ben ik waarschijnlijk weer een jaar verder :)
Aanrader voor mensen die willen kijken of het fietsen bevalt of met een beperkt budget. Je krijgt er goede service, garantie en ondersteuning bij voor nop!
Een fiets waarbij de cassette zo versleten is na 2200km dat je doortrapt zou ik geen aanrader willen noemen. Normaal is een ketting na 3000km versleten en een casette na 9000km. Wel een schappelijke prijs trouwens. Het is ook een klusje van 15 minuten.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
Anoniem: 54936 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:21:
[...]

Een fiets waarbij de cassette zo versleten is na 2200km dat je doortrapt zou ik geen aanrader willen noemen. Normaal is een ketting na 3000km versleten en een casette na 9000km. Wel een schappelijke prijs trouwens. Het is ook een klusje van 15 minuten.
Je met het even in het perspectief van de prijs (304 euro voor een nieuwe fiets) en de afmontage (Shimano 2300) zien. Shimano 2300 is nou niet de meest duurzame groep. Dat slijt dus relatief snel. Dat er geen tot nauwelijks onderhoud wordt gepleegd helpt dan ook niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Anoniem: 54936

argro schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:42:
[...]
Je met het even in het perspectief van de prijs (304 euro voor een nieuwe fiets) en de afmontage (Shimano 2300) zien. Shimano 2300 is nou niet de meest duurzame groep. Dat slijt dus relatief snel. Dat er geen tot nauwelijks onderhoud wordt gepleegd helpt dan ook niet.
Had er even bij moeten zetten dat ik het geen aanrader vind omdat je duurder uit gaat zijn als je zo'n fiets vaker gebruikt. Dan wordt een goedkope 2300 groep opeens veel duurder en zou je een sora groep er binnen één of twee jaar uit hebben.

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 08:20
Dacht even net een lekker rondje te doen. Rij ik via de asfaltkant het kopje op, rij ik lek in de afdaling op het stenen stuk (ik raakte een dennenappel, vlak voor die lastige bocht naar links). Schrok me rot, band was in één keer leeg en kon nog net veilig tot stilstand komen voor het hek in de bocht. Daarna maar rustig teruggereden.

Straks alles maar even nalopen...

http://www.strava.com/activities/180153961
Pagina: 1 ... 88 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.